AA hoger dan 4x zetten blijft overkill...
Verwijderd
idd op me GeForce 6800 AGP 128MB kreeg ik dit ook maar op FSAA x4 was alles weer flex.Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:39:
[...]
Als je AA op 8xS zet, dan krijg ik dit ook.
Als je dit ook hebt, even AA op x6 zetten. Dan zie je de preview weer!
met de X1900 XTX en de MR9800 op FSAA x6 is er geen probleem te verkennen.
Verwijderd
Wellicht slightly offtopic, maar als ik vlieg vind ik het altijd lekker om muziek aan te hebben. (Zowel in de sim als in real life).
Maar natuurlijk moet dat wel met vliegen te maken hebben.
Wat zijn jullie toppers?
Mijn lijstje:
2 Brothers On The 4th Floor - Fly (Through The Starry Night)
Haddaway - Fly Away
Joe Satriani - If I Could Fly
R. Kelly - I Believe I Can Fly
One Day Fly
Lenny Kravitz - Fly Away
Steve Miller Band - Fly Like An Eagle
XTM & Dj Chucky present Annia - Fly On The Wings Of Love
Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama
Batman Begins Soundtrack - Molossus
Children Of Dune Soundtrack - Summon The Worms
The Rock Soundtrack - Theme
Pirates of the Carribean Soundtrack - (titel ff kwijt)
(Kan nog wel even doorgaan, maar dit vind ik gewoon heerlijke nummers om mee te vliegen)
Maar natuurlijk moet dat wel met vliegen te maken hebben.
Wat zijn jullie toppers?
Mijn lijstje:
2 Brothers On The 4th Floor - Fly (Through The Starry Night)
Haddaway - Fly Away
Joe Satriani - If I Could Fly
R. Kelly - I Believe I Can Fly
One Day Fly
Lenny Kravitz - Fly Away
Steve Miller Band - Fly Like An Eagle
XTM & Dj Chucky present Annia - Fly On The Wings Of Love
Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama
Batman Begins Soundtrack - Molossus
Children Of Dune Soundtrack - Summon The Worms
The Rock Soundtrack - Theme
Pirates of the Carribean Soundtrack - (titel ff kwijt)
(Kan nog wel even doorgaan, maar dit vind ik gewoon heerlijke nummers om mee te vliegen)
Opgelost, bedankt!Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:39:
[...]
Als je AA op 8xS zet, dan krijg ik dit ook.
Als je dit ook hebt, even AA op x6 zetten. Dan zie je de preview weer!
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Volgens mij is dit de oorzaak van het kouwe kloteweer van de laatste en komende dagen
.
Maar op weg van Edinburgh naar Schiphol schiet het wel lekker op met een straalstroom van 105 knopen in de rug. Elluk nadeel hep se foordeel
.

Maar op weg van Edinburgh naar Schiphol schiet het wel lekker op met een straalstroom van 105 knopen in de rug. Elluk nadeel hep se foordeel

| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
hmmm, even een vraagje, ik heb het wel eens gelezen, maar ik weet echt niet meer waar.
Er was een product met betere gauges voor FS2004, die wat vaker en beter geupdate worden zeg maar. Bijvoorbeeld je artificial horizon, die ik standaard in FS2004 niet al te best vind! daar zijn vervangers voor, maar waar waren deze ook al weer te krijgen?
Jasper
Er was een product met betere gauges voor FS2004, die wat vaker en beter geupdate worden zeg maar. Bijvoorbeeld je artificial horizon, die ik standaard in FS2004 niet al te best vind! daar zijn vervangers voor, maar waar waren deze ook al weer te krijgen?
Jasper
Beginning to realize the power...
Bedoel je die van Reality XP?
jaaaaaaa! Dat waren ze! Hartstikke bedankt!
Heeft er iemand trouwens ervaring met deze dingen? Anders is het toch weer 20$ weggegooid
Jasper
Heeft er iemand trouwens ervaring met deze dingen? Anders is het toch weer 20$ weggegooid
Jasper
Anders zoek je eerst zelf ff.
[ Voor 7% gewijzigd door _Christiaan_ op 28-05-2006 17:20 ]
NOSIG
Verwijderd
Anders doe je niet zo moeilijk en help je die kerel gewoon even
Enorm gaaf FS filmpje als je het mij vraagt, gok dat het merendeel hem al eens gezien heeft, maar voor diegene die hem nog niet hebben gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=gigOl-8tsYc&search=fs2004
Hartstikke bedankt hoor BigChristiaan, maar ik bedoelde toch echt ervaringen hier op het forum, dat is toch net wat 'dichterbij' dan een review op het internet. Ik weet het, ik had het er even bij moeten zetten, toch bedankt 
Gaaf filmpje trouwens! wat is dat toch mooi gemaakt zeg!
Gaaf filmpje trouwens! wat is dat toch mooi gemaakt zeg!
Supermooi filmpje
Maar Nederland wordt kampioen!!
(heeft even weinig met et filmpje te maken
)
[ Voor 30% gewijzigd door Kiwiknaapje op 28-05-2006 21:29 ]
Leegte
Verwijderd
Echt mooi gemaakt filmpje!
Er was ooit wel eens een filmpje gepost van over hoe het komt dat een vliegtuig kon vliegen.
Regel die erin voor kwam: ''Which enables the airplane to fly"
Nu wil ik deze nog graag een keer zien ... vond deze werkelijk prachtig.
Iemand die hem toevallig nog ergens weet te zitten op het web?
Er was ooit wel eens een filmpje gepost van over hoe het komt dat een vliegtuig kon vliegen.
Als ik al muziek aanheb maakt het me eigenlijk niet uit wat het is, gewoon iets uit mn playlistVerwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:13:
Muziekverhaaltje
Maar, bij vliegen hoort voor mij echt 1 nummer, sinds de Project Fokker Promo video:
Sonique - Sky
Ik heb net met m'n Mooney Bravo een FSPassengers-vluchtje van EHRD naar EDDH gemaakt.
Het was een avondvlucht en bij Hamburg bleek het nogal hondenweer te zijn. Best een uitdaging om die kist netjes aan de grond te krijgen dus.
Toen ik aan de daling wilde beginnen en m'n flaps op de eerste stand wilde zetten, bleken deze kapot.
Na het een paar keer geprobeerd te hebben maar een emergency gedeclared. Uiteindelijk ondanks alle omstandigheden een erg mooie landing gemaakt. Wel cool dat FSPax na een "noodlanding" meteen sirenegeluiden laat horen
Al met al erg goed voor de pilotranking, terwijl ik alleen nog vlieguurtjes nodig had om C1 te worden
Het was een avondvlucht en bij Hamburg bleek het nogal hondenweer te zijn. Best een uitdaging om die kist netjes aan de grond te krijgen dus.
Toen ik aan de daling wilde beginnen en m'n flaps op de eerste stand wilde zetten, bleken deze kapot.
Na het een paar keer geprobeerd te hebben maar een emergency gedeclared. Uiteindelijk ondanks alle omstandigheden een erg mooie landing gemaakt. Wel cool dat FSPax na een "noodlanding" meteen sirenegeluiden laat horen
Al met al erg goed voor de pilotranking, terwijl ik alleen nog vlieguurtjes nodig had om C1 te worden
[ Voor 3% gewijzigd door Vunzz op 29-05-2006 00:08 . Reden: typo-tje ]
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Mensen. 0605 AIRAC staat weer op Navdata!
Interpreteer mijn berichtje niet verkeerdNeOpHyTe-NL schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:41:
Hartstikke bedankt hoor BigChristiaan, maar ik bedoelde toch echt ervaringen hier op het forum, dat is toch net wat 'dichterbij' dan een review op het internet. Ik weet het, ik had het er even bij moeten zetten, toch bedankt
(...)
Eindelijk!
NOSIG
Gelukkig is hij iets langer dan tot eind mei 2006 geldigbigchristiaan schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:53:
[...]
Eindelijk!Mei 2006 is alweer bijna voorbij maarja
Eerste PMDG MD-11 external screenshot:

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Op FS2004.com staat ie. Het filmpje dat jij bedoelt heet "Air Dynamics". Is van dezelfde maker!Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:12:
Echt mooi gemaakt filmpje!
Trouwens, degene die het prachtige Brasil filmpje gemaakt heeft, heeft ook zijn eigen BLog met daarop al zijn producties, werkelijk prachtig stuk voor stuk.
http://navigatorvideos.blogspot.com/
(Daar kan je dus ook die "Air Dynamics" video vinden
Cheers!
[ Voor 14% gewijzigd door alt1579 op 29-05-2006 16:13 ]
Is alleen maar een shot van de paintkit...
Ik heb weer een vluchtje gemaakt. Ik wou een soort tour doen en ging bedenken wat voor een. Omdat ik niet het geduld heb voor lange afstanden, heb ik een tour met korte fases bedacht. De hele tour stelt ook niks voor maar het gaat om het idee
Leegte
Verwijderd
Bedankt .. heb em gevonden.alt1579 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:05:
[...]
Op FS2004.com staat ie. Het filmpje dat jij bedoelt heet "Air Dynamics". Is van dezelfde maker!
Trouwens, degene die het prachtige Brasil filmpje gemaakt heeft, heeft ook zijn eigen BLog met daarop al zijn producties, werkelijk prachtig stuk voor stuk.
http://navigatorvideos.blogspot.com/
(Daar kan je dus ook die "Air Dynamics" video vinden)
Cheers!
Weet iemand misschien waar de muziek van is?
Edit:
Damn .. de rillingen gieren over me rug als ik dit filmpje weer zie.
Echt gewoon de beste ooit gemaakt!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 18:34 ]
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:28:
[...]
Bedankt .. heb em gevonden.
Edit:
offtopic:
Ik heb dat al als ik slechts denk aan het filmpje. Best bizar dat beeld+geluid voor zo'n lichamelijke reactie kan zorgen.
Ik heb dat al als ik slechts denk aan het filmpje. Best bizar dat beeld+geluid voor zo'n lichamelijke reactie kan zorgen.
NOSIG
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:01:
[...]
Anders doe je niet zo moeilijk en help je die kerel gewoon even
Enorm gaaf FS filmpje als je het mij vraagt, gok dat het merendeel hem al eens gezien heeft, maar voor diegene die hem nog niet hebben gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=gigOl-8tsYc&search=fs2004
[ Voor 4% gewijzigd door aerofreak op 29-05-2006 19:56 ]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Gave muziek is van : Immediate Music: Electric RomeoVerwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:28:
[...]
Bedankt .. heb em gevonden.
Edit:
Oef wat is het toch heerlijk om een 744 aan de grond te zetten. Op het laatste stukje, als de AP eraf gaat, dan voel k m'n hart gewoon kloppen.
Maarja genoeg geblaat. Ik heb de terminal procedures van Planepath gedownload (link: http://www.planepath.com/html/pmdg_utilities.html). EHAM heeft hier echter geen SID's, maar is wel up-to-date. Maar ik wil wel graag SID's.
Weten jullie misschien of het SIDSTAR bestand van EHAM op navdata.at (link: http://www.navdata.at/php....php?addon=PMDG&icao=EHAM) nog een beetje up-to-date is? De "last change" is namelijk "2005-09-28". Best oud dus.
Maarja genoeg geblaat. Ik heb de terminal procedures van Planepath gedownload (link: http://www.planepath.com/html/pmdg_utilities.html). EHAM heeft hier echter geen SID's, maar is wel up-to-date. Maar ik wil wel graag SID's.
Weten jullie misschien of het SIDSTAR bestand van EHAM op navdata.at (link: http://www.navdata.at/php....php?addon=PMDG&icao=EHAM) nog een beetje up-to-date is? De "last change" is namelijk "2005-09-28". Best oud dus.
[ Voor 10% gewijzigd door _Christiaan_ op 29-05-2006 22:29 ]
NOSIG
Je moet deze hebben:
http://www.navdata.at/php/airac/airac.php
En deze:
http://www.navdata.at/php/sidstar/aio.php?addon=PMDG
Hier staan de sid/star van eham in (en vele andere velden)
En deze:
Verwijderd
Echt bizar idd. Maar dit is gewoon een perfecte combinatie van beeld + muziek waar je gewoon niks kan tegen doen. Het is te machtig gewoon!bigchristiaan schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:24:
[...]
offtopic:
nustys: De maker van het filmpje was je net voor. Had hem eventjes een mailtje gestuurd over de muziek.
Maar toch bedankt!
Edit: Damn .. die muziek ownt zo zwaar.
Net nog een keer gekeken en echt .. zit hier gewoon met kippenvel >.<
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 08:11 ]
Dan zou ik wat warmers aantrekken...
.. != ,
[ Voor 9% gewijzigd door DutchCommando op 30-05-2006 09:52 ]
Ja heel goed getimed door de maker: De voiceover roept "...and enables the airplane to fly", de muziek gaat in crescendo en de Boeing 747-400 trekt op in een wolk van opspattend water. Ge-wel-dig!
Tnx maar die had ik alDennis_k schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 07:48:
Je moet deze hebben:
En deze:
Anders maak ik zelf wel een nieuwe EHAM SIDSTAR file, met de nieuwste STAR's van planepath.
Ik ga dus de (oude) SID's van Navdata.at in de SIDSTAR file van planepath plakken. Zo heb ik de nieuwste STAR's en dan heb ik toch nog SID's bij EHAM
NOSIG
EHAM procedure 12 2005-09-28
Niet meer up-to-date dus. Ik wil ze best updaten maar moet dan wel een nette file hebben. Want die vanaf navdata is natuurlijk lekker in elkaar gegooid
.
Niet meer up-to-date dus. Ik wil ze best updaten maar moet dan wel een nette file hebben. Want die vanaf navdata is natuurlijk lekker in elkaar gegooid
Ik heb hier een goede hoor, met de meest actuele SID's en STAR's. Ik heb ze zelf samengevoegd, en de benodigde fixes ook. SID's zijn dus van eind vorig jaar, maar de STAR's zijn up-to-date.DutchCommando schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:26:
Niet meer up-to-date dus. Ik wil ze best updaten maar moet dan wel een nette file hebben. Want die vanaf navdata is natuurlijk lekker in elkaar gegooid.
En probeer eens alles uit de navdata SIDSTAR-file te kopiëren en te plakken in Word. Bij mij werd alles opeens heel netjes
Anywayz ik ga em nu ff testen en mochten sommige mensen eventueel interesse hebben in m'n bestandje dan hoor ik het wel.
NOSIG
Als je altijd de laatste charts wil hebben van de Nederlandse airports, moet je hier zijn:
http://www.ais-netherlands.nl/aim/eaip.php
Als je via http://www.ivao.aero/nl gaat en je klikt op de link "Charts for the Netherlands" dan krijg je ook een handleiding te zien hoe je de charts bij AIS kan downloaden. AIS is een gratis service, overigens.
Kijk gerust ook even rond op de IVAO-NL site als je er toch bent
Ooookidoki, verkeerd gelezen... sorry. Jullie hadden het over FMS data.
http://www.ais-netherlands.nl/aim/eaip.php
Als je via http://www.ivao.aero/nl gaat en je klikt op de link "Charts for the Netherlands" dan krijg je ook een handleiding te zien hoe je de charts bij AIS kan downloaden. AIS is een gratis service, overigens.
Kijk gerust ook even rond op de IVAO-NL site als je er toch bent
Ooookidoki, verkeerd gelezen... sorry. Jullie hadden het over FMS data.
[ Voor 11% gewijzigd door alt1579 op 31-05-2006 08:52 ]
Moet die op zn hoogst dan ??Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:26:
Staat je MipMapping op zijn hoogst? Zo ja, dan heb ik geen idee
hoog is echt lelijk ja... maar uit is ook niet mooi zit nu beetje tussen in ben nu onderweg naar amsterdam dus zie het over uurtjeDutchCommando schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:54:
Liever niet.
Ik wil morgen van Heathrow naar Basel vliegen. Ik heb de kaarten bekeken, maar ik zit toch nog met een (basic?) vraagje.
Zie onderstaande kaart. In het rode vierkant moet ik dus 10.3 Nm van BLM (117.45) een bocht naar links maken. De flauwe bocht naar rechts die ik daarna moet maken, moet ik zo vliegen, dat ik op 9 Nm van BLM blijf.

clickable
Maar hoe pak je zo'n bocht aan
Moet je dan een beetje op je gevoel die bocht vliegen, en constant kijken of je nog op 9 Nm van BLM zit?
Zie onderstaande kaart. In het rode vierkant moet ik dus 10.3 Nm van BLM (117.45) een bocht naar links maken. De flauwe bocht naar rechts die ik daarna moet maken, moet ik zo vliegen, dat ik op 9 Nm van BLM blijf.
clickable
Maar hoe pak je zo'n bocht aan
NOSIG
Verwijderd
dit noemt men ook wel een "arc"
ik vlieg hem meestal handmatig door telkens de heading aan te passen zodat je ongeveer op de arc blijft, maar het schijnt dat je een arc ook in de FMC kunt programmeren en dan LNAV het zaakje laten opknappen maar dat moet ik nog uitvogelen hoe dat moet
ik vlieg hem meestal handmatig door telkens de heading aan te passen zodat je ongeveer op de arc blijft, maar het schijnt dat je een arc ook in de FMC kunt programmeren en dan LNAV het zaakje laten opknappen maar dat moet ik nog uitvogelen hoe dat moet
Op een nette afstand die ARC intercepten en dan simpelweg de VOR indicator continue op 90 graden rechts van je eigen heading laten zitten. Dan zou je ongeveer op 9DME moeten blijven hangen. Uiteraard wel af en toe wat kleine correcties maken
.
Ik wil gelijk van deze post gebruik maken om Stefan Stolk (Bolk) te feliciteren met het behalen van zijn Instrument Rating. Klasse gedaan!
Ik wil gelijk van deze post gebruik maken om Stefan Stolk (Bolk) te feliciteren met het behalen van zijn Instrument Rating. Klasse gedaan!
[ Voor 24% gewijzigd door DutchCommando op 31-05-2006 22:32 ]
Feli, Bolk!!
Je kunt de arc ook in de FMC programmeren door een paar waypoints te maken die allemaal 9nm van BLM liggen en dan steeds bijv. 5 graden op te schuiven. Bijvoorbeeld iets als:
BLM274/9
BLM279/9
BLM284/9
BLM289/9
etc.
Je kunt de arc ook in de FMC programmeren door een paar waypoints te maken die allemaal 9nm van BLM liggen en dan steeds bijv. 5 graden op te schuiven. Bijvoorbeeld iets als:
BLM274/9
BLM279/9
BLM284/9
BLM289/9
etc.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik wist niet eens dat dat konTourniquet schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:40:
Feli, Bolk!!![]()
BLM274/9
BLM279/9
BLM284/9
BLM289/9
etc.

Hier ook nog iemand die op zijn eigen manier arc's vliegt: http://www.megginson.com/...01/22/flying-the-dme-arc/
-De DME haaks op de vliegrichting van je vliegtuig zetten;
-Rechtuit vliegen totdat de afstand tot de DME .2 of .3 meer is dan de DME arc afstand;
-5-10 graden naar de DME toe bewegen;
-Dit proces herhalen.
[ Voor 7% gewijzigd door _Christiaan_ op 31-05-2006 22:49 ]
NOSIG
Zoals ik het doe met minder precisie dus.
Komt idd ongeveer op hetzelfde neer. Alleen als je het op die manier doet van http://www.megginson.com/...01/22/flying-the-dme-arc/ dan wordt het meer een veelhoek die je vliegt, en minder een cirkel. En ze gaan wat meer uit van de afstand tot de DME dan de hoek tussen de koers en de DME.
NOSIG
DutchCommando schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:30:
Thnx mensen
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Feli Bolkie !!Bolk schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:12:
Thnx mensenDat wil ik van m'n leven echt _nooit_ meer doen
En...je hoeft dat toch nooit meer te doen nu ?
EDIT...Remco Tr schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:09:
heee hallo
Ik gebruik cloud9 voor amsterdam maar mn taxi way naar rwy 36l ziet er heel wazig uit in vergelijking met de rest van amsterdam weet iemand hoe ik dat kan oplossen ?
[afbeelding]
En ik heb nog probleem als k approach op eham maak dan k mn runway en mn verlichting heel moeilijk ziet. Door de rwy zie ik grass en ground textures.
Heeft het iets te maken met hoever je kan kijken of is het scenery matig iets ??
Verwijderd
Remco, ik kan me herinneren dat er nog iemand was met dit probleem.
Zoek eventjes een paar pagina's terug. Ik weet niet of er ook een oplossing bij stond.
Zoek eventjes een paar pagina's terug. Ik weet niet of er ook een oplossing bij stond.
Gefeliciteerd Bolk! Je filmpjes op je site zijn vet om naar te kijken
[ Voor 59% gewijzigd door Kiwiknaapje op 01-06-2006 16:12 ]
Leegte
EGLL -> LFSB (London-Heathrow -> Basel)
PMDG 744
taxiën @ heathrow...

Best schrikken als deze indicator van dit...

binnen 1 seconde verandert naar dit...

PMDG 744
taxiën @ heathrow...

NOSIG
Volgens het FS logbook heeft het 1,8 uur geduurd. Maar je wilt niet weten hoeveel tijd ik kwijt ben geweest aan het kijken naar de kaarten enzo
NOSIG
Nee, niet in het kleinere spul. Beetje krom allemaal. Ik moet nu een Single Pilot IR halen die komt te vervallen zodra je aan multi crew op de jet werkt. Een renewal is over het algemeen niet zo moeilijk als je initiele, omdat het ook niet door de CAA gedaan hoeft te worden.Sleepie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:58:
[...]
Feli Bolkie !!
En...je hoeft dat toch nooit meer te doen nu ?
[ Voor 3% gewijzigd door Bolk op 01-06-2006 18:15 ]
Gefeliciteerd inderdaad! Goed manBolk schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:12:
Thnx mensenDat wil ik van m'n leven echt _nooit_ meer doen
Was deze rating nou de moeilijkste van het hele traject of is elke stap even moeilijk?
De FS2004 mini tornadobigchristiaan schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:30:
Dat kun je trouwens een beetje afzwakken met fsuipc.
Mooi touchdown shot.
[ Voor 9% gewijzigd door mekkieboek op 01-06-2006 18:50 ]
De instrument rating is waarschijnlijk de zwaarste rating die je ooit zal doen. Vooral mentaal is het ook zwaar omdat de meeste airlines graag een "first time pass" op je CV willen zien. De type rating zal niet makkelijk zijn, maar ik denk toch dat je daar anders tegenover staat.mekkieboek schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:42:
[...]
Gefeliciteerd inderdaad! Goed man.
Was deze rating nou de moeilijkste van het hele traject of is elke stap even moeilijk?
Verwijderd
Er is echt supermooie freeware van het vliegveld Basel beschikbaar!!
Altijd stukken mooier als die default-zooi van MS.
Het is maar een idee dus doe er mee wat je wilt!
zie anders deze link http://library.avsim.net/...ID=79769&CatID=fs2004scen
Altijd stukken mooier als die default-zooi van MS.
Het is maar een idee dus doe er mee wat je wilt!
zie anders deze link http://library.avsim.net/...ID=79769&CatID=fs2004scen
Verwijderd
Korte impressie van m'n vlucht van Bonaire naar St. Maarten om te landen op het o-zo mooie Princess Juliana airport. Het vliegveld (kleine add-on) is te downloaden op avsim.com!

mooie shots
Waar komt het vliegtuigje vandaan?
Leegte
Hamburg gok ik. Tenzij het een A320 is.
en gestationeerd op MadridDutchCommando schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:20:
Hamburg gok ik. Tenzij het een A320 is.
Ik bedoelde van welke FS-addon developer wijsneusjes
Leegte
De SID/STARS van EHAM is niet meer geupdate, omdat dat ook niet nodig was. Op het gebied van SIDS en STARS is er op EHAM weinig veranderd sinds vorig jaar September (invoering "1A" designators op de STARS).DutchCommando schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:26:
Niet meer up-to-date dus. Ik wil ze best updaten maar moet dan wel een nette file hebben. Want die vanaf navdata is natuurlijk lekker in elkaar gegooid.
Met het uitkomen van AIRAC 0605 blijkt dat enkele fixes die voorheen in de AIRAC zaten (waar de sids en stars dan gebruik van maakt) nu niet meer daarin zitten. Dit is inmiddels gefixed en er is een nieuwe SIDS/STARS van EHAM uitgebracht op www.navdata.at.
Heb iigv net een update uit de deur gegooid voor de gates:
Geen idee wie Vest is. Maar z'n naam past niet meer in het Author vakje. En de smurf die bij #14 mij Davids genoemd heeft moet begrijpen dat de enige gelijkenis tussen mij en Davids het niet geselecteerd worden voor het WK is.
code:
1
2
3
4
5
6
| VERSION #15 / 03JUN06 / DAVID WALSCHOTS GATES REMOVED: B67, B68, B77 thru B80, B86 thru B90, B96 thru B99, H71 thru H76. ADDED: B31 thru B35, B41 thru B48, B56, B94, D2A, D2B, D2, D51, D57, H1 thru H7, K41 thru K44, S89 thru S93. REVISED: B17, B51 thru B56, B61 thru B66, B71 thru B76, B81, B82, B84, B85, B91 thru B93, B95, E17 VERSION #13, #14 revision date fix. |
Geen idee wie Vest is. Maar z'n naam past niet meer in het Author vakje. En de smurf die bij #14 mij Davids genoemd heeft moet begrijpen dat de enige gelijkenis tussen mij en Davids het niet geselecteerd worden voor het WK is.
Kwa arrogantie zitten jullie iig op hetzelfde niveau haha. j/kDutchCommando schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:14:
Heb iigv net een update uit de deur gegooid voor de gates:
code:
1 2 3 4 5 6 VERSION #15 / 03JUN06 / DAVID WALSCHOTS GATES REMOVED: B67, B68, B77 thru B80, B86 thru B90, B96 thru B99, H71 thru H76. ADDED: B31 thru B35, B41 thru B48, B56, B94, D2A, D2B, D2, D51, D57, H1 thru H7, K41 thru K44, S89 thru S93. REVISED: B17, B51 thru B56, B61 thru B66, B71 thru B76, B81, B82, B84, B85, B91 thru B93, B95, E17 VERSION #13, #14 revision date fix.
Leegte
Ik moest nog 20 minuutjes om in FSPax m'n C2 rating te halen, ik had zin om gewoon even wat te freestylen en dacht 1+1=2...: ik trakteer mijn geliefde klanten op een rondvluchtje.
Aangezien EHRD mijn thuisbasis is begon ik dus aan een leuke rondvlucht boven de Maasstad met PH-SVG, een Piper Warrior II van Vliegclub Rotterdam.
Toen het weer mooi geweest was, kreeg ik van de toren toestemming om een left traffic te vliegen. Het was rustig, dus ik kreeg al vlot cleared to land.
Terwijl ik aan de final bezig was kreeg een of andere jet "cleared to land, follow Piper Warrior on final". De piloot van deze kist verstond denk ik "cleared to land, fligh trough Piper Warrior on final" Op zo'n 500ft vloog hij namelijk dwars door me heen. Een duidelijk gevalletje van "die zag je niet aankomen he?"
Eerst kreeg ik een schermpje van FS, dat ik een midair collision had en toen van FSPax dat ik gecrashed was. Gelukkig heb ik het automatisch registreren van vluchten uit staan in FSPAx, want dit kostte me anders 800 punten en natuurlijk het vlieguig.
Het mooiste was nog dat de AI-jet die me doorboord was gewoon doorvloog!
Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt?
Ik heb wel al een keer gehad dat een jet die me volgde "on final" vlak over me heen vloog, dat ging toen net goed. Ook op EHRD trouwens...
Aangezien EHRD mijn thuisbasis is begon ik dus aan een leuke rondvlucht boven de Maasstad met PH-SVG, een Piper Warrior II van Vliegclub Rotterdam.
Toen het weer mooi geweest was, kreeg ik van de toren toestemming om een left traffic te vliegen. Het was rustig, dus ik kreeg al vlot cleared to land.
Terwijl ik aan de final bezig was kreeg een of andere jet "cleared to land, follow Piper Warrior on final". De piloot van deze kist verstond denk ik "cleared to land, fligh trough Piper Warrior on final" Op zo'n 500ft vloog hij namelijk dwars door me heen. Een duidelijk gevalletje van "die zag je niet aankomen he?"
Eerst kreeg ik een schermpje van FS, dat ik een midair collision had en toen van FSPax dat ik gecrashed was. Gelukkig heb ik het automatisch registreren van vluchten uit staan in FSPAx, want dit kostte me anders 800 punten en natuurlijk het vlieguig.
Het mooiste was nog dat de AI-jet die me doorboord was gewoon doorvloog!
Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt?
Ik heb wel al een keer gehad dat een jet die me volgde "on final" vlak over me heen vloog, dat ging toen net goed. Ook op EHRD trouwens...
[ Voor 3% gewijzigd door Vunzz op 03-06-2006 15:21 . Reden: klein typefoutje ]
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Een jet heeft natuurlijk een veel hogere approach speed dan een piper warrior. Hij had nooit zo vroeg clearance mogen krijgen (of jij vloog te langzaam
)
Leegte
De ATC van FS (ja, ik weet dat die zuigt), geeft op EHRD altijd veel te vroeg clearance.Kiwiknaapje schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:21:
Een jet heeft natuurlijk een veel hogere approach speed dan een piper warrior. Hij had nooit zo vroeg clearance mogen krijgen (of jij vloog te langzaam)
Hoe vaak ik zelf al niet een "Go around" heb gekregen.
Sowieso is hij erg gul met de go arounds. Het voordeel van een sim is dan weer dat je wel eens eigenwijs kan zijn
Ook al IberiaVerwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:54:
Korte impressie van m'n vlucht van Bonaire naar St. Maarten om te landen op het o-zo mooie Princess Juliana airport. Het vliegveld (kleine add-on) is te downloaden op avsim.com!
[piks]
NOSIG
He "Henk", ik ben die smurf van update 14! Sorry van die naamsverwarring. Die Vest was een gast die even tussendoor kwam piepen met updateje 13. Maar hij mag er wel af van mij hoor, hij had zichzelf niet eens credits gegeven. Goede zaak die update van die gates.DutchCommando schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:14:
Verwijderd
Als ik met de auto-pilot een vaste hoogte instel gaat het toestel steeds enkele honderden meters op en neer, ongeacht welk toestel of welk weer, vroeger was dat niet en zelfs na een herinstallatie is het nog steeds zo. Iemand een idee hoe dit komt?
Ik doe maar een gok:
Wordt de weather misschien ge-update? En je barometerstand van de altimeter ook? Want dan geeft de altimeter steeds andere waardes aan.
Is het niet gewoon turbulentie ofzo?
Ik neem aan dat de simulation rate op 1x staat, bij 4x zie je je vliegtuig ook al schommelen op de autopilot.
Wordt de weather misschien ge-update? En je barometerstand van de altimeter ook? Want dan geeft de altimeter steeds andere waardes aan.
Is het niet gewoon turbulentie ofzo?
Ik neem aan dat de simulation rate op 1x staat, bij 4x zie je je vliegtuig ook al schommelen op de autopilot.
[ Voor 23% gewijzigd door _Christiaan_ op 03-06-2006 19:59 ]
NOSIG
Misschien je config even vernieuwen? Let wel, dit heeft wel tot gevolg dat de wijzigingen die je in dit bestand hebt gemaakt verloren gaan. Maak eventueel een backup van dit bestand en voeg je wijzigingen opnieuw toe.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:52:
Als ik met de auto-pilot een vaste hoogte instel gaat het toestel steeds enkele honderden meters op en neer, ongeacht welk toestel of welk weer, vroeger was dat niet en zelfs na een herinstallatie is het nog steeds zo. Iemand een idee hoe dit komt?
In Windows XP gaat dat als volgt:
1) Zorg dat Flightsimulator niet draait;
2) Ga naar C:\Documents and Settings\"username"\Application Data\Microsoft\FS9, waarbij "username" de gebruikersnaam is waarmee je bent ingelogd;
3) Verwijder het bestand: fs9.CFG
4) Start Flight Simulator. Het programma maakt automatisch een nieuwe, schone fs9.CFG aan.
Verwijderd
Ik heb fs9.cfg verwijderd en vervolgens een nieuwe vlucht gecreëerd met de standaard 747 en clear weather (no change), dan ben ik opgestegen en met de auto-pilot gestegen tot 10000m en auto throttle op M0.85, ziehier het resultaat:

Onder de 10000m staat vertical speed op +1800 fps, eens ik terug boven de 10000m ben staat het op -1800 fps, en dat gebeurt oneindig lang en heel constant.
Hetzelfde gebeurt met de standaard 737:

Enkele weken geleden had ik hetzelfde en na een complete herinstallatie van Windows en FS heb ik het nog steeds terwijl ik er vroeger nooit last van had. Ik ga eens de F18 verwijderen die ik recentelijk geïnstalleerd heb, misschien ligt het daaraan...
Edit: Gevonden, het is de iFly 747 die de auto-pilot om zeep helpt, na het verwijderen ervan gaat het terug vlak als een waterpas.

Onder de 10000m staat vertical speed op +1800 fps, eens ik terug boven de 10000m ben staat het op -1800 fps, en dat gebeurt oneindig lang en heel constant.
Hetzelfde gebeurt met de standaard 737:

Enkele weken geleden had ik hetzelfde en na een complete herinstallatie van Windows en FS heb ik het nog steeds terwijl ik er vroeger nooit last van had. Ik ga eens de F18 verwijderen die ik recentelijk geïnstalleerd heb, misschien ligt het daaraan...
Edit: Gevonden, het is de iFly 747 die de auto-pilot om zeep helpt, na het verwijderen ervan gaat het terug vlak als een waterpas.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 21:26 ]
Net geland op Nice.

(mooie freeware scenery beschikbaar).
Met een wind 210@12 leek mij 22R de aangewezen runway.
Niet de moeite genomen
om eerst de charts te bekijken bijvoorbeeld deze.
En dan vlieg je wel heel erg dicht langs de kliffen voor de kust ten oosten van Nice. Vervolgens heeft RW 22R geen ILS
Een paar vragen:
RW 4L heeft wel ILS en de localizer daarvan doet ook voor RW 22R. Werkt dit in de praktijk ook? Of moeten piloten dan volledig visueel landen? Of wordt 22R uberhaupt sowieso niet gebruikt?

(mooie freeware scenery beschikbaar).
Met een wind 210@12 leek mij 22R de aangewezen runway.
Niet de moeite genomen

En dan vlieg je wel heel erg dicht langs de kliffen voor de kust ten oosten van Nice. Vervolgens heeft RW 22R geen ILS

Een paar vragen:
RW 4L heeft wel ILS en de localizer daarvan doet ook voor RW 22R. Werkt dit in de praktijk ook? Of moeten piloten dan volledig visueel landen? Of wordt 22R uberhaupt sowieso niet gebruikt?
Die runways worden gewoon gebruikt hoor. Weet ook niet wat je probleem is
.
Ehm, slechts een probleem, verzuimen vooraf de charts te lezen

edit: Maar ik heb wel eens gehoord dat 4L de meest gebruikte landingsbaan is.

edit: Maar ik heb wel eens gehoord dat 4L de meest gebruikte landingsbaan is.
[ Voor 37% gewijzigd door mekkieboek op 03-06-2006 21:58 ]
dat zal best, wind is ofwel gunstig ofwel nihil. Er zijn 'spaghetti' approaches voor 22R, al wordt het laatste half jaar in geval van 22R voor arrival veelal een visual approach geklaard.
Soms sta ik echt versteld van wat je ziet in FS.
Ochtend take-off van EHRD
Ochtend take-off van EHRD

Ik heb door wat problemen mij level-d opnieuw geinstaleerd ,en dacht download ook ff de nieuwe sids en stars.(navdata)
Maar dat bestant bevat alleen readme en een leeg procedures bestand.
Dus kan iemand me mischien helpen met sids en star voor een level d ??? dank je
Maar dat bestant bevat alleen readme en een leeg procedures bestand.
Dus kan iemand me mischien helpen met sids en star voor een level d ??? dank je
Verwijderd
Even een scenery vraagje, ik wil de volgende addons tegelijk draaien:
ultimate terrain europa
Ground Environment
FSgenesis Europe mesh 76.4
Kleine addons, zoals cloud9 EHAM enz.
Moet ik dan nog speciale instellingen doen in de scenery library?
bijvoorbeeld in prioriteiten? En hoe zorg ik dat de autogen van GE goed werkt, want die vind ik erg mooi moet ik zeggen.
ultimate terrain europa
Ground Environment
FSgenesis Europe mesh 76.4
Kleine addons, zoals cloud9 EHAM enz.
Moet ik dan nog speciale instellingen doen in de scenery library?
bijvoorbeeld in prioriteiten? En hoe zorg ik dat de autogen van GE goed werkt, want die vind ik erg mooi moet ik zeggen.
Wow das best heftig, ik zou me de tering schrikken bij die flits.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:05:
Heeft iemand dit filmpje wel eens gezien?
http://www.youtube.com/watch?v=4sA-Hk_jnPg
Dat St. Elmo's fire waar ze et over hebben, hier staat wat uitleg:
Hier (kort maar Nederlands)
Hier (uitgebreid maar Engels)
Leegte
Nieuwste LDS767 versie geinstalleerd?Remco Tr schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:30:
[...]
Bedankt ! maar zie nog steeds geen sids en stars in mn FMC....
Ja met alle service packs enzz
Jij gaf me allemaal losse files ik heb op de site van nav data de vorige versie gedownload (all in one) en die geinstaleerd en het werkt weer
Dan heb je niet de nieuwste SP. Want de nieuwste kan met losse files overweg wat een aantal performance probleempjes oplostte
.
Verwijderd
Jammer dat je de neus niet kan zien gloeien.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:05:
Heeft iemand dit filmpje wel eens gezien?
http://www.youtube.com/watch?v=4sA-Hk_jnPg
Had dat graag willen zien .. lijkt me echt vet!
Om te zien in een filmpje, waarvan je weet dat ie goed afloopt, ja. Als je daar zit praat je wel anders, aangezien het vliegtuig dan door bliksem geraakt kan wordenVerwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:46:
[...]
Jammer dat je de neus niet kan zien gloeien.
Had dat graag willen zien .. lijkt me echt vet!
Leegte
Verwijderd
Jah dat snap ik .. maar een vliegtuig stort niet in 1..2..3 neer nadat hij geraakt word door bliksem.
Tuurlijk is het eng om in zo'n bui te zitten .. maar ook erg facinerend!
Dan nog zou ik liever niet een noodlanding willen moeten maken in het holst van de nacht op de grens van Irak en IranVerwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:10:
Jah dat snap ik .. maar een vliegtuig stort niet in 1..2..3 neer nadat hij geraakt word door bliksem.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Neem dit eens aandachtig door voordat je je post plaatst.
Neem dit eens aandachtig door voordat je je post plaatst.