Het grote TweakDSL topic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 12.072 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:14:
Ik heb een B10 abbo bij Tweakdsl. De download snelheid die ik had van 850 Kb vond ik wat tegenvallen.
Ik heb dit meerdere keren aangegeven bij de Tweakdsl helpdesk, echter altijd hetzelfde antwoord “ik moet blij zijn met zo’n snelheid, alles staat goed, niet aan de hand.
Bij mijn laatste poging heb ik de boel wat overdreven. Ik heb ze aangeven maar met 500Kb te kunnen downloaden. Ik heb dit onderbouwd met gemanipuleerde screenshots. Tweakdsl heeft een ticket aan laten maken bij BBned en wat blijkt een week later “ik zit nu mooi op een snelheid van 1020 Kb.
Mission accomplished !!!!
vals maar wel lekker :9

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:14:
Ik heb een B10 abbo bij Tweakdsl. De download snelheid die ik had van 850 Kb vond ik wat tegenvallen.
Ik heb dit meerdere keren aangegeven bij de Tweakdsl helpdesk, echter altijd hetzelfde antwoord “ik moet blij zijn met zo’n snelheid, alles staat goed, niet aan de hand.
Bij mijn laatste poging heb ik de boel wat overdreven. Ik heb ze aangeven maar met 500Kb te kunnen downloaden. Ik heb dit onderbouwd met gemanipuleerde screenshots. Tweakdsl heeft een ticket aan laten maken bij BBned en wat blijkt een week later “ik zit nu mooi op een snelheid van 1020 Kb.
Mission accomplished !!!!
Spreek je hier over Kb of KB of slaap ik nu?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen in Amsterdam (Asd-Z) met storing? De verbinding klapt er al de hele avond om de minuut uit en komt dan weer vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:41:
Zijn er meer mensen in Amsterdam (Asd-Z) met storing? De verbinding klapt er al de hele avond om de minuut uit en komt dan weer vanzelf op.
not for me, ik zit op prinseneiland/centrum

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

De nieuwe firmware 6.1.7.2 voor de ST 716v5 is toch niet erg stabiel.
Heb vandaag al 6 auto resets gehad.
Om eerlijk te zijn nu weer even de tip van SpeedTouch Technische Ondersteuning, die ik ook in de vorige firmware had, toegepast.
Ga naar START/UITVOEREN en vul in: CMD en druk op <OK>
In het zwarte scherm vult U in:
telnet 192.168.1.254 <enter>
Username : standaard :Administrator
password: standaard <leeg>
op de telnet prompt vult U het volgende commando in:

ids config state=disabled <enter>
saveall <enter>
Was wel voor die FEC errors maar eerlijk is eerlijk.

Wacht hiemee nog een paar dagen anders ga ik terug naar vorige versie die op het einde 32 dagen on-line was.

[ Voor 4% gewijzigd door KroontjesPen op 10-06-2006 10:40 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Beste Tweakers,

ik heb een TweakDSL T16WO verbinding. (bbned).
Afstand tot de centrale is 1650 meter. (zal dus nooit een optimale snelheid halen, no problem).
Ik heb een copperjet 816-2p. (nog niks aan geflash of iets dergelijks.)

echter momenteel kom ik nooit boven de 850 kb uit met downen. alsof ie gewoon gecapd is ofzo.
heb al een mailtje gestuurd naar tweak, maar die mailen terug dat het wel aan de afstand zal liggen.

op mijn modem zie ik het volgende:

Driver Version 1.57
API Version GS_API_419
Firmware Version D.79.2.19
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
State Showtime
Operation Progress 0x00000000
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 8048800
Rx Attn DR 14676200
Tx Cell Rate 2408
Rx Cell Rate 18983
INP Up 0.0
INP Down 0.0
Data Boost Disable
Standard G.Dmt.BisPlus
Ec Fdm Mode EC
Annex Type G.Dmt.Bis
Defaults None
Activate Line None

iemand een idee waar het aan ligt?
Heb al wat rond gezocht, maar word er niet veel weizer uit. kan ik uit bovenstaande cijfers concluderen dat mijn modem intraind (weet niet precies wat het is) op 14 mbit? dan zou ik toch ook een snelheid in die richting moeten kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Rx Attn DR 14676200 Je modem geeft aan dat hij tot (bijna) die snelheid zou kunnen verbinden op je lijn.
BBned heeft een 8/1 profiel op je lijn gezet en niet wide-open. Je modem geeft al aan dat hij sneller kan, maar wordt geforceerd op 8064/1024. Dus helpdesk bellen, kunnen ze een ticket aanmaken bij BBned zodat het gecorrigieerd kan worden. En als het in je voordeel is ook financieel tot de dag dat het goed staat aankaarten.

Het is overigens een TweakDSL B16WO, de B van BBned en de T van Tiscali ;)

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 10-06-2006 16:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Thx, toch maar weer eens een belletje die kant op doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

fZeroNewbie schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:36:
ik heb een TweakDSL T16WO verbinding. (bbned).
Heb al wat rond gezocht, maar word er niet veel weizer uit. kan ik uit bovenstaande cijfers concluderen dat mijn modem intraind (weet niet precies wat het is) op 14 mbit? dan zou ik toch ook een snelheid in die richting moeten kunnen halen?
Ik had PRECIES hetzelfde probleem na mn upgrade naar adsl 2. ik zit zon 1800meter van de centrale af. Inmiddels is het opgelost, er stond bij bbned een instelling niet goed. nu haal ik zo'n 1.3Mb/s.
Binnenkort verhuis ik en woon ik 600m van de centrale af dus zal dan wel een stuk sneller gaan.

Tweakdsl vroeg mij wat screenshots te maken tijdens het downloaden van hun 100Mb test bestand op ftp.tweakdsl.nl/test en die te mailen naar info@tweakdsl.nl. Dat kan je dus vast doen. Oh en controleer of je de laatste firmware hebt (vragen ze ook) :). Succes

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:59
Heb zojuist mijn tweakphone geactiveerd via een Zxyel 2602HW router, en ik kan bellen. Maar binnenkomende gesprekken komen niet aan.

De telefoon gaat dan niet over.

Als ik met mijn mobiel het tijdelijke nummer gebruik dat ik van Tweakphone gehad heb dan komt het gesprek wel aan.

Maar ja niemand kent dat nummer verder………

Kunnen jullie me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Sorry, maar ik kan je niet volgen. Je schrijft dat je niet gebeld kan worden (komen niet aan) en wel kan bellen.

Maar daarna dat als je met je mobiel naar je (tijdelijke)VoIP nummer belt het wel aan komt?

Wat bedoel je met 'aankomen'? Dat je ZyXEL registreert dat er een inkomend gesprek is? Wat is het probleem? Rinkelt het toestel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
Ik kan dus wel bellen via VOIP maar niet gebeld worden. Dan gaat de telefoon niet over.
Als je dus mijn oude vertrouwde kpn nummer belt dan lukt dat dus niet. Als je daarentegen het tijdelijke nummer van Tweakphone belt dan gaat de telefoon wel gewoon over en werkt het prima.

Men kan mij dus niet bereiken op mijn (oude) kpn nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:40:
[...]

Ik had PRECIES hetzelfde probleem na mn upgrade naar adsl 2. ik zit zon 1800meter van de centrale af. Inmiddels is het opgelost, er stond bij bbned een instelling niet goed. nu haal ik zo'n 1.3Mb/s.
Binnenkort verhuis ik en woon ik 600m van de centrale af dus zal dan wel een stuk sneller gaan.

Tweakdsl vroeg mij wat screenshots te maken tijdens het downloaden van hun 100Mb test bestand op ftp.tweakdsl.nl/test en die te mailen naar info@tweakdsl.nl. Dat kan je dus vast doen. Oh en controleer of je de laatste firmware hebt (vragen ze ook) :). Succes
hetzelfde geld voor mij, naar een aantal malen mailen/bellen met de helpdesk ( zonder succes) , uiteindelijk iemand getroffen die wel bereid was te kijken/ticket aan te maken.
Hierna ging ik van 800-820 ineens naar 1020-1060 ( en dat op 2,4 KM!! )

dus gewoon blijven bellen/zeuren!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:25:
[...]

hetzelfde geld voor mij, naar een aantal malen mailen/bellen met de helpdesk ( zonder succes) , uiteindelijk iemand getroffen die wel bereid was te kijken/ticket aan te maken.
Hierna ging ik van 800-820 ineens naar 1020-1060 ( en dat op 2,4 KM!! )

dus gewoon blijven bellen/zeuren!!!
Bij mij doen ze nooit moeilijk, en heb ze toch best vaak moeten bellen over dingetjes. Heb nooit hoeven zeuren. Vaag hoor.. Misschien een kwestie van rustig en beleefd blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Over het algemeen ben ik positief over de helpdesk van tweak. alleen soms tref je iemand die echt nergens vanaf weet. Maar meestal worden dingen wel opgelost.

* fZeroNewbie heeft hoop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Andre61 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:23:
Ik kan dus wel bellen via VOIP maar niet gebeld worden. Dan gaat de telefoon niet over.
Als je dus mijn oude vertrouwde kpn nummer belt dan lukt dat dus niet. Als je daarentegen het tijdelijke nummer van Tweakphone belt dan gaat de telefoon wel gewoon over en werkt het prima.

Men kan mij dus niet bereiken op mijn (oude) kpn nummer.
En dat nummer is ondertussen geporteerd naar TweakPHONE? KPN heeft je dus afgesloten (nummer is immers weg geporteerd) en dat werkt niet meer al?

Als hij het bij KPN nog doet zal hij het bij TweakPHONE natuurlijk nog niet doen. Een nummer kan maar bij 1 partij tegelijk zijn. Als je nummer niet meer werkt bij KPN heeft TweakPHONE ergens een foutje gemaakt of KPN je tevroeg afgesloten van hun dienstverlening misschien.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 10-06-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
Dank voor je reacties trouwens bjck. :)

Ik heb hem nu weer ouderwets aangesloten, via kpn werkt alles nog gewoon.

Ok, dus het nummer moet eerst geporteerd worden naar Tweakphone, hoe lang duur dat normaal gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:41:
En vanavond is het weer mis. Vanmiddag ging het goed en nu ligt de verbinding er om de minuut weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Andre61 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:46:
Dank voor je reacties trouwens bjck. :)

Ik heb hem nu weer ouderwets aangesloten, via kpn werkt alles nog gewoon.

Ok, dus het nummer moet eerst geporteerd worden naar Tweakphone, hoe lang duur dat normaal gesproken?
Geen idee, neem aan dat als je zo iets aanvraagt je wel een datum krijg wanneer je je toestel moet omprikken eigenlijk. 't Is een telefonie pakket, geen verassings pakket neem ik aan 8)

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 10-06-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:33:
[...]
Ik vroeg me nog wel het volgende af: De 2800VG is een ADSL2/2+ modem en router ineen. De 2800VG kan Max.24 Mbps down- en 1 Mbps upstream aan en heeft een Wlan netwerkmogelijkheid van 108 Mbps.
De 2900VG staat vermeld als een breedbandrouter met Wlan van 54 Mbps.
Maar nu komt het, heeft de 2900VG nu wel of niet een modem ingebouwd? Of dient die WAN-port op de 2900VG enkel voor het aansluiten van een ADSL modem (1,2,2+)? Bv. achter de standard Copperjet in bridgemode?
De 2900VG heeft géén modem aan boord inderdaad. De WAN poort kun je gebruiken om elke modem aan te sluiten in bridge mode. Dus niet alleen ADSL maar ook kabelmodems. De Copperjet in bridgemode zal er dus ook prima achter werken :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

KroontjesPen schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:40:
De nieuwe firmware 6.1.7.2 voor de ST 716v5 is toch niet erg stabiel.
Heb vandaag al 6 auto resets gehad.
Om eerlijk te zijn nu weer even de tip van SpeedTouch Technische Ondersteuning, die ik ook in de vorige firmware had, toegepast.

[...]
Was wel voor die FEC errors maar eerlijk is eerlijk.

Wacht hiemee nog een paar dagen anders ga ik terug naar vorige versie die op het einde 32 dagen on-line was.
En wat doet het? FEC errors niet meer bijhouden?

Iemand idee of ik de speedtouch moet geloven qua uptimes? Ik heb af en toe het idee dat ie mijn lijn laat vallen... te kort om goed te checken, er is doodgewoon geen lijn meer dan...
Als ik inlog op de modem zie ik er niks van terug... uptime van 62 dagen.......echter zie ik dat mijn total ontvangen verzonden Gb gewijzigd is.. het is niet nul.. het is gewoon weg stuk minder waardoor ik dus ervanuit gaat dat ie inderdaad gevallen is.

even bovenstaande tip uitvoeren, ...

Error Seconds (Local/Remote): 1.853 / 0
FEC Errors (Up/Down): 4.278.191.777 / 1.005.366.066
CRC Errors (Up/Down): 24 / 1.401.570
HEC Errors (Up/Down): 25 / 12.945

8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 11-06-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
bjck schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:12:
[...]

Geen idee, neem aan dat als je zo iets aanvraagt je wel een datum krijg wanneer je je toestel moet omprikken eigenlijk. 't Is een telefonie pakket, geen verassings pakket neem ik aan 8)
Tweakphone meldt een activatiedatum van 1 juni 2006....dus ik neem inderdaad aan dat KPN nog even in actie moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Andre61 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:32:
[...]

Tweakphone meldt een activatiedatum van 1 juni 2006....dus ik neem inderdaad aan dat KPN nog even in actie moet komen.
Bij nummer portering (net als DSL portering (telco-telco) is de nieuwe partij de partij die iets doet en moet doen. De oude doet niets (moet juist niets doen).

Bij nummer portering is de laatste stap een bericht van de nieuwe partij naar de oude dat ze vanaf dan het nummer overnemen. De oude reageert dan en stopt de dienst verlening aan die kant.

Waarom denkt iedereen altijd dat ze voor van alles bij de latende partij moeten zijn? Je vraagt het aan bij de nieuwe, je krijgt de dienst van de nieuwe en dus regelt de nieuwe ook omzetting van nummer en/of DSL etc. punt.

Het heeft niets met vrijgeven van nummers en/of lijnen te maken wat iedereen lijkt te denken. Juist wat de latende partij niet moet doen (en je dus niet moet doen bij de latende partij) is opzeggen/opheffen van dsl en/of nummer. Een opgezegde dienst (nummer en/of lijn) of het nu al gestopt is of ingepland staat voor ophef/sloop kan je niet meer porteren naar andere partij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik heb net TweakDSL aangevraagd (heb vandaag de ondertekende aanvrag op de bus gedaan). Wanneer krijg je een inlogcode voor mytweak zodat je de status van de aanvraag kunt checken etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

maandag was het opgeleverd hier (B10) maar heel de week geen connectie kunnen krijgen met mijn Copperjet 816 en Linksys WAG54 v2.0.

aantal mailwisselingen gehad met tweakdsl support en alles geprobeerd. firmware, andere splitter, rechtstreeks op isra punt etc.

vrijdagochtend ga ik naar mijn werk zie ik dat het modem nog gee adsl connectie heeft.
kom ik thuis, brand het adsl led-je ineens.

Nu zie ik in de connection van mijn copperjet "showtime" staan en mijn linksys ziet de lijn etc etc.
Maar nog steeds geen internetconnectie.
Maandag nog maar eens ff mailen met de helpdesk.

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik twijfel of ik TweakDSLT6 of Tiscali ADSL T6 ga nemen, want ik vind die site van TweakDSL niet echt duidelijk. Er staat: aanbieding geldig tot 31 mei 2006, dus die aanbieding van € 9,95 voor het 1e jaar, geld niet meer? en uit welke modems kan je kiezen (en wat zijn de kosten), want ik wil wel een dat er een router en wifi op zit. En ik heb op dit moment geen kpn abonnement, dit lijkt me geen probleem, maar ik zie dat het dan eenmalig €75,- kost. Dan kan ik beter eerst een kpn belbudget verbinding nemen denk ik, de aansluitingskosten daarvan waren dacht ik goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De datum 31 mei 2006 is een beetje voorbij inderdaad, raar dat het nog op de website staat dan of de datum niet is aangepast naar iets dat nog moet komen eigenlijk (als actie doorloopt).

Modem keuze en prijzen zie je pas bij het bestellen dacht ik, je kan doen alsof je gaat bestellen en dan afbreken natuurlijk.

En ook op www.internetten.nl staat de TweakDSL T6 gewoon. Daar staat het eerste jaar €14,90 en daarna €24.95.

"Actie tot 1 augustus: gratis modem en geen aansluitkosten."

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 12-06-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Mijn Linksys WAG54G 2.0 en mijn Copperjet 816 krijgen beide een DSL connectie met tweak maar op de een of andere manier krijg ik geen ip-adres of kan ik in elk geval het internet niet op.

Nu zie ik in de status pagina van mijn linksys het volgende staan:

DSL Status

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: T1413
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 8064 Kbps
Upstream Rate: 1024 Kbps
Downstream Margin: 7 db
Upstream Margin: 6 db

Downstream Line Attenuation: 21
Upstream Line Attenuation: 10
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

PVC Connection

Connection: 1
Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Applied -- OK

Iemand die hier iets "vreemds" ziet ?
En die decibel waardes, zijn die acceptabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen idee welk abonnement je hebt of wat de Linksys met deze firmware allemaal kan, maar wat opvalt is dat hij op ADSL1 verbinding maakt op maximaal 8064/1024. Dus mocht je een B10 of B16WO abonnement hebben doet je modem iets fout of BBned heeft een fout profiel op de lijn gezet.

Verder ziet het er prima uit en bovenstaande kan niet de belemerring zijn voor het niet werken (geen IP verkrijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Die link hierboven van internetten.nl heeft het over
Nu: 6016/1024 Kbit/s met gratis Newsservice! Na het 1e jaar wordt het tarief € 24,95 per maand. Bij opzegging binnen twee jaar worden € 75,- opzegkosten in rekening gebracht.
Je betaalt bij Tweak 9,95 en daarna 27,95; hoe kan 't 1e jaar duurder wezen en daarna goedkoper? Ethernetmodem is gratis, maar nergens lees je of het 'modempakket' met kabels enzovoorts verzenden ook 25 euri kost...

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

bjck schreef op maandag 12 juni 2006 @ 09:30:
Geen idee welk abonnement je hebt of wat de Linksys met deze firmware allemaal kan, maar wat opvalt is dat hij op ADSL1 verbinding maakt op maximaal 8064/1024. Dus mocht je een B10 of B16WO abonnement hebben doet je modem iets fout of BBned heeft een fout profiel op de lijn gezet.

Verder ziet het er prima uit en bovenstaande kan niet de belemerring zijn voor het niet werken (geen IP verkrijgen).
Ik heb een nieuw B10 abbo. maar helaas nog niet werkend.
Hoe kun je zien met deze settings dat hij op een ADSL1 verbinding maakt ?
De Linksys WAG54G v2.0 heeft overigens de laatste firmware (vorige week gedownload) en zou ADSL2 moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeanJeremy schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:02:
[...]

De Linksys WAG54G v2.0 heeft overigens de laatste firmware (vorige week gedownload) en zou ADSL2 moeten ondersteunen.
Wat zijn de VPI/VCI settings die je in mijn tweak ziet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 15:09

fjs

PSN: ftltc

Vanuit het warme Assen nog maar eens een keer vragen of er al wat meer bekent is welke TIS centrale's binnenkort worden omgebouwd naar adsl2.

Al iets bekent bjck?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bjck schreef op maandag 12 juni 2006 @ 00:28:
De datum 31 mei 2006 is een beetje voorbij inderdaad, raar dat het nog op de website staat dan of de datum niet is aangepast naar iets dat nog moet komen eigenlijk (als actie doorloopt).

Modem keuze en prijzen zie je pas bij het bestellen dacht ik, je kan doen alsof je gaat bestellen en dan afbreken natuurlijk.

En ook op www.internetten.nl staat de TweakDSL T6 gewoon. Daar staat het eerste jaar €14,90 en daarna €24.95.

"Actie tot 1 augustus: gratis modem en geen aansluitkosten."
Ik kan trouwens nergens bestellen via hun website (of zie ik iets over het hoofd?), zo kom ik dus ook niks verder te weten over de modems en valt er moeilijk een verbinding te bestellen. Raar dat op internettten.nl andere prijzen staan, maar als ik via internetten.nl bestel, betaal ik dan ook werkelijk die prijs die ze daar vermeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Je moet eerst je postcode en huisnummer invullen en op de knop klikken, dan pas kan je zien of het bij jou beschikbaar is en bestellen.

* RoadKill21 heeft vrijdag ook de aanvraag in de bus gedaan B)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Zow,

tweakdsl is nu aan het uitzoeken hoe ze mijn modem probleme gaan oplossen. Gezien het nieuwe modem (zyxel) wat ze hebben gestuurd exact hetzelfde reageert als de vorige. Dus het zit idd in die serie van zyxel, die kunnen gewoon geen wifi+10mbit internet aan. Daar zijn ze te langzaam voor...

Nu vraag ik me af of de vigor 2800 / 2900 dat wel kan (ja alweer). Gezien ik op het forum van vigor enkele verhalen lees dat de 2800/2900 serie in router modus niet sneller is dan 16mbit.

En dat over wifi kopieren niet sneller gaat dan 1 megabyte/s. Ik haal nu met mijn linksys accesspoint gewoon > 3 megabyte /s.

Het liefst zou ik een alles in 1 apparaat hebben. Gewoon in 1x klaar en niet overal van die dingen hange/liggen enzo. Maarja, als de performance dan zo slecht is, dan hang ik wel een los adsl modem neer, losse router, losse accesspoint.

Weet niet of de vigor 2800/2900 gebruikers eens zouden stressen wat het ding nu daadwerkelijk kan (en dan natuurlijk wel in router modus en wifi wpa encryptie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:12
de T6 tweakdsl aanbieding is nog steeds geldig, als je hem aanvraagd en op aanvraag indien klikt dan krijg je een pdf met de juiste bedragen. die moet je ondertekenen en terug sturen.

vandaag zelf gedaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door -Jaap-io op 12-06-2006 15:25 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
-Jaap-io schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:25:
de T6 tweakdsl aanbieding is nog steeds geldig, als je hem aanvraagd en op aanvraag indien klikt dan krijg je een pdf met de juiste bedragen. die moet je ondertekenen en terug sturen.

vandaag zelf gedaan :)
idd ik had zelf net deze mail gekregen:

Geachte heer/mevrouw,

De prijzen die op de website staan zijn altijd van toepassing tot dat zij er
vanaf zijn gehaalt. Bij deze bieden wij de T6 nog aan voor 9,95 p. maand voor
het eerste jaar en 27.95 p. maand voor het tweede jaar.

De prijzen die vermeldt staan onder internetten.nl zijn niet juist.

Mocht u nog vragen en of opmerkingen hebben horen wij dit graag.

Met vriendelijke groeten,
Tweakdsl,
Karin

Ik ga denk ik TweakDSLT6 nemen, maar ik twijfel nog welke modem ik moet nemen. De Zyxel P-2602HW of Speedtouch 716WL. Ze kosten beide €139,-. Zitten er grote verschillen tussen deze 2, of maakt het niks uit welke ik neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke router is nu eigenlijk het beste?

Die Linksys zijn het goedkoopst.

Is de Linksys WRT54GL geschikt voor een 10 mbit lijn en WIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb TIS6 (6Mb over Tiscali) en volgens de specs en 't modem heb ik een 6/1-lijntje. Upload (zowel FTP, naar news.tweakdsl.nl als mail naar smtp.tweakdsl.nl) komt echter niet boven 80Kb (strak lijntje in DU-meter en andere tools!) uit. Andere downloads e.d. uitgezet.

Is dit een vaker voorkomend probleem? Haal down circa 5.2Mb van de 6Mb.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
JeanJeremy schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:02:
[...]

Staat de Linksys ook op 'auto' of 'multimode' ingesteld? (als het ergens staat)

DSL Modulation Mode: T1413 --> T1.413 is net als GDMT een ADSL1 standaard. En T1.413 mag helemaal niet in NL, foei BBned.
fjs schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:48:
Vanuit het warme Assen nog maar eens een keer vragen of er al wat meer bekent is welke TIS centrale's binnenkort worden omgebouwd naar adsl2.

Al iets bekent bjck?
Geen exacte data nog. 'k Laat het je gelijk weten als de mist optrekt ;)
bwiep schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:28:

tweakdsl is nu aan het uitzoeken hoe ze mijn modem probleme gaan oplossen. Gezien het nieuwe modem (zyxel) wat ze hebben gestuurd exact hetzelfde reageert als de vorige. Dus het zit idd in die serie van zyxel, die kunnen gewoon geen wifi+10mbit internet aan. Daar zijn ze te langzaam voor...
802.11g WiFi 54M gaat nooit die snelheid halen natuurlijk, zo'n 1.3MB/s is al heel wat en dat ik hier ruim met een 2602HW-61C gewoon. En dat is toch ruim de door jou genoemde 10Mbit/s.

Ik weet niet wat je verwacht van WiFi en ik heb geen idee of je heel je huis (muren) bedekt hebt met kippengaas om elke verstoring buiten te houden van andere netwerken en apparatuur wat in dezelfde frequenties leeft?

En als je ook maar één client met 802.11b (11Mbps) laat verbinden gaat de rest ook langzamer natuurlijk, zo enorm backwards compatible is het namelijk.

Er zijn vast apparaten die sterker zijn qua signaal en WiFi, misschien zelfs wel maximaal wel bijna 2MB/s halen door de lucht. Maar slecht? En apparaat te langzaam daarvoor? Gewaagde uitspraken..
xileS schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:04:
[...]

Ik ga denk ik TweakDSLT6 nemen, maar ik twijfel nog welke modem ik moet nemen. De Zyxel P-2602HW of Speedtouch 716WL. Ze kosten beide €139,-. Zitten er grote verschillen tussen deze 2, of maakt het niks uit welke ik neem?
Als je T6 bestelt is de ST iets sneller in de upstream. Maar als je ooit ADSL2+ wilt gebruiken op het Tiscali netwerk (dus upgraden naar hogere snelheden) zou ik de ZyXEL nemen.
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:20:
welke router is nu eigenlijk het beste?

Die Linksys zijn het goedkoopst.

Is de Linksys WRT54GL geschikt voor een 10 mbit lijn en WIFI?
Linksys WRT54GL nemen inderdaad, kan je geen miskoop aandoen als je maar een L koopt.
tweaktubbie schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:39:
Heb TIS6 (6Mb over Tiscali) en volgens de specs en 't modem heb ik een 6/1-lijntje. Upload (zowel FTP, naar news.tweakdsl.nl als mail naar smtp.tweakdsl.nl) komt echter niet boven 80Kb (strak lijntje in DU-meter en andere tools!) uit. Andere downloads e.d. uitgezet.

Is dit een vaker voorkomend probleem? Haal down circa 5.2Mb van de 6Mb.
De overhead op DSL en TCP/IP samen verliest ongeveer zo'n 12% van de effectieve snelheid. Je hebt een downstream van 6000kbps en je kijkt naar de bruikbare hoeveelheid data per seconde die op je harddisk wordt gezet. Om datapakketjes te versturen moeten er nog adres labeltjes op (en weer af) en worden pakketten in kleine stukjes gehakt met elk een eigen volgnummer + adreslabeltje.

De upstream van ADSL1 is maximaal 1024kbps, in optimale combinatie van modem met apparatuur in de centrale en de lijn moet het toelaten. Eigenlijk is het 832kbps wat de standaard zegt maximaal zoals het bedoeld is. Met 80kByte/s zit je dus rond de tweede gewoon netjes.

Voor het gemak rekenen met 'delen door 10' en niet door 8. En meer upstream kan bij ADSL2+, dan wordt er nogsteeds 1024kbit geschreven, maar in de praktijk is het vaak meer (zo'n 1100kbps). Upgraden naar T12 als het kan op je adres misschien (en je moet annexA hebben (analoog DSL)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

<knip>
802.11g WiFi 54M gaat nooit die snelheid halen natuurlijk, zo'n 1.3MB/s is al heel wat en dat ik hier ruim met een 2602HW-61C gewoon. En dat is toch ruim de door jou genoemde 10Mbit/s.

Ik weet niet wat je verwacht van WiFi en ik heb geen idee of je heel je huis (muren) bedekt hebt met kippengaas om elke verstoring buiten te houden van andere netwerken en apparatuur wat in dezelfde frequenties leeft?

En als je ook maar één client met 802.11b (11Mbps) laat verbinden gaat de rest ook langzamer natuurlijk, zo enorm backwards compatible is het namelijk.

Er zijn vast apparaten die sterker zijn qua signaal en WiFi, misschien zelfs wel maximaal wel bijna 2MB/s halen door de lucht. Maar slecht? En apparaat te langzaam daarvoor? Gewaagde uitspraken..
<knip>

Voordat je zulke uitspraken doet zul je je eerst toch eens moeten informeren!

Linksys WAG wifi van > 1 jaar oud haalt met gemak 3 megaBYTE / s en soms zelfs 3,5 megaByte / s streamend....

Zyxels heeft iedereen hier zo'n beetje problemen mee. Tweak heeft inmiddels ook onderkent dat er met de hele nieuwe serie van zyxel gewoon gigantische performance problemen zijn.

Maar beetje research op het internet heeft mij inmiddels geleerd dat er nog geen enkele consumer router is welke gewoon ECHT adsl2+ kan routeren. Dus dan praat ik over dat je het apparaat kan belasten en dat het 24mbit/s dus ongeveer zo'n 2,4 megaByte /s kan routeren.
Laat staan dat dat je een allen in 1 apparaat hebt dat die ook nog ffe de andere dingen erbij kan verzorgen...

Dratek geeft bijvoorbeeld aan (eerste die er eerlijk over is) dat hun apparaten niet meer als 16mbit routeren. Zelfde met speedtouch apparaten die halen niet meer als 12 mbit.

Tis gewoon erg jammer dat er producten op de mark rondzwerven welke niet hun specs kunnen waarmaken omdat de 'verkopers' gewoon bepaalde technische limitaties *vergeten* te vermelden.
Providers kunnen dan vrolijk reclame maken van 'wij hebben internet met 100mbit/s !!!' erg fijn. Als je er 1 pc aan hangt en in bridge modus misschien wel ja, maar routeren da lukt niet sneller als 16mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hier is Tweak hardstikke dood, geen IP-adres meer :? Ik heb nog een dun chello lijntje liggen, die doet het wel. Meer mensen met problemen?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had BBned problemen, gister lag bij mij Demon er ook uit (ook via BBned)

Is Demon kwaliteit te vergelijken met tweakDSL. want XS4ALL is gewoon belachelijk duur. Ik ben straks bijna 2 keer zoveel geld kwijt. ik heb nu 6/1 (is 8/1 voor BBned) voor 39 euro en dit wordt strakt iets van 75 euro (voor een 8/1 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 08:48

Jan20

CMJJKFE

Ik heb al een tijd lang Tweakdsl. Het bevalt mij prima, want ze hebben onder anderen:

Ø Goede newsserver
Ø Goede Game-server(s)
Ø Stabiel netwerk

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
bwiep schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 08:27:

Voordat je zulke uitspraken doet zul je je eerst toch eens moeten informeren!
Ik gaf toch aan dat er andere AccessPoints kunnen zijn die wel meer halen?
Linksys WAG wifi van > 1 jaar oud haalt met gemak 3 megaBYTE / s en soms zelfs 3,5 megaByte / s streamend....

Zyxels heeft iedereen hier zo'n beetje problemen mee. Tweak heeft inmiddels ook onderkent dat er met de hele nieuwe serie van zyxel gewoon gigantische performance problemen zijn.

Maar beetje research op het internet heeft mij inmiddels geleerd dat er nog geen enkele consumer router is welke gewoon ECHT adsl2+ kan routeren. Dus dan praat ik over dat je het apparaat kan belasten en dat het 24mbit/s dus ongeveer zo'n 2,4 megaByte /s kan routeren.
Laat staan dat dat je een allen in 1 apparaat hebt dat die ook nog ffe de andere dingen erbij kan verzorgen...
Ik haal met een ZyXEL 2602-61C gewoon maximale doorvoer snelheid met NAT & Firewall ingeschakeld. Een snelheid van 2.2MByte/s (sneller is lijn niet) is geen probleem via bekabeld ethernet gewoon.

Eerdere firmware versies hadden wat limitaties inderdaad met FW ingeschakeld tot 12Mbps inderdaad, maar dat hebben ze opgelost allemaal ondertussen.

Dat de WiFi performance qua snelheid onder doet aan andere apparaten is best jammer, maar het is een alles in één apparaat wat behoorlijk wat meer aan boord heeft dan een Linksys (voice + dsl) en eigenlijk niet gek veel meer kost.
Dratek geeft bijvoorbeeld aan (eerste die er eerlijk over is) dat hun apparaten niet meer als 16mbit routeren. Zelfde met speedtouch apparaten die halen niet meer als 12 mbit.

Tis gewoon erg jammer dat er producten op de mark rondzwerven welke niet hun specs kunnen waarmaken omdat de 'verkopers' gewoon bepaalde technische limitaties *vergeten* te vermelden.
Providers kunnen dan vrolijk reclame maken van 'wij hebben internet met 100mbit/s !!!' erg fijn. Als je er 1 pc aan hangt en in bridge modus misschien wel ja, maar routeren da lukt niet sneller als 16mbit...
Ik ben best aardig geinformeerd op dit gebied, en er is behoorlijk veel rommel in die markt. Elk apparaat heeft hier en daar wel wat en 't wordt allemaal veel te vroeg in de markt gezet voordat het af is en uit ontwikkeld helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Jij hebt dus een 2602<B>HW</B>-61C..

En jij kan met firewall aan en nat (dus gewoon fabrieksinstellingen) 2,2MByte/s halen???
Bij mij gaat hij dan echt niet sneller als pakweg 800-900kb/s. Via wifi is het nog triester dan zakt het terug naar < 500kb/s. Via de telnet interface zie ik dan dat hij 100% cpu trekt en er mee nokt.
Idem als ik gewoon allen wifi gebruk om via het ethernet wat te kopieren is de limiterende factor de cpu.

Welke firmware gebruik je dan?

Gezien tweakdsl aangeeft dat er idd dergelijke performance problemen zijn en dat ze niet opgelost kunnen worden. Bij Zyxel zijn ook een aantal van dergelijke problemen bekend.

Want als het opgelost kan worden dmv van wat settings.. Dan wil ik dolgraag het modem houden (gezen het prijs/functies gezien best goed is).

Enige minpunt wat ik nu heb is dat hij de snelheid gewoon niet haalt. Tenzij ik functionaliteit aanzet welke ik echt van een router verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
bwiep schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:17:
Hier kan je de nieuwste firmware versies voor alle ZyXEL types vinden, inclusief de oudere versies.

Ik draai de volgende versie op mijn ZyXEL 2602HW-61C:

ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006
ADSL Chipset Vendor: TI AR7 05.02.01.83

Hier werkt de firewall prima mee, met hoge snelheden en geen disconnects of onstabiele ZyXEL. De nieuwste firmware laat mijn ZyXEL rebooten en spontaan vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Zo, voorlopig de laatste update van mijn kant; alles werkt nu. Internet netjes 1080 kb/s; en telefonie werkt.

rest mij nog 1 vraag; na het vermoeden bij Tweakdsl dat mijn modem wel eens stuk kon zijn kreeg ik een copperjet 1616 toegezonden. Dit was welliswaar niet de oorzaak van mijn probleem, maar ik gebruik de 1616 nu nog wel steeds ipv de 816. Wat is eigenlijk het verschil tussen de 816 en de 1616?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Chutney schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:42:
[...]

Hier kan je de nieuwste firmware versies voor alle ZyXEL types vinden, inclusief de oudere versies.

Ik draai de volgende versie op mijn ZyXEL 2602HW-61C:

ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006
ADSL Chipset Vendor: TI AR7 05.02.01.83

Hier werkt de firewall prima mee, met hoge snelheden en geen disconnects of onstabiele ZyXEL. De nieuwste firmware laat mijn ZyXEL rebooten en spontaan vastlopen.
---

Gebruik je nog de standaard instellingen of heb je die veranderd?
(dus na reset van de zyxel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

bjck schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:28:
[...]
Staat de Linksys ook op 'auto' of 'multimode' ingesteld? (als het ergens staat)
DSL Modulation Mode: T1413 --> T1.413 is net als GDMT een ADSL1 standaard. En T1.413 mag helemaal niet in NL, foei BBned.
[...]
Het modem staat ingesteld bij DSL Modulation op multimode.
Ik kan hier ook kiezen voor T1.413, G.DMT en G.Lite
Blijkbaar staat de lijn op T1.413 :?

[ Voor 14% gewijzigd door JeanJeremy op 13-06-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
bwiep schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:21:
[...]

---

Gebruik je nog de standaard instellingen of heb je die veranderd?
(dus na reset van de zyxel)
Na de firmware flash, zelf handmatig het modem (met het knopje achterop) nogmaals gereset. SNMP uitgezet en wat poorten geforwared, verder niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 12:27

BHQ

JeanJeremy schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:58:
Ik kan hier ook kiezen voor T1.413, G.DMT en G.Lite
Dat zijn allemaal 'normale' ADSL standaarden, ga haast twijfelen of je modem wel ADSL2+ kan met deze firmware ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BHQ op 13-06-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chutney schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:04:
[...]

Na de firmware flash, zelf handmatig het modem (met het knopje achterop) nogmaals gereset. SNMP uitgezet en wat poorten geforwared, verder niets bijzonders.
'k Ben heel benieuwd, het is gewoon mogelijk met een ZyXEL. Alleen niet met de eerdere/oudere firmware versies. Dat bedoelde ik met producten die eigenlijk al verkocht worden voordat ze voldoende zijn door ontwikkeld op software niveau.

Hier had een oplettende TweakDSL'er hem ook al online gezet en ver terug in dit topic (of vorige deel) genoemd eerder. Er is nog een nieuwere, maar die bleek meer problemen te hebben/geven op andere fronten dan deze ;)

http://maf.tweakdsl.nl/files/340AJE1b1.zip

Ik heb een andere firmware reeks omdat ik een modem heb van Tiscali en niet via TweakDSL. Tiscali heeft een aparte firmware reeks (gewoon vergelijkbaar) die niet uitwisselbaar is met deze van Demon/TweakDSL etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Jan20 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:03:
Ik heb al een tijd lang Tweakdsl. Het bevalt mij prima, want ze hebben onder anderen:

Ø Goede newsserver
Ø Goede Game-server(s)
Ø Stabiel netwerk
game server?
welke game hosten ze?

sry maar dat vind ik wel een nadeel aan tweak, totaal geen overzicht wat er precies mogelijk is...
zoals bovengenoemd gameserver, ondersteuning van imap etc...

je moet het hebben van: "horen zeggen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 08:48

Jan20

CMJJKFE

www.tweakgaming.nl

Ik weet niet precies welke game(s) allemaal. Je kan altijd game(s) aanvragen op het forum als het intressante game(s) zijn willen ze die nog wel eens hosten :)

Update:
De volgende game(s) gaan ze draaien of draaien ze.

-GTA
-Counterstrike 1.6
-Counterstrike Source
-Quake 3 / 4
-Call of duty 2

[ Voor 31% gewijzigd door Jan20 op 13-06-2006 23:16 ]

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Yapser schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:24:
[...]

Dat zijn allemaal 'normale' ADSL standaarden, ga haast twijfelen of je modem wel ADSL2+ kan met deze firmware ;)
Tja het staat hier toch dus ik hoop toch van wel :p
http://www-nl.linksys.com...&sp_prodsku=1125730902677
(datasheet geeft een file download zonder extensie maar is gewoon een PDF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heb je wel een v2 dan? Er staat in die .pdf namelijk:

Model Number WAG54G ver.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

ja idd, ik heb de V2.0 uitvoering
Heb de doos ook nog teruggevonden :)

Maar ook mijn splinternieuwe Copperjet 816 krijgt geen verbinding.
Vind alleen de status van de Linksys iets duidelijker dan die van de Copperjet.
Meer dan SHOWTIME komt daar niet uit :p

Verder ligt volgens de tweak-helpdesk de bal nu bij BBned, die zijn er sinds vrijdag mee bezig.
En idd toen ik vrijdag thuis kwam had ik in elk geval een LED die brandde op de copperjet en toen ik de linksys aansloot ook binnen 10 seconde een adsl connectie. BBNed mannen hebben in elk geval meer bereikt in 1 dag, dan de tweakhelpdesk in 1 week.

Toch krijgt mijn modem geen ip-adres van tweak dus er gaat nog ergens iets fout en het blijft al 2 dagen angstig stil van die kant

[ Voor 51% gewijzigd door JeanJeremy op 14-06-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
JeanJeremy schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:15:
BBNed mannen hebben in elk geval meer bereikt in 1 dag, dan de tweakhelpdesk in 1 week.
Niet heel raar natuurlijk als dat de telco is die het DSL netwerk beheert. Als het een instellings fout was aan jou kant of iets bij TweakDSL (dhcp bijvoorbeeld) kan een ISP je helpen. Als het een probleem/foutje bij de telco is niet, dan moet in dit geval een BBNed engineer het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bwiep schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:17:

En jij kan met firewall aan en nat (dus gewoon fabrieksinstellingen) 2,2MByte/s halen???
Bij mij gaat hij dan echt niet sneller als pakweg 800-900kb/s. Via wifi is het nog triester dan zakt het terug naar < 500kb/s. Via de telnet interface zie ik dan dat hij 100% cpu trekt en er mee nokt.
Idem als ik gewoon allen wifi gebruk om via het ethernet wat te kopieren is de limiterende factor de cpu.
Wellicht off-topic...
Maar maak je gebruik van WPA/WPA2? Je zou eens kunnen kijken of de cpu dan iets minder belast wordt zonder encryptie op je lijn.
Niet echt safe, maar voor een test...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

BackSlash32 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 01:14:
[...]

Wellicht off-topic...
Maar maak je gebruik van WPA/WPA2? Je zou eens kunnen kijken of de cpu dan iets minder belast wordt zonder encryptie op je lijn.
Niet echt safe, maar voor een test...
Been there, done that...
Does not matter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

bjck schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 01:06:
[...]

Niet heel raar natuurlijk als dat de telco is die het DSL netwerk beheert. Als het een instellings fout was aan jou kant of iets bij TweakDSL (dhcp bijvoorbeeld) kan een ISP je helpen. Als het een probleem/foutje bij de telco is niet, dan moet in dit geval een BBNed engineer het oplossen.
Is ook zo, maar vind het toch altijd humoristisch dat je 5 dagen kwijt raakt door de standaard vragen die je krijgt teruggeworpen van zo'n helpdesk. Dat je bijvoorbeeld het aanmeldt en een hoop gegevens meegeeft, en ze vervolgens die gegevens nog een keer gaan vragen. Ach ja, het komt vast allemaal nog wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Hmm na een aantal dagen van mijn opgeleverde lijn krijg ik nogsteeds geen ipadres.
Maandag is mijn lijn geactiveerd op mijn nieuwe adres sinds ik verhuist ben.
Tweak zegt reset je modem maar eens (alsof ik dat nog niet gedaan zou hebben maar na 20x ben ik opgehouden).
Zelfs een 2de (816-2P) en 3de (Linksys WAG354G) modem geprobeerd maar op alles krijg ik geen ip.
Heb TweakDSL op de hoogte gesteld dat het waarschijnlijk een bbned config fout zou zijn maar dat gingen ze nog wel eens bekijken.
Ik had verbinding dus het moest werken.
Nou maar hopen dat het snel gefixed word want ik krijg ontwennings verschijnselen na 2,5 week :)

VPI 4
VCI 83

Voor degene die er iets mee kan hier mijn VCI en VPI gegevens.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

identiek aan mij lijkt me SteveV
- Sinds kort opgeleverd (7 werkdagen nu)
- wel een verbinding
- geen ip-adres

overigens staan mijn VCI en VPI op 0/35 zoals het hoort ?
Terwijl myTweak daar iets anders aan geeft. Best vreemd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:11
Ik ben net verhuisd en heb xs4all opgezegd. Ze hadden fantastische service en nooit problemen, maar vond ze toch iets te duur voor wat ik kreeg. Daarom wil ik overstappen naar TweakDSL.
Ik heb het alleen niet zo slim aangepakt.
Ik heb eerst mijn abonnement opgezegd bij xs4all en nooit een verhuizing aangevraagd. Nu is het probleem dat ik daar nog mee zit tot 27 juni. Ik heb KPN gebeld en die zeggen dat er nog signaal op mijn lijn zit. Heb hetzelfde telefoonnummer gehouden.
Is het mogelijk om dat signaal nu al eraf te laten halen en tweakdsl aan te vragen. Of moet ik perse wachten tot 27 juni en kan ik dan pas Tweak aanvragen. Hopelijk weten jullie een antwoord anders ga ik tweak even bellen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
De laatste dagen gaat MSN-en via een TweakDSL lijn niet zo lekker, disconnects bij het leven 8)7

Denk dat er ergens een peering niet helemaal lekker loopt, gezien andere ISP's er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

JeanJeremy schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:08:
identiek aan mij lijkt me SteveV
- Sinds kort opgeleverd (7 werkdagen nu)
- wel een verbinding
- geen ip-adres

overigens staan mijn VCI en VPI op 0/35 zoals het hoort ?
Terwijl myTweak daar iets anders aan geeft. Best vreemd ook.
Klopt van de VCI en VPI dat die verschillen.
Die op mijn tweak staan is de unieke lijnkenmerk voor jouw verbinding.
Die in je modem staan zijn voor je verbinding.
Dus het klopt dat ze verschillend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hier ook telkens MSN disconnects :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 00:00
Ik zit er over te denken ook een TweakDSL 24mbit abonnement te nemen. Ik zit ca. 500 meter van de centrale dus wil wel een router hebben die de maximale snelheid aankan. Zou een Cisco 857 de volle 24mbit moeten kunnen leveren? (er even vanuitgaande dat de lijnkwaliteit optimaal is.)

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
bwiep schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 07:54:
[...]

Been there, done that...
Does not matter...
Welke firmware heb je nu in gebruik eigenlijk?
MADG0BLIN schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:15:
Ik ben net verhuisd en heb xs4all opgezegd. Ze hadden fantastische service en nooit problemen, maar vond ze toch iets te duur voor wat ik kreeg. Daarom wil ik overstappen naar TweakDSL.
Ik heb het alleen niet zo slim aangepakt.
Ik heb eerst mijn abonnement opgezegd bij xs4all en nooit een verhuizing aangevraagd. Nu is het probleem dat ik daar nog mee zit tot 27 juni. Ik heb KPN gebeld en die zeggen dat er nog signaal op mijn lijn zit. Heb hetzelfde telefoonnummer gehouden.
Is het mogelijk om dat signaal nu al eraf te laten halen en tweakdsl aan te vragen. Of moet ik perse wachten tot 27 juni en kan ik dan pas Tweak aanvragen. Hopelijk weten jullie een antwoord anders ga ik tweak even bellen.
Alvast bedankt.
Als je telefoonnummer fysiek verhuisd/verplaatst is naar een andere locatie (of zelfde locatie naar ander aderpaar) kan een DSL aansluiting van een vorige ISP er niet op zitten.

Tenzij XS4all/KPN-DSL toch je DSL ook mee verhuisd heeft natuurlijk, dat kan wel. Als dat het geval is zou je nog een telco-telco migratie kunnen proberen. Dat kan alleen slagen als de opheffing nog niet ingepland staat op je lijn...

[ Voor 75% gewijzigd door bjck op 14-06-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:11
bjck schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:01:
[...]

Welke firmware heb je nu in gebruik eigenlijk?

[...]

Als je telefoonnummer fysiek verhuisd/verplaatst is naar een andere locatie (of zelfde locatie naar ander aderpaar) kan een DSL aansluiting van een vorige ISP er niet op zitten.

Tenzij XS4all/KPN-DSL toch je DSL ook mee verhuisd heeft natuurlijk, dat kan wel. Als dat het geval is zou je nog een telco-telco migratie kunnen proberen. Dat kan alleen slagen als de opheffing nog niet ingepland staat op je lijn...
Ok. Dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen.
Stel dat de DSL mee verhuisd is, dan zou ik toch gewoon internet op moeten komen als ik signaal heb?
Ik heb namelijk mijn oude splitter en modem aangesloten, maar geen adsl signaal.
Misschien toch eens tweak bellen. Zouden die het kunnen zien? Bedankt zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Yapser schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:53:
Hier ook telkens MSN disconnects :)
Blijft maar achter elkaar disconnecten, zo gaat het maken van huiswerk ook niet echt :+

Maar even zonder grappen of grollen, zijn er meer mensen die last hebben van een knipperlicht effect met de connetie naar MSN? Rond de avonduren lijkt het aantal disconnects toe te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:45:
[...]

Blijft maar achter elkaar disconnecten, zo gaat het maken van huiswerk ook niet echt :+

Maar even zonder grappen of grollen, zijn er meer mensen die last hebben van een knipperlicht effect met de connetie naar MSN? Rond de avonduren lijkt het aantal disconnects toe te nemen.
Jup, ik ook. Heel irritant, heb het ook nog maar sinds kort. Anderen (met andere ISP's) hebben er volgens mij geen last van. En inderdaad, vooral in de avonduren vaker afmeldingen.
Er heeft er weer eentje aan knopjes gezeten met z'n fikken denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:56:
[...]

Jup, ik ook. Heel irritant, heb het ook nog maar sinds kort. Anderen (met andere ISP's) hebben er volgens mij geen last van. En inderdaad, vooral in de avonduren vaker afmeldingen.
Er heeft er weer eentje aan knopjes gezeten met z'n fikken denk ik :(
Ik denk inderdaad dat er ergens een dikke kink in de kabel zit. Dat andere ISP's er geen last van hadden was mij ook al opgevallen.

Even afwachten of er meer mensen zijn met dit probleem, dit speelt trouwens sinds een dag of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:02:
[...]

Ik denk inderdaad dat er ergens een dikke kink in de kabel zit. Dat andere ISP's er geen last van hadden was mij ook al opgevallen.

Even afwachten of er meer mensen zijn met dit probleem, dit speelt trouwens sinds een dag of twee.
Klopt, gisteren had ik er volgens mij voor 't eerst last van. Dacht dat het aan MSN lag, maar nu lees ik dat er meer mensen klachten hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

hier nog 1, geen msn geprobeerd maar wel regelmatig disconnects met bv surfen of newsgroups.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
hapklaar schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:45:
Ik zit er over te denken ook een TweakDSL 24mbit abonnement te nemen. Ik zit ca. 500 meter van de centrale dus wil wel een router hebben die de maximale snelheid aankan. Zou een Cisco 857 de volle 24mbit moeten kunnen leveren? (er even vanuitgaande dat de lijnkwaliteit optimaal is.)
Nou Ik zit op mijn werk op 174 meter en ik haal 22 mbit, dus op volle bak gaat niet lukken
(overigens ook met een Cisco 857)

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
macpaddy schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:11:
hier nog 1, geen msn geprobeerd maar wel regelmatig disconnects met bv surfen of newsgroups.
Zitten jullie op BBned of Tiscali? Ik heb op een Tis verbinding namelijk nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
docftp schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:28:
[...]

Nou Ik zit op mijn werk op 174 meter en ik haal 22 mbit, dus op volle bak gaat niet lukken
(overigens ook met een Cisco 857)
24 mbit is in de praktijk ook nooit te halen, volgens mij is de max die ooit behaald is 23mbit en dat was direct op de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Slee-er schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:49:
[...]

24 mbit is in de praktijk ook nooit te halen, volgens mij is de max die ooit behaald is 23mbit en dat was direct op de centrale.
't Kan wel tot 24Mbps, maar dan moet je de SNR laten zakken als telco. Wel leuk natuurlijk, maar in de praktijk worden het gros van de lijnen dan ernstig instabiel of je moet in de centrale je bed en bureau gaan neerzetten ;)

MSN tijdelijke oplossing?

http://webmessenger.msn.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Zo even een update van mijn kant.

Ik krijg nu schijnbaar wel een ipadres op mijn modems (1 tegelijk uiteraard) maar verbinding maken lukt nogsteeds niet helaas.
Het lijkt wel of ik geen DNS krijg toegewezen aangezien ik connectie kan maken met een bepaalde ftp server( 2 stuks van de tig die ik geprobeerd heb), maar ook weer niet met allemaal.
Pingen naar web adressen lukt ook niet.
Heel vaag allemaal ik weet nu ook niet echt wat ik moet gaan vertellen tegen de helpdesk.

Iemand die mij advies kan geven waar ik het nu moet gaan zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Nu online
Ik krijg maar 6.5 Mbit uit mijn verbinding op ADSL2+ via bbnet 10 mbit.
Voor de upgrade was ik wel in staat om de volle 8Mbit te doen.

Nu heb ik zelf de modem firmware geupgrade omdat ze me een oude geleverd hadden.
Maar ik hoorde hier iets over dat je de upgrade in stappen moest doen?

Eerst updaten naar ADSL1 v2 and dan pas naar ADSL2.

Wie kan daar wat meer over vertellen, want het klinkt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariov123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09-2021
FireAge schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 08:59:
Ik krijg maar 6.5 Mbit uit mijn verbinding op ADSL2+ via bbnet 10 mbit.
Voor de upgrade was ik wel in staat om de volle 8Mbit te doen.

Nu heb ik zelf de modem firmware geupgrade omdat ze me een oude geleverd hadden.
Maar ik hoorde hier iets over dat je de upgrade in stappen moest doen?

Eerst updaten naar ADSL1 v2 and dan pas naar ADSL2.

Wie kan daar wat meer over vertellen, want het klinkt vreemd.
kijk hier maar eens :

http://xandrios.net/tweakdsl/816-2p/

mits we praten over een 816-2p

Het is leuk als alles het doet!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
Ik heb ook last van MSN disconnects. :( Denk meld het ff... ;)

En ja, ik heb natuurlijk ook Tweak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariov123
Bl@de schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:51:

Ik heb er ook last van..

Heb ook Tweakdsl (BBNED)..

Mischien hebben de mensen die een tweakdsl Tiscali lijn hebben er geen last van ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Nu online
mariov123 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:27:
[...]

kijk hier maar eens :

http://xandrios.net/tweakdsl/816-2p/

mits we praten over een 816-2p
Ja, daar praten we over, vergeten te vermelden.
Bedankt voor de link, ga ik vanavond eens proberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
mariov123 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:06:
[...]

Ik heb er ook last van..

Mischien hebben de mensen die een tweakdsl Tiscali lijn hebben er geen last van ????
Zelf nog niets van gemerkt op mijn TweakTis lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik heb net mijn Coperjet 1616-2p binnen gekregen. Klopt het dat deze oranje is naet als de 816-2P? Ik zie namelijk aan de buitenkant geen verschil tussen beide modems maar vind ook nergens een plaatje van een oranje 1616-2p. Alle foto's laten blauwe modellen zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.bermic.nl/frontimages/114sm.jpg

Ik zit nu nog via Demon. Kan ik mijn 816-2p direct vervangen voor de 1616-2p of moet ik wachten totdat Tweakdsl de lijn heeft opgeleverd?

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 15-06-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 07:37

Tacoos

i am i

Bl@de schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:51:

Ik doe nix met MSN, maar ik heb al wel twee dagen last van slechte/geen verbinding met inet.
Da's al de derde keer dit jaar. Daarmee heb ik in minder dan een jaar Tweak al meer problemen dan in 5 jaar Chello :(

En dan heb ik het nog niet over de onbetrouwbare telefoonverbinding met veel ruis en echo's.....

Oh ja: da's met Bbned

[ Voor 4% gewijzigd door Tacoos op 15-06-2006 11:51 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariov123
Op zich is mijn twealdsl b10 lijn perfect.
De vodsl lijn werkt ook goed( sinds ik op adsl2+ zit).
Heb alleen sinds een dag of 2 last van disconnects van msn.
Dat is het enige.
Mijn download is goed 1040 - 1070 Kb/sec.
Ik zit 1907 mtr van de centrale.
Dus met mijn Tweakdsl B10 abbo mag ik niet klagen.
MvG Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariov123
FireAge schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:20:
[...]

Ja, daar praten we over, vergeten te vermelden.
Bedankt voor de link, ga ik vanavond eens proberen. _/-\o_
Ik heb in mijn adsl1 816-2p nu ook de adsl2+ firmware inzitten en die werkt ook perfect nu.
Dus heb ik een reseve adsl2+ modem.
Grtz Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:49:
Ik heb net mijn Coperjet 1616-2p binnen gekregen. Klopt het dat deze oranje is naet als de 816-2P? Ik zie namelijk aan de buitenkant geen verschil tussen beide modems maar vind ook nergens een plaatje van een oranje 1616-2p. Alle foto's laten blauwe modellen zien:

[afbeelding]

Ik zit nu nog via Demon. Kan ik mijn 816-2p direct vervangen voor de 1616-2p of moet ik wachten totdat Tweakdsl de lijn heeft opgeleverd?
dat klopt... bbned kleurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tacoos schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:50:
[...]

Ik doe nix met MSN, maar ik heb al wel twee dagen last van slechte/geen verbinding met inet.
Da's al de derde keer dit jaar. Daarmee heb ik in minder dan een jaar Tweak al meer problemen dan in 5 jaar Chello :(

En dan heb ik het nog niet over de onbetrouwbare telefoonverbinding met veel ruis en echo's.....

Oh ja: da's met Bbned
Misschien eens een ticket aan laten maken bij Tweakdsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
mariov123 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:06:
[...]

Ik heb er ook last van..

Ik heb het probleem aangekaart en heb een Tiscali lijn :P.

Er is wat packetloss naar de ms servers, ze zijn er mee bezig dit op te lossen.. maar voor alsnog het zelfde probleem :|

[ Voor 18% gewijzigd door Chutney op 15-06-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 07:37

Tacoos

i am i

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:32:
[...]

Misschien eens een ticket aan laten maken bij Tweakdsl?
Had ik al gedaan.
Er lijkt niets mis te zijn vlgs de helpdesk.
Vanavond effe zonder router draaien en ip adres doorgeven aan Tweak om te kijken of er sprake is van een storing bij de carrier.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al sinds zaterdag last van een uitvallende verbinding (ook BBned 10 Mbit). Inmiddels heb ik al contact gehad met Tweakdsl en volgens hen ligt het bij ons (modem te ver van het ISRA-punt) terwijl het ervoor altijd werkte. Maar als er zoveel meer mensen zijn met disconnects ga ik toch twijfelen of het probleem wel hier ligt.
Inmiddels heb ik mijn oude adsl1 modem aan het netwerk gehangen en daarmee is de verbinding weliswaar gecapped op 8 MBit maar is de verbinding wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb er sinds het weekeinde ook weer last van. (sry verder geen tekst ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Klote msn disconnects :{
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.