gielie schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:35:
Ik heb na de update van wanadoo naar orange alleen maar problemen.
Zal het kort uitleggen.
Via de newsgroepen haalde ik tussen de 1900 en 2100 kb/s das mooi, woon lekker dicht bij de centrale echt wat je verewacht van een 20mbit lijn.
Na de update kom ik niet meer boven de 1000 kb/s das niet zo mooi.
Ik bellen met de HD, ze konden mij niet helpen er was geen probleem aan hun kant.
toen heb ik zelf wat lopen klooien en heb ik verschillende poorten getest.
Op poort 80 haalde ik met gemak 2050 kb/s, hij deed het weer dacht ik, niet dus.
Op de poorten 119, 23, 25, 119, 1720, 3128 and 8000 kwam ik niet boven de 1000 kb/s en dit zijn precies de poorten die door de newsgroepen gebruikt worden.
Ik heb dit op verschillende tijden getest en het blijft zo, het lijkt erop dat die poorten geknepen worden door orange.
Heeft iemand ook problemen met newsgroepen of kan iemand deze info bevestigen?
Ik heb orange hier mee geconfronteerd en ze lijken toe te geven dat ze hiervan op de hoogte zijn maar willen er niks aan doen.
Het kan best zijn dat ze voor bebaalde centrales, regio's of delen van het netwerk of iedereen aan traffic shaping (gaan) doen. Zo beperken ze het bulk verkeer als nadeel als je graag usenet download, maar geven eigenlijk voorrang aan ander verkeer.
Bij trafficshapen geef je eigenlijk op de beschikbare bandbreedte voorrang aan verkeer. Het andere verkeer (vaak usenet, peer-to-peer, ftp etc) is hier het bokje. Het is een keuze van een ISP om het te doen in plaats van capaciteit uitbreiden....
Zijn diverse mogelijkheden, de makkelijkste is op bekende poort nummers. Je gaat er dan aan voorbij door inderdaad bijvoorbeeld een usenet aanbieder te kiezen die op andere poorten ook verbindingen accepteert. Andere methodes zijn lastiger te omzeilen en daarvoor moet je bij peer-to-peer bijvoorbeeld op encryptie over gaan of soms helpt dat zelfs niet.
Het kan ook gewoon een simpele route zijn vanaf de usenet aanbieder naar het wanadoo netwerk die niet lekker loopt of vol zit. Of ergens een (tijdelijk) capaciteits probleem binnen het netwerk van Wanadoo/euronet/orange. Of de usenet aanbieder zelf die ergens problemen heeft in haar netwerk of met bepaalde readers/servers/machines. Of een partij die tussen beide netwerken zit...
Kan van alles zijn

REDFISH schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:28:
[...]
Wat een emotie zeg! Maar je hebt wel gelijk. Maar zo geheel duidelijk vond ik de site niet.
Is me echter nog niet duidelijk of het een 1 jarig of een twee jarig abo betreft en of dat bij wanadoo 1 jarig was.
Hoeft niet persé gelijk ook een meerjarig contract te zijn. Kan ook dat ze gewoon 1 jaar zijn met korting en dat je daarna de 'eigenlijke' prijs gaat betalen als bestaande klant.
Uit de AV (staat niets extra's over in de actie AV):
(4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minimaal een jaar eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de looptijd telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand telefonisch of schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn.
[
Voor 14% gewijzigd door
bjck op 28-06-2006 20:12
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.