[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.585 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50
[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XI)
Sinds 27 juni:

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XI)

Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/img/logo.gif

Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/adsl.gif

ADSL door Orange kan op de volgende manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Family pakketten)
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Starter pakketten)Hierbij kan je GEEN telefonie aankopen.
  • Over het netwerk van BBned (Direct pakketten) Het lijkt erop dat nu alleen maar Family/Starter gekocht kan worden.
  • Over het netwerk van KPN-DSL & Casema Kabel (Overig)
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/modem.gif

De standaard modem die Orange levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De Livebox fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de Livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de Livebox is ook te vinden op de Orange site zelf :Y)
Installatie handleiding en laatste firmware (versie 222026) informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X. Klik HIER voor een aantal werkende kaarten.
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Orange. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Orange, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif

Misschien wel een van de meest aantrekkelijke aspecten van het Family pakket. Eindelijk af van KPN/Tele2/enz. en gewoon voor een vast bedrag per maand bellen naar vaste telefoons in nederland.

Zet die telefoonlijn dus maar open en lees de hele pinkeltje/kameleon serie maar uit voor je (klein)kinderen/neefjes/nichtjes, zonder dat het een dure grap wordt.

Actuele prijs/stunt informatie is hier te vinden.

En hier de Telefonie handleiding.

/me Update: Sinds 21 februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.

Zie ook de Orange helpdesk: Zijn de Telefonie tarieven veranderd per 21 februari 2006?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/acties.gif
Op het moment zijn er geen aanbiedingen bij Orange.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij Orange?
  • Ja dat kan:
    Ga naar http://www.orange.nl/mijn_account/
    Kies in het linker scherm voor 'internet & vaste telefonie', 'telefonie', 'instellingen' en 'blokkeer gesprek'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn Orange telefoonlijn?

Heeft er geloof ik ook mee te maken dat Orange de KPN lijn niet mag blokkeren. Er is ergens wel een keer een linkje naar een bouwpakket langsgekomen die dit wel kan regelen.

Ah, gevonden: [rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
    Mocht het nog te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan herschrijft /me LinuX-TUX hem helemaal onderbouwt met plaatjes voor de verandering
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Orange zelf.

/me ***** NIEUW ******
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] een test pagina voor alle mensen die er • echt niet uitkomen. Laat me weten hoe het bevalt :Y)

Ja nou, leuk script hoor /me LinuX-TUX :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor programma /me y
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (LinuX-TUX) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me LinuX-TUX zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
/me Update Aangepast voor de nieuwste firmware 221018 (en hoger).
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me LinuX-TUX

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de Livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij Orange.
  • Hoe kan ik deze ADSL statistieken zelf vinden?
Lizard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:
[...]

Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar Orange, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Orange middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via Orange ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • /me Update: Sinds kort is dit mogelijk!
    Zie ook de Orange site: Kan ik mijn telefoonabonnement bij KPN opzeggen als ik Orange Telefonie neem?
    Orange brengt hiervoor €9,95/maand voor in rekening en er wordt éénmalig een bedrag van € 9,95 administratiekosten in rekening gebracht.
  • Wil je kunnen bellen tijdens een Orange telefonie/internet storing, heb je nog steeds KPN nodig. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand.

Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Orange dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Orange Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Orange Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je orangenummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de Livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)
Ik hoor vaak dat DHCP ingestelde systemen en Port Forwards niet samen gaan, maar vind het zo'n gedoe om alles handmatig te doen, kan het ook anders?
wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:58:
Hoe kan ik de DHCP-server van de Livebox mijn PC's steeds hetzelfde IP laten toekennen a.d.h.v. MAC-adressen?

/me Dit lijkt niet meer te werken sinds de 278 firmware !

Als je meerdere PC's achter de Livebox hebt hangen en gebruik maakt van port forwarding, is het wenselijk om iedere PC zijn eigen interne IP toe te kennen. Helaas hanteert de ingebouwde DHCP-server normaal gesproken een lease-time van 7 dagen, wat kan betekenen dat een PC na die 7 dagen een ander intern IP krijgt, waardoor de port forwards dus niet meer werken (althans, ze zullen nog wel werken maar gaan naar de verkeerde machine...). Dus wat doen we? We laten de Livebox een IP toekennen aan de hand van het MAC-adres van je PC's. Die verandert niet (*), en dus kan je op die manier een statisch intern IP verkrijgen. Dat kan helaas niet in het webbased admin-panel, maar wel via telnet:

Open een telnetverbinding naar de Livebox (192.168.1.1), en log in met username root en password 1234. Typ nu dhcpserver, gevolgd door een return. Om veranderingen aan te brengen in de DHCP-server, moet je deze eerst stilleggen:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!

Vervolgens typ je het volgende commando:
code:
1
host add -o -macaddr 00:0a:95:a6:09:34 -ipaddr 192.168.1.10

Waarbij je uiteraard het MAC-adres en het IP-adres vervangt door je eigen waarden. Hierna kan je de DHCP-server weer starten:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ start
DHCP Server started !!!

En om te checken of het geslaagd is:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ lease list
Lease 192.168.1.10 start 2002/01/10 08:08:39 end 2002/01/17 08:08:39 stamp 2002/01/10 08:08:39 hardware addr = 00:0a:95:a6:09:34 host NA

(note: wel eerst de DHCP-lease verversen op de client (cq. je PC), anders staat er logischerwijs niets in de lease list)

* = deze opmerking is gemaakt met de mierenneukmode uitgeschakeld, natuurlijk is een MAC-adres te veranderen in het OS of door een nieuwe netwerkkaart, maar dat lijkt me hier te verwaarlozen.
Maar hoe weet ik dan wat mijn eigen "MAC" adres is, of wat het MAC adres is van IP 192.168.Y.Z :?
Als je het IP al weet, ga dan naar Manier 2 dan kan je daarna gelijk door de dhcpserver aanpassen.

Manier 1:
Onder windows:
Open een dosprompt (Windows toets + R -> cmd of command) en doe het volgende:
code:
1
C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /all
"winipcfg" of "winipconfig" voor de oude win95 bakken onder ons en natuurlijk "ifconfig -a" voor de linux bakken ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x
    >>>>Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-B4-93-D0-10 <<<<
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.11
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5
                                            194.134.5.55
        Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.1.3

C:\Documents and Settings\Administrator>
Je weet nu dat je eigen IP adres 192.168.1.11 is EN wat je MAC adres is 00-00-B4-93-D0-10. Manier 2 kan je nog even overkijken om het desnoods te bevestigen, maar op deze manier weet je zeker dat je het juiste MAC adres te pakken hebt.

Manier 2:
Je weet het IP adres, alleen het mac adres nog niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\Administrator>telnet 192.168.1.1
login: root
Password:
[root @ home]$ arp
[root @ arp]$ list
IP Address           MAC Address
85.147.44.1           0:12: 0:9e:d9:3f
85.147.44.80          0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.1           0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.3           0:4f:4e: 5:c5:bc
192.168.1.11          0: 0:b4:93:d0:10 <<<<
[root @ arp]$ ..
[root @ home]$
Zoals je ziet zie je in het "list" lijstje onder arp, ook het IP adres ertussen staan, met MAC adres erbij. Dit MAC adres wil je gebruiken!

Je kan nu weer verder gaan bij Wilko2 zijn "dhcpserver" tuning verhaal, en daar beginnen met "dhcpserver" in te tikken :Y)
Leuk, al die DHCP-server tweaks, zijn er nog meer?

[scenario]:
• Ik houd binnenkort een LAN-party, en er komen net iets meer dan 10 PC's aan het netwerk te hangen.• Ik word nu onderhand gek van de DNS server die ik via DHCP ontvang, ik wil helemaal geen DNS proxy, maar een ECHTE DNS server ontvangen via DHCP
LinuX-TUX schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:57:
Voor de mensen die wat willen tweaken aan hun DHCPserver.

Login via Telnet op je livebox als root met wachtwoord 1234 (of als je hem veranderd hebt, met je veranderde wachtwoord)
Tik in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
dns <enter>
set -n1 194.134.5.5 <enter>
set -n2 194.134.5.55 <enter>
.. <enter>
dhcpserver <enter>
stop <enter>
subnet eth0 delete <enter>
subnet eth0 add -o -subnet 192.168.1.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.1.10 -endip 192.168.1.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.1.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.1.1 <enter>
start <enter>
.. <enter>
save <enter>

Dit is de config voor de hele livebox, dus niet alleen de RODE poort eerst. Je krijgt hierna van de DHCP server een adres toegewezen en de DNS server van de Livebox wordt hierna achterwege gelaten. Je krijgt DIRECT het DNS adres van Orange zelf.

Dus uiteindelijk heb je dan het volgende beeld gehad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 delete
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 add -o -subnet 192.168.1.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.1.10 -endip 192.168.1.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.1.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.1.1
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 list
SUBNET   :      192.168.1.0      NETMASK    :    255.255.255.0
START IP :     192.168.1.10      END IP     :     192.168.1.240
GATEWAY  :      192.168.1.1      BROADCAST  :    192.168.1.255
DNS      :      194.134.5.5      SECOND DNS :     194.134.5.55
SERVER   :          0.0.0.0      FILENAME   : NA

LEASE TIME : 7
[root @ dhcpserver]$ start

DHCP Server started !!!
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$ dns
[root @ dns]$ set -n1 194.134.5.5
[root @ dns]$ set -n2 194.134.5.55
[root @ dns]$ list

Name Server1:  194.134.5.5
Name Server2:  194.134.5.55
[root @ dns]$ ..
[root @ home]$ save

Configuration saved successfully

[root @ home]$ exit
Connection closed by foreign host.
Als je het bovenstaande een beetje zit te copy pasten in je console, houd dan wel in je achterhoofd, dat je daarna een DHCP-pool hebt van 230 adressen groot ;)

Aanpassen naar eigen wens/gebruik dus :Y)

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/openvragen.gif
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Orange? (Zie de 2e post voor een aantal werkende kaarten)
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Orange?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/interessantelinks.gif
  • Orange helpdesk Nederland.
  • Frans Orange forumTIP voor tweakers/hackers/enthousiastelingen over van alles en nog wat!!!
  • Franse Orange site zelf. Misschien een sneakpreview voor wat ons te wachten staat kwa mogelijke services ;) ? *hint hint*
  • Forum Orange is een onafhankelijk forum waar mensen ook nuttige informatie kunnen vinden.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/vorigedelen.gif

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/7683/FFFFFF/5C5850
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

[ Voor 30% gewijzigd door Lizard op 19-07-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif

Index

Kan ik de settings/configuratie van de Livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de Livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)

Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9

Ik wil m'n livebox als bridge gebruiken omdat ik al een of andere router heb. Wat nu?

In een ander topic zijn ze daar al flink mee bezig geweest, daarom ga ik dat hier niet herhalen.

Wanadoo Livebox als bridge

Maar deze oplossing lijkt alleen te werken als je geen wanadoo telefonie hebt.
Ook worden niet alle instellingen opgeslagen zodat je na een reboot de livebox (gedeeltelijk) opnieuw moet configureren.

Upgrades

Er is geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.

Leuk die upgrades maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:
http://www.telenet.be/nl/...windows/snelheid/mtu.page

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, etc)

Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Wanadoo.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support Orange helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?

Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
  • Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
  • Belkin F5D7011 802.11g
  • Sitecom de WL-100 B PCMCIA
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]
[rml]Tuut-Tuut in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

/me Let op!
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) werkt niet
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Bedankt voor je mooie topicstarts Linux-TUX. Veel plezier in Italie ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Lizard op 07-07-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144612

erg tevreden maar stuit alleen op een probleem..
[rml][ Wanadoo] Probleem met port forwarding Livebox icm router.[/rml]

maar goed, over de verbinding heb ik (tot nu toe) niets te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm toch een vraagje. Zoals ik al zei is mijn telefoon kabel in huis nog al raar aangesloten. Ik woon in een appartement en ISRA komt binnen bij de deur zeg maar. Daar zit een contactdoosje, waar een draad uit komt die loopt door me gang via omwegen naar woonkamer en zit aansluiting in de kast. Dit is natuurlijk verreweg van ideal.

Ik ga binnenkort wat dingen veranderen maar nou vraag ik me af of het mogelijk is gewoon snoer wat gelijk van buiten kom aantesluiten op 1 van die 2 contactdoosjes die je er bij kreeg. en dan gewoon dat mini snoertje naar modem te doen. Maar heb geen idee welke kleuren je waar aan moet sluiten. Iemand een idee of uitleg ergens? Heb gezocht op google maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4nder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05-2023

S4nder

Say Hello

WeAreLegion schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:40:
Hmmm toch een vraagje. Zoals ik al zei is mijn telefoon kabel in huis nog al raar aangesloten. Ik woon in een appartement en ISRA komt binnen bij de deur zeg maar. Daar zit een contactdoosje, waar een draad uit komt die loopt door me gang via omwegen naar woonkamer en zit aansluiting in de kast. Dit is natuurlijk verreweg van ideal.

Ik ga binnenkort wat dingen veranderen maar nou vraag ik me af of het mogelijk is gewoon snoer wat gelijk van buiten kom aantesluiten op 1 van die 2 contactdoosjes die je er bij kreeg. en dan gewoon dat mini snoertje naar modem te doen. Maar heb geen idee welke kleuren je waar aan moet sluiten. Iemand een idee of uitleg ergens? Heb gezocht op google maar kon het niet vinden.
Welke draadjes je nodig hebt kun je hier vinden: Handleiding Livebox.

Ik heb nu sinds 2 weken Wanadoo Family met Telefonie en ik ben tevreden.
Livebox is stabiel en verbinding is ook goed.

Heeft er al iemand via de Livebox met Bluetooth kunnen internetten? dat krijg ik nog niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah die handleiding had ik maar box die ik heb staat daar niet op dat is het probleem. Het is namelijk nog een oud PTT ding (staat er zelfs op namelijk). Maar goed ik vogel het wel even uit zoveel kan er opzich niet fout gaan :)

Jups dat had ik door zal morgen wel even open schroeven anders ga ik wel even langs bij primafoon morgen ochtend. Heb avond dienst dus das makkelijk :)

Merk trouwens wel dat snelheid erg schommelt. Speedtest.nl kom ik niet boven 800kb/s uit. ftp van surf net ging vanmiddag nog met zowat 1900kb/s en nu met 1100kb/s en eweka schommelt ook tussen de 1400 en 1750kb/s. Misschien dat dat temkaen heeft met slechte lijn. Maar had het met versatel niet namelijk

[ Voor 51% gewijzigd door WeAreLegion op 23-05-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4nder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05-2023

S4nder

Say Hello

je hebt in ieder geval het rode en het blauwe draadje nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Zo, de startposts geupdate, kapotte links weer werkend gemaakt. En eindelijk een indexje voor de 2e post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:39

vr6-only

Blub Blub

machtig, wat een lange startpost. goed bezig Lizard (Linux-Tux ook natuurlijk)

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 18:31

frogger3d

Morbo demands more comments!

Per ongeluk gepost in vorige topic (nog niet gesloten.. )

Ik heb Wanadoo Family met een Livebox en sinds kort merk ik dat het internet ontzettend traag wordt als ik bittorrent gebruik (portforwarding aan). Ligt dat misschien aan de laatste update ofzo? Ik gebruik uTorrent. Voor de zekerheid heb ik max connections zelfs op 175 gezet (800 standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 04:44

lordsnow

I know nothing

Hmm.. nu net opeens geen verbinding meer.

Alles brand/knippert wel zoals 't hoort. De router krijgt netjes 't .10 IP adres.
LB en router zijn al gereset. Router is te pingen. Ik kan de andere PC's in 't netwerk benaderen.

Maar geen van de PC's kan 't internet op. Vage boel. DNS storing?

//edit:
en nu verbindt ik mijn PC direct met de LB, en dan werkt 't wel... :?

[ Voor 59% gewijzigd door lordsnow op 23-05-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

WeAreLegion schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:40:

toevallig vandaag ook mee bezig geweest, aangezien ik een dergelijk probleem had. (zelfs nog een monteur langsgehad) Je hoeft alleen de rode en de blauwe aan te sluiten en je kunt gewoon zo'n contactdoosje bij de primafoon halen. (op de achterkant staat ook welke draadjes je waar op aan moet sluiten; a = rood b = blauw) Als je een oude kabel hebt dan kunnen de kleuren afwijken, zwart en transparant geloof ik dan.. ik heb hier: rood blauw, oranje ,wit en geel. Bij oude kabels heb je juist 2x rood en 2x blauw, dan moet je juist niet rood en blauw, maar dus zwart en transparant, als ik het goed heb onthouden.... :9

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 24-05-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
OK thanks Yalhambra. Daar heb ik wat aan. Dan haal ik morgen wel even isra punt los en dan zet ik er een nieuw doosje aan zodat ik een nieuw isra aansluting heb word wel tijd dat deze vervangen word. Ding is zooooo oud lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:44
Wow, volgens mij is er een lijn verbeterd of zo, vanmiddag uurtje geen verbinding gehad, nu download ik opeens met 2,1MB/s ipv de oude 1,7MB/s. Intrain waarden zijn hetzelfde gebleven.

ook een verkapte pats en tvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

frogger3d schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:13:
Ik heb Wanadoo Family met een Livebox en sinds kort merk ik dat het internet ontzettend traag wordt als ik bittorrent gebruik (portforwarding aan). Ligt dat misschien aan de laatste update ofzo? Ik gebruik uTorrent. Voor de zekerheid heb ik max connections zelfs op 175 gezet (800 standaard)
Okee na het lezen van de uTorrent faq heb ik wat geprobeerd. Het laden van pagina's gaat weer snel zoals van ouds als ik DHT uitzet of als ik bt.connect_speed en net.max_halfopen lager zet..

Erg typisch dat ik ineens zulke vertragingen kreeg. Het kan komen doordat ik met TCP Optimizer in de weer ben geweest, maar het terugzetten van de Windows default settings hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Is er al een manier om die USB poort voor iets anders in te zetten?
Webservertje via een Flash stick of bijv een Printer server of een Externe harddisk als fileserver op je netwerk? Het is nu zo'n loze poort met zoveel potentie....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:26
Ben sinds aangesloten op het internet via Wanadoo Family (zat eerst bij Planet). Ik heb zaterdag enkel het modem vervangen voor de LiveBox. Kan het zijn dat ik nu 'maar' 900kb/s haal omdat mijn oude splitter er nog tussen zit? Er zitten er nu dus eigenlijk 2 tussen, 1 oude en 1 in de LiveBox zelf.
Zou dit het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

ArieR schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:13:
Ben sinds aangesloten op het internet via Wanadoo Family (zat eerst bij Planet). Ik heb zaterdag enkel het modem vervangen voor de LiveBox. Kan het zijn dat ik nu 'maar' 900kb/s haal omdat mijn oude splitter er nog tussen zit? Er zitten er nu dus eigenlijk 2 tussen, 1 oude en 1 in de LiveBox zelf.
Zou dit het probleem kunnen zijn?
Mijn snelheid is juist hoger als ik een extra splitter ervoor zet. Het kan natuurlijk dat net de splitter in mijn LiveBox bagger is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 01-05 18:28

WoutF

Hoofdredacteur
Welke merken switch gebruiken de mensen hier? Ik had eerst een e-tech maar die liep constant vast als er meer dan 3 computers aangesloten zaten. Nu heb ik een Edimax, die wel stabiel is, maar waarbij ik maar zo'n 500k downstream haal (via speedtest).

Als ik de livebox reset, en de netwerkverbinding refresh heb ik heel even de volledige snelheid, maar al snel kakt het weer in.

Bittorrent is helemaal een ramp. Voorheen (met de oude switch, als-ie niet crashe) haalde ik wel zo'n 500k/sec. Nu kom ik gecombineerd met meerdere torrents niet boven de 100

[ Voor 20% gewijzigd door WoutF op 24-05-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Beste Tweakers, ik heb een vraagje:

Ik heb dus een wanadoo livebox en ik wil een oud computertje (pentium 3 - 500mhz) achter de livebox via extern bureaublad besturen vanaf het internet.

Welke port moet ik dan openzetten op de livebox? Verder heb ik windows ingesteld dat het kan en heb ik windows firewall ingesteld dat het kan.

Ook kan ik verbinding maken met die computer via externe bureaublad vanaf een pc die op het lokale netwerk staat...maar dan gaat dat via het lokale netwerk en niet via internet.

Nu wil ik ook vanaf een andere lokatie in nederland op mijn pc'tje kunnen, maar ben bang dat ik dan tegengehouden wordt door de NAT van mijn livebox.

Alvast bedankt...

[ Voor 28% gewijzigd door DeArmeStudent op 24-05-2006 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:04

KhaZ

Alfa Romeo

Ik denk niet dat het handig is dat je dit post...

offtopic:
het is Ethan Hunt

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
KhaZ schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:25:
Ik denk niet dat het handig is dat je dit post...

offtopic:
het is Ethan Hunt
Nee, inderdaad...maar ik wil even weten of ik een poort moet openen...iemand een idee? iemand ervaring met de livebox en extern bureaublad?

Ok, ik weet het al...het is poort: 3389...dank jullie wel

[ Voor 9% gewijzigd door DeArmeStudent op 24-05-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-04 11:51
We gaan binnenkort verhuizen en dan nemen we ook adsl family + telefonie. Het betreft een nieuwbouwwoning met voldoende loze leidingen vanaf de meterkast. (daar zit volgens mij ook de ISRA) De bedoeling is dat we in de woonkamer, slaapkamers en op zolder kunnen bellen en internetten. Verder wil mijn vader ook draadloos internetten met z’n laptop. We hebben al een sitecom Wl-122 wireless router die we nu gebruiken met ons kabel abbo'tje. Als ik de livebox handleidingen goed begrepen heb dan is de livebox een splitter. Dus als ik op zolder (of slaapkamers) internet en telefonie wil dan moet ik 2 kabels naar de livebox trekken. Klopt dit? Welke kabels moet ik gebruiken en heb ik nog ander materiaal nodig? Hoe laat ik alle verschillende telefoonkabels samenkomen zodat ik in de livebox kan pluggen? Op de Wanadoo site kon ik dit niet vinden en via google en de got search ook al niet dus ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148805

Fixed IP adres en Port Forwarding:
Misschien is het handig om in de start pagina te melden dat het niet nodig is om met de dhcp server vd live box te rommelen als je een vaste pc van een vast IP adres wilt voorzien. (Bijvoorbeeld i.v.m. port forwarding en een lease tijd van 7 dagen).
Kies bijv. ip adres 192.168.1.51 (de dhcp server wijst adressen tussen 10 en 50 zelf toe) en stel dat in op je pc (zoek met google hoe je dat moet doen). De dhcp server bemoeit zich er niet mee en je kunt dus rustig ports forwarden naar 51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:38

IkWilbert

Het is mij!

Sinds vanavond ook wanadoo. Ben zeer zeer tevreden!

Snelheid gemiddeld genomen rond de 1,8MB's _/-\o_

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

de linksys PCMCIA kaart doet het. ik weet wel dat het tussen de starrtpost staat maar dit is een bevestiging ervan. gewoon ingestoken en de livebox herstarte automatisch en ik kreeg netjes de instellingen ervan te zien.

jammer dat ik even geen apparatuur heb om mee te testen zodat ik de resultaten ook kan plaatsen :P
laptop is even foetsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zoooo tis gelukt hoor me telefoon aansluting veranderen. Heb lelijke kastje vervangen met gene die er bij zat. ISRA punt kon ik niet bij omdat ik in apartement woon en die zitten allemaal beneden. Maar goed er word met dikke kabel een verlening aangemaakt (waar je normaal zeg maar 350 euro voorbetaald). Dus daar heb ik dat kastje gelijk gehangen. En alles draait moet alleen even plankje maken zodat ik alles kwijt kan netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ondanks het verhuizen van de telefoonlijn door mn (ex)huisgenoot waar mn huidige internet (ipact) opzit, doet mn internet het nog steeds! Dus of KPN is gewoon vergeten om onze telefoonaansluiting hier af te sluiten, of ADSL kan ook prima werken zonder telefoonlijn :? Hoe dan ook, ik vind het wel best :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26353

Het wireless signaal is van de Livebox niet goed bij mij, kan ik een Extender gebruiken in combinatie met de Livebox om de afstand te vergroten? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-04 19:30
Ligt bij iemand hier de Mailserver van Wanadoo ook plat? Ik krijg een verbindingserror...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Martijn schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:25:
Ligt bij iemand hier de Mailserver van Wanadoo ook plat? Ik krijg een verbindingserror...
Hij ligt bij mij niet plat, alles werkt gewoon hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm heb dan ook net Wanadoo maar zijn er meerdere mensen die last hebben bij eweka dat het savonds gewoon langzaam gaat? bedoel haal 1mb/s had bij versatel nergens last van . Modem trained ook prima met de wijkcentrale.

Het is nu zelfs niet hoger dan 800kb/s met 4 threads beetje vreemd. Zal eens op eweka forum kijken.

Dit zijn mijn waardes. Die zijn nadat ik kabels veranderd hebben iets beter geworden zelfs. Maar goed zou willen weten of er meer mensen zijn met dit probleempje

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17488 Kb
Afname Dichtbij : 20.3 (dB)
Ver weg : 5.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)

[ Voor 56% gewijzigd door WeAreLegion op 25-05-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

voor een tijdje ging het heel goed met Eweka, maar sinds een week of 2 is het weer bagger met de snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah maar vreemde is dat ik ook vanaf MS site heel slecht haal. Vanaf surfnet ftp ook. En dan is het straks wat latur in de avond (rond 12 a 1 uur) en smorgens en dan gaat het gewoon snel :)

Dan word het tijd dat ze maar eens wat meer bandbreedte kopen. Dit is gewoon rond uit vervelend. Had dit eerlijk gezegd niet verwacht. Tis niet dat het me leven is om te downloaden dus maakt niet zoveel uit maar je wil toch graag het beste. Maar goed ik zie wel hoe het gaat Het is tenminste goedkoop :)

[ Voor 45% gewijzigd door WeAreLegion op 25-05-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

bekend verhaal van in de nacht en in de ochtend dat het snel is. toen ze hun nieuwe backbone online hadden gezet, toen ging alles dag en nacht super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06
Ik heb nergens last van, heb de hele dag usenet explorer en newspro getest met de maker ervan en kwam bij elke test uit op een gemiddelde snelheid van 1,97mB/s. Ik download via usenetserver.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 23:02

n00bs

Het is weer Zomer!

Webmail lijkt wel niet meer te werken en gewoon pop3 is ook onwijs traag op dit moment. Ik hoop dat iedereen die er problemen mee heeft ook een email stuurt naar de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8160

n00bs schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 08:45:
Webmail lijkt wel niet meer te werken en gewoon pop3 is ook onwijs traag op dit moment. Ik hoop dat iedereen die er problemen mee heeft ook een email stuurt naar de helpdesk
Denk dat je in dit geval beter de helpdesk zelf kan bellen, indien het probleem groot genoeg is zullen ze vast wel mensen gaan waarschuwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb ze al gemaild... bellen heeft geen toegevoegde waarde. Alleen kost het mij geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou ik geef het op. Me verbinding is gewoon onstabiel dat zal dan maar wel. IK kan wel blijven testen maar het ligt gewoon niet aan me pc. En kabels en dergelijke zijn gewoon allemaal goed aangesloten en afgewerkt. Dus daar ligt het niet aan. Kijk over 2 weken nog wel keer als het dan nog zo onstabiel is dan bel ik wel keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 18:04

InSanex

serenity now!

Hallo,
Meer mensen omgeving Arnhem problemen met hun wanadoo verbinding ?
Vanaf gisteravond rond 0.00 uur geen verbinding meer :S

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 12:47
WeAreLegion schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:02:
Nou ik geef het op. Me verbinding is gewoon onstabiel dat zal dan maar wel. IK kan wel blijven testen maar het ligt gewoon niet aan me pc. En kabels en dergelijke zijn gewoon allemaal goed aangesloten en afgewerkt. Dus daar ligt het niet aan. Kijk over 2 weken nog wel keer als het dan nog zo onstabiel is dan bel ik wel keer.
Hey Lordhades,

Ik las in het topic dat je het aansluitkastje hebt gebruikt dat bij de Livebox werd geleverd. Ik heb die ook gebruikt en kreeg toen een intrainwaarde van rond de 16000. Toen ik die had vervangen door een echt kpn-kastje die mijn vader nog had liggen kreeg ik een intrain van 20400. Dat is dus nog iets wat jij ook kunt proberen, volgens mij is dat bijgeleverde kastje niet echt van hoge kwaliteit.

Gr Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmmm ik heb die gene gebruikt waar je alleen telefoon kabel in kan doen zegmaar geen stekker. Maar tis inderdaad wel erg op moment. Misschien dat ik morgen even naar primafoon ga en 1 van hun haal.en dan eens kijken of dat werkt. Maakt het verder niet uit dat ISRA punt is door getrokken toch? das wel officieel gedaan door KPN zelfs bij bouw van deze apartementen.

[ Voor 3% gewijzigd door WeAreLegion op 26-05-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 09:06
*joint de groep*
Sinds vandaag ben ik aangesloten, ik heb de volgende waarde:
  • Status ADSL-lijn Verbonden
  • ADSL standaard G992_5_A
  • Upstream 1020 Kb
    • DownStream 15860 Kb
    • Afname Dichtbij : 26.9 (dB)
    • Ver weg : 8.8 (dB)
    • SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
    • Ver weg : 12 (dB)
  • HEC-teller 14
  • Firmware 0xe200314
  • ES-teller van 15 min 0
  • CRC-fouten 5
  • ES-teller van 1 dag 0
Wat is nou eigelijk gemiddeld? 26 is erg veel of niet?
Ik zit nu vrijwel direct op 't ISRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok nou weet ik zekker dat het of aan dat kastje lig of een probleem bij eweka of gewoon met wanadoo. Heb nieuw windows er op gezet. Omdat hij zoiezo al wat traagjes liep maar dit heeft geen effect gehad verder. Ik ga morgen wel zo nieuw kastje kopen die er aan hangen. Mocht het dan nog zo schommelen vind 1000kb/s schommelen op dit tijdstip wel erg veel dan bel ik wanadoo maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 18:43
Vandaag voor het eerst sinds de upgrade naar firmware 22201E geprobeerd een nieuwe forward toe te voegen met het script van LinuX-TUX. Stap 1 gaat zonder problemen maar bij het toepassen van stap 2 krijg ik de volgende melding: Error : no RXINTERFACE.

Heeft iemand anders het al geprobeerd met de nieuwe firmware? Of ben ik de enige waarbij het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joboris
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
De internetverbinding van mijn neefje klapt er regelmatig uit, het signaal is laag tot zeer laag, zijn pc staat op zolder en de livebox beneden. Hij maakt met een usb dongle van sitecom verbinding met de livebox. Heeft het voor hem zin om een wireless pci kaart aan te schaffen en daar evt de antenne van te verwisselen met een Hawking bijvoorbeeld? Wat zijn evt. goede pci kaarten met een goede ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

WeAreLegion schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:53:
Ok nou weet ik zekker dat het of aan dat kastje lig of een probleem bij eweka of gewoon met wanadoo. Heb nieuw windows er op gezet. Omdat hij zoiezo al wat traagjes liep maar dit heeft geen effect gehad verder. Ik ga morgen wel zo nieuw kastje kopen die er aan hangen. Mocht het dan nog zo schommelen vind 1000kb/s schommelen op dit tijdstip wel erg veel dan bel ik wanadoo maar op.
Heb je al TCP optimizer geprobeerd of eventueel een andere pc aangesloten? (zie ook startpost) Wat voor netwerkkaart zit in je pc? is het misschien een 10Mbit kaart of staat hij in Windows op 10Mbit of automatic ingesteld? Is de netwerkkabel wel goed tussen jouw pc en router/switch
joboris schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 09:44:
De internetverbinding van mijn neefje klapt er regelmatig uit, het signaal is laag tot zeer laag, zijn pc staat op zolder en de livebox beneden. Hij maakt met een usb dongle van sitecom verbinding met de livebox. Heeft het voor hem zin om een wireless pci kaart aan te schaffen en daar evt de antenne van te verwisselen met een Hawking bijvoorbeeld? Wat zijn evt. goede pci kaarten met een goede ontvangst?
Is het niet handiger om een switch oid aan de livebox te hangen en een netwerkkabel naar boven te trekken? is goedkoper en levert een enorme snelheidswinst op en ook voor online gaming etc is dit gewoon een must.

Een USB dongle via de LB over zo een afstand werkt gewoon niet goed en veel te traag voor een 20Mbit verbinding.

Een wireless kaartje zou dan al veel beter werken, maar nog steeds zal een vaste kabel vele malen beter werken. Waarom moeilijk en duur doen als het makkelijk, goedkoop en beter kan?

[ Voor 41% gewijzigd door n00bs op 27-05-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joboris
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik heb al aangegeven dat bedraad het betrouwbaarste is, maar ze houden het liever draadloos. Heb je nog wat advies wat betreft de wireless pci kaart. Wat is het betrouwbaarst met een goede ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Nou, na wat testen, ik ben ingetraind op 1875KB/s en ik haal op een 1000mb.bin vanaf redbus 1000mbit lijn 1640kb/s.

Mij zal je niet horen klagen opzich, aan 't begin zag ik de bui al hangen toen speedtest maar 500kb/s aangaf. Maar die troep is niet te vertrouwen..

http://test.rbs.leaseweb.net/1000mb.bin btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
n00bs schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 09:51:
[...]

Heb je al TCP optimizer geprobeerd of eventueel een andere pc aangesloten? (zie ook startpost) Wat voor netwerkkaart zit in je pc? is het misschien een 10Mbit kaart of staat hij in Windows op 10Mbit of automatic ingesteld? Is de netwerkkabel wel goed tussen jouw pc en router/switch

[...]
Jups heb TCP optimizer gedaan maar dat werkte niet echt. Andere PC word beetje lastig heb er maar 1. Netwerk kaart is een Nforce 1gbit (onboard0 en 1gbit realteak (onboard). Staan alle 2 op auto negotiate

En netwerk kabel is volgens mij prima. Bedoel bij versatel had ik geen problemen hier mee dus zal niet in 1 keer kapot zijn. Maar wat ik oko vreemd vind als de telefoon overgaat dan hoor ik een tik. Volgens mij komt dat uit de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik lees net dat de bridge mode niet meer werkt met firmware 3202WNLB_22201E, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 09:13
Zijn er meer mensen in de regio Amsterdam (noord, tuindorp) met verbindingsproblemen?
Zo af en toe (nu 2 dagen achter elkaar) schiet mijn verbinding er op een willekeurig moment uit en moet ik de livebox resetten. Daarna werkt alles gewoon weer.

Voor de vorige firmware update had ik hetzelfde probleem, alleen toen gaf Windows een "beperkte verbindingsmogelijkheden"-waarschuwing. Nu geeft hij geen problemen met de verbinding weer.

Nogal irritant.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
cheiron schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:32:
Zijn er meer mensen in de regio Amsterdam (noord, tuindorp) met verbindingsproblemen?
Zo af en toe (nu 2 dagen achter elkaar) schiet mijn verbinding er op een willekeurig moment uit en moet ik de livebox resetten. Daarna werkt alles gewoon weer.

Voor de vorige firmware update had ik hetzelfde probleem, alleen toen gaf Windows een "beperkte verbindingsmogelijkheden"-waarschuwing. Nu geeft hij geen problemen met de verbinding weer.

Nogal irritant.
Ik zit op dezelfde centrale en ik heb geen problemen. Ik heb geen Livebox aangesloten staan, dus waarschijnlijk is die Livebox gewoon defect. Als hij namelijk "beperkte verbindingsmogelijkheden" geeft, dan betekent dat de LAN verbinding niet goed werkt. Dus de verbinding tussen de pc en de Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:36:
[...]

Ik zit op dezelfde centrale en ik heb geen problemen. Ik heb geen Livebox aangesloten staan, dus waarschijnlijk is die Livebox gewoon defect. Als hij namelijk "beperkte verbindingsmogelijkheden" geeft, dan betekent dat de LAN verbinding niet goed werkt. Dus de verbinding tussen de pc en de Livebox.
Die melding geeft hij niet meer na de laatste update. Nu zegt hij niets meer, maar er is geen verbinding. De lampjes staan ook gewoon in de normale modus..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03

Eboman

Ondertitel

Conglacio schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:49:
We gaan binnenkort verhuizen en dan nemen we ook adsl family + telefonie. Het betreft een nieuwbouwwoning met voldoende loze leidingen vanaf de meterkast. (daar zit volgens mij ook de ISRA) De bedoeling is dat we in de woonkamer, slaapkamers en op zolder kunnen bellen en internetten. Verder wil mijn vader ook draadloos internetten met z’n laptop. We hebben al een sitecom Wl-122 wireless router die we nu gebruiken met ons kabel abbo'tje. Als ik de livebox handleidingen goed begrepen heb dan is de livebox een splitter. Dus als ik op zolder (of slaapkamers) internet en telefonie wil dan moet ik 2 kabels naar de livebox trekken. Klopt dit? Welke kabels moet ik gebruiken en heb ik nog ander materiaal nodig? Hoe laat ik alle verschillende telefoonkabels samenkomen zodat ik in de livebox kan pluggen? Op de Wanadoo site kon ik dit niet vinden en via google en de got search ook al niet dus ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben :)
Ik zal deze even beantwoorden volgens mij was dat nog niet gebeurd.

Wat ik gedaan heb is 1 cat5 kabel getrokken per kamer, op deze kabel een cat5 contactdoos geplaatst welke 2 poortjes heeft, door op elk poortje 4 aders te verbinden kun je beide poortjes of voor een computer of een telefoon gebruiken. alle kabels in de meterkast laat ik samen komen op een klein patchpaneel (je kunt ook vrouwelijke RJ-45 connectoren gebruiken) een daar splits je dezelfde 4 aders per poortje, zie voor een schema oa FAQ - Netwerken

omdat je meerdere telefoons wilt aansluiten zul je denk ik nog wel een telefoon-opbouw kastje (met zo'n 4 polige stekker) in je meterkast moeten monteren welke je verbind met de telefoon aansluiting van je wanadoo box. Voor elke telefoon aansluiting gebruik je dan zo'n telefoon stekker (ovale) die doorgelust kan worden (als ware gestapeld) en die verbind je weer met 1 van de poortjes op je patch paneel. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
cheiron schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:40:
[...]

Die melding geeft hij niet meer na de laatste update. Nu zegt hij niets meer, maar er is geen verbinding. De lampjes staan ook gewoon in de normale modus..
Kijk even in de Livebox hoe hij erbij staat. Log even in en kijk of hij verbonden is en de ingetrainde snelheden. Kijk ook even of jij naar buiten kan pingen/tracen.

[ Voor 7% gewijzigd door Lekkere Loempia op 27-05-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04 17:59

djac1

Computer freak

Eboman schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:47:
[...]

Wat ik gedaan heb is 1 cat5 kabel getrokken per kamer, op deze kabel een cat5 contactdoos geplaatst welke 2 poortjes heeft, door op elk poortje 4 aders te verbinden kun je beide poortjes of voor een computer of een telefoon gebruiken. alle kabels in de meterkast laat ik samen komen op een klein patchpaneel (je kunt ook vrouwelijke RJ-45 connectoren gebruiken) een daar splits je dezelfde 4 aders per poortje, zie voor een schema oa FAQ - Netwerken

omdat je meerdere telefoons wilt aansluiten zul je denk ik nog wel een telefoon-opbouw kastje (met zo'n 4 polige stekker) in je meterkast moeten monteren welke je verbind met de telefoon aansluiting van je wanadoo box. Voor elke telefoon aansluiting gebruik je dan zo'n telefoon stekker (ovale) die doorgelust kan worden (als ware gestapeld) en die verbind je weer met 1 van de poortjes op je patch paneel. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
@ Conglacio
Je kan ook een DECT telefoon kopen met allemaal losse handsets en het basis station weer laten verbinden met de livebox. scheelt weer wat kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1

djac1

Computer freak

2 vragen
vraag 1: Heeft er iemand een beetje ervaring met het port forwarden van eMule op de website van eMule staat er dat de poorten dan niet open staan. Ik weet zeker dat ik het goede IP heb ingevult en nog doet ie het niet tijdens het testen...
Mijn locale IP is: 192.168.1.10 op de livebox config staat dit ingesteld
hier een plaatje voor de duidelijkheid: screenshot

vraagje 2:
Heeft iemand zijn PS2 online via de LB?
Kan ik dit het beste doen door een kabel te trekken van de livebox (wat volgens mij het snelste is) naar de PS2 die boven op zolder staat.
optie 2: LB draadloos maken en met mijn laptop(ingebouwd wifi) de internetconnectie delen met een cross-over kabel naar de PS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

WeAreLegion schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:02:
[...]

Jups heb TCP optimizer gedaan maar dat werkte niet echt. Andere PC word beetje lastig heb er maar 1. Netwerk kaart is een Nforce 1gbit (onboard0 en 1gbit realteak (onboard). Staan alle 2 op auto negotiate

En netwerk kabel is volgens mij prima. Bedoel bij versatel had ik geen problemen hier mee dus zal niet in 1 keer kapot zijn. Maar wat ik oko vreemd vind als de telefoon overgaat dan hoor ik een tik. Volgens mij komt dat uit de modem.
Je hebt beide netwerkkaarten geprobeerd? staat er ook niets raars ingeseld in je firewall op je pc.
Die tik is normaal.

Heb je al die modem echt goed gereset? want ik heb al vaak meegemaakt dat die crapbox niet goed reset. Zet voor de grap wat portbindings erin om te testen als je hem reset, alle bindings ook weg zijn. Als dit wel het geval is, wat zijn daarna je line sync waarden etc en wat geeft je LAN in windows aan als snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah heb beide netwerk kaarten geprobeeerd. Ik heb geen firewall nergens voor nodig :P.

Modem gereset. Nou ja heb hem aangesloten zeg maar ging die updaten en daarna gewoon gebruikt. Waarde op dit moment zijn 17155. Maar goed zal hem eens resetten. Heb nieuwe contactdoos gekocht bij kpn zelf :) dus die hang ik er zo ook even aan.

Oh netwerk kaart staat gewoon op 100mbps :) dus dat is verder prima. Maar goed ga zo even die nieuwe aansluting er ophangen. Modem geresetten (heb porrten aangemaakt om te testen),

[ Voor 22% gewijzigd door WeAreLegion op 27-05-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:06:
[...]

Kijk even in de Livebox hoe hij erbij staat. Log even in en kijk of hij verbonden is en de ingetrainde snelheden. Kijk ook even of jij naar buiten kan pingen/tracen.
Op het moment dat de verbinding wegvalt bedoel je?
Nu zijn de waarden normaal en doet alles het ook

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:21
Vandaag een Wireless PCMCIA LinkSys WPC54G ver 3.1 gehaald bij Alternate, maar deze wordt niet herkend door de Livebox. weet iemand waar ze wel de juiste PCMCIA kaartje verkopen?

Nu kan je niet ongeopend zien wel versie Wireless adaptor je hebt,

P.s.

De SpeedTouch 110G werkt ook niet in de Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou alles maar weer aangesloten zoals het zat het maakt dus allemaal niet uit. Denk dat ik het maar gewoonop geef. Bedoel ik download toch meestal smorgens of snachts en dan gaat ie wel met full speed en ook weinig onstabiliteit maar zodra het spits uur is boem weg verbinding 800kb/s ftw Het nieuw kastje maakte niks, uit ander netwerk kaart ook niet. Ik kom eignelijk alleen tot conclussie dat dit gewoon bij wanadoo ligt en niet bij mij of aan me bedrading. Had bij Versatel dinsdag nergens last van.

Maar wat ik het vreemste vind is nog wel als ik van een ftp download (tweakdsl surfnet maakt allemaal niet uit) dan springt hij zoveel van 1400kb/s naar 1700kb/s naar 1300kb/s naar 1900kb/s en ga zo maar door. Hij blijft nooit op 1 iets hangen.

[ Voor 57% gewijzigd door WeAreLegion op 27-05-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Chimsie78 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:05:
Vandaag een Wireless PCMCIA LinkSys WPC54G ver 3.1 gehaald bij Alternate, maar deze wordt niet herkend door de Livebox. weet iemand waar ze wel de juiste PCMCIA kaartje verkopen?

Nu kan je niet ongeopend zien wel versie Wireless adaptor je hebt,

P.s.

De SpeedTouch 110G werkt ook niet in de Livebox.
let er op, dat je het goed insteekt. bij mij zat ie er niet goed in en ik dacht dat ie het niet deed. pas na dat ik het voor de 3e keer in deed pakte die hem wel (de livebox stond dit keer aan en restarte automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

WeAreLegion schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:20:
Nou alles maar weer aangesloten zoals het zat het maakt dus allemaal niet uit. Denk dat ik het maar gewoonop geef. Bedoel ik download toch meestal smorgens of snachts en dan gaat ie wel met full speed en ook weinig onstabiliteit maar zodra het spits uur is boem weg verbinding 800kb/s ftw Het nieuw kastje maakte niks, uit ander netwerk kaart ook niet. Ik kom eignelijk alleen tot conclussie dat dit gewoon bij wanadoo ligt en niet bij mij of aan me bedrading. Had bij Versatel dinsdag nergens last van.

Maar wat ik het vreemste vind is nog wel als ik van een ftp download (tweakdsl surfnet maakt allemaal niet uit) dan springt hij zoveel van 1400kb/s naar 1700kb/s naar 1300kb/s naar 1900kb/s en ga zo maar door. Hij blijft nooit op 1 iets hangen.
Dan zijn of de sites waarvan je download rond die spitstijden te druk bezet en gewoon te weinig bandbreedte om te downloaden op full speed of het is toch jouw eigen pc.

Speedtest: http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin ~1.59MB/sec.

XS4all ftp 100MB: ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin ~900KB/sec

Microsoft: http://download.microsoft...ff/RiseOfNationsTrial.exe ~500KB/sec

News: ~1700KB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok dan zal het wel kloppen :) jammer maar goed me internet werkt en ik kan world of warcraft spelen :) heb meer niet nodig. Ben wel bvan plan binnenkort echt windows opnieuw te installeren al me apartietis ff schone start misscihen dat dat dan helpt :) thanks voor je info alvast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
n00bs schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:43:
[...]

Dan zijn of de sites waarvan je download rond die spitstijden te druk bezet en gewoon te weinig bandbreedte om te downloaden op full speed of het is toch jouw eigen pc.

Speedtest: http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin ~1600kb/s

Zonder poort 21forward naar mn ip:
XS4all FTP: Transferred: 100mb.bin 100,00 MB in 1 minutes 49 seconds (935,3 KB/s)
Met:
Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 1 minutes 51 seconds (932,2 KB/s)

[ Voor 15% gewijzigd door blup op 27-05-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
OK nou ja zoals ik al zei het zal wel tis niet me bedoeling om hier een show je speeds topic van te maken :) maar viel me gewoon op dat het zo schommelde verder ben ik erg te vreden :) netjes opgeleverd. Lekker snel ook

[ Voor 3% gewijzigd door WeAreLegion op 27-05-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
vr6-only schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:30:
[...]

let er op, dat je het goed insteekt. bij mij zat ie er niet goed in en ik dacht dat ie het niet deed. pas na dat ik het voor de 3e keer in deed pakte die hem wel (de livebox stond dit keer aan en restarte automatisch)
Zelf heb ik ook meerdere keren de kaart er in gestoken (als de livebox aanstond) en elke keer restarte hij zich... maar elke keer zag hij het kaartje niet. breng het kaart wel terug en probeer een ander type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
WeAreLegion schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:32:
OK nou ja zoals ik al zei het zal wel tis niet me bedoeling om hier een show je speeds topic van te maken :) maar viel me gewoon op dat het zo schommelde verder ben ik erg te vreden :) netjes opgeleverd. Lekker snel ook
Conclusie, ligt niet aan jou. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hehe daar komt het op neer inderdaad. :) Nou ja dan sluit ik nu maar gewoon alles netjes aan afwerken enzo :D en dan van me internet genieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1

djac1

Computer freak

djac1 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:34:
2 vragen
vraag 1: Heeft er iemand een beetje ervaring met het port forwarden van eMule op de website van eMule staat er dat de poorten dan niet open staan. Ik weet zeker dat ik het goede IP heb ingevult en nog doet ie het niet tijdens het testen...

vraagje 2:
Kan ik dit het beste doen door een kabel te trekken van de livebox (wat volgens mij het snelste is) naar de PS2 die boven op zolder staat.
optie 2: LB draadloos maken en met mijn laptop(ingebouwd wifi) de internetconnectie delen met een cross-over kabel naar de PS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raggie3
  • Laatst online: 09-12-2024
Vandaag wilde ik weer eens wat gaan tweaken met mijn livebox en toen kwam ik tot de conclusie dat mijn brein me weer eens in de steek had gelaten... Help ik ben mijn root of admin wachtwoord vergeten?!

Ik heb ontdekt dat je echt op de meest trieste manier je wachtwoord weer terug kunt halen. Ga na naar de webinterface van je livebox. Ga vervolgens naar "access control" of "livebox toegang" en klik op wachtwoord wijzigen. Daar moet je dus helaas je oude wachtwoord invullen. Maar als je goed kijkt zie je dat slechts een javascript de wachtwoord controle doet. Rechtermuisknop->bron weergeven, en zoek naar het volgende stukje code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<SCRIPT LANGUAGE=Javascript>

<!-- chaine ASCII -->
var v_old_password = "admin";

function CheckPasswd()
{

Tada je oude wachtwoord! Nu kun je inloggen op geavanceerd en ook naar livebox toegang gaan. Aldaar kun je ook je root wachtwoord op exact dezelfde wijze aanpassen en dus weer vinden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja het is grappig dat dat zo lame in elkaar zit, maar het is algemeen bekend dat iedereen admin/admin als login heeft en daarnaast is het onmogelijk of vanaf buitenaf in te loggen op iemands crapbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171357

Weet iemand of het mogelijk is om van livebox te wisselen?
Ik heb nu gewoon kabel, Maar ik wil eigenlijk wireless zou dat zomaar kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

log in op wanadoo.nl en klik op mijn documenten. kies livebox en bestel een draadloze setje.
het is een toevoeging, je huidige livebox kan draadloos worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
n00bs schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:43:
[...]

Hmm.. ik heb toch het idee dat Wanadoo een beetje bandbreedteproblemen heeft (nouja, niet echt problemen, meer krapte)
'Vroeger' haalde ik met BBNed 1,7 a 1,8 MB/s
Net weer even getest maar nu kom ik niet boven de 1 Mbit uit

Ik kan me niet voorstellen dat het op dit tijdstip spitsuur is.

* Wortelsoep klaagt nog steeds nergens over, 1MB/s is alsnog zát :)
djac1 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:34:
2 vragen
Heb je de boel ook opgeslagen? En nog veel belangrijker: werkt eMule goed. Zo'n test zegt ook niet alles.
vraagje 2:
Een kabel trekken is altijd het beste. Als je verder geen netwerk hebt liggen kun je 'm gewoon in de tweede Ethernetpoort stoppen.
Hoe je zo'n PS2 instelt weet ik niet, maar waarschijnlijk kan dat gewoon via DHCP (pluggen en gaan)

[ Voor 40% gewijzigd door Wortelsoep op 28-05-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wilko2 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:45:
[...]

Hmm.. ik heb toch het idee dat Wanadoo een beetje bandbreedteproblemen heeft (nouja, niet echt problemen, meer krapte)
'Vroeger' haalde ik met BBNed 1,7 a 1,8 MB/s
Net weer even getest maar nu kom ik niet boven de 1 Mbit uit

Ik kan me niet voorstellen dat het op dit tijdstip spitsuur is.

* Helsie klaagt nog steeds nergens over, 1MB/s is alsnog zát :)
Veel mensen melden dit sinds de firmware update. Ik vraag me af of het dan een bandbreedte probleem is of een beperking in de Livebox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hm, tjsa, heb dit topic een tijdje niet gevolgd, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom zou het de beperking van Wanadoo zijn?

Ik denk eerder doordat steeds meer mensen ADSL2 hebben en in sommige delen van de wereld voor evenveel geld een 100Mbit verbinding dat servers in de problemen komen met de grote data aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zoals ik al zei ik zal heus niet enigste zijn en er komt vanzelf wel een oplossing maar dat kan gewoon even duren :) Verder werkt alles prima en ben ik erg tevreden over hoe alles geregeld is enzo :). Maar het is wel een beperking die bij Wanadoo lig volgens mij :) maar goed werk er niet dus heb die info verder ook niet :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Het zeurgehalte is soms echt hoog als ik enkele berichten lees :/
Mijn modem traint in op 15824 down en 1020 up.
Testsites als speedtest en mordax laten dan een download zien van rond de 625 tot 710 kb per seconde (met een beetje geluk)
Upstream zit ik gemiddeld op 98kb per seconde en dat is op zicht niet slecht.
Natuurlijk houd je de trainingssnelheid van de modem in gedachten en dan kom je natuurlijk flink tekort.

wanneer je een grote iso download laat hij hele andere snelheden zien.
1,55mb down is heel gewoon en laatst nog even een patch van BF2 gedownload met1,43 down en alles overdag.

mijn advies
Laat die testsites voor wat het is die geven een heel verkeerd beeld van wat je verbinding kan.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik baal er alleen van dat mijn livebox nu 3 mbit minder hoog intraint, als ik ga usenetten. nu duurt een film binnehalen circa 30 min langer.

voor surfen, chatten etc boeit het me niet, 1 mbit is daar wel voldoende voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

vr6-only schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:50:
ik baal er alleen van dat mijn livebox nu 3 mbit minder hoog intraint, als ik ga usenetten. nu duurt een film binnehalen circa 30 min langer.

voor surfen, chatten etc boeit het me niet, 1 mbit is daar wel voldoende voor.
30 minuten langer? ik doe er 35 minuten over voor een film als ik geen par files nodig heb...

Ik vind zelf ook dat veel mensen onnodig zeuren over de snelheid.Alles boven de 8Mbit is toch mooi meegenomen en dat zeker voor 22.50 per maand... ik heb nog geen provider gezien die goedkoper is en er zijn nog zat providers die alleen nog ADSL1 hebben voor hoge bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-04 11:51
Eboman schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:47:
[...]

Even kijken of ik het begrijp. Dit is echt helemaal nieuw voor me. Ik trek een cat5 kabel naar iedere kamer. in de kamers zet ik er een doos op met 2 aansluitingen. een voor de telefoon en een voor het internet. Telefoon en internet gaat dus over dezelfde kabel naar de meterkast. In de meterkast komen er een vier/vijftal kabels samen deze sluit ik aan op een patchpanel (Patchpaneel is om het overzichtelijk te houden?) Tot hier begrijp ik het nog, wat moet ik hierna precies doen? En doe ik er misschien verstandig aan om cat 6 te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

n00bs schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:05:
[...]

Ik vind zelf ook dat veel mensen onnodig zeuren over de snelheid.Alles boven de 8Mbit is toch mooi meegenomen en dat zeker voor 22.50 per maand... ik heb nog geen provider gezien die goedkoper is en er zijn nog zat providers die alleen nog ADSL1 hebben voor hoge bedragen.
dat zijn mijn woorden n00bs. dat zeg ik al vanaf de upgrade naar 20 mbit.
ik zeg ook dat ik er van baal en zit niet Wanadoo af te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
Waarom roepen mensen die zelf +-15Mbit halen dat mensen die rond de 8 - 9 Mbit zitten (net als ik) zeuren??? makkelijk praten vind je niet??
Ik was ook zwaar teleurgesteld toen ik overstapte van 8mbit van tweakdsl (netto 7,5Mbit) naar Wanadoo Famile 20Mbit (netto 8,7Mbit)... kan het niet echt een vooruit gang noemen.

Volgend jaar maar eens kijken wat er uit de kabel komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Chimsie78 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:13:
Waarom roepen mensen die zelf +-15Mbit halen dat mensen die rond de 8 - 9 Mbit zitten (net als ik) zeuren??? makkelijk praten vind je niet??
Ik was ook zwaar teleurgesteld toen ik overstapte van 8mbit van tweakdsl (netto 7,5Mbit) naar Wanadoo Famile 20Mbit (netto 8,7Mbit)... kan het niet echt een vooruit gang noemen.

Volgend jaar maar eens kijken wat er uit de kabel komt
Hoeveel betaalde je eerst en hoeveel betaal je nu? en kreeg je nog een cadeau bij je nieuwe abbo?

Wanadoo kan moeilijk jouw huis verhuizen zodat je dichter bij de centrale zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Jongens, we weten allemaal hoe het zit met de afstand tot de centrale en eventuele oude koperlijnen...ik zeg niet dat je niet mag zeuren, maar op dit soort discussies zit niemand te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik betaalde bij wanadoo voor mijn adsl plus abbo via KPN 88,15 euro per maand wat een aanzienelijk bedrag is want het komt iedere maand weer terug.
Nu ben ik overgestapt op family voor 22,95 per maand het eerste jaar en dan wordt het 23,95 per maand voor een 20 megabit verbinding.
Vroeger haalde ik in de praktijk van mijn 8mbit en later 12 mbit verbinding maar 6,5 mbit maar dit als ook als oorzaak mijn doodgaande alcatelmodem.

Nu haal ik 15 mbit en de download varieert een beetje maar niettemin ben ik erg tevreden over mijn verbinding en dat voor het geld.
Bij eventuele verhogingen word mijn livebox aangepast en wanneer nodig eventueel vervangen want hij is en blijft gehuurd.
Wanneer ik ongestoord kan gamen zonder dat mijn verbinding de beperkende faktor is en eventueel even snel iets kan downloaden hoor je mij niet klagen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je qua prijs en kwaliteit helemaal niets te klagen hebt.
20 mbit is het maximaal haalbare maar hoe verder je van de centrale woont des te meer verlies zal er optreden in je snelheid.
Voor mij is het 750 meter en ik weet dat er mischien meer uit te halen valt maar ik ben momenteel dik tevreden en de storingen zijn minimaal heb nog geen uitval gehad.
De installatie van de livebox duurde bij elkaar 5 minuten en het werkte.
Er zitten 2 aansluitingen op voor pc's en dat is wederom voor mij voldoende.
De livebox staat in mijn woonkamer en 1 aansluiting gebruik ik voor mijn laptop om in de woonkamer even wat te internetten.
De 2e gebruik ik voor mijn gamepc waarvoor ik een utp kabel naar mijn computerkamer heb doorgetrokken.

al met al leveren hiermee een prima product.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Edwin van Cleef schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:30:
Het zeurgehalte is soms echt hoog als ik enkele berichten lees :/
Mijn modem traint in op 15824 down en 1020 up.
Grappig, ik train precies de zelfde waardes in. ;)

[ediit]
toch niet :o

• Upstream 1020 Kb
• DownStream 15860 Kb
• Afname Dichtbij : 26.9 (dB)
• Ver weg : 8.8 (dB)
• SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
• Ver weg : 11 (dB)

Mij hoor je ook niet klagen, ik zat idd ook voor een vieze 80euro permaand via kpn/wanadoo online met maar 6mbit. Nu voor 4x minder zit ik op 15mbit. (Ik haal ook ~1600kb/s @ 100mb.bin tests)

[ Voor 42% gewijzigd door blup op 28-05-2006 17:59 . Reden: oops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb ook totaal niets te klagen over wanadoo. Prijs/kwaliteit verhouding is super!

Had hiervoor een 8Mbit abo voor 60 euro in de maand en nu 20Mbit voor nog geen 24 euro in de maand, de scheelt meer dan de helft.

En over de snelheid hoor je mij al helemaal niet klagen :) Ik download de 100MB bestanden gemiddeld met ~1800kb/s

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20396 Kb

Afname Dichtbij : 16.8 (dB)
Ver weg : 4.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 6454
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 890
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 5% gewijzigd door IkWilbert op 28-05-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
IkWilbert schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:19:
Ik heb ook totaal niets te klagen over wanadoo. Prijs/kwaliteit verhouding is super!

Had hiervoor een 8Mbit abo voor 60 euro in de maand en nu 20Mbit voor nog geen 24 euro in de maand, de scheelt meer dan de helft.

En over de snelheid hoor je mij al helemaal niet klagen :) Ik download de 100MB bestanden gemiddeld met ~1800kb/s

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20396 Kb

Afname Dichtbij : 16.8 (dB)
Ver weg : 4.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 6454
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 890
ES-teller van 1 dag 0
wow, je hebt wel ideale waardes!
Hoe heb je je modem staan enzo?
Woon je super dichtbij de centrale?
Woon je in een nieuw of oude buurt?

Ik zat eraan te denken om misschien mn box in de meterkast te doen direct waar de telefoonlijn de grond uit komt. Hoeveel het me zal schelen weet ik eigelijk ook niet. Want de telefoonlijn gaat daar direct 't dak weer in via zown electriciteits pijp.

[ Voor 13% gewijzigd door blup op 28-05-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

blup schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:53:
[...]

Ik zat eraan te denken om misschien mn box in de meterkast te doen direct waar de telefoonlijn de grond uit komt. Hoeveel het me zal schelen weet ik eigelijk ook niet. Want de telefoonlijn gaat daar direct 't dak weer in via zown electriciteits pijp.
- modem heb ik aangesloten met de standaard telefoonkabel die bij de livebox geleverd wordt, ongeveer 50cm lang is deze. De livebox staat bij het isra punt (dit is in ons huis in de woonkamer) Vanaf de livebox heb ik 3 meter utp cat5 kabel lopen naar mijn pc.
- afstand tot de centrale is ongeveer en kleine 650 meter volgens de postcode checks. De waardes uit mijn livebox geven aan dat dit ongeveer 1,2KM is.
- Woon in een oud huis (gebouwd in 1937)

[ Voor 40% gewijzigd door IkWilbert op 28-05-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Ah ok, ik heb hem ook zo aangesloten. Maar ik woon wat verder van de centrale helaas. Dan zit er niks anders op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 14:20

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Ola allemaal,

Ik ben eens aan het rekenen geslagen. Momenteel heb ik ADSL Family met een oude alcatel modem. (Waar ik overigens niet over klaag) De snelheid is altijd goed genoeg en we hebben eigelijk nooit downtime (tenminste niet waar Wanadoo iets aan kan doen :) ).

Omdat wij eind juli gaan verhuizen ben ik ook eens aan het kijken of we niet meer zaken in 1 pakket kunnen nemen. Dus de telefoon ook van wanadoo. Nu komt dat neer op 29,95 + 9,95 lijnhuur. Daarnaast kost elk gesprek naar een vast nummer 0.04 cent. Het bellen naar mobiel kost € 0,165/min. met € 0,051cent startkosten.

Momentele hebben wij KPN belbasis, hier betalen we 9.67 euro p/m abbo voor en daarnaast naar mobiel minimaal € 0,1522 p/m (naar KPN mobiel in het weekend) en naar vaste nummers € 0,0427 starttarief en minimaal € 0,0104 p/m. De kosten om naar andere mobiele aanbieders te bellen verschilt heel erg, maar ligt gemiddeld rond de € 0,1785.

Met uitzondering van het starttarief en het bellen naar mobiele nummers van de KPN is wanadoo wel goedkoper dan de KPN volgens mij. Klopt dat een beetje, of zie ik dingen over het hoofd?

Een andere vraag is of mensen mij nog afraden om Wanadoo telefonie te nemen en zoja waarom (Waarom ik het wel moet nemen is natuurlijk ook goed om te horen)

Ik woon trouwens in Lelystad (en blijf binnen Lelystad, maakt misschien nog uit voor de ontvangst enzo)

bronnen:
wanadoo tarieven: http://www.wanadoo.nl/mij...oniegesprekstarieven.html
kpn mobiele tarieven: http://www.kpn.com/kpn/show/id=879060
kpn vaste nummer tarieven: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1314766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je goedkoop wilt bellen: www.bel1649.nl
Niet al te moeilijk doen... dan kan je ook 's avonds gratis bellen in NL tegen een startarief van 5 cent. Bespaard weer je een abbo op wanadoo telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 15:27
n00bs schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:15:
Als je goedkoop wilt bellen: www.bel1649.nl
Niet al te moeilijk doen... dan kan je ook 's avonds gratis bellen in NL tegen een startarief van 5 cent. Bespaard weer je een abbo op wanadoo telefonie.
Nog beter, 1643, de gehele dag gratis bellen in NL, tegen een startarief van 5cent.
+ 39 buitenlanden gratis bellen tegen een startarief van 9cent.
zie: bel1643.nl/rates_printer.php (met www ervoor)

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb 22 mei via internet besteld, en ik zie nu dat 8 juni wordt geleverd, redelijk snel toch :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.