Het kleine-mismoderatietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 5.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op z'n slechts best offtopic. Maar ergens is het niet kwaad bedoeld en constructief..... * Delerium maakt er een +1'tje van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ook al ben ik blij dat sommige users wel weten en begrijpen waarom die banners er staan, de reactie an sich is offtopic (maar iig geen flame/troll).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:56

Theo

moederbord

Is hier iemand geweest die alles omlaag heeft gemod? Een heleboel reacties zijn gemod naar 0 of lager terwijl ze dat echt niet verdienen. Nu zijn maar 4 van de 32 reactie zichtbaar....

[ Voor 11% gewijzigd door Theo op 16-03-2007 11:59 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MS-bashers zijn op dit moment wel heeeel erg actief.

Dit is ECHT geen troll!!! http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=1962447

Dit bericht slaat juist de spijker op de kop. Wat mij betreft minstens een +2 inzichtvol.

Oh... dit is trouwens maar gewoon een voorbeeldje.... Deze hele thread staat bol van de mismoderaties.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Sorry, ik vind dat ie op 0 (troll) best aardig staat. Waarom?
1. alleen maar een kreet : UAC vind ik best wel handig, je moet een keer vaker klikken, maar wel veilig.
onderbouwing? nul.
2. hij roept de hele tijd iets over bashers, z'n laatste zin "sommige mensen zullen nooit stoppen met bashen" is overbodig, zet een verkeerde toon, en is gewoon een directe flame naar anderen. Uiteraard is het waar, maar dit lokt een off-topic discussie uit over bashen, in plaats van over Vista-problemen...
Overigens is de draad best aardig nu, vraagt af en toe wat kleine aanpassingen...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Een echt nuttige reactie is het wmb ook niet, maar een troll lees ik er niet in.
Het eerste deel mist idd onderbouwing maar hoeft niet onder het maaiveld, het tweede deel voegt niets toe maar hoeft niet te resulteren in een negatieve of 0 score.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:07:
De MS-bashers zijn op dit moment wel heeeel erg actief.
Sorry, maar kan jij zien wie allemaal gemod heeft en of diegene een MS-lover dan wel basher is?
Juist zulke uitspraken verzieken de sfeer op de Frontpage.
En ook elke keer als als iemand het niet eens is, dan edit ie z'n post met "de x-bashers/y-fanboys zijn weer bezig :r". En dat terwijl het al jarenlang beleid is dat mensen horen te klagen over hun moderaties in TMF en niet in hun posts op de FP. Als ze dat wel doen en meteen een groep users beschuldigen van basher-zijn dan kan dat voor mij al reden zijn om een troll uit de delen, omdat het sfeerverziekend is.
Maar dat even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het eens dat de toon niet handig is... (Maar wel begrijpelijk!)

Het tweede deel voegt als opzichzelf staande reactie weinig toe. Maar binnen het geheel van alle andere reacties op het artikel, voegt het wel degelijk iets toe.

Het herinnert mensen eraan dat zij zelf al jarenlang om dit soort systemen gevraagd hebben. Iets om de 'domme gebruiker' veilig op Windows te laten werken. En dat je dan niet gelijk moet zeuren als dat voor de tweaker ook een paar consequenties heeft.

Natuurlijk is het geen +4 post. Maar ook absoluut een -1 of 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:18:
Natuurlijk is het geen +4 post. Maar ook absoluut een -1 of 0.
Je pleit voor een 'minstens +2 Inzichtvol'.
Maar wat is er mis met +1 Gemodereerd?
En wat rechtvaardigt dan een +2 Inzichtvol?
En wat rechtvaardigt een 'minstens' +2 Inzichtvol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kleine mismod

Absoluut geen flamebait maar wel zo gemod. Wie wil hier even naar kijken?

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 19-03-2007 13:37 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Ik wil je best een puntje erbij geven, maar ik kan het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Die reactie is te oud (meer dan twee dagen) om normaal te modereren terabyte, 'gewoon' modereren zou jij nog moeten kunnen :)
Gelukkig doet mijn toolbox het nog en heb ik Bor's reactie een tikkie omhoog gegeven :) die flame zie ik ook niet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

botoo schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:47:
Die reactie is te oud (meer dan twee dagen) om normaal te modereren terabyte, 'gewoon' modereren zou jij nog moeten kunnen :)
Gelukkig doet mijn toolbox het nog en heb ik Bor's reactie een tikkie omhoog gegeven :) die flame zie ik ook niet.
Thanks. De reactie staat nu op een eerlijker waarde.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Haan

dotnetter

Ik kwam deze moderatie van de week tegen: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1956031

Wat is hier een troll aan?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Een troll lijkt het me iniedergeval zeker niet, hij staat ook niet op -1, en het lijkt me dat het zeker op +1 thuishoort, het is ook niet offtopic of iets dergelijks in mijn ogen :) . Misschien dat ik teveel kennis mis op dit vlak, maar volgens mij was je reactie wel meer waard geweest als je had onderbouwd waarom dat betekend dat je regelmatig een nieuwe geheugenkaart zou moeten kopen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

JHS schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:14:volgens mij was je reactie wel meer waard geweest als je had onderbouwd waarom dat betekend dat je regelmatig een nieuwe geheugenkaart zou moeten kopen.
Als een geheugenkaart maar een beperkt aantal writes aan kan, en je zet er een swap file op, dan kom je best wel snel aan dat max. aantal writes...

[ Voor 22% gewijzigd door terabyte op 19-03-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Ik wil die discussie hier natuurlijk niet voortzetten, maar voor mij is het niet evident dat geheugenkaart een met een harddisk vergeleken veel lager maximum aantal writes heeft, en derhalve denk ik dat die opmerking wat had toegevoegd. Maargoed, die discussie voert enigzins ver voor dit topic denk ik :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die dingen zijn inmiddels een miljoen keer overschrijfbaar en middels een fuzzy algotritme wordt steeds een nieuw stukje geheugen aangesproken voordat de vorige overschreven wordt. Het bestaan van flash-drives laat toch zien dat het slijtage-argument er 1 uit het verleden is (vroegah, toen de aarde nog plat was) en daarom niet echt waardevol meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 22:43

Electrowolf

Mod met Liefde!

In mijn ogen een kleine mismod/verhouding:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1964113

tegenover

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1964107

Dat "Jep" de zelfde moderatie krijgt als een paar (zie ook de reacties op de 2e url) beargumenteerde stukjes/discussie vind ik een beetje raar.
Ja, het is mijn eigen post, maar het is een beetje scheef |:(

Edit: het is ondertussen veranderd, zo te zien nog veel nachtelijke modders actief ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Electrowolf op 20-03-2007 00:05 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb 'jep' van 0 naar 1 gemod, en 1 lijkt me een mooie score ervoor. Nu is hij dus blijkbaar op 2 terechtgekomen.

Hoewel de 'jep' misschien weinig informatief lijkt, is deze wel degelijk informatief. Nu kan je eens zoeken op die betreffende man om zijn onderzoek te bekijken.

Het zou misschien een +2 waard zijn als de poster er meteen een linkje bij had gedaan naar de homepagina van die man.

[ Voor 17% gewijzigd door eamelink op 19-03-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik hier vragen waarom mijn reactie hier onderaan: http://tweakers.net/nieuw...d&ParentID=1965148&niv=-1 gemodereerd is als flaimebait?

Edit: ah, is al verbeterd zie ik :).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 23:11

beany

Meeheheheheh

nieuws: Midrange DirectX 10-kaarten komen boven water
Gepost door Chrono Trigger - woensdag 21 maart 2007 10:38 - Score: -1 (Gemodereerd) +1 Gemodereerd+1 Behulpzaam+1 Grappig+1 Informatief+1 Interessant+1 Inzichtvol+1 Ondergewaardeerd 0 Gemodereerd

De specs stellen dus wel teleur, de 86xx-kaarten gaan dus toch een 128-bits bus krijgen (lijkt het).

Edit: @ Shadow, Ja 99% kans van wel... -__-

Edit2: Welke kankermongool rate deze posts? Ga een leven zoeken plz!
Deze reactie mag van mij wel helemaal weg...

EDIT: Never mind... een admin heeft al ingegrepen :)

[ Voor 4% gewijzigd door beany op 21-03-2007 10:54 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
(jarig!)
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1962867
Die jongen stelt een vraag en krijgt een -1 moderatie. 0 of 1 is hier toch meer op z'n plaats?

[ Voor 16% gewijzigd door Troetelbiertje op 21-03-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Klopt Farmill, het is geen -1 score, imho is een 0 score correcter, hij haalt weliswaar dingen door elkaar maar hij flamed niet.
Powermodpuntje bijgedaan omdat de score niet meer normaal modereerbaar is (blijkt die toolbox toch nog hendig :Y) ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Volgens mij kunnen we het niet eens worden of Fortran code grappig is bij het overlijden van de ontwikkelaar van Fortran ;)
bv.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1966362

Maar RIP, respect en vrede -messages geven mij toch een bijzonder fok/tmf gevoel zijn IMHO offtopic.

bv:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1966389
Waarom grappig?

[ Voor 14% gewijzigd door Tukk op 21-03-2007 15:09 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Laatst online: 11-09 11:02
(jarig!)
botoo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:40:
Klopt Farmill, het is geen -1 score, imho is een 0 score correcter, hij haalt weliswaar dingen door elkaar maar hij flamed niet.
Powermodpuntje bijgedaan omdat de score niet meer normaal modereerbaar is (blijkt die toolbox toch nog hendig :Y) ).
helemaal mee eens, powermod vroeg ik inderdaad omdat ik het zelf niet meer kon veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:08:
Volgens mij kunnen we het niet eens worden of Fortran code grappig is bij het overlijden van de ontwikkelaar van Fortran ;)
bv.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1966362

Maar RIP, respect en vrede -messages geven mij toch een bijzonder fok/tmf gevoel zijn IMHO offtopic.

bv:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1966389
Waarom grappig?
"Bye World" als variant op "Helle World" vind ik imho een beetje erg zwarte humor. Maar dat is dus mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Die 'grappig' zie ik ook niet, wmb een typische standaardwaarde reactie.

In Fortran code stijl afscheid nemen van de ontwikkelaar lijkt me in dit geval niet ongepast, het word pas ongepast als er op een vervelende manier mee omgegaan word.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Wat betreft alle reacties van het type RIP in de post over Backus, wat is hier van toepassing:

• +1 standaard waarde, geen verloren tijd reactie maar ook geen extra info of inzicht.
• 0 Als je 'm niet zou lezen zou je helemaal niets missen.

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Imho kan beide, het is aan de interpretatie van de modder en dat zal ongetwijfeld verschillend zijn. In dit geval bepaald de 'massa' de eindscore. Het is zelfs verdedigbaar om het een beledigende post te vinden (de man is uiteindelijk dood en over doden spreek je geen kwaad), maar ook een +2 grappig/interessant is mogelijk (zwarte humor is ook humor, en grappig/interessant om de code eens gebruikt te zien in een voorval van de dag).

Op persoonlijke titel zou ik een score van +1 prima vinden, en als het in vervolgposts slechts nageaapt word dan zie ik er wel een 0 in.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Uit verband gerukte quote is 4 punten waard?

Poster:
En wat lees ik daar:
"2.7 million times every month, casual Web surfers visit risky Dutch Web sites."

Bron:
2.7 million times every month, casual Web surfers visit risky Dutch Web sites. Even though Hong Kong has approximately the same percentage of risky Web sites, those risky domains receive just 52,000 clicks each month.

IMHO eerder een troll...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Waarom is dat een troll :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Omdat er door bewust maar een deel van het geheel weer te geven een heel andere indruk wordt gewekt. Niet de hele waarheid vertellen is vaak erger dan liegen. Ordinaire relschopperij hier IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat dat wel meevalt. Heb eens goed naar het verhaal gekeken en volgens mij wordt er alleen maar een feit/quote aangehaald. Zeker geen 4 punten waard maar zeker geen trol. Hij had ook het gehele artikel kunnen pasten, dan was het helemaal duidelijk geweest,... maar daar zit niemand op te wachten.

Misschien dat het bij jou het verkeerde keelgat in schoot, maar blijkbaar heeft het meerendeel van de lezers/moders het wat milder op weten te vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In draadje over al dan niet legaal downloaden (altijd risicovol ;) ) kom ik deze reactie tegen, die op een -1 flamebait staat.
True, het is wat kortaf gesteld, maar het is toch echt de waarheid (of er dicht tegenaan). Downloaden wordt, zeker onder tweakers, als normaal gezien, maar om deze reactie dan keihard op een -1 flamebait te zetten gaat mij echt te ver. +1 van mijn kant dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:26:
In draadje over al dan niet legaal downloaden (altijd risicovol ;) ) kom ik deze reactie tegen, die op een -1 flamebait staat.
True, het is wat kortaf gesteld, maar het is toch echt de waarheid (of er dicht tegenaan). Downloaden wordt, zeker onder tweakers, als normaal gezien, maar om deze reactie dan keihard op een -1 flamebait te zetten gaat mij echt te ver. +1 van mijn kant dan ook...
Wat je nu eigenlijk doet is precies hetzelfde als de poster van het bericht.

Zonder enige bron, enkel op wat 'dingen die je hoort' een aanname doen, en deze dus zonder enige vorm van onderbouwing neer plempen.

Dat is dus zeker WEL een flame, ook al zet je er nofi bij, of bedoel je het niet slecht ;)

En inderdaad, die +4 is 'wat' hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Pittoors: Misschien omdat er niemand de "feiten" checkt en de mening ("wij nederlanders zijn lekker stout") het wel lekker deed?
Ik gaf overigens aan, het eerder een trol te vinden dan een 4-punter. Een 0 of desnoods een 1 om de onderliggende posts niet uit het zicht te halen, daar kan ik goed mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:51:
[...]

Wat je nu eigenlijk doet is precies hetzelfde als de poster van het bericht.

Zonder enige bron, enkel op wat 'dingen die je hoort' een aanname doen, en deze dus zonder enige vorm van onderbouwing neer plempen.

Dat is dus zeker WEL een flame, ook al zet je er nofi bij, of bedoel je het niet slecht ;)
De onderbouwing hierbij bestaat juist uit de (logische) redenatie dat je, wanneer je ergens gebruik van wilt maken/van wilt genieten, daarvoor moet betalen. Dat downloaden niet illegaal is doet daar niets aan af.
DUS geen flame, die ondanks dat-ie wat onvriendelijk is, zijn mening met een logischere redenatie onderbouwt dan de poster van de post waar hij op reageert, die met een +2 wegkomt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:00:
[...]

De onderbouwing hierbij bestaat juist uit de (logische) redenatie dat je, wanneer je ergens gebruik van wilt maken/van wilt genieten, daarvoor moet betalen. Dat downloaden niet illegaal is doet daar niets aan af.
DUS geen flame, die ondanks dat-ie wat onvriendelijk is, zijn mening met een logischere redenatie onderbouwt dan de poster van de post waar hij op reageert, die met een +2 wegkomt.
Daar zit je helemaal goed, maar er zit nog meer in die reactie, wat hem wél flamend maakt:
sjonge jonge jonge, omdat je als excuus hebt dat je een zogenaamde arme student bent is nog geen goeie reden..

(...)

Ga nou maar gewoon eens je content kopen in plaats van een domme idioot zomaar ergens vandaan halen zonder te betalen.
Komt anders toch behoorlijk offensief op de man over. Er wordt ook meteen een aanname gedaan: "zogenaamde..."
en ik ben ook student geweest, en ik ga ook nog steeds om met veel studenten, en ik weet dat de huidige student meer dan genoeg geld heeft om te besteden, maar ze besteden het liever aan andere dingen.
Hokjes :Z

Deze reactie staat nu trouwens op nul, waar ik me behoorlijk in kan vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 21-03-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het 'studenten zijn arm' verhaal ook geen kwestie van hokjes? 8)7
Tuurlijk hoor je vaker dat studenten arm zijn, komt misschien wel omdat de 'rijke' studenten dit liever voor zichzelf houden en hier niet mee pronken...

Zeggen dat studenten niet allemaal arm zijn (dus dat het wordt overdreven) = hokjeswerk, maar zeggen dat studenten arm zijn is OOK hokjes werk..

Natuurlijk ken ik de berichten uit de media "een x aantal studenten heeft een lening"
Dat een x aantal studenten ook (tien)duizenden euro's heeft wordt niet vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Rijk of arm, geweest of in hokjes, wie met kreten als "domme idioot" strooit hier, nou ja, op de FP, die toont weinig respect voor zijn medetweakers en mag van mij naar de kelder der vergetelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:36:
[...]

Tuurlijk hoor je vaker dat studenten arm zijn, komt misschien wel omdat de 'rijke' studenten dit liever voor zichzelf houden en hier niet mee pronken...

Zeggen dat studenten niet allemaal arm zijn (dus dat het wordt overdreven) = hokjeswerk, maar zeggen dat studenten arm zijn is OOK hokjes werk..

Natuurlijk ken ik de berichten uit de media "een x aantal studenten heeft een lening"
Dat een x aantal studenten ook (tien)duizenden euro's heeft wordt niet vermeld...
Hrm ik snap maar weinig van je reactie. :P
Overigens zag ik de reactie en had ik de username nog niet gezien. Maar die kon ik aan de reactie al raden. 't Is elke keer bij nieuws over dit onderwerp dat je van deze gebruiker deze reactie krijgt (op gegeven moment gaat het gewoon opvallen :P), soms wat korter, soms wat langer, maar elke keer onnodig bot. 0 vind ik meer dan zat, de reactie is helemaal niet interessant, dus boven +1 komt ie al niet uit, en het is dus nogal flamend, maar het had erger gekund (dat zou -1 zijn). 0 is 't compromis. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 21-03-2007 23:57 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Toff schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:37:
Uit verband gerukte quote is 4 punten waard?
Een quote uit een extern artikel is, zonder verdere uitleg er bij, zelden meer dan +2 waard. In dit geval is het een quote uit een artikel dat de poster voor hem in klikbare url aanreikt (wat wel tegen een 'must read' aanzit vanwege de interessante en zeer relevante info). De quote is weliswaar iet compleet, maar imho toch ook weer niet zo ver uit z'n verband dat de waarheid geweld aangedaan word en het als een misleidende troll gezien moet worden.

Per saldo is een score van +2 ruim voldoende, inhoudelijk beslist de moeite waard maar met de al eerder genoemde link zouden degenen die werkelijk geinteresseerd zijn in het artikel daar al geklikt hebben.

Aangezien de reactie niet meer regulier modbaar is zal ik 'm naar de +2 zetten, en als dit op ooverkomelijke bezwaren lijden dan hoor ik dat graag (inclusief de onderbouwing natuurlijk :) ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De "must read" komt wel op naam van de poster voor hem, die daarvoor ook al ruimhartig 4 punten had gekregen, maar +2 ipv +4 is al een stuk reëler ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@Toff: dat is de 'must read' waar ik op doelde :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Toff: (je eerdere reaktie in mijn richting)
Je gaat er blijkbaar dus al vanuit dat "niemand" de moeite heeft genomen om de feiten te checken. Dat zegt meer over hoe jij er over denkt dan over wat er wellicht daadwerkelijk gebeurd is. Zo was je ook snel met het uitdelen van het label "ordinaire relschopperij" daar waar het met een iets opener visie het allemaal best meevalt, en niet eens in de buurt komt van hoe jij de zaken interpreteert of weerspiegeld, waar interpretatie het sleutelwoord is. Kijkende naar zijn andere reaktie in die draad denk ik dat zijn bedoelingen niet zo duister waren als jij blijkbaar denkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:36:
[...]

Maar (zoals al gezegd) wil dat nog niet zeggen dat een bericht waar dat in staat dan automatisch geen flame is ;)

0 is en blijft prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit off-topic?

Volgens mij is mijn reactie indirect, dan al niet direct, gerelateerd is aan het artikel. Dat ik in ga op een reactie van iemand anders en als vergelijkend materiaal de landbouw aanhaal, houdt niet in dat het niet betrekking heeft op de wijze waarop de constructie (naar mijn idee) van de heffing tot stand is gekomen.

Ik snap dat de link van video naar koe nogal onoverbrugbaar is voor sommige mod-tweakers, maar het gaat volgens mij dan ook over de strekking van het artikel. Met die 0-score kan ik wel leven. Maar maak er dan op zijn minst een overbodig van (desnoods -1). Of gooi anders mijn reaktie een heel eind dieper in de draad, als reaktie op GH45T ook naar overbodig want deze heeft net zoveel betrekking op het artikel. Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Foute tags moeten we even niet meer naar kijken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:59:
@Toff: (je eerdere reaktie in mijn richting)
Je gaat er blijkbaar dus al vanuit dat "niemand" de moeite heeft genomen om de feiten te checken. Dat zegt meer over hoe jij er over denkt dan over wat er wellicht daadwerkelijk gebeurd is. Zo was je ook snel met het uitdelen van het label "ordinaire relschopperij" daar waar het met een iets opener visie het allemaal best meevalt, en niet eens in de buurt komt van hoe jij de zaken interpreteert of weerspiegeld, waar interpretatie het sleutelwoord is. Kijkende naar zijn andere reaktie in die draad denk ik dat zijn bedoelingen niet zo duister waren als jij blijkbaar denkt. ;)
"Niemand" slaat hier op de +1 > 4 modders. Wie heel hard roept dat hij leest dat er 2,7 milj. kliks op riskante NL-sites zijn, zonder de rest van de zin te vermelden, waarin staat dat het feitelijk aantal riskante NL-sites net zo groot is als dat van HK, die verdraait IMHO de waarheid. Ik kan geen enkele reden bedenken, om een dergelijke onvolledige quote te doen. Kan jij mij vertellen, wat deze post bijdraagt aan de discussie? Ik kan niets anders bedenken dan wat hierboven al is weergegeven, maar ik sta open voor jouw interpretatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:42
Ik vraag me af waarom het volgende bericht als dubbel-post wordt gezien http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1965822 Hoewel een deel van de kern van het voorgaande bericht herhaald wordt, staat er volgens mij redelijk wat extra en nieuwe informatie in, om het als een dubbelpost te zien. Andere berichten die ervoor zijn gepost hebben ook een andere inhoud, dus daarom kan het volgens mij ook geen dubbelpost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Toff schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:56:
Ik kan geen enkele reden bedenken, om een dergelijke onvolledige quote te doen.
Ik vind het bijvoorbeeld interessant om dit stukje informatie te krijgen. Het aantal foute sites in Nederland. Het aantal foute sites in Hong Kong boeit me dan weer geen reet. Dat een boeing 747 170000 kilo weegt, is best interessant, ook al heb ik geen flauw idee wat z'n concurrenten wegen :)

Ik begrijp dat jij graag vergelijkingen ziet tussen landen; dat betekent natuurlijk niet dat de losstaande informatie daarom minder waard wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De "grap" is, dat er - volgens de bron - evenveel "foute" sites in HK zijn als in NL. Alleen worden die in NL blijkbaar (veel) meer bezocht. Als je nu uitsluitend de info geeft, dat er HEEL VEEL kliks op foute NL-sites zijn, dan doe je IMHO net of we hier het Sodom em Gomorra van Internetland zijn. Als je dan ook nog in de update van het bericht leest, dat het voornamelijk om pop-ups gaat (wie laat die nog door tegenwoordig?) dan meen ik met recht te mogen stellen dat de berichtgeving van Bokma hier tendentieus is en op zijn minst overbodig, omdat het gewoon niets bijdraagt aan de discussie. Losstaande informatie: "Mijn huisdier weegt 800 kilo". Wat heb je daar aan? Voor een hond is dat extreem, voor een paard niet. Maar ik hou er nu echt over op hier, want er zijn belangrijker dingen in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
rik86 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 00:21:
Ik vraag me af waarom het volgende bericht als dubbel-post wordt gezien http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1965822 Hoewel een deel van de kern van het voorgaande bericht herhaald wordt, staat er volgens mij redelijk wat extra en nieuwe informatie in, om het als een dubbelpost te zien. Andere berichten die ervoor zijn gepost hebben ook een andere inhoud, dus daarom kan het volgens mij ook geen dubbelpost zijn.
Ik kom niet in alle topics en heb deze dus niet eerder gezien. Zowat de gehele draad en dan niet alleen de boom waarin jij reageerd, maar echt de volledige draad is overbodig/off-topic. Het gaat over hulp bij of het aanzetten van illegaal gedrag.

Bijvoorbeeld: jij installeert op jouw computer een P2P programma en zet de share-functie in dat programma aan, en deelt daarmee de bestanden die je download of zelfs bestanden die al op de harde schijf in jouw pc staan.

Bijna alle reacties gaan op zaken in waarmee, waarop, waarin of waardoor eventueel hulp zou kunnen worden geboden. Een weg is niet gemaakt als vluchtroute, een auto is niet gemaakt om vluchtauto te zijn en evenmin is een tekstverwerkingsprogramma gemaakt om illegale handelingen uit te voeren.

In dit oogpunt zou jou bovenbuurman, waar jij op reageerde, ook een 0 verdienen.

Als wat jullie beweren waar zou zijn dan kan niemand ook maar iets maken, want dan is een pen een middel om een bericht te kunnen maken die aanzet tot, dan is het papier het middel waarop het illegaal handelen wordt beschreven, dan is de enveloppe het middel waarmee het wordt verstuurd, de postzegel het middel om het te mogen versturen, het postbedrijf is dan illegaal bezig omdat zij de post bezorgd, het bedrijf dat de deur of de brievenbus maakt zou aansprakelijk zijn omdat daardoor het poststuk kan worden bezorgd, de maker van het vervoermiddel is dan aansprakelijk omdat daarmee het poststuk is vervoerd, de bandenmaker is aansprakelijk omdat zonder banden het vervoermiddel niet vooruit komt, etc. Belachelijk natuurlijk. De eerste die een reactie geeft maakt een dergelijke opmerking en alle schaapjes volgen gehoorzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MucGhuine
  • Laatst online: 12-08 06:49
Wat jammer dat de volgende reactie http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1968820 al op nul staat, ik kan het alleen nog maar troll/flamebait/first post geven, maar ik vind eigenlijk een score van 0 nog te hoog.
Gepost door cruger - vrijdag 23 maart 2007 12:20 Score: 0 (Gemodereerd)
Wing en wong samen aan de moederborden

Beoordelingen: 0: Standaard niveau, 0: Gemodereerd, Som: 0 / 2x
Kan die verder omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb er een troll op gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
MucGhuine schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:39:
Wat jammer dat de volgende reactie http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1968820 al op nul staat, ik kan het alleen nog maar troll/flamebait/first post geven, maar ik vind eigenlijk een score van 0 nog te hoog.

[...]

Kan die verder omlaag?
Hij staat op 0, volgens mij goed zo. Een -1 is het niet waard, want ik vind het geen troll of flame. Hij probeerd grappig te zijn. Dat is niet gelukt, maar daarvoor staat die 0 er al. Als we alle slechte grappen met een -1 belonen hebben we nog wel even te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Neo_revisited schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:21:
Een -1 is het niet waard, want ik vind het geen troll of flame. Hij probeerd grappig te zijn. Dat is niet gelukt, maar daarvoor staat die 0 er al. Als we alle slechte grappen met een -1 belonen hebben we nog wel even te gaan....
True, een slechte grap is goed voor een dikke 0.
. . . maar . . .
Een ander woord voor reacties die bedoeld zijn om de discussie om zeep te helpen en/of de users die dat doen is volgens de Wikipedia een troll . . .
(overigens is de Wiki ook geen wetboek met waarheden, maar dat ter zijde)

Nu ben ik het in dit geval met je eensch dat het niet meer dan een mislukte grap is en een 0 prima volstaat, maar er zijn situaties dat de 'grappenmaker' het vooral bedoeld is om de boel te versteren en dan zou een -1 troll wel op z'n plaats zijn, maar dat zijn gelukkig de uitzonderingen die de regel bepalen :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:16

--MeAngry--

aka Qonstrukt

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1968800

Ik vind hier eerlijk gezegd weinig inzichtvol aan, en het is al helemaal niet grappig als je meteen over ophangen begint.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 22:10
--MeAngry-- schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:02:

Ik vind hier eerlijk gezegd weinig inzichtvol aan, en het is al helemaal niet grappig als je meteen over ophangen begint.
Absoluut niet grappig en behoorlijk overbodig = -1 inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
--MeAngry-- schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:02:

Lollig niet, maar gezien de melding waarop hij reageerd enigzins wel te begrijpen. Volgens mij is een +1 in dit geval op zijn plaats.

Het modereren in dit topic gaat overigens alles behalve goed. Alles wordt direct naar 0 gemodereerd. Volgens mij wordt er, zelfs door deze geselecteerde mensen nog steeds gemod naar eigen mening in plaats van objectiviteit.

Deze krijgt een 0
Ow jawel hoor. Dat is een tijdje geleden hier gepost...

Terwijl deze een 3 kreeg
Link: "Gigabyte, Asus gaan samen aan desktophardware werken"

Nu zie ik wel dat de link waardevoller is dan de melding alleen, maar zeker geen verschil van 3.
Ik heb de 3 naar beneden gemod naar 2, volgens mij voldoende. De 0 krijg ik niet omhoog, maar die
hoort volgens mij op +1 te staan.

Deze kreeg een troll:

Weer een slecht uitgevoerde grap, maar volgens mij is een 0 op zijn plaats. Zeker omdat hij niet als
reactie in een lopende boom wordt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Neo_revisited schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:07:
[...]

Lollig niet, maar gezien de melding waarop hij reageerd enigzins wel te begrijpen. Volgens mij is een +1 in dit geval op zijn plaats.
Absoluut mee oneens. De melding waar op gereageerd wordt is slecht. Wat je dan zeker niet moet doen is op het niveau van die melding reageren, maar vertrouwen op het (nieuwe :) ) modsysteem om de reactie daar te krijgen waar die hoort. Als dat niet lukt zou je in dit forum terecht kunnen... Reageer je wel, dan is de kans groot dat je reactie op 0 thuishoort. Als je echter op een dusdanig klagende manier reageert die door een aantal mensen ook nog eens al behoorlijk schokkend kan worden ervaren (ken jij iemand in je omgeving die zich opgehangen heeft??) dan hoort de reactie in mijn ogen op maximaal -1.
Het modereren in dit topic gaat overigens alles behalve goed. Alles wordt direct naar 0 gemodereerd. Volgens mij wordt er, zelfs door deze geselecteerde mensen nog steeds gemod naar eigen mening in plaats van objectiviteit.

Deze krijgt een 0
Ow jawel hoor. Dat is een tijdje geleden hier gepost...
Doe eens een linkje dan... Aan zo een losse opmerking heeft niemand wat. 0 vindt ik prima, maar wellicht ben ik wat streng ;)
Terwijl deze een 3 kreeg
Link: "Gigabyte, Asus gaan samen aan desktophardware werken"
+3 iswellicht wat hoog
Nu zie ik wel dat de link waardevoller is dan de melding alleen, maar zeker geen verschil van 3.
Ik heb de 3 naar beneden gemod naar 2, volgens mij voldoende. De 0 krijg ik niet omhoog, maar die
hoort volgens mij op +1 te staan.
Okidoki!
Deze kreeg een troll:

Weer een slecht uitgevoerde grap, maar volgens mij is een 0 op zijn plaats. Zeker omdat hij niet als
reactie in een lopende boom wordt geplaatst.
Ietsje naar boven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Neo_revisited schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:07:
Ik modereer niet naar mening, maar ik volg de 5-regelige FAQ.
Dat ik heel vaak -1 Overbodig uitdeel komt omdat het gewoon vaak voorkomt dat een post IMHO simpelweg niets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Deze wil ik graag even voorleggen. Kan zelf niet meer modereren in deze draad....

@Ect hieronder: Zoals ie nu is is het in mijn ogen een zinloze, lompe en denigrerende uitspraak. Vooral het gebruik van het verkleinwoord 'afrikaantjes' kan niet door de beugel. Dat het ook anders zou kunnen, tsja.... dat geldt voor elke uitspraak. BTW: Er zijn een hoop servers in Afrika, weliswaar niet in een dichtheid als in de westerse wereld, maar dat lijkt me een oplosbaar probleem nietwaar? En dat Afrika alleen maar uit woestijn zou bestaan....... laat maar. De waardering laat ik over aan mijn mede-moderators.

[ Voor 68% gewijzigd door bszz op 26-03-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Qua stigmatisatie van Afrikaantjes in woestijn is het een 0-overbodig. De vraag hoe ze met die laptop op een server moeten komen is in Afrika dan weer geen gekke vraag. Want wie weet nu dat die dingen op een mesh-netwerk draaien?

Als die vraag wat meer ingepakt was, dan zou 'ie omhoog kunnen gaan, zoals het nu is, is het een +1 gemodereerd of +1 interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

nieuws: Luvaglio komt met $1.000.000-laptop
Dat hele nieuwsbericht staat eigenlijk vol met éénregelige reacties, geplaatst binnen een uur na plaatsing van het bericht. Allemaal wannabe-grappige replies.

Moeten deze nou op 0, of -1? Wat in principe zijn het allemaal "fipo's".

Of moet hiervoor een apart discussietopic geopend worden, "Wat is +1 Grappig?"? :+

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 26-03-2007 23:00 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
CodeCaster schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:55:
Dat hele nieuwsbericht staat eigenlijk vol met éénregelige reacties, geplaatst binnen een uur na plaatsing van het bericht. Allemaal wannabe-grappige replies.

Het nieuwsbericht zelf is al niet "reagererenswaardig" imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:55:

Of moet hiervoor een apart discussietopic geopend worden, "Wat is +1 Grappig?"? :+
Ik kijk meestal naar hoe het voor de hand ligt. Soms staat er zo'n super voor de hand-liggende grap tussen, da's niet grappig. Bij sommige opmerkingen heb ik dan wel weer iets van.. Hé.. Da's goed opgemerkt :D

Het is vooral persoonlijk, maar ik denk dat je toch wel een beetje in kunt schatten wat 'grappig IS' en wat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1972114
Ik zie het nut van Amerikanen niet in :D
Ik vond hem zelf behoorlijk grappig 8)7. Nu is dit misschien geen +2 grappig waard, maar -1 flame is toch wel erg overdreven :(

[ Voor 35% gewijzigd door kamerplant op 26-03-2007 23:57 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Datafeest schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:55:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1972114

[...]

Ik vond hem zelf behoorlijk grappig 8)7. Nu is dit misschien geen +2 grappig waard, maar -1 flame is toch wel erg overdreven :(
Sorry, maar heb je de hele thread al eens gelezen.... 1 keer is tie wel leuk, twee keer is dubbelpost, drie keer is vervelend (0) en de vierde tot en met de 10e mag voor mij de trollenpoel wel open vooral in het stuk waarin er ook weer lui reageren met: dan zie ik het nut van jou niet in.

[ Voor 9% gewijzigd door Ids Lupo op 27-03-2007 00:00 ]

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Deze persoon was de eerste in ieder geval, dan is -1 troll toch niet echt netjes imo. Opzich is het ook geen ramp aangezien de reactie niet gigantisch veel bijdraagt :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Datafeest schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 00:03:
Deze persoon was de eerste in ieder geval, dan is -1 troll toch niet echt netjes imo. Opzich is het ook geen ramp aangezien de reactie niet gigantisch veel bijdraagt :P
Ik zie net dat ie door een fipo moderatie onder nul komt. Volgens mij moet er nog iemand leren wat fipo is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Tijd van de reactie is exact die van de "echte" fipo, dus het zou wat dat betreft wel een fipo kunnen zijn. Kwa grap vind ik hem minder leuk dan de omkering, dat veel internetters etc... Nadeel is wel dat het zooo voor de hand ligt. -1 is mij te negatief iig. Die dubbelposters van dezelfde grap, keer op keer, daar vraag ik me van af wat ze hier doen, maar trollenwerpen gaat me weer net te ver en het is me teveel moeite om ze stuk voor stuk na te kijken, of ze in andere draadjes net zo "lollig" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zogenaamd grappige Amerika-bashings mogen van mij allemaal op -1 staan.
Het is zo langzamerhand echt niet leuk meer, en vaak behoorlijk beledigend/kwetsend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

het kan aan mij liggen maar ik vind dat er nogal vreemd gemod wordt.

mijn post:

Gepost door Kees de Jong - donderdag 29 maart 2007 01:33 Score: 0 (Dubbelpost)
Ik vraag me af waar de rente over dit gigantische bedrag blijft?

Stel een 5% over 57 miljoen das maar 2.350.00,00 euro, uitgaande van 2 jaar is dat minimaal 4,7 miljoen euro.

Wie modereerd hier zo vreemd, lijkt me een volkomen normale vraag?

Ten eerste was de rentevraag een heel normale vraag van wat doet men met ons geld ten tweede ben ik niet degene die een dubbelpost maakt maar deze gebruiker gezien het feit dat deze ruim na mij post:

Gepost door findftp - donderdag 29 maart 2007 08:40 Score: 2 (Inzichtvol)
Ik weet wel waarom ze niet zo snel afdragen.
3% rente van 50 miljoen is toch snel 1,5 miljoen jaarlijks.
Daar kunnen ze toch weer nieuwe koffieapparaten voor kopen....
Ze zullen ook nog wel een deel inhouden als 'onkosten vergoeding' bovenop de rente die ze vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als je er nou wat linkjes bij zet, dan is het makkelijker want ik heb zo werkelijk geen idee waar het over gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

eamelink schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:27:
Als je er nou wat linkjes bij zet, dan is het makkelijker want ik heb zo werkelijk geen idee waar het over gaat ;)
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1974595 ;)
@ Kees
Wie modereerd hier zo vreemd, lijkt me een volkomen normale vraag?
Dit soort opmerkingen in de post zelf zijn not done en somtijds slecht voor het humeur van de volgende moderators. Beter is het, maar dat doe je dus al, om het in dit topic/forum aan te kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Ids Lupo schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:35:
[...]

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1974595 ;)
@ Kees

[...]

Dit soort opmerkingen in de post zelf zijn not done en somtijds slecht voor het humeur van de volgende moderators. Beter is het, maar dat doe je dus al, om het in dit topic/forum aan te kaarten.
Inderdaad moet je niet bij je post melden dat er slecht wordt gemodereerd, dat is not done en krijgt van mij zelden meer dan een +1.

Deze van iemand die onlangs nog rechten van modereren heeft aangevraagd en waarvan je mag verwachten dat hij de regels kent vind ik overigens ook rijp voor een 0:

Gepost door CodeCaster - donderdag 29 maart 2007 02:26 - Score: 0
Je bericht editen bij een volgens jou onterechte moderatie is zooo 1999. Je kunt je ongenoegen hier kwijt

Als bij iedereen die op een foute manier een probleem aan de kaak stelt ook nog een dergelijke post komt dan schiet het nooit op. Mensen die posten worden geacht de voorwaarden te hebben gelezen. Hebben ze dat niet en doen ze het fout, dan worden ze naar beneden gemodereerd, om ze dan ook nog terecht te wijzen en ook nog op zo'n manier dan ben je net zo fout bezig als degene waar je op reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus zal volgende keer het linkje er bij zetten; ben nog wat groen in dit gebeuren vandaar.

Zie dat het enigzins is aangepast mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
plan: Server- & netwerkstatusmeldingen VIII

Waarom is een boeiende vraag 1 waard, een bijdehante (of grappige ;) ) opmerking 2, en een antwoord 3?

Ik zou er eerder 2-2(grappig)-2 van maken, of 2-2-3. Of 2-1-2/2-1-3

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 30-03-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik kan de score voor die vraag helemaal niet aanpassen. Dan kunnen anderen het wellicht ook niet. :P
Ik zou je vraag +1 interessant waard vinden, maar kan dus geen puntje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ah, over tijd natuurlijk ;)

Maargoed, het ging me iig om het antwoord van op een vraag dat 2 punten met de vraag verschilt, en een 'grappige' opmerking die een hogere waardering dan de vraag krijgt.. Of dat nu die anderen omlaag, of die van mij omhoog is kan me weinig schelen..

Wel jammer ja, dat je niet meer kunt modden aan oudere posts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
TheZeroorez schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:19:
plan: Server- & netwerkstatusmeldingen VIII

Waarom is een boeiende vraag 1 waard, een bijdehante (of grappige ;) ) opmerking 2, en een antwoord 3?

Ik zou er eerder 2-2(grappig)-2 van maken, of 2-2-3. Of 2-1-2/2-1-3
Ik vind die vraag, ondanks dat ik hem niet gemodereerd heb niet meer waard dan +1. De vraag kan heel simpel worden herleid tot: wat gaan jullie nu met die server doen?

+1 is in mijn ogen hoog genoeg. Ik heb er 1-2-2 van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Neo_revisited schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:04:
[...]
+1 is in mijn ogen hoog genoeg. Ik heb er 1-2-2 van gemaakt.
Vast wel, maar imho is het antwoord dan ook niet meer waard. Zonder die vraag was het antwoord er immers niet geweest.

Wat dan al helemaal scheef is/zou zijn is dat een opmerking die je kut herleiden tot: "je hebt een tikfout gemaakt" wel meer waard is ;)

Denk trouwens niet dat ik alleen om m'n eigen berichten geef.. Het zijn alleen wel altijd de berichten/draden die ik wél lees, maar niet kan modereren, en daarom hier knal ;)

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 30-03-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
TheZeroorez schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:07:
[...]

Vast wel, maar imho is het antwoord dan ook niet meer waard. Zonder die vraag was het antwoord er immers niet geweest.

Wat dan al helemaal scheef is/zou zijn is dat een opmerking die je kut herleiden tot: "je hebt een tikfout gemaakt" wel meer waard is ;)

Denk trouwens niet dat ik alleen om m'n eigen berichten geef.. Het zijn alleen wel altijd de berichten/draden die ik wél lees, maar niet kan modereren, en daarom hier knal ;)
Het zou inderdaad handig zijn als ze, als een server opnieuw wordt ingezet, gelijk erbij vermelden wat het nieuwe doel van die server wordt. Het is natuurlijk mogelijk dat dat nog niet geheel duidelijk is, of was op het moment van het maken van het artikel.

Het is onzin om te zeggen dat een vraag een gelijke score als het antwoord erop verdient of andersom. Een goede vraag naar boven modereren omdat het antwoord erna interessant is is hetzelfde als het naar beneden modereren omdat er een antwoord op komt waar niemand wat mee kan. Een antwoord kan interessant zijn. Ik kom echter zelden vragen tegen die meer dan een +1 waard zijn, de meeste vragen zijn dus niet interessant genoeg of zijn heel erg voor de hand liggend. Om eerlijk te zijn vind ik jouw vraag onder die laatste categorie vallen.

Verhaal:Server wordt uitgefaseerd
Vraag: Wat ga je er nu mee doen?

Goede antwoorden worden vaker gegeven en kunnen hoger gewaardeerd worden, omdat ze door het informatieve karakter iets toevoegen aan het onderwerp. Jouw vraag voegt weinig toe (vandaar +1, indien het niets had toegevoegd was het 0 geweest).

Opmerkingen over tikfouten krijgen van mij geen positieve moderatie, tenzij er in hetzelfde bericht extra informatie wordt geplaatst dat wel iets toevoegd aan het onderwerp.

[ Voor 4% gewijzigd door Neo_revisited op 30-03-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Deze http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1976652 mag een schop naar beneden. Tevens linkje aanpassen ivm ongewenste content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@Neo_revisited:
thnx en * done *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
In dit topic worden mijns inziens een aantal posts te hoog gemodereerd. Zojuist nog bijna alles omlaag gemodereerd naar +1. Heb ik één of enkelen een +2 gegeven omdat ze daar volgens mij op hoorden en dan wordt het vervolgens nog verder om hoog gemod.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1977310
Deze staat nu op +2
1 april grap?
Volgens mij verdient dit niet meer dan een +1. Momenteel kom je die opmerking op wel heel veel fora en heel veel topics tegen, waarbij enigszins getwijfeld kan worden naar de waarheid. Om die allemaal maar een hoge waardering te geven? Zeker zonder verdere uitleg waarom het volgens hen een 1 april grap is ontbreekt.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1977309
Deze staat op +3
een multimedia apparaat die, jawel, 1 video formaat ondersteunt. geef leerlingen dan een pda, daar kunnen ze nog de agenda mee beheren, pdf bestanden mee lezen, woord bestanden maken, aantekeningen schrijven en met het juiste programma gigantisch veel multimedia formaten ondersteunen.
Het voegt wel iets toe aan het topic, maar is volgens mij geen "must read" en verdient daarmee niet meer dan een +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/react...ting&ParentID=1977310
Deze staat nu op +2
1 april grap?
Volgens mij verdient dit niet meer dan een +1. Momenteel kom je die opmerking op wel heel veel fora en heel veel topics tegen, waarbij enigszins getwijfeld kan worden naar de waarheid. Om die allemaal maar een hoge waardering te geven? Zeker zonder verdere uitleg waarom het volgens hen een 1 april grap is ontbreekt.
nog vervelender is dat er nu al meer berichten komen betreffende 1 april...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja met een dag als vandaag kun je er de donder op zeggen dat alles verdacht is. (Zelf vind ik dit bericht ook niet helemaal zuiver), maar waarom dat nou 10x vermeld moet worden blijft een vraag... Voorlopig de eerste gewoon op +1, en de rest naar het vriespunt...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Freeze: Goed idee ;)
Neo_revisited schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:26:
<verhaal>

Opmerkingen over tikfouten krijgen van mij geen positieve moderatie, tenzij er in hetzelfde bericht extra informatie wordt geplaatst dat wel iets toevoegd aan het onderwerp.
Prima, die vraag op 1 is ook geen probleem, maar zoals je zelf al zegt hoort een opmerking over een spelfout dan al helemaal niet op 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 19:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Wil hier geen apart topic voor openen maar heb een vraag nav
nieuws: AMD blijft videokaarten voor agp maken.

Daar staan 7 posts die gaan over een taal 'probleem'. Op zich wel weggemod maar zijn die niet in een keer weg te halen zoals op hier. Zo voorkom je het risico dat eerlijke posts onbedoeld op een eventuele 2e pagina belanden en niet meer gezien worden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Haan

dotnetter

Ik had ze allemaal al een schop richting 0 gegeven in ieder geval. Stomme is nog dat die 'verbetering' ook nog eens onjuist was :/

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
KroontjesPen schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:41:
Wil hier geen apart topic voor openen maar heb een vraag nav
nieuws: AMD blijft videokaarten voor agp maken.

Daar staan 7 posts die gaan over een taal 'probleem'. Op zich wel weggemod maar zijn die niet in een keer weg te halen zoals op hier. Zo voorkom je het risico dat eerlijke posts onbedoeld op een eventuele 2e pagina belanden en niet meer gezien worden.
Ten eerste slaat die verbetering nergens op, ten tweede is FA voor zulk soort dingen.

Ik zie ze nu op 0 staan, wat prima is. Als ze op -1 stonden is dat (in de meeste gevallen) te laag ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
KroontjesPen schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:41:
. . . Op zich wel weggemod maar zijn die niet in een keer weg te halen zoals op hier.
Helaasch, ik begrijp je punt en er is iets voor te zeggen maar zo werkt het nu eenmaal niet. Reacties worden zelden verwijderd, maar aangezien de meeste bezoekers (behalve FPM's natuurlijk :P ) op +1 lezen zijn ze met 0 offtopic voor de meesten effectief uit zicht.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08

soczol

Doet iets met energie

* soczol snapt niet wat er inzichtvol is aan deze reactie:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1980379

Lijkt me eerder een troll oid.

Aan de posthistory van deze persoon te zien heeft 'ie iets tegen 'BitTorrent Inc.' en laat dit ook graag bij alle torrent related software weten.

[ Voor 41% gewijzigd door soczol op 05-04-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Als ik het kon zou ik 'm een -1 troll geven. Eigenlijk hoofdzakelijk vanwege het gebrek aan onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 19:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Maar ook hier is het beoordelingssysteem weer vreemd bezig.
Één geeft hem gelijk daarna krijg je hem met geen paard meer naar 0.
Beoordelingen: +1: Standaard niveau, +1: Inzichtvol, -0,28: Overgewaardeerd, -0,28: Troll, -0,21: Off-topic, Som: 1.23 / 5x

off-topic is van mij. Wacht met flambait of troll tot na 't nieuwe systeem.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
soczol schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:10:
* soczol snapt niet wat er inzichtvol is aan deze reactie:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1980379

Lijkt me eerder een troll oid.
Zonder onderbouwing zie ik er ook wel een -1 troll in.

Aangezien de reactie al bijna 48 uur oud is valt er slecht heel moeizaam invloed op uit te oefenen met reguliere moderaties :|
* botoo trekt toolbox open.

-1 troll it is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
De laatste dagen heb ik weinig gemodereerd omdat het minder nodig is dan enkele weken geleden. Toch vraag ik mij af wat deze post http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1981216 op +4 doet. Ik heb al naar beneden gemodereerd, maar doordat de eersten al naar boven hebben gemodereerd en de post inmiddels wat ouder is gaat het erg langzaam.

Deze post verdient in mijn ogen een +2. Een +3 zou ik in dergelijke gevallen dan ook nog vrede mee hebben hoewel ik deze post geen "must" vind voor dit topic, laat staan dat dit een +4 moet krijgen. Dat staat voor mij als een post die je absoluut gelezen moet hebben als je het topic volledig in beeld wil hebben.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.