[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.859 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:51:
[...]

Dat bedoel ik ;) Maar van wat ik eerder van je begrepen had loopt ook jouw telefonie met die nieuwe Livebox nog steeds af en toe vast toch? Dus dan kan het voor wat telefonie betreft niet aan een nieuwe Livebox liggen is mijn conclusie ;) In dat geval hou ik deze nog maar ff en bij beeindiging van Telefonie gaat dat ding terug. Ik hang er zelf wel een VOIP-kastje aan waarmee ik alsnog (bijna) gratis kan bellen. Bijv. een Fritzbox of zo'n Linksyskastje (zie andere topics op GoT).
Sinds de nieuwe livebox gaat het stuk beter, laatst liep tie weer een keertje vast. Maar nu loopt tie weer als een speer. Zolang het bij één keer in de 2 maanden blijft is het nog te overzien, maar het wordt irri als het vaker gaat voorkomen. Nog ff aanzien dus. Maar of het nou aan de livebox ligt of aan Wanadoo blijft voor mij nog ff een groot ?
Overigens loopt mijn internet via de livebox heel goed, heb nooit problemen.
Mijn telefooncontract loopt tot november en mijn lite contract tot mei volgend jaar. Vervelend dat ze het contract apart doen, ik twijfel namelijk om over te stappen naar Casema. In ieder geval doe ik dat zeker als er volgend jaar nog geen familie beschikbaar is in mijn woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
Eboman schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:55:
[...]

Dit zou hem moeten worden ja, en over die 2 kabels het is aan jezelf, je kunt 2 kabels proberen door de pijpjes te krijgen als er weinig bochten zitten lukt het maar bij mij loopt alles door het plafond wat hier en daar problemen veroorzaakte cat5 + KTV kabel lukte niet. Als je ook nog tv wilt hebben zou je dus ook 1 cat5 kunnen doen met een KTV kabel alleen moet je dan even kijken of daar setjes voor te krijgen zijn die je kunt combineren (voor je afwerking in je muur) opbouw is natuurlijk nooit een probleem maar zelf vind ik dat niet mooi.
Wordt uiteindelijk een DECT telefoon omdat dit toch makkelijker is. Verder naar de kamers cat5e. Moet ik alleen nog even in de product survey een switch uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik had wat vraagjes omtrend wanadoo family:
we hebben nnu een xs4all basic abbonement (6mbit/768kbit) a 60 euro per maand
nou willen wij daar vanaf en wanadoo family lijkt een leuke keuze maar:
is het dan handig om telefonie er ook bij te nemen of een goedkoper kpn abbonement te nemen?
en ik las dat er veel problemen waren met poort 25, zit deze nou dicht of niet (dit heb ik niet kunnen vinden)
en kan ik andere zaken (zoals bittorrent, webserver, ftp server etc) zonder problemen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 29 mei ADSL Family aangevraagd. Ik heb al een brief van Wanadoo ontvangen dat het goed gaat komen maar toch heb ik gebeld. Schijnt dat het netwerk in Roosendaal vol zit en pas einde van dit jaar kunnen ze wat tegen doen. Aangezien KPN monopolie positie dan pas verliest. Hebben meer mensen hier ervaring mee. Vind wel lomp dat ze nu pas mee komen en niet op de website zetten als je je aanmeld? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan iemand me uitleggen waarom je extra moet betalen om zodoende van WiFi gebruik te kunnen maken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 08:22

Valor

yummie spam

mschol schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:41:
is het dan handig om telefonie er ook bij te nemen of een goedkoper kpn abbonement te nemen?
en ik las dat er veel problemen waren met poort 25, zit deze nou dicht of niet (dit heb ik niet kunnen vinden)
en kan ik andere zaken (zoals bittorrent, webserver, ftp server etc) zonder problemen gebruiken?
wat betreft poort 25 heb ik geen idee. De rest draait prima. Heb zelf met telefonie erbij wat prima werkt heel weinig problemen mee. En je kan KPN terug zetten naar een Bel Budget abbo!! Het is nu ook mogelijk om het nummer van KPN door wanadoo over te laten nemen maar dat heb ik niet gedaan

[ Voor 7% gewijzigd door Valor op 06-06-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimsie78 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:20:
Iemand die de wireless gedeelte van de Livebox werkend heeft met een PCMCIA kaart?

Ik heb de volgende kaarten al geprobeerd:

Speedtouch 110g
De Linksys WPC54G (WPC54GV1.3, oude versie is niet meer te krijgen)
Belkin F5D7011 802.11g (zou moeten werken volgens de startpost)
Sitecom WL-112 (de WL-100 is nergens te koop

Al deze kaarten worden niet herkend in mijn Livebox? iemand wel een recente werkende kaart.
Belkin F5D7011 had ik geleend van een collega dit was versie 1000DF, die werkte direct in de LB
dis ik op zoek op het internet en besteld, kreeg ik toen versie 1212DF geleverd en die deed helemaal niks, verder gezocht en nog maar een kaartje besteld, werd er toen versie 1102DF geleverd en die deed het ook! Versie 3000DF deed het ook niet deze gelukkig kunnen terugbrengen bij de lokale pc boer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:43:
Ik heb op 29 mei ADSL Family aangevraagd. Ik heb al een brief van Wanadoo ontvangen dat het goed gaat komen maar toch heb ik gebeld. Schijnt dat het netwerk in Roosendaal vol zit en pas einde van dit jaar kunnen ze wat tegen doen. Aangezien KPN monopolie positie dan pas verliest. Hebben meer mensen hier ervaring mee. Vind wel lomp dat ze nu pas mee komen en niet op de website zetten als je je aanmeld? :(
Dat zeiden ze tegen mij ook een jaar geleden, met uitzondering dan van dat KPN verhaal. Mij is met zekerheid verteld dat in februari, maar zeker in maart 2006 Familie beschikbaar zou zijn in mijn woonplaats. Tot nu toe zit onze centrale nog steeds vol i.v.m. te weinig capaciteit of iets dergelijks.
Niemand kan mij vertellen hoe lang ik nog moet wachten, maar ik begrijp van jou dat ze dus nu weer beloven dat het eind van het jaar goed gaat komen.
Tot op heden kan ik ook niet begrijpen dat hierover niets wordt verteld op de website. Ja ik weet dat sommige mensen dan beweren dat je dan valse hoop geeft, maar het is ook niet netjes om mensen aan het lijntje te houden. Overigens geeft Wanadoo via de helpdesk wel steeds valse hoop door data door te geven waar niets van klopt. Het zou idd beter zijn om nou eens openkaart te geven via de website. Ben bang dat Wanadoo dit niet zal doen.

Weet iemand daar meer van dat KPN zijn monopolie positie verliest? Dat zou dan te maken hebben met het laatste stukje kabel wat nu nog idd in handen is van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
KPN heeft in princiepe helemaal geen monopolie positie. Elke telco kan binnen in een centrale ruimte huren voor apparatuur en kabels om het te koppelen naar de telefoonlijnen toe. Soms is er binnen geen ruimte meer, maar dan zou buiten en speciaal daarvoor bestemde straatkasten ook een optie zijn. Kostbaarder is zo'n optie wel natuurlijk wat Wanadoo kan bewegen dat te laten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik neem wel @home dan maar. Ik kan nl. geen andere provider vinden die redelijke prijzen tegen redelijk diensten levert. Iemand anders een aanrader??

Sorry voor offtopic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10
ehm.. vraagje waar ik nergens een antwoord op kan vinden..

we hebben nu ADSL(1) via XS4ALL/BBned thuis over ISDN (annex B dus)....
ik kan sowieso niet zomaar overstappen op Wanadoo ADSL family...

wat moet ik ondernemen om over te kunnen... eerst ISDN af laten sluiten waardoor ook gelijk mijn ADSL afgesloten is :? .. dan zit ik dus zonder internet.

kan dit überhaupt vlekkeloos :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:57

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

-ScuL- schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:15:
ehm.. vraagje waar ik nergens een antwoord op kan vinden..

we hebben nu ADSL(1) via XS4ALL/BBned thuis over ISDN (annex B dus)....
ik kan sowieso niet zomaar overstappen op Wanadoo ADSL family...

wat moet ik ondernemen om over te kunnen... eerst ISDN af laten sluiten waardoor ook gelijk mijn ADSL afgesloten is :? .. dan zit ik dus zonder internet.

kan dit überhaupt vlekkeloos :?
Misschien een extra analoge lijn aanvragen, daarop ADSL, en dan ISDN opzeggen?
Uiteraard wel prijziger.

[ Voor 3% gewijzigd door Kanarie op 07-06-2006 15:22 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:00
Uitgaande poort 25 zit inderdaad dicht, je kunt je mailserver zo configuren dat ke via de smpt van Wanadoo naar buiten gaat. Inkomend is geen probleem, bittrrent heb ik geen ervaring mee maar de rest werkt gewoon/

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke dag kregen jullie je livebox binnen? Volgens de status zou morgen mn lijn gereed moeten zijn, maar ik heb nog geen livebox ontvangen :? Beetje vreemd toch, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Net ook gebeld door Wanadoo, of ik KPN belbudget wilde laten stopzetten, en alles loopt dan via Wanadoo.

Wat ik eruit begreep is dat je dan 9,95 per maand extra aan Wanadoo betaald, in plaats van nu Belbudget (9,67 per maand) aan KPN.

Van de zomer zou KPN stoppen met aanbieden van Belbudget. Op dat moment overstappen naar deze 'aanbieding' kan dan nog wel maar met de mogelijkheid dat er dan 42,xx aansluitkosten in rekening gebracht worden.

Maar eens navragen bij KPN of ze echt gaan stoppen...

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:44

Neo

Ik heb gezocht in deze en vorige delen maar ik kon geen duidelijk antwoord terugvinden. Waar is de Wanadoo software nou eigenlijk voor? Is het nodig om deze te installeren, want op bijvoorbeeld linux kan het niet. Ik kwam in een vorig deel een antwoord tegen dat het alleen voor het instellen van de configuratie was, klop dit? Omdat erbij het pakket zo nadrukkelijk stond dat je eerst de software moest installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:40:
Net ook gebeld door Wanadoo, of ik KPN belbudget wilde laten stopzetten, en alles loopt dan via Wanadoo.

Wat ik eruit begreep is dat je dan 9,95 per maand extra aan Wanadoo betaald, in plaats van nu Belbudget (9,67 per maand) aan KPN.

Van de zomer zou KPN stoppen met aanbieden van Belbudget. Op dat moment overstappen naar deze 'aanbieding' kan dan nog wel maar met de mogelijkheid dat er dan 42,xx aansluitkosten in rekening gebracht worden.

ik vind het een raar verhaal, ik heb net budgetbellen moeten aanschaffen om adsl te kunnen nemen, daar zit ik zowieso een jaar aan vast, dus zou raar zijn als kpn ineens stopt met leveren van budget bellen, of ze zetten mn abo voor zelfde kosten om naar een hoger abonnement, vind ik ook best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43
Vriend van me pa heeft ook wanadoo en werd ook al gebeld dat KPN belbudget ging stoppen. Die heeft toen KPN gebeld, maar die wisten van niets. Lijkt mij ook nogal sterk aangezien heel veel mensen ook gewoon budgetbellen hebben. Inclusief ikzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:54:
[...]

ik vind het een raar verhaal, ik heb net budgetbellen moeten aanschaffen om adsl te kunnen nemen, daar zit ik zowieso een jaar aan vast, dus zou raar zijn als kpn ineens stopt met leveren van budget bellen, of ze zetten mn abo voor zelfde kosten om naar een hoger abonnement, vind ik ook best :P
De dame van Wanadoo meldde dat Belbudget komt te vervallen, alle bestaande klanten die Belbudget van KPN afnemen zouden dan bv Belbasis moeten nemen.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 14:10
THW Arie schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:21:
Misschien een extra analoge lijn aanvragen, daarop ADSL, en dan ISDN opzeggen?
Uiteraard wel prijziger.
mja maar dan raak je het telefoon nummer kwijt he....

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:10:
Ja ik neem wel @home dan maar. Ik kan nl. geen andere provider vinden die redelijke prijzen tegen redelijk diensten levert. Iemand anders een aanrader??

Sorry voor offtopic :X
Geen redelijke diensten? Ik heb geen downtime gehad sinds 3/4 maanden? Telefonie is altijd goed maar werkt niet als ik een beetje veel torrents aan het downloaden ben en de Livebox loopt vast. (veel connecties, denk aan 800 ofzo). Maar ff snel stekker eruit/erin en het werkt weer goed :) Mij hoor je niet klagen.

(edit) Ze moeten toch is wat verzinnen op dat probleem als de LB vastloopt dat ie dan automatisch je lijn 'vrijgeeft'

[ Voor 14% gewijzigd door MensionXL op 07-06-2006 19:58 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gunner schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:49:
Kan iemand me uitleggen waarom je extra moet betalen om zodoende van WiFi gebruik te kunnen maken?
Omdat je het WiFi setje extra erbij huurt net als dat je de Livebox huurt. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ikbensander schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:38:
Mwah dit is dus gewoon hele slechte truuk van wanadoo, KPN heef tnog niets officieels naar buiten gebracht over het stoppen met belbudget, is gewoon poging tot verkopen...
Inderdaad.

Wat is er eigenlijk zo handig aan geen KPN nummer hebben, meer betalen en niet zeker zijn dat je kan bellen als Wanadoo wegvalt? :z

Niks he? Waarom denkt iedereen er dan over om het door Wanadoo over te laten nemen?

- Ja, dan staat alles makkelijk op 1 blaadje. B)

Zit allemaal tussen je oren... 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door MensionXL op 07-06-2006 20:11 . Reden: woei, volgende keer moet ik in 1 post 3 replies zetten :p ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:31:
[...]

De dame van Wanadoo meldde dat Belbudget komt te vervallen, alle bestaande klanten die Belbudget van KPN afnemen zouden dan bv Belbasis moeten nemen.
Tjah hoe willen ze dat gaan doen dan?! Ik heb net een jaarcontract voor 9 euro nog wat voor 'budgetbellen', ze kunnen me moeilijk gaan dwingen om 19,66/mnd te gaan betalen. Het allemaal onder brengen bij wanadoo zie ik het nut niet van in, alleen maar nadelen eigenlijk... Zie oa post hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

wimpie schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:31:
[...]

Ik heb direct na het Wanadoo telefoontje een mailtje richting KPN gestuurd met de medeling dat Wanadoo met deze "actie" bezig is... Tot nu toe nog niets gehoord, ook niet of KNP van plan is met BelBudget te stoppen.... toch maar een bellen met KPN.

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00
En ik kreeg laatst van een klasgenoot te horen dat de KPN hun heeft aangeboden om het belbasis abonnement om te laten zetten naar een nieuw abonnement waarbij je XX belminuten gratis hebt per maand. Dit kwam rechtstreeks van de KPN af (hij heeft kabelinternet), dus blijkbaar is de KPN intern toch al bezig om het een en ander om te gooien.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zal het e.e.a. gaan veranderen in telefoonland daar kan je op wachten. De concurrentie is moordend. Het zou best eens kunnen dat KPN uiteindelijk wat gaat doen met belbudget. Natuurlijk weet en zegt KPN nog niets. Toch denk ik dat het van Wanadoo een publiciteitsstunt c.q. marketingtruckje is om mensen over de streep te trekken. Als het belbudget na de zomer nog steeds bestaat weten we pas of dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbartels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-04 18:38
Je kunt gewoon mail ontvangen via SMTP.
Voor het verzenden moet je smtp.wanadoo.nl (relay) gebruiken.
Je kunt dus NIET rechtstreeks mail verzenden via je eigen SMTP server.

netjukebox - the flexible media share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
wbartels schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:37:
[...]

Je kunt gewoon mail ontvangen via SMTP.
Voor het verzenden moet je smtp.wanadoo.nl (relay) gebruiken.
Je kunt dus NIET rechtstreeks mail verzenden via je eigen SMTP server.
Mail ontvangen via POP bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 11:07
Lekkere Loempia schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:56:
[...]

Mail ontvangen via POP bedoel je ;)
Misschien even googlen op smtp protocol. wbartels bedoelde wat hij zei. Je kunt idd bij Wanadoo wel mail ontvangen op je eigen mailserver (via SMTP), maar geen mail direct versturen (via SMTP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

iemand enig idee of de nieuwste firmware van de livebox eindelijk UPNP ondersteunt? de mijne loopt nu elke avond vast, waardoor ik sterk van plan ben om deze aan een tijdschakelklok die een keer per nacht de stroom eraf trekt voor een kwartier...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mn internet opgeleverd gekregen, modem traint in op 20 Mbit!, dus das leuk. Telefoon ruist een beetje, maar dat kan ook aan de telefoon liggen die ik nu aangesloten heb? Downloaden gaat met sommige test sites 1,9 MB /s, dus das ook wel lekker :P Ik ben een blij man :)

edit:
klopt het dat hij niet om een wachtwoord vraagt als je naar 192.168.1.1 behalve advanced dan, ik heb het wachtwoord gewijzigd maar hij vraagt momenteel alleen bij advanced om een wachtwoord. Kan hier wat aan gedaan worden? Vind niet zo fijn dat iedereen overal bij kan

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:52:

edit:
klopt het dat hij niet om een wachtwoord vraagt als je naar 192.168.1.1 behalve advanced dan, ik heb het wachtwoord gewijzigd maar hij vraagt momenteel alleen bij advanced om een wachtwoord. Kan hier wat aan gedaan worden? Vind niet zo fijn dat iedereen overal bij kan
Jah klopt, maar zolang je port 80 niet naar je Livebox doormapt (192.168.1.1 dus) kan er ook niemand iets veranderen (van buitenaf dus). En wie je thuis hebt aangesloten moet je gewoon wijsmaken dat je hem stuk maakt als je iets veranderd en dan 200 euro ofzo moet betalen als je dat doet :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die telefoonlijn ruist als een gek als ik mn telefoon op de livebox heb aangesloten, zo erg dat je er niet fatsoenlijk mee kunt bellen. Is hier nog een simpele oplossing voor, of denk je dat ik dit als rede op kan voeren om het abo van telefonie op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je er een splitter tussen zitten? dat kan ook veel ruis veroorzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit op moment ligt weer mijn telefoon er uit, hoor geen kiestoon alleen maar ruis. Het lampje om mijn modem staat aan. Na een reset doet alles het weer. &@+#@ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 14:42

altec

Plop

Wou even mededelen dat ik nu anderhalf maand lid ben zonder problemen!
Bellen perfect geluid.. snelheid super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:30:
Dit op moment ligt weer mijn telefoon er uit, hoor geen kiestoon alleen maar ruis. Het lampje om mijn modem staat aan. Na een reset doet alles het weer. &@+#@ :(
Gek genoeg gaat het nu sinds de vorige keer dat ik hier een storig meldde alweer goed. Dat is zeker een paar dagen. De storing die je noemt is dan bekend, want bij mij gebeurt hetzelfde dan. Ik heb zitten denken en heb je misschien een P2P programma aanstaan of heb je een tijdje heel veel gedownload?

Misschien dat dat toch invloed heeft al wordt op de Wanadoo-site verklaard dat P2P-programma's geen effect hebben op telefonie. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:40:
heb je er een splitter tussen zitten? dat kan ook veel ruis veroorzaken
Nee geen splitter, modem is direct op isra punt aangesloten met het bijgeleverde 15 cm (?) kabeltje Met kpn telefonie had ik geen ruis, internet werkt ook gewoon goed, zie de waarden:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 9.5 (dB)
Ver weg : 1.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Nu zie ik wel op de site van wanadoo dat de telefoon ook verschil kan maken. Dus ik ga eens een telefoon bij mn ouders lenen en kijken of dat verschil maakt. Ik had net op de site van wanadoo een lijst met telefoons gevonden die volgens hun goed moesten werken. Die kan ik alleen niet meer terug vinden. Philips DECT telefoons (de model nummers kan ik alleen niet terugvinden, bv dect 122, zie http://www.eshop.nl/defau...33&sort=4a&filter_id=1462) kregen de beste beoordeling, en ik wil op zich toch hier draadloze telefoons gaan plaatsen, maar ik moet dus wel ff zeker weten of dat het probleem is...

Iemand trouwens nog bij advanced > firewall > toegang zo gekregen dat je alleen nog maar in de interface komt met een wachtwoord? Als je dat daar uberhaupt in moet stellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:52:
[...]

Gek genoeg gaat het nu sinds de vorige keer dat ik hier een storig meldde alweer goed. Dat is zeker een paar dagen. De storing die je noemt is dan bekend, want bij mij gebeurt hetzelfde dan. Ik heb zitten denken en heb je misschien een P2P programma aanstaan of heb je een tijdje heel veel gedownload?

Misschien dat dat toch invloed heeft al wordt op de Wanadoo-site verklaard dat P2P-programma's geen effect hebben op telefonie. Ben benieuwd :)
Ik download regelmatig via nieuwsgroepen, maar niet elke dag. Vandaag en gisteren heb ik niet gedownload. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Even een klein kickje van mijn post.
Ik heb gezocht in deze en vorige delen maar ik kon geen duidelijk antwoord terugvinden. Waar is de Wanadoo software nou eigenlijk voor? Is het nodig om deze te installeren, want op bijvoorbeeld linux kan het niet. Ik kwam in een vorig deel een antwoord tegen dat het alleen voor het instellen van de configuratie was, klop dit? Zou je deze dan eenmalig moeten draaien? Omdat erbij het pakket zo nadrukkelijk stond dat je eerst de software moest installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:51
Je hebt de Wanadoo software in principe niet nodig. Het is iets makkelijker als je wifi via Wanadoo hebt om het via de Wanadoo installer te installeren. Voor de rest wordt je IE gebrand naar Wanadoo.
De meeste tweakers zullen de wanadoo cd dus niet nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Oke bedankt, dan kan ik die cd in een hoek gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu trouwens even een andere telefoon op mn livebox aangesloten, en alle ruis is weg! :9 Het lijkt dus allemaal goed te functioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Lizard schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:50:
Je hebt de Wanadoo software in principe niet nodig. Het is iets makkelijker als je wifi via Wanadoo hebt om het via de Wanadoo installer te installeren. Voor de rest wordt je IE gebrand naar Wanadoo.
De meeste tweakers zullen de wanadoo cd dus niet nodig hebben.
ben ik blij dat ik nog een van de eerste versies heb en dus geen last heb van brands etc.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:24:
[...]

Ik download regelmatig via nieuwsgroepen, maar niet elke dag. Vandaag en gisteren heb ik niet gedownload. :|
Van die 8 connecties die je newsleechertje maximaal maakt zal je LB niet vastlopen.

Bij mij loopt ie pas rond de 600 connecties vast, dan hoor ik ook alleen maar 'ruis' en geen kiestoon meer.
Maargoed; ff rebooten die bak en het werkt weer :) (Al 213:04 uur @ bijna 9 dagen uptime zonder vastlopers! ^^)

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 09-06-2006 20:59 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zeer tevreden over de kwaliteit/service van wanadoo. Binnen 2 weken was ik aangesloten! Eerst even problemen met de livebox (wou geen verbinding maken met pc), maar dat kwam door een kapotte kabel tussen de livebox en de pc. Nieuwe kabel erin gedaan en werkte meteen perfect. Lijn is nog geen 1 keer offline geweest en helpdesk is snel bereikbaar en behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
Hoi, ik heb al een tijdje Wanadoo Family + telefonie.. Mij is dus beloofd een snelheid van 15-20Mbit.. Echter haal ik max 1,70MB/sec (Megabyte) terwijl ik met 15Mbit toch sowieso moet zitten op de 1,875MB/sec (MegaByte)

Doe ik iets fout? Ik heb alle kabels netjes lopen.. Heb zelfs de netwerkkabel laten vervangen. Ik woon 233 meter van de Centrale. Ben aangeslote bij Nijmegen-Dukenburg.

Mvg,

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

wizkid_niels schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:28:
Hoi, ik heb al een tijdje Wanadoo Family + telefonie.. Mij is dus beloofd een snelheid van 15-20Mbit.. Echter haal ik max 1,70MB/sec (Megabyte) terwijl ik met 15Mbit toch sowieso moet zitten op de 1,875MB/sec (MegaByte)

Doe ik iets fout? Ik heb alle kabels netjes lopen.. Heb zelfs de netwerkkabel laten vervangen. Ik woon 233 meter van de Centrale. Ben aangeslote bij Nijmegen-Dukenburg.

Mvg,

Niels
Je berekening klopt niet. Vanwege de overhead van TCP/IP en ADSL moet je de snelheid in Mbit delen door 10 voor de realistische snelheid.
Een snelheid van 1.70MB/s is dus prima.
Check de statuspagina van je livebox eens voor de intrainwaardes van de Livebox. Op een afstand van 233 meter verwacht je normaal gesproken een intrainwaarde van 20480 down/1024 up.
Hiermee zou je maximaal zo'n 2MB/s kunnen gaan halen.
Afhankelijk uiteraard van de snelheid van de site waar je download en verbinding Livebox-PC (Wireless kan tricky worden met 2MB/s).

Als de intrainwaarde lager is, dan kun je misschien de bekabeling in huis naar de Livebox nakijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Kanarie op 10-06-2006 14:35 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En als je intrain waarde (lijnsnelheid) hoger ligt moet je bij je PC zoeken of bij Wanadoo in het netwerk of in het netwerk van de host waarvandaan je download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
THW Arie schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:32:
[...]

Je berekening klopt niet. Vanwege de overhead van TCP/IP en ADSL moet je de snelheid in Mbit delen door 10 voor de realistische snelheid.
Een snelheid van 1.70MB/s is dus prima.
Check de statuspagina van je livebox eens voor de intrainwaardes van de Livebox. Op een afstand van 233 meter verwacht je normaal gesproken een intrainwaarde van 20480 down/1024 up.
Hiermee zou je maximaal zo'n 2MB/s kunnen gaan halen.
Afhankelijk uiteraard van de snelheid van de site waar je download en verbinding Livebox-PC (Wireless kan tricky worden met 2MB/s).

Als de intrainwaarde lager is, dan kun je misschien de bekabeling in huis naar de Livebox nakijken.
Hallo, ik ga hier vanavond eens anar kijken, aangezien ik nu niet thuis ben kan het nu niet.

Ehmm, maar het is toch gedeeld doort 8? 20Mbit is toch 2,5MegaByte per seconde? 8bit in een byte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

wizkid_niels schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:25:
[...]

Hallo, ik ga hier vanavond eens anar kijken, aangezien ik nu niet thuis ben kan het nu niet.

Ehmm, maar het is toch gedeeld doort 8? 20Mbit is toch 2,5MegaByte per seconde? 8bit in een byte?
Ja, maar.....
Vanwege de overhead van TCP/IP en ADSL moet je de snelheid in Mbit delen door 10 voor de realistische snelheid.
Oftewel, je ADSL lijn gebruikt ook wel echt 20Mbit, maar vanwege overhead in de vorm van foutcorrectie, protocoldata etc. blijft er effectief minder over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind eigenlijk de gesprekstarieven van wanadoo naar mobiel nog erg hoog :? Zeker als je het vergelijkt met kpn budgetbellen. Kan dus beter mobiel-mobiel bellen dan wanadoo-mobiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Hij staat op 20460 Kb.

Ehmm jij zegt 20480 Kb moet ie op staan.. Wat moet ik dan checken? Heb al een nieuwe netwerkkabel erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

wizkid_niels schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:43:
Hij staat op 20460 Kb.

Ehmm jij zegt 20480 Kb moet ie op staan.. Wat moet ik dan checken? Heb al een nieuwe netwerkkabel erin.
Nee je intrainwaarde is uitstekend.

Het probleem ligt eerder bij de sites waarvan je download of de verbinding Livebox-PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een ASUS WL-107g kaartje gehaald, dacht dat deze ook wel zou werken met de livebox aangezien de 100g wel werkt. Dit bleek niet het geval te zijn. In het menu onder draadloos netwerk staat namelijk dat hij geen kaartje gevonden heeft :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
THW Arie schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:54:
[...]

Nee je intrainwaarde is uitstekend.

Het probleem ligt eerder bij de sites waarvan je download of de verbinding Livebox-PC.
Hoi, het eerste kan bijna niet.. heb dit bij alle sites en ook nieuwsgroupen..

Als ik iets tracert heeft ie time out bij eerrste 2 hops.. Als ik het juist heb is dat Pc-Livebox. Is daar dan iets aan te doen? Licht het daar aan? Of iets anders wat ik moet nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

wizkid_niels schreef op zondag 11 juni 2006 @ 01:17:
[...]

Hoi, het eerste kan bijna niet.. heb dit bij alle sites en ook nieuwsgroupen..

Als ik iets tracert heeft ie time out bij eerrste 2 hops.. Als ik het juist heb is dat Pc-Livebox. Is daar dan iets aan te doen? Licht het daar aan? Of iets anders wat ik moet nakijken?
Die eerste 2 hops met timeouts is 'normaal' bij een Livebox.

Kun je misschien een beschrijving geven van de verbinding tussen je Livebox en PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
THW Arie schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:42:
[...]

Die eerste 2 hops met timeouts is 'normaal' bij een Livebox.

Kun je misschien een beschrijving geven van de verbinding tussen je Livebox en PC?
Hoe bedoel je dit?

Alles zit aangesloten met de bijgeleverde snoeren. De livebox staat bij de telefoonaansluiting van KPN waar de telefoonstekker ook in zit. Die staat naast de TV. Dan loopt de netwerkkabel langs de verwarmingsbuis naar boven toe. De kabel is 10 meter. Geen crossed kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wizkid_niels schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:43:
Hij staat op 20460 Kb.

Moet niet, kan hij maximaal. Je lijn haalt bijna maximaal wat technisch mogelijk zou zijn. Blijkbaar woon je net iets te ver van de telefooncentrale voor die laatste paar kbps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

Nadat ik ook benaderd was door Wanadoo maar even een mailtje richting KPN gestuurd. Het duurde even maar kreeg toch een het volgende antwoord:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naar aanleiding van uw vraag over stopzetten van BudgetBellen kunnen wij u als volgt informeren:
Wij danken u voor uw reactie. Het is ons bekend dat andere aanbieders
klanten benaderen met de mededeling dat KPN zou gaan stoppen met het BudgetBellen abonnement.
Dit is absoluut niet waar. U kunt dit blijven gebruiken in combinatie met Wanadoo Family.

KPN
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blijf dus gewoon bij KPN BudgetBellen, de zekerheid van KPN en nog 28 cent goedkoper ook :)
Geen net actie van Wanadoo :r

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik zou toch eens bij Wanadoo informeren waar zij vandaan hebben dat KPN gaat stoppen met budget bellen dan.

Ik ben in ieder geval nog niet benaderd...

[ Voor 18% gewijzigd door Apie! op 12-06-2006 10:28 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Dat kreeg ik ook te horen, ik heb de klantenservice gebelt en ze zeiden dat de KPN niet van plan is om te stoppen. Het is alzo onzin, want wat als ze wel zouden stoppen? Dan zou de lijnhuur voor Wanadoo ook duurder worden en dat zouden ze dan toch ook weer aan ons doorberekenen. Dus gewoon een lame verkooptruuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 00:53:
Vandaag een ASUS WL-107g kaartje gehaald, dacht dat deze ook wel zou werken met de livebox aangezien de 100g wel werkt. Dit bleek niet het geval te zijn. In het menu onder draadloos netwerk staat namelijk dat hij geen kaartje gevonden heeft :'( .
Het blijft ellendig met die pcmcia kaarten. Ik heb een Linksys Wireless-G (WPC54G) versie getest, werkte niet omdat deze kaart een versie 5 was. Volgens mij werkt de wpc54G tot en met versie 2.. maar dat kan ik dus niet bevestigen.

De linksys ingeleverd en toen de ASUS WL-100g gehaald, echter dit bleek een wl-100g deluxe te zijn en die werkte ook niet. :(

Kaart weer ingeleverd en vervolgens maar opgegeven dat het ooit nog gaat werken met een pcmcia kaartje. Een mooie linksys routertje gehaald, die werkte binnen 5 minuten en het copieren naar de rest van je netwerk gaat nog sneller ook. Uiteindelijk wel 20 euro meer uitgegeven dan van te voren gedacht.. :P

Uitkomst: linksys wireless-g cardbus WPC54G en asus wl-100g deluxe werken niet.
Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dus in principe zou het normale 100g kaartje wel nog werken?

Ik heb een klein vraagje, ik wil graag vanaf augustus overstappen naar Family vanaf Versatel Family (van 2 naar 15-20 mbit :D), maar zou ik dit via een telco-telco migratie doen?

Aangezien ik 2 analoge lijnen in huis heb liggen (1 voor telefoon waar nu ADSL op zit en 1 voor de fax), zou ik dat niet beter gewoon op de 2e lijn kunnen zetten? En dan een maandje van te voren ofzo, zodat ik zeker weet dat ik niet zonder internet kom te zitten?

Want er wordt gezegd dat de "meeste" migraties goed lopen, zal je net zien dat het bij mij misgaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:26:
Dus in principe zou het normale 100g kaartje wel nog werken?

Ik heb een klein vraagje, ik wil graag vanaf augustus overstappen naar Family vanaf Versatel Family (van 2 naar 15-20 mbit :D), maar zou ik dit via een telco-telco migratie doen?

Aangezien ik 2 analoge lijnen in huis heb liggen (1 voor telefoon waar nu ADSL op zit en 1 voor de fax), zou ik dat niet beter gewoon op de 2e lijn kunnen zetten? En dan een maandje van te voren ofzo, zodat ik zeker weet dat ik niet zonder internet kom te zitten?

Want er wordt gezegd dat de "meeste" migraties goed lopen, zal je net zien dat het bij mij misgaat..
migratie is hier op zich goed gegaan van xs4all basic adsl naar wanadoo family. De adsllijn was eerder omgezet dus mijn thomson 510 moest ik adsl2+ compatible maken. 2 weken later kwam de livebox, toen naar 10 mbit en recentelijk met de nieuwe firmware naar 19mbit :*)
Je zou dus even moeten kijken of je huidige modem compatible is, maar als je er 100% zeker van wilt zijn dan vraag je family op de 2de lijn aan.

Oud kaartje zou moeten werken.. Ik heb het niet getest/werkend gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanadoo beweert dat ik bij jullie moet zijn voor een oplossing :P, maar ik kan die niet vinden hier op het forum... :(

Communicatie Overzicht
Reactie (Alexander ) 12-06-2006 12:17:02
Geachte heer van der Zijde,

Hierbij delen wij u mede dat het mogelijk is om dit te doen maar wij ondersteunen deze optie niet. U kunt hier informatie over vinden op tweakers.

Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Reactie (Marga ) 12-06-2006 12:15:53
Geachte heer van der Zijde,

Helaas is het niet mogenlijk om de Livebox pagina's compleet af te schermen. Wellicht is het in uw netwerk mogelijk om bepaalde site's (ip-adressen) af te schermen.

Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Klant Reinoud 11-06-2006 23:32:49
Beste Wanadoo,

Ik heb sinds kort ADSL family bij jullie, en ik zou graag willen weten hoe ik de livebox af kan schermen met een wachtwoord. Momenteel kan iedereen binnen het interne netwerk via 192.168.1.1 op de livebox inloggen, graag zou ik dit willen afschermen. Ik heb een eigen wachtwoord gezet op het 'geavanceerd' gedeelte, maar ik wil eigenlijk een wachtwoord op de hele interface. Graag zou ik van u vernemen hoe ik dit op kan lossen.

Met vriendelijke groet

Reinoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ
  • Laatst online: 17-05-2023

DAJ

Dit is nogal een lang topic (11 delen) dus mijn excuses als ik nu iets vraag wat al eerder behandeld is.
Ik overweeg een Wanadoo Family abonnement. Het gebruik van de Livebox kost € 1,00 en voor de draadloze versie € 3,95 per maand. Bij de draadloze versie zit een PCMCIA-kaart voor in de Livebox en een USB-dongle. Nu heb ik de USB-dongle eigenlijk niet nodig (denk ik) omdat ik in de 2 PC's die ik gebruik, al een draadloze netwerkkaart heb. Ik heb dus alleen de PCMCIA-kaart nodig.
Is het ook mogelijk om de niet-draadloze versie te nemen en dan zelf een PCMCIA-kaart in de Livebox te stoppen? Scheelt me € 2,95 per maand. Volgens mij heb je de aanschaf van de PCMCIA-kaart binnen enkele maanden al terugverdiend. Of werkt de Livebox alleen met de PCMCIA-kaart die wordt meegeleverd bij de draadloze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55
DAJ schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:26:
Dit is nogal een lang topic (11 delen) dus mijn excuses als ik nu iets vraag wat al eerder behandeld is.
Ik overweeg een Wanadoo Family abonnement. Het gebruik van de Livebox kost € 1,00 en voor de draadloze versie € 3,95 per maand. Bij de draadloze versie zit een PCMCIA-kaart voor in de Livebox en een USB-dongle. Nu heb ik de USB-dongle eigenlijk niet nodig (denk ik) omdat ik in de 2 PC's die ik gebruik, al een draadloze netwerkkaart heb. Ik heb dus alleen de PCMCIA-kaart nodig.
Is het ook mogelijk om de niet-draadloze versie te nemen en dan zelf een PCMCIA-kaart in de Livebox te stoppen? Scheelt me € 2,95 per maand. Volgens mij heb je de aanschaf van de PCMCIA-kaart binnen enkele maanden al terugverdiend. Of werkt de Livebox alleen met de PCMCIA-kaart die wordt meegeleverd bij de draadloze versie?
Jazeker dat dit gevraagd is, een quote uit de startpost laat zien-->
quote: startpost
Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?

Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:

* De ASUS WL-100g
* De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
* Belkin F5D7011 802.11g
* Sitecom de WL-100 B PCMCIA

(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

xerxes3600 in "[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
wsiev2 in "[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
kfaessen in "[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
ranzige_pad in "[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
vr6-only in "[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
vr6-only in "[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 13:38
Werkt de WireLess Livebox van Wanadoo dan alleen wireless, of is het ook mogelijk om deze wired aan te sluiten aan bijvoorbeeld mijn Xbox 360 die in mijn woonkamer staat?

(wellicht al behandeld, maar kon het niet terugvinden in de topic)

If you see me running, try to catch up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Oozie schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:45:
Werkt de WireLess Livebox van Wanadoo dan alleen wireless, of is het ook mogelijk om deze wired aan te sluiten aan bijvoorbeeld mijn Xbox 360 die in mijn woonkamer staat?

(wellicht al behandeld, maar kon het niet terugvinden in de topic)
Werkt allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:13:
[...]

Het blijft ellendig met die pcmcia kaarten. Ik heb een Linksys Wireless-G (WPC54G) versie getest, werkte niet omdat deze kaart een versie 5 was. Volgens mij werkt de wpc54G tot en met versie 2.. maar dat kan ik dus niet bevestigen.

KNIP
Ik heb hier een Linksys WPC54G v2 en het werkt prima. een nieuwere versie werkt echter niet. misschien dat je op marktplaats wat kan vinden?

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad de Linksys V5 werkt ook niet. Zal eens gaan spitten op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ

DAJ

Goed, de Livebox werkt dus niet met iedere willekeurige PCMCIA kaart. Denk dat ik dus maar gewoon de draadloze versie van de Livebox neem. Dit werkt in ieder geval wel.

Maar hoe zit het met een draadloze netwerk kaart in de PC? Werkt de draadloze versie van de Livebox alleen met de meegeleverde USB-dongle of kun je ook de draadloze netwerk kaart (802.11g standaard) die in je PC zit gebruiken? Bij de Livebox zit namelijk maar 1 USB-dongle terwijl ik op 2 PC's draadloos wil kunnen internetten. En hoe zit het in dat geval met de snelheid? Is deze met een draadloze netwerk kaart hetzelfde dan met de USB-donge of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik lees hier veel berichten over mensen die problemen hebben / hadden met hun telefonie.
En waar bleek dat dit aan de livebox ligt, Echter kost het hen veel moeite om dit bij wanadoo duidelijk te maken.

Nu heb ik de volgende problemen:
  • Als mijn livebox een paar dagen achter elkaar aangestaan heeft en ik word gebeld op mijn Wanadoo lijn, dan gaat de telefoon wel maar als ik hem oppak hier ik gewoon de beltoon. (dit al na 2 rings).
  • Als ik dan gelijk er na naar iemand belt daar hoor je wel de nummers maar hij belt niet.
  • Ook gaat hij soms helemaal niet over, maar wordt ik wel gebeld (zelf geprobeerd door met me mobiel te bellen.)
  • Als ik hem dan reboot dan is het weer een paar dagen over.
Liggen deze dingen inderdaad aan de livebox?
En zal een nieuwe deze problemen oplossen?

Ps.
Wat is het email adres van de helpdesk?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
DAJ schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:18:
Goed, de Livebox werkt dus niet met iedere willekeurige PCMCIA kaart. Denk dat ik dus maar gewoon de draadloze versie van de Livebox neem. Dit werkt in ieder geval wel.

Maar hoe zit het met een draadloze netwerk kaart in de PC? Werkt de draadloze versie van de Livebox alleen met de meegeleverde USB-dongle of kun je ook de draadloze netwerk kaart (802.11g standaard) die in je PC zit gebruiken? Bij de Livebox zit namelijk maar 1 USB-dongle terwijl ik op 2 PC's draadloos wil kunnen internetten. En hoe zit het in dat geval met de snelheid? Is deze met een draadloze netwerk kaart hetzelfde dan met de USB-donge of niet?
NEEEEE!!!
doe het alsjeblieft niet
je wilt niet weten wat je over je afroept als je de wireless livebox neemt
speel alsjeblieft op save en neem een router
de kans dat je met plezier van de wireless livebox kan genieten is nihil
echt waar geloof me
ik zelf en een aantal kennisen is er ook ooit ingetrapt
en echt je krijgt er 100% spijt van
signaalsterkte wireless livebox is gemiddeld 50% lager dan met een router
of je de dongle gebruikt of een netwerkkaart in je pc maakt niet uit
het is allebei bagger
echt geloof me

[ Voor 5% gewijzigd door Mili op 13-06-2006 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 16:17

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mili schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 02:15:
[...]

NEEEEE!!!
doe het alsjeblieft niet
je wilt niet weten wat je over je afroept als je de wireless livebox neemt
speel alsjeblieft op save en neem een router
de kans dat je met plezier van de wireless livebox kan genieten is nihil
echt waar geloof me
ik zelf en een aantal kennisen is er ook ooit ingetrapt
en echt je krijgt er 100% spijt van
signaalsterkte wireless livebox is gemiddeld 50% lager dan met een router
of je de dongle gebruikt of een netwerkkaart in je pc maakt niet uit
het is allebei bagger
echt geloof me
Tsja toch heb ik het bij een vriend van mij perfect draaien met een Asus WL100g (van weet ik hoe oud ;P) dus ik denk dat het ook afhankelijk is van je huis ! (hij heedt dus zijn hele huis + tuin van 10-15 meter diep ontvangst, zij het alleen binnenshuis 100% ontvangst) Uiteraard is een AP beter maar om te zeggen dat je gegarandeerd spijt krijgt van een wireless livebox is mij ook wat kort door de bocht :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vind het inderdaad ook wel beetje kort door de bocht hoor :D. Ik heb die wireless ook genomen ik gebruik het niet maar vond het wel handig mocht ik ooit wireless wilen. Ik heb het 1 keer geinstalleerd en ik had goed bereik verder. Vind alleen de snelheid van wireless internet niet echt voldoende dus heb lekker alles bedraad aangesloten. Maar conclussie voor de meeste mensen werkt die livebox prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff ben ik blij dat ik nog een linksys wireless router heb. zet dhcp wel uit en dan zou het moeten werken met een livebox. krijg het de 22ste opgeleverd dus ben benieuwd. zit op 120 meter van de centrale dus kwa snelheid moet het ook wel gaan zoefen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:03:
[...]

Tsja toch heb ik het bij een vriend van mij perfect draaien met een Asus WL100g (van weet ik hoe oud ;P) dus ik denk dat het ook afhankelijk is van je huis ! (hij heedt dus zijn hele huis + tuin van 10-15 meter diep ontvangst, zij het alleen binnenshuis 100% ontvangst) Uiteraard is een AP beter maar om te zeggen dat je gegarandeerd spijt krijgt van een wireless livebox is mij ook wat kort door de bocht :)
Ik heb maar een bereik van 8m met een Belkin Pcmcia kaartje en daar zit niets tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ

DAJ

Mili,
ik denk dat ik maar kies voor jouw oplossing en een router gebruik. De PC in de woonkamer sluit ik dan aan via een ethernetkabel en de PC op de slaapkamer via een draadloze verbinding (ik heb geen zin om een kabel naar boven te gaan leggen).
Op dit moment heb ik internet van @home waar ik op beide PC draadloos verbinding mee maak via een Sitecom Wireless Broadband Router WL-106.

2 vragen:
1. werkt dit home station ook met Wanadoo Family?
2. Hoe moeilijk is het om dit ding aan de praat te krijgen? Mijn kennis van netwerken is vrijwel nihil. Instellen voor @home was vrij makkelijk: in IE het IP adres van het homestation intikken, bij setup de internetprovider kiezen (@home dus) waarna je de computernaam (= gebruikersnaam) en het wachtwoord invult en voila: het werkt. Hoe is dit bij Wanadoo? Ik lees her en der iets over het openzetten van poorten. Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dit zou moeten doen. Kan iemand me hier iets meer over vertellen of is er misschien ergens een (duidelijk) intstructie hiervoor te vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door DAJ op 13-06-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bedankt, dan sluit ik het toch maar op de 2e lijn aan :)

Wel grappig dat de Wanadoo helpdesk mensen naar Tweakers verwijst _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Livebox wireless betekent een doorvoer van maximaal 5,5 MBit wireless. 11 Mbit / 2 dus. Als je echt met 20 Mbit wil downloaden moet je een andere kaart/router nemen...that's all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Mijn excuus wanneer dit onderwerp al eerder is langsgekomen, het is zoals eerder werd opgemerkt een lang topic.

Sinds 22 mei schijn ik de trotse bezitter te zijn van een Wanadoo Family verbinding. De livebox is inderdaad prima op tijd geleverd, met bijgesloten boekje etc. Nu ben ik nieuw in dit huis (net gekocht) en de KPN man heeft mijn telefoonverbinding voordat ik Wanadoo aanvroeg netjes geinstalleerd. Echter zodra de livebox aangesloten wordt blijft het @-lampje knipperen (downloaden van updates danwel verbindingsproblemen). Checken in de meegeleverde handleiding levert op dat dit niet goed is (tenminste niet als het 3 dagen aanhoudt ;).

Onderhand heb ik reeds tig keer gebeld met de helpdesk. Heb tevens een telefoontje van hen mogen ontvangen dat ze het gefixt zouden hebben, niet dus. Iemand enig idee of er nog dingen zijn die ik zelf kan doen? Heb de bekabeling nagelopen en die klopt volgens mij. Helpdesk medewerkers krijgen geen verbinding bij een lijnmeting. Hopelijk heeft iemand een tip want ik heb er een hard hoofd in dat Wanadoo dit snel zal oplossen.

edit: uiteraard heb ik de links in de TS bekeken en op het wanadoo forum zeggen ze te checken of de kabels goed zijn aangesloten (niet dingen verwisseld oid). Daar is geen sprake van. Heb tevens de hoofdaansluiting te pakken, wat zeg ik: de enige aansluiting in huis.

Alvast dank voor enige reacties.

[ Voor 11% gewijzigd door py.mosjuh op 13-06-2006 13:53 ]

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
py.mosjuh schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:45:
Mijn excuus wanneer dit onderwerp al eerder is langsgekomen, het is zoals eerder werd opgemerkt een lang topic.

Sinds 22 mei schijn ik de trotse bezitter te zijn van een Wanadoo Family verbinding. De livebox is inderdaad prima op tijd geleverd, met bijgesloten boekje etc. Nu ben ik nieuw in dit huis (net gekocht) en de KPN man heeft mijn telefoonverbinding voordat ik Wanadoo aanvroeg netjes geinstalleerd. Echter zodra de livebox aangesloten wordt blijft het @-lampje knipperen (downloaden van updates danwel verbindingsproblemen). Checken in de meegeleverde handleiding levert op dat dit niet goed is (tenminste niet als het 3 dagen aanhoudt ;).

Onderhand heb ik reeds tig keer gebeld met de helpdesk. Heb tevens een telefoontje van hen mogen ontvangen dat ze het gefixt zouden hebben, niet dus. Iemand enig idee of er nog dingen zijn die ik zelf kan doen? Heb de bekabeling nagelopen en die klopt volgens mij. Helpdesk medewerkers krijgen geen verbinding bij een lijnmeting. Hopelijk heeft iemand een tip want ik heb er een hard hoofd in dat Wanadoo dit snel zal oplossen.

edit: uiteraard heb ik de links in de TS bekeken en op het wanadoo forum zeggen ze te checken of de kabels goed zijn aangesloten (niet dingen verwisseld oid). Daar is geen sprake van. Heb tevens de hoofdaansluiting te pakken, wat zeg ik: de enige aansluiting in huis.

misschien stomme vraag maar de telefoon werkt wel gewoon goed op die lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

harryslinger schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:02:
[...]

misschien stomme vraag maar de telefoon werkt wel gewoon goed op die lijn?
Owja, inderdaad goed te melden: KPN telefonie werkt wel (met en zonder de livebox ertussen) maar de Wanadoo telefonie uiteraard niet (daar heb je als ik me niet vergis ook ADSL voor nodig)

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien de rode en blauwe draad omgewisseld?

Ik heb gemerkt met het aansluiten dat bij het niet juist aansluiten van deze 2 draden wel telefoon mogelijk is maar er geen adsl-signaal is.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

py.mosjuh schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:45:

--knip--

Het lijkt er dus op dat er geen ADSL signaal op je lijn zit. Is die enige aansluiting in huis wel de aansluiting waarop de wanadoo het ADSL aan het doorgeven is?
Ik weet niet hoe je woont, maar ik ken huizen waarbij de telefoonlijn van de buren door hetzelfde kabelgootje loopt en op hetzelfde isra-punt is aangesloten.
Wellicht dat je je modem kan aansluiten bij een kennis om te kijken of tie het daar doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:44
Ik belde zojuist naar Wanadoo verkoop omdat ik een Family+telefonie abo wilde afsluiten.

Vraagt de mevrouw Verkoop daar of ik de folder heb (met aanbieding).
'Nou,', zegt Jan Smit, 'mijn vrouw leest altijd de folders en ik niet, dus ik zal die folder vast wel hebben. Hoezo dan?'.
'Nou,', zegt mevrouw Verkoop, 'dan kost het € 24,95 ipv € 29,95. '.
'Oh,', zegt Jan Smit, 'dan heb ik zeker die folder, en anders doen we alsof.'.
'Ehh,', zegt mevrouw Verkoop, 'ik weet nu dat u de folder niet heeft en dus kost het u nu gewoon € 29,95'.
'Weet je,', zegt Jan Smit, 'ik neem wel ergens anders een abonnement. Dank u wel.'.
*Klik*

8)7

NB ik ben wel benieuwd naar die folder...

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
misschien is deze vraag al duizende keren gesteld maar ik wil deze family+telefonie bestellen maar ik wil ff weten hoe dat zit met het switchen van kpn en wanadoo nummer?

b.v. ik bel naar vaste nummers met wanadoo maar voor het buitenland wil ik kpn gebruiken, kan iemand me ff kort uit leggen hoe dat te werk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

EcK0 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:34:
misschien is deze vraag al duizende keren gesteld maar ik wil deze family+telefonie bestellen maar ik wil ff weten hoe dat zit met het switchen van kpn en wanadoo nummer?

b.v. ik bel naar vaste nummers met wanadoo maar voor het buitenland wil ik kpn gebruiken, kan iemand me ff kort uit leggen hoe dat te werk gaat?
Je moet dan een bepaald getal voor je nummer zetten en dan pas bellen, dit staat allemaal in de startpost en op de Wanadoo site vermeldt. (Welk nummer weet ik ook niet precies, wij bellen nooit naar het buitenland)

--

Is er btw al iets naar voren gekomen mbt een websitetje op een usbstickje zetten en dan zo via de livebox online brengen? Dit lijkt mij wel een cool idee, hoef ik voortaan geen pc meer aan te laten als ik wat wil transferren. :) En een website draaien thuis is zowieso lache :P

[ Voor 19% gewijzigd door MensionXL op 14-06-2006 17:55 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hmpf, heb vandaag contact gezocht met wanadoo omdat als ik met tweakers mail via outlook een mailtje wil versturen, de mail nooit aan komt. Schijnt dus dat je alleen de smtp server met een @wanadoo.nl adres kan gebruiken en geen andere. Heeft iemand een idee hoe ik alsnog tweakers mail kan gebruiken zodat ik wel via die account een mail kan verzenden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:09:
Hmpf, heb vandaag contact gezocht met wanadoo omdat als ik met tweakers mail via outlook een mailtje wil versturen, de mail nooit aan komt. Schijnt dus dat je alleen de smtp server met een @wanadoo.nl adres kan gebruiken en geen andere. Heeft iemand een idee hoe ik alsnog tweakers mail kan gebruiken zodat ik wel via die account een mail kan verzenden?!
Weet je dat zeker?!, ik kan namelijk gewoon nog met mn planet email adres, mails verzenden via smtp.wanadoo.nl....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:12:
[...]

Weet je dat zeker?!, ik kan namelijk gewoon nog met mn planet email adres, mails verzenden via smtp.wanadoo.nl....
Geachte heer ......,

SMTP-servers en POP3-servers van Wanadoo zijn alleen geschikt voor e-mailadressen eindigend op @wanadoo.nl

Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
jammer genoeg wel dus. Vroeger met planet nooit problemen mee gehad. Met wanadoo komt hij gewoon echt niet aan. Kan ik niet de smtp van gmail ofz instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het net nog geprobeerd, maar mn mailtjes komen gewoon aan. Heb ook al reply's gehad van mensen enzo. (ik heb een @planet.nl email adres ingesteld in outlook, en krijg daar dus ook weer mn reply's op binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:31:
Ik heb het net nog geprobeerd, maar mn mailtjes komen gewoon aan. Heb ook al reply's gehad van mensen enzo. (ik heb een @planet.nl email adres ingesteld in outlook, en krijg daar dus ook weer mn reply's op binnen)
Alles is verder goed ingesteld volgens mij:

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/3474/tweakers6di.th.jpg

Dus vandaar dat het zo raar was, ook als je test doet dan zegt outlook dat alles goed is. Maar hij verzend echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
DaannO schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:09:
Ik gebruik alleen maar andere domeinen voor e-mail en ik gebruik smtp.wanadoo.nl zonder enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Je bent al de 2e. Dat is toch raar dat jullie a zeggen en wanadoo b?! Maar als nog werkt het bij mij niet. Ik ga morgen even proberen met een andere client..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:51
Lijkt me een beetje een vreemd antwoord van de helpdesk, bij Wanadoo kan je ook je hosting hebben.
Tevens staat dit op de Webmail pagina:
Hoe in te loggen?
Vul uw volledige e-mail adres in (naam@wanadoo.nl of naam@bedrijfsnaam.nl) en klik op bevestigen.
PS. Zelf gebruik ik trouwens ook een eigen domein, wel met thunderbird trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Lizard op 14-06-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Lizard schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:22:
Lijkt me een beetje een vreemd antwoord van de helpdesk, bij Wanadoo kan je ook je hosting hebben.
Tevens staat dit op de Webmail pagina:

[...]

PS. Zelf gebruik ik trouwens ook een eigen domein, wel met thunderbird trouwens.
Idd, zoals je op het plaatje kan zien heb ik het tweakers mail adres ingevoerd en gebruikersnaam en wachtwoord, anders kan hij het niet binnen halen. Dus weet niet hoe ik het anders moet instellen :?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.