Zou niet gek zijn, nu nog Dolby Digital
Maargoed het is nog steeds gewoon een gerucht. Ben benieuwt of Nintendo ooit zelf de specs echt vrij gaat geven of dat we het van een dev moeten gaan horen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Snap niet dat sommige sites dat stukje overnemen

Anoniem: 91628
Maar leugens kunnen ook wel eens de waarheid ontfrutselen. Word ook eens tijd dat Nintendo eindelijk met wat duidelijke informatie naar buiten toe gaat komen vind ik! Er zullen ook wel klanten zijn die inmiddels een Xbox 360 hebben gekocht in verband met het lange wachten...
Edit: Moz La Punk is de Nederlandse gaming weblog waar ook het hele virtual reality helmpjes verhaaltje vandaan kwam en als waarheid bestempeld werd.
Hoe korter tot de launch, des te meer geruchten komen er uit verschillende hoeken.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 91628 op 02-06-2006 23:27 ]
Wow, dat zijn inderdaad wat stevige geruchten inderdaad..kingnbajam schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:18:
Nog meer Wii geruchten en geheimen: http://games.blogo.nl/?comments/850/15768
Klinkt allemaal erg goed maar als ik dan bij zo stukje kom zoals elke MGS beschikbaar voor de Wii en ook nog eens MGS4, dan heb ik sowieso mijn twijfels erover
Anoniem: 91628
Iwata zegt:
"Yet it is possible to create a reasonably entertaining game in 2 months with a team of three. Offering such games for 500 yen (5 USD) over a network could lead to a reasonable number of people purchasing it."
Marco zegt:
Kletskoek, want er worden maar al te graag simpele (web)games voor het volle pond uitgebracht! Alhoewel deze nog niet verspreid worden over een Internet kabeltje.
http://www.dsworld.nl/artikel.php?id=1940
You look like I need a drink.
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22-04 07:33
Turn it up loud, captain!
TopicstarterEr worden erg vreemde conclusies in dat artikel getrokken. De CPU wordt met een Athlon XP vergeleken door Ubisoft, dus gaat de schrijver van het artikel er vanuit dat de kloksnelheid hetzelfde zal zijn als op een Athlon XP. Dat geeft al aan dat de schrijver er 0,0 verstand van heeft, het is goed mogelijk dat de Wii inderdaad zo snel is, maar toch een CPU kloksnelheid van 1,1 Ghz(zoals iemand van Nintendo op de E3 tegen de IGN delegatie heeft. De vergelijking dat de Wii GPU tussen een X1400 en een X1600 ligt en de Xbox 360 rond de X1800 ligt klopt ook voor geen meter. De Xbox 360 GPU is tot nu toe de enige GPU in massaproduktie met unified shaders en kan dus niet met andere GPU's vergeleken worden. De X1800 is ook nog eens een Desktop GPU terwijl de X1400 een Mobility GPU is, wat dus een enorm kromme vergelijking zou zijn.
Dat de originele site van het interview(dat overigens momenteel "gecensureerd" is) nog minder dan een maand lijkt te bestaan doet de geloofwaardigheid van dit verhaal ook geen goed.
EDIT: De site heeft in totaal 6 geregistreerde forumgebruikers, waarvan er maar 3 ook daadwerkelijk iets gepost hebben. Wat is de kans dat zo'n kleine site ook echt daadwerkelijk een exclusief interview met iemand van Ubisoft krijgt die niet op de PR afdeling werkt? Conclusie: het interview en de zogenaamde specs zijn NEP.
[ Voor 13% gewijzigd door MetroidPrime op 03-06-2006 01:21 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ps4/switch gamer
Anoniem: 155599
Heb dus voor het eerst Mariokart met 2sets gespeeld (tvs,BBadapter,cubes) en mij viel op dat het redelijk brak was uitgewerkt in de details.
Niet kunnen kiezen wie je bestuurt.
Geen grandprix kunnen rijden (dus 4 races inc puntentelling en prijs ceremonie)
Geen puntentelling bij Battle.
Hoewel het wel erg leuk is, valt het me toch een beetje tegen. Vooral omdat ik heaven and earth heb afgestruint naar 2 BBadapters en vervolgens ook nog eens mariokart heb gekocht speciaal om te kunnen lannen
@disjfa
De zogenaamde dure versie van de Wii volgens de geruchten. Ben er bijna zeker van dat dat gerucht niet waar is. Maar mag toch wel dromen over de Wii....
[ Voor 33% gewijzigd door Hironshy op 03-06-2006 01:40 ]
Welke 299? En ze hebben hem bij bartsmit nu naar 250 gezetHironshy schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 01:30:
Die 299$ bundel is echt een koopje.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Dit lijkt me echt volledig verzonnen.kingnbajam schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:18:
Nog meer Wii geruchten en geheimen: http://games.blogo.nl/?comments/850/15768
Het zou mooi zijn als het allemaal zo was maar ik kan me echt niet voostellen dat zaken als alle MGS games, RE5 gelijktijdig en RE4 Ultimate waar zijn.
Ook een wireless headset lijkt me _ZEER_ onwaarschijnlijk aangezien de wii-mote al een speaker heeft en er heel sterke geruchten over een microfoon zijn.
MGS 4 lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk aangezien sony een behoorlijk smak geld betaald om zoiets (de eerste tijd) exclusief te houden. Komt ook bij dat er heel wat tijd gaat zitten in het aanpassen van zo'n spel voor de wii omdat deze gewoon minder power heeft. Dat lijkt me toch wat meer werk dat alleen de resolutie aanpassen
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik zou niet durven zeggen of het dit nep is, de orginele bron waar dit vandaan komt schijnt erg betrouwbaar te zijn. Het orginele artikel waar dit alles uitkomt is op aandringen van Ubisoft eerst veranderd, alle aanwijzingen van de specs eruit, en later na veel aandringen zelfs verwijderd. Er zit dus een raar luchtje aan.MetroidPrime schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 01:11:
[...]
Er worden erg vreemde conclusies in dat artikel getrokken. De CPU wordt met een Athlon XP vergeleken door Ubisoft, dus gaat de schrijver van het artikel er vanuit dat de kloksnelheid hetzelfde zal zijn als op een Athlon XP. Dat geeft al aan dat de schrijver er 0,0 verstand van heeft, het is goed mogelijk dat de Wii inderdaad zo snel is, maar toch een CPU kloksnelheid van 1,1 Ghz(zoals iemand van Nintendo op de E3 tegen de IGN delegatie heeft. De vergelijking dat de Wii GPU tussen een X1400 en een X1600 ligt en de Xbox 360 rond de X1800 ligt klopt ook voor geen meter. De Xbox 360 GPU is tot nu toe de enige GPU in massaproduktie met unified shaders en kan dus niet met andere GPU's vergeleken worden. De X1800 is ook nog eens een Desktop GPU terwijl de X1400 een Mobility GPU is, wat dus een enorm kromme vergelijking zou zijn.
Dat de originele site van het interview(dat overigens momenteel "gecensureerd" is) nog minder dan een maand lijkt te bestaan doet de geloofwaardigheid van dit verhaal ook geen goed.
EDIT: De site heeft in totaal 6 geregistreerde forumgebruikers, waarvan er maar 3 ook daadwerkelijk iets gepost hebben. Wat is de kans dat zo'n kleine site ook echt daadwerkelijk een exclusief interview met iemand van Ubisoft krijgt die niet op de PR afdeling werkt? Conclusie: het interview en de zogenaamde specs zijn NEP.
En kwa specs zou het me niets verbazen, met gebruikt wel vaker spul van wat ze all hebben liggen, en ATI heeft genoeg liggen. Ik zou zelfs prettig verrast zijn, deze specs ( if true) zouden wel is heel wat mooi grfx op 480p kunnen laten zien.
[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 03-06-2006 08:15 ]
mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane
Als de site een maand oud is? Hoe betrouwbaar is dit dan ?Ik zou niet durven zeggen of het dit nep is, de orginele bron waar dit vandaan komt schijnt erg betrouwbaar te zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2006 10:50 ]
Het komt ook niet van deze siteMaxBurn schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:50:
[...]
Als de site een maand oud is? Hoe betrouwbaar is dit dan ?
Overigens zie ik geen reden om kleinerend/uitlokkend te reageren, maar dat zijn we wel van je gewend. Ik heb de bron bekeken en die site is net een maand oud. (Sterker nog de meeste modules lijken sinds 28 Mei 2006 te draaien) Lekker betrouwbaar inderdaad! Weergaloze bron!Dat de originele site van het interview(dat overigens momenteel "gecensureerd" is) nog minder dan een maand lijkt te bestaan doet de geloofwaardigheid van dit verhaal ook geen goed.
[ Voor 51% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2006 11:26 ]
- Spaceworld 2006, zou goed kunnen omdat het valk voor de launch is en Nintendo nog een geheim heeft
- Sensor bar, vreemd dat hierover wordt begonnen. Gevoeligheid werd toch al als behoorlijk goed gezien. Wellicht dat het laatste geheim hiermee heeft te maken. Interessant iig.
- Games, zal wel
- RE4 & 5, zou best mogelijk zijn. RE4 leent zich natuurlijk prima voor de Wiimote, wellicht zijn ze er mee begonnen als experiment en hebben het doorgezet om even te cashen (Xbox eigenaren hebben nog geen RE4 gehad...). RE5 is ook reeel RE was even excusief voor de Cube, geen reden om Nintendo dan opeens links te laten liggen.
- Bundels, zou kunnen. Prijzen lijken te kloppen met eerdere berichten hoewel de 299 bundel wel erg compleet is...laten we hopen dat dit klopt!
- MGS games, lijkt me erg sterk dat dit klopt. MGS 2 & 3 zijn denk ik te groot om via de VC te downen. MGS4 tegelijk met de PS3 is helemaal onlogisch, maar je weet natuurlijk nooit. MGS1:TTT is ook op Cube uitgekomen...
- "Project Reality", vind het wederom een vreemd gerucht. De N64 had dit wel als codenaam maar of dit er uit voort is gekomen. Physics was min of meer al bevesitgd en dus zou het allemaal best kunnen. Ook klopt het met de insteek van Nintendo dat er op gameplay gefocust moet worden. Persoonlijk vind ik het een erg sterk verhaal...
Hoewel het argument dat de site een maand oud is natuurlijk de geloofwaardigheid niet ten goede komt kan het natuurlijk zijn dat een insider zelf een platform heeft opgezet omdat bekende sites hun NDA niet willen breken...
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Dan moet je mij niet quoten heMaxBurn schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:20:
Ik ken geeneen van de sites, ik doelde meer op MP's reactie:
[...]
Overigens zie ik geen reden om kleinerend te reageren.
Zo als het was.
EN: How about the Wii hardware? What are the specs?
XP: Although i cannot give you exact numbers at this time i can give you a rough idea about the power of the machine. I would compare the graphics chip to somewhere inbetween the ATI Radeon X1400 and the Radeon X1600, and the CPU to between the AthlonXP 2400+ and the AthlonXP 3000+.
EN: Can you tell us how much memory at what speed the Wii has?
XP: I cannot say how much memory the Wii has, but its running at 650mhz.
EN: As we saw in many current-gen titles, 480p can result in significant jaggies. Can we expect AA and AF from Ubisoft's Wii titles?
XP: Red steel will have 4x Antialiasing and 8x Anisotropic Filtering.
EN: We've been hearing a lot of consistent talk about 60fps at 480p widescreen from other developers. Is this something we'll see a lot of on Wii?
XP: I believe so yes.
EN: Why is this target so easy to hit?
XP: The hardware is totally free of bottlenecks, nothing is slowing us down.
EN: Could you possibly tell us anything specific about the Wii GPU?
XP: I can tell you that it has double the number of pixel pipelines (of gamecube), and that it processes physics. It really takes a huge load off of the cpu.
EN: Is the T&L setup fixed function like it was on the gamecube?
XP: No, fully programmable.
EN: How much Edram does it have?
XP: 2MB for the framebuffer 2MB for the Zbuffer and 4MB for texture cache. Unfortunately I am out of time, id like to come back for another interview sometime.
EN: Thank you very much Mr. Poix.
Note: All Wii hardware information has been edited at the request of Ubisoft. We will not confirm any hardware information previously published if asked.
Easy Nintendo: First i would like to thank you for this interview, it really means alot to us here at Easy Nintendo.
Red Steel got alot of attention at E3 this year, what is Ubisofts reaction to that?
Xavier Poix: Well we are very happy that everyone got to experience it for themselves and that many of them came away pleased.
EN: How is the online multiplayer going to work? how many players, what sort of modes will it have?
XP: Unfortunately i cannot comment on anything new in regard to multiplayer at this time other than to say it will have most if not all of the standard modes you would expect from a first person shooter.
EN: Can you comment on the price?
XP: (laughs) Sorry.
EN: How about the Wii hardware? What are the specs?
XP: Although i cannot give you exact numbers at this time i can give you a rough idea about the power of the machine. I would compare the graphics chip to somewhere inbetween the ATI [censored] and the [censored], and the CPU to between the [censored] and [censored].
EN: Can you tell us how much memory at what speed the Wii has?
XP: I cannot say how much memory the Wii has, but its running at [removed at request of Ubisoft].
EN: As we saw in many current-gen titles, 480p can result in significant jaggies. Can we expect AA and AF from Ubisoft's Wii titles?
XP: Red steel will have 4x Antialiasing and 8x Anisotropic Filtering.
EN: What's been your favorite thing about working on Red Steel?
XP: The controller, easily.
EN: What was the biggest challenge?
XP: Not telling the world about it back in january (laughs). Honestly the biggest challenge has been making sure the control is just right.
EN: Will Rayman on the Wii be a port of the current-gen game with new controls, or will it have new art assets for Wii?
XP: Its not a port, other than that i cannot say.
EN: We've been hearing a lot of consistent talk about 60fps at 480p widescreen from other developers. Is this something we'll see a lot of on Wii?
XP: I believe so yes.
EN: Why is this target so easy to hit?
XP: The hardware is totally free of bottlenecks, nothing is slowing us down.
EN: For us graphics whores, what kind of sweet graphical effects will we see in Red Steel or Rayman that we haven't
seen in Gamecube games?
XP: We have alot of self shadowing going on, also we will have some normal maps and bump maps things like that.
EN: Will there be any innovative uses of physics in Rayman?
XP: Quite a few interesting things with physics in both Red Steel and in Rayman. We've got ragdoll in Red Steel for
example.
EN: You said that you were using FEAR as inspiration for Red Steel's AI. How is that shaping up?
XP: Yes, we loved FEAR and we tried to draw alot from it in terms of AI. In Red Steel the AI will throw grenades
back at you, it will duck for cover and also try to flank you. Many things.
EN: Will we see any sort of single disc network play like you have on the DS?
XP: No comment.
EN: Will Sam Fisher be making a return to Nintendo's home console?
XP: At some point.
EN: Lost Magic was one of the first compelling 3rd-party games for the DS in a while. Does Ubisoft have any more big
plans for the handheld?
XP: We do, keep an eye on the Tokyo Gameshow.
Last edited by Jessica on Fri Jun 02, 2006 12:06 pm; edited 6 times in total
EN: What was your favorite Ubisoft Gamecube title?
XP: Prince of Persia (all of them)
EN: Speaking of Prince of Persia, will we be seeing more acrobatic platforming adventures on Wii?
XP: No comment.
EN: Metroid Hunters was an amazing feat on the DS. Any chance that Ubi will enter the fray with an FPS of their own?
XP: Possibly.
EN: Could you possibly tell us anything specific about the Wii GPU?
XP: I can tell you that it has [censored], and that it [censored]. It really takes a huge load off of the cpu.
EN: Is the T&L setup fixed function like it was on the gamecube?
XP: [censored].
EN: How much Edram does it have?
XP: [Censored]. Unfortunately I am out of time, id like to come back for another interview sometime.
EN: Thank you very much Mr. Poix.
Beetje vreemd niet, al deze moeite om een site van amper 1maand oud!Note: REMOVED AT REQUEST OF UBISOFT
[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 03-06-2006 11:27 ]
[ Voor 82% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2006 11:28 ]
Idd maar dat poste ik alMaxBurn schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:27:
*This post has been removed by request of Ubisoft*
[ Voor 89% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2006 11:32 ]
MaxBurn schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:30:
Sorry ik heb net de definitieve specs geplaatst van de Wii maar ik moest het weghalen
Het is gewoon een nieuwe site die op deze manier hits probeert te trekken, nog zieliger is dat het ze lukt ook.
[ Voor 47% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2006 11:33 ]
Je hoefd niet iedere keer te editten hoor, ik geef je het laatste woord, dat wil je toch graag hebben.MaxBurn schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:32:
Ik was even bang dat ik het nog aan je moest uitleggen ook...
Het is gewoon een nieuwe site die op deze manier hits probeert te trekken, nog zieliger is dat het ze lukt ook.
Je hebt gelijk! KLAAR
Anoniem: 128052
Bron: Wiigamer.nlWired News: With the graphic design, is there a reason for having it as simple as it is?
Katsuya Eguchi: Sure, there are games that require more sophisticated graphics. But there are also titles that require more simplified graphics. Our priority with Wii Sports isn't graphics; what we were trying to show through these games is how the controllers works, how sensitive it is. Our goal wasn't to create a realistic baseball game with real-world pro athletes, it was to create soemthing familiar, something that isn't intimidating, something that anyone in the family would be comfortable pickign up and trying out themselves. That's why we went with the simpler graphics.
Also as you saw in the media briefing, you saw Iwata, Miyamoto, and Reggie playing tennis. we are looking to implement a similar kind of editing feature into the hardware that will allow users to create caricatures of themselves, members of the family, people they would potentially play with. and so when they go to play tennis, those would be the faces in the game. a more sophisticated graphic look wouldn't match well with the caricatures, but a simpler one does.
Wired News: So the feature would be in the hardware and then applied to, potentially, any game…
Katsuya Eguchi: Yes. The caricatures will exist in the hardware, as data, as one of several profiles that you could save in the Wii. And if you insert compatible software into the Wii, it will pull up the images that you chose.
Wired News: What would be some of the other profiles you could save in the Wii, then?
Katsuya Eguchi: The other details that will be saved as a part of the user profiles are as yet undecided, but right now we're focusing on creating an editing tool that will allow players to create images as well as allow users to select one of several already-created images, if they're not artistically inclined.
Wired News: This sounds like something that would be very useful for Animal Crossing, especially with multiple profiles.
Katsuya Eguchi: In Animal Crossing the player has the ability to wear different hats, different masks, different accessories. So we're not sure if the caricatures would be something that would work for Animal Crossing. So that is still under consideration. Besides Wii Sports there are a variety of applications that could use the caricatures, and we will explore those.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 128052 op 03-06-2006 11:39 ]
Lijkt me ook, maar nog altijd mijlenver van de 360 en PS3 af. Echt moeilijk is het niet voor Ati om een GPU neer te zetten die 4 tot ? x zoveel presteerd als de GC GPU. Nintendo heeft altijd erg efficiente hardware gehad. De latere berichten van Ati wijzen toch weer naar een compleet nieuwe architectuur(dus met recente functionaliteit, misschien wel unified shaders?) met dezelfde mogelijkheden als b.v. de X360 GPU. Het verschil is alleen in het aantal PK'smaar ATI laat ook all doorschijnen dat de games die op E3 waren pas het topje van de GRFX ijsberg is.
[ Voor 154% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2006 11:59 ]
• De Wii is echt heel klein:

• De Wii is echt heel goedkoop (ergens tussen 150~200 euro) en dan is de controller ook nog relatief duur (gaat een groot gedeelte van de kostprijs in op).
Aan de andere kant:
• Ati heerst op de Notebook markt, dus krachtige energiezuinige oplossingen kunnen ze wel maken.
• Physics neemt een hoop werk weg van de proc.
• Nu Apple geen/nauwelijks meer CPU's koopt bij IBM, hebben ze vast wel overproductie waar ze graag vanaf willen
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Volgens mij komt hij hier nog wel boven de 200 (229,- ?De Wii is echt heel goedkoop (ergens tussen 150~200 euro) en dan is de controller ook nog relatief duur (gaat een groot gedeelte van de kostprijs in op).
[ Voor 17% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2006 12:30 ]
Heeheheh gaaf plaatje, alleen is het laatste model van de PS3 groter/hoger dan de X360.Hoedje schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:25:
Jongens, ik denk dat we toch even wat dingen op een rijtje moeten zetten. Ik vind het bijna eng dat mensen zo op zo'n gerucht springen. Let it go. Goed, we hebben graphics gezien op de E3, dat zag er goed uit, misschien wordt het zelfs nog wel mooier. Maar het wordt geen PS3/Xbox360. Want:
• De Wii is echt heel klein:
[afbeelding]
• De Wii is echt heel goedkoop (ergens tussen 150~200 euro) en dan is de controller ook nog relatief duur (gaat een groot gedeelte van de kostprijs in op).
Aan de andere kant:
• Ati heerst op de Notebook markt, dus krachtige energiezuinige oplossingen kunnen ze wel maken.
• Physics neemt een hoop werk weg van de proc.
• Nu Apple geen/nauwelijks meer CPU's koopt bij IBM, hebben ze vast wel overproductie waar ze graag vanaf willen
Volgens mij mis je iets. Tuurlijk de componenten zijn niet heel duur. Maar ze zijn nog altijd wel een stuk duurder dan de bestaande controllers (!). Dat is één. Dan zijn er nog de licencies die ze moeten afnemen om de techniek van de pointer te mogen gebruiken. Tot slot moet je niet vergeten dat er enorm veel onderzoek in is gaan zitten om de componenten op deze manier te combineren. Dat moet ook terug verdiend worden.MaxBurn schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:28:
[...]
...waarom zegt iedereen dat die controller zoooo duur is? De technieken bestaan al. Ja tuurlijk kost het meer dan de gemiddelde controller maar echt niet zoveel meer.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Volgens mij was dat in eigen huis ontwikkeld? Je krijgt maar 1 controller bij de console hoorDan zijn er nog de licencies die ze moeten afnemen om de techniek van de pointer te mogen gebruiken.
[ Voor 34% gewijzigd door Max|Burn op 03-06-2006 13:13 ]
Daar heb je ook wel weer een punt, ik doel bijv. op deze http://gonintendo.com/?p=2548.MaxBurn schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:02:
[...]
Volgens mij was dat in eigen huis ontwikkeld? Je krijgt maar 1 controller bij de console hoorMet licentiekosten praat je doorgaans over enkele euro's per stuk. (Bluetooth misschien?)
en deze zoals je al aangaf:“PixArt’s technology enables a quick, dynamic play experience,” commented Genyo Takeda, Senior Managing Director/General Manager, Integrated Research & Development Division, Nintendo Co., Ltd. “With PixArt’s technology, Nintendo will usher in a new era of video games.”
maar ook om het 1T Sram te mogen gebruiken in het ontwerp moeten ze licensiekosten betalen.“Broadcom’s ability to supply and support custom features for both Bluetooth and Wi-Fi has enables us to provide our customers with a unique gaming experience powered by high-performance, field-proven wireless solutions,” - Genyo Takeda, general manager of Nintendo’s Integrated Research and Development division.
In beide gevallen (broadcom en ram) betaald nintendo gewoon voor de hardware. Dat is niet gelicenceerd. Gewoon hetzelfde als bij de concurrentie hoor.maar ook om het 1T Sram te mogen gebruiken in het ontwerp moeten ze licensiekosten betalen.
Anoniem: 104593
Er komt een Nieuwe Mariokart voor de Wii!!
Er zal een EA spel op de Wii verschijnen wat we nog niet hebben gezien!
Nintendo brengt hoogstwaarschijnlijk ook een Marioparty naar de Wii!!...
Dat dat soort lijsten voor waarheid of "zou-kunnen" worden aangezien snap ik echt niet.
Het is gewoon pure bullshit die iedereen kan verzinnen. Spaceworld is ook opgeheven. In plaats van 1 groot event houd Nintendo een Tour eind van het jaar(DS on tour 2004!) en wat andere kleine events.
We dwalen een beetje af, maar ik kan het niet laten. In het geval van bluetooth weet ik het niet zeker. Volgens mij moeten ze een x bedrag betalen om gebruik te mogen maken van de standaard. Zo weet ik bijv. niet hoe dat zit met de controller. Maar het is natuurlijk zo dat zij daarnaast een gecombineerde Wifi/Bluetooth chip kopen van Broadcom.MaxBurn schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:24:
[...]
In beide gevallen (broadcom en ram) betaald nintendo gewoon voor de hardware. Dat is niet gelicenceerd. Gewoon hetzelfde als bij de concurrentie hoor.
Bij het 1T Sram is het alleen echt een ander verhaal. Het bedrijf waarvan die technologie is, heeft zelf geen enkele productiecapaciteit. In dit geval mag Nintendo dat in haar ontwerp gebruiken en produceren ze dus in feite het geheugen zelf* en moeten ze een x bedrag betalen om het zo te mogen maken. Maar goed, in feite doet Ati hetzelfde, die leveren ook alleen maar de technologie. Dus zo kun je door blijven gaan...
helemaal mee eens. Ngame iemand? ook zoiets dat ze vorig jaar rond de E3 hadden bedacht en zichzelf helemaal mee doodgehypt hadden. Uiteindelijk bleek daar echt 0,0 van waar.Anoniem: 104593 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:27:
Pff weer zo een lijst van moz la punk en onzin over project reality... die bloggers moeten is gewoon toegeven dat ze het bij het verkeerde eind hadden.
ik denk dat we mozla punk dan ook kunnen zien als een klankbord voor geruchtenmakers aangezien volgens mij geen enkele nieuwigheden die op waarheid bleken te berusten via die site naar buiten zijn gekomen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Feit is echter dat er een "physics" software toolkit is waarmee developers een hulpmiddel hebben om eenvoudiger realisme in hun spellen in te brengen.
Bron
[ Voor 6% gewijzigd door Twee Dee op 03-06-2006 16:31 ]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Bron.IGN: Is the hardware as easy to use on the Wii as it was with the GameCube? The two systems are very similar is structure we're told.
Konami: Yes, the structure is very similar to GameCube, but you already knew that. The development was not that difficult, as the Wii system has built in physics simulation. That helped the process.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Het 1 sluit het ander toch niet uit? Er kan toch nog steeds hardwarematige ondersteuning zijn voor bepaalde berekeningen die vaak bij physics worden uitgevoerd? En dat er daarnaast software is die het makkelijk maakt om goede physics in je spel te stoppen?Twee Dee schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:26:
Meerdere mensen nemen het nu al als feit aan dat er "Physics" hardware aanwezig is die de CPU flink gaat ontlasten.
Feit is echter dat er een "physics" software toolkit is waarmee developers een hulpmiddel hebben om eenvoudiger realisme in hun spellen in te brengen.
Bron
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
- MetroidPrime
TopicstarterHet is de combinatie van factoren waardoor ik deze site(Easy Nintendo) niet geloof. Hoe kan een door fans (en niet door journalisten) opgezette site die nog maar een week bestaat ineens een exclusief interview over de specs van de Wii krijgen terwijl sites zoals IGN en Gamespot, die zeer veel contacten in de industrie hebben, al maanden op jagen? Zo'n fansite met minder dan 6 bezoekers krijgt dan echt geen exclusief telefonisch interview met de persoon die verantwoordelijk is voor Red Steel, je krijgt dan hooguit wat persmateriaal. Bovendien slaan de specs zoals ze in het interview genoemd worden helemaal nergens op, zie mijn voorbeeld over de in het artikel genoemde X1400. Door een vervalst interview te posten en zodra genoeg sites linken de site zogenaamd aanpassen op verzoek van "Ubisoft" gaan mensen denken dat dit misschien wel echt is en gaan er wordt er meer naar deze site gelinked. Dit is niets meer dan een truuc om het bezoekersaantal van de site hoger dan de huidige 6 te krijgen.S2S schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:25:
Beetje vreemd niet, al deze moeite om een site van amper 1maand oud!
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Want de Wii Sport serie gaat blijkbaar niet online. Wat is het nut dan als ik alleen mijn eigen gezicht heb op een tennis speler en de rest niet. Daar zit toch geen gein in dan
Onlogisch en ook niet functioneel eigenlijk als het via de SD kaart zou gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Captain N op 03-06-2006 20:34 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
- MetroidPrime
TopicstarterDe profielen zullen wel aan een controller gekoppeld worden, maar je kunt van profiel wisselen. Als je dan de profiel informatie in de controller zelf zou opslaan, zou deze gewist moeten worden iedere keer dat je van profiel wisselt. Als je controller kapot gaat ben je ook meteen je profiel kwijt. Ik verwacht dat je profiel(samen met een controller ID) gewoon op het interne flashgeheugen opgeslagen zal worden en dat je eventueel via SD je profiel naar een andere Wii kunt kopieëren.Koffiezuiper schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:58:
Hmm ja is een optie. Maar naar mijn weten bevat de Wii 1 of 2 sloten voor SD kaartjes. Nogal omslachtig als je dus met 4 mensen gaat multiplayeren.
Onlogisch en ook niet functioneel eigenlijk als het via de SD kaart zou gaan.
bronATI: Wii Graphics at E3 "Tip of the Iceberg"
Although by many accounts Nintendo stole the show at this year's E3 with an impressive Wii showing, the graphics of the Wii games were far from impressive. That said, we spoke with an ATI representative who explained that what we saw was just the "tip of the iceberg." The "Hollywood" GPU may be more powerful than we think.
While Microsoft and Sony are busy pushing polygons and stressing high-definition content, Nintendo has let graphics take a "backseat," if you will, to the unique functionality of the Wii-mote. Many people who viewed and played Wii games at E3 this year would tell you that the visuals looked roughly on par with what users already see on their GameCubes.
But that doesn't mean that Wii games will simply look like GameCube titles using a unique control method. Nintendo already told us that the hardware being used at E3 was not finalized. Moreover, during the show GameDaily BIZ met with ATI, which is providing the "Hollywood" GPU for the Wii, and John Swinimer, Senior Public Relations Manager of Consumer Products, emphasized that the Wii architecture is capable of producing far better results than what we've witnessed thus far. "I think what you saw [on Wii] was just the tip of the iceberg of what the Hollywood chip can bring to the Nintendo Wii," he said.
We tried to pry some design specs out of ATI, but Swinimer would only offer the following: "I'm really not here to talk about the design specs... other than the fact that ATI worked closely with Nintendo. The team that worked on this chip also worked on the Flipper chip that was in GameCube, and they've been working with Nintendo for a very long time so there's a great chemistry with the two teams working together."
He continued, "I really don't think that it's about the [specs]; I think it's about the innovation that it brings to the table—the motion-sensing, the always-on capability, which is really cool too—the fact that the chip is powerful enough and responsive enough to be there at a moment's notice, and I think that's pretty cool for the average gamer."
Industry sources have said that the Wii GPU would be moderately more powerful than the GameCube's GPU, but how much more we don't know. Conservative estimates from developers have placed the Wii console as a whole at 2 - 2.5 times more powerful than the GameCube.
ATI is also responsible for providing the custom GPU for Microsoft's Xbox 360, so we tried to find out how the "Hollywood" chip compares to what's in the 360. Once again, however, Swinimer sidestepped the question. "They're different chips for different platforms and different uses. I don't think it's a fair comparison to put them on a chart [to analyze]. That's not what it's all about... I think if you focus on the capabilities that the chip will have for the average consumer, with the amazement and wow factor, I think that's the value that we bring."
De graphics worden dus nog (stukken) beter als we het kunnen geloven. Ben benieuwd
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Ook zie ik eigenlijk heel erg uit naar online, super smash offline heb ik al honderden uren inzitten, met online heb ik gewoon geen leven meer
Ik hoop trouwens wel, en ik dacht zoiets gelezen te hebben, dat je ook je oude cube controllers kan gebruiken voor revo spellen ipv. die nieuwe shell, dat zou opzich wel mooi zijn.
Ps4/switch gamer
Als alles games netjes in widescreen en 480p worden gemaakt is dat al puur genieten. Dan heb je ook nog alle mogelijkheden voor een stabiele framerate van 60fps (of 30fps) en kun je hele mooie effecten toevoegen enz.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
720p is de laagste dacht ikJohnny schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:12:
480p is een vorm van HD, alleen wel een van de laagste.
http://nl.wikipedia.org/wiki/HDTV
[ Voor 9% gewijzigd door hellrazor op 04-06-2006 23:26 ]
helaas, 480p is EDTV, geen HDTVJohnny schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:12:
480p is een vorm van HD, alleen wel een van de laagste.
[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-06-2006 23:41 ]
Idd, dat is nog een stukkie scherper.Oscar Mopperkont schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:33:
Waarom is iedereen zo geinteresseerd in 480p, waarom niet gewoon 576p (de pal-plus resolutie)?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Maar je krijgt er veel van terug, dus dat vergeven we nintendo wel he
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 128052 op 05-06-2006 11:48 ]
Anoniem: 115073
Ik zit al jaren met een breedbeeld-tv, terwijl er (behalve DVD'tjes) weinig breedbeeld uitgezonden wordt.Anoniem: 128052 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:35:
Dat zeggen jullie nu. Maar als jullie over een jaar allemaal een HDTV hebben, en je dan nog 3 jaar met een Wii zit die geen HD ondersteund... Baal je toch wel.
Maar je krijgt er veel van terug, dus dat vergeven we nintendo wel he
Ik zal me er in ieder geval niet aan ergeren, en ik betwijfel of ik binnen een jaar een hdtv heb
Nintendo-gamers vinden het nu eenmaal belangrijk goed te gamen tegen een lage prijs, en als daar iets dwars tegenin loopt is het een HDTV voor 3k euro die behalve 1337 (
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik ben een ras echte Nintendo fanaat, en ik heb er eigenlijk alles voor over om goed te kunnen genieten van een game zoals Zelda:TPAnoniem: 115073 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:19:
[...]
Ik zit al jaren met een breedbeeld-tv, terwijl er (behalve DVD'tjes) weinig breedbeeld uitgezonden wordt.
Ik zal me er in ieder geval niet aan ergeren, en ik betwijfel of ik binnen een jaar een hdtv heb![]()
Nintendo-gamers vinden het nu eenmaal belangrijk goed te gamen tegen een lage prijs, en als daar iets dwars tegenin loopt is het een HDTV voor 3k euro die behalve 1337 () graphix0rs weinig aan de gameplay toevoegd.
Die HD TV komt er misschien over een paar jaar, maar voorlopig nog niet iig...
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Anoniem: 131051
Hier in België is dat anders. Dus dat komt nog wel. De staatszenders zijn al lang in breedbeeld (ik kan mij nog nauwelijks de periode herinneren wanneer het niet zo was) en de andere zijn ook breedbeeld. Daar sta je dan met een 4:3 tvAnoniem: 115073 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:19:
[...]
Ik zit al jaren met een breedbeeld-tv, terwijl er (behalve DVD'tjes) weinig breedbeeld uitgezonden wordt.
En hier idem, geen hdtv. Net zoals bijna alle consumenten out there... (velen vergeten dat tweakers.net geen representatieve doelgroep is) De gewone gezinnen beseffen nog eens het verschil niet. En hdtv is verre van mainstream. Dus nintendo spaart nu wat uit, om tegen de volgende generatie, wanneer hdtv relatief goedkoper wordt (ook in hardware om het te generen) wel een hdtv console op de markt te zetten. Prima gezien. (de gewone tv heeft 50 jaar of zo bestaan, en nu zitten we pas in de eerste echte 2-3 jaar van de hdtv, dus er is zeker geen haast bij.)
Een goede beamer ondersteund ook HDTVMrVegeta schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:02:
Ik wil het toch op een goede beamer spelen, dus al dat HDTV gebeuren maakt mij ook niet veel uit.
Ps4/switch gamer
[ Voor 23% gewijzigd door Max|Burn op 05-06-2006 14:18 ]
Qua model of qua beeldkwaliteit?MaxBurn schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:18:
De huidige HDTV's zien er gewoon uit als stront. (zelfs de dure modellen vind ik maar so-so, CRT HDTV's zijn een uitzondering en die zijn nog een stuk goedkoper ook..) Ik wacht rustig op betaalbare SED HDTV's en dan zijn we toch al gauw weer een jaar of 3 verder.
Zelf heb ik niet eens zo prijzige hdtv maar de kwaliteit vind ik gewoon super, zolang de source ook goed is.
Onmogenlijk Breedbeeld met 720p te vergelijken. Iedereen zit daar het verschil wel van in. Zelfs me Moeder vond alles er duidelijk beter uitzien toen ik me HDTV had gekocht voor bij me Xbox 360. Maar ik denk dat HDTV een snel groeiende techniek is, en het wordt ook steeds goedkoper. Je ziet bijna geen normale tv's meer in de winkel. Alles is bijna HDTV en LCD/Plasma. Dus als tv's stuk gaan van mensen, is de verleiding wel heel groot om voor een paar 100 euro meer, een "Plat scherm" te kopen. Nu je ook al het WK in HDTV kan zien, en de HD decorders bijna op de markt komen, zal het allemaal steeds sneller gaan. Kijk maar naar amerika daar stapt iedereen ook al over op HDTV. En als mensen het eenmaal hebben willen ze niet meer terug. Daarom is het jammer dat de Wii geen HD heeft, aangezien een console ook wel een jaar of 4 mee moet gaan.Anoniem: 115073 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:19:
[...]
Ik zal me er in ieder geval niet aan ergeren, en ik betwijfel of ik binnen een jaar een hdtv heb![]()
Nintendo-gamers vinden het nu eenmaal belangrijk goed te gamen tegen een lage prijs, en als daar iets dwars tegenin loopt is het een HDTV voor 3k euro die behalve 1337 () graphix0rs weinig aan de gameplay toevoegd.
Als je gewoon TV kijkt via de kabel ja. Dan is de kwaliteit ook niet heel denderend en ben je met een CRT beter af. Maar leg de Xbox en de X360 in HD modus eens naast elkaar. Dat verschil is echt wel duidelijk hoor.MaxBurn schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:18:
De huidige HDTV's zien er gewoon uit als stront. (zelfs de dure modellen vind ik maar so-so, CRT HDTV's zijn een uitzondering en die zijn nog een stuk goedkoper ook..) Ik wacht rustig op betaalbare SED HDTV's en dan zijn we toch al gauw weer een jaar of 3 verder.
Ik vind de beeldkwaliteit van de Cube op zo'n scherm ook niet je van het. En ik ben wel bang dat je straks met de Wii hetzelfde gaat krijgen.
uhm...
Ik zie zat tv`s in de winkel met een normale prijs. Verder zie ik het verschil alleen als je ze naast elkaar zet. Als mijn tv thuis staat maakt het me echt niet uit of een ander van 1500 euro meer er beter uitziet als je hem ernaast zet.Anoniem: 128052 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:56:
[...]
Onmogenlijk Breedbeeld met 720p te vergelijken. Iedereen zit daar het verschil wel van in. Zelfs me Moeder vond alles er duidelijk beter uitzien toen ik me HDTV had gekocht voor bij me Xbox 360. Maar ik denk dat HDTV een snel groeiende techniek is, en het wordt ook steeds goedkoper. Je ziet bijna geen normale tv's meer in de winkel.
Het is een leuke gimmic, zo`n hdtv maar voorlopig niet meer dan dat.
[ Voor 43% gewijzigd door disjfa op 05-06-2006 15:58 ]
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Neemt niet weg dat de huidige LCD HDTV's ruk zijn t.o.v. CRT HDTV's. Ik zie niet in waarom ik de komende 2 jaar een HDTV nodig heb als het aanbod toch schraal is. Dan wacht ik liever tot de LCD HDTV's met SED zodat je tenminste een beetje fatsoenlijk contrast, kleurechtheid etc hebt. Dat heb je nu alleen met de CRT HDTV's.Als je gewoon TV kijkt via de kabel ja. Dan is de kwaliteit ook niet heel denderend en ben je met een CRT beter af. Maar leg de Xbox en de X360 in HD modus eens naast elkaar. Dat verschil is echt wel duidelijk hoor.
[ Voor 35% gewijzigd door Max|Burn op 05-06-2006 16:06 ]
En natuurlijk als je is bijvoorbeeld lost in 720p download. Probeer daarna nog maar op je analoge tv naar lost op net5 te kijken
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 128052 op 05-06-2006 16:03 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 05-06-2006 16:09 ]
Anoniem: 93354
Gaat niet om de console maar om de tv die gewoon niet genoeg kwaliteit heeft, net als bv al die tft schermen, ziet er in eerste instantie goed uit maar een crt die een beetje goed is afgesteld heeft veel mooier beeld. Dat is wat ie bedoelt.Anoniem: 128052 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:01:
Zeker nog nooit op de 360 in HD gespeeld
En natuurlijk als je is bijvoorbeeld lost in 720p download. Probeer daarna nog maar op je analoge tv naar lost op net5 te kijken
Volgens mij geven de meeste hdtv kopers sowieso geen aars om de beeldkwaliteit maar willen ze gewoon een mooi plat scherm (daarom verkopen al die elcheapo modellen zo goed).
De meeste mensen gaat het inderdaad meer om het platte..
b3n, morgen is het je dag he, 06.06.2006
[ Voor 26% gewijzigd door Max|Burn op 05-06-2006 16:16 ]
Vind het alleen wel grappig, dat als ik even zeg dat ik het jammer vind dat de Wii geen 720p ondersteund, meteen HDTV maar helemaal afgekraakt wordt. Ik lig er ook echt niet wakker van hoor dat de Wii geen HD heeft. Ik koop hem toch wel. Ik zeg alleen dat het heel jammer is voor de toekomst.
[edit] Jij je zin, je krijgt het laatste woord.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 128052 op 05-06-2006 16:18 ]
Nintendo heeft al duidelijk aangegeven na ~5 jaar een Wii HD neer te zetten. De PS3 staat geplanned om minimaal 10 jaar mee te gaan.
En dat slaat..nergens op?[edit] Jij je zin, je krijgt het laatste woord.
[ Voor 101% gewijzigd door Max|Burn op 05-06-2006 16:19 ]
Wat een onzin. Niet om een TFT vs CRT war te starten, maar het is een kwestie van smaak. Sowieso is TFT een stuk scherper in de optimale resolutie en heeft het een rustiger beeld. En wanneer ik in de winkel TFT's met CRT's vergelijk vind ik TFT's in de meeste gevallen een stuk mooier qua kleuren en dergelijke. Alleen bij subtiele kleurovergangen en hele snelle bewegingen vind ik CRT nog wel eens beter uit de verf komen, voor de rest geef ik de voorkeur aan TFT wat betreft zowel de beeldkwaliteit als de vormgeving van de schermen zelf.Anoniem: 93354 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:09:
[...]
Gaat niet om de console maar om de tv die gewoon niet genoeg kwaliteit heeft, net als bv al die tft schermen, ziet er in eerste instantie goed uit maar een crt die een beetje goed is afgesteld heeft veel mooier beeld. Dat is wat ie bedoelt.
Volgens mij geven de meeste hdtv kopers sowieso geen aars om de beeldkwaliteit maar willen ze gewoon een mooi plat scherm (daarom verkopen al die elcheapo modellen zo goed).
Nu heb ik het wel over HDTV CRT's vs. LCD's, die even scherp zijn aangezien ze dezelfde resolutie hebben. Ik stop nu wel want als er 1 ding duidelijk is, is dat smaken verschillen. Raad jullie alleen aan even wat verder te spitten want sommige nadelen die ik noem zijn, voor nu, toch echt known drawbacks van LCD's.Sowieso is TFT een stuk scherper in de optimale resolutie en heeft het een rustiger beeld.
- MetroidPrime
TopicstarterJe vriend heeft toch niet de "HDTV Prepared" CRT HDTV van Philips? Ik zal je maar uit de droom helpen, dat is geen HDTV toestel. De TV scaled alles omlaag naar 576p, waardoor je beeld krijgt dat iets beter is dan op een SDTV. Zodra je HDTV beelden gaat bekijken laat een goede LCD HDTV geen spaan heel van die "superieure beeldkwaliteit" van dat scherm.MaxBurn schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:17:
Ik kraak HDTV niet af, ik kraak de huidige TV's afEen vriend van me heeft een HDTV CRT van Philips en dat ziet er dus wel bloedmooi uit. Kan geeneen LCD of plasma aan tippen. Alleen hij is iets groter ja (maar nog vrij dun)
Nintendo heeft al duidelijk aangegeven na ~5 jaar een Wii HD neer te zetten. De PS3 staat geplanned om minimaal 10 jaar mee te gaan.
De console gaat het spel toch niet in een hogere resolutie renderen. Tenzij de console standaard altijd in 720x576 alles rendered(zelfs in de VS en Japan) merk je daar niets van. De Gamecube rendered alles in 640x480 waardoor 576p geen toegevoegde waarde boven 480p zou hebben.
Nee dat heb ik wel even gechecktJe vriend heeft toch niet de "HDTV Prepared" CRT HDTV van Philips?
HerfstIn The Legend of Zelda: Oracle of Seasons maakte Nintendo gebruik van de techniek om te kunnen wisselen van seizoen. Plant tijdens de lente een zaadje in de grond, keer een seizoen later terug en je zult zien dat zaadmans is uitgegroeid tot plantmans. Screenshots gecaptured uit een filmpje van The Legend of Zelda: Twilight Princess laten zien dat ook in dit nieuwe deel seizoenen een rol zullen spelen. Je ziet steeds hetzelfde gebied, weliswaar uit een iets andere hoek, met een herfst-, zomer- en lentelook. Of dit veranderen der seizoenen ook daadwerkelijk effect zal hebben op de gameplay is nog niet bekend.

Lente

Zomer

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

[Edit geen zin in
[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 128052 op 05-06-2006 16:33 ]
- MetroidPrime
TopicstarterPhilips heeft verder geen PAL CRT "HDTV" toestellen volgens mij? Tenzij het een NTSC toestel is, kan het alleen de Philips 28PW9551 of de 32PW9551 zijn. Die twee modellen zijn dus geen HDTV.
Dan nog iets heel anders en iets dat in mijn ogen goed aangeeft dat graphics echt ondergeschikt zijn.
Ik ben dit weekend begonnen aan Zelda: Ocarina of Time (met guide omdat ik geen tijd heb alles weer te ontdekken). Wat is deze game toch ongelooflijk goed. Ik val steeds weer in verbazing over hoe goed de game in elkaar steekt. De besturing, de sfeer (N64 game), het verhaal het klopt gewoon allemaal zo goed. Ik ben nu net door de fire temple heen en begin het punt te naderen waar ik ooit was gestopt (omdat de emu rom daar moeilijk deed). Ik heb ook het idee dat ik nu meer van de game geniet als toen ik het de eerste keer speelde. Ben er iig helemaal vol van en kijk nu reikhalzend uit naar Twilight Princess. Hoe windwaker echt een coole game was wil ik deze setting echt weer terug hebben. Met name ook Epona (toch de Yoshi van Link) en de extra mogelijkheden.
Ik snap wel dat Nintendo een andere kant op is gegaan want een directe poging doen om deze game te overtreffen is erg hoog gegrepen. Respect voor Nintendo dat ze het toch hebben gedaan (het vervolg maken, overtreffen blijft nog te bezien)
Indeed, dat wilde ik ook al gaan zeggen: linkje. En een NTSC TV heb je niet zoveel aan in EuropaMetroidPrime schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:33:
[...]
Philips heeft verder geen PAL CRT "HDTV" toestellen volgens mij? Tenzij het een NTSC toestel is, kan het alleen de Philips 28PW9551 of de 32PW9551 zijn. Die twee modellen zijn dus geen HDTV.
Maar kunnen we deze discussie misschien achter ons laten. Dit is niet de plaats en totaal niet relevant.
A. Dit gaat over de Wii en Gamecube.
B. De Wii en Gamecube hebben niet eens HDTV ondersteuning.
Dat van Zelda vind ik wel heel cool, samen met de geruchten dat Link ouder zal kunnen worden in het spel, wordt het steeds leuker. Sterker nog het spel begint epische vormen aan te nemen
@Hierboven, progressive kan alleen via component, niet via scart o.i.d.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 05-06-2006 16:39 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Max|Burn op 05-06-2006 16:50 ]
Eerst maar eens een echte standaard krijgen en dat ook de kabel TV er naar toe over gaat.
Ik koop niet om de 3 jaar een TV, dus ik wacht wel totdat minstens de 1080p HDTVs mainstream worden.
Dat heb ik dus ook een beetje, had ik geen 2 jaar oude breedbeeld gehad dan had ik wel een HDTV gekocht. Waarschijnlijk een CRT. (En als ik zelf wat koop kijk ik gelukkig wat meer naar de specs dan me vrienden
edit: schaamteloos

Ondersteunde
beeldschermresolutie
Resolutie Herhalingsfrequentie
1080i 50, 60 Hz
480p 60Hz
720p 50, 60 Hz
576p 50 Hz
[ Voor 57% gewijzigd door Max|Burn op 05-06-2006 17:03 ]
Anoniem: 136845
jij loopt echt behoorlijk achter als je denkt dat de hdtv's van nu niet normaal zwart kunnen weergeven, de mijne bijv. kan dat prima en ook gewoon tv kijken ziet er veel mooier uit dan op onze crt.MaxBurn schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:11:
b3n666 snapt hem. Iedereen loopt zo verschrikkelijk te zeuren om beeldkwaliteit maar als je echt om kwaliteit geeft moet je op dit moment of een LCD van 5000-10000 kopen of een CRT HDTV. Al die LCD's van onder de 5000 kunnen geeneens normaal zwart weergeven. (eigenlijk geeneen, thanks to light bleeding, om maar wat te noemen) Dat is al wat beter bij plasma..maar nog niet echt super.
De meeste mensen gaat het inderdaad meer om het platte..
b3n, morgen is het je dag he, 06.06.2006
Anoniem: 93354
Waarom is er dan geen enkele designer die een tft gebruikt? als de kleurweergave van tft schermen zo geweldig zou zijn (en dan heb ik het niet over die overdreven kleurweergave die ze vaak laten zien) dan zouden ze allemaal wel tft's gebruiken.voor de rest geef ik de voorkeur aan TFT wat betreft zowel de beeldkwaliteit als de vormgeving van de schermen zelf.
In eerste instantie lijkt een tft idd heel mooi, zeker in de winkel maar als je het naast elkaar zet is er echt wel duidelijk verschil.
Dat kan nog wel ff duren. Momenteel wordt er alleen in 720p en 1080i uitgezonden. Meeste TVs die 1080p lijken te ondersteunen, ondersteunen in werkelijkheid 1080p/30. (Gedeinterlacede 1080i)Vincentio schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:50:
dus ik wacht wel totdat minstens de 1080p HDTVs mainstream worden.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Jongens voor die discussie over HDTV en LCD of CRT hebben we op GoT een apart subforum en dat is niet Games en Discussies, ga allemaal lekker naar /8
/me Hoedje komt daar ook wel is; het is daar ook best leuk
Dit topic is gesloten.