Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 62 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.534 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:56:
[...]

Als je dolby prologic achtig geluid wilt wel, voor dolby digital/dts achtige effecten (zeg 16 punten in de ruimte, excl. sub) wordt het wel érg lastig.
Hij heeft wel gelijk, je hebt toch ook maar 2 oren? ;)
Beste 3d geluid heb ik nog altijd met een standaard koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:56
Vincentio schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Hij heeft wel gelijk, je hebt toch ook maar 2 oren? ;)
Beste 3d geluid heb ik nog altijd met een standaard koptelefoon.
Die twee oren kunnen anders wel waarnemen uit welke richting het geluid komt ;)...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:32

Zym0tiC

^_^

Nu we toch over geluid bezig zijn. Hoe kan ik het beste mijn GC aansluiten op mijn home cinema set. Ik maak nu gebruik van een Nintendo RGB kabel (scart aansluiting) die rechtstreeks naar mijn tv gaat. Maar op wat voor manier moet ik dan het geluid doorlussen? BIj de standaard kabel die bij de cube zat kon ik gewoon de r/w tullip stekkers naar mijn versterker en de gele stekken naar de tv. Nu gaat dat dus niet.
Ik wil dus graag gebruik maken van de DPL2 functie op de cube. Maar natuurlijk ook een optimale beeldkwaliteit.

Nadat ik gisternacht RE4 heb uitgespeeld ben ik maar eens begonnen aan killer7. Wat een wierd maar volgens mij gaaf spel. Wat ik alleen niet snap is hoe kan ik bij Killer7 in hemelsnaam als ik ingame ben terug gaan naar het titelscherm, ik zie nergens een quit optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Zym0tiC op 21-05-2006 16:35 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:12

SD5k

>4&X

Zym0tiC schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:34:
Nu we toch over geluid bezig zijn. Hoe kan ik het beste mijn GC aansluiten op mijn home cinema set. Ik maak nu gebruik van een Nintendo RGB kabel (scart aansluiting) die rechtstreeks naar mijn tv gaat. Maar op wat voor manier moet ik dan het geluid doorlussen? BIj de standaard kabel die bij de cube zat kon ik gewoon de r/w tullip stekkers naar mijn versterker en de gele stekken naar de tv. Nu gaat dat dus niet.
Ik wil dus graag gebruik maken van de DPL2 functie op de cube. Maar natuurlijk ook een optimale beeldkwaliteit.

Nadat ik gisternacht RE4 heb uitgespeeld ben ik maar eens begonnen aan killer7. Wat een wierd maar volgens mij gaaf spel. Wat ik alleen niet snap is hoe kan ik bij Killer7 in hemelsnaam als ik ingame ben terug gaan naar het titelscherm, ik zie nergens een quit optie.
Daar heb je dus een gemodde RGB kabel voor nodig, of een fatsoenlijke third party met geluidsuitgangen (voor zover die er zijn dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hankey schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:32:
[...]

Die twee oren kunnen anders wel waarnemen uit welke richting het geluid komt ;)...
Wat hij zegt dus ^^

Je hoort toch ook of een auto achter je rijdt of voor je, probeer dat maar met een koptelefoon na te bootsen :P

(en nou niet met een 5.1 koptelefoon aankomen he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Tsja probleem is om een goede kabel te vinden. Als ik op ebay kijken en ik zie dat ik 4 euro kwijt ben voor zo'n kabel terwijl ik voor die van Nintendo zelf dik 25 euro heb betaald betwijfel ik wel of het zich loont.
En het modden van zo'n kabel is dat zelf goed te doen?

Ik bedenk me nu net wat. Gaat de volgende opstelling werken?

Gamecube ingesteld op DPL2<---->rgb kabel<---->TV<----->audio out naar HT<----->DPL2 output

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Zym0tiC schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:01:
Ik bedenk me nu net wat. Gaat de volgende opstelling werken?

Gamecube ingesteld op DPL2<---->rgb kabel<---->TV<----->audio out naar HT<----->DPL2 output

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is :P
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me dat dat wel zou moeten werken, alleen heb jij een audio uitgang op je TV zitten? Of bedoel je met zo'n scartblokje tussen je RGB kabel en je TV? Dan moet je er wel op letten dat dat scartblokje wél RGB doorlaat.

[ Voor 23% gewijzigd door SD5k op 21-05-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Tussen mijn tv en versterker zit een scart kabel. Ik kan als ik mijn versterker op tv sound zet het tv geluid dus over de boxen laten gaan. DPL2 kan ik dan ook aanzetten.
Volgens mij moet het dan geen probleem zijn om gebruik te maken van de DPL2 functie van de GC.

Ik ga straks maar eens aan het problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47
johnnyv.nl schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:00:
[...]

Wat hij zegt dus ^^

Je hoort toch ook of een auto achter je rijdt of voor je, probeer dat maar met een koptelefoon na te bootsen :P

Je hebt twee ogen waarmee je diepte kan zien. Met een 3D bril krijgen je ogen 2 verschillende beelden binnen.

Je hebt twee oren waarmee je diepte kan waarnemen. Met stereogeluid heb je 2 geluidsbronnen voor je 2 oren.

Btw, stereo is Grieks voor lichaam. Een lichaam heeft 3 dimensies. Dit in tegenstelling tot bijv. een vlak, wat maar 2 dimensies heeft.
Btw #2, een ander woord voor ruimte meetkunde is stereometrie. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Zym0tiC schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:09:
Tussen mijn tv en versterker zit een scart kabel. Ik kan als ik mijn versterker op tv sound zet het tv geluid dus over de boxen laten gaan. DPL2 kan ik dan ook aanzetten.
Volgens mij moet het dan geen probleem zijn om gebruik te maken van de DPL2 functie van de GC.

Ik ga straks maar eens aan het problemen.
En? Gezien dat het fantastisch werkt? ;)

* iNSaNe-oNe gebruikt die opstelling al een jaar of 3.

Inderdaad is de stereo audio-out op mijn TV doorlussen naar mijn DPLII receivertje voldoende om optimaal van het geluid te genieten, waarbij ik als kabel tussen mijn kubus en de TV een Ninty RGB-kabel gebruik. Zo werd ik laatst verrast door een audio-geintje in Pikmin 2 die ik sinds kort heb bemachtigd: Als het raketje aan het einde van een dag opstijgt, hoor je het raketgeraas eerst voor je, en op het moment dat het raketje bovenin het scherm verdwijnt verplaatst het geluid naar achter je... erg grappig gedaan. :)

Voor de rest zijn er genoeg mogelijkheden om met DPLII voor 3D-geluid gericht uit de voeten te kunnen, en zou ik het niet bijzonder erg vinden als dat het enige is wat de Wii zou ondersteunen (t.o.v. DD heeft DD wel wát voordelen, maar voor het lekkere game-gevoel is DPLII IMHO genoeg).

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik gebruik een 3th party rgb kabel die het geluid doorgeeft aan mijn tv, maar midden in de kabel heb je nog een apart blok om aan te sluiten op je DPLII setje. Ik heb ook de Nintendo RGB kabel maar ik zie geen verschil. Weet niet precies van welk merk ik die kabel heb, maar kan het vanavond wel ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Misschien lichtelijk off-topic maar waarom is Paper Mario (voor de GC) slecht te krijgen? Een tijd geleden kon je 'm nog wel eens krijgen voor 30 euro, maar nu is ie overal minimaal 50 euro? Is dit spel in beperkte oplage uitgebracht :?

Ik zou 'm wel willen spelen, maar dan niet voor de volle mep. Ebay en Marktplaats.nl leveren weinig op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:11
JC schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:29:
Misschien lichtelijk off-topic maar waarom is Paper Mario (voor de GC) slecht te krijgen? Een tijd geleden kon je 'm nog wel eens krijgen voor 30 euro, maar nu is ie overal minimaal 50 euro? Is dit spel in beperkte oplage uitgebracht :?
Off-topic?????? * MetroidPrime kijkt naar topictitel.
Ik zou 'm wel willen spelen, maar dan niet voor de volle mep. Ebay en Marktplaats.nl leveren weinig op...
Ik weet alleen dat er maanden geleden een Player's Choice versie werd aangekondigd, die tot nu toe er nog niet is gekomen. Ik heb het wel eens bij een ander spel gezien dat het ineens nergens meer te vinden was en een week later lag er een Player's Choice versie in de winkel. Misschien is dat hier ook zo?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Hehe, OK niet offtopic :P

Misschien is dat wel het geval... wel jammer voor nu. Zat een tijd te dubben om 'm te kopen, met name door het tijdgebrek om het spel te spelen. Nu had ik wat meer tijd, maar goe.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Ik vind het altijd zo jammer dat die Player's Choice versie's zulke lelijke doosjes hebben. Alleen een prijsverlaging en misschien een sticker er op dat het een goed spel (Player's Choice) is, is toch voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

iNSaNe-oNe schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:55:
[...]

Inderdaad is de stereo audio-out op mijn TV doorlussen naar mijn DPLII receivertje voldoende om optimaal van het geluid te genieten, waarbij ik als kabel tussen mijn kubus en de TV een Ninty RGB-kabel gebruik. Zo werd ik laatst verrast door een audio-geintje in Pikmin 2 die ik sinds kort heb bemachtigd: Als het raketje aan het einde van een dag opstijgt, hoor je het raketgeraas eerst voor je, en op het moment dat het raketje bovenin het scherm verdwijnt verplaatst het geluid naar achter je... erg grappig gedaan. :)

Voor de rest zijn er genoeg mogelijkheden om met DPLII voor 3D-geluid gericht uit de voeten te kunnen, en zou ik het niet bijzonder erg vinden als dat het enige is wat de Wii zou ondersteunen (t.o.v. DD heeft DD wel wát voordelen, maar voor het lekkere game-gevoel is DPLII IMHO genoeg).
Ik heb het nog niet geprobeerd. Maar ik geloof je op je woord.

* Zym0tiC is nog bezig met zijn huiswerk en ik weet wat de gevolgen zijn van zo iets eventjes testen. De laatste keer dat ik dat deed zat ik tot 's avonds laat op de cube. Verslavingsfactor = zo hoog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Whut?! schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:55:
Ik vind het altijd zo jammer dat die Player's Choice versie's zulke lelijke doosjes hebben. Alleen een prijsverlaging en misschien een sticker er op dat het een goed spel (Player's Choice) is, is toch voldoende?
Mee eens :) Bij mij is het zo erg, dat ik ze gewoon niet eens koop :X ik zoek liever een goede 2e hands op dan een PC :D (eigenlijk best erg maar ja)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii cpu word toch wel ''snel''?
At the time of The Switch, Apple was entertaining a plethora of very attractive but unreleased and completely unproven PPC options. IBM had offered them Cell on the desktop and Hollywood (the Wii processor) in their laptop line.
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060520-6877.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

@b3n666:
500-700MHz toch?
Net iets lager dan de XboX processor dachtik ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Kul op 21-05-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

-Sander schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:08:
Dat is wel een beetje onzin hoor, zonder het beeld ben je echt nergens. Het geluid voegt wel een hoop toe, dat klopt wel, maar alleen op het geluid spelen en dan ook nog winnen lijkt mij onzin. Overgens heeft Quake alleen stereo geluid. ;)
Daar heb je dus plugins voor ;)
Het idee bestaat al enkele jaren, het toegankelijk maken van computerspellen (ofwel videogames) voor mensen met een handicap. Vele kaartspellen zijn de afgelopen jaren toegankelijk gemaakt voor diverse doelgroepen. Ook het populaire schietspel Quake vond al eerder een toegankelijke plugin, die het voor blinden mogelijk maakt om dit spel te spelen.
linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KuL schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:39:
@b3n666:
500-700MHz toch?
Net iets lager dan de XboX processor dachtik ;)
1. Xbox = celeron. Wii = powerpc dus op aantal Mhz vergelijken heeft totaal geen nut. GC cpu is ook maar 450Mhz ofzo maar ook niet veel trager dan die 700Mhz in de xbox.

2. Wat er nu ''bekend'' van is zou het een 750Mhz cpu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:59:
[...]

1. Xbox = celeron. Wii = powerpc dus op aantal Mhz vergelijken heeft totaal geen nut. GC cpu is ook maar 450Mhz ofzo maar ook niet veel trager dan die 700Mhz in de xbox.

2. Wat er nu ''bekend'' van is zou het een 750Mhz cpu zijn.
Inmiddels lijkt het er al op dat de Wii op 1,1 Ghz draait, de specs zijn wat bijgesteld.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat hij zegt dus ^^

... i accept your challenge.
heb je al een koptelefoon op? doe dan vlug. geluid niet te hard, niet te zacht.
Alles klaar?
ok
Klik op dit geluidsbestand en dan mag je met een smiley naar keuze richting mij reply'en ^_^

p.s 1.1 ghz damn dan heeft hij .1ghz meer als mijn pc :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:57:
[...]

... i accept your challenge.
heb je al een koptelefoon op? doe dan vlug. geluid niet te hard, niet te zacht.
Alles klaar?
ok
Klik op dit geluidsbestand en dan mag je met een smiley naar keuze richting mij reply'en ^_^

p.s 1.1 ghz damn dan heeft hij .1ghz meer als mijn pc :')
heb jij een 100 Mhz pc dan? (486?)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het werd al een paar keer gezegd, je hebt maar 2 oren, dus twee geluidsbronnen is voldoende om 3d geluid weer te geven. Dat je dingen toch voor of achter kunt plaatsen heeft er mee te maken dat je oorschelpen naar voren zijn gericht, geluid dat van achteren komt krijgt dus een lichte vervormiing. Omdat je de meeste geluiden kent weet je dus wanneer het geluid vervormt is en dus van achteren komt. Daarnaast spelen je andere zintuigen, verwachtingen en ervaringen ook een rol bij geluidsbeleving. Het geluid van een helikopter zul je haast automatisch ervaren alsof het boven je is en het geluid van een blaffende hond is lager. Zo zijn er waarschijnlijk no een hele zut andere dingen die een rol spelen en aangezien je maar 2 oren hebt moet dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 09:30

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

J2pc schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:00:
[...]

heb jij een 100 Mhz pc dan? (486?)
Hij schreef .1 Ghz dus denk dat hij 0.1 bedoeld :P anders is het best zielig voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:03:
[...]

Hij schreef .1 Ghz dus denk dat hij 0.1 bedoeld :P anders is het best zielig voor hem.
tis zowiezo zielig maar een .1 ghz minder als 1.1 ghz is dus gewoon 1.0

Waar blijven de oooos en aaahs? op het geluidbestandje voor je koptelefoon?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Outcast within, ik ken het bestandje al. Het grappige is dat het de meest goedkope en makkelijke manier is om surround sound te creeeren (op te nemen). Je neemt gewoon twee microfoons, en die monteer je net als onze oren en vervolgens opnemen. En het werkt op elke koptelefoon!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:03:
[...]

* J2pc moet beter lezen :X

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah nee, na Sony heeft nu ook Apple een idee van de Wii gejat:

Eerst dit lezen: Turn your Mac into a Jedi weapon :D

En daarna filmpjes kijken: Video's

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 22-05-2006 12:27 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Haha, dat is kneuzig :P Lekker schudden, is vast goed voor je laptop... :D

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Hoedje schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:27:

Ik zwaai liever met een Wii controller in het rond. Als je de Wii controller laat valleen en hij gaat kapot, kost het je minder om hem te vervangen dan een MacBook(€1099+) of een MacBook Pro(€1989+). Maar het is verder wel een grappig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Met het WK in het vooruitzicht vroeg ik mij af of er nieuwe updates zijn voor Winning Eleven 6: Final Evolution. Ik heb wel een oude save file, maar het lijkt me wel geinig om met de ge-update WK-teams te spelen. Alleen de motivaties om honderden spelers te gaan toevoegen ontbreekt een beetje. Iemand een recente save file gevonden?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Winnig Eleven 6? Dat is PES op de GC in het Japans? De gameplay van Fifa 2007 WC schijnt heel veel te lijken op PES en je kunt ook kiezen voor de PES besturing, dus je kunt dat spel ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
WE6:FE is inderdaad de Japanse PES. Ik heb deel 6 hier gewoon liggen en zit niet zo te wachten op een nieuw Fifa deel :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Hoedje schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:27:

lol :D
Lekker loos om zo met je laptop te staan zwaaien maar ok :+

offtopic:
Ik snap ook niet wat het doel is van een motion sensor in een laptop...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanitas schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:45:
[...]
offtopic:
Ik snap ook niet wat het doel is van een motion sensor in een laptop...
offtopic:
Dan kunnen de koppen van de harde schijf snel geparkeerd worden, zodat je harde schijf niet beschadigd, en zo de kans op dataverlies geminimaliseerd wordt. Het zorgt er iig voor dat je data, ondanks bijv. het kapot gaan van de laptop of alleen de harde schijf niet indirect fysiek beschadigd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

iNSaNe-oNe schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:55:
[...]

Ok vage shit. Ik heb dus fijn mijn versterker ingesteld op tv sound maar ik krijg dus gewoon het geluid van een tv zender door ipv het av kanaal. Zowel met alleen de scart kabel als met een extra audio kabel.
Ik heb even getest door die audiokabel aan te sluiten op de plek waar normaal gesproken mijn pc op is aangesloten en dan werkt het wel gewoon zoals het hoort. Vervelend is alleen dat ik geen vrije tulp aansluitingen meer heb. Kom ik dus aan het werken met verloop plugjes. :(
Begrijp niet waarom het tv sound gewoon niet werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Zym0tiC op 22-05-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Nou, ik heb vorige week woensdag ook maar eens een Gamecube gekocht. Nooit gedacht dat ik dat zou doen overigens.

Ik was even naar de Mediamarkt gegaan en daar stond er eentje eindelijk zonder kiddos eraan vastgeplakt, dus toen ben ik eens gaan pielen met Smash Football. En toen was ik 50 minuten verder :D en heb ik maar zo'n kubus gepakt.

Ik moet zeggen......wat een gigantische lol! Na de teleurstellingen X3 en Oblivion is dit zo fantastisch leuk! Ik ga ook meteen een Wii kopen als ie uit is in ieder geval.

Nintendo toont aan dat gameplay écht boven graphics gaat (i.t.t. Oblivion bijvoorbeeld).

* armageddon_2k1 is instant-nintendo-fan

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

armageddon_2k1 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:49:
Nintendo toont aan dat gameplay écht boven graphics gaat (i.t.t. Oblivion bijvoorbeeld).

Mooi dat Nintendo er weer een tevreden klant bij heeft. Maar als je echt lol wilt hebben raad ik je aan om iig nog MKDD te kopen en voor 3 tientjes ook nog een paar third party controllers te kopen. Nodig 3 of meer vrienden uit en je zult zien dat er de hele avond MKDD gedaan wordt! Ik ben volgens mij nog nooit iemand tegengekomen die dat spel niet heel snel onder de knie heeft (buiten mijn moeder dan) en het niet leuk vond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik heb al hele toernooien Smash Football gedaan met vrienden (ik heb meteen 2 controllers gekocht uiteraard). Ook heb ik Super Smash Bros Melee erbij, maar die vind ik nog redelijk pittig :D

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
armageddon_2k1 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:49:
Nou, ik heb vorige week woensdag ook maar eens een Gamecube gekocht. Nooit gedacht dat ik dat zou doen overigens.

Ik was even naar de Mediamarkt gegaan en daar stond er eentje eindelijk zonder kiddos eraan vastgeplakt, dus toen ben ik eens gaan pielen met Smash Football. En toen was ik 50 minuten verder :D en heb ik maar zo'n kubus gepakt.

Ik moet zeggen......wat een gigantische lol! Na de teleurstellingen X3 en Oblivion is dit zo fantastisch leuk! Ik ga ook meteen een Wii kopen als ie uit is in ieder geval.

Welkom :w

Ik speel vrijwel alleen met m'n vrienden op de cube:
-Mario Smash Football (blijft toch ongelofelijk leuk, heb het al sinds december)
-Mario Kart
-Monkey Ball 2 (hele leuke, goed uitgewerkte party mini games)
-Super Smash Bros. (met z'n tweeen gaat het nog om vaardigheid, met z'n vieren is het gewoon een dolle boel :P)
-Mario Party (viel mij een beetje tegen)
-Fifa 2003 & 2005 (is heel leuk, maar ik heb 2005 verkocht, 2003 speelt gewoon veel beter. Maar je moet daarvoor wel ongeveer even goed zijn. En eigenlijk is MSF gewoon veel leuker)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 22-05-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Hoedje schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:32:
Welkom :w

Ik speel vrijwel alleen met m'n vrienden op de cube:
-Mario Smash Football (blijft toch ongelofelijk leuk, heb het al sinds december)
-Mario Kart
-Super Smash Bros. (met z'n tweeen gaat het nog om vaardigheid, met z'n vieren is het gewoon een dolle boel :P)
ETC
Je mist nog donky konga. Is heel erg vreemd in het begin, maar met zijn 2e is het echt heel erg leuk :9~ O+

[ Voor 9% gewijzigd door Kul op 22-05-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
armageddon_2k1 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:31:
Ik heb al hele toernooien Smash Football gedaan met vrienden (ik heb meteen 2 controllers gekocht uiteraard). Ook heb ik Super Smash Bros Melee erbij, maar die vind ik nog redelijk pittig :D
Je hebt een goede keus gemaakt met Smash Football :) Heb zelf ook al vele potjes gedaan, meeste verloren maar dat mocht de pret niet drukken. Zoals hierboven ook al genoemd raad ik je ook aan om MK:DD te halen, dat spel is helemaal fantastisch _/-\o_

ps: Is Smash Football onderhand al ergens goedkoper te krijgen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb denk ik een verlengkabel nodig voor m'n Gamecube controller, aangezien ik elke keer m'n Gamecube een meter naar voren moet schuiven.

Nu wil ik weten of hier veel mensen zijn met een controller verlengkabel.

En dan zou ik het ook waarderen als jullie mij eens kunnen vertellen of het uitmaakt of het een third party verlengkabel is, want ik kan geen verlengkabel vinden die door Nintendo wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Nintendo noemt een verlengde Gamecube controller een Wavebird. ;)

En nee, er is niks mis met een third party verlengkabel, het is ook maar een heel simpel kabeltje dat relatief weinig data moet doorlaten, daar kan weinig fout aan gaan.

[ Voor 58% gewijzigd door SD5k op 22-05-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Heb hier 4 verlengkabels in gebruik en is niks mis mee. Zoals mijn voorganger al aangaf, kan ook weinig mis mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
-Sander schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:07:
Nintendo noemt een verlengde Gamecube controller een Wavebird. ;)

En nee, er is niks mis met een third party verlengkabel, het is ook maar een heel simpel kabeltje dat relatief weinig data moet doorlaten, daar kan weinig fout aan gaan.
Vergis je daar niet in :) Ik had een tijd terug een verlengkabel gekocht en die een aantal malen gebruikt. Een keer in een speelsessie crashde mijn Gamecube en ging de power eraf. Haalde ik de verlengkabel weg, hop deed die het weer. En dit gebeurd dus elke keer als ik hem weer aansloot, ben dus als de dood voor dat ding. Natuurlijk een uniek geval dit ;)

Mijn advies, importeer een Wavebird. Tijdje terug had ik via videogamesplus.ca 2x een wavebird voor iets van 60 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Koffiezuiper op 22-05-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik heb 5verlengkabels gekocht waarvan ik weet dat er 1half brak is. Bij bepaalde knoppencombinatie reageerd de controller niet helemaal goed meer. Maar, ik had er dus 1 als reserve gekocht dus ik heb verder geen probleem. Voor mij was het een uitkomst :)

Btw, ik heb ze gekocht, nieuw op Marktplaats. Was een gast die er 50stuks had ofzo. Leuk prijsje van gemaakt en we hadden een leuke deal.

nu nog verlengkabelsvinden voor mijn xbox :p

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
De Wii krijgt waarschijnlijk een (non-exclusive) spel gebaseerd op de serie Lost. _/-\o_

Hopelijk zal het spel goed gebruik maken van de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Lost is een aardige serie, maar ik hoef er écht geen spel van te spelen. Ik stel het me ook meteen voor als een statische third person adventure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Koffiezuiper schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:18:
[...]

Vergis je daar niet in :) Ik had een tijd terug een verlengkabel gekocht en die een aantal malen gebruikt. Een keer in een speelsessie crashde mijn Gamecube en ging de power eraf. Haalde ik de verlengkabel weg, hop deed die het weer. En dit gebeurd dus elke keer als ik hem weer aansloot, ben dus als de dood voor dat ding. Natuurlijk een uniek geval dit ;)

Mijn advies, importeer een Wavebird. Tijdje terug had ik via videogamesplus.ca 2x een wavebird voor iets van 60 euro.
Ik heb 4 verlengkabels bij Lik-sang besteld en die gebruik in al een jaar elke dag zonder problemen :D

Ik vind Wavebird zelf minder prettig, soms mis je de rumble wel en hij is ook wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Ik vind de wavebird erg prettig. Alleen mis ik de rumble wel (daarom koop ik ook geen PS3 :+)

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:52

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Op IGN staat een artikel over Rayman Raving Rabbids. Zelf heb ik me nooit geïnteresseerd in Rayman spellen maar deze lijkt me toch wel érg humoristisch en leuk worden.

Het bizarre gegeven alleen al dat konijntjes eeuwen lang de verovering van de wereld hebben gepland en dat ze nu in actie komen........

Verder hebben ze ook leuke ideeën hoe de Wiimote gebruikt gaat worden. Veel studios beginnen zich écht te beseffen hoe je met de nieuwe controller een heel andere beleving kan losmaken!
:9~ :9~ :9~

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Koffiezuiper schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:18:
Niet zo heel uniek, ik heb precies hetzelfde gehad met een 3rd party (Pelican) controller. Voor mij geen 3rd party crap meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik heb Super Monkey Ball al sinds de launch, maar zag net dat ik op Expert nooit verder was gekomen dan level 21. Ik dacht dat ik het ooit wel had uitgespeeld, maar blijkbaar niet. Maar even in 1 ruk Beginner t/m Expert uitgespeeld net. De extra levels halen is me trouwens alleen op Beginner gelukt. Knappe jongen als je dat op Expert haalt _/-\o_

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Hoop echt dat er voor deze console weer een Mario Party uitkomt, zodat ik en mijn meestal dan al dronken vrienden nog meer lol hebben voordat we gaan stappen. Moet het in het begin maar even doen met Smash Brothers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Daar kan je wel vergif op innemen lijkt me, op Mario Party Wii.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Mario Party zal vast wel doorgaan tot deel 15 oid op de Wii...

En daar zit ik niet echt op te wachten. Ik vind Mario Party maar niks, doe mij maar wario ware.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
-Sander schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 01:16:
Lost is een aardige serie, maar ik hoef er écht geen spel van te spelen. Ik stel het me ook meteen voor als een statische third person adventure.
Een adventure is juist wat ik van het spel verwacht. Aangezien de serie het meer van spanning en mysterie moet hebben dan actie verwacht ik eigenlijk ook niet anders dan een adventure. Het mooiste zou zijn als de adventure vol met kleine hints met betrekking tot het verhaal van de serie zou zitten, net zoals nu met het huidige online Lost spel wordt gedaan. Uiteraard zou het spel niet compleet zijn als je niet één keer de code moet invoeren op de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

MetroidPrime schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:18:
[...]

Een adventure is juist wat ik van het spel verwacht. Aangezien de serie het meer van spanning en mysterie moet hebben dan actie verwacht ik eigenlijk ook niet anders dan een adventure. Het mooiste zou zijn als de adventure vol met kleine hints met betrekking tot het verhaal van de serie zou zitten, net zoals nu met het huidige online Lost spel wordt gedaan. Uiteraard zou het spel niet compleet zijn als je niet één keer de code moet invoeren op de computer.
Begrijp me niet verkeerd, het woord 'adventure' was niet het negatieve gegeven in mn post, maar juist het statische. Ik heb het niet zo op film-licenties (of TV in dit geval), aangezien die games meestal met ongelofelijke gemakzucht op de markt worden gebracht.

Ik volg Prison Break bijvoorbeeld, maar ook daarvan zit ik echt niet op een game te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Laatst online: 18-09 14:29

Hironshy

Orooo!!!

Twee Dee schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:21:
Op IGN staat een artikel over Rayman Raving Rabbids. Zelf heb ik me nooit geïnteresseerd in Rayman spellen maar deze lijkt me toch wel érg humoristisch en leuk worden.

Het bizarre gegeven alleen al dat konijntjes eeuwen lang de verovering van de wereld hebben gepland en dat ze nu in actie komen........

Verder hebben ze ook leuke ideeën hoe de Wiimote gebruikt gaat worden. Veel studios beginnen zich écht te beseffen hoe je met de nieuwe controller een heel andere beleving kan losmaken!
:9~ :9~ :9~
Check dit filmpje over de rabbids in actie (starring game designer: Michel Ancel)
http://www.n-sider.com/ne...p?type=story&storyid=2175

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Waaaaaaaa I love those bunnies.

Dus ik kijk nu uit naar Madden _EN_ Rayman... /me feels a breeze

[ Voor 9% gewijzigd door dialMforMike op 23-05-2006 16:18 ]

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:13

inXs

known as inXs

Lost is spannend omdat je niet weet wat er nou allemaal aan de hand is, maar ik denk zo gauw dat de clue duidelijk is een spel ook niet meer erg leuk is..

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Normaal zou ik niet snel een Rayman titel kopen, heb me goed vermaakt met deel twee op de dreamcast daar niet van :P De andere delen vond ik persoonlijk wat matig en konden bij niet boeien. Waar ik nu wel enorm naar uitkijk is gewoon Raving Rabbids, de beschrijvingen van de control mogelijkheden zijn gewoon super. Zoveel games op de launch, waarom Nintendo, waarom :P

Zelfde met Madden eigenlijk, ik wil het uitproberen en het spel spelen. En dat terwijl ik echt normaal nooit zo spel zou kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
-Sander schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:42:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, het woord 'adventure' was niet het negatieve gegeven in mn post, maar juist het statische. Ik heb het niet zo op film-licenties (of TV in dit geval), aangezien die games meestal met ongelofelijke gemakzucht op de markt worden gebracht.

Ik volg Prison Break bijvoorbeeld, maar ook daarvan zit ik echt niet op een game te wachten.
Ik doelde zelf meer op een Fahrenheit stijl adventure, dus een adventure zonder combat, maar wel met actie scenes(uiteraard met een betere besturing dan Fahrenheit zelf). Ik neem aan dat je een Myst-achtig adventure bedoelde? Prison Break volg ik zelf ook, maar dat is IMHO toch wel een heel andere serie dan Lost(en ik begrijp echt niet waarom die twee series met elkaar vergeleken worden). Ik zou zelf geen manier weten om van Prison Break een succesvol spel te maken.
inXs schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:03:
Lost is spannend omdat je niet weet wat er nou allemaal aan de hand is, maar ik denk zo gauw dat de clue duidelijk is een spel ook niet meer erg leuk is..
In de serie worden er voor iedere vraag die beantwoord wordt, tien nieuwe opgeroepen. Als ze dat in de serie kunnen doen kan dat ook in een computerspel. Een Lost spel zou IMHO niet helemaal rond het mysterie van het eiland hoeven draaien, maar ook rond de persoonlijke verhalen van de overlevenden op het eiland en in de flashbacks. In de serie zijn er ook afleveringen waar het mysterie van het eiland zelfs niet in voorkomt. Ik denk dat je, als je het goed aanpakt, een erg leuk spel gebaseerd op Lost kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Film/TV Serie -----> Game
Game -----> Film/TV Serie

Normaal gesproken leveren bovenstaande twee combinaties zelden een goed eindresultaat. "Lost" is op zich best wel een aardige serie. Een dergelijk iets als wat nu op dit moment met de licentie word gedaan kon dan ook niet uitblijven uiteraard. De serie weet namelijk met iedere nieuwe aflevering weer een hoop kijkers te trekken. En daar om heen hangt natuurlijk weer het hele commerciële verhaaltje. Een game maken van deze tv serie was dan ook wel te verwachten. Echter is het nog maar de vraag of het daadwerkeliijk ook wel iets fatsoenlijks gaat worden. Want normaal gesproken gaat het op dat gebied redelijk vaak de mist in helaas.

Veel licenties zijn ook echt behoorlijk verkracht en uitgemolken geworden in het verleden. En er was ook goed merkbaar wie voor de eer, en wie er voor de centjes ging. Op licenties moet je jezelf eigenlijk ook nooit helemaal blind gaan staren. Want helaas lopen vele projecten behoorlijk fout, en leid dit tot afgeraffelde producten. Gaming is tegenwoordig gewoon big business. Daar zal het ook wel allemaal een beetje aan liggen volgens mij. Gaming begint de laatste jaren ook steeds meer Hollywood achtige trekjes te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:11:
Veel licenties zijn ook echt behoorlijk verkracht en uitgemolken geworden in het verleden. En er was ook goed merkbaar wie voor de eer, en wie er voor de centjes ging. Op licenties moet je jezelf eigenlijk ook nooit helemaal blind gaan staren. Want helaas lopen vele projecten behoorlijk fout, en leid dit tot afgeraffelde producten. Gaming is tegenwoordig gewoon big business. Daar zal het ook wel allemaal een beetje aan liggen volgens mij. Gaming begint de laatste jaren ook steeds meer Hollywood achtige trekjes te vertonen.
Ubisoft is bezig met het spel en dat is voor mij genoeg reden om optimistisch te zijn. Ubisoft presteert de laatste tijd erg goed en is één van de betere westerse third-parties. Als het een andere third-party geweest was, zoals bijvoorbeeld EA of Atari, dan zou ik het met je eens zijn dat het waarschijnlijk bagger zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
MetroidPrime schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:34:
[...]

Ubisoft is bezig met het spel en dat is voor mij genoeg reden om optimistisch te zijn. Ubisoft presteert de laatste tijd erg goed en is één van de betere westerse third-parties. Als het een andere third-party geweest was, zoals bijvoorbeeld EA of Atari, dan zou ik het met je eens zijn dat het waarschijnlijk bagger zou worden.
Het zou bijna wel goed moeten komen met dit spel. Ubisoft Montreal zal voor de development zorgen en de schrijvers van Lost steken ook hun vingers in de pap. Nu moeten er alleen nog wat creatieve mensen in dat team zitten en dan zijn we klaar :) Ik kan me heel moeilijk een Lost spel voorstellen trouwens, zal inderdaad zoiets kunnen zijn in de richting zoals Fahrenheit.

Ik hoop in ieder geval dat het geen action packed spel zal worden, als ik meer dan 1 ijsbeer moet neerknallen dan weet ik al welke richting dit spel opgaat :P Mag wel een soort van psychologische filmstijl adventure worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met de gameboy player voor de GC? Werkt dat goed? Zit al een poosje te zoeken naar een super nintendo, maarja die moet je net goedkoop tegenkomen. Op marktplaats staan er ook wel wat, maar ik heb ook nog oude gameboy spellen (die zwart witte:P) die ik dan in de gameboy player zou kunnen doen.

De meeste gameboy color games zijn toch rips van de SNES versies? Dus dan zou dat wellicht een beter idee zijn. Alleen de prijs staat mij nog een beetje tegen. 45 euro 2e hands voor een gameboy player vind ik nog aardig van geld.

Laatst sprak ik mijn nicht (volwassen vrouw die ook een GC thuis blijkt te hebben staan _/-\o_ ) en wij kwamen tot dezelfde conclusie; wij missen de platformers, daarvoor hadden wij een GC gekocht. :'( .

Weet niet of het mag, maar als mensen rayman 3 nog goedkoop wegdoen O-) ...

[ Voor 7% gewijzigd door Waypoint op 23-05-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste keer ging het zo: http://ps2.ign.com/articles/600/600092p1.html :Y)

Nu is de eer dus aan UbiSoft om aan de slag te gaan met de Lost licentie :) Iets in de trand van Fahrenheit zou ik eigenlijk ook wel leuk vinden op zich. Fahrenheit vond ik best een hele vette game. Maar het is wel een heel apart soort game waar je wel een beetje liefhebber van moet zijn. Ik denk niet dat UbiSoft zich gaat richten op dat soort publiek eerlijk gezegd. Ze weten namelijk heel goed dat er veel meer uit deze licentie valt te halen dan het na-apen van één of ander gek nieuw soort spelletje dat in 2005 werd uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Waypoint schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:37:
Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met de gameboy player voor de GC? Werkt dat goed? Zit al een poosje te zoeken naar een super nintendo, maarja die moet je net goedkoop tegenkomen. Op marktplaats staan er ook wel wat, maar ik heb ook nog oude gameboy spellen (die zwart witte:P) die ik dan in de gameboy player zou kunnen doen.

De meeste gameboy color games zijn toch rips van de SNES versies? Dus dan zou dat wellicht een beter idee zijn. Alleen de prijs staat mij nog een beetje tegen. 45 euro 2e hands voor een gameboy player vind ik nog aardig van geld.

Laatst sprak ik mijn nicht (volwassen vrouw die ook een GC thuis blijkt te hebben staan _/-\o_ ) en wij kwamen tot dezelfde conclusie; wij missen de platformers, daarvoor hadden wij een GC gekocht. :'( .

Werkt hier prima, er is een aparte disc om de Gameboyplayer te starten. GBA spelletjes kan je gewoon mooi breedbeeldachtig spelen, GB spelletjes hebben worden gecentreerd in het midden van het scherm (maar niet de volledige hoogte wordt benut). Bij de oude GB spelletjes werden de vier tinten vervangen door kleuren (tenminste bij Link's Awakening, even snel getest).

Enkele SNES spelletjes te verkrijgen voor de GBA:
-Breath Of Fire 1+2
-Disney's Magical Quest
-Donkey Kong Country 1,2,3
-Fire Emblem 1+2
-Legend Of Zelda, Link To The Past
-Rock N Roll Racing
-Super Mario World 2: Yoshi's Island

En dan zijn er natuurlijk ook nog de goede NES spelletjes omgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Gameboy Player werkt prima, maar volgens mij pakt ie geen classic Gameboy spellen (of toch?), verder een leuk ding voor als je een GBA hebt. Laat maar. :X

En over Rayman 3:
http://budgetgaming.nl/ga...3:+hoodlum+havoc_NGC.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
offtopic:
Dat spel is van Take Two, die, voor zover ik me kan herinneren, de laatste jaren alleen bagger produceren. Bovendien is 24 een serie die IMHO gewoon niet naar een game om te zetten valt. Je komt in de problemen omdat 1 uur in het echt tijdens het spelen ook 1 uur in het verhaal zou moeten zijn. Ik ben daarom ook erg sceptisch over de 24 bioscoopfilm die er aan zit te komen.
De Game Boy Player werkt erg goed, vooral als je er een Hori Digital Controller bij koopt. Die heb ik zelf ook en is ideaal voor Game Boy spellen(de controller is zelfs bedoeld om in combinatie met de Game Boy Player gebruikt te worden).
Zover ik weet zijn er geen Game Boy Color spellen die overgezet zijn vanaf de SNES. Zelfs op de veel krachtigere GBA valt dit aantal wel mee. Als je alleen SNES-achtige games wilt, dan voldoet de Game Boy Player prima, maar als je echt de SNES-games zoekt, dan kun je beter wachten op de Wii, waar ze waarschijnlijk een paar Euro per stuk gaan kosten.
Misschien is Super Paper Mario wat voor je?

[ Voor 59% gewijzigd door MetroidPrime op 23-05-2006 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
En de Super Gameboy (die voor de SNES dus) pakt geen GBC en GBA spellen. Dus als je toch al een Gamecube hebt lijkt me een GB Player de handigste optie inderdaad.

Ubisoft heeft van King Kong trouwens een degelijk spel gemaakt :) Dus film-games hoeven niet altijd ruk te zijn ;) (Goldeneye! :Y) )

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Captain N schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:33:
Ubisoft heeft van King Kong trouwens een degelijk spel gemaakt :) Dus film-games hoeven niet altijd ruk te zijn ;) (Goldeneye! :Y) )
Het is altijd grappig dat juist de goede op een film of serie gebaseerde games vergeten worden en alleen de slechte onthouden. Batman Returns en Turtles IV zijn bijvoorbeeld uit het SNES-tijdperk twee erg goede voorbeelden van goede spellen gebaseerd op een TV of filmlicentie. Toch lees je aan het begin van iedere film of TV game dat er nog nooit een goede game is geweest die gebaseerd is op een film of serie(vaak wordt GoldenEye nog wel genoemd als uitzondering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Waarschijnlijk kan je daar voor een groot deel EA de schuld van geven... :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Volgens IGN geen Dolby Digital voor de Wii. Er word enkel gebruik gemaakt van DPLII. Vraag me dan toch af wat voor een nut de Wii als DVD speler nog heeft. Of zou Nintendo zonder het te melden de DVD add-on verwijdert hebben?

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fZeroNewbie schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 07:58:
Volgens IGN geen Dolby Digital voor de Wii. Er word enkel gebruik gemaakt van DPLII. Vraag me dan toch af wat voorn nut de Wii als DVD speler nog heeft. Of zou Nintendo zonder het te melden de DVD add-on verwijdert hebben?

bron
hoezo word de dvd nu zonder geluid afgespeeld? nee toch. mss niet state of the art geil cup dubbel d 3,14539 overal om je heen surround maar stereo moet toch lukken? mss zelfs wel een nep versie van surround.

Snapt de fuzz niet helemaal van de audiofielen in dit topic. Als je een dvd wilt afspelen op top kwaliteit dan haal je daarvoor maar een echt goede dvd speler. Tis een Game machine, geen multimedia center.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Nee, het is natuurlijk in de eerste plaats een console. Ik vind dat als Nintendo een Add-on uitbrengt om dvd's af te spelen ze dit goed of niet moeten doen. Aangezien je voor de add-on los zal moeten betalen zie ik het voordeel van de add-on ten opzichten van een goedkope dvd speler niet.

[ Voor 4% gewijzigd door fZeroNewbie op 24-05-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

fZeroNewbie schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 07:58:
Volgens IGN geen Dolby Digital voor de Wii. Er word enkel gebruik gemaakt van DPLII. Vraag me dan toch af wat voor een nut de Wii als DVD speler nog heeft. Of zou Nintendo zonder het te melden de DVD add-on verwijdert hebben?

bron
Alleen vreemd dat ze het volgende zeggen:
"Optical digital output is not supported," reads official Wii documentation supplied to studios creating games for Nintendo's new consoles.
Aangezien een digitale uitgang ook gewoon coaxiaal kan dan is het toch geen probleem dat ie geen optische uitgang heeft?
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:18:
Snapt de fuzz niet helemaal van de audiofielen in dit topic. Als je een dvd wilt afspelen op top kwaliteit dan haal je daarvoor maar een echt goede dvd speler. Tis een Game machine, geen multimedia center.
We willen games spelen met fatsoenlijk geluid, die DVD speler staat er bij de meeste mensen al wel ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-05-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Daar heb je zeker een punt Oscar. via een gewone tulp kabel kan je ook gewoon DD signaal sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
IGN wist ook in een interview te achterhalen dat Opera voor de Wii geen los produkt zal zijn zoals bij de DS. Hoogstwaarschijnlijk zal de browser meegeleverd worden in de console, dus je kunt er meteen mee gaan surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Over het Dolby Prologic verhaal, ik persoonlijk zit er niet zoveel mee of het nou DPL2 is op DD5.1.
Tuurlijk is 5.1 beter maar ik vind soms het geluid wat uit de Gamecube komt al perfect voor games.

Maar dan het volgende, het is echt nog niet zeker of Wii alleen Dolby Prologic is. Er was laatst een interview met iemand van het Metroid dev team en die wist het niet eens wat de Wii zou supporten, hij versprak zich zelfs nog en zei 5.1 en na een zacht schouderklopje verbeterde hij zich :)

Gewoon even afwachten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:28:
[...]

offtopic:
Dat spel is van Take Two, die, voor zover ik me kan herinneren, de laatste jaren alleen bagger produceren. Bovendien is 24 een serie die IMHO gewoon niet naar een game om te zetten valt. Je komt in de problemen omdat 1 uur in het echt tijdens het spelen ook 1 uur in het verhaal zou moeten zijn. Ik ben daarom ook erg sceptisch over de 24 bioscoopfilm die er aan zit te komen.
offtopic:
http://games.ign.com/objects/027/027387.html

SCE Studios Cambridge

PlayStation
MediEvil
MediEvil (demo disc)
Medievil II
c-12: Final Resistance

PlayStation 2
24: The Game
Ghosthunter
Primal

PlayStation Portable
MediEvil Resurrection

Er zijn ook wel degelijk goede games gebaseerd op boeken, films en tv series. En andersom natuurlijk. Maar helaas is de laatste jaren de markt verzadigd geraakt met slappe rommel. En daar ligt ook gewoon het hele probleem. Ongeveer 90% van dit soort spul is gewoon belachelijk slecht en is voornamelijk gebaseerd op keihard incashen door middel van licenties. Toch word dit soort spul nog altijd goed verkocht. En dat ligt denk ik voornamelijk bij onbewuste kopers.

Moeder weet dat de kindertjes graag naar 24 kijken, ziet 24 The Game in de winkel liggen, en koopt zonder na te denken gewoon de game. Want ja, het is tenslotte wel eventjes 24 hé! :Y)

Maar gelukkig voldoet niet alles aan dit rampscenario. Er zijn natuurlijk ook nog een hoop licenties die wél goed gebruikt worden uiteraard! Het is natuurlijk wel begrijpbaar dat mensen helemaal op hol slaan wanneer er weer een licentie word opgekocht door iemand, want er word maar al te vaak een zooitje van gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik hoop wel dat DD ondersteund wordt. DD is veeeeel gebruikelijker dan DPL2 imo. Ik denk dat in combinatie met de speaker in de controller de onafhankelijk aan te sturen geluidskanalen erg leuk gebruikt kunnen worden. Mijn receiver ondersteunt helaas geen DPL2 en ik vind het niet de moeite om speciaal voor de GC/Wii een nieuwe te kopen. Lijkt mij ook dat DD minder zwaar qua verwerking is dan DPL2. Het zal wel meer plaats innemen op de schijf maar dat mag met een normale grootte dual layer DVD geen punt meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Even nog een andere vraag, als die al niet keer is gesteld. Ondersteund de Wii ook voor de pal versie een VGA output icm games die voor 480 zijn geschreven? Ik weet nog dat een verschil was bij de cube tussen PAL en NTSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

als de PAL games progressive scan willen ondersteunen moet dit perfect mogelijk zijn (zie: dreamcast)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Deddiekoel schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:20:
Ik hoop wel dat DD ondersteund wordt. DD is veeeeel gebruikelijker dan DPL2 imo. Ik denk dat in combinatie met de speaker in de controller de onafhankelijk aan te sturen geluidskanalen erg leuk gebruikt kunnen worden. Mijn receiver ondersteunt helaas geen DPL2 en ik vind het niet de moeite om speciaal voor de GC/Wii een nieuwe te kopen. Lijkt mij ook dat DD minder zwaar qua verwerking is dan DPL2. Het zal wel meer plaats innemen op de schijf maar dat mag met een normale grootte dual layer DVD geen punt meer zijn...
DD is juist zwaarder om te verwerken omdat je alles moet comprimeren, wat bij DPL2 niet het geval is. Het maakt verder niets uit voor de schijfruimte op een disc, je kunt van te voren immers niet bepalen via welke kanalen geluidseffecten komen, dus dit moet je in realtime kunnen doen. Als Nintendo een goede 5.1 API heeft voor DPLII, dan is het toevoegen van DD ondersteuning een kwestie van een extra chip toevoegen die alles omzet naar DD in plaats van DPLII en een optische of coax aansluiting achterop de console toevoegen. Zonder digitale audio uitgang stellen de DVD-afspeelmogelijkheden van de console erg weinig voor. Een beetje filmliefhebber gebruikt dan een standalone DVD-speler die wel digitaal geluid kan doorgeven aan zijn versterker.
3style schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:27:
Even nog een andere vraag, als die al niet keer is gesteld. Ondersteund de Wii ook voor de pal versie een VGA output icm games die voor 480 zijn geschreven? Ik weet nog dat een verschil was bij de cube tussen PAS en NTSC.
Dat is nog niet duidelijk. Het lijkt er overigens momenteel wel op dat alle spellen, ook die voor de Virtual Console en Gamecube, 480p/576p zullen gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Is 480p sowieso niet een standaard wat ze willen met alle Wii games? Verleden jaar op E3 was er sprake van een VGA connectie alleen daar hebben we dit jaar weinig over gehoord. Ik neem aan dat Nintendo nu wel zo verstandig is om meerdere aansluit mogelijkheden te supporten in europa zowel component, composiet en VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
MetroidPrime schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:37:
DD is juist zwaarder om te verwerken omdat je alles moet comprimeren, wat bij DPL2 niet het geval is. Het maakt verder niets uit voor de schijfruimte op een disc, je kunt van te voren immers niet bepalen via welke kanalen geluidseffecten komen, dus dit moet je in realtime kunnen doen. Als Nintendo een goede 5.1 API heeft voor DPLII, dan is het toevoegen van DD ondersteuning een kwestie van een extra chip toevoegen die alles omzet naar DD in plaats van DPLII en een optische of coax aansluiting achterop de console toevoegen. Zonder digitale audio uitgang stellen de DVD-afspeelmogelijkheden van de console erg weinig voor. Een beetje filmliefhebber gebruikt dan een standalone DVD-speler die wel digitaal geluid kan doorgeven aan zijn versterker.
Ik zie niet in waarom DD zwaarder is. Ik heb het over 'kosten' voor de verwerking van het geluid. Bij DD worden kanalen toch allemaal digitaal verstuurd. Bij DPL2 moeten de kanalen omgezet worden naar een speciaal analoog signaal. In mijn beleving is DD dan minder zwaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Deddiekoel schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:51:
[...]

Ik zie niet in waarom DD zwaarder is. Ik heb het over 'kosten' voor de verwerking van het geluid. Bij DD worden kanalen toch allemaal digitaal verstuurd. Bij DPL2 moeten de kanalen omgezet worden naar een speciaal analoog signaal. In mijn beleving is DD dan minder zwaar...
DD is juist zwaarder omdat je het in realtime moet comprimeren, wat bij DPLII uiteraard niet hoeft. Dat is waar de bulk van de processorkracht nodig is. De SNES kon overigens al DPL1 in realtime aan, wat volgens mij ongeveer net zo zwaar is als DPLII. Bovendien maakt het gebruik van DD of DPLII niets uit voor je CPU belasting, je laat zoiets toch door een DSP doen en niet door je CPU.

EDIT: De NES had overigens toch ook geen problemen met het omzetten naar een analoog signaal? Het omzetten van geluid van digitaal naar analoog wordt toch al door dedicated hardware gedaan. Bovendien heeft niet iedereen een DD versterker, dus je zult het signaal toch naar analoog moeten blijven omzetten of je het nu gebruikt of niet.

[ Voor 19% gewijzigd door MetroidPrime op 24-05-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:42
Zwetst van de DPL DD discussie door naar Odama e.a.

Hier eigenlijk iemand die voortgang weet te boeken met Odama? en weet of het leuk blijft in de latere levels (moeilijkheidsgraad e.d.)?
Ik krijg de ladders maar niet naar beneden/over het water in het 3e level....

Mensen die Chibi Robo al hebben? wat zijn de ervaringen.. Is het leuk of is het alleen leuk omdat het aanbod verder toch momenteel wat beperkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik heb Odama al een paar weken, maar ik ben er nog niet echt aan begonnen. Had het heel even gedaan, maar had het toen even druk met studie. En daarna kwam koninginnedag me een aantal toffe games bezorgen. Dus het staat nog even op een laag pitje... :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Megagames meldt dat Nintendo nog een verassing in petto heeft met betrekking tot Wii. Het zou hier gaan om het zogenaamde 'WiiChannel'. Het volgende is dus niet bevestigd.

Ten eerste zal de WiiMote (het koosnaampje voor de controller) een microfoon bevatten. Dit had iedereen wel zo'n beetje verwacht aangezien dit ook op de DS het geval was. Maar de mogelijkheden die erbij komen kijken... Megagames meldt dat je WiiMote als een VoIP telefoon zal gaan fungeren.

Afbeeldingslocatie: http://m3.idg.se/blog/public/images_upload/e3ninty-connect24-dh.jpg

Hierbij zouden adresboeken en dergelijke opgeslagen worden op de controller. Nintendo gaat er dus van uit dat ieder lid van een huishouden z'n eigen controller zal hebben.

Leuk nieuws, maar denk eens aan de mogelijkheden. Dankzij Connect24 kun je gebeld worden terwijl je console uit staat, waardoor je controller zou kunnen gaan rinkelen. Je kunt voice mail berichten sturen, die gelijk worden gedownload door de Connect24 service... En ga zo maar door.

Wat dit gerucht nog wat geloofwaardiger maakt is dat Nintendo het domein Wiichannel.com daadwerkelijk geregistreerd heeft. Daarnaast zou ieder lid van het gezin iets tofs moeten hebben op Wii. We zullen zien.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staip
Maar ik meen gehoord/gelezen te hebben dat er geen Microfoon in de controller zou worden geplaatst, wel speakers..
Maar wii weet. Er zal ongetwijfeld nog genoeg verborgen zijn ivm de concurentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Geef mij dan toch liever maar dvd-afspeel mogelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Whut?! schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:44:
Geef mij dan toch liever maar dvd-afspeel mogelijkheid :)
Jij hebt nog geen dvd spelers in huis? :?
ik verzuip er in, ps2, xbox, xbox360, pc, standalone, andere pc, cd/dvd stereocombi 8)7

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Niet online

Whut?!

Huh?

TheEvilCuber schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:49:
[...]

Jij hebt nog geen dvd spelers in huis? :?
ik verzuip er in, ps2, xbox, xbox360, pc standalone, andere pc, cd/dvd stereocombi 8)7
Ik heb een stofzuiger met playstation 2 mogelijkheden, als dat is wat je bedoelt, ja :p
Maar, heb jij dan geen telefoon dat je blijkbaar wél een "WiiChannel" wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staip
Mischien is het wel een soort van SpiceChannel voor de Nintendo Fanboys.
Demo's/Previews/Japanse gameprogramma's over Nintendo spellen, laat die gekke Japanse presentators/trices mijn beeld maar vullen, mits ondertiteld, ik rol wel over de grond :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Staip op 24-05-2006 18:59 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.