had die miyamoto toch nog gelijk met zijn bomzaldroppentonVanitas schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:55:
[PlayStation 3 price bomb dropped
Ars Technica, MA - May 9, 2006]
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 06-06 09:27
Turn it up loud, captain!
TopicstarterIn alle filmpjes is te zien dat iedereen steeds op het scherm richt. Ik denk dat wat IGN bedoelt is dat de positie waar je op richt bepaald wordt aan de hand van waar je richt ten opzichte van de sensor bar en niet ten opzichte van het scherm. Hiermee zou het probleem dat IGN bij Red Steel meldt een calibratieprobleem zijn. Overigens meldt IGN deze problemen niet bij Metroid Prime 3, die vrijwel dezelfde controls gebruikt. Sterker nog, IGN beweerd dat MP3 juist beter te besturen met de nieuwe controller is dan met dual-analogue mogelijk zou zijn, terwijl bij Red Steel het tegendeel gezegd wordt. Planet Gamecube weet weer te melden dat Metroid Prime 3 automatisch de controller opnieuw callibreert als je deze even stilhoud, misschien dat dat het verschil is tussen Red Steel en Metroid Prime 3?XiN-eViL schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 02:18:
[...]
Ik keek net 1 van de live streams van gamespot (die die 1.5 uur achterlopen), en daarin zei 1 van de editors dat hij Zelda wilde spelen, maar dat hij te groot was, en echt moest bukken om te kunnen spelen, omdat de sensor bar onder de tv stond en hij moest mikken op de sensor bar.
Dus het is iets Wii-igs, en ik hoop dat nintendo het probleem nog oplost
[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 12-05-2006 02:47 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Dat was IwataAnoniem: 155599 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 02:28:
[...]
had die miyamoto toch nog gelijk met zijn bomzaldroppenton
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
SMG:
http://media.revolution.ign.com/media/748/748588/vids_1.html
De HD versie
http://media.revolution.ign.com/media/748/748588/vids_1.html
De HD versie
[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 12-05-2006 07:08 ]
HD filmpjes zijn natuurlijk wel enigzins nutteloos bij de Wii, maar zo kun je wel goed de kwaliteit zien. Ik zie helaas in dit filmpje nog flink wat kaarsrechte polygonale hoeken, maar de gameplay ziet er wel grappig uit. (al had ik denk ik gewone werelden ipv de bollen leuker gevonden)
Maar ja, ik vond sunshine ook een hele leuke titel en daar is bijna niemand het echt mee eens.
Helaas geen insider maar dat laatste filmpje ziet er echt goed uit. vindt vooral dat stuk waar ze naar die 2e planeer toe gaan waar dan die robot opzit erg cool gedaan.
De gameplay op dat stuk ziet er idd wel super uitfZeroNewbie schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:37:
Helaas geen insider maar dat laatste filmpje ziet er echt goed uit. vindt vooral dat stuk waar ze naar die 2e planeer toe gaan waar dan die robot opzit erg cool gedaan.
Een paar weken geleden zag je mij nog zeggen dat Nibris me tot nu toe nogal een hoog vaporware gehalte leek te hebbenMetroidPrime schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:44:
[...]
week las ik iets op de Nibris site waardoor ik al het vermoeden kreeg dat Sadness helemaal niet bestaat, deze "trailer" lijkt dat alleen maar te bevestigen.
Een hoop mensen vonden Excitetruck niet zo mooi maar ik vind het er best tof uitzien. (vooral door de snelheid en camera angles)
[ Voor 21% gewijzigd door Max|Burn op 12-05-2006 09:04 ]
Anoniem: 82757
nog meer goed nieuws
http://eurogamer.net/article.php?article_id=64624Wii to get Lightsaber game?
LucasArts has added fuel to the rumour that a Star Wars game which lets you use the Wii remote as a lightsaber is currently in development, telling Gamasutra.com: "We're looking into it."
op wii.nintendo.com staan reacties van mensen op de E3.
Ook van mensen die 't ding gebruiken (vissen in zelda ziet er vet uit).
Heb hier geen geluid, maar 't ziet er gezellig uit
Ook van mensen die 't ding gebruiken (vissen in zelda ziet er vet uit).
Heb hier geen geluid, maar 't ziet er gezellig uit
[ Voor 7% gewijzigd door J2pc op 12-05-2006 09:42 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Heb ergens een foto gezien met discs ter grootte van een CD/DVD. De drivebay van de WII kan ook gamecubespellen loaden.Anoniem: 152007 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 02:08:
hm.... op wat voor med/ium verschijnen de Wii spellen eigenlijk?
Just as Good
- MetroidPrime
Topicstarter
Ik zat net een een foto van de controller te bekijken en er viel me iets op. Op zowel de classic controller als de wiimote staat er op de select-knop een min-teken en op de startknop een plus-teken. In de Virtual-console interface staat er echter op het plaatje van de classic controller een back-icoontje op de select-knop en een pauze-icoontje op de start-knop. Ook lijken er twee versies van de classic controller getoond te worden op de E3, bij de virtual console demonstratie wordt er één gebruikt met één Z-knop en achter-op de controller nog een onbekende knop. De classic controller die in de vitrine staat op de Nintendo stand heeft echter weer 2 Z-knoppen.
EDIT: Op de blog van Surrounded staat een filmpje van Super Mario Galaxy waar te zien is dat er vier ledjes branden aan weerskanten van de sensor bar. Een ander filmpje van de Super Mario Galaxy demo op dezelfde console(op beide filmpjes is te zien waar de console waar op gespeeld wordt staat) toont een sensor bar zonder leds.
EDIT: Op de blog van Surrounded staat een filmpje van Super Mario Galaxy waar te zien is dat er vier ledjes branden aan weerskanten van de sensor bar. Een ander filmpje van de Super Mario Galaxy demo op dezelfde console(op beide filmpjes is te zien waar de console waar op gespeeld wordt staat) toont een sensor bar zonder leds.

[ Voor 32% gewijzigd door MetroidPrime op 12-05-2006 13:28 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Die 2 Z knoppen heten trouwens 2L en 2R, had ik gezien op een hoge resolutie render van die controller.MetroidPrime schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:49:
Ik zat net een een foto van de controller te bekijken en er viel me iets op. Op zowel de classic controller als de wiimote staat er op de select-knop een min-teken en op de startknop een plus-teken. In de Virtual-console interface staat er echter op het plaatje van de classic controller een back-icoontje op de select-knop en een pauze-icoontje op de start-knop. Ook lijken er twee versies van de classic controller getoond te worden op de E3, bij de virtual console demonstratie wordt er één gebruikt met één Z-knop en achter-op de controller nog een onbekende knop. De classic controller die in de vitrine staat op de Nintendo stand heeft echter weer 2 Z-knoppen.
- MetroidPrime
TopicstarterInderdaad, ik zie het nu ook. Er staat duidelijk 2L en 2R op de officiële produkt-"foto's". Op die grote knop op de achterkant op die andere versie van de controller lijkt er iets anders te staan.-Sander schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:18:
[...]
Die 2 Z knoppen heten trouwens 2L en 2R, had ik gezien op een hoge resolutie render van die controller.
Ach ja, ze hebben vast wel een zooitje prototypes hier en daar liggen...MetroidPrime schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:49:
Ik zat net een een foto van de controller te bekijken en er viel me iets op.
[knip]
[afbeelding]
Ik denk niet dat de fabrieken al wiimotes/classica/etc aan 't uitpoepen zijn, dus gaan de prototypes mee.
Duizenden dollars/uren uitgeven om tientallen dezelfde items te maken voor de E3 is ook zo weer wat
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
- MetroidPrime
TopicstarterDat begrijp ik ook wel, maar mijn punt was dat de plus- en de min-teken misschien duiden op extra (softwarematige) functionaliteit van de start- en select-knop en dat de wijziging waarschijnlijk op het laatste moment gebeurd is vanwege de verkeerde icoontjes bij de knoppen in de Virtual Console interface.J2pc schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:32:
[...]
Ach ja, ze hebben vast wel een zooitje prototypes hier en daar liggen...
Ik denk niet dat de fabrieken al wiimotes/classica/etc aan 't uitpoepen zijn, dus gaan de prototypes mee.
Duizenden dollars/uren uitgeven om tientallen dezelfde items te maken voor de E3 is ook zo weer wat
* J2pc pakt de TS er nog eens bij
Ik heb helaas geen foto van een classic in de virtual console, maar misschien is dat enkel voor 't aanduiden van de functie die die knop bij dat spel heeft? pauze = pauze, back = terug naar menu?
Is pure speculatie natuurlijk aangezien ik geen plaatje heb.
En de +/- is misschien wel voor de gevoeligheid van de wiimote, of het volume of zo?
[/speculatie modus]
Ik heb helaas geen foto van een classic in de virtual console, maar misschien is dat enkel voor 't aanduiden van de functie die die knop bij dat spel heeft? pauze = pauze, back = terug naar menu?
Is pure speculatie natuurlijk aangezien ik geen plaatje heb.
En de +/- is misschien wel voor de gevoeligheid van de wiimote, of het volume of zo?
[/speculatie modus]
Ik denk zelf dat die leds infrarood ledjes zijn, deze krijg je namelijk (vanwege de frequentie) te zien op een camera, probeer het maar is met een afstandbediening op je webcam te richten en een knop in te drukken, jij ziet het niet met het blote oog, maar je webcam wel.MetroidPrime schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:49:
[knip]
[afbeelding]
Waarschijnlijk heeft het andere filmpje/camera dus er geen last van, en ziet de infrarood ledjes niet..
Hier ben ik overigens niet zeker over, just my 2 cents.
Er zitten dus toch physics ondersteuning in de Wii. Dus de architectuur is niet helemaal gelijk aan de Gamecube:
Uit het Elebits interview van IGN, http://revolution.ign.com/articles/708/708155p1.html. Als het hardwarematig is, waar ik vanuit ga, maakt em dat toch weer een beetje krachtiger. Maar sowieso geeft het de ontwikkelaar leuke mogelijkheden. Matt heeft daar eerder al over gesproken is z'n blog: http://blogs.ign.com/Matt-IGN/2006/04/03/9209/#comments.IGN: Is the hardware as easy to use on the Wii as it was with the GameCube? The two systems are very similar is structure we're told.
Konami: Yes, the structure is very similar to GameCube, but you already knew that. The development was not that difficult, as the Wii system has built in physics simulation. That helped the process.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Anoniem: 93354
Als het echt in de hardware zit is het alweer iets logischer dat de specs zo laag zijn. Hardwarematig ingebouwde ''effecten'' kosten veel minder rekenkracht dan dat het softwarematig gaat. Maar de havok engine zou ook op de Wii komen, zou die dan misschien aangepast worden?
Ik heb net het interview gekeken van Kaplan door Matt. Het is sowieso een leuk interview. Het ging ongeveer zo:
M: Vraag?
K: I don't know/I don't wanna say/I can't say
Maar goed, op de vraag of er nog hardware verrassingen zijn, kwam een voluit JA. Hmm, wat moeten we daar nu weer van denken, is dat ook hetgeen tijdens de zelda presentatie op de persconferentie naar voren kwam
Interview: http://media.revolution.i...es/708/708093/vids_1.html.
En een hele leuke rayman trailer: http://media.revolution.ign.com/media/821/821585/vids_1.html
.
Maar goed, op de vraag of er nog hardware verrassingen zijn, kwam een voluit JA. Hmm, wat moeten we daar nu weer van denken, is dat ook hetgeen tijdens de zelda presentatie op de persconferentie naar voren kwam
Interview: http://media.revolution.i...es/708/708093/vids_1.html.
En een hele leuke rayman trailer: http://media.revolution.ign.com/media/821/821585/vids_1.html
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik ben erg benieuwd of er (3rd party) klonen gaan komen van de originele controllers om de retro spellen te spelen op de virtual console. Dus controllers die identiek zijn aan die van de N64/NES/SNES/Megadrive/PCE etc. Of misschien komen er wel verloopkabels.
beetje off topic. Sony komt met nieuwe Console
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
BRILJANT!!!
Anoniem: 115248
M: Okay, fair enough.Hoedje schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:25:
Ik heb net het interview gekeken van Kaplan door Matt. Het is sowieso een leuk interview. Het ging ongeveer zo:
Inderdaad een leuk interview, duidelijk goede maatjes die twee.
Ik vind het wel teleurstellend dat de nieuwe Smash Bros gewoon een uitbreiding wordt van het vorige deel zonder echte vernieuwingen (controls...), maar dat is vooral omdat ik totaal niet in SSBM kon komen.
Anoniem: 91628
Over Nibris, hun aankomende game Sadness, en het fenomeen vaporware:
Mij lijkt het, nah et zien van de trailer, dat Sadness een game word ala Fahrenheit, maar dan met live beelden die aan de hand van de Wiimote kunnen worden beïnvloed. Zeg maar een soort interactieve film. Vandaar dat er ook een Hollyowwd filmstudio bij het hele zaakje betrokken lijkt te zijn, en het hele verhaaltje waarschijnlijk ook een verfilming zal krijgen die misschien wereldwijd in de bioscoopjes getoond zal worden. Vaporware lijkt het mij in ieder geval niet. En dat kan op dit moment ook nog helemaal niet van de game gezegd worden eigenlijk. Daarvoor is het project nog te kort in ontwikkeling lijkt me.
Publiciteit heeft de game gewoon nodig. Want de dames en heertjes bij Nibris moeten natuurlijk wel zeker weten dat er interesse lijtk te bestaan voor hun aankomende game. Je gaat natuiuurlijk niet iets ontwikkelen waar geen mens naar uitkijkt lijkt me. Nibris zit gewoon in de risico groep. Gaat het mis met het project, dan kost dat gewoon heel veel centjes. En wanneer het goed gaat, of lijkt te gaan tijdens het ontwikkelen van het project dan zal het ook vast en zeker worden voortgezet!
Wikipedia zegt:
Vaporware is software or hardware which is announced by a developer well in advance of release, but which then fails to emerge, either with or without a protracted development cycle. The term implies deception, or at least unwarranted optimism; that is, it implies that the announcer knows that product development is in too early a stage to support responsible statements about its completion date, feature set, or even feasibility.
Bij wijze van spreken voldoet iedere game aan deze term. Niemand weet immers of aangekondigde games ook daadwerkelijk uitkomen in de toekomst... De aanpak van Nibris lijkt me vrij logisch. Eerst maar eens kijken of het idee goed genoeg is en het grote publiek wel aanspreekt.
Overigens word er maar al te vaak iets als vaporware bestempeld terwijl dat helemaal niet zo is vind ik. Mario 128 bijvoorbeeld...
Mij lijkt het, nah et zien van de trailer, dat Sadness een game word ala Fahrenheit, maar dan met live beelden die aan de hand van de Wiimote kunnen worden beïnvloed. Zeg maar een soort interactieve film. Vandaar dat er ook een Hollyowwd filmstudio bij het hele zaakje betrokken lijkt te zijn, en het hele verhaaltje waarschijnlijk ook een verfilming zal krijgen die misschien wereldwijd in de bioscoopjes getoond zal worden. Vaporware lijkt het mij in ieder geval niet. En dat kan op dit moment ook nog helemaal niet van de game gezegd worden eigenlijk. Daarvoor is het project nog te kort in ontwikkeling lijkt me.
Publiciteit heeft de game gewoon nodig. Want de dames en heertjes bij Nibris moeten natuurlijk wel zeker weten dat er interesse lijtk te bestaan voor hun aankomende game. Je gaat natuiuurlijk niet iets ontwikkelen waar geen mens naar uitkijkt lijkt me. Nibris zit gewoon in de risico groep. Gaat het mis met het project, dan kost dat gewoon heel veel centjes. En wanneer het goed gaat, of lijkt te gaan tijdens het ontwikkelen van het project dan zal het ook vast en zeker worden voortgezet!
Wikipedia zegt:
Vaporware is software or hardware which is announced by a developer well in advance of release, but which then fails to emerge, either with or without a protracted development cycle. The term implies deception, or at least unwarranted optimism; that is, it implies that the announcer knows that product development is in too early a stage to support responsible statements about its completion date, feature set, or even feasibility.
Bij wijze van spreken voldoet iedere game aan deze term. Niemand weet immers of aangekondigde games ook daadwerkelijk uitkomen in de toekomst... De aanpak van Nibris lijkt me vrij logisch. Eerst maar eens kijken of het idee goed genoeg is en het grote publiek wel aanspreekt.
Overigens word er maar al te vaak iets als vaporware bestempeld terwijl dat helemaal niet zo is vind ik. Mario 128 bijvoorbeeld...
Als dit blijkt te kloppen haal ik meteen een Wii.. wilde eerst een xbox 360 halen (als hij de nieuwe koelere cpu krijgt ) maar dit lijkt me veel leukerAnoniem: 82757 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:23:
nog meer goed nieuws
[...]
http://eurogamer.net/article.php?article_id=64624![]()
Ik gebruik mijn gamecube nu ook veel meer als de xbox die nu puur als mediacenter draait.. gamecube spellen zijn veel leuker
Kun je trouwens ook 2 Wii-remotes tegelijk gebruiken? leuk om zo met je vrienden een lightsaber gevecht te houden
[ Voor 11% gewijzigd door m3gA op 12-05-2006 16:47 ]
Zou je denken? Dat lijkt mij echt 3x niks. Dan word je volgens mij echt enorm beperkt in wat je wel of niet kan doen. En waarom zou je live beelden willen gebruiken? dat gaat toch nooit lekker werken in een game.Mij lijkt het, nah et zien van de trailer, dat Sadness een game word ala Fahrenheit, maar dan met live beelden die aan de hand van de Wiimote kunnen worden beïnvloed.
Vind het Mario model er echt mooi uitzien met die subtiele lighting:

12 minuten MP3C demo. Zit een bossfight spoiler in.
Downloaden ipv kijken in dat kleine venstertje is aan te raden.

12 minuten MP3C demo. Zit een bossfight spoiler in.
Downloaden ipv kijken in dat kleine venstertje is aan te raden.
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Je kunt tot vier Wii-remotes (met Nunchunk of andere attachment) gebruiken.m3gA schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:46:
[...]
Als dit blijkt te kloppen haal ik meteen een Wii.. wilde eerst een xbox 360 halen (als hij de nieuwe koelere cpu krijgt ) maar dit lijkt me veel leuker
Ik gebruik mijn gamecube nu ook veel meer als de xbox die nu puur als mediacenter draait.. gamecube spellen zijn veel leuker
Kun je trouwens ook 2 Wii-remotes tegelijk gebruiken? leuk om zo met je vrienden een lightsaber gevecht te houden
Anoniem: 155599
is die wiiii mote zo precies dan? als ik doe alsof ik een zwaard in mijn hand heb en ik beweeg wat heen en weer dat gaat best snelAnoniem: 82757 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:23:
nog meer goed nieuws
[...]
http://eurogamer.net/article.php?article_id=64624![]()
http://revolution.ign.com/articles/707/707953p1.html
The controls of this game are where the demo really shines. The aiming is 100% spot-on and sensitive enough that you hardly have to move the controller at all. It demonstrates perfectly that the remote will be able to be used with no effort or strain on the wrist if developers decide to program games to perform at that level of this sensitivity. With the smallest of movements the icon and your character went exactly where you wanted and it seemed nearly instantly second nature. This demo proved what Nintendo has been saying all along: Anyone can use Wii, and the remote responds with perfect control when done right.
Out of all the E3 Wii demos, we really thought this one was done beautifully. The controls were what we always dreamed about when imagining how Wii would work. You pick up the remote, and it just plain works. After a few rounds of the game demo, hopes are very high that more developers somehow unlock the magic that is contained inside that tiny little remote, because the games that could be made would blow anything up to this point clear out of the water.
Meer positief nieuws over de Wii (Madden om precies te zijn) van een mainstream bron: The New York Times.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Ik wil absoluut niet meer blijven zeuren over die controller, maar in dat krantenartikel staat dus inderdaad wat iedereen al verwacht:
Edit 2: om dan toch nog iets nuttigs toe te voegen, Sega gaat proberen om richting de 50 minigames aan Monkey Ball toe te voegen. En degene die er al zijn (stuk of 15) daar is IGN positief over!
& EA wist het zelfs helemaal niet:Set in a science-fiction war zone, Warhawk is the first game to make public use of Sony’s own kinetic controller, which mimics the Wii device. Unfortunately for Sony, the admission by one of the Warhawk developers that his team got its hands on the new controller less than two weeks ago reinforced the impression that Sony only added motion-sensitive technology at the last minute in a hasty attempt to match Nintendo.
Edit: excuus, dit is wel oud nieuws zie ik nu, het gaat ook zo hardA senior EA source working across playable versions of PS3 sports titles admitted that they were only told about the new pad functions on Monday May 8.

Edit 2: om dan toch nog iets nuttigs toe te voegen, Sega gaat proberen om richting de 50 minigames aan Monkey Ball toe te voegen. En degene die er al zijn (stuk of 15) daar is IGN positief over!
[ Voor 31% gewijzigd door Hoedje op 12-05-2006 19:15 ]
Anoniem: 171689
Wat ik me afvraag: Kun je de Wii ook als DVD speler gebruiken. om DVDs te bekijken op je TV?
Punt is dat me Pa wil meebetalen als ik meteen een Nieuwe DVD speler koop. en ik vind het zelf ook wel handig.
Punt is dat me Pa wil meebetalen als ik meteen een Nieuwe DVD speler koop. en ik vind het zelf ook wel handig.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 171689 op 12-05-2006 20:22 ]
Nee, de Wii speeld niet standaart DVD's af, maar daar komt waarschijnlijk nog wel een hardwarematige uitbreiding voor.Anoniem: 171689 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:18:
Wat ik me afvraag: Kun je de Wii ook als DVD speler gebruiken. om DVDs te bekijken op je TV?
- MetroidPrime
TopicstarterJa, de Wii zal DVD's kunnen afspelen met behulp van een uitbreiding. Hier is echter al heel meer dan een jaar geen nieuwe info over gekomen.Anoniem: 171689 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:18:
Anoniem: 134465
De Wii is een game console only! 
Edit
@ MetriodPrime
Als ik me niet vergis heeft Nintendo vanaf het begin de Wii (Revolution) altijd geprofileerd als een game console only. Als ik me wel vergis laat dat dan ff zien!
Edit
@ MetriodPrime
Als ik me niet vergis heeft Nintendo vanaf het begin de Wii (Revolution) altijd geprofileerd als een game console only. Als ik me wel vergis laat dat dan ff zien!
[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 134465 op 12-05-2006 20:34 ]
DVD functionaliteit hebben betekend ook licentiekosten betalen. Aangezien de Wii bedoeld is als game console is deze functie standaard uitgeschakeld. Op deze manier heeft de 80% die geen DVD functionaliteit wil een goedkopere console. De andere 20% kan iets van een dongle kopen (waarsch. dicht tegen kostprijs+licentiekosten) en dan alsnog DVD films kijken.
is zon Dongle een Intern onderdeel of moet je het er extern 'aanpluggen' ofzo?
Dat de Wii een gameconsole only is begrijp ik wel. maar het feit dat de PS2 al DVDs kon afspelen zou ik dat (eventueel met uitbreiding) van een next-gen console ook wel mogen verwachten. (ik zie DVD namelijk niet meer als een externe feature. zoals Blu-ray dat bij PS3 wel is)
Dat de Wii een gameconsole only is begrijp ik wel. maar het feit dat de PS2 al DVDs kon afspelen zou ik dat (eventueel met uitbreiding) van een next-gen console ook wel mogen verwachten. (ik zie DVD namelijk niet meer als een externe feature. zoals Blu-ray dat bij PS3 wel is)
[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 171689 op 12-05-2006 20:43 ]
Best raar, toen ik dat artikel van lucas arts las en me inbeelde hoe ik met die controller een lightsaber kon bedienen, realiseerde ik me pas hoe écht vet de controller wel niet is. Beetje in je eigen huiskamer robots en jedi's neermaaien
, mooie gaming toekomst
.
- MetroidPrime
TopicstarterHet is al op de E3 2005 mediabriefing gezegd. Je vergist je.Anoniem: 134465 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:29:
De Wii is een game console only!
Edit
@ MetriodPrime
Anoniem: 171278
Iedereen was helemaal lyrisch over de Wii-mote, en dat is blijkbaar na die IGN hands-on niet minder geworden. Blijkbaar moet je de teleurstelling in je portmonnee kunnen voelen voordat je er in gelooft...
Voor mij geen Wii. Ik ben een die-hard Nintendo fan, ik heb een SNES, N64, Cube, GB, GBC en GBA maar zoals het er nu uitziet wordt dit niet meer dan een leuke gadget.
Voor mij geen Wii. Ik ben een die-hard Nintendo fan, ik heb een SNES, N64, Cube, GB, GBC en GBA maar zoals het er nu uitziet wordt dit niet meer dan een leuke gadget.
Een leuke gadget met goede games, dat is nou een gameconsole.Anoniem: 171278 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:09:
Iedereen was helemaal lyrisch over de Wii-mote, en dat is blijkbaar na die IGN hands-on niet minder geworden. Blijkbaar moet je de teleurstelling in je portmonnee kunnen voelen voordat je er in gelooft...
- MetroidPrime
TopicstarterIGN is ook helemaal lyrisch over de wiimote, ze zijn alleen noegatief over de beturing in Red Steel geweest. Als je de hands-on van Metroid Prime 3 leest, die ongeveer dezelfde besturing gebruikt, is IGN weer enorm positief. De problemen in die Red Steel hands-on liggen dus duidelijk bij Red Steel en niet de console.Anoniem: 171278 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:09:
En er zijn nog ruim 5 - 8 maanden voordat de Wii uitkomt. Dus er is nog zat te tweaken etc hoor.
Snap niet waar men zich druk om maakt. Nintendo brengt echt geen dingen uit die maar half werken, alleen de developers zelf kunnen het verknallen.
Snap niet waar men zich druk om maakt. Nintendo brengt echt geen dingen uit die maar half werken, alleen de developers zelf kunnen het verknallen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ai, deze E3 nog geen informatie over de prijs van de Wii. Toch jammer, maar lager dan de PS3 zal het denk ik wel zijn.
http://gamesarefun.com/news.php?newsid=6444
http://gamesarefun.com/news.php?newsid=6444
- MetroidPrime
TopicstarterTot nu toe is Red Steel zelfs het enigste spel waar echt grote problemen mee gemeld worden. Toen de beurs vandaag open ging werd er al meteen een wachttijd van 6(!) uur gemeld om met de Wii te kunnen spelen. Ter vergelijking: de beurs is vandaag maar 7 uur open, er zijn mensen bereid om 6 uur lang te wachten om vervolgens maar een uurtje te spelen. De wachttijd bij de PS3 consoles is overigens nooit meer dan 30 minuten geweest. Als de Wii echt zo'n grote teleurstelling was als sommige bezoekers van dit topic beweren, waarom zijn er dan mensen bereid om meer dan 6 uur in de rij te staan?eschnumi schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:17:
En er zijn nog ruim 5 - 8 maanden voordat de Wii uitkomt. Dus er is nog zat te tweaken etc hoor.
Bedankt dat je ons wil verblijden met deze enorm goed onderbouwde postAnoniem: 171278 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:09:
omdat mensen niet weten hoe het speelt en dus nieuwsgierig zijn en hoge verwachtingen hebben? Misschien was het na het spelen wel een grote teleurstelling
superB
- MetroidPrime
TopicstarterAls jij ergens in de rij voor staat en je moet nog 3 uur wachten er komen mensen langs die je kent(op de E3 kennen veel mensen elkaar, dus dat zal ongetwijfeld gebeuren) en die vertellen je dat het een enorme teleurstelling was en niet de moeite waard was, zou jij dan echt nog 3 uur wachten? Voor de E3 begon was de interesse in de PS3 en Xbox 360 groter dan de interesse in de Wii, volgens jouw logica zou je juist lange rijen bij de PS3 stand moeten zien, wat absoluut niet het geval blijkt te zijn. Bovendien zou je negatieve berichten horen van mensen die met de nieuwe controller gespeeld hebben en die zijn er, buiten de klachten over Red Steel en een paar kleine problemen met Metroid Prime 3, vrijwel niet.inXs schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:43:
omdat mensen niet weten hoe het speelt en dus nieuwsgierig zijn en hoge verwachtingen hebben? Misschien was het na het spelen wel een grote teleurstelling
Uhm... je mag eventjes "testen"... Ik denk dat je ongeveer (hooguit) een minuutje of 5 er mee bezig mag zijn om vervolgens weer plaats te maken voor een nieuwe kandidaat. Zo gaat dat op de E3. Tenminste, bij de grotere stands waar het echt behoorlijk druk is.MetroidPrime schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:39:
[...]
Tot nu toe is Red Steel zelfs het enigste spel waar echt grote problemen mee gemeld worden. Toen de beurs vandaag open ging werd er al meteen een wachttijd van 6(!) uur gemeld om met de Wii te kunnen spelen. Ter vergelijking: de beurs is vandaag maar 7 uur open, er zijn mensen bereid om 6 uur lang te wachten om vervolgens maar een uurtje te spelen. De wachttijd bij de PS3 consoles is overigens nooit meer dan 30 minuten geweest. Als de Wii echt zo'n grote teleurstelling was als sommige bezoekers van dit topic beweren, waarom zijn er dan mensen bereid om meer dan 6 uur in de rij te staan?e
Niet dat ik dat uit eigen ervaring weet of zo, maar ik heb meermaals beelden gezien, verslagen gelezen, enzovoorts van mensen die het zelf zo ervaren hebben. Druk op de E3 is ook écht druk! Een dagje "Efteling" is er niets bij!
Waar Nintendo het op de vorige E3 nog behoorlijk liet afweten, steken ze dit jaar iedereen de ogen uit met hun nieuwe console. De Game Boy familie natuurlijk niet te vergeten
Iedere console heeft deze keer wel iets aparts eigenlijk, maar in eerste instantie ga ik voor Nintendo's nieuwe speeltje. De Wii brengt bij mij ongeveer net zo'n gevoelens op Sega's Dreamcast enkele jaren geleden. Dat ding moest ik ook gewoon écht hebben! En ik vind het nu nog altijd jammer dat die console veel te vroeg is heen gegaan. Natuurlijk verschijnen er nog altijd enkele leuke games voor, maar die enkele titels weten helaas de marktpositie er niet beter op te brengen. Sony heeft gewoon keiharde dikke marketing. Dat is denk ik het enigste waar Nintendo zich ook druk over dient te maken op dit moment. Sony gaat straks echt showen met die gyroscopische controllers, let maar op! Het jaar 2007 word het jaar van dat men later zal herinneren als de "gyro wars" volgens mij
Alle consoles hebben deze keer wel iets leuks. Xbox 360 heeft de uitmuntende online mogelijkheden (die wat ik zelfs beter vind dan bij menig PC game!) en een hele hoop vette games die op dit moment al beschikbaar zijn en nog steeds uitgebreid zullen worden. Sony heeft de mega grote developer ondersteuning en de zeer heftige specificaties. En Nintendo gaat gewoon haar eigen weg en zegt dat er voor het bedrijf totaal geen concurentie bestaat vanwege de geheel eigen stijl die het zich weet aan te meten door de geheel nieuwe weg dat het bedrijf lijkt in te slaan.
De komende vijf jaar word gewoon echt iets heel aparts. Ik denk dat geen van deze drie partijen echt de boot in zal gaan met hun console. Waarschijnlijk zal ik als "hardcore gamer" uiteindelijk wel weer alle drie de consoles gaan kopen, mits mijn budget dit toelaat uiteraard. Persoonlijk houd ik gewoon van games, ongeacht wat voor platform. Gamen is gewoon mijn passie!
Wiilicious!
http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2374
De Wii gaat aan kop, met op ruime afstand de PS3
edit: linkje even gefixt
edit: linkje even gefixt
[ Voor 21% gewijzigd door Captain N op 13-05-2006 13:45 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Anoniem: 142689
Als ik via die link ernaartoe ga crasht iex, als ik via gamefaqs.com en dan die poll aanklik nietCaptain N schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 00:24:
http://www.gamefaqs.com/poll/index.html

offtopic beetje
- MetroidPrime
TopicstarterMijn punt is dat je dit niet zomaar mag toeschrijven aan nieuwsgierig. De rijen zoals Nintendo nu bij de booth heeft, is iets wat nog nooit eerder op een E3 is gebeurd.Anoniem: 91628 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:48:
[...]
Uhm... je mag eventjes "testen"... Ik denk dat je ongeveer (hooguit) een minuutje of 5 er mee bezig mag zijn om vervolgens weer plaats te maken voor een nieuwe kandidaat. Zo gaat dat op de E3. Tenminste, bij de grotere stands waar het echt behoorlijk druk is.
Ja maar ik blijf erbij, na 5minuten spelen met zo´n apparaat is het natuurlijk leuk, maar de vraag is of het na een week of 2 nog steeds zo leuk is.. Ik bedoel, je kan niet lekker ff in je zitzak onderuit hangen bijvoorbeeld.. Het lijkt mij ook best lachen namelijk die wiimote, maar het heeft voor mij meer een gadget gevoel, omdat ik gewoon graag met een normale controller speel zeg maar. Toen de eye toy uitkwam bijvoorbeeld, waren de jappen enzo er ook helemaal gek van, ik vind het ook best leuk, maar niet voor te lang dus.
superB
Je kunt toch ook nog altijd de 'standaard' controller gebruiken en even uit het gigantische aanbod van Backwards compatible games (van NES tot Cube) gaan kiezen.
Ik zou het wel leuk vinden. een beetje actief gamen. dat brengt ook meer variatie in de games. meer dan alleen maar dom op knoppen rammen.
en op die standaard controller zitten 2 analoge sticks. wie vertelt mij dat je met de Wii geen games gewoon kunt spelen zonder de speciale Wiimote. maar gewoon alles besturen met je sticks?
Natuurlijk zullen niet alle games zo werken. ik zou me bijv dat tennis spelletje moeilijk kunnen indenken zonder Wiimote.
Ik zou het wel leuk vinden. een beetje actief gamen. dat brengt ook meer variatie in de games. meer dan alleen maar dom op knoppen rammen.
en op die standaard controller zitten 2 analoge sticks. wie vertelt mij dat je met de Wii geen games gewoon kunt spelen zonder de speciale Wiimote. maar gewoon alles besturen met je sticks?
Natuurlijk zullen niet alle games zo werken. ik zou me bijv dat tennis spelletje moeilijk kunnen indenken zonder Wiimote.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 171689 op 13-05-2006 09:14 ]
Vergeet niet dat je met de Wii controller complete spellen gaat spelen en niet alleen mini-games. De controller kan op zoveel verschillende manieren gebruikt worden, dat het gewoon niet vergelijkbaar is met een eye-toy op de PS2 of de bongo's van de Gamecube. Dat zijn echt leuke gadgets en het lijkt me niet dat iemand 2 uur per dag bezig is met die dingen. De Wii controller is dé controller en niet een leuke aanvulling zoals de eerder genoemde 2. En met die gedachte zal hij ook wel ontworpen zijn.inXs schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 08:10:
Ja maar ik blijf erbij, na 5minuten spelen met zo´n apparaat is het natuurlijk leuk, maar de vraag is of het na een week of 2 nog steeds zo leuk is.. Ik bedoel, je kan niet lekker ff in je zitzak onderuit hangen bijvoorbeeld.. Het lijkt mij ook best lachen namelijk die wiimote, maar het heeft voor mij meer een gadget gevoel, omdat ik gewoon graag met een normale controller speel zeg maar. Toen de eye toy uitkwam bijvoorbeeld, waren de jappen enzo er ook helemaal gek van, ik vind het ook best leuk, maar niet voor te lang dus.
Ik denk dat je dan een verkeerde console koopt als je hem koopt om spellen te spelen met de normale controller. Dan kun je beter voor een 360 of (na de eerste 3 price-drops) een PS3 gaan. De Wii is echt gebouwd om die controller en die spellen zullen daar ook (bijna) allemaal voor ontworpen zijn.Anoniem: 171689 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 09:10:
Je kunt toch ook nog altijd de 'standaard' controller gebruiken en even uit het gigantische aanbod van Backwards compatible games (van NES tot Cube) gaan kiezen.
Trouwens, over die classic controller. Ik vind het maar een beetje apart, zou dat ding alleen voor de retro games zijn? En zou je zo'n ding naast de standaard Wii controller bij het basispakket inzitten? Ik heb er zelf niet zoveel behoefte aan om straks 6 controllers extra te moeten kopen om alle spellen met 4 man te kunnen spelen.
[ Voor 39% gewijzigd door Smoonshine op 13-05-2006 09:48 ]
uhm...
Anoniem: 155599
Ik moest zo lachen toen ik dat woordje zag.Anoniem: 91628 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:48:
[...]
. Sony heeft gewoon keiharde dikke marketing. Dat is denk ik het enigste waar Nintendo zich ook druk over dient te maken op dit moment. Sony gaat straks echt showen met die gyroscopische controllers, let maar op! Het jaar 2007 word het jaar van dat men later zal herinneren als de "gyro wars" volgens mij
Moest meteen denken aan starwars ^_^ (mspaint
Waarom niet? Er zijn maar een paar games waar je actief bezig bent (zoals Wii Sports)Ik bedoel, je kan niet lekker ff in je zitzak onderuit hangen bijvoorbeeld..
Ik zie het al helemaal voor me. Een wachtrij voor Nintendo die doorloopt naar de Sony booth ofzoWarhawk looked fabulous. Heavenly Sword superb. But neither game packed Sony's booth. On the other hand, Nintendo's space was filled to the spilling point from the very moment the E3 doors opened until they closed again. On the second day of the exhibition, representatives for the Convention Center announced that the line to see Nintendo's Wii console, which zigzagged around corners and promised a wait time of more than four hours, had broken every E3 record.
[ Voor 63% gewijzigd door Max|Burn op 13-05-2006 10:24 ]
Het is letterlijk zoMaxBurn schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 10:02:
Ik zie het al helemaal voor me. Een wachtrij voor Nintendo die doorloopt naar de Sony booth ofzo

http://www.ownage.nl/news/13801/
[ Voor 17% gewijzigd door Collaborator op 13-05-2006 10:26 ]
This space is occupied
Voor iedereen die nog niet overtuigd is, kijk naar IGN weekly E3 edition 3: http://media.games.ign.com/articles/693/693580/vids_1.html. Dat is zeg maar de wrap up van de E3. En ongeveer elke medewerker van IGN is positief tot zeer positief over de Wii (dus ook degene die over de Xbox 360 en de PS3 schrijven, al durven ze het niet allemaal toegeven
).
En de stand van Nintendo was echt populair: Rennuh!
En de stand van Nintendo was echt populair: Rennuh!
[ Voor 23% gewijzigd door Hoedje op 13-05-2006 11:01 ]
omfg, aan het eind ziet het er uit als een Sony/MS manneke die boos wordt omdat iedereen naar de Nintendo booth rent
Ik vraag me trouwens af of de nieuwe Smash Bros gebruik gaat maken van de Gamecube controller. Volgens Jeux France is het namelijk zo dat de controls meer standaard zullen zijn dan de spellen nu getoond op E3. Sakurai zegt dit door aan te geven dat de controls zullen lijken op de Gamecube versie (en volgens mij is hier het misverstand ontstaan).
En verder komt er meer info in de volgende Famitsu over Resident Evil Wii!
Maarja op IGN zeggen ze dit:Mais je voulais proposer quelque chose de différent par rapport aux autres, d'une certaine manière je choisis donc une toute autre direction [Rires], j'aimerais offir un gameplay plus standard [du même style que Super Smash Bros. Melee sur GameCube], que vous [journalistes] connaissez déjà.'.
Ik zou het op zich niet erg vinden als het spel gebruik maakt van een classic control scheme, het speelt nu immers heerlijk. Maar ik vraag me af of m'n gamecube controllers het nog volhouden tot (begin?) 2007.Under the direction of series creator Masahiro Sakurai, Super Smash Bros. Brawl will feature classic, GameCube-style combat -- not Wii-style motion-controlled combat. That means players who prefer to play the game with the traditional control setup can look forward to using the GameCube control-style they're already accustomed to.
"We found that trying to implement too much motion-sensory functionality can get in the way of the game. We're looking at keeping the control simple, as it has been," said Sakurai. "The Wii hardware has sockets for the GameCube controller, too. So I'll just say now that you may not want to throw away your GCN controller yet."
En verder komt er meer info in de volgende Famitsu over Resident Evil Wii!
[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 13-05-2006 12:05 ]
Ik heb twee controllers al sinds 2001 en merk nul komma nul verschil met degene die ik nog maar een paar maanden heb. En ik speel niet weinig of zo
Dus als je normaal met je controllers om gaat lijkt me dat je volgend jaar er nog steeds gewoon mee kunt spelen 
Toch bizar trouwens hoe goed Sony er nog vanaf komt, zeker in vergelijking met de X360 in die polls op Gamefaqs.
http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2372 imo was het echt een schaamtevolle presentatie. Die van de X360 was stukken beter vond ik.
http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2374 Bijna 3x zoveel als de X360?
http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2375 Zoals verwacht komt de Wii in veel huishoudens ook nog naast de X360 (en weer voornamelijk) PS3 te staan. Een klein rekensommetje: Wii 64.64%, PS3 45.48% en de X360 28%.
Wel grappig though, dat de meesten van te voren uitkeken naar de PS3, maar na afloop de mening tot wat gedraaid is... http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2370 Maar ik vind het nog steeds best ongelooflijk dat Sony dit voor elkaar krijgt. Ik had er van te voren ook aardig veel van verwacht, maar vond de hele show een behoorlijke domper...
Toch bizar trouwens hoe goed Sony er nog vanaf komt, zeker in vergelijking met de X360 in die polls op Gamefaqs.
http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2372 imo was het echt een schaamtevolle presentatie. Die van de X360 was stukken beter vond ik.
http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2375 Zoals verwacht komt de Wii in veel huishoudens ook nog naast de X360 (en weer voornamelijk) PS3 te staan. Een klein rekensommetje: Wii 64.64%, PS3 45.48% en de X360 28%.
Wel grappig though, dat de meesten van te voren uitkeken naar de PS3, maar na afloop de mening tot wat gedraaid is... http://www.gamefaqs.com/poll/index.html?poll=2370 Maar ik vind het nog steeds best ongelooflijk dat Sony dit voor elkaar krijgt. Ik had er van te voren ook aardig veel van verwacht, maar vond de hele show een behoorlijke domper...
[ Voor 65% gewijzigd door Captain N op 13-05-2006 14:06 ]
Mijn foto's op Flickr.
Dat is ook wat ik probeerde aan te duiden met mijn post.MetroidPrime schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 00:41:
[...]
Mijn punt is dat je dit niet zomaar mag toeschrijven aan nieuwsgierig. De rijen zoals Nintendo nu bij de booth heeft, is iets wat nog nooit eerder op een E3 is gebeurd.
Anoniem: 131051
Waarom denkt iedereen dat je niet meer gewoon in de zetel kan gaan zitten met die wii mote en rustig gamen.
Jullie volgen het natuurlijk allemaal veel beter, maar voor zover ik het gezien heb, kan je dus ook spelen met kleine, normale bewegingen. Zeg maar 'vanuit de pols'. Ik denk dat het in veel games ook weinig uitmaakt of je ne breed zwaait of niet. En zeker niet in de platformers waar je gewoon wat acties moet aangeven. Dan is een kleine beweging ook zeker genoeg.
En blijkbaar kan niemand hier z'n armen bewegen als ze zitten of zo? En met een gewone controller zit je toch ook niet stokstijf in je zetel?
Zowieso denk ik dat ik die extra beweging wel kan appreciëren. Zo heb je tenminste nog het gevoel dat je iets doet. En is het minder saai. Trouwens, aanbevolen wordt van na ieder uur gamen effe te pauzeren. Als je na een uur al halfdood bent door een licht plastieken balkje heen en weer te schudden, dan ligt het probleem bij jou. Sommigen kunnen wel 8u per dag hun muis heen en weer schuiven....
En in het andere scenario is het ook positief, want dan hang je tenminste geen uren voor je tv, en kom je nog eens buiten of zo
Jullie volgen het natuurlijk allemaal veel beter, maar voor zover ik het gezien heb, kan je dus ook spelen met kleine, normale bewegingen. Zeg maar 'vanuit de pols'. Ik denk dat het in veel games ook weinig uitmaakt of je ne breed zwaait of niet. En zeker niet in de platformers waar je gewoon wat acties moet aangeven. Dan is een kleine beweging ook zeker genoeg.
En blijkbaar kan niemand hier z'n armen bewegen als ze zitten of zo? En met een gewone controller zit je toch ook niet stokstijf in je zetel?
Zowieso denk ik dat ik die extra beweging wel kan appreciëren. Zo heb je tenminste nog het gevoel dat je iets doet. En is het minder saai. Trouwens, aanbevolen wordt van na ieder uur gamen effe te pauzeren. Als je na een uur al halfdood bent door een licht plastieken balkje heen en weer te schudden, dan ligt het probleem bij jou. Sommigen kunnen wel 8u per dag hun muis heen en weer schuiven....
En in het andere scenario is het ook positief, want dan hang je tenminste geen uren voor je tv, en kom je nog eens buiten of zo
Hmm.Captain N schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:43:
...
Dat is gewoon de tendens die enkel op dit forum heerst. Als we met z'n allen 'boe!' roepen en we houden dat gewoon lang genoeg vol dan onstaat er vanzelf een negatief gevoel over PS3 die eigenlijk niet met werkelijkheid voldoet maar alleen hier op dit forum bestaat. Oftewel: opeens is alles klote aan het apparaat.
Maarja, neemt natuurlijk niet weg dat die presentatie inderdaad beter had gekund (hoewel, aan het einde was het wel feest!).
Ik vind overigens terecht dat Ninty op 1 staat!
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Dat zeg ik toch helemaal niet? Sony heeft best toffe spellen natuurlijk: MGS4 is bijvoorbeeld gewoon een topper bij voorbaat
Ik zeg alleen dat ik veel meer had verwacht en het wat mij betreft de grote verliezer is op de E3. Emotioneel gezien vind ik Nintendo en Sony de sympatiekere 2 van de 3 bedrijven, dus het ligt ook niet aan vooroordelen of zo. Maar ik vond de presentatie van Sony echt saai. Been there, done that. Eindeloos GT HD laten zien en een geripte/geupgrade PS2 controller laten zien word ik niet echt warm van. Die van MS vond ik een stuk interessanter. Wat de PS3 moet toevoegen tov de X360 een jaar nadat die is uitgekomen is me een raadsel. En al helemaal met zo'n prijs (die ze met hun arrogante instelling nog veel te laag noemen ook). Ondanks dat MS z'n console al op de markt heeft, heeft het imo toch nog meer innovatie laten zien dan Sony, die nota bene met een nieuwe console op de proppen komt. Dan klopt er toch iets niet lijkt me. Het is dat Sony nog steeds een paar van die grote game franchises heeft, maar verder voegt de PS3 imo weinig tot niks toe. Niet dat het daarom een slechte console is. Maar zeker niet vele malen beter dan de X360. Maar voordat mensen zich geroepen voelen om flames hierop af te vuren: het is enkel mijn mening/gevoel.
Mijn foto's op Flickr.
Tja, het is gewoon duidelijk dat Nintendo deze show gestolen heeft... maar, vorig jaar was volgens mij toch sony die even met de super mooie filmpjes aankwam zetten...
Maar goed. Daar draait het niet over in dit forum
Ik heb gisteren singstar op de PS2 gespeeld met enkele vrienden en als party game is het echt leuk
het leek me 3xniks... maar als je eenmaal begint... leuk
jammer dat de cube zoiets niet heeft. Daarna nog Buzz gedaan (quiz-spel) en ja, ook lachen
leuk ook met de extra buzz-controllers e.d.
ik heb nu nog meer redens om een ps2 alsnog te gaan halen, wacht nog lekker totdat hij echt in de uitverkoop gaat,,,
Maar goed. Daar draait het niet over in dit forum
Ik heb gisteren singstar op de PS2 gespeeld met enkele vrienden en als party game is het echt leuk
ik heb nu nog meer redens om een ps2 alsnog te gaan halen, wacht nog lekker totdat hij echt in de uitverkoop gaat,,,
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Zoals de Cube ook al is gegaan dus
in de Polls die net door iemand gegeven waren. kwam de 360 er bekaaid af tov de Wii en de PS3. zou dat niet anders zijn nadat de verwachte 219 euro voor 360 prijsverlaging is doorgevoerd? natuurlijk zal ook de PS3 de nodige verlagingen nodig hebben.
in de Polls die net door iemand gegeven waren. kwam de 360 er bekaaid af tov de Wii en de PS3. zou dat niet anders zijn nadat de verwachte 219 euro voor 360 prijsverlaging is doorgevoerd? natuurlijk zal ook de PS3 de nodige verlagingen nodig hebben.
Anoniem: 142689
Stukje over de wii uit het AD kidsweek gedeelte:
vooral die laatste zinWii voor iedereen
Afgelopen week lieten grote gamemakers zien waar ze mee bezig zijn op de E3, een enorme gamebeurs in Amerika. Vooral Nintendo heeft het druk: ze komen met de Wii, een klein doosje met een basiscontroller en een Nunchuck-controller. Door deze twee controllers krijgt bijvoorbeeld Mario in Super Mario Galaxy meer moves dan ooit tevoren! Het GameCube spel The legend of zelda: Twilight Princess komt ook uit op de Wii. Nintendo toont lef met de Wii. Ze maken niet zoals Microsoft en Sony steeds grotere, stoerdere actiegames die er bijna echt uitzien, maar leuke games die iedereen kan spelen!
Dat op gamefaqs zoveel mensen positief zijn over Sony komt omdat het publiek daar grotendeels bestaat uit gamers die vooral RPG's spelen. Games als de FF serie. Dat zijn uiteraard ook Sony fanboys.
Hier op tweakers zal je dan weer een heel ander resultaat krijgen. Beide geven niet goed de publieke opinie weer natuurlijk..
Hier op tweakers zal je dan weer een heel ander resultaat krijgen. Beide geven niet goed de publieke opinie weer natuurlijk..
This space is occupied
219 ? Ik betwijfel het. MS zal denk ik niet zo gauw omlaag gaan omdat ze niet hoeven. Overigens is die 219 dan de gestripte versie..wil je alles spelen zal je voor de premium moeten gaan..zou dat niet anders zijn nadat de verwachte 219 euro voor 360 prijsverlaging is doorgevoerd?
Ik snap nog steeds niet waarom mensen, buiten GT en FF om, nog op een PS3 wachten. De X360 kan alles wat de PS3 kan en gaat ondertussen al bijna de tweede generatie games in.
Maar goed, ik weet nu al dat iedereen die ik ken de PS3 koopt alleen maar omdat ze beweren veel beter te zijn dan de concurrentie en men gelooft het ook nog. (want eerlijk gezegd ging dat met de PS2 ook zo, hij zou 100x zo snel als een pentium 3 zijn, etcetc) Vervolgens kopen al die debielen een PS2 en wordt dat dus HET platform en krijgt het de meeste ondersteuning. Dan te bedenken dat Nintendo nu al de derde generatie ingaat waar ze nog last hebben van hun N64 blunder. Eerlijk gezegd heeft Nintendo op marketing na namelijk na de N64 weinig fout gedaan(gemis aan online zie ik niet als blunder, het was een keuze en eerlijk gezegd ken ik niemand met een PS2 die hem online gebruikt...ja..ze zijn er vast wel..), alleen het imago is gewoon naar de maan..
[ Voor 72% gewijzigd door Max|Burn op 13-05-2006 16:27 ]
Naja, ook niet veel goed. Sowieso niet veel... Zo veel marketing heb ik niet gezien van ze in de Gamecube generatie
Ik denk dat dat het punt is waar Nintendo nog heel wat winst zou kunnen boeken en het is goed te zien dat ze al wat beter hun best doen. Wat gratis reclame van mainstream bladen kan ook geen kwaad. De Metro en Spits zou ook wel goed zijn om een goed artikel in te hebben staan. Maar dat mens van de Metro is volgens mij nogal anti-Nintendo als ik haar verhalen altijd zo lees. Bovendien zitten haar stukjes altijd vol fouten. Beetje jammer...
Mijn foto's op Flickr.
Ik weet niet wat je bedoelt?
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Sorry als het al gepost is, ik kon het met de quicksearch niet vinden iig
Een filmpje van de wachtrij voor de Nintendo Wii, wat een populariteit zeg niet normaal
http://www.youtube.com/wa...ture=Views&page=1&t=t&f=b
Een filmpje van de wachtrij voor de Nintendo Wii, wat een populariteit zeg niet normaal
edit:
dus toch, excuses
dus toch, excuses
[ Voor 9% gewijzigd door Rooster op 13-05-2006 21:29 ]
Tadaaaaa:Dutch-Hane schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:45:
Sorry als het al gepost is, ik kon het met de quicksearch niet vinden iig
Een filmpje van de wachtrij voor de Nintendo Wii, wat een populariteit zeg niet normaal![]()
TheEvilCuber schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 10:26:
Het is letterlijk zo![]()
http://www.ownage.nl/news/13801/
[ Voor 3% gewijzigd door SD5k op 13-05-2006 21:08 ]
Ik dacht dat je hiermee bedoelde dat ik alleen maar "boe!" zat te roepen en de PS3 een klote apparaat bestempel. Maar dat wilde ik dus niet zeggenArx schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:34:
Hmm.
Dat is gewoon de tendens die enkel op dit forum heerst. Als we met z'n allen 'boe!' roepen en we houden dat gewoon lang genoeg vol dan onstaat er vanzelf een negatief gevoel over PS3 die eigenlijk niet met werkelijkheid voldoet maar alleen hier op dit forum bestaat. Oftewel: opeens is alles klote aan het apparaat.
Maarja, neemt natuurlijk niet weg dat die presentatie inderdaad beter had gekund (hoewel, aan het einde was het wel feest!).
Ik vind overigens terecht dat Ninty op 1 staat!
Mijn foto's op Flickr.
Dit apparaat is echt geniaal, ik ga er zeker een aanschaffen als de prijs een beetje schappelijk is. Consoles boeien mij niet zo, mijn Xbox draait als media center en gamen doe ik op dat ding alleen met mijn vriendin samen of als er vrienden bij zijn. Als ik alleen een game wil spelen doe ik dat gewoon op mijn PC, daar geef ik gewoon de voorkeur aan.
Juist door de controller is dit volgens mij een machine die ideaal is voor party games en gewoon lekker op de bank hangen en samen "aktief" een spelletje spelen. Net zoiets als in een arcade hal, daar ook vond ik vroeger juist de apparaten waar je aktief je akties in moest voeren juist leuk. Zoals zelf op het skateboard staan of zelf het wapen vasthouden. Perfecte entertainment machine dit!
Juist door de controller is dit volgens mij een machine die ideaal is voor party games en gewoon lekker op de bank hangen en samen "aktief" een spelletje spelen. Net zoiets als in een arcade hal, daar ook vond ik vroeger juist de apparaten waar je aktief je akties in moest voeren juist leuk. Zoals zelf op het skateboard staan of zelf het wapen vasthouden. Perfecte entertainment machine dit!
Anoniem: 138251
Net gelezen dat een analist zegt dat de wii 200 dollar gaat kosten
bron http://games.fok.nl
bron http://games.fok.nl
Ik ben nooit fan geweest van Nintendo door het vage Dualscreen geval en de brakheid van de Gamecube. Deze Wii ziet er echter wel zeer interessant uit, dit keer iets echt vernieuwends. Ik ben nooit fan van consoles geweest omdat de muis gewoon veel natuurlijker voor mij is dan een gamepad, de controller van de Wii gaat nog een stapje verder als de muis. Ik zie mijzelf al een potje tennis spelen voor de tv.
Heb je uberhaubt ooit wel eens op 1 van de machines gegamed?Ik ben nooit fan geweest van Nintendo door het vage Dualscreen geval en de brakheid van de Gamecube.
Dit roepen in het hol van de leeuw is wel gevaarlijk eigenlijk...BlackJack schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:04:
Ik ben nooit fan geweest van Nintendo door het vage Dualscreen geval en de brakheid van de Gamecube.
Het "vage Dualscreen geval" heet trouwens een Nintendo DS. Vaag kan je het apparaat eigenlijk ook niet noemen. Maar goed, dat is waarschijnlijk je eigen mening over de DS. Ten tweede wil ik (en ik denk vele anderen met mij) wel eens graag van je weten wat er eigenlijk zo brak is aan de Gamecube... Onderbouw je mening eens goed
Wel leuk dat je toch inziet dat de Wii een leuke console gaat worden, en het apparaat je wel aanspreekt. Jij behoort ook eigenlijk tot de doelgroep die Nintendo voornamelijk probeerd te berijken met hun nieuwe apparaat.
Anoniem: 115073
Ja idd, dat wou ik ook net zeggen.Anoniem: 91628 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:32:
[...]
Wel leuk dat je toch inziet dat de Wii een leuke console gaat worden, en het apparaat je wel aanspreekt. Jij behoort ook eigenlijk tot de doelgroep die Nintendo voornamelijk probeerd te berijken met hun nieuwe apparaat.
Ik heb in verschillende topics hier, fok, andere gamewebsites toch al meer dan 20 mensen gehoord die óf totáál niet van Nintendo hielden en er tóch en namen omdat dit zo vernieuwend is, óf gewoon mensen die na de NES generatie nooit meer hebben gegamed, en het nu weer de moeite waard vinden om erin te stappen.
Anoniem: 109386
Stimmt, ik heb ook al veel mensen gehoord die eigenlijk geen 'gamer' zijn, en die er toch over zitten te denken om er 1 aan te schaffen, of de knoop al hebben doorgehakt en er 1 ophalen bij de launch. Nintendo is goed bezig met het bereiken van hun doelgroep.Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:46:
[...]
Ja idd, dat wou ik ook net zeggen.
Ik heb in verschillende topics hier, fok, andere gamewebsites toch al meer dan 20 mensen gehoord die óf totáál niet van Nintendo hielden en er tóch en namen omdat dit zo vernieuwend is, óf gewoon mensen die na de NES generatie nooit meer hebben gegamed, en het nu weer de moeite waard vinden om erin te stappen.
Mn moeder wil zelfs wel eens de Wii proberen 
Ik liet mn moeder het eerste stukje zien van de N press conference (Myamoto, Reggie en red steel stukj) en ze zegt ineens "dat wil ik wel eens proberen"
Toen pas merkte ik hoe gelijk Nintendo heeft. Ik was nogal sceptisch over het concept "besturing die iedereen kan oppikken in de letterlijkste zin van het woord".. het klinkt zo mooi, maar of het echt zou werken??.. ja dus.
Ik heb 1x SSB:melee gespeeld tegen dr, maar die controller is gewoon te ingewikkeld.. al die knopjes en combinaties.
"Kijk zo word het nog leuk" zei ze toen ik uitlegde hoe de Wiimote werkte
Ze wilde wel tegen me tennissen op deze manier
Ik liet mn moeder het eerste stukje zien van de N press conference (Myamoto, Reggie en red steel stukj) en ze zegt ineens "dat wil ik wel eens proberen"
Toen pas merkte ik hoe gelijk Nintendo heeft. Ik was nogal sceptisch over het concept "besturing die iedereen kan oppikken in de letterlijkste zin van het woord".. het klinkt zo mooi, maar of het echt zou werken??.. ja dus.
Ik heb 1x SSB:melee gespeeld tegen dr, maar die controller is gewoon te ingewikkeld.. al die knopjes en combinaties.
"Kijk zo word het nog leuk" zei ze toen ik uitlegde hoe de Wiimote werkte
[ Voor 9% gewijzigd door Collaborator op 14-05-2006 00:05 ]
This space is occupied
Anoniem: 109386
haha, dat klinkt wel heeeeeel erg bekend, ik denk dat ik thuis in de woonkamer moet gaan dubbelenTheEvilCuber schreef op zondag 14 mei 2006 @ 00:04:
"Kijk zo word het nog leuk" zei ze toen ik uitlegde hoe de Wiimote werkte![]()
Uhm, ik ben niet helemaal bij op dit moment...
Is er nou bekend wat de prijs en de launch date zijn van de Wii?
En als ik het goed heb zijn zowel Zelda als Metroid launch games right?
Is er nou bekend wat de prijs en de launch date zijn van de Wii?
En als ik het goed heb zijn zowel Zelda als Metroid launch games right?
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Prijs: Onbekend
Launchdate: Onbekend (Q4 2006 werelwijd, dus Okt-Dec. Ik hoop op Okt. en denk ook dat dat het wel wordt)
Zelda en MP3 zijn launch games.
Typisch Nintendo dus..weinig info.
Launchdate: Onbekend (Q4 2006 werelwijd, dus Okt-Dec. Ik hoop op Okt. en denk ook dat dat het wel wordt)
[ Voor 4% gewijzigd door Max|Burn op 14-05-2006 09:39 ]
hmmz
volgens de site van smash bros is de naam veranderd van Super Smash Bros. Brawl in Smash Bros. Dojo. Las ergens dat ze dit NA e3 veranderd hebben
volgens de site van smash bros is de naam veranderd van Super Smash Bros. Brawl in Smash Bros. Dojo. Las ergens dat ze dit NA e3 veranderd hebben
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Anoniem: 104593
Dojo is gewoon de naam van Sakurai's site. De naam van het spel is Brawlye-roon schreef op zondag 14 mei 2006 @ 09:47:
hmmz
TMF gamekings nu, opweg naar MR myamoto (hoe schrijf je dat?
)
edit afgelopen:
wat is je favoriete kleur (rood), wat is je favo eten (pasta), wat is je meest smerige grap.. Die snapte ik niet helemaal
edit afgelopen:
wat is je favoriete kleur (rood), wat is je favo eten (pasta), wat is je meest smerige grap.. Die snapte ik niet helemaal
[ Voor 56% gewijzigd door inXs op 14-05-2006 12:12 ]
superB
mua, zo interessant was het ook weer nietinXs schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:07:
TMF gamekings nu, opweg naar MR myamoto (hoe schrijf je dat?)
Hmm, net ff die 12 minuten aan MP3 footage bekeken van D3... Jaja, lekker op tijd...
Paar opmerkingen
Zag er vet uit, sfeer deed wel Metroid aan. Waar was het scannen? Hoeft dat niet deze keer of deed de speler het gewoon niet?
Voice acting?
Wie was de mysterieuze sidekick? Gaan ze op de Hunters-tour? (Hoop het niet, hoewel ik Hunters wel erg cool vind vind ik MP1 en 2 er toch echt wel mijlen bovenuit steken)
DIE BOSSFIGHT IN DIE TUNNEL
En nu heb ik zin om MP1 weer uit de kast te trekken (en eens uit te spelen,. NOG STEEDS de eindbaas niet gemold
)
Verder laat dit wel zien hoe de Wii controller werkt met FPS games. Mits goed gedaan briljant
Paar opmerkingen
Zag er vet uit, sfeer deed wel Metroid aan. Waar was het scannen? Hoeft dat niet deze keer of deed de speler het gewoon niet?
Voice acting?
Wie was de mysterieuze sidekick? Gaan ze op de Hunters-tour? (Hoop het niet, hoewel ik Hunters wel erg cool vind vind ik MP1 en 2 er toch echt wel mijlen bovenuit steken)
DIE BOSSFIGHT IN DIE TUNNEL
En nu heb ik zin om MP1 weer uit de kast te trekken (en eens uit te spelen,. NOG STEEDS de eindbaas niet gemold

Verder laat dit wel zien hoe de Wii controller werkt met FPS games. Mits goed gedaan briljant
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Maar ja, alles NU vertellen is ook een beetje ver gezocht denk ik. Niet om je persoonlijk op je nieuwsgierigheid aan te spreken hoor, maar in het algemeen willen de meeste mensen wat de Wii betreft liever alles vandaag weten dan gisteren. We hebben nog de Tokyo Game show voor de boeg, en Nintendo heeft geloof ik ook nog haar eigen evenement (als ze dat nog steeds hebben heet dat) waar ze ook nog wel enkele dingetjes gaat vertellen neem ik aan/weet ik wel zeker.MaxBurn schreef op zondag 14 mei 2006 @ 09:39:
Prijs: Onbekend
Beter te weinig info dan onwaarheden voorgeschoteld krijgen zullen we maar zeggen
Ik kan me voorstellen dat je niet zo'n behoefte hebt aan het scannen als je een paar minuten mag spelenWillybubba schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:24:
Ik denk dat de Gamecube de 'schade' van de N64 heeft recht gezet. Het enige argument dat de Cube tegen zich had was het 'kiddy' gebeuren. Dat is inmiddels wel afgestorven en ik denk dat men vanwege de N64 (onterecht) sceptisch was maar dat dat nu weer op '0' staat en dat ze redelijk neutraal naar de nieuwe generatie kunnen kijken. Want vanwege de sweet-ass looks van de Wii is het gadget-gahalte we enorm omhoog gegaan.
Ik moet trouwens maar eens Zelda:MM gaan spelen om vast aan de Virtual Console te wennen ;-)
Ik moet trouwens maar eens Zelda:MM gaan spelen om vast aan de Virtual Console te wennen ;-)
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
De gamecube had wel meer kritieken:Deddiekoel schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:07:
Ik denk dat de Gamecube de 'schade' van de N64 heeft recht gezet. Het enige argument dat de Cube tegen zich had was het 'kiddy' gebeuren. Dat is inmiddels wel afgestorven en ik denk dat men vanwege de N64 (onterecht) sceptisch was maar dat dat nu weer op '0' staat en dat ze redelijk neutraal naar de nieuwe generatie kunnen kijken. Want vanwege de sweet-ass looks van de Wii is het gadget-gahalte we enorm omhoog gegaan.
-Geen online mogelijkheden (of je moet PSO leuk vinden)
-Onhandig medium (geen dvd-speler, beperkte hoeveelheid data)
-Door bovenstaande wat minder 3rd party support
Maar gelukkig waren een aantal 1st party games het kopen meer dan waard
Én de Wii lost bovenstaande minpuntjes wel op.
[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 14-05-2006 13:11 ]
Dit topic is gesloten.