Het grote TweakDSL topic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 12.073 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb ook iets raars hiero; ik ben deze week overgezet van adsl 1 naar adsl 2 via bbned maar de download snelheden zijn nu op adsl 2 nog precies hetzelfde als met adsl 1. Ik zit/zat aangesloten via mn routertje en dacht de netwerkkabel maar eens even direct in het adsl2 modem te steken (copperjet), maar dan vliegt de verbinding er om de haverklap uit, terwijl via de router alles prima blijft werken.. maar ook dan was de snelheid niet hoger.. Vreemd dus.. Volgens de helpdesk zou mijn nieuwe copperjet adsl2 modem werken op 13,2Mbit (kunnen ze uitlezen).

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:48:
Ik denk dat ie het meer bedoeld van waarom heb ik nu geen adsl2 en straks wel als ik van abo wijzig.

Ik vind het maar raar verhaal.. logisch gezien zou je zeggen geen lijn op WO16.. geen lijn op B10...

sorry reactie op tweaktubbie
Klopt, het is beide ADSL2. Dat ik de snelheid niet zou kunnen halen is een tweede. Ik heb een abbo genomen op ADSL2 16WO. Dat is geaccepteerd. Nu zeggen ze na vele mails met standaardopmerkingen en adviezen ineens dat dat niet kan omdat de afstand 2270 meter is. Volgens postcode check bij Fiberworld kan ik ook (nog steeds) 16WO krijgen via BBned (!)
Ik vind het ook een raar verhaal daarom hoop ik dat iemand me hier iets wijzer kan maken.
Daarnaast vraag ik me af of ik enkel een brief moet schrijven voor de downgrade en het zo moet laten of dat ik mijn abbonementsgeld voor de 16WO moet terugvragen. Ik denk dat hier toch sprake moet zijn van wanprestatie, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:27:
[...]

Klopt, het is beide ADSL2. Dat ik de snelheid niet zou kunnen halen is een tweede. Ik heb een abbo genomen op ADSL2 16WO. Dat is geaccepteerd. Nu zeggen ze na vele mails met standaardopmerkingen en adviezen ineens dat dat niet kan omdat de afstand 2270 meter is. Volgens postcode check bij Fiberworld kan ik ook (nog steeds) 16WO krijgen via BBned (!)
Ik vind het ook een raar verhaal daarom hoop ik dat iemand me hier iets wijzer kan maken.
Daarnaast vraag ik me af of ik enkel een brief moet schrijven voor de downgrade en het zo moet laten of dat ik mijn abbonementsgeld voor de 16WO moet terugvragen. Ik denk dat hier toch sprake moet zijn van wanprestatie, of zie ik dat verkeerd?
BBned heeft in dit geval de verkeerde waardes doorgegeven aan de provider, de provider zelf kan hier vrij weinig aan doen. Ik denk dat ze je het geld niet terug zullen geven omdat Tweak hier zelf ook niets aan kan doen. Ja hooguit aan BBned melden dat de lijnlengte in werkelijkheid veel langer is.

Ik zou in ieder geval wel de downgrade aanvragen, niet alleen voor het geld, maar ook omdat de lijn dan vaak stabieler blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slee-er schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:32:
[...]

BBned heeft in dit geval de verkeerde waardes doorgegeven aan de provider, de provider zelf kan hier vrij weinig aan doen. Ik denk dat ze je het geld niet terug zullen geven omdat Tweak hier zelf ook niets aan kan doen. Ja hooguit aan BBned melden dat de lijnlengte in werkelijkheid veel langer is.

Ik zou in ieder geval wel de downgrade aanvragen, niet alleen voor het geld, maar ook omdat de lijn dan vaak stabieler blijft.
met wie heb ik de overeenkomst met Tweak of BBned? Ik ben een contract aangegaan. Na aanmelding online heb ik het moeten bevestigen per fax. Als ik zou weten dat het niet kon, zou ik niet bij Tweak aangemeld hebben. Daarnaast had ik wellicht ingegaan op een aanbieding van een andere provider. Dit alles moet ik maar negeren omdat Tweak afhankelijk is van BBned? Overigens ben ik zeer tevreden over de lijn, weinig d/c en haal full speed zoals ik al bij BabyXL had. Alleen het is max 8 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Slee-er schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:32:
[...]

Die beargumentatie/beredenatie gaat natuurlijk nergens over. Je hebt als klant een relatie met je ISP over de dienst die je afneemt.

Dat je ISP voor dat product ook nog een relatie heeft (afnemer is van deel product) bij een andere partij (BBned) heb je niets mee te maken. Dus als je lijn de snelheid niet haalt en er blijkt niets aan te doen is het rieeel om een andere oplossing te vragen/verwachten zoals een abonnement wat wel geleverd kan worden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak heeft me een oplossing geboden. Ik mag kosteloos downgraden naar een 10 MB abbo.
Maar op een of ander manier kan ik daar geen genoegen mee nemem. Zie mijn vorige posts waar ik al sinds het begin aangaf dat er iets niet goed was bij mij. Ik moest maar geduld hebben. Een keer raakt dat toch op? En dan blijkt ineens dat ze niet kunnen leveren wat ze met me aangegaan zijn.
Ik heb ook nog eens een modem aangeschaft voor 165,- eur. Nu blijkt dat dat voor niets is geweest.
Daarnaast hebben ze al 3 x 49,95 van mijn rekening afgeschreven voor een abbo wat ze niet kunnen leveren. Dat maakt me niet vrolijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Veel andere opties heb je niet, als ze technisch niet kunnen leveren (door lijnlengte of lijnkwaliteit) zit er weinig anders op. Ze gaan niet de centrale of je huis verplaatsen natuurlijk.

Sommige appels zijn redelijk zuur natuurlijk. Deze kan TweakDSL ook niets aan doen want een andere aanbieder kan je ook niet meer snelheid garanderen op deze beperkingen.

Of je hebt ADSL over ISDN, dan zou ADSL over analoog of dedicated (kaal-koper) wel meer snelheid kunnen geven.

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 02-06-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:47:
Veel andere opties heb je niet, als ze technisch niet kunnen leveren (door lijnlengte of lijnkwaliteit) zit er weinig anders op. Ze gaan niet de centrale of je huis verplaatsen natuurlijk.

Of je hebt ADSL over ISDN, dan zou ADSL over analoog of dedicated (kaal-koper) wel meer snelheid kunnen geven.
klopt het dan dat 2270 te lang is voor ADSL2 16WO? Mijn probleem is voornamelijk dat mijn modem aangeeft dat ik ADSL1 heb, Volgens de helpdesk heb ik met 10 MB wel ADSL2. Dat vat ik gewoon niet. Postcodecheck geeft 1600 aan overigens.

Ik heb ISDN overstappen naar analoog is voor mij uitgesloten wegens andere redenen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:27:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.adslforum.nl/images/overig/adslspeed.jpg

Je zit ongeveer 2300 meter van de centrale.
Dat je maar 8Mb kan halen, kan dus wel aardig kloppen.
Ps de postcode tabel afstand is helaas niet geldig om je verhaal te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit ongeveer 2300 meter van de centrale.
Dat je maar 8Mb kan halen, kan dus wel aardig kloppen.
Ps de postcode tabel afstand is helaas niet geldig om je verhaal te halen.[/quote]

Ok, dat heb ik dan te accepteren. Waarom geeft mijn modem dan aan GMDT . Ik heb een zyxel 2602 HW-63C, Hier moeten ze toch eerst aan werken om dat goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Welke firmware geeft je modem aan? Met welke ADSL code van Ti (er onder)?

Een modem doet als hij geen verbinding kan maken op ADSL2+ (signaal te beroerd) altijd terug stappen naar ADSL2 of ADSL1 (GDMT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb ik het idee dat die postcode-check nog steeds op ADSL1 gebaseerd is ipv ADSL2
als je echt je afstand wil weten, kan je het beste een route planner gebruiken.

Of je moet net een grote vaart(water) tussen je huis en je centrale hebben zitten.

Tweakdsl kan natuurlijk ook niet zien hoe KPN vroeger je koperkabel naar je huis heeft gegraven,
als je pech heb kan de koperkabel 2x langer zijn.
(Als er problemen zijn wordt er wel een zogenaamde 4-tel meting verricht waaruit ze kunnen zien
wat de werkelijke lengte van het koper is, (dit is overgens een KPN dienst waar betaald voor dient te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:13:
Welke firmware geeft je modem aan? Met welke ADSL code van Ti (er onder)?

Een modem doet als hij geen verbinding kan maken op ADSL2+ (signaal te beroerd) altijd terug stappen naar ADSL2 of ADSL1 (GDMT).
System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(ADG.1) | 09/27/2005
DSL FW Version:TI AR7 01.01.08.00
Standard:ADSL_G.dmt

als ik via telnet wijzig naar multimode, dan is mijn modem down, ik heb dan helemaal geen i-net meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:39:
[...]

System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(ADG.1) | 09/27/2005
DSL FW Version:TI AR7 01.01.08.00

als ik via telnet wijzig naar multimode, dan is mijn modem down, ik heb dan helemaal geen i-net meer.
De Ti AR7 01.* doet helemaal geen ADSL2+, zit er nog niet in bij die oude versie! Dit is één van de eerste versies nog van TexasInstruments voor de DSL chip waar dat nog niet nodig was en er nog niet ingezet is.

http://www.demonsupport.nl/firmware/2602H(W)-63C-ISDN/

Installeer deze eens, uitleg hoe staat in de tekst file. En even kijken of hij deze slikt sowieso, kan zijn dat hij er niet in wil en hij een melding daarvan geeft. Als die bovenstaande niet lukt zou je deze nog kunnen proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 02-06-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:44:
[...]

De Ti AR7 01.* doet helemaal geen ADSL2+, zit er nog niet in bij die oude versie! Dit is één van de eerste versies nog van TexasInstruments voor de DSL chip waar dat nog niet nodig was en er nog niet ingezet is.

http://www.demonsupport.nl/firmware/2602H(W)-63C-ISDN/

Installeer deze eens, uitleg hoe staat in de tekst file. En even kijken of hij deze slikt sowieso, kan zijn dat hij er niet in wil en hij een melding daarvan geeft. Als die bovenstaande niet lukt zou je deze nog kunnen proberen.
de eerste is wel gelukt om te uploaden. Moet ik het nog handmatig proberen om te zetten naar multimode?

System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJF.1)b2-1 | 5/19/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het via telnet gewijzigd. Nu zie ik inderdaad ADSL2+.
System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJF.1)b2-1 | 5/19/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Standard:ADSL2+ Mode

Het probleem van die snelheid kan ik nu met andere ogen bekijken. Mijn dank is groot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Welke snelheid haalt hij nu dan?

En reset hem even naar de 'default' instellingen toe in de webinterface of door het resetknopje ingedrukt te houden tot hij herstart als je vage klachten krijgt. Let wel op dat je dan alles opnieuw moet instellen, maar hij vindt je WAN settings vanzelf waarschijnlijk.

En stel je de helpdesk even op de hoogte ook van je voortgang en je stappen?

[ Voor 56% gewijzigd door bjck op 02-06-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de wan port statistics zie ik up: 1047 kps down: 11700.
Ik zal de helpdesk een mail sturen dat het aan de firmware lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:38:
Gezien je nu 11.7Mbps haalt is een downgrade naar B10 nog helemaal niet gek eigenlijk.

Mocht je nog problemen hebben met DSL of je ISDN lijnen kan dat komen door een oudere NT1. Alle A type en S type ouder dan S4 kunnen problemen geven als je ADSL hebt op die lijn. Dan kan je hem gewoon omruilen bij KPN/primafoon voor een S6 (nieuwste type nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht niet een instabiele lijn te krijgen, maar als dat het geval is dan zal ik hier aan denken.
Of ik inderdaad ga downgraden weet ik niet, scheelt maar 15 eur geloof ik en wie weet is het later wel mogelijk om de hogere snelheid te halen. Ik betaalde bij Demon op gegeven moment 55 eur, dus ik ben er sowieso op vooruit gegaan. Ik bedoel zeker als 1 jaar voorbij is, want de modem heb ik ook nog nieuw aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:38:
gefeliciteerd met je snelheid, klopt toch aardig zo met 2270 meter van de centrale!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:11:
[...]

gefeliciteerd met je snelheid, klopt toch aardig zo met 2270 meter van de centrale!
dank je. Mijn probleem is nooit de te behalen snelheid geweest. Een helpdeks hoort mij te kunnen helpen als ik screenshots stuur van mijn modem. Ze hebben bevestigd dat ik adsl1 had, ze geven me aan dat ik het wijzigen moet (meerdere malen, omdanks dat ik vraag "hoe" dan). En hier kan men mij wel helpen. Ik heb eerder geopperd dat ze me de locatie van de firmware moesten geven. Ik vind het knap dat men het hier wel weet aan te wijzen. Anyways. .. ik heb hun al gemaild net dat er sinds 19 mei nieuwe firmware is voor mijn modem en dat dat misschien nuttige info is voor anderen met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Even controleren of mijn gedachtenkronkel klopt.

Binnenkort wil ik gaan upgraden naar Adsl2. Indien ik dan nog geen adsl2-modem heb, kan ik dan nog wel verbinding maken met mijn oude adsl1 modem? Lijkt mij nl wel toch?

Momenteel heb ik en copperjet 815 en ik denk aan een copperjet 1614 (of zijn er betere modems in omloop?).

Ja, ik gebruik dus vo-dsl en heb isdn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een korte vraag aan de mensen met een 10Mb abo:

Welke routers gebruiken jullie? Ik zit op dit moment achter een draytek 2200e maar deze ondersteund een max download van 7Mbit ongeveer. Ook de upload zal hij niet helemaal trekken ben ik bang. Helaas is de echte ondersteunde down en uplink snelheid bijna nooit echt goed opgegeven door de router leveranciers.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 03-06-2006 20:04 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 07:55
Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:04:
Een korte vraag aan de mensen met een 10Mb abo:

Welke routers gebruiken jullie? Ik zit op dit moment achter een draytek 2200e maar deze ondersteund een max download van 7Mbit ongeveer. Ook de upload zal hij niet helemaal trekken ben ik bang. Helaas is de echte ondersteunde down en uplink snelheid bijna nooit echt goed opgegeven door de router leveranciers.
Ik heb hier een Zyxel Prestige 2602HW-61C.
Hiermee kan ik de volledige bandbreedte benutten en draadloos lekker in de tuin internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16

Crusader

Arc Nature

Hier de beroemde Linksys WRT54G. Probleemloos trek ik m'n 10 Mb abo vol. Superstabiele router met (in mijn geval) de Sveasoft Talisman firmware.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Crusader schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 22:46:
Hier de beroemde Linksys WRT54G. Probleemloos trek ik m'n 10 Mb abo vol. Superstabiele router met (in mijn geval) de Sveasoft Talisman firmware.
Als je die koopt moet je dacht ik een GS zoeken of in ieder geval niet de laatste V5 model vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16

Crusader

Arc Nature

Dat klopt, maar ik heb dat ding al bijna twee jaar en toen was er nog geen sprake van die beperking. Heb hardware versie 2 geloof ik.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Crusader schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:14:
Dat klopt, maar ik heb dat ding al bijna twee jaar en toen was er nog geen sprake van die beperking. Heb hardware versie 2 geloof ik.
Die WRT54G's zijn alleen nog de V5 te vinden en die wil je juist niet hebben. Dus opzoek naar een WRT54GS of een GL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
Gompie98 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:59:
Even controleren of mijn gedachtenkronkel klopt.

Binnenkort wil ik gaan upgraden naar Adsl2. Indien ik dan nog geen adsl2-modem heb, kan ik dan nog wel verbinding maken met mijn oude adsl1 modem? Lijkt mij nl wel toch?

Momenteel heb ik en copperjet 815 en ik denk aan een copperjet 1614 (of zijn er betere modems in omloop?).

Ja, ik gebruik dus vo-dsl en heb isdn :)
Gebruik je ook ISDN achter het modem, door middel van een centrale oid? Dan kan je namelijk beter gaan voor de 1624-2b. Of de 1614 ISDN op de phone poorten ondersteund weet ik niet. Dat zou je bij allieddata moeten navragen. Van de 1624 weet ik het iig zeker, deze verkoopt Tweak (nog) niet op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 12:13
Heb de copperjet 816-2p gewoon ingesteld als router. Doet t perfect, retestabiel. Daar gewoon switch-je achter gehangen en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:50
Pfft, de laatste firmware (die in dit topic gepost was) in m'n 2602HW geflashed, hij traint nu 200kbps hoger in, maar de snelheid die ik uiteindelijk haal ligt zo'n 400-500kbyte/s lager dan met de oude firmware (eerst 1900-2100kbyte/s van de nieuwsserver, nu kom ik niet hoger dan 1600kbyte/s). Of ik de firewall aan of uit zet lijkt weinig verschil te maken, dat was met de vorige firmware wel zo, toen scheelde 't ruim 200kbyte/s.
Iemand 'n idee om de snelheid wat omhoog te kunnen brengen? Anders flash ik de oude firmware er maar weer in gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Slee-er schreef op zondag 04 juni 2006 @ 02:37:
[...]

Gebruik je ook ISDN achter het modem, door middel van een centrale oid? Dan kan je namelijk beter gaan voor de 1624-2b. Of de 1614 ISDN op de phone poorten ondersteund weet ik niet. Dat zou je bij allieddata moeten navragen. Van de 1624 weet ik het iig zeker, deze verkoopt Tweak (nog) niet op dit moment.
Ja, er zit een isdn-centrale achter. Dat is tevens de reden dat ik het vraag. Het is nl een vox-chicago, van kpn. Met de 815 heb ik heel wat problemen gehad (deze is speciaal door allied data omgebouwd indertijd). Als ik dit ook met een 1614 zou hebben, zit ik dus een tijd zonder en ik ben dus benieuwd of ik dan die tijd van evt. opnieuw ombouwen (als ik dus wel over ben op adsl2) met de 815 door zou kunnen blijven werken en bellen.

Overigens is mij door Tweak al toegezegd, dat ze de 1614 of de 1624 kunnen/willen leveren.
Rechtstreeks van Allied Data gaat niet zo soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

spokje schreef op zondag 04 juni 2006 @ 03:51:
Heb de copperjet 816-2p gewoon ingesteld als router. Doet t perfect, retestabiel. Daar gewoon switch-je achter gehangen en gaan met die banaan :)
Een copperjet 816-2p stabiel in routermode? Dan mag ik je van harte feliciteren, want je hebt dan misschien wel de enige 'retestabiele' 816-2p in routermode die Allied Data ooit gemaakt heeft :D

Ik heb zelf grote stabiliteitsproblemen gehad met de 816-2p in routermode. Zo ook vrienden, bekenden en (vrijwel) alle mensen die ik hier online over gehoord heb. Ik weet niet of er iets magisch is gebeurd in de laatste firmware updates. In mijn ervaring is de 816-2p nog lang niet zo'n slechte modem, mits in bridge mode en met een goede router erachter :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb de 816-2p ook tijden in router mode gebruikt en totaal geen problemen ondervonden net als alle andere gebruikers die ik ken. Een stabiele 816-2p is dus zeker geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:52:
Ik heb de 816-2p ook tijden in router mode gebruikt en totaal geen problemen ondervonden net als alle andere gebruikers die ik ken. Een stabiele 816-2p is dus zeker geen uitzondering.
Zelfde geldt voor mij....draait al weken prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier klapt de 816-2P er ook minstens een keer per dag uit in routermode. Binnenkort maar eens een nieuwe losse router kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
Even een mededeling voor de copperjet 1616 gebruikers.
Er is een nieuwe firmware 6.10 sr1 (final versie, maar nog niet te downloaden van de allieddata site).
DHCP bug is opgelost en hij heeft ACS voor Voip.
Check: http://forum.speedxs.nl/s....php?p=13836&postcount=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Bor de Wollef schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:52:
Ik moet zeggen dat mijn ervaringen van vóór de ADSL2+ firmware zijn, dus ik hoop dat er op dat vlak inderdaad verbeteringen zijn opgetreden. Het is in ieder geval goed om te lezen dat niet letterlijk *iedereen* grote problemen meer heeft met dat ding in router mode. Als het werkt en het doet alles wat je wilt, vooral houden zo :P

Zoals eerder vermeld in dit topic, mijn Draytek Vigor 2800VG zal ik er niet meer voor omruilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

bjck schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:47:
[...]

Die WRT54G's zijn alleen nog de V5 te vinden en die wil je juist niet hebben. Dus opzoek naar een WRT54GS of een GL ;)
is dit het goede type om te kopen dan? Link
In een pc winkel waar ik was zeiden ze dat de linksys routers nog niet adsl2 optimized zijn.. maar is dat onzin wellicht?

[ Voor 16% gewijzigd door dadj op 04-06-2006 22:55 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
dadj schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:52:
[...]

is dit het goede type om te kopen dan? Link
In een pc winkel waar ik was zeiden ze dat de linksys routers nog niet adsl2 optimized zijn.. maar is dat onzin wellicht?
Me router kan gewoon 10Mbit aan, de 1060kB/s loopt makkelijk, dus adsl2+ ready is het zeker wel (copperjet 816-2p zit ervoor btw, bridge)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

bjck schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:47:
[...]

Is een GS of een GL een garantie voor geen problemen (is elke GS of GL goed) ? Wat zijn de problemen met de WRT54G versie 5 of doel je dan op het feit dat deze router te weinig memory heeft om de custom linux based firmwares te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bor de Wollef schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:28:
[...]

Is een GS of een GL een garantie voor geen problemen (is elke GS of GL goed) ? Wat zijn de problemen met de WRT54G versie 5 of doel je dan op het feit dat deze router te weinig memory heeft om de custom linux based firmwares te draaien?
De GL is eigenlijk een WRT54Gv4 gewoon. Alleen nu GL genoemd zodat niet iedereen hoeft te zoeken en gewoon dat type kan kopen.

Van de GS blijkt ook een V5 te zijn, je wilt sowieso geen V5 hebben. De reden is niet direct het geheugen en ook niet dat je niet firmware van andere kan draaien. Indirect misschien wel omdat je overgeleverd bent aan Linksys puur en ze het helemaal opnieuw hebben moeten bouwen omdat het een andere CPU/platform is die V5. De oudere versies (en nu dus de GL) zijn helemaal door geengineerd en uitgekauwd wat meer garand staat voor een feilloos werken ;)

En het blijft interessant dat je natuurlijk firmware kan en mag installeren van derde die er nog veel meer verbeteringen en interessante toevoegingen in hebben gestopt.

Conclusie: koop een GL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

bjck schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:42:
[...]

Conclusie: koop een GL.
Er gaan geruchten dat de GL serie ook afgeslankt wordt... Welliswaar nog wel linux, maar ook helaas de helft aan geheugen. Zie deze link http://www.wrt54gl.com/portal.php?article=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

DexterDee schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:55:
[...]
Er gaan geruchten dat de GL serie ook afgeslankt wordt... Welliswaar nog wel linux, maar ook helaas de helft aan geheugen. Zie deze link http://www.wrt54gl.com/portal.php?article=1
Dat bericht is van december 2005 dus fette kans dat dat allang is doorgevoerd.. iemand aanwezig die dat weet toevallig?

Voor mij geldt dat is dat ik simpelweg een wifi router nodig heb die mn adsl2 snelheid (24Mbit) aankan (en xbox, mac mini en 2 andere pcs) en tevens mn laptop draadloos kan houden zonder te veel gedoe omdat ik niet zo thuis ben in netwerken opzetten mbv routers; liefst PnP dus. ;) Is de GS dan niet een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

dadj schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:30:
[...]

Dat bericht is van december 2005 dus fette kans dat dat allang is doorgevoerd.. iemand aanwezig die dat weet toevallig?
Die kans is inderdaad redelijk groot. Is he mogelijk de geheugenomvang af te lezen op de verpakking oid zodat je er bij een shop om kunt vragen? Of is dit bv aan een duidelijk zichtbare hardware revisie te zien?

16 MB RAM en 4 MB flash is de normale hoeveelheid? Er blijken ook GS varianten te zijn met 32MB RAM en 8 MB flash volgens wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dadj schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:30:
[...]
zonder te veel gedoe omdat ik niet zo thuis ben in netwerken opzetten mbv routers; liefst PnP dus. ;)
UPnP is eigenlijk een enorm 'enge' feature op zo'n apparaat. Je laat dus elke PC en ander apparaat in je netwerk je firewall + portforwards regelen en instellen. De controle ben je dan compleet kwijt en kwaadwillende software opent wat het nodig heeft....

Gemakkelijk is het wel natuurlijk.

Koop gewoon niet een V5, verder maakt het weinig uit. Dat er minder geheugen in zit in de nieuwere GL's is helemaal geen probleem voor jou. Dat is alleen 'minder' voor de mensen die er heel veel eigen applicaties in willen laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

bjck schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:26:
[...]

... Dat er minder geheugen in zit in de nieuwere GL's is helemaal geen probleem voor jou. Dat is alleen 'minder' voor de mensen die er heel veel eigen applicaties in willen laten draaien.
Zoals ik :) Ik kan echter geen eigenschapen vinden waaraan je een "goede" versie kunt herkennen (het liefts op afstand zodat je ook bij webshops kunt gaan shoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe provider aangezien mijn Chello Kabel abonnement me totaal niet bevalt. Het is me te onstabiel; vaak ligt de verbinding er een minuut of langer uit. Ik verwacht dat dit met TweakDSL niet het geval zal zijn. Mijn oog is gevallen op het TweakDSLB10 abonnement, welke leverbaar is op mijn adres.

Op dit moment heb ik ook telefonie via voip van upc, en is er dus geen kpn lijn meer.
Als ik het goed begrijp, zou ik als ik naar tweakdsl met telefonie moeten betalen:
- Eenmalig 75 euro ter activering van de KPN lijn.
- Daarna 19,95 (eerste jaar, daarna 34,95) + 9,40 (non-line sharing) + 9,95 (VoIp abonnement van tweakphone) = 39,30 per maand.

Kan iemand mij dit bevestigen?
Zou ik m`n upc voip nummer mee kunnen nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door marteltor op 05-06-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

Zo, ik heb het internet ook werkend in mijn nieuwe huisje. Ik heb T16WO genomen over het Tiscali-netwerk en gisteren even wat geprobeerd te downloaden. Ik zit rond de 2100-2200kb/sec! :9

Heerlijke verbinding en dat zelfs met een telefoonlijn tussen muur en modem van 15 meter (moest alleen even testen of het internet het wel deed). Tot nu toe tevreden dus!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bestaad er inmiddels eindelijk een goede stabiele firmware voor de Zyxel 2606R ?
Eentje die ADSL2+ stabiel doet en niet iedere keer crasht?

Ik moet mijn router minimaal 1 keer in de week resetten omdat hij vastgelopen is, en de dhcp server is vrijwel altijd plat.

Ik ben dit type zyxel behoorlijk zat te worden en zit te denken om hem terug te sturen.
Ik wil echter geen copperjet broodtrommel... die dingen zijn helemaal verschrikkelijk in router modus. Ik zou er dan een losse router achter moeten hangen. Overigens was ik super tevreden met de oudere zyxel types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Ik kom ook even met een vraag :-)

Als het goed is wordt deze week mijn TweakDSL B10Mbit opgeleverd en kan de pret beginnen.
Alleen heb ik wat betreft ADSL alleen nog ervaring met KPN/Xs4all (en daarvoor nog met UPC/chello omdat het niet anders kon).

Nu heb ik het standaard Copperjet modempje besteld omdat mijn WAG54G ADSLmodem/switch/wlan access point v2.0 ondersteuning biedt voor ADSL2.
Deze wil ik dan uiteindelijk ook gaan gebruiken voor mijn verbinding om zo met 1 kastje vooruit te kunnen.

Maar, nu viel me op dat TweakDSL een andere RFC gebruikt dan KPN en je geen usernaam/wachtwoord nodig hebt om te connecten.

de vraag: Hoe werkt authenticatie dan op het netwerk van TweakDSL ?
Werkt dit met het MAC-adres van mijn copperjet ? Of weet Tweak gewoon dat die aansluiting in hun meterkast ergens bij mij in de straat een klant van ze is ?

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hoe zit het eigenlijk met de newsserver van TweakDSL? Ik vind op de tweakdsl site dat een 10Mbit toegang 7,95 per maand kost. Is er geen gratis toegang mogelijk? Of is dit alleen de toegang voor non tweakdsl abonees? Hoe snel kan een tweakdsl abonee gratis downloaden vanaf de newsserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Abbo hebben 10Mbit toegang voor 0 euri. Gratis bij abbo.

Van de frontpage:
TweakDSL-abonnees hebben via hun TweakDSL verbinding gratis toegang tot TweakNews
In kleine letters wel eens waar, maar staat er echt.

[ Voor 62% gewijzigd door Cyberpope op 06-06-2006 14:40 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 05:20
hallo,

Ik zag een paar posts een firmware-plink bij demon voor de 2602-isdn staan.
Doet deze het ook bij een PSTN 2602 HW ?
Net getest hij geeft bij mij een error !
Dit zit er in:
System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.4) | 10/06/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00

Deze zit er nu in:
System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83

En deze (de 340AJeb1) kon ik dus wel uploaden.
Hij deed het gelijk wel na rebooten en heb dus niets gewist .
Moet dat alsnog want dan moe'k alles opnieuw instellen..... :'( ?

Oh ja: ik ging van 880k/12mB naar 1100Kb/17Mb speed :Y) :Y)

Andere vraag;
Via Telnet kan je alle settings downloaden en uploaden waarmee je in 1x je 2602 instelt.
Telnet:
24 - System maintenance
5 - backup
Nu krijg je te zien dat je met een FTP client de rom-0 file moet downen.
Dit kan je inderdaad doen. Met een Editor zie je dat het geen text file is.

Kan je dit weer gebruiken(dus uppen) als je een nieuwe firmware versie hebt geupped in je 2602 ?

Grtz mike

[ Voor 50% gewijzigd door MichaelReitsma op 06-06-2006 16:08 . Reden: net getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:35:
Is er geen gratis toegang mogelijk?
je zou een 10daags trailaccountje inkloppen :) anders idd een DSL abonnement nemen; zit het namelijk for free erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik ADSL1 icm een Speedtouch Home (Pro) die erg stabiel is. Waarop ik internet, e-mail, van thuis uit werk (tunnel) en game via XboxLive (Xbox en Xbox360).
TweakDSL (ADSL2) lijkt me qua snelheid wellicht een mooie upgrade.

Maar nu komt de vraag, welk modem kan ik het beste kiezen bij een van de snelste TweakDSL (ADSL2) abo's? Het modem moet stabiel zijn, geen bottleneck vormen in de snelheid van de verbinding, een tunnel kunnen leggen naar m'n werk en ik moet zonder problemen snel en stabiel kunnen gamen via XboxLive.
Eventueel zou het leuk zijn als ik met het modem ook nog gratis VoIP/VoDSL kan bellen via bv. Skype of VoipBuster en LowCall (zolang die gratis zijn). Maar VoIP is geen echte vereiste.

Ik zag dat je standaard de Copperjet 816 krijgt (en bij het proefabo de 1616 ivm VoIP/VoDSL) en dat je daarnaast uit een aantal modems kunt kiezen. Gaat een van die modems voldoen aan mijn eisen, of kan ik beter zelf een modem kopen?

Verder vroeg ik me af waarom veel mensen de Zyxel2602HW hebben gekozen? Is die qua functies en prestaties het beste (behalve, volgens reacties hier, voor XboxLive)?
En hoe presteren de Copperjet 816 en de 1616 (werken deze wel 100% met XboxLive?).

Ik zag dat je ook de Speedtouch 716 (ADSL) erbij kunt bestellen (werking met XboxLive?). Ik las verder hier dat de 716 af en toe een downtime geeft in combinatie met TweakDSL (zou een oud probleem zijn dat niet op te lossen is)?

Verder heb ik nu 10 mbps hubs en 10/100 mbps netwerkkaarten. Als ik de hub(s) (denk er een nodig te hebben) vervang door een 100 mbps is dat voldoende voor ADSL2?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Vandaag een mailtje ontvangen van TweakDSL dat mijn lijn is opgeleverd.
Echter zowel mijn Copperjet als Linksys WAG54Gv2.0 zien totaal niks gebeuren op de lijn.

Nu zie ik op MyTweak de volgende settings:
http://putfile.com/pic.php?pic=6/15613122726.jpg&s=f5

Ligt het aan mij of mis ik daar nogal wat velden die gevuld zouden moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:27

BHQ

Die zijn hier ook leeg, maakt niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smarron schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:34:
Zo, ik heb het internet ook werkend in mijn nieuwe huisje. Ik heb T16WO genomen over het Tiscali-netwerk en gisteren even wat geprobeerd te downloaden. Ik zit rond de 2100-2200kb/sec! :9

Heerlijke verbinding en dat zelfs met een telefoonlijn tussen muur en modem van 15 meter (moest alleen even testen of het internet het wel deed). Tot nu toe tevreden dus!
Toch de ZyXEL besteld was het toch? Juiste firmware erin zitten? Misschien zit er nog meer in je lijn en vooral de upstream gezien de downstream redelijk maximaal lijkt zo ;)
jhead22 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:40:
Bestaad er inmiddels eindelijk een goede stabiele firmware voor de Zyxel 2606R ?
Eentje die ADSL2+ stabiel doet en niet iedere keer crasht?

Ik moet mijn router minimaal 1 keer in de week resetten omdat hij vastgelopen is, en de dhcp server is vrijwel altijd plat.

Ik ben dit type zyxel behoorlijk zat te worden en zit te denken om hem terug te sturen.
Ik wil echter geen copperjet broodtrommel... die dingen zijn helemaal verschrikkelijk in router modus. Ik zou er dan een losse router achter moeten hangen. Overigens was ik super tevreden met de oudere zyxel types.
Volgensmij is er wel een versie die niet meer van die rare vastlopers heeft op DHCP. Mensen met een R versie?

Welke heb je nu? Dat is ook wel belangrijk natuurlijk 8)
MichaelReitsma schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:56:
hallo,

Ik zag een paar posts een firmware-plink bij demon voor de 2602-isdn staan.
Doet deze het ook bij een PSTN 2602 HW ?
Net getest hij geeft bij mij een error !
Dit zit er in:
System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.4) | 10/06/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00

Deze zit er nu in:
System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006

En deze (de 340AJeb1) kon ik dus wel uploaden.
Hij deed het gelijk wel na rebooten en heb dus niets gewist .
Moet dat alsnog want dan moe'k alles opnieuw instellen..... :'( ?

Oh ja: ik ging van 880k/12mB naar 1100Kb/17Mb speed :Y) :Y)

Andere vraag;
Via Telnet kan je alle settings downloaden en uploaden waarmee je in 1x je 2602 instelt.
Telnet:
24 - System maintenance
5 - backup
Nu krijg je te zien dat je met een FTP client de rom-0 file moet downen.
Dit kan je inderdaad doen. Met een Editor zie je dat het geen text file is.

Kan je dit weer gebruiken(dus uppen) als je een nieuwe firmware versie hebt geupped in je 2602 ?
Via de webinterface is het opslaan van configuraties veel gemakkelijker. Maar een configuratie hoort bij een firmware versie en eigenlijk als je vreemde klachten krijgt zou ik hem toch resetten naar de standaard instellingen en opnieuw instellen even. Zet je de config terug vanaf de oude versie ben je weer terug waar je was immers.

Heb je niet gewoon een analoge versie? Een 2602HW-61 is annexA/Analoog/POTS/PSTN en de versie met -63 is ISDN/AnnexB.

[ Voor 70% gewijzigd door bjck op 06-06-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27
Ik zit hier met een T12 abonnement dat prima werkt voor wat betreft internet.

Nu probeer ik VOIP aan te sluiten, maar ik kan mijn router (zyxel 2602HW) niet benaderen.
De volgende adressen heb ik gebrobeerd:
192.168.1.1
192.168.1.34 (volgens ipconfig de juiste)
192.168.1.254

Weet iemand nog een andere manier om bij de router configuratie te komen.

En wat en waar moet instellingen invoeren voor Tweakphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

bjck schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:21:
Toch de ZyXEL besteld was het toch? Juiste firmware erin zitten? Misschien zit er nog meer in je lijn en vooral de upstream gezien de downstream redelijk maximaal lijkt zo ;)
Yep, ik werd een beetje bang van al die andere modems op ADSL2+, dus vandaar jouw advies opgevolgd en voor de ZyXEL gegaan. Ik heb deze snelheid straight out of the box gehaald. Speedtest geeft ook goede uploadresultaten:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jun 6 2006 om 21:12:27 UTC+0200)

Download : 906.4 KByte/sec
Upload : 104.9 KByte/sec
Connection : 787.0 Conn/min

Alleen de download krijg ik niet boven de 1000kb/s met speedtest, met Newsleechter constant boven de 2mb/s.

De firmware volgens de modem:

System Name: ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006

Geen supernieuwe dus, maar voorlopig heb ik niks te klagen. Kortom, een tevreden TweakDSL-gebruiker tot nu toe!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Welk modem raden jullie aan bij een TweakDSLB10 abo over bbned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smarron schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:13:
[...]
Speedtest geeft ook goede uploadresultaten:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jun 6 2006 om 21:12:27 UTC+0200)

Download : 906.4 KByte/sec
Upload : 104.9 KByte/sec
Connection : 787.0 Conn/min

Alleen de download krijg ik niet boven de 1000kb/s met speedtest, met Newsleechter constant boven de 2mb/s.
Wel ingelogd en juiste abonnement gekozen? Dan krijg je grotere test bestanden wat een meer rieel resultaat geeft. Per browser wil het wel eens grof verschillen (IE en FF) en virusscanners die browsers ook monitoren 'remmen' behoorlijk af. Vaak kan je dat onderdeel van een virusscanner uitschakelen als je persé hoge snelheden wilt zien op speedtest.nl
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006

Geen supernieuwe dus, maar voorlopig heb ik niks te klagen. Kortom, een tevreden TweakDSL-gebruiker tot nu toe!
Vanaf deze code versie van Ti is het goed qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

JeanJeremy schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:14:
Vandaag een mailtje ontvangen van TweakDSL dat mijn lijn is opgeleverd.
Echter zowel mijn Copperjet als Linksys WAG54Gv2.0 zien totaal niks gebeuren op de lijn.

Nu zie ik op MyTweak de volgende settings:
http://putfile.com/pic.php?pic=6/15613122726.jpg&s=f5

Ligt het aan mij of mis ik daar nogal wat velden die gevuld zouden moeten zijn ?
Okee dit is dus normaal blijkbaar ;)
Snap ik nog steeds niet waarom mijn lijn het niet doet.
- Splitter van xs4all/kpn vervangen door het nieuwe model
- Copperjet geplaatst en BBNL profiel ingeladen
- noppus nada niks

Overigens zijn die copperjet's een beetje gammel wat betreft ip-communicatie ?
Ik krijg de helft van de tijd maar een LAN-connectie vanaf mijn pc naar dat ding.
Wel zie ik telkens een 100mbit connectie (zowel in XP als op de router) maar regelmatig is mijn pc ineens of het ip-adres kwijt (acquiring) of hij krijgt een adres maar dan is communicatie ook niet meer mogelijk. En soms doet ie het wel en kom ik in mijn copperjet config scherm.

Nou ja ik wacht nog wel 1 dag, misschien moeten ze bij tweak nog iets omgooien voor die lijn.
Ik ga nu toch maar slapen en pruts morgen nog wel even verder.
Hopelijk krijg ik die lijn aan de praat met die copperjet, en als ik dan weet dat dat werkt ga ik meteen proberen die linksys aan de praat te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:20:
Welk modem raden jullie aan bij een TweakDSLB10 abo over bbned?
Ligt eraan of je Voip ofzo wilt. Ik heb de standaard copperjet genomen en trek met B10 ongeveer 1070 - 1080. Dus redelijk maximaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil jullie mijn upgrade ervaringen met Tweakdsl niet onthouden:

Begin maart heb ik bij Tweakdsl een upgrade aangevraagd van mijn 8 Mbit lijn naar ADSL2+, 16Mbit. Ik had al eerder gevraagd naar een upgrade toen alleen Tiscali ADSL2 lijnen werden aangeboden, maar de helpdesk vertelde mij dat ik 2 weken offline zou blijven. Ik heb toen gewacht tot er BBNED lijnen aangeboden werden.
Mijn aanvraag heb ik begin maart per e-mail en fax toegestuurd, maar deze werd niet in behandeling genomen. Een maand later gebeld met de helpdesk waarom ik niets hoorde, toen bleek dat de fax niet is aangekomen en dat hun e-mail systeem geen attachments ondersteunt.
Weer gefaxed, weer geen bevestiging van gekregen. Helaas werd ik wél per 11 mei afgesloten van telefoon en internet, zonder enige mededeling vooraf. De helpdesk vertelde mij dat mijn modem waarschijnlijk defect was, zij hebben mij toen een ander modem gestuurd.
Dit had echter niet het gewenste resultaat. Er werd een storing ingediend bij BBNED, maar niemand kon mij met zekerheid melden wanneer ik weer aangesloten kon worden. 19 Mei werd als datum genoemd, later 2 juni. De KPN kreeg de schuld, omdat mijn kruisdraden verwijderd zouden zijn. Het rare was dat mijn DSL lampje wel op een gegeven moment ging branden. Dat kan volgens mij niet zonder kruisdraden. Hoe dan ook, brandend lampje of niet, ze konden mij niet meer aansluiten.
Vandaag belde ik maar weer eens met de helpdesk van tweakdsl, nu werd september als datum genoemd. Het had te maken met de telefooncentrale die vol zat. En... mijn oude verbinding was ook niet meer terug te zetten. Volgens de algemene voorwaarden zijn ze nu dus in gebreke, omdat ze mij 2 maanden lang geen internet verbinding kunnen bieden.
Ik heb een fax gestuurd, om per direkt mijn abonnement op te zeggen en een nieuwe verbinding aangevraagd bij Demon, hopelijk kunnen die wel gewoon een verbinding leveren.
Natuurlijk wel even gebeld met de helpdesk of mijn fax was aangekomen. Na een aantal afscheep pogingen van de Helpdesk heb ik uiteindelijk toch een bevestiging van de fax gekregen. Ik heb Tweak gevraagd of ze de e-mail in mijn tweak mailbox door willen sturen naar één van mijn andere mailboxen en of ze mijn telefoonnummer kunnen porteren naar Demon. Zo niet dan heb ik (en dus Tweakdsl) echt een vet probleem. Ik zal de uitkomst in ieder geval zeker hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb een fax gestuurd, om per direkt mijn abonnement op te zeggen en een nieuwe verbinding aangevraagd bij Demon, hopelijk kunnen die wel gewoon een verbinding leveren.
Mijn ervaring is dat het bij Demon echt niets beter is.Dit soort situaties komen helaas bijna overal voor. Ikzelf ga juist over van Demon naar TweakDSL wegens erg slechte ervaringen met Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:27:
....en of ze mijn telefoonnummer kunnen porteren naar Demon. Zo niet dan heb ik (en dus Tweakdsl) echt een vet probleem. Ik zal de uitkomst in ieder geval zeker hier melden.
Een partij kan alleen nummers naar zich toe porteren, niet van je af nummers naar een andere partij 'duwen'. Demon zal dus in opdracht van jou dat nummer moeten porteren voor je, niet TweakDSL.

Hetzelfde geldt ook voor DSL verbindingen. Demon kan je verbinding overnemen van TweakDSL, maar TweakDSL kan niet je verbinding naar een andere partij overzetten voor je.

Alleen een opzegging kan het proces wel blokkeren. Een opgezegde DSL verbinding of telefonie abonnement/nummer kan vaak niet meer geporteerd worden omdat er al een opdracht op de verbinding of nummer open staat en uitgevoerd zal worden (dus eerder aangemeld wordt eerder uitgevoerd).

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 07-06-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 15:39
Sinds 1 juni tweakphone gekregen althans een papier met wat inloggegevens. Getracht deze in een speedtouch 716 te verwerken maar kreeg het niet werkend.
Vooral het ontbreken van een beetje handleiding voor de installatie zit me dwars.
Inmiddels al twee mailtjes verder met de helpdesk maar kennelijk weet men daar ook nog niets over hoe men de problemen moet oplossen.

Heeft iemand het al werkend gekregen ?

Zat ook de te denken om gewoon een ATA er tussen te hangen waarin de login gegevens wel eenvoudig(er) te verwerken zijn, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat het bij Demon echt niets beter is.Dit soort situaties komen helaas bijna overal voor. Ikzelf ga juist over van Demon naar TweakDSL wegens erg slechte ervaringen met Demon.
Ik ben benieuwd. Vooralsnog claimt Demon dat er geen reden is waarom mijn lijn niet aangesloten kan worden. Als dit niet blijkt te kunnen, zal ik het ook hier melden.
bjck schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:48:
[...]

Een partij kan alleen nummers naar zich toe porteren, niet van je af nummers naar een andere partij 'duwen'. Demon zal dus in opdracht van jou dat nummer moeten porteren voor je, niet TweakDSL.

Hetzelfde geldt ook voor DSL verbindingen. Demon kan je verbinding overnemen van TweakDSL, maar TweakDSL kan niet je verbinding naar een andere partij overzetten voor je.

Alleen een opzegging kan het proces wel blokkeren. Een opgezegde DSL verbinding of telefonie abonnement/nummer kan vaak niet meer geporteerd worden omdat er al een opdracht op de verbinding of nummer open staat en uitgevoerd zal worden (dus eerder aangemeld wordt eerder uitgevoerd).
Het zou idioot zijn als ik mijn telefoonnummer niet zou kunnen behouden. Ik heb in mijn opzegging gemeld dat ik mijn telefoonnummer wil porteren en dat zij alle medewerking moeten geven. Als ze dat niet doen, blijven ze wederom in gebreke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn tweakdsl abonnement opgeleverd gekregen. In plaats van telefonie via KPN heb ik gekozen voor VOIP via TweakPHONE.

Zelfs een monteur laten komen voor het aansluiten maar die kreeg de VOIP niet aan de praat. Ik heb van Tweak enkel een A4 met een SIP server, Inlogcode en wachtwoord gekregen. Ik kreeg wel een kiestoon op mijn telefoon maar kon geen vaste nummers of GSM bellen. Wel andere (TweakDSL) Voip nummers.

Ik had een firmware met ATM op het modem geïnstalleerd, die heb ik vervangen door ene firmware met VOIP... nu krijg ik bij ieder nummer dat ik draai een toon zoals klinkt bij nummer niet gevonden.

1. Wat moet ik doen, ik kan op het internet niets vinden over het activeren van mijn VOIP verbinding zoals in het schrijven van TweakDSL staat.

2. Welke firmware van de Copperjet 1616-2P moet ik gebruiken en waar kan ik die downloaden?

3. Welke settings heb ik nodig voor de Copperjet 1616-2P?

Ik wordt er een beetje moe van. Zelf de monteur weet niet hoe eea operationeel te maken. Denk je er af te zijn door een installatie uit te laten voeren, moet je nog zelf zoeken, leuren, sleuren en bellen (met de GSM dan).

Alvast dank voor eventuele reacties. Als iemand ook bij TweakDSL een VOIP abonnement heeft en een copperjet dan hoo rik graag hoe het aan de praat is gekomen.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je wel andere TweakPHONE abonnees kan bellen, maar niet naar nummers buiten dat netwerk lijkt het op een blokkade misschien bij TweakPHONE nog op je nummer/aansluiting/abonnement?

Als je SIP 'registered' staat is hij aangemeld en gezien je wel die TweakPHONE nummers kan bellen kan het daar bijna niet in mis gaan. Tenzij je misschien niet alle (de juiste mist dan) codec aangevinkt hebt ook?

Naar het vaste net van KPN wordt G.711 gebruikt en VoIP<-> VoIP vaak de betere G.729 codec. Je moet ze allemaal aankiezen of primair 711 zetten.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 08-06-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:27:
Ik wil jullie mijn upgrade ervaringen met Tweakdsl niet onthouden:
...
Ik heb een fax gestuurd, om per direkt mijn abonnement op te zeggen ...
Dit had ik per aangetekend post gedaan. Met bevestiging van ontvangst.

Als zij in gebreke blijven en jij kan het contract direct ontbinden volgens de voorwaarden, dan is het jurisdisch gezien het beter om dit aangetekend af te handelen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

robertpNL schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:36:
Dit had ik per aangetekend post gedaan. Met bevestiging van ontvangst.

Als zij in gebreke blijven en jij kan het contract direct ontbinden volgens de voorwaarden, dan is het jurisdisch gezien het beter om dit aangetekend af te handelen. Succes.
Onnodig.. een fax met ontvangstrapportage is net zo zeker als een aangetekende brief.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
Cyberpope schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:53:
[...]

Onnodig.. een fax met ontvangstrapportage is net zo zeker als een aangetekende brief.
Nee, helaas. De mededeling “status OK” op het faxrapport is wel een indicatie dat de fax is ontvangen, maar het vormt geen sluitend bewijs (juridisch gezien). rechtspraak.

Voorbeeld: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
robertpNL schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:28:
Nee, helaas. De mededeling “status OK” op het faxrapport is wel een indicatie dat de fax is ontvangen, maar het vormt geen sluitend bewijs (juridisch gezien). rechtspraak.

Het zit nog net iets anders, het is een bewijs dat de fax is afgeleverd bij de andere kant. Of de fax ook werkelijk ontvangen en uitgeprint is, is niet gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak gaf zelf aan dat een fax voldoende zou zijn. Ik heb daarna met de servicedesk gebeld of ze de fax binnen hebben gekregen, ze zeiden dat deze nog niet gelogd was, en of ik morgen terug wilde bellen. Na veel aandringen hebben ze gekeken of de fax er was, en dit aan mij bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik ben wel geintresseerd in het TweakDSLB10 abo, en ik las het gedeelte over TweakTest. Als je voor TweakTest kiest, betaal je eenmalig 79,- en krijg je een jaar contract mits het abo je bevalt. Nu heb ik TweakDSL gemailed over de eventuele prijs voor een jaar contract van het TweakDSLB10. Maar ik krijg hier continue 2 strijdigen antwoorden van.

Is het mogelijk om een jaar contract te krijgen van TweakDSLB10 en wat zijn de kosten hiervan? Ik heb begrepen dat het wel kan maar dat je dan 75,- opzegkosten krijg, als je na 1 jaar opzeg. Maar ik weet niet wat je dan maandelijks betaalt 19,95? of 34,95? of het gemiddelde hiervan?

Hopelijk heeft iemand hier antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny
  • Laatst online: 14-09 12:32

corny

And his yellow flame

Een aangetekende brief met ontvangstbevestiging is net zo min bewijs dat de brief is gelezen door de persoon die hem zou moeten lezen. De ontvangstbevestiging kan worden getekend door degene die de post heeft opgehaald en alsnog in de prullenbak verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
corny schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:09:
Een aangetekende brief met ontvangstbevestiging is net zo min bewijs dat de brief is gelezen door de persoon die hem zou moeten lezen. De ontvangstbevestiging kan worden getekend door degene die de post heeft opgehaald en alsnog in de prullenbak verdwijnen...
Maar dat is dan een probleem van het bedrijf zelf. Jij hebt de bevestiging dat de brief is aangekomen bij het bedrijf. Aan jouw kant kan dus niks worden verweten. Dat iemand zijn werk dan niet goed doet, tja, dat is echt het probleem van het bedrijf.

Maar goed, dit is zwaar off-topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

vraagje, als je een copperjet 816 die ik van TweakDSL 30 seconde (of eigenlijk 1 hele dag :P) van de stroom haalt. Is ie dan al zijn settings kwijt ?

Het gaat me dan vooral om settings als zijn interne ip-adres en dhcp-range gegevens.
Ik zit nu op mijn werk en krijg ineens een ingeving waarom ik niet kon connecten deze ochtend naar mijn modem via http://10.0.0.1 (iets wat ik had aangepast).

[ Voor 26% gewijzigd door JeanJeremy op 08-06-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je settings blijven gewoon bewaard, ook al laat je 'm een dag (of meer) uit staan.

Nog even over mijn perikelen: Ben vandaag door iemand van de 2e lijn gebeld, hij had mijn brief onder ogen gekregen. Ik zou volgens hem vóór het weekend weer een werkende verbinding krijgen, tot ik over ga naar Demon. Dit zou volgens hem wel even kunnen duren, omdat Demon geen nieuwe BabyXL lijnen meer zou aansluiten, omdat Demon onderdeel van KPN wordt.

Keeping my fingers crossed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:57:
Tweak gaf zelf aan dat een fax voldoende zou zijn. Ik heb daarna met de servicedesk gebeld of ze de fax binnen hebben gekregen, ze zeiden dat deze nog niet gelogd was, en of ik morgen terug wilde bellen. Na veel aandringen hebben ze gekeken of de fax er was, en dit aan mij bevestigd.
Dat zou ik als bedrijf ook zeggen, voor de rechter houdt het immers geen stand 8)
corny schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:09:
Bij een aangetekende brief zegt het niet dat het gelezen is, dat klopt. Maar dan is het wel heel zeker dat iemand hem in ontvangst heeft genomen (de tekst op papier) en in handen heeft gehad.

Dat het bedrijf er niets mee doet of hem niet leest is niet ter zake doende dan. Dat is niet jou probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

robertpNL schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:28:

totaal offtopic: marre de uitspraken die jij hierboven benoemd zijn uitspraken in bezwaarprocedures in communicatie met een overheidsorgaan. Daar gelden iets andere vereisten. Zover ik weet liggen er in de reguliere rechtspraak andere uitspraken.
Op grond van de AWB ligt de bewijslast m.b.t. de verzending c.q. ontvangst van een "beschikking" bij het bestuursorgaan. Dit zou betekenen, dat een beschikking "aangetekend" zou moeten worden verzonden. Vanwege onder meer de kosten die dit met zich meebrengt wordt doorgaans van aangetekende verzending afgezien. Bij het aantekenen van bezwaar tegen een beschikking ligt de bewijslast m.b.t. de verzending bij degene die in bezwaar komt. Hierdoor is er gelijkwaardigheid in de bewijsvoering.
Maar laat een ieder doen wat hij vind dat hij moet doen.... En de discussie hier sluiten.

[ Voor 30% gewijzigd door Cyberpope op 08-06-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
Even een vraag,

Sinds eergisteren ben ik overgezet naar ADSL2+ maar nog steeds geen linesync op de Copperjet 1616.

Maar het gaat hier om een ISDN lijn. Even voor mij beleving, ook deze type modem is geschikt voor ISDN?

Dan lees ik her-en-der dat ik een "speciale ISDN firmware" moet laden. Ik gezocht op de website van Aliendata, maar niks gevonden. Ja oke, firmware 602SR1 maar die is al geladen.

Kan iemand mij hierin helpen? In de diagnostics scherm staat wel PSTN maar moet dit niet ISDN zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Volgensmij is er wel een versie die niet meer van die rare vastlopers heeft op DHCP. Mensen met een R versie?

Welke heb je nu? Dat is ook wel belangrijk natuurlijk 8)
Ik draai nu de volgende versie:

System Name: P2602R-61
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.0)b1 | 02/13/2006

Hier voor had ik versies die niet stabiel op adsl2+ draaiden. De lijn lag dan meer plat dan dat ie up was. Met deze versie gaat adsl2+ prima, maar ligt de dhcp server vrijwel altijd plat, en moet ik de router 1 keer per week resetten omdat de router dan vast is gelopen. Is er inmiddels een betere versie, of wordt het tijd dat ik over stap op een ander merk welke het wel voor elkaar heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
robertpNL schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:15:

Kan iemand mij hierin helpen? In de diagnostics scherm staat wel PSTN maar moet dit niet ISDN zijn?
Dan zit de verkeerde firmware in je modem ;)

Je moet even de ISDN versie erin zetten. Je hebt keuze uit een VoATM en VoIP versie, welke je wilt is aan jezelf natuurlijk.

Je vond het gelukkig zelf ook al wat vreemd dat er PSTN stond in het menu. Dit modem kan zowel ISDN als PSTN en welke hij doet is afhankelijk van de firmware die erin zit.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 08-06-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Nog een update van mij hiero. Het is nu op een dag na een maand geleden dat mijn B10 abbo is opgeleverd, en nu begint het eindelijk te werken. BBned had "iets" gevonden, en nu zou het wel eens kunnen werken. En gelukkig, het "iets" werkt. Althans bijna, want nu bijkt dat ze vergeten waren mijn telefoonnummer over te zetten. Maar goed, internet werkt weer gelukkig. En telefonie zal op termijn ook wel goed komen.

Nu nog zorgen dat ik (min) mijn maand abbo-kosten terug krijg, en dan kan ik er weer een lange tijd tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
marteltor schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:55:
Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe provider aangezien mijn Chello Kabel abonnement me totaal niet bevalt. Het is me te onstabiel; vaak ligt de verbinding er een minuut of langer uit. Ik verwacht dat dit met TweakDSL niet het geval zal zijn. Mijn oog is gevallen op het TweakDSLB10 abonnement, welke leverbaar is op mijn adres.

Op dit moment heb ik ook telefonie via voip van upc, en is er dus geen kpn lijn meer.
Als ik het goed begrijp, zou ik als ik naar tweakdsl met telefonie moeten betalen:
- Eenmalig 75 euro ter activering van de KPN lijn.
- Daarna 19,95 (eerste jaar, daarna 34,95) + 9,40 (non-line sharing) + 9,95 (VoIp abonnement van tweakphone) = 39,30 per maand.

Kan iemand mij dit bevestigen?
Zou ik m`n upc voip nummer mee kunnen nemen?
kan iemand hier op reageren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Volgensmij klopt het wat je schrijft. En als TweakPHONE nummerportering aanbiedt maakt het niet uit bij wie een nummer nu zit (UPC of KPN maakt niet uit), dus dat moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb nog steeds het probleem dat na 15 minuten ongeveer de snelheid van 14mbit (t20 abbo) terugvalt na 50kbit. En wanneer ik de router dan reset het weer over is. De volgende opstellingen hebben wij gehad:
met haakjes eromheen is 1 apparaat:

niet werkend:
(modem+router)-> dan comps
modem -> router -> comps:
(modem + 1 poorts router) -> 1 comp
(modem + 1 poorts router) -> ap-> comps

Wel werkend:
modem -> 1 comp
modem -> 1 comp -> meerdere comps (komt lan poort binnen, met draadloze netwerkkaart fungeert de computer als router)
modem -> ap -> comps (dan krijgen alle comps een outside ip adres)

(modem+router) is een zyxel modem + router + draadloos
modem=een adsl1 asus modem
router/accespoint is een belkin draadloze router
(modem+1 poorts router) = een zyxel modem die ook gewoon dingen als nat heeft, dus je zou er direct een accesspoint achter kunnen plaatsen, het is gewoon een router met 1 poort.

Het is een tisdsl adsl2 abonnement, en het hele probleem is een week ofzo nadat we naar adsl2 zijn overgezet begonnen.

Het werkt dus NIET wanneer een router gebruikt wordt die het externe ip krijgt. Wanneer 1 computer externe ip krijgt en als router fungeert (incl dhcp) dan werkt het wel. Ook wanneer alle computers extern ip krijgen werkt het.
De zyxel modem + router heeft al 3 verschilende firmware versies gehad en dat is het probleem niet.

De enige verklaring die ik nog heb is dat het probleem in de centrale zit direct nadat onze lijn binnenkomt. Het zit niet aan onze kant (alle kabels enzo ook verwisselt), en als het verder weg zou zitten zouden meer mensen er last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

R Kuipers schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 00:29:
Nog een update van mij hiero. Het is nu op een dag na een maand geleden dat mijn B10 abbo is opgeleverd, en nu begint het eindelijk te werken. BBned had "iets" gevonden, en nu zou het wel eens kunnen werken. En gelukkig, het "iets" werkt. Althans bijna, want nu bijkt dat ze vergeten waren mijn telefoonnummer over te zetten. Maar goed, internet werkt weer gelukkig. En telefonie zal op termijn ook wel goed komen.

Nu nog zorgen dat ik (min) mijn maand abbo-kosten terug krijg, en dan kan ik er weer een lange tijd tegen aan.
Het is bij mij nu 1 week na de oplevering en nog geen internet signaal, hoop dat ze mijn "iets" ook snel vinden :(
Mijn Copperjet 816 komt niet verder dan handshake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

bjck schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 07:54:
Volgensmij klopt het wat je schrijft. En als TweakPHONE nummerportering aanbiedt maakt het niet uit bij wie een nummer nu zit (UPC of KPN maakt niet uit), dus dat moet kunnen.
Ik vind het grappig dat je dat zegt, omdat ik al sinds maart aan het worstelen ben om van mijn voATM telefonie (tweakDSL) naar voIP (tweakDSL) geporteerd te worden....
Onze vriendelijke vrienden van tweakDSL boden mij in hun ADSL2+ upgrade formulier de optie om over te schakelen naar voIP met een radiobutton en ik heb uiteraard ook corresponderend voIP modem aangeschaft. Gevoegelijk werd er niet bijverteld dat nummerportering tussen de telco's BINNEN tweakDSL een probleem zou zijn.

Maart-April-Mei-Juni -> ik zit nu nog steeds te wachten op mijn voIP nummer geporteerd van voATM :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even wat research gedaan en het schijnt dat met een Draytek 2900VG de XboxLive service wel gewoon werkt. Deze is alleen erg duur. En het is eigenlijk raar dat je bij een ADSL2 abo weer een ander duur modem zou moeten gaan kopen om XboxLive te laten werken omdat de Zyxel geen goede NAT implementatie heeft (ook met de laatste updates niet volgens Xboxers).
Maar om even terug te komen op Draytek, las hier dat mensen ook modellen uit de 2600 en 2800 serie van Draytek werkend hadden met TweakDSL. Werken deze ook met XboxLive? En hoe zit dit met de nieuwe Draytek 2700 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Asus 6000-modem dat ik van Tweak erbij kreeg, kan ik nog steeds alleen met 1 pc draaien (routed lukt niet, iemand wel?).

Maar goeie nieuws is dat m'n SMC-ADSL2 router/modem ook prima de Tiscali 6Mb-lijn weet te gebruiken; had net als anderen geregeld probleem met ADSL-down of niet/laat krijgen van IP-adressen.
Vreemde is dat een bridged-optie kiezen problemen gaf (IPoA werkte wel), maar het simpele gebruik van de configuratiewizard leidde bij Netherlands tot een ISP-lijstje met o.a. BabyXL/Tiscali.

Die optie geselecteerd, en dan krijg je Bridged (DHCP) met primary DNS ingevuld, hoef je alleen maar next-next-next te doen, en dat werkt echt storingsvrij. Ook geen hikjes gehad, en geen downtijd afgelopen week. Vaag.

Pas voor de leuk even wat nzb'tjes van 50 en 60 dagen oud geprobeerd. Tot m'n verbazing die van 50 dagen uit a.b.nl kunnen trekken op circa 70% compleet en dankzij ruime berg par2'tjes kunnen repareren. Zelfs die van 60 dagen kreeg ik nog ruim 40% binnen. Wel knap, als ze 30 dagen beloven en je soms oudere files kunt leechen. Bij headers binnenhalen blijf je vaak exact of rond 30 dagen zitten, kennelijk zijn gecachte posts of oudere posts default onzichtbaar, ook al zijn ze er nog wel?

[ Voor 4% gewijzigd door tweaktubbie op 09-06-2006 11:51 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:28:
Heb even wat research gedaan en het schijnt dat met een Draytek 2900VG de XboxLive service wel gewoon werkt. Deze is alleen erg duur. En het is eigenlijk raar dat je bij een ADSL2 abo weer een ander duur modem zou moeten gaan kopen om XboxLive te laten werken omdat de Zyxel geen goede NAT implementatie heeft (ook met de laatste updates niet volgens Xboxers).
Maar om even terug te komen op Draytek, las hier dat mensen ook modellen uit de 2600 en 2800 serie van Draytek werkend hadden met TweakDSL. Werken deze ook met XboxLive? En hoe zit dit met de nieuwe Draytek 2700 serie?
Ik heb de Draytek 2800VG en deze werkt prima met XboxLive. Verder ben ik zoals eerder in dit topic valt terug te lezen erg tevreden over dit apparaat. Ik heb hiervoor een Draytek 2600WE gehad en die deed het ook prima met XboxLive. Het is wel een wat oudere router, dus een aantal dingen zitten daar niet op (o.a. wireless WPA/WPA2 beveiliging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:51:
[...]

Dan zit de verkeerde firmware in je modem ;)

Je moet even de ISDN versie erin zetten. Je hebt keuze uit een VoATM en VoIP versie, welke je wilt is aan jezelf natuurlijk.

Je vond het gelukkig zelf ook al wat vreemd dat er PSTN stond in het menu. Dit modem kan zowel ISDN als PSTN en welke hij doet is afhankelijk van de firmware die erin zit.
Bedankt! Het is gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DexterDee schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:43:
[...]
Ik heb de Draytek 2800VG en deze werkt prima met XboxLive. Verder ben ik zoals eerder in dit topic valt terug te lezen erg tevreden over dit apparaat. Ik heb hiervoor een Draytek 2600WE gehad en die deed het ook prima met XboxLive. Het is wel een wat oudere router, dus een aantal dingen zitten daar niet op (o.a. wireless WPA/WPA2 beveiliging).
Ik vroeg me nog wel het volgende af: De 2800VG is een ADSL2/2+ modem en router ineen. De 2800VG kan Max.24 Mbps down- en 1 Mbps upstream aan en heeft een Wlan netwerkmogelijkheid van 108 Mbps.
De 2900VG staat vermeld als een breedbandrouter met Wlan van 54 Mbps.
Maar nu komt het, heeft de 2900VG nu wel of niet een modem ingebouwd? Of dient die WAN-port op de 2900VG enkel voor het aansluiten van een ADSL modem (1,2,2+)? Bv. achter de standard Copperjet in bridgemode?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een B10 abbo bij Tweakdsl. De download snelheid die ik had van 850 KB vond ik wat tegenvallen.
Ik heb dit meerdere keren aangegeven bij de Tweakdsl helpdesk, echter altijd hetzelfde antwoord “ik moet blij zijn met zo’n snelheid, alles staat goed, niets aan de hand.
Bij mijn laatste poging heb ik de boel wat overdreven. Ik heb ze aangeven maar met 500KB te kunnen downloaden. Ik heb dit onderbouwd met gemanipuleerde screenshots. Tweakdsl heeft een ticket aan laten maken bij BBned en wat blijkt een week later “ik zit nu mooi op een snelheid van 1020 KB.
Mission accomplished !!!!
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.