Het kleine-mismoderatietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 5.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Waarom iemand (er is nog maar één mod geweest) deze reactie http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1834275 als troll beschouwt ontgaat me helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Mag ik effe weten waarom de onderstaande reacties gepowermod zijn?

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1815718

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1819998

En kom A.U.B. niet met de (domme) wedervraag aan waarom ik vind dat die reacties/posts wel +4 interessant of +x inzichtvol waard zijn, want dat is namelijk door meerdere mensen zo gemodereerd (en niet door mijzelf)!

[Algemeen]
Die powermoderaties zijn een nogal redelijke ondermijning van het enigzins "democratische" moderatiesysteem van T.net!

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:56

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Je kan dat imo best wel op een normale maier vragen Theadalus i.p.v. het mogelijke antwoord wat je kan verwachten meteen als 'dom' te bestempelen, maar ik zal je vraag ondanks de vervelende toonzetting toch beantwoorden.

Die reacties zijn gepowermod omdat ze naar de richtlijnen van het modereren overgewaardeerd waren. Dat meerdere mensen die reacties gemodereerd hebben is niet meer dan normaal, zo gaat dat meestal, maar dat betekent nog niet dat ze correct gemodereerd zijn.

Als jij inhoudelijk kan verdedigen waarom je reacties wel +3 en +4 waard zijn dan ga ik daar graag op in.
. . . door meerdere mensen zo gemodereerd (en niet door mijzelf)!
Zelf kan je je eigen reacties niet modereren, behalve als je met kloonaccounts werkt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Vervelende toonzetting? Klopt, dat word ik ook van het moderatiesysteem (welke mij betreft wel afgeschaft mag worden omdat je een ieders mening dient te respecteren), maar dan in het bijzonder wanneer een/enkele powermoderator(s) vind(en) dat hun mening zwaarder telt dan die van anderen!
botoo schreef op maandag 20 november 2006 @ 08:43:
Die reacties zijn gepowermod omdat ze naar de richtlijnen van het modereren overgewaardeerd waren. Dat meerdere mensen die reacties gemodereerd hebben is niet meer dan normaal, zo gaat dat meestal, maar dat betekent nog niet dat ze correct gemodereerd zijn.

Als jij inhoudelijk kan verdedigen waarom je reacties wel +3 en +4 waard zijn dan ga ik daar graag op in.
Laat de betreffende powermod eerst maar eens inhoudelijk aangeven waarom mijn reacties dat niet waard zijn (ondanks de mening van meerdere mensen).

Of is het motto hier: schuldig tot het tegendeel bewezen?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Theadalus schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:46:
Vervelende toonzetting? Klopt, dat word ik ook van het moderatiesysteem (welke mij betreft wel afgeschaft mag worden omdat je een ieders mening dient te respecteren), maar dan in het bijzonder wanneer een/enkele powermoderator(s) vind(en) dat hun mening zwaarder telt dan die van anderen!
Niet alleen die powermods vinden dat, ook de mensen die de powermods aangesteld hebben vinden dat. Er is een reden waarom de powermods er zijn....
Of is het motto hier: schuldig tot het tegendeel bewezen?
Nee, het motto is hier: Er waren/zijn powermods nodig. Die zijn aangesteld omdat ze bewezen hebben goed te zijn in wat ze doen. Als je het niet met ze eens bent mag je op een normale manier de discussie aan gaan maar zolang jij niet bewezen hebt dat de powermoderatie onjuist was heb je pech.

Persoonlijk zie ik in je FP reacties geen enkele reden om meer dan +1 te krijgen en zelfs die +1 is al twijfelachtig. De reacties voegen weinig toe aan het artikel behalve one-liners die op zichzelf geen waarde hebben maar slechts een mening weergeven zonder onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je pleit hier botweg voor anarchie? Denk je dat de FP beter leesbaar wordt als iedereen mag melden wat voor drol íe gelegd heeft? Als je ontevreden bent over de gegevens mag je wel ietswat betere onderbouwing aandragen voor je mensen gaat beledigen.

Zoek eens in de search wat nou de ontstaansgeschiedenis is van PM's, de beweegredenen en de motivatie voordat je je lege democratie-argument naar voren haalt.
Leeg in die zin dat jouw stem in werkelijkheid echt wel ondergeschikt is aan die van JP-Balkenende, waar je je blijkbaar in kan vinden

Nog beter is een enigszins samenhangend betoog waarom jouw reacties wel degelijk een +4 verdienen.

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 20-11-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Laat de betreffende powermod eerst maar eens inhoudelijk aangeven waarom mijn reacties dat niet waard zijn (ondanks de mening van meerdere mensen).
Volgens mij heb ik dat al uitgelegd?
Die reacties zijn gepowermod omdat ze naar de richtlijnen van het modereren overgewaardeerd waren.
Verer geven bovenstaande twee reacties voldoende informatie om even voort te kunnen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Croga schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:54:
Persoonlijk zie ik in je FP reacties geen enkele reden om meer dan +1 te krijgen en zelfs die +1 is al twijfelachtig. De reacties voegen weinig toe aan het artikel behalve one-liners die op zichzelf geen waarde hebben maar slechts een mening weergeven zonder onderbouwing.
Dat is jouw mening, er zijn blijkbaar mensen die er anders over denken.
Aangezien 99,99% van de FP-reacties onder deze noemer valt, is dit dus een weinig zinvol argument van jouw kant.
En wat is daar mis mee dan?

Waarschijnlijk ken jij alleen de negatieve betekenis van Anarchie.
botoo schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:13:
Verer geven bovenstaande twee reacties voldoende informatie om even voort te kunnen.
Nu moet ik inhoudelijk gaan verdedigen waarom mijn reacties dat wel waard zijn, terwijl jij je verschuilt achter de algemene richtlijnen? :?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Theadalus: Het is nu eenmaal gebleken dat de stem van de meerderheid niet altijd, vaak wel, de 'juiste' uitslag oplevert. Nee, het is hier geen democratie :) . Het is gewenst dat reacties op een bepaalde score eindigen, omdat er graag een bepaald niveau en type van reacties wordt gezien. Als blijkt dat de mening van de meerderheid die een bepaalde post modereert niet op die gewenste score uitkomt kan er ingegrepen worden. Dus alhoewel de mening van de aanwezigen zeker gewaardeerd wordt is het niet zo dat die mening per sé de juiste is.

Als jij kan onderbouwen waarom de moderatie fout is ontstaat er een reden om de score en moderatie te heroverwegen. Het zou niet echt opschieten als de powermoderators zich voor elke moderatie moeten gaan verdedigen. Dan zouden ze geen tijd meer hebben voor hun werkelijk werk, en bovendien hóéven ze zich niet tegenover jou te verantwoorden :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik 'verschuil' me niet achter algemene richtlijnen, die richtlijnen hebben we niet voor niets uitgefiltert tot hetgeen het nu is.

En ja, jij mag, geheel vrijblijvend en zonder dwang, inhoudelijk verdedigen waarom je reacties mogelijk meer waard zijn, maar als je dat niet wilt dan is de discussie verder nutteloos.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

JHS schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:32:
en bovendien hóéven ze zich niet tegenover jou te verantwoorden :) .
Ik zou mij dolgraag willen verantwoorden, maar dan moet er wel enige serieuze opmerking zijn waarover ik mij zou moeten verantwoorden. Of, wanneer men fundamenteel aan de gang gaat over PM's an sich, dan moet daar ook iets fundamenteels tegenover staan.
PM's an sich zijn ontstaan omdat 10-tallen mensen zich jaren hebben uitgelaten over de voors en tegens, hun werk laat ik niet wegvegen door opmerkingen dat 'het klopt niet'.
En de 2 reacties zelf blijven zo staan zolang er geen verantwoording gevraagd wordt.

IRL kan je ook iedereen ter verantwoording roepen, maar ook dan wordt het genegeerd totdat je zelf de moeite heb gedaan er een verhaal van te maken cq de kosten van een advocaat op je neemt. Ik zie niet in waarom ik wel werk moet doen (verantwoorden) als de aantijging een losse flodder is. Voor al het overige ben ik dolgraag bereidt daar tijd en energie in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
In nieuws: Chinese rechter spreekt Baidu vrij van copyrightschending vinden we de eerste reactie op +4
ik zie binnenkort een heleboel chinese torrentsites opkomen :)
Ja dat denk ik ook, maar dat is nog geen reden om die reactie zo hoog te waarderen.
* botoo vast een regulier -1 overgewaardeerd uitdeeld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

En waar is mijn reactie substantieel anders dan andere die hoger staan? -1 Troll?

nieuws: Chinese rechter spreekt Baidu vrij van copyrightschending
Ja, hij is wat ongenuanceerd, maar ik doe een aanname die velen het zullen kunnen beamen: China beschermt de 'eigen' producten/diensten en laat geen 'monopolie' van buitenlandse bedrijven toe (maar wel de eigen monopolisten): marktbescherming.

Tel daarbij de corruptie in het land (vriend van me recentelijk op dienstreis in China beaamde dit nogmaals, en dan heb ik het over een ministerie... ambtenaren die ambtenarij in China beoordeelt) en je kunt je spontaan vinden in mijn post. Die overigens niet geïnformeerder/informatiever is dan een aantal andere, maar ook niet minder.

:)

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 21-11-2006 12:47 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je hebt een edit geplaatst, gisteren stond er toch echt alleen maar een WC-eend reactie. Wat WC eend, toch een pleeproduct op de FP doet is mij een raadsel en voor de edit was niet eens duidelijk wie welke WC-eend was voor dat advies.

Van China valt er het 1 en ander af te dingen. Zelfs censuur is vanuit chinees standpunt te verdedigen (als je als land een niet-compatibel cultuur hebt met die van de angelsaksische wereld) en zo zout is het allemaal niet.

't is geen troll maar of het ooit boven de 0 uitkomt......
* Delerium geeft louter een plusje vanwege de edit.

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 21-11-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

NP, mijn karma zal er niet noemenswaardig onder lijden. :+

Maar het kwam mij erg dubieus over, dat een Chinese rechter een Chinees bedrijf - dat hard moet werken om de concurrentie met bijv. Google aan te gaan - vrijspreekt van een copyrightkwestie, vergelijkbaar met het 'wij van wc-eend adviseren wc-eend principe: marktbescherming en monopolisme in de hand werken met corrupte diensten/middelen. Dat laatste is mijn aaname. Wellicht wat kort door den bocht. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1834751 dus, en ja: VEEL te kort door de bocht :)
Ramzzz schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:56:
Maar het kwam mij erg dubieus over, dat een Chinese rechter een Chinees bedrijf - dat hard moet werken om de concurrentie met bijv. Google aan te gaan - vrijspreekt van een copyrightkwestie, vergelijkbaar met het 'wij van wc-eend adviseren wc-eend principe: marktbescherming en monopolisme in de hand werken met corrupte diensten/middelen. Dat laatste is mijn aaname. Wellicht wat kort door den bocht. ;)
Dat haalde ik er niet uit - ik lees hier niet anders dan 'Ach, natuurlijk, Chinezen zijn corrupt.' Blijkt maar weer dat je nog zulke nobele motieven kan hebben, je moet geen beschuldigingen doen zonder ze goed toe te lichten: als een toelichting in TMF nodig is, dan is 'ie ook op de FP nodig :)

Maar sec de door jouw gegeven uitleg dat een beslissing die in het voordeel van China uitvalt bewijst dat de betrokken Chinezen per definitie corrupt zijn omdat ze uit China komen is wmb al troll genoeg. Dat hoef ik hoop ik niet toe te lichten: categorie: alle Italianen zijn maffiosi, alle Amerikanen zijn militant, alle Joden zijn geldwolven, alle Duitsers zijn nazi's...

China heeft nota bene de doodstraf op corruptie staan :X Zeg dáár eens wat van :+

Je logica klopt trouwens echt van geen kanten, sorry :) Zo is 'velen kunnen beamen' een drogreden, en verder betoog je hier met zoveel woorden dat de fabrikant van WC Eend corrupt is omdat hij eigen waren aanprijst. Kan aan mij liggen, maar die link mis ik echt helemaal :) Ik vind +0 dan ook echt de maximale score.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Mij een biet :+

Volgende keer een andere smiley - minder serieus bedoelen dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Een klein vraagje...

Mijn post http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1836220 luidt:

Hoe exact is exact?
Een maat heeft altijd een afwijking.
Misschien maar 0,1 micrometer, maar het is niet exact!
Dat het exact 0,82 milimeter is geloof ik dus niet.

Tot mijn verbazing is deze
+1: Standaard niveau,
-1: Overbodig,
-1: Troll,
gemodereerd.

Dat deze post geen 2 punten haalt begrijp ik wel. Maar er staat niets anders dan de waarheid in. Waarom is deze post dan troll gemodereerd?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
-1 troll is idd wat te straf imho, maar wel te begrijpen. Je valt over een marge die binnen meetvoering geaccepteerd is en vervolgens zeg je feitenlijk dat 0,82 mm gelogen is.

* botoo regulier puntje bijgedaan heeft *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:57
Ook onbekend schreef op woensdag 22 november 2006 @ 07:55:
Een klein vraagje...

Mijn post http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1836220 luidt:

Hoe exact is exact?
Een maat heeft altijd een afwijking.
Misschien maar 0,1 micrometer, maar het is niet exact!
Dat het exact 0,82 milimeter is geloof ik dus niet.

Tot mijn verbazing is deze
+1: Standaard niveau,
-1: Overbodig,
-1: Troll,
gemodereerd.

Dat deze post geen 2 punten haalt begrijp ik wel. Maar er staat niets anders dan de waarheid in. Waarom is deze post dan troll gemodereerd?
Mwaah, hangt voor mij echt tussen overbodig en off-topic in.... Overbodig omdat je opmerking geen enkele toegevoegde waarde heeft, off-topic omdat het volgens mij gaat over al dan niet correct taalgebruik en niet over het onderwerp. Van mij mag deze post i.i.g naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In nieuws: Overvallers maken voor miljoenen aan cpu's buit heb ik gisteren 2 postings gedaan:
deze hier en ook deze alhier

Toch vraag ik me af wat er nou precies overbodig aan is (bij beide postings), want als mijn postings overbodig zijn, dan zouden de andere postings (waar ik op reageer) ook overbodig moeten zijn, wat nu dus niet het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
GJ-tje schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:28:
In nieuws: Overvallers maken voor miljoenen aan cpu's buit heb ik gisteren 2 postings gedaan:
deze hier en ook deze alhier

Toch vraag ik me af wat er nou precies overbodig aan is (bij beide postings), want als mijn postings overbodig zijn, dan zouden de andere postings (waar ik op reageer) ook overbodig moeten zijn, wat nu dus niet het geval is...
In de quote in je eerste reactie wordt gesuggereerd dat je mensen kunt bedwelmen. Je reactie is vervolgens dat je deze mensen beter kunt bedwelmen :S Wellicht had dit ook een dubbelpost kunnen zijn.
Je tweede reactie heeft een zeer hoog hypothetisch gehalte en is in mijn ogen nutteloos. Dat geldt overigens ook voor een groot gedeelte van de andere reacties in de thread....

[ Voor 4% gewijzigd door bszz op 22-11-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Hypothetisch hoeft, zolang het ontopic en/of geen flauwekul is, wmb niet onder de 0 te eindigen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bszz schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:24:
In de quote in je eerste reactie wordt gesuggereerd dat je mensen kunt bedwelmen. Je reactie is vervolgens dat je deze mensen beter kunt bedwelmen :S Wellicht had dit ook een dubbelpost kunnen zijn.
Ik heb geprobeerd om te reageren op het bericht die ik citeer in mijn posting, dat de posting uitkomt bij de posting waar hij op reageerde, kan ik niets aan doen...

Als je mijn posting dus 'goed' leest, dan zie je dat ik reageer op iemand die suggereerd dat je iemand beter onder schot kan houden, dan dat je diegene bedreigd... Waar ik dus weer op reageerde... :)

Neemt overigens niet weg, dat ik niet van mening ben dat je beter kan bedwelmen dan iemand onder schot houden. Eén van die twee overkomen is sowieso geen pretje vind ik, maar dat doet er momenteel ook niet terzake.

De posting waar ik op reageerde, suggereerde juist dat je dan iemand beter onder schot kan houden, enige wat ik heb gedaan is een (enigsinds offtopic dus) reactie geplaatst met waarom ik dat juist niet zou doen...
Je tweede reactie heeft een zeer hoog hypothetisch gehalte en is in mijn ogen nutteloos. Dat geldt overigens ook voor een groot gedeelte van de andere reacties in de thread....
Mijn tweede reactie is een reactie op een posting die eerder een hoge hypothetische waarde heeft, dan de mijne. Die posting die ik citeer in die tweede posting van mij, suggereerd dat Intel (misschien) achter de diefstal zou kunnen zitten... Ik probeer echter weer te geven, wat voor effect het heeft als (in dit geval) Intel daadwerkelijk achter de diefstal zou zitten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Sorry hoor, maar deze op 2 inzichtvol:
Misschien gaat mensen vermoorden net wat te ver als het inderdaad deels je collega's zijn?

(in lijn met de gesuggereerde 'inside job')
en mijn reactieop 0 Overbodig:
.......Wat is dit voor belachelijke opmerking: Gaat mensen vermoorden niet altijd te ver???
Gaat er bij mij echt niet in :?

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1838469

Reactie staat op +3, grappig. Beetje aan de hoge kant naar mijn smaak. (grappig = max 2 punten)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

Na een -1 flamebait van mij komt er een mod met +1 inzichtvol over heen.. Kunnen jullie deze wat meer aandacht geven?

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1840990

Ik snap niet wat zo iemand denkt met zo'n post:
Gepost door leonpwner1 - zaterdag 25 november 2006 16:21 Score: 1 (Inzichtvol)
Mijn post zal waarschijnlijk wel kinderachtig weggemod worden met flamebait/troll, maar ik wil dit even kwijt:

Ik vind het echt kinderachtig wat intel doet, de kleinere bedrijven geen kans gunnen, en zo zelf weer proberen de monopolist te spelen. Net zoals ze toen deden bij (welke winkel was het ook alweer?) bedrijven die ze geld betaalden om geen AMD cpu's te verkopen (zo ging althans het gerucht, en hiervoor is een rechtzaak aangespannen tegen intel, door AMD). Laat ze samenwerken met Micro$oft, dan is hun monopoly compleet, en de concurrentie weg. Lang leve de hoge prijzen voor alles.

Beoordelingen: +1: Standaard niveau, -1: Flamebait, +1: Inzichtvol, -1: Flamebait, +1: Inzichtvol, Som: 1 / 5x

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben van mening dat ik hier onterecht op '0 overbodig' ben gezet.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1839445

Ik vulde aan dat de abo-mafia niet alleen in België actief is en gaf daarbij wat voorbeelden.

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 26-11-2006 02:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Het nieuwsitem gaat over het feit dat simlockkraken toegestaan word in de VS, in dat kader is je reactie offtopic.
Die maffia heb je in Nederland ook en de lijder heet Jamba. Nr 1 rede dat ik niet naar TMF/MTV enzo kijk. Ook de commerciële zenders spammen je helemaal dood met sms-abo's. (SMS x aan naar 1234). Ik zet altijd het geluid maar uit.
Verder is maffia een misdaadorganisatie, en ook al vind jij Jama en sms-reclame storend,het is daarom nog geen misdaadorganisatie. Flamebait is imho zelfs verdedigbaar als je een commeriele organisatie crimineel gaat noemen. Nu weet ik (iedereen eik) wel dat het gebruik van 'maffia' niet letterlijk genomen met worden, maar correct is het niet.

Wmb is een 0 moderatie terecht.

Overigens staan er meer reacties met onjuiste scores in dat stuk, maar daar zal nog aan gewerkt worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik doel heel duidelijk op de manier van het aansmeren van abonnementen via een enkel sms-je. Jamba is toevallig de grootste organisatie waarbij je middels een enkel smsje direct een abonnement van veel euro's per week kado krijgt. Dat bedoelde ik en Jamba was slechts een voorbeeld. En met maffia bedoel ik niet crimineel, maar wel bijna misleidend omdat ze maar heel voorzichtig kenbaar maken dat je aan een abotje begint. (zie de kleine slecht leesbare lettertjes onder de _drukke_ reclame beelden).

Dus flaimebait ben ik het zeker niet mee eens en ik vond het wel degelijk een nuttige toevoeging aan bmantra zijn post.
edit:
Nu zie ik dat hij van 4 naar 1 gezet is, dat maakt de pijn al een stuk draaglijker ;) En is mijn nulletje weer meer terecht. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Voor de duidelijkheid: Ik ben het persoonlijk helemaal met je eens dat het misleidend te noemen is (en irritant zeker!), en ik zou het niet meer dan terecht vinden als dergelijke aansmeer/intrap :r praktijken voor een rechtbank als onrechtmatig verklaard zouden worden. Dan kunnen we die praktijken ook werkelijk als crimineel benoemen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Zodra er iets geroepen word over DRM treed het rampenplan in werking (als in: de moderaties worden rampzalig :X ). Ook zo in nieuws: Handelsakkoord Rusland en VS: 'AllofMP3.com moet dicht', de +3 en +4's vliegen je om de oren bij de anti- DRM/platenbonzen/etc. terwijl de meer genuanceerde reacties die het totaalplaatje belichten onder de zoden geschoffeld worden.

Gelukkig is er nog hoop, er kan nog genoeg gemod worden :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:00
botoo schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:04:Gelukkig is er nog hoop, er kan nog genoeg gemod worden :)
Ik had nog 691 modpuntjes dus ik ben er maar even doorheen gegaan. En nu weer aant werk.

[ Voor 60% gewijzigd door Jesse op 30-11-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1850037

Euh, offtopic? Niet dat ik de puntjes nodig heb, maar misschien vinden mensen het interessant om te lezen. Overigens zou de post boven mij ook naar 1 gemodereerd moeten worden om m'n reactie leesbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15
Ben zojuist even door nieuws: Nintendo: 'Wii-mote goed vasthouden' heengelopen, daar was ook behoorlijk krom gemod als je het mij vraagt. +4 voor posts die weliswaar aardig waren, maar zeker geen +4...

/me heeft kwistig met -1 overgewaardeerd gestrooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Dat Wii draadje is er idd eentje waar mismodders massaal aan het plussen zijn :| :N .
Daar mag nog wel wat meer geschaafd worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
botoo schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:35:
Dat Wii draadje is er idd eentje waar mismodders massaal aan het plussen zijn :| :N .
Daar mag nog wel wat meer geschaafd worden.
Oei, dat was even doorbijten: 3 pagina's herhaling van zetten.....

Moet nu wel de moderatieschaaf gaan bijslijpen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Deze reactie in: "nieuws: Riaa-'slachtoffer' klaagt Kazaa aan" staat nu op 0 (overbodig). Vinden jullie dat terecht en zo ja, waarom. Ik probeer alleen nuttige bijdrages te leveren en vord deze wel interesant. Vergis ik me hier zo erg in?

het gaat me niet zo zeer om de mod punten maar meer om de uitleg waarom die overbodig is/zou zijn

[ Voor 12% gewijzigd door trigger808 op 08-12-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het is een interessante, maar wel heel onwaarschijnlijke aanname. Mijns inziens zijn dan ook zowel de moderaties Interssant als Overbodig verdedigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Polaris schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:37:
Het is een interessante, maar wel heel onwaarschijnlijke aanname.
Betekend dat al een reactie onwaarscchijnlijk is, die ook overbodig is?

Wat ik bedoelde was dat het de RIAA wel goed uit komt en heb uitgelegd waarom. de reactie boven die van mij komt een beetje op hetzelfde neer maar staat op +3 (die was 1 min. eerder).

Ik probeer absoluut niet die van mij hoger, of een andere lager te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
trigger808 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:43:
[...]
*knip*
de reactie boven die van mij komt een beetje op hetzelfde neer maar staat op +3 (die was 1 min. eerder).
Dat zou weer een -1 Dubbelpost waardering rechtvaardingen. (Maar op 1 vind ik em wel mooi staan.)

@Rataplan hieronder: Da's waar ook, dan is't toch geen dubbelpost.

[ Voor 15% gewijzigd door Jesse op 09-12-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

trigger808 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:43:
[...]

Betekend dat al een reactie onwaarscchijnlijk is, die ook overbodig is?

Wat ik bedoelde was dat het de RIAA wel goed uit komt en heb uitgelegd waarom. de reactie boven die van mij komt een beetje op hetzelfde neer maar staat op +3 (die was 1 min. eerder).

Ik probeer absoluut niet die van mij hoger, of een andere lager te krijgen!
Het verschil tussen 'wel goed uitkomen' en 'boze opzet' is natuurlijk tamelijk fors :) Jij legt de nadruk precies andersom dan de reactie boven je, en ik denk dat een puntje verschil dan ook zeker te rechtvaardigen is. Dat zulke reacties op +1 of hoger mogen eindigen, zeker: het hangt echter wel flink van de formulering af. Een conspiracy theory doet het nou eenmaal minder goed dan een suggestie van mogelijke toevalligheden, al zijn ze inhoudelijk exact hetzelfde :)

Wat die dubbelpost betreft: met een minuut verschil en meer tekst dan een simpele oneliner is het buitengewoon onwaarschijnlijk dat er is overgeschreven. Juist door de tegengestelde formulering lijkt een -1 dubbelpost me hier dan ook structureel niet aan de orde.
bszz schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:59:
[...]

Oei, dat was even doorbijten: 3 pagina's herhaling van zetten.....

Moet nu wel de moderatieschaaf gaan bijslijpen.. 8)
d:)b

Enneh, verse messen op aanvraag beschikbaar :+

[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 08-12-2006 17:23 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
in het nieuwsbericht over anologe tv wordt iedereen die negatief is over het stopzetten direct naar '0' gemod en afgekraakt als mensen die tegen vooruitgang zijn.
Ik vind dat niet kloppen.
nieuws: Analoog tv-signaal na 55 jaar uit de lucht

(overigens is het met de 1e reacties wel weer goed gekomen, maar bij latere reacties zie je weer dat berichten weggemod worden)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Quacka schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:16:
in het nieuwsbericht over anologe tv wordt iedereen die negatief is over het stopzetten direct naar '0' gemod en afgekraakt als mensen die tegen vooruitgang zijn.
Ik vind dat niet kloppen.
nieuws: Analoog tv-signaal na 55 jaar uit de lucht

(overigens is het met de 1e reacties wel weer goed gekomen, maar bij latere reacties zie je weer dat berichten weggemod worden)
Kun je misschien een aantal specifieke posts aanwijzen? Ik zie op dit moment nog niet heel erg veel wat scheef staat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Men bekent bij bosjes dat men dief is: nieuws: Update voor Windows elimineert Vista 'Frankenbuild'
Wat is eigenlijk de correcte moderatie voor die lui?

Hier moet misschien een mod langs voor een edit: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1862148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Toegeven dat je een dief bent, of beter: opscheppen dat je een illegale versie van Vista hebt is nutteloos@best, zonder 'behulpzame' links lijkt een 0 moderatie wmb volstaan.

MA3D.com lijkt me een schoollicentie uitgever, lijkt me legaal?
MSDNAA is THE download channel for students /teachers taking/teaching computer classes. This channel does not entitle you to any software licence, but does entitle you to use the software during your subscrption period.
en
To become an MA3D member, subscribe to MSDNAA!

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
botoo schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:54:
Toegeven dat je een dief bent, of beter: opscheppen dat je een illegale versie van Vista hebt is nutteloos@best, zonder 'behulpzame' links lijkt een 0 moderatie wmb volstaan.
Okee. Ik heb er in eerste instantie een heel aantal naar (of aan een extra) -1 geholpen, maargoed.
MA3D.com lijkt me een schoollicentie uitgever, lijkt me legaal?
[...]
en
[...]
Okee. Ik had er verder niet naar gekeken, maar zei dan ook: misschien. Overigens heb ik em in de veronderstelling dat het illegaal was wel naar -1 geholpen, terwijl die juist behulpzaam of informatief is.

Ietsje voorbarig triggerhappy bezig geweest misschien.

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 15-12-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Mijn eerste reactie mbt MA3D was ook een verdachte, en ik kan me goed voorstellen dat je niet zomaar naar een verdachte site surft om dat te controleren, je weet immers nooit wat je oploopt.

Ik zal zo wel ff langs het draadje lopen en je 'triggerhappy' mishaps een beetje bijschaven :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

deze krijgt een +4 omdat hij de techniek niet nuttig vindt terwijl ondergetekende hier een mager +2'tje krijgt omdat de techniek wel enige betekenis heeft.

* Delerium vindt een +2 te weinig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1864917
Een troll die op +2 staat?
ik heb door zulke acties echt geen boodschap meer aan OSS
Waar was hij toen MS OSS een kankergezwel noemde? Waar was hij toen MS de "Get the Facts"-FUD campagne voerde?
Daarnaast is Linux gewoon NIET geschikt voor iedereen, face it. Het werkt gewoon allemaal minder makkelijk en daar hebben veel mensen geen zin in. Ik, als geek, ook niet...
En hoe weet hij dat allemaal zo goed? Hij heeft geen Linux-ervaring volgens zijn profiel

Sowieso mag de hele thread nieuws: Free Software Foundation start 'Vista is slecht'-campagne eens even goed nagelopen worden...

[ Voor 12% gewijzigd door terabyte op 18-12-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:20

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

inderdaad even gewandeld en gedetrolled, maar er is geen beginnen aan... meeste reacties hebben al n ruime >20 waarderingen te pakken, trolls die op +2 staan geen uitzondering helaas... Werk voor een powermod... (maar gewone users kunnen uiteraard ook nog wat helpen)
/me Freeze_XJ is blij geen mod te zijn, zou zo veel mailtjes moeten sturen.....

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1864843

mijn reactie ging er om dat er tegenwoordig vele goedkope mediaspelers zijn (genre aldi) die naamloze geheugenkaartjes slikken terwijl je bij sony volledig vasthangt aan hun (dure) memorycards. Lijkt me toch on-topic en dus niet overbodig. Het werd echter in de eerste 5 minuten al naar 0 gemod en is sindsdien niet meer aangeraakt geweest.
Hetzelfde verhaal met deze comment van ari: perfect ontopic (en zelfs geen spoor van 'fanboyism' te vinden en toch direct overbodig gemod.

deze reactie krijgt dan weer +2 :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:20

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja je gaat er al te hard vanuit dat dit kunstje alleen op Sonysticks kan, en verder is het ook een beetje een losse kreet... Als je em wat uitbreidt met een degelijke redenatie kan hij hoog scoren, maar zo zie ik geen reden om er een puntje bij te doen... Had je je post zoals hierboven gedaan, was het waarschijnlijk +1/+2 geworden, zo niet hoger... Draadje trekt wat scheef, maar wie weet wat er nog gebeurt...

(zal em even uitwerken : leuk initiatief. Ik zie het alleen niet zitten om de films op peperdure memorysticks (>55 euro voor een gewone tot 80 euro voor een 'echte' Sony) op te slaan terwijl ik bij andere draagbare apparaten voor nog geen 40 euro een 2 GB geheugenkaartje heb waarbij ik niet vastzit aan het Sony-only principe. )

Wellicht zijn anderen het er niet mee eens, het staat nog altijd iedereen vrij te modden hoe hij/zij het hem het beste lijkt. Ik geef alleen even mijn redenatie aan (en ja, ik wil wel eens strikt modden, persoonlijke tick)

edit:
voorbeeld + redenatie bijgevoegd

[ Voor 42% gewijzigd door FreezeXJ op 19-12-2006 13:39 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

het KAN enkel op sonysticks: ik heb uitgebreid naar een draagbare videospeler gezocht en de voor/nadelen overwogen. Ik heb er uiteindelijk een gevonden, maar het was geen psp vanwege deze (niet onbelangrijke) reden.
Ik weet niet wat voor "redenatie" jij verwacht bij het feit dat ik neerpen, maar jouw vraag lijkt me toch onredelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 19-12-2006 11:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is deze reactie niet een heel klein beetje overgewaardeerd?

Zo'n simpele, niks-zeggende one-liner hoort niet op +3, maar op 0 imho.

Virussen? Scan ze hier!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

*eensch met wildhagen is*

De rest heb ik genegeerd want die artikelen heb ik geschreven :P

[ Voor 80% gewijzigd door Rataplan op 21-12-2006 17:59 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Dat is bepaald niet de enige verkeerd gewaardeerde reactie im dat draadje :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier word (half-bedekt) zowat gehoopt op een moordaanslag. Lijkt me niet iets voor de FP?

Edit: hmm, nu is het zelfs inzichtvol gemod? Volgens mij misbruikt iemand zijn modrechten daar een beetje, of de mod is een beetje verknipt. Tenzij hij kan uitleggen wat er zo inzichtvol is aan een moord...

[ Voor 38% gewijzigd door wildhagen op 05-01-2007 17:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
@wildhagen:
Wij tweakers voelen ons gediscrimineerd.
hadden we nu maar een mafkees als Volkert v.d. G. onder ons :z
maak een einde aan ons zorgen en leed :P

(dood hoeftie niet, maar opt****en wel, moest er even uit, ik walg van die vent)
Hmz. Je zou em imho voor 't zelfde geld als grappig kunnen bestempelen. Zo is die ook heel duidelijk bedoeld. Dit is geen aanzetten tot haat oid. Maar inzichtvol is idd niet op zijn plaats.

[ Voor 41% gewijzigd door Jesse op 05-01-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Persoolijk ben ik niet zo gecharmeerd van 'grappig' bedoelde doodsverwensingen op de FP, en dat ik daar niet allen in staa is te merken aan het feit dat iemand met voldoende rechten de reactie al op -2 (effectief uit het zicht) heeft gezet.

Echte hoop op een moordaanslag en/of aanzetten tot haat lees ik er ook niet in, maar het is geen reactie die je graag op de FP hebt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze snap ik inderdaad ook nog steeds niet.

Verder wil ik vooral MooieLaarzen feliciteren met z'n goede posts. Hij is pro-Microsoft, dus niet verwonderlijk ben ik het vaak oneens met hem (en modereer ongetwijfeld daar soms ook naar), maar in deze draad moest ik hem toch enkele inzichtvol-en geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 20-09 15:51

Defspace

Administrator

Powermod op deze reactie naar 0 ?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1880627

Waarom niet gewoon naar 1?
Ik snap best dat het geen must read is maar om hem op 0 te zetten is ook niet nodig. Zet hem dan gewoon op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Naar 0 omdat:
Zwak van de rechter om zo makkelijk te doen over privacy regels. Hopen dat KPN in hoger beroep gaat.
Je imho moet onderbouwen waarom je het zwak vind.

Zoals ik je reactie nu lees klinkt het meer als:
- 'jammer dat de rechter' en dat voegt niet echt iets toe wat een ander zo moeten lezen. -> 0
of
- Geef je ei'k de rechter een flame dat hij ruggegraatloos een uitspraak doet. Je mag de Nederlandse rechtspraak wmb best zwak vinden maar zonder inhoudelijke onderbouwing op een gerechterlijke uitspraak leunt het imho meer naar flamen. -> -1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 20-09 15:51

Defspace

Administrator

Tja, het is gewoon een statement. Behoeft volgens mij niet veel onderbouwing. Iedereen vindt/snapt denk ik wel dat privacy belangrijk is. Iedereen is imho ook allang op de hoogte van de discussie over particuliere organisaties vs privacy. Aagezien de rechter hier een uitspraak doet die hij niet wettelijk verplicht is te doen vind ik het zwak van de rechter dat hij zo met onze privacy omspringt.. Simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik ben het met je mee eens dat privacy belangrijk is, maar het is imho veel te kort door de bocht om te stellen dat de rechter zo makkelijk met die privacy omspringt, daarvoor zou je de beweegreden van die rechter moeten analyseren. Je kan (imho) niet zomaar een oordeel van een rechter als zwak en/of makkelijk noemen zonder dat je dat afdoende kan verdedigen.

Een rechter is niet zomaar de eerste langslopende voorbijganger maar iemand die er na een uitgebreide studie z'n werk van gemaakt heeft om over dingen te kunnen oordelen. Zou je het over (ik noem een willekeurig voorbeeld) een blaatmarketeer hebben dan geef ik je volledig gelijk, marketing staat immers bekend om het zwoel en wollig brengen van z.g. 'feiten' i.t.t. rechters.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1886681

Ik denk dat deze zeker op niveau 3 zou moeten komen te zitten. In het nieuwsbericht wordt ten onrechte gezegd dat Office 2004 niet op de Intel Mac werkt, dit is echt onjuist. Voor veel mensen zal de gelinkte reactie nutteloos zijn om te lezen aangezien het misschien algemeen bekend wordt geacht, maar toch denk ik dat veel mensen nu ten onrechte zullen denken dat het inderdaad niet werkt.

Oftewel, laat deze post even iets meer boven de anderen uit steken, dan ben ik weer blij :+.

/edit/
Nice ;).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Zo te zien ben je op je wenken bediend Datafeest :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1891144

hoe is deze post overbodig :? Het is een anekdote die ik gepost heb omdat die zeer relevant is aan het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Boeboe schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:09:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1891144

hoe is deze post overbodig :? Het is een anekdote die ik gepost heb omdat die zeer relevant is aan het onderwerp.
De kwalificatie 'zeer relevant' vindt ik minder verdedigbaar dan 'overbodig'

Feitelijk zeg je drie dingen:
1. Je wilt niet dat je dood kon gaan van teveel waterdrinken;
2. Vroeger speelde je ook wel drinkspelletjes met water, en daar is niemand doodgegaan;
3. maar even een quote: "Volgens mij is het dan ook enkel echt fataal wanneer je alles voor langere tijd probeert binnen te houden? Je lichaam probeert echt wel op meerdere manieren het teveel aan water af te stoten"

ad 1: dat wisten kennelijk meer mensen niet, maar dat is niet echt vermeldenswaard als feit op zich. Wel als je de link legt naar de discussie of deze vrouw zelf beter had moeten weten, zoals elders in de thread gedaan wordt
ad 2: Tsja.......er doen wel meer mensen drinkspelletjes, en die gaan meestal ook goed
ad 3: Je zegt dat je lichaam wel in actie komt voordat het te laat is. Er is in de thread echter al voldoende beter onderbouwde informatie gegeven om het verschijnsel watervergiftiging te kunnen begrijpen. Jouw opmerking voegt daar niets aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bszz: Wat je zegt is waar, maar deze reactie lokt wel een discussie uit over die drinkspelletjes bij scouts, chiro,...
Dus om imho mag hij wel op 1 blijven staan, waar hij nu staat.
@Boeboe: De tag overbodig: Gohja, "voegt niet echt iets nuttigs toe" is misschien iets genuanceerder, maar uiteindelijk hetzelfde als "overbodig".
Die anekdote is wel ontopic, maar je moet begrijpen dat het gewoon niet echt iets is wat nuttig om voor andere mensen. Iedereen kent wel van die spelletjes. En ja, om die post nu nuttig te maken zou je misschien moeten proberen iets wetenschappelijk bij te halen? Wat ik wil zeggen: Je anekdote is (imho) tof om te melden, maar als deel van een post, en niet als een post op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch eens dit topic een kleine schop verkopen;

Ik zie dat een comment van mij is beloond met een Troll, wat het imo niet is. Toen ik daarna alle reacties eventjes doornam, kreeg ik het gevoel er hier en daar wat rechtgezet zou kunnen worden; Want de scores lijken me niet echt te kloppen.

Het gaat om dit onderwerp: nieuws: Dvd-opvolger 'fvd' gepresenteerd

En mijn reactie daarin is: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1891634
Imo geen troll in ieder geval, want dat HD DVD inmiddels is gekraakt staat nu (een paar dagen later) ook op de fp; En dat dat gevolgen zal hebben in de strijd om de DVD-opvolger, dat staat wel vast ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx d:)b

Ik had +2 al meer dan genoeg gevonden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Beetje vreemde draad trouwens. Maar er mankeerde idd wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:40
:? Volgens mij worden al mijn reacties weg gemod door een een of andere grapjas :/
Terwijl ik toch wel wat intressants poste

Hier:
nieuws: Draadloze stroomoverdracht gepresenteerd op CES
Hier:
nieuws: AMD Fusion mogelijk pas in 2010 op de markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik weet dat niet helemaal. Je eerste reactie vind ik nogal fout namelijk. Het is niet dat iedere bron van straling rechtstreeks kanker veroorzaakt en juist dat zo snel noemen van straling=kanker doet je reactie niet goed. Ik bedoel, radiogolven zijn ook straling maar na 100 jaar radio valt het niet echt op. Idem voor zonnestralen en een hoop andere stralen. lichaamscellen zullen wel zwak zijn, maar zo zwak zijn ze ook niet.

De tweede valt een beetje in het niet, omdat je opmerkt in een offtopic-draadje dat het niet zo snel naar de 90 cores gaat. Misschien klopt het, misschien ook niet. Maar die opmerking is idd ondergewaardeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:40
ecteinascidin schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:38:
Ik weet dat niet helemaal. Je eerste reactie vind ik nogal fout namelijk. Het is niet dat iedere bron van straling rechtstreeks kanker veroorzaakt en juist dat zo snel noemen van straling=kanker doet je reactie niet goed. Ik bedoel, radiogolven zijn ook straling maar na 100 jaar radio valt het niet echt op. Idem voor zonnestralen en een hoop andere stralen. lichaamscellen zullen wel zwak zijn, maar zo zwak zijn ze ook niet.
Moah.. ik denk dat veel meer mensen dat denken.. ik weet het niet.. geconcentreerde elektrische velden.. lijkt mij nu nog wel wat link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moah.. ik denk dat veel meer mensen dat denken.. ik weet het niet.. geconcentreerde elektrische velden.. lijkt mij nu nog wel wat link.
Ja, en dan? "Mensen vinden het" is een argument dat je kan gebruiken in een roddelkrant, maar niet op een site die enig technisch niveau probeert te halen. Als je zoiets dus vind, mag je dat onderbouwen, met links naar onderzoeken dus. Als je dat niet kan/doet is je reactie volledig overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Laatst online: 13:07

rammes

koekebakker 1e klas

vraag me af waarom mijn eerste reactie offtopic is. ik geef juist mijn ervaring aan
nieuws: Dell introduceert zijn eerste 'stevige' notebook

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die is best goed te verklaren eigenlijk. Je geeft je eigen ervaring aan ..... over een IBM. Nu zal je ervaring mbt IBM inderdaad positief zijn en de IBM's zijn ook best doordacht, het nieuws gaat over een Dell-laptop.....
Het zou pas ontopic kunnen zijn als de ervaring vergeleken kon worden met die van de Dell. De Dell is echter nog niet te koop dus de vergelijking blijft achter. Dan maakt het niet uit of de IBM of de Dell een dakgoot heeft, want die ervaring is niet relevant.

Je tweede reply wordt zo te zien wel gewaardeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje van mezelf. Best wel een interessante vraag: wanneer komen die dingen nu uit? En ik heb ze op nul gezet, gewoon fout geklikt bij het modereren. +2 leek mij wel juister, omdat er nergens voor de rest over een releasedatum gesproken wordt.
@moto-moi: Mijn excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
* regulier puntje bijgedaan * ^^

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ik met deze reactie op 3 inzichtvol sta is leuk, maar waarom heb ik een powermod gehad naar 0 (overbodig)? Ikke niet helemaal snappen :?

Hij staat nu al weer op 3, net als voor de moderatie.
Ik kan het verkeerd hebben, ik kom niet m'n gelijk halen o.i.d., k wil alleen ff weten waarom de powermod was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:21:
Dat ik met deze reactie op 3 inzichtvol sta is leuk, maar waarom heb ik een powermod gehad naar 0 (overbodig)? Ikke niet helemaal snappen :?
Een combinatie van je reactie niet onderbouwen, en iets zeggen dat al heel vaak gezegd is. Iedereen kent die mening, dat het geen zin heeft om te beveiligen, en jij gaat dat gewoon nog eens melden.
Als je er bijvoorbeeld een linkje naar een onderzoek had bij gestoken dat u gelijk geeft, wordt je reactie ineens een pak meer waard.
Het is dus imho verkeerd dat die reactie terug op +3 staat. En de reden dat ze daar staat is omdat mensen vinden dat je gelijk hebt, en daarop modereren. Dat is natuurlijk niet de bedoeling (reacties worden beoordeeld naar hun inhoudelijke waarde, niet naar of je er mee akkoord gaat of niet akkoord gaat), maar het gebeurd spijtig genoeg vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik heb die reactie gepowermod omdat voor een open deur een +3 score wat veel van het goede is. Nu is zo'n repeterende 'het word toch wel gekraakt' reactie natuurlijk wel populair maar is het ook inzichtvol of informatief? Imo niet iig.

Als je kan verdedigen waarom je reactie wel een hoge score waard is ga ik graag met je in discussie :)

Overigens zijn veel reacties in dat topic overgewaardeerd zoals dat steevast het geval is in nieuws dat met DRM en/of de muziekindustrie te maken heeft. Reacties in dergelijke threads worden veel te veel op 'eens/oneens' en 'dat vind ik ook!!!' gemod. Populistische uitspraken doen het goed, maar modden heeft als doel een reactie op juiste inhoudelijk waarde te krijgen, het is geen populariteits-poll.

edit:

En bedankt JerreDV^^ :'( zit ik alles voor niets in te kloppen hier? ;) of is dit ook zo'n repeterende reactie? :P

[ Voor 8% gewijzigd door botoo op 23-01-2007 21:00 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:57:
Ik heb die reactie gepowermod omdat voor een open deur een +3 score wat veel van het goede is. Nu is zo'n repeterende 'het word toch wel gekraakt' reactie natuurlijk wel populair maar is het ook inzichtvol of informatief? Imo niet iig.

Als je kan verdedigen waarom je reactie wel een hoge score waard is ga ik graag met je in discussie :)

Overigens zijn veel reacties in dat topic overgewaardeerd zoals dat steevast het geval is in nieuws dat met DRM en/of de muziekindustrie te maken heeft. Reacties in dergelijke threads worden veel te veel op 'eens/oneens' en 'dat vind ik ook!!!' gemod. Populistische uitspraken doen het goed, maar modden heeft als doel een reactie op juiste inhoudelijk waarde te krijgen, het is geen populariteits-poll.

edit:

En bedankt JerreDV^^ :'( zit ik alles voor niets in te kloppen hier? ;) of is dit ook zo'n repeterende reactie? :P
jep, heel erg repeterd :P ;)

Ik vind zelf ook niet dat het +3 inzichtvol waard is, maar het viel me op dat het door veel mensen omhooggemod was, en door een powermod weer naar 0 gegaan is. Het verschil tussen P-mod en users viel me op.
Discussie is niet nodig, +3 vond ik zelf ook wel aan de hoge kant, had eerder verwacht dat het direct naar 0 of 1 ging. Ik kan me hier wel in vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:34
In nieuws: Boeing: 'Geen draadloos netwerk in Boeing 787' wordt mijn reactie aangemerkt als dubbelpost. Dat vind ik vreemd aangezien ik de 3e of 4e reply had gepost maar de eerste was die aangaf dat 67kg weldegelijk uitmaakt. Dat er vervolgens boven mij een uur later reacties worden gepost die precies hetzelfde vertellen maar dan als inzichtvol bestempeld maakt het alleen maar vreemder.

* DutchCommando bedankt iedereen voor het luisteren. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DuchtCommando: Je wacht best iets langer voor je een foute moderatie meldt. In het begin staan er vaak posts fout, maar dat wordt meestal wel vanzelf recht gezet, als andere mensen langs het draadje lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er staan verschillende reacties die ongeveer dezelfde inhoud hebben... bijna alle gepost tussen 17:39 en 17:42. Een dubbelpost is dan wel erg lomp modereren en dus een regulier puntje erbij.

* Delerium met JerreDV, een beetje geduld werkt ook wel eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quadsimodo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01-2022
er is weer eens iemand aan het moddermodden gegaan - bij 'Upgradeversie Vista vereist gevalideerde XP-installatie' nieuwsbericht zijn opmerkelijk veel MS-critische (en zelfs oncritische) reacties naar 0 ( 'overbodig') gemod

nieuws: Upgradeversie Vista vereist gevalideerde XP-installatie

bijvoorbeeld
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1908090
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1908128
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1908224
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1908429
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1908476
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1908465
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1908132

of, in mijn geval, zelfs -1.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1908111

Kijk zelf en beoordeel of de 0 en -1 status voor deze reacties correct is.

edit: gr.v.q. verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal dan in ieder geval die reactie op de moderatie weg. Dat is voor mensen ook een reden om je een puntje naar beneden te schuiven. Ik ben het wel met je eens dat het gros van die reacties niet op 0 hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
oké, misschien is mijn reactie hier overbodig, maar off-topic?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1908510
gaat over dit artikel:
nieuws: Opta twijfelt over 'bluetoothspam'

[ Voor 27% gewijzigd door Arne op 29-01-2007 01:35 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien interessant om even te kijken wii/wie hier even flink heeft lopen harken met "overbodig" door het "Eerste Wii-modchip aangekondigd" topic. Lijkt er op dat iemand een zwaar weekend heeft gehad en dit even af heeft willen reageren op alles en iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:31:
Misschien interessant om even te kijken wii/wie hier even flink heeft lopen harken met "overbodig" . . .
Er is idd iemand structureel met -1 overbodig aan het strooien.
* botoo gaat mailtje bakken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@quasimodo:
1) Bij een aantal van die reacties heb je gelijk, maar de helft ervan zijn zo 1 nietszeggende regel.
Weer een reden om de komende tijd nog op XP te blijven werken. Ik zie de overwaarde van Vista steeds kleiner worden
Mag gerust op 0 staan bijvoorbeeld, want is totaal overbodig.
2) Jou reactie gaat men hier echt niet naar boven halen als je daar een derde van je reactie over de moderaties zaagt. Zoals je weet doe je dat niet. Begin dus al eens met dat weg te halen.
3) Als je vindt dat er iets structureel fout gemod is hoort het in een apart topic thuis. (Mss kan Botoo dit even los trekken?)
4)Groeten en ondertekenen met je naam wordt niet gedaan op GOT (´t is maar dat je het weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....

groetjes,
JerreDV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat is eigenlijk de beste manier om te modden wanneer 2 mensen gelijktijdig een post met gelijkaardige inhoud maken?

draad in nieuws: Microsoft licht EU-wijzigingen Vista toe

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1911458
en
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1911466

komen eigenlijk op hetzelfde neer. Alleen is denson zijn post 2 minuten eerder. Hierdoor komt hij op +2 inzichtvol te staan en ik op 0: dubbelpost, terwijl dit toch totaal niet te voorzien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Als het reacties zijn met enig typwerk (dus niet een losse éénregelkreet) dan kan je gerust een minuut of 4-5 aanhouden zonder dat het een dubbelpost is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Helaas doen veel mensen dat niet, daarover klaagt hij nou juist. Regulier puntje bijgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet direct de policy veranderen, maar volgens mij is het moderatie-systeem er in de eerste plaats om ervoor te zorgen dat je geen overbodige dingen leest als gebruiker. Als er binnen een minuut hetzelfde 15x wordt gepost, dan is dat geen 'straf' waard natuurlijk, maar het leest niet lekker weg.

Just wondering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Heel soms is iets dubbel vertellen een verduidelijking van het onderwerp.

En dan nog, een dubbelpost straffen louter omdat er tijdens de aanbouw ervan ergens anders hetzelfde in aanbouw was is best lomp. Dan nemen we liever het dubbele op de koop toe dan andersom. Zo vaak gebeurt het niet (tenzij het blatant overduidelijk is maar dan is de score sowieso al laag).
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.