En jawel, dit is alles wat ik verwachtte dat de nieuwe iBook, macbook dus, zou zijn.
-Polycarbonaat materialen (plastic): vind ik persoonlijk mooier dan alu laptops, maar dat is persoonlijk.
-Klein: het toetsenbord past netjes in de laptop zonder twee flappen laptop links en rechts.
-on board video!!! zuinig, koel, en daarom ook heel lange batterijduur. 6u, wat ook effectief klopt, want de dell 6400 met onboard intel graphics haalt deze autonomie ook.
Zowieso heb ik in een laptop geen nood aan breathtaking grafische prestaties, dus dan betaal ik er ook liever niet voor. Persoonlijk heb ik het dan ook nog eens niet zo erg voor ati. En voor het werk waarvoor iedereen een laptop koopt is dit meer dan voldoende wat daar aan graphics is zit. En ditmaal ondersteunt het op z'n minst wel core image, itt de vorige mac mini en iBook. Maar goed, de hele onboard versus dedicated gpu discussie gaan we hier niet opnieuw voeren, ik ben er alvast blij mee
-DVI out !!!! Eindelijk, de iBook niet langer gecrippled, en op zijn minst digitaal aan te sluiten op een lcd scherm, zoals velen er al hebben. (want rond de 1680*1050 wordt vga toch wel al heel erg wazig)
En belangrijkste: nu zijn ze tenminste aan te sluiten op de ACD's van apple zelf. (magistrale fout bij gewone iBook)
-de coating: op een desktop scherm vind ik het minder, maar op een laptop geeft het een heel mooi, helder beeld met heel levendige kleuren. En met een laptop kan je al meer een positie kiezen om geen reflecties te hebben.
Maw: mooi, zuinig, licht, veel autonomie, draagbaar, klein. De ideale laptop is net geboren. Dat je daar iets meer voor betaalt dan bvb een dell 6400 (klein beetje meer) vind ik niet meer dan normaal.
Voor mij (en vele anderen met mij) is voor gewoon consumenten gebruik de meerwaarde van de macbook pro's niet groot genoeg om die extra 1000€ te rechtvaardigen. (geen games. Gewoon werk/multimedia/mail, internet. En daarvoor is deze laptop zeker meer dan toereikend.)
kijk hier maar eens
comparisont chart Nauwelijks significante verschillen die veel afbreuk doen aan de bruikbaarheid van een laptop.
Laatste opmerking:
het verschil tussen 1.8 Ghz en 2.0 Ghz merk je in praktijk niets van.
het verschil in opslag is ook niet veelzeggend. Het blijven laptops, dus 60 gig of 80 gig, het is alletwee weinig en bij beiden kan je best een externe schijf gebruiken.
Zoals vroeger is de Macbook gewoon een Mac mini met scherm en tobo. Ideaal dus.
Apple heeft één van de beste en meest consequente line-ups van de laatste jaren.
Verder is de 12" powerbook verdwenen, dus mensen die dachten dat de macbook pro er in een kleinere versie ook nog ging komen kunnen hun hoop opbergen. Die kant van het aanbod is nu helemaal ingenomen door de macbook. Logisch, overzichtelijk en zoals het hoort.
Als ik het geld had...