Flight Simulator - deel 78 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.577 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:10:
Jah dat snap ik .. maar een vliegtuig stort niet in 1..2..3 neer nadat hij geraakt word door bliksem.
Tuurlijk is het eng om in zo'n bui te zitten .. maar ook erg facinerend!
Als de bliksem inslaat terwijl je neus onbeschermd is tegen inslag ben je al je (digitale) instrumenten kwijt en al je computers. Vlieg je dus totaal op zich en handmatig middenin een hevige storm op de grens tussen Irak en Iran. Suc6

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
DutchCommando schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:24:
Dan heb je niet de nieuwste SP. Want de nieuwste kan met losse files overweg wat een aantal performance probleempjes oplostte :).
service pack geinstaleerd en werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou gek, of vonkt zijn complete panel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:46:
Ben ik nou gek, of vonkt zijn complete panel? 8)7
Dat dacht ik ook ff toen die kerel de Nightvision mode aanzette op zijn camera.
Ik dacht dat alles doorfikte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog van plan te gaan vliegen op VATSIM vanavond? Ik zit in iedergeval tussen 19:00 en 21:00 op EHAM TWR, verwacht maar dat schiphol fully staffed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Een tijdje terug postte ik een probleem met de PMDG 747, hij wilde simpelweg de track niet volgen met alle rare bewegingen die dat met zich mee bracht. Ik heb echter nu wat foto's meegebracht. :X

Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/120pix0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/120pj15.jpg

Hij vliegt dus prima op het eerste punt van de SID af, dan begint het. Een scherpe draai naar links, en na een halve minuut een scherpe draai naar rechts terwijl de track zeg maar naar links (door het midden van beide slingers) loopt (let niet op de FS-track, die klopt niet, dat was slechts het flightplannetje).

Destijds had ik het al gepost, maar voor de wijsneuzen post ik het ook maar even; ik heb alle updates, en mailen met PMDG heeft niets uitgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereest, zie ik dingen op de EICAS die niet horen .. namelijk gele letters ..
Je bent gewoon opgestegen zonder FMC ofzo?

Wat ook nog kan is, is dat IRS nog niet aligned is.
Dit duurt ongv 10 minuten.
Die bepaald waar het vliegtuig is, en weet hij dat niet, dan kan hij misschien van die rare slingers maken.

Edit: Ik heb gewoon het gevoel dat je die FMC niet goed instelt .. waardoor je dit krijgt.
Heb dat wel eens met de LevelD 767. Begint hij opeens bochten te maken wat niet hoort ..

Edit 2: Ik ga ook maar weer eens serieus aan de gang.
Eventjes FS2004 installeren op mijn nieuwe PC, en eventjes naar Heathrow vliegen met 737 van PMDG!
Zal filmpje maken van Takeoff met Fraps.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:17:
Allereest, zie ik dingen op de EICAS die niet horen .. namelijk gele letters ..

Wat ook nog kan is, is dat IRS nog niet aligned is.
Dit duurt ongv 10 minuten.
Die bepaald waar het vliegtuig is, en weet hij dat niet, dan kan hij misschien van die rare slingers maken.

Edit: Ik heb gewoon het gevoel dat je die FMC niet goed instelt .. waardoor je dit krijgt.
Heb dat wel eens met de LevelD 767. Begint hij opeens bochten te maken wat niet hoort ..

Edit 2: Ik ga ook maar weer eens serieus aan de gang.
Eventjes FS2004 installeren op mijn nieuwe PC, en eventjes naar Heathrow vliegen met 737 van PMDG!
Zal filmpje maken van Takeoff met Fraps.
De IRS alignment staat op direct, dus daar kan het niet aanliggen. De gele errors zijn Engine RPM limits warnings omdat ik even flink aan het bijgassen was omdat-ie niet echt fijn wilde klimmen tegen zijn MOTW aan en flink wat turbulentie. FMC niet goed ingesteld, ik heb het niet anders ingesteld dan op mijn PMDG 737 die het wel prima doet.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:17:
Nee, kijk maar, die zit er nog gewoon in, onderin het plaatje.
Derek S. schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:12:
Een tijdje terug postte ik een probleem met de PMDG 747, hij wilde simpelweg de track niet volgen met alle rare bewegingen die dat met zich mee bracht. Ik heb echter nu wat foto's meegebracht. :X
Heb je een flightplan en sid/star versienr's van navdata (of post anders de sid/star file hier)? Dan kunnen meer mensen het proberen...

[ Voor 16% gewijzigd door mekkieboek op 07-06-2006 18:51 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:33:
[...]

Nee, kijk maar, die zit er nog gewoon in, onderin het plaatje.

[...]

Heb je een flightplan en sid/star versienr's van navdata (of post anders de sid/star file hier)? Dan kunnen meer mensen het proberen...
Ik bedoel niet goed insteld. Dus gewoon flaps, lights, MCP en gassen maar ..
Is dit trouwens bij elke SID zo?
Probeer anders eens een SID op Schiphol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nieuwe SID / STAR's, en de 0605 Airac van www.navdata.at afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF .. ik had mijn 737-700 aan de praat.
Taxien naar correcte baan en alles goed ingesteld.
Steeg op vanaf baan 06.
Het viel me op dat het vliegtuig moeilijk vaart maakte .. toch draaiden de motoren op 93%.
Na 80 knots dacht ik dat ik het wel ging halen.
Bij V1 kwam het einde van de baan wel erg dichtbij, maar ik kon niet terug. Bij Rotate omhoog getrokken en ik kwam van de grond .. BOF .. daar stond het vliegtuig weer aan de grond, met als geluid: Dont sink ofzo.

Echt heel raar .. snap er niks van ..
Ik moet dan toch iets verkeerd hebben gedaan.
Morgen nog eens proberen >.<

Edit: Zou ik hem uit haast misschien te snel opgetrokken hebben, en dat de start tegen de grond kwam?
Denk zelf dat dit het was ..
In het vervolg gooi ik de N1 Limit eventjes op 105% ofzo .. want bij 93% haal je het net .. maar echt net!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Er klopt gewoon niets van. Ik zou niet weten wat het compleet invullen van de FMC voor enig effect heeft op het bewegen van het toestel zwaar buiten koers noch kan ik me voorstellen dat het iets met de SIDs te maken heeft aangezien ik die niet altijd gebruik en bovendien op meerdere velden heb geprobeerd. Ik ben echt ten einde raad. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij FMC het volgende invullen:

IDENT
POS INIT
RTE
DEP
PERF INIT
N1 LIMIT
TAKEOFF REF

Als je deze allemaal goed hebt ingevuld, en er staat: PRE-FLIGHT COMPLETE dan staat de FMC goed.
Verder zou ik het echt niet weten ..
Misschien DutchCommando of Dianort (Ofzoiets -.-) dat die het weten, dat zijn wel beetje de prof's hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opstijgen vanaf de 06?
Right.. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah ik weet .. wind was daar eventjes gunstig .. normaal ben ik meestal weg van 24.
Daar red ik het altijd wel .. erg vaag! :P
Misschien toch maar ff andere rwy nemen ipv 24-06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

36L wordt dan gebruikt eh.. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh k .. dan ga ik die morgen gebruiken voor mijn vlucht naar Schiphol en dan vertrekken we via de GORLO2V Departure :D

Bedankt voor de info Tricked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Welkom in de wondere wereld van mijn 747.

Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/121bdi0.jpg
Zonder enige aanleiding, toch maar een sterke bocht naar rechts!

Ik heb wel iets ontdekt trouwens, hij pikt gewoon de waypoint niet op, de waypoints verdwijnen na passeren niet van de ACTIVE LEGS lijst. Kan er ergens ingesteld worden hoe groot het radius gebied is van een waypoint om hem te passeren ofzo? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt me bekend voor .. dit heb ik ook met de LevelD 767!
Die maakt ook zonder aanleiding een bocht naar rechts tijdens vlak na de SID ..

Nu vraag ik me toch af waar dit aan kan liggen.
Heb dit niet met de 737-700 btw ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
dit lag aan een patch, de fmc maakte van een aantal willekeurige sids holding patterns.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie wel dat je volgende waypoint 'DAM' zou moeten zijn (of BAM).
Weet je zeker dat er geen disco's zijn, alles geactiveerd etc (ziet er wel zo uit gezien je ND), maar check echt ff je FMC goed na, staat alles goed etc. Check, dubbelcheck, re-check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:08:
dit lag aan een patch, de fmc maakte van een aantal willekeurige sids holding patterns.
Dan moet dat in de HOLD pagina staan ..
Misschien handig om voor het opstijgen die pagina ff te checken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:09:
Weet je zeker dat er geen disco's zijn, alles geactiveerd etc (ziet er wel zo uit gezien je ND), maar check echt ff je FMC goed na, staat alles goed etc. Check, dubbelcheck, re-check.
Ja, de FMC staat goed, nee ik heb geen errors (de 2 gele errors zijn brandstof overpomp meldingen). En ik weet zeker dat ik geen stap heb gemist aangezien ik al aardig wat uurtjes op de PMDG 737 heb gemaakt.

Bah, bah en dubbel bah. :r :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de HOLD page ook al eens gechecked?
Misschien dat er een fout in die SID zit, zoals op dat punt een HOLD maken.
Dat de maker van de SID een beetje heeft staan dromen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:09:
En nog een keer. Of je installeert gewoon de patch die de genoemde holding patterns niet meer vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:36:
Ahh k .. dan ga ik die morgen gebruiken voor mijn vlucht naar Schiphol en dan vertrekken we via de GORLO2V Departure :D

Bedankt voor de info Tricked!
Ehm, je weet de winds al voor morgen?
Check altijd de huidige wind en op basis daarvan selecteer je de runway vanwaar je gaat vertrekken.
En een Gorlo2V departure voor een vlucht naar (???) Schiphol ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Ehh, mijn laatste vlucht was zonder SID (zoals je misschien kan zien op het navigatie scherm). En de HOLD pagina was leeg. Ik begin echt een beetje wanhopig te worden, dit bestaat toch gewoon niet? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

Tux

Ben je wel door de eerste fix gevlogen?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Tux schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:12:
Ben je wel door de eerste fix gevlogen?
A.u.b. een heel klein beetje terug lezen, hij pikt geen enkel waypoint op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Als ik zo eens rechtboven op je ND kijk, zou ik zeggen dat de A/P zijn uiterste best aan het doen is om de kist richting VBG te sturen.....don't ask me why.
Het verklaart wel waarom alle waypoints active blijven, je bent immers 'next waypoint' VBG nog niet gepasseerd.
Volgens mij is er toch iets mis met je FMC.

[ Voor 28% gewijzigd door Sleepie op 08-06-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Sleepie schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:16:
Als ik zo eens rechtboven op je ND kijk, zou ik zeggen dat de A/P zijn uiterste best aan het doen is om de kist richting VBG te sturen.....don't ask me why.
Het verklaart wel waarom alle waypoints active blijven, je bent immers 'next waypoint' VBG nog niet gepasseerd.
Volgens mij is er toch iets mis met je FMC.
Het zou wel heel toevallig zijn als ik dit probleem nu al zeker 20 keer heb (totaal aantal probeersel vluchten met de 747 ook) op 20 verschillende vliegvelden en dat ik de overige 20356 keer de FMC van de 737 wel goed heb ingesteld en de 747 niet. En de kist naar VBG? Toeval, sommige keren komt het echt uit het niets en gaat dan ook een compleet andere kant op.

|:( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Contact PMDG eens zou ik zeggen. Ik denk niet dat wij je verder kunnen helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:25:
[...]

Dan moet dat in de HOLD pagina staan ..
Misschien handig om voor het opstijgen die pagina ff te checken ....
nee er was een insect die op willekeurige fixes een hold maakte zonder dat dit in de Legs pagina / ND zichtbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
DutchCommando schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:55:
Contact PMDG eens zou ik zeggen. Ik denk niet dat wij je verder kunnen helpen. :)
Derek S. schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:12:Destijds had ik het al gepost, maar voor de wijsneuzen post ik het ook maar even; ik heb alle updates, en mailen met PMDG heeft niets uitgemaakt.
Dus. :P

Ik vind het ook zeer typisch, normaal valt een probleem wel op te lossen, maar dit is gewoon zo'n probleem waarvan je weet dat je of zelf niets verkeerds doet, of gewoon iets ontzettend doms vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:06:
[...]

Ehm, je weet de winds al voor morgen?
Check altijd de huidige wind en op basis daarvan selecteer je de runway vanwaar je gaat vertrekken.
En een Gorlo2V departure voor een vlucht naar (???) Schiphol ? ;)
Ik vlieg atm met al het weer gebeuren uit.
Dus ik kan kiezen welke rwy ik kan nemen.
Ik ga van Schiphol naar Heathrow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Derek S. schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:17:
Ik vind het ook zeer typisch, normaal valt een probleem wel op te lossen, maar dit is gewoon zo'n probleem waarvan je weet dat je of zelf niets verkeerds doet, of gewoon iets ontzettend doms vergeet.
Je zei dat je alle patches hebt geinstalleerd. Alle losse patches die zijn verschenen of de ene universal patch waar alles inzit? Anders moet je dat een proberen: alles eraf, ook eventuele pmdg747 zooi in de gauges directory enzo, en dan een verse install met daarop die ene volledige patch (maar dat heb je vast ook al gedaan).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ten eerste is dit topic niet je dagboek, en ten tweede is het niet de bedoeling dit forum te gebruiken om materiaal waar andermans copyright op rust te verspreiden.

[ Voor 79% gewijzigd door blaataaps op 09-06-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:| :?

[ Voor 50% gewijzigd door blaataaps op 09-06-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idem

[ Voor 97% gewijzigd door blaataaps op 09-06-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz .. denk keer aardig te zijn .. maar dat word niet geaccepteerd hier ..
Maargoed. Zat net ff op YouTube te kijken, en toen zag ik deze video:

http://www.youtube.com/watch?v=3MdqA4f9leU&search=FS2004

Als die Boeing 747 van de grond komt, zie je die sexy vortexes.
Deze heb ik nog nooit gehad dat ik met de 747 vloog ..

Weet iemand hoe je dit in kan stellen of downloaden? Want dat ziet er wel rete gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:01:
Als die Boeing 747 van de grond komt, zie je die sexy vortexes.
Deze heb ik nog nooit gehad dat ik met de 747 vloog ..

Weet iemand hoe je dit in kan stellen of downloaden? Want dat ziet er wel rete gaaf uit!
Nou, ik zie ze niet. Ik zie enkel vortexes en sexy vrouwen in my mind.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ddc5fe728f9df7a0ca2cfee7eaa75cff/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
DutchCommando schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:50:
[...]

[afbeelding]
Zorg dat ze op tijd op EDDF staan he !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Nog zes uur te gaan naar Dubai. Daarna is Frankfurt aan de beurt. Dat stuk doe ik morgen ;).

Offtopic: 1.5B binnen.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchCommando op 09-06-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:50:
[...]

[afbeelding]
Lol .. maar ff serieus. Die vortexes zien er echt gaaf uit. Ben ze nog nooit tegen gekomen tijdens opstarten.
Heb eventjes op avsim.com lopen zoeken .. maar daar kwam ik niks tegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
DutchCommando schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:04:
Nog zes uur te gaan naar Dubai. Daarna is Frankfurt aan de beurt. Dat stuk doe ik morgen ;).

Offtopic: 1.5B binnen.
offtopic:
1.5b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z-Koreaans vliegtuig landt wonderwel goed
SEOUL - Een airbus van de Zuid-Koreaanse luchtvaartmaatschappij Asiana Airlines is vrijdagavond zonder neus en radar geland op de luchthaven van Seoul. Het vliegtuig verloor de onderdelen tijdens een hevige storm op het traject tussen het eiland Cheju en de Zuid-Koreaanse hoofdstad.

De hagelstenen die op de Airbus insloegen, verbrijzelden ook de ruiten van de cockpit, waardoor de piloten vrijwel zonder zicht moesten landden. De radar die uitkomst had kunnen bieden, was kapot gegaan door de storm.

Het vliegtuig had tweehonderd mensen aan bood, onder wie 177 leerlingen van basisscholen op een schooluitje, zo liet een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij zaterdag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:02:
Z-Koreaans vliegtuig landt wonderwel goed
SEOUL - Een airbus van de Zuid-Koreaanse luchtvaartmaatschappij Asiana Airlines is vrijdagavond zonder neus en radar geland op de luchthaven van Seoul. Het vliegtuig verloor de onderdelen tijdens een hevige storm op het traject tussen het eiland Cheju en de Zuid-Koreaanse hoofdstad.

De hagelstenen die op de Airbus insloegen, verbrijzelden ook de ruiten van de cockpit, waardoor de piloten vrijwel zonder zicht moesten landden. De radar die uitkomst had kunnen bieden, was kapot gegaan door de storm.

Het vliegtuig had tweehonderd mensen aan bood, onder wie 177 leerlingen van basisscholen op een schooluitje, zo liet een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij zaterdag weten.
Het Luchtvaart Topic :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb een vraagje over Traffic 2005 :).. het viel me op dat de flightplans hiervan niet echt realistisch zijn, zo zit er bij KLM bv helemaal geen boeing 777 in. Is er een manier om deze flightplans te vervangen door realistische van internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

Distortion

Bottle to Throttle

Volgens mij ligt IVAO eruit

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
neu hoor, alles werkt prima. Maar daarnaast lijkt mij dit forum niet geschikt om dat soort dingen te spuien, nl: wat moet men er hier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

jeehaa schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:02:
neu hoor, alles werkt prima. Maar daarnaast lijkt mij dit forum niet geschikt om dat soort dingen te spuien, nl: wat moet men er hier mee.
Ben ik dan de enigste die niet op de IVAO site kom? Ook kan ik niet connecten met TS, en servinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
ivao.org werkt prima. DNS probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

DutchCommando schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:41:
ivao.org werkt prima. DNS probleempje?
Maar die wordt niet meer gebruikt toch? Vanmiddag werkte alles nog prima, Met Ivae en servinfo kan ik niet meer connecten, ook TS werkt niet meer. Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
.aero is ook maar een modeverschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
meer dan een terechte staatsgreep. maar ik denk dat we er moeten over ophouden. dit leidt nergens toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 21:44
Inderdaad, tijd voor wat plaatjes:

Online vluchtje gemaakt, eergisteren. Van LMML naar een redelijk druk EHAM
Heb het grootste gedeelte van de vlucht gezelschap gehad van AZA611. We hadden de zelfde route naar EHAM. Maar na 3 kwartier was hij ineens verdwenen

Net na take-off van LMML, klimmend naar FL350

Afbeeldingslocatie: http://img437.imageshack.us/img437/1807/fs610ff.jpg

Mooie wolken boven de zee.

Afbeeldingslocatie: http://img437.imageshack.us/img437/7725/fs621vh.jpg

Daar is ons gezelschap, AZA611.

Afbeeldingslocatie: http://img437.imageshack.us/img437/7702/fs631nl.jpg

A closeup van AZA611, where did he go, nobody know's

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/4766/fs654dq.jpg

Over de Alpen. De zon begint al onder te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/9900/fs689lt.jpg

Turning ILS runway 06 op EHAM.

Afbeeldingslocatie: http://img437.imageshack.us/img437/4472/fs787nf.jpg

Final approach. Vanwege het mooie weer lekker met het handje.

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/3374/fs817gu.jpg

Landed!, Spoilers zijn omhoog en thrust reverser vol aan.

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/5540/fs822zv.jpg

Een 722 blokeerd mijn doorgang naar E17.

Afbeeldingslocatie: http://img437.imageshack.us/img437/5530/fs839cf.jpg

Aan de gate.

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/4800/fs849tq.jpg

Heb een leuke vlucht gehad van ongeveer 3 uur. Alleen jammer dat AZA611 niet is aangekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd voor een newbie vraagje: ben nu net beginnen experimenteren met de PMDG 737/800. Heb uiteraard de documentatie doorgenomen en heb ergens in het frans een zeer uitgebreide checklist met screenshots gevonden waar men je van Charles De Gaulle naar Guipavas vliegt met alle handelingen piekfijn uitgelegd. Heb de kist dan ook aan de grond gezet maar ben wel moeten afwijken van mijn uitgestippelde route.

Maar wat ik niet goed snap : ik voer mijn vluchtroute in de FMC , met SID en STAR. Maar die ATC zit me altijd bij de approach te vragen om af te wijken van de vluchtroute , en als ik niet afwijk dan verbreekt hij zijn dienst. Is dit normaal? Kan ik niet gewoon de uitgestippelde route volgen of is het de bedoeling dat ik de ATC zijn instructies volg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Omdat de standaard ATC in FS niet werkt met SID en STAR en routes zoals ze in real life zijn.
Je kunt het beste vliegen zonder ATC en zodra je een kist een beetje onder controle hebt, online gaan bij IVAO (http://nl.ivao.aero) of bij VATSIM (www.vatsim.com). Beide hebben online controllers, wat de hele ervaring van FS vergroot.
Oefen eens met de PMDG offline en probeer daarna maar eens één van de twee (of alle twee ) uit.

Wil je best eens helpen als het moment daar is dat je online wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks !

En ik maar denken dat het aan mij lag .. ;)
Ben net eens aan het kijken hoe het zit om online te gaan. Ik moet nog leren vluchten plannen enzo.
Geraak niet altijd wijs uit de charts. Maar zal me wel lukken.

Hartelijk bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Je kunt een kijken op:
http://rfinder.asalink.net/free/ hier kun je een mooi en goed vluchtplan maken. Scrol vervolgens naar beneden. Daar zie je bijvoorbeeld:
code:
1
EHAM SID SPY UZ704 LIMBI UP603 NAMIK DCT LUCKY STAR ENBR

Copy nu alles wat tussen de SID en de STAR staat.

Ga vervolgens naar:
www.fsroute.com

Paste daar het gedeelte in, vul je Departure airport in en je Arrival airport en kies een exportfunctie.
Nu kun je je flightplan downloaden en opslaan in je PMDG/navdata/routes map.
Als je nu opstart met een PMDG toestel vul je de naam in van de route die je zojuist hept gedownload en klik je op coroute (company route) Nu hoe je alleen nog je departure en een SID te kiezen en een STAR arrival.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 14:00

alt1579

Deus Ex Machina

Voor het maken van een vluchtplan gebruik ik verschillende methodes door elkaar. Mijn meest gangbare is als volgt:

Via de RouteFinder site (zie link in de reply hierboven) laat ik een route genereren. Deze noteer ik, en vervolgens laat ik in FSNavigator (payware) ook een route genereren. Als beide routes overeenkomen dan gebruik ik die. Als er verschillen zijn, haal ik uit beide de meest logische opties en maak ik daar een nieuwe route van. Het leuke van FSNavigator is dat je de route ook op een kaart kan zien, en dan zie je ook meteen of de route wel logisch is. Soms wil FSNav of RouteFinder wel eens een totaal absurde route produceren, dit kan je dan gelijk zien en corrigeren.

Maar dat is alleen het route gedeelte, dan ben je er nog niet. Je hebt ook nog je fuel planning, passengers/payload, enz. Hiervoor gebruik ik de planners die bij de betreffende kisten zijn geleverd, en als die er niet zijn dan gebruik ik de planning van FSNavigator als vuistregel bij het bepalen van die gegevens.
Ik bezit zelf geen PMDG producten maar volgens mij hebben die ook uitstekende fuel/payload planners.

Online vliegen kan ik je zeker aanraden, maar pas op: Het kan knap verslavend zijn! ;)

Groetjes,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 09:55:
Thanks !

En ik maar denken dat het aan mij lag .. ;)
Ben net eens aan het kijken hoe het zit om online te gaan. Ik moet nog leren vluchten plannen enzo.
Geraak niet altijd wijs uit de charts. Maar zal me wel lukken.

Hartelijk bedankt voor de hulp
welk netwerk ? kunnen we samen x vliegen leer je hoop van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vergeet als je RouteFinder gebruikt niet om achter "Warn for restrictions", "RAD", "CDR" en "(Use daily CRAM)" aan te vinken en na het genereren van de route aan te vinken wat van toepassing is. Als je dat niet doet, is de kans groot dat het Europese deel van de route niet klopt. :)

Overigens is er op de website van de DutchVACC (onderdeel van VATSIM) ook een handige database met routes te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Joni op 12-06-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:27:
[...]

welk netwerk ? kunnen we samen x vliegen leer je hoop van
Heb me net ingeschreven op VATSIM, maar heb nog niet het lef gehad om me ergens aan te loggen.
Zou ook niet weten hoe het moet voorlopig. Ben de docs van Vatsim aan het doornemen : required reading 8)
Dennis_k schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:36:
Als je nu opstart met een PMDG toestel vul je de naam in van de route die je zojuist hept gedownload en klik je op coroute (company route) Nu hoe je alleen nog je departure en een SID te kiezen en een STAR arrival.

Succes!
Daar heb ik nu net wel nog een probleempje mee. Als ik dan een SID kies en een STAR zegt de boordcomputer "Route Discontinuity"

Bijvoorbeeld ik wil vliegen van EBBR naar LFPG .. ATC zegt me te vertrekken op runway 20 en ik kies voor NIK4L of zoiets en vanaf dan heb ik die foutmelding. Ik heb zoals je in je post hebt gezegd de route via fsroute geimporteerd in de PMDG folder.
En hem ingeladen in de FMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Route Discontinuities komen inderdaad af en toe voor als je SIDs of STARs invoert. Gewoon even oplossen op de LEGS page in je FMC (de route weer aan elkaar knopen dus).

[ Voor 5% gewijzigd door Sleepie op 13-06-2006 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbele post

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:03:
[...]

Heb me net ingeschreven op VATSIM, maar heb nog niet het lef gehad om me ergens aan te loggen.
Zou ook niet weten hoe het moet voorlopig. Ben de docs van Vatsim aan het doornemen : required reading 8)
Jammer ik vlieg op IVAO en dat van je route moet je onder routedis.. daar staan blokjes en die waypoint daar onder moet bij die blokjes komen.Dus klik op die knop naast die waypoint onder blokjes (dan staat hij onder in scherm) En dan klik je op die knop bij je blokjes dan exe en dan werkt het:)

Je moet altijd ff je route na lopen of er geen lege plekken zijn zowel moet je doen wat ik zei.
Lege plekken krijg je door dat je je route aanpast of je doet dep/arr bij dan krijg je het ook.

Waarom kom je ook niet op IVAO had ik in begin ook gedaan en kijken welke je beste vind.
Ze zijn allebei in grote lijnen zelfde vond ik..maar toch IVAO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:41:
[...]

Waarom kom je ook niet op IVAO had ik in begin ook gedaan en kijken welke je beste vind.
Ze zijn allebei in grote lijnen zelfde vond ik..maar toch IVAO :P
Ik ben nog "online vlieg-"maagd dus het kan alletwee nog !
Ik bekijk IVAO ook nog eens.

Edit: bij deze ben ik nu IVAO-member. Eerst wat "lurken" alvorens daadwerkelijk online te gaan, denk ik. Kan je als observator aanloggen ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ja maar ik stel voor dat even op het forum aldaar te doen; daar staat ook hoe te observen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:17:
[...]

Ik ben nog "online vlieg-"maagd dus het kan alletwee nog !
Ik bekijk IVAO ook nog eens.

Edit: bij deze ben ik nu IVAO-member. Eerst wat "lurken" alvorens daadwerkelijk online te gaan, denk ik. Kan je als observator aanloggen ?
Woensdag 14 kan ik overdag en savonds dus als je hulp nodig hebt...

Je kan het programma IVAC downloaden en daar inloggen als obs dan kan je het atc verkeer tussen piloot en controller horen en zien wat er gebeurt.

Je kan ook via euroroute een plan maken inloggen als piloot en vragen of iemand je wil helpen met je vlucht en als je zegt dat je nieuw bent zal iedereen je helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
En anders kan ik je donderdag avond helpen.
Ik heb dan een vluchtje geplaned van Tenerife naar Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dennis_k schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:40:
op IVAO ?? gaan we met zn 3e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

_Christiaan_

Master of SOG

De nieuwe AIRAC (0606) is online :)

Haal em HIER.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_k schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:40:
Ik ook zou ook wel eens meewillen maar snap helemaal niks van dat online gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:29:
[...]

Ik ook zou ook wel eens meewillen maar snap helemaal niks van dat online gebeuren.
Registreer je op IVAO download en instaleer IVAP (te vinden op software Dep. op ivao site)

zeg waneer je online ben en ik kom je helpen start fs op eham en start ivap op en ik help je.

[ Voor 9% gewijzigd door Remco Tr op 14-06-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 23-08 15:09
Heeft iemand FS9 al werkend in Windows Vista?

Hij loopt bij mij al vast bij het opstarten.
Ik weet dat FS9 niet zo best met hyperthreading overweg kan, maar het loopt al vast voordat ik de affinity in kan stellen. Ik had daar ooit een commandline tooltje voor die dat definitief instelde, maar dat kan ik niet meer vinden... 8)7

Overigens kwam Vista op een gegeven moment met de melding dat het aan de VGA-drivers kon liggen (Radeon 9800XT). Nu heb ik de catalyst driver weer teruggedraait naar de standaard Vista drivers, maar het doet nog niet veel.

Zou toch zonde zijn als ik alleen daarom Vista er weer af moet gooien!

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_k schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:36:
Je kunt een kijken op:
http://rfinder.asalink.net/free/ hier kun je een mooi en goed vluchtplan maken. Scrol vervolgens naar beneden. Daar zie je bijvoorbeeld:
code:
1
EHAM SID SPY UZ704 LIMBI UP603 NAMIK DCT LUCKY STAR ENBR

Copy nu alles wat tussen de SID en de STAR staat.

Ga vervolgens naar:
www.fsroute.com

Paste daar het gedeelte in, vul je Departure airport in en je Arrival airport en kies een exportfunctie.
Nu kun je je flightplan downloaden en opslaan in je PMDG/navdata/routes map.

Succes!
Qua ICAO regels zou hij niet kloppen, omdat je ARNEM moet filen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:48:
[...]

Qua ICAO regels zou hij niet kloppen, omdat je ARNEM moet filen :9
Naar Noorwegen via ARNEM ?
ANDIK lijkt me een betere optie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Remco Tr schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:50:
[...]

op IVAO ?? gaan we met zn 3e :P
Ja, waarom niet?
Ik ben rond een uur of 18.00 online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok , heb het FMC programmeren bijna onder de knie , maar krijg ALTIJD een route discontinuity bij het invoeren van een STAR tijdens het laatste deel van de vlucht. En ik begin dan te klooien maar krijg hem niet weg. Probeer in legs de goeie route weer aan elkaar te knopen zoals jullie suggereren , maar het klopt gewoon niet.
Is vrij vervelend in volle vlucht. Ik geraak dan een beetje in paniek :/

Zou er iemand mij een praktijkvoorbeeld kunnen geven voor een bepaalde vlucht. Dan kan ik dat eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Je laatste punt van je route bepaald je arrival.
Bijvoorbeeld:

Je laatste punt vanuit het zuiden is HELEN.
Op de atis van EHAM zie je dat baan zes in gebruik is als landings baan.
Even naar de kaarten kijken: http://www.ais-netherland...AIP/html/index-en-GB.html en dan met name deze: http://www.ais-netherland...aphics/eAIP/AM-STAR-2.pdf

Je ziet dus dat je een HELEN1A arrival hebt. Maar meestal krijg je vectors (headings) van de controler als deze online is.

Ik heb hier in het begin ook veel problemen mee gehad. Maar na een tijd (half jaar ongeveer) gaat het steeds beter. Vooral rustig blijven en als het nodig is gewoon even FS op pauze zetten als je offline vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:37:
Ok , heb het FMC programmeren bijna onder de knie , maar krijg ALTIJD een route discontinuity bij het invoeren van een STAR tijdens het laatste deel van de vlucht. En ik begin dan te klooien maar krijg hem niet weg. Probeer in legs de goeie route weer aan elkaar te knopen zoals jullie suggereren , maar het klopt gewoon niet.
Is vrij vervelend in volle vlucht. Ik geraak dan een beetje in paniek :/

Zou er iemand mij een praktijkvoorbeeld kunnen geven voor een bepaalde vlucht. Dan kan ik dat eens doen.
Bij alle vliegvelden ? Of ben je 1 specifieke vlucht aan het proberen in orde te krijgen ?
Post eens wat meer info, misschien wat screenshotjes van de FMC LEGS page met de disco erop (en de waypoints voor en na de disco).

Overigens, als je FS (nog) op pauze moet zetten om een STAR in te proggen, ben je mijns inziens gewoon nog niet klaar voor het online-gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Sleepie op 15-06-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Klopt. Vandaar dat ik ook pas ben begonnen met online vliegen.
Ben van mening dat je eerst een toestel moet kunnen beheersen, voordat je daadwerkelijk online gaat.
Veel lezen op de betreffende site's is ook aan te raden. Met name de readme's en tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dennis_k schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:21:
Klopt. Vandaar dat ik ook pas ben begonnen met online vliegen.
Ben van mening dat je eerst een toestel moet kunnen beheersen, voordat je daadwerkelijk online gaat.
Veel lezen op de betreffende site's is ook aan te raden. Met name de readme's en tutorials.
Heb je helemaal gelijk in maar als je onderbegeleiding online gaat leer je het heel snel..
Kan je via teamspeak je vragen stellen en er zijn genoeg mensen die je kunnen helpen.

Maar natuurlijk moet je weten hoe de FMC werkt.

Ik heb ook nog een vraag op de take-off ref. in de fmc kan je de take off thrust in vullen waneer en hoe bereken je die waarden ??

Ja, waarom niet?
Ik ben rond een uur of 18.00 online

Ik ben er ook Welk callsign heb je en wat voor kist ?

Ik heb KLM115 LVLD767(beetje groot voor tenerife maarja)

[ Voor 9% gewijzigd door Remco Tr op 15-06-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
groot voor tenerife? MPH vliegt in het hoogseizoen zelfs (incidenteel) met een MD-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
jeehaa schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:14:
groot voor tenerife? MPH vliegt in het hoogseizoen zelfs (incidenteel) met een MD-11
ohhww dan trek k mn 747 wel uit de kast baas boven baas :9

Wat is eigenlijk de hoofd airport van tenerife ? north of south ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Remco Tr schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:45:
ohhww dan trek k mn 747 wel uit de kast baas boven baas :9
Wat is eigenlijk de hoofd airport van tenerife ? north of south ?
Het zuid airport is het internationale vliegveld daar.
Tenerife Sur - GCTS dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Sleepie op 15-06-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:26:
[...]

Naar Noorwegen via ARNEM ?
ANDIK lijkt me een betere optie :9
Mijn fout, ik kickte op ANDIK ja :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt Tenerife Noord is meer bedoeld voor lokaal verkeer en <-> spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Mooi, vanaaf om 18.00 vertrekken vanaf GCTS.
Ik ga als KLM678 met de LevelD 763.

Geplande route:
SAMAR UN873 HELEN

Tot straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dennis_k schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:19:
Mooi, vanaaf om 18.00 vertrekken vanaf GCTS.
Ik ga als KLM678 met de LevelD 763.

Geplande route:
SAMAR UN873 HELEN

Tot straks!
18.00 Departure half ben ik online

Ik heb route van euroute Vasto un858 akuda...rodap...ferdi...denut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Eerdere modbreak m.b.t. slowchat gemist zeker :?

[ Voor 85% gewijzigd door Crash op 15-06-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 23-08 15:09
Ik heb vandaag nog verder gekeken hoe ik FS9 onder Vista aan de praat krijg.
Het probleem blijkt hem niet zo zeer in Vista te zitten, maar in MSIE7.
De oplossing is om het bestand oleacc.dll in de rootdir van FS weg te gooien.

<offtopic>Overigens ga ik toch weer terug naar XP. Alhoewel Vista erg mooi is merk ik iets te vaak dat het een Beta is.</offtopic>

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Weet iemand hoe je het probleem van de LevelD throttels kan oplossen.
Ik heb ze van elkaar "gescheiden" en nu werk alleen de linker motor samen met de MPC. De linker blijft draaien op 88% N1. Heb alles al geprobeerd. E en dan 1 indrukken. E en dan 2 in drukken. E en 1 en 2 samen, maar niets lijkt te werken

Edit: Het is dus E en tegelijktijdig 1 en 2 indrukken.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennis_k op 15-06-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Gewoon de Engine Select assignment weghalen. Scheelt troubles :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens met een Cessna op te stijgen op Jumla in Nepal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 00:37:
Waar slaat dat op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee ik heb een vraagje over flightplans!

Vroeger haalde ik m'n flightplans altijd van mostrealisticai.com.. Waar halen jullie nu realistische flightplans vandaan voor jullie AI Traffic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 00:37:
Je bedoelt Lukla? ;)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens aandachtig door voordat je je post plaatst.