Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 22 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 10.251 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 67119

Ik heb een zyxel 2602-61 en Ik heb nu speedtouch 546. Als ik ik nu die speedtouch heb aangesloten heb ik een veel betere verbinding. Scheelt me wel 2mbit. Ik heb 24/1.

Nu dacht ik. Kan ik die zyxel koppelen aan die speedtouch en alleen die SIP (voice) functies gebruiken van die Zyxel 2602.

Anoniem: 134924

Anoniem: 134924 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:33:
Nou , kan aan mij liggen maar diverse nationale en internationale site ( waaronder tweakers.net) zijn niet of heel slecht bereikbaar.
Irritant daar ik veel thuis werk, normaal nooit last van .
Iemand hier ook last van ?

regio is breda
Moet zeggen dat ik sommige sites nog steeds erg traag vind laden , en dat dns lookup soms ook 3-4 secondes op zich laten wachten sinds het probleem van afgelopen week.
Heeft iemand hier ook last van?
Owjah, server,firewall en router staan in een patchruimte met een constante 18 graden celcius, dus temp is geen probleem.
Dns cache is reeds op geschoont, en ping/tracert tijd zijn tussen hop 4 en 5 ineens 18 ms, direct hiervoor en hierna onder de 10 , vreemd he?
4 11 ms 11 ms 11 ms core4-eth1.tc2.cambrium.net [217.19.16.4]
5 12 ms 18 ms 18 ms ge4-0.e600-2.ams1.true.nl [213.239.156.125]

of heeft core4 soms problemen ?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Anoniem: 67119 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:42:
Ik heb een zyxel 2602-61 en Ik heb nu speedtouch 546. Als ik ik nu die speedtouch heb aangesloten heb ik een veel betere verbinding. Scheelt me wel 2mbit. Ik heb 24/1.

Nu dacht ik. Kan ik die zyxel koppelen aan die speedtouch en alleen die SIP (voice) functies gebruiken van die Zyxel 2602.
Dat kan, maar even wat truuken uithalen.

Koppel je ZyXEL met de LAN port aan een LAN poort van je ST. Zorg eerst dat je ZyXEL een IP heeft in dezelfde range als je ST, maar niet dezelfde natuurlijk en niet een IP dat ook een PC kan krijgen/heeft.

Log in op de ZyXEL en stel bij WAN-backup in dat hij als gateway het IP van je ST moet gebruiken als de DSL link down is. Die is natuurlijk down immers en dus gaat het verkeer naar je ST.
Anoniem: 134924 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:10:
[...]

Dns cache is reeds op geschoont, en ping/tracert tijd zijn tussen hop 4 en 5 ineens 18 ms, direct hiervoor en hierna onder de 10 , vreemd he?
4 11 ms 11 ms 11 ms core4-eth1.tc2.cambrium.net [217.19.16.4]
5 12 ms 18 ms 18 ms ge4-0.e600-2.ams1.true.nl [213.239.156.125]

of heeft core4 soms problemen ?
Hij reageert alleen 'trager' op verkeer dat je aan het apparaat zelf richt. Heel normaal voor een router en is juist expres om ander verkeer wat er doorheen moet eerst af te handelen. Als de latency erna weer gewoon 10ms is net als ervoor is er niets aan de hand.

[Voor 38% gewijzigd door bjck op 20-07-2006 23:10]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

[quote]bjck schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:08:
[...]

Dat kan, maar even wat truuken uithalen.

Koppel je ZyXEL met de LAN port aan een LAN poort van je ST. Zorg eerst dat je ZyXEL een IP heeft in dezelfde range als je ST, maar niet dezelfde natuurlijk en niet een IP dat ook een PC kan krijgen/heeft.

Log in op de ZyXEL en stel bij WAN-backup in dat hij als gateway het IP van je ST moet gebruiken als de DSL link down is. Die is natuurlijk down immers en dus gaat het verkeer naar je ST.

Ok ik ga het proberen en laat het weten of het is gelukt..

Ok

Het is gelukt om mijn zyxel te koppelen aan mijn ST 546. VOIP werkt..

Bedankt BJCK

• bjck
Perfect ;)

Fix nog even je vorige post de quote. En volgende keer graag in een edit in plaats van nieuwe reactie. Twee keer onder elkaar is niet nodig ;)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:16:
Gisteren ook de aanvraag voor de 6 mbit aangevraagd inclusief de ISP/TelCo wissel. Ik stap over van Demon (BBNed) naar TweakDSL (Tiscali) voor A. de prijs en B. de onzekere toekomst van Demon onder XS4All vlag.
Vandaag bericht van TweakDSL dat ze op 2 augustus de lijn gaan omgooien. Gaat lekker snel zo :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Sinds de aanvraag op 13 Juni, nog steeds geen internet.
Heb vandaag bericht gekregen dat ze een verhuizing hadden en mijn gegevens kwijt geraakt waren...
Weer de belofte dat het binnen 15 dagen zou werken..

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 22:18
hmm, net weer even geen verbinding met inet. Volgens modem gewoon goede verbinding.

Laatste paar dagen steeds vaker last van; bijv. zoals eerder gepost, duurt ff voordat sites gevonden worden.

Info: postcode 3905 (Veenendaal), tweakdsl b10 verbinding.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 15:32

Boedha

Niks

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe die mailboxen werken bij TweakDSL. Via de site kom ik er namelijk niet uit. (namen van boxen + subdomein zijn ff fictief)

subdomein: boedha.tweakdsl.nl

3x mailboxen default, box1, box2 waarbij box1 / 2 respectieflijk box1@tweakdsl.nl en box2@tweakdsl.nl als (doorsturen) mailadres hebben. De wachtwoorden die ik heb gebruikt om de boxen aan te maken, gebruikt ik ook bij outlook express.

als ik nu de instelling doe via outlook express

box1@subdomein.tweakdsl.nl + wachtwoord, krijg ik steeds de de melding dat login + password moet geven.

Op de tweakdsl site staat
- Met de zelf aangemaakte popbox kunt u inloggen met naam@subdomein.tweakdsl.nl

lijkt mij dan te zijn box1@boedha.tweakdsl.nl of is het box1@boedha.tweakdsl.nl.tweakdsl.nl

ben ff de draad kwijt :?

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
box1@boedha.tweakdsl.nl is de juiste manier voor een box adres. Zie mijn profiel maar. :)
Zelf gebruik ik geen outlook express dus dat kan ik niet gegaan.
Probeer eens de webmail van tweak: http://webmail.tweakdsl.nl/horde/ dan weet je zeker of je de juiste box met wachtwoord gebruikt.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

Boedha schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 02:03:
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe die mailboxen werken bij TweakDSL. Via de site kom ik er namelijk niet uit. (namen van boxen + subdomein zijn ff fictief)

subdomein: boedha.tweakdsl.nl

3x mailboxen default, box1, box2 waarbij box1 / 2 respectieflijk box1@tweakdsl.nl en box2@tweakdsl.nl als (doorsturen) mailadres hebben. De wachtwoorden die ik heb gebruikt om de boxen aan te maken, gebruikt ik ook bij outlook express.

als ik nu de instelling doe via outlook express

box1@subdomein.tweakdsl.nl + wachtwoord, krijg ik steeds de de melding dat login + password moet geven.

Op de tweakdsl site staat
- Met de zelf aangemaakte popbox kunt u inloggen met naam@subdomein.tweakdsl.nl

lijkt mij dan te zijn box1@boedha.tweakdsl.nl of is het box1@boedha.tweakdsl.nl.tweakdsl.nl

ben ff de draad kwijt :?
En niet te vergeten, wat Tweak dus wel degelijk vergeet te vermelden...
je kan mailtje sturen naar helpdesk met verzoek tot omzetting...dat je subdomein naam dus niet zichtbaar is...
box1@tweakdsl.nl wordt het dan ipv box1@boedha.tweakdsl.nl

Ik vind het persoonlijk dus mooier staan. :)

Ik teken nergens meer voor

Anoniem: 23408

mwoe schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:27:
hmm, net weer even geen verbinding met inet. Volgens modem gewoon goede verbinding.
Laatste paar dagen steeds vaker last van; bijv. zoals eerder gepost, duurt ff voordat sites gevonden worden.

Info: postcode 3905 (Veenendaal), tweakdsl b10 verbinding.
hier in culemborg net zo gewoon geen adsl meer volgens mn modem dan ff wachten en dan is het er weer

info: postcode 4102 (culemborg) tweakdsl squaredsl

oja deze posting gaarne niet verwijderen, modjes kritiek mag toch?????
en dit duurt bij mij inmiddels ca 2 weken

Anoniem: 111186

Net me annuliering brief binnen gehad hier een klein voorbeeld er van.

Geachte heer *****
Hierbij laten u weten dat wij de opzegging van u adsl verbinding ontvangen hebben.
Uw verbinding zal per 31 augustus 2006 opgeheven worden.

Dat boven stuk snap ik wel maar nu komt volgende stukje.

Het opzeggen van u contract weerhoudt u er niet van uw contractuele verplichtingen na te komen.

Dit snap ik niet helemaal ik mag per 31 augustus 2006 weg want dan is me jaar om dus waar slaat, die regel dan op. :? :? :?

• bjck
Dat je moet blijven betalen tot die datum ;)

Maar, was jij niet diezelfde Zoetermeer die bij de introductie van TisDSL2 heel lang heeft zitten 'zeuren' (sorry dat ik het zo noem) bijna elke dag? En nu zeg je op...

Ben wel nieuwsgierig wat je reden/motivatie is sinds je alles in het begin met ons gedeeld heb kan dat ook wel ;)

• Quakie

Quakie

quakelen

Anoniem: 111186 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:27:
Net me annuliering brief binnen gehad hier een klein voorbeeld er van.

Geachte heer *****
Hierbij laten u weten dat wij de opzegging van u adsl verbinding ontvangen hebben.
Uw verbinding zal per 31 augustus 2006 opgeheven worden.

Dat boven stuk snap ik wel maar nu komt volgende stukje.

Het opzeggen van u contract weerhoudt u er niet van uw contractuele verplichtingen na te komen.

Dit snap ik niet helemaal ik mag per 31 augustus 2006 weg want dan is me jaar om dus waar slaat, die regel dan op. :? :? :?
Niet toevallig een 2jaar abo ? Als je bijv nu een abo afsluit geldt deze voor 2jaar... opzeggen mag, maar krijg je rekening.

Ik gaat verhuizen op nieuwe adres moet wat verbouwt worden en al die dingen nog meer maar wil niet echt zonder internet zitten.
Ik weet dat je adsl kan verhuizen maar zoals al zei wil niet tijdje zonder zitten.
Mijn abbo was zo actie van TweakDSL T16WO €39,95 voor 1 jaar maar volgens mij mag je op zeggen, na dat jaar maar er legt me iets van bij dat je dan €75 afsluit kosten moet betalen als na 1 jaar mee stop, klopt dat.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 22-07-2006 21:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 111186 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:43:
Ik gaat verhuizen op nieuwe adres moet wat verbouwt worden en al die dingen nog meer maar wil niet echt zonder internet zitten.
Ik weet dat je adsl kan verhuizen maar zoals al zei wil niet tijdje zonder zitten.
Mijn abbo was zo actie van TweakDSL T16WO €39,95 voor 1 jaar maar volgens mij mag je op zeggen, na dat jaar maar er legt me iets van bij dat je dan €75 afsluit kosten moet betalen als na 1 jaar mee stop, klopt dat.
Volgensmij klopt dat inderdaad. Het was geen twee-jarig contract, maar opzeggen na een jaar gaf €75 afsluitkosten. Die zouden weer vervallen als je langer dan 2-jaar abonnee zou blijven inderdaad. Eigenlijk bijna aansluitkosten die je achteraf moet voldoen mits je binnen 2 jaar opzegt ;)

Een tijdje zonder IP verbinding zitten, moet er niet aan denken. Haal dan liever m'n telefoon weg of het TV signaal 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

bjck schreef op zondag 23 juli 2006 @ 00:11:
[...]

Volgensmij klopt dat inderdaad. Het was geen twee-jarig contract, maar opzeggen na een jaar gaf €75 afsluitkosten. Die zouden weer vervallen als je langer dan 2-jaar abonnee zou blijven inderdaad. Eigenlijk bijna aansluitkosten die je achteraf moet voldoen mits je binnen 2 jaar opzegt ;)

Een tijdje zonder IP verbinding zitten, moet er niet aan denken. Haal dan liever m'n telefoon weg of het TV signaal 8)
Zo denk ik er ook over in nieuwe huis krijg nieuw telefoon nummer van de week dan vraag gelijk een, nieuwe abbo aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 111186 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 00:29:
[...]

Zo denk ik er ook over in nieuwe huis krijg nieuw telefoon nummer van de week dan vraag gelijk een, nieuwe abbo aan.
Weer TweakDSL? Weer T16WO?

Of kom je op een centrale waar keuze beperkt is?

[Voor 11% gewijzigd door bjck op 23-07-2006 00:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

Ik zit net even in het tar bestandje te kijken van de firmwareupdate van de copperjet 816-2p, klopt het dat dit de laatste versie is ?
CopperJet Router VoATM version: 6.02 ER19 (4 December 2006)
Vendor ID : 2, Allied Data
Product Class : 228, Router VoATM
Models : 529 541 593 605
Profile version : 3.01
Key : none

4 december 2006 vond ik een beetje vreemd vandaar dat ik nu aan het twijfelen ben gegaan.
Of is dit misschien een beta versie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 21:01
Meer mensen met een wegvallende verbinding sinds zaterdag avond (gisteren) in Tilburg-Reeshof?
Sinds de omzetting naar ADSL2 in december is dit pas de eerste keer dat ie er om de paar minuten mee stopt.
DSL lampje op de Speedtouch 516 knippert, en na een paar seconden heeft ie weer signaal gevonden.
Er zijn geen meldingen over onderhoud in mijn centrale voor zover ik heb kunnen nakijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Mister_T schreef op zondag 23 juli 2006 @ 09:54:
Ik zit net even in het tar bestandje te kijken van de firmwareupdate van de copperjet 816-2p, klopt het dat dit de laatste versie is ?
CopperJet Router VoATM version: 6.02 ER19 (4 December 2006)
Vendor ID : 2, Allied Data
Product Class : 228, Router VoATM
Models : 529 541 593 605
Profile version : 3.01
Key : none

4 december 2006 vond ik een beetje vreemd vandaar dat ik nu aan het twijfelen ben gegaan.
Of is dit misschien een beta versie
ER staat voor 'engineering release'. Dus wel de laatste, maar een 'test versie' of 'interne versie' van AlliedData. Deze kan je gewoon gebruiken en is bij mijn weten de laatste.

@Vatt

Geen bekende problemen gemeld op Tilburg-Reeshof voor Tiscali. Specifiek misschien alleen jou lijn die opeens af en toe wegvalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm... nog meer mensen die met TweakPhone niet correct naar een GSM kunnen bellen die zich in het buitenland bevindt?

Zojuist enkele malen een oom van mij proberen te bellen die in Frankrijk zit. Als ik eenmaal het nummer gekozen heb, hoor ik helemaal niets. Het rare is, er wordt blijkbaar wèl een verbinding tot stand gebracht want mijn oom hoorde mij dus wèl. Het is dan hij mij terugbelde, anders had ik gedacht dat er helemaal geen verbinding geweest was.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 09:11
Ik heb nu een xs4all abbonnement de lite variant en betaal het volgende:
Belbudget 9,95
Adsl KPN 19,95
XS4all 20,00
Totaal 49,90

Klopt het dan dat als ik gebruik maak van de T6 aanbieding ik klaar ben voor Belbudget 9,95 en daarnaast 9,95 =19,90??

Dat scheelt gewoon 360 euro voor het eerste jaar anders!

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Stampre schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:54:
Ik heb nu een xs4all abbonnement de lite variant en betaal het volgende:
Belbudget 9,95
Adsl KPN 19,95
XS4all 20,00
Totaal 49,90

Klopt het dan dat als ik gebruik maak van de T6 aanbieding ik klaar ben voor Belbudget 9,95 en daarnaast 9,95 =19,90??

Dat scheelt gewoon 360 euro voor het eerste jaar anders!
Klopt. Het tweede jaar verdien je wat minder terug, maar nogsteeds minder dan dat je dit houdt. En de snelheid is 2x zo hoog.

[Voor 12% gewijzigd door bjck op 23-07-2006 17:58]

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 19:27
Ik ben een aardige tijd geleden lid geworden van TweakDSL... Er was toen een actie...

Ik meen dat ik 39.95 of 49.95 per maand betaal. Ben verbonden over Tiscali Wholesale netwerk. De actie hield in dat ik in het begin 8Mbit down / 1up zou krijgen, en wanneer dat beschikbaar komt zou ik kosteloos worden ge-upgrade naar 20 of 24Mbit down en 1 up (ADSL2).

De centrale hier in de buurt is al vele maanden ADSL2 ready, en via alle andere ISPs is hier ADSL2 te krijgen. Allen mijn TweakDSL verbinding is nog altijd 8Mbit. Wanneer word er eens aan de afspraak gehouden en ge-upgrade!?

Zijn er meerdere mensen met dit probleem? Ik weet dat in die tijd er redelijk veel tweakers waren die op het aanbod in gegaan zijn.

Menthix.net | Contact Me

• bjck
Welke centrale gaat het om, want Tiscali is nog bezig en start binnenkort (einde van deze maand) weer om de laatste centrales nog om te bouwen in haar netwerk dit jaar.

Het kan dus best zijn dat je op een nog niet omgebouwde centrale bent aangesloten....

De bbned postcodecheck geeft ook mooi de centrale naam weer. Als je die even noemt kan ik het bevestigen of die wel of niet ADSL2+ geschikt is voor het Tiscali Wholesale netwerk momenteel (en misschien een datum wanneer wel).

• Menthix
Het gaat om "Al-C", alvast bedankt.

Menthix.net | Contact Me

• bjck
MenthiX schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:28:
Het gaat om "Al-C", alvast bedankt.
Nog niet. Die komen dit jaar nog (Alphen aan den Rijn-Centrum & Alphen aan den Rijn-Ridderveld) beide.

Dat je bij andere partijen misschien wel ADSL2+ producten beschikbaar ziet kan zijn dat andere telco's (zoals BBned, KPN, Wanadoo, Versatel) wel al ADSL2+ geschikte apparatuur daar hebben geplaatst.

Nog heel even geduld, het worden niet de laatste 8)

[Voor 36% gewijzigd door bjck op 24-07-2006 02:03]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:42
Wanneer komt "MSS" ? :P

• bjck
31 juli.

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Wildfire schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:44:
Hmmm... nog meer mensen die met TweakPhone niet correct naar een GSM kunnen bellen die zich in het buitenland bevindt?

Zojuist enkele malen een oom van mij proberen te bellen die in Frankrijk zit. Als ik eenmaal het nummer gekozen heb, hoor ik helemaal niets. Het rare is, er wordt blijkbaar wèl een verbinding tot stand gebracht want mijn oom hoorde mij dus wèl. Het is dan hij mij terugbelde, anders had ik gedacht dat er helemaal geen verbinding geweest was.
Hier had ik van het weekend ook last van. Maar dan naar gewone telefoons in buitenland :|

Storinkje?

PS> ik vind dat ze die storings pagina echt veel makkelijker toegankelijk moeten maken, dis geen doen zo :(

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Na een tijdje goed te zijn geweest moet ik inmiddels mijn modem elke morgen weer resetten omdat de snelheid echt een stuk is ingekakt (ongeveer 200KB minder!). Ik krijg het idee dat het toch iets met warmte te maken heeft of echt een onstabile lijn (wat tweakdsl niet wil toegeven).

Het vreemde is dat dit tot nu toe altijd 's nachts lijkt voor te komen.

[Voor 12% gewijzigd door Bor op 24-07-2006 09:28]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
bjck schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:23:
Welke centrale gaat het om, want Tiscali is nog bezig en start binnenkort (einde van deze maand) weer om de laatste centrales nog om te bouwen in haar netwerk dit jaar.

Het kan dus best zijn dat je op een nog niet omgebouwde centrale bent aangesloten....

De bbned postcodecheck geeft ook mooi de centrale naam weer. Als je die even noemt kan ik het bevestigen of die wel of niet ADSL2+ geschikt is voor het Tiscali Wholesale netwerk momenteel (en misschien een datum wanneer wel).
Hoe zit het met centrale Rod-C , komt hier het Tiscali netwerk nog beschikbaar?

Ga naar www.jellerbert.nl

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:22
Vroeg me af of er meer mensen zijn die al een tijdje geen mail meer kunnen verzenden? Daar heb ik namelijk last van... :(

Ik kan geen mail meer verzenden sinds een tijdje. (via mail.tweakdsl.nl)

Zeer strange... :?

Polestar 2 | Honda S2000

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 22:42
Nee, bij mij werkt het wel.
Ik moet wel zo af en toe meerdere keren op verzenden drukken voordat het lukt.

• MrDirect
Ik gebruik smtp.tweakdsl.nl ipv mail.tweakdsl.nl om te verzenden, misschien ligt het daaraan.
Ik heb iig geen problemen met mail verzenden.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

bjck schreef op maandag 24 juli 2006 @ 02:02:
[...]

Nog niet. Die komen dit jaar nog (Alphen aan den Rijn-Centrum & Alphen aan den Rijn-Ridderveld) beide.

Dat je bij andere partijen misschien wel ADSL2+ producten beschikbaar ziet kan zijn dat andere telco's (zoals BBned, KPN, Wanadoo, Versatel) wel al ADSL2+ geschikte apparatuur daar hebben geplaatst.

Nog heel even geduld, het worden niet de laatste 8)
BJCK, ik durf het haast niet te vragen. Maar als anderen deze vraag stellen begint het bij mij ook te knagen :P

Trouwens weet jij hoeveel er nu nog omgebouwd moet worden en hoeveel ze per maand doen? Heeft dit met geld te maken (nieuw apparatuur) of te weinig mankracht.

Nouja, ik hoop niet dat je vind dat ik zeur want ik ben echt heel tevreden met tweak. Het werkt ook met de 8/1 als een zonnetje 8)

To boldly go where no man has gone before...

• BHQ
Woah, Maassluis heeft dus aan het eind van de maand voor Tiscali een nieuwe DSLAM?

Zou erg mooi zijn, betekent dat m'n modem weer 8064 ipv. 7616 gaat draaien.. :)

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26
Vatt schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:23:
Ik gebruik smtp.tweakdsl.nl ipv mail.tweakdsl.nl om te verzenden, misschien ligt het daaraan.
Ik heb iig geen problemen met mail verzenden.
code:
1
2
3
root@sjowhan:~# host smtp.tweakdsl.nl
smtp.tweakdsl.nl        CNAME   mail.tweakdsl.nl
mail.tweakdsl.nl        A       217.19.16.135

smtp verwijst naar mail ;)

Ik heb ook geen problemen, alles wordt direct verstuurd (behalve als er weer eens een spamrun gaande is, maar geloof dat dit niet het geval momenteel is ;))

http://specs.tweak.to/5253

• bjck
Jellerbert schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:24:
[...]

Hoe zit het met centrale Rod-C , komt hier het Tiscali netwerk nog beschikbaar?
Dat is Roden-Centrum, geen idee. Volgensmij is Tiscali al een tijdje niet meer aan het uitbreiden.
fjs schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:52:
[...]

BJCK, ik durf het haast niet te vragen. Maar als anderen deze vraag stellen begint het bij mij ook te knagen :P

Trouwens weet jij hoeveel er nu nog omgebouwd moet worden en hoeveel ze per maand doen? Heeft dit met geld te maken (nieuw apparatuur) of te weinig mankracht.

Nouja, ik hoop niet dat je vind dat ik zeur want ik ben echt heel tevreden met tweak. Het werkt ook met de 8/1 als een zonnetje 8)
't Komt dit jaar, wanneer precies kan ik niet zien (nog).
Yapser schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:55:
[...]

Woah, Maassluis heeft dus aan het eind van de maand voor Tiscali een nieuwe DSLAM?

Zou erg mooi zijn, betekent dat m'n modem weer 8064 ipv. 7616 gaat draaien.. :)
Als je lijn/modem het kan hebben wel ja ;) Effectief win je niet heel veel in de snelheid tussen die twee hoor ;)

• Stampre
Zojuist contact gehad met xs4all voor mijn service-id, mooi dat ze me die niet gaan geven grrrr.

• Menthix
Waarvoor heb je een service ID nodig? Ik ben ook overgestapt van XS4ALL naar Tweak. Kan met niet herinneren dat ik een service ID nodig had. Overgang ging smoot, hooguit paar uurtjes down.

Menthix.net | Contact Me

• Stampre
Ow dacht dat dat noodzakelijk was? Kun je mij de precieze wijze vertellen?
Ik kreeg nu te horen dat ik niets hoef te doen bij xs4all en alleen maar bij tweak een migratie door te geven? Ik weet het nu niet meer. Voor de duidelijkheid, ik wil tweakdsl 6/1 met een kpn belbudget lijntje. Heb je nog aparte opzegbrief naar xs4all gestuurd?

[Voor 9% gewijzigd door Stampre op 24-07-2006 16:43]

• BHQ
bjck schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:08:
[...]
Als je lijn/modem het kan hebben wel ja ;) Effectief win je niet heel veel in de snelheid tussen die twee hoor ;)
Kilometertje lijn en in m'n vorige woning (150 meter terug ;)) heb ik 8064/1024 gehaald. Is een zooi flatten, kabel kan nooit veel langer zijn :)

Anyway, als ik thuis kom van Campzone zie ik wel hoe snel ik kan leechen :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb op mn nieuwe adres in Hendrik-Ido-Ambacht ook TweakDSL (10 Mbit ADSL2) aangevraagd, en inmiddels het modem ontvangen. Ik had hier in Dordrecht eerst Wanadoo Family, maar dat leveren ze niet in 't Ambacht :P

Hopelijk wordt het wat, 4 augustus zal ik het weten :D

• Menthix
Stampre schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:24:
Ik kreeg nu te horen dat ik niets hoef te doen bij xs4all en alleen maar bij tweak een migratie door te geven?
Mijn overgang is alweer eer tijdje geleden. Maar "kreeg nu te horen dat ik niets hoef te doen bij xs4all en alleen maar bij tweak een migratie door te geven" klinkt erg bekend in de oren ja. Wanneer jij de migratie aanmeld bij Tweak krijgt XS4ALL hier vanzelf een melding van en zullen zij er aan meewerken. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je voldoet aan het minimum contractsduur van XS4ALL (je eerste jaar moet je volgemaakt hebben, daarna kan je iedere maand opzeggen). Als je al meer dan een maand lid bent van XS4ALL is er niets aan de hand, en werkt XS4ALL mee met de Tweak aanvraag. NADAT je gemigreerd bent dien je nog wel officieel je XS4ALL abbo op te zeggen, ik meen dat XS4ALL je hierover vanzelf een brief stuurt, anders voor de zekerheid nog even contact op nemen met XS4ALL accounting: http://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/accounting/

Menthix.net | Contact Me

• bjck
Stampre schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:24:
Ik kreeg nu te horen dat ik niets hoef te doen bij xs4all en alleen maar bij tweak een migratie door te geven? Ik weet het nu niet meer. Voor de duidelijkheid, ik wil tweakdsl 6/1 met een kpn belbudget lijntje. Heb je nog aparte opzegbrief naar xs4all gestuurd?
Voor T6 is het helemaal niet nodig een serviceID, dat zoeken de systemen van TweakDSL/Tiscali er zelf bij gewoon. Als je adres maar klopt en je telefoonnummer als je dat hebt ;)

Eerst je migratie aanvragen en wachten tot je de bevestiging hebt ontvangen met aansluitdatum. Dan opzeggen bij XS4all netjes en je kan aangeven dat je overstapt per XX-XX-XXXX. XS4all krijgt van KPN ook bericht dat je lijn weg gaat bij KPN naar een andere telco, maar soms willen ze dit niet ontvangen, niet verwerken of gewoon niet als opzegging zien/verwerken. Dus voor de zekerheid zelf even een nette brief/fax, maar pas als je migratie is ingepland opsturen. Als je opzegging eerder wordt verwerkt kan je niet meer migreren....

XS4all heeft 1 maand opzegtermijn na een jaar abonnee te zijn geweest. Als je geen contract verlengingen hebt gedaan kan je dus per maand opzeggen. Geef bij TweakDSL dus een wensdatum op van ongeveer 6 weken verderop. Dan heeft TweakDSL 2 weken om je aanvraag te verwerken en dan heb je de overstap datum van je lijn. Dan heb je nog de tijd om XS4all een maand van te voren netjes op te zeggen per post. Houdt rekening met de overstap datum dat het een 'plandatum' is. XS4all opzegging doen voor een datum een weekje verder dan die datum kan geen kwaad ;)

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hebben er meer mensen last van een trage verbinding?

• El Cid
  • Niet online
El Cid schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:22:
Hebben er meer mensen last van een trage verbinding?
Hmmm, als er bij TweakDSL niets mis is, dan weet ik het ook niet meer.

Anoniem: 143269

El Cid schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:55:
[...]

Hmmm, als er bij TweakDSL niets mis is, dan weet ik het ook niet meer.
Klopt, bij mij kom ik niet hoger dan plm 200 kb/s ipv de gebruikelijke 1050 kb/s. :(

Al paar keer modem gereset helpt niks.

Afwachten denk ik. Zit in de buurt van Almelo.BTW.

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04 20:57
Anoniem: 143269 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:16:
[...]

Klopt, bij mij kom ik niet hoger dan plm 200 kb/s ipv de gebruikelijke 1050 kb/s. :(

Al paar keer modem gereset helpt niks.

Afwachten denk ik. Zit in de buurt van Almelo.BTW.
zelfde probleem in Haarlem , niet vooruit te branden
andere modem op gehangen , probleem hetzelde

SPEEDXS geeft op de storingspagina

Atm netwerk probleem
Laatst bijgewerkt op: 24-07-2006

--------------------------------------------------------------------------------

Momenteel is er een storing gaande in het atm netwerk van bbned. hierdoor kan het voorkomen dat uw verbinding tijdelijk trager is.

Bbned werkt momenteel aan een oplossing voor dit probleem.

Zodra we meer info hebben zullen wij u via deze weg informeren.

[Voor 36% gewijzigd door kenles op 24-07-2006 22:54]

Anoniem: 143269

kenles schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:48:
[...]

zelfde probleem in Haarlem , niet vooruit te branden
andere modem op gehangen , probleem hetzelde
Heel gek, downloaden is waardeloos maar met usenet zit ik volle snelheid (1040 kb/s)
RA RA wat kan dat zijn? (Heb 10 mb verbinding tweakdsl). :?

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04 20:57
Anoniem: 143269 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:55:
[...]

Heel gek, downloaden is waardeloos maar met usenet zit ik volle snelheid (1040 kb/s)
RA RA wat kan dat zijn? (Heb 10 mb verbinding tweakdsl). :?
met usenet heb ik schommelende waarde's
545 tot 900 kb/s (tweakdslb16wo)

Anoniem: 182990

Weet iemand wanneer bbned in Deventer oost beschikbaar is, heb op 29 12 2005 een 24 Mb lijn aangevraagd heb m'n duurbetaalde adsl2 modem al sinds maart in huis maar nog steeds geen adsl2.

• bjck
Anoniem: 182990 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 07:47:
Weet iemand wanneer bbned in Deventer oost beschikbaar is, heb op 29 12 2005 een 24 Mb lijn aangevraagd heb m'n duurbetaalde adsl2 modem al sinds maart in huis maar nog steeds geen adsl2.
Volgenmij kan BBned daar nog geen ADSL2+ leveren. Wanneer kan de helpdesk je niet vertellen?

Tiscali levert op Deventer-Oost (Dv-O) wel ADSL2+ over annexA, misschien kan je die optie aan de helpdesk voorleggen als je graag ADSL2+ snelheden wilt.

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Is de verbinding bij jullie ook nog zo langzaam?

B10 abbo, en modem al gereset, andere apparatuur ook allemaal... Maar single thread kom ik niet boven de 300kb/s uit.. Terwijl als ik er heel veel opzet ik wel hoger kan komen.

Maar dan schommelt het als een gek tussen 600-700kb/s... HEb het nu al enkele malen gehad deze week? Dacht dat ik eindelijk van de problemen af was... Gezien het tijden strak op 1,1mb/s heeft gedraait met nieuwe modem.. :'(

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 10:59
Heb ook last van een trage verbinding. Vanmorgen was het redelijk oke maar nu is mijn pingetje alweer verhoogd naar rond de 100.

gisteren avond was het echt bar en boos. DL snelheden van max 500 op usenet en een ping van tussen de 200 a 300 bij het gamen.

hoop dat het allemaal snel weer oke is

Who Needs Windows...

• rick77
  • Laatst online: 04-06 12:23

rick77

... get to the point!

Snelheidsproblemen zijn blijkbaar een BBned probleem, zie ook Speedlinq en Demon-threads (Heb zelf Speedlinq, begin dit jaar 2 maanden lang last gehad van lage snelheden 's avonds, hoop dat het nu sneller opgelost is)

• El Cid
  • Niet online
Zouden de mensen van TweakDSL mischien uitleg kunnen geven? Want mijn verbindin is weer klote vanavond. Tweede avond op rij dat ik niet kan gamen. Hopelijk is dit niet de voorbode van iets...

Anoniem: 76236

ik ook last van de trage verbinding, max download 500 kb/s ipv 2000 kb/s:D

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

El Cid schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:54:
Zouden de mensen van TweakDSL mischien uitleg kunnen geven?
Er is hier al maanden geen tweakdsl-personeel meer waargenomen. Wellicht dat je toch even zelf contact moet zoeken met de helpdesk.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Burne schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 02:58:
Er is hier al maanden geen tweakdsl-personeel meer waargenomen.
Ook niet zo heel vreemd ;)
Ik heb zelf overigens niet echt ergens last van, eMule pruttelt lekker door, internet werkt prima en usenet haal ik de 1 MB/sec nog steeds (BBned, Rosmalen).

[Voor 3% gewijzigd door IceStorm op 26-07-2006 08:33]

• BHQ
Burne schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 02:58:
[...]

Er is hier al maanden geen tweakdsl-personeel meer waargenomen. Wellicht dat je toch even zelf contact moet zoeken met de helpdesk.
Zijn er nog meer redenen dan een boos topique over een verbinding die afgesloten werd en dat de helpdesk schijnbaar 'had je je rekening maar moeten betalen mens' blert?

Anoniem: 86205

Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe B10 ansluiting en heb het modem inmiddels binnen.
maandag meteen aangesloten en het adsl lampje brandde meteen.
maar het modem krijgt geen WAN ip adres.

de geschatte opleverdatum is donderdag dus ik heb niets te klagen nog...

Maar is het mogelijk dat de lijn actief is en het adsl lampje brandt maar dat Tweak nog iets moet activeren?
of zou het nu ook al moeten werken?

bedankt!

Anoniem: 182941

Hallo,

Ik ben klant bij tweakdsl. Tevreden mee verder. Maar ik heb ooit 6 maanden geleden een opzeg brief gestuurd omdat ik ging verhuizen, maar had nog een contract. Nou ben ik het vergeten, dus het was eergisteren afgesloten. Ik heb contact gehad, ze hadden helaas niet de lijn meer kunnen activeren, maar ik moest een nieuw aanvraag doen.

Gelijk gedaan online en per fax opgestuurd.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat ik het is opgelevered? Ik heb de T6 aangevraagd.

Ik heb ze gevraagt om het met spoed te doen, want ik zit thuis nu zonder internet, alleen maar op het werk heb ik nu toegang.

Laat me weten

• bjck
Anoniem: 182941 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:27:
Hallo,

Ik ben klant bij tweakdsl. Tevreden mee verder. Maar ik heb ooit 6 maanden geleden een opzeg brief gestuurd omdat ik ging verhuizen, maar had nog een contract. Nou ben ik het vergeten, dus het was eergisteren afgesloten. Ik heb contact gehad, ze hadden helaas niet de lijn meer kunnen activeren, maar ik moest een nieuw aanvraag doen.

Gelijk gedaan online en per fax opgestuurd.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat ik het is opgelevered? Ik heb de T6 aangevraagd.

Ik heb ze gevraagt om het met spoed te doen, want ik zit thuis nu zonder internet, alleen maar op het werk heb ik nu toegang.

Laat me weten
Als je KPN telefonie hebt en op die lijn hebt aangevraagd kan het in 4 tot 8 werkdagen gebeurd zijn. Mits je lijn nu vrij is al (oude signaal moet er administratief ook af zijn!) en TweakDSL de aanvraag spoedig naar Tiscali doorzet. Maar dat heb je netjes gevraagd aan ze ;)

Als je geen KPN telefonie meer hebt en dus een DSL-only/kaal-koper aansluiting neemt kan het iets langer duren omdat KPN dan een afspraak met je moet/gaat maken om de lijn op te leveren.

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 26-07-2006 13:49]

bjck schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:48:
[...]

Als je KPN telefonie hebt en op die lijn hebt aangevraagd kan het in 4 tot 8 werkdagen gebeurd zijn. Mits je lijn nu vrij is al (oude signaal moet er administratief ook af zijn!) en TweakDSL de aanvraag spoedig naar Tiscali doorzet. Maar dat heb je netjes gevraagd aan ze ;)

Als je geen KPN telefonie meer hebt en dus een DSL-only/kaal-koper aansluiting neemt kan het iets langer duren omdat KPN dan een afspraak met je moet/gaat maken om de lijn op te leveren.
Ik heb KPN telefoon op de zelfde lijn. Dit is de zelfde lijn van mijn vorige ADSL. Ik neem aan dat het lijn vrij is, want ik heb geen ADSL signaal meer op de modem.
Ze zeggen dat ze volgens de normaal procedure gaan handelen op een mail naar mij. Jammer. Ik wou dat het wat sneller kon. Mischien koop ik een draadloos modem dan kan ik op de gratis internet van de beuren interneten.... haha. Kan wel met mijn Pocket pc

• bjck
Anoniem: 182941 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:02:
[...]

Ik heb KPN telefoon op de zelfde lijn. Dit is de zelfde lijn van mijn vorige ADSL. Ik neem aan dat het lijn vrij is, want ik heb geen ADSL signaal meer op de modem.
Ze zeggen dat ze volgens de normaal procedure gaan handelen op een mail naar mij. Jammer. Ik wou dat het wat sneller kon. Mischien koop ik een draadloos modem dan kan ik op de gratis internet van de beuren interneten.... haha. Kan wel met mijn Pocket pc
Dan heb je geen draadloos modem nodig, maar een WiFi netwerk adapter. Gemakkelijkste is om dan zo'n USB ding te halen en die op je PC in te prikken. Ben je gelijk klaar na het installeren van de CD.

• Quakie

Quakie

quakelen

Iemand enige idee hoe je de ip release kan versnellen bij de speedtouch 716 modem?

Ik heb het getimed en doet er 3min over om ip uit te delen terwijl in config staat dat ie altijd zelfde ip moet geven...

Dit niet van laaste tijd uiteraard, maar ga me er steeds meer aan ergeren.... even gauw iets opzoeken als me laptop uitstaat gaat dus niet....

Me oude router gaf wireless in 10sec een ip.

Anoniem: 86205 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:44:
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe B10 ansluiting en heb het modem inmiddels binnen.
maandag meteen aangesloten en het adsl lampje brandde meteen.
maar het modem krijgt geen WAN ip adres.

de geschatte opleverdatum is donderdag dus ik heb niets te klagen nog...

Maar is het mogelijk dat de lijn actief is en het adsl lampje brandt maar dat Tweak nog iets moet activeren?
of zou het nu ook al moeten werken?

bedankt!
laat maar, het werkt!
ik kan nu max met 970 Kb downloaden van tweaknews.
Is dit een redelijke snelheid? zit 1300 m van centrale.

• BHQ
In hoeverre kan ik 8mbit over 2047Meter halen? Nieuwe woning zit zo ver van de centrale af :'(

• bjck
Yapser schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:52:
In hoeverre kan ik 8mbit over 2047Meter halen? Nieuwe woning zit zo ver van de centrale af :'(
Haal hier op ADSL1 gewoon 8064kbps op dezelfde afstand. ADSL2+ gaat zelfs tot 15Mbps hier, maar blijkbaar 'goed koper' hier.

Kijk hier eens, staan resultaten van snelheid van mensen tegenover de afstand uit de postcode check(s).

[Voor 18% gewijzigd door bjck op 26-07-2006 19:09]

• BHQ
Mokeuj, zal wel meevallen dus :)

Anyway, is het weer zo ver da ik geen Ticketnummers krijg? Gebeurt dat automatisch of met de hand? Hopelijk doet Tweak verhuizingen snel verwerken iig, zou erg leuk zijn :)

Anoniem: 86205 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:40:
[...]

laat maar, het werkt!
ik kan nu max met 970 Kb downloaden van tweaknews.
Is dit een redelijke snelheid? zit 1300 m van centrale.
Ik heb de modem even gereset en nuis het opeens 1070 kb.
dit is al beter.

alleen ik kan met geen mogelijkheid het modem bereiken via de web/telnet interface.
ik heb dus de voeding er maar uitgetrokken.
meer mensen met dit probleem?

copperjet 1616

Anoniem: 182990

bjck schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:47:
[...]

Volgenmij kan BBned daar nog geen ADSL2+ leveren. Wanneer kan de helpdesk je niet vertellen?

Tiscali levert op Deventer-Oost (Dv-O) wel ADSL2+ over annexA, misschien kan je die optie aan de helpdesk voorleggen als je graag ADSL2+ snelheden wilt.
Gaat wat mis met het quoten.

Maar de helpdesk wist tot voor kort nog niets en Tiscali valt in mijn perceptie nog steeds onder een criminele organisatie waar ik niets mee te maken wil hebben.

Heb verder niets te klagen over m'n 8MB lijntje.

edit:
bjck:fixed

[Voor 46% gewijzigd door bjck op 27-07-2006 08:20]

• BHQ
Da's ook een beetje overtrokken. Tiscali heeft nowadays z'n zaakjes beter op orde dan bbned heb ik het idee.

Hoe snel gaat een verhuizing bij Tweak doorgaans?

• IceStorm
  • Laatst online: 21:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Anoniem: 86205 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:30:
Ik heb de modem even gereset en nuis het opeens 1070 kb.
dit is al beter.
Meer dan dat ga je niet trekken ;) Ik zit zelf ook rond die koers (en <200 m van centrale).

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Nou.. ik heb weer internet. Ik ben naar zaandam verhuisd en tweakdsl zei dat mijn 16-24mbit abbonement hier nutteloos zou zijn omdat het koper in de grond van te slechte kwaliteit is. Hierdoor zou ik hooguit 10-12bmit halen! Ik weet dat ze tegen sommige andere zaandammers gewoon hebben gezegd dat ze helemaal geen tweakdsl konden krijgen hier. Maar ik was eigenwijs en zie, het werkt!! In haal maximaal 1.76Mb/sec (hoeveel Mbit is dat precies, 14 toch?) tot nu toe dus ben helemaal niet ontevreden! (bbned)

[Voor 7% gewijzigd door dadj op 27-07-2006 10:48]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• bjck
dadj schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:45:
Nou.. ik heb weer internet. Ik ben naar zaandam verhuisd en tweakdsl zei dat mijn 16-24mbit abbonement hier nutteloos zou zijn omdat het koper in de grond van te slechte kwaliteit is. Hierdoor zou ik hooguit 10-12bmit halen! Ik weet dat ze tegen sommige andere zaandammers gewoon hebben gezegd dat ze helemaal geen tweakdsl konden krijgen hier. Maar ik was eigenwijs en zie, het werkt!! In haal maximaal 1.76Mb/sec (hoeveel Mbit is dat precies, 14 toch?) tot nu toe dus ben helemaal niet ontevreden! (bbned)
1.72MB/s halen is 17000Kbps DSL signaal hebben. Dus eigenlijk heb je het dan over 17Mbps DSL verbindingen.

Wat raat, Zaandam heeft 2 centrales en in Beide is BBNed aanwezig. En op beide leveren ze gewoon ADSL2+ verbindingen. Niet alle lijnen zijn daar lang of slecht, er wonen ook mensen naast en om de centrale direct zoals je ziet ;)

Ik moet zeggen, ze zijn top met aansluiten. Ik heb gisteren de aanvraag ingediend voor de T6. Vanochtend kreeg ik bericht dat het verstuurd is naar Tis. Nu kreeg ik bericht dat het 3 aug opgeleverd wordt. Super snel!!!

• Stampre
ik ga het vanavond dan toch maar aanvragen, er heerste nog wat twijfel maar het zal allemaal wel goed komen.

• BHQ
trouwens @bjck: hoe kom je aan die informatie van DSL centrales die worden vervangen e.d.?

Iemand ervaring met hoe snel Tweak een verbinding verhuist?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:13
Yapser schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:51:
trouwens @bjck: hoe kom je aan die informatie van DSL centrales die worden vervangen e.d.?

Iemand ervaring met hoe snel Tweak een verbinding verhuist?
Je moet nooit je bronnen openbaar maken natuurlijk >:)

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• BHQ
@BJCK: Maassluis is dus echt op 31 juli? :)

Anyway, wat kan ik beter gebruiken? een Speedtouch of een modem met Globespan?

• bjck
Yapser schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 01:22:
@BJCK: Maassluis is dus echt op 31 juli? :)
Tiscali bouwt die dag om ja. Neem aan dat TweakDSL het ook nog gaat melden, staat 12 uur voor dat je verbinding niet kan werken immers....

http://www.quicknet.nl/actueel/announcements/3447
Anyway, wat kan ik beter gebruiken? een Speedtouch of een modem met Globespan?
Ik ben geen fan van Speedtouches op Tiscali2+ lijnen zelf..... Ik denk dat KroontjesPen er ook wel wat over kan vertellen.

En volgensmij zijn er geen Globespan 2+ chipsets meer nu ze zijn overgenomen door Conexant. Dus eigenlijk is Conexant/Globespan nu één. Dan zou je op een CJT816-2P (of die hele reeks) uitkomen voor een Conexant/Globespan chipset. Ge je hem bridgen? Dan is dat prima.

Anders zou ik een ZyXEL nemen met een Ti (TexasInstruments) chip.

[Voor 21% gewijzigd door bjck op 28-07-2006 08:38]

• KroontjesPen
Klopt Yapser.
Mijn SpeedTouch 716v5 gaf heel veel connect problemen.
Zeker minimaal 3 auto resets na elke koude of warme start van het modem.
Dan was alle data, dus niet alleen van de lijn, weer nul. Daar naast veel line uitval.
Na de laatste up en helaas ook weer downgrade van de firmware is het sukkelen gebleven.

Kreeg het advies eens te zoeken naar een ZyXEL 2602 op internet.
Dat gedaan en gelijk een up-time van 22 dagen. :)
Gisteren mijn MAC weer doorgeven om aan m'n vaste IP nummer te koppelen en modem is weer bijna 24 uur op. Dat was bij de ST echt ondenkbaar. (Om zetting ging ook super, tnx.)

Stem blanco!

KroontjesPen schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 09:12:
Klopt Yapser.
Mijn SpeedTouch 716v5 gaf heel veel connect problemen.
Zeker minimaal 3 auto resets na elke koude of warme start van het modem.
Dan was alle data, dus niet alleen van de lijn, weer nul. Daar naast veel line uitval.
Na de laatste up en helaas ook weer downgrade van de firmware is het sukkelen gebleven.

Kreeg het advies eens te zoeken naar een ZyXEL 2602 op internet.
Dat gedaan en gelijk een up-time van 22 dagen. :)
Gisteren mijn MAC weer doorgeven om aan m'n vaste IP nummer te koppelen en modem is weer bijna 24 uur op. Dat was bij de ST echt ondenkbaar. (Om zetting ging ook super, tnx.)
22 dagen is normaal. Vigor routers halen dat zonder problemen.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 182941 op 28-07-2006 13:10. Reden: fout]

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 22:30
Dit is een automatisch gegenereerd bericht van de TweakDSL orderverwerking voor
DSL verbindingen. Je ADSL aanvraag met ordernummer xxxxx op postcode
xxxxxx-xx is op 2006-07-29 opgeleverd. We gaan er van uit dat je nu
van de nieuwe internetverbinding gebruik kunt maken, mocht dit echter niet het
geval zijn, of mocht je nog vragen hebben over de (overige) diensten van TweakDSL,
dan kan je het beste telefonisch contact op nemen met de TweakDSL helpdesk op
telefoonnummer: 0900-8932543.
Beetje raar dat mijn verbinding nu al morgen is opgeleverd !? Anyhow, zal wel goed komen (ben beetje ongeduldig)... maar mijn modem (Asus 1-poorts) geeft ook nog geen 'Line' aan.

Nog een vraag, maakt het iets uit hoe ik blauw/rood op het POTS splitter aansluit? Ik heb dit nergens terug kunnen vinden!

• KroontjesPen
Je post voegt niet echt veel toe, agpost1, want er zullen wel meer routers zijn die dit gewoon halen. Mijn ST 716v5 op het laatst bij stukken na niet. Vandaar het verzoek van de praktijk ervaring van mij, in het antwoord van bjck.

Stem blanco!

• BHQ
Ik sync nu trouwens 7616 / 864 (meestal ongeveer), met Noise Margins van ca. 9 tot 10dB. hoe snel kan ik verwachten in te syncen op 'de dag'?

• MrDirect
The Collector schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:15:
Nog een vraag, maakt het iets uit hoe ik blauw/rood op het POTS splitter aansluit? Ik heb dit nergens terug kunnen vinden!
Nee maakt niet uit, zolang je maar de middelste 2 aansluitingen van je stekkertje gebruikt.

• Stampre
Gisterenmiddag dan de knoop doorgehakt. Spullen gefaxt naar tweak, 1 poorts asus modem erbij gedaan (ik weet nog niet wat mijn voip aspiraties zijn vandaar :-) ). Nu maar hopen dat de migratie van xs4all goed gaat. Eerst even netjes afwachten tot ik melding krijg dat ik gemigreerd ga worden en dan opzeggen bij xs4all, zal dus wel uitkomen op maandje dubbele kosten. Dat afwachten ga ik in ieder geval 1,5 week in frankrijk doen :-).

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De overgang van Demon naar TweakDSL gaat komende woensdag gebeuren (volgens planning). Deze is 1,5 week geleden aangevraagd, dus het kan binnen 2 weken geregeld zijn :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Anoniem: 100320

[quote]bjck schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 08:27:
[...]

Tiscali bouwt die dag om ja. Neem aan dat TweakDSL het ook nog gaat melden, staat 12 uur voor dat je verbinding niet kan werken immers....

http://www.quicknet.nl/actueel/announcements/3447

[...]

Ah Ik zie op die site dat deurne-centrum op 3/8 aan de beurt is... (dne-c)

Houdt dat in dat dan de centrale dan wordt omgebouwd naar adsl 2+?

• bjck
Anoniem: 100320 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:59:
[...]

Ah Ik zie op die site dat deurne-centrum op 3/8 aan de beurt is... (dne-c)

Houdt dat in dat dan de centrale dan wordt omgebouwd naar adsl 2+?
Yup. Als je TisDSL2 hebt besteld eind vorig jaar kan TweakDSL je daarna omzetten naar wide-open ADSL2+.

Ombouwen van apparatuur (oude er uit, nieuwe erin) neemt ook een hoop tijd in beslag. Je gaat 's nachts rond 00:00 uur offline en het kan (hoeft niet) tot 12:00 duren.

[Voor 20% gewijzigd door bjck op 29-07-2006 22:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 21:53
Maakt het nog uit wat voor filter je gebruikt bij een adsl2 lijn ?
Ik gebruik namelijk mijn oude demon adsl1 filter, maar ik haal maximaal een snelheid van 840 kb met een b10 verbinding ( 1325 meter van de centrale ) dat is globaal 6,5 mbit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

RoadKill21 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:43:
Sinds de aanvraag op 13 Juni, nog steeds geen internet.
Heb vandaag bericht gekregen dat ze een verhuizing hadden en mijn gegevens kwijt geraakt waren...
Weer de belofte dat het binnen 15 dagen zou werken..
Het lijkt er toch nog van te komen..
TweakDSL zei dat ze mijn gegevens kwijt waren geraakt, tijdens een verhuizing :?
Even nagevraagd, blijkt nu dus 8 Augustus monteur van KPN langs te komen om lijn in orde te maken
en volgens TweakDSL zou het dan moeten werken.

Ik heb me nogal verwonderd over deze aanpak, maargoed, als alles toch nog goed komt, ben ik hopelijk dan tevreden.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 19:02
Wat ik mij nog afvraag is het volgende.
Welk modem kan je nu het beste nemen bij het abonnement. Want er word hier over allemaal typenummers gesproken welke gepatcht moeten worden om "nette" snelheden te halen. Maar welke van de 2 modems op de site kan ik nou het beste nemen in combinatie met een T12 abonnement?
- Zyxel P-2602HW PSTN (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN PSTN)
- Speedtouch 716WL PSTN (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN)
Of is er een modem van merk X wat je beter kan nemen (ipv 140 euro te betalen voor 1 van bovenstaande modems) er moet dan wel een ingebouwde 4p switch en een wlan verbinding op zitten.

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee