Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 39 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.557 views sinds 30-01-2008

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
Althalus schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:54:
[...]

Wat is hier de reden van? De CPU moet nog alle data goed ordenen?
nee, omdat de physics kaart slechts een aantal bewerkingen kan versnellen terwijl het physics-gamestate-gedrag altijd op de cpu moet gebeuren uiteindelijk heb je wel meer en betere physics maar om die physics kaart volledig te gebruiken komt je cpu last ongeveer even hoog als de oude situatie met eenvoudige physics, hetzelfde geld trouwens ook voor gpus.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb hier al op Vista gezocht, maar kom niet uit m'n vraag.

Weet iemand wanneer ATi nieuwe drivers uitbrengt voor Vista Beta 2? Want de huidige drivers zijn 3x k*t, met 1 monitor werkt het prima, maar met dual monitor gaan beide monitoren flippen en werkt het gewoon niet...

Ben trouwens ook niet de enige die dit heeft want heb al gegoogold

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
Volgens mij hadden ze nieuwe drivers uitgebracht tegelijkertijd met Beta2, en waren de vorige drivers tegelijkertijd uitgekomen met Beta1... Dus ik zou op de korte termijn geen drivers verwachten, hoogstens bij RC1 of iets dergelijks

[Voor 4% gewijzigd door SpankmasterC op 14-06-2006 12:59]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:46
sOid schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:50:
Ik heb hier al op Vista gezocht, maar kom niet uit m'n vraag.

Weet iemand wanneer ATi nieuwe drivers uitbrengt voor Vista Beta 2? Want de huidige drivers zijn 3x k*t, met 1 monitor werkt het prima, maar met dual monitor gaan beide monitoren flippen en werkt het gewoon niet...

Ben trouwens ook niet de enige die dit heeft want heb al gegoogold
Ik heb iets gelezen dat het zo i zo niet goed werkt en dat zou ook aan Vista zelf liggen. Zowel ATi als Nvidia kaarten zouden problemen hebben met 2 Monitoren en SLI/CF setups onder Windows Vista.

Dus het heeft tijd nodig denk ik.

[Voor 4% gewijzigd door Astennu op 14-06-2006 15:05]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• sOid
  • Niet online
Nou wat zo raar is, is dat als ik de standaard drivers van Vista zelf gebruik, het wel prima werkt. Maar het uinstallen van de ATi drivers gaat ook gewoon niet, erg vreemd, zelfs in veilige modus werkt het maar half :/

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Komt die RD600 nou een beetje op tijd voor de introductie van de Conroe?
Ik sta te springen om een E6700 setupje te bouwen :)

Niet op voorraad.

• Anoniem: 151544
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kan bv een ATI R600(die eind dit jaar , begin volgend jaar uitkomt) op mijn asus A8N SLI premium moederbord. natuurlijk zal crossfire wel niet gaan op dit mobo maar 1 kaart en SLI in het bios afzetten, is dat mogelijk???? (of zelfs crossfire? denk wel niet maja)

• Bever!
  • Laatst online: 23:44
Anoniem: 151544 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:27:
kan bv een ATI R600(die eind dit jaar , begin volgend jaar uitkomt) op mijn asus A8N SLI premium moederbord. natuurlijk zal crossfire wel niet gaan op dit mobo maar 1 kaart en SLI in het bios afzetten, is dat mogelijk???? (of zelfs crossfire? denk wel niet maja)
ja kan. duh..

• Anoniem: 151544
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
crossfire toch wel niet ;) ?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

sOid schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:28:
Maar het uinstallen van de ATi drivers gaat ook gewoon niet, erg vreemd, zelfs in veilige modus werkt het maar half :/
Dat ben ik dan weer, maar het lijkt mij: óf het werkt wel, óf het werkt niet ;) Verklaar u nader?
Nieuw topic komt er aan. Gelieve niet meer hier te reageren.

Oh en gelieve ook altijd eerst goed de first post en second post te lezen alvorens vragen te stellen. ;)

Edit: nieuw topic staat hier: [rml][ Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 40[/rml]

Deze mag dicht.

[Voor 25% gewijzigd door CJ op 14-06-2006 18:19]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• imagica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09-2022
Een tijdje geleden heb ik eens CoD2 geinstalleerd van een vriend om eens te kijken hoe dat loopt op mijn X1900xt maar na een minuut ofzo krijg ik ineens allemaal artifacts in beeld die continue flikkeren en niet consistent zijn...

Ik had dit heel af en toe wel eens in WoW wat ik meestal speel, maar dat is/was echt sporadisch...

Ik kwam er achter dat wanneer ik WoW speel mijn GPU bijna nooit warmer wordt dan 70 graden, echter met CoD2 schiet deze gelijk door naar de 82 graden en hoger waardoor de artifacts optreden...

Tevens zie ik hetzelfde effect in 3Dmark 2006 en heb ik met normaal video afspelen last van verticale strepen (gestippeld, dus geen hele lijnen) die meestal zwart, maar soms ook groen/wit zijn...

Nu heb ik gelezen dat de kaart tot 120 graden zou kunnen theoretisch, en vind het vreemd dat ik echt onspeelbaar veel artifacts krijg als de kaart net iets over de 80 graden komt.

Het betreft hier een X1900XT van Sapphire met de standaard cooler...

Dit deed zich voor terwijl de tweakertool van Ati nog niet unlocked was, heb hem nu maar even unlocked om de snelheden van GPU en geheugen omlaag te brengen bij het gamen zodat deze wat minder snel warm wordt ...

Enig idee of dit een bekend phenomeen is bij deze Sapphire kaarten met stock cooler ? hij is nog geen jaar oud dus mischien terugbrengen en wat zijn mijn rechten dan ? moet ik aantonen dat het door normaal gebruik is gekomen ?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
CJ schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:19:
Nieuw topic komt er aan. Gelieve niet meer hier te reageren.

Oh en gelieve ook altijd eerst goed de first post en second post te lezen alvorens vragen te stellen. ;)

Edit: nieuw topic staat hier: [rml][ Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 40[/rml]

Deze mag dicht.
:Z

wel vreemd dat ie nog niet dicht was? :?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als het topic netjes wegzakt, waarom zou ik het dan moeten sluiten :?

Nu wel dicht iig :)
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee