JeanJeremy schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:02:
[...]
Ik heb een nieuw B10 abbo. maar helaas nog niet werkend.
Hoe kun je zien met deze settings dat hij op een ADSL1 verbinding maakt ?
De Linksys WAG54G v2.0 heeft overigens de laatste firmware (vorige week gedownload) en zou ADSL2 moeten ondersteunen.
Staat de Linksys ook op 'auto' of 'multimode' ingesteld? (als het ergens staat)
DSL Modulation Mode: T1413 --> T1.413 is net als GDMT een ADSL1 standaard. En T1.413 mag helemaal niet in NL, foei BBned.
Geen exacte data nog. 'k Laat het je gelijk weten als de mist optrekt

bwiep schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:28:
tweakdsl is nu aan het uitzoeken hoe ze mijn modem probleme gaan oplossen. Gezien het nieuwe modem (zyxel) wat ze hebben gestuurd exact hetzelfde reageert als de vorige. Dus het zit idd in die serie van zyxel, die kunnen gewoon geen wifi+10mbit internet aan. Daar zijn ze te langzaam voor...
802.11g WiFi 54M gaat nooit die snelheid halen natuurlijk, zo'n 1.3MB/s is al heel wat en dat ik hier ruim met een 2602HW-61C gewoon. En dat is toch ruim de door jou genoemde 10Mbit/s.
Ik weet niet wat je verwacht van WiFi en ik heb geen idee of je heel je huis (muren) bedekt hebt met kippengaas om elke verstoring buiten te houden van andere netwerken en apparatuur wat in dezelfde frequenties leeft?
En als je ook maar één client met 802.11b (11Mbps) laat verbinden gaat de rest ook langzamer natuurlijk, zo enorm backwards compatible is het namelijk.
Er zijn vast apparaten die sterker zijn qua signaal en WiFi, misschien zelfs wel maximaal wel bijna 2MB/s halen door de lucht. Maar slecht? En apparaat te langzaam daarvoor? Gewaagde uitspraken..
xileS schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:04:
[...]
Ik ga denk ik TweakDSLT6 nemen, maar ik twijfel nog welke modem ik moet nemen. De Zyxel P-2602HW of Speedtouch 716WL. Ze kosten beide €139,-. Zitten er grote verschillen tussen deze 2, of maakt het niks uit welke ik neem?
Als je T6 bestelt is de ST iets sneller in de upstream. Maar als je ooit ADSL2+ wilt gebruiken op het Tiscali netwerk (dus upgraden naar hogere snelheden) zou ik de ZyXEL nemen.
Linksys WRT54G
L nemen inderdaad, kan je geen miskoop aandoen als je maar een
L koopt.
tweaktubbie schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:39:
Heb TIS6 (6Mb over Tiscali) en volgens de specs en 't modem heb ik een 6/1-lijntje. Upload (zowel FTP, naar news.tweakdsl.nl als mail naar smtp.tweakdsl.nl) komt echter niet boven 80Kb (strak lijntje in DU-meter en andere tools!) uit. Andere downloads e.d. uitgezet.
Is dit een vaker voorkomend probleem? Haal down circa 5.2Mb van de 6Mb.
De overhead op DSL en TCP/IP samen verliest ongeveer zo'n 12% van de effectieve snelheid. Je hebt een downstream van 6000kbps en je kijkt naar de bruikbare hoeveelheid data per seconde die op je harddisk wordt gezet. Om datapakketjes te versturen moeten er nog adres labeltjes op (en weer af) en worden pakketten in kleine stukjes gehakt met elk een eigen volgnummer + adreslabeltje.
De upstream van ADSL1 is maximaal 1024kbps, in optimale combinatie van modem met apparatuur in de centrale en de lijn moet het toelaten. Eigenlijk is het 832kbps wat de standaard zegt maximaal zoals het bedoeld is. Met 80kByte/s zit je dus rond de tweede gewoon netjes.
Voor het gemak rekenen met 'delen door 10' en niet door 8. En meer upstream kan bij ADSL2+, dan wordt er nogsteeds 1024kbit geschreven, maar in de praktijk is het vaak meer (zo'n 1100kbps). Upgraden naar T12 als het kan op je adres misschien (en je moet annexA hebben (analoog DSL)).
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.