Flight Simulator - deel 78 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:51
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:22:
Zodra je 'm cold and dark hebt, moet je de vlucht bewaren en een vinkje zetten voor 'make this the default flight' (of zo). De volgende keer zal je vliegtuig meteen cold and dark zijn. Maar dat geldt dan wel voor ALLE vliegtuigen. ;)

Maar eh... heeft PMDG geen instelling of saved flight voor een cold and dark cockpit...?
Default hoeft niet per se hoor. Overigens merk ik zelf wel dat de PMDG de panel state niet altijd goed bewaard, ook hier wint de LDS het van de PMDG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:22:
Zodra je 'm cold and dark hebt, moet je de vlucht bewaren en een vinkje zetten voor 'make this the default flight' (of zo). De volgende keer zal je vliegtuig meteen cold and dark zijn. Maar dat geldt dan wel voor ALLE vliegtuigen. ;)

Maar eh... heeft PMDG geen instelling of saved flight voor een cold and dark cockpit...?
Volgens mij zit er geen file bij waarmee je meteen met een Cold and Dark Cockpit start.
Zit nu ff op Google te zoeken naar een bestandje die Cold and Dark is, en anders vandaag zelf maar een keertje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start met een Cessna, zet de avionics, master en mixture (en alle andere toeters en bellen mocht er nog iets aanstaan) uit en switch dan van airplane. Trouwens, bij "Choose flights" staat standaard een saved flight van PMDG cold and dark....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohh toch wel.
Kan ik daarmee dan ook op Schiphol starten?
Want ik vertrek altijd vanaf Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:52
probeer het eens. Waarom zou het niet gaan. Je slaat toch alleen de status van de cockpit op en niet de plaats waar je op dat moment staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:24:
Ohh toch wel.
Kan ik daarmee dan ook op Schiphol starten?
Want ik vertrek altijd vanaf Schiphol.
jahoor, je kan met alle toestellen starten op Schiphol (online doen ze niet zo moeilijk over het type kist ;)) Al is het wel zo dat je IFR moet vertrekken. Wil je VFR vliegen, dan heb je een IFR departue nodig met de resterende vlucht in VFR. Iets wat ik zelf ook nog niet echt lekker onder de knie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta nu op Schiphol, gewoon die savegame geladen, en mezelf naar Schiphol geplaatst.
Net mijn motoren opgestart. Was wel ff uit zoeken hoe dat precies moest .. maar het is gelukt.

Ben eventjes mijn FMC een laatste check aan het geven, en dan gaan we richting EGLL ^^
Best leuk zo helemaal opstarten. Kost wel veel tijd .. en het is soms zoeken naar de knopjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd vlieg ik met FS2Crew, een add-on voor de PMDG 737-800/900 waarmee je een first officer krijgt die samen met de captain (ik dus ;) ) de kist vliegt. Je start cold en dark en vervolgens doorloop je alle checklisten om je kist veilig van A naar B te brengen. De eerste paar keren is het even wennen (en zoeken naar de juiste gauges), maar dan heb je ook wat. Het realisme wordt zeker verhoogd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kist zit in de lucht, en nog geen bliepjes gehoord .. dus we zitten goed denk ik.
Hier screenie boven water met de add-ons die ik gisteren geinstalleerd heb.
Zoals Perfect Sky en Alternative Water Texture:

Afbeeldingslocatie: http://i78.photobucket.com/albums/j104/TehCreative/FS2004EHAM-EGLL1.jpg

Niet verkeerd toch? Ziet er goed uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De perfectionisten zullen zeggen kan altijd beter, maar ik heb hoogstens kritiek op je livery.
Easyjet............ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha .. ik vind het mooie kisten hoor.
Ben momenteel aan het dalen, en we zullen kijken of we alles goed ingesteld hebben voor landing.

Edit: Goddomme .. sluit FS2004 zichzelf gewoon af..
*Slaat heel zijn toetsenbord naar z'n grootjes*
Heb ik weer .. eindelijk keer goed gelukt .. bijna op base .. crasht dat fucking spel.
Word er soms gewoon schijtziek van.

Maarjah .. pech gehad. Morgen nog maar eens proberen, en dan zal ik wat mooie screenies maken!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

sinds kort ben ik ook bezig met FS. Ik lees al een poosje hier mee, wat me altijd weer enthousiast maakt om weer te gaan vliegen :9 Maargoed, ik heb op het moment nog niet zoveel tijd, want ik zit midden in m'n examens. Daar gaat het echter even niet om, ik vlieg nl. nu nog met m'n race stuurtje omdat ik simpelweg geen joystick heb. Ik wil na m'n examens als ik weer tijd heb een joystick gaan kopen. Sturen tijdens taxien gaat niet, en throttle met F1, F2, F3 en F4 is helemaal een ramp. Nu is mijn vraag, is het hebben van Forcefeedback een leuke/goede ervaring? Ik heb een budget rond de 50 euro, Logitech heeft een forcefeedback joystick: Logitech WingMan Strike Force 3D , maar ook de Logitech Force 3D Pro. Ook Saitek heeft een forcefeedback joystick, de Saitek Joystick Cyborg 3D Force Feedback. Nu heb ik over beide merken al wel gehoord dat ze niet altijd even betrouwbaar blijken, en niet altijd even stevig.

Mijn vraag is dus, is één van deze hierboven een beetje goed, maar vooral, is forcefeedback in FS een toevoeging, of is het niets? :) En waarmee vliegen jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de Logitech 3D Force Pro gaan.
Deze is veel stabieler dan die Saitek dingetjes. Deze verschuift niet.
Ook heb je veel meer knopjes en het ziet er goed uit.
De Force Feedback is ook zeer goed, reageert echt op alles.

Kortom, een mooi dingetjes voor zijn budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:09:
Kist zit in de lucht, en nog geen bliepjes gehoord .. dus we zitten goed denk ik.
Hier screenie boven water met de add-ons die ik gisteren geinstalleerd heb.
Zoals Perfect Sky en Alternative Water Texture:

[afbeelding]

Niet verkeerd toch? Ziet er goed uit vind ik.
Vlieg je over een gigantische olievlek of wat?

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de reflecties van de wolken.
Lijkt idd beetje olievlek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:06:Mijn vraag is dus, is één van deze hierboven een beetje goed, maar vooral, is forcefeedback in FS een toevoeging, of is het niets? :) En waarmee vliegen jullie? :)
Zelf heb ik naast mn CH Yoke ook nog een Logitech Force 3D Pro (Voor de kleine kistjes). Absoluut een goede joystick en van goede kwaliteit. Ook is het een voordeel dat deze stick om de verticale as kan draaien en kun je dat gebruiken als rudder. Force is gewoon een leuke toevoeging. Voor de Jumbo's ga ik toch maar voor de yoke 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:57:
Zijn de reflecties van de wolken.
Lijkt idd beetje olievlek
schaduwen :P beetje vage vorm vind ik et

[ Voor 7% gewijzigd door Kiwiknaapje op 17-05-2006 16:23 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Voor force feedback vind ikzelf FSForce eigenlijk onmisbaar.
Stukken beter dan de standard FS oplossing (maar helaas natuurlijk weer payware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:22:
Start met een Cessna, zet de avionics, master en mixture (en alle andere toeters en bellen mocht er nog iets aanstaan) uit en switch dan van airplane.
Avionics wel aan laten. Grotere vliegtuigen hebben geen avionics switch.
:/ Iets rustiger aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier iemand die voicebuddy V3 gebruikt of heeft gebruikt? Ik ben zelf wel benieuwd naar wat dit programma voor meerwaarde biedt aan flight simulator. Ook zou ik wel eens willen weten wie hier de E-Dimensional AudioFX headset gebruikt en hoe deze bevalt. (met force feedback)

Linkje naar voicebuddy
http://www.edimensional.com/index.php?cPath=23

Headset AudioFX
https://edimensional.com/...p?cPath=22&products_id=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:38:
[...]

Avionics wel aan laten. Grotere vliegtuigen hebben geen avionics switch.

[...]

:/ Iets rustiger aub.
Mijn excuses. Draaide een beetje door. Was eindelijk blij die kist de opgestart te hebben en in de lucht te hebben .. krijg je dit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat het wel erg irritant is ja, heb het de laatste tijd ook af en toe. Meestal als ik een keuze bij ATC paneel maak. Ik had dan net een vlucht afgerond met FSPassengers, en ik wil Progressive taxiën aanzetten om te kijken of ik goed sta, krijg ik zwart scherm en even later het schermpje dat er iets mis is gegaan, en of ik foutenrapport wil sturen. Misschien had ik teveel programma's naast FS2004 open staan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn CPU overgeclockt. Alles leek stabiel .. maar dat schijnt dus niet zo te zijn.
Heb alles nu weer lekker stock draaien.

En idd, voordat ik ga spelen gooi ik ook een hele hoop programma's uit. Dat kan ook nog wel eens de oorzaak zijn.
En hoe ziet at FSPassengers er nu precies uit? Lijkt me wel leuk ..alleen moet je weer voor betalen >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:08

CNS

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:29:
En hoe ziet at FSPassengers er nu precies uit?
http://www.fspassengers.com/

Zo moeilijk was dat niet he??
Beetje eigen initiatief.....toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 00:11:
@jos_zwa

Je had de pss-meljet merge config files nog te goed van me.
Hier kun je ze pakken http://www.angelfire.com/planet/emirates/777merge.rar

Weet niet meer waar ik ze gevonden heb, werkt met de fde van PSS maar ik heb er verder nog weinig mee geexperimenteerd. Misschien kan je er wat mee. Ik vind het zoiezo een verbetering. Kisten zien er stukken beter uit (ja ik kijk wel naar mezelf, ben ijdel) en vliegen in mijn mening ook beter. Have fun
Hoe krijg ik dit aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CNS schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:33:
[...]

http://www.fspassengers.com/

Zo moeilijk was dat niet he??
Beetje eigen initiatief.....toch
Hmmz .. was wel op die website gekomen .. maar had de screenshots knop over het hoofd gezien.
Ziet er wel stoer uit allemaal.
Vooral die failures onderweg zoals engine failures.

Alleen helaas .. je moet er voor betalen. En daar ga ik niet aan beginnen. We zullen het zonder FSPassengers moeten doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:27:
Sta nu op Schiphol, gewoon die savegame geladen, en mezelf naar Schiphol geplaatst.
Als je slim bent geweest heb je die vlucht vervolgens opgeslagen. ;) Ik heb zelf een default flight bewaard op Schiphol, met C&D cockpit en ook de tijd en het weer zoals ik het wil. Dat scheelt elke keer weer een hoop geklik! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gedaan ;)
Ik start nu ook gewoon C&D @ Schiphol in de zomer ^^

Maar het is zo klote als je spel tijdens je vlucht crasht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze keer heb ik de vlucht mooi af kunnen maken. Van Liege in Belgie, naar Metz in Frankrijk.
De eerste foto is nog van vorige vlucht die ik niet heb af kunnen maken. En de rest van de foto's is met simply clouds, omdat mijn computer het blijkbaar niet meer aan kan. Krijg dan 4fps.

Afbeeldingslocatie: http://www.littledesign.nl/outdoor/FS2004/Liege%20-%20Metz/01.pngWe verlaten Belgische grond, en zoeken het hoger op. We stijgen naar zo'n 5000feet.
Turbulentie was meteen goed te voelen, passagiers hadden meteen 19% adrenaline angst.

Afbeeldingslocatie: http://www.littledesign.nl/outdoor/FS2004/Liege%20-%20Metz/04.pngBeetje nevelig, maar wel het meertje beneden nog goed te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.littledesign.nl/outdoor/FS2004/Liege%20-%20Metz/06.pngDraaien naar de goede koers.

Afbeeldingslocatie: http://www.littledesign.nl/outdoor/FS2004/Liege%20-%20Metz/07.pngFinal approach, had moeite vliegtuig recht te houden door de turbulentie. Vergeten flaps te gebruiken, heb mijn minpunten dan ook flink op mijn rapport zien staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.littledesign.nl/outdoor/FS2004/Liege%20-%20Metz/08.pngEen leuk plekje naast een heavy.

edit:
Voor de liefhebbers een filmpje(774kB) van de turbulentie

Opmerkingen/Tips zijn welkom!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit wel erg laag hoor voor je approach ..
Was dit visual of ILS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-08 19:11
Volgens mij is je final approach een beetje; heel erg te laag,...
Of het was natuurlijk de bedoeling om in de boomgaard te landen? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visual

Nee inderdaad beetje laag, moet ik nog veel oefenen, ben altijd 'bang' dat ik anders te snel naar beneden moet op het eind, en te hard neerkom...

Heb ook al menigmaal een boom geraakt voordat ik met FSP begon.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is meestal waar een PAPI is, ook een ILS? Had deze Rwy de beschikking over ILS?
Anders in het vervolg gewoon ILS gebruiken voor landen!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Te laag is te laag eh ;).
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:23:
Volgens mij is meestal waar een PAPI is, ook een ILS?
Nee.

[ Voor 42% gewijzigd door DutchCommando op 17-05-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, vind visual veel leuker, als ik heavy's mag vliegen zal ik het heus gaan doen, maar met kleinere kisten niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_k schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:36:
[...]

Hoe krijg ik dit aan de praat?
Mijn config file is de vervanger van de originele meljet config file. Maak in de meljet een backup van je origine cfg file. Copy deze nieuwe erin. Copy de air file uit de pss directory in de meljet dir en verander de gegevens in je nieuwe config in wat jij hebt dus bv je texture naam, panel sound title en sim zo laten (alleen dat bovenste gedeelte en behoud de title naam als PSS...belangrijk). Ik had voor de -200 de emirates gebruikt maar misschien gebruik jij wel een cathay. Da wee ik nie. Snappey vouz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DC: Ik dacht dat dit wel zo was, maar ik heb weer eens ongelijk! :P

ILS landen geeft ook weer punten voor FSP heb ik gehoord ;)

/me gaat slapen.
Truste allemaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar is het met ILS niet zo dat je ook altijd vaste hoogte e.d. aangewezen krijgt? Daar houd ik niet van.

Maar als je 10 mile voor touchdown ILS kan aanzetten zal ik het volgende keer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:25:
[...]

Mijn config file is de vervanger van de originele meljet config file. Maak in de meljet een backup van je origine cfg file. Copy deze nieuwe erin. Copy de air file uit de pss directory in de meljet dir en verander de gegevens in je nieuwe config in wat jij hebt dus bv je texture naam, panel sound title en sim zo laten (alleen dat bovenste gedeelte en behoud de title naam als PSS...belangrijk). Ik had voor de -200 de emirates gebruikt maar misschien gebruik jij wel een cathay. Da wee ik nie. Snappey vouz?
AHa,

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:27:
Ja, maar is het met ILS niet zo dat je ook altijd vaste hoogte e.d. aangewezen krijgt? Daar houd ik niet van.

Maar als je 10 mile voor touchdown ILS kan aanzetten zal ik het volgende keer eens proberen.
Visual dien je ook een zekere hoogte t.o.v. de baan te behouden. Één van de eerste FS lessen gaan hier op in. Kijk de eerste paar lessen eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik eens gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook de panel en sound file uit je pss directory overkopieren (was ik vergeten).
Have fun :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:23:
Volgens mij is meestal waar een PAPI is, ook een ILS? Had deze Rwy de beschikking over ILS?
Dan zou de PAPI er alleen als backupsysteem staan voor als het ILS signaal niet (goed) wordt ontvangen of verstuurd.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:08

CNS

Maar zelfs met de PAPI kan je nog een behoorlijke glideslope vliegen hoor.
2 rood en 2 wit is op de juiste glideslope
3 of 4 rood is te laag en 3 of 4 wit is te hoog.

Als je dit aanhoud moet het behoorlijk goed lukken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:45
Heb 4 vragen mischien had ik nog ff moeten google'n maar ga liever uit van jullie kennis _/-\o_

Het lukt me al aardig om met een pmdg 737 en met een lvld 767 te vertrekken en aan tekomen.

En lijkt me leuk om online te gaan vliegen maar...

1 Wat heb je daarvoor nodig (software,kennis enzz)

2 Wat moet je kunnen(ala navigatie enzz)

3 Wat moet je er voor doen :P

4 Iemand nog tips of sites ??

Dank u

[ Voor 3% gewijzigd door Remco Tr op 18-05-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Topicstarter
Remco Tr schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:09:
Heb 4 vragen mischien had ik nog ff moeten google'n maar ga liever uit van jullie kennis _/-\o_

Het lukt me al aardig om met een pmdg 737 en met een lvld 767 te vertrekken en aan tekomen.

En lijkt me leuk om online te gaan vliegen maar...

1 Wat heb je daarvoor nodig (software,kennis enzz)

2 Wat moet je kunnen(ala navigatie enzz)

3 Wat moet je er voor doen :P

4 Iemand nog tips of sites ??

Dank u
Kijk ff in de startpost onder het kopje "On-line vliegen"

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
[quote]Tourniquet schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:13:
[...]

Kijk ff in de startpost onder het kopje "On-line vliegen"[/quote

sheise helemaal vergete |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ben nu op EHAM via vatsim maar wat een dooie boel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:46:
Ben nu op EHAM via vatsim maar wat een dooie boel 8)7
www.ivao.aero :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Nee. Zo midden op een werkdag zal het daar ook echt extreem druk zijn. Enkel kinderen van een jaar of 12 die uit school zijn controllen daar rond dit uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij als ouderen hebben ook een plicht om de jonkies een beetje in de gaten te houden tijdens het spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:30:
[...]
Nee. Zo midden op een werkdag zal het daar ook echt extreem druk zijn. Enkel kinderen van een jaar of 12 die uit school zijn controllen daar rond dit uur.
Vooroordelen :O
Ga online rond die tijd (als je er bent) en vraag het ze, je zal verbaasd staan.
Ik zeg niet dat het extreem druk zal zijn, dat zeker niet, maar in 99 van de 100 gevallen zal het er drukker zijn dan @ Vatsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Kwaliteit boven kwantiteit zeg ik altijd. (En ja, ik heb ook enkele keren op IVAO gevlogen en gecontrolled zelfs. Kan niet zeggen dat ik er blij van werd. Al is het maar vanwege de privé behandeling die Mr. TF555 wil door steeds op Foxtrot 8 te gaan staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:57:
Kwaliteit boven kwantiteit zeg ik altijd. (En ja, ik heb ook enkele keren op IVAO gevlogen en gecontrolled zelfs. Kan niet zeggen dat ik er blij van werd. Al is het maar vanwege de privé behandeling die Mr. TF555 wil door steeds op Foxtrot 8 te gaan staan).
Ja en kwaliteit boven kwaliteit. Maar dat is dan wel een apart geval.
Mr TFF555 noemt men dé nestor van IVAO. Die man is volgens mij 80 jaar oud, heeft IVAO meegeholpen opbouwen, en is dé oprichter van TFF. Een uitzondering mag er zijn toch ;) ? En al helemaal op een netwerk met zoveel piloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:29:
[...]

Ja en kwaliteit boven kwaliteit. Maar dat is dan wel een apart geval.
Mr TFF555 noemt men dé nestor van IVAO. Die man is volgens mij 80 jaar oud, heeft IVAO meegeholpen opbouwen, en is dé oprichter van TFF. Een uitzondering mag er zijn toch ;) ? En al helemaal op een netwerk met zoveel piloten.
Lima Bravo

Bescheidenheid siert de mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:53:
[...]

Vooroordelen :O
Ga online rond die tijd (als je er bent) en vraag het ze, je zal verbaasd staan.
Ik zeg niet dat het extreem druk zal zijn, dat zeker niet, maar in 99 van de 100 gevallen zal het er drukker zijn dan @ Vatsim.
Ik heb op servinfo vaak zat (iig meer dan 1 vd 100 gevallen) gezien dat er op vatsim meer volk aktief is dan op ivao. Over vooroordelen gesproken :X :). Naar mijn mening zouden de twee gewoon moeten gaan samenwerken, deel de kosten vd infra / servers en deel de voordelen van grotere aantallen gebruikers. Maar dat zal wel nooit gebeuren, ongeveer zoals katholieken /gereformeerden of AMD / Intel volgelingen :).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samenwerken zal wel nooit gebeuren, weet ook niet of dat goed is. Ze hebben een licht verschillende filosofie. Wat een keer moet gebeuren is dat sommigen figuren eens kappen met dat afkraken van de andere club. Vlieg daar waar je je happy voelt en als de andere partij je niet bevalt blijf je daar gewoon weg. Als je fan van vatsim bent zit je niet te wachten op kritiek van een ivao-er en andersom. Ik vlieg op beide netwerken en dat bevalt me uitstekend. Ik krijg regelmatig een soort van ajax-feyenoord gevoel waarin een stel idioten zich niet meer laten leiden door enige vorm van normaal denken. Dit slaat overigens niet op voorgaande discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Dat idee heb ik ook wel eens. Op andere forums wordt wel eens gevraagd hoe of wat met online vliegen, maar dat ontaard gelijk in een IVAO / VATSIM is beter discussie. Gebruik gewoon de gene die het best bij jou past.
En die TFF555 kom ik ook regelmatig tegen, vindt wel dat die man een uitzondering mag hebben.
8941 uur gelogd online (dit komt overeen met 373 dagen!), en dat voor een 77 jarige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_k schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:23:
Op andere forums wordt wel eens gevraagd hoe of wat met online vliegen, maar dat ontaard gelijk in een IVAO / VATSIM is beter discussie.
Dat is hier dus nu ook weer het geval :) Lat nu ieder gewoon zijn ding doen en niet steeds weer een Vatsim vs IVAO discussie. Het moet nu toch wel duidelijk zijn dat de VATSIM vliegers zweren bij VATSIM en de IVAO vliegers bij IVAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

vraagje:

Iemand die ik ken heeft de 9.1 update nog niet geinstalleerd van fs2004, maar wel alle add-ons planes enz.. zoals de meeste hier hebben. Kan ik die update er gewoon overheen installeren?

of moet ik alles opnieuw installeren, daarna de update en daarna alle add-ons? ik weet dat dit op het eerste gezicht de beste methode is, maar ik heb niet echt zin in een uninstall.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Maar als je wilt vertrekken en zit geen controller bij ground,tower en departure kan je net zo goed niet online vliegen toch ?? Of als je wilt landen en er is geen controller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien ziet een controller dat je online bent en op weg bent naar een bepaald vliegveld en gaat hij of zij daarom online. Als er verkeer aankomt is het namelijk voor een controller ook leuker om te gaan controllen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Joni op 19-05-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Joni schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:16:
Misschien ziet een controller dat je online bent en op weg bent naar een bepaald vliegveld en gaat hij of zij daarom online. Als er verkeer aankomt is het namelijk voor een controller ook leuker om te gaan controllen. :)
Gebeurt dat ?? ik zag wel dat er een controller in berlijn zat maar heb k weinig aan als k op schiphol sta :P

Maar anders kan je gewoon weg zonder te lulle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Tuurlijk, als er niemand is wel.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Remco Tr schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:14:
Maar als je wilt vertrekken en zit geen controller bij ground,tower en departure kan je net zo goed niet online vliegen toch ?? Of als je wilt landen en er is geen controller....
Dan start je gewoon in UNICOM. Heb ik ook wel eens. Vlieg dan vanaf Noorwegen en daar is niemand online. Zodra ik Bremen Radar passer krijg ik mijn squack pas toegewezen.

De departure van het veld waar je op staat zoek je gewoon uit a.h.v. de weerdata en de kaarten (als die beschikbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_k schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:23:
Dat idee heb ik ook wel eens. Op andere forums wordt wel eens gevraagd hoe of wat met online vliegen, maar dat ontaard gelijk in een IVAO / VATSIM is beter discussie. Gebruik gewoon de gene die het best bij jou past.
En die TFF555 kom ik ook regelmatig tegen, vindt wel dat die man een uitzondering mag hebben.
8941 uur gelogd online (dit komt overeen met 373 dagen!), en dat voor een 77 jarige.
Het was niet echt mijn bedoeling om een discussie uit te lokken. Forgive me that ;) Maar er is iemand op het forum die graag online wil vliegen, en hij vraagt naar informatie.En in mijn ogen krijgt hij belachelijke informatie door, door te zeggen dat er `s middags alleen maar 12 jarigen controllen. Als je dat als beginner leest, schrikt dat af, terwijl het onzin is.
Maar anders kan je gewoon weg zonder te lulle ?
In principe wel. Je hebt overigens ook zogenaamde virtuele company channels bij de voice servers, daar kan je ook over communiceren. Check servinfo maar eens bij Voice Servers.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:57:
Fox 9 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:59:
[...]

Het was niet echt mijn bedoeling om een discussie uit te lokken. Forgive me that ;) Maar er is iemand op het forum die graag online wil vliegen, en hij vraagt naar informatie.En in mijn ogen krijgt hij belachelijke informatie door, door te zeggen dat er `s middags alleen maar 12 jarigen controllen. Als je dat als beginner leest, schrikt dat af, terwijl het onzin is.
bovendien zegt de leeftijd van een controler niets over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:59:
[...]

Het was niet echt mijn bedoeling om een discussie uit te lokken. Forgive me that ;)
Toch vreemd dat je het wel doet dan en dat het aantal posts van je altijd hard oploopt zodra Vatsim en/of Ivao ter sprake komt hier.....

Laten we er gewoon voorgoed mee stoppen. Als men vraagt over online vliegen, verwijs gewoon naar beide mogelijkheden en laat de piloot zelf kiezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sleepie op 19-05-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Interessante uitspraak van tdragger (FSX ontwikkelaar) op AVSIM:
You're going to need to be patient. We still have a lot more to say, especially around multiplayer, ATC and AI--but not right now. Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:14:
En toch is ook dat anders dan offline, je hebt real weather, andere piloten en voor mezelf sprekend, ik ben serieuzer bezig met de vlucht dan offline. Zelfs zonder atc vind ik online leuker dan offline. Is meer as real as it gets voor me. Er is overigens altijd wel ergens atc dus je kunt ook je vlucht daar op afstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:05:
[...]
Als men vraagt over online vliegen, verwijs gewoon naar beide mogelijkheden en laat de piloot zelf kiezen.
Mee eens, maar dan moet men reacties zoals die van DC ook zeker laten, om te voorkomen dat dit soort dingen gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens, die ervaringen heb ik ook niet op ivao
jos_zwa schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:10:
vraagje:

Iemand die ik ken heeft de 9.1 update nog niet geinstalleerd van fs2004, maar wel alle add-ons planes enz.. zoals de meeste hier hebben. Kan ik die update er gewoon overheen installeren?

of moet ik alles opnieuw installeren, daarna de update en daarna alle add-ons? ik weet dat dit op het eerste gezicht de beste methode is, maar ik heb niet echt zin in een uninstall.
Laatste is het beste maar waarom probeert ie het niet gewoon. Als een add-on niet werkt installeert ie die toch opnieuw. Werkt het niet kan je alsnog een full install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
jos_zwa schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:10:
vraagje:

FS9 is extreem modulair opgebouwd. Patch zal naar alle waarschijnlijkheid geen enkele file veranderen die gebruikt wordt door die add-ons.
Dennis_k schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:40:
Interessante uitspraak van tdragger (FSX ontwikkelaar) op AVSIM:

[...]
Heb je misschien een linkje? De quote zelf zegt me namelijk vrij weinig. Ik gok dat dit een reply was op een vraag oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
link:

http://forums.avsim.net/d...d=8041&mesg_id=8041&page=

De patch voor FS9 is trouwens voor wat bruggen en een aantal files, waaronder GD2D.dll en GD3D.dll, dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met m'n PMDG 747, netjes alles geprogrammeer, checklists gevolgd, etc.
Vluchtje Amsterdam - Dublin gisteravond ,alles gaat goed, ILS intercepted (weinig zicht, harde wind, regen) na "minimums" knalt in ene de AP eraf, heb niks aangraakt, ook m'n joystick staat niet zelf input te genereren. Dus op 't nippertje een goaround gedaan want ik zag geen hand voor ogen.
Nog een keertje de approach gedaan, weer de AP eraf, toen weer go around en met 't handje (puur op de instruments) aan de grond weten te zetten.
Maar goed, slecht weer dus ik dacht, daar ligt het aan.

Vanavond, Dublin - Amsterdam, wederom alles goed, dit keer beter zicht, wel wat wind, maar goed, EHAM RW27 ILS, gaat goed, "minimums" weer de AP eraf.
Dit kan ik niet aan het toeval overlaten, wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 10:00
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:01:
Probleem met m'n PMDG 747, netjes alles geprogrammeer, checklists gevolgd, etc.
Vluchtje Amsterdam - Dublin gisteravond ,alles gaat goed, ILS intercepted (weinig zicht, harde wind, regen) na "minimums" knalt in ene de AP eraf, heb niks aangraakt, ook m'n joystick staat niet zelf input te genereren. Dus op 't nippertje een goaround gedaan want ik zag geen hand voor ogen.
Nog een keertje de approach gedaan, weer de AP eraf, toen weer go around en met 't handje (puur op de instruments) aan de grond weten te zetten.
Maar goed, slecht weer dus ik dacht, daar ligt het aan.

Vanavond, Dublin - Amsterdam, wederom alles goed, dit keer beter zicht, wel wat wind, maar goed, EHAM RW27 ILS, gaat goed, "minimums" weer de AP eraf.
Dit kan ik niet aan het toeval overlaten, wat zou dit kunnen zijn?
Die schakelt hij uit omdat je vanaf dat punt zelf gas moet geven meen ik. (Link als je op de baan komt en je kist wilt nog steeds ~150 knots blijven kachelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
EyeWitness schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:33:
[...]

Die schakelt hij uit omdat je vanaf dat punt zelf gas moet geven meen ik. (Link als je op de baan komt en je kist wilt nog steeds ~150 knots blijven kachelen).
Verwar autopilot niet met autothrottle.
Ook de autothrottle dient gedurende een autoland actief te blijven.

Derice: Wat zegt de Flight Mode Annunciator tijdens de autoland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:38:
[...]

Verwar autopilot niet met autothrottle.
Ook de autothrottle dient gedurende een autoland actief te blijven.

Derice: Wat zegt de Flight Mode Annunciator tijdens de autoland?
Voor de volledigheid:
Autothrottle stond gewoon netjes aan, snelheid rond de 150.

GS en VOR waren allebei netjes groen en Rollout & Flare waren nog wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:45:
[...]

Voor de volledigheid:
Autothrottle stond gewoon netjes aan, snelheid rond de 150.

GS en VOR LOC waren allebei netjes groen en Rollout & Flare waren nog wit.
En LANDx stond er ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Single, dual, triple autoland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Single autoland is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet opgelet, zal ik de volgende keer ff doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk :o krijg je een no autoland
Anyway de ap kijkt niet naar de DH (pure pilotinfo).
Volgens mij zijn er ook windlimieten om een autoland uit te voeren, had je grote afwijkingen van je FD cq je ils indicaties?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Localizer intercept druk je in LOC en meteen daarachteraan APP.
Als het goed is worden AP L,C,R actief.
Worden ze dat bij jou ook? Dus alle 3 de AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 09:56:
Op Localizer intercept druk je in LOC en meteen daarachteraan APP.
Als het goed is worden AP L,C,R actief.
Worden ze dat bij jou ook? Dus alle 3 de AP's.
Dat is inderdaad bij mij het geval.
Wind weet ik niet, maar ik vind het vreemd dat in beide gevallen bij 2 verschillene bestemmingen met verschillende weersomstandigheden de AP eraf knalt na "minimums".

Straks doe ik nog ff een vluchtje en dan zal ik op bovengenoemde punten extra alert zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Ik heb een vraag over de autothrottle in de LevelD 767. Ik heb de descend naar Heathrow een beetje laat ingezet en zit 2500 ofzo voet boven het ideale descend pad. Dan zou je zeggen dat de throttle naar idle gaat om het vertikale verschil goed te maken. Met A/T aan is N1 ongeveer 32%. Zet ik A/T uit en trek de throttle naar 0 dan is N1 ineens een stuk lager nl. 25%. Doe ik iets fout (afgezien vd landinglights die nog aan staan :X ) ?

Met A/T aan
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/ba00.jpg
Met A/T uit
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/ba01.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door mekkieboek op 20-05-2006 15:08 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
mekkieboek schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:06:
Ik heb een vraag over de autothrottle in de LevelD 767. Ik heb de descend naar Heathrow een beetje laat ingezet en zit 2500 ofzo voet boven het ideale descend pad. Dan zou je zeggen dat de throttle naar idle gaat om het vertikale verschil goed te maken. Met A/T aan is N1 ongeveer 32%. Zet ik A/T uit en trek de throttle naar 0 dan is N1 ineens een stuk lager nl. 25%. Doe ik iets fout (afgezien vd landinglights die nog aan staan :X ) ?

Met A/T aan
[afbeelding]
Met A/T uit
[afbeelding]
Je vliegt in VNAV SPEED. Die gebruikt pitch om een bepaalde snelheid vast te houden.
Bij VNAV PTH gebeurt dit door middel van thrust.

Snelzakken kan je het beste doen met FL CHANGE, snelheid opvoeren en speedbrakes trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
rellehenk schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:42:
Je vliegt in VNAV SPEED. Die gebruikt pitch om een bepaalde snelheid vast te houden.
Bij VNAV PTH gebeurt dit door middel van thrust.
Snelzakken kan je het beste doen met FL CHANGE, snelheid opvoeren en speedbrakes trekken
Snel zakken is niet zo'n probleem. Ik begrijp alleen niet waarom de trust niet naar idle gaat. Ik zal het nog eens proberen en kijken of ik 'm in VNAV path kan houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ik gok niks.

[ Voor 87% gewijzigd door DutchCommando op 20-05-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Nog es geprobeerd. Nu wel met VNAV PATH en IDLE in de mode display. Nog steeds een hogere thrust dan met autothrottle uit. Ik lees op het leveld forum wel iets over minimale thrust om voldoende engine bleed te houden voor de airco enzo. Misschien is dat het maar ik ben niet overtuigd. Als ik nl de A/T weer aanzet gaat ie niet terug naar het hogere thrust level. Ook in de systems manual vind ik er iig niets over. Morgen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
heb voor t eerst iets wazigs met de level-d. Als ik een arrival route erin zet tijdens mijn cruise, dan verdwijnen al mijn verdere punten tot aan het begin van de star. :(

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
jeehaa schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:49:
heb voor t eerst iets wazigs met de level-d. Als ik een arrival route erin zet tijdens mijn cruise, dan verdwijnen al mijn verdere punten tot aan het begin van de star. :(
Volgens mij heb ik dat ook gehad vlak na het uitkomen vd 767. Het lag dacht ik aan een foutieve procedures xml file voor een bepaald vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar plaatjes van m'n 'gepimpte' Dreamfleet Beach A36! Ook wel weer eens leuk tussen al dat Level-D en PMDG geweld. 8)

Ready for take off op eh... waar was het ook al weer... ergens in California in ieder geval. Let even op de aangepaste radiostack (andere, meer logische, volgorde en de weather radar opzij geschoven) en de Reality XP SN3308! :)

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/dfbeech1.jpg

Daar gaan we dan...

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/dfbeech2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/dfbeech3.jpg

Uitzicht vanuit het zijraampje (hetgeen zo heerlijk makkelijk gaat dankzij Active Camera 2!).

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/dfbeech4.jpg

En natuurlijk heb ik de radiostack pop-up exact gelijk gemaakt aan de radiostack in de cockpit (op de GNS 430 na). Als ik IETS irritant vond was het wel dat die popup er totaal anders uitzag dan in de cockpit (met een Nav1 erbij en zo.... tsssssss... knudde!)

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/dfbeech5.jpg

Let even op m'n persoonlijk JVE-opdruk! :P
(Oops, ik was zo druk bezig met plaatjes schieten dat m'n gear nog down was... :o ;))

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/dfbeech6.jpg

En de VC in al z'n glorie (dit is, net zoals het uitzicht uit het raampje) een van de vaste viewpoints die ik met Active Camera heb gemaakt: ideaal!)

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/dfbeech7.jpg

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen big planes meer gevlogen heb sinds ik de DF Beech A36 heb gekocht (hetgeen al heel lang geleden is!). De GNS 430 en de Sandel SN3308 geven me al genoeg 'diepgaander' plezier (als je tenminste, zoals ik doe, ook echt veel van de opties gebruikt). En als ik een hele tijd niet gevlogen heb is alles toch weer snel onder de knie te krijgen: ook wel lekker. ;) De DF nodigt ook meer uit om 'echt' te vliegen, dus met de hand. Je kan VFR en IFR vliegen, net wat je wilt. Met een Boeing ga je niet zo gauw ff een VFR vluchtje houden... En aangezien ik nooit echt heel veel tijd heb voor lange vluchten is dit de ideale plane voor mij! Ik hoop echt dat 'ie binnen no time compatible gemaakt zal zijn me FS X, zodra die uit is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puik dingetje ja, ik vlieg zelf ook veel VFR.
Vlieg je vatsim? Vandaag is er een VFR over Holland event
Ik doe tevens Teuge Radio dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
mekkieboek schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:45:
Nog es geprobeerd. Nu wel met VNAV PATH en IDLE in de mode display. Nog steeds een hogere thrust dan met autothrottle uit. Ik lees op het leveld forum wel iets over minimale thrust om voldoende engine bleed te houden voor de airco enzo. Misschien is dat het maar ik ben niet overtuigd. Als ik nl de A/T weer aanzet gaat ie niet terug naar het hogere thrust level. Ook in de systems manual vind ik er iig niets over. Morgen verder.
Ik heb ooit gehoord dat de A/T een hogere minimum N1 waarde aanhoudt om zo het opspoelen van de motoren sneller te maken, mocht dit nodig zijn in geval van nood bijvoorbeeld. Het opspoelen van de motoren kan errug lang duren op het moment dat je het juist nodig hebt. Vooral de oudere PW JT8 en JT9 motoren hadden hier veel last van. Waarschijnlijk zal dit ook wel voor problemen zorgen bij de enorme 777 motoren. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Dat zou zo maar kunnen. Ik lees in het leveld forum wel meer berichten die hierover gaan. Net van heatrow naar schiphol gebeurde weer hetzelfde, n1 op 32%. Zet ik de throttle terug met de F1 toets (met A/T nog aktief) dan verdwijnt de blauwe bug in de n1 indicator en gaat de throttle terug naar idle. Spoolen de motoren weer op (bij bereiken vd target altitude) dan verschijnt de blauwe bug weer. Maar ik heb nu helaas geen tijd om er verder in te duiken. To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:20:
[...]

Dat is inderdaad bij mij het geval.
Wind weet ik niet, maar ik vind het vreemd dat in beide gevallen bij 2 verschillene bestemmingen met verschillende weersomstandigheden de AP eraf knalt na "minimums".

Straks doe ik nog ff een vluchtje en dan zal ik op bovengenoemde punten extra alert zijn.
Vanmiddag een vlucht gedaan en alles ging weer ok.
Weird, misschien dan toch de wind die de AP deed uitvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Derice, uit welke hoek kwam de wind, en hoeveel knopen hard ging de wind?

Misschien dat de wind idd te sterk was. Want volgens mij mag je een AP Landing alleen doen onder een bepaalde windsnelheid.
Kan best zijn tijdens je approach de wind sterker werd, of er kwam een harde rukwind, dat je over het maximum aantal knopen voor de wind bent gegaan, en dat AP eruit schiet ..
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens aandachtig door voordat je je post plaatst.