Weet iemand wat voor mensen er bij TweakDSL de mailtjes afhandelen. Ik krijg vragen per mail terwijl het antwoord al is gegeven. Het is nu al een aantal dagen verder en nog steeds disconnections. Vrij irritant. Zie hieronder de mail.
========================================================================
Geachte heer/mevrouw,
Ik weet niet of de mails die ik u stuur aandachtig doorleest. Want wat ik aangeef is dat ik geen telefoon heb aangesloten. Ik heb de stekker van de telefoon er dus niet in zitten. Dus kan ik mijn telefoon niet gebruiken. Er zit bij mij een kabel op het ISRA-punt die naar mijn huistelefoon gaat. Die had ik dus eruit gehaald en in de modem gedaan. Momenteel heb ik alles al aangesloten. Ik heb een kiestoon, kan bellen en gebeld worden, alles werkt. Maar nog steeds valt mijn internet eruit.
Nogmaals alles op een rijtje:
Met of zonder splitter heb ik disconnections.
Kabeltje tussen ISRA-punt en modem is minder dan 20 cm.
Ik heb 2 verschillende kabeltjes geprobeerd en allebei met hetzelfde resultaat.
Het ADSL Ledje op de modem knippert wanneer er een disconnection is.
Ik kan geen lease ophalen wanneer dit gebeurd (logisch)
Mijn telefoon van KPN werkt verder perfect zonder gekraakt o.i.d.
Ik heb verder geen router (dus rechtstreeks op pc)
Graag wil ik weten wat er nu gaat gebeuren. Krijg ik een nieuwe modem? Graag meer informatie hierover. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
B.........
--------------------------------------------------------------------------------
Ik snap even iets niet.
Hoe bedoeld u ? De huistelefoon werkt niet.
Bedoeld u dat de KPN telefonie niet meer werkt ?
Dan moet u snel de KPN-storingsdienst dit melden. Wij kunnen en mogen daar niets mee.
Graag dit terugmelden. Want zonder telefonie betekent dat KPN draden heeft verwijderd.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Allereerst bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb de modem dus zonder splitter getest. Momenteel is er dus geen splitter aangesloten.
Ik heb een kabeltje ertussen zitten van niet een 20 cm. Dit is overigens het witte kabeltje wat ik van u heb ontvangen. Deze is dus op het isra-punt aangesloten en gaat rechtstreeks de modem in. Ik kan momenteel mijn huistelefoon niet gebruiken.
Het komt erop neer (volgens u) dat er dus een modemruil moet plaats vinden. Als er verder geen kosten in rekening worden gebracht ga ik hiermee akkoord. Wat is nu precies de procedure. Moet ik de modem eerst terug opsturen? Of wordt het opgehaald? Graag meer informatie hierover.
Met vriendelijke groet,
B.........
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het knipperen betekend dat het modem aan het 'intrainen' is.
Ofwel dat er iets niet goed is met de verbinding.
Dat heeft niets te doen met welke PC erachter ligt overigens.
De oorzaak kan liggen in :
a. een defecte splitter( graag testen zonder splitter )
b. Te lange of defecte bekabeling ( bekabeling svp vervangen, en zorg dragen dat die niet meer dan 1 meter lengte heeft. Graag zo kort mogelijk verbinden met het zgn IS/RA punt svp
c. Wij kunnen niet in modems inloggen. Dat is wel gebruikelijk bij kabel-isp's.
Reden dat de meeste modems sowieso in bridge mode staan ( zeg maar transparant )
en niet op afstand worden beheerd. Algemene gebruikersnamen of paswoorden bestaan
( zou soms wel fijn zijn, maar helaas )
Als a en b zijn doorlopen en geverifieerd dan kunnen we verzoeken om een
ruil modem
toe te zenden dan wel andere acties te beoordelen op 'wijsheid'
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb de modem getest zonder de splitter, dus rechtstreeks op het Isra-punt. Nog steeds heb ik last van disconnections. Ik heb naar de ledjes gekeken en op het moment dat de verbinding weg is knippert het ADSL ledje. Dit doet die ook als de modem net wordt aangesloten. Het lijkt mij een simpele reboot, maar het kan ook anders zijn. Ik heb het op 2 pc's getest en op allebei krijg ik het zelfde probleem. Allebei de pc houden de ip wel vast, maar als ik het ga renewen dan duurt het heel lang totdat de modem weer is aangemeld. Ik heb zelf 1 jaar op een ISP helpdesk gewerkt voor kabelinternet. Kan het niet aan de modem liggen. Kunnen jullie de modem niet
uitlezen en zien dat de modem elke keer een reboot uitvoert. Ik wil hier graag meer over weten en natuurlijk of u kunt zien waar het probleem ligt. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
B..........
Graag horen we van u de feedback na testen zonder splitter. Het benaderen van het modem en het niet lukken ervan zou u moeten zoeken in de configuratie van uw pc/laptop. Als de modem gereset is moet deze benaderbaar zijn.
Met vriendelijke groet,
TweakDSL
Geachte heer/mevrouw,
De afstand tussen de modem en het isra punt is 50 cm. Op de modem branden de volgende ledjes: Power, Adsl en Ethernet. Ik merk het vooral tijdens het online gamen op de Tweakserver Fun. Ik krijg een melding van connection error. Ook tijdens het surfen via IE heb ik last van disconnections.
Zonder splitter heb ik het niet geprobeerd, maar ik ga een dag zonder splitter internetten om te kijken of het daaraan kan liggen.
Ik had nog een andere vraag over het bereiken van de modem. Ik kan de modem niet bereiken onder de ip 172.19.3.1. Hoe kan ik de modem bereiken?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
B.............
Geachte heer,
Vreemd probleem vandaar een aantal vragen.
Hoever is het modem van het isra punt verwijderd?
Welke lampjes branden er op het modem?
Heeft u het al zonder splitter geprobeerd?
Met vriendelijke groet,
TweakDSL
========================================================================
Wat betreft het benaderen van de modem ging als volgt. Ik moest een statisch ip adres en subnetmask invoeren. Daarna was de modem bereikbaar onder de vermelde ip. Ik word wel een beetje moe van het mailen. Maarja het is goedkoper dat de hele tijd bellen