Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 62 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.538 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

-Geen online mogelijkheden (of je moet PSO leuk vinden)
-Onhandig medium (geen dvd-speler, beperkte hoeveelheid data)
-Door bovenstaande wat minder 3rd party support
- 56k adapter of bba, net als bij de PS2
- 1,5GB per disc, meer dan zat. Maar inderdaad erg onhandig voor piraterij...
- 3rd party was minder door matige marketing en slechte reputatie van Nintendo dankzij de N64. Had niets te maken met online mogelijkheden aangezien die gelijk waren aan de PS2 en die wel populair werd.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MaxBurn schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:50:
[...]

- 3rd party was minder door matige marketing en slechte reputatie van Nintendo dankzij de N64. Had niets te maken met online mogelijkheden aangezien die gelijk waren aan de PS2 en die wel populair werd.
Leuk, die 56k adapter en BBA, maar je kon er alleen pso mee spelen via internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Even een tipje tussendoor (misschien al een keer genoemd hier): ik was gisteren bij Bart Smit (in Utrecht) en daar lag Metroid Prime 2 Echoes voor 25 euro, volgens het prijskaartje op het schap. Echter, toen ik 'm ging afrekenen bleek hij maar 15 euro te kosten! Voor iedereen die dit spel nog niet heeft, voor dit bedrag kun je deze goede titel toch eigenlijk niet laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

En welke PS2 games kon je in de eerste jaren online spelen? Zo goed als niets. De support bij Sony was exact hetzelfde als bij Nintendo: Geen. De support lag bij de third party's. Dit is een punt waar ALLEEN Microsoft credits verdiend. Sony en Nintendo deden niets. Bij Nintendo een bewuste keuze en gezien het feit dat ik werkelijk niemand ken (ja ze zijn er vast maar echt niet meer dan 10% van het totale publiek) die de laatste generatie consequent online speelde wellicht terecht. Iedereen die ik ken speelde wel een keer met zijn Xbox of soms PS2 online, maar het bleef bij een paar keer proberen/klooien.

[ Voor 56% gewijzigd door Max|Burn op 14-05-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:50:
[...]

Kijk jij neemt gelijk aan dat het onhandig is voor piraterij...sure, moet je zelf weten. Je kan moeilijk ontkennen dat een STANDAARD formaat dvd / cd niet handiger geweest zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De kosten van de GC discs waren marginaal hoger. Voor iemand die zo'n ding voor games koopt is er amper verschil. Nintendo doet er gewoon alles aan om piraterij tegen te gaan en dus was de keuze voor afwijkende discs niet onlogisch. (overigens is de GC maat wel een standaard, kijk maar naar de kleinere cd's / dvd's. Zelfde maat) Ze hadden op zich wel 12cm discs kunnen kiezen en vervolgens een gelijke beveiliging als de DC kunnen verzinnen. Dat had misschien beter geweest. Voor developers is er ook geen kont verschil.

Nintendo heeft met name een hoop verkloot op marketing, maar om de PS2 een betere online functionaliteit toe te bedelen gaat me echt te ver want dat is gewoon niet zo :)

Kijk je ook naar het aantal gekochte games / gc gamer dan zit dat bij Nintendo behoorlijk snor..dus hun keuze heeft niet slecht voor ze uitgepakt.

[ Voor 52% gewijzigd door Max|Burn op 14-05-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand had gisteren een leuk spel meegenomen.

PN03 Je bent een soort van laracroft die een beetje lastig rondloopt, kogels ontwijkt door het rollen naar links en naar recht, shieten wanneer de vijand niet op je schiet en powerups kopen.

heb het gisteren maar een half uur gespeeld en kwam niet verder dan het eerste level op normal. Ik vind het een tof spel. Enigzins vergelijkerbaar met ikaruga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:13
Werkt dat hele wii gebeuren ook op een projectie scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ja, aangezien er een sensor balk gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:11:
[...]

De gamecube had wel meer kritieken:
-Geen online mogelijkheden (of je moet PSO leuk vinden)
-Onhandig medium (geen dvd-speler, beperkte hoeveelheid data)
-Door bovenstaande wat minder 3rd party support

Maar gelukkig waren een aantal 1st party games het kopen meer dan waard :)

Én de Wii lost bovenstaande minpuntjes wel op.
Gamecube had geen goede online mogelijkheden omdat dat een keuze was van Nintendo zelf. PlayStation 2 heeft gewoon brakke mogelijkheden waarvoor je niet hoeft te betalen. En voor Xbox Live moet je maandelijks een zestal Euro's neerleggen.

De enige die het online gebeuren wel goed voor elkaar had was Microsoft. Echter moet je daar wel voor betalen. De online mogelijkheden van de PlayStation en de Gamecube heb ik eerlijk gezegd helemaal niet gemist.

Die kleine schijfjes van de Gamecube zijn helemaal niet onhandig. En qua opslagcapaciteit is het eigenlijk voldoende tot op heden. Gamecube verkopen blijven gewoon achter op de Xbox en PS2 verkopen omdat Jantje en Pietje daar niet goed gekopieerde games op kunnen spelen. De Gamecube is gewoon heel erg onvriendelijk op gebied van kopieën. PlayStation en Xbox zijn dar wat vriendelijker mee wat dat betreft. Een DVD speler is een leuke bijkomstigheid, maar het gros van de mensen heeft thuis echt wel een aparte DVD speler staan. De keren dat ik zelf een DVD heb afgespeeld op mijn PS2 kan ik op één of hooguit twee handen tellen.

Met de 3rd party support was het op de Gamecube inderdaad iets minder gesteld. En dat heeft |Nintendo vooral te danken aan de PS2. Hoewel de kwaliteit van hetgeen er is uitgebracht op de Gamecube toch echt wel heel erg goed te noemen is vind ik. Nintendo heeft dit ook wel een beetje te danken aan het "kiddy" imago eigenlijk. Persoonlijk vind ik dat er helemaal niks kiddy aan Nintendo is, maar veel pubertjes met een PS2 denken daar wel anders over! Het is gewoon zo dat wanneer er een bepaald imago aan een product vast hangt waar mensen zich niet mee wensen te identificeren, ze het product ook niet, of in ieder geval veel minder snel zullen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:57:
Iemand had gisteren een leuk spel meegenomen.

PN03 Je bent een soort van laracroft die een beetje lastig rondloopt, kogels ontwijkt door het rollen naar links en naar recht, shieten wanneer de vijand niet op je schiet en powerups kopen.

heb het gisteren maar een half uur gespeeld en kwam niet verder dan het eerste level op normal. Ik vind het een tof spel. Enigzins vergelijkerbaar met ikaruga
ooooh mijn god dat is echt het meest lineaire k*t-spel EVER...ja het begin is wel grappig...maar dat lvl 2 en 3 en 4 etc. verschillen dus TOTAAL niet van dat 1e lvl, op een enkel gangetje na.

Grootste miskoop van heel me leven dat spel (okay 19 eurie maar toch :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even een klein vraagje over de Wii:

als ik mijn camecube op mijn hd-tv aansluit ziet het er veel lelijker (blokkerig) uit dan op een ctr tv,
nou bied de Wii geen hd-tv ondersteuning maar ziet het er dan wel beter uit dan de camecube op zo'n tv? want volgens mij gebruikten ze op die beurs alleen maar flatscreens dus dan neem ik aan dat het er wel gewoon mooi op zo'n tv uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik vond dat zon heerlijk spel PN.O3.. Echt zon old skool spel waarbij je eindeloos de levels blijft spelen om de patronen van enemies te leren. Wel moeilijk Ik heb em nog voor 60 euro gekocht.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:28:

als ik mijn camecube op mijn hd-tv aansluit ziet het er veel lelijker (blokkerig) uit dan op een ctr tv,
nou bied de Wii geen hd-tv ondersteuning maar ziet het er dan wel beter uit dan de camecube op zo'n tv? want volgens mij gebruikten ze op die beurs alleen maar flatscreens dus dan neem ik aan dat het er wel gewoon mooi op zo'n tv uit ziet.
Gebruik jij niet toevallig een bagger kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:03

Je kan de Wii aansluiten middels s-video en RGB (net als de Cube) en component (voor 480P). Vooral component zou bij jouw TV moeten leiden tot beter beeld. Overigens zou een originele RGB kabel ook al moeten leiden tot beter beeld op elke TV die een RGB aansluiting heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 14-05-2006 15:52 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Gebruik je wel een component (dus GEEN composite) kabel? Alleen dan krijg je namelijk 480p (proscan) wat al een heel wat beter beeld geeft.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
is dat echt een heel verschil met RGB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:12

SD5k

>4&X

hellrazor schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:01:
is dat echt een heel verschil met RGB ?
Op een HDTV wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
alleen zit ik zo te kijken en zijn die GameCube Component Cables nergens meer te krijgen ;)
mja met de wii launch zullen er vast wel nieuwe komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

hellrazor schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:17:
alleen zit ik zo te kijken en zijn die GameCube Component Cables nergens meer te krijgen ;)
mja met de wii launch zullen er vast wel nieuwe komen
Het is ook niet zeker dat de Wii dezelfde aansluitingen gebruikt geloof ik (of heb ik wat gemist?), maar de kans is best groot inderdaad.

Die Gamecube kabels zijn wel moeilijk te krijgen inderdaad, Lik-Sang en Play-Asia hebben ze beide ook niet meer op voorraad.

Op ebay zijn er nog wel een aantal te vinden (zoals deze), maar daar wordt flink op geboden zoals je kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Op elke TV die RGB ondersteunt (en dat zijn meestal de wat betere TV's) is het een groot verschil, daar hoef je echt geen HDTV voor te hebben. Dat is eigenlijk hetzelfde verhaal met progressive, als je TV component ondersteunt is het meestal ook wel de moeite om hem zo aan te sluiten. Lezen Hoedje, lezen. Het ging om het verschil tussen RGB en progressive op een HDTV 8)7

/me Hoedje wist btw niet dat je de Gamecube ook middels component kabels aan kon sluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 14-05-2006 16:52 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Nintendo presentatie van een uur.

http://streamingmovies.ig...endo_e3_050906_wmvlow.wmv

Als de link al voorbij was gekomen, sorry.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:11

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Hoedje schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:51:
/me Hoedje wist btw niet dat je de Gamecube ook middels component kabels aan kon sluiten.
Niet op de laatste lichting Gamecubes, wel op eerdere, die hebben namelijk naast de standaart uitgang ook een digitale. En NTSC cubes hebben deze altijd, bij de PAL is die later geschrapt omdat hij amper gebruikt werd en ze zo weer wat konden besparen waarschijnlijk.
Goh, wat origineel zijn ze weer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 16-09 16:34
Wat ik bedoelde te zeggen was dat de Cube ondanks tegenvallende verkopen en 3rd party support zich toch heeft bewezen als minstens gelijkwaardig aan de rest. Ik zeker dat met name door de prijs best veel mensen toch een Cube hebben gekocht (ook nu laat in de life-cycle) en erachter komen dat er echt leuke spelletjes op uit zijn gekomen. Hierdoor denk ik dat de aanname van Sony day iedereen die een PS2 heeft gekocht ook een PS3 koopt niet echt gegrond is. Het feit is gewoon dat de X360 er al is en dus moet de PS3 daar overheen. De motion sensors in de controller zijn in mijn ogen too little too late maar wellicht dat ze met de eyetoy toch nog genoeg verschil kunnen maken. Maar dat ze zo zwaar op de blu-ray speler leunen vind ik een groot risico.
Ik denk dan ook dat in de volgende generatie alles nog open ligt. MS biedt het minst vernieuwende maar heeft wel de meest volwassen online dienst, maar biedt dat voor een scherpe prijs. Marktleider Sony biedt maar weinig nieuws en vraagt een hoge prijs. Nintendo komt met een hele andere aanpak (nieuwe gameplay, mindere gfx), heeft inmiddels ook een online netwerk en is waarschijnlijk het goedkoopst.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:52:
[...]

Gebruik je wel een component (dus GEEN composite) kabel? Alleen dan krijg je namelijk 480p (proscan) wat al een heel wat beter beeld geeft.
ik weet eigenlijk niet wat component en composite is :P maar ik gebruik gewoon de kabel die je standaart bij de gamecube krijgt zonder dat scart dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Kijk en daar ga je de fout in. Dat levert echt slecht beeld. De eerste stap die je kunt doen is gewoon een goede Nintendo RGB kabel te kopen.

Kost wel wat maar dat levert je echt veel beter beeld op, zeker op een LCD scherm valt dat goed op.

Hier nog even van slecht naar beter:

Composiet - s-video - RGB - component - HDMI etc

Dus ga morgen naar de winkel of bestel die RGB kabel via internet dat levert gegarandeerd veel beter beeld op. Maar koop dus wel de Nintendo versie he!! 3th party kabels zijn niks.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Gewoon bij de FRS en de Bart Smit kijken. Met een beetje geluk vind je er daar een voor 5~10euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:43:
[...]
ik weet eigenlijk niet wat component en composite is :P maar ik gebruik gewoon de kabel die je standaart bij de gamecube krijgt zonder dat scart dingetje
Dude, je hebt wel een hdtv maar weet niet wat component is? Paarlen voor de zwijnen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Spielberg en Miyamoto aan 't tennissen:
Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/BB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/AA.jpg

/me Hoedje is benieuwd wie er heeft gewonnen :D

Verder zijn de aanwijzingen dat de virtual console er uiteindelijk nog anders uit zal zien vrij sterk (zijn al meer uitspraken over geweest, van o.a. Iwata als ik me niet vergis):
Although the interface (separated by console) was still very tentative, the games on the Virtual Console worked flawlessly. Super Mario Bros. (NES), Super Mario World (SNES), Super Mario 64 (um…N64), Sonic the Hedgehog (Sega Genesis), and Bonk’s Adventure (T16) were all playable and were emulated perfectly, right down to the Minus World in Super Mario Bros. and the "Press Run Button" on Bonk's title screen.
http://e3.nintendo.com/ne...ly_becomes_playable_at_e/

Het is me nu ook duidelijk hoe het zit met het controller verhaal van Brawl (hier kun je zowel de opvatting van IGN als van Jeux-france uit distileren):
How will Super Smash Bros. for Wii take advantage of the controller?

Mr. Sakurai: We've actually been working with some different ideas, and we've found that trying to implement too much of the motion sensor could actually get in the way of the game. We're looking at trying to keep the controls simple, as they have been in past games. Of course, you all know that the Wii hardware has ports for the GameCube controller as well. So, I'll just say now that you may not want to throw away your GameCube controllers just yet!

Mr. Miyamoto and Nintendo have encouraged developers to really take advantage of the Wii Controller and find innovative ways to implement it into their games. So in that sense, I'm going in a different direction, and trying to offer something that has more of the standard control features that all of you have come to expect.
De visor is zeker niet weg uit MP3:
Samus will be traveling to multiple planets over the course of the game, and she'll come equipped with some new visors (including one that lets you take control of her ship to call in bombing runs, lift heavy objects out of her way, etc.). Corruption is currently slated to be a launch title.
http://e3.nintendo.com/ne..._get_epic_says_developer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:56:
[...]
Dude, je hebt wel een hdtv maar weet niet wat component is? Paarlen voor de zwijnen... ;)
mensen die niks van kabels en aansluitingen weten mogen geen hd-tv hebben? :9
hoeveel kost zo'n kabel dan? als het 5-10 euro's is valt het wel mee, maar ik vind het opzich wel een beetje vreemd dat als je zo'n ding koopt er dan een bagger kabel bij krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Een component Gamecube kabel gaat je zo 50euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:09:
[...]
mensen die niks van kabels en aansluitingen weten mogen geen hd-tv hebben? :9
Het zou inderdaad verboden moeten worden ;)
hoeveel kost zo'n kabel dan? als het 5-10 euro's is valt het wel mee, maar ik vind het opzich wel een beetje vreemd dat als je zo'n ding koopt er dan een bagger kabel bij krijgt
Ik meen dat ik voor de mijne (een officiële nintendo rgb scart kabel) zo'n 20 euro heb betaald, maar dit is al weer een tijdje geleden. Het levert je echter, zeker op zo'n tv als jij hebt, een behoorlijke winst in beeldkwaliteit op, dus ik zou het altijd doen.
En tja, ze leveren zo'n kabeltje er expres niet bij, dan kunnen ze je weer een extra accesoire verkopen..
-Sander schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:13:
Een component Gamecube kabel gaat je zo 50euro kosten.
Mja, component misschien wel, maar die zijn in de meeste gewone winkels niet echt te verkrijgen en rgb kabels wel. En ik denk dat viper337 met een rgb kabel al een hele verbetering zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Mwoah, op een HDTV zie je pas echt goed verschil met component, met een RGB kabel ziet het er dan ook niet echt geweldig uit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Hoedje schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:09:
Verder zijn de aanwijzingen dat de virtual console er uiteindelijk nog anders uit zal zien vrij sterk (zijn al meer uitspraken over geweest, van o.a. Iwata als ik me niet vergis):
Uit het persbericht van Opera kun je ook misschien wat afleiden. Daar staat namelijk in dat Nintendo expliciet op zoek was naar een browser met uitgebreide AJAX ondersteuning. Tijdens de persconferentie werd er al gezegd dat Opera vanaf het flashgeheugen in de console opgestart moet worden en dus mogelijk standaard onderdeel van het Wii OS zou zijn. De enige reden die ik kan bedenken dat Nintendo AJAX ondersteuning expliciet eist, is dat Nintendo webapplicaties voor de Wii aan het ontwikkelen is en dan denk ik met name aan de interface voor de Virtual Console.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Laatst online: 19-09 11:36
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:09:
[...]mensen die niks van kabels en aansluitingen weten mogen geen hd-tv hebben? :9
Dit snap ik nu echt niet, dan heb je een dure HDTV en dan ga je bezuinigen op de kabels! Nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 21:51

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik vind het eigenlijk wel een beetje naar dat ze ook spellen gaan maken alleen voor de classic controller. Bijvoorbeeld SSBB en ook de retro-spellen. Dan moet je straks dus 4 Wii controllers + nunchuck hebben (neem aan dat de nunchuck standaard bij een controller zit) en ook nog eens 4 classic controllers om alles met zijn 4en te spelen. Dan ben je zo over de 200 euro heen aan controllers. Vreemde beslissing van Nintendo en een (waarschijnlijk) dure voor ons.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Smoonshine schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:51:
Ik vind het eigenlijk wel een beetje naar dat ze ook spellen gaan maken alleen voor de classic controller. Bijvoorbeeld SSBB en ook de retro-spellen. Dan moet je straks dus 4 Wii controllers + nunchuck hebben (neem aan dat de nunchuck standaard bij een controller zit) en ook nog eens 4 classic controllers om alles met zijn 4en te spelen. Dan ben je zo over de 200 euro heen aan controllers. Vreemde beslissing van Nintendo en een (waarschijnlijk) dure voor ons.
Daar ben ik het niet mee eens. Hoe het zit met Brawls is verre van duidelijk. Of je nu de classic controller, de Gamecube controller, of de Wii controller moet gebruiken (maar dan met weinig motion sensing)? Hij heeft niet het één of het ander gezegd...

Bij de Retro spellen is het nogal logisch, immers de Wii remote is vrij beperkt in het aantal knoppen. Dus dan kun je geen SNES, N64 of zelfs moeilijk NES spellen spelen. Die retro spellen wil ik best nog spelen, maar die hoef ik echt niet meer met z'n vieren te gaan spelen, daarvoor neem ik wel leuke Wii spellen. Daarnaast zijn de prijzen van de controllers ook nog niet bekend, dus is dit wel heel erg speculeren...

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 15-05-2006 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 18-09 02:12
-Sander schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:30:
[...]
Het is ook niet zeker dat de Wii dezelfde aansluitingen gebruikt geloof ik (of heb ik wat gemist?), maar de kans is best groot inderdaad.
Hoop het niet aangezien de Cube geen audio aansluitingen op de component kabel heeft zitten wat ik een groot nadeel vind.
jasjenl schreef op zondag 14 mei 2006 @ 20:56:
[...]
Misschien heeft 'ie niet eens component aansluitingen op zijn TV zitten, of heeft 'ie geen Digital Out op z'n Gamecube.

[ Voor 32% gewijzigd door Schweino op 15-05-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Hoedje schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:57:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Hoe het zit met Brawls is verre van duidelijk. Of je nu de classic controller, de Gamecube controller, of de Wii controller moet gebruiken (maar dan met weinig motion sensing)? Hij heeft niet het één of het ander gezegd...

Bij de Retro spellen is het nogal logisch, immers de Wii remote is vrij beperkt in het aantal knoppen. Dus dan kun je geen SNES, N64 of zelfs moeilijk NES spellen spelen. Die retro spellen wil ik best nog spelen, maar die hoef ik echt niet meer met z'n vieren te gaan spelen, daarvoor neem ik wel leuke Wii spellen. Daarnaast zijn de prijzen van de controllers ook nog niet bekend, dus is dit wel heel erg speculeren...
Ik geloof dat ik op InsideGamer heb gelezen dat Brawl gebruik ging maken van de classic controller. Vandaar dat ik daar vanuit ben gegaan. Als het alternatief Cube controllers zijn, maakt het voor mij niet zoveel uit. Waar ik een probleem mee heb is dat wanneer bijvoorbeeld straks een kwart van de Wii spellen gebruik gaat maken van de classic controller je zoveel controllers moet kopen. Tuurlijk is het nog niet bekend of en hoe dit gaat gebeuren, maar dit lijkt me wel een interessant discussieerpunt.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 13:32
iemand eigenlijk enig idee waar je die GameCube Component kabel hier ergens in nederland kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Smoonshine schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:44:
[...]

Ik geloof dat ik op InsideGamer heb gelezen dat Brawl gebruik ging maken van de classic controller. Vandaar dat ik daar vanuit ben gegaan. Als het alternatief Cube controllers zijn, maakt het voor mij niet zoveel uit. Waar ik een probleem mee heb is dat wanneer bijvoorbeeld straks een kwart van de Wii spellen gebruik gaat maken van de classic controller je zoveel controllers moet kopen. Tuurlijk is het nog niet bekend of en hoe dit gaat gebeuren, maar dit lijkt me wel een interessant discussieerpunt.
Je hebt gelijk het is Brawl, en niet Brawls.

Ehm, even een quote uit het interview:
How will Super Smash Bros. for Wii take advantage of the controller?

Mr. Sakurai: We've actually been working with some different ideas, and we've found that trying to implement too much of the motion sensor could actually get in the way of the game. We're looking at trying to keep the controls simple, as they have been in past games. Of course, you all know that the Wii hardware has ports for the GameCube controller as well. So, I'll just say now that you may not want to throw away your GameCube controllers just yet!

Mr. Miyamoto and Nintendo have encouraged developers to really take advantage of the Wii Controller and find innovative ways to implement it into their games. So in that sense, I'm going in a different direction, and trying to offer something that has more of the standard control features that all of you have come to expect.
Ik had er zelf ook moeite mee, omdat Jeux France en IGN, hier allebei iets anders uit concludeerden. Hier kun je gewoon drie dingen uithalen, kortom het is nog niet duidelijk.

Verder lijkt me de angst dat veel spellen gebruik gaan maken van de classic controller ongegrond. Voor zover ik weet zijn alle spellen die voor de Wii zijn aangekondigd (behalve Brawl is nog onduidelijk), specifiek geschikt voor de Wii controller. Dat wil zeggen dat ze speelbaar zijn zonder de classic controller, en dus met alleen de Wii remote of Wii remote i.c.m. de Nunchunk.

Ik kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat deze trend zich doorzet, immers de meerwaarde van de Wii is de controller. Dus ook als ontwikkelaar mis je zeer waarschijnlijk de boot als je een spel uit gaat brengen wat niet geschikt is voor de nieuwe controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSB zou volgens mij ook gewoon met de wiimote te spelen zijn, alleen zou er wel weinig motionsensing zijn omdat dat niet zo goed werkte in de game. De wiimote niet gebruiken lijkt mij niet slim, behalve dat ik denk dat je de wiimote best kan gebruiken is het natuurlijk niet slim om de controller, het main selling point van jouw console, niet te gebruiken in een grote game als SSB. Dan geef je zelf eigelijk aan dat die controller niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Donnie Darko schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:44:
iemand eigenlijk enig idee waar je die GameCube Component kabel hier ergens in nederland kan krijgen?
Ik gok op dit moment nergens, aangezien ze in de USA en Japan ook uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:55:
SSB zou volgens mij ook gewoon met de wiimote te spelen zijn, alleen zou er wel weinig motionsensing zijn omdat dat niet zo goed werkte in de game. De wiimote niet gebruiken lijkt mij niet slim, behalve dat ik denk dat je de wiimote best kan gebruiken is het natuurlijk niet slim om de controller, het main selling point van jouw console, niet te gebruiken in een grote game als SSB. Dan geef je zelf eigelijk aan dat die controller niet goed werkt.
Nou niet voor alle spellen werkt de Wiimote goed.
En dan heb ik liever dat ze zich niet verplicht voelen om de Wiimote te gebruiken, en dus gewoon de betere (oudere) manier van controls gebruiken.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat ik trouwens heel erg dwars vind is dat je die classic controller moet aansluiten op de Wiimote. Doe dan gewoon een lange kabel die rechtstreeks naar de Wii gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Oscar Mopperkont schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:27:
Wat ik trouwens heel erg dwars vind is dat je die classic controller moet aansluiten op de Wiimote. Doe dan gewoon een lange kabel die rechtstreeks naar de Wii gaat.
Huh??

Je kan je GC controllers gewoon in je Wii stoppen hoor.
Op de bovenkant zit een klepje, met daarachter de aansluitingen voor de GC controllers en de mem cards.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oscar Mopperkont schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:27:
Vanitas schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:31:
[...]

Huh??

Je kan je GC controllers gewoon in je Wii stoppen hoor.
Op de bovenkant zit een klepje, met daarachter de aansluitingen voor de GC controllers en de mem cards.
Je hebt de classic controller, waarvan overigens alleen maar van bekend is gemaakt, dat die gebruikt wordt voor de virtual console (niet voor nieuwe spellen). Die controller sluit je inderdaad aan op de Wiimote, net als de Nunchunk:

Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/beernink/11961/o_ClassicController.jpg

De traditionele gamecube controller, die gebruikt gaat worden voor gamecube spellen, kennen we allemaal wel en die gaat inderdaad direct naar de Wii en kun je aansluiten aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 09:30

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

hij bedoelt die classic controller, die moet je aan je wiimote pluggen, zal wel eventjes de foto ervan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ok, my bad. Ik had het verkeerd gelezen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoedje schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:36:
Je hebt de classic controller, waarvan overigens alleen maar van bekend is gemaakt, dat die gebruikt wordt voor de virtual console (niet voor nieuwe spellen).
Dat is dus de vraag. Er is immers veel onduidelijkheid rondom SSBB en in die onduidelijkheid word dus ook gezegd dat je de classic controller voor SSBB kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Waar laat je de Wiimote dan als je de classic controller er aan hebt hangen? In je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Schweino schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:18:
Waar laat je de Wiimote dan als je de classic controller er aan hebt hangen? In je broekzak?
Is that a Wiimote in your pocket or are you just happy to see me? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
johnnyv.nl schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:21:
[...]

:D _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:21:
[...]

n1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft 'ie niet eens component aansluitingen op zijn TV zitten, of heeft 'ie geen Digital Out op z'n Gamecube.
component zijn die rode, groene en blauwe ingangentjes achterop je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege het feit dat men die oude Gamecube controllers kan gebruiken om te gamen op de Wii verwacht ik eigenlijk wel een beetje verwarring bij de consumet uiteindelijk. Winkeliers zijn natuurlijk ook niet op hun hoofd gevallen en gaan al die oude Gamecube controllers massaal aanprijzen in de winkels denk ik. En wanneer dat gebeurd denk ik dat er misschien wel mensen zijn die de Gamecube en de Wii een beetje door elkaar gaan halen. Dadelijk heb je in totaal zo'n vier, vijf, of zelfs zes verschillende controllers beschikbaar tijdens de launch. En dat gaat wel enige verwarring opleveren verwacht ik.
  • Standaard Gamecube controllers in verschillende kleuren.
  • Wavebird controller.
  • Wii controller met nunchuck gedeelte.
  • Wii retro controller.
  • Wii lightgun.
  • En natuurlijk nog alle controllers die ik nog vergeten ben... :Y)
Die retro controller aan de Wiimote hangen vind ik eigenlijk ook een beetje lomp eigenlijk. Alhoewel het natuurlijk niet echt een ramp zou zijn wanneer men het op die manier uitvoert uiteindelijk.

Als ik de mensen om mij heen hoor op school en dergelijken dan is iedereen echt wel razend enthousiast over de Wii! Ik heb nog niet echt van iemand gehoord dat hij of zij er niks aan vind, en er ook totaal geen belangstelling voor heeft. Ook ken ik al meerdere mensen die op launchdatum al gelijk eentje willen kopen :) Ook de aandelen van Nintendo zijn flink gestegen op de beurs. Mensen lijken echt wel iets te zien in deze nieuwe console dus! De Wii zet de trend van de DS gewoon voort denk ik. Tussentijds word natuurlijk ook nog de DS Lite in Amerika en Europa gelanceerd... Ik denk dat het wel goed komt hoor met Nintendo! Misschien word het écht weer zoals vroegah! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Woot :) Komt net Dancing Stage: Mario Mix binnen :D vanavond eens even uittesten :) Ik post later nog wel mijn mening hierover.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Op zich is het wel logisch dat de retro controller aan de wii mote hangt. Anders moeten ze namelijk alle draadloze communicatie en batterijen en degelijke ook in de uitbreidingen als de retro controller inbouwen. Nu kunnen ze die een stuk goedkoper houden.
Alhoewel het misschien lekkerder zou spelen als het los zou zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 16-09 16:34
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:55:
Verschillende controllers:
  • Standaard Gamecube controllers in verschillende kleuren.
  • Wavebird controller.
  • Wii controller met nunchuck gedeelte.
  • Wii retro controller.
  • Wii lightgun.
  • En natuurlijk nog alle controllers die ik nog vergeten ben... :Y)
De lightgun en nunchuck zijn alleen extensies geen hele controllers (imo een verschil).
Ik vind het echter ook raar dat de classic remote aan de wiimote hangt... Ik had liever een helemaal draadloos iets gezien. Vraag me nu ook af of een wavebird direct met de Wii kan communiceren?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:29:
[...]

De lightgun en nunchuck zijn alleen extensies geen hele controllers (imo een verschil).
Een klein verschil ja, maar dat maakt de verwarring er misschien niet minder op. Je moet je voorstellen dat jij daar als nietswetende papa/mama of weet ik veel wie dan ook in de winkel staat en uitgelegd moet krijgen hoe dat hele ding werkt, en waaruit je allemaal wel niet kunt kiezen qua uitbreiding enz. Keus moet er zijn, dat is iets wat zeker is! Anders ging ik wel in China wonen of zo. Maar té veel keus is ook niet goed. Want dan zie je waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Deddiekoel schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:29:
[...]

Ik vind het echter ook raar dat de classic remote aan de wiimote hangt... Ik had liever een helemaal draadloos iets gezien. Vraag me nu ook af of een wavebird direct met de Wii kan communicaren?
Ik denk dat er een hele goede reden voor is, je kunt namelijk user-accounts koppelen aan een controller. Als je dan bijvoorbeeld de tweede controller gebruikt om Zelda te gaan spelen in plaats van de eerste, krijg je automatisch een ander account met andere instellingen en saves. Ik verwacht wel dat je na het opstarten van de console naar een ander account te switchen, maar het lijkt de bedoeling te zijn dat iedereen zijn eigen controller krijgt. De classic controller koppel je daarom direct aan de wiimote, je kan dan onmiddelijk je eigen user account gebruiken.

De Wavebird gebruikt een proprietary techniek, maar de Wii gebruikt Bluetooth. Het zou misschien kunnen, maar ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:53:
[...]

component zijn die rode, groene en blauwe ingangentjes achterop je tv?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
MetroidPrime schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:45:
De Wavebird gebruikt een proprietary techniek, maar de Wii gebruikt Bluetooth. Het zou misschien kunnen, maar ik verwacht van niet.
De wavebird gebruikt gewoon RF op 900Mhz

Wat ik me wel afvraag, past de Wavebird receiver wel op de Wii controllerpoort? Volgens mij gaat dat niet lukken namelijk vanwege het klepje (het stuk waar de poorten in zitten is niet vlak, of licht hellend zoals bij de GameCube).

Afbeeldingslocatie: http://www.igniq.com/images/revol_090605.jpg

/edit

Vind net dit via google cache: Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:YTtr8iULQRht2M:http://www.nintendogal.com/uploads/revolution/wavebird.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Schweino op 15-05-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als ik zo'n kabel koop + een Wii + een spel kost het mij ongeveer 300 euro's, en dan ziet het er gewoon mooi uit zonder blokjes of gekke kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Nog een nieuwkomer in SSBB!

http://ssbbnintendo64.ytmnd.com/ :+

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:38:
[...]

dus als ik zo'n kabel koop + een Wii + een spel kost het mij ongeveer 300 euro's, en dan ziet het er gewoon mooi uit zonder blokjes of gekke kleuren?
Jep, kijk anders wat filmpjes van de E3, daar gebruikt Nintendo ook allemaal mooie platte TV's :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:58:
[...]

Jep, kijk anders wat filmpjes van de E3, daar gebruikt Nintendo ook allemaal mooie platte TV's :9 .
en waar kan je die dan gratis bekijken?
in iedergeval bedankt voor jullie info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
www.ign.com bijvoorbeeld.

Een quote van Shigsy in een interview met Joystick.
One of the functions that we've added to the hardware that we think will really add to this is the Wii Connect24 feature, where Wii is the only hardware system that is connected to the internet 24 hours a day, that also means your television will then be connected to the internet 24 hours a day and that would allow for different types of functionality and different types of entertainment for everyone in the household. Additionally, we're not looking at including unnecessary types of functionality that would unnecessarily increase the cost of the system, we want it to be very affordable so everyone can really enjoy it and then will take advantage of these functionalities. Wii Connect24 will not necessarily allow for the downloading of massive content, but rather using that functionality allowing for packets of data to be traded back and forth between different players, and having that give birth to different styles of gameplay.
Iemand enig idee wat 'ie bedoelt?

[ Voor 96% gewijzigd door Captain N op 15-05-2006 18:18 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Captain N schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:07:

Een quote van Shigsy in een interview met Joystick.

[...]

De mogelijkheden van een TV op zich zijn beperkt. Je kunt er alleen naar kijken. Als Miyamoto het dan heeft over de koppeling internet-TV dan zijn er volgens mij maar twee mogelijkheden internetten op je TV of online TV-kanalen bekijken op je TV. Maar als je zoiets doet zal de Wii niet meer in stand-by mode staan.

Ik hoop wel dat de Wii als een DS download station gaat werken, Wii Connect24 is daar ideaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Captain N schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:07:

Misschien dat Opera wordt ingebouwd en dat het iets te maken heeft met de AJAX ondersteuning? Ik zou niet weten wat voor bruikbare functionaliteit dit zou kunnen toevoegen, maar als de Wii gigantisch mega populair wordt en in elk huishouden staat dan zijn er denk ik wel geinige dingen te bedenken die door niet game ontwikkelaars bedacht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het nut van dat wit bakje onder de wii?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:15:
wat is het nut van dat wit bakje onder de wii?
Niks, dat is gewoon de standaard waardoor hij stijlvol schuin staat en niet omvalt :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja....hij moet toch ook een steunpunt hebben he?

Het oog wil ook wat. Design hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Aap schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:23:
Woot :) Komt net Dancing Stage: Mario Mix binnen :D vanavond eens even uittesten :) Ik post later nog wel mijn mening hierover.
Net voor en na het eten gespeeld :p begonnen met de storymode, op easy. Ik weet niet precies hoelang ik nu ben bezig geweest maar volgens mij kan je in deze mode de story al uitspelen binnen anderhalf~2uur. :/ beetje kort. Er zijn 4muziek sterren die weggekaapt word en jij moet ze al dansend terug gaan halen. De 4 muzieksterren worden naar 4werelden geknald en in elke wereld heb je iets van 5leveltjes in. Het gaat allemaal heel snel en je bent er dus zo doorheen. Verder vind ik het allemaal maar beetje ongeinspireerd uit :p Mario en toad (hij helptje) hebben echt simpele animaties.. je kan het echt vergelijken met Mario Party. Stapje naar voren, de schrik animatie enz. Wel heb ik enkele keren moeten lachen om de leipe dingetjes in de storymode.

Morgen ga ik hem uitspelen en wat andere dingen doen (losse liedjes spelen e.d.) Tot nu toe bevalt het nog steeds! alleen had er iets meer van verwacht.

De mat. best groot als je het in je handen hebt, toch beetje klein als je er op gaat staan. Eerst met sokken aan gedaan maar dat werkt niet zo, beetje te glad. Daarna maar op blote voeten. Dit gaat een stuk beter alleen "plakt" de mat aan je voet. Het is een soort plastic. Ook, wat ik niet had verwacht is dat ik bezig ben en het bijna constant op mijn tenen/voorvoet aan het staan ben, omdat je anders niet snel genoeg je voet kan bewegen over de mat. En ja, daar word je toch best moe van :D

Tzijn zomaar wat kleine puntjes, maar wilde dit wel even melden tussen al het Wii gebeuren in. en nee mensen, geen apart topic ;)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Op de blog van Hideo Kojima is in een interview met Masahiro Sakurai bekend geworden dat Super Smash Bros. Brawl meerdere levels zal krijgen met Metal Gear Solid als thema. Op de officiële Smash Bros. site staat overigens dat de naam van het team dat zich met Brawl bezighoud voorlopig geheim wordt gehouden. Dit geheime team zou in oktober 2005 net een groot project hebben afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 09:30

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Nog even over die classic controller. Die zit dus inderdaad vast aan de Wiimote zelf, maar wel met een redelijk lang draad.

http://www.4colorrebellio...15/4cr-e3-wii-controller/

hier staan wat foto's ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 21:39
Aap schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:25:
[...]

heel verhaal
[/small]
Het leukste is om storymode op z'n moeilijkst uit te spelen zodat je alle nummers unlocked. Daarna de nummers op very hard spelen. Zo vaak dat je daarna helemaal gaar bent :Y) En eventueel op de nog moeilijkere stand (weet het ff niet uit me hoofd).

Persoonlijk vind ik alleen de DDR op Xbox toch leuker, vanwege de leukere nummers. Maar als nintendo nostalgist is het natuurlijk wel leuk om op het mario deuntje te stampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik werd zojuist gebeld dat er in de plaatselijke arcade (Vlissingen) twee gekoppelde F-Zero AX kasten staan. :9

Morgen gelijk maar eens gaan kijken. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MetroidPrime schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:13:
Op de blog van Hideo Kojima is in een interview met Masahiro Sakurai bekend geworden dat Super Smash Bros. Brawl meerdere levels zal krijgen met Metal Gear Solid als thema. Op de officiële Smash Bros. site staat overigens dat de naam van het team dat zich met Brawl bezighoud voorlopig geheim wordt gehouden. Dit geheime team zou in oktober 2005 net een groot project hebben afgerond.
Het is ongelofelijk ze werken met meer dan 50 man aan 't spel en ze zoeken nog steeds mensen :D. Daarnaast krijgt het spel zoals je al aangeeft een heel andere single player dan Melee, ook veel uitgebreider, want dat vondt Sakurai zo'n gemis aan Smash Bros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sander schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:29:
Ik werd zojuist gebeld dat er in de plaatselijke arcade (Vlissingen) twee gekoppelde F-Zero AX kasten staan. :9

Morgen gelijk maar eens gaan kijken. :9~
daar kun je toch iets van je memkaartje in steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
fuzzyeyebrows1 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:53:
Nog even over die classic controller. Die zit dus inderdaad vast aan de Wiimote zelf, maar wel met een redelijk lang draad.

http://www.4colorrebellio...15/4cr-e3-wii-controller/

hier staan wat foto's ervan
Vind het nog steeds bizar. Ik ga maar zo'n tool belt aanschaffen dan waar ik een wiimote in kan duwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand wat meer over de Wii in verband met
regios ?. Ik hoop dat ie net zoals de DS regio vrij
zal worden (zal wel handig zijn voor je geimporteerde
spellen) maar ben bang dat dit niet zo zal zijn
vanwege de dvd afspeelmogelijkheden.

Is iemand hiervan op de hoogte ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

*zucht* Voor de zoveelste keer: De Wii heeft geen out-of-the-box DVD film afspeel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sander schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:50:
*zucht* Voor de zoveelste keer: De Wii heeft geen out-of-the-box DVD film afspeel mogelijkheden.
Dat weet ik Sander, maar wellicht dat Nintendo mede hierdoor een keuze maakt
of ze wel/niet regios gaan handhaven.

Vandaar dat ik vroeg of iemand ervan op de hoogte was ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Gokje: games en films beide niet regio vrij voor de Wii.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:54:
[...]

Ik vatte het andersom op. Het lijkt me namelijk zo dat wanneer de Wii geen DVD film afspeel mogelijkheden heeft de kans ook wel iets groter is dat de games regiovrij zullen zijn.

Alleen Nintendo is niet echt gek op het importeren van games, dus dat verlaagd die kans dan weer. :)
TheEvilCuber schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:56:
Gokje: games en films beide niet regio vrij voor de Wii.
Films zowieso niet, dan krijgen ze problemen met de filmmaatschappijen waarschijnlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door SD5k op 15-05-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sander schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:56:
[...]

Ik vatte het andersom op. Het lijkt me namelijk zo dat wanneer de Wii geen DVD film afspeel mogelijkheden heeft de kans ook wel iets groter is dat de games regiovrij zullen zijn.

Alleen Nintendo is niet echt gek op het importeren van games, dus dat verlaagd die kans dan weer. :)

[...]

Films zowieso niet, dan krijgen ze problemen met de filmmaatschappijen waarschijnlijk.
Bedankt mensen voor jullie mening.

Ja, Nintendo is niet echt blij met het importeren en daardoor zal het waarschijnlijk niet
regiovrij worden. Ik heb namelijk een Amerikaanse cube een hele tijd terug gehaald
zodat ik hem op mijn monitor kon aansluiten (via vga box en progressive vga cable).

Kan ik wellicht helaas niet meer mijn Cube spellen spelen. Dacht dat een van de
voordelen van de Wii was dat je Cube spellen erop kon spelen :)

Even wachten op wat meer nieuws en hopen dat er nog verandering in kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 23:54:
[...]

DVD regiocodes hebben niets met de region-lockout in consoles te maken. Alle Nintendo consoles hebben bovendien tot nu toe region-lockout gehad. Als er region-lockout in de Wii komt, dan is dat omdat Nintendo dat altijd al gedaan heeft, niet omdat de Wii DVD's kan afspelen. Bovendien staat het kunnen afspelen van DVD's het weglaten van region-lockout voor spellen niet in de weg. Beide gebruiken verschillende systemen die incompatible met elkaar zijn. DVD kent 6 regios, Nintendo spellen kennen er 3. De PS3 zal bijvoorbeeld geen region-lockout hebben voor spellen, maar wel regiocodering voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:05:

Even wachten op wat meer nieuws en hopen dat er nog verandering in kan komen.
Dan koop je toch gewoon een US Wii. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sander schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:17:
[...]

Dan koop je toch gewoon een US Wii. :)
Ja, daar heb ik aan zitten denken.
Weet alleen nog niet wat ik ga doen sinds er voor- en nadelen aan zitten.

Voordelen :
- Spellen komen eerder uit in de VS. Maar hopelijk wordt de tijd tussen
release in de VS en EU korter zoals dat nu het geval is in vergelijking met
een aantal generaties terug.

Nadelen :
- Invoerrechten.
- Garantie.
- Weet niet hoe dit gaat uitpakken met Virtual Console en
Connect 24 waar prijzen en regio een rol kunnen spelen.

Ik kijk er in ieder geval erg naar uit om er een aan te schaffen dit jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:05:
Wie zegt dat de Freeloader niet zal werken?

Overigens is van de Virtual Console al wel bekend dat deze regiovrij zal zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door MetroidPrime op 16-05-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:31:
[...]

Wie zegt dat de Freeloader niet zal werken?

Overigens is van de Virtual Console al wel bekend dat deze regiovrij zal zijn.
Ik had ooit een Freeloader disc, heb ik weggeven aan een vriendin van me.
Even wachten op wat meer info van Nintendo, en dan wellicht een Freeloader
disc aanschaffen. Denk dat dat nu wel via Ebay moet gaan omdat ze al een tijd
geleden zijn gestopt Freeloader discs te produceren.

Spellen op de Virtual Console zit geen regio lockout op. Misschien dat Nintendo
ervoor kiest om sommige spellen in de ene regio wel en in de andere regio. Bijvoorbeeld
Japanse spellen die nooit zijn uitgebracht in andere landen. Ik weet niet hoe het gaat werken
als je bijvoorbeeld een US Wii hebt waarvoor je een account probeert te maken in
Europa. Maar had geloof ik gelezen dat dat bij de xbox 360 geen probleem was.

Hopelijk horen we er binnenkort meer over, inclusief lanceer datum en prijs :)
.. Oh en natuurlijk de andere hardware functies die nog geheim zijn volgens Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:56
Hmm, als de oude Freeloader niet werkt op de Wii voor Cube games, dan hoop ik wel dat er een nieuwe Freeloader (of alternatief) komt... ik heb namelijk wat Japanse Cube games. :P

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Er staat op IGN een lijstje met aangekondigde games, nou is die niet bijster interessant omdat we zo'n beetje alles wel wisten, maar er staat ook een voetbal spel van Konami op. Iemand enig idee of Konami plannen heeft om de ISS franchise levend te houden, of gaan we, gelukkig/hopelijk, gewoon een Pro Evo krijgen op de Wii?

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
GAF fans respond to recent stories about Microsoft praising Nintendo and Nintendo acknowledging Microsoft with a truly inspired piece of photoshopped art. From left to right Bill Gates (Microsoft), Shigeru Miyamoto (Nintendo), Peter Moore (Microsoft), Reggie Fils-Aime (Nintendo), Perrin Kaplan (Nintendo), J Allard (Microsoft), and Satoru Iwata (Nintendo). Oh, and Wii remote.
Afbeeldingslocatie: http://www.n-sider.com/media/news-2006-05-15-wiifamily.jpg

Direct linking werkt soms wel, soms niet heb ik het idee, dus hier nog de link.

_/-\o_

[ Voor 94% gewijzigd door Captain N op 16-05-2006 09:44 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

laat maar

linkje naar bovenstaande

edit
toch nog wat toe te voegen
...
I didn't think publishers [knew how cool the Wii was] until they got their hands on it. I don't know how Ubisoft figured it out. Let's give them a lot of credit. They're ahead of everybody right now."

The Wii's recognition from attendees during the past week's Electronic Entertainment Expo has likely convinced more development support.
...
n-sider

Misschien dat rockstar dat ook nog gaat inzien. GTA op de Wii :9~

[ Voor 102% gewijzigd door J2pc op 16-05-2006 09:34 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Naar aanleiding van de positieve comments van MS over de Wii is op internet de term Wii60 ontstaan.
http://img406.imageshack.us/img406/6206/wiifamilybig8zl.jpg
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Zie twee posts boven je ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Aristagon schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 01:15:
Er staat op IGN een lijstje met aangekondigde games, nou is die niet bijster interessant omdat we zo'n beetje alles wel wisten, maar er staat ook een voetbal spel van Konami op. Iemand enig idee of Konami plannen heeft om de ISS franchise levend te houden, of gaan we, gelukkig/hopelijk, gewoon een Pro Evo krijgen op de Wii?
Ik vond dit op een Franse E3 nieuws site:
nous avons appris l'existence d'une autre version destinée à la Wii. En effet, Konami compte lancer un Pro Evolution Soccer sur la console nouvelle génération de Nintendo en se servant des capacités exclusives de la télécommande.
Nu is mijn Frans niet zo geweldig, maar ik geloof dat hier staat dat de Wii een exclusieve PES titel gaat krijgen die gebruik gaat maken van de mogelijkheden van de Wii controller.

hier de link van het bericht: http://www.jeuxvideo.fr/e...r-dit-wii-actu-34689.html

[ Voor 28% gewijzigd door Smoonshine op 16-05-2006 10:30 ]

uhm...

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.