Splitter maakt niet uit, die zijn hetzelfde.taz3d_nl schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:30:
Maakt het nog uit wat voor filter je gebruikt bij een adsl2 lijn ?
Ik gebruik namelijk mijn oude demon adsl1 filter, maar ik haal maximaal een snelheid van 840 kb met een b10 verbinding ( 1325 meter van de centrale ) dat is globaal 6,5 mbit.
Kijk eens in je modem, want op B10 stipt maximaal 840KB/s halen lijkt op een foutje waardoordoor je profiel niet goedstaat en je lijn niet hoger verbindt dan 8/1 ipv 10/1. Als je in je modem kijkt kan je zien of hij op ongeveer 8000kbps is verbonden of op 10000kbps ongeveer.
Daar kan de TweakDSL helpdesk je bij helpen of even bij BBned kijken en waar nodig een ticket voor je aanmelden bij BBned om het te corrigeren. Het kan ook nog zijn dat elders dan je DSL poort de snelheid nog op 8/1 staat geknepen.
Of je lijn is veel langer dan je denkt en er zit niet meer in, maar ik gok op een configuratie foutje ergens. Er zijn meer gevallen in dit deel en voorgaande van mensen die stipt 840KB/s haalden en geen bitje meer waar er iets fout stond bij BBned/TweakDSL.
De ZyXEL 2602HW nemen. WLAN is misschien iets minder dan bij de Speedtouch, maar je DSL verbinding veel stabieler en je upstream 10% hoger. Een ST komt hier niet verder dan 990kbps en een ZyXEL op dezelfde lijn op 1170kbps upstream. Downstream is ongeveer gelijk en ontloopt elkaar niet zo veel.mnielsm schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:04:
Wat ik mij nog afvraag is het volgende.
Welk modem kan je nu het beste nemen bij het abonnement. Want er word hier over allemaal typenummers gesproken welke gepatcht moeten worden om "nette" snelheden te halen. Maar welke van de 2 modems op de site kan ik nou het beste nemen in combinatie met een T12 abonnement?
- Zyxel P-2602HW PSTN (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN PSTN)
- Speedtouch 716WL PSTN (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN)
Of is er een modem van merk X wat je beter kan nemen (ipv 140 euro te betalen voor 1 van bovenstaande modems) er moet dan wel een ingebouwde 4p switch en een wlan verbinding op zitten.
Bij T12 (Tiscali netwerk) zou ik de ZyXEL nemen. Op BBned (B10 of B16WO) misschien eerder de ST, maar dat komt door de combinatie van appratuur omdat BBned & Tiscali andere apparatuur gebruiken op de centrale.
[Voor 28% gewijzigd door bjck op 30-07-2006 12:29]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.