Flight Simulator - deel 78 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.579 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:45
Ik volg dit topic al vrij lang, en ben ongeveer een jaar serieus met FS bezig :) . Ik vlieg ook al een tijdje in de lvld767. Alleen nu zit ik met een probleempje, mijn FMC werkt niet naar behoren. Het probleem doet zich al meteen voor bij het pre-flight programmeren, na pos-init bij het invullen van takeoff references. Nadat ik de flap setting invul (std 15) dan rekent hij niet meer automatisch de V1 etc uit. Terwijl dit een tijdje terug nog wel het geval was, daardoor kan ik dus ook geen vlucht meer plannen en activeren.
Een tijdje terug heb ik ook zitten spelen met de procedure file, en ik heb het idee dat het daardoor kwam dat het niet meer werkte. Echter ik heb al een volledige schone install achter de rug en het werkt nog steeds niet. :'(

Iemand een idee? :?

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:17
Departure runway geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Jup, maar volgens mij is dat nog niet eens persee nodig, alhoewel ik dat wel altijd doe. Het gekke is ook dat ik niet kan activaten hij reageert gewoon niet, ik krijg dus ook niet iets van 'incomplete' . Erg eigenaardig allemaal.

BTW, het enige waar ik over twijfel, als bij RTE gewoon 'orgin' en 'dest' invult is dat toch in principe genoeg om een route te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan niet direct vliegen eh.
Er moeten ook legs ingevult worden.
Dit kan doormiddel van de LEGS pagina.

Of bij RTE op NEXT PAGE klikken.
Daar kan je ook de legs in voeren, en ook nog de airways invoeren, wat makkelijker is en minder werk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:33:
Je kan niet direct vliegen eh.
Er moeten ook legs ingevult worden.
Dit kan doormiddel van de LEGS pagina.

Of bij RTE op NEXT Page klikken.
Daar kan je ook nog de airways invoeren, wat makkelijker is en minder werk.
Snap ik, maar daar gaat het niet om, hij moet gewoon mijn V1 etc automatisch uitrekenen, als ik alles invul in de volgorde waar de handleiding de FMC in behandeld (vanaf pg 69 dus), en dat doet hij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voer je ook wel een SID in als je vertrekt?
Want hier berekent hij volgens mij dat.

En vul je ook wel alles in?
Dus overal waar een vierkantje staat moet ingevult worden.
Zoals Gross Weight etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:36:
Voer je ook wel een SID in als je vertrekt?
Want hier berekent hij volgens mij dat.

En vul je ook wel alles in?
Dus overal waar een vierkantje staat moet ingevult worden.
Zoals Gross Weight etc etc
NOFI, maar lees mijn eerste post eens goed, een SID heeft met het berekenen van de take-off page weinig te maken. Bovendien werkte het eerst wel allemaal, maar misschien zie ik iets erg simpels over het hoofd... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Een route dient minimaal één waypoint te hebben. Dan kan je hem prima activeren. Daarnaast heeft de FMC voor de V berekeningen een departure runway nodig. Een SID selecteren is dan ook niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchCommando op 22-05-2006 17:07 . Reden: rte minimaal één wpt. Niet altijd één ;). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
DutchCommando schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:06:
Een route dient minimaal één waypoint te hebben. Dan kan je hem prima activeren. Daarnaast heeft de FMC voor de V berekeningen een departure runway nodig. Een SID selecteren is dan ook niet nodig.
Kopt als een bus, ik heb hem weer werkend, tenminste als ik een RTE geactiveert heb dan worden op de pre-flight pages alle waarden weer uitgerekend. Op een of andere manier was ik in de veronderstelling dat ik de RTE ook later aan kon maken, dat krijg je als je af en toe eens 1 maand er niet achter zit :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Hier nog wat work-in-progress voor ons cockpitbouw projectje:

Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/6539/primusv39st.th.png

Moet een totale implementatie van een PFD van de Learjet 45/ERJ-145 worden. Volledig gestuurd door een eigen netwerkprotocol over UDP, dus ook aan te passen voor gebruik met X-Plane, FlightGear, PS1, wat dan ook.

Heeft Microsoft al screenies gereleased van de 2D panels in FSX? Die vind ik jammer genoeg (van de default aircraft) nog steeds om te huilen in FS2004. Vliegbaar en niet verkeerd voor de framerates, maar daar heb je het dan ook mee gezegd. Vooral de kisten met glas kunnen wel een upgrade gebruiken (Sinds in .NET toch al een GDI+ vector engine zit ;Y))

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Hey, me nieuwe videokaart is binnen. Ik kan weer gaan vliegen dus :D. Maar nu had ik FS geinstalleerd en alles, incl. Cloud9 EHAM. Alleen nu zien mijn taxiways er zo uit. Kweet niet of het zo hoort maar ik vind et er niet uit zien. En als ik dichterbij kom verschijnen de lijnen op de taxiways ineens en wordt et mooier.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de laatste videokaart drivers erop zitten?
Deze kunnen ook nog wel een wereld van verschil betekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
nieuwste zitten erop. AA op 6x en AF op 8x. AF Full Trilinear en High Quality.

Als ik (relatief) hoog zit, zie je dit: *klik*
Als ik dan lager ga en bijna de grond raak wordt het ineens wel mooi: *klik*

let op het gras

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:18
Heb je full trilinaer aanstaan bij je driver? Zo ja, zet deze eens uit, en selecteer in FS zelf trillinear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_k schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 07:53:
Heb je full trilinaer aanstaan bij je driver? Zo ja, zet deze eens uit, en selecteer in FS zelf trillinear.
Idd .. dat kan ook voor problemen zorgen.
Zet zelf nooit filters hardwarematig aan.
Alleen AA en AF. De rest kan allemaal problemen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Stoney3K schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:24:
Hier nog wat work-in-progress voor ons cockpitbouw projectje:

[afbeelding]

Moet een totale implementatie van een PFD van de Learjet 45/ERJ-145 worden. Volledig gestuurd door een eigen netwerkprotocol over UDP, dus ook aan te passen voor gebruik met X-Plane, FlightGear, PS1, wat dan ook.
Net werk, met mooie antialias _/-\o_ . Waarmee wordt getekend? FMC gepland?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:28:
Dat zou zo maar kunnen. Ik lees in het leveld forum wel meer berichten die hierover gaan. Net van heatrow naar schiphol gebeurde weer hetzelfde, n1 op 32%. Zet ik de throttle terug met de F1 toets (met A/T nog aktief) dan verdwijnt de blauwe bug in de n1 indicator en gaat de throttle terug naar idle. Spoolen de motoren weer op (bij bereiken vd target altitude) dan verschijnt de blauwe bug weer. Maar ik heb nu helaas geen tijd om er verder in te duiken. To be continued...
Tijdens vnav path en vnav spd wordt thrust management geregeld door de fmc. Je ziet dan die margenta bug op je engine display. Dat ie hoger is dan idle zit in de uitkomst van je fmc. Dit is gewoon wat je fmc als ideale thrust ziet. Hoe de fmc daaraan komt is afhankelijk van vele factoren waaronder de performance zoals die is vastgelegd in je fmc. Probeer eens je costindex te veranderen misschien scheelt dat wat. Het is normaal in een vnav descent dat je eerst een indicatie idle en dan thr hold ziet in je EADI. Die is dan dus hoger dan idle. Die hogere idle (flight idle) voor het snelle upspoolen is er inderdaad maar dan alleen bij continous ignition (ivm flameout) en flap selectie (ivm go-around). Je fmc doet dit niet.
Dus is het beste in jouw geschetste geval van een te late descent , zoals eerder vermeld via flightlevel change te dalen, of via v/s maar dan moet je zelf de speed in de gaten houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Even een kort vraagje wat ik me afvroeg tijden het lezen van de PMDG 747-400 manual

Op de 3de pagina van VNAV in fe FMC (descent) staat boven "speed restr"
SPEED TRANS. Dit is je speed transision, maar wat is het precies en wat doet het?
de speed restrictie is b.v. gewoon 250/10000. Vnav zorgt dat de snelheid onder de 10000
niet hoger is dan 250, maar wat doet die speed trans nu precies. In de manual staat
dat je hem niet manual kan wijzigen, maar wel kan verwijderen en verder niks 8)7 8)7

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speed restriction is om een speed limit aan te geven boven je E/D (end of descent boven in dezelfde page) bv 220/4000. De speed transition is de value 10 knots lager dan wat er in de fmc database staat voor die destination of als er geen data is 240/10000. Dit staat er automatisch. Weghalen betekend dat je dan selected speed afdaalt (indien niet gelimiteerd door een waypoint restrictie, dat kan natuurlijk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:23
jos_zwa schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:16:
Even een kort vraagje wat ik me afvroeg tijden het lezen van de PMDG 747-400 manual

Op de 3de pagina van VNAV in fe FMC (descent) staat boven "speed restr"
SPEED TRANS. Dit is je speed transision, maar wat is het precies en wat doet het?
de speed restrictie is b.v. gewoon 250/10000. Vnav zorgt dat de snelheid onder de 10000
niet hoger is dan 250, maar wat doet die speed trans nu precies. In de manual staat
dat je hem niet manual kan wijzigen, maar wel kan verwijderen en verder niks 8)7 8)7
ze doen hetzelfde
speed transition komt uit een database van de FMC, en speed restriction wordt door de crew zelf ingevoerd waar nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

rellehenk schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:34:
[...]

ze doen hetzelfde
speed transition komt uit een database van de FMC, en speed restriction wordt door de crew zelf ingevoerd waar nodig
oke. dus de speed restr. overruled dan de speed trans. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn twee verschillende dingen, transition ligt vast. Natuurlijk kan je de restriction gebruiken om een transition te overrulen maar je moet het even apart zien. Restrictions worden meer gebruikt bij de approach. Als je transition niet opgaat omdat je sneller mag haal je hem gewoon weg.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Dennis_k schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 07:53:
Uitzetten geeft geen resultaat. Andere filters veranderen ook niet. Heb het trouwens alleen bij Cloud9 Amsterdam, niet bij default zooi :O

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik krijg IVAO niet connected met mn network server....

heb alles geinstaleerd zo als hoord maar krijg de connectie met fs niet voor elkaar.
staat ook niks bij mutiplayer sessions bij fs
Ip adressen voor network,user interface en fs zijn allemaal de ip van mijn systeem

heb wel op forums gezocht maar kon niet wat vinden wat bij mij van toepassing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
ik zou dit even op het ivao NL forum plaatsen, daar zitten ook de softdev mensen

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:28:
Ik krijg IVAO niet connected met mn network server....

heb alles geinstaleerd zo als hoord maar krijg de connectie met fs niet voor elkaar.
staat ook niks bij mutiplayer sessions bij fs
Ip adressen voor network,user interface en fs zijn allemaal de ip van mijn systeem

heb wel op forums gezocht maar kon niet wat vinden wat bij mij van toepassing is
Heb je je Windows Firewall uitgeschakeld mocht je XP hebben?
Dit had ik ook met VATSIM en IVAO.
Eventjes Windows Firewall uitschakelen en klaar is kees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:46:
[...]

Heb je je Windows Firewall uitgeschakeld mocht je XP hebben?
Dit had ik ook met VATSIM en IVAO.
Eventjes Windows Firewall uitschakelen en klaar is kees!
dank u wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:57:
[...]
Tijdens vnav path en vnav spd wordt thrust management geregeld door de fmc. Je ziet dan die margenta bug op je engine display.
Hmm dat is voor mij een blauwe bug. Een vd redenen dat ik nooit piloot zal worden :|
Door het feit dat die bug er staat lijkt me idd dat de hogere 'idle' thrust door de fmc is bepaald.
Dat ie hoger is dan idle zit in de uitkomst van je fmc. Dit is gewoon wat je fmc als ideale thrust ziet. Hoe de fmc daaraan komt is afhankelijk van vele factoren waaronder de performance zoals die is vastgelegd in je fmc. Probeer eens je costindex te veranderen misschien scheelt dat wat.
De costindex is wel iets waar ik de laatste tijd lagere waarden invoer (ipv standaard 100 ofzo). Ik zal nog eens wat varieren...
Het is normaal in een vnav descent dat je eerst een indicatie idle en dan thr hold ziet in je EADI. Die is dan dus hoger dan idle.
Wat ik nogal eens heb is dat door abrupte luchtdruk / windrichting wisselingen van het actuele fs2004 weer ik een speed intervention heb gehad tijdens cruise. Daardoor (als ik de sys-manual goed heb gelezen) komt ie in thr-spd ipv thr-idle tijdens vnav descent. Maar in beide gevallen een hogere thrust dan met de levers in de aft position.
Als ik wat tijd heb morgen ofzo zal ik nog es kijken. Blijft boeien, dat flight simmen :P

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Bruuut!!

Bron: www.fsinsider.com
Connected world. Through increased online gameplay capabilities, Flight Simulator X offers players a connected world where they can choose whom they want to be, from an air-traffic controller, pilot, or co-pilot as they interact with other aviators from around the globe by chatting in real time via headset and keyboard.
Let vooral op het word Copilot...
Ring a bel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De LDS767 zou daar toch ook mee komen? Maar goed, mooi dat het straks in FSX ook kan. Ik hoop dat add-on makers daar ook rekening mee houden. Ik vind het zeker een waardevolle toevoeging. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Joni op 23-05-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_k schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:34:
Bruuut!!

Bron: www.fsinsider.com

[...]

Let vooral op het word Copilot...
Ring a bel?
Klinkt leuk! Dan kun je als newbie het eens samen met een echte pro doen die je de kneepjes van het vak leert, scheelt weer vragen op een forum etc. ;-)

Aan de andere kant, nu word het wel voor elke n00b een stuk makkelijker om even lekker online te gaan vliegen, waardoor je dus meer kans hebt op lastig gedoe online.
Tenzij ze een mooi punten systeem maken, etc

Maar, betekend dit nou ook het einde van netwerken zoals IVAO & VATSIM?
Of werkt MS hier juist mee samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah wat er ook gebeurt, ik blijf lekker op vatsim :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Nee, MS hoopt dat hun online gebeuren (voor heen de Zone ofzo iets) een opstap word naar Vatsim / Ivao. Dus dat mensen eerst gebruik maken van de online functies van FSX en daarna overstappen op VATSIM / IVAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

leuke site verder voor nieuwe info over FSX. Zo lees ik dat er straks voor de hele wereld world mesh is zoals b.v. fsglobal. Dan hoeven we die extra add-ons ook niet meer te installeren.

FSX mesh:

Afbeeldingslocatie: http://www.fsinsider.com/NR/rdonlyres/950AA324-6E1E-478B-B526-ACCFB8ED1C00/0/JennyLakecell.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Het is de officiële site van Microsoft Flightsimulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

_Christiaan_

Master of SOG

Wat is dat, world mesh? Betekent dat, dat er in FS X over de hele wereld 3D reliëf verschillen zijn?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

bigchristiaan schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:10:
Wat is dat, world mesh? Betekent dat, dat er in FS X over de hele wereld 3D reliëf verschillen zijn?
meer gedetailleerdere reliëf verschillende idd op basis van satteliet gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mekkieboek schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:32:
[...]

Net werk, met mooie antialias _/-\o_ . Waarmee wordt getekend? FMC gepland?
FMC staat, net als een enhanced autopilot, gepland samen met alle andere displays. Ik doe een poging om een fatsoenlijke (gratis, of goedkopere) replacement van Project Magenta te maken. De controlepanelen voor FMC, EFIS en autopiloot doe ik in C# .NET (daar hoef je geen real-time graphics te doen) en alles is gedreven door UDP packets die van elke willekeurige flight simulator af kunnen komen (dus inclusief een professionele!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 16:26
dit wil ik jullie even laten zien, deze shots zijn gemaakt door mij.
mijn system specs:
Intel P4 @ 3ghz
4x 512mbram Kingston @ 400mhz
Ati Radeon 9800XT Sapphire.

Dit draaiend op windows Xp.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/lgav.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.smits676/tncm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey lekker bij Sint Maarten bezig geweest :) die Sunderland vliegt vlak boven Princess Julliana International :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Mooie shot's, moet er nog even op wachten ;) MS FTM is niet zo soepel vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:07

aerofreak

Steve Jobs

die sunderland :9~ :9~

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Hebben meer mensen het probleem met de Dreamfleet Baron 58 dat je elke keer door je neuswiel heen zakt? Ik maakte gisteren een keurige approach op RW27 EHAM met een uiteindelijke snelheid van iets onder de 100 knopen en een V/S van monder dan 500. Netjes geflared, main gear raakte de grond, even uitrollen en de remmen in... KRAK! Gecrasht en dus mocht ik weer helemaal opnieuw beginnen (en de DF 58 heeft even nodig om te laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te hard remmen in 1x, dan overbelast je je neuswiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Is er misschien ergens een lijstje met speciale, mooie, interessante locaties in FS9?

Ik zie bijvoorbeeld wel eens mooie gebergtes, stuwdammen, aircraft carriers, torens en steden met grote wolkenkrabbers in screenshots, maar ik weet ze zo gauw niet te vinden (in de default scenery) :)

De locaties waar ik meestal vlieg, is het 100% plat. Ik wil eigenlijk wel eens ontdekken wat de developpers van FS9 voor bijzondere dingen in FS9 gezet hebben :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In FSPassengers zit zo'n database...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen hier, maar welk heel handig.
Een fuelplanner voor de leveld 763:

http://nofuel.thatssailing.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Nu online
Even een vraagje vor lvl d 767...

ik vloog op ivao en kreeg na een aantal headings de ils freq opgegeven maar die kan je nergens los in voeren en alleen maar via de FMC toch ??

Nu vraag k me af als je die freq. invoert in fmc of je dan ils landing kan maken...

heb gezocht op internet maar kon niet veel vinden over enkele ils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
je kunt dit invoeren op je trottle gedeelte

Afbeeldingslocatie: http://www.leveldsim.com/images/panel/ped.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Nu online
Dennis_k schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:43:
je kunt dit invoeren op je trottle gedeelte

[afbeelding]
Ik zag dat wel alleen toen ik ils van brussel in wou voeren 110.30 kon ik hem niet op 30 kregen .25 of .40 :?

En zit hij bij autopilot onder vnav of app :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Zoek eens naar het verschil tussen alle bakens en de frequenties die ze kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 15:09
De laatste paar vluchten heb ik gedaan met FSPassengers.
Ik heb het nog niet gekocht, dus alle vluchten moeten vanaf San Fransisco, maar dat mag de pret niet drukken.
Alhoewel de passagiers altijd zeer tevreden zijn over de maatschappij en de vlucht, maak ik steeds wel ergens een foutje waardoor ik als piloot veel punten verlies in plaats van win.
Ik was net bezig met een vluchtje naat Long Beach(KLGB). Ik zat net in de approach, tik ik per ongeluk op knop zes van m'n joystick, oftewel flaps. Met 320kts is dat niet zo slim :+
Ik heb de vlucht maar afgebroken, m'n piloot stond al 1200 punten in de min, dat vond ik wel weer genoeg :X

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Mja. Met 320kts beginnen aan een approach is ook niet echt slim lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vunzz, houd ook rekening dat je niet sneller dan 250 knots mag onder de 10.000ft.
Daar rekenen ze je ook op af in dat progje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
DutchCommando schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:40:
Mja. Met 320kts beginnen aan een approach is ook niet echt slim lijkt me.
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:58:
Vunzz, houd ook rekening dat je niet sneller dan 250 knots mag onder de 10.000ft.
Met beginnen aan de approach bedoel ik in dit geval dat ik net een approach toegewezen had gekregen. Ik zat dus nog ruim boven 10.000ft en was nog niet begonnen met vaart minderen.
Toch bedankt voor de tips ;)

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 11-09 17:26

Distortion

Bottle to Throttle

Weet iemand een nederlandse handleiding voor de FMC van de PMDG 747-400? Ik vond er 1 van Stefan Kok, maar die is voor de 737. Of kan ik deze ook gebruiken? Ik wilde deze printen, maar voordat ik dat doe wil ik het graag eerst zeker weten

Bedankt

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:58:
idioot progje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyby_Wire schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:32:
Weet iemand een nederlandse handleiding voor de FMC van de PMDG 747-400? Ik vond er 1 van Stefan Kok, maar die is voor de 737. Of kan ik deze ook gebruiken? Ik wilde deze printen, maar voordat ik dat doe wil ik het graag eerst zeker weten

Bedankt
de basis is hetzelfde, dus indien je de basisprincipes van FMC wilt leren is het een goede handleiding. Voor de specifieke FMC dingen van de 747 zou ik gewoon in de manual kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Dat is niet idioot, dat is een regel.

Klopt het dat de weatherdatabase down is?

[ Voor 12% gewijzigd door Vunzz op 25-05-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Vunzz schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:11:
[...]

Dat is niet idioot, dat is een regel.
Kan wel wezen, maar ik heb nog nooit een passagier horen klagen als een ATC'er high speed approved heeft gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSPassengers houd overal rekening mee.
Je moet echt goed opletten wat je doet .. en netjes alle regeltjes volgen .. anders krijg je minpunten.

En nee .. het is geen idioot progje. Het bevat gewoon alle regels .. en daar moet je je aan houden ..

Vind het wel leuk progje btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
rellehenk schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:21:
[...]

Kan wel wezen, maar ik heb nog nooit een passagier horen klagen als een ATC'er high speed approved heeft gegeven
Je hebt het vertouwen van de passagiers in de maatschappij en de ranking van de piloot. Die twee dingen staan los van elkaar.

Als je >250kts vliegt <10.000ft, zal je daar geen passagier over horen, maar het gaat wel ten koste van je pilot ranking. Tenzij je braaf clearance hebt gevraagd en gekregen uiteraard.

Het progje zit beter in elkaar dan jij op basis van een post denkt te kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:22:
[...]

FSPassengers houd overal rekening mee.
Je moet echt goed opletten wat je doet .. en netjes alle regeltjes volgen .. anders krijg je minpunten.

En nee .. het is geen idioot progje. Het bevat gewoon alle regels .. en daar moet je je aan houden ..

Vind het wel leuk progje btw!
dit is wel offtopic hoor maar gebruik je op school ook twee punten i.p.v. komma's?

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
rellehenk schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:21:
Ik heb diverse cockpit dvd's gezien waarbij dat idd werd toegestaan door ATC, o.m. in Engeland en in Noorwegen. Gebeurt dat ook wel eens boven Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

standaard is gewoon 250/10000, maar als het bijvoorbeeld rustig is dan krijgt de pilot een "high speed appr." , of de piloot vraagt zelf high speed aan. Dit gebeurt ook wel eens in nederland dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:25:
[...]

Ik heb diverse cockpit dvd's gezien waarbij dat idd werd toegestaan door ATC, o.m. in Engeland en in Noorwegen. Gebeurt dat ook wel eens boven Nederland?
Cockpit dvd's? Hoe heten die, heb er wel is vaker over gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:39
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 21:26:

Cockpit dvd's? Hoe heten die, heb er wel is vaker over gehoord
http://www.itvv.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Sleepie op 25-05-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

mekkieboek schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:25:
[...]

Mja, ik zat laatst op Birmingham approach en toen kregen diverse kisten "no speed restriction" waaronder ikzelf (:+). FL100 is niet zo hoog voor een jet, dus je hoort wel eens "xxx climb FL120 no speed restriction".

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
mekkieboek schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:58:
[...]

Die ja.
http://www.worldairroutes.com/ heeft ze ook maar bij itvv word veel meer uitgelegd.
WAR is leuk als je van landschappen houdt ofzo. Die richten de camera meer naar buiten dan in de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dat leek mij ook wel leuk, zo'n DVD. Maar die prijs! :X Meer dan €30 voor een DVD vind ik teveel. €20 voor een DVD vind ik toch wel het maximum.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Laten we allemaal in een zandbak gaan spelen :D.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f6abb372eb1249d442a90909892b9a46/full.jpg

Kenya Airways B767-300ER met AUTOBRAKE FAILURE. *schrik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
DutchCommando schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:18:
Laten we allemaal in een zandbak gaan spelen :D.

[afbeelding]

Kenya Airways B767-300ER met AUTOBRAKE FAILURE. *schrik*
Als je toch aan het leveld-en bent, doet mijn een plezier en geef effe door wat je minimale N1 is tijdens descent??? (en kijk een beetje uit met die autobrake, er kan een kennis (op vakantie naar Kenia) in de cabin zitten :P ).

[ Voor 3% gewijzigd door mekkieboek op 26-05-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Nee, op dit moment breng ik alle koningen van Kenia naar Nederland zodat ze de "Je krijgt 10 miljoen als je me helpt" deals kunnen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van dit issue?
Ik dacht, laat ik eens vanaf Caracas naar Curacao gaan vliegen met de PMDG 747-400F, kom ik er achter dat die baan maar 4600ft is, maar goed, we gaan het toch proberen.
Niet dus. :) (ja ja, full fuel en full load).
Maar goed, dan crash je dus in een paar palm bomen en word je FS gereset.
Resultaat is dat je wel 't panel nog ziet, maar de rest dus niet meer geen landschap, vliegtuig, etc. Alles weg. Als ik FS afsluit en opnieuw start dan werkt 't wel weer, maar ja dan heb ik al geen zin meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Weet niet of ik daar last van heb. Ik crash immers nooit... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Ook niet verkeerd idee om vantevoren te bekijken hoe lang (kort in dit geval) de baan is waar je op wilt neervallen he :P

Morgen staat er een vlucht op het programma van EHAM naar ESSA (Stockholm), samen met DC. Hoop wat dingetjes te leren (zal wel goed zitten want ik doe alles zoals et niet hoort geloof ik) en zal ook wat screenshots maken.

[ Voor 49% gewijzigd door Kiwiknaapje op 26-05-2006 21:43 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Kiwiknaapje schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:38:
(...)

Morgen staat er een vlucht op het programma van EHAM naar ESSA (Stockholm), samen met DC. Hoop wat dingetjes te leren (zal wel goed zitten want ik doe alles zoals et niet hoort geloof ik) en zal ook wat screenshots maken.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ga jij vliegen terwijl DC achter je rug meekijkt? Of gaan jullie multiplayer vliegen? :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiwiknaapje schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:38:
Ook niet verkeerd idee om vantevoren te bekijken hoe lang (kort in dit geval) de baan is waar je op wilt neervallen he :P
De neertevallen baan was de issue niet, curacao is lang genoeg.
Voor de takeoff was het niet genoeg. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
bigchristiaan schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:03:
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ga jij vliegen terwijl DC achter je rug meekijkt? Of gaan jullie multiplayer vliegen? :)
Dat zal wel MP sessietje zijn denk ik :)
Maybe I'll join u guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
bigchristiaan schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:03:
[...]

MP session + Skype.
Sleepie schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:19:
[...]

Maybe I'll join u guys
Sure. Np.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

OMG ik heb weer een nieuwe screenshot van FS X gevonden. Check die kleuren, die lampjes, die bergjes, het reliëf...
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/ss17.jpg

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Het lijkt wel FS9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Zat al te denken. Ik vond het eigenlijk een lelijke FS9-screenshot totdat ik het bijschrift las :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

;) ;) ;)

Specialisten als jullie zien toch meteen dat het FS9 is :P :P :P
hier is het origineel :*)

[ Voor 19% gewijzigd door _Christiaan_ op 26-05-2006 22:53 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Sleepie schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:19:
[...]

Maybe I'll join u guys
The more the merry-er (of hoe schrijf je dat? :P). Iemand erbij waarvan ik dingen kan leren. Let trouwens niet op mijn noobness als je meedoet. Ik vlieg nog niet zo lang serieus :P

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigchristiaan schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:51:
;) ;) ;)

Specialisten als jullie zien toch meteen dat het FS9 is :P :P :P
hier is het origineel :*)
Niet grappig .. niet grappig! :P

Mensen die net een nieuwe PC hebben gekocht voor FSX scheten al 7 kleuren in hun broek van het verspilde geld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Hoeveel mensen hebben nu al een nieuwe PC gekocht voor FSX denk je? :S

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Kiwiknaapje schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:51:

The more the merry-er (of hoe schrijf je dat? :P). Iemand erbij waarvan ik dingen kan leren. Let trouwens niet op mijn noobness als je meedoet. Ik vlieg nog niet zo lang serieus :P
Maakt helemaal niet uit. Je wilt ervan leren toch ?
Dan gaan we je dingen leren ... niet afkraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 22:09

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik heb sinds gisteren MS FS04 : Century of flight :) .
Nu heb ik al een beetje de lessen gevolgd (het eerste deel met de cessna heb ik al volledig gedaan) , maar nu vroeg ik me af wat je kan doen als je de lessen allemaal gedaan hebt ?

Je kan een custom flight doen , maar verveeld dit niet na een tijdje ? :+

Mijn vraag is misschien nogal raar , maar hoe kan ik leren om 'professioneler' te vliegen met FS04 , en wat kan ik doen nadat ik de (basis) lessen gevolgd heb ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Gaaf, heb er zin in :D

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag is misschien nogal raar , maar hoe kan ik leren om 'professioneler' te vliegen met FS04 , en wat kan ik doen nadat ik de (basis) lessen gevolgd heb ?
Je kan bijvoorbeeld via "create a flight" selecteren vanaf welk vliegveld je wilt opstijgen en dan gewoon een beetje verder aankloten met je Cessna totdat je denkt dat je alles wel doorhebt. En daarna ga je door met een iets groter vliegtuig enz. Houdt de FlightLessons erbij en langzaam maar zeker zal je de grote Jets bereiken. Geduld en oefening is de oplossing om er te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 22:09

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Hoe kan je gemakkelijk vliegvelden vinden op je map ? Er staan tig symbolen op enzo , maar dit zijn vooral (radio) bakens (als ik het goed heb) ?

Hoe kan je weten op welke landingsbaan je staat ? Dit moet je weten als je toestemming wilt vragen om op te stijgen....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evert_ schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:10:
Hoe kan je gemakkelijk vliegvelden vinden op je map ? Er staan tig symbolen op enzo , maar dit zijn vooral (radio) bakens (als ik het goed heb) ?
Kijk eens op: http://www.aircraft-charter-world.com/airports/
Daar kun je alle aiport codes vinden.
Hoe kan je weten op welke landingsbaan je staat ? Dit moet je weten als je toestemming wilt vragen om op te stijgen....
De banen hebben de richting van de Wind.
Bijv
Noord = 36(0)
Zuid = 18(0)
West = 27(0)
Oost = 09(0)

De (0) word niet genoemd bij banen.
En meestal krijg je van de ATC (Air Traffic Controller) een baan toegewezen ipv andersom. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 11-09 17:26

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb een probleempje, daar waar je de plane kan kiezen in FS2004, zie ik geen preview, alleen een zwart scherpje. Weet iemand hoe dit kan?

Ik heb een Asus 7900 gt, forceware 84.43

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 10:00
Flyby_Wire schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:04:
Ik heb een probleempje, daar waar je de plane kan kiezen in FS2004, zie ik geen preview, alleen een zwart scherpje. Weet iemand hoe dit kan?

Ik heb hetzelfde probleem, ook met een 7900GT ... geen flauw idee waar het aan ligt, erger me er ook nog niet zo aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Nou was een leuk vluchtje met DC en Sleepie. Vooral druk geweest met verbeteren van fouten (mijn fouten :P). Eerst een RTO, vol in de ankers toen ik met 100 knopen over de baan denderde. Toen bij de landing te vroeg de LOC mode ingeschakeld. Het resultaat: behoorlijk hoog, en dus een go around. Nog een keer geprobeerd en gelukt. Heb maar een paar shotjes van de cruise, omdat ik op van alles moest letten tijdens andere delen van de vlucht (doe dit bijna nooit :P). Ik edit zo met de shots

KABOOEEMM

De beeldschoten:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/fs/fs00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/fs/fs01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/fs/fs02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/fs/fs03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/fs/fs04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/fs/fs05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/fs/fs06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/fs/fs07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/fs/fs08.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Kiwiknaapje op 27-05-2006 17:32 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wh0w .. die close-up van die engine .. die is echt vet!
Echt netjes gedaan .. lijkt net echt.

Verder mooie plaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyby_Wire schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:04:

Als je AA op 8xS zet, dan krijg ik dit ook.
Als je dit ook hebt, even AA op x6 zetten. Dan zie je de preview weer!
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens aandachtig door voordat je je post plaatst.