[13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 8.766 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 02:46:
[...]

Want?

Het enige wat de videokaart doet is toch 2 videobeelden laten zien? Volgens mij doen de grotere pakketten alle compositing en effecten in software, dan voldoet zo'n GMA 950 dus prima. Alleen iMovie gebruikt de GPU door middel van Apple's Core video voor zover ik weet.
Mja, ik zit dus met hetzelfde dilemma. Ik doe naast coden en grafisch/flash werk ook redelijk wat videobewerking, final cut en fusion enzo. En ik dacht dat final cut bij bijvoorbeeld het live capturen of renderen deels gebruikt maakt van de GPU (correct me if i'm wrong, ben geen hardware held...). Dus vraag me af wat het verschil nu precies gaat zijn tussen de MacBook en de MBP in prestaties. Ach ja, eerst maar de benchmarks enzo afwachten dan.

Dat het een Macbook gaat worden staat al vast. Nu nog welke, want gratis zijn ze nu ook weer niet ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik wil die macbooks natuurlijk wel graag even live zien.... en nu las ik net dat alleen apple-stores de macbooks al hebben staan...

maar hoe weet ik welke apple-winkel een officiële applestore is?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
AntiChris schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:58:
[...]

Helaas, alleen Apple Stores hebben ze vandaag al liggen, Apple Centres en andere resellers mogen nog even wachten...
Voor zover ik het weet is apple store de online winkel van apple en zijn apple centres de hoogste in rang van traditionele winkels.

Zoals te zien op foto's hebben al mensen een MB kunnen bemachtigen bij een apple centre in de VS

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

sjempie schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 07:51:
Ik wil die macbooks natuurlijk wel graag even live zien.... en nu las ik net dat alleen apple-stores de macbooks al hebben staan...

maar hoe weet ik welke apple-winkel een officiële applestore is?? :)
Waar las je dat? anders ga ik vanmiddag even langs de Passage in Den Haag.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Xilantof schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:19:
[...]

Waar las je dat? anders ga ik vanmiddag even langs de Passage in Den Haag.
Wens je veel succes: Volgens Apple duurt het nog 2 weken voordat je ze aan kan raken in de winkel, ze staan nu op de boot naar Frankrijk, dan moet het nog naar Luxemburg en daarna nog verspreid worden onder de distributeurs en DAN nog is naar de winkels.
Zodra ik een voorraad zie binnenkomen zal ik het posten :)

psst. ga liever naar LJS daar hebben ze tenminste verstand van Apple en mocht je problemen hebben hebben ze tenminste een eigen TD ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 17-05-2006 08:24 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin maar met sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Ballebek schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:21:
[...]

Wens je veel succes: Volgens Apple duurt het nog 2 weken voordat je ze aan kan raken in de winkel, ze staan nu op de boot naar Frankrijk, dan moet het nog naar Luxemburg en daarna nog verspreid worden onder de distributeurs en DAN nog is naar de winkels.
Zodra ik een voorraad zie binnenkomen zal ik het posten :)

psst. ga liever naar LJS daar hebben ze tenminste verstand van Apple en mocht je problemen hebben hebben ze tenminste een eigen TD ;)
Ik vind LJS altijd beetje vreemde winkel :D
Heb daar wel mijn iPod gekocht en wel goed en vriendelijk geholpen. Maar toch... :P

Ik zal de mijne toch kopen via de Postbankstudentenshop. Scheelt weer geld. Voor reparaties.. tja ik of naar de Passage of naar LJS. Beide staan als officiele dealers aangemerkt op de site. Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen ;)

Mag ik vragen wat jou hoedanigheid is dan? Als jij ze kan zien "binnenkomen"?.

Dit wordt btw wel "my first apple" :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xilantof op 17-05-2006 08:29 ]

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

In Nederland hebben we geen Apple Stores. Regent Street, London is waarschijnlijk de dichtsbijzijnde. Dit zijn winkels van Apple zelf, Apple Centres zijn zelfstandige winkels die de huisstijl van de Apple Stores hebben overgenomen en nog een aantal vrijheden hebben opgegeven. Daaronder heb je nog de Apple Authorized Resellers, wat zoals het al zegt, resellers zijn met een eigen identiteit.

Helaas, maar zo'n hippe Apple Store zit er voorlopig nog even niet in voor Nederland.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Laatst online: 05-09 07:05
Ik heb even een vraagje.
Ik wil graag overstappen naar Apple maar doe nu niet veel meer dan office en internetten en downloaden enzo. Als ik een Apple heb zou ik wel graag willen beginnen met Photoshoppen enz. Is het dan verstandiger om een Imac te nemen of kan het ook heel goed op een Macbook? (ik weet dat het nu onder Rosetta minder goed te doen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 12:03
Kadonder schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:32:
Ik heb even een vraagje.
Ik wil graag overstappen naar Apple maar doe nu niet veel meer dan office en internetten en downloaden enzo. Als ik een Apple heb zou ik wel graag willen beginnen met Photoshoppen enz. Is het dan verstandiger om een Imac te nemen of kan het ook heel goed op een Macbook? (ik weet dat het nu onder Rosetta minder goed te doen is)
Als je dat weet dan is het prima te doen op een Macbook lijkt me ...
Moet je ehm eigenlijk wel ff volgooien met geheugen (min 1 gig)

Photoshop gebruikt naar mijn weten de GPU niet en dat is eigenlijk het enige wat de macbook onderscheidt qua hardware op bv. de Pro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een retourtje met de bus naar London kost 50 euro. Je zit dan wel 12 uur in de bus, en je word bij het grote station in London afgezet. Reken er nog maar zeker 10 euro voor de metro bij.

Zelf heb ik dat er net niet voor over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Laatst online: 05-09 07:05
Reveal! schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:41:
[...]

Als je dat weet dan is het prima te doen op een Macbook lijkt me ...
Moet je ehm eigenlijk wel ff volgooien met geheugen (min 1 gig)

Photoshop gebruikt naar mijn weten de GPU niet en dat is eigenlijk het enige wat de macbook onderscheidt qua hardware op bv. de Pro....
Hier heb ik wel wat aan,bedankt!
Maar maakt het nog wat uit met de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 27-08 09:44
Heeft iemand enig idee wat dat zwarte stipje rechtsvoor op de notebook is? De aansluitingen die de Mac Book volgens de specificaties heeft kan ik allemaal terugvinden op de zijkant. De enige optie die dan over blijft is de ontvanger van de remote. Enigzins jammer dat ze dit bij de witte niet hebben weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Flydesign.nl schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:42:
De enige optie die dan over blijft is de ontvanger van de remote. Enigzins jammer dat ze dit bij de witte niet hebben weggewerkt.
Je zegt zelf al ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:54

JSchut

.....

http://www.blizzard.com/support/wow/?id=aww0830p

Als ik dit zo zie dan draait world of warcraft dus niet op deze machine..... (Tell me if i am wrong)
Wel jammer, maar dan blijft het toch maar warcraften op me iMac :)

Ga vanavond de 1.83 Ghz met 1 GB bestellen :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
Zocht even wat bevestiging, kan het namelijk nergens zwart op wit vinden :)

Verder ziet hij er super uit, kan niet wachten tot hij in de winkel te bewonderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

JSchut schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:59:

Als ik dit zo zie dan draait world of warcraft dus niet op deze machine..... (Tell me if i am wrong)

Voor zover ik weet draaide WoW al op een iBook G4, dus met de MacBook moet het geen probleem zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
-Sander schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:08:
[...]

Voor zover ik weet draaide WoW al op een iBook G4, dus met de MacBook moet het geen probleem zijn lijkt me.
de gma 950 is toch al redelijk nieuwe...volgens mij de enigste shared videokaart die vol ondersteunt gaat worden door windows vista...Als ie dat aan kan kan ie ook WoW aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:48

The_DoubleU

Tweaker in München

JSchut schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:59:
Volgens die website wordt de volgende chipset ondersteund
Graphics Media Accelerator (GMA 900 / 82915) Chipset*
En volgens mij is de GMA G50, die dus in de MacBook zit, een opvolger daarvan. Dus WoW zal wel werken. Of je dan ook constant 60FPS krijgt is nog maar de vraag.
Deze chips zijn gericht op het afspelen van video, kunnen wel een beetje 3d aan, maar verwacht geen wonderen. Maar het is een perfecte keuze voor een consumenten notebook, ik snap die mensen niet die klagen over integrated graphics.
Als je zwaar wil gamen/3D modelling wil doen, dan koop een desktop of een pro machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:54

JSchut

.....

Ja ok. Het is voor mij ook meer internet email en muziek.

Maarja als WoW het erop doet dan zou dat wel leuk zijn.
Denk je dat het te vergelijken is met mijn iMac? Ik heb de eerste revisie G5 met een 64 mb videokaart.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
Zelf ben ik al een tijdje de fora aan het volgen over kleine laptops, ben namelijkvan plan eentje te kopen. Ik was er redelijk over uit dat de MSI s262 hem zou moeten worden. Ik wachtte eigenlijk alleen nog tot een nederlandse winkel dezelfde opties voor configuratie zou bieden als bijvoorbeeld nutrius in duitsland, om nou 1200-1400 euro over de grens uit te geven stond me ook een beetje tegen qua garantie enzo.

Maargoed, nu dus deze laptop, ik wist dat als ie gepresenteerd zou worden ik wel aan het twijfelen zou worden gebracht, zeker toen (ik kijk met een schuin oog al heel lang naar een laptop) hoorde dat apples met een intel proc zouden worden geleverd, en al helemaal sinds het met bootcamp mogelijk is winXP erop te zetten. Ik weet dat het hier op het apple forum een betje vloeken in de kerk is, maar winXP is voor mij een must ivm met de programma's die ik op de laptop wil draaien.

Een vooroordeel over apple is met deze laptop in ieder geval onderuit gehaald, namelijk dat ze onnodig duur zijn. De prijs van dze laptop is zeker 200 a 300 lager dan ik had gedacht, zeker ook omdat er gelijk al minimaal een T2400 in zit. (beetje extra hd, geheugen of een ander kleurtje is dan wel weer veels te duur in mij ogen, maar de besisconfig is echt voor een nete prijs te koop)

Ik heb wegens de onbekendheid met apple een paar vragen:

Hoe is de support? (ik ga niet €300 extra uitgeven vor wat garantie, maar hoe zit het als na 1,5 jaar mijn MB kapot gaat, heb ik dan nog garantie (fabrikant is toch hoe dan ook verplicht in europa twee jaar garantie te geven?)

Werkt alles zoals het hoort onder WinXP (en dan niet zeggen dat iets dat werkt onder winxp per definitie niet mogelijk is) met bootcamp, zoals bluetooth, WLan?

Heb ik een originele WinXP cd nodig via bootcamp WinXP te installeren?

Hoe snel is de 5400 rpm hd, maakt het verschil of je de 60 of gb versie neemt?

Kan je de HD zelf vervangen zonder garantie issue's?

Ik heb een dvi-naar-vga verloop, kan ik dan de mini-dvi naar dvi connector kopen en deze daarop zetten? Videokaart waar het verloopje bijhoort is overigens een (alweer bijna antieke) ATi radeon 8500

Zijn er nog andere dingen om rekening mee te houden bij het aanschaffen van een apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Damsplaat schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:32:
Ik heb wegens de onbekendheid met apple een paar vragen:

Hoe is de support? (ik ga niet €300 extra uitgeven vor wat garantie, maar hoe zit het als na 1,5 jaar mijn MB kapot gaat, heb ik dan nog garantie (fabrikant is toch hoe dan ook verplicht in europa twee jaar garantie te geven?)

Verplicht ja maar krijg je gelijk maar eens...

Werkt alles zoals het hoort onder WinXP (en dan niet zeggen dat iets dat werkt onder winxp per definitie niet mogelijk is) met bootcamp, zoals bluetooth, WLan?

Alles behalve je webcam (zijn wel beta drivers maar nog niet werkend gekregen

Heb ik een originele WinXP cd nodig via bootcamp WinXP te installeren?

Tut tut tut, beetje met illegale software werken kan je wel! werkt

Hoe snel is de 5400 rpm hd, maakt het verschil of je de 60 of gb versie neemt?

Snel genoeg vergeet soms dat ik achter mijn PB zit ipv mijn desktop

Kan je de HD zelf vervangen zonder garantie issue's?

Service manual door zitten lezen: Is een kutklus en ja je garantie vervalt

Ik heb een dvi-naar-vga verloop, kan ik dan de mini-dvi naar dvi connector kopen en deze daarop zetten? Videokaart waar het verloopje bijhoort is overigens een (alweer bijna antieke) ATi radeon 8500

Nope, want alleen het digitale signaal gaat naar die kabel en niet het analoge

Zijn er nog andere dingen om rekening mee te houden bij het aanschaffen van een apple?

Zoals ik het lees wil je Windows erop draaien; geen dus. Het mooie is dat de drivers exact op het product worden afgesteld en ondanks dat het nu nog beta drivers zijn het echt wel super stabiel loopt!

Wat je het beste wel kan doen: Koop hem bij een Apple Center met een EIGEN TD; dan zijn ze bereid meer voor je te doen mocht je problemen hebben. Je hebt idd garantie als je hem ergens anders koopt en je kan een Apple Center met TD binnenstappen maar die zijn een stuk minder hulpvaardig aan mensen waar ze geen cent aan verdiend hebben en nu wel komen klagen dat iets niet werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 17-05-2006 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 08:31
Heb de MacBook gisteren besteld, kijk ik vandaag bij bestelstatus, staat er het volgende:

Verwachte leverdatum:
6 juni 2006

Dat wordt dus nog eventjes heel ongeduldig wachten....:S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Flatwhite schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:44:
Heb de MacBook gisteren besteld, kijk ik vandaag bij bestelstatus, staat er het volgende:

Verwachte leverdatum:
6 juni 2006

Moet je is een nieuwe auto bestellen: 16 weken is soms niks (2e week nu en wat duurt dat lang!!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 12:03
The_DoubleU schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:26:
[...]

Volgens die website wordt de volgende chipset ondersteund

[...]

En volgens mij is de GMA G50, die dus in de MacBook zit, een opvolger daarvan. Dus WoW zal wel werken. Of je dan ook constant 60FPS krijgt is nog maar de vraag.
Deze chips zijn gericht op het afspelen van video, kunnen wel een beetje 3d aan, maar verwacht geen wonderen. Maar het is een perfecte keuze voor een consumenten notebook, ik snap die mensen niet die klagen over integrated graphics.
Als je zwaar wil gamen/3D modelling wil doen, dan koop een desktop of een pro machine.
Heb in een review van de mac mini met solo processor gelezen dat wow 10 tot 15fps haalt met alles op ze laagst ...
Zoiezo werken alle shaders etc niet ...
Dus compleet knudde voor gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:41
Heel erg bedankt voor deze info, moet binnenkort maar eens naar de applestore om hem met eigen ogen te aanschouwen. DE vraag die ik over hd-had willen stelen maar er ee beetje ongelukkig uitkwam, is de 100gb of 80gb versie sneller dan een 60gb versie?

En nog iets, als ik er een externe HD aanhang die zowel vanuit OSX als WinXP te benaderen moet zijn, dan moet ik hem in FAT32 formateren toch? of kan OSX nou niet schrijven in FAT32, en alleen maar lezen? NTFS wordt niet ondesteund toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:46
offtopic:
Hmm.. soms wordt ik een beetje kriegel hiervan.. of je wel of niet kan gamen op een Mac, Apple's computers stonden nooit bekend om goed op te kunnen gamen! En bij elke release van een laptop o.i.d. wordt er gezeurd over gamen ja of nee?! Waarom? 90% van de mensen kopen een Macbook of voor school.. en anders om beetje te mailen, internetten enzo!
Gamen kun je 3 jaar terug ook niet op een Windows laptop.. laat staan op een Mac, en nu wil iedereen gamen op een Mac? Daar hebben ze de Macbook Pro voor. Kost wat meer, maar kun je wel gamen... No hard feelings, maar dat gezeur over die videokaart is nu wel duidelijk... Hij is en blijft voor studenten/"simpelere" consumenten ontworpen, en die gamen in Apple's ogen niet veel. Voor de rest hebben ze de Pro lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Hoho, jongens de HD is bij de Macbook heel makkelijk de vervangen! Dit dus i.t.t. de iBook.

Apple's MacBook sports user-replaceable hard disks

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Ik ga m zeker weten halen zo rond september (begin van mn studie).

De videokaart is zoals eerder gezegd het een minpunt verder bven ik erg tevreden over de iSight, Remote, Duo Core etc. Jammer dat ze geen 17" model hebben ;).
Helaas naait apple je natuurlijk altijd weer met de geheugen/harde schijf prijzen. Maar gelukkig is dat makkelijk op te lossen door zelf wat te gaan klussen :7

[ Voor 28% gewijzigd door Neobender op 17-05-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 11-09 19:32

Apoca

Array Technology Industry

Ja kun je der ook zelf 2 gig in zetten of is dat niet te doen :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Easy.
Geheugen in een iBook prikken was al best makkelijk, maar in de nieuwe Macbooks schijnt dat nog makkelijker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Reflectie valt mee imo: Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/54/147873385_d59d7c4bf0.jpg?v=0
Geen TL balken in het scherm! :) Okee..okee.. een beetje dan:
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/53/147873357_a6ff17c795.jpg?v=0

Maar ondanks dat een erg duidelijk scherm!

[ Voor 38% gewijzigd door JeroenGans op 17-05-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Apoca schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:02:
Ja kun je der ook zelf 2 gig in zetten of is dat niet te doen :?
Jahoor, makkelijk zat, alleen heb je dan niks aan het geheugen dat er al inzat als je gebruik wil maken van Dual Channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ben al een tijdje naar de Apples aan het kijken om een notebook aan te schaffen.

Nu is die er eindelijk. De MacBook. Prima ding.

Toch vind ik het jammer dat er geen 13 inch MacBook Pro komt, het zilver is gewoon super mooi.
Ik wou zo graag een kleine zilveren laptop met ingebouwde iSight hebben, deze komt er dus nooit meer, jammer.

Het gewicht van de MacBook valt me vies tegen en hij is ook nog eens 5 centimeter breder
dan de 12 inch. Het ideaalst zou dus een 11 inch Widescreen laptop zijn die minder dan 2 kilo weegt.

Ik ga even wachten tot ie in Nederland in de winkel ligt en dan beslis ik of ik de MacBook wit instap koop of een 12 inch Powerbook.

Werkt dat videocam programma ook met een externe kleine webcam op de 12 inch PB ?
En zijn die 12 inch PB's uberhaupt nog leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

-Sander schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:05:
[...]

Jahoor, makkelijk zat, alleen heb je dan niks aan het geheugen dat er al inzat als je gebruik wil maken van Dual Channel.
Kun je wel *alletwee* de modules er uit halen, of zit er weer 1 vast net als bij de oude iBooks? Als je ze er alletwee uit kunt halen, dan kun je veel goedkoper dan op de apple webshop nl je geheugen uitbreiden, naar laten we zeggen, een stunning 2gb!

Ga nu even het verhaal lezen van de user-replaceble-hdd, ben pas een hele avond bezig geweest met het vervangen van de hdd in mijn g3-600 ibook... (en heb nog steeds 3 schroefjes over... :) )

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
Dat gewicht gaat echt nergens over, ze hadden 'm toch best onder de 2kg moeten kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
500 euro extra voor 2gb vind ik dan wel weer een beetje te duur.
welke losse 1gb modules mogen hierin? die kingston/corsair pc5300 of pc4200?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
McVirusS schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:16:
Dat gewicht gaat echt nergens over, ze hadden 'm toch best onder de 2kg moeten kunnen krijgen?
Ach wat maakt het toch uit. Het gewicht van de MacBook (2,36kg) scheelt in vergelijking met de iBook 12 G4 inch(2,2kg) maar 160 gram!!!
Terwijl de nieuwe MacBook een stukje groter is dan de 12 inch iBook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Flatwhite schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:44:

Verwachte leverdatum:
6 juni 2006

Heb je custom opties? Dan duurt het namelijk vaak wat langer. Ik heb gisteren uit de Onderwijsstore een witte 2.0GHz zonder BTO-opties besteld, en de verwachte leverdatum is volgens Apple 25 mei.
abrakadaver schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:18:
500 euro extra voor 2gb vind ik dan wel weer een beetje te duur.
welke losse 1gb modules mogen hierin? die kingston/corsair pc5300 of pc4200?
PC5300.
Damsplaat schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:52: als ik er een externe HD aanhang die zowel vanuit OSX als WinXP te benaderen moet zijn, dan moet ik hem in FAT32 formateren toch? of kan OSX nou niet schrijven in FAT32, en alleen maar lezen? NTFS wordt niet ondesteund toch?
OS X ondersteunt FAT32 Read/Write en NTFS alleen Read.

[ Voor 33% gewijzigd door Arthur op 17-05-2006 11:33 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damsplaat schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:52:
En nog iets, als ik er een externe HD aanhang die zowel vanuit OSX als WinXP te benaderen moet zijn, dan moet ik hem in FAT32 formateren toch? of kan OSX nou niet schrijven in FAT32, en alleen maar lezen? NTFS wordt niet ondesteund toch?
hmm, heb ook deze vraag, mijn externe 250gb HD in 3 partities is nu NTFS, maar wil deze straks wel kunnen benaderen vanuit zowel Macbook als XP. Was bij er FAT32 niet een beperking aan het aantal gb per partitie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap nie helemaal waarom er op de apple site staat dattie in 5 dagen verstuurd word, en dat ik in een post zag dat iemand hem 6 juni pas krijgt, dat zijn dan 5 laaaaange dagen lijk me :9

kga hem bestellen zodra ik ga studeren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
mein gott!
wat een prijsverschil is dat zeg!
dan loont het nogal om die 2x256 in de vuilnisbak (of op marktplaats) te flikkeren en 2x 1gb te bestellen... ipv de 500eu meerprijs.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 08:35

Hertog

Aut bibat, aut abeat

De meerprijs voor 1 GB ipv 512 MB vind ik nogal meevallen, PC5300 So-Dimms zijn toch al snel 60 euro per stuk, en die reepjes van 256 MB doorverkopen zullen niet veel meer dan 15 euro op brengen, gok ik zo. Voor die 100 euro kun je het zelf nauwelijks doen dus. 500 euro voor 2 x 1 GB gaat dan weer helemaal nergens over, natuurlijk :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:41:
De meerprijs voor 1 GB ipv 512 MB vind ik nogal meevallen, PC5300 So-Dimms zijn toch al snel 60 euro per stuk, en die reepjes van 256 MB doorverkopen zullen niet veel meer dan 15 euro op brengen, gok ik zo. Voor die 100 euro kun je het zelf nauwelijks doen dus. 500 euro voor 2 x 1 GB gaat dan weer helemaal nergens over, natuurlijk :P
Kun je beter gewoon 2x 1GB reepjes kopen, ben je ongeveer €250,- aan kwijt ipv die €500,- die Apple ervoor vraagt.
De reepjes zijn ook nog eens heel makkelijk te vervangen volgens de manual.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303721

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Even een vraagje: ik ben van plan deze aan te schaffen, voor mijn studie psychologie aan de OU.
Nu is het zo dat je bij de OU inschrijfbewijzen krijgt, per module, en niet per opleiding. Kun je dan alsnog bij Apple met onderwijskorting kopen? Want ik ga hem wel gebruiken voor mijn studie.
Iemand die hier een lichtje op kan schijnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:31:
[...]

hmm, heb ook deze vraag, mijn externe 250gb HD in 3 partities is nu NTFS, maar wil deze straks wel kunnen benaderen vanuit zowel Macbook als XP. Was bij er FAT32 niet een beperking aan het aantal gb per partitie? :?
Ja onder Windows kun je geen FAT32 partities groter dan 32GB formatteren. Onder Mac OS X kan dat wel gewoon, en die partities kun je vervolgens gewoon onder Windows benaderen.
Ler er wel op dat de maximale bestandsgrootte bij FAT32 (ongeacht het besturingssysteem) 4GB is!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

However, I was impressed with one new feature of the button: when you click while you’ve got two fingers on the MacBook’s trackpad, the button becomes a control-click/right-click button.
Handig voor windows users :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:19:
[...]

Handig voor windows users :)
Waar staat die review? En heeft er iemand ook al real-life pics van de witte gevonden? Ik zie eigenlijk overal alleen maar pics van de zwarte, terwijl je volgens mij vaak op de achtergrond zelfs de witte ziet staan :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43
surfpunk schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:07:
Kun je wel *alletwee* de modules er uit halen, of zit er weer 1 vast net als bij de oude iBooks?
Beide modules zijn te verwijderen, er zit niets vast. Omwille van de stabiliteit
MOET je twee modules van gelijke capaciteit plaatsen, dus je kunt vervangen
door 2x 512 MB of 2x 1 GB.Gezien de meerprijs van 100 euro voor 2x512 zou
ik dat meteen meebestellen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Gluten Parody schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:27:
[...]

Beide modules zijn te verwijderen, er zit niets vast. Omwille van de stabiliteit
Waarom heeft de MacBook Pro wel 1x512?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan weten we ineens waar de speakers zitten ;)
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/51/148069314_bba433936f_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:27:
[...]

niks moet, alles mag.
De CPU heeft een bus van 667mhz, het geheugen heeft ook een bus van 667mhz. Nu kan het geheugen in 2*667mhz mode gaan (dual-channel) als er 2 dezelfde reepjes in zitten. De MBP heeft een video kaart met eigen geheugen, dus die gebruikt het intern geheugen niet, dus maakt het niet uit of je dual-channel gebruikt, want 1 reepje is al genoeg op de cpu-bus te vullen. De MP heeft een videokaart die van je intern geheugen snoept, en daarbij bandbreete verbruikt. Dus kan het zijn dat de CPU niet de volle 667mhz van het geheugen kan krijgen als de videokaart iets doet. Met dual-channel heb je dat probleem niet, want je hebt dan 2*667mhz ter beschikking. (ik hoop dat het leesbaar is).

kortom: het kan wel, maar het zal waarschijnlijk trager zijn. Hoeveel trager is nog niet bekend.

edit:
geen dedicated videokaart, maar eigen geheugen natuurlijk 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:52:
kortom: het kan wel, maar het zal waarschijnlijk trager zijn. Hoeveel trager is nog niet bekend.
Oh, dan is het geen probleem.. was bang dat je de eerste module er niet uit zou kunnen halen en je dus meteen al *duur* apple geheugen moet gaan kopen.

Ben trouwens benieuwd hoeveel je gaat merken van je 'shared video geheugen' als je er 2x1gb in gaat steken..

:)

Bijvoorbaat tekoop: 2x256mb apple macBook geheugen.. (damn, wat zal het druk hiermee gaan worden op marktplaats..)
;)

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

surfpunk schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:01:
[...]

bijvoorbaat tekoop: 2x256mb apple macBook geheugen.. (damn, wat zal het druk hiermee gaan worden op marktplaats..)
;)
Lijkt me dat er niet echt markt voor is, aangezien in elke macBook al minimaal 2x 256 mb geheugen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dingetje geworden... Wat mij positief opviel is dat er nu ook zo'n Apple Remote wordt bijgeleverd, maar is het nu ook mogelijk om de muziek af te spelen van iTunes op een Windows pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:05:
Mooi dingetje geworden... Wat mij positief opviel is dat er nu ook zo'n Apple Remote wordt bijgeleverd, maar is het nu ook mogelijk om de muziek af te spelen van iTunes op een Windows pc?
Kun je misschien wat duidelijker zijn... ik volg het helaas niet echt :?

Want wat heeft de remote hier mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
om dat te gebruiken bij een windows pc met itunes erop.. om itunes ermee te kunnen bedienen op afstand.. dat is wat ie wil imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Bedoelt hij niet dat je de muziek die je in OS X in iTunes zet, of je die kan afspelen in Windows met iTunes. <denk ik>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, stom inderdaad. Mijn gedachtengang was deze laptop zo als 'HTPC' zou kunnen gaan functioneren met deze afstandbediening, maar omdat al mijn computers draaien op Windows en al mijn muziek en films op deze computers staat vroeg ik me af of het wel mogelijk is om dit te openen vanaf die macBook. Standaard kan iTunes communiceren met een andere iTunes, maar kan dit dus ook vanaf een OSX iTunes naar een Windows iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:48

The_DoubleU

Tweaker in München

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:05:
Je bedoelt een aparte windows pc en dan muziek in iTunes afspelen op je MacBook?
Ja dat is mogelijk.
Op de windows PC iTunes installeren en iTunes moet gestart zijn.
Er is een zetting waarbij je je bibliotheek kan laten delen.

Als je dan iTunes start op je Macbook, zal je de bibliotheek van je PC zien staan en nummers kunnen afspelen.

* The_DoubleU heeft het gisteren gedaan maar dan muziek afspelen op een T60 met een bibliotheek die op een G5 stond. Ik ga ervan uit dat omgekeerd ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei is dat standaard de mogelijkheid van iTunes, ik heb dit zelf ook al gedaan tussen twee Windows computers. Maar waar ik dus benieuwd naar ben is of deze macBook een bibliotheek van de Windows pc kan openenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Laatst online: 08-09 14:25
Is er eigenlijk al officiele duidelijkheid over de mogelijkheid om je screen te spannen (aan BV een 23" cinema scherm) met de nieuwe macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:06:
Zo, ben al een tijdje naar de Apples aan het kijken om een notebook aan te schaffen.

Nu is die er eindelijk. De MacBook. Prima ding.

Toch vind ik het jammer dat er geen 13 inch MacBook Pro komt, het zilver is gewoon super mooi.
Ik wou zo graag een kleine zilveren laptop met ingebouwde iSight hebben, deze komt er dus nooit meer, jammer.

Het gewicht van de MacBook valt me vies tegen en hij is ook nog eens 5 centimeter breder
dan de 12 inch. Het ideaalst zou dus een 11 inch Widescreen laptop zijn die minder dan 2 kilo weegt.

Ik ga even wachten tot ie in Nederland in de winkel ligt en dan beslis ik of ik de MacBook wit instap koop of een 12 inch Powerbook.
[..]
Whieee scheef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:57:
Echt dude, word jij onderhand niet ontzettend moe van jezelf? Je loopt al een halfjaar alle geruchten achterna en denkt kennelijk nog steeds dat er hier mensen zijn die daadwerkelijk iets kunnen vertellen over release data van Apple. En als straks daadwerkelijk de *Book in kwestie uit is ga je ongetwijfeld weer over iets anders twijfelen en zo zijn we straks weer een halfjaar verder en heb je al een jaar vergooid met achter rumor sites aanrennen...
Zie hier davidgilmour, de eeuwige twijfelaar.... :+

Voor mij is alle reden om een MBP te overwegen vervallen. De MacBook is snel, en om te gamen koop ik over een halfjaar ofzo wel een iMac/PowerMac :) (of *kettermode* een PC ;) )

* Whieee sparen doet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Whieee op 17-05-2006 13:40 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ach, leuk zo'n glossy scherm ik zou er niet aan moeten denken om heel de dag naar mijn lelijke kop te kijken. 's ochtends en 's avonds is al vaak genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Ik ben benieuwd hoe merkbaar het verschil is tussen 1,83ghz of 2ghz, zeker met 1+ gb aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor, die gekke japaners hebben er al eentje uit elkaar gehaald:

http://www.kodawarisan.co...06/05/macbook_aaaa_1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:06:
[...]

Werkt dat videocam programma ook met een externe kleine webcam op de 12 inch PB ?
En zijn die 12 inch PB's uberhaupt nog leverbaar?
offtopic:
Ik heb eind vorig jaar een PowerBook 12" gekocht. Hij is nog met garantie, second skin, maxed out geheugen en zelfs nog met het foam en de originele doos en boekjes. Ik wil graag 'upgraden' naar een MacBook. Als je interresse hebt kun je me mailen op het adres in m'n profiel.

Sorry dat het hier moet, maar er stond geen adres in jouw profiel ;)

/edit:
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:05:
En ja hoor, die gekke japaners hebben er al eentje uit elkaar gehaald:

http://www.kodawarisan.co...06/05/macbook_aaaa_1.html
Zo hee, alles zit lekker krap in elkaar. Nu snap ik waarom daar geen dedicated graphics in zitten. De hele onderkant voor de schijf en batterij!

[ Voor 25% gewijzigd door Sijmen op 17-05-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Sijmen schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:06:
[...]

[...]

Zo hee, alles zit lekker krap in elkaar. Nu snap ik waarom daar geen dedicated graphics in zitten. De hele onderkant voor de schijf en batterij!
Vandaar dat er nooit een 12" Macbook Pro zal komen ;) (zeg nooit nooit, maar damn.. dat wordt proppen dan! :o )

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenGans op 17-05-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:46:
Dan weten we ineens waar de speakers zitten ;)
[afbeelding]
Dat wisten we al ;)

Een kleine toevoeging: De speakers zitten dus bij de hoeken aan de achterkant; het scherm reflecteert het geluid in jouw richting aan de hand van de hoek van het scherm :)
De subwoofer zit ongeveer onder de F8 en F9 knop onder het toetsenbord :)

[ Voor 9% gewijzigd door Uberprutser op 17-05-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:18
Ballebek schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:20:
[...]
De subwoofer zit ongeveer onder de F8 en F9 knop onder het toetsenbord :)
Volgens dat linkje hierboven (naar die Japanner die hem uit elkaar haalt) zit er geen subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
JeroenGans schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:14:
[...]

Vandaar dat er nooit een 12" Macbook Pro zal komen ;) (zeg nooit nooit, maar damn.. dat wordt proppen dan! :o )
Als je de chips van Intel vergelijkt met de IBM G4's dan zijn ze kwa oppervlak 2-3 keer zo groot. Er past niet veel meer bij in deze laptop in ieder geval.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Wannapuf schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:27:
Volgens dat linkje hierboven (naar die Japanner die hem uit elkaar haalt) zit er geen subwoofer in.
Zou dit hem niet zijn? (het middelste rode vierkantje):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/52692570a31070bc66c48451fbc0cd15/thumb.jpg

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb 'm gister besteld! 1.83 ghz versie (Wit _o_ , wat is dat toch met dat nepzwart op internet :P) met 80GB HDD en 1GB RAM. Ik kan niet wachten, ik zag al leverdata van 6 juni :( . Had gehoopt dat ze wel een dikkere stock hadden.
Over die videokaart, als je veel ermee wilt gamen zou ik het niet doen. Maar het is best te doen denkik. Ik zag een benchmark van die kaart op een site van o.a. HL2 met geen hoge reso/instellingen, met een gem. fps van 6 ofzo. Dat komt wss omdat die 950 een DX9 kaart is en ook op DX9 in dat spel werkt. Ik heb een gf4mx440Se gehad, die had met de helft van de 3Dmark2001SE score van de 950 niet echt moeite met HL2 op 800*600 laag. Dus ik verwacht dat als je de instellingen op DX7 ofzo zet een potje CS:S prima te doen is (ook omdat zelfs laag nog goed eruitziet). Dus daarover maak ik me niet zo'n zorgen. Wil je echt mooi en zwaar kunnen spelen moet je voor de MB pro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
AlexanderOnline schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:23:
... ik zag al leverdata van 6 juni :( ...
Die van jou ook, of wordt die sneller geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Op engadget.com vind je een hands-on met veel foto's!!!

http://www.engadget.com/2...n-with-the-apple-macbook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil er niet eens naar kijken want dat motiveert me nog meer om kosten wat het kost geld uit te trekken voor zo'n ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
€1.199,01 of €1.399,01 waardoor ik DVDs kan branden. Damn, 200 euro verschil voor zo'n basic functie 8)7
Ik zou hem graag eens willen beschouwen :o. Zou ik als student hier nog korting over krijgen, hoeveel?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Ah, eindelijk 'snap' ik het design van de witte versie!

Ik vond het al zo raar dat de toetsen een andere kleur wit waren dan het plastic eromheen, maar nu zie ik (geloof ik) hoe het zit. De buitenkant van de laptop, alles wat je ziet als hij dicht is dus, is van een glimmend wit plastic gemaakt. Maar de binnenkant, de rand rond het scherm en toetsenbord dus, is een andere kleur wit, omdat dat glimmende niet aan de binnenkant 'hoort'. De toetsen zijn dan wel weer dat glimmend wit, om er wat contrast aan te geven. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Datafeest schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:50:
€1.199,01 of €1.399,01 waardoor ik DVDs kan branden. Damn, 200 euro verschil voor zo'n basic functie 8)7
Over welke prijzen heb je het eigenlijk? De prijzen zijn:
1099 voor de witte MacBook met 1.83 Ghz core duo - combo drive - 60 GB HDD
1299 voor de witte MacBook met 2.00 Ghz core duo - super drive - 60 GB HDD
1499 voor de zwarte MacBook met 2.00 Ghz core duo - super drive - 80 GB HDD

Dus je betaald 200 euro meer voor een snellere processor, en een super drive. Op zich is dat best veel jah!!

Ik zou hem graag eens willen beschouwen :o. Zou ik als student hier nog korting over krijgen, hoeveel?

Als je via de apple site besteld dan krijg je als student (HBO of WO) 6 % korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Datafeest schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:50:
Ga naar de Apple site, klik op 'onderwijs' in het kleine balkje onder de tabbladen, en klik dan in op het 'Store' tabblat. Tik je schoolnaam en plaats in, en je bent in de onderwijsstore mét korting.

Voor die 200 euro krijg je een snellere processor en DVD brander. Ik heb me met m'n huidige PowerBook aardig vergist: ik moest dezelfde alfweging maken, met of zonder DVD brander voor zo'n soort bedrag, en heb gekozen voor de ComboDrive. Spijt nu ik iDVD heb ondekt! Dito voor de 60/80GB schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

De HD is user-replacable, dus ik zou er geen grotere HD bijnemen (niet >80GB iig). Voor minder geld koop je zelf een 100GB laptop HD en een externe casing. Bouw die 100GB in je MacBook en plaats die 60GB in de externe case. Goedkoop en handig.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:02:
De HD is user-replacable, dus ik zou er geen grotere HD bijnemen (niet >80GB iig). Voor minder geld koop je zelf een 100GB laptop HD en een externe casing. Bouw die 100GB in je MacBook en plaats die 60GB in de externe case. Goedkoop en handig.
In het geval van de 80gb is het iig handiger om de optie bij Apple zelf te kiezen. Voor 50 euro extra heb je een 80gb HDD, in plaats van dat je er zelf eentje in de winkel moet halen, inbouwen, en je oude moet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Voor de beste prestaties (na wat reviews te lezen), kun je best deze HDD kopen. Goedkoop istie wel niet: 165€!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En met 7200RPM en SATA150 kun je naar je accuduur fluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

... en waarschijnlijk ook naar je zaadproductie als je em als laptop gebruikt.. zal best warm worden die 7200rpm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Vraagje:
Hoe zit het met het toetsenbord?
Op de foto's op de Apple site is ie mooi te bewonderen met een liggende entertoets. Maar wordt ie ook zo standaard geleverd in Nederland?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:35:
En met 7200RPM en SATA150 kun je naar je accuduur fluiten :)
Nee hoor, een 7200RPM vebruikt nauwelijks meer stroom dan een 5400RPM model.
surfpunk schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:37:
... en waarschijnlijk ook naar je zaadproductie als je em als laptop gebruikt.. zal best warm worden die 7200rpm....
Ook niet waar, want ze worden ook nauwelijks warmer dan de gemiddelde 5400RPM schijf. ;)

Maar goed, het snelheidsverschil tussen 5400 en 7200RPM is niet zo geweldig groot imo.

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 17-05-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
surfpunk schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:37:
Seagate is niet mijn favo met 2,5" schijven :(

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 17-05-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:18
Gerco schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:41:
[...]

Zou dit hem niet zijn? (het middelste rode vierkantje):

[afbeelding]
OMG, mag je dat een subwoofer noemen. Hm hm ok, het schijnt te kunnen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Ik heb een toshiba in mijn handen gehad die ook een mini subwoofer had. Het is zeker een aanwinst voor het algemene muziekbeeld.

Een optical-out op een macbook. Wordt je audio dan als PCM stream verstuurd en de dvd's en divx films als een AC3 stream ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lees a.u.b. deze post door over 7200 rpm vs 5400 rpm schijven, er zijn nogal wat onterechte vooroordelen over. Een 7200 rpm schijf is in vrijwel alle opzichten superieur, behalve dan de prijs: [rml]Hoedje in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 6400"[/rml].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Hoedje schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:34:
Lees a.u.b. deze post door over 7200 rpm vs 5400 rpm schijven, er zijn nogal wat onterechte vooroordelen over. Een 7200 rpm schijf is in vrijwel alle opzichten superieur, behalve dan de prijs: [rml]Hoedje in "[ Ervaringen] Dell Inspiron 6400"[/rml].
Ik heb al jaren een 7200RPM schijf in mijn PowerBook zitten en ook in mijn nieuwe PowerBook zit een 7200RPM.
Kan het alleen maar een aanrader noemen en qua verbruik: De 7200RPM is zuiniger, sneller en wordt minder warm. Oh ja, hij is ook nog is stiller dan de stock HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 11-09 19:32

Apoca

Array Technology Industry

Ik ben dus absoluut een noob op apple gebied, maar ik ben in de race voor een nieuwe laptop. Waar ik dus geen games op zal doen. Daarvoor heb ik mijn pctje :)

Nu heb ik wat gelezen en gezocht, en als ik heel eerlijk ben koop je voor die 1099 best een mooie laptop. De looks zijn zwaar mooi, en programma's zijn der te over voor.

Alleen twijfel ik over het 13" scherm of dat niet te klein is om lekker op te werken?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:39:
Ik ben dus absoluut een noob op apple gebied, maar ik ben in de race voor een nieuwe laptop. Waar ik dus geen games op zal doen. Daarvoor heb ik mijn pctje :)

Nu heb ik wat gelezen en gezocht, en als ik heel eerlijk ben koop je voor die 1099 best een mooie laptop. De looks zijn zwaar mooi, en programma's zijn der te over voor.

Alleen twijfel ik over het 13" scherm of dat niet te klein is om lekker op te werken?
Ik raad je aan naar een Apple winkel te gaan :)

Daarnaast kun je prima op een 13" scherm werken, al helemaal met een resolutie van 1280*800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser

Ik denk dat het precies goed is! ik werk al eeuwen op een 15" en die is lekker groot maar ik heb voor de grap een 13" breedbeeld papiertje gemaakt maandje terug en over het scherm gelegd en dat ging prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 17-05-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42

Het gaat vooral om de resolutie. 1280x800 is niet weinig maar ook niet veel. Het is maar net wat je gewend bent. Als je nu bijv. 1280x1024 gewend bent, dan zal je er zeker geen problemen mee hebben, maar als 1600x1200 gewend bent is het een flinke stap terug natuurlijk.
En de pixels worden een stuk kleiner maar als je gewoon fatsoenlijke ogen hebt is ook dat geen enkel probleem.

Over die subwoofer: Een laptop is er nu eenmaal niet om kristalhelder geluid te produceren.. Als je thuis bent zou ik 'm aansluiten op externe speakers en on-the-move gebruik je toch lekker een koptelefoontje.. val je ook geen andere mensen lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV

Als je een laptop zoekt, moet je niet een te groot scherm hebben. Op dit moment heb ik een 15" breedbeeld Asus die meer in de standaard staat dan dat ik er mee aan de wandel ben. Dit komt deels omdat ik hem ook als desktop pc gebruik, maar ook door het formaat en het gewicht.
Bij een keuze van een nieuwe laptop zou ik een kleinere kiezen en eventueel een extern scherm aanschaffen. De mobiliteit van m'n laptop vind ik belangrijker dan het formaat van het scherm, dat eerste kan je nooit meer veranderen, dat laatste wel.

[ Voor 2% gewijzigd door EdwinV op 17-05-2006 17:50 . Reden: De W1 serie is nog steeds breedbeeld ]

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor levertijden hebben we een apart topic. Ga daar dus niet hier mensen mee vervelen