Het grote TweakDSL topic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 12.074 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nrdnmg schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:44:
[...]

Ben nog even met een profielupdate en nogmaals een firmware update bezig (die op de FTP van tweakdsl staat). Ik gebruik een cross kabel (bijgeleverd) en hij staat in bridge mode.
Omdat ik het modem wel kan benaderen vanaf de laptop ga ik ervan uit dat de gebruikte kabels enzo goed zijn. Ook kan de firewall (windows) en anti virus (norton) niet dwars liggen, want ik kan de modem benaderen.
De modem traint trouwens ook perfect in op 10/1 MB
Maar weer even klooien....
Maandag heb je een Wan IP address, als je niet teveel aan je modem kloot.
het probleem zit namelijk niet bij je thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:00
Opvallend...
als ik bij Quick Setup BBNed Bridge mode selecteer en de modem restart hierna, dan staat er vervolgens bij het tabblad STATUS bij Connection Authentication: NONE
ALs ik hier dan ook bbned selecteer staat er na de restart wederom NONE

Is dit normaal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
nrdnmg schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:02:
Opvallend...
als ik bij Quick Setup BBNed Bridge mode selecteer en de modem restart hierna, dan staat er vervolgens bij het tabblad STATUS bij Connection Authentication: NONE
ALs ik hier dan ook bbned selecteer staat er na de restart wederom NONE

Is dit normaal? :?
Dat is normaal ja. Je hoeft je niet aan te melden met login en wachtwoord immers, dat staat er ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vraagje aan de kenners over adsl snelheid, ik heb zelf namelijk geen idee...

Ik heb een 12 MB adsl abo, ik zit 1246 m van de centrale, ik haal via bbned speedtest:

Your current bandwidth reading is: 10.49 Mbps which means you can download at 1.31 MB/sec. from our servers

Is dat ok??

groetjes Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

GekkeR schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:31:
adsl2 ready router ?

Die sitecom kan gewoon door routeren met je nieuwe modem hoor.
Je kan alleen misschien te maken hebben met een 10mbit/s wan(internet) poort die sommige oudere routers hebben.
Dan gaat je internet dus niet harder dan 10mbit/s.

Weet alleen niet of de sitecom dat heeft of niet.
Mocht hij dat wel hebben en wil je een router met een 100mbit/s wan poort dan zou ik zelf kiezen tussen de :
Linksys WRT54GL of als je eraan kan komen een WRTSL54GS.
Er zijn natuurlijk een enorme hoeveelheid andere routers though zoals de Asus WL500 of WL700.

Slimste is om een 2de hands WRT54G v2-4 te kopen voor een paar tientjes.
Let er wel op GEEN v5+ te kopen want die draaien niet meer op linux (geen 3rd party firmware :))
v1 en 1.1 zijn ook iets minder omdat ze een 125Mhz cpu hebben ipv 200 in de v2-4.
WRT54GS kan ook maar dan ook v1-4 en geen v5+ halen. (alle versies hiervan hebben een 200Mhz cpu)
Bedankt voor de tips! Ik zal er naar kijken allemaal

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
hoi,

ik heb ook sindskort tweakdsl aangevraagd en had nog een paar kleine vraagjes :

- ik heb nu ADSL internet van Wanadoo en een speedtouch modem/router 570 met daarbij een USB -ontvanger. Moet ik de modem/router nog opnieuw configureren om tweakdsl (via tiscali netwerk) te ontvangen als de lijn geleverd is ? :7

- Zit er nog een standaard-newsgroepen-abbo bij het abbo van 6Mbit/1Mbit ? (van 256kbit down ofzo) Of moet je deze per se erbij kopen ?

- Hoe zijn de ervaringen met deze provider ? veel onderhoud ? snelheid goed behaald ? weinig downtime ?

- Wat zijn de nadelen van een vast IP-adres ? en wat is een WAN-IP ? :?

_/-\o_ Mijn dank zal groot zijn ! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door mieg_1981 op 27-05-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:43:
Vraagje aan de kenners over adsl snelheid, ik heb zelf namelijk geen idee...

Ik heb een 12 MB adsl abo, ik zit 1246 m van de centrale, ik haal via bbned speedtest:

Your current bandwidth reading is: 10.49 Mbps which means you can download at 1.31 MB/sec. from our servers

Is dat ok??
Dat ziet er prima uit. Om de lijnsnelheid te controleren kan je misschien beter even in je modem kijken op welke snelheid verbonden is.

Een pagina zoals deze komt niet altijd tot het maximale van je verbinding immers en is afhankelijk van de snelheid van je browser en tussenliggende netwerken.

En upgrade (als je een ZyXEL hebt) even je firmware voor optimaal 2+ genot. Als je nog een 'oude' gebruikt kan je wel eens snelheid missen die je met nieuwe(re) versies wel hebt.
mieg_1981 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:19:
hoi,

- ik heb nu ADSL internet van Wanadoo en een speedtouch modem/router 570 met daarbij een USB -ontvanger. Moet ik de modem/router nog opnieuw configureren om tweakdsl (via tiscali netwerk) te ontvangen als de lijn geleverd is ? :7
Yup. Je moet enige aanpassingen verrichten sowieso. Als je nu Wanadoo Family hebt is het makkelijk door alleen de VPI/VCI aan te passen naar 0/34 voor Tiscali en je zal nu dan voor Wanadoo 8/35 hebben in je modem.

Heb je een Wanadoo aansluiting 'powered by KPN' op het KPN-DSL netwerk is het iets meer werk opzich, maar niet onmogeijk natuurlijk. Hangt er vanaf of je een R2 of R4 versie hebt, maar hier staat alle nodige informatie een 'tooltjes' die je nodig hebt:

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#5702
- Zit er nog een standaard-newsgroepen-abbo bij het abbo van 6Mbit/1Mbit ? (van 256kbit down ofzo) Of moet je deze per se erbij kopen ?
Wanadoo limiteert inderdaad op 256kbps ;) TweakDSL krijg je gewoon full-speed nieuwsgroepen bij je abonnement zonder ristricties 8)
- Hoe zijn de ervaringen met deze provider ? veel onderhoud ? snelheid goed behaald ? weinig downtime ?

Nadelen heeft een 'vast IP' niet eigenlijk. Met 'WAN-IP' wordt je externe IP bedoeld, dus je internet IP adres die je router van je provider ontvangt en jij op internet mee verbindt.
8)

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 27-05-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Okee ! bedankt voor je (zeer) snelle antwoord. Ik heb de configuratie-wizard voor mn modem/router gevonden op de site, dus dat moet wel goedkomen.

En nog over de nieuwsgroepen. Moet je hier een abbonement voor bij-aansluiten speciaal voor de nieuwsgroepenserver (10Mbit a 9,95 per maand) of krijg een beperktere snelheid (bijv. 0.5Mbit) waarmee je gratis van de newsserver gebruik mag maken ? :?

Iemand nog (zeer) negatieve ervaringen met TweakDSL ? volgens zijn er genoeg mensen tevreden over de service. Vandaar dat ik deze provider heb gekozen (en de prijs natuurlijk 8) )

Thx in advance !
mieg_1981 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:19:
hoi,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mieg_1981 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:58:

En nog over de nieuwsgroepen. Moet je hier een abbonement voor bij-aansluiten speciaal voor de nieuwsgroepenserver (10Mbit a 9,95 per maand) of krijg een beperktere snelheid (bijv. 0.5Mbit) waarmee je gratis van de newsserver gebruik mag maken ? :?

[...]
Nee, je mag er gewoon gebruik van maken op volledige snelheid zonder kosten. Geen beperkingen op snelheid en geen extra kosten gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:01:
[...]

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Woei!

Vandaag uiteindelijk een officiëel bericht van TweakPhone... op 1 juni wordt m'n VoIP opgeleverd -- eindelijk!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:31
Wildfire schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:58:
Woei!

Vandaag uiteindelijk een officiëel bericht van TweakPhone... op 1 juni wordt m'n VoIP opgeleverd -- eindelijk!
Heb je dat per brief gekregen?
Komen die gegevens overeen met die bij "mijn Tweak"

Namelijk ik zie bij "mijntweak" gegevens staan die volgens mij van de telecommunicatiewet
niet mogen, maar ik heb nog geen bericht van T-dsl mogen ontvangen ook na verschillende pogingen de afgelopen weken om te achterhalen of mijn aanvraag wel binnen was gekomen.
Omdat de officiele afhandeling van mijn migratie ISP-ISP ook niet geheel vlekkeloos verliep.

[ Voor 4% gewijzigd door Domba op 28-05-2006 14:01 . Reden: typefout ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Als ik je wat aan kan raden voor bellen met voip is het wel optibel echt TOP :-)))

Had hiervoor Budgetphone vind dat maar bagger met de zyxel 26..serie samen werken ...gaat allemaal goed tot je met bepaalde poorten open gaat en dus te veel dan licht je telefoon er uit en of ze kunnen je niet bellen etc etc...en grootste probeem vond ik de limiet 1000 minuten wat ze ingesteld hebben voor die ca 10 euro bij Budgetphone.

Nu maar optibel besteld echt een aanrader bestellen 2 dagen later kastje in huis in prikken maar en bellen hoppa en dat onbeperkt ook echt dus geen 500 en of 1000 minuten op het vaste net nee lekker lullen al hang je de hele dag hahaha.

Ik vind het top alleen iets duurder 12,95 maar geen limiet met bellen en het werkt ook nog eens steen goed ook met je eigen nr als je die over wil laten nemen.

Dus bij mij kon die uit in de zyxel voip en geen problemen meer van als ze je bellen niet bereikbaar etc etc en die 1000 minuten .

Moet wel zeggen opzeggen bij budgetphone ging keurig twee dagen en weg maar ja wie weet dachten ze wel he he weer een zeikerd minder hehehe.
Een zeer tevreden optibel voip gebruiker en dus nu nog zou het moeten zijn kpn weg die kosten van ca 10 euro in de maand dan zou het helemaal toppie zijn _/-\o_ _/-\o_ trouwens het geluid etc je hoort geen verschil met optibel van vaste aansluiting kpn ,.wat ik dus met budgetphone wel had O-)

[ Voor 6% gewijzigd door digiben op 28-05-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Domba schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:23:
[...]

Heb je dat per brief gekregen?
Per brief.
jk ik zie bij "mijntweak" gegevens staan die volgens mij van de telecommunicatiewet
niet mogen
Wat staat er dan? Bij de personalia enkel gegevens over jezelf zoals telefoonnummer en bankrekeningnummer, maar dat is natuurlijk vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:31

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Game-Freak schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:42:
[...]

Thnx! Aan het tekeningetje heb ik wat, zo ga ik het dan binnenkort aansluiten...

De huidige ISRA situatie is als volgt:

[afbeelding]

De ISRA-kabel gaat in een doos, die moet ik dus weghalen, RJ11 eraan knippen en in m'n splitter stoppen...?
Om hier nog even op terug te komen, ik heb nu het kapje van de stekkerdoos eraf gehaald en nou heb ik een rode draad en een blauwe draad.
Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/9028/isra8zc.th.jpg

Nou wil ik aan deze 2 draadjes een RJ11 knippen en meteen in m'n splitter stoppen:
Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/7729/splitter9qq.th.jpg

Maar nou zou ik graag willen weten waar het blauwe draadje moet komen en waar het rode draadje moeten komen.
Afbeeldingslocatie: http://www.dspglobal.com/adapt%20RJ11%20schem.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De middelste twee van een RJ11 zijn 2 & 3. Wat je hier tekent is RJ12 (even groot, maar 6 ipv 4 aansluitingen).

Dus altijd de middelste twee en in deze tekening dus 3 & 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
bjck schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:02:
De middelste twee van een RJ11 zijn 2 & 3. Wat je hier tekent is RJ12 (even groot, maar 6 ipv 4 aansluitingen).

Dus altijd de middelste twee en in deze tekening dus 3 & 4.
Maakt het nog wat uit of blauw op 3 zit of dat rood op 3 zit??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Game-Freak schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:04:
[...]

Maakt het nog wat uit of blauw op 3 zit of dat rood op 3 zit??
Al ben je kleurenblind en je kan prima tellen kan je dit niet fout doen ;)

Die dikkere (massief koperen kern) kabel gaat lastig zo'n stekkertje in. Maar gewoon even blijven rommelen en het past wel uiteindelijk. Schroef je splitter wel vast zodat hij niet gaan hangen aan de kabel omdat je stekkertje maar aan twee adertjes hangt natuurlijk.

En probeer tijdens het aanzetten van de stekker de kabel niet onnodig te verbuigen om draadbreuken te voorkomen.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 28-05-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Owkee, inmiddels VOIP van tweakdsl geinstalleerd... En dat werkt echt fantastisch !! Perfecte geluidskwaliteit...

Eindelijk iets van tweak wat in 1x goed werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:27

BHQ

De mailserver is vol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Dat gratis Asus 6000-modem (inbegrepen in het modempakket van 25 euri) heb ik dankzij username/password (login: Ca!SbM5 pass: $4HkcA59) in eerdere pagina's kunnen benaderen, en gezien geregeld vastlopen maar eens gereset naar factory standaard.

Zit met volgende vragen:
-volgens specs is upload max 800Kb dus waarom levert TweakDSL deze bij een 1Mb up lijn?
-oude ADSL2-modem kan met 0/34 IPoA bridged connecten; heb in Asus alleen IPoA routed of MPoA bridged; beiden werken niet?

Mooiste zou zijn als iemand een screendump of copy&paste (of configfile) zou willen plaatsen van het 1e scherm met settings van z'n 192.168.1.1, want liever gebruik ik dit modempje eerst en bewaar ik m'n wireless adsl2 router/modem voor de toekomst... :*)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Nounee, dan heb je zeker geen niet de storingspagina/aankondigingen gelezen, te vinden onder MyTweak (inloggen op tweakdsl.nl dus). Iets met spam iig.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mijn probleempje continued:

tweak heeft me een vervangend modem opgestuurd (ook zon asus ding).

Wanneer ik computer rechtstreeks eraan koppelt werkt alles perfect

Wanneer ik er een router achter zet stopt het internet weer naar 20 minuten ofzo.

Idem wanneer ik de zyxel gebruik zonder eigen router (dus zyxelt routert dan)

Oftewel het werkt alleen goed wanneer er geen router aanwezig is (bekabeling is het probleem niet).

Voor het TIS/tweak netwerk hoort het toch niks uit te maken, wel of niet meerdere pcs. Wat gaat er hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Dan lijkt me eerder de router brak.

-edit- de 800k upload: Dat is waarop ie iig zeker werkt, die chipset erin kan iig gewoon 1mbit up aan.

[ Voor 61% gewijzigd door BHQ op 29-05-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hrm ik zit ff via een 'geleende' verbinding, maar Tweak ligt er nu volledig uit hier, krijg geen IP of wat dan ook. Heb wel linesync.

[ Voor 28% gewijzigd door BHQ op 29-05-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:02
Yapser schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:01:
Hrm ik zit ff via een 'geleende' verbinding, maar Tweak ligt er nu volledig uit hier, krijg geen IP of wat dan ook. Heb wel linesync.
Hier hetzelfde. ZIt nu op de @home van de buren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Phew, dan ligt het niet aan mij :D

Maarehm, Go Tweak! los het op! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
OOk hier alles weg voor het eerst postcode 3222Vh

Dus 8)7 8)7

Weet niet wat ze aan het doen zijn gelukkig nog me lijntje via bbnet xsdsl :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Heheh, landelijke storing zo lijkt het. Eerst de mailserver, nu de Gateway?/DHCP.. what's next, Tweak failliet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 05:47
Niet landelijk, kan vanaf mijn werk m'n servertje thuis nog bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Mkay voor een deel dus, maar toch.. Terug naar de kabelfoon-tijd is niet echt leuk ;)

[ Voor 72% gewijzigd door BHQ op 29-05-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ging er eventjes iets erg kapot op AMS-IX... Of het is toeval dat er op "mijn" routers iets fout ging op het moment dat Tweak er ook uit vloog, maar dat lijkt me sterk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er iets op AMS-IX aan de hand.

Ik kan wel op EU site, (BBC etc.) maar geen amerikaanse en andere overzeese sites benaderen.
Stroom storig? koffie in een core router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny
  • Laatst online: 14-09 12:32

corny

And his yellow flame

Dimmu schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:45:
[...]

Nounee, dan heb je zeker geen niet de storingspagina/aankondigingen gelezen, te vinden onder MyTweak (inloggen op tweakdsl.nl dus). Iets met spam iig.
Ik in ieder geval niet. Wat staat erop? Kan nu namelijk ook niet bij mijn servertje thuis komen en heb ff geen username/password bij de hand voor de statuspagina :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Nou Hier helemaal niks meer ip 00000 hahaha

Is ook weer k#t zoiets,,maar kan altijd gebeuren is dan de eerste keer hier en hopen de laaste

We wachten af _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

De laatste 3 berichten:
29-05-2006 13:45 Tiscali netwerk down
Momenteel is het Tiscali ADSL netwerk down. Dit is te wijten aan een stroomstoring in Amsterdam. Hoe lang deze stroomstoring nog gaat duren is onbekend.

29-05-2006 08:30 Mailserver down
Door een grote spamrun is de mailserver helaas down gegaan. Alle spam wordt nu uit de mailqueue verwijderd, en naar verwachting zal de mailserver rond 12:00 weer functioneren.

29-05-2006 00:00 mailserver niet meer down
Het onderstaande probleem met onze mail server is zojust opgelost
Tiscali is dus hardstikke dood. Yaharrr :'(

-edit- dit ligt dus volgend mij niet aan Tweak maar aan ergens in A'dam?

[ Voor 7% gewijzigd door BHQ op 29-05-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
29-05-2006 13:45 Tiscali netwerk down
Momenteel is het Tiscali ADSL netwerk down. Dit is te wijten aan een stroomstoring in Amsterdam. Hoe lang deze stroomstoring nog gaat duren is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zie ook Deel Amsterdam stroomloos?

Ben ik voor het eerst blij dat ik BBned heb in plaats van Tiscali :P

Hier in Amsterdam Noord was er maar 5 minuten geen stroom, maar in de rest van Amsterdam gaat het nog steeds niet lekker.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Nutsbedrijf going nuts? ;)

Anway, afwachten dan maar..

-edit- trouwens, moet zo'n datacenter niet zelf aggregaten enzo in huis hebben of zijn die nu 'op' zegmaar?

[ Voor 50% gewijzigd door BHQ op 29-05-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stroomstoring in Sara...zal zo snel als mogelijk gefixt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dacht dat het aan mijn router lag, gelukkig niet dus.
Alles doet het nu weer.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hier nogsteeds geen teken van leven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws, door de storing heeft Tis een onderdeel moeten vervangen, deze is inmiddels al vervangen en ze zijn bezig om het component te configgen. TIs geeft aan binnen 30 minuten (lees: 1uur) gefixt te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

back online :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Laatst online: 12:02
Hij doet het hier ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Yarr, ish working :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:16:
De laatste 3 berichten:

[...]

Tiscali is dus hardstikke dood. Yaharrr :'(

-edit- dit ligt dus volgend mij niet aan Tweak maar aan ergens in A'dam?
Niet het 'hele Tiscali netwerk' eigenlijk, alleen het stukje waar het verkeer overheen moet tussen Tiscali en TweakDSL onderandere had hier hinder van.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 29-05-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Hier werkt het nog steeds niet :(. Wel sync maar geen IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:01:
[...]

Helaas....ook vandaag geen IP adres gekregen.
Heb ze gebeld en ze 'zijn ermee bezig'
:O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 16:29

Tijntje

Hello?!

Ik heb de speedtouch 716v5 en heb deze in bridged mode staan. Hoe kan ik nu de firmware updaten. Mijn Netgear router krijgt het IP van TweakDSL dus ik zie mijn speedtouch niet.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tijntje schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:02:
Ik heb de speedtouch 716v5 en heb deze in bridged mode staan. Hoe kan ik nu de firmware updaten. Mijn Netgear router krijgt het IP van TweakDSL dus ik zie mijn speedtouch niet.
Even een vat IP adres op je computer instellen in de range van je speedtouch. Dus bijvoorbeeld 192.168.1.10 met 255.255.255.0 (gateway & dns mag leeg blijven).

Dan je PC direct aan je speedtouch hangen (je kan ST ook gewoon even bij je computer zetten los van je netgear en telefoonlijn) en ga je gang.

Daarna PC weer op 'automatisch' zetten als hij achter je Netgear hangt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 15:09

fjs

PSN: ftltc

Sjit, het was alleen maar een storing :'(
Had gehoopt op een upgrade O-) in de centrale.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Yapser schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:22:
moet zo'n datacenter niet zelf aggregaten enzo in huis hebben of zijn die nu 'op' zegmaar?
De eerste paar minuten wordt de stroomvoorziening overgenomen door accu's. Na een paar minuten moeten de diesels starten. Dat deden ze op SARA ook allemaal op eentje na. En voordat de ANWB er was, was de accu leeg.

Waarmee aangetoont is dat Murphy nog altijd niet met pensioen is. No-break UPS en dieselgenerator, en toch in het donker zitten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 16:29

Tijntje

Hello?!

bjck schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:17:
[...]

Even een vat IP adres op je computer instellen in de range van je speedtouch. Dus bijvoorbeeld 192.168.1.10 met 255.255.255.0 (gateway & dns mag leeg blijven).

Dan je PC direct aan je speedtouch hangen (je kan ST ook gewoon even bij je computer zetten los van je netgear en telefoonlijn) en ga je gang.

Daarna PC weer op 'automatisch' zetten als hij achter je Netgear hangt weer.
Heel erg bedankt,
Ik had al een vermoede.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

CRiSiS schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:59:
Hier werkt het nog steeds niet :(. Wel sync maar geen IP.
Nou het werkt nu voor mij ook weer. (A'dam Zuidoost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
nrdnmg schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:03:
[...]

Helaas....ook vandaag geen IP adres gekregen.
Heb ze gebeld en ze 'zijn ermee bezig'
:O :O
Succes!
Het kan dan nog 2-3 dagen duren voordat je lijn daadwerkelijk goed geconfigueerd is.. Hopen dat ze 't snel goedzetten, zodat je snel van je lijn kan genieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
CRiSiS schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:23:
[...]

Nou het werkt nu voor mij ook weer. (A'dam Zuidoost).
Dat was een glasvezelbreuk die al een aantal uurtjes eerder was ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

bjck schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:36:
[...]

Dat was een glasvezelbreuk die al een aantal uurtjes eerder was ontstaan.
Ik geloof dat de wet van Murphy aardig van kracht was vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb van het weekend de knoop door kunnen hakken en een draytek vigor 2800vg kunnen aanschaffen op marktplaats voor 150 euro. Al mijn problems zijn solved voor zover ik kan zien, geen nat problemen meer, geen voip problemen meer en alles werkt goed. het enige nadeel van de draytek is dat hij 1 mbit lager intraind dan de zyxel. En ja, ik heb met adsl codinggain zitten spellen en dan krijg ik hem inderdaad op 20 mbit, maar dit werkt averrechts op de uiteindelijke downloadsnelheid.

Anyway, ik ga nooit meer terug naar de zyxel, de draytek voelt een stuk robuuster, reageert beter en sneller, laat me out of the box gewoon goed xboxliven, nat doet wat het moet doen, voip doet wat het moet doen, geen server refresh problem meer bij pc games (de draytek laat geloof ik 25000 nat connecties toe, de zyxel "maar" 2000)

het werkt allemaal helemaal perfect tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
korte update van mijn kant; ik heb een nieuwe modem ontvangen (copperjet 1616 ipv 816), echter heb nog altijd hetzelfde probleem. Gelukkig dit keer geen geneuzel over firmwares enzo. Bij de helpdesk zien ze wel dat er data ontvangen wordt van de modem, en dat er data naar verzonden wordt. Maar op de een of andere manier komt deze niet aan; ik heb nog steeds geen IP.

Deze week komt er een monteur langs. Hopelijk biedt dit de oplossing. Ik zit inmiddels 3 weken zonder internet/telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Dimmu schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:33:
[...]

Succes!
Het kan dan nog 2-3 dagen duren voordat je lijn daadwerkelijk goed geconfigueerd is.. Hopen dat ze 't snel goedzetten, zodat je snel van je lijn kan genieten :D
Ook vandaag nog steeds geen IP.... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 19:00
ik heb een snelle vraagje,

Ik heb de keuze uit deze twee 4 poorts modems: Zyxcel 2602 en Copperjet 1616

Welke moet ik nemen ik gebruik geen VoIP of iets dergelijks.
Ik heb 10 pagina lopen checken maar staan niet erg veel bijzonders bij dan problemen met deze zyxcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

Kheb zelf een 2602R61 in bridge mode draaien (met aparte router dus).
Draait absoluut stabiel , maand uptime and counting (sinds laatste firmware flash).
Met stevig gebruik uiteraard :)

Geen ervaring met de 1616 of de 2602R61 in router mode.
Dit is overigens met een T12 abbo (Tiscali schijnt minder problemen te hebben met de zyxels).

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 19:00
ik krijg B10 via bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nrdnmg schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:00:
[...]

Ook vandaag nog steeds geen IP.... :Z
Zelfde verhaal hier, sinds maandag geen ip.
Helpdesk gebeld maar kwam weinig zinnigs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is er al een oplossing voor de disconnects van de speedtouch 716v5's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

sander815 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:58:
Hmm ?
Ik heb er totaal geen last van.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

milenko79 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:13:
Ik heb van het weekend de knoop door kunnen hakken en een draytek vigor 2800vg kunnen aanschaffen op marktplaats voor 150 euro. Al mijn problems zijn solved voor zover ik kan zien, geen nat problemen meer, geen voip problemen meer en alles werkt goed. het enige nadeel van de draytek is dat hij 1 mbit lager intraind dan de zyxel. En ja, ik heb met adsl codinggain zitten spellen en dan krijg ik hem inderdaad op 20 mbit, maar dit werkt averrechts op de uiteindelijke downloadsnelheid.

Anyway, ik ga nooit meer terug naar de zyxel, de draytek voelt een stuk robuuster, reageert beter en sneller, laat me out of the box gewoon goed xboxliven, nat doet wat het moet doen, voip doet wat het moet doen, geen server refresh problem meer bij pc games (de draytek laat geloof ik 25000 nat connecties toe, de zyxel "maar" 2000)

het werkt allemaal helemaal perfect tot nu toe.
Ik heb een email conversatie gehad met draytek. Maar die geven wel aan dat er toch onstabiliteits problemen zijn met de vigor 28000VG en dat het scenario wat ik eerder boven beschreven heb toch wel problemen kan geven qua kopieersnelheden over wifi icm met 10mbit downloaden.

Tweak denkt dat de oplossing zit in een ander exemplaar van de 2602HW. Maar ik vermoed dat die alles in 1 apparaten gewoon k*t zijn en dat het niet gaat werken... De cpu power welke benodigd is om die pakketten te routen/encrypten etc is gewoon teveel voor een enkele cpu... (als de fabrikant het zelf al aangeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Bart-01 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:59:
[...]
Dit zijn oude problemen, ik heb er ook last van (al sinds dec 2005), zowel Tweakdsl als Speedtouch hebben er geen oplossing voor. De disconnects zijn vooral tussen 17:00 en 01:00 uur.
Ik heb mijn modem maar vervangen voor een Copperjet 1616, die is een heel stuk stabieler.
geen last? welke firmware gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Laatst online: 08-11-2023
bwiep schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:13:
[...]

Ik heb een email conversatie gehad met draytek. Maar die geven wel aan dat er toch onstabiliteits problemen zijn met de vigor 28000VG en dat het scenario wat ik eerder boven beschreven heb toch wel problemen kan geven qua kopieersnelheden over wifi icm met 10mbit downloaden.

Tweak denkt dat de oplossing zit in een ander exemplaar van de 2602HW. Maar ik vermoed dat die alles in 1 apparaten gewoon k*t zijn en dat het niet gaat werken... De cpu power welke benodigd is om die pakketten te routen/encrypten etc is gewoon teveel voor een enkele cpu... (als de fabrikant het zelf al aangeeft).
Tja, ik ben inmiddels een paar dagen verder en heb nog geen problemen gehad. ik heb nu qos uitgezet, daardoor heb ik nog iets meer bandbreedte waardoor ik weer ongeveer dezelfde snelheid haal als met de zyxel. gisteren nog evne stresstest gedaan: ik pgr3 op xboxlive (inclusief voicechat) m'n pappa die zit te inetten op zijn eigen pc, mijn servertje die staat te newsleecheren ( die snelheid zaktje wel met 200kb in, maarja, de bandbreedte was gewoon op), en dan ook nog evne de telefoon pakken om met voipbuster te bellen, bleef allemaal perfect werken.

ik lees wel dat wireless op de 2800vg soms steeds trager wordt om de een of andere reden, maar mijn vriendin heeft er eergisteren 6 uur opgezeten met haar laptop en er niets van gemerkt. de komende 2 weken staat de laptop bij mij thuis dus dan zal ik wel even verder testen.

misschien is de draytek ook niet 100% stabiel hoor, maar als dat zo is heb ik er nog niks van gemerkt terwijl het met de zyxel telkens overduidelijk was.

[ Voor 3% gewijzigd door milenko79 op 31-05-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

bwiep schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:13:
[...]

Ik heb die vigor 2800VG nu een paar weken in huis en ik merk helemaal niks van instabiliteit of vertraging van de WIFI transfer snelheid als ik zwaar aan het downloaden ben. Zou je die mail eens kunnen pasten hier? Ik ben wel benieuwd wat er over gezegd is. Zoals hierboven ook gezegd is, het is een wereld van verschil met Zyxel en allezins acceptabel voor mij als veeleisende gebruiker.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

sander815 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:58:
Met de nieuwe firmware 6.1.7.2 is mijn modem nog niet één keer voor zich zelf begonnen. :)
Ook het aantal FEC down is beduidend minder. Helaas ook de snelheden, die zijn nu 884 / 13.269.
Misschien bij een volgende reset, hopelijk niet auto, 'n wat hoger snelheid.

[edit]
Was toch te vroeg met juichen. Net auto reset gehad en snelheid nog nu lager 853 / 13.110.
Tja....

[ Voor 13% gewijzigd door KroontjesPen op 31-05-2006 18:51 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Nog meer mensen last gehad van het dipje van daarnet? Hoop dat 't niet standaard wordt, anders ga ik nog straks spijt krijgen van de upgrade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Even een update:

Vrijdag 26 mei j.l.: Lijn opgeleverd door BBNed en TweakDSL
Geen IP adres....
Maandag 29 mei helpdesk gebeld: 'We zijn ermee bezig', even afwachten, in de loop van de dag moet het lukken..
Heel de dag geen IP gezien
Dinsdag 30 mei heb ik ze tot 4 uur de tijd gegeven. Nogmaals helpdesk gebeld: eeeeeh,....Ja,... we zien dat de melding in het systeem staat. Eeeehh eeehhhhh ze zijn er nu mee bezig!.... 's avonds nog geen IP.
Woensdag 31 mei weer heel de dag gewacht; en het is nu 22:31 en ik heb nog steeds geen IP.

Regelmatig de modem gereset, gerestart, settings opnieuw erin gezet.
Met regelmaat in MyTweak gekeken, IP en MAC blijven angstvallig leeg.

Ik ga ze morgen maar weer eens bellen. Ik geloof er zo langzamerhand niet meer in.
Zo moeilijk moet het toch niet zijn? De modem traint perfect in, de lijn is klaar, maar een IP....?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
nrdnmg schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:33:

Zo moeilijk moet het toch niet zijn? De modem traint perfect in, de lijn is klaar, maar een IP....?
de lijn is klaar

Je bedoelt dat hij is opgeleverd en zou moeten werken? Het kan best zijn dat je verkeer vanaf je modem na de apparatuur in de centrale in een 'zwart gat' valt en nergens aan komt bijvoorbeeld. Dan komt je verzoek om een IP niet eens bij de DHCP server van TweakDSL aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
bjck schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:42:
[...]

de lijn is klaar

Je bedoelt dat hij is opgeleverd en zou moeten werken? Het kan best zijn dat je verkeer vanaf je modem na de apparatuur in de centrale in een 'zwart gat' valt en nergens aan komt bijvoorbeeld. Dan komt je verzoek om een IP niet eens bij de DHCP server van TweakDSL aan ;)
Klopt,.... maar de helpdesk weet van mijn probleem. Dan zouden ze dit toch wel als eerste checken?
En als je modem intraint op de juiste configuratie (B10), dan komt 't signaal toch al tot de server van Tweak? Anders weet de modem natuurlijk niet welke snelheid hij aan moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
nrdnmg schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:54:
[...]

Klopt,.... maar de helpdesk weet van mijn probleem. Dan zouden ze dit toch wel als eerste checken?
En als je modem intraint op de juiste configuratie (B10), dan komt 't signaal toch al tot de server van Tweak? Anders weet de modem natuurlijk niet welke snelheid hij aan moet nemen?
Modem praat alleen met de apparatuur op de telefooncentrale. Met het poortje waar je lijn op is aangesloten enkel. Dat je poortje de juiste snelheid heeft staan zegt dat dit goed gezet is al.

Vanaf een centrale ga je het backbone netwerk van BBned in. Op meerdere plaatsen moet een stukje configuratie worden toegevoegd voor je lijn, anders komt je verkeer nergens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
bjck schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:59:
[...]

Modem praat alleen met de apparatuur op de telefooncentrale. Met het poortje waar je lijn op is aangesloten enkel. Dat je poortje de juiste snelheid heeft staan zegt dat dit goed gezet is al.

Vanaf een centrale ga je het backbone netwerk van BBned in. Op meerdere plaatsen moet een stukje configuratie worden toegevoegd voor je lijn, anders komt je verkeer nergens aan.
Dit moet bij de helpdesk toch ook vast wel bekend zijn :)
Ik ga ze morgen gewoon weer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nrdnmg schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:01:
[...]

Dit moet bij de helpdesk toch ook vast wel bekend zijn :)
Ik ga ze morgen gewoon weer bellen
Hangt er vanaf wie je aan de lijn krijgt, maar meestal zie je dat niet in de systemen die daar voor zijn. Je kan alleen zien dat er verkeer van en naar het modem gaat. Is er een van de twee niet aanwezig, dan weet je dat er wat mis is. Maar als er gewoon verkeer up en down is, is het nogal moeilijk te zien.

Het kan bijvoorbeeld wel zijn dat je een verkeerd VPI/VCI paar van BBned hebt gekregen, dan komt je verkeer idd wel ergens aan, maar waar dat is, sja dat is dan een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmmz... TweakPhone VoIP tarief is €0.03 p/m, maar bij de TweakPhone belgegevens op de site staat dat mijn eerste gesprek van vier seconden ook vier cent heeft gekost. Een cent per seconde??

-- Edit: laat maar, stupid me... Starttik van 4.5 cent vergeten. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 01-06-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Vandaag maar eens de helpdesk gebeld. Word je niet echt wijzer van...

Allereerst leg ik uit dat ik geen IP nr heb. Hun eerste reactie: Heeft u deze schriftelijk aangevraagd dan??? Ik: ahum, ik ga ervan uit dat als ik bij jullie een adsl abbonnement afsluit dat er toch wel een IP nr aan vast zit? Hun: Nee, dat is niet standaard... Ik: :? leg uit.... Hun: Als u een vast IP nr wil dan moet u dat schriftelijk aanvragen. Ik: IK wil geen vast, ik wil gewoon een IP. Hun: Ja, dat hoort er wel bij te zitten.

Om wat frustratie in te korten:
Ze gaan natuurlijk eerst het standaard lijstje doorlopen, waar ze vooral ook niet vergeten te vragen of ik de LAN verbinding op mijn PC wel geactiveerd hebt. TUURLIJK, anders kan ik toch niet in de modem komen... 8)7

Vervolgens vragen ze me toch om alles op automatisch te zetten (ondanks dat de copperjet op een 172.xxxx nr zit en de DHCP van de copperjet uitstaat). Natuurlijk krijg ik dan een 169.xxx.xxx ip nr op mijn netwerkverbinding. Reactie TweakDSL: dat is raar... je IP nr moet in de range van 161.xxx liggen en niet in de reeks van 169.xxx 8)7 Moet ik ze ook nog uitleggen dat een 169.xxx nr een intern nummer is wat je altijd krijgt bij verbindingsproblemen |:( |:(

Hun: Kunt u dan even een ipconfig /release / renew uitvoeren.
Ik: Tuurlijk, maar of dat effect heeft?
Hun: doe toe maar...
Ik: wederom 169.xxx
Hun: dit is vreemd zeg....
8)7 |:(

Ook nog grappig: Ik zeg: ook als ik op mijn Tweak inlog dan zie ik geen IP staan. Eerlijk waar: Hun reactie: Mijn Tweak??? Wat bedoelt u daarmee precies? Kunt u dan alleen op onze site komen???
B) 8)7

Nu krijg ik een ticket voor de tweedelijn.
Ze kunnen de modem zien. Volgens hun zou de lijn heel goed moeten zijn.
Ze zouden me bellen.

Mijn vertrouwen begint aardig af te nemen in Tweak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
nrdnmg schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:11:
Vervolgens vragen ze me toch om alles op automatisch te zetten (ondanks dat de copperjet op een 172.xxxx nr zit en de DHCP van de copperjet uitstaat). Natuurlijk krijg ik dan een 169.xxx.xxx ip nr op mijn netwerkverbinding. Reactie TweakDSL: dat is raar... je IP nr moet in de range van 161.xxx liggen en niet in de reeks van 169.xxx 8)7 Moet ik ze ook nog uitleggen dat een 169.xxx nr een intern nummer is wat je altijd krijgt bij verbindingsproblemen |:( |:(
Staat je modem in routed dan?
Zonee dan moet inderdaad je PC op Automatisch IP adres verkrijgen staan. Dan trained je modem inderdaad in, maar komt er geen IP los, logisch want geen enkel apparaat vraagt er een aan. Staat hij wel op routed dan moeten ze bij Tweak verkeer over de lijn zien lopen. Komt er alleen verkeer up, dan is het mogelijk dat de instellingen bij BBned verkeerd staan. Is er zowel verkeer up als down dan is de eerste optie die Tweak aandraagt dat je een ander modem moet proberen, optie 2 is BBned aansturen om te kijken of er in de instellingen hun kant niets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Slee-er schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:41:
[...]

Staat je modem in routed dan?
Zonee dan moet inderdaad je PC op Automatisch IP adres verkrijgen staan. Dan trained je modem inderdaad in, maar komt er geen IP los, logisch want geen enkel apparaat vraagt er een aan. Staat hij wel op routed dan moeten ze bij Tweak verkeer over de lijn zien lopen. Komt er alleen verkeer up, dan is het mogelijk dat de instellingen bij BBned verkeerd staan. Is er zowel verkeer up als down dan is de eerste optie die Tweak aandraagt dat je een ander modem moet proberen, optie 2 is BBned aansturen om te kijken of er in de instellingen hun kant niets mis gaat.
Ja, de router staat in Bridge mode.
Ik ben al een stapje verder, ik krijg nu op de PC al een IP van de modem, 172.19.3.2 met default gateway 172.19.3.1 (dit is de modem). In de modem staat bij WANIP : 0.0.0.0.
Moet ik misschien het MAC adres van m'n netwerkkaart invullen als alternatief MAC adres in de Bridge settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:47:
[...]
Zelfde verhaal hier, sinds maandag geen ip.
Helpdesk gebeld maar kwam weinig zinnigs uit.
Nou, heb 't weer aan de praat na een harde reset.
Instellingen weer erin (enet encap,LLC,VPI/VCI 0/34) en alles werkt weer.
go figure.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:54:
[...]

Nou, heb 't weer aan de praat na een harde reset.
Instellingen weer erin (enet encap,LLC,VPI/VCI 0/34) en alles werkt weer.
go figure.... 8)7
Kun je je instellingen eens wat nader toelichten?

Wat zijn jou VPI/VCI settings? In mijn Tweak staat b.v. VPI 4 en VCI 52, terwijl in m'm modem dit 0 en 35 moet zijn? En jij hebt ze weer op 0 en 34 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nrdnmg schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:07:
[...]

Wat zijn jou VPI/VCI settings? In mijn Tweak staat b.v. VPI 4 en VCI 52, terwijl in m'm modem dit 0 en 35 moet zijn? En jij hebt ze weer op 0 en 34 staan?
Ik zit via Tiscali, daar moet VPI/VCI op 0/34
Als je via BBned zit was het volgens mij 0/35 maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:23:
[...]

Ik zit via Tiscali, daar moet VPI/VCI op 0/34
Als je via BBned zit was het volgens mij 0/35 maar dat weet ik niet zeker.
aaah, ok...ik zit idd op BBNED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nrdnmg schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:24:
[...]
aaah, ok...ik zit idd op BBNED
Volgens mij moet 't bij jou zo zijn;
- VPI/VCI instelling: 0/35
- Profile type: bridging (meestal RFC 1483 bridged)
- Encapsulation: LLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ the_10us ->

wat je volgens mij het beste kun doen, omdat je nu al zoveel hebt veranderd in het modem ( en willicht "verklooit", is hem helemaal naar default zetten met de allied data tool en vervolgens de juiste firmware in de juiste volgorde er in zetten :

firmware update 1
firmware update 2
juiste profiel bbned + juiste laatste firmware

alles netjes volgen, netjes herstarten wanneer dat gevraagt word etc.
krijg namelijk het idee dat je lijn het opzich wel doet, maar dat je modem een beetje over de emmer is.
De firmwares in je modem zetten, direct met je pc aan het modem, en eventuele firewalls uitgeschakelt zolang als je firmwares aan het "schieten" bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een tijd geleden heb ik hier al eens mijn ervaring over mijn overstap van Demon (BabyXL) naar TweakdDsl gegeven. Ik heb een 16WO abbogenomen omdat de postcode check van BBned aangaf dat ik 1600 meter van de centrale afzit. Aangezien ik voor BBned een gehele nieuwe klant was, zou ik direkt ADSL2 moeten krijgen. Dit was niet het geval, ik ben toen op ADSL1 gezet. En blijkbaar moest ik wachten op een migratie waar ik nooit om gevraagd had. Via screenshots die ik gestuurd had, heeft de helpdesk bevestigd dat ik op ADSL1 zat. Ik moest maar geduld hebben en wachten totdat ik overgezet zou worden. Na 2 maanden ben ik maar weer eens gaan informeren wanneer ik eindelijk gemigreerd zou worden. Toen kreeg ik te horen dat ik al overgezet was naar ADSL2. De hele situtaie vanaf mijn eerste melding was niet veranderd en dat heb ik gemeld. Na vele mails kwam steeds naar voren dat ik mijn modem op ADSL2 moest zetten. Hoe dat moest konden ze me niet vertellen. Uiteindelijk is het mij wel gelukt om de Zyxel 2602HW-63C op multimode te krijgen en viel de verbinding weg. Dat heb ik gemeld en toen zouden ze met BBned uitzoeken wat er aan de hand was. Het blijkt dat ik ineens 2270?? meter van de centrale afzit en dat ik daarom niet op ADSL2 zit. Ik kan kostenloos verlagen naar B10W abbo en dan zou ik wel ineens ADSL2 hebben.
Dit heb ik 2 maal per mail bevestigd gekregen.

Nu is het buiten het feit dat ik belazerd ben met het abbonnement en ik wel eraan denk stappen hiertegen te nemen, al weet ik niet hoe, ik me afvraag of dit verhaal klopt. Waarom zou ik met een B10 abbo wel ineens ADSL2 hebben? Wie kan me hier iets over vertellen?

Overigens is het zo dat ik volgens mijn profiel op de CambriumA3 zit. En als ik de postcode check van BBNed doe, kan ik nog (steeds) ADSL2 16WO krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
nrdnmg schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:07:
[...]

Dit zijn de VPI/VCI waardes die voor jou eigenlijk niet belangrijk zijn. Dit zijn namelijk de VPI/VCI waardes die BBned aan jouw lijn gegeven hebben. De ASAM op de centrale kijkt alleen naar 0/35. Als je ze anders instelt heeft het modem inderdaad verbinding, maar de ASAM laat je niet toe tot het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:36:
@ the_10us ->

wat je volgens mij het beste kun doen, omdat je nu al zoveel hebt veranderd in het modem ( en willicht "verklooit", is hem helemaal naar default zetten met de allied data tool en vervolgens de juiste firmware in de juiste volgorde er in zetten :

firmware update 1
firmware update 2
juiste profiel bbned + juiste laatste firmware

alles netjes volgen, netjes herstarten wanneer dat gevraagt word etc.
krijg namelijk het idee dat je lijn het opzich wel doet, maar dat je modem een beetje over de emmer is.
De firmwares in je modem zetten, direct met je pc aan het modem, en eventuele firewalls uitgeschakelt zolang als je firmwares aan het "schieten" bent
Zojuist heb ik dit allemaal uitgevoerd.
Met de laatste firmware van de site van Tweakdsl valt steeds het ADSL signaal weg.
Met de versie D.79.42.14 heb ik dit niet.
Maar al met al nog steeds geen verbinding.

Even 't stappenplan wat ik doe:
* ik ga weer de versie D.79.42.14 erop zetten (volgens dit forum zijn hier weinig problemen mee)
* ik selecteer WAN IP adres
* kies voor de bridged mode
* OK
* zet mijn IP adres op de pc op automatisch
* geen internet :S

ik gebruik de bijgeleverde cross cable

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:16:Waarom zou ik met een B10 abbo wel ineens ADSL2 hebben? Wie kan me hier iets over vertellen?
Wikipedia zegt dat ADSL1 t/m 8Mb gaat, dus B10 is duidelijk ADSL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 21:46
Dinsdag is mijn tweakdsl verbinding B10 actief geworden, had hiervoor Wanadoo.Heb nu een mooi 1060 kb/ download, dus dik in orde :) De overzetting ging erg goed!! Oude modem loskoppeling en nieuwe modem aansluiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

DexterDee schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:58:
[...]

Ik heb die vigor 2800VG nu een paar weken in huis en ik merk helemaal niks van instabiliteit of vertraging van de WIFI transfer snelheid als ik zwaar aan het downloaden ben. Zou je die mail eens kunnen pasten hier? Ik ben wel benieuwd wat er over gezegd is. Zoals hierboven ook gezegd is, het is een wereld van verschil met Zyxel en allezins acceptabel voor mij als veeleisende gebruiker.
Mail:
----
Geachte heer de Jong,

Deze toepassing is, voor zover wij kunnen bekijken, geen enkel probleem voor de Vigor 2800.

Wanneer u 10 Mbps aan het downloaden bent, kan het echter wel zijn dat de bestandsoverdrachten onderling minder snel verlopen.

Voor zover wij nu hebben kunnen monitoren is de Vigor 2800 in bijna alle gevallen stabiel.

Met vriendelijke groet,

DrayTek Support

RV
---

Ik zit erover te denken om gewoon een apart wlan apparaat neer te zetten (mijn oude linksys bv welke dik 3mb/s haalt tov van de net 2 van de zyxel).
Dan hoef je je all in one device daar iig al niet mee te beladen. Heb wel meer berichten op internet gelezen dat de all in one devices gewoon proiblemen hebben met de cpu. Die zijn niet snel genoeg om alles te gelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

Quakie

quakelen

Ik denk dat ie het meer bedoeld van waarom heb ik nu geen adsl2 en straks wel als ik van abo wijzig.

Ik vind het maar raar verhaal.. logisch gezien zou je zeggen geen lijn op WO16.. geen lijn op B10...

sorry reactie op tweaktubbie

[ Voor 8% gewijzigd door Quakie op 02-06-2006 10:48 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
nrdnmg schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:44:
[...]

Zojuist heb ik dit allemaal uitgevoerd.
Met de laatste firmware van de site van Tweakdsl valt steeds het ADSL signaal weg.
Met de versie D.79.42.14 heb ik dit niet.
Maar al met al nog steeds geen verbinding.

Even 't stappenplan wat ik doe:
* ik ga weer de versie D.79.42.14 erop zetten (volgens dit forum zijn hier weinig problemen mee)
* ik selecteer WAN IP adres
* kies voor de bridged mode
* OK
* zet mijn IP adres op de pc op automatisch
* geen internet :S

ik gebruik de bijgeleverde cross cable

Iemand nog suggesties?
Als je weer gaat bellen, vraag dan of ze wel verkeer naar je toe zien komen. Upstream gaan er als het goed is wel cellen heen. Downstream dan niet als het aan BBned kant fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Bij eerder threadje over m'n modem en Versatel liep ik er tegenaan dat ik wel verbinding kreeg met 'IP over 1483 bridged', en niet met 1483 bridged zoals m'n vorige ISP aangaf.

Nu bevestigde TweakDSL dat 1483 bridged voor T6 zou moeten werken. Maar je raadt het al: IPo doet het prima, en 1483 bridged niet. Krijg bij die laatste net als met Versatel destijds geen verbinding?! Het Asus-modem dat ik bij Tweakdsl erbij kreeg doet 't alleen met IPoA en niet met de andere modi.

Heb dit statisch ingesteld:
VPI/VCI 0/34
Encapsulation LLC
Protocol MAC Encapsulated Routing
IP Address 84.245.*.*
Subnet Mask 255.255.255.0
Gateway 84.245.41.1
en natuurlijk DNS-servers. Werkt nu wel, en gelukkig zit er geen mechanisme bij TweakDSL dat dit harde IP-adres instellen onmogelijk maakt. Iemand suggesties?

[ Voor 32% gewijzigd door tweaktubbie op 02-06-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
YESSSS het geduld is beloond..
Ik heb een IP adres ;)

Op mijn B10 abbonnement haal ik met speedtest gemiddeld
Download : 1016.9 KByte/sec
Upload : 89.6 KByte/sec

De download is netjes, de upload zou nog wel iets hoger mogen.
Maar ik ben in ieder geval blij met m'n lijntje!

_/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je het over een probleem wat misschien niet specifiek alleen je eigen lijn is (dus mogelijke netwerk storing en geen individueel linesync probleem) graag woonplaats (evt specifieke centrale naam) en netwerk (Tiscali of BBned) vermelden.