Ik heb't dus niet over dat stomme gedoe als de stem ineens totaal pannen

Klopt inderdaad dat er in't begin van stereo nogal veel van dat soort geintjes werd uitgehaald, though.
Waar ik het nu dus over heb is gewoon mooie plaatsing van de instrumenten, niet alles dead-center knallen, of een beetje lafjes tot max. 30% pannen.
Ook in veel moderne opnames kom je nog mooie stereobeelden tegen, maar nauwelijks in populaire muziek en metal.
Mike Stern's 'Between the Lines' is ook een voorbeeld, maar dan wat recenter. Je hoort daar de muziek precies alsof de band voor je staat te spelen, qua plaatsing. Met name in de drums merk je dat heel snel.
Een floortom die vanaf dezelfde plaats komt als een hi-hat doet toch wel af aan het geluidsbeeld
Edit@edit: Die 2 bands ga ik ook eens checken

Nu even Spyro Gyra op

Maar inderdaad, die CD is een voorbeeld van hoe remasteren wél moet, al heb ik het idee dat'ie in 'Medieval Overture' hier en daar wat clipt bij de sax-uithalen, weet't niet 100% zeker omdat het erg korte stukjes zijn, en het is ook nog mogelijk dat mijn CD-speler gewoon brak doet (ik hoor ook clipping-achtige geluiden in Tool's '10,000 days' en die wordt nogal geprezen om de produktie)
[
Voor 23% gewijzigd door
Wormaap op 20-10-2006 19:15
]