Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 22 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 10.253 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Het grote TweakDSL topic - Deel 22

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verder niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:
    AbonnementSnelheid Prijs 1e/2e jaar Actie T/M
    TisDSL Lite512/256 kbit € 19,95  
    TisDSL Pro 2Mbit/1Mbit€ 39,95  
    TisDSL square 2~4Mbit/1Mbit € 49,95  
    TisDSL pro 2~5Mbit/1Mbit € 39,95  
    TweakDSLT6 2~6Mbit/1Mbit €9.95/€27.95  
    TweakDSLT12 2~12Mbit/1Mbit €14.95/€39.95  
    T16WO** tot 24Mbit/1Mbit*
    € 49,95

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    ** = alleen leverbaar dedicated (dsl-only, kaalkoper) of PSTN (POTS, analoog) linesharing. (dus niet in combinatie met ISDN).

AbonnementSnelheid Prijs 1e/2e jaar Actie T/M
    TweakEL 256/256 kbit € 19,95  
    B512512/256 kbit € 24,95
    SurfDSL 1Mbit/512 kbit€ 39,95  
    ProDSL 2Mbit/1Mbit € 49,95  
    SquareDSL 2-4Mbit/1Mbit € 59,95  
    UltraDSL 2-8Mbit/1Mbit*€ 69,95  
    B10** 10Mbit/1Mbit*€ 19,95/€ 34,95
    B16WO 16~24Mbit/1Mbit* € 49.95

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.

Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 250 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Een eigen .nl domein indien gewenst
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (28-30 dagen retentie)
  • Geen download limiet

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 34,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.
    Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.

Let op: VoDSL wordt op dit moment niet meer geleverd bij nieuwe aansluitingen. Binnenkort wordt er waarschijnlijk wel een VoIP dienst gelanceerd.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned of Tiscali, in combinatie met KPN.

Het verschilt overigens wel of de lijn wordt opgeleverd op "Kaal koper" of met Linesharing. Linesharing is over het algemeen sneller, dit kan soms al binnen een week zijn.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 tot 15 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee tot drie weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het vaak al. Zeker direct aansluiten als je deze ontvangt of al hebt.

Overigens kan je nu gebruik maken van een zogenaamde Telco - Telco of ISP - ISP migratie. Hierdoor bedraagd de downtime voor een migratie niet meer enkele weken maar is vaak beperkt tot een kwartiertje downtime. (in sommige gevallen kan dit langer duren)

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Overzicht gegevens etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail Menu:
    Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
    http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

Homepages webruimte
    Host: ftp.tweakdsl.nl
    Username en wachtwoord: Uit de brief van aanmelding

News (usenet)
    Newsserver: news.tweakdsl.nl
    poort: 119
    threads: 8
    uid/upw: niet nodig

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Bereiken Copperjet 816-2P
    Ipadres modem: 172.19.3.1
    Subnetmask: 255.255.0.0

Een handleiding is te vinden via deze link

Bereiken Zyxel 2602HW
    Ipadres modem: 192.168.1.1
    Subnetmask: 255.255.255.0
    Een handleiding is te vinden via deze link.

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. je moet binnen het dekkingsgebied van BBned of Tiscali vallen. Dit houdt in dat in de telefooncentrale waarop jou telefoonlijn is aangesloten apparatuur van de DSL-netwerk leverancier moet staan.

Voor de allersnelste abonnementen is een kortere lijn wenselijk. Zo wordt de snelheid van 8Mbps vaak tot ~2km nog vaak gehaald. BBned hanteert wel dat als de postcodecheck aangeeft dat de lengte >3000meter het hoogst aangeboden product 512/256 is. Tiscali kent deze beperking niet, maar garanties kunnen niet worden gegeven.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL, de postcodecheck kan je uitvoeren op de Tweakdsl website

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• Acties:
    • 0Henk 'm!

• Chutney
    • Registratie: November 2003
    • Laatst online: 27-11-2022
    Zou er in de TS, ook nog wat informatie omtrent de nieuwste firmwares van de bovenstaande modem/routers vermeld kunnen worden?

Verder ziet het er goed uit.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• BHQ
    • Laatst online: 22:38
    Melleu :W

* BHQ mompelt iets over geen TicketID's meer krijgen..

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Sleejuhr
    • Registratie: Februari 2004
    • Niet online
    Het customer menu, is nu MijnTweak geworden. Hier is nu ook de mail in te stellen, customer.cambrium.nl, hoeft dus niet meer gebruikt te worden.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• SteveV
    • Registratie: November 2000
    • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

Er zijn ook 2 news servers te weten:
    news.tweakdsl.nl en news.tweaknews.nl

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Chutney
    • Laatst online: 27-11-2022
    SteveV schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:29:
    Er zijn ook 2 news servers te weten:
    news.tweakdsl.nl en news.tweaknews.nl
    Het zijn de zelfde servers, alleen andere loadbalancers. news.tweakdsl.nl is voor TweakDSL klanten waar news.tweaknews.nl voor TweakNews klanten bestemd is.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Quantor
    • Registratie: September 2000
    • Niet online
    Ik gebruik gewoon de news.tweaknews.nl als tweakdsl abonnee? Heb ook nog nergens gelezen dat ik news.tweakdsl.nl zou moeten gebruiken?!

Speelt padel!

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Quakie
    • Registratie: December 2001
    • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

Gebruik ze beiden... 16 threads .... maakt qua snelheid niet uit, maar newsleecher wil nog weleens op threads hangen... hoe meer hoe langer hij door blijft gaan op hogere snelheid.....

Ik teken nergens meer voor

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Jan20
    • Registratie: April 2006
    • Laatst online: 04-06 22:59

Jan20

CMJJKFE

Alweer deel 22 :)

Ik merk dat er een stuk minder berichten worden geplaatst volgens mij zijn de upgrade prikkelen zo goed als voorbij en werkt alles weer prima.

Ps: Hier zit een gebruiker met een prima tweakdsl lijn.

[Voor 16% gewijzigd door Jan20 op 08-05-2006 14:08]

CMJJKFE

Acties:
    • 0Henk 'm!

• enzoronald
    • Registratie: Augustus 2003
    • Laatst online: 04-06 14:36
    Hmm..wat moet ik me voorstellen bij dat telefoonnummer voor buiten kantooruren ? Is er dan een helpdesk aanwezig ?

Acties:
    • 0Henk 'm!

• enzoronald
    Hrmm..vanochtend dus contact gehad met ene David bij Tweakdsl. Leek erop dat hij me ging helpen door het een en ander door te geven. Vervolgens zojuist contact gehad met iemand anders bij Tweakdsl en die wist me te vertellen dat er nog geen melding was ?? Lekker is dat dus. Hij heeft als het goed is nu wel het 1 en ander doorgegeven en me een behoorlijk aantal tips gegeven waar ik nog naar kan kijken. Dat vind ik dan wel weer service. Maar nu lijkt het erop dat ik alsnog een week zonder internet moet zitten.
    Het lijkt er wel op dat je bij Tweakdsl even moet doorbijten om aangesloten te worden en dat dan alles prima is. Maar nog niet echt een goede start...

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Sjowhan
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 15:26
    enzoronald schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:09:
    Hmm..wat moet ik me voorstellen bij dat telefoonnummer voor buiten kantooruren ? Is er dan een helpdesk aanwezig ?
    Nee, de helpdesk is enkel geopend tussen 9.00 en 17.30. Het nummer buiten kantooruren is een soort van storingnummer, je kan dan een voicemail inspreken die men (waarschijnlijk :P ) wel afluistert..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Sjowhan
    Quakie schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:52:
    Gebruik ze beiden... 16 threads .... maakt qua snelheid niet uit, maar newsleecher wil nog weleens op threads hangen... hoe meer hoe langer hij door blijft gaan op hogere snelheid.....
    ik vermoed dat de newsmaster daar niet blij mee is, en je eventueel ervoor kan afsluiten.
    News.tweakdsl.nl is voor tweakdsl-klanten, 8 threads maximaal.
    news.tweaknews.nl is voor tweaknews-klanten, 4 threads maximaal.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

enzoronald schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:09:
    Volgens mij werkt dat nummer gewoon buiten kantoor uren en krijg je iemand van Cambrium aan de lijn (dat had ik toen).

CMJJKFE

Acties:
    • 0Henk 'm!

• FireAge
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 04-06 22:42
    enzoronald schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:52:
    Hrmm..vanochtend dus contact gehad met ene David bij Tweakdsl. Leek erop dat hij me ging helpen door het een en ander door te geven. Vervolgens zojuist contact gehad met iemand anders bij Tweakdsl en die wist me te vertellen dat er nog geen melding was ?? Lekker is dat dus. Hij heeft als het goed is nu wel het 1 en ander doorgegeven en me een behoorlijk aantal tips gegeven waar ik nog naar kan kijken. Dat vind ik dan wel weer service. Maar nu lijkt het erop dat ik alsnog een week zonder internet moet zitten.
    Het lijkt er wel op dat je bij Tweakdsl even moet doorbijten om aangesloten te worden en dat dan alles prima is. Maar nog niet echt een goede start...
    Hmm, matig, heeft hij nog gezegd waar het aan lag?
    Dat scheelt mij dan misschien weer als ik ze ga bellen.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Zondagskindje
    • Registratie: Maart 2003
    • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dit vind ik heel knap. Ik kom met Grabit niet verder dan 8 threads maar de snelheid ligt dan wel hoog 8)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
    • 0Henk 'm!

• enzoronald
    FireAge schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:37:
    [...]

Hmm, matig, heeft hij nog gezegd waar het aan lag?
    Dat scheelt mij dan misschien weer als ik ze ga bellen.
    Lag volgens hem bij Tiscalli (jij zit volgens mij op BBned). Maar het is niet echt bekend waar het aan ligt. Zou gewoon moeten werken volgens hem ...

Acties:
    • 0Henk 'm!

• koekkoek
    • Registratie: November 2005
    • Laatst online: 24-04 13:41
    ik vermoed dat de newsmaster daar niet blij mee is, en je eventueel ervoor kan afsluiten.
    Ik heb ook een news abbo van tweaknews, en ik kan 8 threads gebruiken sinds kort.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• BHQ
    3 threads gooien hier m'n 8 mbit lijn al vol iig.

Ziet er naar uit dat de ADSL2+ upgrade perikelen over zijn, al is dat niet geheel aan Tweak.

Acties:
    • 0Henk 'm!

Anoniem: 175585

Ik heb de helpdesk van Tweak een aantal keer gevraagd te checken of mijn profiel goed staat.
    Ik heb een B10 abonnement echter maximale download snelheid bedraagt 875kb. Ik had hier meer van verwacht. Bekabeling in huis is ok en de afstand naar de centrale bedraagt ongeveer 1 km. Wat mij wel opviel is dat een andere PC in ons (thuis)netwerk een hogere snelheid haalt (vreemd?)

Het antwoord van de Tweak helpdesk is dat ik tevreden moet zijn met deze snelheid en dat zij er niets aan kunnen doen. Iemand hier ervaring mee ????

Acties:
    • 0Henk 'm!

• BHQ
    Waarop synced je modem? Anders is het een verminkt profiel..

[Voor 44% gewijzigd door BHQ op 08-05-2006 16:52]

Acties:
    • 0Henk 'm!

Anoniem: 172342

Anoniem: 175585 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:50:
    Ik heb de helpdesk van Tweak een aantal keer gevraagd te checken of mijn profiel goed staat.
    Ik heb een B10 abonnement echter maximale download snelheid bedraagt 875kb. Ik had hier meer van verwacht. Bekabeling in huis is ok en de afstand naar de centrale bedraagt ongeveer 1 km. Wat mij wel opviel is dat een andere PC in ons (thuis)netwerk een hogere snelheid haalt (vreemd?)

Het antwoord van de Tweak helpdesk is dat ik tevreden moet zijn met deze snelheid en dat zij er niets aan kunnen doen. Iemand hier ervaring mee ????
    Dude, ik wil niet lullig doen. Maar dit is gewoon bijna 10Mbit. Je zit met de afstand, welk een 1 KM is. Ik vind het een knappe verbinding. Ik denk dat hun er niet veel aan kunnen doen, als het om een paar lauzy Kb's gaat. Mocht je met een andere pc meer halen ben ik benieuwd naar je netwerkkaart instellingen, en hoeveel je meer haalt...

Acties:
    • 0Henk 'm!

• BHQ
    mwah, 875KB/sec is maar 15 meer dan op een 8 mbit verbinding. Imho reden genoeg om te klagen.

Acties:
    • 0Henk 'm!

Yapser schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:46:
    mwah, 875KB/sec is maar 15 meer dan op een 8 mbit verbinding. Imho reden genoeg om te klagen.
    Dat klopt als je het absoluut berekend, ik ben dan wel benieuwd met welke absolute waarde het modem intraint.... durf te wedden dat dit 10Mbit is :)

Je zit altijd met delays, van/naar het modem toe,.. op de DSLAM etc.
    Ik begrijp de denkwijze zekers wel., maar uiteindelijk gaat het erom met welke snelheid het modem intraint...

Acties:
    • 0Henk 'm!

Anoniem: 175585

Yapser schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:51:
    Waarop synced je modem? Anders is het een verminkt profiel..
    Data Rate:

Up Stream
    1023 (Kbps.)

Down Stream
    10235 (Kbps.)

Acties:
    • 0Henk 'm!

Mooi :) 10 Mbit

Acties:
    • 0Henk 'm!

• enzoronald
    m'n internet doet het :) Bleek uiteindelijk aan de standaardmodem (Asus) te liggen die Tweak erbij levert. Stond dus VPI van 35 ipv 34. Aangepast en het werkt nu :)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• BHQ
    Hehe, dat probleem had ik ook. Heb toen een nieuw modem gehad omdat ik zelfs na de goede instellingen geen connectie kreeg.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Crusader
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

Nog nóóit last gehad van hangende threads. Hoe krijg je dat voor elkaar? Tijd voor een upgrade ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 172342 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:39:
    [...]

Dude, ik wil niet lullig doen. Maar dit is gewoon bijna 10Mbit. Je zit met de afstand, welk een 1 KM is. Ik vind het een knappe verbinding. Ik denk dat hun er niet veel aan kunnen doen, als het om een paar lauzy Kb's gaat. Mocht je met een andere pc meer halen ben ik benieuwd naar je netwerkkaart instellingen, en hoeveel je meer haalt...
    No way. Zo rond de 875 kB/s zaten de meesten met een 8 Mb profiel. Ook velen hebben last gehad van een foutief profiel en zeker met zijn waarden ben ik er van overtuigd dat ook hij een verkeerd profiel heeft.
    Ja, DSL speed. Geen TCP/IP bandbreedte. Je modem kan zelfs op 20 Mbit trainen, maar zodra er op het handoverpoint een profiel van 2 Mbit/s zit, zal je echt niet sneller downloaden dan ca. 220 kB/s.

Dít is 10 Mbit:
    http://crusader.tweakdsl.nl/strak.png

Scheelt toch effe 200 kB/s met die 875, zijn geen marges meer te noemen.

[Voor 19% gewijzigd door Crusader op 08-05-2006 19:42]

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bjck
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 09:56
    8Mbit/s * 1024 = 8192kbps, maar DSL linesync = 8064kbps maximaal.

8064 / 8 = 1008kByte/s, maar nog even - 13% (atm/dsl overhead) = 876kByte/s. Hier nog een paar % vanaf door TCP(UDP)/IP overhead en je komt op de maximale snelheid van een ADSL 8Mbps aansluiting.

---

10Mbit/s * 1024 = 10240kbps

10240 / 8 = 1280kByte/s, maar nog even - 13% (atm/dsl overhead) = 1113.6kByte/s. Nog eventjes een paar % aan TCP(UDP)/IP overhead eraf en je hebt de maximale snelheid van een B10 lijn.

Bovenstaande natuurlijk wel mits je die linesync ook haalt op je lijn (controleerbaar) en het kan ook door je computer of de andere kant van de lijn op internet veroorzaakt worden. Het downloaden van een file vanaf een server in Australie gaat vaak niet zo heel snel ;)

T12 is overigens 13500kbps en niet 12800kbps omdat Tiscali op de ADSL2+ lijnen weer +10% doet (niet 13%) ter compensatie.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
    • 0Henk 'm!

Anoniem: 134924

hetzelfde geld voor mij.. kwam met mijn 8/1 abbo regelmatig tot 820 nu tot 850 - 860, helpdesk gebelt,
    deze gaf aan dat omdat ik op ongeveer 2 km zit,
    ik hier maar vrede mee moet hebben.

ach laten we het maar op houden dat ik nu € 30 minder betaal voor dezelfde snelheid,
    maar een echt fraai antwoord is het natuurlijk niet, terwijl ik vantevooren de helpdesk nog heb gebelt,
    of het qua snelheid uberhaupt zin had om te upgraden,
    en toen werd volmondig "ja" gezecht.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bjck
    Anoniem: 134924 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:05:
    [...]

hetzelfde geld voor mij.. kwam met mijn 8/1 abbo regelmatig tot 820 nu tot 850 - 860, helpdesk gebelt,
    deze gaf aan dat omdat ik op ongeveer 2 km zit,
    ik hier maar vrede mee moet hebben.
    De afstand heeft direct betrekking op de maximale linesync. Die is controleerbaar in je modem en sneller dan dat zal je lijn niet zijn. Als daar dus iets staat in de buurt van 10000kbps zou je 1000kByte/s verwachten en niet 850kByte/s.

Komt je lijn qua linesync niet veel verder dan ~8000kbps dan is de lengte de beperkende factor.

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 08-05-2006 21:31]

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Distortion
    • Laatst online: 02-06 19:43

Distortion

Bottle to Throttle

Toch vreemd, een maat van mij zit op 2150 meter, heeft een B10 abbo, en haalt wel 1050 KB/s. Het zal ook wel te maken hebben met de kwaliteit van de centrales cq kabels. Ik zelf zit op 1700 meter, in hetzelfde dorp, ben benieuwd wat ik straks haal. (Als het ooit zover komt, want ik wacht nog steeds op een simpele IP adres,....)

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bjck
    Afstanden moet je ook met een korreltje zout nemen uit een postcodecheck soms. Je kan het beste die afstand nemen en de routeplanner pakken en kijken wat de wandelafstand is. Dan nog even je downstream attenuation ernaast leggen en uit die 3 een goede aanname doen wat het werkelijk is of kan zijn.

Je hebt ook nog een verschil tussen werkelijke lijnlengte en afstand tot de centrale. Kabels liggen vaak al lange tijd en waar vroeger misschien wegen zijn geweest liggen kabels daar langs nog. Kabels gaan vaak langs hoofd/grotere wegen naar wijken toe.

En je hebt te maken met verdeelstations (wijkverdelers) die soms wat ongunstig kunnen liggen voor je adres. Dan loopt de lijn in een dikke bundel naar zo'n verdeel misschien wel langs je huis en van daaruit een kleinere bundel door je straat heen.

En lijnkwaliteit telt ook nog mee als buitenstaande variabele factor waar je geen weet vooraf of invloed op hebt. Op een lijn die werkelijk 2150 meter is kan je nog prima 10Mbps halen als de kwaliteit/verstoring niet te ernstig is. Hogere snelheden boven de 12Mbps ben je wel redelijk kwijt boven die afstand.

[Voor 31% gewijzigd door bjck op 08-05-2006 22:04]

Acties:
    • 0Henk 'm!

bjck schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:31:
    [...]

De afstand heeft direct betrekking op de maximale linesync. Die is controleerbaar in je modem en sneller dan dat zal je lijn niet zijn. Als daar dus iets staat in de buurt van 10000kbps zou je 1000kByte/s verwachten en niet 850kByte/s.

Komt je lijn qua linesync niet veel verder dan ~8000kbps dan is de lengte de beperkende factor.
    State Showtime
    Watchdog 0x00000053
    Operation Progress 0x00000000
    Last Failed 0x00000000
    Tx Bit Rate 1021200
    Rx Bit Rate 8052800
    Rx Attn DR 11895400

volgens mij geeft me line sync toch echt 10 Mb aan :)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Xandrios
    • Laatst online: 03-06 14:49
    Volgens mij niet ;)

Rx Bit Rate 8052800

8.05Mbit :)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bjck
    Dat is volgensmij ADSL1 verbonden op een ADSL2+ geschikte lijnkaart/dslam/poort. Dat kan je zien aan de lijnstandaard hoe hij is verbonden. Iets van G.DMT staat er dan. ADSL2+ is GDMTbisplus.

Kan je modem zijn die dat doet door firmware fout of foutief ingesteld bij de DSL instellingen, of een foutief profiel aan de kant van BBned als er GDMT staat.

Alleen als er GDMTbisplus staat en dit is het resultaat is dit het maximale van je aansluiting en kan je misschien nog iets winnen door je modem netjes/optimaal/direct bij je ISRA aan te sluiten.

[Voor 60% gewijzigd door bjck op 08-05-2006 22:12]

Acties:
    • 0Henk 'm!

• XTREEMRaGE
    • Registratie: April 2003
    • Laatst online: 19:21

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

goedendag tweakers,

ff een (noob) vraagje ;)
    ik heb een xs4all fast abbo 12000/1024 voor €79,95
    en is deze gelijk aan de?:

Lijkt me wel toch?? En voor 50 euro (-min de belbudget abbo), kan ik zelfs meer snelheid krijgen voor een goedkoper prijs :> ? En is men ook te spreken over de dienstverlenging?

Ik wil graag overstappen :) maar ik weet niet precies welke provider die het zelfde ong aanbiedt als de xs4all abbo die ik nu heb :>

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
    • 0Henk 'm!

bjck schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:10:
    Dat is volgensmij ADSL1 verbonden op een ADSL2+ geschikte lijnkaart/dslam/poort. Dat kan je zien aan de lijnstandaard hoe hij is verbonden. Iets van G.DMT staat er dan. ADSL2+ is GDMTbisplus.

Kan je modem zijn die dat doet door firmware fout of foutief ingesteld bij de DSL instellingen, of een foutief profiel aan de kant van BBned als er GDMT staat.

Alleen als er GDMTbisplus staat en dit is het resultaat is dit het maximale van je aansluiting en kan je misschien nog iets winnen door je modem netjes/optimaal/direct bij je ISRA aan te sluiten.
    Driver Version 1.61
    API Version GS_API_441
    Firmware Version D.79.42.14
    Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
    Connected true
    Operational Mode G.Dmt.BisPlus

dit dus?
    en hij hangt op +/_ 20 cm van m'n isra....

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bjck
    Anoniem: 134924 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:13:
    [...]

Driver Version 1.61
    API Version GS_API_441
    Is dit over een analoge lijn? Dan zou je deze firmware eens kunnen proberen. Zit een nieuwere DSL code in dan de D.79.42.14.
    ADSL2+ dus.

En je attenuation & margin local & remote (4x)?
    en hij hangt op +/_ 20 cm van m'n isra....
    Geen aftakkingen ook in of bij je ISRA ergens heen naar een andere (ongebruikte) aansluiting etc? Alles netjes verbonden? Geen kroonsteentjes etc?
    Anoniem: 134924 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:19:
    voor de zekerheid maar even een nieuw screenshotje gamaakt, dacht al hier klopt iets niet..

Name Value
    Driver Version 1.61
    API Version GS_API_441
    Connected true
    State Showtime
    Tx Bit Rate 1021200
    Rx Bit Rate 10237300
    Rx Attn DR 11180000
    Huh :?

Modem herstart of niet? Want nu pak je dus wel op 10Mbps je lijn: Rx Bit Rate 10237300.

[Voor 51% gewijzigd door bjck op 08-05-2006 22:22]

Acties:
    • 0Henk 'm!

voor de zekerheid maar even een nieuw screenshotje gamaakt, dacht al hier klopt iets niet..

Name Value
    Driver Version 1.61
    API Version GS_API_441
    Connected true
    State Showtime
    Tx Bit Rate 1021200
    Rx Bit Rate 10237300
    Rx Attn DR 11180000

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bjck
    Zie m'n reactie hierboven. De local&remote attenuation en local&remote SNR zijn ook interessant soms.

En staat je modem ook op EC ipv FDM bij de dsl informatie (advanced)?

Acties:
    • 0Henk 'm!

geen aftakkingen, draaitjes direct uit isra, geen kroonsteentjes 8)7 ennuh voor de volledigheid hier de rest van het print-outje:

Advanced DSL Port Configuration

--------------------------------------------------------------------------------
    Return to basic attribute list...

Advanced Port Attributes
    Name Value
    Driver Version 1.61
    API Version GS_API_441
    Connected true
    State Showtime
    Watchdog 0x00000053
    Last Failed 0x00000039
    Tx Bit Rate 1021200
    Rx Bit Rate 10237300
    Rx Attn DR 10580600
    Tx Cell Rate 2408
    Rx Cell Rate 24144
    Phy TX Cell Count 244709
    Phy RX Cell Count 3277540
    Phy Cell Drop Count 1
    Overall Failure 0
    INP Up 0.0
    INP Down 0.0
    PM Mode L2L3NotAllowed L3NotAllowed L2L3Allowed
    PM Status L0
    Cabinet Mode Enable Disable
    Auto SRA Enable Disable
    Auto SRA Max Time CRC
    Auto SRA Max Time FEC
    Auto SRA Up Shift Period
    Auto SRA Dn Shift Period
    Data Boost Disable
    Local ITU Country Code 0x0000b5ff
    Local SEF 56
    Local End LOS 0
    Local SNR Margin 5.5 dB
    Local Line Attn 38.0 dB
    Local Tx Power 12.3 dB
    Local Fast Channel Rx Rate 0
    Local Fast Channel Tx Rate 0
    Local Fast Channel FEC 0
    Local Fast Channel CRC 0
    Local Fast Channel HEC 0
    Local Fast Channel NCD 0
    Local Fast Channel OCD 0
    Local Interleaved Channel Rx Rate 0
    Local Interleaved Channel Tx Rate 0
    Local Interleaved Channel FEC 0
    Local Interleaved Channel CRC 0
    Local Interleaved Channel HEC 0
    Local Interleaved Channel NCD 0
    Local Interleaved Channel OCD 0
    Remote SEF 3
    Remote LOS 0
    Remote Line Attn 16.5 dB
    Remote SNR Margin 7.0 dB
    Remote Fast Channel FEC 0
    Remote Fast Channel CRC 0
    Remote Fast Channel HEC 0
    Remote Fast Channel NCD 0
    Remote Interleaved Channel FEC 0
    Remote Interleaved Channel CRC 0
    Remote Interleaved Channel HEC 0
    Remote Interleaved Channel NCD 0
    Local Mgmt FEC0 0
    Local Mgmt CRC0 6579
    Local Mgmt FEC Errored Sec 0
    Local Mgmt Errored Sec 3411
    Local Mgmt Severely Errored Sec 48
    Local Mgmt LOS Errored Sec 0
    Local Mgmt Unavail Errored Sec 0
    Local Mgmt HEC0 34728
    Remote Mgmt FEC0 0
    Remote Mgmt CRC0 0
    Remote Mgmt FEC Errored Sec 0
    Remote Mgmt Errored Sec 0
    Remote Mgmt Severely Errored Sec 0
    Remote Mgmt LOS Errored Sec 0
    Remote Mgmt Unavail Errored Sec 0
    Remote Mgmt HEC0 0
    Local TPSTC Cell0 713243497
    Local TPSTC Cell0 Upper Layer 3277540
    Local TPSTC Bit Error 0
    Remote TPSTC Cell0 0
    Remote TPSTC Cell0 Upper Layer 0
    Remote TPSTC Bit Error 0
    PSD Mask Standard NonOvlp-M1 NonOvlp-M2 NonOvlp-M1M2 NonOvlp-Flat
    Host Control Enable
    Auto Start false true
    Failsafe false
    Whip Disable Serial TCP
    Whip Active Inactive
    Action Startup DELT L3REQ SpectrumReverb SpectrumMedely SpectrumPilot
    Standard G.Dmt G.Dmt.Bis G.Dmt.BisPlusAuto G.Dmt.BisPlusOnly G.Span G.Span+ t1.413 g.lite Multimode ALCTL_14 ALCTL ADI
    Ec Fdm Mode EC FDM
    Max Bits Per Bin
    Tx Start Bin
    Tx End Bin
    Rx Start Bin
    Rx End Bin
    Rx Auto Bin Adjust Enable Disable
    Tx Attenuation Dmt_0DB Dmt_0.1DB Dmt_0.2DB Dmt_0.3DB Dmt_0.4DB Dmt_0.5DB Dmt_0.6DB Dmt_0.7DB Dmt_0.8DB Dmt_0.9DB Dmt_1DB Dmt_2DB Dmt_3DB Dmt_4DB Dmt_5DB Dmt_6DB Dmt_7DB Dmt_8DB Dmt_9DB Dmt_10DB Dmt_11DB Dmt_12DB Bis_0DB Bis_0.1DB Bis_0.2DB Bis_0.3DB Bis_0.4DB Bis_0.5DB Bis_0.6DB Bis_0.7DB Bis_0.8DB Bis_0.9DB Bis_1DB Bis_2DB Bis_3DB Bis_4DB Bis_5DB Bis_6DB Bis_7DB Bis_8DB Bis_9DB Bis_10DB Bis_11DB Bis_12DB Bis_13DB Bis_14DB Bis_15DB Bis_16DB Bis_17DB Bis_18DB Bis_19DB Bis_20DB Bis_21DB Bis_22DB Bis_23DB Bis_24DB Bis_25DB Bis_26DB Bis_27DB Bis_28DB Bis_29DB Bis_30DB Bis_31DB,Bis_32DB,Bis
    Bit Swap Enable Disable
    Bit Swap Up Enable Disable
    NTR Mode Disable
    Code Type ADSL2 AnnexA
    Max Down Rate
    Physical Port 0
    Retrain Enable Disable
    Detect Noise Enable Disable
    Capability A BIS+ BIS+/T1413 BIS+/BIS BIS+/BIS/A BIS+/BIS/A/T1413 Disable
    Coding Gain auto 0 1 2 3 4 5 6 7
    Cut Back Enable Disable
    Framer Type Type0 Type1 Type2 Type3 Type3ET
    Fast Retrain Enable Disable
    AC Pilot Tone Enable Disable
    Dying Gasp Disable
    Defaults None ADSL2 ADSL2PlusAuto ADSL2PlusOnly AnnexA
    Activate Line None Abort Start
    Reset Defaults false true
    Port Snmp If Index 1
    Port Snmp If Type 37

--------------------------------------------------------------------------------

Copyright (c) 2005 Allied Data Technologies Terms and conditions

Acties:
    • 0Henk 'm!

die firmware, is dat een officiele release, heb namelijk het weekeinde de nieuwse van de allied data site gehaald...

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bjck
    Anoniem: 134924 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:29:
    die firmware, is dat een officiele release, heb namelijk het weekeinde de nieuwse van de allied data site gehaald...
    Is een EngineeringRelease van AlliedData, soort test versie voor intern gebruik denk ik. Deze kan je gewoon gebruiken ;)
    Local Line Attn 38.0 dB
    Lijn is toch zo'n 2000 a 2500 meter lang.
    Local SNR Margin 5.5 dB
    En je lijn zit met deze snelheid echt aan het maximum. Kijk ook maar naar Rx attainable ;)

Hoe staan deze ingesteld? Want zoals je het nu hebt gepaste (graag editen ipv nog een keer opnieuw!) geef je alle opties, maar niet waar het op staat.

Ec Fdm Mode (EC/FDM)
    Max Bits Per Bin ?
    Tx Start Bin ?
    Tx End Bin ?
    Rx Start Bin ?
    Rx End Bin ?

Auto SRA (Enable/Disable)

Bit Swap (Enable/Disable)
    Bit Swap Up (Enable/Disable)

[Voor 8% gewijzigd door bjck op 08-05-2006 22:40]

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Dimmu schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:11:
    [...]

Oeps.. mag dat niet? :o

Wist ik niet, zal het maar wijzigen dan.... snap niet waarom het niet zou mogen eigenlijk hoor, die 16
    threads is niet sneller als 8. Houd alleen hier langer vol qua snelheid.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Crusader schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:34:
    [...]

Nog nóóit last gehad van hangende threads. Hoe krijg je dat voor elkaar? Tijd voor een upgrade ;)
    Geen idee :/ maat van me heeft ook bijv nooit last van dat hij moet herstellen.. ik moet zo wat alles herstellen omdat ie dan net 1 block mist.

Maar wat bedoel je met upgrade? ik bedoel dit moet voldoende zijn toch?

amd 2500+ Barton 1 gig mem (2700 geforceerd) aparte hardeschrijf voor de downloads.

Acties:
    • 0Henk 'm!

bjck> heb net ook maar metteen die andere firmware erin geschoten, en vraag me niet waarom, maareh met het test bestandje van de tweakdsl ftp site haal ik nu 1020 .... helemaal blij.. thnx mate ! _/-\o_

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Bastien
    • Registratie: Augustus 2001
    • Niet online
    Ben vandaag overgezet naar T16WO (was 9 maand wachten maar goed :P). Ik zat voor het eerst eens te kijken in het modem (Zyxel 2602H), en zag de volgende getallen staan. Is dat een beetje wat ik mag verwachten? Heb er weinig kaas van gegeten moet ik bekennen.

De verbinding tussen de ISRA en de splitter mag nog iets beter gemaakt worden hier trouwens.

En geen idee of er nieuwe firmware is, maar is het raadzaam om dat soort dingen bij te houden, of niet? Ik heb meestal de instelling: alles wat werkt, niet mee prutsen :D

WAN Port Statistics:
    Link Status: Up
    Upstream Speed: 961 kbps
    Downstream Speed: 16707 kbps

noise margin upstream: 7 db
    output power downstream: 12 db
    attenuation upstream: 5 db
    tone 0- 31: 00 00 00 08 9b bb cc cd dc dc dc dc cc ba a9 86
    tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

noise margin downstream: 6 db
    output power upstream: 8 db
    attenuation downstream: 15 db
    tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 aa ab bb bb bb bb bb cc cc
    tone 64- 95: bc cc cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb
    tone 96-127: bb bb aa ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
    tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa 00 00 00 00 00 00 00 00 00
    tone 160-191: 09 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
    tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
    tone 224-255: 99 99 99 99 99 00 00 00 00 00 00 00 09 29 99 a9
    tone 256-287: 0a aa aa bb bb bb bb bb bb bc bc cc bb bc bb bb
    tone 288-319: bc bb cc bb cc bc bb bb cb cb bb bb cc cc cc cb
    tone 320-351: cb cc bb cc cd db cc cc cd cd dd dd dc bb cd cc
    tone 352-383: dd dc db dd dd dd dc dc dc cc ab cc cc dc cc cc
    tone 384-415: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc bb
    tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
    tone 448-479: aa ab aa aa ba aa ab ba a9 aa aa 99 a9 a9 99 99
    tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99

System Name:
    ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.3) | 07/29/2005
    DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
    Standard:ADSL2+ Mode

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
    Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Quakie schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:50:
    [...]

Geen idee :/ maat van me heeft ook bijv nooit last van dat hij moet herstellen.. ik moet zo wat alles herstellen omdat ie dan net 1 block mist.

Maar wat bedoel je met upgrade? ik bedoel dit moet voldoende zijn toch?

amd 2500+ Barton 1 gig mem (2700 geforceerd) aparte hardeschrijf voor de downloads.
    Nahhh, ik bedoel een upgrade van je news client :)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bjck

Oude firmware, upgraden die handel. Dan komt je upstream ergens rond de 1100 a 1150 te zitten en je downstream kan 0 tot 4Mbps omhoog gaan daardoor. Aan deze gegevens te zien maak je grote kans op +4Mbps ;)

Dit is de allerlaatste dacht ik voor de 2602H-61C en 2602HW-61C.

[Voor 76% gewijzigd door bjck op 08-05-2006 23:19]

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Bastien
    • Niet online
    bjck schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:11:

Oude firmware, upgraden die handel. Dan komt je upstream ergens rond de 1100 a 1150 te zitten en je downstream kan 0 tot 4Mbps omhoog gaan daardoor.
    Dat klinkt goed. Ik kan dan de 2602HW versie die op de tweakdsl-site staat gebruiken? Dan ga ik dat morgen eens proberen :)

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bjck
    Bastien schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:14:
    [...]
    Dat klinkt goed. Ik kan dan de 2602HW versie die op de tweakdsl-site staat gebruiken? Dan ga ik dat morgen eens proberen :)
    Die is iets ouder dacht ik (heb vorige post linkje ge-edit), dat is AJE0 dacht ik. Maar geeft ook die enorme verbetering qua linesync op TisDSL2+ inderdaad.

Gewoon gelijk doen nu ;)

Maak even screenshot/printje van de WAN instellingen. NAT moet op 'sua-only' staan.

[Voor 15% gewijzigd door bjck op 08-05-2006 23:16]

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Bastien
    • Niet online
    bjck schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:15:
    [...]

Die is iets ouder dacht ik, dat is AJE0 dacht ik. Maar geeft ook die enorme verbetering qua linesync op TisDSL2+ inderdaad.

Gewoon gelijk doen nu ;)
    Hartelijk dank voor de link, en voor de aanwijzing. Moet er over zo'n 5 uur weer uit, dus nu eerst :z

[Voor 5% gewijzigd door Bastien op 08-05-2006 23:18. Reden: hij blijft maar posts editten die bjck]

Acties:
    • 0Henk 'm!

Anoniem: 143269

Heb ik ook gehad.
    Daarna paar keer modem gereset en hopla de volle snelheid. :P
    Zit tussen 1050 en 1070 kb/s. ( 1700 meter van de centrale).
    Je kunt het altijd proberen of het helpt, bij mij in ieder geval wel.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Crusader schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:10:
    [...]

Nahhh, ik bedoel een upgrade van je news client :)
    Aha 8)7

Lol dat ik daar niet aan dacht... kreeg het al benauwd.. dit moet me download + herstelbak worden....

Ik ga eens testen met nieuwste grabit... oude versies werkte hier nooit echt.. alles incompleet..

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bjck
    Quakie schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:34:
    [...]

Aha 8)7

Lol dat ik daar niet aan dacht... kreeg het al benauwd.. dit moet me download + herstelbak worden....

Ik ga eens testen met nieuwste grabit... oude versies werkte hier nooit echt.. alles incompleet..
    Investeer in Newsleecher, dat is z'n geld wel waard voor een jaar.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Sjowhan
    XTREEMRaGE schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:13:
    goedendag tweakers,

ff een (noob) vraagje ;)

Lijkt me wel toch?? En voor 50 euro (-min de belbudget abbo), kan ik zelfs meer snelheid krijgen voor een goedkoper prijs :> ? En is men ook te spreken over de dienstverlenging?

Ik wil graag overstappen :) maar ik weet niet precies welke provider die het zelfde ong aanbiedt als de xs4all abbo die ik nu heb :>
    Als je de 12Mbit haalt op de ADSL-aansluiting, zal je zeker ook wel de 12Mbit halen bij Tiscali ADSL 2+. Je kan inderdaad dan voor veel minder dezelfde aansluiting krijgen :D. Enige wat scheelt is het netwerk, je hebt dan te maken met het tiscali-netwerk ipv. het kpnnetwerk (veel verschilt er niet in).

Qua dienstverlening; als je alle dingen die xs4all biedt zoekt bij je nieuwe provider, kan je lang zoeken :+. Je hebt wel de mogelijkheid (op aanvraag) om een vast ip, en -ook op aanvraag- een 'eigen' reversedns, maar gratis software ed. zit niet in het pakket en kent tweakdsl qua provider niet, op de nieuwsserver waarschijnlijk wel ;)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

XTREEMRaGE schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:13:
    goedendag tweakers,

ff een (noob) vraagje ;)

Zelfde snelheid ja
    gameserver(s) ja

CMJJKFE

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Sjowhan
    Oh?
    Draait TweakDSL een CallOfDuty/UO/2 server?

[Voor 6% gewijzigd door Sjowhan op 09-05-2006 12:42]

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Game-Freak
    • Registratie: Maart 2002
    • Laatst online: 08:05
    Ik heb thuis nog een oude NT1, graag zou ik deze willen vervangen door een S5 of S6 aangezien beide aangesloten kunnen worden d.m.v. een RJ11 stekker.

Nu heb ik hier ergens gelezen dat een S6 meer problemen zou veroorzaken dan een S5.
    Is dit waar of kan ik gewoon het beste een nieuwe S6 halen?

iRacing Profiel

Acties:
    • 0Henk 'm!

Dimmu schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:42:
    [...]

Oh?
    Draait TweakDSL een CallOfDuty/UO/2 server?
    Ja dat draait prima :)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• MegaTronics
    • Registratie: Januari 2004
    • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens mij staan bij TweakDSL toch alle poorten ter beschikking? Tenminste dat verklaarde de helpdesk mij.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Jan20

Jan20

CMJJKFE

De site van hun gameserver(s) zijn www.tweakgaming.nl

Volgens mij draaien ze nog geen Call of Duty server(s) even vragen in het forum of ze er misschien eentje willen draaien :)

CMJJKFE

Acties:
    • 0Henk 'm!

megatronics schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:02:
    Volgens mij staan bij TweakDSL toch alle poorten ter beschikking? Tenminste dat verklaarde de helpdesk mij.
    jeps dat klopt ook :)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• MegaTronics
    • Registratie: Januari 2004
    • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gelukkig! Want je weet nooit wat je nog allemaal aan je ADSL wilt hangen (Game server, Mail server etc.).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Domba
    • Registratie: Januari 2005
    • Laatst online: 22:36
    Heeft iemand ervaring met de aanvraag van een los abbo voor VOIP bij Tweakdsl

-wat betreft tijd tot je een reactie terug mag ontvangen en via welke route (melding ontvangst of abbonementsgegevens) dit gebeurt.

Edit- Graag alleen info over een goed verlopen abbo aanvraag, welke stappen deze doorlopen heeft, het verhaal van de helpdesk roept bij mij een paar vraagtekens op.

Ik heb na het invullen op de webpagina een pdf kunnen downloaden die ik moest faxen of per post versturen. Nu ziet die invulpagina er volgens mij wat anders uit staat er, vul in en u ontvangt per post een aanvraagformulier en accountgegevens, welke pas actief zijn na retour formulier en betaling.
    Antwoordnummer etc. had ik een aantal dagen toegespeeld gekregen i.v.m. mijn ADSL aanvraag die tussen wal en schip was gevallen na twee faxpogingen (na mijn eerste fax werd ik wel teruggebeld opgegeven nummer ??????, dat niet alles goed was doorgekomen) en per post verzenden. -Edit

25 april aanvraag gefaxed (Fax meldt Oke na verzenden)
    1 mei E-mail gestuurd of aanvraag binnen is, tot opheden geen antwoord mogen ontvangen.
    3 mei dus maar telefonische navragen, er is geen aanvraag terug te vinden in het systeem.
    3 mei origneel contract verzonden per post in envelope van Tweakdsl met voorgedrukt antwoordnummer.
    9 mei bij telefonische navraag is er geen aanvraag terug te vinden in het systeem.
    [Update]
    11 mei aanvraag zou tenminste sinds 8 mei binnen zijn, maar komt pas tussen 16-20 mei aan de beurt
    [Update]

Men reageert nog al vrij kortaf, geen aanvraag binnen, dus volgende, Tweakdsl heeft mij zelf de envelop met antwoordnummer toegestuurd. Ik kan toch niets aandoen dat hun faxsysteem niet goed functioneert, (ik heb hier maar 3 verschillende faxen staan), maar dat de post nog niet binnen !!!!!!!. (Ik heb deze persoonlijk naar het businesspoint alhier gebracht met andere bedrijfspost).

Heb nog wel geen Tweakdsl ADSL, migratie naar T6 (ISP-ISP) is wel in gepland en bevestigd, heb i.v.m.ondersteuning Asus 6000 modem laten komen, maar beschik wel over VOIP geschikte apparatuur (P-2602HW).

[Voor 29% gewijzigd door Domba op 11-05-2006 10:26. Reden: Toevoeging update 11mei]

Deye SUN12K + 29kWh (Seplos 3x48100-10C +48200-10E)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• FireAge
    Ik had ook dat ze mijn post kwijt waren.
    Ik had een upgrade naar ADSL2+ over de post aangevraagd.
    Na twee weken eens geinformeerd hoe het er voor stond, bleken ze hem nooit ontvangen te hebben :?

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Bastien
    • Niet online
    bjck schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:11:

Oude firmware, upgraden die handel. Dan komt je upstream ergens rond de 1100 a 1150 te zitten en je downstream kan 0 tot 4Mbps omhoog gaan daardoor. Aan deze gegevens te zien maak je grote kans op +4Mbps ;)
    Oude:
    Upstream Speed: 961 kbps
    Downstream Speed: 16707 kbps

Nieuwe:
    Upstream Speed: 1134 kbps
    Downstream Speed: 21706 kbps

Mag ik je hartelijk danken voor de info... dank dus :)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bjck
    Je buurman is de telefooncentrale bijna aan die snelheden te zien ;)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• fjs
    • Registratie: Oktober 2004
    • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

*zeur modus*

Iets te zien in de glazen bol :P m.b.t ombouwen centrale?

*zeur modus*

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
    • 0Henk 'm!

• bjck
    fjs schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:28:
    *zeur modus*

Iets te zien in de glazen bol :P m.b.t ombouwen centrale?

*zeur modus*
    Je wordt niet de laatste 8)

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Distortion
    • Laatst online: 02-06 19:43

Distortion

Bottle to Throttle

FF een vraagje:

Ik heb nog steeds geen IP adres, zit nu een week te wachten. Mijn modem trained goed, allemaal goede waardes. Nu heb ik vanmiddag maar eens even gebeld naar de helpdesk, en daar vroegen ze mij wat de lengte is van de kabel van ISRA punt naar het modem. Ik vertelde dat die nu op het moment ongeveer 10 meter is, omdat mijn pc boven staat. Ik heb wel een router, maar die zit nog niet tussen deze verbinding. Ook al gebruik ik een kabel van 50 cm krijg ik nog geen IP adres.

Als het modem juiste waardes geeft, maakt het toch niet uit wat de lengte van de kabel is? of heb ik het mis.

Morgen gaan ze opnieuw bekijken wat het probleem kan zijn, ik moest de kabel van 50 cm gebruiken, wat ik nu ook gedaan heb.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Sjowhan
    Zo, op 2 mei een aanvraag gedaan voor de upgrade naar ADSL2+ B10/1, en nu al bekend dat 't rond 12-05 geupgrade wordt :7. 't Is in het begin slecht gegaan, maar gelukkig kunnen ze 't ook sneller schijnbaar :*)

[Voor 6% gewijzigd door Sjowhan op 09-05-2006 20:44]

Acties:
    • 0Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Flyby_Wire schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:15:
    FF een vraagje:

Als het modem juiste waardes geeft, maakt het toch niet uit wat de lengte van de kabel is? of heb ik het mis.
    Bij mij merk ik nul komma niks verschil tussen een kabeltje van 10 cm op het ISRA punt, of een kabel van 15 meter er tussen. Is dan wel een getwiste kabel (géén UTP), was het een platte kabel geweest dan had ik wel iets gemerkt.
    Maar om jouw vraag te beantwoorden: als je modem netjes traint, moet je gewoon een IP adres kunnen krijgen.

Acties:
    • 0Henk 'm!

Anoniem: 172741

FF een vraagje:

Ik heb nog steeds geen IP adres, zit nu een week te wachten. Mijn modem trained goed, allemaal goede waardes. Nu heb ik vanmiddag maar eens even gebeld naar de helpdesk, en daar vroegen ze mij wat de lengte is van de kabel van ISRA punt naar het modem. Ik vertelde dat die nu op het moment ongeveer 10 meter is, omdat mijn pc boven staat. Ik heb wel een router, maar die zit nog niet tussen deze verbinding. Ook al gebruik ik een kabel van 50 cm krijg ik nog geen IP adres.

Morgen gaan ze opnieuw bekijken wat het probleem kan zijn, ik moest de kabel van 50 cm gebruiken, wat ik nu ook gedaan heb.
    misschien al een keer gevraagd.... maar staat je modem wel in bridged mode?? ook als het hem als router wil gebruiken moet je bridged gebruiken (maar dan attached to the router...)

en ook nog van uitgaande dat je een 816 of 1616 heb..

Acties:
    • 0Henk 'm!

• jopie
    • Registratie: Juli 1999
    • Laatst online: 22:31
    Crusader schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:39:
    [...]

Bij mij merk ik nul komma niks verschil tussen een kabeltje van 10 cm op het ISRA punt, of een kabel van 15 meter er tussen. Is dan wel een getwiste kabel (géén UTP), was het een platte kabel geweest dan had ik wel iets gemerkt.
    Maar om jouw vraag te beantwoorden: als je modem netjes traint, moet je gewoon een IP adres kunnen krijgen.
    Is UTP dan geen Unshielded Twisted Pair???

• burne
    • Registratie: Maart 2000
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

Morgen ga je er achter komen dat je verbinding inmiddels werkt. (Ik weet het niet helemaal zeker want je modem staat aan, maar je PC uit, en dat maakt testen iets lastiger.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

jopie schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:31:
    [...]

Is UTP dan geen Unshielded Twisted Pair???
    De afkorting wel. Mijn kabel niet, in de zin van de welbekende cat. 5 kabel. Het is een ander type.

• joostje
    • Laatst online: 13:37
    Ik heb sinds eergister ook een leuk probleem, adsl verbinding vliegt er steed suit (modem zegt dat het niet connected is...)
    als je een ping -t doet naar een ip adres (wat zeker in de lucht is) krijg je het volgende:
    Antwoord van 212.115.192.160: bytes=32 tijd=14 ms TTL=58
    Antwoord van 212.115.192.160: bytes=32 tijd=13 ms TTL=58
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Antwoord van 212.115.192.160: bytes=32 tijd=3086 ms TTL=
    Antwoord van 212.115.192.160: bytes=32 tijd=18 ms TTL=58
    Antwoord van 212.115.192.160: bytes=32 tijd=15 ms TTL=58
    Antwoord van 212.115.192.160: bytes=32 tijd=29 ms TTL=58
    Antwoord van 212.115.192.160: bytes=32 tijd=28 ms TTL=58
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Antwoord van 212.115.192.160: bytes=32 tijd=4377 ms TTL=
    Antwoord van 212.115.192.160: bytes=32 tijd=16 ms TTL=58
    Antwoord van 212.115.192.160: bytes=32 tijd=18 ms TTL=58
    Antwoord van 212.115.192.160: bytes=32 tijd=17 ms TTL=58
    Antwoord van 212.115.192.160: bytes=32 tijd=203 ms TTL=5
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    En zo gaat dat ook constant door, aardig irritant, want als je een site wil bezoeken krijg je niet de tij dom ergens op te klikken want dan is hij er weer uit :|

heb geprobeerd m'n oude alcatel modem aan te sluiten, die traint helemaal niet meer in, oranje dsl lampje blijft branden...

iemand enig idee? ik zit op de centrale in goes...

• milenko79
    • Registratie: November 2004
    • Laatst online: 23-04 10:25
    Heeft iemand toevallig al iets gehoord van de nieuwe firmware voor de zyxel 2602hw die deze week zou uitkomen. Ik heb zelf eergisteren zyxel al gemaild erover maar ben nog in afwachting van een reply. Zodra ik iets hoor, horen jullie het ook natuurlijk.

• Tags NL
    • Registratie: December 1999
    • Laatst online: 02-06 21:08

Tags NL

Harmful or Harmless?

milenko79 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:27:
    Heeft iemand toevallig al iets gehoord van de nieuwe firmware voor de zyxel 2602hw die deze week zou uitkomen. Ik heb zelf eergisteren zyxel al gemaild erover maar ben nog in afwachting van een reply. Zodra ik iets hoor, horen jullie het ook natuurlijk.
    Nee, niets gehoord nog helaas... Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe versie, het zal waarschijnlijk niet meer zo'n boost opleveren als de vorige (Van krap 15 naar 18.5 Mbit)...

https://powershellisfun.com

• milenko79
    • Registratie: November 2004
    • Laatst online: 23-04 10:25
    -={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:33:
    [...]

Nee, niets gehoord nog helaas... Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe versie, het zal waarschijnlijk niet meer zo'n boost opleveren als de vorige (Van krap 15 naar 18.5 Mbit)...
    Net een mailtje gehad van zyxel dat een van de collega's van de betreffende medewerker zegt het nieuwe firmware al te hebben, en zodra hij hem heeft krijg ik hem ook. Als ie in mijn mailbox ploft drop ik hem gelijk wel even op yousendit ofzo (met een linkje hier natuurlijk).

• FireAge
    Zou iemand "skilled in the arts" even naar mijn settings kunnen kijken?
    Ik zit ondertussen 6 dagen zonder internet. Tweak heeft aangegeven bbnet te zullen contacteren, maar ik wil er toch ook zeker van zijn dat het niet aan mijn kant ligt.
    Krijg wel showtime, maar geen ip adres.
    Misschien dat iemand ook wat over al die dBtjes kan zeggen?

http://img286.imageshack.us/img286/6455/adsldevinf4ri.png
    http://img209.imageshack.us/img209/339/adslmain0vg.png
    http://img57.imageshack.us/img57/1736/adslstatus3tr.png
    http://img235.imageshack.us/img235/2474/adslwanconf1fi.png

• bjck
    't Is eigenlijk heel simpel, zeker als bridge. Je reset hem naar 'vendor defaults' en kijkt of er een WAN configuratie is. Als die er niet is even via de 'Quicksetup' hem erin zetten even 'save config' en het moet werken.

Gewoon een PC eraan koppelen die alles op 'auto' heeft staan en je moet een IP krijgen. Dan kan het nog aan die specifieke PC of netwerk kaart liggen, dan kan je nog een andere proberen desnoods.

Anoniem: 132008

Sinds gister ben ik overgezet van m`n oude 1mbit lijntje naar ADSL2 10mbit.

Nu zeiden ze dat ik met de huidige modem copperjet 816-2p en een firmware upgrade moet kunnen internetten.

Ik heb firmware geupgrade van de ftp van tweakdsl, maar net als ervoor maakt hij verbinding en valt ook na paar seconden weg, en begint weer opnieuw met zoeken, het blijft zich herhalen.

Heb ik de verkeerde firmware? Welke hebben jullie gebruikt?

Ik heb deze gevonden van ftp allied data:
    ftp://ftp.allieddata.com/...6_2P/Firmware_6.x/Binary/

File: cjt-r6_router_voatm_adsl2-0602sr1.tbi

Is dit goed? heb ik ook nog een profiel nodig?

• bjck
    Je moet eerst een tussenstap maken als je vanaf 0600sr1 komt naar ads1-0600sr2 toe.

Daarna kan je pas adsl2-0602sr1 in je modem zetten. Reset hem als die er in zit wel even naar 'vendor defaults' toe voor de zekerheid.

http://www2.internl.net/s.../firmware/index.it#allied

(let wel op dat je de adsl2-0602sr1 pakt en niet de adsl-1 versie natuurlijk)
    Anoniem: 132008 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:09:
    Ik heb deze gevonden van ftp allied data:
    ftp://ftp.allieddata.com/...6_2P/Firmware_6.x/Binary/

File: cjt-r6_router_voatm_adsl2-0602sr1.tbi
    File is goed, maar even de tussenstap maken.
    Is dit goed? heb ik ook nog een profiel nodig?
    Profiel is niet nodig, standaard BBned bridge zit ook in de 'quick setup'.

[Voor 81% gewijzigd door bjck op 10-05-2006 13:27]

• 6killer
    • Laatst online: 19:26
    FireAge schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:50:
    Ik zit ondertussen 6 dagen zonder internet. Tweak heeft aangegeven bbnet te zullen contacteren, maar ik wil er toch ook zeker van zijn dat het niet aan mijn kant ligt.
    Ik heb dus precies hetzelfde! Enige wat de Tweakdsl helpdesk doet is tickets naar BBned sturen en verder kom ik niet. Ik ga nu even de firmware erin zetten die bjck hierboven gepost heeft en laatste instellingen doornemen als dat niet werkt ga ik BBned zelf bellen. Mocht je in de omgeving rotterdam wonen stuur dan ff een mail of pm als we op dezelfde centrale zitten zou daar wat kapot kunnen zijn (ik heb nl een zelfde soort probleem als een kennis ooit had met andere provider waar t aan de centrale lag, die had ook gewoon linesync en kreeg geen ip).

• FireAge
    Ik woon in groningen, dus niet dezelfde centrale.
    Naar probleem is dit. Hoe lang heb jij er al last van?
    Ik sinds vorige week donderdag.

Ik heb de nieuwste firmware er reeds opgegooid, hierdoor verbind mijn modem nu wel met adsl2 protocol ipv adsl1 protocol, maar nog steeds geen ip.

Ook heb ik reeds reset to defaults meerdere keren geprobeerd, maar dat maakt niks uit.
    Ik geloof dat het niet aan mijn kant ligt, het moet haast wel fout zitten bij bbnet, maar ja, daar moet je dan weer op wachten.

Gelukkig draag ik wel bij aan de internet veiligheid van de buurt, want sinds mijn verbroken verbinding hebben twee open wireless netwerkjes hier de deur dichtgegooid nadat ik af en toe wat bandbreedte heb geleend om mijn mail te checken. En dat terwijl ik mezelf toch to 4 KB down en 4 KB up had gelimiteerd. })

• jopie
    Ik internet ook B10 over ISDN met een 816-2p. Ook bij mij werd er een ticket gestuurd naar BBned. Klacht: wel linesync maar geen ip. Uiteindelijk bleek firmware er niet goed in te zitten, bij mij stond er ook ADSLBisPlus. Dat lijkt op ADSL2+ kwa benaming, maar pas na firmwares er opnieuw in te zetten stond er simpel ADSL2+ als Operational Mode.

• enzoronald
    FireAge schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:50:
    Fireage, zoals je weet, kreeg ik ook geen ipadres. Door het veranderen van VPI van 35 naar 34, kreeg ik wel een ipadres. Ik weet niet of dat ook voor jou opgaat.

• bjck
    Dan heb je een lijn via Tiscali netwerk?

BBned = 0/35
    Tiscali = 0/34

[Voor 29% gewijzigd door bjck op 10-05-2006 15:51]

• enzoronald
    bjck schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:51:
    Dan heb je een lijn via Tiscali netwerk?

BBned = 0/35
    Tiscali = 0/34
    ah logisch :) dacht al zoiets.

• 6killer
    FireAge schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:15:
    Ik woon in groningen, dus niet dezelfde centrale.
    Naar probleem is dit. Hoe lang heb jij er al last van?
    Ik sinds vorige week donderdag.

Ik heb de nieuwste firmware er reeds opgegooid, hierdoor verbind mijn modem nu wel met adsl2 protocol ipv adsl1 protocol, maar nog steeds geen ip.

Ook heb ik reeds reset to defaults meerdere keren geprobeerd, maar dat maakt niks uit.
    Ik geloof dat het niet aan mijn kant ligt, het moet haast wel fout zitten bij bbnet, maar ja, daar moet je dan weer op wachten.

Gelukkig draag ik wel bij aan de internet veiligheid van de buurt, want sinds mijn verbroken verbinding hebben twee open wireless netwerkjes hier de deur dichtgegooid nadat ik af en toe wat bandbreedte heb geleend om mijn mail te checken. En dat terwijl ik mezelf toch to 4 KB down en 4 KB up had gelimiteerd. })
    ik heb het ook sinds vorige week donderdag en ik heb inmiddels ook al andere firmware erin zitten nadat ik hier las dat er versies waren met adsl1 firmware versie, achteraf had ik toen geen eens een linesync dus dat was vervelend, maar nu draai ik de ER versie van BJCK hierboven en zoals verwacht nog steeds geen ip van buitenaf. Er zou op dit moment aan de lijn gewerkt worden (linesync led knipperde [geen training mode]) maar of dat waar is ik betwijfel het. Ik kon morgen weer bellen als het er niet was en daar ga ik dan ook weer vanuit.

• 6killer
    jopie schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:20:
    Ik internet ook B10 over ISDN met een 816-2p. Ook bij mij werd er een ticket gestuurd naar BBned. Klacht: wel linesync maar geen ip. Uiteindelijk bleek firmware er niet goed in te zitten, bij mij stond er ook ADSLBisPlus. Dat lijkt op ADSL2+ kwa benaming, maar pas na firmwares er opnieuw in te zetten stond er simpel ADSL2+ als Operational Mode.
    Zou jij misschien even willen kijken welke firmware er jij nu in het zitten? en/of vertellen waar je die vandaan heb? Mij werd verteld dat instellingen in de modem wel goed zouden moeten staan (ik zou gewoon internet moeten hebben).

• jopie
    6killer schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:57:
    [...]

Zou jij misschien even willen kijken welke firmware er jij nu in het zitten? en/of vertellen waar je die vandaan heb? Mij werd verteld dat instellingen in de modem wel goed zouden moeten staan (ik zou gewoon internet moeten hebben).
    Ja, dat is:
    http://www.koenluising.nl/adsl.gif

Oops, ik zie nu wel dat er ook adslbisplus staat, maar lager staat adsl2+.
    Deze firmware komt van ftp://ftp.allieddata.nl/P...6_2P/Firmware_6.x/Binary/

De firmware is erin gezet door iemand van Baas.

• bjck
    G.DmtBisPlus = ADSL2+

• FireAge
    enzoronald schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:48:
    [...]
    Fireage, zoals je weet, kreeg ik ook geen ipadres. Door het veranderen van VPI van 35 naar 34, kreeg ik wel een ipadres. Ik weet niet of dat ook voor jou opgaat.
    Ja, dat las ik, congrats :)
    Ik heb voor de grap wel even 34 geprobeerd, je weet maar nooit, straks hebben ze je omgeplugged naar Tiscali, maar helaas...

• FireAge
    Woohoo, ik heb weer internet, mijn vriendin heeft een middagje met tweak aan de telefoon gehangen, en nu werkt het.
    Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
    Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee