Zelf ben ik al een tijdje de fora aan het volgen over kleine laptops, ben namelijkvan plan eentje te kopen. Ik was er redelijk over uit dat de MSI s262 hem zou moeten worden. Ik wachtte eigenlijk alleen nog tot een nederlandse winkel dezelfde opties voor configuratie zou bieden als bijvoorbeeld nutrius in duitsland, om nou 1200-1400 euro over de grens uit te geven stond me ook een beetje tegen qua garantie enzo.
Maargoed, nu dus deze laptop, ik wist dat als ie gepresenteerd zou worden ik wel aan het twijfelen zou worden gebracht, zeker toen (ik kijk met een schuin oog al heel lang naar een laptop) hoorde dat apples met een intel proc zouden worden geleverd, en al helemaal sinds het met bootcamp mogelijk is winXP erop te zetten. Ik weet dat het hier op het apple forum een betje vloeken in de kerk is, maar winXP is voor mij een must ivm met de programma's die ik op de laptop wil draaien.
Een vooroordeel over apple is met deze laptop in ieder geval onderuit gehaald, namelijk dat ze onnodig duur zijn. De prijs van dze laptop is zeker 200 a 300 lager dan ik had gedacht, zeker ook omdat er gelijk al minimaal een T2400 in zit. (beetje extra hd, geheugen of een ander kleurtje is dan wel weer veels te duur in mij ogen, maar de besisconfig is echt voor een nete prijs te koop)
Ik heb wegens de onbekendheid met apple een paar vragen:
Hoe is de support? (ik ga niet €300 extra uitgeven vor wat garantie, maar hoe zit het als na 1,5 jaar mijn MB kapot gaat, heb ik dan nog garantie (fabrikant is toch hoe dan ook verplicht in europa twee jaar garantie te geven?)
Werkt alles zoals het hoort onder WinXP (en dan niet zeggen dat iets dat werkt onder winxp per definitie niet mogelijk is) met bootcamp, zoals bluetooth, WLan?
Heb ik een originele WinXP cd nodig via bootcamp WinXP te installeren?
Hoe snel is de 5400 rpm hd, maakt het verschil of je de 60 of gb versie neemt?
Kan je de HD zelf vervangen zonder garantie issue's?
Ik heb een dvi-naar-vga verloop, kan ik dan de mini-dvi naar dvi connector kopen en deze daarop zetten? Videokaart waar het verloopje bijhoort is overigens een (alweer bijna antieke) ATi radeon 8500
Zijn er nog andere dingen om rekening mee te houden bij het aanschaffen van een apple?