[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.862 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 17:41

TifKag436

Yeah......Right !!

REDFISH schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:15:
Wanadoo wordt Orange.....

Ik wilde overstappen op Wanadoo(d) vanwege de prijs, maar nu zie ik bij Orange staan:

ADSL Family & Telefonie
grenzeloze mogelijkheden
Onbeperkt internetten en bellen. Binnen Nederland bel je voor 0 cent per minuut naar vaste nummers. Voor bellen naar je voicemail en andere Orange vaste nummers betaal je geen starttarief.
€ 29,95 per maand. Na 12 maanden € 39,90 per maand

Dus ineens is het een 2 jarig contract wat ook nog eens 33% duurder wordt het tweede jaar?

Was dit bij Wanadoo nu ook zo en ben ik gewoon scheel geweest toen ik het op hun site bekeek of probeert Orange er meer uit te halen dan Wanadoo?

Sowieso beetje gek dit: ADSL Family : 19,95 per maand na 1 jaar 23,95.
Family + bellen: 29.99 per maand, na 1 jaar 39.90.

Als je zo rekent dan zou het bellen op zich 10 E kosten, doe je dan 23,95+10E dan zit je toch onder die 39.90 lijkt me.

Volgens mij zit er wel standaard wifi bij nu.

Excuus voor de dubbelpost. Ik had me nog niet helemaal door de 3 pagina's techno babble gewroet voordat ik bij het nieuwe tarief gedeelte was.

Kheb nog een vraagje. Als je geen gebruik maakt van het bundelen van bellen en internet, dus je kpn abo apart betaalt, hoe zit het dan met je telefoonnummer dat je had en krijgt?
Als je een beetje doorleest gelden die prijzen ALLEEN als je helemaal overstapt naar Wanadoo/Orange.(Dus geen KPN meer)
Als je naast je Telefonie ook nog een KPN abbo hebt, Zijn de prijzen anders
ZIE !!!!!
http://www.orange.nl/vaste_telefonie/

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:28
Mensen,

Ik heb na de update van wanadoo naar orange alleen maar problemen.

Zal het kort uitleggen.
Via de newsgroepen haalde ik tussen de 1900 en 2100 kb/s das mooi, woon lekker dicht bij de centrale echt wat je verewacht van een 20mbit lijn.

Na de update kom ik niet meer boven de 1000 kb/s das niet zo mooi.

Ik bellen met de HD, ze konden mij niet helpen er was geen probleem aan hun kant.

toen heb ik zelf wat lopen klooien en heb ik verschillende poorten getest.
Op poort 80 haalde ik met gemak 2050 kb/s, hij deed het weer dacht ik, niet dus.
Op de poorten 119, 23, 25, 119, 1720, 3128 and 8000 kwam ik niet boven de 1000 kb/s en dit zijn precies de poorten die door de newsgroepen gebruikt worden.

Ik heb dit op verschillende tijden getest en het blijft zo, het lijkt erop dat die poorten geknepen worden door orange.

Heeft iemand ook problemen met newsgroepen of kan iemand deze info bevestigen?

Ik heb orange hier mee geconfronteerd en ze lijken toe te geven dat ze hiervan op de hoogte zijn maar willen er niks aan doen.

Ik hoor graag andermans ervaringen hiermee.

de groenten

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

TifKag schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:49:
[...]

Als je een beetje doorleest gelden die prijzen ALLEEN als je helemaal overstapt naar Wanadoo/Orange.(Dus geen KPN meer)
Als je naast je Telefonie ook nog een KPN abbo hebt, Zijn de prijzen anders
ZIE !!!!!
http://www.orange.nl/vaste_telefonie/
Wat een emotie zeg! Maar je hebt wel gelijk. Maar zo geheel duidelijk vond ik de site niet.

Is me echter nog niet duidelijk of het een 1 jarig of een twee jarig abo betreft en of dat bij wanadoo 1 jarig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 06:55
gielie schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:35:
Mensen,

Zal het kort uitleggen.
Via de newsgroepen haalde ik tussen de 1900 en 2100 kb/s das mooi, woon lekker dicht bij de centrale echt wat je verewacht van een 20mbit lijn.

Ik bellen met de HD, ze konden mij niet helpen er was geen probleem aan hun kant.

Op poort 80 haalde ik met gemak 2050 kb/s, hij deed het weer dacht ik, niet dus.
Op de poorten 119, 23, 25, 119, 1720, 3128 and 8000 kwam ik niet boven de 1000 kb/s en dit zijn precies de poorten die door de newsgroepen gebruikt worden.

Ik heb dit op verschillende tijden getest en het blijft zo, het lijkt erop dat die poorten geknepen worden door orange.

Ik heb orange hier mee geconfronteerd en ze lijken toe te geven dat ze hiervan op de hoogte zijn maar willen er niks aan doen.

de groenten
Wel, volgens mij is newsgroup alleen maar port 119, maar die worden sowieso geknepen door orange/wanadoo :? Ik gebruik hier een 3rd party abonnement, maar daar haal ik nog gewoon de volle snelheid mee, nergens last van :). (tenminste.. vanochtend getest, maar toen was mn livebox nog niet in orange stijl...) Ga het even testen, moment :).

edit: yup, ik haal keurig 1800kB/s, wat ik altijd haal op dit tijdstip. Over een uur of 3 zal het waarschijnlijk 2,1MB / 2,2MB zijn, dus ik zie geen vreemde dingen :)

[ Voor 6% gewijzigd door MoiZie op 28-06-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
REDFISH schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:28:
[...]

Is me echter nog niet duidelijk of het een 1 jarig of een twee jarig abo betreft en of dat bij wanadoo 1 jarig was.
Het is gewoon een 1 jarig contract zoals het altijd al was :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:51:
[...]

Das idd niet veel. Met vier accounts (4x3) kom ik toch zeker wel in de buurt van de 200. Wat voor abbo heb je?
Gewoon ADSL family, die van 20mbit zegmaar.

Ik kan wel meer accounts aanmaken maar de server zegt na meer dan 3 threads van 'hoiiiii de mazzeelllllll'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13

Zal het kort uitleggen.

Het kan best zijn dat ze voor bebaalde centrales, regio's of delen van het netwerk of iedereen aan traffic shaping (gaan) doen. Zo beperken ze het bulk verkeer als nadeel als je graag usenet download, maar geven eigenlijk voorrang aan ander verkeer.

Bij trafficshapen geef je eigenlijk op de beschikbare bandbreedte voorrang aan verkeer. Het andere verkeer (vaak usenet, peer-to-peer, ftp etc) is hier het bokje. Het is een keuze van een ISP om het te doen in plaats van capaciteit uitbreiden....

Zijn diverse mogelijkheden, de makkelijkste is op bekende poort nummers. Je gaat er dan aan voorbij door inderdaad bijvoorbeeld een usenet aanbieder te kiezen die op andere poorten ook verbindingen accepteert. Andere methodes zijn lastiger te omzeilen en daarvoor moet je bij peer-to-peer bijvoorbeeld op encryptie over gaan of soms helpt dat zelfs niet.

Het kan ook gewoon een simpele route zijn vanaf de usenet aanbieder naar het wanadoo netwerk die niet lekker loopt of vol zit. Of ergens een (tijdelijk) capaciteits probleem binnen het netwerk van Wanadoo/euronet/orange. Of de usenet aanbieder zelf die ergens problemen heeft in haar netwerk of met bepaalde readers/servers/machines. Of een partij die tussen beide netwerken zit...

Kan van alles zijn ;)
REDFISH schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:28:
[...]

Wat een emotie zeg! Maar je hebt wel gelijk. Maar zo geheel duidelijk vond ik de site niet.

Hoeft niet persé gelijk ook een meerjarig contract te zijn. Kan ook dat ze gewoon 1 jaar zijn met korting en dat je daarna de 'eigenlijke' prijs gaat betalen als bestaande klant.

Uit de AV (staat niets extra's over in de actie AV):
(4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van minimaal een jaar eindigend op de laatste dag van de maand waarin een jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege voor een periode van telkens een jaar verlengd, tenzij de Overeenkomst door de Klant met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de looptijd telefonisch of schriftelijk is opgezegd. Na verlenging is de Klant gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand telefonisch of schriftelijk op te zeggen tegen het einde van de verlengde termijn.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 28-06-2006 20:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:28
MoiZie schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:31:
[...]

Wel, volgens mij is newsgroup alleen maar port 119, maar die worden sowieso geknepen door orange/wanadoo :? Ik gebruik hier een 3rd party abonnement, maar daar haal ik nog gewoon de volle snelheid mee, nergens last van :). (tenminste.. vanochtend getest, maar toen was mn livebox nog niet in orange stijl...) Ga het even testen, moment :).

edit: yup, ik haal keurig 1800kB/s, wat ik altijd haal op dit tijdstip. Over een uur of 3 zal het waarschijnlijk 2,1MB / 2,2MB zijn, dus ik zie geen vreemde dingen :)
Bij usenetserver kan je dus verschillende poorten gebruiken (119, 23, 25, 119, 1720, 3128 and 8000)
Waar ik voorheen 2100kb/s haalde kom ik echt niet meer boven de 1000 kb/s en dat verschil vind ik echt te groot, als ze de lijn een beetje hadden geknepen zou ik dat niet erg vinden maar niet zo en zeker niet zonder enige berichtgeving.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:53:
Tis heel simpel. Gebruik je ook newsleecher?

Op 1 zet je je hoofdmail met drie draadjes, daarna komen je andere Wanadoo-mails, en hopelijk lukt het nu ook met de orange mails, met ook elk drie draadjes + ik gebruik ook nog wat andere gratis newservers (die kan je zo googlen). Voordat je connect eerst alles op pauze zetten en dan 1 voor 1 alles aanzetten, anders werkt het niet. Loopt perfect en ik doe het al jaren.
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 07:13:
[...]

Helaas lukt het dus niet met de Orange mails. Was ook te mooi om waar te zijn. :>
Mij lukt het dus wel met orange domeinen om kosteloos 4 extra servers aan te maken. Het typische is dat behalve het mailaccount van de abbonnee, ook de 3 extra mailadressen een orangedomein hebben. Ben dus nu van gemiddeld 1,48Mb/s naar 2,94Mb/s gegaan met pieken van ruim 4Mb/s. Nog steeds kosteloos, de belabberde retentie neem ik op de koop toe 8)

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Zal het kort uitleggen.

de groenten
ik heb dit sinds een week of 2, download is 300kb geworden, upload 10kb max, modem schijnt verkeerd getraind te zijn en is door de HD ook slecht te benaderen, had eindelijk een behulpzaam iemand aan de lijn (had ook klachten over telefonie die ik nu 8 maanden heb en nog heb kunnen gebruiken, maar goed)

probleem lijkt hier in de centrale te zitten doordat ze een flink aantal nieuwe klanten hebben en ze iets vergeten zijn te veranderen...

maar goed er is een case van gemaakt en hoop maar dat ze snel wat laten weten!

p.s. tilburg centrum praat ik over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Tuut-Tuut schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:08:
quote:
Bij deze bevestiging dat de
Linksys WPC54G ver.1.2 ook werkt met de LB
FCC ID: Q87-WPC54GV12

quote:
Mag ook wel in de startpost, 2 man hebben het al bevestigd.

En bij deze zijn het er 3, bij mij draait het met deze wireless kaart als een spoortrein
Ok, ook toegevoegd. :)

bjck: thanks voor de titelfix.

[ Voor 5% gewijzigd door Lizard op 28-06-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Wijzigingen in de firmware welke ik heb ontdekt tot nu toe:
-Alles omgezet naar Orange
-Meer portforwards mogelijk
-Update knopje bij firmware
-Teksten verbeterd en/of aangepast
-Draadloos netwerk geeft nu aan Geen draadloze netwerkkaart aanwezig ipv een hele tabel met functies die niet aanstaan.
-Van geavanceerde mode naar standaard werkt correct (werkte voor zover ik weet niet juist)
-40 ip adressen worden standaard door de livebox uitgedeeld (dit was al langer maar ik heb het nergens langs zien komen).
-Het is nu mogelijk om engels of nederlands te kiezen in de webinterface.

Het grootste nadeel hiervan is: er staat niets op de orange site over de nieuwe firmware.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
kfaessen schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:39:
Wijzigingen in de firmware welke ik heb ontdekt tot nu toe:
-Alles omgezet naar Orange
-Meer portforwards mogelijk
-Update knopje bij firmware
-Teksten verbeterd en/of aangepast
-Draadloos netwerk geeft nu aan Geen draadloze netwerkkaart aanwezig ipv een hele tabel met functies die niet aanstaan.
-Van geavanceerde mode naar standaard werkt correct (werkte voor zover ik weet niet juist)
-40 ip adressen worden standaard door de livebox uitgedeeld (dit was al langer maar ik heb het nergens langs zien komen).
-Het is nu mogelijk om engels of nederlands te kiezen in de webinterface.

Het grootste nadeel hiervan is: er staat niets op de orange site over de nieuwe firmware.
Is deze al beschikbaar dan?

Trouwens t4telecom heeft nu een aanbieding. Orange family 20 euro per maand :)

Wel goeie aanbieding viel me opeens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
DaannO schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:36:
[...]

Is deze al beschikbaar dan?

Trouwens t4telecom heeft nu een aanbieding. Orange family 20 euro per maand :)

Wel goeie aanbieding viel me opeens op.
Haal de stekker van de livebox er maar 1 minuut uit en weer erin en aanschouw 20 minuten later het verschil.

Die aanbieding staat ook direct op de site van orange €19,95 het eerste jaar voor Orange family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
kfaessen schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:48:
[...]

Haal de stekker van de livebox er maar 1 minuut uit en weer erin en aanschouw 20 minuten later het verschil.

Die aanbieding staat ook direct op de site van orange €19,95 het eerste jaar voor Orange family.
Bedankt :)

Heb hem nu ook. Fris kleurtje, voor de rest weinig veranderingen. Hij deed er wel wat langer over dan normaal om het allemaal te verwerken.

[ Voor 18% gewijzigd door DaannO op 29-06-2006 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heb ik Orange cable en ik ben van plan over te stappen naar adsl & telefonie.
Ik heb een cable & dsl wireless router van US Robotics.

Gaat deze setup werken:

Livebox ETH1 ---> pc
Livebox ETH2 ---> US Robotics router wireless ----> xbox360 wireless usb adapter

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook update, qua design 10x mooier dan die van wanadoo, maar verder boeit het weinig geloof ik. Ze hebben nog steeds geen wachtwoord beveiliging ingebouwd over de gehele interface, ongelooflijk :? Praktisch elke router heeft het standaard, behalve de livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik had de nieuwe firmware van wanadoo al sinds dinsdag middag. Me FTP was niet meer te bereiken.. Ik heb me livebox in bridge mode staan...

Echter is me FTP nu weer niet te bereiken... Kan iemand bevestigen of wanadoo afgelopen nacht weer een nieuwe firmware op heeft gezet?

Als dat zo vaak voorkomt vind ik het wel erg vervelend worden, moet ik toch maar is gaan denken om een eigen modem te kopen.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze staat er nu bij mij op:

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tsja, terecht als ik het verhaal zo lees (althans, ik ga er vanuit dat het hetzelfde is als dat op webwereld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Helsie schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:36:
[...]
Tsja, terecht als ik het verhaal zo lees (althans, ik ga er vanuit dat het hetzelfde is als dat op webwereld).
Vond ik ook. Sommige potentiële klanten op dit forum hadden echter nog hoop op uitbreiding naar hun gebied. Hierbij een bevestiging, dat Orange voor een aanzienlijke tijd niet op ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:27:
Op dit moment heb ik Orange cable en ik ben van plan over te stappen naar adsl & telefonie.
Ik heb een cable & dsl wireless router van US Robotics.

Gaat deze setup werken:

Livebox ETH1 ---> pc
Livebox ETH2 ---> US Robotics router wireless ----> xbox360 wireless usb adapter
Kan iemand dit bevestigen, dan kan ik vandaag nog bestellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:12:
[...]

Proberen en je weet het, waarschijnlijk gaat het wel werken als je wat algemene kennis hebt van netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:12:
[...]

Dat is mogelijk, mits de dhcp range aangepast kan worden of als accesspoint kan draaien. Hij kan namelijk geen ip's uitdelen op 192.168.1.x (wat de meeste routers doen), omdat de Livebox dat al doet. Dan moet je daar 192.168.2.x bijvoorbeeld van maken. Dat moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:24:
[...]

Dat is mogelijk, mits de dhcp range aangepast kan worden of als accesspoint kan draaien. Hij kan namelijk geen ip's uitdelen op 192.168.1.x (wat de meeste routers doen), omdat de Livebox dat al doet. Dan moet je daar 192.168.2.x bijvoorbeeld van maken. Dat moet voldoende zijn.
LAN IP

IP Address: . . .
IP Subnet Mask: ..........
DHCP Server: Enabled Disabled

Lease Time : Half hourOne hourTwo hoursHalf dayOne dayTwo daysOne weekTwo weeksForever

IP Address Pool

Start IP : . . .
End IP : . . .
Domain Name : (optional)

Dit is wat ik in mijn router kan instellen, is dit voldoende ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me wel, dhcp disablen is al voldoende en even een ip adres toekennen binnen 192.168.1.x range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:23:
lijkt me wel, dhcp disablen is al voldoende en even een ip adres toekennen binnen 192.168.1.x range
Ok thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat met de livebox de box ook nog zo dicht mogelijk moet staan, daar waar de telefoon het huis binnenkomt?

situatie thuis:
Er komt een kabel uit de grond, die gaat in een cilinder achtig ding die aan de muur hangt, en dan komt er weer een kabel uit en dan ongeveer een 1 meter snoer, waar de eerste telefoonstekkerdoos zit. Kan ik dan gewoon de livebox in die stekkerdoos klikken?
Of moet ik zelfs die meter inkorten, of moet ik nog aftappen zelfs vóór dat cylinder vormige geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05-2023

DAJ

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:28:
Klopt het dat met de livebox de box ook nog zo dicht mogelijk moet staan, daar waar de telefoon het huis binnenkomt?

situatie thuis:
Er komt een kabel uit de grond, die gaat in een cilinder achtig ding die aan de muur hangt, en dan komt er weer een kabel uit en dan ongeveer een 1 meter snoer, waar de eerste telefoonstekkerdoos zit. Kan ik dan gewoon de livebox in die stekkerdoos klikken?
Of moet ik zelfs die meter inkorten, of moet ik nog aftappen zelfs vóór dat cylinder vormige geval?
Dat cylindervormig geval is waarschijnlijk je ISRA-punt. Vóör dit punt mag je ABSOLUUT niets doen! Vanuit dit punt loopt een telefoonsnoer naar de contactdoos. Op deze doos kun je de Livebox gewoon aansluiten. Een meter kabel mag niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee bedankt :) Maar het mag dan ook zeker niet meer dan een meter zijn?
Anders kon de livebox komen te staan waar nu de kabelmodem staat, maar dat is zo'n 7 meter van het contact af, dit mag zeker niet?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 11:49

djac1

Computer freak

Ik zit nu op de desktop op het internet via de LB.
Maar nou komt het:
Ik wilde met mijn laptop op internet gaan via kabeltje naar de LB. En ik ga het internet op geen verbinding! Paar keer opnieuw opgestart geen verbinding!
En er kwam ook een dingetje onderin het scherm van beperkte of geen verbindingmogelijkheden...
Ook stond er geen DNS-server oid
Wat moet ik doen om mijn verbinding op de laptop terug te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Hallo,

Ik heb zojuist mijn ADSL Family geinstalleerd en werkende...
Even snel een internetsnelheids test leert mij dat mijn snelheid echter maar rond de 4 MBps ligt oftewel rond de 500KB ps...

De USB dongle waarmee ik de draadloze verbinding maakt heeft een max snelheid van 11MBps zo kan ik toch nooit in de buurt van de 20MBps komen...ik weet dat die snelheid niet volledig behaald kan worden maar 4 MBps is wel weinig...iemand suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
RSD1982 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:18:
Hallo,

Even snel een internetsnelheids test leert mij dat mijn snelheid echter maar rond de 4 MBps ligt oftewel rond de 500KB ps...

De USB dongle waarmee ik de draadloze verbinding maakt heeft een max snelheid van 11MBps zo kan ik toch nooit in de buurt van de 20MBps komen...ik weet dat die snelheid niet volledig behaald kan worden maar 4 MBps is wel weinig...iemand suggestie?
Je moet even de TCP optimizer draaien, die in start topic staat die zal dit gelijk oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

RSD1982 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:18:
Hallo,

Is een normale snelheid voor een 11Mbps wifi verbinding.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een beetje lopen zoeken op de site van orange en dit topic, maar kan het toch niét helemaal vinden. Wij hebben op dit moment KPN Direct ADSL zonder huistelefoon, en graag zouden wij orange willen hebben. Is er ook een mogelijkheid om orange family zonder telefoon te krijgen? of moeten wij daarvoor eerst een huistelefoon-nummer bij KPN aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05-2023

DAJ

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:41:
Okee bedankt :) Maar het mag dan ook zeker niet meer dan een meter zijn?
Anders kon de livebox komen te staan waar nu de kabelmodem staat, maar dat is zo'n 7 meter van het contact af, dit mag zeker niet?
Zelf heb ik de Livebox nog niet (komt volgende week), dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. Een collega van me heeft vanaf het ISRA-punt zo'n 5 meter kabel lopen naar de eerste contactdoos. Van daar uit heeft hij een (telefoon)verlengkabel naar de PC gelegd van de nodige meters en daar pas de Livebox aangesloten (dus zeker zo'n 10 meter van het ISRA-punt verwijderd). Hij haalt (bij het downloaden via EWEKA) snelheden van z'n 1800. Niet slecht lijkt me.
Ik ga er dus vanuit dat 7 meter geen probleem mag zijn (ik hoop het in ieder geval niet, want ook ik ga de Livebox volgende week zo'n meter of 7 van het ISRA-punt aansluiten).
Misschien dat anderen hier meer zekerheid over kunnen geven. Ik zal volgende week in ieder geval even laten hoe het gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Ik snap sowiezo niet wat die paar meter meer uitmaken. 1312 of 1320 meter b.v. Anyway. Sinds gister ben ik ook aangesloten op Wanadoo family. Ik probeerde eerst via mn Zyxel router te connecten. Dat lukte wel, alleen was de snelheid waarmee hij connecte zeer triest. 806 up en 796 down. Vervolgens met de LiveBox aan de slag gegaan. Net als de Zyxel dus achter de splitter die er nog steeds tussen zit. Die connecte op 11500 1020. Dat is wel netjes denk ik. gezien het db verlies en de afstand. Overigens als ik hem wel bij het isra punt aansluit conenct ie op 12000 1020. voor die 500 heb ik nu iig geen zin om de bedrading etc aan te passen. Wel merkte ik dat mn ping verdriedubbelt is. Maargoed hij was 11 en nu 33 met Battlefield 1942 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 23:50

Speedmaster

Make my day...

Skype schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:44:
Ik snap sowiezo niet wat die paar meter meer uitmaken. 1312 of 1320 meter b.v. Anyway. Sinds gister ben ik ook aangesloten op Wanadoo family. Ik probeerde eerst via mn Zyxel router te connecten. Dat lukte wel, alleen was de snelheid waarmee hij connecte zeer triest. 806 up en 796 down. Vervolgens met de LiveBox aan de slag gegaan. Net als de Zyxel dus achter de splitter die er nog steeds tussen zit. Die connecte op 11500 1020. Dat is wel netjes denk ik. gezien het db verlies en de afstand. Overigens als ik hem wel bij het isra punt aansluit conenct ie op 12000 1020. voor die 500 heb ik nu iig geen zin om de bedrading etc aan te passen. Wel merkte ik dat mn ping verdriedubbelt is. Maargoed hij was 11 en nu 33 met Battlefield 1942 :Y)
Sloop je splitter er eens tussenuit, LB heeft een splitter onboard, tellijn plug je gewoon in op je tel1 op je LB, zelfs al is het een KPN lijn.

ps is je Zyxel wel geschikt voor adsl2/adsl2+

[ Voor 3% gewijzigd door Speedmaster op 30-06-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 11:49

djac1

Computer freak

laat maar mijn probleempje is opgelost.
ZoneAlarm en het prog. voor de livebox zaten elkaar in de weg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Laatst online: 02-08 11:40
Iedereen vandaag een kaartje van Orange binnengehad met code voor www.openorange.nl?
Gratis mobiel bellen naar alle orange-klanten, klinkt zo slecht nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

TafkaT schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:38:
Iedereen vandaag een kaartje van Orange binnengehad met code voor www.openorange.nl?
Gratis mobiel bellen naar alle orange-klanten, klinkt zo slecht nog niet :)
Je zal wel weer wat anders moeten afnemen of je zit er zolang aan vast + maandelijks tarief. :P Smeerlappen dat het zijn.
DAJ schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 08:57:
[...]
Ik ga er dus vanuit dat 7 meter geen probleem mag zijn (ik hoop het in ieder geval niet, want ook ik ga de Livebox volgende week zo'n meter of 7 van het ISRA-punt aansluiten).
Misschien dat anderen hier meer zekerheid over kunnen geven. Ik zal volgende week in ieder geval even laten hoe het gegaan is.
15 meter kabel tussen de Livebox en het ISRA punt, ronde kabel, ingetraint @
Upstream 1020 Kb
DownStream 18164 Kb

Khaal rond de 1700/1800 kB/s :)

1km van de centrale.

Conclusie; zolang het geen platte kabel is maakt het niks uit in principe :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mwah. Ook de juiste kabelsoort kan men het soms nog mee verprutsen. Dan moet het door een bestaand pijpje in de muur en wordt er men man en macht aan gerukt en geduwd om er doorheen te komen...dan gaat het vaak ook niet zo best...

Of aan elkaar draaien van stukjes met plakbandjes etc. Of een overvloed aan tussen doosjes/doorlus doosjes wil ook niet helpen etc 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Tuut-Tuut schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:05:
[...]

Sloop je splitter er eens tussenuit, LB heeft een splitter onboard, tellijn plug je gewoon in op je tel1 op je LB, zelfs al is het een KPN lijn.

ps is je Zyxel wel geschikt voor adsl2/adsl2+
Ik had al vermeld dat ik zonder splitter hij het isra punt connect met 12000 1020. Maargoed de bedrading zal wel redelijk ruk zijn. ik zit 1.37 km van de centrale maar als je afgaat op het db verlies is het ruim 2.4 km.

Ik heb een Zyxel 650 H series. die is adsl 2 ready upto 24 mbit. maar die connect erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, dat is zeer goed nieuws dat het modem zo'n stuk van het ISRA-punt mag staan. Scheelt weer de nodige kabels :)

Ik heb het vanavond aangevraagd. Ik ga nu van chello classic 6Mbit (die 8 haal ik niet) voor 50 euro naar orange voor 20 euro en dan ook nog eens 10-15 Mbit. Chello deed het opzich wel goed, maar ik ben toch niet gek 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:03:
Okee, dat is zeer goed nieuws dat het modem zo'n stuk van het ISRA-punt mag staan. Scheelt weer de nodige kabels :)
Let er wel op dat je geen gebruik maakt van een platte telefoonkabel. zulke kabels zijn niet getwist en veroorzaken snel storing op zulke afstanden!!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
MensionXL schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:58:
[...]

Je zal wel weer wat anders moeten afnemen of je zit er zolang aan vast + maandelijks tarief. :P Smeerlappen dat het zijn.

[...]
Uch, nee hoor. 1 jaar, 24,95 per jaar, 20MBit ADSL incl telefonie, gratis bellen naar vaste nummers, starttarief 0.04 cent en geheel gratis naar andere Orange VOIP klanten.... Ik kon het ook niet geloven maar met die vouchercode is dat echt de aanbieding. Bovendien wordt mijn KPN budget dan ook "opgeslokt." Nu heb ik Tele2/Versatel, 39,95 + KPN Budget die ik niet gebruik, oftewel met die aanbieding halveer ik mijn abonnementskosten en krijg ik telefonie erbij (die ik waarschijnlijk toch niet ga gebruiken) Ik heb echt nog geen adder kunnen vinden. Aanvullende AV doorgelezen, het lijkt inderdaad te mooi om waar te zijn. Is alleen beschikbaar voor Orange mobiel klanten en de korting op telefonie vervalt direct als je je Orange mobile abo opzegt :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:26

IEF

Why so serious?

Skype schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:13:
[...]

Ik had al vermeld dat ik zonder splitter hij het isra punt connect met 12000 1020. Maargoed de bedrading zal wel redelijk ruk zijn. ik zit 1.37 km van de centrale maar als je afgaat op het db verlies is het ruim 2.4 km.

Ik heb een Zyxel 650 H series. die is adsl 2 ready upto 24 mbit. maar die connect erg slecht.
een Zyxel 650H is een ADSL1 modem. Max 8 mbit dus.

Pas vanaf de ZyXEL 660 of ZyXEL 2602 levert ZyXEL ADSL2+ modems. Deze werrken overigens
helemaal niet slecht. De upload is niet zo gefinetuned zoals bij de Livebox, maar het is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinkelover schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:59:
[...]
Uch, nee hoor. 1 jaar, 24,95 per jaar, 20MBit ADSL incl telefonie, gratis bellen naar vaste nummers, starttarief 0.04 cent en geheel gratis naar andere Orange VOIP klanten.... Ik kon het ook niet geloven maar met die vouchercode is dat echt de aanbieding. Bovendien wordt mijn KPN budget dan ook "opgeslokt." Nu heb ik Tele2/Versatel, 39,95 + KPN Budget die ik niet gebruik, oftewel met die aanbieding halveer ik mijn abonnementskosten en krijg ik telefonie erbij (die ik waarschijnlijk toch niet ga gebruiken) Ik heb echt nog geen adder kunnen vinden. Aanvullende AV doorgelezen, het lijkt inderdaad te mooi om waar te zijn. Is alleen beschikbaar voor Orange mobiel klanten en de korting op telefonie vervalt direct als je je Orange mobile abo opzegt :)
Ik heb mijn 20mbit Tele2/versatel vrijdag opgezegt.. en ga voor de open-aanbieding van orange. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

IEFtm schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:07:
[...]

een Zyxel 650H is een ADSL1 modem. Max 8 mbit dus.

Pas vanaf de ZyXEL 660 of ZyXEL 2602 levert ZyXEL ADSL2+ modems. Deze werrken overigens
helemaal niet slecht. De upload is niet zo gefinetuned zoals bij de Livebox, maar het is zeker niet slecht.
Hmm er staat toch echt in et boekje upto 20/24 mbit. maar ok dat verklaard het dan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een Speedtouch 716 (wat ook een ADSL2+ modem is) te laten werken met Orange Adsl Family + Telefonie? De 2 Ethernet poorten op de Livebox staan me een beetje tegen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Skype schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:43:
[...]

Hmm er staat toch echt in et boekje upto 20/24 mbit. maar ok dat verklaard het dan. :X
Ondanks dat het een standaard is kunnen verschillende combinaties betere of slechtere resultaten maken. Blijkbaar is de Livebox met de apparatuur van Wanadoo/Orange wel zo'n goede combinatie qua chipset en 'tuning' (optimalisatie). Misschien zelfs wel dezelfde dsl-chipset fabrikant aan beide kanten.

De ZyXEL 2602 en 660 worden door Tiscali geleverd. En daar halen ze met gemak 1100 tot 1200kbps upload op die apparatuur.

Orange lijkt sowieso niet boven de 1024 te komen en lijkt dus vast ingesteld door Orange die waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
mn livebox heeft zichzelf zonet geupdated naar de orange versie, rampzalig gebeuren, ding rebooten zich zelf meerdere malen, liep vast en deed erg moeilijk, ik was NET bezig met internet via bleutooth, toen kapte hij ermee, tijdens het updaten heb ik hem zelfs nog lopen resetten e.d.. :o

het lijkt nu weer ok te zijn. (lelijke interface btw nu;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik kwam er ook zojuist achter dat ik nu een orangebox heb. Snelheid is weer wat hoger (1,85Mbyte/s), dus dat is wel ok. Het viel me echter op dat de livebox z'n ip had vrij gegeven, of in ieder geval niet op pings reageerde toen m'n pc nog uitstond.

Vervelend, want WOL via internet werkt dan ook niet. Zou dit nieuwe "functionaliteit" zijn: livebox in stealth modus wanneer er geen actieve pc op aangesloten is? :(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Ik heb idd gemerkt dat m'n LAN verbinding later opkomt dan voorheen (XS4ALL); dus als ik boot en inlog heb ik nog geen verbinding met internet, zit enige vertraging in. Zou ook aan software kunnen liggen maar iig had ik dit verschijnsel niet met XS4ALL/Speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:44:
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een Speedtouch 716 (wat ook een ADSL2+ modem is) te laten werken met Orange Adsl Family + Telefonie? De 2 Ethernet poorten op de Livebox staan me een beetje tegen.
telefonie is alleen mogelijk met de livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Raggie3 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:49:
Vandaag wilde ik weer eens wat gaan tweaken met mijn livebox en toen kwam ik tot de conclusie dat mijn brein me weer eens in de steek had gelaten... Help ik ben mijn root of admin wachtwoord vergeten?!

Ik heb ontdekt dat je echt op de meest trieste manier je wachtwoord weer terug kunt halen. Ga na naar de webinterface van je livebox. Ga vervolgens naar "access control" of "livebox toegang" en klik op wachtwoord wijzigen. Daar moet je dus helaas je oude wachtwoord invullen. Maar als je goed kijkt zie je dat slechts een javascript de wachtwoord controle doet. Rechtermuisknop->bron weergeven, en zoek naar het volgende stukje code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<SCRIPT LANGUAGE=Javascript>

<!-- chaine ASCII -->
var v_old_password = "admin";

function CheckPasswd()
{

Tada je oude wachtwoord! Nu kun je inloggen op geavanceerd en ook naar livebox toegang gaan. Aldaar kun je ook je root wachtwoord op exact dezelfde wijze aanpassen en dus weer vinden :Y)
hier niet.

[edit]
in IE wel. ;(
Wat 'n zielige beveiliging :9

[ Voor 6% gewijzigd door blup op 02-07-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Damn, dat zou je niet verwachten van zo'n bedrijf als Orange. Lijkt net alsof een beginnende hobbyist de Livebox software produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
En als we nou die 2 posts weg halen zodat orange er niet achter komt :P

Wel in de ts zetten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 14:50
<SCRIPT LANGUAGE=Javascript>

<!-- chaine ASCII -->
var v_old_password = "admin";

function CheckPasswd()
maar dan moet je toch al eerst ingelogd zijn?

en:

Is het ook al duidelijk wanneer dit pakket beschikbaar wordt? ik kwam niet door de postcodecheck heen... :( andere paketten (BBNed) wel trouwens :(

[ Voor 124% gewijzigd door sjongenelen op 02-07-2006 19:05 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
TheNymf schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:03:
[...]

maar dan moet je toch al eerst ingelogd zijn?

en:

Is het ook al duidelijk wanneer dit pakket beschikbaar wordt? ik kwam niet door de postcodecheck heen... :( andere paketten (BBNed) wel trouwens :(
Als je nu geen orange kunt nemen dan kun je LAAANG wachten, orange bereid het netwerk niet meer uit althans voorlopig.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchKel op 02-07-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Mijn portforwards doen het btw allemaal niet meer, ook niet als ik ze verwijder en opnieuw toevoeg..?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me nu al heel lang afvraag:
we betalen geloof ik rond de 30 euro per maand en als ik bij mordax.nl test dan krijg ik een down van 315 kb/s , is dit reeël?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onsgeluk schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:58:
[...]

[...]

Mij lukt het dus wel met orange domeinen om kosteloos 4 extra servers aan te maken. Het typische is dat behalve het mailaccount van de abbonnee, ook de 3 extra mailadressen een orangedomein hebben. Ben dus nu van gemiddeld 1,48Mb/s naar 2,94Mb/s gegaan met pieken van ruim 4Mb/s. Nog steeds kosteloos, de belabberde retentie neem ik op de koop toe 8)
Dus nu gebruik je de 8 e-mail adressen van Wanadoo en Orange totaal dus (8x3) 24 draadjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:46:
[...]

Vond ik ook. Sommige potentiële klanten op dit forum hadden echter nog hoop op uitbreiding naar hun gebied. Hierbij een bevestiging, dat Orange voor een aanzienlijke tijd niet op ingaat.
Ik had de hoop idd al opgegeven dat de uitbreiding met ADSL Family in mijn woonplaats op korte termijn zal plaatsvinden. Waarschijnlijk wordt eind van het jaar Casema mijn nieuwe provider. Is ook wat stabieler met de telefoonverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Orange is niet van plan om nieuwe locaties toe te voegen. huidige locaties worden kwa capaciteit wel uitgebreid. Orange was zoiezo niet van plan om binnenkort uit te bereiden. Nu KPN gaat verglazen is het helemaal einde oefening. KPN is namelijk niet van plan om hun All IP netwerk vrij te geven net als hun huidige koper netwerk. :X

[ Voor 19% gewijzigd door vr6-only op 03-07-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vr6-only schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:58:
Orange is niet van plan om nieuwe locaties toe te voegen. huidige locaties worden kwa capaciteit wel uitgebreid. Orange was zoiezo niet van plan om binnenkort uit te bereiden. Nu KPN gaat verglazen is het helemaal einde oefening. KPN is namelijk niet van plan om hun All IP netwerk vrij te geven net als hun huidige koper netwerk. :X
KPN geeft nu ook haar netwerk vrij, athans je kan er lijnen afnemen als ISP natuurlijk. Dus eigenlijk is het 'vrij gegeven' (even prijs discussie daar gelaten).

Het koper geven (moeten ze) nu ook vrij net als toegang tot de centrales voor apparatuur van andere telco's zoals BBned, Wanadoo, Tiscali, Versatel. Het is volgensmij nog helemaal niet gezegd dat het koper vanaf zo'n wijkkast naar de huizen niet beschikbaar komt voor derde partijen naast KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Ik moet binnenkort internet aan gaan vragen voor m'n nieuwe huis. Nu is het zo dat ik ook meteen de telefonie mee wil pakken bij Orange. Probleem is alleen dat je aan moet geven of je standaard of ISDN aansluiting hebt.
Er is in iedergeval nog geen telefoonverbinding bij de KPN aangevraagd. Daarnaast heb ik ook geen interesse in een budget bundel van KPN (alhoewel het wel goedkoper is). 112 kan ik altijd nog bellen met m'n mobiel mocht Orange telefonie er uit liggen.
Is het nu nodig om een verbinding al te hebben? Of kunnen zij dat meteen voor je mee nemen.
Ik heb het al geprobeert te vinden op de site van Wanadoo (voorheen) en nu op de site van Orange, maar daar een vraag stellen gaat ook niet wanneer je geen wanadoo/orange.nl email hebt. Daarnaast kon ik het hier in de 11 topics ook niet vinden.
Mocht niemand hier het toevallig weten, dan moet ik gaan bellen. Dit kan ik pas vanavond doen wanneer ik weer thuis ben (vandaar dat ik het dus hier eventjes neer gooi).

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 03-07-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 02:03:
wat ik me nu al heel lang afvraag:
we betalen geloof ik rond de 30 euro per maand en als ik bij mordax.nl test dan krijg ik een down van 315 kb/s , is dit reeël?
Dat soort tests zijn vaak niet echt zinvol aangezien je maar een aantal kb download. snelheid moet opgebouwd worden. Kan soms een aantal seconden duren.

Probeerd deze is. Klik een 100mb file van bbned. kijk is wat je hiermee haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij begint heel eventjes met 1015, daarna loopt ie binnen 20 seconden terug naar de 320 ongv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een vriend in engeland gaan bellen op zijn mobiel, maar ik twijfel een beetje of ik de tarieven goed heb begrepen (en of het dus goedkoper is om met mn vodafone mobiel abo te bellen of met orange voip)

€ 0,051/gesprek

Verenigd Koninkrijk* (excl. mobiel Orange) € 0,05/min

Verenigd Koninkrijk mobiel Orange € 0,35/min
http://www.orange.nl/vaste_telefonie/tarieven/

Klopt het nou (mits hij geen orange mobiel heeft, waarom is dit uberhaupt duurder :?) dat ik maar 0,05 cent/min betaal?! Zie ik niet iets over het hoofd, binnen Nederland is het namelijk duurder om naar mobiel te bellen :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 13:43
dinkelover schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:59:
[...]
Aanbieding, 1 jaar 19,95 met gratis telefonie gekregen. daarna 29,95 en als je kpn houdt dan 33 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

bjck schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:21:
[...]

KPN geeft nu ook haar netwerk vrij, athans je kan er lijnen afnemen als ISP natuurlijk. Dus eigenlijk is het 'vrij gegeven' (even prijs discussie daar gelaten).

Het koper geven (moeten ze) nu ook vrij net als toegang tot de centrales voor apparatuur van andere telco's zoals BBned, Wanadoo, Tiscali, Versatel. Het is volgensmij nog helemaal niet gezegd dat het koper vanaf zo'n wijkkast naar de huizen niet beschikbaar komt voor derde partijen naast KPN.
ik had het alleen over het nieuwe gedeelte wat er komt. dus vanaf de centrale naar de nieuwe wijkkasten (duo kasten) dat gedeelte is KPN niet van plan om vrij te geven. OPTA zal dat wel dwingen maar goed.

toen ik het vroeg aan me manager, gaf hij als antwoord " natuurlijk niet, wij moeten miljarden investeren en zij willen voor een dubbeltje op de eerste rang...."

ik hoop van wel, want anders zit ik aan KPN vast (kwalitatief goed, maar veels te duur) ik wil gewoon een keuze kunnen maken en niet verplicht bij 1 leverancier vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Tuut-Tuut schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:08:
quote:
Bij deze bevestiging dat de
Linksys WPC54G ver.1.2 ook werkt met de LB
FCC ID: Q87-WPC54GV12

quote:
Mag ook wel in de startpost, 2 man hebben het al bevestigd.

En bij deze zijn het er 3, bij mij draait het met deze wireless kaart als een spoortrein
Hmmm, iemand nog een tip dan? Ik heb de Linksys Wpc54g 54mbps Pcmcia en die geeft wel een groen lichtje, maar de LB houdt stug vol dat ie geen netwerk kaart ziet :?. Ik zal vanavond het ID eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:03
Mijn eerste ervaring met Orange is alvast positief. Ik had een conflict met Tiscali, waar ik, tegen de regels in, mijn abo wilde beëindigen (ik had van een telefoniste te horen gekregen dat ik na een jaar per maand mijn abo kon beëindigen en had dit zonder controle voor waar aangenomen). Ik had me reeds aangemeld voor het Family abo van Orange toen ik een boze brief van Tiscali ontving waarin zij aangaven niet mee te werken aan de terminatie van mijn contract (terecht, maar dat zag ik anders).

Orange gebeld om mijn aanvraag af te zeggen, maar ik had de termijn van 7 dagen overschreden (Tiscali stuurde pas na 8 dagen hun brief), het was 9 dagen na aanmelding.

Veel begrip van de helpdeskmedewerker omtrent mijn vervelende (voor mij) situatie en de melding gekregen dat hij een verzoek zou indienen om de aanvraag stop te zetten. Er werd me echter gemeld dat er geen garanties waren.

Vandaag echter een retourset voor het modem en dergelijke ontvangen. Orange helpt mij nu dus, terwijl het eigenlijke probleem meer bij mij/Tiscali ligt (hebben toch gelogen over opzegmogelijkheden).

Dit is erg netjes van ze en ik zal dan ook per april volgend jaar mijn internetverbinding weer via Orange aanvragen, Tiscali zeg ik hoe dan ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

OnTheJazz schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:20:
[...]

Hmmm, iemand nog een tip dan? Ik heb de Linksys Wpc54g 54mbps Pcmcia en die geeft wel een groen lichtje, maar de LB houdt stug vol dat ie geen netwerk kaart ziet :?. Ik zal vanavond het ID eens opzoeken.
ik heb versie 1.2 van dat kaartje die werkt... en een ander geprobeerd.. (V5) die deed het niet.. misschien toch maar een klein verschil in versie..

een lampje moet hij altijd geven. ( de spanning die erop komt ).. maar of je kaartje een broadcom chipset bevat is de vraag natuurlijk.. daarom geen 2e lampje..

toen ik hem erin deed ging de livebox gelijk herstarten en brande een lampje bij het wireless status-led op de rij met lampjes van de livebox zelf... dat is iig een indicatie dat de LB je kaartje herkend.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Mooie aanbieding: Orange family ADSL + telefonie voor € 29,95 per maand. Na 1 jaar wordt dat dus € 39,90 per maand. Gratis telefoneren dus.
Ik heb nu TweakDSL + VoDSL 4 mbit voor € 50,-- per maand. Dat kost na deze maand € 59,35, omdat dan de non-linesharing kosten er bij komen. Ik heb namelijk geen KPN aansluiting meer.
Nu kan ik upgraden van 10 mbit voor € 44,35 inclusief VoDSL per maand of 20 mbit voor € 59,35.

Bij Orange komen er nog wel kosten voor een goeie newsserver a € 7,50 per maand bij. Dus € 37,45 eerste jaar, daarna € 47,40.

Vraag:
1. heeft Oranje een goeie ping voor online spellen?
2. omdat ik nu dus geen KPN nummer heb maar een non-linesharing aansluiting is de vraag of ik nu zonder bijkomende kosten kan overstappen van TweakDSL naar Orange. Hoe gaat dat in z'n werk?
3. thans loopt m'n verbinding via bbned. Over welke verbinding loopt Orange?

Ik denk er namelijk over om over te stappen naar Oange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik kan het niet vinden, maar zal best wel al eens geweest zijn.
In het begin had ik een 20Mb verbinding met download via Eweka, na een upgrade van de LB werd het 18 Mb/s, en nu na de laatste upgrade 17Mb/s.
Kun je de intrain snelheid in je config van de LB veranderen, hij staat namelijk nu op 16008?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:43:
Even een vraagje, ik kan het niet vinden, maar zal best wel al eens geweest zijn.
In het begin had ik een 20Mb verbinding met download via Eweka, na een upgrade van de LB werd het 18 Mb/s, en nu na de laatste upgrade 17Mb/s.
Kun je de intrain snelheid in je config van de LB veranderen, hij staat namelijk nu op 16008?
Een paar keer resetten en hopen dat je een hogere intrainwaarde krijgt. Er is vrij weinig aan te doen. Gebruik wel ronde telefoonsnoertjes met getwiste draden. Mijn ervaring is dat die platte snoertjes, hoe kort ze ook zijn, de intrainwaarde negatief beinvloeden.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
TweakBoy schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:13:
[...]

ik heb versie 1.2 van dat kaartje die werkt... en een ander geprobeerd.. (V5) die deed het niet.. misschien toch maar een klein verschil in versie..

een lampje moet hij altijd geven. ( de spanning die erop komt ).. maar of je kaartje een broadcom chipset bevat is de vraag natuurlijk.. daarom geen 2e lampje..

toen ik hem erin deed ging de livebox gelijk herstarten en brande een lampje bij het wireless status-led op de rij met lampjes van de livebox zelf... dat is iig een indicatie dat de LB je kaartje herkend.
Oke, de Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) werkt dus niet |:(. Bij deze kan er een dus rijtje bij komen van PCMCIA kaarten die niet werken in de Livebox.... en dit is er eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Hoi

Ik zit in hier Frankrijk en hebben we ook ADSL via de livebox (Merk Sagem
Type f@st 3202). Maar ik wil nu graag in plaats van in de 192.168. range naar de 172.168 range. Hoe doe ik dat?

Alvast bedankt

Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Crest schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:37:
Mooie aanbieding: Orange family ADSL + telefonie voor € 29,95 per maand. Na 1 jaar wordt dat dus € 39,90 per maand. Gratis telefoneren dus.
Ik heb nu TweakDSL + VoDSL 4 mbit voor € 50,-- per maand. Dat kost na deze maand € 59,35, omdat dan de non-linesharing kosten er bij komen. Ik heb namelijk geen KPN aansluiting meer.
Nu kan ik upgraden van 10 mbit voor € 44,35 inclusief VoDSL per maand of 20 mbit voor € 59,35.

Bij Orange komen er nog wel kosten voor een goeie newsserver a € 7,50 per maand bij. Dus € 37,45 eerste jaar, daarna € 47,40.

Vraag:
1. heeft Oranje een goeie ping voor online spellen?
2. omdat ik nu dus geen KPN nummer heb maar een non-linesharing aansluiting is de vraag of ik nu zonder bijkomende kosten kan overstappen van TweakDSL naar Orange. Hoe gaat dat in z'n werk?
3. thans loopt m'n verbinding via bbned. Over welke verbinding loopt Orange?

Ik denk er namelijk over om over te stappen naar Oange.
1. Ik speel WoW zonder enig probleem. Ping is standaard rond 35ms.
2. Je moet bij Wanadoo gewoon een Telco migratie aanvragen. Ze switchen jou ADSL verbinding dan alleen en de rest laten ze zoals het is. Kosten voor line-sharing krijg je uiteraard doorberekend.
3. Orange loopt op het ADSL Family Netwerk, wat door Wanadoo is opgezet. Wanadoo is opgegaan in Orange. Nu heeft het dan ook Orange ADSL Family. Dit netwerk is dus geen onderdeel van KPN, BBNED, BabyXL of andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:43:
Hou de telefoonkabel vanaf het ISRA punt naar de Livebox zo kort als mogelijk en hij moet inderdaad het liefst rond zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Lekkere Loempia op 03-07-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Heb een klein probleempje
Ik heb hier voor mijn ouders het Wanadoo/Orange family pakket aangesloten. Nu heb ik mijn ouders pc voorzien van de USB dongle die erbij wordt geleverd. Na installeren prima vebrinding niks mis mee...

Het volgende gebeurd zodra de pc weer opnieuw is opgestart. Dan is er geen verbinding en moet de wifi usb-stick eruit en er weer in gezet worden zodat er verbinding is...Best irritant en moet vast anders kunnen...
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:49:
[...]

Een paar keer resetten en hopen dat je een hogere intrainwaarde krijgt. Er is vrij weinig aan te doen. Gebruik wel ronde telefoonsnoertjes met getwiste draden. Mijn ervaring is dat die platte snoertjes, hoe kort ze ook zijn, de intrainwaarde negatief beinvloeden.
Ik heb niks aan de draadjes gedaan, maar in het begin was de intrain snelheid gewoon hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik ben niet echt tevreden (zoals zovelen) over mijn snelheid. Ik woon 500m van de wijkcentrale, mn modem traint @ 17mb en toch haal ik een schamele 400kb/s.

Maar wat ik nu ontdekte verbaasde me toch wel. Een speedtest via www.speedtest.nl met en zonder proxy op poort 8080 (ook een aantal keer herhaald, kort na elkaar)

Zonder proxy
Download: 498.7 KByte/sec (=3990 kbps)
Met proxy
Download: 1342.0 KByte/sec (=10736 kbps)
Is de routing van Wanadoo/Orange dan echt zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan doe je een speedtest voor de proxy server die ergens in een datacenter aan een Gigabit link hangt en door vele users wordt gebruikt. Niet echt een meting van je lijn dus ;)

Een proxy server van je ISP maakt gebruik van dezelfde routering natuurlijk (zelfde netwerk) als je aansluiting op dat netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
Hoezo? De data gaat toch via de proxy over mijn lijn naar mij toe? De proxy stuurt het met 1300 kb/s naar mij toe, wat betekent dat ik in ieder geval die snelheid kan halen. Toch haal ik maar 400kb/s.

Bovendien gebruik ik niet de proxy van Wanadoo/Orange maar een externe.

Het enige wat ik kan bedenken dat er in de routing via het Wanadoo-netwerk een bottle neck zit die door gebruik van deze proxy toevallig overgeslagen wordt. Kortom: de route van de downloadserver naar de proxy en vervolgens naar mij is sneller dan die van de downloadserver direct naar mij. (of iets dergelijks) ;)

edit:

En het betreft natuurlijk niet alleen speedtest. Ook het downloaden van een willekeurig progje van de Casema Tucows-server laat hetzelfde snelheidsverschil zien met en zonder proxy.

[ Voor 31% gewijzigd door ZjieB op 03-07-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Bij een probleem op netwerk niveau zou iedereen er last van moeten hebben. Mijn modem traint in op 10700 kbit en ik kan via bittorrent stabiel op 1100 kb/s downloaden (mits de bronnen genoeg upload beschikbaar hebben). Niks mis met de routing van Orange dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
Dat is nu juist wat ik me afvroeg: is de routing slecht? Als dit niet het geval is, wat kan dan de oorzaak zijn voor dit duidelijke verschil in snelheid?

Hoe kan het zijn dat ik slechts 400kb/s haal met de volgende (intrain-)stats:
Upstream: 1024 Kb
DownStream: 17796 Kb

(Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn kabels, pc of ethernetkaart ligt, aangezien ik vorige maand nog Wanadoo Cable Broadband Power had, waarmee ik gewoon stabiel 1500kb/s haalde)

Misschien een capaciteitsprobleem in mijn wijk? Misschien moest ik Orange maar eens gaan bellen.

[ Voor 12% gewijzigd door ZjieB op 04-07-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Capaciteits probleem op je centrale kan je bijna niet vaststellen, dan moet jij lagere snelheden halen dan andere Wanadoo abbonnees vanaf dezelfde server en eigenlijk testen met meerdere computers of liefst dezelfde. Anders heb je teveel variabelen/verschillen in je test.

Download eens een testfile vanaf http://test.leaseweb.nl/ of zelfs 2 tegelijk en wat haal je dan?

Want speedtest.nl is al beroerd als je een virusscanner hebt die je browser controleert constant. Je PC niet lekker loopt of druk is met iets anders of niet ingelogd bent met het juiste abonnement gekozen bij je gegevens.

Misschien niet leuk om te horen, maar je proxy-test zegt bar en bar weinig en je probeert conclusies te trekken of een richting op te denken.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 04-07-2006 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Helsie schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:48:
Bij een probleem op netwerk niveau zou iedereen er last van moeten hebben. Mijn modem traint in op 10700 kbit en ik kan via bittorrent stabiel op 1100 kb/s downloaden (mits de bronnen genoeg upload beschikbaar hebben). Niks mis met de routing van Orange dus.
Ik heb hetzelfde. Routing is gewoon normaal. Speedtest zegt bij mij ook 368 Kilobyte/s, maar op de test van Leaseweb gaat hij los. Ik heb de hoop met Speedtest allang opgegeven. Die indicatie is al tijden hopeloos naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En het leuke is dat ook speedtest.nl in het leaseweb netwerk/datacenter wordt gehost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste update van de livebox kan ik geen plaatjes in een e-mail meer zien. Ook bij de laatste orange mail geeft tie geen plaatje meer weer maar een wit vlak met links een rood kruisje.
Hebben meer mensen hier last van en heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik had nét een abbo aangevraagd (zonder telefonie) toen ik de aanbieding kreeg om er gratis telefonie bij te doen. De boel dus maar weer geannuleerd (kon niet anders volgens helpdesk) en nu opnieuw aanvragen.

Alleen zie ik nu dat ik niet 19,95 maar 24,95 per maand ga betalen (5,- voor lijnhuur). Dat was me in eerste instantie niet opgevallen, zouden ze dit veranderd hebben?

Wat ik me vooral afvraag, wat gebeurt er als je later van provider wisselt? Kan dat zomaar, ik heb zometeen immers geen KPN telefoonaansluiting meer. Heeft iemand daar ervaring mee?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 07:30:
Sinds de laatste update van de livebox kan ik geen plaatjes in een e-mail meer zien. Ook bij de laatste orange mail geeft tie geen plaatje meer weer maar een wit vlak met links een rood kruisje.
Hebben meer mensen hier last van en heeft iemand een oplossing?
Druk op afbeeldingen weergeven in Outlook Express? Of iets overeenkomends in je eigen client?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verbal Kint schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:04:
Wat ik me vooral afvraag, wat gebeurt er als je later van provider wisselt? Kan dat zomaar, ik heb zometeen immers geen KPN telefoonaansluiting meer. Heeft iemand daar ervaring mee?
Je hebt een KPN aansluiting nodig om ADSL te kunnen aanvragen. Ik heb onlangs zelf met die situatie gezeten: internet en KPN abonnement waren beiden opgezegd. Ik moest dus eerst wachten tot de lijn helemaal vrij was voordat ik een nieuw KPN abo kon aanvragen, en daarna nog een week wachten voordat ik ADSL kon aanvragen.

Het is of ong. 110 euro per jaar bijbetalen, of twee/drie weken wachten voordat je ADSL kunt aanvragen (en tegen de tijd dat je ADSL hebt ben je weer drie weken verder :P)

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Speedtest spoort sowieso niet...de ene keer haal ik 50 KB per sec de andere keer 600KB per sec ga ik een bestandje downloaden dan ligt me snelheid tussen 800KB en 1,2 mb...
gewoon wat bestandjes downloaden kom je er van zelf achter...
iemand nog meer usb problemen met de wifi adapter van Orange? zoals hierboven in mn vorige post
Het volgende gebeurd zodra de pc weer opnieuw is opgestart. Dan is er geen verbinding en moet de wifi usb-stick eruit en er weer in gezet worden zodat er verbinding is...Best irritant en moet vast anders kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Not Pingu schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:20:
[...]

Je hebt een KPN aansluiting nodig om ADSL te kunnen aanvragen. Ik heb onlangs zelf met die situatie gezeten: internet en KPN abonnement waren beiden opgezegd. Ik moest dus eerst wachten tot de lijn helemaal vrij was voordat ik een nieuw KPN abo kon aanvragen, en daarna nog een week wachten voordat ik ADSL kon aanvragen.

Het is of ong. 110 euro per jaar bijbetalen, of twee/drie weken wachten voordat je ADSL kunt aanvragen (en tegen de tijd dat je ADSL hebt ben je weer drie weken verder :P)
Maar zo'n nieuw KPN abbo kost dan weer 50,- euro. Terwijl je het daarna wellicht meteen weer inwisselt voor een ADSL + voip aansluiting. Vreemde gang van zaken.

Betekent ook dat wanneer ik dit na een jaar weer afzeg (omdat het dan duurder wordt) het voordeel precies 0 euro is. Nu betaal je een tientje om je nummer over te zetten, dan weer 50,- om het opnieuw aan te sluiten en het voordeel is ook precies 60, nl. 12*5.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 03:24
Net voor het eerst mijn livebox gecrasht

Alle lampjes gingen branden op de livebox en hij reageerde totaal niet meer.
Leuk die nieuwe firmware van orange, maar het wordt er niet stabieler op geloof ik.

Bovendien is die lay-out nu net alsof het gemaakt is door een klein kind :?

Het werkte gewoon goed, laat ze er dan afblijven!!!!!
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.