Het kleine-mismoderatietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 5.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1981819

Ik zie niet in wat hier troll/flamebait aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Alleen de zinsnede ''schijnbaar zo rot'' is een beetje over de rand, voor de rest een beetje 0/1 post. Tis op zich waar wat er staat, behalve dan die drie woorden wat je ook anders kan zeggen.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, maar als ik zeg dat linux zo imcompatible als een hondendrol is met de hedendaagse software, is het ook waar.

Toch blijft het een flame/troll.

Flamen/trollen gaat niet om de waarheid of niet, het gaat grotendeels om hoe je het brengt, en en hoe het wel of niet onderbouwd is. Dat het waar is zal wel, kom dan maar met linkjes oid.

En zelfs als het geen troll/flame zou zijn zou het geen 1 waard zijn, het is namelijk een offtopic reactie in een draad over updates voor een cursorhack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

TheZeroorez schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:32:
[...]
Flamen/trollen gaat niet om de waarheid of niet,
Ja.
het gaat grotendeels om hoe je het brengt,
Dat bedoel ik dus @ die drie woorden.
en en hoe het wel of niet onderbouwd is. Dat het waar is zal wel, kom dan maar met linkjes oid.

En zelfs als het geen troll/flame zou zijn zou het geen 1 waard zijn, het is namelijk een offtopic reactie in een draad over updates voor een cursorhack.
Ah, offtopic, dan 0.
Dat je elke keer iets moet bewijzen, hangt wel van de stelling af vind ik. In dit geval kan ik het niet beoordelen, lijkt me overigens wel, je leest meet topics/meuk waarin het erom gaat dat de drivers voor Vista op zich laten wachten. Dit komt vast niet omdat je de drivers van XP 1 op 1 kan gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Ids Lupo op 06-04-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zie niet in waarom een brak beestje niet als brak betiteld mag worden. De reactie is IMHO zeer ondergewaardeerd en krijgt daarom een steun in de rug.
In een genest draadje is de oorspronkelijke reactie het hoofdonderwerp waardoor de reactie niet perse offtopic hoeft te zijn. Hier wordt dus ontopic ingegaan op de competentie van MS (nieuws) en specifiek op de bewering van de reactie waarop gereageerd wordt.

[ Voor 63% gewijzigd door Delerium op 06-04-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Waarom krijgt die reactie een +3 van iemand?

Beoordelingen: +1: Standaard niveau, -1: Troll, -1: Flamebait, +3: Interessant, Som: 2 / 4x

edit: Eerst F5, dan mopperen :/
edit2: -1 offtopic gegegeven. Eigenlijk, voor de hele thread die nergens meer over gaat.
(gelukkig staat deze ver weg in de boom van vele reacties) :P

[ Voor 41% gewijzigd door Tukk op 06-04-2007 11:42 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar als ik zeg dat linux zo imcompatible als een hondendrol is met de hedendaagse software, is het ook waar.
Dan vraag ik me af hoe het komt dat al die hedendaagse software zo goed draait op mijn Linux-PC...

Maar, als je het niet eens bent met mijn constatering dat de hardwareondersteuning van Windows slechter is dan die van Linux, dan nodig ik je graag uit een reply te doen, waar je mijn bewering (beargumenteerd) onderuit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:21:
[...]

Dan vraag ik me af hoe het komt dat al die hedendaagse software zo goed draait op mijn Linux-PC...

Maar, als je het niet eens bent met mijn constatering dat de hardwareondersteuning van Windows slechter is dan die van Linux, dan nodig ik je graag uit een reply te doen, waar je mijn bewering (beargumenteerd) onderuit haalt.
Dat het bij jou goed werkt wil nog niet zeggen dat dat bij iedereen het geval is. Het is algemeen bekend dat alleen de grote A-merken soms wat moeite doen voor het schrijven van een Linux driver. Het meerendeel neemt niet de moeite om dat te doen en daarvoor zijn de gebruikers afhankelijk van personen of groepen personen die zelf zo slim zijn om dat te doen.

ATI is zelfs als belangrijke leverancier van videokaarten te beroerd geweest om überhaupt een linux driver te maken, laat staan eentje die fatsoenlijk bruikbaar was. Als je een TV-kaart in een linux machine wil kopen moet je veel beter zoeken en meer afgaan wat andere gebruikers in fora te melden hebben dan wat van de fabrikant afkomt. Hierdoor kun je zeggen dat de support van fabrikanten voor linux nog te wensen over laat. Als je niet tot de groep behoord die linux gebruikt of je eigen maakt van die groepen en fora's dan is het voor een starter moeilijk linux op zijn pc te krijgen en daarop de software te installeren die hij/zij zoekt.

Bij Windows zijn er ook zeker producten die slecht ondersteund worden, maar dat zijn er aanzienlijk minder dan bij Linux. Ik heb het dan nog over de A-merken. Laat staan als je bij merken komt met een kleiner marktaandeel, minder naamsbekendheid en minder financiën voor het ontwikkelen van drivers. Wellicht wil de groep gebruikers die op Tweakers.net komt eigenlijk niets met deze merken te maken hebben, ze bestaan wel. Gebruikers met een kleine beurs kopen dit spul gretig en willen dat ook op hun pc laten draaien. In Windows lukt dat 9 van de 10x zeker in Linux is de kans daarop aanzienlijk kleiner.

Ik ben zelf 12 jaar actief in de branche, heb zelf meermaals Linuxinstallaties gedaan en ken mensen die alles wat Microsoft maakt zouden willen afzweren, maar alle gebruiken voor het overgrote deel Windows gewoonweg voor het gemak. Als Linux alleen maar voordelen zou hebben boven Windows was iedereen al overgestapt.......

Overigens zie ik in jouw posts nergens beargumenteerd waarom Linux een betere hardware ondersteuning heeft dan Windows, vreemd dat je daar dan wel om durft te vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Neo_revisited op 06-04-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
@boven: Da's wel erg offtopic, maar toch reageer ik even: De Linux kernel past overal zo goed op omdat allerlei hackers hem simpel kunnen aanpassen, en Linux gewoon leuker vinden. Een hacker zal minder snel proberen Windows ergens op de draaien, waarbij komt dat hij de kernel niet zo gemakkelijk kan wijzigen :+
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:21:
[...]

Ik heb helemaal niet inhoudelijk gereageerd op jouw constatering, en ga dat dus ook niet doen.

Dat van Linux was enkel een snel bedacht voorbeeld, wat inderdaad niet echt meer op gaat tegenwoordig. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat Windows op minder draait dan Linux, ik zei enkel dat het gewoon flame/troll over kwam. TMF is ook niet voor deze discussie, TMF gaat over de moderaties.
Natuulijk heeft flame/troll wel íets met de waarheid te maken, maar iets dat waar is kan nog best flame of troll zijn imho.

Anyway, hij staat nu op +1. Ik vind dat eigenlijk 'n puntje te hoog, maar ach.. 'n powermod zal het moderatiesysteem enzo wel iets beter kennen dan ik, dus daarom laat ik het zo ;)

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 06-04-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Misschien eigendunk ofzo, maar ik snap niet waarom een grapje van mij een 0 (Overbodig) heeft gehad?

Het grapje is misschien best flauw, maar aangezien het toch op het artikel ingaat (ivm 5 december) vind ik het toch de moeite waard om minimaal een +1 te hebben. Misschien dat ik dan iets TE goed over mezelf denk, maar dat is mijn mening..

In ieder geval bedankt als iemand (Powermod) ernaar kijkt ;)

EDIT:
Haakje fixed en nog even iets toevoegen,
ik vind nog steeds eigenlijk dat toch de nieuwe moderators iets te streng, te serieus en te mierenneukerig doen modden. De fun is er dan voor mij ook voor een groot deel vanaf om uberhaupt nog te posten op de frontpage, de meeste (laatste) reacties zijn toch weggemod!

Daarnaast lijkt het ook vaak dat mensen met een hogere rang (Godlike) vaak betere scores krijgen voor hun reacties, dit is misschien ook wel omdat ze vaak kwalitatief beter zijn, maar soms ook niet en dan krijgen ze (vind ik) vaak een betere moderatiepunt door hun naam dan door hun inhoud. En dat is eigenlijk jammer IMHO.

[ Voor 40% gewijzigd door alex3305 op 06-04-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het voegt 0,0,0,0 toe aan het topic, het is offtopic (het gaat niet over Sinterklaas, maar over zonnevlammen), en het is niet meer dan een niets-zeggende oneliner. En grappig is het ook al niet.

Om welke redenen zou die op een hoger niveau moeten dan 0? Naar mijn mening staat hij precies waar hij hoort.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja iedereen heeft wel eens een 0, ik ook... , gewoon niks van aantrekken en gewoon door blijven gaan :P

@ hieronder, tentamenweek is weer voorbij >:) tentamens gingen verbazingwekkend goed ondanks voorspellingen |:(

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Ik heb er vanochtend in gekeken en er stonden meerdere sinterklaas/kerstman/paashaas opmerkingen in. Misschien was je de eerste, tis op zich een leuke reactie, maar blijkbaar niet leuk genoeg of te voordehand liggend. Jammer voor jou, volgende keer beter.
offtopic:
Bemoeial modus@denniswerf: lukt het studeren zo nog....

[ Voor 13% gewijzigd door Ids Lupo op 06-04-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Njah in ieder geval bedankt voor het kijken en ja ik was de eeste :D. Maargoed ik heb inmiddels niet meer hoger als 1 gehaald sinds het nieuwe modsysteem en dat maakt me een beetje moedeloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
* botoo met wildhagen^^^
Alex3305 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:48:
. . . ik heb inmiddels niet meer hoger als 1 gehaald sinds het nieuwe modsysteem en dat maakt me een beetje moedeloos..
Dat is jammer, en daar mag je natuurlijk altijd naar laten kijken, maar met 'grappige' oneliners kom je niet heel ver . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 22:10
Alex3305 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:48:
Njah in ieder geval bedankt voor het kijken en ja ik was de eeste :D. Maargoed ik heb inmiddels niet meer hoger als 1 gehaald sinds het nieuwe modsysteem en dat maakt me een beetje moedeloos..
Cheer up, ik tel twee reacties op +2 en eentje op maar liefst +3

Dus niet zo somber, lekker doorgaan met posten en je niet zo druk maken om de scores ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neo_revisited schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:27:
Dat het bij jou goed werkt wil nog niet zeggen dat...
Reply op de frontpage natuurlijk.... niet hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Alex3305 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:29:maar soms ook niet en dan krijgen ze (vind ik) vaak een betere moderatiepunt door hun naam dan door hun inhoud. En dat is eigenlijk jammer IMHO.
:? Ik kijk niet naar namen -en al helemaal niet naar de 'status' van iemand- wanneer ik modereer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Alex3305 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:29:
Daarnaast lijkt het ook vaak dat mensen met een hogere rang (Godlike) vaak betere scores krijgen voor hun reacties, dit is misschien ook wel omdat ze vaak kwalitatief beter zijn, maar soms ook niet en dan krijgen ze (vind ik) vaak een betere moderatiepunt door hun naam dan door hun inhoud. En dat is eigenlijk jammer IMHO.
Ik denk eigenlijk dat het precies andersom is: Omdat sommigen gemiddeld betere/nuttiger reacties plaatsen dan anderen, bereiken ze eerder de "godlike" status? Maar ik heb nog nooit iemand zijn status opgezocht om er dan alsnog een puntje bij te doen omdat hij "godlike" was.
Andersom wel. Als ik een "mindere" reactie lees van een onbekende en ik zie dat hij/zij net nieuw is op T.net, dan wil ik een minpuntje nog wel eens in de zak houden, omdat imo iedereen een kans moet krijgen om zijn eigen fouten te maken.

edit:
Met "mindere" doel ik dan met name op reacties die al tienmiljoen keer voorbijgekomen zijn op de FP.

[ Voor 5% gewijzigd door Toff op 07-04-2007 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
Die sinterklaasgrap vond ik nog wel leuk, maar hangt natuurlijk van smaak af. Verder ben ik het met Toff eens, en ik herken nergens iets van 'modden om de status'. Met als uitzondering als iemand verschrikkelijk slecht post, dat er dan meer van zijn posts extra omlaag getrokken worden, maar dat vind ik terecht.
Alex3305 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:29:
EDIT:
Haakje fixed en nog even iets toevoegen,
ik vind nog steeds eigenlijk dat toch de nieuwe moderators iets te streng, te serieus en te mierenneukerig doen modden. De fun is er dan voor mij ook voor een groot deel vanaf om uberhaupt nog te posten op de frontpage, de meeste (laatste) reacties zijn toch weggemod!
Dit herken ik wel een beetje. Er wordt tegenwoordig meer serieus gemod dan vroeger, en soms lijkt dat wel iets té serieus.
Een negatief gevolg is er steeds meer van die slechte (dubbel geposte) grapjes komen, doordat mensen die al die grapjes die op 0 of -1 staan niet zien.

Maar de echt goede grappen krijgen nog altijd wel een positieve beoordeling, dus wat mij betreft is het zo wel goed. Tweakers iets serieuzer: oke. Tweakers niet te serieus: volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
ONTOPIC nu:

kan iemand ff naar de laatste post kijken in nieuws: Wereldbank investeert in Afrikaans internet ?
Die verdient geen 1 imo

ps. met al die discussies hierboven, is het niet beter een nieuw topic te maken over "de manier van modereren" ofzo? Daar worden sowieso veel topics over geopend, dus lijkt me wel nuttig (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
..Maar wat is de laatste post? Even een direct linkje graag. (Dat is dus de link die achter de 1 (gemodereerd) oid staat ;)

@onder: Die verdient zeker geen +1 inderdaad :X Verder kun je trouwens volgende keer misschien beter een paar uur wachten met het vermelden van een verkeerd gemodde post. Deze was toen simpelweg nog niet gemod ;)

[ Voor 46% gewijzigd door TheZeroorez op 09-04-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij bedoelt waarschijnlijk http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1985165

En dat is idd een simplistische troll, niks meer, niks minder. Verdient idd geen +1, maar een -1, en die heeft hij inmiddels dus ook :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
TheZeroorez schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:53:
..Maar wat is de laatste post? Even een direct linkje graag. (Dat is dus de link die achter de 1 (gemodereerd) oid staat ;)

@onder: Die verdient zeker geen +1 inderdaad :X Verder kun je trouwens volgende keer misschien beter een paar uur wachten met het vermelden van een verkeerd gemodde post. Deze was toen simpelweg nog niet gemod ;)
ik bedoelde inderdaad die link van Wildhagen. Ik wist even niet waar ik die link kon vinden. (nu wel)

ik weet dat ik een btje snel was, maar ik wilde de rest van mijn post toch neerzetten, kon ik dit gelijk ook doen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik kwam deze vrij kinderachtige troll/flamebait tegen die na een dag nog op +1 staat. Zou iemand er even naar kunnen kijken?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Die hele thread mag nog wel eens nagekeken worden. Ongefundeerde reacties op +3, relatief grappige op 0...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Dat draadje mag idd wel goed bekeke worden, veel offtopic gereutel en 'grappig' op de man spelen zijn geen reacties waar je pluspunten aan toe hoort te kennen :X.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1984413 >> Moet met powermoderatie naar -1.

Heb alleen de reacties die ik nog kon modden gelezen, voor de rest viel alleen deze op...

[ Voor 35% gewijzigd door TheZeroorez op 09-04-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Schotten ontwikkelen spray-sensors

Het artikel spreekt verder alleen over computers, dus mijnsinziens zou de titel dan ook veranderd moeten worden. Spray-sensors in spray-computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Goed, wie kan mij helpen deze draad door te modden?

Er staat _ENORM_ veel gezeik in over de overname van T.net door VNU, en hoeveel slechter het erdoor geworden is. En het ergste moet nog komen.. Velen staan op +2 of +3 (waarvan een zelfs met 'n powermod naar de -1, maar nu alsnog teruggeschopt naar 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Tom's Hardware Guide wordt verkocht mag idd de nodige extra aandacht van de objectieve(!) modders.

Kritiek aan het adres mag best maar dat heeft niets op de FP te zoeken. Kritische reacties omhoog modereren lijkt meer op het ouderwetsche eens/oneens effect waarvan ik had gehoopt dat het met de nieuwe lichting FPM's voorbij zou zijn :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Volgens mij heb ik daar tenminste 1 foute mod doorgevoerd, (weet niet meer welke post), maar het is sowieso moeilijk te modereren omdat in het nieuwsbericht T.net zichzelf er ook bij haalt.
Als mensen vervolgens op basis daarvan een vergelijking trekken tussen T.net en THG (en tot de conclusie komen dat T.net en THG nogal verschillend zijn (geworden)) dan is dat niet noodzakelijk off-topic.
Zo zie ik helemaal niet in waarom ik bijv dit:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1986013
verder omlaag zou moeten helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waarom mijn reactie (http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1986190) een 0 - overbodig heeft gekregen? Ik wil er bij voorbaat even bij zeggen dat ik nu niet uit ben op een hogere score en dat ben ik sowieso nooit als ik een post maak (ik let er vaak niet eens op), maar sinds dat nieuwe systeem heb ik het idee dat moderaties erg inconsequent gebeuren. Dit is niet alleen in mijn eigen posts, maar ook bij veel andere posts waarbij het imo echt niet klopt (vooral onverklaarbare 'dubbelposts' en 'overbodigs'). Dit valt me sinds de overgang echt in negatieve zin op en ga ik er meer op letten. In 1 van de sticky's staan wel een aantal richtlijnen voor de moderators, maar daar is niet uit te halen waarom (als voorbeeld) mijn post een 0 is en geen 1. En dat er dan toch 'overbodig' staat trek ik me wel enigszins persoonlijk aan en doet mij twijfelen of ik uberhaupt nog wel reacties moet plaatsen.

[edit] tweede alinea maar weggehaald...........

[ Voor 33% gewijzigd door Palomar op 10-04-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Een aantal consumenten voelde zich misleid door de sticker 'Vista Capable' op het moment dat vastgesteld werd dat onder meer de Aero Glass-interface niet beschikbaar was op hun pas aangeschafte systeem. Ook systemen die slechts met Vista Basic overweg kunnen, worden namelijk van een dergelijk Vista Capable-logo voorzien.
Da's dus ongeveer één derde van het nieuwsbericht. En jij ziet niet in wat er overbodig aan je reactie is? :X

Verder kom je er nu imo nog goed vanaf, want voor zulk soort edits in posts geef ik normaal gesproken eigenlijk volop -1 flamebait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Palomar schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:32:
Kan iemand mij vertellen waarom mijn reactie (http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1986190) een 0 - overbodig heeft gekregen?
Waarschijnlijk ben jij de enige mens op aarde die zich niet kan voorstellen dat het verschil tussen 'Vista ready' en 'Vista capable' voor mensen die er geen verstand van hebben hoogst misleidend kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@ the_zeroorez
Niet om daar in dit topic nu al te inhoudelijk op in te gaan, maar dat was helemaal niet de strekking van mijn post. Het ging erom dat die sticker precies aangeeft dat en computer Vista kan draaien en helemaal niks zegt over Aero. Tevens geef ik aan dat er speciale stickers zijn voor PC's die wél Aero kunnen draaien. Iets wat niet in dat bericht wordt vermeld. In de reacties op mijn bericht blijkt dat er nog meer nuttige informatie uit voortkomt. Opmerkelijk is dat iemand die alleen maar de zin '"Vista Premium Ready" heb ik gezien.' antwoordt op mijn post een +2 informatief krijgt. Niet dat ik hem dat niet gun, maar toch enigszins vreemd imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
eamelink schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:40:
[...]

Waarschijnlijk ben jij de enige mens op aarde die zich niet kan voorstellen dat het verschil tussen 'Vista ready' en 'Vista capable' voor mensen die er geen verstand van hebben hoogst misleidend kan zijn :)
ok, als dit het officiele standpunt is van de moderatiecrew dan ben ik tevredn over het antwoord :) Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:48:
@ the_zeroorez
Niet om daar in dit topic nu al te inhoudelijk op in te gaan, maar dat was helemaal niet de strekking van mijn post. Het ging erom dat die sticker precies aangeeft dat en computer Vista kan draaien en helemaal niks zegt over Aero. Tevens geef ik aan dat er speciale stickers zijn voor PC's die wél Aero kunnen draaien. Iets wat niet in dat bericht wordt vermeld. In de reacties op mijn bericht blijkt dat er nog meer nuttige informatie uit voortkomt. Opmerkelijk is dat iemand die alleen maar de zin '"Vista Premium Ready" heb ik gezien.' antwoordt op mijn post een +2 informatief krijgt. Niet dat ik hem dat niet gun, maar toch enigszins vreemd imo.
Ja, maargoed.. Er zijn ook mensen die minder tweaker zijn dan wij ;)

Verder: Als ik zeg dat een machine met een MB of 128 ram en een trage VIA C3 XP kan draaien, maar je moet daarvoor wel de helft van de services eruit knallen, en het maar doen met een trage bak.. Is dat dan niet een beetje misleidend, ook al bestaan er stickers die zeggen 'deze machine kan Luna theme draaien'? Voor een meer ervaren gebruiker is het nooit misleidend, die zien het toch wel aan de specs. Het gaat hier dus gewoon om de doorsnee-gebruiker.

Verder heb ik niets gezegd over dat antwoord ervan, en volgens mij ging de discussie om jouw post ;)

edit:
Die tweede post lezen helpt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
nouja, het zal wel. Blijf het allemaal wat vreemd vinden. Ben benieuwd wanneer dat nieuwe systeem er komt zodat de moderaties (voor mij tenminste) wat begrijpelijker werken... (ben hier al 7 jaar geregistreerd, dus misschien dat dit voor mij wat vreemder is dan voor jou).

[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 10-04-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Palomar schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:32:
[edit] tweede alinea maar weggehaald...........
[edit] *zucht* ik word echt sch**tziek van die 'overbodig'-moderaties Nog een keer en ik kap wel helemaal met reageren op deze site (ja, mod het nu meteen maar naar een -10 flame oid als je daar plezier in hebt).
Hiermee scoor je in iedergeval NIET (bij mij).
edit:
en ik heb niet in die thread gemod want ik heb geen verstand van al die stickers van MS (en dat wil ik zo houden ook)

[ Voor 13% gewijzigd door terabyte op 10-04-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hee, dat had ik helemaal niet weggehaald. Je quote nu iets uit de FP-reactie dat er nog gewoon staat. Vreemde suggesties worden er nu weer gewekt :(

En het is me verder wel duidelijk dat de crew/moderators elkaar de hand boven het hoofd houden en dat ik geen objectieve reacties hoef te verwachten, dus laat het zo maar. Hoop alleen dat mijn mening over het huidige moderatiesysteem enigszins duidelijk is en dan is het wat mij betreft wel goed zo.. Heb eigenlijk ook geen zin om hier langer mee bezig te zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door Palomar op 10-04-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Palomar schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:58:
Hee, dat had ik helemaal niet weggehaald. Je quote nu iets uit de FP-reactie dat er nog gewoon staat. Vreemde suggesties worden er nu weer gewekt :(

En het is me verder wel duidelijk dat de crew/moderators elkaar de hand boven het hoofd houden en dat ik geen objectieve reacties hoef te verwachten, dus laat het zo maar. Hoop alleen dat mijn mening over het huidige moderatiesysteem enigszins duidelijk is en dan is het wat mij betreft wel goed zo.. Heb eigenlijk ook geen zin om hier langer mee bezig te zijn.
Het gaat erom dat je, als je het niet eens bent over een moderatie je het eerst hier komt melden zodat wij er eventueel iets aan kunnen doen (mocht de post het waard zijn). Op de frontpage flamen naar de moderators werkt averechts en zorgt er alleen maar voor dat je nog verder naar beneden gemodereerd wordt, zeker bij het gebruik van dergelijke woorden en door te dreigen niet meer te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
En het is me verder wel duidelijk dat de crew/moderators elkaar de hand boven het hoofd houden en dat ik geen objectieve reacties hoef te verwachten, dus laat het zo maar.
Als je opmerkingen hebt over onze objectiviteit denk ik dat het beter is hierover een apart topic te openen, en daarbij even met concrete argumenten en voorbeelden te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 10-04-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@Palomar: Zoals The_Zeroorez al uitgelegd heeft staat in het artikel zelf al aangegeven waarom de mensen die sticker misleidend vinden, daarom is je reacie overbodig gemod.Dat je daarna je ongenoegen met zo'n edit ventileert doet het geheel natuurlijk geen goed (understatement).

Over je vermeende and boven het hoofd: Dat kan soms zo lijken, vooral als de FPM's het met de FAQ in de hand het met elkaar eens zijn, maar je mag er op rekenen dat objectiviteit hoog in het vaandel staat en als je reden hebt om daar aan te twijfelen dan hoor ik dat graag.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees niet te snel met klachten over moderaties... Nu de groep kleiner is, kan het soms even duren voordat de moderaties correct zijn. Palomar's post is gewoon een normale +1. Meer is niet nodig, maar 'overbodig' is ook niet nodig.

De moderaties in die thread zijn zowiezo nogal zwak. Lijkt weer erg op de aloude eens/oneens moderaties, waarbij objectiviteit weer ver te zoeken is.

Het gaat verdorie over een klein stickertje... waar nauwelijks twee woorden op passen, en er wordt plotseling een waarde aan toe gekend, alsof het een 100-pagina tellend handboek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:39:
Wees niet te snel met klachten over moderaties... Nu de groep kleiner is, kan het soms even duren voordat de moderaties correct zijn. Palomar's post is gewoon een normale +1. Meer is niet nodig, maar 'overbodig' is ook niet nodig.

De moderaties in die thread zijn zowiezo nogal zwak. Lijkt weer erg op de aloude eens/oneens moderaties, waarbij objectiviteit weer ver te zoeken is.

Het gaat verdorie over een klein stickertje... waar nauwelijks twee woorden op passen, en er wordt plotseling een waarde aan toe gekend, alsof het een 100-pagina tellend handboek is.
Dat stickertje heeft anders wel een enorme waarde voor de gemiddelde koper van een computer. Ziet hij een pc zonder een dergelijke sticker dan gaat hij ervan uit dat die PC helemaal geen Vista kan draaien, terwijl er de laatste twee jaar (wellicht zelfs langer) geen enkele pc is verkocht die helemaal niet geschikt is om Vista te draaien. Ik kan geen systeem opnoemen die geen Vista Basic zou kunnen draaien dus een dergelijke sticker is overbodig en dient alleen om consumenten eerder tot aankoop over te laten gaan. Microsoft had er beter aan gedaan om aan te laten geven dat bijna elke pc die de afgelopen x jaar is verkocht geschikt is voor Vista en dat een aantal Vista Premium kunnen draaien en wellicht op die systemen een sticker had mogen plakken. Wellicht wilde Microsoft dat ook wel, maar hadden die de OEM'ers tegen zich die dan een hoop onverkoopbare systemen zouden overhouden.

De sticker heeft wel degelijk waarde en heeft in dit geval ook wel degelijk misleidend gewerkt, tel daarbij het feit dat de meeste pc's die aan consumenten worden verkocht worden gehaald bij de retailers (zoals Wehkamp, Dixons, It's en dergelijke) die zowat geen verkopers hebben met verstand van zaken of als ze het wel weten de consument wat wijs maken met in het achterhoofd alleen de verkoop op korte termijn en de meeste consumenten kunnen niet eens op een normale wijze te weten komen wat de verschillen precies inhouden.

Sinds Intel in de jaren 90 met dergelijke stickers (Intel Inside) is begonnen, is het voor de consument een middel geworden om computers te vergelijken en daardoor lijkt een systeem met geen sticker "minder" dan een met "Vista Capable" ondanks dat de eerste wellicht zelfs Vista Premium kan draaien maar geen sticker heeft omdat hij een week te vroeg uit de fabriek is gerold.

De aanklacht tegen Microsoft vind ik daarom terecht. Microsoft heeft dat zelf ook ingezien en heeft daarom rap de eigenschappen die aan de sticker worden toegewezen gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb geen zin om een post van mezelf te promoten, +1 vind ik hoog zat, maar wanneer er inhoudelijk wordt gereageerd op een offtopic-post, dient deze reactie toch niet óók een offtopic-rating te krijgen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Wmb niet CodeCaster, maar een nuttige toevoeging op een offtopic post zou ook weer niet de score hoeven krijgen die het waard is als het wel ontopic zou zijn. Een beetje afvlakken ten guste van ontopic reacties is imho een bruikbaar handvat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 22:10
CodeCaster schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:31:
Ik heb geen zin om een post van mezelf te promoten, +1 vind ik hoog zat, maar wanneer er inhoudelijk wordt gereageerd op een offtopic-post, dient deze reactie toch niet óók een offtopic-rating te krijgen?
Volgens mij zou je op een échte off-topic post helemaal niet moeten reageren. Kijk maar eens naar de eerste elf reacties in dit topic om te zien wat het gevolg kan zijn. Hoewel sommige reacties best interessant of informatief zijn wordt enorm afgedwaald van het onderwerp, en dat maakt het er niet leesbaarder op. Reacties op off-topic reacties worden om deze reden door mij in principe ook niet beloond met een +1 moderatie, hoe waardevol de reactie op zichzelf ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 14:58
Waarom krijgt deze reactie +1 overgewaardeerd?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1987117
Het is gewoon een superoverbodige reactie na alle overige posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Vandread schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:48:
Waarom krijgt deze reactie +1 overgewaardeerd?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1987117
Het is gewoon een superoverbodige reactie na alle overige posts.
Hij heeft die punt van mij gekregen omdat ik het geen 0 vind. Deze persoon legt in mijn ogen best grappig uit waar de anderen alleen maar melden "marktplaatsprijs", "je bent veel te duur", etc. Deze post geeft duidelijk aan dat hij voor dat geld iets verwacht dat niet mogelijk is en dat de poster dus een onmogelijk bedrag vraagt. Ik heb veel liever dit dan al die mensen die zeuren over marktplaats. Meer dan een +1 vind ik het niet waard, maar een 0 vind ik overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bekend ben ik niet met het melden van , (in mijn ogen) foute moderaties, daarom probeer ik het hier.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1985607

Is gemod als off-topic, het onderwerp gaat over het toetsenbord van de xbox 360, en volgens mij is dat _precies_ wat ik in mijn post zet. Ik verbeter iemand anders, oke geen 3 of 4 punten waard, maar ik dacht tenminste 1 (behulpzaam oid)

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1986321

Is gemod als off-topic, het onderwerp gaat over THG, aangezien THG vergelijkbare media is als tweakers.net (60%+ van het topic gaat over tweakers en THG) maak ik een vergelijking, en vraag me af wat tweakers doet ten opzichte van THG. Ook deze is natuurlijk geen 4 punten waard, maar off-topic is het in ieder geval niet. De verkoop van THG ligt niet echt ver van de verkoop van Tweakers destijds, dus ik snap die moderatie niet helemaal.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
siepeltjuh schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:58:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1985607

Is gemod als off-topicoverbodig, het onderwerp gaat over het toetsenbord van de xbox 360, en volgens mij is dat _precies_ wat ik in mijn post zet. Ik verbeter iemand anders, oke geen 3 of 4 punten waard, maar ik dacht tenminste 1 (behulpzaam oid)
Hij is gemod als overbodig, niet als offtopic. Maar overbodig is 'ie zeker wel. In het bericht staat, en is duidelijk te zien dat je het er op en af kunt klikken. De persoon boven jou zat inderdaad fout met z'n laatste zin, maar die 'herstel..' is nergens voor nodig, je herhaalt namelijk gewoon het halve nieuwsbericht in één zin ;)
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1986321

Is gemod als off-topic, het onderwerp gaat over THG, aangezien THG vergelijkbare media is als tweakers.net (60%+ van het topic gaat over tweakers en THG) maak ik een vergelijking, en vraag me af wat tweakers doet ten opzichte van THG. Ook deze is natuurlijk geen 4 punten waard, maar off-topic is het in ieder geval niet. De verkoop van THG ligt niet echt ver van de verkoop van Tweakers destijds, dus ik snap die moderatie niet helemaal.
Dit is dus wel offtopic. JIJ vergelijkt T.net niet met THG, je hebt het enkel over die verkoopprijs, welke totaal niet relevant is bij het nieuwsbericht (offtopic dus). Ook voor dat laatste stuk hoeft je bericht geen positivie moderatie, dat is namelijk iets dat over T.net gaat, en niet over THG.

Verder is dat argument van 'anderen deden het vergelijken ook' niet helemaal jofel, die 'anderen' hebben namelijk grotendeesl -1 gehad voor bashing, of anders ook 0 voor offtopic/overbodig. THG en T.net vergelijken omdat ze alle twee over tech gaan en verkocht zijn aan een commerciëel bedrijf is als appels en peren vergelijken omdat ze fruit zijn en van de boom geplukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Iets waar we het dan niet over eens worden, maar iig bedankt voor je uitleg.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zie deze reactie welke nu op +3 staat: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1992343

In mijn ogen niet meer dan een +1 of zelfs 0 waard. De post bestaat uit een vage insinuatie zonder enige onderbouwing of verduidelijking. Het gebruik van de |:( smilie doet mij de indruk krijgen dat dit meer als flamebait bedoelt is dan als serieuze onderbouwde post. De +3 beoordeling geeft mij het gevoel dat er "+1 mee eens" is gemod in plaats van objectief te kijken naar de inhoud van de post.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intussen staat-ie al op +1. Moderaties trekken meestal vanzelf bij na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:58:
Intussen staat-ie al op +1. Moderaties trekken meestal vanzelf bij na een tijdje.
Dat klopt echter met de huidige beperkte groep modders is het imho helemaal niet de bedoeling dat dit soort reacties op +3 komen te staan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Bor de Wollef schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:40:
[...]

Dat klopt echter met de huidige beperkte groep modders is het imho helemaal niet de bedoeling dat dit soort reacties op +3 komen te staan.
Helemaal mee eens! Modereren doe je met je hersens en niet met je onderbuik, iets dat nog steeds voorkomt. Ongetwijfels zal dit tijdens de evaluatie worden meegenomen en zijn weg vinden in het nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:58:
Dat kan een reden zijn, maar ikzelf mod vaak wat dingen uit deze draad bij zonder het te melden. Dit betreft dan een vrij nieuwe reactie, dus dat trekt inderdaad vanzelf wel 'bij', maar bij een oude is het vaak gewoon iemand die hier leest ;)

Verder kan het natuurlijk zijn dat 'ie in de drukte 2x op hetzelfde moment gemod is, maar dan nog zou hij op +2 te hoog staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom dit zo inzichtvol is? Ik zie er eigenlijk alleen maar een off-topic meta-discussie / flame in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:11:
Kan iemand mij vertellen waarom dit zo inzichtvol is? Ik zie er eigenlijk alleen maar een off-topic meta-discussie / flame in.
Hij verteld het wellicht niet op een goede manier maar hij maakt wat mij betreft een punt. Is het zo dat Microsoft zijn OS helemaal kaal oplevert dan zijn er mensen die het niet willen hebben omdat er standaard niets wordt gesupport, stopt Microsoft het vol met support voor allerlei dingen dan zijn er weer klachten dat ze hun monopoliepositie misbruiken en met het "gratis" weggeven van mediaplayer, internet explorer en dergelijke andere spelers en browsers van de markt drukken. Houden ze alles compatibel met oudere software dan wordt Windows te groot en te log, maar halen ze support voor oudere software eruit omwille van de snelheid en grootte van het pakket dan zouden ze worden gestraft omdat ze iedereen dan verplichten de laatste versie of voorlaatste versie van de software te gebruiken. Je kunt het als marktleider gewoon niet goed doen. Deze persoon legt dat niet op een geheel nette wijze uit, bij mij komt zijn punt wel over en vindt het geen +3 of +4 waard, maar +2 is zeker wel verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Haan

dotnetter

Deze reactie is opzich wel een +2 waard lijkt me, maar wat moet je vervolgens doen als er ook een zin als dit instaat?
Aan kleurvervaging zullen ze bij M$ wel gedacht hebben, prima op te lossen door bijv. een aantal calibratie-driehoekjes..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:11:
Lten we de reactie er eens bijnemen:
Schitterende reacties weer

Roepen "Ik wil niet dat ze dit doen, laat andere softwaremakers leven !" en dus MS verbieden om de monopolie-positie van Adobe aan te tasten...

"Ja maar ze leveren 2 jaar later nooit meer ondersteuning, kijk maar naar mediaplayer met oude formaten !"

Ja potverdomme, laten ze een markt open zodat andere mensen erin kunnen springen is het weer niet goed ?
Ga zelf dan gewoon codecs schrijven en verkopen voor oude formaten !
Als ze het wel hadden gesupport was de klacht weer geweest "er blijft niks over voor andere mensen om te doen !".

Huilies :)
Ei'k word er vooramelijk aangehaald wat het commentaar van anderen zijn en/of zou kunnen zijn en ihoudelijk word er niets toegevoegd. Ik zie ik er geen bijzonder goede score in, een +1 zou wmb volstaan.
De flamende afsluiting 'huilies' maakt het er, ondanks de :), ook niet beter op. Per salo zou een 0 of +1 imho een prima eindscore zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Haan schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 07:49:
Deze reactie is opzich wel een +2 waard lijkt me, maar wat moet je vervolgens doen als er ook een zin als dit instaat?
[...]
Komt op mij over als non-informatie, kreten als 'zou je', 'zullen ze' maken zon stelling misschien interessant om te lezen maar in dit geval niet (imho). Door M$ te schrijven maakt hij zijn post nog een beetje extra nutteloos en voor sommigen een -1 zelfs verdedigbaar.
Wmb mag 'ie op +1 eindigen, het is net geen verspilde tijd om het te lezen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie... is deze reactie van welgeteld 1 regel, een +4 informatief waard ?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1994846

Ikke dacht van niet. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk eigenlijk hetzelfde, maar afhankelijk van de weging kan ik het mij van anderen wel voorstellen. Had de reactie dat er maar bij betrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Ik heb dit per ongeluk op 0 dubbelpost gezet:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1998316
Ik meld het maar even voor dat straks allerlei boze reacties verschijnen over dat het moderatiesysteem niet werkt omdat men verkeer modt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand heeft in deze draad een paar keer met -1 first post zitten gooien waar het volgens mij niet hoort:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1997089 Verdient toch 0 Dubbelpost?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1997095 van hetzelfde...
Misschien even kijken of dat dezelfde persoon is, want zijn volgens geen -1 waard, en ook helemaal geen first posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
ik vond dit anders een visie die veel gamers met me eens zullen zijn :'(
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1997462
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vandread: die staat prima op 0.... voegt helemaal niks toe aan het topic, en er word een deur ingetrapt die al kilometers ver openstond.

Daarnaast dien je niet te modden omdat je het wel of niet met iemand eens bent, maar op basis van de inhoud van de reactie. En op die basis kan ik niet verder komen dan een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
En een reactie zoals "dit was toch al een tijdje geleden bekend geraakt ? " is inzichtvol, hoe bedoel je open deur ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:52

Hertog

Aut bibat, aut abeat

De volgende reactie van mij heeft als een van de moderaties -1 flamebait staan, mijns inziens onterecht:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1998253

Verder meld ik, onder andere, iets dat een paar posts lager met een +2 inzichtvol wordt beoordeeld: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1998368
en nog een aantal dingen die later ook weer worden aangehaald (en al terecht op dubbelpost staan overigens) waardoor ik het gevoel heb dat de post sowieso wel wat hoger mag staan. Bedankt voor uw aandacht :)

offtopic:
Overigens heb ik in het algemeen het gevoel dat moderaties sinds het nieuwe mod-systeem gemiddeld aardig wat lager liggen. Niet bij mezelf, ik post nogal weinig dus daar is niet zo veel over te zeggen, maar in het algemeen dus.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Laatst online: 11-09 11:02
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1999091

Ik geef hier mijn mening, afwijkend van de algemeen heersende mening, en wordt onmiddellijk weggemod. De mening is toch onderbouwd, het is weliswaar geen onweerlegbaar betoog dat alle argumenten behandeld, maar een (0) overbodig lijkt me ook enigszins overdreven.

Ik ben er overigens misschien iets te vroeg bij, misschien dat de score nog via het natuurlijke proces bijgesteld wordt :+

[ Voor 16% gewijzigd door Troetelbiertje op 22-04-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Hertog schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:43:
De volgende reactie van mij heeft als een van de moderaties -1 flamebait staan, mijns inziens onterecht:

Verder meld ik, onder andere, iets dat een paar posts lager met een +2 inzichtvol wordt beoordeeld: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1998368
en nog een aantal dingen die later ook weer worden aangehaald (en al terecht op dubbelpost staan overigens) waardoor ik het gevoel heb dat de post sowieso wel wat hoger mag staan. Bedankt voor uw aandacht :)

offtopic:
Overigens heb ik in het algemeen het gevoel dat moderaties sinds het nieuwe mod-systeem gemiddeld aardig wat lager liggen. Niet bij mezelf, ik post nogal weinig dus daar is niet zo veel over te zeggen, maar in het algemeen dus.
Kun je aangeven waarom je de flamebait onterecht vind? Ik zie niets anders dan een niet onderbouwde sneer naar anderen die aangeven dat OSX dus ook onveilig is. Dat kun je uiteraard bediscusieren, maar maak er dan een discussie van.

Die andere reactie is inderdaad te hoog gewaardeerd. Ik kan er niet meer afhalen dan 0,35 omdat ik dit vandaag pas lees, nadat ik een aantal daagjes op vakantie ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Farmill schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:06:

Ik geef hier mijn mening, afwijkend van de algemeen heersende mening, en wordt onmiddellijk weggemod. De mening is toch onderbouwd, het is weliswaar geen onweerlegbaar betoog dat alle argumenten behandeld, maar een (0) overbodig lijkt me ook enigszins overdreven.

Ik ben er overigens misschien iets te vroeg bij, misschien dat de score nog via het natuurlijke proces bijgesteld wordt :+
Zie je ook hoe je de post begint?
Ik wordt een beetje moe van dat privacy geleuter de hele tijd.
Dit nodigt absoluut niet uit tot het geven van punten! Geef gewoon een onderbouwde mening zonder anderen af te katten, want dat doe je met een dergelijke zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Neo_revisited schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:10:
[...]

Kun je aangeven waarom je de flamebait onterecht vind? Ik zie niets anders dan een niet onderbouwde sneer naar anderen die aangeven dat OSX dus ook onveilig is. Dat kun je uiteraard bediscusieren, maar maak er dan een discussie van.

Die andere reactie is inderdaad te hoog gewaardeerd. Ik kan er niet meer afhalen dan 0,35 omdat ik dit vandaag pas lees, nadat ik een aantal daagjes op vakantie ben geweest.
Ik vind de reactie wel degelijk onderbouwd en samenhangend, die gaat een tikkie omhoog.

Ahum...
1) Je opent met "beetje moe van dat privacy geleuter de hele tijd." Niet echt goed.
2) Ik wordt.... :X
3) Je originele mening wordt niet onderbouwd....

4) Fundamenteler, je stelling klopt niet. Yahoo heeft geanonimiseerde zoekdatabases online gezet en binnen enkele uren waren er meerdere personen geidentificeerd. Als je je naam zoekt en je bezoekt een pron-site, dan staan die namen en pron-sites anoniem gekoppeld maar met 123 plak je die aan elkaar.
5) Als je geen privacy hebt, niets meer te verbergen hebt, wat is je vrijheid dan? Ook die stelling klopt niet.
Ik vrees dat je reactie daarom niet omhoog zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Hertog:
De nominatie flamebait heeft je score met 0,08 omlaag gebracht naar 0,92. Niets om over wakker te liggen dus. Die +2 reactie staat inmiddels ook op 1 punt.
Je opmerking dat de scores wat lager uitkomen lijkt mij juist. Mij is ook opgevallen dat de moderaties toch wel een stuk zakelijker geworden zijn. Niet alle "humor" wordt klakkeloos opgewaardeerd en populaire weekeindmeningen zonder onderbouwing halen gelukkig ook geen vier punten meer. Ik ben er blij mee iig!

@Farmill:
Je begint, zoals hierboven al aangegeven, op zijn minst nogal ongenuanceerd. De rest van je betoog klopt niet c.q. slaat op een heel ander verhaal: het ter beschikking stellen van surfgegevens voor onderzoek. Dit topic gaat over weldegelijk persoonsgebonden surfgedrag dat wordt vastgelegd.
Reactie van zero waarde wat mij betreft, dus wees blij met dat ene punt waar ie nu op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:52

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Neo_revisited schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:10:
[...]

Ik weerleg de mening van anderen ('zie je wel, OS X is ook onveilig') met de stelling dat het aantal gedichte veiligheidslekken niets zegt over de veiligheid van een OS. Die stelling had ik inderdaad uitgebreidder kunnen onderbouwen, maar ik vind het eigenlijk gewoon een feit. Ik besef dat je daar over kunt twisten, maar dat maakt het nog geen flamebait. Althans, dat was zeker niet mijn bedoeling. Verder onderbouw ik het wel gedeeltelijk, door die vergelijking met de Hack a Mac wedstrijd. Tot slot probeer ik juist te voorkomen dat mensen denken dat ik 'fanboy gedrag' vertoon, waar de meeste OS X posts nu eenmaal flamebaits aan te danken hebben, door te zeggen dat dit uiteraard ook geldt voor Windows en mensen die dit roepen bij een post over MS patches.
ecteinascidin schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:47:
[...]

Ik vind de reactie wel degelijk onderbouwd en samenhangend, die gaat een tikkie omhoog.
Dank je :)
Toff schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:48:
@Hertog:
De nominatie flamebait heeft je score met 0,08 omlaag gebracht naar 0,92. Niets om over wakker te liggen dus. Die +2 reactie staat inmiddels ook op 1 punt.
Op het moment van posten stond er één flamebait moderatie van -1.Die -0,08 is er later bijgekomen.
Je opmerking dat de scores wat lager uitkomen lijkt mij juist. Mij is ook opgevallen dat de moderaties toch wel een stuk zakelijker geworden zijn. Niet alle "humor" wordt klakkeloos opgewaardeerd en populaire weekeindmeningen zonder onderbouwing halen gelukkig ook geen vier punten meer. Ik ben er blij mee iig!
offtopic:
Ik heb er te weinig naar gekeken om een echt waardeoordeel te geven, anders had ik ook wel een apart topic geopend. Ik heb het idee dat het vroeger wat overgewaardeerd was en nu wat ondergewaardeerd.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:43:
Door o.a. de powermod staat de post nu op +3... Dat is naar mijn mening veel te hoog.

De eerste alinea is prima, maar echt niet zo bijzonder. De overige twee alinea's neigen wel degelijk naar een flamebait.

Wat mij betreft is het daardoor als totaal niet meer dan +1 waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:47:

Ahum...
1) Je opent met "beetje moe van dat privacy geleuter de hele tijd." Niet echt goed.
Maar op zichzelf geen reden voor een 0 moderatie.
2) Ik wordt.... :X
????
3) Je originele mening wordt niet onderbouwd....
Voor een +3 post belangrijk... Maar minder voor een +1 of +2 post.
Zowiezo staat er wel een onderbouwing in:
"Het is gedepersonaliseerd. Het valt dus niet te linken aan een persoon."
Dat is de onderbouwing waarom de privacy niet geschonden wordt.
4) Fundamenteler, je stelling klopt niet.
Yahoo heeft geanonimiseerde zoekdatabases online gezet en binnen enkele uren waren er meerdere personen geidentificeerd. Als je je naam zoekt en je bezoekt een pron-site, dan staan die namen en pron-sites anoniem gekoppeld maar met 123 plak je die aan elkaar.
Irrelevant voor de moderatie. Het gaat erom of de reactie beargumenteerd is... niet of je het met de argumenten eens bent. Dat zou jij toch moeten weten ecteinascidin !!!

Jouw voorbeeld van Yahoo kan in een verdere discussie staan, maar mag geen invloed hebben op de moderatie. Zowiezo is een Yahoo voorbeeld hooguit voldoende om de stelling te verzwakken. Om zo simpeltjes te zeggen dat de stelling niet klopt, zul je met een Google voorbeeld moeten komen. Het is immers niet gezegd dat de methode van het depersonaliseren hetzelfde is...
5) Als je geen privacy hebt, niets meer te verbergen hebt, wat is je vrijheid dan? Ook die stelling klopt niet.
Huh???
Deze stelling zoals je die hier verwoord kun je absoluut niet uit Farmill's post halen. Je bent hier op een verschrikkelijk manier iemands woorden aan het verdraaien! Farmill claimt dat je privacy niet geschonden wordt, vanwege de depersonalisatie. Daarmee is jouw stelling hier irrelevant.

En opnieuw, je eigen mening mag geen invloed hebben op de moderatie!!

De huidige 0 overbodig moderatie is onterecht. De eerste zin zwakt de post af, maar is zeker geen reden voor overbodig.
Voor de rest wordt een on-topic punt gemaakt, met een argumentatie. Dat is gewoon een +2 waard. Als je perse aftrek voor de eerste zin wil geven wordt het een +1, maar zeer zeker niet lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Met 'Ik wordt een beetje moe van dat privacy geleuter de hele tijd.' word een vervelende toon gezet maar de rest van de reactie is imo het lezen beslist wel waard. Of het door de toonzetting een +2 of 'slechts' +1 moet zijn mag de meerderheid bepalen, maar is geen powermoderatie waard zolang het tussen +1 en +2 wisselt.

Een 0 of minder is imho onterecht.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:08:
[...]Irrelevant voor de moderatie. Het gaat erom of de reactie beargumenteerd is... niet of je het met de argumenten eens bent. Dat zou jij toch moeten weten ecteinascidin !!!
Wil je nog serieus antwoord of meen je echt een recalcitrante toon op te zetten?

Dit was de reactie:
Ik wordt een beetje moe van dat privacy geleuter de hele tijd.

In hoeverre wordt je privacy nou geschonden als je zoekacties en surfgedrag openbaar worden.

Het is gedepersonaliseerd. Het valt dus niet te linken aan een persoon.

Ik zie gewoon niet in hoe je privacy wordt geschonden als een bedrijf, universiteit of andere onderzoeksinstelling de surfgeschiedenis van miljoenen John Doe's voorgeschoteld krijgt
Regel 1 is overbodige meuk, denigrerend tegenover de lezers en nog met een joekel van een spelfout. Regel 2 is een open opmerking, regel 3 is fout, want hier staat een IS wat een feit impliceerd. Echter, het tegendeel daarvan is het uiteindelijke resultaat.
Met de laatste regel geeft de gebruiker een opmerking aan dat ergens hout snijdt.... maar begint met een "ik zie niet in" wat ergens betekend dat de gebruiker zelf ook geen idee heeft wat de consequenties zijn. Hoe kan je nou moe worden van een discussielijn (regel1) als je geen benul hebt van de consequenties? (regel5). Dan blijft de reply zelf IMHO vrij onbeargumenteerd over. Kom ik terug op regel 1, dan is IMHO een 0 te verdedigen, maar het kan ook neigen naar een +1 (want verder normale reactie). Inzichtelijke +2 niveau's zijn iig onhaalbaar.
Voor 0 of 1 hoef ik gelukkig niet in actie te komen.

Let op, dan heb ik nog niet gebruik gemaakt van mijn wetenschap dat er fundamentele fouten inzitten. Die zet ik hier neer (ook hiervoorgaand maar apart) zodat Farmill er misschien wat aan heeft. Als jij daarover valt, dan is dat niet mijn probleem. Mijn mening is louter dat er niet veel informatie in de post staat, mijn feitenkennis geeft aan dat er niet veel waardevols instaat maar dat gebruik ik niet om een post te wegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 23-04-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
In datzelfde nieuwsitem heb ik meer problemen met de persoonlijke kruisvaart van Ackermans1973 tegen Google. An sich heeft hij beslist een punt maar de manier van ventileren maakt het behoorlijk vervelend.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1999164
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1999169
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1999168
De laatste stond tot mijn verbazing op +4 waarbij één van de plusmoderaties door een die-hard oudgediende alhier gedaan is. Ik heb de vrijheid genomen om er een zware powermoderatie naar 0 op te zetten.
Fantastisch he, dat Google steeds meer en meer en steeds beter en beter je bewegingen op het net in kaart kan brengen.

Echt helemaal te gek.
De strekking van de reactie is to the point, maar het zure ranten in combinatie met zijn andere, vrijwel tegelijkertijd geplaatste, reacties maakt het behoorlijk overbodig wmb.
Maar die wijze van denken geldt niet voor Microsoft hè?

Nee, want Microsoft is de duivel, en Google is alleen maar goed en fantastisch.

De gebruiker zal altijd de zwakste schakel blijven. Hoe goed Google ook haar software zou beschermen tegen derden.

Tenzij het over Microsoft gaat, want dan ligt alles altijd enkel en alleen aan Microsoft en noooooit aan de gebruiker.

En oh ja, Google is toch altijd heilig hier, dus.... |:(

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

Cyphax

Moderator LNX
botoo schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:11:
In datzelfde nieuwsitem heb ik meer problemen met de persoonlijke kruisvaart van Ackermans1973 tegen Google. An sich heeft hij beslist een punt maar de manier van ventileren maakt het behoorlijk vervelend.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1999164
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1999169
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1999168
De laatste stond tot mijn verbazing op +4 waarbij één van de plusmoderaties door een die-hard oudgediende alhier gedaan is. Ik heb de vrijheid genomen om er een zware powermoderatie naar 0 op te zetten.

[...]

De strekking van de reactie is to the point, maar het zure ranten in combinatie met zijn andere, vrijwel tegelijkertijd geplaatste, reacties maakt het behoorlijk overbodig wmb.

[...]
Die reacties hoop ik eigenlijk allemaal nooit boven 0 uit te zien komen :X
Ik kan er echt totaal geen onderbouwing in vinden, alleen verbitterd schoppen tegen, tja, ik zou bijna zeggen alles en iedereen, want het lijkt ook weer niet helemaal een hetze tegen Google te zijn. Deze reacties zijn perfect voor de overbodig-tag.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Laatst online: 11-09 11:02
Inderdaad te triest voor woorden :X Heb het onmiddelijk aangepast.

Ik begrijp overigens best dat mensen vooral over die eerste zin struikelen. Voor mij was het gewoon niet helemaal duidelijk wat nu de bezwaren zijn. Door mijn post is dat in de reacties juist wel duidelijk naar voren gekomen. Ik begrijp verder ook wel dat het geen +3 post is, alleen een 0 overbodig leek mij echter weer te laag.

In de huidige score van 1 kan ik me best vinden. :)

@ ecteinascidin

De analyse die je geeft van mijn post krijgt van mij trouwens een +3 inzichtvol 8)
Heel leerzaam.

[ Voor 9% gewijzigd door Troetelbiertje op 23-04-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:56:
[...]
Wil je nog serieus antwoord of meen je echt een recalcitrante toon op te zetten?
Het doet me echt geen plezier dat ik jou er aan moet herinneren dat moderaties niet op het eens/oneens niveau worden afgehandeld...
Regel 2 is een open opmerking,
Het is een doodnormale retorische vraag...
regel 3 is fout, want hier staat een IS wat een feit impliceerd. Echter, het tegendeel daarvan is het uiteindelijke resultaat.
Wederom, dat jij het niet eens bent met de constatering doet niet ter zake voor de moderatie.
Met de laatste regel geeft de gebruiker een opmerking aan dat ergens hout snijdt.... maar begint met een "ik zie niet in" wat ergens betekend dat de gebruiker zelf ook geen idee heeft wat de consequenties zijn. Hoe kan je nou moe worden van een discussielijn (regel1) als je geen benul hebt van de consequenties?
Wat is dat nou voor gelul?! Dat soort opmerkingen zijn nou echt denigrerend! Je weet donders goed dat dit gewoon een manier van schrijven is, en dat dit absoluut niet betekent dat de poster geen benul van zaken heeft. Het is een stelling, met een uitnodiging/uitdaging aan anderen om erop te reageren. Een zeer gebruikelijk manier van discussieren.

Je bent hier echt strohalmen aan het zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.... ik kan me op zich wel vinden in wat Ackermans1973 zegt. Maar dat kun je natuurlijk ook iets anders verwoorden. Dan heeft het ook wat meer nut. Op deze manier krijg je het echt niet voor elkaar dat iemand zijn mening over Google herziet...

Maar ik begrijp best de frustratie wanneer je ziet dat bepaalde instanties in de ogen van de Tweakers community niets fout kunnen doen, terwijl anderen vrijwel per definitie fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:32:
[...]

Door o.a. de powermod staat de post nu op +3... Dat is naar mijn mening veel te hoog.

De eerste alinea is prima, maar echt niet zo bijzonder. De overige twee alinea's neigen wel degelijk naar een flamebait.

Wat mij betreft is het daardoor als totaal niet meer dan +1 waard....
Ik ben het met je eens.

Maar ik wordt een beetje moe dat bij iedere patch van Apple geroepen wordt 'Ha, OS X is dus ook onveilig'. Dus nu niet meer doen he

Is toch echt een flamebait naar mensen die dergelijke zaken roepen en dan ook nog op een wijze waarbij hij met een vingertje zwaait naar deze mensen.

Tot slot is het momenteel gewoon een feit dat OS X veiliger is als Windows.

Wanneer leren mensen het nu eens? Groter, mooier, beter dan .... Als je na een dergelijke zin aangeeft er niet over te willen discussieren, waarom meld je dan zo'n zin? Dit lokt trolls en flamebaits uit.

Over die wedstrijd: alleen hacks die nog niet eerder zijn gevonden of waarvoor een patch op de markt is gelden. In die zin kan Microsoft ook een dergelijke wedstrijd uitschrijven. Vele gaten zijn al gedicht en dus wordt het moeilijker een gat te vinden. Dat het na maar liefst één dag nog niet gevonden is zegt niets.

Mijn inziens is daarom die 2,08 punten die deze post er via powermoderatie bij heeft gekregen echt veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, we zijn het zomaar met elkaar eens Neo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000849
imo geen -1 waard. een 0 is prima

en in dit item wordt wel veel gemismod:
nieuws: Ballmer preekt voor Nederlandse partners

heb al wat geprobeerd recht te trekken, maar lijkt niet te werken
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000937
stond op -1 (waarom?) mag van mij wel naar 1 of misschien wel 2

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000935
staat op 1, terwijl er echt door 4 mensen een -1 gegeven is. (waar hij ook op hoort te staan aangezien het een regelrechte troll is)

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000936
staat op 0, maar mag imo ook naar -1 (zie hierboven)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BasieP schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:15:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000849
imo geen -1 waard. een 0 is prima

staat op 1, terwijl er echt door 4 mensen een -1 gegeven is. (waar hij ook op hoort te staan aangezien het een regelrechte troll is)

Die onderste 2 had ik al een -1 gegeven. :)
De reactie van AtleX heb ik op 1 laten staan, vond het wel best. Iemand anders blijkbaar niet.
'k Heb met een puntje gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een -0 wat mij betreft. :P

T.o.v. de reactie op de post ervoor, inderdaad een +1 of +2. T.o.v. het artikel eigenlijk meer een off-topic waardering... -1 is voor mij onbegrijpelijk... Blijkbaar nog teveel MS-bashers onder de FPM's.
Zo te zien hebben drie mensen tegelijk een -1 waardering gegeven... Er staat: -1: Overgewaardeerd, 0: Troll, 0: Troll,
En daarna nog eens: -0,67: Troll, 0: Troll,

Als ik het goed begrijp is dat om te zorgen dat een post niet in één keer van +1 naar +4 gaat, zonder dat dat de bedoeling was van de moderators. Maar bij Troll en Flamebait waarderingen mag dat systeem wel uit worden gezet... Gelukkig is deze kwestie in de toekomst bij het nieuwe systeem opgelost....
Zal ik even bij helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze al eerder is langsgekomen, maar;

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000742

Wat voegt dit toe? Los van de spelfouten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:28:
. . . Blijkbaar nog teveel MS-bashers onder de FPM's.
Nu ééntje minder iig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:33:
Ik weet niet of deze al eerder is langsgekomen, maar;

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000742

Wat voegt dit toe? Los van de spelfouten.
Ik zie 1 tikvoudje (e ontbreekt bij monopolie)? Post mag mss niet heel waardevol zijn, maar er is wel een hele draad achter ontstaan. Nul punten is mi te weinig, dus ik heb er een puntje bijgedaan, mede vanwege de staart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Toff schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:10:
[...]
Ik zie 1 tikvoudje (e ontbreekt bij monopolie)? Post mag mss niet heel waardevol zijn, maar er is wel een hele draad achter ontstaan. Nul punten is mi te weinig, dus ik heb er een puntje bijgedaan, mede vanwege de staart.
Dat er nog een hele draad onder staat kan natuurlijk nooit een reden zijn om hem om die reden hoger te waarderen dan hij zou moeten, als we daar aan gaan beginnen is het einde zoek. Onder een (poging tot) troll/flamebait ontstaat vaak ook een hele draad, moeten we die dan ook maar op +1 houden?

Deze reactie voegt imho helemaal NIKS toe, en het trapt een deur in die al wagenwijd openstaat. Een prima kandidaat voor een 0-notering imho, en daar staat-ie dan ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@wildhagen:
Je mag het niet met me eens zijn, maar ik tel bij twijfelgevallen de draad wel mee. Er is hier absoluut geen sprake van een troll oid en ja, het is een beetje open deur, maar [Verwijderde gebruiker] is nieuw hier, dus die dacht misschien een nieuw idee te hebben. Kom op man, een beetje coulance moet toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Een beetje coulance moet idd kunnen, maar nieuw is geen vrijbrief voor open deuren plaatsen, je wilt uiteindelijk wel graag dat ook de nieuwen de juiste sturing krijgen (wat niet verward moet worden met keihard afrekenen).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ah de post is niet kwetsend ofzo, het is echt een "voegt niets toe" en daarom zou ik 'm op 1 laten staan eigenlijk. 0 zou in principe ook wel kunnen maar er zijn nu genoeg factoren die mij doen vinden dat 1 goed is. Met name dus een interessante discussie eronder, maar een nieuwe gebruiker hoef je ook niet af te straffen.
* Cyphax is het met botoo eens.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.