Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 62 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.501 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:05:
jij loopt echt behoorlijk achter als je denkt dat de hdtv's van nu niet normaal zwart kunnen weergeven, de mijne bijv. kan dat prima en ook gewoon tv kijken ziet er veel mooier uit dan op onze crt.
offtopic:
Kijk je plasma of LCD? Want LCD wordt steeds beter in dat "zwart ook zwart" is, maar LCD heeft er nog steeds wel moeite mee op verschillende zwartwaarden weer te geven waardoor iets snel een zwarte massa wordt. Daarnaast is LCD gewoon minder dan een LCD qua kleurweergave en de snelheid is ook nog steeds te laag. Ik ben nog niet een 32" LCD tegengekomen die goed in staat is om snel bewegende objecten weer te geven, dan zie je gewoon een na-ijl effect (ook op de 7ms JVC die mijn vader heeft staan). Overigens is dat meestal niet zo groot probleem, alleen als je een aftiteling hebt die heel snel gaat dan merk je het. Maar naast deze nadelen, heeft LCD ook voordelen. Het beeld is natuurlijk perfect vlak (bij meeste CRT's tegenwoordig ook wel) en de geometrie is perfect, geen overscan en de lichtopbrengst is ook heel erg goed. Dus ook met fel achtergrondlicht is het beeld goed te zien.

Qua beeldkwaliteit geef ik CRT zeker de voorkeur, alleen zijn er nauwelijks HDTV CRT's te krijgen en zit er gewoon een achterlijk grote bak achter CRT's. Ik snap dus heel goed dat mensen tegenwoordig een LCD kopen. Als ik nu zelf een nieuwe tv zou kopen, dan is de kans groot dat ik een LCD zou kopen of een plasma als die eindelijk fatsoenlijke resoluties krijgen (beginnen te komen) en de lichtopbrengst nog wat beter wordt (hoewel ik die bij de nieuwste modellen eigenlijk nog niet bekeken heb, dus misschien komt dat inmiddels ook wel in de buurt van LCD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:06:
[...]

Waarom is er dan geen enkele designer die een tft gebruikt? als de kleurweergave van tft schermen zo geweldig zou zijn (en dan heb ik het niet over die overdreven kleurweergave die ze vaak laten zien) dan zouden ze allemaal wel tft's gebruiken.

In eerste instantie lijkt een tft idd heel mooi, zeker in de winkel maar als je het naast elkaar zet is er echt wel duidelijk verschil.
waarom zouden fabrikanten zoals bijv. sony phillips en samsung bijna (of geen) crts meer maken?
dat doen ze echt niet alleen om meer centjes te verdienen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:14:
[...]

offtopic:
Kijk je plasma of LCD? Want LCD wordt steeds beter in dat "zwart ook zwart" is, maar LCD heeft er nog steeds wel moeite mee op verschillende zwartwaarden weer te geven waardoor iets snel een zwarte massa wordt. Daarnaast is LCD gewoon minder dan een LCD qua kleurweergave en de snelheid is ook nog steeds te laag. Ik ben nog niet een 32" LCD tegengekomen die goed in staat is om snel bewegende objecten weer te geven, dan zie je gewoon een na-ijl effect (ook op de 7ms JVC die mijn vader heeft staan). Overigens is dat meestal niet zo groot probleem, alleen als je een aftiteling hebt die heel snel gaat dan merk je het. Maar naast deze nadelen, heeft LCD ook voordelen. Het beeld is natuurlijk perfect vlak (bij meeste CRT's tegenwoordig ook wel) en de geometrie is perfect, geen overscan en de lichtopbrengst is ook heel erg goed. Dus ook met fel achtergrondlicht is het beeld goed te zien.

Qua beeldkwaliteit geef ik CRT zeker de voorkeur, alleen zijn er nauwelijks HDTV CRT's te krijgen en zit er gewoon een achterlijk grote bak achter CRT's. Ik snap dus heel goed dat mensen tegenwoordig een LCD kopen. Als ik nu zelf een nieuwe tv zou kopen, dan is de kans groot dat ik een LCD zou kopen of een plasma als die eindelijk fatsoenlijke resoluties krijgen (beginnen te komen) en de lichtopbrengst nog wat beter wordt (hoewel ik die bij de nieuwste modellen eigenlijk nog niet bekeken heb, dus misschien komt dat inmiddels ook wel in de buurt van LCD).
ik heb lcd, en ik heb dus echt geen problemen met snel bewegende objecten of dat valt mij niet op, en ik heb nog nooit gezien op mijn tv dat iets een groote zwarte massa word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:18:
ik heb lcd, en ik heb dus echt geen problemen met snel bewegende objecten of dat valt mij niet op, en ik heb nog nooit gezien op mijn tv dat iets een groote zwarte massa word
offtopic:
Ik heb er ook geen "last" van, maar ik kijk meestal nogal kritisch naar tv's ;) Als je gewoon kijkt zul je het inderdaad niet merken. Alleen Kassa heeft bijvoorbeeld op het einde een hele snelle aftiteling en die is minder goed te lezen op een LCD terwijl die goed te lezen is op een CRT. Dan valt het snelheidsverschil eigenlijk het beste op en het "zwarte massa" verhaal valt eigenlijk pas op bij donkere scenes waarbij je ook nog eens een referentiekader hebt.

Overigens wil ik helemaal niet LCD bashen ofzo, ik vind LCD over het geheel genomen beter dan plasma en ik heb mijn vader laatst nog geholpen met het kopen van een LCD tv, dus ik heb ook niks tegen LCD tv's. Het beeld van LCD's vind ik gewoon goed, alleen nog niet zo goed als CRT. Als je dan ook nog eens met HDTV beelden gaat werken dan krijg je dat LCD helemaal lekker wegkijkt vanwege de hogere resolutie, maar er bestaan ook HDTV CRT's.

Maar ik stel voor dat we deze discussie maar stoppen, ieder zijn eigen mening en er zijn andere topics waar dit al 1000x besproken is :)

[ Voor 33% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 05-06-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 10:37

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Jongens, stop maar. Meningen verschillen toch en het is offtopic :)

[ Voor 85% gewijzigd door Max|Burn op 05-06-2006 17:27 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:26:
Jongens, stop maar. Meningen verschillen toch en het is offtopic :)
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 16:32

SD5k

>4&X

Oscar Mopperkont schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:14:
[...]

offtopic:

Beetje verwarrend als je zowel 'plasma' als 'LCD' gewoon allebei 'LCD' noemt in je tekst. ;)

Verder interesseert deze discussie me geen hol, ik heb voorlopig echt nog geen HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

-Sander schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:46:
Beetje verwarrend als je zowel 'plasma' als 'LCD' gewoon allebei 'LCD' noemt in je tekst. ;)
:? Ben ik toch nog wel ff benieuwd naar waar ik dat dan doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 11:00

rajackar

Blood Minister

Wordt het btw niet tijd voor een nieuw topic? Dat is dan een mooi moment om deze discussie te beëindigen. ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
gasten dit gaat toch over Gamecube en Wii, niet over HDTV, LCD, 480p of spelfouten?

pffff |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:18:
[...]
Verschilt ook per persoon denk ik. De een ziet het niet, de ander maakt het niet uit. En de ander is weer heel kritisch over contrast/zwartwaarden. Ik had een nieuw type Samsung lcd met PVA scherm. De beste in contrast en zwartwaarden. En nog ergerde ik me aan de zwartwaarden, zodanig dat ik hem weer verkocht heb. En ik schrok wat andere lcd's produceerden bij elektronica zaken, al valt het een stuk minder op door al die verlichting.

Voor mij is de hoop nu gevestigd op de HD-CRT van Samsung... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-07 09:44

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kopie naar volgend topic :Y) *

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:14:
[...]

waarom zouden fabrikanten zoals bijv. sony phillips en samsung bijna (of geen) crts meer maken?
dat doen ze echt niet alleen om meer centjes te verdienen......
Nee waarom dan? de consument wil nou eenmaal lcd hebben omdat het apparaat er mooi uitziet maar dat neemt niet weg dat crt gewoon nog beter is.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.