Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 22 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 10.250 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
taz3d_nl schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:30:
Maakt het nog uit wat voor filter je gebruikt bij een adsl2 lijn ?
Ik gebruik namelijk mijn oude demon adsl1 filter, maar ik haal maximaal een snelheid van 840 kb met een b10 verbinding ( 1325 meter van de centrale ) dat is globaal 6,5 mbit.
Splitter maakt niet uit, die zijn hetzelfde.

Kijk eens in je modem, want op B10 stipt maximaal 840KB/s halen lijkt op een foutje waardoordoor je profiel niet goedstaat en je lijn niet hoger verbindt dan 8/1 ipv 10/1. Als je in je modem kijkt kan je zien of hij op ongeveer 8000kbps is verbonden of op 10000kbps ongeveer.

Daar kan de TweakDSL helpdesk je bij helpen of even bij BBned kijken en waar nodig een ticket voor je aanmelden bij BBned om het te corrigeren. Het kan ook nog zijn dat elders dan je DSL poort de snelheid nog op 8/1 staat geknepen.

Of je lijn is veel langer dan je denkt en er zit niet meer in, maar ik gok op een configuratie foutje ergens. Er zijn meer gevallen in dit deel en voorgaande van mensen die stipt 840KB/s haalden en geen bitje meer waar er iets fout stond bij BBned/TweakDSL.
mnielsm schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:04:
Wat ik mij nog afvraag is het volgende.
Welk modem kan je nu het beste nemen bij het abonnement. Want er word hier over allemaal typenummers gesproken welke gepatcht moeten worden om "nette" snelheden te halen. Maar welke van de 2 modems op de site kan ik nou het beste nemen in combinatie met een T12 abonnement?
- Zyxel P-2602HW PSTN (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN PSTN)
- Speedtouch 716WL PSTN (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN)
Of is er een modem van merk X wat je beter kan nemen (ipv 140 euro te betalen voor 1 van bovenstaande modems) er moet dan wel een ingebouwde 4p switch en een wlan verbinding op zitten.
De ZyXEL 2602HW nemen. WLAN is misschien iets minder dan bij de Speedtouch, maar je DSL verbinding veel stabieler en je upstream 10% hoger. Een ST komt hier niet verder dan 990kbps en een ZyXEL op dezelfde lijn op 1170kbps upstream. Downstream is ongeveer gelijk en ontloopt elkaar niet zo veel.

Bij T12 (Tiscali netwerk) zou ik de ZyXEL nemen. Op BBned (B10 of B16WO) misschien eerder de ST, maar dat komt door de combinatie van appratuur omdat BBned & Tiscali andere apparatuur gebruiken op de centrale.

[Voor 28% gewijzigd door bjck op 30-07-2006 12:29]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dimmu schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 08:35:
Helaas is de upgrade (bbned-1 naar bbned-2) bij mij mislukt.. Rond 9.30 gisterochtend had ik geen linesync meer (gezien dat ik toen van IRC af viel), en bij navraag bleek het dat me poortje niet geprovisioneerd was/is. Hoop dat bbned het vandaag alsnog kan doen, zodat ik geen dure telefoonrekeningen heb :+

Tweede is dat ik me modem nog niet binnen heb, terwijl TweakDSL wel wist dat ik de 19de geupgrade zou worden :/

Edit: om 10.30 stond de postbode met een pakje van TweakDSL; ik kom dus terug van mijn 2de punt :)
Hoe snel is dit bij jou opgelost ?? Ik heb dit namelijk ook maar tweak helpdesk zegt dat het een spoed call bij bnned word/is nu alleen hoor je nooit meer wat van ze en zit je al 5 dagen zonder line sync en internet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 100320

Een vraagje aan de mensen die ondertussen van dat tijdelijke T8 abonnement i.v.m. nog niet leverbaar zijn van adsl 2+ via Tiscali zijn overgezet naar adsl 2+ toen de centrale was aangepast.

Ging dat soepel na een emailtje aan Tweak en wordt daarna het destijds overeengekomen bedrag ad 39,95 per maand voor een wide-open tiscali adsl2+ abo gefactureerd??? zie dat het nu 49,95 per maand kost namelijk....

Ben eindelijk ook aan de beurt...moet nu nog beslissen welk modem ik ga aanschaffen.

Alhier is iedereen enthousiast over die Zyxel, maar die kost nog al wat en zit een hoop op wat ik niet nodig heb, zoals wireless etc. etc.

Ben nog van de oude stempel en denk dat een utp kabel altijd de beste snelheid en stabiliteit oplevert.

Is die speedtouch 546 dus niks en moet ik dan zo'n simpele zyxel kopen?? b.v. de zyxel 660 series

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 100320 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:57:
Een vraagje aan de mensen die ondertussen van dat tijdelijke T8 abonnement i.v.m. nog niet leverbaar zijn van adsl 2+ via Tiscali zijn overgezet naar adsl 2+ toen de centrale was aangepast.

Ging dat soepel na een emailtje aan Tweak en wordt daarna het destijds overeengekomen bedrag ad 39,95 per maand voor een wide-open tiscali adsl2+ abo gefactureerd??? zie dat het nu 49,95 per maand kost namelijk....
Technisch kan het niet mis gaan, het is voor Tiscali dan niet meer dan een ander profiel op je lijn zetten.
Ben eindelijk ook aan de beurt...moet nu nog beslissen welk modem ik ga aanschaffen.

Alhier is iedereen enthousiast over die Zyxel, maar die kost nog al wat en zit een hoop op wat ik niet nodig heb, zoals wireless etc. etc.

Ben nog van de oude stempel en denk dat een utp kabel altijd de beste snelheid en stabiliteit oplevert.

Is die speedtouch 546 dus niks en moet ik dan zo'n simpele zyxel kopen?? b.v. de zyxel 660 series
Qua upstream doet de ZyXEL het beter op de Tiscali apparatuur nogsteeds. Speedtouch moet daar nogsteeds ea aan verbeteren, maar lijkt niet echt te gebeuren al een jaar. Misschien zijn ze toch iets te grote vriendjes met KPN om verder te kijken en ontwikkelen.

Op marktplaats zie je geregeld 2602H(W)-61C's verschijnen en ook 660R-61C's. Beide worden door Tiscali zelf bij abonnementen geleverd en dus zie je mensen na overstappen ze op marktplaats zetten. Vraag de verkoper bij een 2602 of er een MSx firmware reeks in zit. Dan is het een Tiscali ZyXEL. Vraag ze bij een 660 of er een AGOx firmware in zit en je hebt een Tiscali 660 te pakken.

Er staat een 660R-61C voor €35 tekoop zo te zien. En een 2602 ook voor weinig, maar niet duidelijk of het een 61 (analoog) of 63 (adsl over isdn) is.

Er staat ook een 660HW-61 zo te zien, maar die kan weer een andere chip(set) hebben voor DSL en maakt het wat onduidelijk hoe die gaat reageren op je lijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:42
Wat doet het beter als straks de DSLAM is vernieuwd?

-een Speedtouch 510
-het standaard Tweak modem (GSPN)
-een SMC modem (GSPN, lijkt me hetzelfde)
-een ZyXeL 650 (R31?), eentje van marktplaats kopen.

Word een bridge gewoon, naar m'n Asus router. Wil het liefst m'n volledige upstream halen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:33:
Wat doet het beter als straks de DSLAM is vernieuwd?

-een Speedtouch 510
-het standaard Tweak modem (GSPN)
-een SMC modem (GSPN, lijkt me hetzelfde)
-een ZyXeL 650 (R31?), eentje van marktplaats kopen.

Word een bridge gewoon, naar m'n Asus router. Wil het liefst m'n volledige upstream halen. :)
Een SMC met een GSPN chip? Welk type is dat, want ik dacht dat die er niet waren.

De 510 en de ZyXEL 650 (beide Alcatel chip) gaan geen volledige upstream geven. Die komen ergens tussen 768 en 896kbps terecht. Misschien perongeluk nog 960, maar kans is klein.

De DSLAM die Tiscali gebruikt heeft weer (net als de nu nog staande Cisco daar) een Conexant/Globespan chipset (Conexant en Globespan gaan samen verder onder de Conexant naam). Het Asus modem zou het goed kunnen doen, maar hangt ook weer helemaal af van de firmware van je modem of daar een beetje een resente versie van de chipsoftware in zit gebakken.

Wat eigenlijk heel apart is is dat de Speedtouch reeks op een Broadcom chip (516, 546 en 716v5) op ADSL1 de volledige upstream halen op de Tiscali apparatuur. Raar is weer dat de downstream geen 8064 is maar 7760 ofzo. Ze doen het op ADSL2+ niet zo heel best, maar op ADSL1 op dezelfde apparatuur prima en hebben ze zelfs een hogere upstream dan bij ADSL2+ :?

Rare jongens die gasten van Thomson 8)

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 30-07-2006 13:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 17:18

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik ben zelf op dit moment op zoek naar een nieuwe internet verbinding. Nu woon ik sinds kort op mijzelf, en bel ik gewoon via mijn mobiel, een KPN-lijn ligt er wel maar is dus niet aangesloten. Nu wist ik dat er ook ADSL mogelijk was zonder KPN-lijn, en heb hier dus naar gezocht op het internet (via internetten.nl kan je dat trouwens lekker makkelijk checken). Nu kwamen er twee internet-aanbieders behoorlijk goed uit de kast, namelijk TweakDSL en Speedling. De

TweakDSL T6-aanbieding is behoorlijk netjes te noemen, alleen struikel ik over hetvolgende:
[quoteDit abonnement is ook aan te vragen indien u nog niet over een KPN-lijn beschikt. U betaalt in dat geval € 75,- éénmalig en € 9,40 extra per maand.[/quote]
Nu is de éénmalige bijdrage redelijk te noemen, en betaal je die overal. Maar die extra € 10,- per maand lijkt mij een behoorlijk bedrag, een bedrag die ik niet bij de concurrentie terugzie. Zou iemand kunnen bevestigen dat internetten.nl het bij het rechte einde heeft? Ik dacht namelijk bij TweakDSL gebakken te zitten, maar met zo'n maandelijks bedrag zou ik uiteindelijk bij andere firma's goedkoper uitzijn.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BHQ
bjck schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:37:
[...]
Een SMC met een GSPN chip? Welk type is dat, want ik dacht dat die er niet waren.
7204BRA, enorm rotding dat snel crashed onder veel connecties. In bridge nog niet geprobeerd. :) Maargoed, de Asus laat ik dan wel hangen.

-edit- Die €~10 betaal je ook bij andere providers hoor, da's gewoon kaal-koper kosten. BelBudget is iets goedkoper en dan kan je nog bellen ook.

[Voor 19% gewijzigd door BHQ op 30-07-2006 13:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
bjck schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:37:

Wat eigenlijk heel apart is is dat de Speedtouch reeks op een Broadcom chip (516, 546 en 716v5) ... Ze doen het op ADSL2+ niet zo heel best, .... :?
Ik heb een 516 , en ik heb ADSL2+ wide open.
Wat zou de winst (kunnen) zijn als ik die 516 vervang door een Zyxel bijvoorbeeld? Upload maakt me niet zoveel uit, maar extra download snelheid zou wel leuk zijn natuurlijk.

Zijn daar cijfers van bekend bij jou? 5%, 10% sneller? Enig idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Anoniem: 100320 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:57:

Je bent nu al aan de beurt in mijn ogen })

Hoe lang kan zoiets nu duren? Is het een kosten plaatje om zo lang te doen over de ombouw?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Snappie88 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:39:
Ik ben zelf op dit moment op zoek naar een nieuwe internet verbinding. Nu woon ik sinds kort op mijzelf, en bel ik gewoon via mijn mobiel, een KPN-lijn ligt er wel maar is dus niet aangesloten. Nu wist ik dat er ook ADSL mogelijk was zonder KPN-lijn, en heb hier dus naar gezocht op het internet (via internetten.nl kan je dat trouwens lekker makkelijk checken). Nu kwamen er twee internet-aanbieders behoorlijk goed uit de kast, namelijk TweakDSL en Speedling. De

TweakDSL T6-aanbieding is behoorlijk netjes te noemen, alleen struikel ik over hetvolgende:
[quoteDit abonnement is ook aan te vragen indien u nog niet over een KPN-lijn beschikt. U betaalt in dat geval € 75,- éénmalig en € 9,40 extra per maand.
Nu is de éénmalige bijdrage redelijk te noemen, en betaal je die overal. Maar die extra € 10,- per maand lijkt mij een behoorlijk bedrag, een bedrag die ik niet bij de concurrentie terugzie. Zou iemand kunnen bevestigen dat internetten.nl het bij het rechte einde heeft? Ik dacht namelijk bij TweakDSL gebakken te zitten, maar met zo'n maandelijks bedrag zou ik uiteindelijk bij andere firma's goedkoper uitzijn.[/quote]

TweakDSL meldt dat tientje tenminste netjes. Overal bijna betaal je dat als je een dedicated ADSL aansluting hebt (dus zonder KPN telefonie op dezelfde lijn).

Je kan dus of dat doen, of je vraagt bij KPN eerst een belbudget telefoonlijn aan en daarna daarop ADSL. Dan betaal je het tientje maandelijkst aan KPN, maar je aansluitkosten zijn dan bij TweakDSL 0 en bij KPN voor die telefoonlijn €47.50 dacht ik.

Alleen loopt de actie nog maar 2 dagen... Dat ga je niet halen vermoed ik omdat KPN al 5 werkdagen doet over het opleveren van je telefoonlijn. Dan zou je morgen moeten aanvragen bij KPN (primafoon, kan je gelijk tekenen en je nummer meekrijgen) en daarna een aanvraag doen bij TweakDSL en vermelden dat de oplevering van je telefoonnummer per XX-XX-XXXX is.
Yapser schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:44:
[...]

7204BRA, enorm rotding dat snel crashed onder veel connecties. In bridge nog niet geprobeerd. :) Maargoed, de Asus laat ik dan wel hangen.
Hebben ze dat nooit meer opgelost... blijkbaar waren nieuwe modellen weer belangrijker en is het zo'n firma die alleen kijkt naar wat ze gaan verkopen en nietmeer naar wat ze verkocht hebbben. Jammer, heel jammer.

In bridge kan er bijna niets mis gaan, maar sommige weten zelfs dat te verprutsen ;)
-edit- Die €~10 betaal je ook bij andere providers hoor, da's gewoon kaal-koper kosten. BelBudget is iets goedkoper en dan kan je nog bellen ook.
Zijn de kosten die hetzelfde zijn als een BelBugdet abonnement. KPN vraagt die kosten bij een dsl-only lijn aan de andere telco. Die weer aan de ISP en die weer aan de klant ;)
Vatt schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:38:
[...]

Ik heb een 516 , en ik heb ADSL2+ wide open.
Wat zou de winst (kunnen) zijn als ik die 516 vervang door een Zyxel bijvoorbeeld? Upload maakt me niet zoveel uit, maar extra download snelheid zou wel leuk zijn natuurlijk.

Zijn daar cijfers van bekend bij jou? 5%, 10% sneller? Enig idee?
Downstream is het steentje-wisselen. Op de ene lijn wint de ST marginaal op een andere lijn weer gelijk of de ZyXEL hoger. Het gaat om 100kbps tot 500kbps maximaal en dus zinloos om voor downstream te kijken naar een ander modem.
fjs schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:45:
[...]

Je bent nu al aan de beurt in mijn ogen })

Hoe lang kan zoiets nu duren? Is het een kosten plaatje om zo lang te doen over de ombouw?
Die 12 uur per centrale bedoel je? Of het ombouwen van een heel DSL netwerk met 250 centrales ruim?

Er zijn meer veranderingen natuurlijk dan alleen in de centrale de apparatuur wisselen. De 'oude' Cisco DSLAM's zijn compleet ATM en er komt een STM-1 uplink uit. De nieuwe DSLAMs zijn IP / Ethernet gebaseerd en komt een GigabitEthernet uplink uit. Je kan het niet zondermeer op elkaar aansluiten dit. De backbone naar de centrale is ook verandering onderhevig net als (fiber)koppelingen, switchinterfaces, routerinterfaces etc. ;)

Na zo'n migratie krijg je van je ISP ook altijd een ander IP omdat je eigenlijk via een ander (nieuw)netwerk/routers bent aangesloten.

[Voor 4% gewijzigd door bjck op 30-07-2006 15:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 17:18

Snappie88

Mr. Hollywood

bjck schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:02:
TweakDSL meldt dat tientje tenminste netjes. Overal bijna betaal je dat als je een dedicated ADSL aansluting hebt (dus zonder KPN telefonie op dezelfde lijn).

Je kan dus of dat doen, of je vraagt bij KPN eerst een belbudget telefoonlijn aan en daarna daarop ADSL. Dan betaal je het tientje maandelijkst aan KPN, maar je aansluitkosten zijn dan bij TweakDSL 0 en bij KPN voor die telefoonlijn €47.50 dacht ik.

Alleen loopt de actie nog maar 2 dagen... Dat ga je niet halen vermoed ik omdat KPN al 5 werkdagen doet over het opleveren van je telefoonlijn. Dan zou je morgen moeten aanvragen bij KPN (primafoon, kan je gelijk tekenen en je nummer meekrijgen) en daarna een aanvraag doen bij TweakDSL en vermelden dat de oplevering van je telefoonnummer per XX-XX-XXXX is.
Ah, dat verklaart het één en ander, dank je. Bellen doe ik toch met mijn mobiel, dus zelfs zo'n BelBudget abonement zou redelijk zinloos zijn, en het scheelt natuurlijk ook weer een rekening ;)

En dat andere providers het niet bij zetten... ach ik had al zoiets verwacht :) maar je ziet tegenwoordig door de bomen het bos niet meer. Ik denk dat ik morgen maar ga bestellen :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0Henk 'm!

bjck schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:14:
[...]

Technisch kan het niet mis gaan, het is voor Tiscali dan niet meer dan een ander profiel op je lijn zetten.

[...]

Qua upstream doet de ZyXEL het beter op de Tiscali apparatuur nogsteeds. Speedtouch moet daar nogsteeds ea aan verbeteren, maar lijkt niet echt te gebeuren al een jaar. Misschien zijn ze toch iets te grote vriendjes met KPN om verder te kijken en ontwikkelen.

Op marktplaats zie je geregeld 2602H(W)-61C's verschijnen en ook 660R-61C's. Beide worden door Tiscali zelf bij abonnementen geleverd en dus zie je mensen na overstappen ze op marktplaats zetten. Vraag de verkoper bij een 2602 of er een MSx firmware reeks in zit. Dan is het een Tiscali ZyXEL. Vraag ze bij een 660 of er een AGOx firmware in zit en je hebt een Tiscali 660 te pakken.

Er staat een 660R-61C voor €35 tekoop zo te zien. En een 2602 ook voor weinig, maar niet duidelijk of het een 61 (analoog) of 63 (adsl over isdn) is.

Er staat ook een 660HW-61 zo te zien, maar die kan weer een andere chip(set) hebben voor DSL en maakt het wat onduidelijk hoe die gaat reageren op je lijn.
Bedankt voor je verhelderende en uitgebreide uitleg _/-\o_

Zal eens rond gaan speuren op marktplaats....ook nog een nieuw netwerkkaartje aanschaffen.

In mijn ouwe trouwe pc zit nog een 10 mbit 3com kaartje....

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 22:30
Mijn T6 lijn zou dus afgelopen vrijdag opgeleverd zijn volgens het (automatische) mailtje. Momenteel werkt het nog niet zoals het moet. Er wordt een verbinding (line-sync d8 ik) gevonden, na LANG treuzelen >30min. Nou ben ik via de webinterface ingelogd en de snelheden die daar staan kloppen niet (zou 6/1mbit moeten zijn). Vervolgens zie ik geen extern ip-adres (lijkt me wel nodig toch?) en internetten werkt ook niet. Ook pingen via het diagnostics gedeelte werkt niet.

Ik gebruik het Asus AAM6000EV/G1 modem. Dit zijn enkele screenshots van de webinterface:
http://img335.imageshack.us/img335/9227/asusdslmodem01lf3.png
http://img335.imageshack.us/img335/2425/asusdslmodem02gx4.png
http://img335.imageshack.us/img335/8761/asusdslmodem03if7.png

Klopt dit echt niet, of moet ik gewoon nog een paar dagen geduld hebben? Het lijkt me ook niet dat ik iets met het splitter fout heb gedaan, dat zou iedere idioot toch moeten kunnen :? (Telefoon werkt ook gewoon):
http://img409.imageshack.us/img409/6982/adslsplitterzz0.jpg

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35
Ik heb sinds een tijdje ook Tweak via BBned. Het probleem bij mij is nu dat ik af en toe gewoon geen IP krijg. Dan moet ik de verbinding opnieuw aanmaken en dan werkt het weer. Heeft iemand dit weleens gehad?

Anoniem: 39403

@The Collector

Tiscali netwerk dus: Encapsulation = 1483 Bridged LLC, VPI = 0, VCI = 34

MPOA heb ik eigenlijk geen id waar dat voor staat, maar volgens mij klopt dat dus niet.

• BHQ
Ik heb zo'n zelfde kastje als hierboven op het plaatje, daar loopt een enorm dikke blauwe KPN kabel in, en daaruit een draad die schijnbaar naar de kruipruimte gaat en in de huiskamer uitkomt in zo'n telefoonplug-aansluiting.

Hoe 'doe' ik dit het beste? Draad afknippen, in de splitter proppen, modem aansluiten, oude lijn weer aansluiten?

-edit- The Collector: zo'n situatie had ik ook, alleen ik kwam op een provisioning pagina uit. Daar moest ik m'n gegevens bevestigen en toen maakte het modem opnieuw verbinding, dit keer op wel goede linesync. Blijft overigens nogsteeds geen IP in het modem staan.

[Voor 28% gewijzigd door BHQ op 31-07-2006 16:09]

Anoniem: 182941

The Collector :

Zoals hij zegt moet het niet op MPOA staan. Daarnaast krijg je een raar IP adres, maar dan ga je naar een of andere tiscalli site om je instellingen te checken en je gegevens te checken. daarna doe je een modem reboot en dan krijg je een nieuwe ip en kan je het internet op. Dit was zo een jaar geleden, mischien is het inmiddels verandered???

• BHQ
MPOA klopt hoor, staat ie hier ook op.

• bjck
Yapser schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:06:
Ik heb zo'n zelfde kastje als hierboven op het plaatje, daar loopt een enorm dikke blauwe KPN kabel in, en daaruit een draad die schijnbaar naar de kruipruimte gaat en in de huiskamer uitkomt in zo'n telefoonplug-aansluiting.

Hoe 'doe' ik dit het beste? Draad afknippen, in de splitter proppen, modem aansluiten, oude lijn weer aansluiten?
Je kan ook het bovenste kapje losmaken, klikt los aan de bovenkant. Dan kom je 5 schroeven op rij tegen en kan je het bestaande kabeltje losmaken. Die kan je dan weer aan je splitter bevestigen naar de telefoontoestellen toe.

Je hebt alleen een stukje (met massief koperen kern!) telefoondraad nodig om van je ISRA naar je splitter te gaan. Je kan een stukje afknippen natuurlijk of even naar de bouwmarkt/electronica winkel gaan. Of een stugge CAT5 UTP kabel kapot knippen kan ook en gebruik dan blauw & blauw-wit bijvoorbeeld als aderpaar (zijn om elkaar gedraaid).
-edit- The Collector: zo'n situatie had ik ook, alleen ik kwam op een provisioning pagina uit. Daar moest ik m'n gegevens bevestigen en toen maakte het modem opnieuw verbinding, dit keer op wel goede linesync. Blijft overigens nogsteeds geen IP in het modem staan.
Hij stond goed zals je hem kreeg. Je PC moet een 1.253.*.* IP krijgen van Tiscali wat je naar de activatie pagina loodst. Elke website die je opvraagt kom je daar terecht en anders kan je naar http://1.254.254.253/ surfen.

• BHQ
bjck schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:57:
[...]
Je kan ook het bovenste kapje losmaken, klikt los aan de bovenkant. Dan kom je 5 schroeven op rij tegen en kan je het bestaande kabeltje losmaken. Die kan je dan weer aan je splitter bevestigen naar de telefoontoestellen toe.
Woei, dat wordt het modem dus gewoon netjes in de meterkast ophangen :). Moet alleen nog ff kijken hoe ik er een nieuw stopcontact krijg, maargoed..

Anyway, ik mag zeker niet zomaar een plugje zetten aan het kabeltje wat in de huiskamer loopt?

• bjck
Yapser schreef op maandag 31 juli 2006 @ 17:01:
[...]

Woei, dat wordt het modem dus gewoon netjes in de meterkast ophangen :). Moet alleen nog ff kijken hoe ik er een nieuw stopcontact krijg, maargoed..

Anyway, ik mag zeker niet zomaar een plugje zetten aan het kabeltje wat in de huiskamer loopt?
Dat kan wel, maar die stugge kabel is eigenlijk niet bedoeld voor RJ11 plugjes. Is erg 'pielen' om hem in het plugje te krijgen tot helemaal achterin. Soms heb je een beetje spuug nodig (heel klein beetje) zodat hij er in gaat. En goed aanknijpen ;)

Je kan je modem ook in de huiskamer aansluiten maar:

• je moet heel zeker zijn dat die kabel daarheen gaat en geen aftakkingen heeft.
• de kabel hangt in een (vochtige) kruipruimte en kan aangetast zijn wat je signaal niet ten goede gaat komen.

De meterkast kost moeite, maar voorkomt veel rare klachten en ongenoegen gewoon.

[Voor 4% gewijzigd door bjck op 31-07-2006 17:09]

• BHQ
Aftakkingen weet ik bijna zeker dat die er niet zijn, maar dan mep ik 'm gewoon in de meterkast. Moet alleen ff kijken hoe ik er stroom krijg dan.

Hallo,

Mijn T6 zou donderdag as opgeleverd worden , maar het werkt nu al. Maar mijn snelheid is wat laag. Klopt dit, en wat zijn jullie ervaringen met t6 ?
Downspeed: 6304000
Up: 640000
SNR Margin : 12.5
Loop Att: 14.5

Hoe kan ik vooral de Up speed verhogen???

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

Yapser schreef op maandag 31 juli 2006 @ 17:14:
Aftakkingen weet ik bijna zeker dat die er niet zijn, maar dan mep ik 'm gewoon in de meterkast. Moet alleen ff kijken hoe ik er stroom krijg dan.
In een meterkast moet toch geen moeite zijn ?

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
Holy shit, ik heb net met news.tweakdsl.nl iets uit a.b.comp gehaald wat 55,2 dgn oud was!
Met headeren gaf die niet ouder dan een dag of 30 geloof ik, maar met een nzb-tje haalde die hem gewoon binnen. Dat is toch niet normaal meer? M'n giganews gaat gelijk de deur uit!
* MrDirect is happy Hoeveel bedraagt de retentie volgens tweak zelf?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Vatt schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:31:
Holy shit, ik heb net met news.tweakdsl.nl iets uit a.b.comp gehaald wat 55,2 dgn oud was!
Met headeren gaf die niet ouder dan een dag of 30 geloof ik, maar met een nzb-tje haalde die hem gewoon binnen. Dat is toch niet normaal meer? M'n giganews gaat gelijk de deur uit!
* IceStorm is happy Hoeveel bedraagt de retentie volgens tweak zelf?
Ik dacht een dag of 50 maar ik heb zelf ook wel eens wat van 53 dagen eraf getrokken.

Iemand anders nog last van lage (wisselend, max 350) snelheden op dit moment? (Rosmalen, BBned)Hmm wacht, eigen schuld :P

Anoniem: 145165

Tweak is idd retentie van 50 dagen. Maar heb ook wel es iets van een paar mb van 60 / 65 dagen eraf gehaald. Iets groots, een paar gigabyte lukt je alleen van 50 dagen.,

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:51

HeyDude

Blijven lachen!

Ik zie hier een aantal oudere posts met dezelfde vraag, wellicht dat een aardige BBned medewerker ook mij uit de brand kan helpen _/-\o_

Ik ben overgestapt binnen het BBned netwerk van HCCnet/ADSL1 naar ADSL2 via Tweakdsl.
Echter sinds vorige week donderdag geen IP adres, settings ok volgens de helpdesk.
Mijn modem trained goed, allemaal goede waardes.
- modem Copperjet 1616-2p firmware 6.02 SR1 vci/vpi 35/0
- BBNed vci/vpi is 157/4

Er is een ticket aangemaakt bij BBNed en zit nu netjes te wachten tot er iemand tijd heeft of het probleem gevonden heeft.

Wie weet er trouwens de link naar de meegeleverde Tweakdsl firmware of een setting
file? Dan weet ik in ieder geval zeker dat hier niet aan ligt!

[Voor 13% gewijzigd door HeyDude op 01-08-2006 08:25. Reden: lijn info en vorige provider erbij gezet]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Wat voor Up en Downspeed is normaal bij een T6 abbo? Ik krijg een erg laag Up.

Met ISDN is het wel vaker zo dat je een lagere up krijgt bij een T6 abbo. Waarmee staat je modem ingetrained? en welk modem gebruik je?

en heb je een analoge of een ISDN telefoonlijn?

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 39403 op 01-08-2006 11:07]

Anoniem: 39403 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:04:
Met ISDN is het wel vaker zo dat je een lagere up krijgt bij een T6 abbo. Waarmee staat je modem ingetrained? en welk modem gebruik je?

en heb je een analoge of een ISDN telefoonlijn?
Ik heb analoge lijn. Wat bedoel je met ingetrained? Ik heb een Vigor 2600 WE

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 182941 op 01-08-2006 11:23]

Ingetrained bedoel ik mee de snelheden van de verbinding die je in het modem ziet staan.

Anoniem: 39403 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:27:
Ingetrained bedoel ik mee de snelheden van de verbinding die je in het modem ziet staan.

640 up van de 768 ofzo?

das niet zo heel slecht toch?

Ze zeggen dat het 1 mbit up is en 6 down.

• BHQ
Dat kan je idd. maximaal halen, dat wil niet zeggen dat je het ook echt haalt.

Yapser schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:18:
Dat kan je idd. maximaal halen, dat wil niet zeggen dat je het ook echt haalt.
Ok dus met mijn snelheid is het wel ok. Ik heb al een paar keer een reboot gedaan, maar dat is bijna geen verschil.

Even een hele andere vraag. Over tweaknews. Heeft iemand een goede site om te zoeken en NZB's te maken. Ik ken binsearch.info. Die is redelijk. Heeft iemand een betere? (gratis), of betaald maar dan te betalen met IDEAL of Overboeking? Heb geen Credit card.

• bjck
Anoniem: 182941 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:49:
Ze zeggen dat het 1 mbit up is en 6 down.
De 1Mbps upload wordt bijna nooit gehaald met ADSL1. Wat gemiddeld het meest wordt gezien is 800 a 832kbps. Je zit jaar nog een stukje onder, maar dat kan komen door de combinatie van modem en de door Tiscali gebruikte apparatuur op de centrale.

De Draytek 2600 (en 2500, nieuwere modellen weet ik niet) is nu net even de minst-handige om te gebruiken icm de door Tiscali gebruikte apparatuur op de centrales.

Er is met de Vigor een truukje wat je misschien iets kan helpen.

http://www.xs4all.nl/cist...hapter782135,138,781.html
Anoniem: 182941 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:46:
Even een hele andere vraag. Over tweaknews. Heeft iemand een goede site om te zoeken en NZB's te maken. Ik ken binsearch.info. Die is redelijk. Heeft iemand een betere? (gratis), of betaald maar dan te betalen met IDEAL of Overboeking? Heb geen Credit card.
'k Heb een betaalde versie aangeschaft van newsleecher. Dan kan je gebruik maken van de SuperSearch functie die echt heel handig is voor een jaar. Prima investering van een peer tientjes voor een heel jaar.

• BHQ
Hmm ohja, m'n upstream is nu wel 864 (was 928, wow). met het Asus modem, dus.

BJCK. Top bedankt. Ik ga het thuis vanavond proberen. Ben op mijn werk nu.

Kan je trouwens Newsleecher kopen zonder Credit Card?

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 182941 op 01-08-2006 14:55]

• bjck
Anoniem: 182941 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:45:
BJCK. Top bedankt. Ik ga het thuis vanavond proberen. Ben op mijn werk nu.

Kan je trouwens Newsleecher kopen zonder Credit Card?
Volgensmij kan je ook overmaken, maar dat kost wat extra alleen omdat het administratief meer handelingen zijn bij hun.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-10-2021

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb net mijn firmware van mijn 516 ST opgegrade. Is nu versie 6 maar ik kan de lijnwaarden niet meer vinden de dB. Mijn download is de laatste dagen wat aan het zakken bij elke nieuw intrainen.

• The Collector
bjck schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:57:
[...]

[...]

Hij stond goed zals je hem kreeg. Je PC moet een 1.253.*.* IP krijgen van Tiscali wat je naar de activatie pagina loodst. Elke website die je opvraagt kom je daar terecht en anders kan je naar http://1.254.254.253/ surfen.
Nou ik dit werkte dus ook niet. Heb vanmorgen TweakDSL gebeld, zij gingen het uitzoeken want de lijn was idd nog niet geactiveerd (ondanks het mailtje). Belde net terug, er bleek iets met de kruisverbinding mis te zijn waardoor ik (nog) niet aangesloten kan worden. Iemand een gedetailleerde uitleg waarbij het hierover gaat? Maar het kan dus nu wel weer 2 weken gaan duren ;( Naja, heb nog @home tot 1 september, als het dan maar is opgelost.

• bjck
REDFISH schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:20:
Ik heb net mijn firmware van mijn 516 ST opgegrade. Is nu versie 6 maar ik kan de lijnwaarden niet meer vinden de dB. Mijn download is de laatste dagen wat aan het zakken bij elke nieuw intrainen.
Je moet er misschien wel even bij melden dat je geen verbinding (meer) hebt op BBned of Tiscali nu. Al is het gebruik van een modem en firmware qua functies (dus niet lijn specifieke dingen als snelheid, errors, margins etc) wel gelijk natuurlijk.

Toch stiekum een beetje vasthouden aan dit topic? ;)
The Collector schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 18:07:
[...]

Nou ik dit werkte dus ook niet. Heb vanmorgen TweakDSL gebeld, zij gingen het uitzoeken want de lijn was idd nog niet geactiveerd (ondanks het mailtje). Belde net terug, er bleek iets met de kruisverbinding mis te zijn waardoor ik (nog) niet aangesloten kan worden. Iemand een gedetailleerde uitleg waarbij het hierover gaat? Maar het kan dus nu wel weer 2 weken gaan duren ;( Naja, heb nog @home tot 1 september, als het dan maar is opgelost.
Maak je niet teveel zorgen. Dit komt soms voor dat een aansluiting in de centrale niet of niet juist is aangelegd door een KPN engineer. Dan geeft die de opdracht terug als 'uitgevoerd' en krijgt Tiscali van KPN dat bericht. Daardoor wordt je verbinding als 'opgeleverd' gegeven en mailt TweakDSL jou.

TweakDSL zal nu richting Tiscali aangeven dat het niet goed is opgeleverd en Tiscali zal dit nalopen/onderzoeken en richting KPN koppelen zodat een engineer weer kan gaan kijken waar het mis zit. Optimale situatie in 2 dagen opgelost, als het probleem elders ligt op de lijn of lastiger door bijvoorbeeld nummeringen die niet kloppen bijvoorbeeld kan het langer duren.

Maar 1 september is nog een 29 dagen verweg, zou me geen zorgen maken. Modem aangesloten en ingeschakeld laten staan.

Raar is wel dat je toch een DSL signaal hebt op je modem, van totaal verkeerde snelheid van 768/64. Dat kan komen door een probleem met de lijn dat hij ergens niet goed vast zit of een draadbreuk ergens. Dat kan ook bij jezelf zitten binnenshuis!

Is het een sharing lijn waar je ook KPN telefonie op hebt? Of is het een DSL-only (kaalkoper) oplevering van de lijn?

[Voor 8% gewijzigd door bjck op 01-08-2006 19:00]

• The Collector
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
bjck schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 18:57:
[...]

Maak je niet teveel zorgen. Dit komt soms voor dat een aansluiting in de centrale niet of niet juist is aangelegd door een KPN engineer. Dan geeft die de opdracht terug als 'uitgevoerd' en krijgt Tiscali van KPN dat bericht. Daardoor wordt je verbinding als 'opgeleverd' gegeven en mailt TweakDSL jou.

TweakDSL zal nu richting Tiscali aangeven dat het niet goed is opgeleverd en Tiscali zal dit nalopen/onderzoeken en richting KPN koppelen zodat een engineer weer kan gaan kijken waar het mis zit. Optimale situatie in 2 dagen opgelost, als het probleem elders ligt op de lijn of lastiger door bijvoorbeeld nummeringen die niet kloppen bijvoorbeeld kan het langer duren.

Maar 1 september is nog een 29 dagen verweg, zou me geen zorgen maken. Modem aangesloten en ingeschakeld laten staan.
We'll do :)
Raar is wel dat je toch een DSL signaal hebt op je modem, van totaal verkeerde snelheid van 768/64. Dat kan komen door een probleem met de lijn dat hij ergens niet goed vast zit of een draadbreuk ergens. Dat kan ook bij jezelf zitten binnenshuis!
Zoals je misschien op de foto gezien hebt, zit er nog geen 10cm kabel tussen ISRA en splitter, verder de gewone meegeleverde kabel. Heb dit (natuurlijk) ookal nagemeten zover mogelijk. Maar raar dat hij heel af en toe toch een linesync ergens vandaan krijgt... Nu ik weet dat het (voorlopig) niet bij mij ligt ga ik me er ook niet meer zo druk over maken, 'k wacht het wel weer af.
Is het een sharing lijn waar je ook KPN telefonie op hebt? Of is het een DSL-only (kaalkoper) oplevering van de lijn?
Linesharing, had al een KPN-telefoon lijntje liggen.

• bjck
The Collector schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:24:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

[...]

We'll do :)

[...]

Zoals je misschien op de foto gezien hebt, zit er nog geen 10cm kabel tussen ISRA en splitter, verder de gewone meegeleverde kabel. Heb dit (natuurlijk) ookal nagemeten zover mogelijk. Maar raar dat hij heel af en toe toch een linesync ergens vandaan krijgt... Nu ik weet dat het (voorlopig) niet bij mij ligt ga ik me er ook niet meer zo druk over maken, 'k wacht het wel weer af.

[...]

Linesharing, had al een KPN-telefoon lijntje liggen.
Het kan mis zijn bij de kruisdraden (is nieuwe verbinding op de centrale: je lijn naar tiscali + lijn tiscali -> KPN (telefonie), maar je hebt nog een KPN kiestoon en ook een linesync. Het kan zijn dat hij niet op de juiste poort zit, maar kans is klein. Helpdesk verteld dat je soms linesync had?

Wel het juiste type modem ontvangen? Niet perongeluk een ISDN versie ??

Nog wel je eigen nummer gewoon op je KPN lijn? (anders zou dat crusiale informatie kunnen zijn)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Anoniem: 182941 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:28:
[...]

Hoger dan die 640 ga je niet halen met een vigor 2600.

Ik heb toen d'r tijd van alles geprobeerd, samen met helpdesk. Gaat gewoon niet werken, andere modem er op, en werkt super!!!!

Ik heb nu een zyxel, veel fijnere modem ook nog dan die draytek.

Met die tip van BJCK kom je ook niet boven de 640 upload uit.....

[Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 01-08-2006 19:43]

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:51

HeyDude

Blijven lachen!

HeyDude schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 08:15:
Ik zie hier een aantal oudere posts met dezelfde vraag, wellicht dat een aardige BBned medewerker ook mij uit de brand kan helpen _/-\o_
Bedankt! BBNed/Tweakdsl of... Ik ben online :)

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Is er weer gezeik bij TweakDSL/BBned? Heb namelijk weer een trage verbinding en hoge pings, net als vorige week. Begin het nu toch wel zat te worden hoor. Bij mijn vorige providers, XS4ALL en Demon was er nooit wat.

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Zonet de factuur ontvangen van de update naar ADSL 2+.
Dus ik vol verwachting kijken bij mijn profiel bij BBNED/Tweak, zie ik daar tot mijn schrik 3 entry nr's.
Ik weet niet of dit normaal is,
ik hoop van wel anders vrees ik er een beetje voor of het goed gaat komen :/

• bjck
Beter 3 waarvan 1 werkt dan geen toch?

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Hah,... ja.... , zo positief kan je het ook zien :)

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
heeft iemand hier nog de 716v5 firmware versie 5.4 voor me?
ik heb steeds last van crashend modem met 6.1 en heb die oudere niet meer :(

• bjck
De 5.3 heb ik wel voor je.

• Striker2k2
  • Laatst online: 19:58
meuktracker: Alcatel SpeedTouch 716v5 R5.4.0.14

al gevonden, de downloadlink werkt nog :)

• Quakie
  • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

Versie 5.4

Damn zit te kutte met met naampje van link, heeft ie het zelf al gevonden 8)

[Voor 32% gewijzigd door Quakie op 01-08-2006 23:07]

Ik teken nergens meer voor

mhr-zip schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:42:
[...]

Hoger dan die 640 ga je niet halen met een vigor 2600.

Ik heb toen d'r tijd van alles geprobeerd, samen met helpdesk. Gaat gewoon niet werken, andere modem er op, en werkt super!!!!

Ik heb nu een zyxel, veel fijnere modem ook nog dan die draytek.

Met die tip van BJCK kom je ook niet boven de 640 upload uit.....
Ik heb het gedaan, en ik kom op 674, dus niet veel hoger. Maar ja. Met de Zyxel haal je waarschijnelijk 800 - 900? Voor dat klein beetje ga ik geen nieuwe modem kopen. Ik upload toch niet veel, ik download veel meer, en mijn download snelheid is perfect.

Anoniem: 154922

Ik zit bij xs4all met een Fast abonnement en haal met hun newsserver (Newszilla) 750KByte/s.
Om toch wat hoger te komen neem ik elke maand om mijn PC te verwennen een abonnement op Eweka erbij.
Dan kom ik op zo'n 1250KByte/s en dat is dus wel te doen, maar het prijskaartje is wel 87,50 Euro p/m.
Ik zit er dus aan te denken om een Abonnement op Tweakdsl te nemen, want als het werkt is het echt wel een stuk voordeliger.
Ik zit te denken aan het B16WO abonnement van 50Euro p/m dat loopt via BBNed en waar ik maximaal 24Mbit/s kan halen.
De centrale waar ik opzit, Amsterdam Kadoelen, zit 390meter van mij vandaan, dus ik neem aan dat ik wel een leuke snelheid kan verwachten.
Geeft Tweak als je dit abonnement neemt de volledige snelheid op zijn newsserver, of moet ik er weer een abo bijnemen?
Ze hebben TweakNews abonnementen voor 10 en 20Mb/s, dus ik wil wel zeker weten dat ik voor die 50 Euri in de maand een volle bak haal met mijn snelheid en niet bij 10 gecapped word.
Welke snelheid kan ik verwachten met dit abonnement?
En is een overstap een verstandige keus, of heb ik waarschijnlijk een jaar lang spijt?

mvg, Theo

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35
Anoniem: 154922 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:31:
Ik zit bij xs4all met een Fast abonnement en haal met hun newsserver (Newszilla) 750KByte/s.
Om toch wat hoger te komen neem ik elke maand om mijn PC te verwennen een abonnement op Eweka erbij.
Dan kom ik op zo'n 1250KByte/s en dat is dus wel te doen, maar het prijskaartje is wel 87,50 Euro p/m.
Ik zit er dus aan te denken om een Abonnement op Tweakdsl te nemen, want als het werkt is het echt wel een stuk voordeliger.
Ik zit te denken aan het B16WO abonnement van 50Euro p/m dat loopt via BBNed en waar ik maximaal 24Mbit/s kan halen.
De centrale waar ik opzit, Amsterdam Kadoelen, zit 390meter van mij vandaan, dus ik neem aan dat ik wel een leuke snelheid kan verwachten.
Geeft Tweak als je dit abonnement neemt de volledige snelheid op zijn newsserver, of moet ik er weer een abo bijnemen?
Ze hebben TweakNews abonementen voor 10 en 20Mb/s, dus ik wil wel zeker weten dat ik voor die 50 Euri in de maand een volle bak haal met mijn snelheid en niet bij 10 gecapped word.
En is een overstap een verstandige keus, of heb ik waarschijnlijk een jaar lang spijt?

mvg, Theo
Heb ook 24mbit. Haal van nieuwsgroepen 2,2mb/s. :)

Anoniem: 177103

Weet er iemand of je de login + wachtwoord voor Mijn Tweak zelf kan veranderen?
De niet-te-onthouden gegevens die je via TwakDSL ontvangt zijn voor mij een "geestelijke" belemmering om bijvoorbeeld regelmatig is te kijken of er nog iets wetenswaardig / nieuws is vemeld.

Frank

• BHQ
Was het niet iets dat je moest bijbetalen voor full-speed nieuwsgroepen, of is dat tegenwoordig niet meer? :)

• bjck
Yapser schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:38:
Was het niet iets dat je moest bijbetalen voor full-speed nieuwsgroepen, of is dat tegenwoordig niet meer? :)
Dat was de insteek, maar volgensmij is het nogsteeds gewoon fullspeed als je TweakDSL abonnee bent. Zelfs niet de limitatie van 2.5Mbps per thread als je externe TweakNews abbonnee bent (10M = 4 threads, 20M = 8 threads dan).

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Anoniem: 154922 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:31:
Ze hebben TweakNews abonnementen voor 10 en 20Mb/s, dus ik wil wel zeker weten dat ik voor die 50 Euri in de maand een volle bak haal met mijn snelheid en niet bij 10 gecapped word.

mvg, Theo
In princiepe is downloaden van de TweakNews server nu altijd ongelimiteerd. Er was ooit wel sprake van dat het gelimiteerd zou worden, maar ik geloof niet meer dat dat doorgevoerd gaat worden. Op dit moment is het dus prima mogelijk om met 2000KB/sec te downloaden via TweakNews, ja :)

Waarom geen T16WO overigens? Meer mensen lijken hier Tiscali te adviseren momenteel via TweakDSL :)

Anoniem: 154922

quote:
Waarom geen T16WO overigens? Meer mensen lijken hier Tiscali te adviseren momenteel via TweakDSL

Ik ben inderdaad in de gelukkige omstandigheid, dat ik op mijn adres kan kiezen uit Tiscali en BBNed.
Ik was in de veronderstelling, dat BBNed minder problemen geeft en stabieler is dan Tiscali.
De prijs is het zelfde, dus daar hoef ik het niet voor te laten.
Ik zal nog even gaan zoeken op dit forum welk netwerk het meeste problemen heeft met zijn verbinding.

Heb een zyxel 2602H-61C tweedehands op de kop kunnen tikken voor de wide-open adsl2plus verbinding via tiscali netwerk en is onderweg naar mij toe.

Welke firmware moet ik daar nu inzetten om de hoogste downloadsnelheid c.q. intrainen te halen? Upload boeit me niet.

De 2602HW firmware kan ook in dit modem?

Kan ik er ook gewoon de laatste tiscali firmware inzetten? (voor zover die er al niet inzit.)

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100320 op 02-08-2006 23:33]

• bjck
Anoniem: 100320 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:32:
Heb een zyxel 2602H-61C tweedehands op de kop kunnen tikken voor de wide-open adsl2plus verbinding via tiscali netwerk en is onderweg naar mij toe.

Welke firmware moet ik daar nu inzetten om de hoogste downloadsnelheid c.q. intrainen te halen? Upload boeit me niet.

De 2602HW firmware kan ook in dit modem?

Kan ik er ook gewoon de laatste tiscali firmware inzetten? (voor zover die er al niet inzit.)
Je moet eerst even kijken wat er nu in zit. Want je kan alleen binnen die reeks een nieuwere versie pakken. Als je hem gekocht hebt van iemand die hem bij Tiscali heeft gekregen zit er andere in dan bij Demon/TweakDSL bijvoorbeeld.

Hij kan ook nog van Speedlinq zijn geweest, dan zit er dacht ik de Tiscali versie in. Weet je iets van de vorige eigenaar?

En dan wordt het wachten tot TweakDSL op de knop drukt om je van 8/1 naar de verlossende wide-open ADSL2+ te drukken ;)

Morgen nog Deurne-Centrum inderdaad, dan volgende week:

7 aug Haarlem-Noord (Hlm-N)
8 aug Ouderkerk aan de Amstel (Odk)
9 aug Utrecht-Leidsche Rijn (Ut-Lerij)

[Voor 13% gewijzigd door bjck op 02-08-2006 23:45]

Anoniem: 81359

Afgelopen maandag nacht is de centrale Maassluis aangepast voor ADSL2+, alleen is de download nu nog steeds 8Mbit.

Hoelang duurt het meestal voordat Tiscali/Tweakdsl de account daadwerkelijk omzet, weet iemand dat toevallig?

Anoniem: 81359 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 02:53:
Afgelopen maandag nacht is de centrale Maassluis aangepast voor ADSL2+, alleen is de download nu nog steeds 8Mbit.

Hoelang duurt het meestal voordat Tiscali/Tweakdsl de account daadwerkelijk omzet, weet iemand dat toevallig?
Heb een mailtje gestuurd naar Tweak. Ze moeten je handmatig omzetten dus ik zou er ook een mailtje tegenaan gooien.

Ben nu omgebouwd en mijn adsl1 lijn is zelfs stukken beter nu!!

Eerst 7616 down met noise margin van 7 db en nu 8064 met noisemargin van 10 db met mijn eminent 4102 modem.

Benieuwd wat dat straks met adsl2 gaat opleveren.

@Bjck: Is mij niet duidelijk wat voor 2602H het is. Wacht wel even tot die binnen is en kijk dan wat er in zit qua firmware.

• The Collector
bjck schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:32:
[...]

Het kan mis zijn bij de kruisdraden (is nieuwe verbinding op de centrale: je lijn naar tiscali + lijn tiscali -> KPN (telefonie), maar je hebt nog een KPN kiestoon en ook een linesync. Het kan zijn dat hij niet op de juiste poort zit, maar kans is klein. Helpdesk verteld dat je soms linesync had?

Wel het juiste type modem ontvangen? Niet perongeluk een ISDN versie ??

Nog wel je eigen nummer gewoon op je KPN lijn? (anders zou dat crusiale informatie kunnen zijn)
Om even mijn eigen verhaaltje compleet te maken hier. Een dag nadat ik gebeld had voor mijn probleem was het opgelost, ik zit nu op mijn TweakDSL lijn te werken. Moet zeggen dat het erg netjes is als er een kans was op 2 weken wachten!

Een erg leuke nieuwsserver trouwens... nu nog voor een maandje proberen of ik iets van een loadbalancer kan opzetten met @home erbij...

• mhr-zip
  • Nu online
Anoniem: 182941 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:29:
[...]

Ik heb het gedaan, en ik kom op 674, dus niet veel hoger. Maar ja. Met de Zyxel haal je waarschijnelijk 800 - 900? Voor dat klein beetje ga ik geen nieuwe modem kopen. Ik upload toch niet veel, ik download veel meer, en mijn download snelheid is perfect.
Is jou dslam al adsl2+ ready?

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• bjck
The Collector schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:44:
[...]

Om even mijn eigen verhaaltje compleet te maken hier. Een dag nadat ik gebeld had voor mijn probleem was het opgelost, ik zit nu op mijn TweakDSL lijn te werken. Moet zeggen dat het erg netjes is als er een kans was op 2 weken wachten!

Een erg leuke nieuwsserver trouwens... nu nog voor een maandje proberen of ik iets van een loadbalancer kan opzetten met @home erbij...
't Kan heel snel gaan als het simpel ligt wat het wel vaak ligt. Ik gaf je de langere termijn omdat er soms situaties tussen zitten die gewoon veel langer kosten voordat de oorzaak (meestal zijn er dan meerdere) boven water zijn en opgelost stuk voor stuk ;)

Loadbalancer is alleen handig als je ook nog een los TweakNEWS account hebt. Je kan namelijk zonder een los abonnement niet via @home van tweaknews gebruikmaken. Alleen vanaf je TweakDSL IP ;)

• Jiriki
  • Laatst online: 15:35
Volgens mij had ik het nog niet gevraagd, maar weet iemand (bjck dus eigenlijk :)) of de centrale in Someren (smr) nog eens omgebouwd gaat worden naar ADSL2, bbNed of Tiscali?

Kan nu niets krijgen behalve KPN ADSL1 :(

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• bjck
Jiriki schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:51:
Volgens mij had ik het nog niet gevraagd, maar weet iemand (bjck dus eigenlijk :)) of de centrale in Someren (smr) nog eens omgebouwd gaat worden naar ADSL2, bbNed of Tiscali?

Volgensmij zijn zowel BBned als Tiscali gestopt met grootschalige netwerk uitbeidingen momenteel.

• mhr-zip
  • Nu online
Anoniem: 154922 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:29:
quote:
Waarom geen T16WO overigens? Meer mensen lijken hier Tiscali te adviseren momenteel via TweakDSL

Ik ben inderdaad in de gelukkige omstandigheid, dat ik op mijn adres kan kiezen uit Tiscali en BBNed.
Ik was in de veronderstelling, dat BBNed minder problemen geeft en stabieler is dan Tiscali.
De prijs is het zelfde, dus daar hoef ik het niet voor te laten.
Ik zal nog even gaan zoeken op dit forum welk netwerk het meeste problemen heeft met zijn verbinding.
Ik ben niet in de veronderstelling, maar heilig van overtuigt dat Tiscali stabieler en minder problemen geeft als BBNed. Ook qua 'probleem oplossing gerichtheid', vind ik Tiscali top.

• mhr-zip
  • Nu online
Jiriki schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:51:

Solcon kan interessant zijn, als je alleen KPN netwerk hebt. www.solcon.nl

• Jiriki
  • Laatst online: 15:35
@mhr-zip: bedankt, daar ga ik eens naar kijken. Gelukkig is het niet voor mij, ik zit al enige tijd met 21 Mb te internetten, maar mijn ouders hebben al jaren weinig keuze...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

Err foute thread

[Voor 97% gewijzigd door SteveV op 03-08-2006 14:59]

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• The Collector
bjck schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:46:
[...]

Loadbalancer is alleen handig als je ook nog een los TweakNEWS account hebt. Je kan namelijk zonder een los abonnement niet via @home van tweaknews gebruikmaken. Alleen vanaf je TweakDSL IP ;)
Klopt, maar ik bedoelde om de @home news server erbij te gebruiken (is best wel wat beter geworden sinds vroeger, maar natuurlijk niks tegenover TweakNews)... Alleen is loadbalancing misschien wat te veel van 't goede, moet alleen zorgen dat news.home.nl aan het andere ethernet interface gekoppeld wordt i.p.v. de standaard verbinding.

Mmm, misschien niet helemaal het goede topic om hier over verder te gaan

[edit]
Een simpel route ADD heeft dit opgelost :D

[Voor 4% gewijzigd door The Collector op 03-08-2006 15:38]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Klein vraagje. Ik zit nu via BBned (xs4all) op een 8/1mbit verbinding, haal in principe altijd cap-snelheid. Als ik nu overga op bijvoorbeeld de B16 (16-24mbit) via BBned, kan ik er vanuit gaan dat ik in iedergeval die 830-840KB/s blijf halen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Na toch een hoop gepiel (had wel internet maar kom modem via browser niet bereiken...strange???)met een tiscali 2602H-61C modem nu online met adsl 2plus. _/-\o_

Is netjes, snel en prima verwerkt door helpdesk na een mailtje. _/-\o_ _/-\o_

Standaard zat in modem de firmware ms.6 b4 van 25/106 die gaf voor mij als lijn statistics:

18968 down en 1167 up.

De laatste nieuwe firmware van 13/7/06, ms.7b4 geeft nu:

18693 down en 1171 up.

Afstand centrale volgens oude modem was 13 db dus ongeveer 1300 meter.

Dacht eigenlijk gelezen te hebben dat die oude firmware slechter was...geeft bij mij wel een hogere downsnelheid. Up boeit me minder...gebruik daarvoor toch ftp via 100mbit(mierengeneuzel wellicht als je van 7616 komt maar goed..scheelt toch 300 kb haast)

Toch beter voor stabiliteit etc. om laatste versie erin te laten zitten?

Nieuwsserver snelheid schommelt nogal zie ik nu...tussen de 900 en 1,4 mb. Soms een tijdlang rond de 1,9 Mb per seconde.

testfile van tweakserver gaat met 1,8 mb per sec.

Moet ik nog iets veranderen aan de instellingen van mijn 3com 905B-TX netwerkkaart?

Staat nu op 100 mbit full-duplex volgens mijn modem.

Moet dat niet op half-duplex??

Of kan mijn 6 jaar oude athlon 1200 dit allemaal niet bijbenen??

Tijd voor een nieuwe dan....

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 100320 op 04-08-2006 20:05]

• BHQ
Mweh, een Athlon 1200 doet dat met gemak hoor. Zelfs een Pentium 350 met een beetje fatsoenlijke hdd kan die testfile op redelijke snelheid binnenhalen..

Yapser schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:26:
Mweh, een Athlon 1200 doet dat met gemak hoor. Zelfs een Pentium 350 met een beetje fatsoenlijke hdd kan die testfile op redelijke snelheid binnenhalen..
Klopt zie dat de grootste bottleneck/vertrager is dat met 4 files van 100 mb die haast tegelijk binnenkomen hij tot stilstand komt omdat ie die dan eerst in een file moet packen voor wegschrijven (newsbin)

• Xandrios
  • Laatst online: 03-06 14:49
Het grote TweakDSL topic - Deel 23

Laten we daar maar verder gaan :)
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee