Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 62 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.535 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

1. Installatiekosten!?!?! Van wat?
2. Saves gaan in principe op de 512mB flashgeheugen en eventueel SD kaartjes.

We hebben het hier over opslagruimte voor Demo's e.d. Niet savegames.
Het prijsverschil tussen een DVD drive of DVDRW is overigens nihil.

[ Voor 18% gewijzigd door Max|Burn op 18-05-2006 10:23 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

jij snapt echt niet hoe ongelofelijk onhandig dvd's zijn he? En voor wat? voor nes games van amper 1 meg en N64 waarvan de grootste games rond de 50 meg zitten? Moet echt wel een MEGAcollectie zijn dat jij wil aanleggen als je meerdere dvd's plant vol te branden. Wachttijden om het spel te branden (via jouw ongelofelijk onbetrouwbaar buffersysteem) zijn ook niet grappig vergeleken met de tijd om snel iets naar een kaartje of usb apparaat te copieren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Begrijpend lezen?
Demo's

Ik heb het niet over de virtual console. Ik zeg alleen dat dit best kan, persoonlijk hang ik er gewoon een 200GB schijf aan. Je cynische opmerkingen mag je voor je houden.

[ Voor 50% gewijzigd door Max|Burn op 18-05-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Een DVD brander zit ik ook echt absoluut niet op te wachten. Bovendien is nog niet eens bekend (naar mijn weten) of de Wii wel standaard DVD's gebruikt. Ik zou er niet raar van op kijken als Nintendo weer aankomt met een of andere speciaal soort discs.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
MaxBurn schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:08:
SD kaartjes zijn veel duurder dan DVDRW's hoor ;) Ik zou het wel makkelijk vinden.
Ja en een grote harde schijf is per MB weer goedkoper dan losse DVD's. Zo ken ik er ook nog wel een paar ;). Daarnaast kost een USB stick tegenwoordig ook vrijwel nix meer.

Je moet de SD kaart echt als vervanging zien van het geheugenkaartje. Daar kan ik alleen maar heel blij mee zijn, want geheugenkaartjes voor bijv. de Cube zijn echt belachelijk duur.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Waarom ik een DVD brander zie zitten is voor echte volledige Wii games. Deze games kunnen dan goedkoper worden omdat je ze download. Maar ik wil dan wel een fysiek kopie.
Nintendo moet dan wel zelf de brander maken om zo de kopieerbeveiliging beter te regelen...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Deddiekoel schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:19:
Waarom ik een DVD brander zie zitten is voor echte volledige Wii games. Deze games kunnen dan goedkoper worden omdat je ze download. Maar ik wil dan wel een fysiek kopie.
Nintendo moet dan wel zelf de brander maken om zo de kopieerbeveiliging beter te regelen...
Dat gaat gewoon nooit gebeuren. Dus hou nou maar op erover :>

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:11
Deddiekoel schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:19:
Dat hoeft niet eens. Als je er voor zorgt dat de gedownloade images zwaar beveiligd is door middel van DRM, dan zou je via een iTunes model op de PC kunnen werken. Je moet dan inloggen met user-id en wachtwoord op de Wii om je decryptiesleutel op te halen en als je de encryptiesleutel op een andere Wii wilt gebruiken moet je hem eerst op de originele Wii vernietigen. De encryptiesleutel sla je op in het flashgeheugen van de Wii, maar je encrypt deze met een sleutel die in de CPU van de Wii is vastgelegd. Dan zou Nintendo helemaal geen brander zelf hoeven te ontwikkelen, alleen een applicatie die de image ophaalt en brand en het zou erg veilig moeten zijn.

Ik zie het ook wel zitten om de Staatsloterij te winnen, maar dat betekent nog niet dat het ook daadwerkelijk gebeurt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er zit nog een heel ander aspect aan. Nintendo is afhankelijk van de winkeliers. De winkeliers verdienen geld met het verkopen van consoles, maar ook met het verkopen van spellen. Mensen kopen maar één keer een console, maar kopen meerdere keren spellen en accessoires, dus zijn ook die verkopen belangrijk voor de winkeliers. Door een bovenstaand systeem te ontwikkelen, zullen de winkeliers zich benadeelt voelen (het is een soort oneigenlijke concurrentie). Ik denk dat dat het laatste is wat Nintendo wil bereiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 18-05-2006 16:56 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Willybubba schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:23:
Die hoerekamer met de regenerating Metroids ervoor. Wat fokking irritant is die :(
Gebruik dan ook mijn gepatenteerde Fission Metroid Truuk® :P Nou had ik hiervan ook een video gemaakt toen ik het Metroid Prime gevecht opnam, dus dat komt goed uit :Y)

Fission Metroid truuk (58MB) - save target as

Komt neer op:
1) Trek de aandacht van een Fission Metroid
2) Ga in morphball mode in het midden van een deuropening liggen
3) Wacht tot de FM op je zit
4) Drop een bomb en druk naar voren

Et voila, FM zit opgesloten in een andere kamer (maar gaat niet dood zoals normaal, dus hij respawnt niet). Zelfde kun je doen met de 2e FM maar dan met die andere deur. Huzzah geen FM meer!

Al werkt gewoon hard doorlopen bij mij ook altijd goed :+

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Ja nee die truuk ken ik en hij werkt ook enzo :P

Maar gister zat het me gewoon ff niet mee met die kamer... Ik vind het zelfs met die truuk de meest irri kamer van het spel :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik had er ook soms wel last van maar als je gewoon doorrent kan je vaak in 1 keer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
MetroidPrime schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:34:
[...]
Dat hoeft niet eens. Als je er voor zorgt dat de gedownloade images zwaar beveiligd is door middel van DRM, dan zou je via een iTunes model op de PC kunnen werken. Je moet dan inloggen met user-id en wachtwoord op de Wii om je decryptiesleutel op te halen en als je de encryptiesleutel op een andere Wii wilt gebruiken moet je hem eerst op de originele Wii vernietigen. De encryptiesleutel sla je op in het flashgeheugen van de Wii, maar je encrypt deze met een sleutel die in de CPU van de Wii is vastgelegd. Dan zou Nintendo helemaal geen brander zelf hoeven te ontwikkelen, alleen een applicatie die de image ophaalt en brand en het zou erg veilig moeten zijn.

Ik zie het ook wel zitten om de Staatsloterij te winnen, maar dat betekent nog niet dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
Nog 1 ding en dan hou ik erover op. De GC discs waren toch ook andersom gebrand enzo. Dat soort dingen bedoel ik ook die dus in een eigen brander zouden kunnen. Maar een externe USB HDD is ook prima hoor ;-)

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Deddiekoel schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:03:
[...]

Nog 1 ding en dan hou ik erover op. De GC discs waren toch ook andersom gebrand enzo.
Nee hoor, dat was een sprookje. Bovendien worden GC discs niet gebrand, ze worden geperst.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De launch games volgens IGN
Wii: The Launch Games

Super Smash Bros: Brawl gaat Super Smash Bros: X heten? In ieder geval in Japan volgens dit interview:
Sakurai Talks Smash Brothers Brawl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincentio schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:16:

Super Smash Bros: Brawl gaat Super Smash Bros: X heten? In ieder geval in Japan volgens dit interview:
Hij heet gewoon brawl in Japan heet de serie gewoon anders. SSB.Melee heete in japan Super Smash Bros DX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:04

S2S

Vincentio schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:16:

Ik zie maar 1 Wii game die ik echt wil met Launch en dat is Metroid Prime 3. Zelda reken ik niet mee als Wii game. (Ik haal deze wel maar is theoretisch een Cube game)

Ik hoop dat het lijstje nog veranderd, dit is maar mager IMO.

[ Voor 35% gewijzigd door S2S op 19-05-2006 18:35 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
We expect to see Wii launch between late October and early November of this year
Zo IGN geeft wel een erg preciese schatting over de mogelijke launch (in Amerika).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

De launch line up volgends IGN dus:
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Metroid Prime 3: Corruption
Wii Sports
Red Steel

Tony Hawk's Downhill Jam
Madden NFL 2007
Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors
Super Monkey Ball: Banana Blitz
Metal Slug Anthology
Trauma Center: Second Opinion
Elebits

Marvel: Ultimate Alliance
Blitz: The League
Rayman Raving Rabbids
SpongeBob SquarePants: Creature from the Krusty Krab
Disney/Pixar's Cars

late October and early November of this year.
De dikgedrukte spellen moet ik hebben bij de launch, mits ze goede recencies krijgen. De Schuingedrukte lijken me leuk.. maar weet ik nog te weinig van.

[ Voor 8% gewijzigd door Collaborator op 19-05-2006 13:00 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Er zouden minimaal 20 titels zijn, dus misschien worden er nog een paar toppers bekend gemaakt? Zou best wel eens op die Tokyo gameshow kunnen gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Ik hoef zelf alleen Twilight Princess en Metroid Prime 3. Een woordvoerder van Nintendo schijnt overigens op de E3 gezegd te hebben dat de Wii mogelijk gebundeld gaat worden met Wii Sports.

Overigens is er een voorlopige Twilight Princess boxart op de site van ebgames.com verschenen: Afbeeldingslocatie: http://www.ebgames.com/common/images/lbox/T000231b.jpg

Ik neem aan dat dit niet de uiteindelijke boxart gaat worden, maar die boog zou weleens standaard op alle Wii boxart kunnen komen.

[ Voor 45% gewijzigd door MetroidPrime op 19-05-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MetroidPrime schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:14:
Ik hoef zelf alleen Twilight Princess en Metroid Prime 3. Een woordvoerder van Nintendo schijnt overigens op de E3 gezegd te hebben dat de Wii mogelijk gebundeld gaat worden met Wii Sports.
Zou me niks verbazen. Moeten ze wel 2 controllers meeleveren en ook Wii sports wat meer sfeer geven, vond het er nu nog te doods uitzien eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:13:
Er zouden minimaal 20 titels zijn, dus misschien worden er nog een paar toppers bekend gemaakt? Zou best wel eens op die Tokyo gameshow kunnen gebeuren?
Hoe kom je daarbij?
Ik heb alleen gehoord dat er minimaal 20 titels speelbaar waren op E3 (uit de persconferentie van Nintendo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens is er een voorlopige Twilight Princess boxart op de site van ebgames.com verschenen: [afbeelding]

Ik neem aan dat dit niet de uiteindelijke boxart gaat worden, maar die boog zou weleens standaard op alle Wii boxart kunnen komen.
dat doosje ziet er niet slecht uit, maar ik vind deze mooier (maar dan wel met die mooie wii boog)
Afbeeldingslocatie: http://www.samurainintendo.com/gamecube/zeldatwilightprincess/zeldatwilightprincessbox.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Launchgames die ik interessant vind:

Zelda TP, MP3:C, Red Steel en Dragon Quest.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:29:
[...]

Hoe kom je daarbij?
Ik heb alleen gehoord dat er minimaal 20 titels speelbaar waren op E3 (uit de persconferentie van Nintendo).
Dan ben ik er op die manier bijgekomen ;) Maar dan heb ik mij dus vergist, mon excuse :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:08:
[...]

Dan ben ik er op die manier bijgekomen ;) Maar dan heb ik mij dus vergist, mon excuse :>
Nee hoor, je hebt je niet vergist. George Harrisson had een paar weken terug in een interview gezegd dat er 20 launchtitels zouden zijn, waarvan er mogelijk 1/3 deel van Nintendo zelf zou zijn. Op de E3 waren er overigens 27 spellen speelbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 19-05-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Op het moment lijken zo'n 8 games mij wel interessant voor een aankoop, zelfs Madden '07 vind ik wel wat hebben! Moet niet gekker worden.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Overigens is er een voorlopige Twilight Princess boxart op de site van ebgames.com verschenen: [afbeelding]

(Disclaimer: Ja, ik weet dat het 'voorlopig' is, maar toch komt dit me als iets zelfgemaakts over ipv iets van Nintendo). De Wii is een blok. De afstandsbediening-controller is een blok. De vorm die je als "boog" (rond? En dat met een blok als console?) ziet doet veel meer denken aan het concave front van de Xbox 360 dan aan iets anders. De logo's zijn nogal onelegant groot en niet in verhouding met elkaar.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Yoozer schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:35:
[...]

(Disclaimer: Ja, ik weet dat het 'voorlopig' is, maar toch komt dit me als iets zelfgemaakts over ipv iets van Nintendo). De Wii is een blok. De afstandsbediening-controller is een blok. De vorm die je als "boog" (rond? En dat met een blok als console?) ziet doet veel meer denken aan het concave front van de Xbox 360 dan aan iets anders. De logo's zijn nogal onelegant groot en niet in verhouding met elkaar.
Die boog sluit wel aan met alles wat Nintendo op de verpakking van de GBA, GC en DS heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

dragonquest 8 durf ik DE beste rpg noemen die er op de ps2 beschikbaar is (gewaagde uitspraak, ik weet het :p), een nieuw deel op de wii koop ik gegarandeerd als het bij launch op de europese markt beschikbaar is.

IVM boxart: in het video-interview met ign (E3) heeft de woordvoerster van nintendo laten weten dat er nog geen concrete concepten zijn voor de boxart en dat ze waarschijnlijk pas enkele weken voor de launch met een definitieve layout zullen zitten. Dit is dan hoogstwaarschijnlijk ook gewoon een mockup

[ Voor 43% gewijzigd door boe2 op 19-05-2006 15:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

MetroidPrime schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:39:
Die boog sluit wel aan met alles wat Nintendo op de verpakking van de GBA, GC en DS heeft gezet.
Maar die bogen zijn wel allemaal bol, niet hol :P.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Marvel: Ultimate Alliance

Dat moet geweldig zijn om te spelen met zijn 4en op een Wiimote (als die functie er iig nog is) Ik heb mij helemaal kapot gelachen met X-men legends (1 en 2). Dat moet toch met een Wiimote (hopen dat die functie er nog bijkomt) helemaal geweldig zijn.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
At Launch:
The Wii will ship the same way most every Nintendo console system has: Wii Remote (Wiimote, get it?), Nunchuk and console, with no games. The classic controller will not be included.

Accessorizing:
The default purchase package for additional controllers will all include the Nunchuk as well. You won’t have to purchase it separately, though they weren’t able to comment on price.

Batteries Included?
The Wiimote currently uses AA batteries. [..] While they assured me that they were told the controller batteries should last the entire week, they weren’t able to say how long the batteries would last on average (depends on gameplay, and they just didn’t know) and commented that allowing a rechargeable system as an accessory is a definite possibility.

Dev-Kits Only:
None of the systems in the primary Wii display were actual production systems. [..]Twelve working systems ARE present at the show, but only in the upstairs VIP area of Nintendo’s display.

Licensing Bad Dreams:
Licensing third-party older titles has been a complete nightmare. They’ve come into trouble securing some of the more basic concepts because of intellectual property and licensing laws, along with deals that have occured since the game was release for the original systems. Think: Tetris came out years ago for the NES, but has since had its license sold off to numerous companies, with the latest being mobile gaming developer Jamdat for some ridiculous figure in excess of $100 million dollars. These hurdles are being worked out, but some titles (Goldeneye) just won’t be available.

Virtual Console:
The back-catalog will be released loosely along a quarterly schedule, like they do with their regular game releases. They believe it’s in everyone’s best interest not to let loose a deluge of Virtual Console titles at the onset, though they didn’t know how many would be available. They’ll let them trickle on down over time, to increase player retention and interest.
Oh, and the Virtual Console interface was not at all completed. They had a working mockup that let us jump from Super Mario Bros. to Super Mario 64 to Sonic the Hedgehog, and it was just amazing how each game looked as true to form as the original, except on the gorgeous displays they were running on. Fun to see the classics coming back like that.
Mijn geedite versie van Playfeed. Ik heb weggelaten wat allang duidelijk was. Vooral het stukje over wat er in de verpakking zit vind ik interessant. Ik denk toch dat het slim is, immers zo krijg je de laagste prijs en daar kijken de meeste mensen toch naar.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 19-05-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Hoedje schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:00:
[...]

Mijn geedite versie van Playfeed. Ik heb weggelaten wat allang duidelijk was. Vooral het stukje over wat er in de verpakking zit vind ik interessant. Ik denk toch dat het slim is, immers zo krijg je de laagste prijs en daar kijken de meeste mensen toch naar.
Ik zit wat er op die site staat te lezen, maar volgens mij kloppen er een aantal dingen niet op het gebied van licensing. Nintendo is momenteel juist zelf in bezit van de licentie voor Tetris(zie Tetris DS), Jamdat heeft alleen een exclusieve licentie voor Tetris op mobiele telefoons die van 2005 tot 2020 loopt. GoldenEye lijkt mij ook niet zo'n groot probleem, het spel is van Nintendo, alleen ligt de Bond licentie bij Activision. Activision is juist één van de westerse third-parties die een redelijk goede relatie lijkt te hebben met Nintendo. Het lijk me ook niet dat Rare/Microsoft dwars gaan liggen omdat Rare nog steeds voor Nintendo werkt(zie Donkey Kong Country 1 t/m 3 op de GBA en Diddy Kong Racing op de DS).

Dat er geen spellen bij de Wii zouden zitten weet zelfs Nintendo momenteel niet. Een woordvoerder heeft gezegd dat er overwogen wordt Wii Sports bij de console mee te leveren. Er is zelfs nog niet eens bekend of de nunchuks los verkocht zullen worden(zie het IGN interview met Perrin Kaplan). Bovendien is er zelfs bekend dat er geen gyroscopen in de controller zitten, er wordt een andere solid-state technologie gebruikt om beweging en tilt te detecteren.

Ik zou dit artikel dus niet al te serieus nemen, bij een aantal punten staat enorme onzin.

EDIT: Op de Cubetoons(bekend van de strip op IGN) staat dat de specs van de Wii mogelijk verder zijn opgevoerd door Nintendo. In plaats van een 750 Mhz PowerPC zouden de devkits momenteel al op 1,1 Ghz draaien.
As far as the Wii itself is concerned, there hasn’t been much to report. We did hear more about its tech specs though. While the 1.1Ghz PowerPC CPU doesn’t compare to the PS3’s Cell processor in terms of power, it is much faster than I was initially expecting. I was thinking somewhere in the 750 MHz range. I agree with Nintendo in that it is true that tech specs don’t really matter to the people who play the games. But I still want to know what they are. There’s nothing wrong with that, is there Nintendo? One thing we didn’t hear more about was the device that can enable the Wii to play DVD movies. Hopefully we will find out more about that soon.

[ Voor 24% gewijzigd door MetroidPrime op 19-05-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hmm, het is goed dat je het kritisch bekijkt, maar ik heb toch nog wel wat op-en-aanmerkingen:
MetroidPrime schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:20:
[...]
Ik zit wat er op die site staat te lezen, maar volgens mij kloppen er een aantal dingen niet op het gebied van licensing. Nintendo is momenteel juist zelf in bezit van de licentie voor Tetris(zie Tetris DS), Jamdat heeft alleen een exclusieve licentie voor Tetris op mobiele telefoons die van 2005 tot 2020 loopt.
Volgens Gamespy:
But the biggest thing under the Blue Lava brand it Tetris, which JAMDAT has netted the exclusive distribution rights to, worldwide, for the next 15 years.
Op andere sites staat dat de rechten inderdaad alleen voor telecommunicatie zijn, maar wellicht valt internet daar ook onder :? . Daarnaast is de hele geschiedenis wel heel intressant, lees bijv. op http://en.wikipedia.org/wiki/Tetris. Overigens is Jamdat inmiddels van EA...
GoldenEye lijkt mij ook niet zo'n groot probleem, het spel is van Nintendo, alleen ligt de Bond licentie bij Activision. Activision is juist één van de westerse third-parties die een redelijk goede relatie lijkt te hebben met Nintendo. Het lijk me ook niet dat Rare/Microsoft dwars gaan liggen omdat Rare nog steeds voor Nintendo werkt(zie Donkey Kong Country 1 t/m 3 op de GBA en Diddy Kong Racing op de DS).
Virtual Console: Rareless
Well, here's something interesting from the Game Developers Conference 2006. Met with some Rare / Microsoft people who confirmed once and for all that Revolution's Virtual Console will not see any Rare-owned licenses. What does that mean? No-gos include Jet Force Gemini, Perfect Dark, Banjo-Kazooie, Banjo-Tooie, and Conker's Bad Fur Day. Not happening on Revolution. Neither are gamers likely to see Goldeneye 007, unless both Rare and new license holder EA commit it to Nintendo's platform.

On a brighter note, any title developed by Rare that is fully owned by Nintendo could very well show up on the Virtual Console. Donkey Kong 64. Diddy Kong Racing. You get the point.
Matt's blog

Dat is ook wel logisch want alhoewel Sony en MS anders doen geloven is de Wii een directe concurrent. MS heeft geen draagbare spelcomputer, dus is het niet gek dat Rare nog mag ontwikkelen voor de GBA & DS. Inmiddels is EA, Activision geworden, maar ik denk dat Rare geen toestemming gaat geven, afgezien van wat Activision doet.
Dat er geen spellen bij de Wii zouden zitten weet zelfs Nintendo momenteel niet. Een woordvoerder heeft gezegd dat er overwogen wordt Wii Sports bij de console mee te leveren. Er is zelfs nog niet eens bekend of de nunchuks los verkocht zullen worden(zie het IGN interview met Perrin Kaplan).
Je moet met me eens zijn, dat dat niet zoveel zegt. Alhoewel het best kan dat het echt nog niet besloten is binnen Nintendo, kent Perrin (en ook anderen binnen NOA) maar drie antwoorden:
1) I don't know
2) I can't say
3) I don't wanna say
Bovendien is er zelfs bekend dat er geen gyroscopen in de controller zitten, er wordt een andere solid-state technologie gebruikt om beweging en tilt te detecteren.
Inderdaad, dat is trouwens heel interessant, daar is hier meer over te lezen: http://www.xgaming.com/newsletter/Wii%20Dupe.shtml. En ook daar is natuurlijk weer een wiki over: http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerometer vs. http://en.wikipedia.org/wiki/Gyroscope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
wat mij het meest tegenvalt zijn de aa batterijtjes, das gewoon ***. Ik wil iets dat oplaadbaar is! En nee dan niet oplaadbare aa batterijtjes die ik in een gewone battery charger moet proppen. das gewoon 3x niks

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de specs is Nintendo inderdaad nog vrij vaag tot op heden. Voorbeeld:

CPU: PowerPC CPU (code-named "Broadway"). Made with a 90 nm SOI CMOS process, jointly developed with and manufactured by IBM.

Sommige mensen willen echter keiharde specs te horen krijgen. Bijvoorbeeld het aantal Mhz waarop de processor draait. Echter is dat allemaal niet zó heel erg belangrijk denk ik zelf. Nintendo gaat deze generatie heel erg voor de gameplay namelijk. Ze willen het grote publiek dan ook niet gek maken met allerlei specificaties die het systeem heeft, of nog moet gaan krijgen. Ik vind dat mensen zich eens niet zo moeten blind staren op cijfertjes, maar ook eens moeten kijken naar andere dingen. De PSP is ook qua specs heel veel beter dan een Nintendo DS. Maar kijk daarnaast eens naar het games aanbod dat de DS momenteel heeft. Veel meer, én veel betere games over het algemeen. En zo is het in het verleden wel vaker gegaan met verschillende apparaten. Wanneer een apparaat mega dikke specificaties met zich mee draagt hoeft dat nog geen garante te zijn voor de toekomst.

In mijn ogen gaat het bij Sony momenteel ook zo. Vorige keer hadden ze de zwakste console op gebied van specs, en nu hebben de hoge heertjes plotseling een grote mond over wat het apparaat wel allemaal niet kan, enz. Je zou toch denken dat ze beter zouden moeten weten eigenlijk. Het zijn de games die de console maken, niet de specs!

Trouwens, het wilt nog niet zeggen dat wanneer je console niet de beste specs heeft, je niet de concurentie eens even een grafisch poepje kan laten ruiken... Als voorbeeld neem ik dan eventjes de Rogue Squadron reeks voor de Gamecube er bij. Deel twee in de serie was zelfs een launch titel voor de Gamecube, en die game ziet er tot op de dag van vandaag nóg altijd supervet uit. Ook met de gameplay zit het in mijn ogen zeker weten erg goed. Het team dat die game geprogrameerd heeft weet gewoon heel goed hoe de Gamecube in elkaar steekt, en dat valt er ook zeer zeker wel aan af te zien. Eigenlijk heb ik helemaal niet zo veel met Star Wars, en de bijbehorende games. Maar een game als Rogue Squadron vind ik toch zeker heel erg vet!

Misschien dat Nintendo ons nog wel gaat verbazen met de specs... Wie zal het zeggen? :) Mij gaat het eigenlijk veel meer om de kwaliteit van de games. De Wii zal uiteindelijk niet het platform worden voor de graphics geilers, maar des te meer voor mensen die uitkijken naar originelere concepten qua games. En daarnaast komen natuurlijk nog eens de vette retro games van vroeger.

Veel mensen zijn op dit moment echt razend enthousiast over de Wii. En dat komt écht niet door de specs, maar door iets heel anders... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Hoedje schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:05:
Hmm, het is goed dat je het kritisch bekijkt, maar ik heb toch nog wel wat op-en-aanmerkingen:

[...]

Volgens Gamespy:

[...]
Op andere sites staat dat de rechten inderdaad alleen voor telecommunicatie zijn, maar wellicht valt internet daar ook onder :? . Daarnaast is de hele geschiedenis wel heel intressant, lees bijv. op http://en.wikipedia.org/wiki/Tetris. Overigens is Jamdat inmiddels van EA...
Jamdat heeft volgens mij alleen de licentie voor mobiele telefoons. Het maakt niet uit dat je Virtual Console spellen download, je speelt het op een console en dus zou die versie onder dezelfde licentie als Tetris DS vallen. Bovendien is het geen nieuw spel, dus is de vraag nog maar of er daadwerkelijk een nieuwe licentie voor nodig is.
Matt's blog

Dat is ook wel logisch want alhoewel Sony en MS anders doen geloven is de Wii een directe concurrent. MS heeft geen draagbare spelcomputer, dus is het niet gek dat Rare nog mag ontwikkelen voor de GBA & DS. Inmiddels is EA, Activision geworden, maar ik denk dat Rare geen toestemming gaat geven, afgezien van wat Activision doet.
Maakt niet uit, de James Bond licentie is nooit in bezit van Rare geweest, maar van Nintendo. Waardoor GoldenEye waarschijnlijk in dezelfde categorie gaat vallen als Diddy Kong Racing en Donkey Kong Country 1 t/m 3. Rare zou dan geen toestemming hoeven geven, het spel zou immers eigendom zijn van Nintendo. Nintendo heeft ook al meerdere keren aangegeven van plan te zijn GoldenEye uit te brengen op de Virtual Console.
Je moet met me eens zijn, dat dat niet zoveel zegt. Alhoewel het best kan dat het echt nog niet besloten is binnen Nintendo, kent Perrin (en ook anderen binnen NOA) maar drie antwoorden:
1) I don't know
2) I can't say
3) I don't wanna say
Haar antwoord op de vraag was dat het een goed idee was en dat ze het binnen Nintendo zou voorleggen. Dat is toch wel wat concreter dan die 3 standaard antwoorden die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:16:
De PSP is ook qua specs heel veel beter dan een Nintendo DS. Maar kijk daarnaast eens naar het games aanbod dat de DS momenteel heeft. Veel meer, én veel betere games over het algemeen. En zo is het in het verleden wel vaker gegaan met verschillende apparaten. Wanneer een apparaat mega dikke specificaties met zich mee draagt hoeft dat nog geen garante te zijn voor de toekomst.

In mijn ogen gaat het bij Sony momenteel ook zo. Vorige keer hadden ze de zwakste console op gebied van specs, en nu hebben de hoge heertjes plotseling een grote mond over wat het apparaat wel allemaal niet kan, enz. Je zou toch denken dat ze beter zouden moeten weten eigenlijk. Het zijn de games die de console maken, niet de specs!
Hier ben ik het niet helemaal mee eens :)

Ik zelf vind de DS echt niets aan... en de PSP echt veeeel gaver om mee te spelen. Wipeout voor de psp is echt übervet, en niet alleen de graphics.

En de playstation3 heeft echt wel toppertjes in het vooruitzicht, wipeout en FF13 voor mij vooraan :9~ En ja, ze hameren ook heel erg op de specs, maar dat is allemaal marketinggeblaat.

Ik denk dat je de vergelijking beter had kunnen doen met de 360, die heeft net als zijn voorganger goede specs, maar er zit echt geen enkele topper tussen. Wel een aantal leuke spellen, maar geen enkele topper.

En ik ga zelf ook hoogstwaarschijnlijk voor de Wii, hij trekt mij het meeste aan van de consoles :) Een console heb je (ik iig) vooral voor de multiplayer en lol met je vrienden voor de tv, en zo die filmpjes en games te hebben gezien :9~
Plus ze hebben de nieuwe zelda in het vooruitzicht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Graphics beter(of gelijk aan) dan de 360... Als nintendo er dan ook nog es in slaagt om de Wii voor <= 200€ op de markt te brengen, dan krijgen MS en Sony het wel _heel_ lastig.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Ik geloof best dat Nintendo devkits gebruikt heeft op de E3 in plaats van final-consoles, maar dat is geen bewijs dat de video-chipset van ATI nog niet af is. Het zou eventueel bewijs kunnen zijn dat er nog niet aan de produktie van de consoles begonnen is, maar dat wisten we allang al. Ook zijn er al final-devkits aan developers uitgeleverd en er is al een bestelling geplaatst bij NEC om de chip te produceren, wat de erg vreemde conclusie van die post op het forum tegenspreekt. Bovendien is die bovenste foto zo onduidelijk dat het van alles kan zijn, het zou inderdaad een Wii-devkit kunnen zijn, waarvan bekend is dat de vroege devkits er uitzagen als Gamecubes, maar het zou ook zomaar een kast bij iemand thuis met een in plastic verpakte stuk speelgoed kunnen zijn.

Een ding is wel al zeker, de Xbox 360 is grafisch krachtiger dan de Wii. Als je iets anders verwacht zul je eind dit jaar enorm teleurgesteld worden.

[ Voor 9% gewijzigd door MetroidPrime op 19-05-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Nieuw Super Mario Galaxy filmpje (spoiler alert! Bevat een baas :))

http://media.revolution.ign.com/media/748/748588/vids_1.html

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 21:51

Smoonshine

Feyenoord!!

Dat was toch eigenlijk al lang bekend, dat je op een gewone tv niet zo bijster veel verschil zou zien tussen de Wii en de PS3/X360. Alleen op een HDTV ga je verschil zien, omdat een PS3 en X360 veel scherper zijn op dat moment.

Ik denk eigenlijk dat we het idee van X360 en PS3 graphics gewoon moeten laten varen. Nintendo heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze vooral een goedkope en toegankelijke machine wilden neerzetten. Tuurlijk zou het mooi zijn als de Wii de graphics kan evenaren van die andere 2, maar de kans dat dat gebeurt lijkt me nihil. En waarom zou Nintendo dat dan niet op de E3 hebben laten zien? De concurrentie kan in dit stadium toch niet veel meer doen aan hun console en Nintendo zou nog veel overtuigender zijn geweest.

[ Voor 37% gewijzigd door Smoonshine op 19-05-2006 19:27 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS had op de e3 vorig jaar toch ook alleen maar dual G5's staan en geen x360's terwijl die een paar maanden later op de markt kwam?

Ik weet echt niet wat ik moet denken van het hele specs verhaal. Aan de eene kant denk ik een 1,1Ghz cpu en een r520 ati chip (bv 8 a 12 pipes @ 300 a 400Mhz) inc de rest van het systeem moet toch wel te maken zijn voor een 200 euro en zal ook behoorlijk presteren omdat ze geen HD hoeven te ondersteunen. Aan de andere kant vraag ik me dan af waarom nintendo dat niet laat zien. Al zijn daar ook weer redenen voor zo hebben ze tijdens de e3 al gezegd dat ze niet veel hebben laten zien tijdens de conf. omdat ze wouden dat mensen met de wiimote in aanraking kwamen en zo zelf voelden hoe het speelde. Als ze dan op gfx zouden focussen zou dat misschien afdoen aan de wiimote waar het uiteindelijk om gaat.

Dus ja ik weet het niet. +/- x360 gfx zou ik heel fijn vinden en ik denk dat dat ook wel haalbaar moet zijn voor een lage prijs maar ik houd het er op het moment maar op dat het niet veel beter word dan wat we tot nu toe hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:55:
Dus ja ik weet het niet. +/- x360 gfx zou ik heel fijn vinden en ik denk dat dat ook wel haalbaar moet zijn voor een lage prijs maar ik houd het er op het moment maar op dat het niet veel beter word dan wat we tot nu toe hebben gezien.
Ik weet niet of je al de koeling gezien hebt van de GPU van de 360, maar deze is alleen al groter dan de Wii. De Wii GPU is ook al af. Je moet het idee laten varen dat de Wii (zelfs op een lagere resolutie) krachtiger is dan de 360 of PS3.

EDIT:Aargh, nu beweren meerdere sites op basis van die ene forum post op de site van Nintendo dat de GPU nog niet af is. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door MetroidPrime op 19-05-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerucht ging dat die chip die af was op de r520 was gebaseerd.

En ja de x360 koeling is idd groot, maar die cpu en gpu zijn ook wel even iets sneller dan een 1,1ghz cpu. Je kan mij niet vertellen dat IBM geen 1,1Ghz cpu kan makken voor weinig geld die ook nog eens met minimale koeling gekoeld kan worden. Zelfde geld voor de gpu. Een singleslot koeler zou bv best passen in de Wii als je dan een tragere zuinigere chip heb gaat dat allemaal wel lukken.

Maargoed ik zij net ookal dat ik op het moment denk dat het niet beter word dan wat we op de e3 hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:03:
..........

Maargoed ik zij net ookal dat ik op het moment denk dat het niet beter word dan wat we op de e3 hebben gezien.
alsof het gene dat ze hebben laten zien op de e3 slecht is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:35:
[...]

Indeed. Vooral SMG vond ik er goed uitzien. :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:35:
[...]

Nouja niet slecht als in wat je krijgt voor de prijs. Maar om nou te zeggen dat het geweldig is nee. Nou verwacht ik dat ook niet voor 200 euro but you get the point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:37:
[...]

Nouja niet slecht als in wat je krijgt voor de prijs. Maar om nou te zeggen dat het geweldig is nee. Nou verwacht ik dat ook niet voor 200 euro but you get the point.
Advies van de dag: koop een Xbox 360 of een PlayStaton 3, ben je meteen val dat hele graphics probleem verlost! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 15-09 22:56
Koop ze gewoon alle drie ;)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:37:
[...]

Super Mario Galaxy was wel degelijk geweldig. Die demo was met name op het gebied van effecten en belichting een enorme verbetering ten opzichte van de Gamecube. Alleen Metroid Prime 3 en dat oerlelijke Tony Hawk spel vielen mij echt tegen op het gebied van graphics. Zelfs de extreem simpel ogende Wii Sports en Wii Music demo's gebruikten al effecten die niet mogelijk waren op de Gamecube. Grafisch mag de Wii dan niet helemaal mee kunnen komen met de Xbox 360 en de PS3, maar het ziet er nog steeds fantastisch uit.

Nintendo had overigens het volgende te zeggen over de graphics van de Wii:
So will the system specs change? The answer is they're still finalizing it. But as far as what you saw at E3 we think that was very indicative of the experience Wii will offer... It was Wii hardware
Bron

Kort samengevat, de hardware is nog niet klaar voor massaproduktie, daarom zit de Wii momenteel in een Gamecube case. Nintendo en ATi zijn nu bezig het ontwerp van de GPU af te ronden, maar de GPU die de Wii op E3 gebruikte gaf een goede indicatie van wat je moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:32:
[...]

Advies van de dag: koop een Xbox 360 of een PlayStaton 3, ben je meteen val dat hele graphics probleem verlost! :Y)
Maar dan heb ik geen wiimote ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:33:
[...]

Maar dan heb ik geen wiimote ;)
dan moet je wachten tot de ps4 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:59:
[...]

Super Mario Galaxy was wel degelijk geweldig. Die demo was met name op het gebied van effecten en belichting een enorme verbetering ten opzichte van de Gamecube. Alleen Metroid Prime 3 en dat oerlelijke Tony Hawk spel vielen mij echt tegen op het gebied van graphics. Zelfs de extreem simpel ogende Wii Sports en Wii Music demo's gebruikten al effecten die niet mogelijk waren op de Gamecube. Grafisch mag de Wii dan niet helemaal mee kunnen komen met de Xbox 360 en de PS3, maar het ziet er nog steeds fantastisch uit.

.
wat ik laatst bij gamekings zag, was dat bijvoorbeeld red steel met de wii remote op gamecube hardware afspeelde. Misschien dat dat ook het geval was voor Metriod en tony hawk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:30:
[...]

wat ik laatst bij gamekings zag, was dat bijvoorbeeld red steel met de wii remote op gamecube hardware afspeelde. Misschien dat dat ook het geval was voor Metriod en tony hawk??
Dat viel mij ook al op. Zou dan de mogelijkheid nog bestaan dat de Wiimote ook voor Gamecube spellen (voor een laatste boost) beschikbaar gaat zijn? :D

Voor degenen die dat stukje nog eens willen zien, morgenmiddag om 12.00 uur is er nog een herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:11:
[...]

Dat viel mij ook al op. Zou dan de mogelijkheid nog bestaan dat de Wiimote ook voor Gamecube spellen (voor een laatste boost) beschikbaar gaat zijn? :D

Voor degenen die dat stukje nog eens willen zien, morgenmiddag om 12.00 uur is er nog een herhaling.
Op die manier is Nintendo in strijd met hun eigen product. Niet echt de bedoeling lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu te luisteren naar de BK soundtrack. en hij bevalt me prima.
Bedankt voor de tip ^O^
--

p.s de topic search is niet up to date
http://yamauchi.selwerd.nl/~d3/search.php

Jammer want ik wou wat meningen vinden van volwassen tweakers over Tales of Symphonia :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:13:
[...]

Op die manier is Nintendo in strijd met hun eigen product. Niet echt de bedoeling lijkt mij.
Dat valt wel mee, de Cube kan nooit de grafische kracht van de Wii aan. En Nintendo heeft nogal veel consoles (met name de handhelds) die elkaar net wel/niet beconcurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Roamor schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:44:
[...]

Dat valt wel mee, de Cube kan nooit de grafische kracht van de Wii aan. En Nintendo heeft nogal veel consoles (met name de handhelds) die elkaar net wel/niet beconcurreren.
Maar wat zou Nintendo eraan hebben. Dan krijg je straks nog 3 of 4 titels voor de Cube die je met de wiimote kunt spelen. Aangezien ze de keuze dan hebben uit een Cube van 80 euro en een Wii van zeg 200 euro. Op de Wii kunnen ze die spellen ook spelen + alle andere cube spellen en je bent ook nog eens verzekerd van de toekomst.Die 80 Cube euro's is dan gewoon weggegooid geld, aangezien je op een gegeven moment toch wel aan de Wii moet. Komt nog eens bij dat Nintendo tegen die tijd zoveel mogelijk Wii's wil verkopen en het dus nooit in zijn hoofd zal halen om de cube op dat moment met dezelfde functionaliteit op de markt te plaatsen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:27:
[...]

dan moet je wachten tot de ps4 >:)
Ik wil ook geen 1000 euro voor een console betalen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

And we thought the GameCube wasn't at E3 ...

Thanks in part to a broken Wii title and a quick attendee, pictures have been floating around the internet that prove the Wii consoles we were seeing were just displays, and that all of the demos were being run in GameCubes. We've received numerous e-mails about the wire-cluttered image to the right of this post, but now Nintendo of America has come out and confirmed that, in fact, the Wii games were being played through GameCubes -- or, more accurately, Wii hardware embedded in a GameCube, "made specifically for the E3 show and is not the final mass-production version."

NOA's PR Manager Matt Atwood noted that "for some of the games that you've seen, the focus for them was not graphics at all," hinting that a few of the titles may seen graphical improvements. Atwood stated that the system specs are still being finalized, but that their E3 showing was "very indicative of the experience Wii will offer." Don't get your hopes up for vast technical improvements.

To be fair, the PlayStation 3's were being run off dev kits this year, and last year's Xbox 360 games were being played on Apple G5 computers.
Het zat dus wel in een GameCube behuizing, maar de hardware was van de Wii. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

pasta schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:05:
[...]
Het zat dus wel in een GameCube behuizing, maar de hardware was van de Wii. :)
Zoals hier ook al stond MetroidPrime in "Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 62" :P

Maar is ook niet zo heel vreemd lijkt mij. Als de Wii in beginsel weinig meer is dan een opgevoerde GC, dan is het het goedkoopste om de devkits ook daadwerkelijk opgevoerde GC's te laten zijn. Dus GC moederbord en drive met daarop een opgevoerde proc en videokaart. Dan heb je al vrij snel een apparaat dat niet zoveel verschilt van de uiteindelijke Wii.

Overigens hoop ik nog wel dat de specs op het laatste moment toch wat naar boven bijgesteld worden. Dus niet de specs zoals op IGN stonden, maar zoals hier in topic al gezegd werd met een proc sneller dan 1Ghz en misschien nog hardwarematige ondersteuning voor physics en AI en niet n de laatste plaats DD!!!!! Dat heeft echt 99% van de bevolking tegenwoordig, dus daar moet gewoon gebruik van gemaakt worden, een spel wordt daar echt niet veel duurder van om te maken en de licentiekosten kunnen ook niet heel hoog zijn aangezien de grootste budget geluidskaarten al over DD beschikken.

[ Voor 22% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-05-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De physics ondersteuning is al bevestigd door een ontwikkelaar van Elebits (Hoedje in "Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 62"). Hij zegt niet expliciet dat het hardwarematig is, maar gezien de lage specs van de Wii moet dat bijna wel, ook in combinatie met de controller. Het zou naar mijn mening ook typisch iets voor Nintendo zijn. De verdere snelheden maken mij eigenlijk niet zo gek veel uit, ik vond de filmpjes van E3 mooi zat. Ik hoop alleen ook op DD, maar gezien geen uitspraken daarover en de speaker in de controller, ben ik heel bang dat dat er toch niet erop zal zitten.

/me Hoedje is vooral blij dat we de wel/niet Gamecube/Wii discussie op E3 kunnen afsluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Volgens mij ken ik 1 persoon met 5.1 boxjes aan z'n tv/dvd combi. Heb het zelf aan enkel aan m'n pc. Ik weet ook het verschil nooit tussen al die verschillende dolby nogwat standaarden, laat staan dat de gemiddelde gamer dat weet. :) Dus ik denk dat die 99% nog wel mee zal vallen ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Hoedje: Dat er al wat over physics gezegd was weet ik, alleen zoals jij ook zegt het is nog niet officieel dat het hardwarematig is. Lijkt me wel en zo positief zijn omdat dat gedeelte dacht ik meestal ook goed gebruikt kan worden voor AI.

@Captain N: Dan ken je er nu 2 :P Verder is het onder studenten tegenwoordig heel normaal om een DD set te hebben (brak of niet brak), dus ik ben zeker niet de enige. Verder vind ik het vooral makkelijk omdat ik het geluid dan digitaal kan aansluiten en het niet meer doorgelust hoeft te worden via mijn tv. Met digitaal is het veel makkelijker om het geluid zonder kwaliteitsverlies uit mijn versterker te laten komen en DD is een standaard die door meer apparatuur ondersteund wort dan DPLII. Mijn Marantz versterker heeft namelijk geen DPLII maar wel DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Maar of er nu veel mensen weten wat het verschil is tussen al die dingen? Ik denk dat de meeste mensen wel inzien dat surround sound met 5 boxjes leuker is dan mono/stereo, maar al die technische termen die daarbij komen zal ze waarschijnlijk een worst weten. Ook al ben ik zelf wel een beetje technisch ingesteld (meer dan de gemiddelde persoon iig), ik zou het ook echt niet weten wat nou het verschil is. Ik ben er inmiddels achter dat DD dan het beste is, omdat steeds over het gemis ervan geklaag wordt hier. Maar daar houdt het toch wel zo'n beetje op. Ik denk dat het belangrijker is voor de echt technische mensen en audiofielen, maar de gemiddelde gamer zal het verschil niet weten.

Wat studeer jij trouwens? Ik ken tientallen studenten, maar daarvan ben ik de enige met een breedbeeld tv bijvoorbeeld. Het gros heeft een 37 cm tv'tje als ze uberhaupt al een tv hebben. Die ene persoon met 5.1 setje had die bij zijn telefoon gekregen. :P Zelfs lui die ik ken bij Informatica/kunde doen het ook allemaal zonder high-tec apparatuur.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens zou ik niet te veel verwachten over het geluid.

Op IGN vermelde ze al dat tijdens het intro filmpje van MP3 gewoon het oude DPLII scherm in beeld kwam. Dus ik denk dat er voor games gewoon weer DPL II gebruikt zal gaan worden.

Of het moest komen omdat DD etc nog niet ingebouwt / klaar was.

Als ze het afspelen van normale dvd's ondersteunen zullen ze ook DD 5.1 en DTS moeten ondersteunen en een digitale aansluiting erop hebben. Anders heeft het geen nut.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik ken niemand die _niet_ een DD of DTS 5.1 setje heeft staan. Anders dan 72 > breedbeeld en tegenwoordig zelfs 31 inch LCD zie ik ook niet vaak meer in mn omgeving :X
Apart dat daar zon verschil in zit per persoon.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:12

SD5k

>4&X

TheEvilCuber schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:52:
Ik ken niemand die _niet_ een DD of DTS 5.1 setje heeft staan. Anders dan 72 > breedbeeld en tegenwoordig zelfs 31 inch LCD zie ik ook niet vaak meer in mn omgeving :X
Apart dat daar zon verschil in zit per persoon.
Wow, je hoort bij de elite. ;)

Maar serieus, is ook moeilijk te vergelijken, in het studentenleven heeft inderdaad niet iedereen hightech apparatuur thuis op zn kamer/flat staan. Ik ook niet, heb wel breedbeeld, maar het geluid gaat gewoon via mn stereo. De enige mensen die ik ken die 5.1/DD in hun huiskamer hebben zijn degenen die nog bij hun ouders wonen.

Eerlijk gezegd zit ik er ook niet direct op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

-Sander schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:56:
[...]

Wow, je hoort bij de elite. ;)

Maar serieus, is ook moeilijk te vergelijken, in het studentenleven heeft inderdaad niet iedereen hightech apparatuur thuis op zn kamer/flat staan. Ik ook niet, heb wel breedbeeld, maar het geluid gaat gewoon via mn stereo. De enige mensen die ik ken die 5.1/DD in hun huiskamer hebben zijn degenen die nog bij hun ouders wonen.

Eerlijk gezegd zit ik er ook niet direct op te wachten.
Die vrienden van me zijn allemaal arme studenten :X (thuiswonend en inclusief mezelf) De tv in hun eigen kamer is vaak groter / beter dan die in de huiskamer :+ De prioriteiten liggen gewoon op de juiste plaats ;)
Elite lol.. 8)7 ik verdien meer dan mn ma :|

[ Voor 14% gewijzigd door Collaborator op 20-05-2006 20:06 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

TheEvilCuber schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:03:Die vrienden van me zijn allemaal arme studenten :X (thuiswonend en inclusief mezelf) De tv in hun eigen kamer is vaak groter / beter dan die in de huiskamer :+ De prioriteiten liggen gewoon op de juiste plaats ;)
Elite lol.. 8)7 ik verdien meer dan mn ma :|
Maar wel thuiswonende studenten dus? Dat is heel wat anders dan wanneer je helemaal op je eigen geld moet teren zoals ikzelf. Ik ben bijvoorbeeld nu al aan het sparen om bij de Wii launch geen games aan me voorbij te laten gaan door een beperkt budget.

En bij mij is de TV in de huiskamer stukken beter dan die in de slaapkamer, beide TV's en kamers zijn dan ook gewoon van mij. :7

edit: en dat 'elite' was spottend bedoel uiteraard ;)

[ Voor 43% gewijzigd door SD5k op 20-05-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Als je meer verdient dan je moeder zou ik je inderdaad niet bestempelen als arme student. Al helemaal niet als je ook nog thuis woont. Of je moeder moet op straat zwerfen of zo :P

Bovendien denk ik ook niet dat het ligt aan dat mensen het niet kunnen betalen, maar meer dat het ze niet interesseert of er niks vanaf weten. Welke gemiddelde laptop-gebruiker kijkt er nou bijvoorbeeld naar al die verschillende type beeldschermen die er zijn (WXGA en weet ik het)? Of de responsetime bij flatscreen monitoren? Of de rpm van de harde schijf bij aankoop van een PC? De gemiddelde GoT-er waarschijnlijk wel, maar de gemiddelde koper zal volgens mij gewoon kijken naar of het beeldscherm er leuk uit ziet, kijken naar hoe groot de harde schijf is, en of je er een (willekeurige) 5.1 set op kan aansluiten.

[ Voor 64% gewijzigd door Captain N op 20-05-2006 20:18 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm het is niet echt interessant om te lezen wie er nou wel of niet een DD setje heeft.
Gaat deze discussie nog lang duren? :)

Wie heeft eigenlijk de topic search gemaakt/de rechten om em up te daten?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Het maakt natuurlijk ook niet uit wie er wel en wie er niet een DD setje heeft. Iemand die zo'n setje heeft ziet graag de mogelijkheid dat die gebruikt wordt. Dat niet iedereen er gebruik van maakt hoeft niet te betekenen dat je het er niet in mag stoppen. Je moet gewoon elke klant tevreden houden. En dat is dus ook meteen het hele issue met HDTV. Mensen die er geen hebben zullen het niet missen, mensen die wel zo'n ding hebben vinden het jammer als hun console dat niet ten volle benut. Nu denk ik wel dat DD wat meer ingeburgerd is dan HDTV.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

En vervolgens zie je dat veel mensen een 5.1 / 7.1 (ok gebeurt met 7.1 minder) setje van matige tot dramatische kwaliteit hebben. Wel leuk, DTS e.d. maar als je dan poepspeakers neemt, begrijp je het ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
http://lineupssbb.ytmnd.com/ :D

Lijkt me wel een leuke lineup :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Precies. Mijn punt was ook niet dat de meesten er niks van weten en het daarom niet in de console hoeft te zitten. Ik wilde alleen even reageren op de stelling dat 99% DD heeft en het daarom er per se in moet zitten. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Rechten, het is zeker niet zo dat iedereen een DD setje heeft staan met een grote tv, maar voor 150,- koop je tegenwoordig al een DD setje en dat werkt bij films best wel aardig. En het komt best vaak voor dat als mensen op kamers gaan ze een DVD-receiver-alles-in-1 setje en een tv(tje) kopen en zo'n set heeft eigenlijk altijd DD. Grote tv komt minder vaak voor, daar dat te veel ruimte inneemt.

Die 99% was natuurlijk overdreven, maar bij HDTV zei Nintendo dat het niet genoeg ingeburgerd was en dat ze bij de volgende generatie wel HDTV gingen gebruiken omdat dan genoeg mensen het hebben. DD is iets dat beter ingeburgerd is dan DPLII, dus het is gek dat ze voor DPLII kiezen als standaard. Daarnaast is DD nu waarschijnlijk net zo ingeburgerd als HDTV over 5 jaar. Behoorlijk veel mensen hebben het thuis staan. Dan komt Nintendo ook nog eens met hun speaker in de Wiimote omdat geluid belangrijk zou zijn. Dat alles opgeteld maakt dat Nintendo eigenlijk niet om DD heenkan, helemaal als ze ook nog eens met DVD functionaliteit komen.

[ Voor 39% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-05-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Is dat DD eigenlijk wel backwards-compatible dan zeg maar? Dus kan je de Wii wel aansluiten op een DD setje als 'ie alleen DPLII heeft? Als dat niet zo is zou het wel karig zijn idd...

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Veel tweakers hebben een verkeerd beeld van de gemiddelde student. Een tweaker zal meer tweakers als vrienden hebben dan een niet-tweaker. En aangezien bij tweakers de drempel om dure hifi/video spullen te kopen wat lager ligt, denken veel mensen hier dat studenten allemaal duur spul hebben staan. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

BlackJack schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:27:
Veel tweakers hebben een verkeerd beeld van de gemiddelde student. Een tweaker zal meer tweakers als vrienden hebben dan een niet-tweaker. En aangezien bij tweakers de drempel om dure hifi/video spullen te kopen wat lager ligt, denken veel mensen hier dat studenten allemaal duur spul hebben staan. Niet dus.
Geen van mn vrienden is tweaker hoor.. in tegendeel. Maar iedereen kent volgendsmij echt wel 5.1 DD en DTS.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Captain N schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:26:
Is dat DD eigenlijk wel backwards-compatible dan zeg maar? Dus kan je de Wii wel aansluiten op een DD setje als 'ie alleen DPLII heeft? Als dat niet zo is zou het wel karig zijn idd...
Dolby Digital en Dolby Pro Logic zijn niet compatible met elkaar. Je kunt wel een Pro Logic signaal in een stereo Dolby Digital signaal stoppen, maar ze zijn niet compatible met elkaar. De meeste moderne DD sets bieden echter wel DPLII ondersteuning. Als je een wat oudere set hebt heb je misschien de kans dat deze alleen DPL1 ondersteuning heeft, maar DPLII is wel weer backwards compatible met DPL1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik vond net dat DD digitaal is, maar dat had ik ook wel af kunnen leiden uit de naam. Wat er niet digitaal aan DPL II is ontgaat me alleen dan weer een beetje geloof ik. Als ik het goed begrijp wordt het in een stereo stream opgeslagen, en moet het daar weer uit ge-extract worden. Bij DD wordt ieder channel apart opgeslagen. Correct? Maar wat voegt dat nu toe? Net iets beter geluid of zo? En DTS... ik weet dat er een logo'tje van staat op uhm... of m'n Gamecube (Q) of m'n DVD-speler (of beiden). Maar wat dat dan weer is, ik zou het echt niet weten. Ik zou niet eens weten waar de afkorting voor staat. Ik heb ook nog nooit het gevoel gehad dat het geluid bagger is of zo.

Ik vroeg net nog even aan een vriend met een enorme DVD-collectie en Informatiekunde-student of hij me even het verschil precies kon uitleggen. Maar het eerste wat 'ie zei is dat volgens hem DPL II beter was dan DD. Geeft maar weer aan dat ook zelfs de geïnteresseerde en technisch niet compleet hersenloze mensen niet altijd weten wat het nu allemaal is. Volgens mij moet het Home Theatre gebeuren toch echt wel (een beetje) je hobby zijn wil je dit soort dingen allemaal weten.

Dat DPL II niet compatible is met alle DD setjes vind ik alleen dan wel weer wat teleurstellend. Wat krijg je dan voor geluid uit je oude DD setje die geen DPL II ondersteund? Gewoon stereo? En hoe zit het met ontwikkelkosten? Is het (veel?) duurder om DD in je console te implementeren dan DPL II? En idem voor de game developers in hun games? Zo ja, dan kan ik wel begrijpen dat Nintendo hier (nog) niet aan wil...

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Captain N schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:47:
Ik vond net dat DD digitaal is, maar dat had ik ook wel af kunnen leiden uit de naam. Wat er niet digitaal aan DPL II is ontgaat me alleen dan weer een beetje geloof ik. Als ik het goed begrijp wordt het in een stereo stream opgeslagen, en moet het daar weer uit ge-extract worden. Bij DD wordt ieder channel apart opgeslagen. Correct? Maar wat voegt dat nu toe? Net iets beter geluid of zo? En DTS... ik weet dat er een logo'tje van staat op uhm... of m'n Gamecube (Q) of m'n DVD-speler (of beiden). Maar wat dat dan weer is, ik zou het echt niet weten. Ik zou niet eens weten waar de afkorting voor staat. Ik heb ook nog nooit het gevoel gehad dat het geluid bagger is of zo.
DPLII is een methode om een Surround sound signaal in een stereo signaal te stoppen. Het grote verschil tussen DD en DPLII is dat bij DD met name de achterste kanalen beter van elkaar gescheiden zijn, waardoor je een beter surround-effect krijgt. Van DTS weet ik alleen dat het geluid (hoorbaar) beter is dan DD en dat een DTS geluidsspoor ongeveer drie keer zo veel ruimte op een DVD inneemt als een DD geluidsspoor.
Dat DPL II niet compatible is met alle DD setjes vind ik alleen dan wel weer wat teleurstellend. Wat krijg je dan voor geluid uit je oude DD setje die geen DPL II ondersteund? Gewoon stereo? En hoe zit het met ontwikkelkosten? Is het (veel?) duurder om DD in je console te implementeren dan DPL II? En idem voor de game developers in hun games? Zo ja, dan kan ik wel begrijpen dat Nintendo hier (nog) niet aan wil...
Als je een oud setje hebt, dan krijg je DPL 1 surround sound met de achterste twee kanalen samen in mono. Je hoort dan dus geen verschil tussen wat er uit de twee achterste speakers komt.

Ik ben geen audio-expert, dus het kan zijn dat er in het bovenstaande verhaal nog wat fouten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 15-09 22:56
One advantage of DTS (for DVDs) is that it has a much higher bitrate than equivalent Dolby tracks. DTS 5.1 typically uses 768-1536 kbit/s (overall), while Dolby 5.1 uses 384-448 kbit/s. Proponents claim these extra bits give higher fidelity and a greater dynamic range, providing richer and more life-like sound. They also claim that DTS is louder and has less hiss at the same volume.
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Theatre_System

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het grote verschil tussen DD en DPL/DPLII is dat de eerste sowieso een digitaa signaal is waarbij alle kanalen gescheiden zijn en dat DPL en DPLII, zoals MP ook al zei, in een stereo signaal verwerkt zijn en dus ook op een analoge drager kunnen staan. Daardoor werkt het dus ook nog als je cube analoog op je tv aansluit en het geluid vervolgens weer analoog is doorgelust naar je versterker., de kwaliteit van DPL en DPLII is echter wel degelijk lager dan DD. Als je echter goede kabels gebruikt dan zal het verschil tussen DD en DPLII niet zo groot zijn (behoorlijk klein zelfs denk ik), alleen dan moet je dus in je hele "lus" goede kabels hebben en in je tv moet het ook nog eens niet het geluid verneuken, een aparte digitale uitgang is dan gewoon makkelijker.

DTS is trouwens weer een heel ander verhaal, het heeft een hogere bitrate dan DD, maar het is niet "de"officiele standaard op DVD. Elke DVD moet een DD signaal dragen (kan ook DD stereo zijn) en DTS wordt dan ook minder ondersteund, met name op oudere apparatuur (zoals ook op mijn versterker) ontbreekt DTS.

@Blackjack:Een simpel alles in 1 setje heb je al vanaf zo'n 130,- daar hoef je dus echt geen tweaker voor te zijn als je het aanschaft. Veel mensen vinden het gewoon makkelijk om 1 apparaat te hebben staan dat tegelijkertijd DVD speler en radio/versterker is.

@Captain N: Het is idd zo dat je er wat vanaf moet weten om het verschil tussen alle standaarden te kennen, dus het zal Nintendo echt niet veel klanten gaan kosten. Maar veel mensen weten ook niet dat er een verschil is tussen PAL en NTSC en zo'n beetje elke tv van de afgelopen 10 jaar kan met beide systemen overweg, dus Nintendo zou de Wii ook best alleen in NTSC kunnen uitbrengen, het werkt zeer waarschijnlijk toch wel. Beetje kromme vergelijking, maar DD is gewoon de standaard voor surround geluid en DPLII niet, dus gebruik gewoon de standaard zou ik zeggen. Ik zie alleen maar voordelen.
Captain N schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:47:
DPLII is zoals MP al zei wel compatible met DPL en dat hebben vrijwel alle versterkers ook wel aan boord, alleen mis je dan de scheiding op de achterkanalen en de scheiding tussen de andere kanalen is minder. Een geluidskaart die DD onderseteunt kost 7,- zag ik net in de pricewatch. Ik kan me dus niet voorstellen dat DD voor veel extra kosten zou zorgen. Voor developers kan het ook niet zoveel kosten betekenen, aangezien DPLII al in de buurt komt, dus als je daar wat mee wilt doen zullen de kosten net zo hoog zijn als bij DD.

Sommige mensen zijn in staat om een spel als Quake te spelen alleen op geluid, dus geluid kan zeker wel wat toevoegen aan een spel. Vooral bij FPS spellen, ideaal voor de Wii, voegt het wat aan de beleving toe als geluid dat van rechtsachter moet komen ook echt van rechtsachter komt.

Maar volgens mij heb ik nu wel weer genoeg geluld over DD ;)
Ik ben er groot voorstander van, maar nogmaals ik denk niet dat mensen de Wii snel zullen laten
staan als het er niet op zit.

Edit: Lees ik op wikipedia toch nog even het volgende in dit artikel:
The audio data on a DVD movie can be of the format PCM, DTS, MP2, or Dolby Digital (AC-3). In countries using the NTSC standard any movie should contain a sound track in (at least) either PCM or Dolby AC-3 formats, and any NTSC player must support these two; all the others are optional. This ensures any standard compatible disc can be played on any standard compatible player. The vast majority of commercial NTSC releases today employ AC-3 audio. The official allowed formats for the audio tracks on a DVD Video are:
Als Nintendo dus wil zeggen dat de Wii ook als DVD speler ingezet kan worden, dan moet de Wii dus DD (heet ook wel AC-3) ondersteunen, ik weet niet of de Wii er dan ook een output voor moet hebben (denk het niet), maar hij moet er dus wel mee overweg kunnen. Zou me vreemd lijken als die uitbreiding van de Wii om DVD's nog een extra chip zou bevatten die DD mogelijk maakt, dus lijkt me logischer als het er dan vanaf het begin in zat. Maar ik zit er wel eens vaker naast :P

[ Voor 65% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-05-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het nou écht zo veel uit? Voor mij in ieder geval niet. Ik denk trouwens dat we wel kunnen aannemen dat er ondersteuning geboden gaat worden voor Dolby Pro Logic 2. Bij enkele Gamecube games had je die geluidsoptie namelijk ook al ter beschikking. Nintendo gaat natuurlijk niet hun product slechter maken dan het vorige neem ik aan...

Dolby Pro Logic 2 hebben we, en Dolby Digital of DTS kunnen we krijgen. Allemaal heel leuk en aardig, maar zo'n extreem verschil is het nu ook alweer niet hoor. En ik heb hier thuis ook een hele mooie grote TV aangesloten op een Dolby Pro Logic 2 setje. Echter maak ik er helemaal niet zo veel gebruik van eigenlijk. Voor mij is geluid in stereo geluid eigenlijk al ruim voldoende. Via de TV klinkt het eigenlijk al allemaal heel goed vind ik. Surround geluid is natuurlijk zeker wel een leuke optie, en het klinkt soms ook echt wel heel erg mooi. Voor de rest maak ik me er eigenlijk helemaal niet zo druk over. Ik vind het eigenlijk maar net zo'n flauwe hype als dat hele HDTV van tegenwoordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:16

Jammer want ik wou wat meningen vinden van volwassen tweakers over Tales of Symphonia :>
Kopeh!

ToS is naar mijn bescheiden mening the RPG to own op de 'Cube. OK, hoogstens dat Skies of Arcadia beter is maar die heb ik nog niet ;)

ToS is heerlijk cellshaded en qua verhaal ook best cool. Je moet alleen ff door de redelijk suffe eerste paar uur heen... En je moet door de voiceacting heen prikken die niet je-van-het is maar toch stukken beter dan de op-een-holle-WC-opgenomen Baten Kaitos voices.

Grafisch OK, muziek OK, verhaal OK, tijdsduur ook OK. Niet te moeilijk, redelijk leuke sidequests. ToS = must have.

En ik ben redelijk volwassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mwoah het verschil tussen DPL II en DD 5.1 is zeker wel te horen. DD is allemaal iets schoner kwa geluid en de kanalen worden beter gescheiden van elkaar.

DPL II maakt immers van een stereo geluid een 5.1 geluid. :)

Maargoed DPL II word sowieso ondersteund vanwege de backwards compatibility met de GC games dus dat zit er sowieso op.

Maar zoals ik al zei als de Wii ook dvd's kan afspelen dan is een digitale uitgang + DD 5.1 ondersteuning echt wel nodig. Anders is het gewoon een overbodig iets.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Bedankt voor de uitgebreide uitleg, nu is het allemaal wat duidelijker :) Als ik later groot ben toch ook nog maar eens een fancy setje kopen dan :) Maar voorlopig voldoet mijn grote CRT breedbeeld aangesloten op 4 stereo boxen van mijn stereo ook nog wel, als arme student. ;)
schnumi schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:22:
Maar zoals ik al zei als de Wii ook dvd's kan afspelen dan is een digitale uitgang + DD 5.1 ondersteuning echt wel nodig. Anders is het gewoon een overbodig iets.
Hm... wat zou er dan gebeuren als ik een DVD met DD geluid af zou spelen via de Wii, even er vanuit gaande dat het een DVD speler en DPL II bevat? Gewoon stereo neem ik aan?

[ Voor 46% gewijzigd door Captain N op 21-05-2006 00:26 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Captain N schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:22:
Hm... wat zou er dan gebeuren als ik een DVD met DD geluid af zou spelen via de Wii, even er vanuit gaande dat het een DVD speler en DPL II bevat? Gewoon stereo neem ik aan?
Als de Wii DVD's kan afspelen dan zal er dus een chip in moeten zitten die met DD om kan gaan, als er dan geen digitale uitgang op zit, dan zal het signaal gedownmixed worden naar 2 kanalen (als het DD 5.1 is, want DD kan ook stereo of 4 kanaals zijn) stereo, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de Wii er DPLII van zou maken, want zulke chips zijn denk ik wel weer best wel duur om dat realtime te encoden. De enige manier om bij een DVD van DPLII geluid te genieten is als het stereo kanaal op de DVD het DPLII signaal bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oscar Mopperkont schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:03:
[...]

Als de Wii DVD's kan afspelen dan zal er dus een chip in moeten zitten die met DD om kan gaan, als er dan geen digitale uitgang op zit, dan zal het signaal gedownmixed worden naar 2 kanalen (als het DD 5.1 is, want DD kan ook stereo of 4 kanaals zijn) stereo, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de Wii er DPLII van zou maken, want zulke chips zijn denk ik wel weer best wel duur om dat realtime te encoden. De enige manier om bij een DVD van DPLII geluid te genieten is als het stereo kanaal op de DVD het DPLII signaal bevat.
Volgens mij niet hoor. Vroeguh, waren er heel veel DVD spelers die geen digitale uitgang hadden, daar kwam gewoon stereo uit met twee tulpjes, dus ik neem aan dat dat gewoon op de DVD staat.
Edit: Inderdaad dat is gewoon het PCM geluidssignaal: http://en.wikipedia.org/wiki/DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoedje schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:21:
Volgens mij niet hoor. Vroeguh, waren er heel veel DVD spelers die geen digitale uitgang hadden, daar kwam gewoon stereo uit met twee tulpjes, dus ik neem aan dat dat gewoon op de DVD staat.
Edit: Inderdaad dat is gewoon het PCM geluidssignaal: http://en.wikipedia.org/wiki/DVD.
Dan lees je het niet goed ;)

Ik haalde dat artikel al eerder aan en er staat:
In countries using the NTSC standard any movie should contain a sound track in (at least) either PCM or Dolby AC-3 formats,
Alle DVD spelers hebben wel een analoge uitgang en er zijn er ook die alleen een analoge uitgang hebben. Wil een DVD speler echter een DVD speler zijn dan moet het met het DD signaal om kunnen gaan, een DVD hoeft namelijk niet ook een PCM signaal te bevatten. Een (ntsc) DVD bevat dus in ieder geval een DD of PCM signaal. Als een DVD dus alleen een DD signaal bevat dan downmixen die spelers het signaal naar een analoog stereo signaal dat via de tulpstekkers doorgegeven wordt. Maar de DVD speler moet dus wel met het DD signaal om kunnen gaan. Aangezien elke DVD speler dat downmix trucje moet kunnen, aangezien er ook mensen zijn die niet een DD versterker hebben en een TV er al helemaal niet mee om kan gaan, is de enige besparing die je op een budgetspeler dan nog kan behalen gewoon het weglaten van een digitale uitgang. Dat bespaart misschien niet zoveel geld, maar bij de echte budgetspeler is elke cent meegenomen natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-05-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:37:
Sommige mensen zijn in staat om een spel als Quake te spelen alleen op geluid, dus geluid kan zeker wel wat toevoegen aan een spel. Vooral bij FPS spellen, ideaal voor de Wii, voegt het wat aan de beleving toe als geluid dat van rechtsachter moet komen ook echt van rechtsachter komt.
Dat is wel een beetje onzin hoor, zonder het beeld ben je echt nergens. Het geluid voegt wel een hoop toe, dat klopt wel, maar alleen op het geluid spelen en dan ook nog winnen lijkt mij onzin. Overgens heeft Quake alleen stereo geluid. ;)

Nog even wat over de Wii dan maar (:+):
De mensen achter DS-gamer.nl hebben een nieuwe site opgericht, namelijk WiiGamer, naar mijn mening een mooie en Wii-waardige site.
Misschien iets voor in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt wel een hele mooie site hoor! Ziet er goed uit, en bevat natuurlijk ook al het nieuws dat je als Wii geïnterreseerde wilt weten! Ik ga er in ieder geval eens vaker op bezoek de komende tijd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
-Sander schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:08:
Overgens heeft Quake alleen stereo geluid. ;)
Off-topic, maar stereo moet in principe voldoende zijn voor 3D geluid.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RayNbow schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:54:
[...]

Off-topic, maar stereo moet in principe voldoende zijn voor 3D geluid.
Als je dolby prologic achtig geluid wilt wel, voor dolby digital/dts achtige effecten (zeg 16 punten in de ruimte, excl. sub) wordt het wel érg lastig.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.