Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hop 6 vind ik een beetje hoog maar er valt weinig te zien zo
1 <1 ms 1 ms 1 ms ST716.lan [192.168.1.254]
2 42 ms 58 ms 49 ms nag12.asd-inx.tisdsl.cambrium.net [84.245.45.129
3 40 ms 57 ms 51 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]
4 58 ms 49 ms 58 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]
5 48 ms 59 ms 52 ms core4-eth1.tc2.cambrium.net [217.19.16.4]
6 67 ms 66 ms 71 ms ge4-0.e600-2.ams1.true.nl [213.239.156.125]
7 54 ms 62 ms 70 ms 217.75.99.81
8 99 ms 81 ms 83 ms ge1-sto.cr1.hy-sto.se.p80.net [82.96.2.81]
9 227 ms 238 ms 231 ms 213.228.228.225
10 243 ms 249 ms 259 ms ten8-1.sjc-76cb-1b.ntwk.msn.net [207.46.33.89]
11 240 ms 243 ms 254 ms ten2-3.by2-76c-1b.ntwk.msn.net [207.46.33.22]
12 259 ms 253 ms 254 ms 10.22.50.5

Al lijkt het al bijna opgelost te zijn.
/dev/null
FFS

Ja, dit begint zwaar irritant te worden. Is al duidelijk wat er aan de hand is?Yapser schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:49:
Sign on.. disconnect! Sign on.. disconnect! Uw bericht kan niet afgeleverd worden!
FFS
Als het de netwerk koppeling(en) is tussen TweakDSL en de servers van MSN maakt het niet uit via welke telco je bent aangesloten natuurlijkNLsandman schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:56:
Hier ook msn disconnects op een tiscali lijn.
Om packetloss te zien moet je de de doelhost kunnen pingen en dat gaat bij MS vaak niet. Een router pingen geeft (of kan) vaak een oneerlijk beeld geven. Servers iets minder kans op omdat die, in tegenstelling tot routeres, vaak geen maximum hebben of prioriteit aan pings antwoorden per seconde.Hop 6 vind ik een beetje hoog maar er valt weinig te zien zo
Installeer eens (of gebruik eigenlijk) winmtr, dan kan je packetloss makkelijker zichtbaar maken.
Klein stukje terug lezen is niet heel moeilijkEl Cid schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:01:
[...]
Ja, dit begint zwaar irritant te worden. Is al duidelijk wat er aan de hand is?
Chutney in "Het grote TweakDSL topic - Deel 22"
[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 15-06-2006 22:36 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Gewoon pathping in de commandlinebjck schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:35:
[...]
Als het de netwerk koppeling(en) is tussen TweakDSL en de servers van MSN maakt het niet uit via welke telco je bent aangesloten natuurlijk
[...]
Om packetloss te zien moet je de de doelhost kunnen pingen en dat gaat bij MS vaak niet. Een router pingen geeft (of kan) vaak een oneerlijk beeld geven. Servers iets minder kans op omdat die, in tegenstelling tot routeres, vaak geen maximum hebben of prioriteit aan pings antwoorden per seconde.
Installeer eens (of gebruik eigenlijk) winmtr, dan kan je packetloss makkelijker zichtbaar maken.
Rix/Port80 of MSN zelf adverteert routes verkeerd. Zoals jullie weten is binnen BGP in eerste instantie de adverterende partij verantwoordelijk voor de route die het verkeer neemt. De adverterende partij kan eenvoudig voorkeursroutes zetten, terwijl de ontvangende partij daar meer geklooi voor moet doen.El Cid schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:01:
Is al duidelijk wat er aan de hand is?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik had er hier ook last van eergister, totdat ik er achter kwam dat mn modem in de zon stond.. Oververhit dus.. ik heb hem vervolgens in de schaduw gezet en alle problemen waren over..Chutney schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:45:
[...]
Blijft maar achter elkaar disconnecten, zo gaat het maken van huiswerk ook niet echt![]()
Maar even zonder grappen of grollen, zijn er meer mensen die last hebben van een knipperlicht effect met de connetie naar MSN? Rond de avonduren lijkt het aantal disconnects toe te nemen.
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Dat geeft al een oplossing, de partijen dienen hun routes goed te adverteren, zodat wij geen problemen mee hebben. Zouden wij dit kenbaar kunnen maken aan MSN of dient de provider dit te regelen?Burne schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:06:
[...]
Rix/Port80 of MSN zelf adverteert routes verkeerd. Zoals jullie weten is binnen BGP in eerste instantie de adverterende partij verantwoordelijk voor de route die het verkeer neemt. De adverterende partij kan eenvoudig voorkeursroutes zetten, terwijl de ontvangende partij daar meer geklooi voor moet doen.
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
Mijn Broer heeft Chello en die heeft daar ook last van , ikzelf (via BBned) niks van gemerkt (gebruik Trillian) .mariov123 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:06:
[...]
Ik heb er ook last van..
Heb ook Tweakdsl (BBNED)..
Mischien hebben de mensen die een tweakdsl Tiscali lijn hebben er geen last van ????
MSN ligt wel vaker te zieken (vaker dan icq) heb ik gemerkt .
\o// neem van mij aan dat mijn PC goed gekoeld is, hahaha is wel een goeie van jedadj schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:59:
[...]
Ik had er hier ook last van eergister, totdat ik er achter kwam dat mn modem in de zon stond.. Oververhit dus.. ik heb hem vervolgens in de schaduw gezet en alle problemen waren over..
Maar yeps, zojuist weer er af gekickt.
Ben je al verder dan moi, ik zit na 2 weken nog steeds zonder ip-adres en dus ook connectie.SteveV schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 08:42:
Zo even een update van mijn kant.
Ik krijg nu schijnbaar wel een ipadres op mijn modems (1 tegelijk uiteraard) maar verbinding maken lukt nogsteeds niet helaas.
Het lijkt wel of ik geen DNS krijg toegewezen aangezien ik connectie kan maken met een bepaalde ftp server( 2 stuks van de tig die ik geprobeerd heb), maar ook weer niet met allemaal.
Pingen naar web adressen lukt ook niet.
Heel vaag allemaal ik weet nu ook niet echt wat ik moet gaan vertellen tegen de helpdesk.
Iemand die mij advies kan geven waar ik het nu moet gaan zoeken ?
Vind het meest irritante nog wel dat je niks meer hoort van BBNed/TweakDSL.
Al twee mailtjes naar TweakHelpdesk verstuurd maar daar komt niet meer uit dan: "we hebben het aangemeld bij BBNed en zijn in afwachting van hun reactie".
Ben benieuwd of TweakDSL wel gaat reageren wanneer ik auto-afboekingen ga terugboeken.
Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.
Ik kan sinds gister online komen via mijn Copperjet 816-2P, maar via mijn speedtouch (hangt een vast ip adres aan het macadres) krijg ik dus dat vaste ip maar geen dns oid.JeanJeremy schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 08:46:
[...]
Ben je al verder dan moi, ik zit na 2 weken nog steeds zonder ip-adres en dus ook connectie.
Vind het meest irritante nog wel dat je niks meer hoort van BBNed/TweakDSL.
Al twee mailtjes naar TweakHelpdesk verstuurd maar daar komt niet meer uit dan: "we hebben het aangemeld bij BBNed en zijn in afwachting van hun reactie".
Ben benieuwd of TweakDSL wel gaat reageren wanneer ik auto-afboekingen ga terugboeken.
Heb nu een mailtje uitstaan naar de helpdesk om het vaste ip eraf te halen en een nieuwe toe te wijzen die wel werkt op mijn nieuwe centrale (aangezien ik 30km verderop ben gaan wonen).
Ik hoop dat dat gaat werken.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Je pc wel maar je adsl modem ook?Chutney schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 08:16:
[...]
\o// neem van mij aan dat mijn PC goed gekoeld is, hahaha is wel een goeie van je![]()
Maar yeps, zojuist weer er af gekickt.
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Hangt er vanaf of je meteen de goede krijgt, maar op zich moet het binnen een uur of twee wel geregeld zijn.fZeroNewbie schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:46:
Ik heb ook een aanvraag ingedient voor een vast ip adres. iemand een idee hoelang dat doorgaans duurt?
Verwijderd
mijn modem staat diep weggestopt in de meterkast (waar het ook droog is anders zou dat het kunnen zijn) en de disconnects gaan voor het leven!!dadj schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:40:
[...]
Je pc wel maar je adsl modem ook?(niet dat er zon is vandaag...)
sign in, audio verbinding stilte, sign off en dat binnen 5 minuten, word je schijt ziek van
maarja het is echt ook alleen met msn... dus het zal wel... dan maar geen msn, ook rustig
Ik had hem binnen een dag mits je gelijk alles toestuurd wat ze nodig hebben.fZeroNewbie schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:46:
Ik heb ook een aanvraag ingedient voor een vast ip adres. iemand een idee hoelang dat doorgaans duurt?
Mac adres van je modem
Naam en Klantnummer etc.
Hoor trouwens net van de zeer vriendelijke helpdesk dat er problemen zijn met het toekennen van vaste ipadressen op de CambriumA4.
Dus als je daar op zit is het volgens mij nog niet mogelijk maar er word aan gewerkt.
via dhcp is het redelijk vast.Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:14:
Een vast ip moet je aanvragen en krijg je niet default
Als je het aanvraagt krijg je een "vast" ip alhoewel vast ook nog een relatief begrip is.
Maar in ieder geval meer zekerheid als via dhcp.
Ik heb sinds eind oktober 2005 een vast IP-adres. De reverse DNS-entry hiervan heb ik ook laten aanpassen.SteveV schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:26:
[...]
via dhcp is het redelijk vast.
Als je het aanvraagt krijg je een "vast" ip alhoewel vast ook nog een relatief begrip is.
Maar in ieder geval meer zekerheid als via dhcp.
Gaat gewoon goed, tenzij ik een netwerkkaart met een ander MAC-adres aansluit op het modem.
En ik heb beide ww al geprobeerd, die van Mijn tweak en die voor email, maar geen van beiden kunnen verbinding maken. Geprobeerd op news.tweaknews.nl en news.tweakdsl.nl.
Doe ik wat verkeerd of kan ik buiten mijn echte adres nergens anders inloggen ?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Je kan vanaf een ander ip adres (lees andere provider) niet downloaden van usenet.Smarron schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:32:
Doe ik wat verkeerd of kan ik buiten mijn echte adres nergens anders inloggen ?
De login gegevens zijn puur alleen voor mijn tweak en mail.
Een los abo op tweaknews kon volgens mij wel, en daar zit het verschil dus in.
TweakDSL-abonnees hebben automatisch toegang tot TweakNews (zonder logingegevens).Smarron schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 18:49:
Ok, dat is duidelijk.
Een los abo op tweaknews kon volgens mij wel, en daar zit het verschil dus in.
Morgen die PC maar even snel verhuizen en dan verder gaan op het nieuwe adres.
Ik zit nu 2 weken zonder internet na de "oplevering" maar verder dan een call bij BBNed omdat ik geen ip-adres krijg gebeurd er niet.
Dit is echt frustrerend

Hmm raar bij mij was het toch echt binnen een paar dagen opgelost.JeanJeremy schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 02:25:
iemand een idee wat "normale" wachttijden zijn voor BBNed iets opgelost krijgt ?
Ik zit nu 2 weken zonder internet na de "oplevering" maar verder dan een call bij BBNed omdat ik geen ip-adres krijg gebeurd er niet.
Dit is echt frustrerend
Ook ik ben verhuist en kreeg geen vast ip adres.
Vervolgens was mijn vaste ip ook fout omdat die schijnbaar over een andere nrp liep.
Dus ik had 2 problemen en toch binnen een paar dagen gefixed.
Ik heb nu 2 adsl abo's, namelijk xs4all 1500/256 (over isdn) en tweakdsl 10000/1000 (analoog).
Ik heb de speedtouch 546i die voor xs4all gebruikt wordt ingesteld op 192.168.1.100 met als dhcp range 192.168.1.110 t/m 192.168.1.120. De pc krijgt dan ook de volgende gegevens.
IP-Adres: 192.168.1.110
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.100
DNS: 192.168.1.100
Ik krijg hier dus gewoon internet op alles werkt 100%.
Nu heb ik de copperjet 1616-2p voatm ingesteld op 192.168.1.200 met als dhcp range 192.168.1.210 t/m 192.168.1.220. De pc krijgt de volgende gegevens.
IP-Adres: 192.168.1.210
Gateway: 192.168.1.200
DNS: 192.168.1.200
Lijkt allemaal goed denk je, maar ik krijg hier dus geen internet verbinding mee. Pas als ik dhcp server uitschakel en het externe ip toegewezen krijg aan me pc 84.x.x.x. dan werkt internet pas.
Ik gebruik de laatste firmware.
Iemand een oplossing?
Verwijderd
Wat voor gegevens staan nu er dan bij je in mijn.tweak ?JeanJeremy schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 02:25:
iemand een idee wat "normale" wachttijden zijn voor BBNed iets opgelost krijgt ?
Dit is echt frustrerend
Je hebt je modem bij WAN in bridge gezet. Je moet daar een ander profiel aanmaken om hem als router te laten werken.dannyreuser schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:57:
Ik heb maandag TweakDSL aangevraagd en vandaag het modem + inlogggevens ontvangen. Tot mijn verbazing deed internet het al. Allemaal prima 10mbit tweakdsl bbned. Hierbij het 1616-2p modem aangevraagd, maar nu komt het probleem. Ik krijg de dhcp server niet goed aan de praat.
Ik heb nu 2 adsl abo's, namelijk xs4all 1500/256 (over isdn) en tweakdsl 10000/1000 (analoog).
Ik heb de speedtouch 546i die voor xs4all gebruikt wordt ingesteld op 192.168.1.100 met als dhcp range 192.168.1.110 t/m 192.168.1.120. De pc krijgt dan ook de volgende gegevens.
IP-Adres: 192.168.1.110
Gateway: 192.168.1.100
DNS: 192.168.1.100
Ik krijg hier dus gewoon internet op alles werkt 100%.
Nu heb ik de copperjet 1616-2p voatm ingesteld op 192.168.1.200 met als dhcp range 192.168.1.210 t/m 192.168.1.220. De pc krijgt de volgende gegevens.
IP-Adres: 192.168.1.210
Gateway: 192.168.1.200
DNS: 192.168.1.200
Lijkt allemaal goed denk je, maar ik krijg hier dus geen internet verbinding mee. Pas als ik dhcp server uitschakel en het externe ip toegewezen krijg aan me pc 84.x.x.x. dan werkt internet pas.
Ik gebruik de laatste firmware.
Iemand een oplossing?
Hier een linkje naar een goede uitleg met plaatjes! (816 is gelijk aan 1616 gewoon)
http://www2.internl.net/s...lmodems/cjt816_6/index.it
Is het niet veel simpeler om er gewoon een losse (wifi)router achter te hangen??? heb je ook meteen wireless in huis..bjck schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:01:
[...]
Je hebt je modem bij WAN in bridge gezet. Je moet daar een ander profiel aanmaken om hem als router te laten werken.
Hier een linkje naar een goede uitleg met plaatjes! (816 is gelijk aan 1616 gewoon)
http://www2.internl.net/s...lmodems/cjt816_6/index.it
Deze dingen staan eigenlijk in de verkeerde volgorde. (zie onder)dannyreuser schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 18:09:
danku bjck werkt perfect nu, ff uitvogelen hoe portforwarding nu werkt aangezien hij nu de firewall heeft ingeschakeld
Dat wilde ik ook nu gaan schrijven zojuist. Laat hem in bridge en hang er een Linksys WRT54GL achter, dat scheelt je een hele hoop gedoe met port-forwardings etc etc. De CJT is niet echt gemakkelijk in de webinterface om iets te veranderen, maar het leert/went vanzelf natuurlijk.dadj schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:43:
[...]
Is het niet veel simpeler om er gewoon een losse (wifi)router achter te hangen??? heb je ook meteen wireless in huis..
En als je VoIP wil gaan gebruiken (niet VoATM) moet je hem sowieso als router gebruiken.

Dat is zeer netjesSmarron schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:50:
Ik heb echt niks te klagen over Tweakdsl tot nu toe!
[afbeelding]
Ik ben benieuwd als ik over een maand of wat ga upgraden wat ik ga halen qua snelheid.
Volgens de postcode check zit ik op 173 meter en line attenuation zegt 4 dus laat zeggen dat ik op 250~300 meter zit.
hier is het net zoSmarron schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:50:
Ik heb echt niks te klagen over Tweakdsl tot nu toe!
[afbeelding]
You are NIJL-ed!
of topic:
Welke bandwidth monitor gebruik je Smarron?
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
das newsleecher statistiek..mwoe schreef op zondag 18 juni 2006 @ 18:15:
Beetje erg
of topic:
Welke bandwidth monitor gebruik je Smarron?
You are NIJL-ed!
Thanks!
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Voor een beetje leuk bereik zou ik persoonlijk een Vigor600 bestellen bij tijdhof
Idd, de interne van newsleecher. Ik gebruik ook altijd Winbar met ingebouwde DU meter, maar die geeft altijd meer aan dan in werkelijkheid. Die van newsleecher is behoorlijk nauwkeurig!
Nee, geen kaartje zit erbij. Ik heb toevallig ook een Asus WLAN kaart besteld, wel een PCMCIA-vorm voor de laptop. Ben benieuwd of die dingen een beetje goed zijn, want ze zijn echt cheap!xileS schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:03:
Ik heb pas TweakDSLT6 besteld, met de Zyxel P-2602HW, maar daar krijg je zeker geen wlan netwerkaart bij? Ik heb deze op het oog, die lijkt me wel goed of kan ik beter een andere nemen?
Nu ben ik een beetje aan het twijfelen. omdat het toch een contract van 2 jaar is.
nu maakt mij dit niet zo veel uit. zit nu ook ruim 2 jaar bij Demon. ( wat mij echt prima bevallen is, maar de overname en eventuele prijsverhoging zie ik toch niet zo zitten).
maar hoe meer topics ik hier lees. hoe meer ik lees over de administratie rommel bij tweak.
Ik wil dus graag weten als er mensen zijn die hier nog veel last van hebben. of dat tweak nu alles beter geregeld heeft. Want zin in steeds te bellen ect heb ik ook geen zin in. Wil wel een provider die alles netjes voor elkaar heeft.
Ook wil ik graag weten hoe de verbinding is? Bij demon had ik tijdens online gamen een ping van 8/15 in sommige servers, waar vrienden van mij een ping van 35 hadden (kpn/chello).
Mijn nieuwe huis staat 600 meter van de centrale.( ouwe rond de 3 km)
Ik heb ook de overstap van Demon naar TweakDSL gemaakt (ook de 10/1 verbinding) maar wacht nu nog op het overzetten van de verbinding.
[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 19-06-2006 10:02 ]
Verwijderd
Hoe lang duurt het normaal gesproken (als er niets fout gaat) ongeveer voordat je lijn operationeel is nadat je hem aangevraagd hebt?
Bij mij binnen 3 weken (leeg koper) alleen het daadwerkelijk werkend krijgen van je lijn duurt vervolgens nog eens 3 weken (and still counting)Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:35:
Beste mensen,
Hoe lang duurt het normaal gesproken (als er niets fout gaat) ongeveer voordat je lijn operationeel is nadat je hem aangevraagd hebt?
Mijn ervaring is dat de helpdesk van Tweak vriendelijk is en met de meeste basis dingen kunnen ze je snel helpen. Het wordt alleen wat minder als je een echt probleem hebt en ze het moeten doorzetten naar 2e lijnssupport bij BBNed. BBNed helpdesk vind ik er errrrugh traag. Wacht nu al 2,5 week op ze na oplevering en nog steeds 0,0 reactie. TweakHelpdesk weet niet meer te melden dan dat ze wachten op terugkoppeling van BBNed. JAAAA!!!!!!! ik ookPassie-m schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:23:
Ik wil dus graag weten als er mensen zijn die hier nog veel last van hebben. of dat tweak nu alles beter geregeld heeft. Want zin in steeds te bellen ect heb ik ook geen zin in. Wil wel een provider die alles netjes voor elkaar heeft.
[ Voor 54% gewijzigd door JeanJeremy op 19-06-2006 13:46 ]
Winbar telt gewoon op een andere plek de packetjes... Dusja, das niet het netto verkeer maar meer richting het bruto verkeer wat langskomt. (en natuurlijk afgerond wat bij 1,06 mb/s er vervelend is)Smarron schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:47:
[...]
Idd, de interne van newsleecher. Ik gebruik ook altijd Winbar met ingebouwde DU meter, maar die geeft altijd meer aan dan in werkelijkheid. Die van newsleecher is behoorlijk nauwkeurig!
[...]
Nee, geen kaartje zit erbij. Ik heb toevallig ook een Asus WLAN kaart besteld, wel een PCMCIA-vorm voor de laptop. Ben benieuwd of die dingen een beetje goed zijn, want ze zijn echt cheap!
Ik heb mijn modem al een reset gegeven, alsmede mijn router. Dit hielp niets.
Op de storingspagina van Tweak staat niets vermeld over een mogelijke storing of zo.
Meer mensen met dit probleem?
Oja, ik heb een B10 abbonnement via BBNed
Heb je al contact opgenomen met TweakDSL? Dat lijkt me de eerste plek om te vragen namelijk.nrdnmg schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:56:
Sinds vanmiddag is mijn downloadsnelheid ineens met 90% afgenomen, ik zit nu op ongeveer 105 kb/s in plaats van 1050 kb/s.
Ik heb mijn modem al een reset gegeven, alsmede mijn router. Dit hielp niets.
Op de storingspagina van Tweak staat niets vermeld over een mogelijke storing of zo.
Meer mensen met dit probleem?
Oja, ik heb een B10 abbonnement via BBNed
Copy paspoort en een copy van een recente telefoonrekeningkrietjur schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:55:
Heb zojuist TweakDSL aangevraagd. Op het laatst kreeg ik de mogelijkheid een PDF-je met de aanvraag te downloaden en uit te printen. Nu heb ik lekker handig direct op dat linkje geklikt, en kon vervolgens met geen mogelijk terug om te kijken wat er verder allemaal op dat schermpje stond. Ik las al wel snel dat je niet moest vergeten bepaalde dingen mee te sturen met de aanvraag. Wat moet ik allemaal meesturen?
Copy telefoonrekening.. da's niet handig, want ik heb geen telefoonrekening nog. Heb pas sinds vandaag m'n aansluiting van de KPN
Vast wel (zou er wel even een briefje bij doen). Volgens mij is het alleen maar om te controleren dat het nummer inderdaad op jouw naam staat en je geen ADSL aan het aanvragen bent voor bv de buurman die dat helemaal niet wil.krietjur schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:59:
Ah oke, thanks.
Copy telefoonrekening.. da's niet handig, want ik heb geen telefoonrekening nog. Heb pas sinds vandaag m'n aansluiting van de KPN. Zou een copy van het contract van KPN ofzo ook voldoen ?
Oh, dat kan leuk worden als ik bij een aanvraag bij TweakDSL doe. De telefoonlijn staat op naam van mijn vrouw.Bor de Wollef schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:11:
[...]
Vast wel (zou er wel even een briefje bij doen). Volgens mij is het alleen maar om te controleren dat het nummer inderdaad op jouw naam staat en je geen ADSL aan het aanvragen bent voor bv de buurman die dat helemaal niet wil.
Laat je toch je vrouw de aanvraag invullen ?fractal schreef op maandag 19 juni 2006 @ 20:36:
[...]
Oh, dat kan leuk worden als ik bij een aanvraag bij TweakDSL doe. De telefoonlijn staat op naam van mijn vrouw.
Mooi niet, die heeft daar helemaal geen zin in. We houden tot beider tevredenheid onze hobbies behoorlijk gescheiden
Dat ga ik voor TweakDSL niet aanpassen, maar met de juiste rekening erbij en een korte uitleg zullen ze 'm wel snappen schat ik. Ik zal veiligheidshalve wel wat extra speling tussen aanvraag en opzegging bij Demon inbouwen.
Het gaat om de exacte tenaamstelling van de telefoonaansluiting. Die mag afwijken van de naam van de aanvrager. Het adres mag niet afwijken, en het nummer moet er bij staan. Na het invullen van een contract krijg je nog een bevestiging, met daarin het telefoonnummer. Die volstaat ook. Naam, adres, telefoonnummer. Als je dat op papier van KPN hebt is het goed.krietjur schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:59:
Zou een copy van het contract van KPN ofzo ook voldoen ?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Nope, ik heb alleen via de website een aanvraag ingediend. 1,5 week later online zonder bevestigings info te hoeven opsturen. ^_^Bor de Wollef schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:19:
Zo ver ik weet vraagt bijna elke ISP een copy van een telefoonrekening. Demon in ieder geval ook.
De exacte tenaamstelling is alleen van belang voor nummerportering lijkt me. En met een net aangesloten KPN lijn (of net verhuisd) is dat financieel niet handig om een nummer dan te porteren. Je zit bij een nieuwe aansluiting minimaal voor 12 maanden aan KPN vast immersBurne schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:51:
[...]
Het gaat om de exacte tenaamstelling van de telefoonaansluiting. Die mag afwijken van de naam van de aanvrager. Het adres mag niet afwijken, en het nummer moet er bij staan. Na het invullen van een contract krijg je nog een bevestiging, met daarin het telefoonnummer. Die volstaat ook. Naam, adres, telefoonnummer. Als je dat op papier van KPN hebt is het goed.
Bijvoegen van een telefoon nota (of contract) is vaak voor controle, meer niet. Dat er niet het verkeerde adres of nummer door een tikfout ontstaat. Als je 'kaal-koper' aanvraagt is die controle er zelfs niet.
Hiervoor had ik 12mbit abo bij xs4all, via isdn daarmee haalde ik 930kb/s / 80kb/s scheelt dus wel iets, ik heb nu xs4all laten omzetten naar 1.5/256 en een nieuw TweakDSLB10 scheelt me in de maand zo'n 20,- .
Trouwens volgens mijn modem (copperjet 1616-2p) kan hij max intrainen op:
Rx Attn DR 10123600
Vervolgens trained hij in op:
Tx Bit Rate 1021200 upload
Rx Bit Rate 9302400 download
kan ik nog wat fine tunen aan het modem of valt hier weinig aan te veranderen? Het modem zit met < 10cm telefoon kabel direct op het ISRA punt. En ik heb de laatste firmware, met VoIP.
[ Voor 58% gewijzigd door koekkoek op 20-06-2006 14:30 ]
Gebruik je dezelfde gegevens voor de newsserver als voor Mijn Tweak? Ik kan namelijk geen verbinding krijgen als ik die gegevens gebruik. En heb verder ook geen gegevens gehad.Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:53:
Mijn verbinding is inmiddels al opgeleverd. 8 threads full speed downloaden is echt lekkerAl met al is het snel gegaan. Gisteren gebeld wanneer de oplevering zou zijn en vanmorgen om ongeveer 9 uur had ik al sync op de lijn. Nog geen minuut later werkte de verbinding.Downtime is in totaal 2 minuten oid geweest. Erg netjes tot nu toe.
Voor de nieuwsserver heb je GEEN logingegevens nodig.dannyreuser schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:59:
[...]
Gebruik je dezelfde gegevens voor de newsserver als voor Mijn Tweak? Ik kan namelijk geen verbinding krijgen als ik die gegevens gebruik. En heb verder ook geen gegevens gehad.
Met newsleecher trek ik gewoon 8 threads vol. Heb je de server properties wel aangepast (kan best default op 3 threads staan).dannyreuser schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:24:
Ok, bedankt hij doet het nu wel idd alleen niet meer dan 3 threads? de rest blijft op idle staan, ik gebruik grabit 1.6.2 build 940 iemand hetzelfde probleem?
Ik heb het ook aangevraagd, login gegevens ontvagen, maar nog geen modem gezien en het is nu een week later...
nou ja opzich nog een dikke week te gaan voordat de 10/15 werkdagen voorbij zijn, maar hoe eerder hoe beter
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Weet iemand wat een lijnprofiel is ?BBned is gisteren door ons opnieuw aangestuurd.
Zij meenden het opgelost te hebben, wij constateerden echter anders.
Er loopt dus nog steeds van alles, u merkt daar echter niets van.
We zien overigens al wel lijnsync, maar nog geen lijnprofiel.
Gezien het tijdsverloop zijn we al aan het kijken naar manieren
om een escalatie te laten starten.
In elk geval constateert mijn modem ook een lijn maar de verbinding is niet mogelijk.
Afwachten dan nog maar even.
Eigenlijk wou ik al veel eerder tweak aanvragen maar mn pa vond het te druk blabalbal, maar nu het straks vakantie is haal ik hem wel over
btw: vind het jammer dat ze geen 10 mbit abbo voor rond 30 euro in de maand hebben, 2 jaar B10 = gemiddeld 28 euro per jaar.
Ga naar www.jellerbert.nl
28 euro per maand is toch rond de 30 euro in de maandJellerbert schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:03:
btw: vind het jammer dat ze geen 10 mbit abbo voor rond 30 euro in de maand hebben, 2 jaar B10 = gemiddeld 28 euro per maand
Kan iemand de voor- en nadelen van dit porteren aangeven?
Als je bij kpn overgaat naar bel budget betaal je toch circa 10 euro, en voor kaal kopier is dat toch ongeveer net zoveel?
Voor kaal koper betaal je bijna net zo veel inderdaad. Toch zou ik voip of vodsl eerst eens goed gaan testen. Een medewerker van Tweak rade mij het gebruik van voip als enige telefoonverbinding zelfs af namelijk.Andre61 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:48:
Ik kan nu mijn kpn nummer laten porteren naar Tweakphone.
Als je bij kpn overgaat naar bel budget betaal je toch circa 10 euro, en voor kaal kopier is dat toch ongeveer net zoveel?
news.tweakdsl.nl gebruiken, die andere is voor als je een los TweakNEWS abonnement hebt. Als het opeens niet meer werkt ga je aan het zoeken straks omdat je gewoon de verkeerde gebruikte.dadj schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:37:
is er eigenlijk een verschil tussen het gebruik van news.tweakdsl.nl en news.tweaknews.nl ? Beiden werken gewoon...
AH! kijk, nuttige info.. thanks mate!bjck schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:56:
[...]
news.tweakdsl.nl gebruiken, die andere is voor als je een los TweakNEWS abonnement hebt. Als het opeens niet meer werkt ga je aan het zoeken straks omdat je gewoon de verkeerde gebruikte.
Ik zit in een huis uit 1930 met een aansluiting uit begin jaren 60 vorige eeuw en haal op 1 km met ADSL1 volle bak binnen, dus ik hoop dat je vraag beantwoord isJellerbert schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:03:
Maakt de snelheid ook erg veel uit van de kwaliteit van het koper? En is de kwaliteit minder als je in een ouder huis woont? Haal nu met xs4all 3 mbit (320kbps) en 51 kbps up.
.
Mijn contract met Tweakdsl (3mbit/29,95) loopt binnenkort af. Zijn er nog interessant mogelijkheden voor een upgrade of lagere prijs binnen Tweakdsl of moet ik weer gaan shoppen bij een andere provider?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ben wel bereidt om de 27,95 per maand te gaan betalen (de zogenaamde standaard prijs) en af te zien van die 9.95 in het eerste jaar, maar dat abbo kan ik dus nergens terug vinden. Alleen abbo van 39.95 en hoger als je boven de 2 mbit komt. En dat lijkt me dus erg cru.Alleen aan te vragen door klanten die nog geen aansluiting hebben, of hebben gehad in de afgelopen 6 maanden, bij TweakDSL
[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 21-06-2006 09:25 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik vraag me af waarom je geen mail gestuurd hebt naar TweakDSL maar de vraag in dit draadje stelt? Zij kunnen eventueel (ik weet zelf niet hoe zij hiermee omgaan) een regeling treffen, niet wijCyberpope schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:25:
[...]
Ben wel bereidt om de 27,95 per maand te gaan betalen (de zogenaamde standaard prijs) en af te zien van die 9.95 in het eerste jaar, maar dat abbo kan ik dus nergens terug vinden. Alleen abbo van 39.95 en hoger als je boven de 2 mbit komt. En dat lijkt me dus erg cru.
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
Kan geen voor- of nadelen noemen, maar waarom neem je geen VoIP van Budgetphone? Kost hetzelfde alleen krijg je 2x zoveel minuten per maand. Over de kwaliteit o.i.d. van Tweakphone kan ik niks zeggen, wel van Budgetphone en die is prima.Andre61 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:48:
Ik kan nu mijn kpn nummer laten porteren naar Tweakphone.
In de startpost wordt gesproken over: Een eigen .nl domein indien gewenst, hierover heb ik niks teruggevonden op de site. Kan iemand me hier meer over vertellen?
Mijn verbinding werkt telkens enkele seconden niet, het duurt dan vrij lang alsof de pagina niet wil laden.
Router en modem rebooten heb ik al geprobeerd.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Ik zit op BBNed netwerk, dus dat zal verschillenGekkeR schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:34:
nergens last van (tiscali arnhem)
je vaste ip (eerst aanvragen niet standaard) wordt dan omgezet naar een .nl domein die je zelf kiest, uiteraard moet deze wel vrij zijn.xileS schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:44:
Ik zie op de site, dat de eenmalige kosten van kaal koper nu €110 is geworden, wat eerst €75 was. Ik heb dus net op tijd besteld.
In de startpost wordt gesproken over: Een eigen .nl domein indien gewenst, hierover heb ik niks teruggevonden op de site. Kan iemand me hier meer over vertellen?
Het staat inderdaad beetje kort, ik ging er nl. vanuit dat je subdomein omgezet werd in een .nl domein.. Je moet dus zelf een webserver gaan draaien op je ip.
Ik teken nergens meer voor
Heb nu een tijdje tweakphone:Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:18:
[...]
Kan geen voor- of nadelen noemen, maar waarom neem je geen VoIP van Budgetphone? Kost hetzelfde alleen krijg je 2x zoveel minuten per maand. Over de kwaliteit o.i.d. van Tweakphone kan ik niks zeggen, wel van Budgetphone en die is prima.
- Voordeel: Geluidskwaliteit is echt perfect (hangt wel beetje vna modem af, heb nu speedtouch en das aanzienlijk betere kwaliteit als een zyxel)
- Voordeel: Veel goedkoper (vooral als ze het verkeerd berekenen)
- Nadeel: Als internet niet werk, doet hij het niet
Voor de rest eigenlijk niets te klagen werkt gewoon goed...
Al moet ik zeggen dat ik niet veel gebeld wordt/bel.
Ik heb gister mijn router (ZyXEL 2602 HW) geflashed naar de op één na laatste firmware, maar nadat ik dit gedaan had ben ik vergeten mijn router te resetten naar de factory defaults. Nadat ik de router opnieuw gestart had gaan alleen het powerledje knipperen en na enkele minuten vol branden; verder doet hij niks. Als ik, zoals in de manual staat, het resetknopje 10 seconden (of meer) ingedrukt houd gaat het ledje niet knipperen; het modem reset zich dus niet!
Ik hoop dat iemand hier een oplossing kan bieden, naar de helpdesk bellen is op dit moment geen optie omdat ik op school zit.
Geef je pc een vast ip (192.168.1.2 ofzo) met gateway 192.168.1.1 (je zyxel ip iig).
Plug de pc in je zyxel met een utp kabel en laat een dosprompt open staan met deze text :
ping -t 192.168.1.1
je krijgt "Request timed out." als het goed is , restart je 2602 (stroom eraf/erop).
en kijk of je tijdens het opstarten toevallig wel replies krijgt :
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time<1ms TTL=64
Zie je een reply dan heb je een grote kans dat je met een tftp flash alles weer goed kan krijgen.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Neem van mij aan dat t daar niet aan kan liggen er is nl 2 maanden geleden met overschakeling adsl1 -> adsl 2 al de nodige problemen geweest waarbij BBned de lijn bij de modem doorgemeten heeft en die was in orde.
Iemand hier die het probleem herkend ? Of oplossingen weet?
modem + router zijn meerdere malen gereboot
andere splitter geprobeerd
ik draai nu enkele spyware programmas + virusscan, maar omdat de 2e pc zelfde problemen ondervind sluit ik dat voor 99% ook uit
Dit topic is gesloten.
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.