[13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 8.774 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:51:
In heel dit artikel gaat het anders nergens over het glossy scherm 8)7
Voortaan maar eens wat langer over doen dan een snelle blik van 2 secs :P
Lees maar eens heel goed de laatste alinea:
Some other common complaints that new MacBook owners have are with the keyboard and with the XBrite screen. Users are having issues typing on the new keyboard design and are complaining about the lack of key travel when typing. They are also unimpressed with the new Xbrite displays finding it hard to see the screen while using the MacBook outdoors and other less then optimal lighting conditions.
Et voila, zowel het keyboard als het scherm probleem. XBrite is hier de foutieve term. Sony noemt die glimmende schermen XBrite terwijl Apple dit aanduidt als "glossy".

[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 18-05-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Zo'n glossy scherm vind ik juist gaaf.

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Het artikel spreek voornamelijk over de zwarte laag die afpelt. Die andere klachten komen prolly van de community, mensen zoals jij die zaniken over het scherm :)

Persoonlijk vind ik een glossy scherm ook niet echt bruikbaar, maar jij maakt ff misbruik van dat nieuwsbericht om het scherm de grond in te kunnen stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wild pigeon schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:48:
[...]

Wie kan dit nu een stomme update noemen?
Was als grapje bedoeld 8)7

Ik neem aan dat het toch wel belangrijke updates zijn, als het zo'n bedrag kost.

Wat zit er allemaal wel niet in :?
Edit: Kheb het al gevonden klikje en hier klikje en hier bestaande uit 4 delen

En is het een 'must' of een 'wanahave'?

Edit: Duidelijk meer een 'Must' dan een 'wanahave'; ik zie wel wat er allemaal aankomt. Voorlopig nog maar even geduld hebben, voordat ik een MacBook aanschaf 8)7

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Wat ik me nou afvraag is of die nieuwe glossy schermen nou hetzelfde (ongeveer dan) zijn als bij die 'superscherpe' schermen van de nieuwe sony vaio's. Als dat zo is, en mensen klagen over teveel weerspiegeling voor buiten dan is dit normaal want daar heb ik ook last met de de nieuwe vaio van mijn moeder. Hij is alleen wel een stuk scherper dan een normale tft. Je houdt ervan of niet.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Clox schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:32:
Wat ik me nou afvraag is of die nieuwe glossy schermen nou hetzelfde (ongeveer dan) zijn als bij die 'superscherpe' schermen van de nieuwe sony vaio's. Als dat zo is, en mensen klagen over teveel weerspiegeling voor buiten dan is dit normaal want daar heb ik ook last met de de nieuwe vaio van mijn moeder. Hij is alleen wel een stuk scherper dan een normale tft. Je houdt ervan of niet.
De glossy schermen van de Macbook zijn heel wat beter dan die van Sony. Ze glimmen minder maar geven je toch een supermooi beeld. Kennelijk is er volgens de community dus toch nog teveel glim wat storend werkt. Ik zou wel eens willen weten wat die mensen van dat scherm vinden als ze er al een maandje mee hebben gewerkt. Wen je er dan snel aan of werkt zoiets dan nog steeds storend?
Maar als je fan bent van zo'n glossy scherm dan doe je er heel goed aan om de Macbook te halen of deze als optie op de Macbook PRO te kiezen.

@ aranea: het staat gewoon letterlijk zo in het nieuwsbericht. Dat peeling gebeuren komt van diezelfde community die "zanikt" (zaniken duidt op onterecht commentaar leveren, hier dus een verkeerde term omdat het nogal gerelateerd is aan een mening). Er zijn meer mensen die het hebben geprobeerd en tot hetzelfde kwamen. Het ontwikkelt zich exact hetzelfde als dat met die Palm Zire72. Ik maak dus helemaal geen misbruik en boor dat scherm ook niet de grond in (zou nogal in tegenspraak zijn met het bovenstaande). Het scherm an sich is een goed scherm, ik denk niet dat je een betere glossy scherm kan krijgen dan deze van Apple. Het is alleen jammer dat Apple standaard geen optie biedt zodat de gebruiker zelf kan kiezen of hij een glossy scherm wil of niet (zoals dat bij de PRO versie dus wel kan). Gezien de eerdere discussies over dat soort schermen (ook wel bekend onder termen als zero bright, xbrite, etc.) waarbij het merendeel het maar niks vond en er een klein select groepje nogal fan van was vind ik het ook een ietwat domme keus van Apple. Als we dan verder kijken naar de doelgroepen van de Macbook dan is dat waarschijnlijk hoofdzakelijk de student en de scholier. Die glossy schermen zijn nou eenmaal niet goed voor gebruik in kantooromgevingen zoals een klaslokaal. Anderzijds is die Macbook ook wel weer bedoeld om even on the road een DVD'tje te bekijken en dan wil je juist zo'n glossy scherm.
Scherm de grond in stampen? Nee, gewoon feiten uit eerdere discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

ppl schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:47:
[...]

De glossy schermen van de Macbook zijn heel wat beter dan die van Sony. Ze glimmen minder maar geven je toch een supermooi beeld.
Dus ik mag aannemen dat jij een MacBook en Sony in je handen hebt gehad? De schermen van Sony zijn vooralsnog superieur in helderheid en contrast in vergelijking met andere laptop schermen, dat heeft niets te maken met voorkeur het gaat hier gewoon om pure prestaties. Vreemd dat jij zomaar conclusies kan trekken terwijl je er nooit 1 vast hebt gehouden.

[ Voor 8% gewijzigd door Oyster op 18-05-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xander2000
"Sony" en "superieur" in 1 zin moet wel een grap zijn, toch!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Xander2000 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:54:
[...]

Dus ik mag aannemen dat jij een MacBook en Sony in je handen hebt gehad? De schermen van Sony zijn vooralsnog superieur in helderheid en contrast in vergelijking met andere laptop schermen, dat heeft niets te maken met voorkeur het gaat hier gewoon om pure prestaties. Vreemd dat jij zomaar conclusies kan trekken terwijl je er nooit 1 vast hebt gehouden.
Je hebt helemaal gelijk, van vrijwel alle notebooks heeft Sony zo'n beetje de mooiste schermen, maar het verschil was een paar jaar geleden een stuk groter dan tegenwoordig. Maar niemand hier heeft neem ik aan de Macbook in reallife gezien. Daarnaast heeft Apple ook een goede naam qua schermen, dus ik denk dat het twee waardige tegenstanders zullen zijn. Toch zal alleen een 1:1 vergelijking uitkomst kunnen bieden!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:39:
@Xander2000
"Sony" en "superieur" in 1 zin moet wel een grap zijn, toch!?
Zullen we dergelijke onvolwassen reacties even laten? Sony heeft wel degelijk erg goede producten in zijn productlijn. Dergelijke generaliserende subjectieve opmerkingen over een merk slaan helemaal nergens op.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Wellicht zijn de schermen van de MacBook wel door Sony gefrabiceerd. Het zou zomaar kunnen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus maakt de macbooks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 21:21
Wannapuf schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:05:
Wellicht zijn de schermen van de MacBook wel door Sony gefrabiceerd. Het zou zomaar kunnen toch.
Ja en Asus maakt ze, maar dat zegt verder toch niets :O

De schermen worden ingekocht bij drie fabrikanten: AU Optronics Corp., Chi Mei Optoelectronics Corp., en LG Philips LCD.

Bron

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ja OK, maar dan kan nog het scherm ergens anders vandaan komen.. Net zoals de CPU van Intel komt en de harddrive van Hitachi (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

HyperioN. schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:19:
[...]

Ja OK, maar dan kan nog het scherm ergens anders vandaan komen.. Net zoals de CPU van Intel komt en de harddrive van Hitachi (dacht ik).
HD komt van Seagate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:19:
[...]

[...]

Ja en Asus maakt ze, maar dat zegt verder toch niets :O

De schermen worden ingekocht bij drie fabrikanten: AU Optronics Corp., Chi Mei Optoelectronics Corp., en LG Philips LCD.

Bron
Asus maakt dacht ik de barebones, en daar hoort nog altijd ook het glanslaagje bij. Het schermpaneel (van Philips, LG e.d.), heeft hier niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
AsusTek maakt de laptops ja, maar volgens het ontwerp en de specificaties van Apple. De onderdelen hoeven dus helemaal niks met Asus laptops te maken te hebben. AsusTek maakt onderhand de helft van alle laptops die er ter wereld verkocht worden :) dus maak je niet druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig een magneetje als je lekker aan het internetbankieren bent en je pas er perongeluk langs haalt 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:02:
Handig een magneetje als je lekker aan het internetbankieren bent en je pas er perongeluk langs haalt 8)7 :P
En dan? Er zit toch een accu in.. Ik heb het regelmatig meegemaakt dat ik op m'n laptop aan het werk was en dat iedereen om me heen begon te vloeken.. stroomstoring.. Niks van gemerkt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magneetje x pinpas gaan niet samen! Toch. Dat bedoel ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:10:
magneetje x pinpas gaan niet samen! Toch. Dat bedoel ik :P
jij kijkt zeker nooit naar de Mythbuster op Discovery.. :D

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:08:
[...]

En dan? Er zit toch een accu in.. Ik heb het regelmatig meegemaakt dat ik op m'n laptop aan het werk was en dat iedereen om me heen begon te vloeken.. stroomstoring.. Niks van gemerkt :Y)
Wat nou aparte UPS bij je server, gewoon een laptop gebruiken (doe ik nu zoon 4 jaar en gaat perfect!).
Ik heb 2 van die apparaten besteld de zwarte en ga morgen toch niet naar Londen om er 1 op te halen; kreeg niemand te pakken aan de telefoon die ergens wat van wist en vliegticket was ook 250 euro + trein nog is 50 euro en dan nog is met de metro en de goodies die je dan nog meesleept. Laat maar volgende week worden de eerste uitgeleverd bij de dealers als het goed is _/-\o_ (little secret :X)

Ik ga mijn complete PC vervangen voor 1 MacBook met een extern scherm, externe keyboard en externe sat. tuner; enige wat ik prive doe is internetten en tv kijken op die computer en de laatste ep. van diverse programma's encoderen en online zetten.

Oh ja ook nog een losse 100GB / 7200RPM schijf besteld erbij zag ook een 160 van Seagate langskomen met 16MB cache op 5400RPM!

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 18-05-2006 18:18 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ware het niet dat je dan een vreselijk slechte server hebt voor een veel te dure prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:22:
Ware het niet dat je dan een vreselijk slechte server hebt voor een veel te dure prijs.
Koop een 2e hands met een gebroken scherm voor 100 euro en zie dat het goedkoop is voor een 3 maanden oude computer ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:59:
Zullen we dergelijke onvolwassen reacties even laten? Sony heeft wel degelijk erg goede producten in zijn productlijn. Dergelijke generaliserende subjectieve opmerkingen over een merk slaan helemaal nergens op.
In de grote mensen wereld heet zoiets een grapje. Of ben jij van de generatie dat een grapje enkel nog snapt als er een smiley achter staat?

For the record, ik ben erg gesteld op de digitale video camera's die sony maakt. Daar heb ik er zelf ook een van. Maar in de laptop wereld heeft sony wat mij betreft enkel midden klasse modellen.

oh bijna vergeten: :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://attach.mobile01.com/attach/200605/mobile01-514da8fc7fc5ce50359d0bd754a7c73c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://attach.mobile01.com/attach/200605/mobile01-e89d3804df75a137bd9adbe040817a57.jpg

Hier wordt menig Tweaker treurig van :| OMG veel teveeeeeeeeel.

[ Voor 16% gewijzigd door dolby op 18-05-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet die vent er nou zoveel koelpasta op? Geen wonder dat Apples zo duur zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
dolby schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:42:
[afbeelding]

[afbeelding]

Hier wordt menig Tweaker treurig van :| OMG
Mooi he service manuals :+
Gelukkig doen ze dat bij elke manual hier is het nog redelijk netjes gedoseerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:46
Xilantof schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:17:
[...]

jij kijkt zeker nooit naar de Mythbuster op Discovery.. :D
Whahaha.. ook gezien dus? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 20:32

Apoca

Array Technology Industry

JeroenGans schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:00:
[...]

Sure wie niet :P

Geweldig wat ze niet allemaal deden met die kaartjes _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Apoca op 18-05-2006 19:13 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

JeroenGans schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:00:
[...]

Ja!
Geweldig programma. En om terug te komen op de pinpassen... Je kon er ontzettend veel mee uithalen voordat ie de geest gaf. Zo'n magneetje in een MacBook moet ie du shelemaal makkelijk overleven.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:46
Xilantof schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:13:
[...]

Ja!
Geweldig programma. En om terug te komen op de pinpassen... Je kon er ontzettend veel mee uithalen voordat ie de geest gaf. Zo'n magneetje in een MacBook moet ie du shelemaal makkelijk overleven.
Lekker met die palingen.. (dat waren die visse toch?) gedver wat een geglibber uit die potten 8) Ach.. Apple heeft hier vast wel enigzins rekening mee ghouden.. (en op YouTube staat er een filmpje over.. ohh. geweldig hoe die sluit en opend..Gevonden ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenGans op 18-05-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

JeroenGans schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:21:
[...]

Lekker met die palingen.. (dat waren die visse toch?) gedver wat een geglibber uit die potten 8) Ach.. Apple heeft hier vast wel enigzins rekening mee ghouden.. (en op YouTube staat er een filmpje over.. ohh. geweldig hoe die sluit en opend..Gevonden ;) )
Het waren (sidder)alen. En die waren idd zo glibberig met dat slijm (die kleintjes die ze bij die expert mochten vast houden)... eentje ontsnapte bijna.

En dat filmpje! Erg gaaf! 't Lijkt prima te werken, met een behoorlijke magneet ook zo te zien.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:59
Ballebek schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:18:
[...]
Laat maar volgende week worden de eerste uitgeleverd bij de dealers als het goed is _/-\o_ (little secret :X)
ik hoorde vandaag hetzelfde van een apple center verkoper. :) heb de mijne daar dan ook maar besteld dan zie ik het wel. mn Mac Mini is zo goed als verkocht ;) dus heb wel snel behoefte aan een nieuw mac speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff een vraag tussendoor, behoudt zo'n Apple laptop beter z'n waarde dan laptops van andere merken, voor het geval je zo'n ding wilt verkopen in de toekomst :+

En is daar wel vraag naar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenGans schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:21:
[...]

Dat is wel een heel erg koppesysteem :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:47:
Nog ff een vraag tussendoor, behoudt zo'n Apple laptop beter z'n waarde dan laptops van andere merken, voor het geval je zo'n ding wilt verkopen in de toekomst :+

Vroegah wel maar dat zal nog wel zo zijn denk ik in de toekomst ?

check www.tweedehandsmac.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Wel jammer dat je hem niet met 1 hand kunt kopenen zoals bij mijn Powerbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:58:
Wel jammer dat je hem niet met 1 hand kunt kopenen zoals bij mijn Powerbook.
Misschien kwam het wel door het tapijt, ik wil wel eens zien hoe dit presteert op bv. een glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:47:

Als je een gek vind wellicht (op tweedehandsmac zijn er nog een hoop gekken gezien de prijzen). Zelf heb ik iets van 2400 betaald voor mijn Powerbook 15" geloof ik. Ding is traag als dikke stront, in vergelijking met PC laptops was ie dat al, in vergelijking met de nieuwe Intel based dingen is ie dat op Apple vlak nu ook. Kortom, nee. Of je moet iemand vinden met een IQ van dik onder de 100. Dus met de nieuwe generatie gaat het wellicht wat beter, aangezien die wat op een hoger level liggen qua performance (understatement).

[ Voor 11% gewijzigd door OzBoz op 18-05-2006 22:00 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:48:
[...]

Vroegah wel maar dat zal nog wel zo zijn denk ik in de toekomst ?

check www.tweedehandsmac.nl
omg, een hele site met 2e handse mac's 8)7

Die 12" G4 Ibook's gaan nog voor € 750 ; nieuwprijs is toch iets van € 1200,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:08:
[...]

omg, een hele site met 2e handse mac's 8)7

Die 12" G4 Ibook's gaan nog voor € 750 ; nieuwprijs is toch iets van € 1200,- ?
Dat zijn wel vraagprijzen he.. tweedehandsmac heeft er zoiezo een handje van om laaggeprijsde macs te verwijderen onder het motto van 'verdachte advertentie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

G4 raak je nu echt bijna niet meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niemand gehoord over deze first impression review toch...?

http://www.notebookreview...2946&review=Apple+MacBook

Dat ziet er niet best uit met die hitte problemen! :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Zolang er nog geen opvolger is, behoud hij wel redelijk zijn waarde. Apple verlaagt de prijzen namelijk ook niet. Maar wanneer er een nieuw model is, dan gaat natuurlijk iedereen zijn ding proberen te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:18:

Nu ja, als het vaker zou voorkomen dat het ding na 3 uur vastloopt, dan denk ik dat we er iets meer over hadden gehoord. Ik denk dat de ongelukkige koper een maandagmorgen-model heeft...

De warmteproductie is schijnbaar fors, maar daar mag een computer natuurlijk niet op vastlopen. Ik denk dat er meer aan de hand is.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:18:

oei... dat klinkt niet zo best :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Er zijn al wat klachten met de zwarte coating op de MacBook.

Zie hier!

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DnY! schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:40:

Zie hier!

Dit is nog wel het belangrijkste bericht als reactie op deze nieuwspost:
One thing that the article doesn't really tell you here is that the only computer on which this problem has so far been reported is a single demo model in a dealership. "Some" so far means "one". Every media piece and discussion board item that I have seen today discussing the matter (and there are quite a few!) leads back to this single computer!

Its hard to tell from the photos , but they look to me rather like the sort of thing that you see in some automotive plastics when there has been some impact or abrasion damage (maybe a parking lot bump) and the owner has then tried to patch up the damage with a bit of polish or other chemical based remedy. I can just imagine a nervous employee in an Apple dealership trying something like this to hide the damage when one of the new prize "exhibits" fell off his lap!

Lets not get too worked about this story until we find out whether it has any real substance.

Cheers

Rod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:44:
Dit is nog wel het belangrijkste bericht als reactie op deze nieuwspost:
Eheh.. gelukkig zijn er mensen zoals Rod, die ze hebben geteld. /cynisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
DnY! schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:40:

Zie hier!

Ik heb altijd m'n bedenkingen bij dat soort berichten. Als je zoiets binnen 24 uur na aankoop krijgt dan zou dat betekenen dat Apple echt iets heel erg verkeerd heeft gedaan. Dus ik geloof het niet :P

Er is gewoon 1 iemand die echt pech heeft of gewoon heeft zitten pellen en die daar een foto van heeft gemaakt. Nu roepen er een paar andere mensen dat ze hetzelfde hebben, maar zonder bewijs. Wie zegt dat die mensen überhaupt een Macbook hebben?

En dan ook weer zeuren dat het glossy scherm buitendeurs niet zichtbaar is.. ik bedoel op mijn huidige Powerbook zie ik buiten ook niks hoor, zelfs in de schaduw niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
AntiChris schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:35:
[...]

Nu ja, als het vaker zou voorkomen dat het ding na 3 uur vastloopt, dan denk ik dat we er iets meer over hadden gehoord. Ik denk dat de ongelukkige koper een maandagmorgen-model heeft...

De warmteproductie is schijnbaar fors, maar daar mag een computer natuurlijk niet op vastlopen. Ik denk dat er meer aan de hand is.
Er MOET wel meer aan de hand zijn... zo'n macbook wordt eceht wel even goed getest voordat hij in productie gaat... Je gaat mij niet vertellen dat elke macbook na 30 min crasht.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Al jaren zijn er centrino laptops op de markt. En bij mij op de opleiding zijn er ook velen te vinden. Ik heb nog nooit eentje zien crashen door hitte problemen. Centrino technologie is gemaakt om weinig energie te gebruiken en als bijproduct daarvan weinig hitte produceren.

De macbook kun je prima vergelijken met een windows Centrino notebook. Dat ze toch te warm worden zie ga ik toch zoeken in Apple filosofie om stille computers te maken. De tijdmarge om de fan op de juiste snelheid te laten draaien is gewoon te slecht getimed.

Ik verwacht ook zeker een oplossing. Het is afwachten of dit een echt probleem is of dat het sporadisch voorkomt. Ik weet wel dat ik even wacht voordat ik een macbook neem. Maar dat doe ik met meer producten. Laat eerst maar 1 of 2 maanden op de markt zijn om de laatste foutjes te vinden. Je kunt een zo goede testmethode hebben. De praktijk is altijd anders.

(Doe Apple ook aan betatesters voor hun producten ? Het nieuws van de macbook was opdezelfde dag als de release. Met een betatester kun je tenminste nog foto's lekken :P)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Even over die traagheid: tot een maand of zo geleden was een oude G3 met voldoende geheugen volgens sommigen nog prima om OS X te gebruiken, wat internetten en surfen, enzovoorts. En nu zou een 1.5 Ghz G4 of een G5 ineens te traag zijn om nog te verkopen? Ik denk dat dat wel mee valt hoor :) De prijs zal allicht iets iets zaken door de Intel Macs, maar ze worden echt niet ineens waardeloos..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Hertog schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:46:
Even over die traagheid: tot een maand of zo geleden was een oude G3 met voldoende geheugen volgens sommigen nog prima om OS X te gebruiken, wat internetten en surfen, enzovoorts. En nu zou een 1.5 Ghz G4 of een G5 ineens te traag zijn om nog te verkopen? Ik denk dat dat wel mee valt hoor :) De prijs zal allicht iets iets zaken door de Intel Macs, maar ze worden echt niet ineens waardeloos..
Waardeloos is een groot woord, maar minder waard is die zeker :)

Een macbook is er voor 1099 euro. Nieuw en met garantie

Als je nu een 12" ibook hebt of 12" pb. Voor hoeveel kan je deze dan nog kwijt? Zeker geen 1000 euro. Ik heb er zelfs geen 700 euro voor over. Verschil vind ik gewoon te groot. Toen die Intel macs er nog niet waren, kon je makkelijk 100-200 honderd euro meer vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door ken op 19-05-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zeker erg druk op de site van Apple.

Ik probeer al sinds vanmiddag een MacBook te bestellen maar de pagina's na de "selecteer" knop komen niet door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07
Ik hoorde van een verkoper bij A Mac Center Amersfoort dat de Macbook weleens een dikke hype zou kunnen worden. Hij is zeer compleet voor die prijs. Veel mensen hebben interesse en er zijn ookal veel bestellingen geplaatst. Ik wacht nog even af tot ik hem kan testen. Zou echt ideaal zijn voor m'n stage.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-roberth- schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:18:
Ik hoorde van een verkoper bij A Mac Center Amersfoort dat de Macbook weleens een dikke hype zou kunnen worden. Hij is zeer compleet voor die prijs. Veel mensen hebben interesse en er zijn ookal veel bestellingen geplaatst. Ik wacht nog even af tot ik hem kan testen. Zou echt ideaal zijn voor m'n stage.
Ik wou zelf gister A-Mac Amersfoort nog binnenlopen, maar ik dacht zo van "Ik zal vandaag wel de 50ste zijn" ;)

Bedankt voor de info :) Heb je nog kunnen vragen wanneer ze in de winkel staan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43
Zelfs ik zit te denken aan zo'n ding, en dat is apart te noemen!
Laptops hebben namelijk altijd al buiten mijn budget gelegen, en nooit echt aan mijn eisen voldaan (iig niet voor een redelijke prijs).
Zoals je al opmerkt is deze laptop voor 1050 euro vrij compleet en waarom zou ik dan niet gelijk een Mac halen ipv een PC (ik wil er toch alleen mee kunnen office werk doen)?

Of weten jullie misschien een andere laptop voor ongeveer max. 1100 euro die klein en compact is en lang meegaat op de accu ?

Wat wel jammer is, is dat al die assocoires zo duur zijn (mini-dvi naar dvi e.d.) en het besturingssysteem 140 euro voor een upgrade :x

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Bigs schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:48:
Ik heb altijd m'n bedenkingen bij dat soort berichten. Als je zoiets binnen 24 uur na aankoop krijgt dan zou dat betekenen dat Apple echt iets heel erg verkeerd heeft gedaan. Dus ik geloof het niet :P
Dan ben je naief. Net zoals andere fabrikanten heeft Apple in het verleden ook genoeg verkeerd gedaan namelijk. Dat kun je voor het gemak vergeten, dat is een keuze. Maar Apple is wat dat betreft niet anders dan welke andere hardware fabrikant. Moet zeggen dat ik mijn powerbook prima kan lezen outdoors.

En sja, ik kom nog uit de tijd dat er alleen glossy was en er eindelijk een coating verzonnen werd. Nu gaat het weer de andere kant op, is best wat voor te zeggen gezien het strakkere beeld. Maar die nadelen van glossy zijn nou eenmaal niet weg te nemen. Ik zou eerlijk gezegd niet weten of ik al dan niet glossy zou willen op mijn nieuwe laptop die in overweging is. Het heeft voordelen maar momenteel voor mijn gevoel ook teveel nadelen.
Ik hoorde van een verkoper bij A Mac Center Amersfoort dat de Macbook weleens een dikke hype zou kunnen worden.
Aha, kijk objectieve bron :P maar ze zijn inderdaad stuk realistischer geprijst dan de Macbook Pro's. Ik vind het jammer dat ze te zwaar zijn anders had ik er wellicht ook wel één overwogen. Wil namelijk klein met hoge resolutie. Wat dat betreft voldoen ze, maar Apple heeft duidelijk bespaard op materiaal. Geen gekke zet overigens wil je je marktaandeel vergroten. Het zit um tenslotte altijd ergens in. En voor een carbon Sony SZ betaal je duidelijk meer :)

[ Voor 25% gewijzigd door OzBoz op 19-05-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Althalus schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:22:
[...]

Zelfs ik zit te denken aan zo'n ding, en dat is apart te noemen!
Laptops hebben namelijk altijd al buiten mijn budget gelegen, en nooit echt aan mijn eisen voldaan (iig niet voor een redelijke prijs).
Zoals je al opmerkt is deze laptop voor 1050 euro vrij compleet en waarom zou ik dan niet gelijk een Mac halen ipv een PC (ik wil er toch alleen mee kunnen office werk doen)?

Of weten jullie misschien een andere laptop voor ongeveer max. 1100 euro die klein en compact is en lang meegaat op de accu ?

Wat wel jammer is, is dat al die assocoires zo duur zijn (mini-dvi naar dvi e.d.) en het besturingssysteem 140 euro voor een upgrade :x
Hoeveel betaal je voor een Windows upgrade? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43
ken schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:31:
[...]

Studentenlicentie im mijn geval, dat is nu 50 Euro geworden.
Maar windows is niet elk jaar nieuw (voordeel en nadeel).

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Althalus schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:35:
[...]

Studentenlicentie im mijn geval, dat is nu 50 Euro geworden.
Maar windows is niet elk jaar nieuw (voordeel en nadeel).
tja das een ander verhaal dan :)

Is Macosx niet te krijgen als student?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Zal Bootcamp (uiteindelijke versie) los te koop zijn en moet je cd van Windows XP al servicepack 2 erop hebben? (ik heb hier namelijk nog een gewone xp cd)

(deze vragen zijn al gesteld geweest, maar er is geen antwoord op gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor de liefhebbers:

Stacey krijgt een MacBook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:30:
[...]
In de grote mensen wereld heet zoiets een grapje. Of ben jij van de generatie dat een grapje enkel nog snapt als er een smiley achter staat?

For the record, ik ben erg gesteld op de digitale video camera's die sony maakt. Daar heb ik er zelf ook een van. Maar in de laptop wereld heeft sony wat mij betreft enkel midden klasse modellen.

oh bijna vergeten: :)
Blijkbaar heb jij niet helemaal door dat de digitale wereld enigszins anders werkt dan de IRL wereld, en dat plain tekst door andere mensen anders gelezen kan worden dan jij het wellicht bedoelde. Ben ik van de generatie die alleen smileys snapt? Nee. Bovendien is de smiley aan het eind van je post geen excuus voor de neerbuigende schrijfstijl die je er -niet alleen in deze post- op na placht te houden.

Ik heb geen idee wat je leeftijd is -die vermeld je immers niet in je profiel- maar je komt een tikje puberaal over met je 'in de grote mensen wereld'. Maar om je even op de hoogte te brengen van de echte wereld (waarin je dus NIET kan weglopen voor je leeftijd): er zitten luttele duizenden users op GoT, en ik (en hoogstwaarschijnlijk een slordige 98% van GoT met mij) heb niet echt de intentie om van al die users de poststijl te gaan analyseren en onthouden zodat ik van iedereen weet wanneer iets een rant is of een grapje. Dus beter denk je even na voor je iets post, en pas je desnoods op een gepaste manier smileys toe om zaken te nuanceren (dus niet als excuus voor een neerbuigende poststijl). Hoe jij iets bedoelt is niet belangrijk; het is veel belangrijker om te beseffen hoe zaken gelezen kunnen worden door mensen die zich niet in jouw karakter verdiepen. Voor veel mensen ben jij niet meer dan 12 ASCII karakters en een spatie (technisch gezien dus 13 ASCII karakters), dus verwacht dat mensen je post serieus nemen.

Wellicht zijn smileys te min of te kinderachtig voor je, maar ook in de grotemensen wereld op GoT zijn ze een vondst voor de nuance in een digitale communicatiewereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Whieee, ik denk dat je deze discussie beter in een ander topic of per e-mail verder kan voeren. Buiten het feit dat je het topic ermee verpest, ben je echt de enige die zijn opmerking verkeerd begrijpt. Het is in mijn ogen echt een grap en nee ik ben geen puber. Daarbij zijn smilies niet nodig om een text begrijpend te maken, dat doet de manier van schrijven al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
Apoca schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:39:
Ik ben dus absoluut een noob op apple gebied, maar ik ben in de race voor een nieuwe laptop. Waar ik dus geen games op zal doen. Daarvoor heb ik mijn pctje :)

Nu heb ik wat gelezen en gezocht, en als ik heel eerlijk ben koop je voor die 1099 best een mooie laptop. De looks zijn zwaar mooi, en programma's zijn der te over voor.

Alleen twijfel ik over het 13" scherm of dat niet te klein is om lekker op te werken?
daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik zal de macbook vooral gaan gebruiken om lekker te internetten en wat te typen. Als bijvoorbeeld internetpagina's dan wel heel lastig leesbaar worden zou dat jammer zijn.

Nu had ik bedacht dat ik dat het beste natuurlijk een tijdje zou moeten testen met een laptop met soortgelijke resolutie, maar ik heb geen stapel 13.3 inch laptops thuis. Mijn alternatief is dat ik op een laptop van mijn werk met een 12.1 inch scherm op 1024x768 ga werken voor een paar dagen... zou dat qua lettergrootte niet ongeveer overeen komen met de 1280x800-resolutie op de macbook???

of maak ik nu een denkfout?

Daarnaast denk ik niet dat een lagere resolutie op de macbook een mooi scherp effect zal geven toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Gek genoeg zijn de batterijen en de adapters wel al op voorraad bij de distributeur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

F e r o x schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:42:
Zal Bootcamp (uiteindelijke versie) los te koop zijn en moet je cd van Windows XP al servicepack 2 erop hebben? (ik heb hier namelijk nog een gewone xp cd)

(deze vragen zijn al gesteld geweest, maar er is geen antwoord op gekomen)
Jou 2de vraag heb ik ook gesteld in het Bootcamp topic. Daar hoort ie van jou ook thuis denk ik ;)

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je moet betalen voor Bootcamp dan is het een no-go voor mijn Macbook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:31:
[...]

140 euro, maar Windows komt niet elk jaar (meer) met een upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Ballebek schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:23:
Gek genoeg zijn de batterijen en de adapters wel al op voorraad bij de distributeur :P
Heb jij toevallig al wat meer gehoord over die skins voor de macbook, dat zag ik je ergens schrijven. Ik wil er namelijk graag eentje al bestellen, maar tot nu toe zie ik hem nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Het is mischien al eens voorbij gekomen hier in het topic maar kon het zo snel niet terug vinden; als ik een Mb bestel en voor 2x256 kies, dan neem ik aan dat ik ze er allebij uit kan halen eh? niet dat er 1 vast zit gesoldeert oid...
En weet iemand al of die Hdd makkelijk te verwisselen is? of moet je weer een angstig enge operatie aan je Mac uitvoeren om hem eruit te krijgen :p

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Heb daar 2 mensen gesproken die beide vertelden dat ze er over 2 weken een paar binnenkrijgen met natuurlijk een showmodel. Zowel filiaal Amersfoort als Utrecht.

[ Voor 8% gewijzigd door Haas op 19-05-2006 09:46 ]

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LJ LIGHTNING schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:40:
Het is mischien al eens voorbij gekomen hier in het topic maar kon het zo snel niet terug vinden; als ik een Mb bestel en voor 2x256 kies, dan neem ik aan dat ik ze er allebij uit kan halen eh? niet dat er 1 vast zit gesoldeert oid...
En weet iemand al of die Hdd makkelijk te verwisselen is? of moet je weer een angstig enge operatie aan je Mac uitvoeren om hem eruit te krijgen :p
Batterij eruit, 3 schroefjes losmaken, een metalen strip weghalen en je kunt bij beide geheugenbanken en de HDD :)

http://www.youtube.com/wa...c6ckjy-gdY&search=macbook

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
LJ LIGHTNING schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:40:
http://www.macworld.com/w...05/macbookvideo/index.php

Moeten we nog meer zeggen?
Per e-mail heb ik van de Mexpert in Enschede te horen gekregen dat ze een bestelling geplaatst hebben en binnen 3 week de eerste exemplaren verwachten.

[ Voor 18% gewijzigd door EdwinV op 19-05-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:51:
[...]

Batterij eruit, 3 schroefjes losmaken, een metalen strip weghalen en je kunt bij beide geheugenbanken en de HDD :)

http://www.youtube.com/wa...c6ckjy-gdY&search=macbook
Kijk! dank u _/-\o_
volgende week ga ik em bestellen (het is even wachten op salaris :+ )

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja jongens, als je in Londen woont kunnen daar voordelen aan zitten. Gisteren de meest bacis macbook gehaald bij de dealer op Regent street. Prima ding. Geen last van het scherm. Mijn eerste mac dus moet even wennen. Hij is niet zo klein als je denk want er zit een dikke rand om het scherm.

Tot nu toe zeer tevreden.. zal vanaaf wat foto's op het web zetten.
Zit nu op werk dus dat gaat wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:03:
Ja jongens, als je in Londen woont kunnen daar voordelen aan zitten. Gisteren de meest bacis macbook gehaald bij de dealer op Regent street. Prima ding. Geen last van het scherm. Mijn eerste mac dus moet even wennen. Hij is niet zo klein als je denk want er zit een dikke rand om het scherm.

Ach volgende week zit ik ook op de bank met een MacBook dus ;)
Heb eerder toch geen tijd om ermee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

[Airwolf] schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:01:
Whieee, ik denk dat je deze discussie beter in een ander topic of per e-mail verder kan voeren.
Er valt niets te discussiëren. Ik ben duidelijk geweest.
Buiten het feit dat je het topic ermee verpest, ben je echt de enige die zijn opmerking verkeerd begrijpt.
Fout. Ik ben de enige die er iets over zegt. Zodra jij via internet de gedachten van alle users kan lezen, verklaar ik je heilig. ;)
Het is in mijn ogen echt een grap en nee ik ben geen puber.
Ik ben eveneens geen puber en ik las het anders. Je punt is? Ik noem ook niemand een puber, ik zeg enkel dat hij als een puber overkomt (dat is geheel smileyloos toch duidelijke nuance dacht ik zo)
Daarbij zijn smilies niet nodig om een text begrijpend te maken, dat doet de manier van schrijven al.
Als je wat beter leest dan zie je ook dat ik dat zeg. Smilies kunnen echter als nuance middel wel degelijk handig zijn.

Maar goed, we houden erover op... als iedereen gewoon nadenkt voordat ie post over hoe zaken opgevat kunnen worden door anderen en desnoods die 'overbodige' smileys erbij zet ter versterking van de nuance kan niemand een sarcastisch grapje verkeerd begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Flydesign.nl schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:58:
[...]

Per e-mail heb ik van de Mexpert in Enschede te horen gekregen dat ze een bestelling geplaatst hebben en binnen 3 week de eerste exemplaren verwachten.
Ik heb ook mexpert gemailed. Eerst mailde een gast mij idd dat het 3 weken zou duren. 2 dagen later kreeg ik van iemand anders (ook van mexpert) een mail dat het waarschijnlijk eind volgende week al is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Ja jongens, als je in Londen woont kunnen daar voordelen aan zitten. Gisteren de meest bacis macbook gehaald bij de dealer op Regent street.
Gefeliciteerd! Je bent denk ik de eerste op tweakers met een nieuwe Macbook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006

Kan je wel al iets zeggen over het toetsenbord, dat baart me wel degelijk zorgen. In mijn ubersimpele Dell Latitude 120L zit namelijk een prima toetsenbord. Dit nieuwe toetsenbord op de Macbook ziet er niet echt prettig werkbaar uit. Op plaatjes online kan je veel zien maar niet of het een beetje prettige "feel" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvanLeeuwen schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:57:
[...]

Kan je wel al iets zeggen over het toetsenbord, dat baart me wel degelijk zorgen. In mijn ubersimpele Dell Latitude 120L zit namelijk een prima toetsenbord. Dit nieuwe toetsenbord op de Macbook ziet er niet echt prettig werkbaar uit. Op plaatjes online kan je veel zien maar niet of het een beetje prettige "feel" heeft.
Volgens diverse reviews werkt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Het is mij niet duidelijk welke resoluties voor het extern beeldscherm ondersteund worden in 'lid-closed mode'. Het is voor mij namelijk erg belangrijk dat 1280x1024 ondersteund wordt, aangezien dat de resolutie van mijn TFT is waarop ik wel wil werken met een macbook ;)

Iemand enig idee? Er staat op de website alleen "up to <bepaalde resolutie>", maar dat zegt niet zo veel over de beschikbare resoluties naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

R4NCOR schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:04:
Het is mij niet duidelijk welke resoluties voor het extern beeldscherm ondersteund worden in 'lid-closed mode'. Het is voor mij namelijk erg belangrijk dat 1280x1024 ondersteund wordt, aangezien dat de resolutie van mijn TFT is waarop ik wel wil werken met een macbook ;)

Iemand enig idee? Er staat op de website alleen "up to <bepaalde resolutie>", maar dat zegt niet zo veel over de beschikbare resoluties naar mijn mening.
'up to <bepaalde resolutie> betekend dat alle resoluties tot daar ondersteund worden. Heel exotische resoluties als 1234 x 678, bijvoorbeeld, kunnen dan misschien een probleem vormen maar 1280x1024 is zo standaard dat die er wel bij zal zetten als <bepaalde resoluties> hoger is.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
R4NCOR schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:04:

Alle standaard VESA resoluties doet ie gewoon (die dus ook) tot 1920x1200 aan toe zelfs met DVI!
Voor ranzige resoluties is er een tooltje; DisplayXonfigX kan je ook 1080i en andere vieze resoluties mee uitsturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 19-05-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Had eigenlijk ook wel verwacht dat het wel zou kunnen, maar bevestiging is altijd prettig. Bedankt :)

Iemand nog een iBookje kopen? :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iamand dit al gezien uit de Apple service manual?

http://forums.macnn.com/showthread.php?t=295925

Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/6471/mb45ef.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/6651/mb53ix.jpg

Volgens mij is dit echt veel te veel, of niet?

[edit] directe links naar plaatjes

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Woei, MacBook 905euro ex. btw. nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:45:
Heeft iamand dit al gezien uit de Apple service manual?

http://forums.macnn.com/showthread.php?t=295925

Volgens mij is dit echte veel te veel, of niet?
is al eerder gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om een MB te bestellen, maar maak me wat zorgen over berichten over de hitte, zie bijv. review van Ars:

http://arstechnica.com/reviews/hardware/macbook.ars

Is het verstandig om te wachten op een revisie, zit het er niet in dat daar wat aan zal veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:02:
Is het verstandig om te wachten op een revisie, zit het er niet in dat daar wat aan zal veranderen?
Ik denk dat voor elk nieuw product geldt dat je beter eerst even kunt wachten tot de eerste kinderziektes eruit zijn. Mocht het nou zou zijn dat veel gebruikers klagen over de hitte dan neem ik aan dat Apple daar echt wel iets aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:02:
Ik zit eraan te denken om een MB te bestellen, maar maak me wat zorgen over berichten over de hitte, zie bijv. review van Ars:

Ik denk dat je dit soort vragen pas over een week of 2 moet stellen. Er zijn nu te weinig gebruikservaringen. Natuurlijk willen we zo snel mogelijk weten hoe hij functioneerd maar hij is nu pas een paar dagen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
-roberth- schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat je dit soort vragen pas over een week of 2 moet stellen. Er zijn nu te weinig gebruikservaringen. Natuurlijk willen we zo snel mogelijk weten hoe hij fuctioneerd maar hij is nu pas een paar dagen uit.
De nieuwe VW Golf was ook een teringding volgens iedereen maar inmiddels rijdt half Nederland erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eer dat er revisies uitkomen is het product al weer een tijd op de markt en zal er weer een heel gebeuren ontstaan over de hitte. Je kan blijven wachten maar dan hoef je in mijn ogen nooit iets te kopen. Stel er mochten dingen niet goed zitten dan is de garantie nogsteeds de oplossing. Als je kijkt naar de Pro hoelang het duurde eerdat het hitte probleem eruit was zitten we al bijna weer 3 a 4 maanden verder, en is het nu opgelost? Nogsteeds krijgen mensen af en toe een rotte apple binnen. Als je hem echt wilt bestel hem gewoon zou ik zeggen.
Ik vind dat de voolopige reviews er heel goed uitzien en ze hebben vrijwel geen negative punten. Dat hitte probleem in de review van ars. gebeurd via een prog om alles full load te laten draaien, maar hij zegt niet dat hij zn fikke verbrand of dat de macbook wegsmelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 19:57
Ballebek schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:21:
[...]

De nieuwe VW Golf was ook een teringding volgens iedereen maar inmiddels rijdt half Nederland erin...
offtopic: vind je 't gek. is een van de fijnste auto's die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:17:
Eer dat er revisies uitkomen is het product al weer een tijd op de markt en zal er weer een heel gebeuren ontstaan over de hitte. Je kan blijven wachten maar dan hoef je in mijn ogen nooit iets te kopen. Stel er mochten dingen niet goed zitten dan is de garantie nogsteeds de oplossing. Als je kijkt naar de Pro hoelang het duurde eerdat het hitte probleem eruit was zitten we al bijna weer 3 a 4 maanden verder, en is het nu opgelost? Nogsteeds krijgen mensen af en toe een rotte apple binnen. Als je hem echt wilt bestel hem gewoon zou ik zeggen.
Ik vind dat de voolopige reviews er heel goed uitzien en ze hebben vrijwel geen negative punten. Dat hitte probleem in de review van ars. gebeurd via een prog om alles full load te laten draaien, maar hij zegt niet dat hij zn fikke verbrand of dat de macbook wegsmelt.
Het blijft vreemd dat ze het koelpasta probleem dan niet gelijk hebben aangepakt bij de release van de Macbook. Ik ben zelf nou niet echt zo'n klusfan wat betreft laptops en zeker niet als ik m voor mijn opleiding nodig heb (ipv privé klus pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoelanger ik erna kijk hoe enthousiaster ik word :P
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Linux (Suse Linux, en/of Ubuntu) op deze MacBook zal draaien voor het geval dat MacOSX me niet echt bevalt (of de benodigde software te duur is). Aangezien het x68 hardware betreft vermoed ik zat dit wel zou moeten draaien, kan iemand hier een wijs woord over zeggen? :P
Wat zijn bestaande Mac users nou gemiddeld kwijt aan extra software? Moet je net zoals bij Windows $50 voor ieder simpel en sneu programma'tje betalen? :X

🌞🍃

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor levertijden hebben we een apart topic. Ga daar dus niet hier mensen mee vervelen