http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1981819
Ik zie niet in wat hier troll/flamebait aan is.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Dit is een grap?Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:00:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1981819
De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei
Ja.TheZeroorez schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:32:
[...]
Flamen/trollen gaat niet om de waarheid of niet,
Dat bedoel ik dus @ die drie woorden.het gaat grotendeels om hoe je het brengt,
Ah, offtopic, dan 0.en en hoe het wel of niet onderbouwd is. Dat het waar is zal wel, kom dan maar met linkjes oid.
En zelfs als het geen troll/flame zou zijn zou het geen 1 waard zijn, het is namelijk een offtopic reactie in een draad over updates voor een cursorhack.
[ Voor 21% gewijzigd door Ids Lupo op 06-04-2007 11:39 ]
In een genest draadje is de oorspronkelijke reactie het hoofdonderwerp waardoor de reactie niet perse offtopic hoeft te zijn. Hier wordt dus ontopic ingegaan op de competentie van MS (nieuws) en specifiek op de bewering van de reactie waarop gereageerd wordt.TheZeroorez schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:32:
En zelfs als het geen troll/flame zou zijn zou het geen 1 waard zijn, het is namelijk een offtopic reactie in een draad over updates voor een cursorhack.
[ Voor 63% gewijzigd door Delerium op 06-04-2007 11:38 ]
[ Voor 41% gewijzigd door Tukk op 06-04-2007 11:42 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
Dan vraag ik me af hoe het komt dat al die hedendaagse software zo goed draait op mijn Linux-PC...TheZeroorez schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:32:
Ja, maar als ik zeg dat linux zo imcompatible als een hondendrol is met de hedendaagse software, is het ook waar.
Dat het bij jou goed werkt wil nog niet zeggen dat dat bij iedereen het geval is. Het is algemeen bekend dat alleen de grote A-merken soms wat moeite doen voor het schrijven van een Linux driver. Het meerendeel neemt niet de moeite om dat te doen en daarvoor zijn de gebruikers afhankelijk van personen of groepen personen die zelf zo slim zijn om dat te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:21:
[...]
Dan vraag ik me af hoe het komt dat al die hedendaagse software zo goed draait op mijn Linux-PC...
Maar, als je het niet eens bent met mijn constatering dat de hardwareondersteuning van Windows slechter is dan die van Linux, dan nodig ik je graag uit een reply te doen, waar je mijn bewering (beargumenteerd) onderuit haalt.
[ Voor 3% gewijzigd door Neo_revisited op 06-04-2007 16:29 ]
Ik heb helemaal niet inhoudelijk gereageerd op jouw constatering, en ga dat dus ook niet doen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:21:
[...]
Dan vraag ik me af hoe het komt dat al die hedendaagse software zo goed draait op mijn Linux-PC...
Maar, als je het niet eens bent met mijn constatering dat de hardwareondersteuning van Windows slechter is dan die van Linux, dan nodig ik je graag uit een reply te doen, waar je mijn bewering (beargumenteerd) onderuit haalt.
[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 06-04-2007 17:23 ]
[ Voor 40% gewijzigd door alex3305 op 06-04-2007 17:34 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 17:46 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Ids Lupo op 06-04-2007 17:42 ]
Dat is jammer, en daar mag je natuurlijk altijd naar laten kijken, maar met 'grappige' oneliners kom je niet heel ver . . .Alex3305 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:48:
. . . ik heb inmiddels niet meer hoger als 1 gehaald sinds het nieuwe modsysteem en dat maakt me een beetje moedeloos..
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Cheer up, ik tel twee reacties op +2 en eentje op maar liefst +3Alex3305 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:48:
Njah in ieder geval bedankt voor het kijken en ja ik was de eeste. Maargoed ik heb inmiddels niet meer hoger als 1 gehaald sinds het nieuwe modsysteem en dat maakt me een beetje moedeloos..
Verwijderd
Reply op de frontpage natuurlijk.... niet hier...Neo_revisited schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:27:
Dat het bij jou goed werkt wil nog niet zeggen dat...
Alex3305 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:29:maar soms ook niet en dan krijgen ze (vind ik) vaak een betere moderatiepunt door hun naam dan door hun inhoud. En dat is eigenlijk jammer IMHO.
Ik denk eigenlijk dat het precies andersom is: Omdat sommigen gemiddeld betere/nuttiger reacties plaatsen dan anderen, bereiken ze eerder de "godlike" status? Maar ik heb nog nooit iemand zijn status opgezocht om er dan alsnog een puntje bij te doen omdat hij "godlike" was.Alex3305 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:29:
Daarnaast lijkt het ook vaak dat mensen met een hogere rang (Godlike) vaak betere scores krijgen voor hun reacties, dit is misschien ook wel omdat ze vaak kwalitatief beter zijn, maar soms ook niet en dan krijgen ze (vind ik) vaak een betere moderatiepunt door hun naam dan door hun inhoud. En dat is eigenlijk jammer IMHO.
[ Voor 5% gewijzigd door Toff op 07-04-2007 00:04 ]
Dit herken ik wel een beetje. Er wordt tegenwoordig meer serieus gemod dan vroeger, en soms lijkt dat wel iets té serieus.Alex3305 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:29:
EDIT:
Haakje fixed en nog even iets toevoegen,
ik vind nog steeds eigenlijk dat toch de nieuwe moderators iets te streng, te serieus en te mierenneukerig doen modden. De fun is er dan voor mij ook voor een groot deel vanaf om uberhaupt nog te posten op de frontpage, de meeste (laatste) reacties zijn toch weggemod!
[ Voor 46% gewijzigd door TheZeroorez op 09-04-2007 09:55 ]
Virussen? Scan ze hier!
ik bedoelde inderdaad die link van Wildhagen. Ik wist even niet waar ik die link kon vinden. (nu wel)TheZeroorez schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:53:
..Maar wat is de laatste post? Even een direct linkje graag. (Dat is dus de link die achter de 1 (gemodereerd) oid staat
@onder: Die verdient zeker geen +1 inderdaadVerder kun je trouwens volgende keer misschien beter een paar uur wachten met het vermelden van een verkeerd gemodde post. Deze was toen simpelweg nog niet gemod
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[ Voor 35% gewijzigd door TheZeroorez op 09-04-2007 17:12 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[ Voor 33% gewijzigd door Palomar op 10-04-2007 20:20 ]
Da's dus ongeveer één derde van het nieuwsbericht. En jij ziet niet in wat er overbodig aan je reactie is?Een aantal consumenten voelde zich misleid door de sticker 'Vista Capable' op het moment dat vastgesteld werd dat onder meer de Aero Glass-interface niet beschikbaar was op hun pas aangeschafte systeem. Ook systemen die slechts met Vista Basic overweg kunnen, worden namelijk van een dergelijk Vista Capable-logo voorzien.
Waarschijnlijk ben jij de enige mens op aarde die zich niet kan voorstellen dat het verschil tussen 'Vista ready' en 'Vista capable' voor mensen die er geen verstand van hebben hoogst misleidend kan zijnPalomar schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:32:
Kan iemand mij vertellen waarom mijn reactie (http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1986190) een 0 - overbodig heeft gekregen?
ok, als dit het officiele standpunt is van de moderatiecrew dan ben ik tevredn over het antwoordeamelink schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:40:
[...]
Waarschijnlijk ben jij de enige mens op aarde die zich niet kan voorstellen dat het verschil tussen 'Vista ready' en 'Vista capable' voor mensen die er geen verstand van hebben hoogst misleidend kan zijn
Ja, maargoed.. Er zijn ook mensen die minder tweaker zijn dan wijPalomar schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:48:
@ the_zeroorez
Niet om daar in dit topic nu al te inhoudelijk op in te gaan, maar dat was helemaal niet de strekking van mijn post. Het ging erom dat die sticker precies aangeeft dat en computer Vista kan draaien en helemaal niks zegt over Aero. Tevens geef ik aan dat er speciale stickers zijn voor PC's die wél Aero kunnen draaien. Iets wat niet in dat bericht wordt vermeld. In de reacties op mijn bericht blijkt dat er nog meer nuttige informatie uit voortkomt. Opmerkelijk is dat iemand die alleen maar de zin '"Vista Premium Ready" heb ik gezien.' antwoordt op mijn post een +2 informatief krijgt. Niet dat ik hem dat niet gun, maar toch enigszins vreemd imo.
[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 10-04-2007 20:18 ]
Palomar schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:32:
[edit] tweede alinea maar weggehaald...........
Hiermee scoor je in iedergeval NIET (bij mij).[edit] *zucht* ik word echt sch**tziek van die 'overbodig'-moderaties Nog een keer en ik kap wel helemaal met reageren op deze site (ja, mod het nu meteen maar naar een -10 flame oid als je daar plezier in hebt).
[ Voor 13% gewijzigd door terabyte op 10-04-2007 20:55 ]
[ Voor 59% gewijzigd door Palomar op 10-04-2007 21:04 ]
Het gaat erom dat je, als je het niet eens bent over een moderatie je het eerst hier komt melden zodat wij er eventueel iets aan kunnen doen (mocht de post het waard zijn). Op de frontpage flamen naar de moderators werkt averechts en zorgt er alleen maar voor dat je nog verder naar beneden gemodereerd wordt, zeker bij het gebruik van dergelijke woorden en door te dreigen niet meer te posten.Palomar schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:58:
Hee, dat had ik helemaal niet weggehaald. Je quote nu iets uit de FP-reactie dat er nog gewoon staat. Vreemde suggesties worden er nu weer gewekt
En het is me verder wel duidelijk dat de crew/moderators elkaar de hand boven het hoofd houden en dat ik geen objectieve reacties hoef te verwachten, dus laat het zo maar. Hoop alleen dat mijn mening over het huidige moderatiesysteem enigszins duidelijk is en dan is het wat mij betreft wel goed zo.. Heb eigenlijk ook geen zin om hier langer mee bezig te zijn.
Als je opmerkingen hebt over onze objectiviteit denk ik dat het beter is hierover een apart topic te openen, en daarbij even met concrete argumenten en voorbeelden te komen.En het is me verder wel duidelijk dat de crew/moderators elkaar de hand boven het hoofd houden en dat ik geen objectieve reacties hoef te verwachten, dus laat het zo maar.
[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 10-04-2007 21:59 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Dat stickertje heeft anders wel een enorme waarde voor de gemiddelde koper van een computer. Ziet hij een pc zonder een dergelijke sticker dan gaat hij ervan uit dat die PC helemaal geen Vista kan draaien, terwijl er de laatste twee jaar (wellicht zelfs langer) geen enkele pc is verkocht die helemaal niet geschikt is om Vista te draaien. Ik kan geen systeem opnoemen die geen Vista Basic zou kunnen draaien dus een dergelijke sticker is overbodig en dient alleen om consumenten eerder tot aankoop over te laten gaan. Microsoft had er beter aan gedaan om aan te laten geven dat bijna elke pc die de afgelopen x jaar is verkocht geschikt is voor Vista en dat een aantal Vista Premium kunnen draaien en wellicht op die systemen een sticker had mogen plakken. Wellicht wilde Microsoft dat ook wel, maar hadden die de OEM'ers tegen zich die dan een hoop onverkoopbare systemen zouden overhouden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:39:
Wees niet te snel met klachten over moderaties... Nu de groep kleiner is, kan het soms even duren voordat de moderaties correct zijn. Palomar's post is gewoon een normale +1. Meer is niet nodig, maar 'overbodig' is ook niet nodig.
De moderaties in die thread zijn zowiezo nogal zwak. Lijkt weer erg op de aloude eens/oneens moderaties, waarbij objectiviteit weer ver te zoeken is.
Het gaat verdorie over een klein stickertje... waar nauwelijks twee woorden op passen, en er wordt plotseling een waarde aan toe gekend, alsof het een 100-pagina tellend handboek is.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Volgens mij zou je op een échte off-topic post helemaal niet moeten reageren. Kijk maar eens naar de eerste elf reacties in dit topic om te zien wat het gevolg kan zijn. Hoewel sommige reacties best interessant of informatief zijn wordt enorm afgedwaald van het onderwerp, en dat maakt het er niet leesbaarder op. Reacties op off-topic reacties worden om deze reden door mij in principe ook niet beloond met een +1 moderatie, hoe waardevol de reactie op zichzelf ook is.CodeCaster schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:31:
Ik heb geen zin om een post van mezelf te promoten, +1 vind ik hoog zat, maar wanneer er inhoudelijk wordt gereageerd op een offtopic-post, dient deze reactie toch niet óók een offtopic-rating te krijgen?
Hij heeft die punt van mij gekregen omdat ik het geen 0 vind. Deze persoon legt in mijn ogen best grappig uit waar de anderen alleen maar melden "marktplaatsprijs", "je bent veel te duur", etc. Deze post geeft duidelijk aan dat hij voor dat geld iets verwacht dat niet mogelijk is en dat de poster dus een onmogelijk bedrag vraagt. Ik heb veel liever dit dan al die mensen die zeuren over marktplaats. Meer dan een +1 vind ik het niet waard, maar een 0 vind ik overdreven.Vandread schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:48:
Waarom krijgt deze reactie +1 overgewaardeerd?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1987117
Het is gewoon een superoverbodige reactie na alle overige posts.
Can`t live without the mods
Hij is gemod als overbodig, niet als offtopic. Maar overbodig is 'ie zeker wel. In het bericht staat, en is duidelijk te zien dat je het er op en af kunt klikken. De persoon boven jou zat inderdaad fout met z'n laatste zin, maar die 'herstel..' is nergens voor nodig, je herhaalt namelijk gewoon het halve nieuwsbericht in één zinsiepeltjuh schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:58:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1985607
Is gemod als off-topicoverbodig, het onderwerp gaat over het toetsenbord van de xbox 360, en volgens mij is dat _precies_ wat ik in mijn post zet. Ik verbeter iemand anders, oke geen 3 of 4 punten waard, maar ik dacht tenminste 1 (behulpzaam oid)
Dit is dus wel offtopic. JIJ vergelijkt T.net niet met THG, je hebt het enkel over die verkoopprijs, welke totaal niet relevant is bij het nieuwsbericht (offtopic dus). Ook voor dat laatste stuk hoeft je bericht geen positivie moderatie, dat is namelijk iets dat over T.net gaat, en niet over THG.http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1986321
Is gemod als off-topic, het onderwerp gaat over THG, aangezien THG vergelijkbare media is als tweakers.net (60%+ van het topic gaat over tweakers en THG) maak ik een vergelijking, en vraag me af wat tweakers doet ten opzichte van THG. Ook deze is natuurlijk geen 4 punten waard, maar off-topic is het in ieder geval niet. De verkoop van THG ligt niet echt ver van de verkoop van Tweakers destijds, dus ik snap die moderatie niet helemaal.
Can`t live without the mods
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dat klopt echter met de huidige beperkte groep modders is het imho helemaal niet de bedoeling dat dit soort reacties op +3 komen te staan.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:58:
Intussen staat-ie al op +1. Moderaties trekken meestal vanzelf bij na een tijdje.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Helemaal mee eens! Modereren doe je met je hersens en niet met je onderbuik, iets dat nog steeds voorkomt. Ongetwijfels zal dit tijdens de evaluatie worden meegenomen en zijn weg vinden in het nieuwe systeem.Bor de Wollef schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:40:
[...]
Dat klopt echter met de huidige beperkte groep modders is het imho helemaal niet de bedoeling dat dit soort reacties op +3 komen te staan.
Dat kan een reden zijn, maar ikzelf mod vaak wat dingen uit deze draad bij zonder het te melden. Dit betreft dan een vrij nieuwe reactie, dus dat trekt inderdaad vanzelf wel 'bij', maar bij een oude is het vaak gewoon iemand die hier leestVerwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:58:
Intussen staat-ie al op +1. Moderaties trekken meestal vanzelf bij na een tijdje.
Verwijderd
Hij verteld het wellicht niet op een goede manier maar hij maakt wat mij betreft een punt. Is het zo dat Microsoft zijn OS helemaal kaal oplevert dan zijn er mensen die het niet willen hebben omdat er standaard niets wordt gesupport, stopt Microsoft het vol met support voor allerlei dingen dan zijn er weer klachten dat ze hun monopoliepositie misbruiken en met het "gratis" weggeven van mediaplayer, internet explorer en dergelijke andere spelers en browsers van de markt drukken. Houden ze alles compatibel met oudere software dan wordt Windows te groot en te log, maar halen ze support voor oudere software eruit omwille van de snelheid en grootte van het pakket dan zouden ze worden gestraft omdat ze iedereen dan verplichten de laatste versie of voorlaatste versie van de software te gebruiken. Je kunt het als marktleider gewoon niet goed doen. Deze persoon legt dat niet op een geheel nette wijze uit, bij mij komt zijn punt wel over en vindt het geen +3 of +4 waard, maar +2 is zeker wel verdiend.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:11:
Kan iemand mij vertellen waarom dit zo inzichtvol is? Ik zie er eigenlijk alleen maar een off-topic meta-discussie / flame in.
Aan kleurvervaging zullen ze bij M$ wel gedacht hebben, prima op te lossen door bijv. een aantal calibratie-driehoekjes..
Kater? Eerst water, de rest komt later
Lten we de reactie er eens bijnemen:Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:11:
Kan iemand mij vertellen waarom dit zo inzichtvol is? Ik zie er eigenlijk alleen maar een off-topic meta-discussie / flame in.
Ei'k word er vooramelijk aangehaald wat het commentaar van anderen zijn en/of zou kunnen zijn en ihoudelijk word er niets toegevoegd. Ik zie ik er geen bijzonder goede score in, een +1 zou wmb volstaan.Schitterende reacties weer
Roepen "Ik wil niet dat ze dit doen, laat andere softwaremakers leven !" en dus MS verbieden om de monopolie-positie van Adobe aan te tasten...
"Ja maar ze leveren 2 jaar later nooit meer ondersteuning, kijk maar naar mediaplayer met oude formaten !"
Ja potverdomme, laten ze een markt open zodat andere mensen erin kunnen springen is het weer niet goed ?
Ga zelf dan gewoon codecs schrijven en verkopen voor oude formaten !
Als ze het wel hadden gesupport was de klacht weer geweest "er blijft niks over voor andere mensen om te doen !".
Huilies
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Komt op mij over als non-informatie, kreten als 'zou je', 'zullen ze' maken zon stelling misschien interessant om te lezen maar in dit geval niet (imho). Door M$ te schrijven maakt hij zijn post nog een beetje extra nutteloos en voor sommigen een -1 zelfs verdedigbaar.Haan schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 07:49:
Deze reactie is opzich wel een +2 waard lijkt me, maar wat moet je vervolgens doen als er ook een zin als dit instaat?
[...]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Verwijderd
Virussen? Scan ze hier!
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
[ Voor 16% gewijzigd door Troetelbiertje op 22-04-2007 20:11 ]
Kun je aangeven waarom je de flamebait onterecht vind? Ik zie niets anders dan een niet onderbouwde sneer naar anderen die aangeven dat OSX dus ook onveilig is. Dat kun je uiteraard bediscusieren, maar maak er dan een discussie van.Hertog schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:43:
De volgende reactie van mij heeft als een van de moderaties -1 flamebait staan, mijns inziens onterecht:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1998253
Verder meld ik, onder andere, iets dat een paar posts lager met een +2 inzichtvol wordt beoordeeld: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1998368
en nog een aantal dingen die later ook weer worden aangehaald (en al terecht op dubbelpost staan overigens) waardoor ik het gevoel heb dat de post sowieso wel wat hoger mag staan. Bedankt voor uw aandacht
offtopic:
Overigens heb ik in het algemeen het gevoel dat moderaties sinds het nieuwe mod-systeem gemiddeld aardig wat lager liggen. Niet bij mezelf, ik post nogal weinig dus daar is niet zo veel over te zeggen, maar in het algemeen dus.
Zie je ook hoe je de post begint?Farmill schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:06:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1999091
Ik geef hier mijn mening, afwijkend van de algemeen heersende mening, en wordt onmiddellijk weggemod. De mening is toch onderbouwd, het is weliswaar geen onweerlegbaar betoog dat alle argumenten behandeld, maar een (0) overbodig lijkt me ook enigszins overdreven.
Ik ben er overigens misschien iets te vroeg bij, misschien dat de score nog via het natuurlijke proces bijgesteld wordt
Ik vind de reactie wel degelijk onderbouwd en samenhangend, die gaat een tikkie omhoog.Neo_revisited schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:10:
[...]
Kun je aangeven waarom je de flamebait onterecht vind? Ik zie niets anders dan een niet onderbouwde sneer naar anderen die aangeven dat OSX dus ook onveilig is. Dat kun je uiteraard bediscusieren, maar maak er dan een discussie van.
Die andere reactie is inderdaad te hoog gewaardeerd. Ik kan er niet meer afhalen dan 0,35 omdat ik dit vandaag pas lees, nadat ik een aantal daagjes op vakantie ben geweest.
Ahum...Farmill schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:06:
Ik geef hier mijn mening, afwijkend van de algemeen heersende mening, en wordt onmiddellijk weggemod. De mening is toch onderbouwd, het is weliswaar geen onweerlegbaar betoog dat alle argumenten behandeld, maar een (0) overbodig lijkt me ook enigszins overdreven.
Ik ben er overigens misschien iets te vroeg bij, misschien dat de score nog via het natuurlijke proces bijgesteld wordt
Ik weerleg de mening van anderen ('zie je wel, OS X is ook onveilig') met de stelling dat het aantal gedichte veiligheidslekken niets zegt over de veiligheid van een OS. Die stelling had ik inderdaad uitgebreidder kunnen onderbouwen, maar ik vind het eigenlijk gewoon een feit. Ik besef dat je daar over kunt twisten, maar dat maakt het nog geen flamebait. Althans, dat was zeker niet mijn bedoeling. Verder onderbouw ik het wel gedeeltelijk, door die vergelijking met de Hack a Mac wedstrijd. Tot slot probeer ik juist te voorkomen dat mensen denken dat ik 'fanboy gedrag' vertoon, waar de meeste OS X posts nu eenmaal flamebaits aan te danken hebben, door te zeggen dat dit uiteraard ook geldt voor Windows en mensen die dit roepen bij een post over MS patches.Neo_revisited schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:10:
[...]
Kun je aangeven waarom je de flamebait onterecht vind? Ik zie niets anders dan een niet onderbouwde sneer naar anderen die aangeven dat OSX dus ook onveilig is. Dat kun je uiteraard bediscusieren, maar maak er dan een discussie van.
Dank jeecteinascidin schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:47:
[...]
Ik vind de reactie wel degelijk onderbouwd en samenhangend, die gaat een tikkie omhoog.
Op het moment van posten stond er één flamebait moderatie van -1.Die -0,08 is er later bijgekomen.Toff schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:48:
@Hertog:
De nominatie flamebait heeft je score met 0,08 omlaag gebracht naar 0,92. Niets om over wakker te liggen dus. Die +2 reactie staat inmiddels ook op 1 punt.
Je opmerking dat de scores wat lager uitkomen lijkt mij juist. Mij is ook opgevallen dat de moderaties toch wel een stuk zakelijker geworden zijn. Niet alle "humor" wordt klakkeloos opgewaardeerd en populaire weekeindmeningen zonder onderbouwing halen gelukkig ook geen vier punten meer. Ik ben er blij mee iig!
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Verwijderd
Door o.a. de powermod staat de post nu op +3... Dat is naar mijn mening veel te hoog.Hertog schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:43:
De volgende reactie van mij heeft als een van de moderaties -1 flamebait staan, mijns inziens onterecht:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1998253
Verwijderd
Farmill schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:06:
Maar op zichzelf geen reden voor een 0 moderatie.ecteinascidin schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:47:
Ahum...
1) Je opent met "beetje moe van dat privacy geleuter de hele tijd." Niet echt goed.
????2) Ik wordt....
Voor een +3 post belangrijk... Maar minder voor een +1 of +2 post.3) Je originele mening wordt niet onderbouwd....
Dat is de onderbouwing waarom de privacy niet geschonden wordt."Het is gedepersonaliseerd. Het valt dus niet te linken aan een persoon."
Irrelevant voor de moderatie. Het gaat erom of de reactie beargumenteerd is... niet of je het met de argumenten eens bent. Dat zou jij toch moeten weten ecteinascidin !!!4) Fundamenteler, je stelling klopt niet.
Yahoo heeft geanonimiseerde zoekdatabases online gezet en binnen enkele uren waren er meerdere personen geidentificeerd. Als je je naam zoekt en je bezoekt een pron-site, dan staan die namen en pron-sites anoniem gekoppeld maar met 123 plak je die aan elkaar.
Huh???5) Als je geen privacy hebt, niets meer te verbergen hebt, wat is je vrijheid dan? Ook die stelling klopt niet.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Wil je nog serieus antwoord of meen je echt een recalcitrante toon op te zetten?Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:08:
[...]Irrelevant voor de moderatie. Het gaat erom of de reactie beargumenteerd is... niet of je het met de argumenten eens bent. Dat zou jij toch moeten weten ecteinascidin !!!
Regel 1 is overbodige meuk, denigrerend tegenover de lezers en nog met een joekel van een spelfout. Regel 2 is een open opmerking, regel 3 is fout, want hier staat een IS wat een feit impliceerd. Echter, het tegendeel daarvan is het uiteindelijke resultaat.Ik wordt een beetje moe van dat privacy geleuter de hele tijd.
In hoeverre wordt je privacy nou geschonden als je zoekacties en surfgedrag openbaar worden.
Het is gedepersonaliseerd. Het valt dus niet te linken aan een persoon.
Ik zie gewoon niet in hoe je privacy wordt geschonden als een bedrijf, universiteit of andere onderzoeksinstelling de surfgeschiedenis van miljoenen John Doe's voorgeschoteld krijgt
[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 23-04-2007 12:57 ]
De strekking van de reactie is to the point, maar het zure ranten in combinatie met zijn andere, vrijwel tegelijkertijd geplaatste, reacties maakt het behoorlijk overbodig wmb.Fantastisch he, dat Google steeds meer en meer en steeds beter en beter je bewegingen op het net in kaart kan brengen.
Echt helemaal te gek.
Maar die wijze van denken geldt niet voor Microsoft hè?
Nee, want Microsoft is de duivel, en Google is alleen maar goed en fantastisch.
De gebruiker zal altijd de zwakste schakel blijven. Hoe goed Google ook haar software zou beschermen tegen derden.
Tenzij het over Microsoft gaat, want dan ligt alles altijd enkel en alleen aan Microsoft en noooooit aan de gebruiker.
En oh ja, Google is toch altijd heilig hier, dus....
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Die reacties hoop ik eigenlijk allemaal nooit boven 0 uit te zien komenbotoo schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:11:
In datzelfde nieuwsitem heb ik meer problemen met de persoonlijke kruisvaart van Ackermans1973 tegen Google. An sich heeft hij beslist een punt maar de manier van ventileren maakt het behoorlijk vervelend.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1999164
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1999169
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1999168
De laatste stond tot mijn verbazing op +4 waarbij één van de plusmoderaties door een die-hard oudgediende alhier gedaan is. Ik heb de vrijheid genomen om er een zware powermoderatie naar 0 op te zetten.
[...]
De strekking van de reactie is to the point, maar het zure ranten in combinatie met zijn andere, vrijwel tegelijkertijd geplaatste, reacties maakt het behoorlijk overbodig wmb.
[...]
Saved by the buoyancy of citrus
Inderdaad te triest voor woordenecteinascidin schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:56:
met een joekel van een spelfout.
[ Voor 9% gewijzigd door Troetelbiertje op 23-04-2007 16:22 ]
Verwijderd
Het doet me echt geen plezier dat ik jou er aan moet herinneren dat moderaties niet op het eens/oneens niveau worden afgehandeld...ecteinascidin schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:56:
[...]
Wil je nog serieus antwoord of meen je echt een recalcitrante toon op te zetten?
Het is een doodnormale retorische vraag...Regel 2 is een open opmerking,
Wederom, dat jij het niet eens bent met de constatering doet niet ter zake voor de moderatie.regel 3 is fout, want hier staat een IS wat een feit impliceerd. Echter, het tegendeel daarvan is het uiteindelijke resultaat.
Wat is dat nou voor gelul?! Dat soort opmerkingen zijn nou echt denigrerend! Je weet donders goed dat dit gewoon een manier van schrijven is, en dat dit absoluut niet betekent dat de poster geen benul van zaken heeft. Het is een stelling, met een uitnodiging/uitdaging aan anderen om erop te reageren. Een zeer gebruikelijk manier van discussieren.Met de laatste regel geeft de gebruiker een opmerking aan dat ergens hout snijdt.... maar begint met een "ik zie niet in" wat ergens betekend dat de gebruiker zelf ook geen idee heeft wat de consequenties zijn. Hoe kan je nou moe worden van een discussielijn (regel1) als je geen benul hebt van de consequenties?
Verwijderd
Ik ben het met je eens.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:32:
[...]
Door o.a. de powermod staat de post nu op +3... Dat is naar mijn mening veel te hoog.
De eerste alinea is prima, maar echt niet zo bijzonder. De overige twee alinea's neigen wel degelijk naar een flamebait.
Wat mij betreft is het daardoor als totaal niet meer dan +1 waard....
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Die onderste 2 had ik al een -1 gegeven.BasieP schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:15:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000849
imo geen -1 waard. een 0 is prima
en in dit item wordt wel veel gemismod:
nieuws: Ballmer preekt voor Nederlandse partners
heb al wat geprobeerd recht te trekken, maar lijkt niet te werken
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000937
stond op -1 (waarom?) mag van mij wel naar 1 of misschien wel 2
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000935
staat op 1, terwijl er echt door 4 mensen een -1 gegeven is. (waar hij ook op hoort te staan aangezien het een regelrechte troll is)
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000936
staat op 0, maar mag imo ook naar -1 (zie hierboven)
Verwijderd
Een -0 wat mij betreft.BasieP schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:15:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000849
imo geen -1 waard. een 0 is prima
T.o.v. de reactie op de post ervoor, inderdaad een +1 of +2. T.o.v. het artikel eigenlijk meer een off-topic waardering... -1 is voor mij onbegrijpelijk... Blijkbaar nog teveel MS-bashers onder de FPM's.en in dit item wordt wel veel gemismod:
nieuws: Ballmer preekt voor Nederlandse partners
heb al wat geprobeerd recht te trekken, maar lijkt niet te werken
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000937
stond op -1 (waarom?) mag van mij wel naar 1 of misschien wel 2
Zo te zien hebben drie mensen tegelijk een -1 waardering gegeven... Er staat: -1: Overgewaardeerd, 0: Troll, 0: Troll,http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000935
staat op 1, terwijl er echt door 4 mensen een -1 gegeven is. (waar hij ook op hoort te staan aangezien het een regelrechte troll is)
Zal ik even bij helpen.http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000936
staat op 0, maar mag imo ook naar -1 (zie hierboven)
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 17:34 ]
Nu ééntje minder iig.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:28:
. . . Blijkbaar nog teveel MS-bashers onder de FPM's.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik zie 1 tikvoudje (e ontbreekt bij monopolie)? Post mag mss niet heel waardevol zijn, maar er is wel een hele draad achter ontstaan. Nul punten is mi te weinig, dus ik heb er een puntje bijgedaan, mede vanwege de staart.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:33:
Ik weet niet of deze al eerder is langsgekomen, maar;
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2000742
Wat voegt dit toe? Los van de spelfouten.
Dat er nog een hele draad onder staat kan natuurlijk nooit een reden zijn om hem om die reden hoger te waarderen dan hij zou moeten, als we daar aan gaan beginnen is het einde zoek. Onder een (poging tot) troll/flamebait ontstaat vaak ook een hele draad, moeten we die dan ook maar op +1 houden?Toff schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:10:
[...]
Ik zie 1 tikvoudje (e ontbreekt bij monopolie)? Post mag mss niet heel waardevol zijn, maar er is wel een hele draad achter ontstaan. Nul punten is mi te weinig, dus ik heb er een puntje bijgedaan, mede vanwege de staart.
Virussen? Scan ze hier!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq