[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.673 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166003

Jaspertje schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:56:

Momentele hebben wij KPN belbasis, hier betalen we 9.67 euro p/m abbo voor en daarnaast naar mobiel minimaal € 0,1522 p/m (naar KPN mobiel in het weekend) en naar vaste nummers € 0,0427 starttarief en minimaal € 0,0104 p/m. De kosten om naar andere mobiele aanbieders te bellen verschilt heel erg, maar ligt gemiddeld rond de € 0,1785.
Gezien het maandbedrag lijk je BelBudget te hebben BelBasis is iets van 18 euro per maand namelijk.
De tarieven per minuut liggen bij BelBudget een stuk hoger, ook kan je met belbudget geen gebruik maken van CarrierPreSelect aanbieders (zoals 1649, 1643, tele2preselect etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 10:56

n00bs

Het is weer Zomer!

NoUser schreef op maandag 29 mei 2006 @ 02:21:
[...]

Nog beter, 1643, de gehele dag gratis bellen in NL, tegen een startarief van 5cent.
+ 39 buitenlanden gratis bellen tegen een startarief van 9cent.
zie: bel1643.nl/rates_printer.php (met www ervoor)
Damn zeer goedkoop thanks! ik ga even een topic hierover vinden op got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 14:20

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Het klopt idd dat wij met Belbasis bellen, dit hebben wij express gedaan omdat wij niet veel bellen (dat deden we igg niet). Als je BelBudget hebt, is het (zoals arg al zegt) niet mogelijk om een Carrier te nemen. We hebben toen ook een hele excel gemaakt met mogelijkheden en wat het goedkoopst zou zijn.

Ik zal even nakijken of het nogsteeds voordeliger is om BelBudget te blijven bellen, maar een tijdje terug was dat nog wel het geval. (Wij bellen echt niet veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je niet veel belt is het goedkoper om bv een Telfort sim only abbo te nemen... die dingen kost pas niets ;) bv 500 minuten naar Telfort mobiel of vaste net voor 2.50 per maand. Wil je ook naar andere mobiele providers bellen dan zijn er goedkopere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die van XS4ALL naar Wanadoo zijn en ook problemen hebben dat XS4ALL de overstap niet erkent/erkende, omdat ze zogenaamd niet de juiste opzegging van gebruiker / bevestiging van KPN ontvangen hebben?

Bij mij is de opzegging door KPN geannuleerd en dat is mijns inziens onmogelijk, omdat KPN als 3e partij niet een opzegging van mij richting XS4ALL kan annuleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Idd vreemd... ik ben ook van xs4all toendertijd overgestapt. Ik had toen via de site van xs4all de opzeggingsbrief ingevuld en verstuurd (na telefonisch contact met xs4all) en bij wanadoo aangegeven dat ik bij xs4all zat.

Je moet wel beiden regelen... anders gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
n00bs schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:08:
Idd vreemd... ik ben ook van xs4all toendertijd overgestapt. Ik had toen via de site van xs4all de opzeggingsbrief ingevuld en verstuurd (na telefonisch contact met xs4all) en bij wanadoo aangegeven dat ik bij xs4all zat.

Je moet wel beiden regelen... anders gaat het mis.
Je zegt 'de opzeggingsbrief' ingevuld. Ik kreeg de volgende email:
Geachte heer X,

U heeft zojuist aangegeven dat u uw ADSL abonnement wilt beeindigen, u kunt uw opzegging indienen via de volgende link:
http://www.xs4all.nl/alle...g/adsl/opzegprocedure.php

Let op: u krijgt op bovenstaand opzegformulier de mogelijkheid om uw Standaard (inbel) abonnement te behouden of om deze op te zeggen. Wenst u geen diensten meer af te nemen van XS4ALL kiest u uiteraard de tweede optie.

Houd u rekening met een opzegtermijn van 1 maand. Mocht u opzeggen binnen uw jaarcontract dan word de resterende looptijd middels een eindnota in rekening gebracht.

Wij hopen u in de toekomst weer als klant te verwelkomen.

Heeft u nog vragen dan vernemen we dit graag.

Met vriendelijke groet,

Tony van der Vliet
1e lijn Sales
XS4ALL Internet BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6648

De opleverdatum staat bij mij op 26 mei, ik heb nogsteeds geen modem ontvangen. Weet iemand of het mogelijk is om met een adsl modem die niet adsl2+ geschikt is, toch te internetten? Ik wacht nou al 3 weken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Helsie>

Precies die stappen had ik ook uitgevoerd en ook bij Wanadoo aangegeven dat ik overstap van XS4all... Als je dit beiden gedaan hebt, heeft KPN totaal geen recht van spreken tenzij je binnen de contractsperiode wilt afsluiten.

Ik zou dus contact opnemen met KPN klantenservice of een brief sturen en de kosten op hen verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153274

Anoniem: 6648 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:34:
De opleverdatum staat bij mij op 26 mei, ik heb nogsteeds geen modem ontvangen. Weet iemand of het mogelijk is om met een adsl modem die niet adsl2+ geschikt is, toch te internetten? Ik wacht nou al 3 weken. :(
De speedTouch 510 bijvoorbeeld.
Is een gewoon ADSL-modem. Snelheid dus nooit hoger als ca. 8 Mb.
Maar werkt perfect met Wanadoo Family.
Benodigde INI-file is te downloaden van de site van SpeedTouch.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 153274 op 29-05-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153274 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:58:
[...]

De speedTouch 510 bijvoorbeeld.
Is een gewoon ADSL-modem. Snelheid dus nooit hoger als ca. 8 Mb.
Maar werkt perfect met Wanadoo Family.
Benodigde INI-file is te downloaden van de site van SpeedTouch.
Ok, ik heb een Zyxel Prestige 650H.. maar dat moet ook wel te doen zijn dan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 22:24

Valor

yummie spam

Hi ik krijg bij het gebruiken van Linux-TUX portmap script de volgende error?

code:
1
Error : no RXINTERFACE

Mijn Software versie 3202WNLB_22201E

meer mensen hier last van????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:36
Ik heb sinds vorige week dinsdag de livebox binnen en ik heb wat problemen met de snelheden die ik haal. de modem geeft het volgende weer:

Upstream 1020 Kb
DownStream 14896 Kb
Afname Dichtbij : 27.3 (dB)
Ver weg : 9.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 12 (dB)

Als ik van eweka begin te downloaden haal ik heel even 500 kb/sec en dan klapt hij in naar 350 kb/sec. Om de x minuten valt de verbinding weg voor ongeveer 1 minuut.

Ik heb de tcp optimizer geprobeerd maar die heeft geen effect gehad op mijn snelheid.

Ik had hiervoor een Fast abbonement en haalde toen met gemak 830 kb/sec (omdat de modem maar 8 mbit was) nu met de livebox zo ik toch bijna het dubbele moet kunnen halen.

Iemand een idee waar bij mij het probleem kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 05-05 13:59
Valor schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:15:
Hi ik krijg bij het gebruiken van Linux-TUX portmap script de volgende error?

code:
1
Error : no RXINTERFACE

Mijn Software versie 3202WNLB_22201E

meer mensen hier last van????
Dat komt doordat die versie gebasseerd was op de oude firmware versie.. Meerdere mensen hebben dit al vernomen..

[ Voor 58% gewijzigd door Enfer op 29-05-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:45

vr6-only

Blub Blub

Linux-Tux script is niet meer noodzakelijk. je kan nu ook meer dan 8 forwards toevoegen, welleswaar via de geavanceerde menu. maar het kan wel!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 22:28

IkWilbert

Het is mij!

_Johannn_ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:40:
Ik heb sinds vorige week dinsdag de livebox binnen en ik heb wat problemen met de snelheden die ik haal. de modem geeft het volgende weer:

Upstream 1020 Kb
DownStream 14896 Kb
Afname Dichtbij : 27.3 (dB)
Ver weg : 9.3 (dB)
Ver weg : 12 (dB)

Als ik van eweka begin te downloaden haal ik heel even 500 kb/sec en dan klapt hij in naar 350 kb/sec. Om de x minuten valt de verbinding weg voor ongeveer 1 minuut.

Ik heb de tcp optimizer geprobeerd maar die heeft geen effect gehad op mijn snelheid.

Ik had hiervoor een Fast abbonement en haalde toen met gemak 830 kb/sec (omdat de modem maar 8 mbit was) nu met de livebox zo ik toch bijna het dubbele moet kunnen halen.

Iemand een idee waar bij mij het probleem kan liggen?
Iets meer informatie is wel handig, hoe heb je het bijvoorbeeld aangesloten e.d.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
IkWilbert schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:32:
[...]

Iets meer informatie is wel handig, hoe heb je het bijvoorbeeld aangesloten e.d.
Ik heb gebruik gemaakt van het netwerk van kabels dat ik al had liggen. Ik maak gebruik van ethernet kabels die via de livebox naar een hub lopen en dan naar 2 computers toe. Dit werkte met het Fast abbonement van wanadoo dat ik hiervoor had ook prima.

Verder valt er niet echt iets bijzonders te vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Meer mensen problemen met SMTP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32
_Johannn_ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:21:
[...]

Ik heb gebruik gemaakt van het netwerk van kabels dat ik al had liggen. Ik maak gebruik van ethernet kabels die via de livebox naar een hub lopen en dan naar 2 computers toe. Dit werkte met het Fast abbonement van wanadoo dat ik hiervoor had ook prima.

Hoe lang is de telefoonkabel van 't ISRA naar de Livebox?
Zoals je kan zien in de OP is ADSL2 is stukje gevoelliger. Probeer eens de LB met 't korte meegeleverde kabeltje direct op je ISRA aan te sluiten. Haal ook eens de rest van de appratuur van je lijn af. Oude splitter, telefoon, fax etc.

[ Voor 8% gewijzigd door blup op 30-05-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

_Johannn_ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:21:
[...]

ok, je eerste fout: hubs gebruiken.

Leg je netwerk eens fatsoenlijk neer, want zo is het enorm lastig om iemand te helpen

Je livebox sluit je aan op de ISRA punt met een zo kort mogelijke kabel, of wanneer het iets langer moet een ronde telefoon kabel of een cat5(e) kabel.

Vanaf de livebox CAT5(e) kabels naar een Switch (3Com bijvoorbeeld ~25 Euro) en vanaf de switch met CAT5(e) kabels naar de pc's en op de pc's, 100Mbit of onboard netwerkkaartjes en zorg je dat je pc's updated zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
n00bs schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:35:
[...]
ok, je eerste fout: hubs gebruiken.
Mwah, ben ik het niet mee eens. Natuurlijk is een switch sneller, maar zolang je niet dik gaat filesharen kan een hub die 20Mbit ook echt wel aan.

Tenzij het écht een ontzettend brak ding is

[ Voor 8% gewijzigd door Wortelsoep op 30-05-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hub's zijn niet van deze tijd, zorgen voor vertraging, zorgen voor collisions en ga zo maar door.
Meeste mensen hebben zo een 10 gulden geval nog thuis zijn uit het stenentijdperk, dus waarom dat niet gelijk vervangen?

Performance en betrouwbaarheid van je hele netwerk gaat daarmee omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Dat klopt volledig, maar ik geloof er alsnog niks van dat een hub die 20Mbitjes afknijpt (mits er op dat moment geen filesharing of ander zwaar verkeer overheen gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wilko2 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:58:
Dat klopt volledig, maar ik geloof er alsnog niks van dat een hub die 20Mbitjes afknijpt (mits er op dat moment geen filesharing of ander zwaar verkeer overheen gaat)
Zou kunnen... misschien heeft die wel een 10Mbit hubje ;)
Anyway zie natuurlijk ook de rest van mijn posting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Oh ja 10 Mbit bestaat ook nog :X
Als dat het geval is heb ik niks gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik had gisteravond iets raars. Ik heb een netwerkbrug aangemaakt voor me Xbox360 en nou heb ik zowat helemaal geen geschommelt met me snelheid. Ik had het eigenlijk altijd wel maar nu valt het wel mee dus dat is ook opgelost :D. Ben echt super te vreden verder. Ping is ook. service tot nu toe ook dus mij hoor je verder niet klagen :). Wat ik ook fijn vind is dat je veel meer met dit modem kan dan dat je met dat klote versatel ding kan dat sloeg echt helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32
wilko2 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:51:
[...]

Mwah, ben ik het niet mee eens. Natuurlijk is een switch sneller, maar zolang je niet dik gaat filesharen kan een hub die 20Mbit ook echt wel aan.

Tenzij het écht een ontzettend brak ding is
Een hub is in alle gevallen half-duplex. Je shared je comlete netwerk bandbreedte met je hele netwerk.
Hubs zijn een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
blup schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:53:
[...]

Een hub is in alle gevallen half-duplex. Je shared je comlete netwerk bandbreedte met je hele netwerk.
Hubs zijn een no-go.
Dat weet ik, maar daar ging het niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:12
Ik betaal nu 9.67 p/maand aan KPN. Als ik deze opzeg moet ik dus 9,95 p/maand betalen aan wanadoo?

Zitten hier voordelen aan? Anders is dit niet erg zinvol toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Ik lees overal dat de afstand tot een centrale bepalend is voor de snelheid. Casema 4mbit 33 euro t.o.v. 24 euro minimaal 8 mbit is zowieso beter, maar dat terzijde
Nou woon ik in een nieuwbouwwijk die echt nog volledig moet uitgroeien.
Kan ik ergens achterhalen of er nog nieuwe centrales worden bijgebouwd en op basi van welke voorwaarden (zeg b.v. bij meer dan X aansluitingen)

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
FicoF schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:58:
Ik betaal nu 9.67 p/maand aan KPN. Als ik deze opzeg moet ik dus 9,95 p/maand betalen aan wanadoo?

Zitten hier voordelen aan? Anders is dit niet erg zinvol toch?
Wat je betaald is gewoon de kosten die KPN rekenent aan wanadoo voor de lijn. Als je geen abbo heb bij KPN krijg je dat dus. En inderdaad dat maakt niks uit enigste wat is is dat je alles van 1 provider heb dat vinden sommige mensen makeklijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er meer mensen die gebruik maken van de newsserver bij wanadoo? Als ik via grabit download is de snelheid heel instabiel. Paar seconden niets...paar seconden downloaden...paar seconden niets.... paar seconden downloaden, etc....

De snelheid is ook om te huilen (40k/sec) is de server gewoon brak of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
De server van wanadoo word gecapped zoiezo. Ik raad je niet aan om die server te gebruiken daar heb je eigenlijk niet zoveel aan. Beste is (kost alleen wel geld) een account bij eweka of tweaknews of iets dergelijks er zijn er nog meer. Maar met die 2 heb ik ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wout schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:05:
Zijn er meer mensen die gebruik maken van de newsserver bij wanadoo? Als ik via grabit download is de snelheid heel instabiel. Paar seconden niets...paar seconden downloaden...paar seconden niets.... paar seconden downloaden, etc....

De snelheid is ook om te huilen (40k/sec) is de server gewoon brak of doe ik iets fout?
Als je news gebruikt, gebruik dan in ieder geval Newsleecher en niet Grabit. Je kan dan 4 account in Newsleecher zetten en hiermee je snelheid opkrikken naar 160K/sec

Als je meer wilt, neem voor de grap een GRATIS proefaccount op www.tweaknews.nl en test dat eens uit. Je kan altijd voor 7.50 per maand naar Eweka gaan... ik haal daar gewoon de volle bandbreedte: 1.7MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:20
Ik heb een lastig probleem en ben benieuwd of de mensen die telefonie hebben datzelfde ook ervaren.

Na enige dagen stabiel met de Livebox te hebben gewerkt kapt de telefonie er als het ware mee. Het gevolg is dus dat mensen die je bellen wel de telefoon bij mij over laten gaan....ik neem op...en vervolgens hoor ik alleen ruis...

Ik heb Wanadoo er al eerder over gemaild richting de helpdesk, maar daar zeiden ze dat het aan mijn telefoonaansluiting etc moet liggen. Dit was al twee firmwares hiervoor het geval en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. De oplossing is even simpel als vervelend: Livebox uit en na 10 sec. weer aan en het werkt weer, maar het blijft vervelend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171332

WeAreLegion schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:23:
[...]

Wat je betaald is gewoon de kosten die KPN rekenent aan wanadoo voor de lijn. Als je geen abbo heb bij KPN krijg je dat dus. En inderdaad dat maakt niks uit enigste wat is is dat je alles van 1 provider heb dat vinden sommige mensen makeklijker.
Gisteren werd ik ook gebeld door een Wanadoo-mevrouw, die voorstelde om ipv ons huidige BelBudget-abbo deze kosten via Wanadoo te laten betalen. Je hebt dan enkel je oude nr (die je altijd al had van KPN) en gratis nummerweergave.

Eerst had je alleen die nummerweergave van Wanadoo wanneer je op je wanadoo-nr gebeld werd, en -als ik het goed begrepen heb- vervalt dit nummer zodat je wel voordeliger uitbent, zodra je nummerweergave wilt gebruiken.

Ik denk dat ik daarom toch hiervoor kies, maar misschien is nummerweergave voor anderen wel niet zo belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35

WoutF

Hoofdredacteur
n00bs schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:10:
[...]

Als je news gebruikt, gebruik dan in ieder geval Newsleecher en niet Grabit. Je kan dan 4 account in Newsleecher zetten en hiermee je snelheid opkrikken naar 160K/sec

Als je meer wilt, neem voor de grap een GRATIS proefaccount op www.tweaknews.nl en test dat eens uit. Je kan altijd voor 7.50 per maand naar Eweka gaan... ik haal daar gewoon de volle bandbreedte: 1.7MB/sec
Thanks voor de info! Ik heb net bij Eweka een account aangemaakt, en kon meteen aan de slag. Wow _/-\o_ wat een snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150806

objectief2 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:27:
Ik heb een lastig probleem en ben benieuwd of de mensen die telefonie hebben datzelfde ook ervaren.

Na enige dagen stabiel met de Livebox te hebben gewerkt kapt de telefonie er als het ware mee. Het gevolg is dus dat mensen die je bellen wel de telefoon bij mij over laten gaan....ik neem op...en vervolgens hoor ik alleen ruis...

Ik heb Wanadoo er al eerder over gemaild richting de helpdesk, maar daar zeiden ze dat het aan mijn telefoonaansluiting etc moet liggen. Dit was al twee firmwares hiervoor het geval en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. De oplossing is even simpel als vervelend: Livebox uit en na 10 sec. weer aan en het werkt weer, maar het blijft vervelend :/
lijkt mij toch een probleem met de livebox. Je had toch al een andere livebox ontvangen?
Heb namelijk hetzelfde probleem gehad, met de nieuwe livebox is dat bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171332 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:53:
[...]

Gisteren werd ik ook gebeld door een Wanadoo-mevrouw, die voorstelde om ipv ons huidige BelBudget-abbo deze kosten via Wanadoo te laten betalen. Je hebt dan enkel je oude nr (die je altijd al had van KPN) en gratis nummerweergave.

Eerst had je alleen die nummerweergave van Wanadoo wanneer je op je wanadoo-nr gebeld werd, en -als ik het goed begrepen heb- vervalt dit nummer zodat je wel voordeliger uitbent, zodra je nummerweergave wilt gebruiken.

Ik denk dat ik daarom toch hiervoor kies, maar misschien is nummerweergave voor anderen wel niet zo belangrijk :)
Voor mij is nummerweergave ook belangrijk, ik heb aan bekenden gewoon mij Wanadoo nummer doorgegeven en nummerweergave bij KPN opgezegd. Het voordeel is dat als Wanadoo storing heeft je altijd nog kan bellen met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 13:00

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb ook een irritant probleem. Als ik de LB wil benaderen via een browser laadt ie een halve pagina in en dan is de LB kennelijk gecrashed. Pingen lukt niet meer (time outs) Het enige wat ik kan doen is de stekker eruit en er weer in stoppen.
Heb het geprobeerd via 2 verschillende computers met 3 verschillende browsers (opera, firefox en IE)
Ik heb het gewoon 'normaal' aangesloten zonder eigen routers en swtches enzo er tussen te hangen.
Het probleem doet zich voor bij beide poorten op de LB (ook verschillende netwerkkabels geprobeerd) en als ik gebruik maak van de USB kabel dan is het probleem ook nog steeds daar.
Mijn conclusie was dat het wel een LB probleem moest zijn en heb dus de helpdesk maar eens gebeld.
Die dachten hetzelfde erover, dus kreeg ik een nieuwe LB.

Welnu, de 2e had precies hetzelfde probleem! dus nog maar eens gebeld en toen kreeg ik een 3e.
Ook die heeft precies hetzelfde probleem. Ik werd er niet vrolijker van en heb min of meer geregeld dat ik niet elke keer kosten hoef te betalen (€12.50 per keer)
Ik ben dus zeker niet enthousiast over Wanadoo op dit moment.

Via telnet kan ik wel inloggen, maar om alle gewone instellingen te wijzigen die ik normaal via een webinterface zou doen is op die manier iets te hardcore voor me (ja ja ik weet het... ben je nou tweaker of niet :P)

Nog mensen die hetzelfde hebben en/of een oplossing?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
n00bs schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:01:
[...]

Zou kunnen... misschien heeft die wel een 10Mbit hubje ;)
Anyway zie natuurlijk ook de rest van mijn posting.
Thanks, I heb ff gekeken en het was de Hub, helemaal niet aan gedacht dat het daar aan zou kunnen liggen. Ik heb ff een laptop geleend van iemand en gelijk aangesloten op de livebox, en nu haal ik snelheden van 1,5 MB/sec.

Nu is het net te laat om nog ff snel een switch te halen maar goed dus dat zal ik morgen wel ff doen :)

In ieder geval heel erg bedankt voor het oplossen van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Anoniem: 150806 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:11:
[...]

lijkt mij toch een probleem met de livebox. Je had toch al een andere livebox ontvangen?
Heb namelijk hetzelfde probleem gehad, met de nieuwe livebox is dat bij mij opgelost.
Ik ben inderdaad bezig aan mijn tweede Livebox Chai :P Maar als dat probleem bij jou is opgelost met een andere Livebox dan zal ik dat overleggen met de helpdesk om te zien of ik een nieuwe kan krijgen ;) Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
_Johannn_ schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:02:
[...]

Thanks, I heb ff gekeken en het was de Hub, helemaal niet aan gedacht dat het daar aan zou kunnen liggen.
* Wortelsoep heeft niks gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

_Johannn_ schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:02:
[...]

Thanks, I heb ff gekeken en het was de Hub, helemaal niet aan gedacht dat het daar aan zou kunnen liggen. Ik heb ff een laptop geleend van iemand en gelijk aangesloten op de livebox, en nu haal ik snelheden van 1,5 MB/sec.

Nu is het net te laat om nog ff snel een switch te halen maar goed dus dat zal ik morgen wel ff doen :)

In ieder geval heel erg bedankt voor het oplossen van dit probleem.
De 3Com office connect koop je tegenwoordig voor weinig geld... dit zijn goede switches voor hun geld en daarnaast heeft 3Com een zeer goede en lange garantie :)

Succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:57
Iemand die de wireless gedeelte van de Livebox werkend heeft met een PCMCIA kaart?

Ik heb de volgende kaarten al geprobeerd:

Speedtouch 110g
De Linksys WPC54G (WPC54GV1.3, oude versie is niet meer te krijgen)
Belkin F5D7011 802.11g (zou moeten werken volgens de startpost)
Sitecom WL-112 (de WL-100 is nergens te koop

Al deze kaarten worden niet herkend in mijn Livebox? iemand wel een recente werkende kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

redyak schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:59:
Ik lees overal dat de afstand tot een centrale bepalend is voor de snelheid. Casema 4mbit 33 euro t.o.v. 24 euro minimaal 8 mbit is zowieso beter, maar dat terzijde
Nou woon ik in een nieuwbouwwijk die echt nog volledig moet uitgroeien.
Kan ik ergens achterhalen of er nog nieuwe centrales worden bijgebouwd en op basi van welke voorwaarden (zeg b.v. bij meer dan X aansluitingen)
jij maakt je zorgen over de afstand en je woont in een nieuwbouw ? damn. jij hebt zeer waarschijnlijk glas tot aan je huis liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

vr6-only schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:47:
[...]

jij maakt je zorgen over de afstand en je woont in een nieuwbouw ? damn. jij hebt zeer waarschijnlijk glas tot aan je huis liggen.
Dat zou helemaal goed zijn maar hoe kom ik daar achter. Momenteel gebruik Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
vr6-only schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:47:
[...]

Dat is echt onzin. In sommige steden wordt dat gedaan, maar als je in een klein 'blok' nieuwbouw woont, heb je kans dat je gewoon geprikt wordt op de dichtstbijzijnde oude centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 23-04 17:16
Op de livebox zitten meerdere connectie mogelijkheden. Nu wil ik eigenlijk 2 pc's hier op aan sluiten echter zonder extra hardware.

Is het mogelijk om allebei de ethernet verbindingen te gebruiken of eventueel 1x internet via usb en 1x via ethernet te gebruiken. Wij hebben wireless maar de verbinding is extreem slecht. Vandaar.. thnx alvast.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Beide PC's op Ethernet aansluiten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Laatst online: 22-08-2020
Ik heb een vraag die waarschijnlijk al in de voorgaande delen is behandeld. Ik heb op dit moment een kabel-abonnement bij @Home. De snelheid valt erg tegen en nu wil ik graag overgaan naar Wanadoo ADSL Family. Dus zonder telefonie. Ik heb op dit moment geen KPN aansluiting. Moet ik me daarom eerst aanmelden bij KPN en daarna bij Wanadoo? Of kan Wanadoo mij ook aansluiten?

edit:

Staat groot en duidelijk op de website van Wanadoo! Sorry!

[ Voor 11% gewijzigd door FlashAddict op 31-05-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 23-04 17:16
wilko2 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:34:
Beide PC's op Ethernet aansluiten? :?
ja, er zitten 2 aansluitingen op. En nog een USB.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
-nickx- schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:39:
[...]

ja, er zitten 2 aansluitingen op. En nog een USB.
Ja. Dus: PC1 op Ethernetaansluiting 1 en PC2 op Ethernetaansluiting 2....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of het mogelijk is het interne ip (192.168.1.1) van de livebox te veranderen? Want ik heb een router met hetzelfde ip, en die kan ik niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Helsie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 07:10:
[...]

Dat is echt onzin. In sommige steden wordt dat gedaan, maar als je in een klein 'blok' nieuwbouw woont, heb je kans dat je gewoon geprikt wordt op de dichtstbijzijnde oude centrale.
1e. onzin? jij bent onzin. pff. ik ben niet zo als jou en kraak dus geen onzin uit. in mijn post staat ook waarschijnlijk en niet 110% zeker! eerst lezen en dan commentaar geven!

2e. natuurlijk wordt je op de dichtsbijzijnde centrale gezet, echter is dat meestal glas! vooral als de nieuwe huizen te ver van de centrale zitten en anders worden er speciale universele buizen erin gelegd die later ook voor glas gebruikt kunnen worden.

3e.
Ik was vandaag voor me stage (KPN) in Hoogeveen en daar zijn ze ook aan het bouwen en raad is wat voor buizen bij de meterkasten uit kwamen? en raad is wat ik daar moest doen in zowel de centrale als op de nieuwbouw locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

vr6-only schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:16:
[...]

1e. onzin? jij bent onzin. pff. ik ben niet zo als jou en kraak dus geen onzin uit. in mijn post staat ook waarschijnlijk en niet 110% zeker! eerst lezen en dan commentaar geven!

2e. natuurlijk wordt je op de dichtsbijzijnde centrale gezet, echter is dat meestal glas! vooral als de nieuwe huizen te ver van de centrale zitten en anders worden er speciale universele buizen erin gelegd die later ook voor glas gebruikt kunnen worden.

3e.
Ik was vandaag voor me stage (KPN) in Hoogeveen en daar zijn ze ook aan het bouwen en raad is wat voor buizen bij de meterkasten uit kwamen? en raad is wat ik daar moest doen in zowel de centrale als op de nieuwbouw locatie?
Ja leg eens verder uit , wat is mijn voordeel daarvan?
Is mijn afstand onbelangrijk omdat er glas ligt?
En de vraag ging over de centrale en aangezien jij er dicht op zit, wanneer besluiten ze tot het plaatsen van een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
vr6-only schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:16:
[...]

Lezen is ook niet jouw sterkste punt. Jij zegt 'Waarschijnlijk wel' en ik zeg 'heb je kans dat je op oude centrale komt te zitten'. Daarbij nog: Onzin uitkraken is geen Nederlands.

3e.
Ik ben heel blij voor je. Ik hoop dat ze je daar ook Nederlands bijleren op je stage.

Maar goed, misschien kun je me dan verlichten wat het met dit topic te maken heeft. Je hebt er allicht meer verstand van dan ik. Het enige waar ik op doel is dat het voor kleine nieuwbouwblokken in bestaande wijken niet automatisch zo logisch is dat KPN dan maar glas gaat aanleggen.

Hoe werkt het dan met glas tot je huis als je adsl krijgt? Wordt je telefoon dan aan huis omgezet via een speciaal apparaat? Zo niet, dan blijft het probleem van de vraagsteller gelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Helsie op 31-05-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Hij bedoelt dat er buizen naar de huizen worden gelegd zodat er later een glasvezel aansluiting mogelijk gemaakt kan worden. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je daar gelijk diensten over geleverd kan krijgen. Het zegt alleen dat KPN het preventief al aanlegd om die kosten later uit te sparen ;)

Vaak worden er ook nog koperlijnen de huizen in gebracht voor de huidige diensten. Alleem om de grote afstand te overbruggen naar de centrale wordt er dan glasvezel gebruikt tot aan een verdeel station in de wijk die daar het signaal weer omzet naar koper toe.

En daarop kan je geen ADSL aanvragen vaak. Dat kan alleen als KPN dan DSL apparatuur in dat wijkverdeel station zou gaan plaatsen. Voor DSL techniek heb je actieve apparatuur aan beide kanten van de koperlijn nodig. Telefonie (analoog en ISDN) gebruiken ze apparatuur voor die het voor tientallen (honderdtallen) lijnen omzet op de centrale en transporteert over een glasvezel verbinding. Op het wijkverdeelstation wordt dat weer omgezet naar koper terug. Maar DSL gaat hier niet doorheen.

Als je dit dus treft wordt het hopen en wachten op KPN tot ze apparatuur voor DSL techniek in dat verdeelstation gaan plaatsen (is geen centrale). Of dat iemand diensten wil en kan gaan leveren (KPN?) over de glasvezel kabels die naar de huizen gelegd worden.

Als dat lege/multifunctionele plastic buizen zijn kan er ook gekozen worden om daar nog helemaal geen vezel(s) in te plaatsen maar die later/ooit eens in die buis in te voeren.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 31-05-2006 21:28 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik krijg internet niet werkend op mijn router :'(

Heb Wanadoo Family, zit nu op de rode uitgang direct met mijn laptop, dat werkt..

Sluit ik vervolgens daarop mijn Asus WL 500 Deluxe op de WAN ingang aan,
en mijn laptop op de LAN ingang, dan kan ik in het configuratiemenu van de router
daarin heb ik via de quick guide alles op standaard gezet, maar dan werkt internet niet..

Ik heb al geprobeerd het ip adres van de router te veranderen, en allerlei andere instellingen, maar ik ben niet zo'n goede (8> :'(

Weet er iemand raad, hieronder mijn settings:

Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/119p7rq.gif

Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/119p81y.gif

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Je moet je Asus dan ook niet als router gebruiken, maar als switch. Dit houdt in dat je hem dus via de lan poorten aan de Livebox moet koppelen, anders ga je dubbel lopen routen. Staat ook al een keer of 100 in de voorgaande delen...

Lees ook even dit: [rml][ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XI)[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:26:
[...]
En daarop kan je geen ADSL aanvragen vaak. Dat kan alleen als KPN dan DSL apparatuur in dat wijkverdeel station zou gaan plaatsen. Voor DSL techniek heb je actieve apparatuur aan beide kanten van de koperlijn nodig. Telefonie (analoog en ISDN) gebruiken ze apparatuur voor die het voor tientallen (honderdtallen) lijnen omzet op de centrale en transporteert over een glasvezel verbinding. Op het wijkverdeelstation wordt dat weer omgezet naar koper terug. Maar DSL gaat hier niet doorheen. [...]
Ok, dus het is juist géén voordeel als je dus in een wijk woont waar dat van toepassing is (dus glas naar wijkkast zonder DSL apparatuur). Glasvezel is alleen nuttig bij een fiber to home verbinding, lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Helsie op 31-05-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

ikbensander schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:50:
Je moet je Asus dan ook niet als router gebruiken, maar als switch. Dit houdt in dat je hem dus via de lan poorten aan de Livebox moet koppelen, anders ga je dubbel lopen routen. Staat ook al een keer of 100 in de voorgaande delen...

Lees ook even dit: [rml][ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XI)[/rml]
Dank je wel, dat had ik ook geprobeerd, maar kennelijk niet lang genoeg, nu heb ik eindelijk internet met mijn kabel in de meterkast

Draadloos is een hel, die asus router komt nog geen 10 meter ver, en bij de Mycom hebben ze mij een edimax versterker aangesmeerd, nou die verzwakt meer dan ie versterkt, grr mijn hele avond weer nix gedaan, dus koop nooit die twee dingen, ze zijn waardeloos! :'(

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Helsie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:04:
[...]

Lezen is ook niet jouw sterkste punt. Jij zegt 'Waarschijnlijk wel' en ik zeg 'heb je kans dat je op oude centrale komt te zitten'. Daarbij nog: Onzin uitkraken is geen Nederlands.

[...]

Hoe werkt het dan met glas tot je huis als je adsl krijgt? Wordt je telefoon dan aan huis omgezet via een speciaal apparaat? Zo niet, dan blijft het probleem van de vraagsteller gelijk.
Flexnet. daar maken ze gebruik man. ga het niet uitleggen wat het is. blijkbaar is mijn nederlandisch niet goed.
redyak schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:22:
[...]

Ja leg eens verder uit , wat is mijn voordeel daarvan?
Is mijn afstand onbelangrijk omdat er glas ligt?
En de vraag ging over de centrale en aangezien jij er dicht op zit, wanneer besluiten ze tot het plaatsen van een nieuwe?
voordeel van glasvezel? :X teveel voordelen.
afstand is dan onbelangrijk. uiteindelijk blijven er toch 3 grote centrales over en de overige 1497 centrales gaan weg(dat zeggen ze nu tenminste, maar we kennen KPN inmiddels en ze veranderen zo van gedachten). overal komen er UMTS masten met een kast eronder wat met glasvezel gevoed wordt. vanaf daar gaan ze verder met koper (zelfde situatie als de kabelaars, maar zij gebruiken geen masten en geen koper maar wel glasvezel tot aan de wijkkasten en vanaf daar over op coax).
waarom? Omdat er vraag naar is en de huidige infrastructuur het niet meer trekt.
1 glasvezel kabel is genoeg om al het telefonie verkeer van Nederland af te handelen!
al die monteurs die nu werkzaam zijn bij KPN operator vaste netten mogen weg. als de centrales sluiten, dan zijn de monteurs ook overbodig die daar hun geld aan verdienen door onder andere storingen op te lossen, orders afhandelen (telefonie, ADSL ect) en al die PSTN kasten die enorm veel stroom nodig hebben om hun werk te verrichten, mogen ook offline. inplaats daarvan komt er andere apparatuur die volledig op afstand te beheren is en geen monteur vereist om een verbinding tot stand te brengen.
bjck schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:26:

En daarop kan je geen ADSL aanvragen vaak. Dat kan alleen als KPN dan DSL apparatuur in dat wijkverdeel station zou gaan plaatsen. Voor DSL techniek heb je actieve apparatuur aan beide kanten van de koperlijn nodig. Telefonie (analoog en ISDN) gebruiken ze apparatuur voor die het voor tientallen (honderdtallen) lijnen omzet op de centrale en transporteert over een glasvezel verbinding. Op het wijkverdeelstation wordt dat weer omgezet naar koper terug. Maar DSL gaat hier niet doorheen.
de huidige plannen van KPN op dit moment zijn dan ook om vanaf de UMTS mast met glas naar de wijkkasten te gaan en de huidige wijkkasten hebben een verwijderbare deksel. KPN haalt die eraf en plaats een nieuwe kast ernaast (glasvezel kast) en zet er een nieuwe en langere deksel weer op en daaronder komt de overbrugging van glas naar koper :9 in de nieuwe kast komt apparatuur te zitten die alles omschakeld (hoe dat precies gaat weet ik niet en dat interreseert me ook niet) als ik op den duur maar een kort stuk koper naar me huis heb lopen ipv van de huidige 2.5 KM :r

dit staat gepland en voor 2010 moet Nederland tenminste verglaasd zijn tot aan de kabelverdelers (wijkkasten) dit halen ze natuurlijk niet, ik verwacht eerder dat het 2015 wordt (met gemak)

[ Voor 90% gewijzigd door vr6-only op 01-06-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Wil even op het volgende gegeven wijzen:

Heb wanadoo geannuleerd en kreeg na een hoop gedoe en te hoge telefoonkosten en vervelende rekeningen en zo eindelijk de boel rechtgezet en een retourdoos om die livebox in te proppen en terug te sturen.

Wanadoo geeft aan de livebox nog steeds niet ontvangen te hebben en ik kreeg van wanadoo de opdracht met TPG daarover contact op te nemen á 45ct/minuut...en kreeg vaervolgens van TPG een formulier toegestuurd dat ingevuld moest worden en teruggestuurd.
Zojuist heb ik van TPG een brief gehad dat het poststuk idd wordt vermist.

Ik heb er nog geen contact over gehad maar ik vrees dat wanadoo mij voor die kosten op laat draaien een 120 euro :boos:
Het is iig zo dat je niet wordt gewezen dat verzendingen met hun retourdozen onverzekerd zijn.
Wellicht dat dat bij de concurrentie anders is ( een retourdoos van UPC staat klaar) en mogelijk nemen ze genoegen met het feit dat ook volgens de TPG de zending mist (eerste poststuk van vele voor mij) met een verontschuldiging van ze en dat ik hem maar had moeten verzekeren en zo...

Vraag me af of d'r nog juridische hoop is, immers wordt de procedure je door Wanadoo opgelegd, je wordt niet gewezen op een mogelijke verzending, je hoeft er ook geen adres op te plakken of zo, gewoon de doos met de livebox en bijbehoren erin dicht plakken en afgeven op het postkantoor en klaar.

Totdat de zending mist.
Mocht ik voor de kosten op moeten draaien dan laat dit een waarschuwing zijn.
Mocht het uiteindelijk nog meevallen dan post ik nog een vervolg.

Is er hoop?
Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 03:59:
Wil even op het volgende gegeven wijzen:

Heb wanadoo geannuleerd en kreeg na een hoop gedoe en te hoge telefoonkosten en vervelende rekeningen en zo eindelijk de boel rechtgezet en een retourdoos om die livebox in te proppen en terug te sturen.

Wanadoo geeft aan de livebox nog steeds niet ontvangen te hebben en ik kreeg van wanadoo de opdracht met TPG daarover contact op te nemen á 45ct/minuut...en kreeg vaervolgens van TPG een formulier toegestuurd dat ingevuld moest worden en teruggestuurd.
Zojuist heb ik van TPG een brief gehad dat het poststuk idd wordt vermist.

Ik heb er nog geen contact over gehad maar ik vrees dat wanadoo mij voor die kosten op laat draaien een 120 euro :boos:
Het is iig zo dat je niet wordt gewezen dat verzendingen met hun retourdozen onverzekerd zijn.
Wellicht dat dat bij de concurrentie anders is ( een retourdoos van UPC staat klaar) en mogelijk nemen ze genoegen met het feit dat ook volgens de TPG de zending mist (eerste poststuk van vele voor mij) met een verontschuldiging van ze en dat ik hem maar had moeten verzekeren en zo...

Vraag me af of d'r nog juridische hoop is, immers wordt de procedure je door Wanadoo opgelegd, je wordt niet gewezen op een mogelijke verzending, je hoeft er ook geen adres op te plakken of zo, gewoon de doos met de livebox en bijbehoren erin dicht plakken en afgeven op het postkantoor en klaar.

Totdat de zending mist.
Mocht ik voor de kosten op moeten draaien dan laat dit een waarschuwing zijn.
Mocht het uiteindelijk nog meevallen dan post ik nog een vervolg.

Is er hoop?
Ervaringen?
Lijkt mij dat Wanadoo TPG verantwoordelijk moet stellen, jij hebt bewijs dat je het poststuk hebt verzonden + een bevestiging van TPG dat het poststuk wordt vermist. Een verzekering doet daar verder niets aan af, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

objectief2 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:27:

Gisteren lag mijn telefoonverbinding van Wanadoo er ook weer eens uit. Had dus niet in de gaten dat ik telefonisch niet bereikbaar was. Mijn telefoon contract loopt tot november, heb nu na alle ellende toch besloten om het telefooncontract op te zeggen. Ik wil een verbinding hebben waar ik op kan vertrouwen. Na een reset doet alles het weer. Vindt het wel jammer want de prijs is wel lekker, en de kwaliteit van mijn verbinding is altijd prima als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:01
Met alle respect Inge, als jij iets niet goed aan de gang krijgt, wil dat niet zeggen dat iets waardeloos is, misschien voor jou, maar niet in het algemeen!

Ik heb geen ervaring met Asus AP's, maar die booster werkt wel degelijk, je moet hem alleen "mikken" en je situatie moet er geschikt voor zijn.

Actions speak louder than words

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 28-05 13:07

Eboman

Ondertitel

Conglacio schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:14:
[...]

Even kijken of ik het begrijp. Dit is echt helemaal nieuw voor me. Ik trek een cat5 kabel naar iedere kamer. in de kamers zet ik er een doos op met 2 aansluitingen. een voor de telefoon en een voor het internet. Telefoon en internet gaat dus over dezelfde kabel naar de meterkast. In de meterkast komen er een vier/vijftal kabels samen deze sluit ik aan op een patchpanel (Patchpaneel is om het overzichtelijk te houden?) Tot hier begrijp ik het nog, wat moet ik hierna precies doen? En doe ik er misschien verstandig aan om cat 6 te nemen?
Cat6 zul je niets mee op schieten is alleen maar duurder. die 5-tal kabels moet je weer splitsen in telefonie en netwerk zoals boven (je zou bv dezelfde doosjes in je meterkast kunnen plaatsen).

Dan heb je dus dezelfde opzet als boven en kun je met een switch je netwerk aansluiten en zul je iets moeten verzinnen om je telefoons op te splitsen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
tel       netwerk boven
   |       |
   \      /
    \    /
     \  /
      |
     /\
    /  \
   /    \
tel    netwerk beneden

in de meterkast zul je dus die poortjes moeten koppelen via patch kabels aan of je switch of aan je telefoon aansluiting van wanadoo. deze opzet is multi-functioneel. Mocht je ergens 2 netwerkaansluitingen nodig hebben dan patch je 2x netwerk ipv telefoon en netwerk en ben je klaar :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Inge schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:36:
[...]

Dank je wel, dat had ik ook geprobeerd, maar kennelijk niet lang genoeg, nu heb ik eindelijk internet met mijn kabel in de meterkast

Draadloos is een hel, die asus router komt nog geen 10 meter ver, en bij de Mycom hebben ze mij een edimax versterker aangesmeerd, nou die verzwakt meer dan ie versterkt, grr mijn hele avond weer nix gedaan, dus koop nooit die twee dingen, ze zijn waardeloos! :'(
De asus router is prima, mits je de nieuwste beta firmware erop zet. Die zorgt voor een beter en krachtiger signaal. Hier is in het hele huis een goed signaal te krijgen met dezelfde router. Kijk anders eens op http://www.wl500g.info daar staat veel meer informatie over de router.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchKel op 01-06-2006 16:53 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
bolluserectus schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:20:
Met alle respect Inge, als jij iets niet goed aan de gang krijgt, wil dat niet zeggen dat iets waardeloos is, misschien voor jou, maar niet in het algemeen!

Ik heb geen ervaring met Asus AP's, maar die booster werkt wel degelijk, je moet hem alleen "mikken" en je situatie moet er geschikt voor zijn.
De Asus WL500 en Wl300 zijn beide prima apparaten, ik denk idd da thet eerder aan de kennis van de poster ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

bolluserectus schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:20:

ik ben met die edimax booster teruggegaan naar de mycom, hij gaf op 5meter nog een slechter signaal dan zonder booster, maar ze bleken daar een kapotte batch ontvangen te hebben, want er waren al meer klanten terug gekomen, dus het lag gelukkig niet aan mij..

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pornoster
  • Laatst online: 07-05 12:03
Ik heb dus sinds vandaag Wanadoo Family. Ik sluit het aan alles werkt. Ik denk eindelijk usenet snel leegtrekken. Wat blijkt het volgende:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 244 Kb
DownStream 4388 Kb
Afname Dichtbij : 49.4 (dB)
Ver weg : 35.1 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 10251
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7133
ES-teller van 1 dag 0

ik zit op ongeveer 2052 meter van de centrale. Dit is echt bagger. Ik wanadoo gebeld, konden ze me niet meer vertellen dat het zou kunnen komen omdat ik al een splitter in de meterkast heb hangen en daaraan de livebox. maar dat is het probleem niet. iemand een idee, want dit schiet niet op als je van een 4/1 lijntje afkomt. grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Laatst online: 08-04 11:51
Eboman schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:48:
[...]

Cat6 zul je niets mee op schieten is alleen maar duurder. die 5-tal kabels moet je weer splitsen in telefonie en netwerk zoals boven (je zou bv dezelfde doosjes in je meterkast kunnen plaatsen)....

...deze opzet is multi-functioneel. Mocht je ergens 2 netwerkaansluitingen nodig hebben dan patch je 2x netwerk ipv telefoon en netwerk en ben je klaar :)
ik heb een schema gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/3847/netwerkdiagram0oq.th.png
Zou dit dan de ideale opstelling zijn, of doe ik er misschien verstandiger aan 2 kabels naar iedere kamer te trekken?

[ Voor 5% gewijzigd door Troetelbiertje op 01-06-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
pornoster schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:43:
Ik heb dus sinds vandaag Wanadoo Family. Ik sluit het aan alles werkt. Ik denk eindelijk usenet snel leegtrekken. Wat blijkt het volgende:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 244 Kb
DownStream 4388 Kb
Afname Dichtbij : 49.4 (dB)
Ver weg : 35.1 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 10251
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7133
ES-teller van 1 dag 0

ik zit op ongeveer 2052 meter van de centrale. Dit is echt bagger. Ik wanadoo gebeld, konden ze me niet meer vertellen dat het zou kunnen komen omdat ik al een splitter in de meterkast heb hangen en daaraan de livebox. maar dat is het probleem niet. iemand een idee, want dit schiet niet op als je van een 4/1 lijntje afkomt. grrrr
De afstand valt wel mee. Ik zit 3650 meter van de centrale en ik kom net boven de 10 mbit/s. Je hoort dus gewoon sneller te halen. Heb jij de Livebox nog niet direct op ISRA geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

ikbensander schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:50:

Klopt staat er allemaal.
Maar waarom gaan mensen dan scripten voor Bridge stand waarbij telefonie niet werkt terwijl jou oplossing (idd simpel zo kon je vroeger al te fanatieke firewalls opsporen) zorgt dat alles werkt.
Wat is de catch van de LAN poort kiezen?
Ben wel benieuwd want ik heb een compleet VOIP netwerk liggen met VOIP-Router voor mijn gewonen toestellen en diverse portforwardings, dat ik niet zit te wachten op een "slim" apparaat ik wil eigenlijk gewoon een "domme" modem.

Volgens mij bedoel je de LAN poorten van de ASUS niet LB

[ Voor 5% gewijzigd door redyak op 01-06-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Nu online
Inge schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:29:
[...]

ik ben met die edimax booster teruggegaan naar de mycom, hij gaf op 5meter nog een slechter signaal dan zonder booster, maar ze bleken daar een kapotte batch ontvangen te hebben, want er waren al meer klanten terug gekomen, dus het lag gelukkig niet aan mij..
Heb je intussen al de nieuwe firmware geinstalleerd? eventueel kun je erna het signaal met de hand aanpassen van 19 naar 27dB (of hoger, het is een beetje spelen met de waardes 27 werkte voor mij prima). Daarna heb je waarschijnlijk geen versterker meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 22:10

The Adder

Happy racing from Holland

Anoniem: 171332 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:53:
[...]

Ik werd vandaag ook gebeld door een Wanadoo-mevrouw, die vertelde dat KPN in de zomer zal stoppen met het huidige BelBudget-abbo en dat Wanodoo nu, voor bestaande abbo's, een speciale actie heeft om voor slechts eenmalig 9,95 over te stappen naar Wanadoo Telefoon Compleet zonder extra maandelijkste kosten .......
Het bestaande Wanadoo nummer zal dan verdwijnen, hebben ik toch alleen maar "last" van, mensen die 0800xxxx nummers willen bereiken en "vergeten" een 0 te drukken 8)7

Dit alles roept een aantal vragen op:
1. Stop KPN werkelijk met BelBudget (wat ik mij niet kan voorstellen)?
2. Zijn de kosten werkelijk slechts eenmalig 9,95, en wordt het maandbedrag echt NIET verhoogd (heb al "slechte" ervaring met Wanadoo over beloftes i.v.m. het starttarief van 4 ct)
3. Is dit alles niet een verrkooptruc om je zodoende vaster aan Wanadoo te doen binden, en je niet zo gemakkelijk meer kan wisselen van provider ?

P.S. Als KPN niet stopt met BelBudget is en moet bij Wanadoo een extra 9,95/mnd worden betaald lijkt het mij nog altijd slimmer om bij KPN te blijven i.v.m. eventuele Wanadoo uitvallen en om later een overstap naar een andere Provider te kunnen maken (ze doen soms wel erg moeilijk het telefoonnummer over te zetten)

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Hmm, handig, ik heb net een budget bellen abo afgesloten, ben benieuwd wat ze hiervoor in de plaats willen gaan bieden dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Mwah dit is dus gewoon hele slechte truuk van wanadoo, KPN heef tnog niets officieels naar buiten gebracht over het stoppen met belbudget, is gewoon poging tot verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Hmm, ik kwam net deze ervaringen tegen van wanadoo family, en daar wordt ik niet erg blij van http://www.kieskeurig.nl/...B9AFCC1257073003D5963.htm Maar hopen dat het bij mij allemaal wel goed gaat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 39835 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:58:
Hmm, ik kwam net deze ervaringen tegen van wanadoo family, en daar wordt ik niet erg blij van http://www.kieskeurig.nl/...B9AFCC1257073003D5963.htm Maar hopen dat het bij mij allemaal wel goed gaat... :(
Ok laat me 1 ding gelijk zeggen. Je heb altijd mensen waar het fout bij gaan. De mensen waar het goed bij gaat zal je niet snel op zo site zien post of hier dat maakt verder niet uit. Ik ben overgestapt van af versatel en dat heeft wat voete in aarde gehad maar van wanadoo's kant ging alles uitstekend :). Dus gewoon rustig afwachten wat er met jou verbinding gebeurd en je niet al te druk maken over wat er bij een ander gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 39835 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:58:
bij iedereen gaat welles wat verkeerd. Echter zijn er ook providers waarbij het grootste gedeelte van de klanten problemen ondervinden. Zie Tele2 en @home.
Je hebt ook providers die alleen maar een bepaald soort probleem hebben, zie Wanadoo Telefonie en Livebox etc. Dat laatste heb ik nog wel begrip voor. Want het is nieuw en mensen kunnen dat ook verwachten.
Echter is de service die verleent wordt tijdens een stroing de belangrijkste. Als jij 6 weken niet kan Internetten en telefoneren, dan hoef je daar ook niet voor te betalen en als een compensatie moet je een maand ofzo gratis gebruik mogen maken van de door jou bestelde producten (omdat provider x de beloftes niet nakomt)

Was het bovenstaande maar waar (compensatie etc) nu wordt je gewoon genegeerd en mag je het zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Aan die helpdesk heb je ook weinig :( . Na mijn zoveelste mail dat ik de Livebox om de zoveel dagen, soms zelfs 24 uren dien te resetten om via het Wanadoonummer te bellen/bereikbaar te zijn kreeg ik de volgende (standaard?)vragen te beantwoorden ;) :

Mogelijk is het probleem inderdaad de Livebox. Om dat vast te stellen, heb ik meer informatie nodig. Als het probleem optreedt:
-Wat doet het Telefonie-lampje?
-Kunt u wel zelf bellen via Wanadoo?
-Kunt u wel gebeld worden op uw KPN-nummer?
-Werkt op dat moment de internetverbinding ook?
-Hoeveel aansluitpunten voor de telefoon zijn er in uw woning?
-Door welke apparatuur worden deze gebruikt?
-Hoeveel telefoons heeft u, en waar zijn deze aangesloten?
-Waar is de Livebox aangesloten?
-Wat voor software-versie heeft de Livebox nu? (dit vindt u op de Livebox-pagina, onder "informatie" en dan "software")
-Wat zijn merk en type van uw telefoons?
-wat is het MAC-adres van de Livebox? (Dit vindt u op de onderkant en beint met 00:15 of 00:60)

Enfin, alles ingevuld krijg ik dit als reactie en de bijvoeging "opgelost"8)7

Geachte heer,

Heeft u een isra-punt in de meter kast? Zo ja, dan dient u voor een optimale verbinding de livebox daar neer te zetten en aan te sluiten met de witte telefoonkabel van ongeveer 25cm die bij het installatiepakket zit.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Bedankt Wanadoo 8)7 Conclusie: ik steek er geen tijd en energie meer in en na afloop van het 1-jarig Telefoniecontract is het gezeur voorbij want dan mogen ze dat afsluiten ;)

Owja, het mag natuurlijk niet maar aangezien het je een halve dag kost anders: als je serieus denkt dat je Livebox gaar is kun je er volgens mij het beste gewoon iets teveel spanning op zetten en zeggen dat ie defect is want volgens mij houden ze je bezig met zulke afwimpelacties anders >:)

[ Voor 11% gewijzigd door objectief2 op 02-06-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 15:25

Speedmaster

Make my day...

Sinds 31 Mei overgestapt van Versatel/Tele2 naar Wanadoo Family, overstap ging perfect, alles aangesloten en meer snelheid dan op de gekapte lijn van Versatel/Tele2. :)

Ik heb echter 1 probleempje waar ik bij de helpdesk geen duidelijk antwoord op krijg:

Mijn Livebox reset zich een aantal keer per dag zonder dat ik er aan kom en vervolgens ben ik mijn verbinding met het internet kwijt. Ik krijg een 169 IP toegewezen en de melding in XP is dat er gen of beperkte verbinding is. Tevens kan ik op dat moment de Livebox niet meer benaderen en moet ik de stroom van mijn LB afgooien om hem op nieuw op te laten starten. Daarna heb ik weer gewoon internet.

Tevens staat op de gele poort een ata kastje te draaien voor mijn Voipbusteracount, ook deze heeft dan geen verbinding meer met internet.

Commentaar van de helpdesk: "Gele poort mag niet worden gebruikt, u moet maar een switch gebruiken, goedenmorgen meneer" en de verbinding werd zonder pardon verbroken.

Wie o wie weet raad voor dit probleem.

Edit: ben het nu aan het monitoren en de netwerkverbinding valt gewoon weg, zonder dat de LB zich reset dus het groene lampje bij mijn rode poort gaat spontaan uit. Dag signaal :(

[ Voor 9% gewijzigd door Speedmaster op 03-06-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:28
en als je dat ata kastje loskoppelt? Valt je verbinding dan ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Nu online
objectief2 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:01:
Aan die helpdesk heb je ook weinig :( . Na mijn zoveelste mail dat ik de Livebox om de zoveel dagen, soms zelfs 24 uren dien te resetten om via het Wanadoonummer te bellen/bereikbaar te zijn kreeg ik de volgende (standaard?)vragen te beantwoorden ;) :

Mogelijk is het probleem inderdaad de Livebox. Om dat vast te stellen, heb ik meer informatie nodig. Als het probleem optreedt:
-Wat doet het Telefonie-lampje?
-Kunt u wel zelf bellen via Wanadoo?
-Kunt u wel gebeld worden op uw KPN-nummer?
-Werkt op dat moment de internetverbinding ook?
-Hoeveel aansluitpunten voor de telefoon zijn er in uw woning?
-Door welke apparatuur worden deze gebruikt?
-Hoeveel telefoons heeft u, en waar zijn deze aangesloten?
-Waar is de Livebox aangesloten?
-Wat voor software-versie heeft de Livebox nu? (dit vindt u op de Livebox-pagina, onder "informatie" en dan "software")
-Wat zijn merk en type van uw telefoons?
-wat is het MAC-adres van de Livebox? (Dit vindt u op de onderkant en beint met 00:15 of 00:60)

Enfin, alles ingevuld krijg ik dit als reactie en de bijvoeging "opgelost"8)7

Geachte heer,

Heeft u een isra-punt in de meter kast? Zo ja, dan dient u voor een optimale verbinding de livebox daar neer te zetten en aan te sluiten met de witte telefoonkabel van ongeveer 25cm die bij het installatiepakket zit.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Bedankt Wanadoo 8)7 Conclusie: ik steek er geen tijd en energie meer in en na afloop van het 1-jarig Telefoniecontract is het gezeur voorbij want dan mogen ze dat afsluiten ;)

Owja, het mag natuurlijk niet maar aangezien het je een halve dag kost anders: als je serieus denkt dat je Livebox gaar is kun je er volgens mij het beste gewoon iets teveel spanning op zetten en zeggen dat ie defect is want volgens mij houden ze je bezig met zulke afwimpelacties anders >:)
Na het beantwoorden van die lijst vragen kreeg ik een nieuwe livebox thuisgestuurd die wel goed werkte. Dus steek even netjes tijd in het zorgvuldig beantwoorden van die vragen en ze helpen je zeker verder. Waarschijnlijk was jij niet duidelijk op bepaalde punten, je bent niet de enigste die klachten heeft en die mensen snappen ook niet altijd dingen die onduidelijk zijn omschreven. Ik ben wel tevreden over de service (maar ik kan ook door mijn opleiding in de ICT problemen vrij precies omschrijven, dat scheelt wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik schreef al dat ik alles ingevuld had he ;) En zorgvuldig ook. Het punt waar het me om gaat is dat de strekking van het antwoord totaal niks te maken heeft met het probleem van het moeten blijven resetten van de Livebox om te kunnen telefoneren. Ik krijg notabene een installatievoorschrift terwijl ik om iets heel anders heb gevraagd snap je? :) Ik heb namelijk al geantwoord dat ik 1 telefoon op de Livebox gebruik en dat deze met de korte kabel uit de doos is aangesloten op het ISRA-punt in het huis. Daar ligt het niet aan want mijn internetverbinding is zo stabiel als een pakhuis :P

Ik wil gewoon van ze weten hoe ik probleemloos via Wanadoo kan telefoneren zonder telkens de Livebox te hoeven resetten. En afgaande op sommige overige klantenreacties ben ik niet de enige die zich dat afvraagt overigens :)

Het is gewoon een antwoord om van het probleem af te zijn, want de status is nu 'opgelost'. Kortom weer een 'domme' klant geholpen |:(

[ Voor 39% gewijzigd door objectief2 op 03-06-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

objectief2 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:51:
Ik schreef al dat ik alles ingevuld had he ;) En zorgvuldig ook. Het punt waar het me om gaat is dat de strekking van het antwoord totaal niks te maken heeft met het probleem van het moeten blijven resetten van de Livebox om te kunnen telefoneren. Ik krijg notabene een installatievoorschrift terwijl ik om iets heel anders heb gevraagd snap je? :) Ik heb namelijk al geantwoord dat ik 1 telefoon op de Livebox gebruik en dat deze met de korte kabel uit de doos is aangesloten op het ISRA-punt in het huis. Daar ligt het niet aan want mijn internetverbinding is zo stabiel als een pakhuis :P

Ik wil gewoon van ze weten hoe ik probleemloos via Wanadoo kan telefoneren zonder telkens de Livebox te hoeven resetten. En afgaande op sommige overige klantenreacties ben ik niet de enige die zich dat afvraagt overigens :)

Het is gewoon een antwoord om van het probleem af te zijn, want de status is nu 'opgelost'. Kortom weer een 'domme' klant geholpen |:(
Heel herkenbaar. Voordat ik een andere livebox kreeg moest ik ook al die vragen doorploegen, terwijl ik al een heel verhaal (via de mail) had opgeschreven, dat alles volgens de voorschriften is aangesloten, bij het isra-punt met korte kabel etc. etc. en dan toch krijg je dit standaard vragen toegezonden en dan weer alles opnieuw typen, dat ging wel tot 4 keer toe en uiteindelijk komen ze dan toch tot de conclusie dat de livebox defect is. De anekdote is dat ze uiteindelijk zelfs 2 liveboxen toesturen. Heb ik er in ieder geval 1 als reserve voor als die andere weer kapot gaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Anoniem: 150806 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:34:
[...]

Heel herkenbaar. Voordat ik een andere livebox kreeg moest ik ook al die vragen doorploegen, terwijl ik al een heel verhaal (via de mail) had opgeschreven, dat alles volgens de voorschriften is aangesloten, bij het isra-punt met korte kabel etc. etc. en dan toch krijg je dit standaard vragen toegezonden en dan weer alles opnieuw typen, dat ging wel tot 4 keer toe en uiteindelijk komen ze dan toch tot de conclusie dat de livebox defect is. De anekdote is dat ze uiteindelijk zelfs 2 liveboxen toesturen. Heb ik er in ieder geval 1 als reserve voor als die andere weer kapot gaat. :+
Dat bedoel ik ;) Maar van wat ik eerder van je begrepen had loopt ook jouw telefonie met die nieuwe Livebox nog steeds af en toe vast toch? Dus dan kan het voor wat telefonie betreft niet aan een nieuwe Livebox liggen is mijn conclusie ;) In dat geval hou ik deze nog maar ff en bij beeindiging van Telefonie gaat dat ding terug. Ik hang er zelf wel een VOIP-kastje aan waarmee ik alsnog (bijna) gratis kan bellen. Bijv. een Fritzbox of zo'n Linksyskastje (zie andere topics op GoT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Laatst online: 23-05 11:26
All,

Hierbij een tip voor mensen die net als ik veel problemen ondervinden met die brakke Sagem / Livebox die door Wanadoo geleverd wordt:

Ik heb een los Alcatel SpeedTouch 516 ADSL2-modem gekocht en een Draytek Vigor 2200VG ter vervanging van de Livebox en sindsdien geen enkel probleem meer! Altijd een stabiele verbinding en veel meer mogelijkheden!

De SpeedTouch 516 draait in bridge mode zodat de het publieke IP-adres terecht komt op de WAN interface van de Draytek Vigor.

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Slash schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:45:
All,

Hierbij een tip voor mensen die net als ik veel problemen ondervinden met die brakke Sagem / Livebox die door Wanadoo geleverd wordt:

Ik heb een los Alcatel SpeedTouch 516 ADSL2-modem gekocht en een Draytek Vigor 2200VG ter vervanging van de Livebox en sindsdien geen enkel probleem meer! Altijd een stabiele verbinding en veel meer mogelijkheden!

De SpeedTouch 516 draait in bridge mode zodat de het publieke IP-adres terecht komt op de WAN interface van de Draytek Vigor.

Grtz, jeroen
iets niet vergeten? Telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Als ik geen telefonie had gehad dan had ik die Livebox ook niet nodig gehad he. Mijn good-old Speedtouch 510 met Linksys WRT54G werkte ook best icm ADSL-Lite (Family is hier nog niet beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
vr6-only schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:51:
[...]

iets niet vergeten? Telefonie?
Waarom 5 Euro per maand betalen plus 4 cent per gesprek als je je telefonie ook via VoipBuster / SipDiscount / VoipDiscount kunt laten verlopen?

In de Draytek zit een SIP gateway ingebouwd met landline ondersteuning, dus inkomende gesprekken keurig via het betrouwbare vaste net van KPN en uitgaand alles over internet via VoipDiscount (vaste nummers gratis en 15 cent voor mobiel)

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
objectief2 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:24:
Als ik geen telefonie had gehad dan had ik die Livebox ook niet nodig gehad he. Mijn good-old Speedtouch 510 met Linksys WRT54G werkte ook best icm ADSL-Lite (Family is hier nog niet beschikbaar).
SpeedTouch 510 kan alleen ADSL volgens mij en geen ADSL2+ dus is niet echt een optie als je wel over de flull fledges Wanadoo Family 20 Mbit beschikt.

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Slash schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:33:
[...]

SpeedTouch 510 kan alleen ADSL volgens mij en geen ADSL2+ dus is niet echt een optie als je wel over de flull fledges Wanadoo Family 20 Mbit beschikt.

Grtz, jeroen
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat ik die Livebox ook liever kwijt als rijk ben onderhand en hem alleen voor de Telefonie nog ff nodig heb. Maar wat je zegt klopt allemaal want er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Slash schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:31:
[...]

Waarom 5 Euro per maand betalen plus 4 cent per gesprek als je je telefonie ook via VoipBuster / SipDiscount / VoipDiscount kunt laten verlopen?

In de Draytek zit een SIP gateway ingebouwd met landline ondersteuning, dus inkomende gesprekken keurig via het betrouwbare vaste net van KPN en uitgaand alles over internet via VoipDiscount (vaste nummers gratis en 15 cent voor mobiel)

Grtz, jeroen
je poste je bericht alsof je een oplossing had gevonden. het is ook een oplossing voor mensen zonder telefonie maar een heleboel hebben ook telefonie.
de mensen zonder telefonie zijn er ook al lang achter dat ze een standaard dsl modem kunnen gebruiken met een router erachter, dat denk ik tenminste.

wij bellen nooit via een vaste telefoon. ieders zijn/haar eigen mobiel. KPN belbudget hebben we echter wel, want je kan niet iedereen vragen of ze je mobiel kunnen bellen. als zij geen mobiel hebben, dan is het gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
vr6-only schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:44:
[...]

je poste je bericht alsof je een oplossing had gevonden. het is ook een oplossing voor mensen zonder telefonie maar een heleboel hebben ook telefonie.
de mensen zonder telefonie zijn er ook al lang achter dat ze een standaard dsl modem kunnen gebruiken met een router erachter, dat denk ik tenminste.

wij bellen nooit via een vaste telefoon. ieders zijn/haar eigen mobiel. KPN belbudget hebben we echter wel, want je kan niet iedereen vragen of ze je mobiel kunnen bellen. als zij geen mobiel hebben, dan is het gewoon te duur.
Dit heb ik ook inderdaad. Ik bel ook amper en heb een mobiel maar ik vind het persoonlijk niet netjes om mensen verplicht naar een mobiel nummer te laten bellen. Dus heb ook gewoon budget en geen telefoon bij wanadoo. Maar goed op moment heb ik nog gen last van dat modem werkt allemaal prima en is stabiel mocht hij echt keer keuren gaan doen dan koop ik wel een gewone adsl modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 28-05 13:07

Eboman

Ondertitel

Conglacio schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:44:
[...]

ik heb een schema gemaakt:
[afbeelding]
Zou dit dan de ideale opstelling zijn, of doe ik er misschien verstandiger aan 2 kabels naar iedere kamer te trekken?
Dit zou hem moeten worden ja, en over die 2 kabels het is aan jezelf, je kunt 2 kabels proberen door de pijpjes te krijgen als er weinig bochten zitten lukt het maar bij mij loopt alles door het plafond wat hier en daar problemen veroorzaakte cat5 + KTV kabel lukte niet. Als je ook nog tv wilt hebben zou je dus ook 1 cat5 kunnen doen met een KTV kabel alleen moet je dan even kijken of daar setjes voor te krijgen zijn die je kunt combineren (voor je afwerking in je muur) opbouw is natuurlijk nooit een probleem maar zelf vind ik dat niet mooi.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 22:10

The Adder

Happy racing from Holland

Net de nieuwsbrief 11 van Wanadoo gekregen met als item:

Nieuw: gratis een extra telefoonnummer

Klinkt leuk dus maar even op de site gekeken. Stond weer het hele verhaal echter nu met als laatste regels nog een kleine opmerking:

----------------
extra nummer is gratis
U betaalt niets en ook het doorschakelen is gratis voor u. De beller betaalt 30 eurocent per minuut }) (berekend per seconde). U kunt uw oproepen laten doorverbinden naar vaste en mobiele Nederlandse telefoonnummers.
----------------

Lekker gratis is dit 8)7
Ja mij kost het niets, laat die ander maar betalen en ondertussen Wanadoo de winst opstijken :X

Na het invoeren van het starttarief en nu dit heeft Wanadoo ondertussen heel wat krediet verloren, blijft over dat ik niet kan\zal klagen over de verbinding en kwaliteit daarvan _/-\o_

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 70000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 15:25

Speedmaster

Make my day...

Lizard schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:52:
en als je dat ata kastje loskoppelt? Valt je verbinding dan ook weg?
Uitgetest en zonder ata kastje valt mijn verbinding nog steeds spontaan weg, utp kabel is ook gewisseld om er zeker van te zijn dat dat niet het probleem is. Het rare is dat de poort gewoon uit gaat en er verder niks gebeurd.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.