[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 3]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.974 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PWM schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:10:
[...]

Geen idee, ik heb geen Release Notes bekeken.

Hij werkte in 1 keer, wel met een kabel overigens.
Heb hem proberen te koppelen aan m'n 360 maar helaas. Zodra ik de 360 aanzet, ziet Vista automatisch de 360. Bij het instellen van de Media Center Extender op Vista geeft mijn 360 een foutmelding: error downloading. Dit gebeurd dus nadat ik bij het 8-cijferige nummer op continue heb gedrukt. De 360 zegt dan dat ik van www.xbox.com/pcsetup iets moet downloaden. Dus ik browse daar heen, zegt die pagina dat ik een te nieuwe versie van Windows MCE heb :P

Hoe heb jij het aan de praat gekregen, PWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je een venster maximaliseerd, wordt het Aero Glass effect zwart. Volgens mij is dit hetzelfde zwart als van de taskbalk. Het zwart is spuuglelijk en ik hoop dat microsoft het nog verandert voor dat windows klaar is. Weet iemand hoe ik dit zwart kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47
Rechtsklikken op bureaublad, Personalize, Visual Appearance. :? Zo moeilijk is dat toch niet te vinden...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, gisteren ook maar even Vista Beta 2 geinstalleerd, en ik moet zeggen dat het erg mooi vind, echt een paar mooie verbetering. Het nieuwe systeem is alleen even wennen, hoe het in elkaar zit, en ik vind het jammer dat je het thema niet naar Windows Classic kan veranderen, zoals in WinXP. Kijken jongen :X

Verder vallen me een aantal andere dingen op, dat mijn processor regelmatig op 40% zit, dat vind ik vrij hoog. Verder vind het gruwelijk irritant dat je telkens toestemming moet geven om een programma te draaien (dat zwarte transparante scherm, die je beeld locked). En als ik muziek draai heb ik ook last van haperingen, maar ik gokte dat dit door de processor komt.

Maar raden mensen aan om deze build (5364) te updaten naar die nieuwere (5456)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:23:
en ik vind het jammer dat je het thema niet naar Windows Classic kan veranderen, zoals in WinXP.
Tuurlijk kan dat wel, via rechtsklikken op bureaublad, Personalize, theme. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verder vind het gruwelijk irritant dat je telkens toestemming moet geven om een programma te draaien
Probeer maar eens een file te deleten zou ik zeggen. Ik moet telkens 4 keer klikken om dat te kunnen, je zou er zowat RSI van krijgen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SysRq schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:27:
Tuurlijk kan dat wel, via rechtsklikken op bureaublad, Personalize, theme. :)
Ik zag het inderdaad, op een of andere manier had ik in mijn hoofd dat het het WinXP theme was, stom, stom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Zo, gisteren ook maar even Vista Beta 2 geinstalleerd, en ik moet zeggen dat het erg mooi vind, echt een paar mooie verbetering. Het nieuwe systeem is alleen even wennen, hoe het in elkaar zit, en ik vind het jammer dat je het thema niet naar Windows Classic kan veranderen, zoals in WinXP. Kijken jongen :X

Verder vallen me een aantal andere dingen op, dat mijn processor regelmatig op 40% zit, dat vind ik vrij hoog. Verder vind het gruwelijk irritant dat je telkens toestemming moet geven om een programma te draaien (dat zwarte transparante scherm, die je beeld locked). En als ik muziek draai heb ik ook last van haperingen, maar ik gokte dat dit door de processor komt.

Maar raden mensen aan om deze build (5364) te updaten naar die nieuwere (5456)?
\

De nieuwe build schijnt een hele verbetering te zijn tenopzichte van de Beta 2. Hij gebruikt evenveel geheugen, maar het reageerd en draaid een stuk sneller. Het laat zeker zien dat ze begonnen zijn met het optimalisatieproces. Verder is de 'bug' met de muziekhaperingen opgelost.

Wederom blijft het een beta product, dus zolang je er de moeite in wilt steken om dit uit te proberen zou ik zeggen ga je gang. Maar verwacht geen volledig bruikbaar os. :)

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vormstreber schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:44:
Wederom blijft het een beta product, dus zolang je er de moeite in wilt steken om dit uit te proberen zou ik zeggen ga je gang. Maar verwacht geen volledig bruikbaar os. :)
Precies, maar ik verwachtte ook niet een volledige OS, maar ik was genoeg geinteresseerd om het te proberen, en als dat helpt met het eindproduct dan is alles goed he ;)

Edit: Ik ben nu een beetje aan het rondsurfen op IE7 en het valt me op dat op sommige pagina's het beeld gaat flikkeren als het ware, op GoT heb ik dat niet, maar ik had het gevoel dat het aan de advertenties op die pagina lag.

Edit 2: Nu zie ik dat het ook bij Gmail gebeurt...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan je beter doen, nieuwe installatie met build 5456 of een update uitvoeren vanaf de vrijgegeven beta 2 versie, volgens mij build 5384 ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:37:
Wat kan je beter doen, nieuwe installatie met build 5456 of een update uitvoeren vanaf de vrijgegeven beta 2 versie, volgens mij build 5384 ?.
Ik geloof dat een verse installatie aangeraden wordt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Windows Vista geinstalleerd en het werkt allemaal wel. Ik lees hier dat veel mensen praten over Aero, heb op got rond gekeken maar ben er niet echt achter wat het nu precies is. Dus wat is Aero precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:48:
[...]
Edit: Ik ben nu een beetje aan het rondsurfen op IE7 en het valt me op dat op sommige pagina's het beeld gaat flikkeren als het ware, op GoT heb ik dat niet, maar ik had het gevoel dat het aan de advertenties op die pagina lag.

Edit 2: Nu zie ik dat het ook bij Gmail gebeurt...
BIj mij kwam dat omdat Vista niet de refresh rate vasthield na het opstarten.(Geforce 5200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:10:
Ik heb zojuist Windows Vista geinstalleerd en het werkt allemaal wel. Ik lees hier dat veel mensen praten over Aero, heb op got rond gekeken maar ben er niet echt achter wat het nu precies is. Dus wat is Aero precies?
Aero bestaat o.a. uit Glass (dus doorschijnende vensters), 3Dflip en een aantal andere zaken.

Het makkelijkst om te zien of je het hebt:

Open 2 vensters.

Druk: Windowskey-TAB

Voila, gebeurd er niets, pech, gebeurd er iets magisch, dan heb Aero :)
Beveiligingstopman Microsoft: schakel UAC niet uit

Zdnet
Woensdag 28 juni 2006, 13:49 - Jesper Johansson, beveiligingsstrateeg van Microsoft, roept bètatesters van Windows Vista op om de soms hinderlijke User Account Control niet uit te schakelen.

2 reacties Door Evan Schaafsma
Op zijn weblog zegt Johansson dat het uitschakelen van de User Account Control betekent dat Microsoft de problemen die er zijn met de nieuwe functie, niet goed in kaart kan brengen. Daardoor kunnen fouten niet worden verholpen. "Als je essentiële technieken uitschakelt die wij goed willen laten werken, kunnen wij ze niet verbeteren", zo waarschuwt Johansson.

Volgens Johansson beoogt Microsoft drie doelen met de User Account Control, die gebruikers niet langer standaard administrator-rechten geeft. Ten eerste kunnen veel programma's die eerder alleen in de beheerdersmodus werkten, met behulp van UAC ook draaien als gebruikers minder rechten hebben.

Dit wordt mogelijk gemaakt door het virtualiseren van belangrijke bestandslocaties als de Windows- en Program Files-mappen. Ook kunnen niet-beheerders door UAC ook algemene taken uitvoeren, zoals het wijzigen van de tijdzone en de instellingen voor het energieverbruik.

Daarnaast kunnen programma's die wel beheerdersrechten vereisen, grotendeels werken met beperkte rechten, waardoor de kans afneemt dat gebruikers het slachtoffer worden van aanvallen op programma's als Internet Explorer en Outlook. Ten slotte, zo zegt Johansson, kunnen slecht functionerende programma's snel worden opgemerkt, waarna de beheerdersrechten uitgeschakeld kunnen worden of de applicatie kan worden gerepareerd.

Belachelijk
Dit alles werkt niet als mensen de UAC uitschakelen. Slecht ontworpen programma's kunnen dan alsnog werken, waardoor de druk op programmeurs afneemt om de software zo aan te passen dat deze ook werkt voor gebruikers met beperkte rechten, aldus Johansson.

"Sommige functies zullen irritant zijn en niet helemaal goed werken, tenzij mensen meehelpen om de problemen op te lossen", waarschuwt Johansson op zijn blog. Hij vindt het belachelijk dat mensen de User Account Control zo snel afschrijven, op basis van 'een onvolledige bèta code'.

Johansson ziet de mogelijkheid om de beheerdersrechten van gebruikers te beperken als 'een van de belangrijkste maatregelen om je systeem beter te beschermen'.
Lijkt me terecht. Als je Vista Beta wil gebruiken, dan moet je het wel op een manier doen waar iedereen wat aan heeft.

Klagen over UAC, en het vervolgens uitzetten in een Beta, zorgt er niet voor dat het beter wordt.

[ Voor 70% gewijzigd door PWM op 28-06-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik heb nogal last van een knipperend scherm ( hij gaat echt aan en uit) en dat duurt toch echt wel 4 seconden. Dit heeft mij toch er toen besloten de UAC uit te schakelen, vooral omdat dit om de haverklap gebeurt.

Is dit probleem op te lossen? zoja, dan kan de functie natuurlijk gewoon aan blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He weet iemand hoe je in Vista Media Center, de opslagruimte kunt veranderen van het timeshifting. Hij gaat namelijk bufferen op de E: schijf en ik wil dat op de D: schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Zo net even 5456 geinstalleerd.
Heb alleen nog een probleem een domein te joinen dit ging in 5384 nog wel goed.

Hij start een stuk sneller op, in 5384 ging dit met de audigy driver ong. 10min duren nu, ben ik in 2min op het bureaublad :)

Ik ga weer verder spelen.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49

CodeIT

Code IT

Ik heb net ook build 5456 geïnstalleerd. Ik heb een update gedaan vanaf beta 2.
Drie dingen vielen me in negatieve zin op:
1. In opera 9 werkt Wand niet meer (automatisch invullen van passwords).(opgelost na reboot).
Wel moet nu na elke reboot opnieuw inloggen op bijv. fora.
2. MCE doet et niet meer goed. Als tv etc wil configureren krijg ik de melding "The configuration settings for your region could not be determined. Please restart your Media Center PC and try again." (na restarten zelfde melding).
3. Windows Mobile Device Center connect nog wel met mijn MDA, maar vertikt het om nog te syncen.

Vroeg me af of dit bij de anderen ook zo is.
Ik ga denk ik deze partitie opschonen en een clean install doen van 5456, kijken of de problemen dan nog steeds optreden.
Grappig om te zien in dat ze de CPU widget hebben aangepast. Hij animeert nu naar de nieuwe waarde ipv te verspringen :)

Verder belangrijk om te weten voor een upgrade vanaf Beta 2:
[message]schaamteloos gecopy/paste van thegreenbutton.com[/message]
Remove Applications Before Upgrading
When upgrading Windows Vista Beta2 x64 to Windows Vista 5456 x64 you may be unable to uninstall applications after the upgrade is completed. We recommend users uninstall any applications prior to upgrade that you may need to remove after the upgrade has completed.

Potential Data Loss with Windows Mail
Existing Windows Mail settings AND Data will NOT migrate successfully from Beta 2 to 5456. Be sure to use Windows Easy Transfer to save any Windows Mail data you care about before upgrading. You will receive an error message when first booting into 5456.5 that says “Unable to upgrade your message databases.” Once the upgrade completes you can restore your Windows Mail settings and data using Windows Easy Transfer.

Last Logged in User Changed on Upgrade
When upgrading from Beta 2 to 5456, the last logged in username shown at the logon screen after completing the upgrade will be Administrator. You will need to click the “Switch User” button to login as your user account.

Xbox 360 as a Media Center Extender
Support for Xbox 360 as a Media Center extender is not included in this Vista build. In order to continue using the Xbox 360 as a Media Center Extender with Vista, please remain on Beta 2 (build 5384). Support for the Xbox 360 as an Extender will be available in a future Vista build.

Pseudo Localized Text Present
Parts of the OS contain Pseudo-localized text, or non-english characters placed together to approximate English words. (Text that looks similar to the following: “Щĭηđбш§ Мèðìα Þĺäÿёя”) This is used internally, is known and being addressed in future builds.

Username with a . generates error
On a clean install, during OOBE, if you add a username which contains a period (.) in it, you will receive an error message after hitting next that says your computer name is invalid. You will need to remove the period from the computer name to continue. This is set to be fixed in a future build.

Taken from a post by Electronic Punk at http://forum.osnn.net (en ik weer van thegreenbutton.com)

[ Voor 13% gewijzigd door CodeIT op 29-06-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 11:13
Vandaag de bestelde DVD met Vista build 5384 ontvangen. Installatie heeft plaatsgevonden op een aparte HD welke ik nog had liggen.

Systeem is een P4, 2,4 GHz, 1024 MB, Board Asus p4p800-mx
Zoals de vista checktool aangaf is het systeem door o.a. zijn integrated vga niet geschikt voor vista, met de klassieke userinterface lukt het allemaal nog net, maar het houdt bepaald niet over.

Als je xp gewend bent is het qua UI toch wel omschakelen, en met name de veranderde "looks and feels" van de windows explorer doet me als een kat in een vreemd pakhuis voelen.

Op gebied van drivers moest er door het systeem alleen even gezocht worden voor de intel netwerk adapter, de pinnacle tv kaart en de dynalink isdn adapter. De eerste 2 werden vlot en probleemloos geinstalleerd maar met de isdn adapter is het niet gelukt. (doe er ook zelf geen moeite voor want dat is slechts een noodvoorziening)

Om de diep onderwater verstopte vista bootloader te kunnen bereiken (ook vanuit xp) raad ik eenieder de reeds eerder in dit topic genoemde tool "VistaBootPro" aan. Werkt heel wat handiger dan bcdedit.exe onder vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:47:
[...]
Ik geloof dat een verse installatie aangeraden wordt :)
Dat heb ik dus gisteravond gedaan, alleen krijg ik dan met opstarten, vlak nadat ik het logo krijg een BSOD. :( Ik heb zo'n idee dat het aan m'n ide driver ligt ( zit nog 1 ide schijf in m'n systeem )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik de build 5456 ook geinstalleerd en deze ging 10x beter dan de vorige.
Alleen mijn SLI opstelling veroorzaakt problemen.

Ik heb in mijn bios SLI uitgezet en de install ging goed.

nForce 4 drivers geinstalleerd door Windows Update te doen.
Audugy 2 drivers beta gedownload van creative.com en deze werken ook goed.

Het voelt veel sneller aan en alles reageerd snel.
Starten en sluiten van programma's verloopt nu goed en bijna alle drivers zijn gedetecteerd.

Deze versie van Vista blijf ik een tijdje aanhouden, en als vervanger van XP gebruiken.
XP gaat er nog niet af, pas alleen als Vista released is.

Conclusie van mij: 5456 is vele malen beter dan 5384

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:50:
Gisteren heb ik de build 5456 ook geinstalleerd en deze ging 10x beter dan de vorige.
Alleen mijn SLI opstelling veroorzaakt problemen.

Ik heb in mijn bios SLI uitgezet en de install ging goed.

nForce 4 drivers geinstalleerd door Windows Update te doen.
Audugy 2 drivers beta gedownload van creative.com en deze werken ook goed.

Het voelt veel sneller aan en alles reageerd snel.
Starten en sluiten van programma's verloopt nu goed en bijna alle drivers zijn gedetecteerd.

Deze versie van Vista blijf ik een tijdje aanhouden, en als vervanger van XP gebruiken.
XP gaat er nog niet af, pas alleen als Vista released is.

Conclusie van mij: 5456 is vele malen beter dan 5384
Heb je een upgrade gedaan of een verse install?
Heb je nu ook problemen met Media Center?

Wat ik verder irritant vind aan Beta 2 (en 5456) is dat Explorer altijd op de default locatie start (dus niet onthoud waar het de keer daarvoor stond). Vooral op een hoge resolutie is dit irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

heeft iemand die nieuwe build al op een nforce2 mobo geinstalleerd?

ik heb toch het idee dat Beta2 niet goed met deze chipset omgaat en al helemaal niet met de soundstorm geluidschipset die er bijzit.

wat me opvalt is dat er voor de nforce3 en 4 allang Vista rivers zijn maar voor de nforce 2 nog niet.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Chaoss schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:19:
heeft iemand die nieuwe build al op een nforce2 mobo geinstalleerd?

ik heb toch het idee dat Beta2 niet goed met deze chipset omgaat en al helemaal niet met de soundstorm geluidschipset die er bijzit.

wat me opvalt is dat er voor de nforce3 en 4 allang Vista rivers zijn maar voor de nforce 2 nog niet.
Ik draai Beta 2 op een nForce 2 moederbord met Soundstorm, maar ik heb geen enkel probleem?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeIT schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:13:
[...]

Heb je een upgrade gedaan of een verse install?
Verse install, oude partitie deleted.
CodeIT schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:13:
Heb je nu ook problemen met Media Center?
Nog niet geporbeerd, zal ik eens doen.

Verder nog geen foutmeldingen of vastlopers gehad.
Alleen TrenMicro Officescan 7.0 werkt slecht.
Hij scant en update wel, maar Vista komt steeds met een vreemde melding iedere 5 min.
Hij wil dan een pop-up scherm laten zien, maar dat lukt Vista niet :S

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

ByteDelight

Retro computing is alive!

Hoi,

Tot nu toe lees ik dat alleen de XBOX 360 gebruikt wordt om de MCE Extender functionaliteit te gebruiken.

Echter, ik verwacht dat er naast mijzelf meerdere personenen benieuwd zullen zijn naar een MCE extender-client voor Windows.

Weet iemand of er in Vista ook Media Center Extender functionaliteit ingebouwd gaat worden?

Ben Versteeg

-=CelD2.26/512DDR/Radeon9800/160GB/beta 5384 (morgen 5456 :P )=-

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Aangezien dit een ervaringen topic is hier dan maar mijn ervaring.

Ik heb Vista Beta 2 nu een week of 3 geinstalleerd. De installatie duurde extreem lang maar daar kreeg ik ook iets moois voor terug. Alle drivers waren direct geinstalleerd wat ik met XP Pro nog niet had. Toppertje dus. Verder ziet alles er zeer gelikt uit, dat earo glass is ook super.

Gisteren had ik echter het alombekende blue screen gehad en na een herstart liep m’n PC daarna nog een keer vast. Weer opnieuw opgestart en daarna was het systeem wel even stabiel. Maar op een gegeven moment ging het bijna weer mis. Ook sluit iexplorer zich soms spontaan af. Ik wijt dit aan het MeGa geheugengebruik van Vista.
Een nadeel vind ik dan ook de hoeveelheid geheugen het opsnoept. Gisteren had ik Photoshop en dreamweaver geopend en ik had 1100 MB in gebruik, 55% van m’n geheugen gaf ie aan! Dit vind ik wel erg lomp als je nagaat dat dit bij XP nog geen 300 MB gebruikt. Goed, het is een Beta dus ik zou dat maar voor lief moeten nemen.

Wonder boven wonder blijft toch alles vlot reageren bij zo’n hoog geheugen gebruik. Het switchen van schermen gaat nog steeds met gemak, tot op zekere hoogte en dan loopt ie vast.

Ik sta dus wel erg in het twijfel om maar weer XP pro te gaan installeren. Echter lees ik hier veel goeds over de 5456 build versie. Deze kan ik ook nog eens proberen, maar hoe kom ik er achter welke build versie ik heb. Misschien heb ik deze namelijk al. En zo niet, is deze nieuwe build versie via dezelfde weg te downloaden als de Vista Beta 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Vista Beta 2 is build 5384, dus een oudere.

Build 5456 kun je op de MSDN site downloaden echter moet je daar wel lid van zijn.
Hoe je hier lid van wordt weet ik niet, je moet een MSDN account hebben.

Wel kan ik de "productkey" van 5384 gebruiken voor 5456.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:45:
Maar ik heb nogal last van een knipperend scherm ( hij gaat echt aan en uit) en dat duurt toch echt wel 4 seconden. Dit heeft mij toch er toen besloten de UAC uit te schakelen, vooral omdat dit om de haverklap gebeurt.

Is dit probleem op te lossen? zoja, dan kan de functie natuurlijk gewoon aan blijven
Dit probleem is op te lossen, echter zit ik op dit moment niet achter Vista en weet zo niet meer hoe het moet. In dit deel (3) is dit al een keer aan bod gekomen. Die irritante melding is namelijk uit te schakelen. Volgens mij kan dat in het zelfde scherm als waar de firewall en virusscan in te stellen zijn. De onderste instelling heeft het dan mee te maken.

Het enigste nadeel is dat als je dit uitschakelt je constant zo’n waarschuwing’s teken in je taakbalk krijgt omdat Windows vind dat je systeem niet veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Timo002 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:26:
knip...... maar hoe kom ik er achter welke build versie ik heb. Misschien heb ik deze namelijk al. En zo niet, is deze nieuwe build versie via dezelfde weg te downloaden als de Vista Beta 2?
Rechtsonderin je scherm staat als het goed is je build nummer.

Ik ga vanavond weer verder proberen om me pc te joinen in het domein, ben benieuwd, iemand dit al gelukt met build 5456?

De interface en de manier van werken waren even wennen, maar langzamerhand begint het lekker te lopen :D nu nog een trillian gadget voor de sidebar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Wout schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:34:
Is het iemand al gelukt te updaten vanuit Vista zelf dmv het mounten van 5456 in D-Tools? Ik krijg geen upgrade optie
Ik heb Vista build 5456 geïnstalleerd door de ISO te mouten. Ik heb hiervoor MagicDrive gebruikt: http://www.magiciso.com/t...so-magicdisc-overview.htm (freeware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timo002 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:31:
[...]

Dit probleem is op te lossen, echter zit ik op dit moment niet achter Vista en weet zo niet meer hoe het moet. In dit deel (3) is dit al een keer aan bod gekomen. Die irritante melding is namelijk uit te schakelen. Volgens mij kan dat in het zelfde scherm als waar de firewall en virusscan in te stellen zijn. De onderste instelling heeft het dan mee te maken.
Volgens mij wil hij UAC juist ingeschakeld laten, maar dan zonder dat het beeldscherm telkens even uitgaat ;) Dat kan volgens mij alleen maar door Aero Glass uit te schakelen, aangezien UAC (voorlopig) niet met Glass kan werken.
Timo002 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:31:
Het enigste nadeel is dat als je dit uitschakelt je constant zo’n waarschuwing’s teken in je taakbalk krijgt omdat Windows vind dat je systeem niet veilig is.
Dat is ook op te lossen: http://www.chris123nt.com/guides/5384/#seccenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

BlackBurn schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:52:
[...]

Rechtsonderin je scherm staat als het goed is je build nummer.

Ik ga vanavond weer verder proberen om me pc te joinen in het domein, ben benieuwd, iemand dit al gelukt met build 5456?

De interface en de manier van werken waren even wennen, maar langzamerhand begint het lekker te lopen :D nu nog een trillian gadget voor de sidebar :D
Doet bij jou MediaCenter het nog? Ik denk dat het door de upgrade komt dat 'ie het niet meer doet, maar geen zin om 5456 op een nieuwe partitie te installeren en dan tot de conclusie komen dat MediaCenter het nog steeds niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:31:
Windows Vista Beta 2 is build 5384, dus een oudere.

Build 5456 kun je op de MSDN site downloaden echter moet je daar wel lid van zijn.
Hoe je hier lid van wordt weet ik niet, je moet een MSDN account hebben.

Wel kan ik de "productkey" van 5384 gebruiken voor 5456.
@BlackBurn: Klopt inderdaad...de oplossing is soms zo simpel. 8)7

Wat betreft het downloaden, dit is de link naar de pagina van MSDN. Er wordt dan gezegd dat je een MSDN subscription nodig hebt, als ik daarop klik kan ik me wel aanmelden met m'n windows Live account. Maar verder kom ik niet. Kan nergens het uiteindelijke linkje naar de download vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik heb mij (ooit eens) ingeschreven bij het betatesten van MS-software, maar daar staat de 5456 niet bij :? , de vorige wel.

[ Voor 46% gewijzigd door elevator op 30-06-2006 13:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
spir schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:39:
[...]

Waar heb je die build gevonden? ik kan alleen build 5384 downloaden.. Linkje aub? (legale links natuurlijk)
Als je even een paar reacties terug leest dan kun je lezen dat je MSDN member moet zijn. Ook heb ik zelf een link gegeven, alleen kom ik niet verder, ookal log ik me in met een windows Live account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:18

Radeon

Today is a good day to die

Ik draai nu al 2 dagen op de nieuwe build, maar vindt hem nog steeds traag als je veel van de HD vraagt. Heb wel de Nforce drivers van de windows update geinstalled. En nu krijg ik de Nforce drivers van die eerder in topic waren niet meer geinstalleerd helaas.
Voor de rest werkt het systeem naar behoren. Het is alleen jammer van de Nforce drivers daar laat Nvidia weer steek vallen.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hirogene schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:31:
Ik draai nu al 2 dagen op de nieuwe build, maar vindt hem nog steeds traag als je veel van de HD vraagt. Heb wel de Nforce drivers van de windows update geinstalled. En nu krijg ik de Nforce drivers van die eerder in topic waren niet meer geinstalleerd helaas.
Voor de rest werkt het systeem naar behoren. Het is alleen jammer van de Nforce drivers daar laat Nvidia weer steek vallen.
en heb jij de 64 of 32 bit versie? ik ben nu de 64 bit aan het downloaden en als die erop staat en ik terug kom van vakantie volgende week koop ik nog een gig ram geheuge erbij.. zodat ik anderhalf gig. pc 3200 ram geheuge heb.. ik hoop dat ie dan soepel draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

Ik de 32 bit versie draaien, met 64 bit wacht ik wel tot er genoeg drivers zijn te vinden ;)

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45
CodeIT schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:16:
[...]

Ik heb ook een raid 0 op de P4P800 en toen ik Vista vanuit XP installeerde kon ik ze "injecten". Vista gaf aan dat er geen drivers voor waren. Je kan de drivers ook op een USB stick of CD zetten en bij het booten van de Setup op F6 drukken.
ik installeerde hem ook vanuit xp, maar ging ervan uit dat er standaard drivers bij zaten...
xp drivers bleken ook te werken. op floppy gezet en tijdens de setup gevoert.

hij is nu verder aan het installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

MetroidPrime schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:31:
[...]

Ik draai Beta 2 op een nForce 2 moederbord met Soundstorm, maar ik heb geen enkel probleem?
heb je ook 5.1 geluid of alleen stereo?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Ik krijg deze melding bij het joinen van een domein sinds build 5456, is iemand dit ook al tegen gekomen?

[url=]http://img435.imageshack.us/my.php?image=domainfailed6re.jpg[/url]

Ander probleempje wat ik tegen kwam is als ik naar eigenschappen van de netwerkkaart gaat, dan gaat het beeld heel erg flikkeren.

Edit:
Beide problemen zijn opgelost, probleem 1 door de DNS hard erin te zetten en probleem vna het flikkeren bleef na een herstart uit.

Update:
Een bugje is als je een map maakt en daar wat bestanden inzet, deze verwijderd en vervolgens nog een map maakt met dezelfde naam en deze ook verwijderd, dan zal de prullenbak de bestanden niet meer kunnen restoren 8)

[ Voor 67% gewijzigd door BlackBurn op 29-06-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45
lachuh, ich5r drivers van de intel site (xp) geprobeerd. ging gewoon goed, maar kreeg opeens na een reboot gigantische scandisk errors. hoop bestanden verwijderd. in windows kreeg ik een mooie ntfs error en de boel lag plat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Tachyon schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:13:
Er klopt inderdaad vrij weinig van die performance tool vind ik. Ik krijg dit:

Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/performance_vista.png

Waarom krijg ik bv zo'n lage score voor de 256MB van mijn 6800GT :?
De score van mijn harddisk en RAM zijn dan weer aan de hoge kant; een partitietje van 10GB met 600MB vrij levert toch nog bijna een 5 op :?

En mijn 1GB geheugen is weer hoger dan mensen met 2GB...
Even mezelf quoten... :+

Ik heb nu ook 5456 geinstalleerd en de performancetool geeft nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/performance_5456.png

Jeuj! Een gratis upgrade naar een 4! :+

Is build 5456 nu gewoon sneller of is de performancetool geupdate :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor meer mensen die in het bezit zijn van een C-Media High Definition Device, en last hebben van een 'blue screen' : De fout is inmiddels door Microsoft erkent en zal in de volgende release gefixt worden.

Wil je echter nu al af van het probleem dan kun je Hyper Treading Technology uitzetten in je bios. Qua snelheid merk ik weinig, en boel werkt hier wel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
@Tachyon

Wat voor een harde schijf (of schijven) heb je dat je met je 10 GB partitie een 4.8 scoort? Mijn Hitachi Deskstar T7K250 met 20 GB Vista-partitie krijgt nl. 'slechts' een 3.9.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thomaspijper/divhost/vista9.png

[ Voor 4% gewijzigd door TommyCP op 30-06-2006 11:46 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Gelezen op webwereld.nl
Microsoft stopt downloads Windows Vista bèta 2

Vrijdag 30 juni 2006, 11:47 - Wie de bètaverise van de opvolger van XP zelf wil testen moet snel zijn. Microsoft stopt vandaag met het aanbieden van de code.

Sneller dan verwacht nadert het aantal bèta’s van Windows Vista zijn maximum. Vooraf had het Vista-team al aangegeven dat de code maar in een beperkt aantal beschikbaar zou zijn, en dat aantal is bijna gehaald. Daarom stopt Microsoft vrijdag met het aanbieden van de mogelijkheid voor de test te registreren en daarna Vista bèta 2 te downloaden of op dvd te bestellen.

De belangstelling voor bèta 2 van Windows Vista, de opvolger van Windows XP, heeft Microsofts alle verwachtingen overtroffen.

"De interesse voor Vista is enorm en heeft ons volledig verrast", aldus Ian Moulster van Microsoft. Doordat het aantal beschikbare versies (zowel download als op bestelling) echter beperkt is, stopt het bedrijf vrijdag met het aanbieden van de mogelijkheid nog voor de test in te tekenen en daarna de benodigde code te downloaden.

"Gebruikers die geregistreerd hebben en een installatiesleutel hebben ontvangen houden nog tot vrijdag 14 juli de mogelijkheid bèta 2 te downloaden", aldus een verklaring van Microsoft op de Windows Vista Get Ready-website.

Moulster geeft nog een drietal tips voor wie nog met Vista aan de slag wil. "Begin vandaag met downloaden, zelfs wanneer u deze daarna onderbreekt. Zorg ervoor dat u een installatiesleutel krijgt. En activeer het product zodra het wordt geïnstalleerd. Alleen gebruikers die hun Vista geactiveerd hebben krijgen later toegang tot nieuwe downloads", aldus Moulster.

De belangstelling voor de - eveneens publiek verkrijgbare - bèta van Office 2007, is vergelijkbaar met die voor Vista. Hier dreigt echter nog niet direct een einde te komen aan de mogelijkheid de code te downloaden en daarna te installeren en activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is al langer bekend en daarom heb ik maar gisteravond alles even geregeld sinds ik er eerder geen tijd voor heb gehad helaas.

PC Magazine heeft trouwens een Beta 2 DVD met hun bladen samen verspreid. Zal wel een actie i.s.m. MS zijn geweest :)
Timo002 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:01:
DVD's zijn ook wel erg duur.... 8)7 € 0,29 stuk 8)7
Echt goede DVD's zijn toch gauw 1 € per 2 stuks ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Modbreak:Ook al is er een nieuwe build gereleased door MS, technische vragen mogen nog steeds niet en deze build is niet public dus ga er niet om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

TommyCP schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:33:
@Tachyon

Wat voor een harde schijf (of schijven) heb je dat je met je 10 GB partitie een 4.8 scoort? Mijn Hitachi Deskstar T7K250 met 20 GB Vista-partitie krijgt nl. 'slechts' een 3.9.

[afbeelding]
Het zijn 2 7K250's in RAID0, dus mijn score is niet helemaal 'eerlijk'... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:31

nexhil

BAM!

Ik heb eindelijk mijn audigy 2 ZS aan de gang met de gewone 64 bits xp drivers. (laatste uitgegeven)
Heb BF2 toch aardig goed kunnen spelen, in het begin van het level moet ie even op gang komen maar verders draait het prima!

wat heb ik nu tegelijk tijdens BF2 draaien:

live messenger
teamspeak
battlefield 2

op een

AMD 64 3200+
2 GB ram
Asrock dual-sata 2
Radeon X850pro 256 MB (herkend als een x800 GTO :S )

tweaks:
Die balk rechts uit gezet (met dat klokje e.d.)
windows search service uitgeschakeld (scheelt een boel geratel van mijn HD)

[ Voor 18% gewijzigd door nexhil op 30-06-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb de nieuwe build zojuist geinstalleerd op me lappie (een IBM R50p met 1Gb intern en een 1.7 Pentium M processor) ;)
Heb de 5384.4 op mijn thuispc draaien, moet zeggen dat de laatste build hier ook met de key van 5384 te installeren is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

Heeft iemand al gemerkt dat lightscribe niet meer werkt in beta 2 van vista? normaal herkend nero mijn drive al als lightscribe en installeerd hij de lightscribe api, in vista doet hij dit echter niet, en als je de lightscribe api van www.lightscribe.com probeert te downen zegt hij invallid O.S.

weet iemand of er nog support voor komt, ik verwacht/hoop dat dit slechts een kwestie van tijd is voordat dit goed gaat werken, of heb ik het dan mis?

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Nou na het doorlezen van dit topic, en het feit dat ik toch een herinstall van XP nodig had, heb ik maar besloten om in een tussenfase (pc niet voor belangrijke dingen nodig) een schone Install van Vista te doen. Heb de laatste build erop geknald, 5456, de 64 bits editie.

Nu vind ik hem nog wel eens wat schokken. (heb 1024 mb ram AMD64 3200+ 6600GT) Is het zo dat de 64 bits versie wat zwaarder is dan de 32 bits editie?

En mijn TVkaart doet het nu niet (zijn geen 64 bits drivers voor) doet deze het wel in de 32bits vista? Met de XP x86 drivers?

Verder vind ik het er allemaal leuk uitzien, mijns inziens een waardige opvolger van XP wat betreft looks etc. Hopen dat Microsoft een vruchtbare testfase mag ondergaan en begin 2007 een goed besturingssysteem af mag leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nou ook vista 5456 geinstalleerd staan (64 bit) en ik moet zegge dat ie erg snel is op mijn pc met amd athlon 64 3000+ | 512 mb pc 3200 pc. ik heb nu alleen nog maar live messenger erop gezet want ik ben bang dat als ik een virusscanner ga installere zoals in de vorige build dat de pc dan traag gaat worde aangezien ik ook maar 512 mb geheuge heb.. verder doet het geluid het niet (Soundblaster Xfi-Xtrememusic) ..moet ik nog ff uitprobere, bij 5384 32bit heb ik hem wel aan de praat gekrege maar tot nu toe is het me hierin nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

zegge
installere
worde
geheuge
uitprobere
gekrege
Je n-toets is defect.

offtopic:
Sorry, maar dit is echt te erg... :X
en ik moet zegge dat ie erg snel is op mijn pc met amd athlon 64 3000+ | 512 mb pc 3200 pc.
Erg snel met maar 512 MB :?
Lijkt me onmogelijk gezien het geheugengebruik van de huidige builds van Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg snel met maar 512 MB :?
Lijkt me onmogelijk gezien het geheugengebruik van de huidige builds van Vista.
ja in de officiele beta 2 was ie ook wel trager dan nu maar ik weet niet hoe het komt.. 85 procent van mijn geheuge is steeds in gebruik volges de pc maar hij gaat egt lekker snel overal doorheen.. als ik bij control panal dinge aanklik worde ze direct geopend bij msn doet ie alles lekker snel en internet start nu veel sneller op dan eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Je moet maar zo zien T, 'snel' is een objectief begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Bar-Le-Duc schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 01:54:
Je moet maar zo zien T, 'snel' is een objectief begrip.
Je bedoelt waarschijnlijk 'subjectief'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Gast het was kwart voor 2 ;-)

Anyway, iemand ervaring met zowel de 64bits editie als de 32bits editie? Is het net als bij XP zo dat de 64bits editie nog wel eens wat 'zwaarder' aanvoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook het probleem dat de "My React" page op tweakers maar half zichtbaar wordt ?

Voor de rest een goede vervanger voor XP.
Ik blijf deze build zeker gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Laatst online: 20-04 22:01
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:27:
Heeft iemand ook het probleem dat de "My React" page op tweakers maar half zichtbaar wordt ?

Voor de rest een goede vervanger voor XP.
Ik blijf deze build zeker gebruiken
Met de IE in vista (beta 2) heb ik dat ook. Hoewel ik nu wel IE helemaal om zeep heb geholpen op de een of andere manier - IE crashed al als ik hem opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Ik krijg, ingelogd als administrator, de volgende melding.

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/web.c90.jpg

Hoe kan dat? Word een beetje flauw van die uberbeveiliging van Vista

[ Voor 10% gewijzigd door Timo002 op 01-07-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Laatst online: 15:33
Hmmmz, zo te zien is mijn videokaart(9600 se) wat brak van m'n prutspc. Ik had al problemen zodra ik in XP iets met 3D wou doen. Al was het simpel een kubus laten zien, loopt de videokaart vast.

In Vista Aero aangezet, en loopt het na een minuut ook niet zo lekker meer. Beeldscherm gaat op zwart, knippert een keer standby en gaat weer aan. Windows meldt dan dat de R300 driver vastgelopen is en succesvol herstart. Oftewel geen complete lockup maar je kan gewoon verder werken :)

Zonder Aero draait alles prima. Snelheid van de nieuwste build is een stuk beter.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Ik werk nu een paar weken al best intensief met Vista. En een paar dingen vallen me op, ik heb blijkbaar al 416 error reports. Maar ik merk daar verder niets van? Het enige is dat Office 2003 een beetje raar loopt, iedere keer als ik Excel open, dan staat er heel even program not responding en dan gaat ie verder, heel apart. Het loopt verder eigenlijk prima, helemaal geen problemen!

Het valt trouwens wel op, dat als je nu terug gaat naar XP dat alles zo belachelijk blauw is, zoveel kleur. Het doet "au" aan de ogen :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Beetje domme vraag, maar hoe kan ik het ctrl-alt-del gedrag veranderen?

Als ik dat nu doe kom ik in een ander scherm en moet ik daar kiezen dat ik de taskmanager wil zien :/
Ik wil gewoon gelijk een taskmanager zien, zeker als mijn computer enorm traag aan het worden is, dan heb ik geen tijd voor een tussenschermpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

anandus schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:49:
Beetje domme vraag, maar hoe kan ik het ctrl-alt-del gedrag veranderen?

Als ik dat nu doe kom ik in een ander scherm en moet ik daar kiezen dat ik de taskmanager wil zien :/
Ik wil gewoon gelijk een taskmanager zien, zeker als mijn computer enorm traag aan het worden is, dan heb ik geen tijd voor een tussenschermpje :)
In XP krijg ik als ik CTRL+ALT+DEL indruk eerst ook een keuze scherm. In vista is hij alleen anders.
maar probeer CTR+SHFT+ESC eens.....

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DarkSide schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:55:
[...]

In XP krijg ik als ik CTRL+ALT+DEL indruk eerst ook een keuze scherm. In vista is hij alleen anders.
maar probeer CTR+SHFT+ESC eens.....
Ah, dat werkt wel. Even mezelf die nieuwe combo aanleren.
Ik had het in XP niet, maar misschien was dat omdat ik de enig user was op het systeem?

Thanks, anyway :)

Overigens ben ik niet echt te spreken over de search zeg.
Het is nu zo erg dat ik in mijn dualboot naar XP ga om daar maar te gaan zoeken, en dan weer terug naar Vista om te doen wat ik verder wilde doen. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
anandus schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:58:
[...]
Overigens ben ik niet echt te spreken over de search zeg.
Het is nu zo erg dat ik in mijn dualboot naar XP ga om daar maar te gaan zoeken, en dan weer terug naar Vista om te doen wat ik verder wilde doen. Beetje jammer.
Hoezo, wat is er mis mee?

Ik vind het juist wel relaxt. Ik ben zo lui aan het worden dat ik gewoon naar mijn documenten ga, een paar letter in tik en klik klaar. Als ik weer terug naar XP, very unlikely, dan is desktopsearchprog of van MSN of van Google het eerste wat ik installeer :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de windows search gebruik in vista dan heb ik allemaal van die rare tekens in mijn venster, hebben jullie dat ook, of heb ik dat alleen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lo3bas/Capture.JPG

En heb je mischien ook z'n patch voor vista dat je meer connectie kan krijgen, net als de EvID4226Patch voor xp, want volgens mij heeft vista ook maar 10 connecties of heb ik ongelijk en heeft vista dat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 17:08

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:13:
Als ik de windows search gebruik in vista dan heb ik allemaal van die rare tekens in mijn venster, hebben jullie dat ook, of heb ik dat alleen.

[afbeelding]

En heb je mischien ook z'n patch voor vista dat je meer connectie kan krijgen, net als de EvID4226Patch voor xp, want volgens mij heeft vista ook maar 10 connecties of heb ik ongelijk en heeft vista dat wel goed.
Dit probleem heb ik ook. Heb al een bug report gedaan.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu een aantal dagen op build 5456 te werken, werkt allemaal naar behoren. Echter.. processor blijf maar op 100% hangen. Als ik dan kijk in de taskmanager zie ik dat hij met 2 processen bezig is, svchost network en svchost lokal en die nemen alle processor capaciteit in beslag, en dat gaat uren door. Heeft iemand hier ervaring mee ?? Processor is trouwens een AMD 64 3500 en ik gebruik de X86 versie, 2 gb ram en een 6800GT videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon

Radeon

ik draai nu al een weekje op 5456 x86 (zie sig. voor sys spec), en nadat ik het indexen van me hd's had uit gezet werkte het redelijk maar nog niet zo lekker als bij XP. Met newsleecher kon die nog geen eens me Chello Extreme snelheid :/ En Af en toe moet ik een 10 á 20 sec. wachten tot er wat gebeurd. En Battlefield 2 heeft die best wel veel moeite mee, me swap file springt dan van rondt de 700 mb naar de 1,35 GB. en dat met 1 GB intern geheugen. Maar al met al is het een hele vooruit gang al t.o.v. Beta 2. Maar toch ga ik nu weer lekker XP installen en wacht ik wel op Beta 3 of een RC1 weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Radeon op 03-07-2006 16:51 ]

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

[afbeelding]

'k heb daar ook last van :) OOk al bugreport gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat Vista nou eens een tijdje aangekeken en vraag me af wat ze al die jaren nou eigenlijk gedaan hebben daar bij Microsoft.
Vista ziet er leuk uit maar ik ken het meeste al jaren van die ombouwkitjes voor XP :O
Vista Media Center is helemaal een grap, gewoon Mediacenter '2005 in een ander (kleurloos) jasje.
Verders hebben ze alles door elkaar gegooit om maar de indruk te wekken dat er heel wat veranderd is.
En waarom zou je uberhaupt een bugrapport insturen als er al nieuwere versies van het besturingssysteem in omloop zijn?
Ik ben nu al benieuwd wat voor onzin er in de volgende Windows versie wordt ingebouwd, 7.1 surround foutmeldingsgeluidje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Leuk die Media Centre ;)
De eerste wizard goed kunnen doorlopen, daarna koos ik voor de optie om mijn beeldscherm te configureren. Was er een leuk filmpje die je kon kijken. Nou, dat had ik niet moeten doen. Het filmpje was brak (soms werden delen niet gerenderd) en bijna na afloop kreeg ik een mooi blauw scherm waar een dump werd gemaakt :P

Daarna liep hij ook al een paar keer vast.
Schermresolutie wordt ook niet onthouden na een reboot.

Wat ook raar is, dat als ik mijn koptelefoon aangesloten heb, mijn normale boxen een stuk zachter klinken. Ik dacht eerst dat mijn audio niet goed werkte.

Weet iemand hoe/waar ik dat kan rapporteren (mocht het nog nodig zijn).
Als ik dat vergelijk met XP, vindt ik XP een stuk beter.

[edit]geluid bevinding toegevoegd.

[ Voor 15% gewijzigd door SPee op 03-07-2006 17:49 ]

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:25:
Ik heb dat Vista nou eens een tijdje aangekeken en vraag me af wat ze al die jaren nou eigenlijk gedaan hebben daar bij Microsoft.
Vista ziet er leuk uit maar ik ken het meeste al jaren van die ombouwkitjes voor XP :O
Vista Media Center is helemaal een grap, gewoon Mediacenter '2005 in een ander (kleurloos) jasje.
Verders hebben ze alles door elkaar gegooit om maar de indruk te wekken dat er heel wat veranderd is.
En waarom zou je uberhaupt een bugrapport insturen als er al nieuwere versies van het besturingssysteem in omloop zijn?
Ik ben nu al benieuwd wat voor onzin er in de volgende Windows versie wordt ingebouwd, 7.1 surround foutmeldingsgeluidje?
offtopic:
Niet om het een of ander...als je wat te zeuren hebt doe dat dan niet hier :)

Ombouwkitjes voor XP..sure...jij hebt het nu over de graphics..volgens mij is het 'onder de motorkap' toch een stukje belangrijker ;) gelukkig voor ons is dat wel behoorlijk onder handen genomen...

Ehh...volgens mij is build 5456 de laatste build ;) of is er afgelopen week weer een nieuwere build uitgekomen...?

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 03-07-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 19:58
Wel vervelend dat het gebruik van Aero nog steeds elke keer artifacts oplevert :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de windows search gebruik in vista dan heb ik allemaal van die rare tekens in mijn venster, hebben jullie dat ook, of heb ik dat alleen..
Gewoon even de release notes door lezen in de newsgroups...
Pseudo Localized Text Present

Parts of the OS contain Pseudo-localized text, or non-english characters placed together to approximate English words. (Text that looks similar to the following: “Щĭηđбш§ Мèðìα Þĺäÿёя”) This is used internally, is known and being addressed in future builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
zijn er nou echt zoveel mensen die de beta als primair os gebruiken :/ . Vind het een goed os dat vista, maar heb gewoon lekker een dual boot. Vooral met games snel weer naar xp booten want onder vista loopt t voor geen meter...Of ben ik nou de enigste die zo denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:22:
zijn er nou echt zoveel mensen die de beta als primair os gebruiken :/ . Vind het een goed os dat vista, maar heb gewoon lekker een dual boot. Vooral met games snel weer naar xp booten want onder vista loopt t voor geen meter...Of ben ik nou de enigste die zo denkt...
Ben ik met je eens, ik heb ook XP erop staan.
XP is veel betrouwbaarder nog, maar dat vind ik niet gek en klaag er ook niet over.
Explorer.exe loopt hier te vaak vast.

SLI wordt nog niet ondersteund door Vista.
Dus ik heb 1 GeForce 6600GT kaartje waar je bij de nieuwste games ook al niet meer vrolijk van wordt.

Vista loopt erg goed bij mij, maar net niet goed genoeg om XP te laten vallen.

Ik wacht tot de final release en kijk naar een hardware upgrade.
Iets als een dualcore CPU en wat meer memory.

Maar ik vind het zeker de moeite waard om het te installeren en ga van vele features gebruik maken in Vista.
Iets als HDD encryptie vind ik interessant, mn laptoppie is ook encrypted.
Jammer dat WinFX een tijd van de baan is, ik had daar ook graag de voordelen/nadelen van ondervonden.

Het grafische gedeelte vind ik niet belangrijk, XP ziet er goed genoeg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Het grootste probleem van Vista is dat de belangrijkste veranderingen onder de motorkap zitten. Deze zouden het OS veiliger en betrouwbaarder dan XP moeten maken. Het nadeel daarvan is dat je daar als eindgebruiker niet direct zo heel veel van merkt.
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:36:
Jammer dat WinFX een tijd van de baan is, ik had daar ook graag de voordelen/nadelen van ondervonden.
WinFX zit volgens mij gewoon in alle huidige(en toekomstige) builds van Vista?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Artifacts zijn ook opgelost door het installeren van de AGP-driver van sis.com. Geluidsproblemen ook door gewoon via de device manager "Update Driver" te kiezen en vervolgens te laten zoeken in de map van XP-drivers. Op die manier installeert hij toch oudere drivers.

Werkt prima dat Vista, alleen de sidebar zorgt voor permanent 10% CPU-gebruik. Enige probleem verder is dat de TV-out functionaliteit van de nVidia-drivers nergens terug te vinden is als je de Vista-drivers installeert. Nu moet ik steeds terug naar XP om via TV-out een filmpje te kunnen kijken. Of ik moet zwart-wit beeld met af en toe een beetje kleur leuk vinden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:20:
Mensen hier ook steeds problemen met de SoundMax geluidsdrivers? Het werkt erg slecht in Vista, en XP-drivers pakt 'ie niet :'(.
Ik heb ook soundmax (onboard / asus) en bij mij werken ze wel maar alleen maar de twee voorste speakers, achterste speakers doen het niet, maar ik heb dus ook een soundblaster live 5.1 kaartje en daar heb ik het zelfde probleem mee alleen maar de twee voorste, maar ik ga er vanuit dat dat na een tijdje wel opgelost wordt.
Om mischien te helpen, daar zijn namelijk de bugrapports voor, en er is nog geen nieuwere versie in omloop zover ik weet, en ook al was die er wel, dan is het nog niet gezegt dat het daar in opgelost is.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
Ik heb de grootste moeite voor via een networkshare bestanden erop te krijgen...

ben ik de enigste? het duurt immens lang vgl met windows xp ..

Situatie:
windows vista map gedeeld .. Kopieren plakken naar die map (shares staan goed)

Heb dus Vista map genetworked (dus een 'hd' van gemaakt) maar als ik wil kopieren plakken weigert hij koppig... Heb toen maar ftp server geinstalleerd werkte het wel, niet helemaal schoon maar toch.

heeft iemand al geprobeerd van vista een VPN server te maken?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Icekiller2k6 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:07:
Ik heb de grootste moeite voor via een networkshare bestanden erop te krijgen...

ben ik de enigste? het duurt immens lang vgl met windows xp ..

Situatie:
windows vista map gedeeld .. Kopieren plakken naar die map (shares staan goed)

Heb dus Vista map genetworked (dus een 'hd' van gemaakt) maar als ik wil kopieren plakken weigert hij koppig... Heb toen maar ftp server geinstalleerd werkte het wel, niet helemaal schoon maar toch.

heeft iemand al geprobeerd van vista een VPN server te maken?
Hmm dit ging bij mij erg snel zelfs, ook netwerkschijven openen waar meer als 1000 mappen instaan ging erg vlot.
Zit wel in een domein, weet niet of dat misschien nog iets uit maakt in hoe Vista met de beveiliging om gaat.

Verder heb ik alleen een probleem met 5456 dat Vista compleet crasht als ik naar video.google.com ga en een filmpje wil afspelen, dit probleem had ik in betá 2 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:15:
WinFX zit volgens mij gewoon in alle huidige(en toekomstige) builds van Vista?
...we have decided to rename WinFX to the .NET Framework 3.0.
The .NET Framework 3.0 will still ship with Windows Vista, and will be available down-level for Windows XP and Windows Server 2003 as planned.
download : .NET Framework 3.0 June 2006 CTP
source : Somasegar's WebLog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 11:54
Weet iemand of je op dit moment nog aan een key kan komen voor public beta2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
OCTiMod schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:54:
Weet iemand of je op dit moment nog aan een key kan komen voor public beta2?
niet meer, je moes je opvoorhand hebben ingeschreven

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Compatibility-mode is vrij geniaal. Op die manier de Logitech Mouseware-drivers geïnstalleerd, werkt nog ook.

Dus, alles wat niet werkt in de compatibility-mode installeren :P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Vista beta2 gisteren geinstalleerd,... DVD-'tje die in het zomernummer van PC-Magazine zit hier in Belgie,... mooi met opbergdoosje,.. alles erop en eraan, tot zover nice :)

Installatie duurde wel heel lang,.. wat ik te zien kreeg was dan ook veelbelovend na al dat lange wachten maar ....
ik heb een ASRock SLI32 Sata2 mobo en ik vind nergens chipset-drivers om mijn LAN en andere dingen mee aan de praat te krijgen.
In het PC-Magazine boekje staat dat ik mijn versie moet activeren binnen de 14 dagen anders stopt ie met werken,... probleem dus al je het internet niet opgeraakt 8)7

Kan er me iemand helpen :?

edit:
op mijn ASRock sonden er blijkbaar 64-bit drivers die werkten,.. dat is dus toch al in orde :)
Internet --> OK

Nu nog geschikte drivers voor mijn 7900GT vinden want mijn desktop in Vista floept steeds na herstart terug naar 800x600 |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:39:
Nu nog geschikte drivers voor mijn 7900GT vinden want mijn desktop in Vista floept steeds na herstart terug naar 800x600 |:(
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_88.61.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx. maar het wil toch niet echt lukken |:(
Op het eerste zicht worden de drivers mooi geinstalleerd,.. het bureaublad wordt mooi zelf herconfigureerd maar na heropstart blijft mijn monitor zwart.
Hij krijgt gewoon geen videosignaal meer.
Zo was het de vorige maal ook toen ik de video-drivers wou installeren,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb vista eindelijk aan de praat gekregen door vanuit windows XP te installeren ipv. te booten vanaf de DVD (ik kreeg aldoor een error met winload.exe). Ik heb vooralsnog alleen twee vraagjes die ik niet in dit topic kan terugvinden:

- Waar worden de programmadata zoals die van firefox opgeslagen? Ik wil mijn firefox-bookmarks etc. uit mn XP installatie kopieren naar de map van Vista. Onder XP was dit altijd in /Documents and settings/username/application data/Firefox. Onder Vista heet deze map volgens mij /Users/username/Appdata/bladiebla/Firefox/profiles etc..., maar als ik mn bestanden daarnaartoe kopieer dan zie ik het nog niet terug in FF. Iemand een idee in welke map ik moet wezen?

- Ik ondervind soms een wat haperende muiscursor tijdens read/write-acties van de harddisk. Ik heb een s-ata harddisk op de geintergreerde VIA-chipset van mijn moederbord, met de standaard drivers van Vista. Is het nog nodig om die drivers te updaten met drivers van Via zelf?? Bestaan deze uberhaupt, want ik kan ze op hun site niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 11:30

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Tachyon schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:26:
[...]

Even mezelf quoten... :+

Ik heb nu ook 5456 geinstalleerd en de performancetool geeft nu dit:

[afbeelding]

Jeuj! Een gratis upgrade naar een 4! :+

Is build 5456 nu gewoon sneller of is de performancetool geupdate :?
Ze hebben met Intel gebabbeld (stond laatst op de frontpage), de onboard video van de 915 chipsets is nu ook Vista certified (alles wat directX 9 compliant is zelfs), denk dat ze door deze aanpassingen (P4 processor punt erbij en video ook een puntje extra) meer mensen direct op Vista willen krijgen.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Palomar schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:14:
Ik heb vista eindelijk aan de praat gekregen door vanuit windows XP te installeren ipv. te booten vanaf de DVD (ik kreeg aldoor een error met winload.exe). Ik heb vooralsnog alleen twee vraagjes die ik niet in dit topic kan terugvinden:

- Waar worden de programmadata zoals die van firefox opgeslagen? Ik wil mijn firefox-bookmarks etc. uit mn XP installatie kopieren naar de map van Vista. Onder XP was dit altijd in /Documents and settings/username/application data/Firefox. Onder Vista heet deze map volgens mij /Users/username/Appdata/bladiebla/Firefox/profiles etc..., maar als ik mn bestanden daarnaartoe kopieer dan zie ik het nog niet terug in FF. Iemand een idee in welke map ik moet wezen?
Gebruik MozBackup, dan heb je je hele profiel meteen terug :P.
- Ik ondervind soms een wat haperende muiscursor tijdens read/write-acties van de harddisk. Ik heb een s-ata harddisk op de geintergreerde VIA-chipset van mijn moederbord, met de standaard drivers van Vista. Is het nog nodig om die drivers te updaten met drivers van Via zelf?? Bestaan deze uberhaupt, want ik kan ze op hun site niet terugvinden.
Ik zou de VIA-drivers proberen te installeren, nam bij mij een hoop problemen weg door de standaard Vista-drivers niet te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 07-07-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
MarcoC schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:44:
[...]
Gebruik MozBackup, dan heb je je hele profiel meteen terug :P.
Ja maargoed, ik zal dnek ik nog wel meer uit dat mapje willen halen. Ik wil liever weten waar het precies moet worden opgeslagen.
[...]
Ik zou de VIA-drivers proberen te installeren, nam bij mij een hoop problemen weg door de standaard Vista-drivers niet te gebruiken.
Maar dan is het even de vraag of ik gewoon de XP-drivers kan downloaden van viaarena, of dat ik speciale Vista drivers moet gebruiken? Ik kan alleen nergens Vista drivers vinden.

[edit] Heb maar gewoon de XP drivers geinstalleerd en dat ging goed. Voor zover ik kan zien is die haperende muis nu verholpen. Systeem voelt ook wat sneller aan nu :)

[edit 2] Het probleem met de firefox-map is ook al opgelost. Deze is te vinden in /Users/username/AppData/Roaming/ en dan verder.

[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 07-07-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Basdoorn schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:17:
[...]
Ze hebben met Intel gebabbeld (stond laatst op de frontpage), de onboard video van de 915 chipsets is nu ook Vista certified (alles wat directX 9 compliant is zelfs), denk dat ze door deze aanpassingen (P4 processor punt erbij en video ook een puntje extra) meer mensen direct op Vista willen krijgen.
Het was natuurlijk ook belachelijk dat de 950 wel Vista zou ondersteunen en de 900 niet. De 950 is immers alleen maar iets sneller dan de 900, maar heeft geen fundamenteel andere features o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zijn hier ook al mensen die deze Vista Beta als 'hoofd OS' gebruiken? Waarom wel of niet? Ik vind het nl. best goed werken en ik kom eigenlijk geen serieuze bugs tegen. Ik wilde toch binnenkort windows etc. opnieuw installeren, dus ik overweeg om dan gewoon Vista te gaan gebruiken. Of lopen jullie toch nog tegen dingen aan die ik (nog) niet tegen ben gekomen waardoor het is af te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:53

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Palomar schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:06:
Zijn hier ook al mensen die deze Vista Beta als 'hoofd OS' gebruiken? Waarom wel of niet? Ik vind het nl. best goed werken en ik kom eigenlijk geen serieuze bugs tegen. Ik wilde toch binnenkort windows etc. opnieuw installeren, dus ik overweeg om dan gewoon Vista te gaan gebruiken. Of lopen jullie toch nog tegen dingen aan die ik (nog) niet tegen ben gekomen waardoor het is af te raden?
Gebruik het al een paar weken als hoofd OS, heb ook niks ernaast draaien of iets dergelijks. Het werkt eigenlijk prima, paar dingetjes zijn nog wat minder:
  • Codec niet herkennen, hebben of iets dergelijks zorgt in Media Player voor een systeem wat vrij erg vastloopt
  • Sommige spellen kosten wat moeite om draaiend te krijgen, en crashen als er bijv tijdens het spelen zo'n security pop up komt (bijv Eve Online, speel ik windowed, als ik daarnaast iets doe wat toestemming nodig heeft gaat het beeld even op grijs en dat lijkt Eve te nekken.
  • Klein dingetje, maar sommige websites knipperen gigantisch tijdens het laden, niet onoverkomelijk maar wel irritant :P
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• De publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.