[13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 8.763 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:46
JeroenGans schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:53:
Powerbook G4

[afbeelding]

Macbook
[afbeelding]

Vrees dat dat 1e lekkerder typt.. nja.. koop er toch een externe bij.. af en toe erop typen zal vast wel meevallen! Stukje gewenning denk ik (hoop ik...)
Zit net te kijken.. volgens mij is het idee hetzelfde.. alleen is bij de Macbook, de toetsen niet aan de rand afgevlakt (zoals bij de Powerbook) Het systeem is verder exact hetzelfde...

BTW, Uitpakfoto's! ;) http://looprumors.com/macbookphotos.php

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenGans op 16-05-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Hmm, zwart ziet er nog niet eens zo super slecht uit, ik vind het matte juist wel mooi. Maar ik denk dat ik toch voor een MBP ga, aangezien ik het wel de komende twee jaar wil gebruiken zonder dat ik er problemen mee krijg (as in GPU).

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:40
Vraagje hiero. Is 2 GHz bij een Core Duo nou echt zoveel sneller dan 1,83? Want dvd-brander boeit me niet zo en dan is dat nog het enige verschil tussen die van 1100 en 1300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Hoe werkt het 'klepje open klepje dicht' systeem nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaaa ik ga em bestellen hoor :p
niks wachten weer op rev.b ofzo dat vind ik zo zielig.
en het had vet geweest als toch de optie voor een andere gpu erop was, maar te verwachten DIT IS NIET HET DOEL VAN DE MACBOOK. zo en dat is er ook weer uit.
Ja eerlijk is eerlijk, ik vind de zwart van de fotos niet zo, en het prijsverschil te groot. (anders had ik het nog niet gedaan maargoed)
Voor die 60gb kan je met 50euro upgraden dus daar zit het em niet in.
Ik ga bestellen, hopelijk volgende week binnen :P
:9 eindelijk na half jaar wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:15:
jaaa ik ga em bestellen hoor :p
niks wachten weer op rev.b ofzo dat vind ik zo zielig.
en het had vet geweest als toch de optie voor een andere gpu erop was, maar te verwachten DIT IS NIET HET DOEL VAN DE MACBOOK. zo en dat is er ook weer uit.
Ja eerlijk is eerlijk, ik vind de zwart van de fotos niet zo, en het prijsverschil te groot. (anders had ik het nog niet gedaan maargoed)
Voor die 60gb kan je met 50euro upgraden dus daar zit het em niet in.
Ik ga bestellen, hopelijk volgende week binnen :P
:9 eindelijk na half jaar wachten.....
Wil je foto's posten van je witten dan? Kan ik alvast gaan genieten onder mn examens.. hopen dat ik slaag.. dan mag ik dat ding eindelijk kopen van mn paps en mams! (anders komt er 0.0 van leren ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
komt het door de verhouding of is de touchpad zo mega groot!! :D

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:19
JeroenGans schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:17:
[...]

Wil je foto's posten van je witten dan? Kan ik alvast gaan genieten onder mn examens.. hopen dat ik slaag.. dan mag ik dat ding eindelijk kopen van mn paps en mams! (anders komt er 0.0 van leren ;) )
haha hier al net zo, begin nu wel interesse te krijgen, maar moet ook wachten tot na de examens... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
JeroenGans schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:17:
[...]

Waarschijnlijk ook als je je gaat zitten verlekkeren aan die foto's. Hop hop, leren jij.
[/offtopic]

De magneetsluiting wordt hier aangeprezen als een voordeel, er kan niks breken, stukgaan of whatever. Hoe sterk moet dan zo'n magneet wel niet zijn om te zorgen dat het ding dichtblijft? Je iPod kan je er dan alvast niet meer opleggen. Nou heb ik veel Apple problemen gelezen, maar niet dat ik me kan herinneren dat de sluiting stuk ging. Wel dat ie niet dicht ging omdat het notebook kromtrok >:) . Als het zo'n voordeel is, waarom zit het dan niet op de pro? Dit is echt weer zo'n verhaal als de shuffle, goedkoper dus. Er zit geen scherm op, dus random muziek luisteren is leuk. Zeer kritisch wacht ik de eerste reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Valt toch nog wel mee? Vooral weerkaaatsing van de flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay okay, het valt inderdaad mee. Ik ben gewoon niet blij met zo'n glansscherm :)

Ik zit nog te twijvelen over een klein puntje. Of 100GB of 80GB + een externe laptop-hdd van 80GB, beide voor dezelfde prijs. Zelf vind ik 100 euro voor zo een klein verschil helaas een beetje te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik vind het persoonlijk echt een gaaf ding.

Maar klopt het nou als ik zeg dat die zwartte totaal niet glanzend is, zowel aan de buitenkant als binnenkant ? Want juist die glans vind ik wel mooi bij de witte ibooks, anders is het net een veredelde acer qua kleur. :P

En weet iemand toevallig sinds wanneer de Nederlandse apple store maar van 9 tot 17.00 open is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Canaria schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:10:
[...]

Die is prima bruikbaar. Met office/internettoepassingen en alle effecten gewoon aan, zie ik nooit haperingen met de Radeon 9200 met slechts 32MB Vram icm een 1920x1200 scherm :)
De Radeon is ook nog eens duidelijk wat stappen minder dan de Intel GMA 950.
Je gaat nu appels met peren vergelijken. Een Radeon 9200 is een heel ander ding dan die Intel GMA. Leuk dat die Radeon goed werkt maar dingen als drivers e.d. speelt ook een rol. Het kan best zijn dat door het design van de Radeon 9200 hij beter in staat is om de effecten van MacOS X weer te geven dan de Intel GMA. De processor die in de Sony Clie TH55 zit is stukken langzamer dan in andere vergelijkbare PDA's en toch wist het ding andere PDA's er volledig uit te trekken op het gebied van multimedia, om maar even een voorbeeld te geven. Het kunnen net die kleine verschillen zijn die het een compleet andere belevingswereld maken, dus pas op met dit soort uitspraken.

Aangezien de mac mini ook over een Intel GMA beschikt ben ik maar even in dat topic aan het neuzen naar info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macbook wit 2.0ghz, 1gb, 80gb
dvi - vga
dvi - video
mighty mouse

BESTELD :*)
En weer wachten!! yihaa 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ga ik ook voor.

Dat glossy scherm ben ik persoonlijk juist zeer gecharmeerd van. Ik heb het ook op mijn huidige Toshiba zitten en buiten het feit dat films/foto's er mooier uitzien is het ook ideaal dat een lichtbron slechts op 1 plaats reflecteert en niet over heel je scherm wordt uitgesmeerd.

Alleen als die uitstaat en je haar zit klote, is het even minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Uitpakfoto's van een witte MacBook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
ludo schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:51:
[...]
Uitpakfoto's van een witte MacBook :9
Ohhh! Hij glimt! _/-\o_ Je red bij deze mijn examens! Held! ;) :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenGans op 16-05-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:48:
Hier ga ik ook voor.

Dat glossy scherm ben ik persoonlijk juist zeer gecharmeerd van. Ik heb het ook op mijn huidige Toshiba zitten en buiten het feit dat films/foto's er mooier uitzien is het ook ideaal dat een lichtbron slechts op 1 plaats reflecteert en niet over heel je scherm wordt uitgesmeerd.

Alleen als die uitstaat en je haar zit klote, is het even minder.
Ik het bij klasgenoten ook gezien met al die glimschermen van diverse merken. Zodra je in een ruimte zit met al die TL-lampen dan wordt het een ramp. Je kunt precies alle TL-buizen in het scherm zien plus wat er om heen zit. Nou ben ik zelf brildragend en heb ik juist vanwege die hinderlijke spiegeling in mijn bril ontspiegelde glazen genomen. Believe me, die weerkaatsing is gruwelijk hinderlijk en je wordt er echt knettergek van. Zonder die weerkaatsing is het heel wat rustiger voor je ogen om naar te kijken en dat is uiteindelijk ook veel beter voor je eigen gezondheid.

Op de foto's te zien valt dat glossy erg mee, ik denk dat je beter die Macbook in het echt even moet zien in de winkel (met de vele TL-buizen) om te zien of dat glossy hinderlijk is of niet.

Dat keyboard van die zwarte Macbook ziet eruit alsof het een of andere hufterproof toetsenbord is van een internet/informatie zuil. Deze mag denk ik met recht "ramplank" worden genoemd :D

[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 16-05-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Heeft er iemand toevallig al ergens foto's gezien van de buitenkant van de zwarte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het openingssysteem ziet er wel gelikter uit.
Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/ericfischerstudio/.Pictures/Photo%20Album%20Pictures/2006-05-16%2010.26.31%20-0700/Image-DF597557E50011DA.jpg
Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/ericfischerstudio/.Pictures/Photo%20Album%20Pictures/2006-05-16%2010.26.31%20-0700/Image-DF5987DBE50011DA.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je hebt gelijk dat het weinig zegt over de prestaties op zich door twee compleet verschillende grafische kaarten met elkaar te vergelijken puur op basis van de specificaties :)
Maar daarbij wil ik wel een kanttekening plaatsen en dat is het apparaat waarin ze gebruikt worden.
De Mac mini waar ik het over had én de iBook zijn nu vervangen door Intel versies. De Mac mini had voordat hij werd vervangen door de Intel Mac mini al officieus een Radeon met 64MB geheugen.
Ze komen dus in dezelfde productrange terecht en het zijn de logische opvolgers. Het lijkt mij heel sterk dat ze op alle punten verbeterd worden, maar op het gebied van de grafische prestaties een flinke stap terug doen. Maar dat is natuurlijk geen argument, want zoiets zien we vaker.

Wat ik uit verschillende reviews en benchmarks die ik destijds vlak na de introductie van de Intel Mac mini heb gelezen heb begrepen is dat de GMA 950 inderdaad de Radeon 9200 (en waarschijnlijk ook de Radeon zoals die in de laatste iBook serie aanwezig was) overtreft in prestaties op desktopgebied. Dat komt doordat de GMA 950 nieuwer is en op het Windows platform voorbereid is op Vista met de Aero interface. Daar 'profiteren' de Mac OS X effecten ook van, sterker, het zou me niets verbazen dat de Mac OS X desktop effecten ook in beschouwing zijn genomen door Intel bij het ontwikkelen van de GMA 950, aangezien Apple toch een sterke partner vormt voor Intel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En jawel, dit is alles wat ik verwachtte dat de nieuwe iBook, macbook dus, zou zijn.

-Polycarbonaat materialen (plastic): vind ik persoonlijk mooier dan alu laptops, maar dat is persoonlijk.
-Klein: het toetsenbord past netjes in de laptop zonder twee flappen laptop links en rechts.
-on board video!!! zuinig, koel, en daarom ook heel lange batterijduur. 6u, wat ook effectief klopt, want de dell 6400 met onboard intel graphics haalt deze autonomie ook.
Zowieso heb ik in een laptop geen nood aan breathtaking grafische prestaties, dus dan betaal ik er ook liever niet voor. Persoonlijk heb ik het dan ook nog eens niet zo erg voor ati. En voor het werk waarvoor iedereen een laptop koopt is dit meer dan voldoende wat daar aan graphics is zit. En ditmaal ondersteunt het op z'n minst wel core image, itt de vorige mac mini en iBook. Maar goed, de hele onboard versus dedicated gpu discussie gaan we hier niet opnieuw voeren, ik ben er alvast blij mee
-DVI out !!!! Eindelijk, de iBook niet langer gecrippled, en op zijn minst digitaal aan te sluiten op een lcd scherm, zoals velen er al hebben. (want rond de 1680*1050 wordt vga toch wel al heel erg wazig)
En belangrijkste: nu zijn ze tenminste aan te sluiten op de ACD's van apple zelf. (magistrale fout bij gewone iBook)
-de coating: op een desktop scherm vind ik het minder, maar op een laptop geeft het een heel mooi, helder beeld met heel levendige kleuren. En met een laptop kan je al meer een positie kiezen om geen reflecties te hebben.

Maw: mooi, zuinig, licht, veel autonomie, draagbaar, klein. De ideale laptop is net geboren. Dat je daar iets meer voor betaalt dan bvb een dell 6400 (klein beetje meer) vind ik niet meer dan normaal.

Voor mij (en vele anderen met mij) is voor gewoon consumenten gebruik de meerwaarde van de macbook pro's niet groot genoeg om die extra 1000€ te rechtvaardigen. (geen games. Gewoon werk/multimedia/mail, internet. En daarvoor is deze laptop zeker meer dan toereikend.)

kijk hier maar eens comparisont chart Nauwelijks significante verschillen die veel afbreuk doen aan de bruikbaarheid van een laptop.

Laatste opmerking:
het verschil tussen 1.8 Ghz en 2.0 Ghz merk je in praktijk niets van.
het verschil in opslag is ook niet veelzeggend. Het blijven laptops, dus 60 gig of 80 gig, het is alletwee weinig en bij beiden kan je best een externe schijf gebruiken.

Zoals vroeger is de Macbook gewoon een Mac mini met scherm en tobo. Ideaal dus.

Apple heeft één van de beste en meest consequente line-ups van de laatste jaren.

Verder is de 12" powerbook verdwenen, dus mensen die dachten dat de macbook pro er in een kleinere versie ook nog ging komen kunnen hun hoop opbergen. Die kant van het aanbod is nu helemaal ingenomen door de macbook. Logisch, overzichtelijk en zoals het hoort.

Als ik het geld had... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Hier zojuist een besteld :7

Ik vind het een erg strakke unit. Wacht al een tijdje op de release, en de specificaties en prijs vallen me erg mee. Ik ben gegaan voor het mid-end model (2.0GHz, wit), met name voor de dvd-brander. Vind het erg jammer dat er standaard 2x256 in zit, maar vond voor dit moment de geheugenupgrade in de Apple Store net iets te duur, dus ik koop wel wat los geheugen als ik hem binnen heb en de kas weer is bijgevuld. Nu een goede Wireless router en ik doop m'n bureau om tot eettafel!

* Arthur hoopt dat ie het wachten overleeft... nu in ieder geval iets concreets om naar uit te kijken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Arthur op 16-05-2006 20:05 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:54:
[...]Believe me, die weerkaatsing is gruwelijk hinderlijk en je wordt er echt knettergek van. Zonder die weerkaatsing is het heel wat rustiger voor je ogen om naar te kijken en dat is uiteindelijk ook veel beter voor je eigen gezondheid.
mja waren dat toevallig Acers ? if so ... "budget" comes to my mind. Als je een Sony X-Black scherm bekijkt dan weet je dat je kwaliteit voor je hebt. Hopelijk is het net dezelfde kwaliteit bij de macbook. Maar ik veronderstel (aangezien Asus de manufacturer is) dat het die van Asus is. Asus hun schermen zijn overigens ook heel proper en wie weet zijn ze wel iets verbeterd.

En dan iets over de GPU. Ik heb dus véééééééééél liever een stille notebook als iets waar je dan misschien wel op kan gamen maar dat kloteveel lawaai maakt. De reden waarom de MBP zoemt is omdat die x1600 erin steekt. Deze is dan nog volledig underclocked en je hebt nog miserie. neenee ... een notebook is gemaakt om te "noten" niet te gamen. Daarvoor dienen gamingrigs en consoles. ik heb men lesje wel geleerd.

/me typt op een Asus m6va .. geniet van de goeie muziek maar hoort nog steeds een licht gezoom.

Ik hoop gewoon op een stille macbook. Maar, wat ik niet snap is waarom het spul zo groot en zwaar moet zijn :s Mijn laptop hier voor mij weegt denk ik evenveel. What's the big deal ? Over het keyboard .. daar zal wel duidelijkheid over komen bij de eerste reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:03:
[...]

En dan iets over de GPU. Ik heb dus véééééééééél liever een stille notebook als iets waar je dan misschien wel op kan gamen maar dat kloteveel lawaai maakt. De reden waarom de MBP zoemt is omdat die x1600 erin steekt. Deze is dan nog volledig underclocked en je hebt nog miserie. neenee ... een notebook is gemaakt om te "noten" niet te gamen. Daarvoor dienen gamingrigs en consoles. ik hjeb men lesje geleerd ..
Helemaal mee akkoord, zie ook mijn bovenstaande reply. Voor de toepassingen die je op een laptop gebruikt is een integrated gpu gewoon meeeeer dan voldoende.
zuinig (lange automonie) en koel (stil) zijn mij veel meer waard dan eventueel op een laptop kunnen gamen. Ten eerste zou ik dat nooit doen en vind ik dat onzin. Gamen hoort thuis op desktops en consoles zoals je zegt. Couldn't agree more. Dat is mijn visie, niemand hoeft die te delen, dus begin maar niet te flamen.

En dat deze chip beter is dan die dedicated prul die vroeger in de iBook en mac mini zat spreekt vanzelf. Deze chip ondersteunt tenminste core image. Dat vond ik vroeger zo not done om daarop te bezuinigen en niet core image te ondersteunen voor bepaalde rendertoestanden van je desktopinterface bvb. En dat voor een apple met mac osx.... Ik heb wat geprult met een mac mini in een mac store, en die desktop rendert heel vlot, daar valt niets op aan te merken. Precies hetzelfde dus als een overkill dedicated gpu die constant niets aan het doen is. Voor 2D is alles goed genoeg. Je merkt daar echt niets van. Wie nu nog steigert bij de gedachte aan onboard video is gewoon in de jaren 90 blijven steken :)

En dat shared geheugen zullen we ons ook wel geen zorgen over maken zeker? Iedereen heeft minstens een gig in z'n computer zitten tegenwoordig. Die 64 Mb zal het dan ook wel niet maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Over de spiegelende schermen, ik heb nu een Acer laptop (had eerst een PowerBook) met zo'n spiegelend scherm van de 'budgetklasse' en vind het enorm meevallen. Als de zon er op schijnt zie ik op m'n Cinema Display net zo weinig. Het enige wat me van het Acer scherm opvalt is dat de kleuren wat meer 'washed out' lijken, dat wil zeggen dat als ik m'n laptop aan m'n Cinema Display aansluit ziet alles er opeens enorm fel en helder uit, zelfs iets té. Op een Apple zijn de kleuren sowieso al iets meer 'washed out' dan op een Windows pc.
Met dat in m'n achterhoofd hoop ik dat de spiegelschermen van Apple in de MacBooks wel iets 'witter' zijn, maar los daarvan is de spiegellaag niet iets wat ik als nadeel zie. Foto's en afbeeldingen zien er naar mijn mening op zo'n scherm toch iets sprekender uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:03:
[...]

mja waren dat toevallig Acers ? if so ... "budget" comes to my mind. Als je een Sony X-Black scherm bekijkt dan weet je dat je kwaliteit voor je hebt. Hopelijk is het net dezelfde kwaliteit bij de macbook. Maar ik veronderstel (aangezien Asus de manufacturer is) dat het die van Asus is. Asus hun schermen zijn overigens ook heel proper en wie weet zijn ze wel iets verbeterd.
Acers, Fujitsu-Siemens, Toshiba's, Asus'jes, HP's en ook Sony's. Alle laptop modellen bij zaken als de mediamarkt, BCC, Dynabyte, etc. die in de display staan ook gezien. Ik ben er nog geen enkele tegengekomen die het anders deed. Bij alle laptops ongeacht merk en model reflecteert het als een gek. Ik heb heel veel mensen er naar gevraagd en ik ben er hooguit 2 tegengekomen die het wel aardig vonden (die keken dus regelmatig een DVD'tje en dan is het dus lonend kennelijk), de rest is uitermate teleurgesteld in het scherm en balen dan ook als een stekker. Zodra je het in een kantooromgeving gaat gebruiken zoals op school dan heb je enorm veel hinder van die reflecties op het scherm itt gewone schermen is de ervaring van al die mensen. Dat is mijn ervaring dus ook met die niet ontspiegelde brillenglazen.
En dan iets over de GPU. Ik heb dus véééééééééél liever een stille notebook als iets waar je dan misschien wel op kan gamen maar dat kloteveel lawaai maakt. De reden waarom de MBP zoemt is omdat die x1600 erin steekt. Deze is dan nog volledig underclocked en je hebt nog miserie. neenee ... een notebook is gemaakt om te "noten" niet te gamen. Daarvoor dienen gamingrigs en consoles. ik hjeb men lesje geleerd ..
Dat is ook nogal afhankelijk. Mijn Asus M6Ne heeft maar 1 fan en dat is de fan die hoofdzakelijk voor de CPU is (videokaart en cpu zitten op 1 heatpipe aangesloten die door die ene fan gekoeld worden). Het is zo dat de videokaart een stap terug doet netzoals de cpu als het ding weinig gebruikt wordt. Daardoor is hij zuiniger in gebruik en hoef je het ding ook niet als een bezetene te koelen. Mijn power settings heb ik ook dusdanig afgesteld dat ik lang op de accu kan werken en die fan amper hoor door al dat achtergrondruis. Zo ben ik nog wel meer laptops tegengekomen die ondanks de krachtige videokaart een prima prestatie neerzetten voor wat betreft accuduur en stilte. IBM Thinkpads zijn hier bijvoorbeeld ook erg sterk in.
Maar, wat ik niet snap is waarom het spul zo groot en zwaar moet zijn :s Mijn laptop hire voor mij weegt denk ik evenveel. What's the big deal ? Over het keyboard .. daar zal wel duidelijkheid over komen bij de eerste reviews.
Er is menig x86 12" laptop op de markt die 1,5 kg weet te halen en dan 1 van de zwaargewichten is. Bij Apple hadden ze alleen maar 2,5 tot 3 kg zware 12" notebooks (iBook en Powerbook). Helaas is deze nieuwe Macbook ook weer zo'n zwaargewicht, hoewel deze ook 1,3" groter is. Naar verhouding met die 12" iBook/Powerbook notebooks is deze dus lichter.
Een lichtere notebook betekent gewoon draagcomfort als je het mee wil slepen in je tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl, ik heb ook in de mediamarket ook voor een Sony scherm gestaan. En ik heb ook al een Acer scherm gezien ... het verschil is er toch wel duidelijk. Ok, ik verkies ook liever een gewoon scherm. Zeker voor te coden en dergelijke. Maar goed, als het scherm van goede kwaliteit is dan kan je er buiten zelfs perfect mee werken. We zullen wel zien wat de early adpoters er over kwijt kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ik wil heel graag nu de macbook gaan bestellen, alleen vroeg ik me af of iemand al ergens Skins ervoor heeft gezien of een rugtas waar hij in past. Want ik heb hier alleen voor mijn 15" baksteen compaq een tas liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
[Airwolf] schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:35:
Ik wil heel graag nu de macbook gaan bestellen, alleen vroeg ik me af of iemand al ergens Skins ervoor heeft gezien of een rugtas waar hij in past. Want ik heb hier alleen voor mijn 15" baksteen compaq een tas liggen.
hij is even breed als een 14inch ibook.. die kan je dan denk ik wel gebruiken.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:33:
Ok, ik verkies ook liever een gewoon scherm. Zeker voor te coden en dergelijke. Maar goed, als het scherm van goede kwaliteit is dan kan je er buiten zelfs perfect mee werken. We zullen wel zien wat de early adpoters er over kwijt kunnen :)
Als je gaat coden kan je steeds een scherm naar keuze aansluiten. Dit maal zelfs over dvi, helemaal top dus!

btw:
Dual Display Modes
When you connect an external display or projector to a MacBook or MacBook Pro, you can make presentations to large groups, extend your workspace, or work with the lid closed.
Veel meer value for money dus. De vorige iBook was express crippled. met vga en clone desktop, nu dvi en extended indien gewenst. Blij dat ze daar bij apple eidenlijk eens naar de consument luisteren. Zeker als het een gevalletje was van moedwillig features beperken, want de vorige iBook kon het wel na een hack.

Ik had m'n zinnen al helemaal gezet op een mac mini. Omdat dit het enige was wat ik min of meer kon veroorloven. Nu denk ik ten zeerste na of ik eventueel toch niet voor de laptop ga gaan. Moeilijk, moeilijk... :(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben persoonlijk heel erg benieuwd naar de kwaliteit van de speakers, ik heb daar nog niet over gelezen/gezien, imho wel heel erg belangrijk, heb niet altijd evenveel zin om speakers te moeten aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

//edit: Laat maar, dacht dat het ergens anders over ging...

[ Voor 89% gewijzigd door Mei op 16-05-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:57:
Ik ben persoonlijk heel erg benieuwd naar de kwaliteit van de speakers, ik heb daar nog niet over gelezen/gezien, imho wel heel erg belangrijk, heb niet altijd evenveel zin om speakers te moeten aansluiten
Ik zit nu de service manual door te spitten om te kijken hoe ie gebouwd is.
Zover ik kan zien zijn de speakers zoals in alle modellen hetzelfde.

Houdt in: 1x mini subwoofer en 2x mini speaker ofwel je hebt een 2.1 setje ingebouwd :P

[ Voor 9% gewijzigd door Uberprutser op 16-05-2006 21:16 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JeroenGans schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:58:
[...]

Zit net te kijken.. volgens mij is het idee hetzelfde.. alleen is bij de Macbook, de toetsen niet aan de rand afgevlakt (zoals bij de Powerbook) Het systeem is verder exact hetzelfde...

BTW, Uitpakfoto's! ;) http://looprumors.com/macbookphotos.php
Hier ziet die zwarte finish er toch wel vet uit.. denk dat ik dan toch een zwarte wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Ligt dat nu aan mij of zijn de prijzen een beetje krom?

De witte 2Ghz is 1299euro en de zwarte 2Ghz is 1499euro., en verder is het enige verschil dat de zwarte 20GB meer schijfruimte heeft (60 voor de witte, 80 voor de zwarte) en daar betaal je dan 200euro voor?! Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
-Sander schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:10:
Ligt dat nu aan mij of zijn de prijzen een beetje krom?

De witte 2Ghz is 1299euro en de zwarte 2Ghz is 1499euro., en verder is het enige verschil dat de zwarte 20GB meer schijfruimte heeft (60 voor de witte, 80 voor de zwarte) en daar betaal je dan 200euro voor?! Beetje jammer.
Volgens mij gaat het hier alleen maar hierover in het hele topic zullen we het maar weer is over iets anders hebben dan dat ie 200 euro meer kost?

Wat ook spannend is: De geheugenmodules liggen naast elkaar onder het toetsenbord, harde schijf rechtsvoor en links en in het midden zit de batterij.

[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 16-05-2006 21:17 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de levensduur van de accu? De iBook ging volgens mij officeel 5,5 tot 6 uur mee, maar ik kan het op de specs pagina bij Apple niet vinden :? Het staat in ieder geval niet op de tech specs pagina onder 'battery and power'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:21:
Hoe zit het eigenlijk met de levensduur van de accu? De iBook ging volgens mij officeel 5,5 tot 6 uur mee, maar ik kan het op de specs pagina bij Apple niet vinden :? Het staat in ieder geval niet op de tech specs pagina onder 'battery and power'.
Ik las net wat over 6 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Bigs schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:10:
[...]

Hier ziet die zwarte finish er toch wel vet uit.. denk dat ik dan toch een zwarte wil :)
Ik zit er nu ook heel erg aan te denken om over een tijdje eens een Macbook aan te schaffen :P Het zwarte is wel geinig, maar op die foto's ziet het er een beetje goedkoop uit. Bij de witte Macbooks lijkt me weer een minpunt dat ze heel erg besmettelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Zo, net een zwarte macbook besteld met 2GB geheugen een skin en een Crumpler bag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Ballebek schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:08:
[...]

Ik zit nu de service manual door te spitten om te kijken hoe ie gebouwd is.
Zover ik kan zien zijn de speakers zoals in alle modellen hetzelfde.

Houdt in: 1x mini subwoofer en 2x mini speaker ofwel je hebt een 2.1 setje ingebouwd :P
Waar haal je de service manual vandaan? Bij de specs staat dat hij gewoon stereoluidsprekers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Startpost geupdate.... vanmiddag geen tijd voor gehad.... sorry...

Begin overigens wel te twijfelen... mijn MacBook Pro nu verkopen en een MacBook ervoor terug kopen. Zelfde specificaties bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:01
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:22:
[...]

Ik las net wat over 6 uur :)
Als je bij het kopje Wireless kijkt (http://www.apple.com/macbook/wireless.html) staat rechts onderin iets over de batterij duur.

Dat de Macbook extended desktop ondersteunt was wel echt nodig. Overigens ondersteunt hij nu ook (net als de oude Powerbook) de lid closed mode. Dus sluit je een extern scherm aan, kan je je Macbook dicht klappen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Red schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:32:
Startpost geupdate.... vanmiddag geen tijd voor gehad.... sorry...

Begin overigens wel te twijfelen... mijn MacBook Pro nu verkopen en een MacBook ervoor terug kopen. Zelfde specificaties bijna.
Dat is ook de reden waarom ik twijfel of ik nog wel een MacBook Pro zou kopen... Ik denk dat ik wel kan leven met een kleiner scherm... GPU/HDD maakt me niet bepaald veel uit en een backlit tobo kank al helemaal zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Wannapuf schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:32:
[...]

Waar haal je de service manual vandaan? Bij de specs staat dat hij gewoon stereoluidsprekers heeft.
Die kan jij nergens vandaan halen alleen Apple Certified knuppels ;)

Kan dan stereo zijn maar in alle MacBook's en de vorige serie PowerBook 15" en 17" zat al een 2.1 setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

[Airwolf] schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:31:
Zo, net een zwarte macbook besteld met 2GB geheugen een skin en een Crumpler bag. :)
Welke skin heb je erbij genomen?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Vergis ik me nou of was die glanzende laag eerder vandaag een optie bij de Macbook 13"? Ik kan het in de stores niet meer kiezen, eerder wel, of zat ik toen per ongeluk bij de MacBook Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Xilantof schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:39:
[...]

Welke skin heb je erbij genomen?
Aiino MacSkin - 14-inch iBook
Bestelnummer: TG324

Deze, zal niet helemaal lekker passen. Maar ik vind gewoon dat ik maar een skin moet hebben, zodra er 13" skins zijn dan koop ik er daar wel eentje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

[Airwolf] schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:47:
[...]

Aiino MacSkin - 14-inch iBook
Bestelnummer: TG324

Deze, zal niet helemaal lekker passen. Maar ik vind gewoon dat ik maar een skin moet hebben, zodra er 13" skins zijn dan koop ik er daar wel eentje van.
Daar zit ik ook mee inderdaad.

Ik twijfel daar nog een beetje over... Hoe lang zou het duren voordat de eerste Skins er zijn? Bij de MBP ging het wel snel volgens mij.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Bashrat schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:35:
[...]

Dat is ook de reden waarom ik twijfel of ik nog wel een MacBook Pro zou kopen... Ik denk dat ik wel kan leven met een kleiner scherm... GPU/HDD maakt me niet bepaald veel uit en een backlit tobo kank al helemaal zonder!
Waarom twijfel je dan nog? De Macbook is compacter en veel goedkoper!

Overigens lees ik nog wel een paar misvattingen. Allereerst is een integrated GPU weldegelijk zuiniger dan een losse kaart, dat scheelt al gauw 15-30 min batterijduur (ondanks al het terugklokken van de moderne losse GPU's). Daarnaast is volgens mij de batterij niet heel sterk van de nieuwe Macbook, want de batterijduur is 6 uur, maar bij wireless aan gaat daar 2,5 uur vanaf*.

*Of er zit een soort van super draadloos internet in :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 16-05-2006 22:05 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Xilantof schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:51:
[...]

Daar zit ik ook mee inderdaad.

Ik twijfel daar nog een beetje over... Hoe lang zou het duren voordat de eerste Skins er zijn? Bij de MBP ging het wel snel volgens mij.
Kan je nog sterker vertellen: Ze zijn al aangekondigd (kreeg vandaag een papier onder m'n neus gedrukt met MacBook 13" erop) en dat ze asap te leveren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Macbook in een tas zit heb je toch geen skin nodig? Het is toch geen iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Mensen, enig idee hoe dit apparaat presteert met het afspelen van HD materiaal? bij voorbeeld de trailers van Apple zelf? Ik snap dat er nog geen echte ervaring is maar misschien kan dit worden gebaseerd op de CPU of ervaringen met de Macbook Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:07:
Als je Macbook in een tas zit heb je toch geen skin nodig? Het is toch geen iPod?
Ja, maar als ik er één heb, moet hij wel mooi blijven :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer van dat geïntegreede video ding...

Maar goed, verder is het geen duur apparaat voor die specs :) Ik denk dat dan voor de goedkoopste ga, met 1GB geheugen.

Nu alleen nog even na gaan of alles software wel draait. Zijn er codecs voor Xvid en Divx beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er SO-DIMM geheugen in? En kan dit DDR2 geheugen in een laptop met SO-DIMM geheugen? Ik wil een wisseltruck gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:11

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Voor de mensen die twijfelen tussen een MB en MBP, onthoud dat een plastic laptop een stuk betere wifi-ontvangst gaat hebben in verhouding met een metalen :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Wanneer zou deze te koop zijn in de winkels zoals de MacHouse en die nieuwe op de lijnbaan in R'dam?

En wanneer zijn de eerste hoezen beschikbaar? Of zijn die er al voor 13 inch breedbeeld?

[ Voor 34% gewijzigd door daniëlpunt op 16-05-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het overigens erg jammer dat ze geen Sudden Motion Sensor ingebouwd hebben, ivm. iAlertU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:07:
Als er andere spullen in die tas zitten en hde Macbook dezelfde gladde finish heeft als de iBook dan is zo'n skin broodnodig als je die gladde finish ook zo wil houden. Een klasgenoot kan dat echt niet boeien, zijn iBook is dan ook helemaal dof van de krassen, wat overigens geen afbreuk doet aan het hele design :P
Hoedje schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:04:
[...]

Overigens lees ik nog wel een paar misvattingen. Allereerst is een integrated GPU weldegelijk zuiniger dan een losse kaart, dat scheelt al gauw 15-30 min batterijduur (ondanks al het terugklokken van de moderne losse GPU's).
En hier staat meteen ook de allergrootste...bij een laptop zijn tegenwoordig alle videokaarten integrated ;) Je moet wel verschil maken tussen de standaard el cheapo Intel versie of eentje van een 3rd party zoals ATI en Nvidia. Geloof dat volgens reviews van Tom's Hardware bleek dat het qua 2D powerconsumptie geen ruk uitmaakt wat je hebt. Voor 3D wordt het enigzins anders omdat die 3rd party chips vaak veel meer kunnen. Draaien ze op volle snelheid dan slurpt dat uiteraard ook meer stroom.
Hetzelfde geneuzel als het verschil tussen die 5400 en 7200 rpm laptop hd's "toendertijd". Verwaarloosbaar verschil.

Best wel jammer van die combodrive op de goedkoopste versie, zou leuk zijn geweest als dat ook een superdrive was. Liever gehad dat tussen die goedkope en de middelste het verschil verklaard werd door de snelheid (waarbij het wel een aardig verschil zou moeten zijn wat die 200 euro extra verklaard).

EDIT:
http://www.flickr.com/photos/pealco/sets/72057594136649292/ << foto's van de zwarte Macbook waar op de laatste 3 heel duidelijk te zien is dat het exact hetzelfde glimmende takke scherm is als al die andere notebooks. Totaal niet werkbaar dus in een kantooromgeving. Geen Macbook voor mij, bah :'(

[ Voor 10% gewijzigd door ppl op 16-05-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
super-muffin schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:23:
Wanneer zou deze te koop zijn in de winkels zoals de MacHouse en die nieuwe op de lijnbaan in R'dam?

En wanneer zijn de eerste hoezen beschikbaar? Of zijn die er al voor 13 inch breedbeeld?
hehe ja daar wil ik ook even langsgaan!
Zit nu erg te twijfelen om een macbook te kopen, qua specs en prijs ziet het er goed uit..
Nog even goed kijken dus in de store :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:08:
Mensen, enig idee hoe dit apparaat presteert met het afspelen van HD materiaal? bij voorbeeld de trailers van Apple zelf? Ik snap dat er nog geen echte ervaring is maar misschien kan dit worden gebaseerd op de CPU of ervaringen met de Macbook Pro?
De macbook is identiek gelijk aan de mac mini (zoals altijd al geweest sinds de mac mini. De mac mini was dan gewoon de goedkoopste laptop zonder muis en tobo in een doosje)

Met uitzondering van die paar Mhz dat hij sneller is (merk je niets van) dus voor pure hardware ervaringen: richt je tot de reviews over de mac mini

Edit: link van hierboven: die witte is toch veel mooier vind ik. Helemaal stand out of the crowd. Die zwart heeft zelfs iets weg van een thinkpad op het eerste zicht. (alleen nog een rood bolletje tussen de toetsen)

En daarbij, er zijn al zoveel zwarte laptops, wit is cooler :)
En op geen enkele van die foto's lijkt hij zo hard te blinken als de nano (wat wel mooi is) Kan iemand bevestigen of het blikende 'piano-finish' zwart is of mat zwart.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof

Xilantof

Ballebek schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:05:
[...]

Kan je nog sterker vertellen: Ze zijn al aangekondigd (kreeg vandaag een papier onder m'n neus gedrukt met MacBook 13" erop) en dat ze asap te leveren zijn.
OWh kijk dat is goed nieuws.

Ik heb de knoop doorgehakt. en ik wacht nu nog even op wat financieen, maar deze week gaat ie besteld worden.
De goedkoopste versie met een RAM en HDD update.

Later koop ik wel een skin erbij dan. Want ik wil toch wel een goed passende gelijk.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 12:03
Baal een beetje .....
Het komt er op neer dat je 600euro betaald voor de x1600 en de backlid keyboard .....
Jippy !!!!

600e is die x1600 niet waard ...
maar wil ehm wel hebben want het moet me desktop vervanger worden ..... heel groot dilemma dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ehm wat dacht je van het grotere scherm? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:52:
Ehm wat dacht je van het grotere scherm? :P
van WXGA naar WXGA+ kost bij dell 60€... Grootte van scherm is echt de moeite niet voor een hardware gigant als apple.

Daarbij kan net het kleine scherm dé feature zijn die je verlangt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:26:
Ik vind het overigens erg jammer dat ze geen Sudden Motion Sensor ingebouwd hebben, ivm. iAlertU...
Volgens de informatie van Apple zit dat er wel op, klik maar eens op de vergelijkingstabel, bij allebei staat sudden motion detection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 12:03
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:54:
[...]

van WXGA naar WXGA+ kost bij dell 60€... Grootte van scherm is echt de moeite niet voor een hardware gigant als apple.

Daarbij kan net het kleine scherm dé feature zijn die je verlangt... :)
Het is idd net wat ik verlang ... maar stel dat het niet zo is ..
de upgrade van 15,4 naar 17 is 200e

dus dan is x1600 nog steeds 400e wat ie ook niet waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:57:
[...]

Volgens de informatie van Apple zit dat er wel op, klik maar eens op de vergelijkingstabel, bij allebei staat sudden motion detection.
http://www.apple.com/nl/macbook/specs.html

Een snelle CTRL+F (*schaam* *schaam*) naar "sudden" levert hier geen resultaten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:59:
[...]

http://www.apple.com/nl/macbook/specs.html

Een snelle CTRL+F (*schaam* *schaam*) naar "sudden" levert hier geen resultaten :?
dat staat er bij de MBP ook niet

Maar kijk hier is
http://store.apple.com/Ca...ges/comparison_chart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent geweldig, nu weet ik tenminste dat het alarm prima werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik was even bang dat ik nu ontzettend spijt zou krijgen van mijn onlangs aangeschafte 2e hands PowerBook G4 12", maar nu ik zo naar de specs en prijs kijk denk ik niet dat ik voor €500,- een slechte koop heb gedaan.
Als ik wat meer snelheid nodig heb denk ik eerder dat ik voor een MBP of iMac zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Wanneer ligt dit ding in de Apple Store? Wil hem wel eens in het echt zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 13:53

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

MarcoC schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:19:
Dat kan nog wel even duren.

Met de MacMini duurde dat ook een klein maandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

New York City? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006
Lid-closed mode Work in lid-closed mode with an external keyboard, mouse and display. Supported (external display up to 1920 x 1200 pixels)

Het komt er op neer dat ik een MacBook kan aansluiten op mijn Dell 2405fpw met een verloopstukje?
En als dat kan, heb ik dan kwaliteitverlies door het verloopstukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Sudden Motion Sensor:

Hier staat 't:
Afbeeldingslocatie: http://www.bobemmen.nl/macbooksuddenmotion.gif

op de comparison pagina

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

MvanLeeuwen schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:31:
Lid-closed mode Work in lid-closed mode with an external keyboard, mouse and display. Supported (external display up to 1920 x 1200 pixels)

Het komt er op neer dat ik een MacBook kan aansluiten op mijn Dell 2405fpw met een verloopstukje?
Daar mag je van uit gaan dat je dat niet hebt, ik heb het met mijn huidige iBook G4 met VGA 'verloopstukje' in ieder geval ook niet. Nou is dat misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb er niet echt twijfel over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19
- Witte MacBook 2.0 core duo
- 1GB RAM
- 80 GB Harde schijf

BESTELD!!!

Ik post foto's zodra de MacBook binnen is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Eind deze maand gok ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Flatwhite schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:35:
- Witte MacBook 2.0 core duo
- 1GB RAM
- 80 GB Harde schijf

BESTELD!!!

Ik post foto's zodra de MacBook binnen is! :D
Yes, een witte! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MvanLeeuwen schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:31:

Nee, het is en blijft een digitaal signaal als je dvi gebruikt.
Bij de 12" PowerBooks zat altijd al een mini-dvi -> dvi verloopstukje (ook een mini-dvi -> vga verloopstukje) en ik heb daar nooit iets negatiefs over gehoord of zelf ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 22:30
Rotterdam City, 1st Lijnbaan Avenue. :+

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 16-05-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006
Canaria schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:39:
[...]

Nee, het is en blijft een digitaal signaal als je dvi gebruikt.
Bij de 12" PowerBooks zat altijd al een mini-dvi -> dvi verloopstukje (ook een mini-dvi -> vga verloopstukje) en ik heb daar nooit iets negatiefs over gehoord of zelf ervaren.
Dus veel mensen kunnen nu heel gelukkig worden. Een krachtige draagbare workstation voor grafisch en codeer werk, ipv een kachel die de MBP is. Ik zie het apparaat als een ideale desktopvervanger voor mijn werk.

Ik ga nu op mijn knieen om te wachten op de eerste reviews en hopen dat er geen "probleempjes" naar boven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:42:
[...]
Sorry, ik las "waar ligt dit in de Apple Store" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

MarcoC schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:42:
[...]
Helaas, alleen Apple Stores hebben ze vandaag al liggen, Apple Centres en andere resellers mogen nog even wachten...

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 16:04
Zat met smart te wachten voor de nieuwe macbook!
Eindelijk is ie dan uit! Woei! Gelijk bestellen dus...
Wilde dus een 1.83 core duo + 1gb en wireless muis. Krijg ik gedonder met de CC. k*t postbank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:32:
Over de Sudden Motion Sensor:
-- 8< -- knip -- 8< --
Leuk he, dat die er in zit? Dan kan er vast ook iAlertU op geinstalleerd worden!
URL: http://www.slappingturtle.com/home/

[ Voor 6% gewijzigd door hbokh op 17-05-2006 00:11 . Reden: typo // aanvulling ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Canaria schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:12:
Over de spiegelende schermen, ik heb nu een Acer laptop (had eerst een PowerBook) met zo'n spiegelend scherm van de 'budgetklasse' en vind het enorm meevallen. Als de zon er op schijnt zie ik op m'n Cinema Display net zo weinig. Het enige wat me van het Acer scherm opvalt is dat de kleuren wat meer 'washed out' lijken, dat wil zeggen dat als ik m'n laptop aan m'n Cinema Display aansluit ziet alles er opeens enorm fel en helder uit, zelfs iets té. Op een Apple zijn de kleuren sowieso al iets meer 'washed out' dan op een Windows pc.
Met dat in m'n achterhoofd hoop ik dat de spiegelschermen van Apple in de MacBooks wel iets 'witter' zijn, maar los daarvan is de spiegellaag niet iets wat ik als nadeel zie. Foto's en afbeeldingen zien er naar mijn mening op zo'n scherm toch iets sprekender uit.
Beetje laat maar je moet hoogstwaarschijnlijk je beeldscherm kleuren kalibreren naar TV gamma met sRGB 2.1, dan krijg je sowieso een hoger contrast en de kleuren worden meer levendiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik heb m'n Macs inderdaad ook altijd op PC/TV gamma staan. Dat Mac gamma vind ik veel te flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je een speciaal dual-channel setje geheugen nodig hebt of kun je er gewoon 2 losse so-dimmetjes in rammen? 500e is nl. heel wat anders als 2*90e (als ik toch bezig ben, gelijk maar 2gig er in dacht ik zo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Laatst online: 04-03-2022
Voor videobewerken heb je dan een goede videokaart nodig zoals MBP of zal de macbook het wel aankunnen?
3d ontwerpen zal de macbook sowieso niet aankunnen lijkt me of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
ziet er goed uit!! Het verschil tussen 1,8 en 2.0 ghz lijkt me niet echt heel interessant, maar een superdrive wil ik wel hebben. is er ook ene mogelijkheid om een 1,8 ghz uitvoering met superdrive uit te rusten? Als ik ga bestellen ga ik wel voor de uitvoering met 2x 512. ben er echt weg van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Morgen ff de bank in orde maken, en daarna lekker bestellen;
2,0ghz, 1gb en nog ff kijken of ik 20gb hdd extra nodig heb
hij wordt trouwens wit

Overigens wel apart, een dergelijk product gewoon gerealesed zonder een echte presentatie, gewoon store offline, en dan weer up en voila.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
GUZA schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:30:
Voor videobewerken heb je dan een goede videokaart nodig zoals MBP of zal de macbook het wel aankunnen?
3d ontwerpen zal de macbook sowieso niet aankunnen lijkt me of heb ik dat verkeerd?
Als je dat veel gaat doen, raad ik die Intel GMA 950 (die in de MacBook zit) echt af. Je bent een stuk beter af met de MacBook Pro.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaxje op 17-05-2006 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvanLeeuwen schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:43:
[...]

....ipv een kachel die de MBP is.....
Er zijn nog geen reviews of users ervaringen dus het zou best kunnen dat MB ook een kachel wordt aangezien deze ook 2.0 ghz intel core duo heeft. Mijn 20" iMac werd ook tering warm, niet dat ik last van had maar bij een laptop is het anders aangezien sommige mensen een laptop vaak op hun schoot hebben...

Wachten op ervaringen en reviews is inderdaad wel verstandig, ga ik ook doen. Ik wacht rustig af om te kijken hoe glossy scherm en onboard video bevallen en ook of er geen hitte of andere rare probleempjes tevoorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Blaxje schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:50:
[...]

Als je dat veel gaat doen, raad ik die Intel GMA 950 (die in de MacBook zit) echt af. Je bent een stuk beter af met de MacBook Pro.
Want?

Het enige wat de videokaart doet is toch 2 videobeelden laten zien? Volgens mij doen de grotere pakketten alle compositing en effecten in software, dan voldoet zo'n GMA 950 dus prima. Alleen iMovie gebruikt de GPU door middel van Apple's Core video voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ach,een programma als Fusion heeft er geen problemen mee die doet toch haast niks over de videokaart :) Geen idee, hoe het met Shake zit overigens, gebruikt die al wel de videokaart volop?
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor levertijden hebben we een apart topic. Ga daar dus niet hier mensen mee vervelen