Het grote TweakDSL topic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 12.068 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Hopelijk juich ik deze keer niet te vroeg, maar het probleem van de wegvallende verbinding lijkt voorbij. Ik had nog een oude router in de kast liggen, die niet met @home wilde samenwerken en daarom niet gebruikt werd. Heb die aangesloten, en sindsdien geen wegvallende lijn meer gehad.

Wel zonde, want ik heb m'n linksys router nog niet zo lang en snap ook niet waarom het met die niet wil lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen. ik kan overstappen en wil eigenlijk naar tweakdsl B10 Mb
nu heb ik een speedtouch 580 wireless modem ,en mijn vraag is of dit geschikt is te maken voor adsl 2.. geen adsl 2 plus dus..
bedankt.. harleymentor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 21:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

krietjur schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:21:
Hopelijk juich ik deze keer niet te vroeg, maar het probleem van de wegvallende verbinding lijkt voorbij. Ik had nog een oude router in de kast liggen, die niet met @home wilde samenwerken en daarom niet gebruikt werd. Heb die aangesloten, en sindsdien geen wegvallende lijn meer gehad.

Wel zonde, want ik heb m'n linksys router nog niet zo lang en snap ook niet waarom het met die niet wil lukken..
Het toeval wil dat ik hier ook een linksys router heb staan. Ik heb ook nog een oude router in de kast liggen. Het is natuurlijk altijd het proberen waard. Hoe vaak viel bij jou de verbinding weg?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 15:45
Zo, weer eventjes geleden dat ik nog eens op GoT gepost heb. Ik wilde graag mijn ei kwijt over hoe tweakDSL mij de afgelopen week(en) is bevallen.

Vorige week donderdag avond begon het internet-lampje van mijn linksys modem rood licht te geven. Sindsdien krijg ik geen dhcp lease meer. Mijn ervaringen met tweakDSL zijn tot nog toe trouwens érg positief. Constante goede snelheid en nooit uitval. De nieuwsserver mag er trouwens ook zijn.

Maar goed, na een prima ervaring met de telefonische helpdesk bleek er meer aan de hand te zijn dan ze op dat niveau konden vaststellen en werd het probleem doorgespeeld naar een andere afdeling. Aldaar kwamen ze tot de conclusie dat het mijn profiel bij BBNed was dat de problemen veroorzaakte. (Ik heb deze hele collectie van topics niet doorgespit, maar ik vermoed dat dit vaker aan mensen verteld wordt.).
Er wordt een ticket aangemaakt, en het zaakje sleept zich voort tot vandaag. Ik wordt gebeld met de vraag nogmaals mijn modem te resetten. Maar... weer niks. Bij TweakDSL lijkt overigens niets aan de hand te zijn, ze zien zelfs dat mijn modem online komt.
Ik plaats dit verhaaltje een beetje op aanraden, en een beetje omdat ik het door werk te druk heb om alle topics door te spitten naar oplossingen. Sorry daarvoor, want dat zou ik normaliter wel doen.

Hebben mensen misschien standaard suggesties die ik eventjes zou kunnen proberen die net iets verder gaan dan "zit het kabeltje wel goed vast?". Mijn kennisniveau op dit gebied is nog redelijk beperkt en misschien zie ik iets doms over het hoofd. Networking mode staat gewoon op bridged en overige settings zijn niet aangeraakt toen het incident zich voor deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het probleem zit bij bbned (kan je contact opnemen met Burne van dit forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Bedankt voor je reactie. Helaas zijn die mogelijkheden beperkt door het niet hebben van internet thuis. Om 17:30 ga ik weg van werk. Ik zal tot die tijd het forum met regelmaat van de klok blijven bekijken, en ook wel af en toe bij/via vrienden.

Als Burne bereid is om mee te kijken zou dat natuurlijk geweldig zijn. Evt opties om contact met hem/haar op te nemen - of evt.suggesties van zijn kant, zullen dan wel in dit topic verschijnen. (profiel bevat geen contact info).

[ Voor 16% gewijzigd door PsyFlash op 30-06-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Bor de Wollef schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:46:
[...]

Het toeval wil dat ik hier ook een linksys router heb staan. Ik heb ook nog een oude router in de kast liggen. Het is natuurlijk altijd het proberen waard. Hoe vaak viel bij jou de verbinding weg?
Dat was heel wisselend. Ging vaak uren achter elkaar goed, en dan viel hij ineens meerdere keren kort na elkaar uit (paar minuten ertussen bijvoorbeeld). En andere keren viel hij om het half/hele uur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
krietjur schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:44:
[...]

Toch te vroeg gejuiched. De verbinding was van gisteravond tot vanmorgen stabiel, maar vliegt inmiddels steeds weer uit de lucht. Het modem blijft gewoon online, dus op de 1 of andere manier wil de modem-router combinatie niet goed samenwerken ofzo. Vanavond maar eens kijken of ik wat nuttigs in de router instellingen kan vinden.. :'(
Dat je verbinding er steeds uitvliegt ligt aan het modem de 1616 2p is niet echt stabiel.
Zelf heb ik hier ook grote problemen mee gehad,ik heb nu maar een ander modem (zyxel) er neer gezet nu is de lijn lekker stabiel.
De 1616 2p lijkt op de een of andere manier in slaap te vallen.
Je lijkt nog verbinding te hebben maar er komt totaal geen data meer door.
Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

certefied schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:08:
[...]

Dat je verbinding er steeds uitvliegt ligt aan het modem de 1616 2p is niet echt stabiel.
Zelf heb ik hier ook grote problemen mee gehad,ik heb nu maar een ander modem (zyxel) er neer gezet nu is de lijn lekker stabiel.
Erg vervelend.
Bij mij begint het adsl lampje te knipperen wanneer de verbinding uitvalt. Ik kan proberen de 816-2p terug te plaatsen welke ik meer dan een jaar naar volle tevredenheid heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik firmware upgrades kan krijgen voor de 1616-2P? Want de firwamres van allieddata.nl zijn niet goed had ik gelezen, ze moeten aan bbnet aangepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
[...]

Erg vervelend.
Raar, want bij mij waren de 816-2p en de 1616-2p beiden even stabiel (totdat de 1616-2p naar de eeuwige jachtvelden vertrok).

De Speedtouch 716v5wl is daarintegen erg instabiel, ca 5-6x per avond een disconnect van 30-60 sec.

Heb inmiddels er een Draytek 2700vg aan gehangen en die is in 3 dagen 1x de connectie verloren. De Draytek is wel down ca 2Mb/s en up 0,1 Mb/s sneller. Kennelijk kan hij verbinding maken en houden met een minder signaal (staat vaak op een snr van 4).

[ Voor 1% gewijzigd door Bart-01 op 30-06-2006 22:18 . Reden: typo ]

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03
Ik heb portering aangevraagd van mijn twee ISDN nummers naar VoDSL van TweakDSL.

Gisteren een bevestiging gekregen van KPN dat per 11 juli mijn telefoonaansluiting wordt opgeheven.

Wat schetst mijn verbazing dat ik een dag later een bevestiging krijg van de annulering van deze opdracht?!?

Ik dus bellen met de KPN, wat kunnen gesprekken met helpdesks toch raar verlopen...

Ze wist niet wat kaal koper was bij de KPN, ook had ze nog nooit gehoord van iemand die naar een andere telecomaanbieder ging, leek het wel. |:(

Ze bleef maar volhouden dat ik een abonnement bij de KPN moest hebben om mijn nummers te laten porteren.

Dus was mijn vraag, dat abonnement houdt toch op als je de nummers laat porteren? Daarmee geef je immers een ander het recht om die telefoonnummers te gebruiken.

Ik moest maar contact opnemen met mijn ADSL provider, waar ze ook nog nooit van had gehoord!

Cambrium of TweakDSL didn't ring a bell. :P Het viel me nog mee dat ze d'r eigen naam wist... :+

Had ik een vakantiekracht aan de telefoon die niet goed was ingewerkt of worden er zo weinig KPN abonnementen opgezegd, dat het logisch was dat ze niet weet wat kaal koper is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:48:
Weet iemand waar ik firmware upgrades kan krijgen voor de 1616-2P? Want de firwamres van allieddata.nl zijn niet goed had ik gelezen, ze moeten aan bbnet aangepast zijn.
Waar had je dat gelezen? Ik draai de laatste 1616-2p firmware van allied data op aanraden van de Tweakdsl support desk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

[...]

Erg vervelend.
Ik heb niet de 1616, maar de 816. En het modem blijft keurig online hoor, heb de router dus nu vervangen door een andere die ik had liggen en de lijn is nu perfect stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Epitome schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:19:

[...]

Had ik een vakantiekracht aan de telefoon die niet goed was ingewerkt of worden er zo weinig KPN abonnementen opgezegd, dat het logisch was dat ze niet weet wat kaal koper is? :?
Ongeveer 30% van de 'vaste' telefoonaansluitingen zijn niet bij KPN momenteel. Ze zullen echt wel (moeten) weten wat overstappen, nummerporteren en opzeggen is. Alleen de eerste person(en) die je aan de telefoon krijgt weten niet altijd alles, dat kan ook bijna niet soms.

De term 'kaal koper' is ook niet een algemene term. Voor zover ik kan zien voornamelijk hier op GoT gebruikt en bij TweakDSL/Cambrium. KPN noemt het een ATL lijn, een koperlijn zonder dat KPN er telefonie op heeft middels linesharing.

De verschillende aanbieders (telco's) communiceren met elkaar over overnames, porteringen van nummers of DSL (telco-telco) middels automatische systemen. De tweede brief krijg je blijkbaar uit het KPN systeem omdat de nummer portering(en) zijn geannuleerd bijvoorbeeld. Als de automatisering bij KPN op orde is zal het wellicht kloppen.

De term ATL of 'dedicated' komt vaker voor, wellicht dat ze dat wel weet aan de telefoon. Maar met zo'n lijn heeft KPN niets te maken, die wordt volledig door een andere telco (of KPN zelf kan ook) gebruikt voor diensten. Als het dus een ATL lijn is van Tiscali (BaByXL voor KPN) of BBNed ziet KPN alleen in de netwerk administratie een serviceID van die lijn staan. Verder kunnen ze niet zien of weten wat er op geleverd wordt.

Maar het blijft raar dat als je bij een bedrijf een dienst afneemt en daar vragen over hebt of wijzigingen op wilt aanbrengen dat je mensen aan de telefoon krijgt die niet weten wat ze zelf verkopen en wat er mogelijk is in de markt om je goed te kunnen helpen. Is niet te begrijpen eigenlijk, maar het is al jaren (helaas) de realiteit bij grote bedrijven...

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 30-06-2006 22:54 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier mijn ervaring met de helpdesk.

Ik ben dik tevreden over mijn B10 lijntje!
Lekker snel, en zelden plat.

Helaas ben ik minder tevreden over mijn Zyxel 2606R.
De vorige zyxels waar ik ervaring mee had waren perfecte dingen. Super stabiel, super veel mogelijkheden, eigenlijk meer zakelijke routers dan particulier.
helaas levert de 2606R alleen maar problemen op. Met de oude firmware met adsl 2+ lag mijn verbinding er 4x per minuut uit. Op normale adsl modus deed hij het wel goed. Met de nieuwe firmware draait adsl2+ ook goed, maar de dhcp server van de router ligt vrijwel altijd plat, en ik moet hem 1 keer in de week resetten omdat hij dan helemaal is vastgelopen. Zelfs de webpagina van de router is niet meer benaderbaar.

Ik was het vandaag helemaal zat en besloot de helpdesk eens te bellen met de vraag of ik m mag omruilen voor een ander merk met minder probemen.
Dit mocht niet zomaar omdat ik m al een half jaar heb. Ok, kan ik me voorstellen.
Maar het viel mij erg op dat de mevrouw die ik aan de lijn had zelf weinig verstand van routers / modems/ adsl had. Ze typte alles in een mailtje en verstuurd dat naar iemand die er wel verstand van heeft. Beetje jammer.

Ik werd wel netjes terug gebelt. Dat vind ik super netjes, en de wachttijd was heel kort.

Dus ik ben benieuwd wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Ik ben inmiddels geholpen :)
niet lang na het posten van mijn laatste bericht nog een telefoontje en die avond kreeg ik het inderdaad weer aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hoe kan ik het beste mijn verbinding controleren op uitval? Ik heb vanmorgen mijn default gateway gepinged voor een tijd lang maar vrijwel alle pings raken hier zoek (94% loss) terwijl de verbinding wel gewoon up is. Ik heb hierna een traceroute naar www.tweakdsl.nl gedaan en ping nu de 2e hop (vlan211.cambrium. ).

[ Voor 174% gewijzigd door Bor op 01-07-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:53:
De term 'kaal koper' is ook niet een algemene term.
Het is ook niet de juiste term, strikt gesproken. 'Kaal koper' is een term uit de tijd van huurlijnen. Dat zijn telefoonlijnen die buiten de centrale om door het KPN-netwerk lopen. Een vast draadje van A naar B. Die werden gebruikt om bijvoorbeeld twee filialen van een bedrijf te koppelen, zodat je intern kon doorverbinden naar de andere kant. Omdat daar 'normale' poorten op een PABX voor gebruikt werden voorzag KPN huurlijnen standaard van lijnstroom. Sommige centrales wilden dat juist niet voor interne trunks, en die kregen dan 'kaal koper' omdat de lijnstroom uit de centrale zelf kwam.

Je huidige ATL/STL-verbinding is strikt genomen een halve kaal koper verbinding.

Het is verbazend hoe snel een organisatie kennis weer kwijt raakt, trouwens. Ik spreek nog wel eens mensen die 10 jaar bij KPN werken en geen idee hebben wat M1020/1030/1040 is. Terwijl KPN daar vroeger enorm veel geld mee verdient heeft. (Het zijn de kwaliteitsklassen van huurlijnen voor spraak..) Dat terwijl het product pas vijf jaar van de markt is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:01

RC2

Resistance is futile

Heb net een T6 abonnement opgeleverd gekregen. Had al een Tiscali verbinding heb er niets van gemerkt eigenlijk anders dan dat het sneller gaat en nu usenet wat sneller gaat.

Enige wat verbeterd zou kunnen worden is de support op de tweakdsl site. Ook de openingspost hier is aan een update toe lijkt me.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RC2 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:33:
Heb net een T6 abonnement opgeleverd gekregen. Had al een Tiscali verbinding heb er niets van gemerkt eigenlijk anders dan dat het sneller gaat en nu usenet wat sneller gaat.
En dat je nu niet meer hoeft in te loggen voor usenet. Je even moet omschakelen van news.tweaknews.nl naar news.tweakdsl.nl en je het usenet abonnement niet meer nodig hebt ;)
Enige wat verbeterd zou kunnen worden is de support op de tweakdsl site. Ook de openingspost hier is aan een update toe lijkt me.
De OP zal wel een update krijgen van Xandrios bij 1000 posts.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 01-07-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een aanvraag gedaan voor TweakDSLB16WO naast de bestaande UltraDSL (die er nadat de nieuwe lijn goed werkt, uit gaat).

Ik heb de Copperjet 1616 meebesteld. Ik ga hem als bridge gebruiken: een Fritz unit doet routering/NAT, VoIP en een beetje WLAN.

Momenteel heb ik een latency van circa 9ms (8Mbit/1Mbit ADSL1) op 854m van de centrale. Ben benieuwd hoe dat straks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een kaal-koper lijn besteld, heb ik die splitter die je erbij krijgt dan nog wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariov123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09-2021
xileS schreef op maandag 03 juli 2006 @ 00:46:
Ik heb een kaal-koper lijn besteld, heb ik die splitter die je erbij krijgt dan nog wel nodig?
Nope die heb je niet nodig bij kaalkoper.

Het is leuk als alles het doet!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Laatst online: 18-10-2024
Vorige week is ook mijn lijntje opgeleverd.
Het is een B16-24 Try&Buy.
Probleem was dat de sync niet erg hoog kwam. (~7500)

Ben op de geplande opleveringsdatum opgebeld door een medewerker van Tweak, erg netjes.
Vraag was of mijn lijn beviel, maar eigenlijk wist diegene het antwoord natuurlijk al.

Er is toen voorgesteld om het profiel naar een B10 om te zetten, dat zou de sync misschien wat helpen. En inderdaad, nu haal ik tussen de 7500-9500.

Maar ik heb al vanaf het begin last van disconnects, soms tot wel 10 of 15 per uur.
Bekabeling is allemaal goed, modem hangt aan een splitter direct na het ISRA.

De 1616 is een compleet drama qua modem, en heb er nu een Speedtouch 546 aan gehangen. Dat gaat al iets beter, maar nog steed disconnects de hele dag door.

Wat kan hier aan gedaan worden?

Voor een eventuele hulpactie van Burne, mijn VPI/VCI is 4/167.

Zal Tweak ook nog wel even bellen/mailen.

PS: Heb ook al 3 splitters geprobeerd, en een ADSL1 modem, niks helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door BusMastah op 03-07-2006 12:53 ]

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

BusMastah schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:51:
...

Ben op de geplande opleveringsdatum opgebeld door een medewerker van Tweak, erg netjes.
Vraag was of mijn lijn beviel, maar eigenlijk wist diegene het antwoord natuurlijk al.

Er is toen voorgesteld om het profiel naar een B10 om te zetten, dat zou de sync misschien wat helpen. En inderdaad, nu haal ik tussen de 7500-9500.

Maar ik heb al vanaf het begin last van disconnects, soms tot wel 10 of 15 per uur.
Bekabeling is allemaal goed, modem hangt aan een splitter direct na het ISRA.
...
Same here met B10. Nieuwe splitter, ander modem (ipv 1616 een 816 (had ik nog liggen)) maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:54:
[...]

Same here met B10. Nieuwe splitter, ander modem (ipv 1616 een 816 (had ik nog liggen)) maakt niets uit.
T16 hier
Disconnects hier , speedtouch 546 minder ellende op 12mb
Naar mate het drukker word eind van de dag flikkert hij er constant uit
Oud adsl1 modem er aan en dan is de lijn 7mb en werkt wel goed
Tisacali monteur zegt zyxel moet er aan
Kpn zegt ST 546 moet aan onze aparatuur
Zit 3km van de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Laatst online: 18-10-2024
Bor de Wollef schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:54:
[...]

Probleem ligt bij mij waarschijnlijk in de afstand. Volgens de postcodechecks 981m,
volgens BBNed na een lijnmeting vorige week ongeveer 2600m.

Maar dan nog zou de lijn niet moeten klapperen, alleen maar steeds lager intrainen nietwaar?

Vaag probleem, en de reden om Tweak aan te vragen was juist om te kijken of m'n tweede telefoonlijn beter zou presteren dan m'n eerste. Deze heeft een 8Mb BabyXL, die gecapped is naar 6300 vanwege (surprise, surprise) teveel disconnects.

Al met al een beetje een jammer verhaal dus.
Hoop dat er wat verbetering in zicht is, anders moet ik maar aan kabel gaan denken ofzo........

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Mijn eerste jaar met TweakDSL square 4 mbit + Vodsl van € 50,- per maand loopt ten ende (360 deal).
Bij de upgrade staat de mogelijkheid te upgraden naar ADSL2 10 mbit of 16 mbit, respectievelijk voor € 34,95 en € 49,95 (beide via bbned). Omdat ik een non-linesharing verbinding heb komt daar nog een € 9,40 voor het kale koper bij. Dus respectievelijk € 44,35 en € 59,35. Ik heb nu geen KPN abonnement.
Gezien de concurrentie is dat best wel duur.
Orange heeft een aanbieding voor het eerste jaar van € 29,95. Na dat jaar € 39,90. Dat is inclusief telefoon. Je hebt dan geen KPN abonnement meer nodig.
Omdat ik veel gebruik maak van nieuwsgroepen moet bij Orange een nieuwsgroepen abonnement van € 7,50 er bij.
Dan nog is dat een stuk goedkoper dan TweakDSL.
Gaat TweakDSL nog wat doen aan deze concurrentie? Want ik denk er over om over te gaan naar Orange. Ik vraag me alleen af of ik zonder KPN abonnement zo over kan gaan.
En of Orange net zo betrouwbaar is als TweakDSL qua verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Tweakdsl niet zomaar de prijzen omlaag gaat gooien.

Denk er ook even aan dat Orange (wanadoo) verlies maakt op de verbindingen en dat ze dat dus zullen moeten gaan terugverdienen daarbij kun je onderanderen denken aan de helpdesk en het netwerk etc.

De kans zit er ook in dat Orange net zoals: tele2 en chello gewoon een cap op de usenet lijnen gaat zetten, dat heb je allemaal niet bij Tweakdsl.

Voor die extra functie's die Tweakdsl biedt in-bound helpdesk + het stabiele netwerk wil ik best wel wat extra(s) betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vergeet alleen niet dat je bij het bestellen bij Orange (en ook Tele2) wel weer in het bezit moet zijn van een KPN teleofonie abonnement. Dus daar komt nog eens eenmalig €47.50 bij aansluitkosten en 12x €9.90 omdat het een jaarcontract is.

Zeg je dan je telefonie abonnement op bij KPN na een jaar ga je bij Orange volgensmij ook meer betalen omdat de lijnhuur erbij komt.

Reken jezelf niet rijk ;)

En je ziet de eerste geluiden van lagere snelheden op bepaalde tijdstippen, opeens lagere snelheden van usenet en/of torrent verkeer etc bij partijen als Wanadoo (en UPC/Chello)) nu. Grote jongens zijn soms helemaal niet interessant als ISP en goedkoop is ongelijk aan een 'goede koop' soms.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 04-07-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb hier ook haperingen (adsl2) als ik mn pc direct op de 1616 aansluit, maar met mijn router (oude sitecom) ertussen is alles super stabiel! weird...

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De postcodecheck op de site van tweakdsl zegt dat ik het 24mbit abonnement over zowel het tiscali als het bbned netwerk kan nemen. Aangezien ik geen verschil in de netwerken in de ts kan vinden vroeg ik me af of jullie mij zouden kunnen adviseren in de beste keuze..

klopt het dat er andere prijskaartjes aan de verschillende modems hangen voor de verschillende netwerken? Over het tiscali netwerk is de goedkoopste modem 80e. Over het bbned netwerk kan ik daar niets over vinden. Is hier misschien een gratis modem te verkrijgen?

Zijn beide netwerken eveneens even stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 19:03
Lekker tiscali doen. In mijn ervaringing zijn die op een flink aantal punten toch net even iets beter. Adsl2 lijnen zijn iets stabieler, en mocht je toch problemen hebben, wordt dat snel(er) gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, tis-whosale werkt inderdaad net wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:55:
De postcodecheck op de site van tweakdsl zegt dat ik het 24mbit abonnement over zowel het tiscali als het bbned netwerk kan nemen. Aangezien ik geen verschil in de netwerken in de ts kan vinden vroeg ik me af of jullie mij zouden kunnen adviseren in de beste keuze..

klopt het dat er andere prijskaartjes aan de verschillende modems hangen voor de verschillende netwerken? Over het tiscali netwerk is de goedkoopste modem 80e. Over het bbned netwerk kan ik daar niets over vinden. Is hier misschien een gratis modem te verkrijgen?

Zijn beide netwerken eveneens even stabiel?
Voor beide netwerken zijn er voorstanders te vinden. Als iemand met 1 van de 2 netwerken een probleempje onder vindt. Zal diegene dat afkraken, en het andere ophemelen (ook al lag het aan een foute modem keuze)

Ik heb beide netwerken gehad. En ik ben fan van Tiscali netwerk.

Tiscali compenseert als het mogelijk is 10% bovenop de adsl snelheid. En ook de achterliggende bedrijfsvoering loopt wat soepeler (en sneller).

Zelf heb ik goede ervaring met een Zyxel 2602HW, maar dan wel een zogenaamde 'Tiscali' variant (werkt ook bij andere providers!). Haal hele goede waardes: 13501/1164 voor een 12/1 abo.

edit:

3 op een rij voor Tiscali netwerk :+
Owja, of je modem nu 80 euro kost of gratis is, zou ik niet van je keuze aflaten hangen. Die paar tientjes wil je je niet voor ergeren.

Let wel op, dat je 'nooit' 24 mbit gaat halen, adsl2+ zal niet snel boven de 20 mbit uitkomen.

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 04-07-2006 15:43 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt jongens! snelle hulp! kan ik het meteen vandaag aanvragen!

even een offtopic vraagje:
zijn er mensen die een computer als router gebruiken? ik heb nu namelijk na mijn moden een computer router met smoothwall (linux) als besturingssysteem. Is het ook mogelijk om niet een modem kaart in te doen en hier de modem software op te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:51:

zijn er mensen die een computer als router gebruiken? ik heb nu namelijk na mijn moden een computer router met smoothwall (linux) als besturingssysteem. Is het ook mogelijk om niet een modem kaart in te doen en hier de modem software op te installeren?
Succes van je snelheid, hangt behalve van de lijnlengte. Ook van de combinatie, centrale & modem-chipset af. Dus of het verstandig is om een modem kaart er in te zetten...

Maar je kan je smoothwall router toch gewoon tussen je modem en de rest van het netwerk inzetten? Evt. kan je je modem als bridge instellen (zeg ik dat goed?), dan zorgt je modem voor het hardware gedeelte en je pc voor het software gedeelte.

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 04-07-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Met modem in bridge-modus moet dat inderdaad probleemloos lukken. Aan een modemkaart in de pc zou ik niet zo snel beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik trouwens de enige waar de zijn verbinding steeds een paar minuten eruit ligt
(ben mn brief met gebruikersgegevens kwijt en nu kan ik mytweak niet op om even te kijken :r

eindelijk weer eens wat te klagen sinds maanden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:51:

mhr-zip schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:58:
[...]

Succes van je snelheid, hangt behalve van de lijnlengte. Ook van de combinatie, centrale & modem-chipset af. Dus of het verstandig is om een modem kaart er in te zetten...

Maar je kan je smoothwall router toch gewoon tussen je modem en de rest van het netwerk inzetten? Evt. kan je je modem als bridge instellen (zeg ik dat goed?), dan zorgt je modem voor het hardware gedeelte en je pc voor het software gedeelte.
Net wat mhr-zip zegt, gewoon een modem in bridge zetten en een ethernet kaart (twee dus) in je smoothwall doen. Dan heb je op je smoothwall/firewall/linuxserver gewoon een ethernet interface met je externe IP (via DHCP verkregen) en is effectief hetzelfde als een modem kaart erin.

Scheelt je heel, heel veel sores ;)

Als je toch gaat bridgen zou ik de ZyXEL 2602R nemen (1 poorts), anders de 2602H (4-poorts) of HW (met WiFi). De beschikbare firmware voor de H & HW is net even iets beter voor mijn gevoel en wat ik lees dan die van de R, maar als bridge heb je daar helemaal geen enkel last van.

mhr-zip: het is niet mogelijk om de speciaal voor tiscali (de ISP!) ontwikkelde firmware te gebruiken in een door een andere ISP geleverde ZyXEL zoals van TweakDSL, Demon etc. Ze ontlopen elkaar niet heel gek veel meer momenteel die versies op wat default instellingen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:59:
ben ik trouwens de enige waar de zijn verbinding steeds een paar minuten eruit ligt
(ben mn brief met gebruikersgegevens kwijt en nu kan ik mytweak niet op om even te kijken :r

Nee, zoals je kunt lezen zijn er meer met dat of een soortgelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:59:

Gebruik je een router? Ik heb ook verbindingsproblemen, maar die hebben, zoals ik eerder heb vermeld in dit topic, te maken met mijn Linksys router. Met een andere router heb ik namelijk geen problemen. Ik heb inmiddels contact met Linksys over dit probleem. Heb vandaag een nieuwe firmware toegestuurd gekregen, een nieuwere dan op hun website te downloaden is. Heb die zojuist geinstalleerd, dadelijk even router wisselen en dan kijken of het probleem verholpen is.. ik zal de resultaten ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik zit nu draadloos op een ZyXEL 2602HW-61 modem, maar het lukt me niet om die poorten open te krijgen. Ik heb gewoon gedaan wat hier staat. Met me oude router had ik nooit problemen om me poorten open te zitten, ging redelijk simpel, maar ik ben al een tijdje aan het kloten en het wilt nog steeds niet lukken. Zelfs als ik de firewall uit zet lukt het nog niet. Ik snap er nu niks meer van. Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:14
Weet iemand hier waar het aan ligt dat meerderen (waaronder ik) problemen hebben? Ik zit nasa tv te kijken ivm de lancering en das geen doen met een verbinding die er elke 2 minuten uitknalt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

krietjur schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:49:
[...]

Gebruik je een router? Ik heb ook verbindingsproblemen, maar die hebben, zoals ik eerder heb vermeld in dit topic, te maken met mijn Linksys router. Met een andere router heb ik namelijk geen problemen. Ik heb inmiddels contact met Linksys over dit probleem. Heb vandaag een nieuwe firmware toegestuurd gekregen, een nieuwere dan op hun website te downloaden is. Heb die zojuist geinstalleerd, dadelijk even router wisselen en dan kijken of het probleem verholpen is.. ik zal de resultaten ook posten.
Welk type linksys heb je? Bij mij doen de problemen zich ook met mijn oude e-tech router en zonder router voor. Tweakdsl blijft echter ontkennen dat er een probleem is. Ook de uitgebreiden ping logs die ik stuurde worden afgedaan als "niet relevant".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
xileS schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:13:
Ik zit nu draadloos op een ZyXEL 2602HW-61 modem, maar het lukt me niet om die poorten open te krijgen. Ik heb gewoon gedaan wat hier staat. Met me oude router had ik nooit problemen om me poorten open te zitten, ging redelijk simpel, maar ik ben al een tijdje aan het kloten en het wilt nog steeds niet lukken. Zelfs als ik de firewall uit zet lukt het nog niet. Ik snap er nu niks meer van. Kan iemand mij verder helpen?
Vergeet de windows firewall niet....

En begin met de firewall op je ZyXEL even uitgeschakeld en dan de forward aan de gang krijgen. Als dat eenmaal werkt kan je aan de firewall rule beginnen en weet je waar je moet zoeken als het dan niet wil werken.

Die volgorde aangehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
ja, Blackie en M00Ntje zijn er ook al een tijdje mee bezig via irc, maar nog steeds zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Bor de Wollef schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:37:
[...]

Welk type linksys heb je? Bij mij doen de problemen zich ook met mijn oude e-tech router en zonder router voor. Tweakdsl blijft echter ontkennen dat er een probleem is. Ook de uitgebreiden ping logs die ik stuurde worden afgedaan als "niet relevant".
Ik heb de BEFSR41. Met een andere router en directe aansluiting geen problemen. Overigens durf ik nu voorzichtig te hopen dat de nieuwe firmware van Linksys ook werkt, want heb vanavond nog geen verbroken verbinding gehad.

Als echter je adsl het ook zonder router niet goed doet, en je bekabeling is in orde, dan lijkt het me wel duidelijk dat het probleem bij de adsl ligt.. altijd vervelend als er dan niet fatsoenlijk mee om wordt gegaan door de helpdesk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
xileS schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:14:
ja, Blackie en M00Ntje zijn er ook al een tijdje mee bezig via irc, maar nog steeds zonder succes
Ej.. ik zei toch dat ie het zou gaan doen xD

[00:18:40] <xileS> en opeens doet edonkey het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:11
Ik heb ook een aantal weken geleden tweakdsl aangevraagd, en nu heb ik een mail gekregen dat 4 juli mijn verbinding zou worden opgeleverd. Betekent dit dat hij al zou moeten werken?
Ik heb namelijk mijn modem nog niet binnen. Of komt die meestal wat later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Das toch eigenlijk best raar dat je een mail krijgt dat je verbinding is opgeleverd en hij het zou moeten doen, maar je bijbestelde modem is er nog niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Heeft er iemand ervaring met een TweakDSl aansluiting via Tiscali (het 12 Mbit abonnement) en een Speedtouch 585 ADSL modem? Ik wil gaan overstappen van Demon naar Tiscali en vroeg mij af of ik het modem kon blijven gebruiken.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
megatronics schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:36:
Heeft er iemand ervaring met een TweakDSl aansluiting via Tiscali (het 12 Mbit abonnement) en een Speedtouch 585 ADSL modem? Ik wil gaan overstappen van Demon naar Tiscali en vroeg mij af of ik het modem kon blijven gebruiken.
Modem werkt wel, is gewoon hetzelfde als de 716 maar dan zonder voip/telefoine poortjes.

Zit je toevallig nu bij Demon niet via BaByXL (=Tiscali) verbonden? Dan weet je dat het werkt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 05-07-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

bjck schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:42:
[...]

Modem werkt wel, is gewoon hetzelfde als de 716 maar dan zonder voip/telefoine poortjes.

Zit je toevallig nu bij Demon niet via BaByXL (=Tiscali) verbonden? Dan weet je dat het werkt ;)
Slimme opmerking, was ik vergeten te melden. ik zit momenteel via BBNed aangesloten bij Demon met een 6 mbit lijn (die in de praktijk een 8 mbit is)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de zyxel 2602R-61 modem. Nu heeft zyxel nieuwe firmware uitgebracht:

1. P2602RL-D1A
2. P2602RL-D3A

Welke moet ik nemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
bjck schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:58:
Das toch eigenlijk best raar dat je een mail krijgt dat je verbinding is opgeleverd en hij het zou moeten doen, maar je bijbestelde modem is er nog niet 8)
Het was een mail dat ze verwachten dat hij 04-07 opgeleverd zou worden. Kennelijk niet dus. :P Heb nog niets binnen voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
MADG0BLIN schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:32:
[...]

Het was een mail dat ze verwachten dat hij 04-07 opgeleverd zou worden. Kennelijk niet dus. :P Heb nog niets binnen voor de rest.
Hier net omgekeerd: eergisteren ontving TweakDSL de papieren voor een TweakDSLB10 (ADSL2) abonnement, gisteren kreeg ik een brief met inlog gegevens enzo, vandaag werd het modempakket afgeleverd. Ik had dus opgegeven dat ik pas in de 1e week van augustus wilde overstappen ivm met vakantie binnenkort, ben benieuwd.

Nou ja, heb even de Zyxel van Demon weggehaald en er botweg de net ontvangen Copperjet voor in de plaats gezet en....... dat werkt :) . Modem staat dus blijkbaar in bridge mode, doet ook 8/1 ADSL over ISDN, en de snelheid ligt nog wat hoger dan met de Zyxel ook. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik wil momenteel Tweak dsl 10 Mbit via Bbnet.. maar ben al 3 weken bezig met mailen naar de helpdesk.

Mijn postcode pakt hij niet op de site, fout in de database oid vertelde een medewerker.
Dit is door gestuurd naar Bbnet, ik moest maar even wachten tot ze het aangepast hadden.

Een week verder was er nog geen push gedaan vanuit Bbnet, en heb ik weer contact op genomen.
Ze zouden er na kijken, en kregen van Bbnet te horen dat 10 mbit ( adsl2 ) niet leverbaar is ( wel adsl 1) en adviseerde mij het 6 mbit pakket via tiscali!

Oke ook prima. maar omdat hij mijn postcode niet pakt! kan ik het niet bestellen.
na 2 weken over en weer mailen en wachten op de Push :S, kwamen ze er achter
dat ik geen 6 mbit (via tiscali) kan krijgen , Lekker snel na 3 weken, en vertelde ze mij
dat adsl via Bbnet tot 8 mbit wel leverbaar is

Ik vind 8 mbit prima! maar ik wil wel actie voordeel.

Heb nog geen internet en ben die hele tweak dsl nu al zat,
3 weken wachten en mailen en nog niks verder!

Het is dat die actie scherp is maar anders was ik allang verder gaan zoeken.

Of zijn er mensen zie nog een leuke provider weten met ook een mooie aanbieding
( via Bbnet netwerk liefst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:48

Jan20

CMJJKFE

Erg slecht van de helpdesk dat het zo lang moeten duren (anders even bellen gaat wat sneller).

Als het eenmaal werkt, dan hoef je er ook niet meer naar om te kijken!

Anders die 2 maanden test proberen kan je kijken of het je bevalt.

[ Voor 18% gewijzigd door Jan20 op 05-07-2006 17:31 ]

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
Jan20 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:29:
Erg slecht van de helpdesk dat het zo lang moeten duren (anders even bellen gaat wat sneller).

Als het eenmaal werkt, dan hoef je er ook niet meer naar om te kijken!

Anders die 2 maanden test proberen kan je kijken of het je bevalt.
Heb zojuist bericht gehad.. geen actie pakket voor mij!

Tweak Dsl kan dus wat mij betreft 3 hoog de boom in. :r 3 weken wachten, en dan tehoren krijgen dat de 2 acties niet beschikbaar zijn.!

ga wel weer naar Demon. ookal is het overgenomen.
heb er altijd prima internet gehad! kijk ik naar een jaar wel verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:00:
Ik heb de zyxel 2602R-61 modem. Nu heeft zyxel nieuwe firmware uitgebracht:

1. P2602RL-D1A
2. P2602RL-D3A

Welke moet ik nemen??
Je kan er geen verkeerde in doen, dus je zou het eigenlijk gewoon kunnen proberen. Maar even kijken welke lettercode je huidige firmware is in je modem en dezelfde zoeken bij ZyXEL. Dus heb je nu AJE.iets dan weer een AJE.iets zoeken.

Er staat op je modem toch ook welk type het is dat je hebt, die moet overeen komen gewoon.

De 2602RL-D1A is de analoge nieuwe 2602R en de D3A is de annexB versie. Maar vermoed dat jij een 2602R-61 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Nou, de firmware upgrade heeft gewerkt voor m'n Linksys router. Geen disconnects meer gehad, dus ik verklaar 'm voor genezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:24:
[...]

Je kan er geen verkeerde in doen, dus je zou het eigenlijk gewoon kunnen proberen. Maar even kijken welke lettercode je huidige firmware is in je modem en dezelfde zoeken bij ZyXEL. Dus heb je nu AJE.iets dan weer een AJE.iets zoeken.

Er staat op je modem toch ook welk type het is dat je hebt, die moet overeen komen gewoon.

De 2602RL-D1A is de analoge nieuwe 2602R en de D3A is de annexB versie. Maar vermoed dat jij een 2602R-61 hebt?
Dat klopt. Maar op de site van zyxel word ik ook niets wijzer.. Er staan alleen deze versies bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
http://www.demonsupport.nl/firmware/

Hier staatie wel tussen ;)

Je zal wel een RE.x firmware hebben nu en daar kan die AJI overheen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Laatst online: 22:14
Nou het is weer hopeloos hier, ik kan geen minuut verbonden blijven nu, alles al gereset, een fan op de modem gezet andere kabel naar isra punt.

Hebben meerdere last van disconnects? Want ik geloof nog steeds niet dat t aan mijn verbinding ligt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Weet iemand met wie het pakket van het modem verstuurd wordt? Is dat met TPG of een andere dienst? Heb namelijk nog steeds mijn modem niet, terwijl ik vanochtend dit mailtje kreeg:

Beste MADG0BLIN,

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van de TweakDSL orderverwerking voor
DSL verbindingen. Je ADSL aanvraag met ordernummer 1234 op postcode
****** is op 06-07-2006 opgeleverd. We gaan er van uit dat je nu
van de nieuwe internetverbinding gebruik kunt maken, mocht dit echter niet het
geval zijn, of mocht je nog vragen hebben over de (overige) diensten van TweakDSL,
dan kan je het beste telefonisch contact op nemen met de TweakDSL helpdesk op
telefoonnummer: 0900-8932543.

Beetje vreemde volgorde. Eerst opgeleverd, dan pas het modem. Bij mijn vorige verbindingen was het andersom. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MADG0BLIN schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:00:
Weet iemand met wie het pakket van het modem verstuurd wordt? Is dat met TPG of een andere dienst? Heb namelijk nog steeds mijn modem niet, terwijl ik vanochtend dit mailtje kreeg:

Beste MADG0BLIN,

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van de TweakDSL orderverwerking voor
DSL verbindingen. Je ADSL aanvraag met ordernummer 1234 op postcode
****** is op 06-07-2006 opgeleverd. We gaan er van uit dat je nu
van de nieuwe internetverbinding gebruik kunt maken, mocht dit echter niet het
geval zijn, of mocht je nog vragen hebben over de (overige) diensten van TweakDSL,
dan kan je het beste telefonisch contact op nemen met de TweakDSL helpdesk op
telefoonnummer: 0900-8932543.

Beetje vreemde volgorde. Eerst opgeleverd, dan pas het modem. Bij mijn vorige verbindingen was het andersom. :?
Heb je de helpdesk uberhaubt al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Bor de Wollef schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:01:
[...]

Heb je de helpdesk uberhaubt al gebeld?
Uiteraard. Daar konden ze me verder ook niet helpen. Was volgens hun nog even afwachten. Vond het gewoon een vreemde volgorde, dus denk vraag eens hier of dat bij anderen ook zo was.
Ik wil gewoon weer internetten thuis. :P Zit al 5 weken zonder. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn adsl modem wel eerder dan mijn verbinding. Die is vorige week opgeleverd, ik had alles al aangesloten maar toen ik het teste werkte het niet. Alles nagekeken, mijn pc stond ingesteld dat ie via dhcp zijn IP zou krijgen, maar ik kreeg bij netwerk connecties steeds "limited or no connectivity".

De helpdesk gebeld, blijkbaar had BBned een verkeerd profiel aangemaakt, BBned pikt dit normaal vrij snel op volgens hun, maar het duurde maximaal 2-5 werkdagen. 5 Werkdagen later, nog steeds niet. Nogmaals gebeld, wederom een probleem van BBned en wederom kan ik 2 tot 5 werkdagen wachten.

Erg matige gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:30:
Ik had mijn adsl modem wel eerder dan mijn verbinding. Die is vorige week opgeleverd, ik had alles al aangesloten maar toen ik het teste werkte het niet. Alles nagekeken, mijn pc stond ingesteld dat ie via dhcp zijn IP zou krijgen, maar ik kreeg bij netwerk connecties steeds "limited or no connectivity".

De helpdesk gebeld, blijkbaar had BBned een verkeerd profiel aangemaakt, BBned pikt dit normaal vrij snel op volgens hun, maar het duurde maximaal 2-5 werkdagen. 5 Werkdagen later, nog steeds niet. Nogmaals gebeld, wederom een probleem van BBned en wederom kan ik 2 tot 5 werkdagen wachten.

Erg matige gang van zaken.
Daarom ben ik ook voorstander van babyxl. Daar heb ik nog nooit gehoord van verkeerde profielen, of migraties naar de verkeerde provider _/-\o_ (Nee, ik heb ze zelf niet verzonnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:01

RC2

Resistance is futile

modem kwam hier de dag nadat het opgeleverd was, had al een tiscali verbinding liggen dus alles werkte al en modem staat onuitgepakt in de kast.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Modem werd hier gebracht door TPG. De aanvraag had ik dinsdags op de post gedaan, had donderdags (22-6) mail met de verwachte aansluitdatum (28-6), vrijdags kwam het modempakket (maar ik was niet thuis, daarom maandags in ontvangst kunnen nemen), direct aangesloten, werkte toen nog niet, later op de dag werkte het al wel. Modempakket wordt overigens niet door TweakDSL zelf verstuurd maar door BNS Data Logistics uit De Meern. Wellicht dat daar de oorzaak ligt van laat verstuurde modempakketten.. Bij mij ging het in elk geval subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik heb het zo rond 13 juni aangevraagd, kreeg de inlog gegevens op 23 juni, laatst nog eens gemailed, krijg ik te horen dat het nog eens 2 weken kan gaan duren, lekker dan... ook nog geen modem ontvangen.

Dit alles met non-linesharing 10mbit bbned abo.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoadKill21 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 08:00:
Ik heb het zo rond 13 juni aangevraagd, kreeg de inlog gegevens op 23 juni, laatst nog eens gemailed, krijg ik te horen dat het nog eens 2 weken kan gaan duren, lekker dan... ook nog geen modem ontvangen.

Dit alles met non-linesharing 10mbit bbned abo.
NLS bij de aanvraag duurt over het algemeen even lang, maar het komt wel eens voor dat het wat langer duurt door onze liefdevolle 3e partij 'partners' KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:32:
[...]

Precies, het is en blijft een wensdatum.. denk dat 90% rond deze datum opgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

Quakie

quakelen

Nog meer mensen last gehad vandaag?

Vanaf 11.42 geen internet tot iets na zessen, gewoon bijna een werkdag eruit :'( . Lijn knalt er nu om de zoveel seconden uit voor een paar seconden.. 'Na een F5 doet ie pagina het weer maar diverse downloads stoppen continue....

(omgeving rotterdam)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier Almelo, is het internet gewoon veel trager dan normaal, waarom weet ik niet
Download snelheid wil wel redelijk, maar het laden van pagina's duurt zo een paar secondes meer dan normaal.

Nu naar modem reset lijkt alles overgens weer normaal. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:44:
Nog meer mensen last gehad vandaag?

Vanaf 11.42 geen internet tot iets na zessen, gewoon bijna een werkdag eruit :'( . Lijn knalt er nu om de zoveel seconden uit voor een paar seconden.. 'Na een F5 doet ie pagina het weer maar diverse downloads stoppen continue....

(omgeving rotterdam)
Als ik me goed herinner heb je een verbinding via Tiscali. Er is een fiberbreuk geweest vandaag en dat duurt even als het goed kapot getrokken is voordat ze weer aan elkaar gelast kunnen worden door een lasploeg.

07-07-2006 | 01:15 – 18:35 | Rotterdam Spaanse Spolder (Rt-Spp), Rotterdam Schiedam (Rt-Sdm)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 19:16:
Hier Almelo, is het internet gewoon veel trager dan normaal, waarom weet ik niet
Download snelheid wil wel redelijk, maar het laden van pagina's duurt zo een paar secondes meer dan normaal.

Nu naar modem reset lijkt alles overgens weer normaal. :)
Dat klinkt als een individueel probleem met je lijn, niet gerelateerd dus aan Almelo of de ISP of de telco.

Erg handig dat iedereen z'n plaatsnaam geeft erbij, maar netwerk BBned of Tiscali is ook wel handig als andere erop moeten kunnen reageren met 'ik ook' of 'ik heb nergens last van'.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 07-07-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 22:22:
[...]

Als ik me goed herinner heb je een verbinding via Tiscali. Er is een fiberbreuk geweest vandaag en dat duurt even als het goed kapot getrokken is voordat ze weer aan elkaar gelast kunnen worden door een lasploeg.

07-07-2006 | 01:15 – 18:35 | Rotterdam Spaanse Spolder (Rt-Spp), Rotterdam Schiedam (Rt-Sdm)

[...]
Thx :) Netjes van Tiscali, dat ze het binnen een dag gefixt hebben.

Kan dit "naschokken" vertonen? Me lijn was een paar uur echt brak, continue disconnects...downloads die falen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:42:
[...]

Thx :) Netjes van Tiscali, dat ze het binnen een dag gefixt hebben.

Kan dit "naschokken" vertonen? Me lijn was een paar uur echt brak, continue disconnects...downloads die falen...
Vlak nadat het hersteld is wel, maar een uur later zou het over moeten zijn als het gat weer dicht geschept is en de fiber ligt weer rustig in de grond.

Waarschijnlijk heb je een Speedtouch die je herstart hebt tijdens de storing? Die schokt altijd wat na sowieso na een herstart.

En dat is waarschijnlijk je linesync die 'naschokt'? Want als je een fiberbreuk hebt naar een centrale toe heeft dat geen invloed op je linesync immers. Er gaat alleen geen bitje meer door je verbinding hen omdat het nergens uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 11:30:
[...]

Vlak nadat het hersteld is wel, maar een uur later zou het over moeten zijn als het gat weer dicht geschept is en de fiber ligt weer rustig in de grond.

Waarschijnlijk heb je een Speedtouch die je herstart hebt tijdens de storing? Die schokt altijd wat na sowieso na een herstart.

En dat is waarschijnlijk je linesync die 'naschokt'? Want als je een fiberbreuk hebt naar een centrale toe heeft dat geen invloed op je linesync immers. Er gaat alleen geen bitje meer door je verbinding hen omdat het nergens uit komt.
aha, ik heb geen herstart toen gedaan dus ga er maar vanuit dat het door het blootleggen komt...
Zal nu voor zekerheid even testfile downloaden van leaseweb, kijken of die nog in error eruit gaat.

edit: 1000mbit via standard ie manier.... snelheid beetje laag, maar komt door zonder download manager zeg ik maar... geen error.... zal wel goed opgelost zijn.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Quakie op 08-07-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 15:09

fjs

PSN: ftltc

Tjonge het duurt wel lang hoor voordat alle Tiscalli centrale's zijn omgebouwd naar ADSL2.
't Zal deze zomer wel niet meer lukken.

Is Assen (hoofdstad van Drenthe) zover van de bewoonde wereld :+

ik wil ook adsl2
ik wil ook adsl2
ik wil ook adsl2

Zo dat lucht op O-)

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funnyx
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31
Zijn er nog meer mensen in of rond Noordwijk waar internet niet meer werkt? M'n neefje zit op de Tiscali lijn en z'n internet lampje op z'n modem blijft rood branden. DSL lampje is wel gewoon groen.

Edit 16:20 Net op de Tiscali pagina :
"Momenteel kunnen abonnees die wonen in Apeldoorn, Deventer, katwijk ,lelystad, noordwijk problemen ondervinden met het tot stand brengen van een ADSL verbinding.

Tiscali is zich bewust van dit probleem en werkt aan een oplossing.
Wij verzoeken u vriendelijk om niets aan uw instellingen van uw computer te wijzigen."

[ Voor 50% gewijzigd door Funnyx op 08-07-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Funnyx schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:06:
Zijn er nog meer mensen in of rond Noordwijk waar internet niet meer werkt? M'n neefje zit op de Tiscali lijn en z'n internet lampje op z'n modem blijft rood branden. DSL lampje is wel gewoon groen.
Tiscali heeft storing momenteel op een netwerk gedeelte wat meerdere centrales heeft platgelegd. Noordwijk is er daar 1-tje van inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Zijn er mensen die een overstap hebben gemaakt van DSL & Bel naar ADSL2 en VoDSL?
Ik twijfel eraan om het te doen, vandaar dat ik het hier vraag.

VoDSL wordt niet meer nieuw uitgegeven, maar hoe zit het met bestaande gebruikers, ben je verplicht over te stappen naar VOIP als je naar ADSL 2 plus wil overstappen.

En hoe zit het met het "non linesharing" geeft nog dit problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:16:
[...]

T16 hier
Zit 3km van de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:16:
[...]

T16 hier
Zit 3km van de centrale
-----------------
Vrijdag via de HD een ander type zyxel 2602hw-61c ontvangen.
Vorige type liep constant vast na een aantal uur bij een beetje xboxlive
Nu nog geen enkele disconnect meer gehad , of vastloper

Als dit het was hulde aan de HD voor het regelen.
Mits het goed blijft natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 19:10

Magic666

No one's neighbour!

bjck schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:16:
[...]

Tiscali heeft storing momenteel op een netwerk gedeelte wat meerdere centrales heeft platgelegd. Noordwijk is er daar 1-tje van inderdaad.
neefje van Funnyx meldt zich weer :)

Probleem in Noordwijk lijkt opgelost te zijn :)

De vraag is natuurlijk: als er een storing is... waar kun je dan de info daarvan vinden? Tweak is er niet in het weekend, heeft tiscali ook een teletext pagina (net zoals xs4all)?

dlsnelheid is wel iets "langzamer" 2.16 MB/sec ipv de standaard 2.23 :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Magic666 op 08-07-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
't Staat gemeld op de storings/mededelingen pagina op tiscali.nl, maar zelfs daar niet altijd.

Heeft 'neefje' een TweaDSL abonnement via het Tiscali netwerk of een aansluiting via Tiscali zelf? Soms kunnen storingen ook ISP gerelateerd zijn maar meestal (en deze ook niet) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

"neefje" heeft zelfde als ik (Tweakdsl via Tiscali) maar woont een paar kilometer verderop, gehucht genaamd Leiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik snap niet meer wie z'n neefje nu waar woont en waar woont 'wie' dan :?

Noordwijk en Katwijk hadden er last van. Je zou misschien net in Leiden kunnen wonen en aan een centrale van Katwijk hangen. Maar volgensmij komt dat niet voor gezien de afstand en de stads/postcode grenzen daar.

Och, het werkt weer voor de Noordwijkse leech posse :+

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 09-07-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 17:23:
[...]

-----------------
Vrijdag via de HD een ander type zyxel 2602hw-61c ontvangen.
Vorige type liep constant vast na een aantal uur bij een beetje xboxlive
Nu nog geen enkele disconnect meer gehad , of vastloper

Als dit het was hulde aan de HD voor het regelen.
Mits het goed blijft natuurlijk
----------

DUS TOCH veel te vroeg gejuigd
Daarnet was het alweer feest
een aantal Disconnects achterlekaar
Begin er niet goed van te worden zo langzamerhand
:( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

bjck schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:58:
Ik snap niet meer wie z'n neefje nu waar woont en waar woont 'wie' dan :?

Noordwijk en Katwijk hadden er last van. Je zou misschien net in Leiden kunnen wonen en aan een centrale van Katwijk hangen. Maar volgensmij komt dat niet voor gezien de afstand en de stads/postcode grenzen daar.

Och, het werkt weer voor de Noordwijkse leech posse :+
boeit ook niet wie waar woont ;)

Dat laatste is idd het belangrijkste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Smarron

The bend

Gisteravond lag de verbinding er ook uit (voor het eerst btw!). Heeft volgens mij 3 uurtjes geduurd ofzo. Was in Ede btw.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smarron schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:45:
Gisteravond lag de verbinding er ook uit (voor het eerst btw!). Heeft volgens mij 3 uurtjes geduurd ofzo. Was in Ede btw.
En weer geen netwerk vermeld..... (volgens mij Tis).

Kunnen we afspreken dat iedereen die iets meld over storing of problemen die misschien niet specifiek alleen je eigen lijn betreft (dus geen linesync problemen, daar doel ik niet op) de volgende dingen vermeld:

• Woonplaats (of zelfs met specifieke centrale naam/afkorting).
• Netwerk (Tiscali of BBned).

Maakt het een stuk duidelijker voor de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeuwarden
Centrale centrum
Tiscali :( :( :( :( :( :( :( :(
verbinding flikkert er weer constant uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:48

Jan20

CMJJKFE

Bel Tweakdsl eens zou ik zeggen? Aan zulke reply's van jouw hebben we hier natuurlijk niks.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel gewoon ff, word je lijn meteen gecheckt. Tis heeft geen onderbreking, zover er bekend is. Wellicht laswerk omdat 1v/d moronbedrijf de kabels eruit getrokken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Laatst online: 08:16
Mister_T schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:51:
Zijn er mensen die een overstap hebben gemaakt van DSL & Bel naar ADSL2 en VoDSL?
Ik twijfel eraan om het te doen, vandaar dat ik het hier vraag.

VoDSL wordt niet meer nieuw uitgegeven, maar hoe zit het met bestaande gebruikers, ben je verplicht over te stappen naar VOIP als je naar ADSL 2 plus wil overstappen.

En hoe zit het met het "non linesharing" geeft nog dit problemen?
Ja, die stap heb ik gemaakt, van 8mbit dsl&bel naar ADSL2 met VoDSL.
Kost je 85 euro ofzo.
Internet heeft er ongeveer een week uitgelegen en VoDSL meer dan een maand (doet het nog steeds niet, maar ik moet er nog even mee bezig na de laatste tips van Tweak.)
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.