De helpdesk geeft sowieso erg tegenstrijdige antwoorden, verschillende medewerkers zeggen verschillende dingen, en als je dan doorvraagt blijkt het helemaal niet te kloppen
Geachte heer ....,
Wanadoo en Orange gaan samen.
Wij brengen internet en mobiele telefonie samen.
Het beste van twee werelden.
U bent overal bereikbaar, thuis en onderweg
Wat betekent dat voor u?
Uw abonnement blijft onveranderd.
Uw e-mailadres blijft hetzelfde.
Evenals uw aanvullende diensten.
Wat verandert is onze naam.
Ook in de algemene voorwaarden.
Die verder ongewijzigd blijven.
U krijgt een tweede Orange-e-mailadres.
Plus ruim zestig Orange-shops, voor vragen en advies.
Wanadoo wordt Orange.
Eén aanbieder voor mobiele telefonie en internet.
Met één klantenservice.
Dat is makkelijk, overzichtelijk en voordelig.
Voor al uw vragen kunt u terecht op
www.wanadoowordtorange.nl
Binnenkort ontvangt u meer nieuws.
En een exclusief aanbod.
Dus houd uw mailbox in de gaten!
Met vriendelijke groet, Wanadoo
Bij more settings staat ook iets over de smtp server, inloggen staat daar wel uit?DaannO schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:25:
[...]
Idd, zoals je op het plaatje kan zien heb ik het tweakers mail adres ingevoerd en gebruikersnaam en wachtwoord, anders kan hij het niet binnen halen. Dus weet niet hoe ik het anders moet instellen
Ja, staat idd uit. ik heb het ook aan gezet en de wanadoo gegevens opgegeven, maar dit mocht niet baten. Ik denk dat het aan outlook ligt. Ben nu niet thuis, dus morgen weet ik meer.Lizard schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:36:
[...]
Bij more settings staat ook iets over de smtp server, inloggen staat daar wel uit?
Verwijderd
Denk je dat er voor ons 'net nieuwe' klanten ook wat leuks komt, of alleen voor de nieuwe aansluitingen
Heb nu thunderbird geprobeerd, maar heeft geen effect. Het ligt dus bij mij echt aan wanadoo. En wat ik extra raar vind, is dat het bij andere wel kan?!
Edit: thunderbird doet hij het opeens wel?! Dat is erg raar. Misschien dat ik de account kan exporteren en dan importeren met outlook?
Edit2: opeens doet outlook eht ook?!?! Begrijp er niks meer van. Ik blijf maar even testen voor de zekerheid,,
Edit: thunderbird doet hij het opeens wel?! Dat is erg raar. Misschien dat ik de account kan exporteren en dan importeren met outlook?
Edit2: opeens doet outlook eht ook?!?! Begrijp er niks meer van. Ik blijf maar even testen voor de zekerheid,,
[ Voor 49% gewijzigd door DaannO op 15-06-2006 10:42 ]
We zullen het binnenkort weten. 27 juni is de dag van de naamsverandering.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 08:22:
Denk je dat er voor ons 'net nieuwe' klanten ook wat leuks komt, of alleen voor de nieuwe aansluitingen
Kan het bij de buren proberen om te kijken of het misschien dan daar is geactiveerd, likjt me sterk echter. Ik woon in een 2-onder-1-kap woning en er komt echt maar 1 aansluiting binnen. Zal vanavond anders nogmaals de telefoonaansluiting nalopen om te zien of er toch iets verkeerd zit, lijkt me niet. Zal anders eens zien of ik bij een kennis met ADSL deze modem aan de praat krijg. Er gaat iig een brief van mij uit naar Wanadoo waarin ik ze aansprakelijk ga stellen voor gemaakte telefoonkosten en dat ik eis die verbinding nu toch echt te krijgen. Waarschijnlijk zal dat dan ook niets uithalen maar proberen kan altijd.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:24:
[...]
Het lijkt er dus op dat er geen ADSL signaal op je lijn zit. Is die enige aansluiting in huis wel de aansluiting waarop de wanadoo het ADSL aan het doorgeven is?
Ik weet niet hoe je woont, maar ik ken huizen waarbij de telefoonlijn van de buren door hetzelfde kabelgootje loopt en op hetzelfde isra-punt is aangesloten.
Wellicht dat je je modem kan aansluiten bij een kennis om te kijken of tie het daar doet?
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Nou vandaag gebeld vanaf mijn werk en gezegd dat 'de folder thuis ligt.'Jan Smit schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:24:
Ik belde zojuist naar Wanadoo verkoop omdat ik een Family+telefonie abo wilde afsluiten.
<knip klets verhaal>
NB ik ben wel benieuwd naar die folder...
Wanadoo adsl family+ telefonie 1e jaar € 24,95 per maand.
Doe je voordeel er mee.
Homo sapiens non urinat in ventum
Verwijderd
Wel handig dat we er een orange e-mail bijkrijgen. Weer 3 draadjes extra voor mun newsleecher.
By the way mijn telefoon lag er vanochtend weer uit. Heb het inmiddels al opgezegd, want dit is echt niet leuk meer.
By the way mijn telefoon lag er vanochtend weer uit. Heb het inmiddels al opgezegd, want dit is echt niet leuk meer.
Gisterenavond zag ik dat het lampje heel ff niet meer brandde, maar na 5min brandde die weer dus ik heb niks te klagenVerwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:22:
Wel handig dat we er een orange e-mail bijkrijgen. Weer 3 draadjes extra voor mun newsleecher.
Ik denk eerder dat het een alias voor je huidige account wordt. Dus je login blijft hetzelfde.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:22:
of je mag een nieuwe aanmaken. wie weet. ik maak er toch geen gebruik van.
[ Voor 30% gewijzigd door vr6-only op 17-06-2006 10:32 ]
It ain't stupid if it works!
Wij hebben ook wanadoo family en er wordt flink gedownload. Heeft iemand al een bericht gehad dat hij te veel download? Hoe zit het met de FUP?
Er staat op de website bij het bestellen/product: "geen datalimiet". Expliciet genoemd tussen nog een paar punten.
Heb je de algemene voorwaraden al eens door gelezen wat er over staat (en dus wederzijds is afgesproken)? Staat daar iets in over een fair-use iets?
Mochten ze iets gaan doen aan 'groot verbruikers' zal het vast niet zijn dat je een mail of brief krijgt of het wat minder kan. Afsluiten lijkt me ook heel, heel erg sterk. Ze zullen eerder maatregelen in het netwerk treffen om http/pop/voip/etc verkeer voorrang te geven boven peer-to-peer en usenet/nieuwsgroepen (waar de grootste hoeveelheid zit).
Heb je de algemene voorwaraden al eens door gelezen wat er over staat (en dus wederzijds is afgesproken)? Staat daar iets in over een fair-use iets?
Mochten ze iets gaan doen aan 'groot verbruikers' zal het vast niet zijn dat je een mail of brief krijgt of het wat minder kan. Afsluiten lijkt me ook heel, heel erg sterk. Ze zullen eerder maatregelen in het netwerk treffen om http/pop/voip/etc verkeer voorrang te geven boven peer-to-peer en usenet/nieuwsgroepen (waar de grootste hoeveelheid zit).
[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 18-06-2006 11:37 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Hoe kan je je dataverkeer eigenlijk in de gaten houden? Of kan dit niet bij wanadoo en moet je een extern programma draaien?
Nee, de Livebox is een router.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:27:
Doet wanadoo ook moeilijk als je met meerdere computers op 1 lijn zit? dmv. router?
Divide and conquer.
Dit kan niet via Wanadoo (geen datalimiet remember..). Je zou per computer dit kunnen bijhouden met bijvoorbeeld DU meter.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:19:
Hoe kan je je dataverkeer eigenlijk in de gaten houden? Of kan dit niet bij wanadoo en moet je een extern programma draaien?
Divide and conquer.
Als Wanadoo het niet aanbiedt om inzage te krijgen in je data verkeer per dag/maand kunnen ze je er ook nooit op afrekenen natuurlijk.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:19:
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Je kan dus vanaf de Livebox al meerder pc's aansluiten?
Maar ik wil graag vanaf een eigen router internet verdelen, doordat ik anders veel extra kabels moet leggen, kan dit ook?
Verwijderd
Speedlinq had ook geen datalimiet maar daar kon je het wel zienwimpie schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:52:
[...]
Dit kan niet via Wanadoo (geen datalimiet remember..). Je zou per computer dit kunnen bijhouden met bijvoorbeeld DU meter.
Maar maakt opzich niet heel veel uit
@Bjck,
Das mooi
speedlinq heeft een keiharde limiet. kijk maar in de FAQ. Wanadoo hanteerde eerst FUP maar sinds de 4 cent per gesprek tarief, werden er ook een aantal voorwaarden veranderd. een ervan was dat je vanaf nu helemaal geen limiet meer hebt.Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:53:
[...]
Speedlinq had ook geen datalimiet maar daar kon je het wel zien
Maar maakt opzich niet heel veel uit![]()
@Bjck,
Das mooi
Speedlinq heeft inderdaad een hard limiet. Mijn eef had het ook. Het stond ergens in diep in de voorwaarden toen. Dat zette kwaad bloed bij hem en is direct na het verlopen van het contract overgestapt naar Wanadoo. Hij had ook een baggere snelheid en met Wanadoo was het helelaal goed. Hij ging van €65 naar €22,50.vr6-only schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:59:
[...]
speedlinq heeft een keiharde limiet. kijk maar in de FAQ. Wanadoo hanteerde eerst FUP maar sinds de 4 cent per gesprek tarief, werden er ook een aantal voorwaarden veranderd. een ervan was dat je vanaf nu helemaal geen limiet meer hebt.
Speedlinq.....nee, dankje
Verwijderd
Met DUmeter is het inderdaad ook te doen, maar aardiger is via MRTG. Zie ook Livebox monitoring met MRTG/SNMPVerwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:19:
hoe lang duurt de oplevering ongeveer? Zijn er mensen met recente ervaringen?
Ik (ga wonen in) regio hoofddorp.
Deze vraag omdat ik heb begrepen dat je eerst de KPN aansluiting moet hebben, voordat je Wanadoo kan aanvragen. Betekend dus dat ik pas op de dag dat ik de sleutel krijg de KPN aansluiting kan aanvragen, en vervolgens nog eens het wanadoo verhaal in werking moet zetten. Ben ik dan makkelijk anderhalve maand verder?
Deze vraag omdat ik heb begrepen dat je eerst de KPN aansluiting moet hebben, voordat je Wanadoo kan aanvragen. Betekend dus dat ik pas op de dag dat ik de sleutel krijg de KPN aansluiting kan aanvragen, en vervolgens nog eens het wanadoo verhaal in werking moet zetten. Ben ik dan makkelijk anderhalve maand verder?
Bij voorbaat sorry..
KPN duurde een week of 2 bij mij, pas nadat je daar alles van hebt kan je Wanadoo aanvragen. Die sluiten je volgens eigen zeggen na 3 weken aan. Als het tegen zit (zoals bij mij) ben je idd 1.5 maand verder.thamoosio schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:30:
hoe lang duurt de oplevering ongeveer? Zijn er mensen met recente ervaringen?
Over mijn eigen verbinding: KPN mag er weer bijkomen. De hoofdaansluiting (met lasdop, geen mooie ISRA doos) blijkt geoxideerd en verder versleten te zijn. Daar mag dus een nieuwe aansluiting op gemonteerd worden. De Wanadoo-man heeft het geheel wel zo aangesloten zodat er gebeld en geinternet kan worden dus we zijn weer een stap verder. Duurt al met al wel bijna een maand sinds oplevering (22 mei versus 19 juni) maar dan heb je ook eindelijk verbinding. De Wanadoo-man heeft tevens de lijnafstand tot centrale gemeten (~1900m) en een minimale snelheid van 15 Mbit, lijkt me best aardig. Nu nog de PC eraan slingeren
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
hmm. dat is wat langer dan ik verwacht had. Maar bedankt voor de info.
Ik zal eens kijken of ik ervoor kan zorgen dat KPN alles al aangesloten heeft op de dag van oplevering, dat zou me weer 2 weken schelen.
Overigens schijn ik (volgens een van die linkjes in de startpost) ongeveer 900mtr van de centrale zitten. Is dat een garantie tot succes, of een vergrootte kans op succes?
Ik zal eens kijken of ik ervoor kan zorgen dat KPN alles al aangesloten heeft op de dag van oplevering, dat zou me weer 2 weken schelen.
Overigens schijn ik (volgens een van die linkjes in de startpost) ongeveer 900mtr van de centrale zitten. Is dat een garantie tot succes, of een vergrootte kans op succes?
Bij voorbaat sorry..
Is goed te doen maar vraagt wat config...Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:50:
Kan je ook eigen router achter de livebox hangen?
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Verwijderd
mwja heb nooit geen last van ze gehad in ieder geval. Toen ik hem afsloot stond er bij geen datalimiet geloof ikvr6-only schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:59:
[...]
speedlinq heeft een keiharde limiet. kijk maar in de FAQ. Wanadoo hanteerde eerst FUP maar sinds de 4 cent per gesprek tarief, werden er ook een aantal voorwaarden veranderd. een ervan was dat je vanaf nu helemaal geen limiet meer hebt.
@Merovech,
Dank je, zal even kijken.
@Thamoosio,
Ik was binnen 2 weken aangesloten alleen ik had al wel een kpn aansluiting
het zijn wel ruime limieten hoor, dat niet! bij de 5 mbit lijn mocht je 250 GB per maand downloaden.
Valt best mee. Afgelopen 5 maanden flink wat gedownload, om eerlijk te zijn zat ik deze maand op 185 GB, terwijl mijn datalimiet (fair use) 100 GB is. Nog nooit iets van gehoord en download gerust verderLekkere Loempia schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:01:
[...]Speedlinq heeft inderdaad een hard limiet. Mijn eef had het ook. Het stond ergens in diep in de voorwaarden toen. Dat zette kwaad bloed bij hem en is direct na het verlopen van het contract overgestapt naar Wanadoo. Hij had ook een baggere snelheid en met Wanadoo was het helelaal goed. Hij ging van €65 naar €22,50.
Speedlinq.....nee, dankje
ik weet niet of het hier in dit draadje past, maar is het bekend of er iets gaat wijzigen wanneer de Orange wijziging is doorgevoerd?
Bij voorbaat sorry..
is er eigenlijk ook een DNS gelinkt aan de verbinding van wanadoo? vroeger had ik demon. Daar kon ik een mijn eigen server benaderen via http://username.demon.nl
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Zie de site www.wanadoowordtorange.nlthamoosio schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:49:
ik weet niet of het hier in dit draadje past, maar is het bekend of er iets gaat wijzigen wanneer de Orange wijziging is doorgevoerd?
Nee, dat is bij wanadoo helaas niet het geval. Mis ik ook wel een beetje uit m'n demon tijd.Eastman schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:02:
is er eigenlijk ook een DNS gelinkt aan de verbinding van wanadoo? vroeger had ik demon. Daar kon ik een mijn eigen server benaderen via http://username.demon.nl
Wat zijn dan de oplossingen als ik een standalone NAS wil, die ook als ftp, http server kan dienen.. Hoe zorg ik er voor dat die te bereiken is? Voor zover ik het weet is de IP adres ook echt dynamisch.. elke keer als de verbinding uitvalt is er een grote kans dat je een andere ip krijgt..Lizard schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:41:
[...]
Zie de site www.wanadoowordtorange.nl
[...]
Nee, dat is bij wanadoo helaas niet het geval. Mis ik ook wel een beetje uit m'n demon tijd.
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Sinds gisteren vlekkeloze (afkloppen) overgang van XS4ALL naar Wanadoo Family. Retesnel; 2000kb+ in Newsleecher
Wel vreemd dat ik de LB page niet (meer) op kan, zal het ding eens resetten.
Wel vreemd dat ik de LB page niet (meer) op kan, zal het ding eens resetten.
Sinds gisteren is mijn lijn ook opgeleverd. Na wat gezeik bij Versatel/Tele2 (Ze hadden mijn lijn GEANNULEERD in plaats van geupgrade) heb ik gekozen voor Wanadoo in verband met de prijs/kwaliteit verhouding. Wat blijkt nu, de snelheid van Wanadoo met die Livebox is echt zwaar beroerd. Nou was Tele2 niet de snelste (waarschijnlijk een lijnprobleem, kwaliteit etc) ik kwam niet boven de 1.2 mb/sec (1200kbit) maar Wanadoo presteert het om nog ver onder die waardes te duiken. Hier mijn c&p van de Livebox ADSL stats:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 6712 Kb
Afname Dichtbij : 33.0 (dB)
Ver weg : 12.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
Ik heb al van alles geprobeerd. De kabels vervangen, zo kort mogelijke kabels. Cat5 kabels gebruiken voor de aansluitingen maar tot geen resultaat. Ik heb 1 keer een train gehad van 9445 oid, de dB's ben ik helaas vergeten te noteren. Wat kan ik nu nog meer proberen? Telefoon aansluiting komt binnen in een lasdop (kut ding) in de kelder. Daar staat de Livebox aangesloten op een (gbit) switch die het zaakje verder het netwerk op verdeeld.
Any ideas?
edit:
Nog eens een reboot gedaan:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 8720 Kb
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
De SNR-marge Dichtbij lijkt nogal veel te fluctueren.
Is er een manier om via telnet alleen de adsl lijn te resetten (resynchen/hertrainen) of moet ik elke keer dat ding compleet rebooten?
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 6712 Kb
Ik heb al van alles geprobeerd. De kabels vervangen, zo kort mogelijke kabels. Cat5 kabels gebruiken voor de aansluitingen maar tot geen resultaat. Ik heb 1 keer een train gehad van 9445 oid, de dB's ben ik helaas vergeten te noteren. Wat kan ik nu nog meer proberen? Telefoon aansluiting komt binnen in een lasdop (kut ding) in de kelder. Daar staat de Livebox aangesloten op een (gbit) switch die het zaakje verder het netwerk op verdeeld.
Any ideas?
edit:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 8720 Kb
Is er een manier om via telnet alleen de adsl lijn te resetten (resynchen/hertrainen) of moet ik elke keer dat ding compleet rebooten?
[ Voor 16% gewijzigd door redfoxert op 20-06-2006 10:43 ]
Ik heb al flink lopen zoeken, maar kan het niet vinden.. en weet haast zeker dat het niet mogelijk is, maar toch.. Misschien iemand die toch een backdoor weet.
Ik heb een KPN belbudget lijn, met daarop Wanadoo Family + Telefonie. Als je zelf belt (via wanadoo nummer dus), en je wordt gebeld op je kpn lijn (iedereen belt daarop), dan ben je niet bezet bent en die persoon wordt vrolijk na zoveel keer overgaan naar de voicemail doorgeschakeld. Nu krijgen we een telefoontje van de kpn voicemail terug, zodat we op de nummermelder kunnen zien dat we een voicemail hebben.
Nadeel is, dat als je nog steeds aan het bellen bent via je wanadoonummer, dat je dat telefoontje niet binnen krijgt en je niet weet dat je een voicemail hebt. Groter nadeel is, dat de KPN voicemail maar 1x belt; Als je de voicemail niet verwijderd dan belt ie niet meer.. alleen als je van 0 naar 1 voicemail gaat.
Is het mogelijk om er voor te zorgen dat, als je belt met je wanadoo nummer, dat je kpn lijn ook op bezet wordt gehouden (livebox instelling)? of is er een direct doorschakelnummer voor je wanadoo voicemail, zodat je je kpnlijn door kunt schakelen naar je wanadoo voicemail?
Ik heb een KPN belbudget lijn, met daarop Wanadoo Family + Telefonie. Als je zelf belt (via wanadoo nummer dus), en je wordt gebeld op je kpn lijn (iedereen belt daarop), dan ben je niet bezet bent en die persoon wordt vrolijk na zoveel keer overgaan naar de voicemail doorgeschakeld. Nu krijgen we een telefoontje van de kpn voicemail terug, zodat we op de nummermelder kunnen zien dat we een voicemail hebben.
Nadeel is, dat als je nog steeds aan het bellen bent via je wanadoonummer, dat je dat telefoontje niet binnen krijgt en je niet weet dat je een voicemail hebt. Groter nadeel is, dat de KPN voicemail maar 1x belt; Als je de voicemail niet verwijderd dan belt ie niet meer.. alleen als je van 0 naar 1 voicemail gaat.
Is het mogelijk om er voor te zorgen dat, als je belt met je wanadoo nummer, dat je kpn lijn ook op bezet wordt gehouden (livebox instelling)? of is er een direct doorschakelnummer voor je wanadoo voicemail, zodat je je kpnlijn door kunt schakelen naar je wanadoo voicemail?
ik had ergens in dit topic gelezen dat wanadoo niet met zijn klauwtjes aan de KPN lijn mag komen (blokkeren) wanneer je een binnenkomend gesprek hebt, en dat is dan een beetje het punt in jouw geval.
Doorschakelen van je KPN nummer kan altijd, maar dat is een handmatige wijziging. Ik dacht *21 bellen (www.kpn.com even zoeken) en dan kan je je KPN nummer doorschakelen naar je wanadoo nummer.
Doorschakelen van je KPN nummer kan altijd, maar dat is een handmatige wijziging. Ik dacht *21 bellen (www.kpn.com even zoeken) en dan kan je je KPN nummer doorschakelen naar je wanadoo nummer.
Bij voorbaat sorry..
Ik was altijd van mening dat wanadoo family een dynamische IP had, maar ik kan het nergens terug vinden, niet op de site en niet in dit topic...
Dus nu twijfel ik weer...
Het ip adres is statisch.Eastman schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:43:
Ik was altijd van mening dat wanadoo family een dynamische IP had, maar ik kan het nergens terug vinden, niet op de site en niet in dit topic...
Hoe is het netwerk gezien als je alleen adsl zou nemen en dus geen telefonie:
Ik heb nu Planet Internet Comfort 6000/768 54 per maand. En vind em nu wel erg duur worden, hoewel de kwaliteit me wel bevalt.
Telefonie heb ik niet nodig: bel eigenlijk nooit.
Maar is deze verbinding voor de rest wel stabiel met een redelijk strakke ping, speel veel online.
Ik heb nu Planet Internet Comfort 6000/768 54 per maand. En vind em nu wel erg duur worden, hoewel de kwaliteit me wel bevalt.
Maar is deze verbinding voor de rest wel stabiel met een redelijk strakke ping, speel veel online.
Ik zat in hetzelfde schuitje. Zat ook bij Planet maar mijn ouders vonden het een beetje te duur worden, dus moest ik opzoek naar een andere provider. Zo ben ik bij Wanadoo uitgekomen. Ik heb het sinds half mei en het bevalt prima en de snelheid ben ik zeker over te spreken. Haal een prima snelheid en dat zeker voor die prijs!ou812 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:55:
Hoe is het netwerk gezien als je alleen adsl zou nemen en dus geen telefonie:
De migratie van ons ging ook zonder problemen. Heb express mijn abbonnement een maand eerder besteld omdat ik niet wist hoe het zou gaan bij de migratie. Achteraf had dat helemaal niet gehoeven wat het verliep allemaal zeer vlotjes. Begin mei de brief de deur uitgedaan naar Planet dat ik bij ze wilde stoppen en via een telco-telco migratie naar een andere provider zou gaan. 5 dagen na de het versturen van de brief bericht gehad dat de brief was ontvangen en de het abbonnement zou worden stopgezet. Een paar dagen daarna ADSL aangevraagd bij Wanadoo en weer een paar dagen daarna een brief van hun ontvangen met de verwachtte opleverdatum. Op die datum was het ook daadwerkelijk opgeleverd en heb ik geen downtime kunnen ervaren omdat ik moest werken! Prima service dus van Wanadoo en Planet.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...
Hmm. Balen!thamoosio schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:27:
ik had ergens in dit topic gelezen dat wanadoo niet met zijn klauwtjes aan de KPN lijn mag komen (blokkeren) wanneer je een binnenkomend gesprek hebt, en dat is dan een beetje het punt in jouw geval.
Maar doorschakelen naar mijn Wanadoo nummer is ook niets... want als ik dan oppak, kost het mij geld
Alhoewel er veel topics zijn over een mailserver (mdaemon) en wanadoo krijg ik het niet voor elkaar om mail te versturen vanaf eigen domein.
DNS staat door verwezen naar eigen ip.
Heeft iemand een how-to hoe smtp in te stellen op een andere poort zodat dit wel lukt?
Heeft iemand een how-to hoe smtp in te stellen op een andere poort zodat dit wel lukt?
E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT
Erg duidelijk.ArieR schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:05:
[...]
Ik zat in hetzelfde schuitje. Zat ook bij Planet maar mijn ouders vonden het een beetje te duur worden, dus moest ik opzoek naar een andere provider. Zo ben ik bij Wanadoo uitgekomen. Ik heb het sinds half mei en het bevalt prima en de snelheid ben ik zeker over te spreken. Haal een prima snelheid en dat zeker voor die prijs!
De migratie van ons ging ook zonder problemen. Heb express mijn abbonnement een maand eerder besteld omdat ik niet wist hoe het zou gaan bij de migratie. Achteraf had dat helemaal niet gehoeven wat het verliep allemaal zeer vlotjes. Begin mei de brief de deur uitgedaan naar Planet dat ik bij ze wilde stoppen en via een telco-telco migratie naar een andere provider zou gaan. 5 dagen na de het versturen van de brief bericht gehad dat de brief was ontvangen en de het abbonnement zou worden stopgezet. Een paar dagen daarna ADSL aangevraagd bij Wanadoo en weer een paar dagen daarna een brief van hun ontvangen met de verwachtte opleverdatum. Op die datum was het ook daadwerkelijk opgeleverd en heb ik geen downtime kunnen ervaren omdat ik moest werken! Prima service dus van Wanadoo en Planet.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...
Op hoop van zegen dan maar, zal wel los lopen denk ik dan.
Als het maar een ok netwerk is om te gamen.
Ik speel niet zovaak online games, eigenlijk nooit. Dus daar kan ik je helaas niks over vertellen...ou812 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:55:
Erg duidelijk.
Op hoop van zegen dan maar, zal wel los lopen denk ik dan.
Als het maar een ok netwerk is om te gamen.
Verwijderd
Ok, ik ben de Livebox nu ECHT zat
(de internet connectie is echter prima)
Bij stroomuitval(wat wel eens gebeurt, ik zit in een appartementsgebouw) reset de Livebox telkens en:
- Staat BlueTooth onbeveiligd aan
- Zijn m'n bridge settings gewist
Sinds de laatste nieuwe update kan ik BT niet eens meer uitzetten! Ik kan enkel een wachtwoord instellen? Daarbij komt ook nog eens kijken dat bridgen niet via een menu kan, maar enkel via Telnet(ik kan dit wel, maar vind het gewoon stom).
Wat een pruts-modem zeg
[edit] Oh ja, wat ook niet werkt is het aansluiten van een 2de router op de Livebox router volgens deze setup:
Internet -> Livebox router -> Router 2 -> PC
De Livebox router forward gewoon álles naar Router 2 en er is DMZ ingesteld...
De Livebox routeert niet wanneer een poort 'idle' is. Enkel als de PC op de 2de router minstens 1 keer een signaal geeft naar de Livebox(eender welke poort, bvb een website openen), dan kan ik de PC van buitenaf raadplegen(dat werkt dan een paar uur, tot de Livebox beslist dat de poort weer 'idle' is).
</rant>
Ik zou graag een Linksys modem installeren, zoals deze:
http://www.paradigit.nl/pdf/10010606v.htm
Kan dit? En wat voor instellingen moet ik dan gebruiken?

Bij stroomuitval(wat wel eens gebeurt, ik zit in een appartementsgebouw) reset de Livebox telkens en:
- Staat BlueTooth onbeveiligd aan

- Zijn m'n bridge settings gewist
Sinds de laatste nieuwe update kan ik BT niet eens meer uitzetten! Ik kan enkel een wachtwoord instellen? Daarbij komt ook nog eens kijken dat bridgen niet via een menu kan, maar enkel via Telnet(ik kan dit wel, maar vind het gewoon stom).
Wat een pruts-modem zeg

[edit] Oh ja, wat ook niet werkt is het aansluiten van een 2de router op de Livebox router volgens deze setup:
Internet -> Livebox router -> Router 2 -> PC
De Livebox router forward gewoon álles naar Router 2 en er is DMZ ingesteld...
De Livebox routeert niet wanneer een poort 'idle' is. Enkel als de PC op de 2de router minstens 1 keer een signaal geeft naar de Livebox(eender welke poort, bvb een website openen), dan kan ik de PC van buitenaf raadplegen(dat werkt dan een paar uur, tot de Livebox beslist dat de poort weer 'idle' is).
</rant>
Ik zou graag een Linksys modem installeren, zoals deze:
http://www.paradigit.nl/pdf/10010606v.htm
Kan dit? En wat voor instellingen moet ik dan gebruiken?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 17:23 ]
ahh dankje voor de bevestiging...
ik had net al een paar keer geprobeerd te disconnecten en weer te connecten met me modem... ip bleef telkens het zelfde
hello mensen,
ik had een vraagje, ik heb de startpost doorgelezen etcetc.. en wat rond gezocht. maar neits concreets gevodnen, maar zal er vast wel ergens tussen staan dat neit.
maa rik ben dus van plan om voer te stappen naar wanadoo adsl family. ik heb nu speedlinq. ik had even een vraagje. hoe lang duurt het meestal gemiddled voordat wanadoo de verbinding oplevert? kunnen een paar mensne even aangeven hoe lang het duurde na de aanvraag voordat de adsl aangeleverd werd. te vroeg aanvragen heeft natuurlijk geen nut want dan meot ik mn oude abo afbetalen.
en te vroeg opzeggen zit danw eer met het probleem van neit kunnen overnemen van de verbinding. dus ik probeer het een beetje te plannen. dus hoe kan ik dit het beste oplossen.
groetjes
ik had een vraagje, ik heb de startpost doorgelezen etcetc.. en wat rond gezocht. maar neits concreets gevodnen, maar zal er vast wel ergens tussen staan dat neit.
maa rik ben dus van plan om voer te stappen naar wanadoo adsl family. ik heb nu speedlinq. ik had even een vraagje. hoe lang duurt het meestal gemiddled voordat wanadoo de verbinding oplevert? kunnen een paar mensne even aangeven hoe lang het duurde na de aanvraag voordat de adsl aangeleverd werd. te vroeg aanvragen heeft natuurlijk geen nut want dan meot ik mn oude abo afbetalen.
en te vroeg opzeggen zit danw eer met het probleem van neit kunnen overnemen van de verbinding. dus ik probeer het een beetje te plannen. dus hoe kan ik dit het beste oplossen.
groetjes
3 weken na indienen van je aanvraag (niet in weekend)... wordt het aangesloten..dangerpaki schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:45:
hello mensen,
groetjes
in mijn geval was dat geloof ik 23 dagen na aanvraag..
ik zat daardoor nog mooi 2,5 week bij mijn oude provider (tiscali) omdat de opzegging niet lekker verliep.. (dubbele abbo)... maar ik mag niet zeuren.. lekker goedkope lijntje bij wanadoo..
---
iemand?profweirdo schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:51:
Alhoewel er veel topics zijn over een mailserver (mdaemon) en wanadoo krijg ik het niet voor elkaar om mail te versturen vanaf eigen domein.
E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT
Ik heb Family 13 juni aangevraagd ivm overstap van hccnet, BBned. En nu staat er dat het de 29e opgeleverd gaat worden. Dus das wel rap vind ik.
ik ben een beetje aan het kijken kwa instellingen van port forwarding... vraag me af of ik wel goed zit.
onder kopje firewall kan je firewall policies toevoegen, als ik dan op toevoegen klik, krijg ik een popup dat ik verzend en ontvang interfaces moet kiezen... ik heb geen idee welke ik moet kiezen.. ph0, eth0, mer0 of ppp0
Of zit ik helemaal verkeerd te kijken/zoeken
onder kopje firewall kan je firewall policies toevoegen, als ik dan op toevoegen klik, krijg ik een popup dat ik verzend en ontvang interfaces moet kiezen... ik heb geen idee welke ik moet kiezen.. ph0, eth0, mer0 of ppp0
Of zit ik helemaal verkeerd te kijken/zoeken
Er is een online service die je SMTP requests op port 25 opvangt en vervolgens doorrouterd naar je server op een custom poort. Dit moet je alleen ff in DNS instellen. Kan zo ff niet meer o pde naam komen, zal het even proberen op te zoeken
bedankt voor je antwoord. bij jouw duurde het dus 23 dagen ik zie dat het bij skype 16 dagen zal gaan duren. laten we zeggen dat ik dus wel op zo'n 20 dagen meot rekenen.TweakBoy schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:15:
[...]
3 weken na indienen van je aanvraag (niet in weekend)... wordt het aangesloten..
in mijn geval was dat geloof ik 23 dagen na aanvraag..
ik zat daardoor nog mooi 2,5 week bij mijn oude provider (tiscali) omdat de opzegging niet lekker verliep.. (dubbele abbo)... maar ik mag niet zeuren.. lekker goedkope lijntje bij wanadoo..
maar inderdaad zeuren mogen we neit is een mooi lijntje voor de prijs. en mooi modempje erbij ook nog.
een vraag trouwens hierover.. adsl family is 23,95 incl modemhuur. je kan bij de aanvraag kiezen voor draadloos of normaal moden die respectievelijk geloof ik 3.95 en 1 euro aan huur kosten per maand. ik neem aan dat deze kosten niet van toepassing zijn voor adsl family aangezien die al incl modemhuur zijn. of komt er nog wel wat bij als je een wireless modem neemt?
(staat wel wat over bij de bestelprocedure maar vraag het voor zekerheid toch even vragen naar gebruikerservaringen)
Bij mij duurde het 27 dagen + 1 dag vertraging.
Terwijl het bij mijn broer al binnen 7 dagen binnen was.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Op de kop af precies 19 dagen tot oplevering.
Anyone ?redfoxert schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:25:
Sinds gisteren is mijn lijn ook opgeleverd. Na wat gezeik bij Versatel/Tele2 (Ze hadden mijn lijn GEANNULEERD in plaats van geupgrade) heb ik gekozen voor Wanadoo in verband met de prijs/kwaliteit verhouding. Wat blijkt nu, de snelheid van Wanadoo met die Livebox is echt zwaar beroerd. Nou was Tele2 niet de snelste (waarschijnlijk een lijnprobleem, kwaliteit etc) ik kwam niet boven de 1.2 mb/sec (1200kbit) maar Wanadoo presteert het om nog ver onder die waardes te duiken. Hier mijn c&p van de Livebox ADSL stats:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 6712 Kb
Any ideas?
edit:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 8720 Kb
Dat is er voor als je incoming port 25 geblocked is; bij wanadoo is outgoing port 25 geblocked. Iedereen kan via poort 25 naar je server komen en mail afdroppen, maar jij kan alleen via poort 25 naar de wanadoo mailserver, anders niets.ikbensander schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:28:
[...]
Er is een online service die je SMTP requests op port 25 opvangt en vervolgens doorrouterd naar je server op een custom poort. Dit moet je alleen ff in DNS instellen. Kan zo ff niet meer o pde naam komen, zal het even proberen op te zoeken
Je kunt in maildeamon invoeren dat al je mail naar smtp.wanadoo.nl gestuurd moet worden voor aflevering. Bridgehead heet het bij Exchange; voor mdaemon moet je even zoeken, volgens mij staat dat bij je primary domain settings.
Dutchzilla schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:39:
Bij mij duurde het 27 dagen + 1 dag vertraging.
ok bedankt. lijk dat je broer een uitzonderingetje was. dus toch wel even rekenen op de 20 dagen denk ik... en als het wat uitlookt 27 dagen maar ok. dat zou goed uitkomen dan doordat ik minder voer lap heb met de oude adsl abocoorz schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:37:
Op de kop af precies 19 dagen tot oplevering.
worden er nog andere poorten geblokt bij wanadoo. en is dit blokken puur om spam tegen te gaan? of andere reden.Krypt schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:59:
[...]
Dat is er voor als je incoming port 25 geblocked is; bij wanadoo is outgoing port 25 geblocked. Iedereen kan via poort 25 naar je server komen en mail afdroppen, maar jij kan alleen via poort 25 naar de wanadoo mailserver, anders niets.
Je kunt in maildeamon invoeren dat al je mail naar smtp.wanadoo.nl gestuurd moet worden voor aflevering. Bridgehead heet het bij Exchange; voor mdaemon moet je even zoeken, volgens mij staat dat bij je primary domain settings.
een vraag trouwens hierover.. adsl family is 23,95 incl modemhuur. je kan bij de aanvraag kiezen voor draadloos of normaal moden die respectievelijk geloof ik 3.95 en 1 euro aan huur kosten per maand. ik neem aan dat deze kosten niet van toepassing zijn voor adsl family aangezien die al incl modemhuur zijn. of komt er nog wel wat bij als je een wireless modem neemt?
(staat wel wat over bij de bestelprocedure maar vraag het voor zekerheid toch even vragen naar gebruikerservaringen)
[ Voor 53% gewijzigd door dangerpaki op 21-06-2006 11:05 ]
Bij wireless livebox krijg je gewoon een extra insteek kaartje voor je Livebox en daar betaal je dus die extra 3,95 per maand voor. Zie ook de Topic start voor extra info. Algemene tendens in dit forum is geloof ik dat de meesten die wireless uitbreidingskaart van Wanadoo zelf geen goede optie vinden.dangerpaki schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:02:
[...]
Ben overgestapt van Quicknet XXL (8Mbit) naar Family met telefonie. Voor Quicknet moest ik 55 euro per maand betalen. Wanadoo kost maar 30 euro incl telefonie.
Ik had gewacht met opzeggen bij Quicknet tot ik datum van aansluiting wist van wanadoo. Kreeg ik gisteren op de dag van wanadoo oplevering een telefoontje van Quicknet op m'n werk dat ze de adsl niet konden opzeggen tot 1 augustus. Begrijpelijk dat er een administratieve opzegtermijn is, maar de mevrouw aan de telefoon wilde mij doen geloven dat er tot die tijd ook geen andere ADSL op de lijn zou kunnen. Ik moest maar snel actie ondernemen om de oplevering van wanadoo uit te stellen!
Bleek grote onzin. Gebeld met wanadoo, meneer vertelde dat de lijn vrij was en wanadoo geen technische problemen had ondervonden. Thuisgekomen van werk lag quicknet plat en heb ik de livebox aangesloten. Telefoonstekker erin, switch eraan en draaien maar! Helemaal die dikke handleiding niet nodig. Het bevalt uitstekend! Newsleecher (Eweka) haalt max. 1.55 MB/sec. Top!
Bleek grote onzin. Gebeld met wanadoo, meneer vertelde dat de lijn vrij was en wanadoo geen technische problemen had ondervonden. Thuisgekomen van werk lag quicknet plat en heb ik de livebox aangesloten. Telefoonstekker erin, switch eraan en draaien maar! Helemaal die dikke handleiding niet nodig. Het bevalt uitstekend! Newsleecher (Eweka) haalt max. 1.55 MB/sec. Top!
[ Voor 15% gewijzigd door SveNRG op 21-06-2006 11:28 ]
All that you know, is at an end
Zo, ik heb net een verhuizing aangevraagd, en niet zomaar een. Een waarbij mijn kpnnummer/verbinding stop gezet wordt en wanadoo over gezet moet worden naar de aansluitng van mijn vriendin.
Op hoop van zege !!!!
Op hoop van zege !!!!
HT & NAS & Inventaris
werden jullie ook opgebeld door wanadoo?
of de livebox ook was geupgrade?
Nu is het helemaal orange achtig
of de livebox ook was geupgrade?
Nu is het helemaal orange achtig

ik dacht dat de firmware op de 27e zou komen. hmm even resetten dan.
Verwijderd
Hoi,
ik heb een probleempje: ik kon van versatel plus en vandaag heb ik familie lifebox gekregen. de boel aangesloten en gelijk werken. maaarrrr... ik heb een LAN met 10.0.0.0/24 en die lifebox zat op 192.168.1.1/24 te babbelen.
ik de stoute schoenen aan en met telnet een ander DHCP net er op gezet en ook de eth0 op 10.0.0.138 (jawel:) gezet.
exit,save,reboot en DHCP deelt weer mijn eerder reeks uit.
maar wat toen mijn portforwards... ik heb een mail servertje draaien en dus in mijn MX aanpassen en dat ging goed. ook HTTPS en FTP willen open maar nu het probleem, bittorren wil niet open! en mijn tracker is niet blij (ik dus ook niet) en ook Emule kan me niet zien. ik heb de poorten net zo geopend als voor SMTP en HTTPS en FTP, maar als ik GRC vraag te kijken krijg ik:
Port
Status Protocol and Application
6880
Stealth Unknown Protocol for this port
Unknown Application for this port
6881
Closed Unknown Protocol for this port
6882
6883
6884
6885
6886
6887
6888
Closed muse
MUSE
6889
oftewel die lifebox knijpt zijn knietjes samen voor bittorrent? of doe ik iets fout?
alvast bedankt..
edit
en als ik de emule poorten opvraag..
Port
4661
Closed kar2ouche
Kar2ouche Peer location service
4662
OPEN! Unknown Protocol for this port
dus 4662 mag weer wel??
/edit
ik heb een probleempje: ik kon van versatel plus en vandaag heb ik familie lifebox gekregen. de boel aangesloten en gelijk werken. maaarrrr... ik heb een LAN met 10.0.0.0/24 en die lifebox zat op 192.168.1.1/24 te babbelen.
ik de stoute schoenen aan en met telnet een ander DHCP net er op gezet en ook de eth0 op 10.0.0.138 (jawel:) gezet.
exit,save,reboot en DHCP deelt weer mijn eerder reeks uit.
maar wat toen mijn portforwards... ik heb een mail servertje draaien en dus in mijn MX aanpassen en dat ging goed. ook HTTPS en FTP willen open maar nu het probleem, bittorren wil niet open! en mijn tracker is niet blij (ik dus ook niet) en ook Emule kan me niet zien. ik heb de poorten net zo geopend als voor SMTP en HTTPS en FTP, maar als ik GRC vraag te kijken krijg ik:
Port
6880
Stealth Unknown Protocol for this port
6881
6882
6883
6884
6885
6886
6887
6888
Closed muse
MUSE
6889
oftewel die lifebox knijpt zijn knietjes samen voor bittorrent? of doe ik iets fout?
alvast bedankt..
edit
en als ik de emule poorten opvraag..
Port
4661
Closed kar2ouche
Kar2ouche Peer location service
4662
OPEN! Unknown Protocol for this port
dus 4662 mag weer wel??
/edit
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 18:49 ]
ik ga weer de topic start doorlezen. maar moet je die 3,95 nou wel extra betalen bij family of neit. aangezien de prijs van family incl modem is. maar er staat neit bij welke modme je krijgt. of is dat alleen de draadversie en neit de draadloze versie die inbegrepen is in de prijs van 23,95martdj schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:15:
[...]
Bij wireless livebox krijg je gewoon een extra insteek kaartje voor je Livebox en daar betaal je dus die extra 3,95 per maand voor. Zie ook de Topic start voor extra info. Algemene tendens in dit forum is geloof ik dat de meesten die wireless uitbreidingskaart van Wanadoo zelf geen goede optie vinden.
Standaard betaal je €1 euro/maand huur voor de livebox. Bij een family abonnement zonder telefonie is dat dus €22,95 + €1,- = €23,95 / maand. Indien je de wifi set erbij neemt ben je het volgende kwijt:dangerpaki schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:31:
[...]
ik ga weer de topic start doorlezen. maar moet je die 3,95 nou wel extra betalen bij family of neit. aangezien de prijs van family incl modem is. maar er staat neit bij welke modme je krijgt. of is dat alleen de draadversie en neit de draadloze versie die inbegrepen is in de prijs van 23,95
€22,95 + €1,- + €2,95 = €26,90 / maand.
Bij deze bevestiging dat de
Linksys WPC54G ver.1.2 ook werkt met de LB
FCC ID: Q87-WPC54GV12
NIET werkend:
Linksys WPC54G ver.3
Linksys WPC54G ver.1.2 ook werkt met de LB
FCC ID: Q87-WPC54GV12
NIET werkend:
Linksys WPC54G ver.3
't zal vast duizende keer zijn dat iemand 't vraagt, maar is poort 25 open bij wanadoo/livebox? 
het staat niet in de faq namelijk.
[ Voor 21% gewijzigd door blup op 21-06-2006 21:24 ]
Verwijderd
zo een beetje de enige poort die goed geforward wordt... ja dusblup schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:23:
't zal vast duizende keer zijn dat iemand 't vraagt, maar is poort 25 open bij wanadoo/livebox?
outbound staat poort 25 dicht. Je kan alleen relayen via de mailserver van Wanadoo.
ok bedankt.. maar als ik het goed heb zit er sowieso BT ingebouwd, dus als jee BT dongle heb hangen aan een ouwe comp dan kan je dus ook gewoon daarmee internetten (wel langzaam dat wel) maar anders inderdaad zelf een goed werkende wifi kaart kopen.Lizard schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:05:
[...]
Standaard betaal je €1 euro/maand huur voor de livebox. Bij een family abonnement zonder telefonie is dat dus €22,95 + €1,- = €23,95 / maand. Indien je de wifi set erbij neemt ben je het volgende kwijt:
€22,95 + €1,- + €2,95 = €26,90 / maand.
Ik heb een klein firmware-dump programmaatje geschreven dat via telnet verloopt. Het is langzamer dan via TFTP. Ik ga eens uitzoeken of er nog meer 'bestandnamen' verborgen zijn.
edit:
Hier is het: http://darkfader.net/misc/files/livebox_dump.zip
Hier is het: http://darkfader.net/misc/files/livebox_dump.zip
[ Voor 43% gewijzigd door darkfader op 22-06-2006 21:32 ]
b19e15604eb711b025c57883b934c2ac52418f25
Verwijderd
maar dus iedereen is in staat bittorrent te connecten? oftewel de poorten te forwarden? of ben ik de enige op dit forum die P2P gebruikt??
Volgens de statuspagina is mijn verbinding ook opgeleverd (de 6e aangevraagd). Helaas nog geen modem e.d. binnen dus nog eventjes wachten...
Ik host een webserver met Wanadoo Family en op zich gaat dat goed. Alleen kan ik lokaal mijn eigen website via de url (www.mijnwebsite.nl) niet bereiken. Binnen het netwerk moet ik het interne adres (192.168.1.10) gebruiken. Dat is een beetje irritant.
Weet iemand hoe ik dit oplos?
All things move towards their end
Zover ik weet is dat op te lossen omdat jeje eigne ip niet kan bereiken Beetje lastig om uit te leggen wat er gebeurdArny schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:26:
Ik host een webserver met Wanadoo Family en op zich gaat dat goed. Alleen kan ik lokaal mijn eigen website via de url (www.mijnwebsite.nl) niet bereiken. Binnen het netwerk moet ik het interne adres (192.168.1.10) gebruiken. Dat is een beetje irritant.
Extern is hij wel gewoon te bereiken. Maar als ik intern de url gebruik kom ik in de livebox.WeAreLegion schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:30:
[...]
Zover ik weet is dat op te lossen omdat jeje eigne ip niet kan bereiken Beetje lastig om uit te leggen wat er gebeurdmaar je zal het toch echt zo moeten doen
All things move towards their end
Een optie is als je je eigen DNS draait daar een vermelding in maken en anders in host file op elke machine lokaal een vermelding te maken.
Bing
Of de proxy van wanadoo gebruiken. Je zou zelf een proxy script kunnen schrijven zodat alleen, als je naar www.mijnwebsite.nl gaat, de proxy gebruikt wordt.
Verwijderd
Zelf heb ik wel een poort opengegooid alleen zonder veel effect...er staat nog steeds dat ik unconnectable ben maar ik haal gewoon full speed.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 07:49:
maar dus iedereen is in staat bittorrent te connecten? oftewel de poorten te forwarden? of ben ik de enige op dit forum die P2P gebruikt??
Ik heb al eerder een soortgelijke vraag gesteld in dit forum, maar tot op heden nog geen (voor mijn gevoel) duidelijk antwoord gekregen. Vandaar dat ik de vraag, in misschien wat duidelijkere bewoordingen, herhaal.
Op dit moment heb ik internet via @home. Op 16 juni heb ik Wanadoo Family (zonder telefonie) aangevraagd.
Wat ik wil is: internet op 2 pc’s, 1 via een ethernetkabel en 1 draadloos (pc staat een verdieping hoger). Ik heb begrepen dat de draadloze Livebox niet echt een succes is vanwege een te klein bereik. Wat is nu de beste oplossing:
1. de livebox gebruiken i.c.m. een draadloze router?
2. i.p.v. de Livebox een andere modem met ingebouwde router en draadloos accespoint gebruiken?
Optie 1
Ik gebruik op dit moment de Sitecom WL-106 (i.c.m. @home). Is deze ook te gebruiken voor Wanadoo Family en hoe zit het in dat geval met de snelheid? Ik heb begrepen dat Wanadaoo Family ADSL2+ is. Kan de Sitecom WL-106 deze snelheid aan? Kan iemand me vertellen hoe ik de Sitecom moet instellen om te werken met Wanadoo? Ik heb verder geen verstand van (draadloze) netwerken en heb dan ook geen idee welke instellingen ik moet gebruiken en in welk menu ik deze moet instellen
. Op diverse plaatsen op dit en andere forums zie ik iets over het uitschakelen van de routerfunctie (omdat de Livebox al een ingebouwde router heeft), het uitschakelen van de DHCP functie, het forwarden van poorten etc. maar ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen.
Of is er misschien iemand die me een andere draadloze router kan aanbevelen en me (stap voor stap) kan uitleggen hoe ik deze moet instellen?
Optie 2
Ik heb o.a. de Linksys WAG54GS gezien die me wel geschikt lijkt. Deze schijnt ook een vrij groot bereik te hebben waardoor het geen probleem zou mogen zijn dat tussen dit modem en de PC een betonnen vloer zit.
Nu heb ik gelezen dat je bij het gebruik van de Livebox een installatie CD kunt/moet gebruiken waarmee je o.a. je gebruikersnaam en wachtwoord van Wanadoo opgeeft. Hoe werkt dit als je een ander modem gebruikt?
Inmiddels heeft een andere gebruiker (Mili, dank je wel
) al een aantal instellingen vermeldt:
VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen
Maar voorzover ik uit de online-handleiding van de WAG54SG begrijp, kun je bij gebruik van de RFC1483 Brigded LLC (wat dat dan ook moge zijn) geen gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Hoe krijg ik dat ding dan aan het werken?
Ik weet dat ik misschien niet de meest gemakkelijke vraag stel, maar ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Tot slot nog een simpele vraag: de PC die een verdieping hoger staat, heeft op dit moment een draadloze verbinding met de Sitecom via een USB-dongle die is aangesloten op een USB 1.0 poort. De verbinding is erg langzaam. Wordt deze sneller als ik de USB 1.0 poort vervang door een USB 2.0 poort? Of is de snelheid van draadloos internet sowieso dermate laag dat een USB 1.0 poort dit makkelijk aan moet kunnen en heeft een USB 2.0 poort dus geen toegevoegde waarde?
Op dit moment heb ik internet via @home. Op 16 juni heb ik Wanadoo Family (zonder telefonie) aangevraagd.
Wat ik wil is: internet op 2 pc’s, 1 via een ethernetkabel en 1 draadloos (pc staat een verdieping hoger). Ik heb begrepen dat de draadloze Livebox niet echt een succes is vanwege een te klein bereik. Wat is nu de beste oplossing:
1. de livebox gebruiken i.c.m. een draadloze router?
2. i.p.v. de Livebox een andere modem met ingebouwde router en draadloos accespoint gebruiken?
Optie 1
Ik gebruik op dit moment de Sitecom WL-106 (i.c.m. @home). Is deze ook te gebruiken voor Wanadoo Family en hoe zit het in dat geval met de snelheid? Ik heb begrepen dat Wanadaoo Family ADSL2+ is. Kan de Sitecom WL-106 deze snelheid aan? Kan iemand me vertellen hoe ik de Sitecom moet instellen om te werken met Wanadoo? Ik heb verder geen verstand van (draadloze) netwerken en heb dan ook geen idee welke instellingen ik moet gebruiken en in welk menu ik deze moet instellen

Of is er misschien iemand die me een andere draadloze router kan aanbevelen en me (stap voor stap) kan uitleggen hoe ik deze moet instellen?
Optie 2
Ik heb o.a. de Linksys WAG54GS gezien die me wel geschikt lijkt. Deze schijnt ook een vrij groot bereik te hebben waardoor het geen probleem zou mogen zijn dat tussen dit modem en de PC een betonnen vloer zit.
Nu heb ik gelezen dat je bij het gebruik van de Livebox een installatie CD kunt/moet gebruiken waarmee je o.a. je gebruikersnaam en wachtwoord van Wanadoo opgeeft. Hoe werkt dit als je een ander modem gebruikt?
Inmiddels heeft een andere gebruiker (Mili, dank je wel
VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen
Maar voorzover ik uit de online-handleiding van de WAG54SG begrijp, kun je bij gebruik van de RFC1483 Brigded LLC (wat dat dan ook moge zijn) geen gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Hoe krijg ik dat ding dan aan het werken?
Ik weet dat ik misschien niet de meest gemakkelijke vraag stel, maar ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Tot slot nog een simpele vraag: de PC die een verdieping hoger staat, heeft op dit moment een draadloze verbinding met de Sitecom via een USB-dongle die is aangesloten op een USB 1.0 poort. De verbinding is erg langzaam. Wordt deze sneller als ik de USB 1.0 poort vervang door een USB 2.0 poort? Of is de snelheid van draadloos internet sowieso dermate laag dat een USB 1.0 poort dit makkelijk aan moet kunnen en heeft een USB 2.0 poort dus geen toegevoegde waarde?
Ik had hetzelfde probleem (poort geforward, maar toch niet connectable), maar heb het zojuist opgelost door de _ uit de regelnaam te halen. Misschien is dit ook voor jou de oplossing?Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:16:
[...]
Zelf heb ik wel een poort opengegooid alleen zonder veel effect...er staat nog steeds dat ik unconnectable ben maar ik haal gewoon full speed.
Verwijderd
zou je een screenshot kunnen plaatsen zodat ik mee kan kijken waar je dit doet? ik zie geen underscore..GrandmasteR schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:21:
[...]
Ik had hetzelfde probleem (poort geforward, maar toch niet connectable), maar heb het zojuist opgelost door de _ uit de regelnaam te halen. Misschien is dit ook voor jou de oplossing?
over de poort 25 ellende: ik heb een smarthost aangemaakt die mijn smtp verkeer naar smtp.wanadoo.nl stuurt. ik kan weer mailtjes versturen..
maar ik las dat er sinds de nieuwe firmware van de lijfdoos meer mensen met portforward problemen zijn.. zou het de firmware zijn??
Verwijderd
hoe zou het kunnen komen dat ik op 17 mbit blijf hangen terwijl de centrale waar ik op zit vanuit mijn woning kan zien. ongeveer 150 meter. ligt het aan dat ik 10 meter telefoon kabel gebruik in huis nog?
haal wel 1830 kb/s dus vind het niet erg maar vroeg het me gewoon af.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 924 Kb
DownStream 17416 Kb
Afname Dichtbij : 14.4 (dB)
Ver weg : 8.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 64
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0
haal wel 1830 kb/s dus vind het niet erg maar vroeg het me gewoon af.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 924 Kb
DownStream 17416 Kb
Afname Dichtbij : 14.4 (dB)
Ver weg : 8.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 64
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 23:18 ]
dat lijkt er wel op, want je Upstream is ook niet lekker. probeer het is met een korte kabel en als het echt niet korter kan, gebruik dan een UTP kabel en zet daar een RJ11 stekker erop (telefoonstekker)
http://192.168.1.1 --> FirewallVerwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:55:
[...]
zou je een screenshot kunnen plaatsen zodat ik mee kan kijken waar je dit doet? ik zie geen underscore..
over de poort 25 ellende: ik heb een smarthost aangemaakt die mijn smtp verkeer naar smtp.wanadoo.nl stuurt. ik kan weer mailtjes versturen..yeaaaaaahh!
maar ik las dat er sinds de nieuwe firmware van de lijfdoos meer mensen met portforward problemen zijn.. zou het de firmware zijn??
en dan het veld 'Naam'.
Underscores en spaties lijkt ie niet leuk te vinden (het veranderen van de naam van Bittorrent_TCP naar BittorrentTCP verhielp dus het probleem)
Verwijderd
nop, ik heb geen _ gebruikt..
ik zit er zwaar aan te denken om te gaan bridgen. ik heb zowiezo al een linksys WRT54G voor wireless er achter zitten, laat ik die wel firewallen en portforwarden. alleen baal ik dan wel dat bij elke stroomstoring ik de boel weer moet configureren.
wat een gekut zeg
en een ander adsl2+ modem dat wel goed werkt? ik heb daar wel een paar tientje voor over..
ik zit er zwaar aan te denken om te gaan bridgen. ik heb zowiezo al een linksys WRT54G voor wireless er achter zitten, laat ik die wel firewallen en portforwarden. alleen baal ik dan wel dat bij elke stroomstoring ik de boel weer moet configureren.
wat een gekut zeg
en een ander adsl2+ modem dat wel goed werkt? ik heb daar wel een paar tientje voor over..
Verwijderd
Ik heb geen _ gebruikt, dus dat kan het niet zien. Wat ik zo raar vind is dat hij af en toe wel aangeeft dat de poort open is?GrandmasteR schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:21:
[...]
Ik had hetzelfde probleem (poort geforward, maar toch niet connectable), maar heb het zojuist opgelost door de _ uit de regelnaam te halen. Misschien is dit ook voor jou de oplossing?
iemand in de omgeving amsterdam ook probs met wanadoo? gisternacht stroomstoring gehad maar nu de electriciteit weer terug is heb ik nog steeds geen internet. helpdesk nummer geeft ingesprek, helpdesk stuk op hun website geeft time-out..
Ik wil ook overstappen naar Wanadoo 20 MB maar heb zo mijn bedenkingen over de Livebox EN ik wil alles wireless hebben. Dat PCMCIA kaartje dat je normaal in je notebook doet gebruiken in je Livebox vind ik sowieso al bedenkelijk. Kan ik die Livebox gewoon weglaten en vervangen door een nieuw aan te schaffen Linksys WAG200G?
http://www-nl.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper
Ik heb nu ook al alles van Linksys (oa een WRT54G) maar wil niet uren lang gaan rotzooien met de Livebox en deze router. En als ik een nieuw modem koop is dat bijna net zo duur als de Linksys WAG200G all-in-one oplossing! Graag jullie meningen hierover
Ik heb nu ook al alles van Linksys (oa een WRT54G) maar wil niet uren lang gaan rotzooien met de Livebox en deze router. En als ik een nieuw modem koop is dat bijna net zo duur als de Linksys WAG200G all-in-one oplossing! Graag jullie meningen hierover
Heel simpel: je mag het zelf weten maar in principe hoef je niks nieuw aan te schaffen. Plug de kabel uit je Livebox gewoon in een LAN-poort van je Linksys-router, geef de router een eigen IP in de range van de Livebox. bijv 192.168.1.19, zet DHCP uit en klaar ben je met je draadloos en 3x bekabeld. Werkt hier al een halfjaar prima dus ik zou niets aanschaffen als ik jou wastslh schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:59:
Ik wil ook overstappen naar Wanadoo 20 MB maar heb zo mijn bedenkingen over de Livebox EN ik wil alles wireless hebben. Dat PCMCIA kaartje dat je normaal in je notebook doet gebruiken in je Livebox vind ik sowieso al bedenkelijk. Kan ik die Livebox gewoon weglaten en vervangen door een nieuw aan te schaffen Linksys WAG200G?
[ Voor 4% gewijzigd door objectief2 op 23-06-2006 15:10 ]
Klinkt goed! Ga ik dat eerst maar eens proberen, thanks!objectief2 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:08:
[...]
Heel simpel: je mag het zelf weten maar in principe hoef je niks nieuw aan te schaffen. Plug de kabel uit je Livebox gewoon in een LAN-poort van je Linksys-router, geef de router een eigen IP in de range van de Livebox. bijv 192.168.1.19, zet DHCP uit en klaar ben je met je draadloos en 3x bekabeld. Werkt hier al een halfjaar prima dus ik zou niets aanschaffen als ik jou was
Verwijderd
Zou je uit kunnen leggen hoe je dat gedaan hebt?! misschien wat screenshots van de instellingen ofzo? Ik heb mn WRT54G nu namelijk (beetje overbodig) als router achter router draaien... Het werkt allemaal wel, maar ik zou graag willen weten hoe je ervoor gezorgd hebt dat de router gewoon als switch werkt enzo?objectief2 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:08:
[...]
Heel simpel: je mag het zelf weten maar in principe hoef je niks nieuw aan te schaffen. Plug de kabel uit je Livebox gewoon in een LAN-poort van je Linksys-router, geef de router een eigen IP in de range van de Livebox. bijv 192.168.1.19, zet DHCP uit en klaar ben je met je draadloos en 3x bekabeld. Werkt hier al een halfjaar prima dus ik zou niets aanschaffen als ik jou was
Goed hier volgt de uitleg zoals mijn WRT54G als switch/accesspoint achter de Livebox werkt nadat je alles achter elkaar hebt aangesloten:
1. Zorg dat je, nadat je de setupcd van de router hebt gedraaid (aanwijzingen opvolgen), in de webinterface komt (standaardwachtwoord: admin)
2. Veranderd op de eerste pagina die je zet bij NETWORK SETUP het Local IP Address in bijv. 192.168.1.19. En verander DHCP server van Enable naar Disable!
3. Vervolgens doe je Save settings
4. Nu verwissel je de ethernetkabel die nog in je WAN-poort van de router zit voor 1 van de 4 vrije LAN-poorten. Welke je kiest maakt niet uit.
5. Vervolgens heb ik de Livebox herstart (via stroom uit en aan), en daarna de Linksys voor de zekerheid herstarten (stroom er ff af en dan er weer op)
6. Het werkt! Je Livebox is te benaderen via 192.168.1.1 en je Linksys router via 192.168.1.19 (of het IP Address wat je zelf hebt gekozen)
Succes ermee
1. Zorg dat je, nadat je de setupcd van de router hebt gedraaid (aanwijzingen opvolgen), in de webinterface komt (standaardwachtwoord: admin)
2. Veranderd op de eerste pagina die je zet bij NETWORK SETUP het Local IP Address in bijv. 192.168.1.19. En verander DHCP server van Enable naar Disable!
3. Vervolgens doe je Save settings
4. Nu verwissel je de ethernetkabel die nog in je WAN-poort van de router zit voor 1 van de 4 vrije LAN-poorten. Welke je kiest maakt niet uit.
5. Vervolgens heb ik de Livebox herstart (via stroom uit en aan), en daarna de Linksys voor de zekerheid herstarten (stroom er ff af en dan er weer op)
6. Het werkt! Je Livebox is te benaderen via 192.168.1.1 en je Linksys router via 192.168.1.19 (of het IP Address wat je zelf hebt gekozen)
Succes ermee
Dit topic is gesloten.