Vandaag maar eens de helpdesk gebeld. Word je niet echt wijzer van...
Allereerst leg ik uit dat ik geen IP nr heb. Hun eerste reactie: Heeft u deze schriftelijk aangevraagd dan??? Ik: ahum, ik ga ervan uit dat als ik bij jullie een adsl abbonnement afsluit dat er toch wel een IP nr aan vast zit? Hun: Nee, dat is niet standaard... Ik:

leg uit.... Hun: Als u een vast IP nr wil dan moet u dat schriftelijk aanvragen. Ik: IK wil geen vast, ik wil gewoon een IP. Hun: Ja, dat hoort er wel bij te zitten.
Om wat frustratie in te korten:
Ze gaan natuurlijk eerst het standaard lijstje doorlopen, waar ze vooral ook niet vergeten te vragen of ik de LAN verbinding op mijn PC wel geactiveerd hebt. TUURLIJK, anders kan ik toch niet in de modem komen...
Vervolgens vragen ze me toch om alles op automatisch te zetten (ondanks dat de copperjet op een 172.xxxx nr zit en de DHCP van de copperjet uitstaat). Natuurlijk krijg ik dan een 169.xxx.xxx ip nr op mijn netwerkverbinding. Reactie TweakDSL: dat is raar... je IP nr moet in de range van 161.xxx liggen en niet in de reeks van 169.xxx

Moet ik ze ook nog uitleggen dat een 169.xxx nr een intern nummer is wat je altijd krijgt bij verbindingsproblemen
Hun: Kunt u dan even een ipconfig /release / renew uitvoeren.
Ik: Tuurlijk, maar of dat effect heeft?
Hun: doe toe maar...
Ik: wederom 169.xxx
Hun: dit is vreemd zeg....
Ook nog grappig: Ik zeg: ook als ik op mijn Tweak inlog dan zie ik geen IP staan. Eerlijk waar: Hun reactie: Mijn Tweak??? Wat bedoelt u daarmee precies? Kunt u dan alleen op onze site komen???
Nu krijg ik een ticket voor de tweedelijn.
Ze kunnen de modem zien. Volgens hun zou de lijn heel goed moeten zijn.
Ze zouden me bellen.
Mijn vertrouwen begint aardig af te nemen in Tweak...