[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 3]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.977 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MindedRaptor schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:34:
Hwt mooiste van Vista momenteel vind ik dat mijn el cheapo BT stick het out of the box doet. Gewoon pairen en bestanden versturen zonder thrdprt software of drivers.. Perfect
Dat kan sinds SP2 toch ook met XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:17:
[...]

Nou hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16
Installatie verliep probleemloos op m'n 1.7 GHz, 1.3 GB, Radeon 9700, Centrino laptop van de Aldi.
Twee drivers werden niet meteen geinstalleerd (X10 afstandbediening, Card reader), maar na een bezoekje aan Windows Update werden ook hiervan de juiste drivers geinstalleerd.

Loopt lekker soepel en all werkt, inclusief Aero + glass.

Enige probleem dat ik tot nu toe ben tegengekomen is het volgende: Plots werd m'n draadloze verbinding verbroken en toen ging de zaak in de fout. Naast de verbinding die ik al had, werden een stuk of drie nieuwe netwerken aangemaakt. Die kan ik niet verwijderen. Vista wilde dit voorval netjes melden aan MS, maar dat lukt niet omdat de verbinding niet werkte. Na een herstart werkte de originele verbinding weer, maar de extra netwerken / verbindingen zijn niet te verwijderen. Ga maar weer eens googlen.

Overall indruk tot nu toe heel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schreef al dat ik het loginscherm van Vista niet zo geweldig vindt. Maar ik heb inmiddels ook ontdekt dat als je je account lockt (windows+L) en vervolgens wilt inloggen met een andere account je 2 keer op "switch user" moet klikken. |:( Dat moet toch echt anders kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
Grr, ik word schijtziek van dat resolutiegespring. Tijdens het opstarten gaat mijn scherm zeker 5x aan en uit en verspringt Vista ongeveer 3x van resolutie. Daarnaast werkt het geluid maar heel soms. Erg irritant :(.

XP voelt wel ineens 5x sneller aan :P.

[ Voor 9% gewijzigd door MarcoC op 22-06-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:15
Heb een weekje geleden vista beta2 is geïnstalleerd, het uiterlijk kon me zeker bekoren, maar hoewel mijn pc ruim voldeed aan de 'normale' systeemvereisten vond ik vista toch wel rete traag..

Heb daarom maar besloten om winxp terug te runnen en te wachten op de definitieve versie.

Qua comptabiliteit mag je zeker niet klagen, alles werd direct herkent en dat werkte natuurlijk prima. Alsook vind ik de menu & venster structuur vernieuwend en hieraan moet ik persoonlijk wennen.

maar toch wacht ik nog ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:54:
Setpoint werkt hier goed behalve helaas het volume :/ balkje werkt wel maar volume verandert niet 8)7
Als de pc in standby is geweest dan werkt het hier ineens wel. :/ Het volume gaat dan wel in iets te grote stappen ipv blokje voor blokje.
shello schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 06:03:
Heb een weekje geleden vista beta2 is geïnstalleerd, het uiterlijk kon me zeker bekoren, maar hoewel mijn pc ruim voldeed aan de 'normale' systeemvereisten vond ik vista toch wel rete traag.
Het enige dat trager is aan Vista is de opstarttijd. Als eenmaal alles is geladen draait de pc praktisch net zo vlot als met XP. Daarbij werkt de sleepfunctie van Vista erg fijn (niet hibernate maar S3 standby). De pc gaat dan praktisch helemaal uit maar na inschakelen staat de desktop binnen een paar tellen weer op je scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47
Hmm, ik kan bestanden met negatieve grootte verplaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b55ffbb5d7b3da777845e080844cc744/full.jpg

Moven tussen twee partities gaat voor mijn gevoel nog niet altijd goed, af en toe worden de bestanden gekopieerd in plaats van verplaatst, en het gaat bijzonder traag (zie plaatje). Kopieeren gaat wel op de volle snelheid.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Nog een ander heel irritant probleem, je kunt dus maar één keer je iPod syncen, daarna gaan ze een spelletje spelen waardoor je iPod niet meer herkent wordt. Dus ik ben bang dat Vista uiteindelijk weer naar partitie 2 gaat en XP weer terug op 1.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

MarcoC schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 01:04:
Grr, ik word schijtziek van dat resolutiegespring. Tijdens het opstarten gaat mijn scherm zeker 5x aan en uit en verspringt Vista ongeveer 3x van resolutie. Daarnaast werkt het geluid maar heel soms. Erg irritant :(.

XP voelt wel ineens 5x sneller aan :P.
Hehe, ik dacht dat Vista bij mij redelijk vlot werkte, maar als je na een tijdje terug switched naar XP lijkt het net of je een dikke boost hebt gekregen :Y)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Nog een leuke screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2ec0ebed029ef39d862d5fd33a3af86a/full.jpg

Die resource manager is behoorlijk goed, je kunt direct veel info zien zonder zelf allerlei counters aan te maken.

Nog maar ééntje dan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a988c642ffb2455b518e76fdb41b7362/full.jpg

Ook handig voor de gemiddelde gebruiker. :P

[ Voor 26% gewijzigd door SysRq op 22-06-2006 10:52 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
SysRq schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 09:22:
Hmm, ik kan bestanden met negatieve grootte verplaatsen:

[afbeelding]

Moven tussen twee partities gaat voor mijn gevoel nog niet altijd goed, af en toe worden de bestanden gekopieerd in plaats van verplaatst, en het gaat bijzonder traag (zie plaatje). Kopieeren gaat wel op de volle snelheid.
Dat viel mij ook op. Bestanden verplaatsen/verwijderen duurt ERG lang. Ik had een Windows.000 mapje staan op de partitie waar ik Vista op geinstalleerd heb (windows.000=mapje met oude vista build). Het verwijderen hiervan duurde volgens Windows zelf 2 uur :( hehe ik ben maar ff koffie gaan drinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Zijn er mensen die een aanmerkelijke verschil in de snelheid van het internet ondervinden ?

Ik haal namelijk met mijn XP 280kbsec down, terwijl Vista niet boven de 40 uitkomt.. het betreft een Nvidia Network Controller, enige oplossingen ?

Verder ben ik erg tevreden... misschien interessant voor anderen, ook last van een super trage aero interface? icm een nvidia (6800gt) kaart, probeer dan maar eens een opengl applicatie te draaien en vervolgens te navigeren door Vista, bug weg.. Google Earth voldoet voor mij

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vista draait hier heerlijk alleen heb ik het grote probleem dat ik niet normaal kan internetten. In ons studentenhuis moet onder XP de MTU veranderd worden van 1500 naar 1476. Anders is het overgrote deel van het internet niet te bereiken incl de MS sites.

Mijn beta testen is daarmee natuurlijk afgelopen als ik niet normaal kan internetten. Kan daardoor ook mijn installatie niet activeren. Het handmatig toevoegen van de MTU string in het register helpt niet en Google geeft geen antwoorden.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
knights16 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:24:
Zijn er mensen die een aanmerkelijke verschil in de snelheid van het internet ondervinden ?

Ik haal namelijk met mijn XP 280kbsec down, terwijl Vista niet boven de 40 uitkomt.. het betreft een Nvidia Network Controller, enige oplossingen ?

Verder ben ik erg tevreden... misschien interessant voor anderen, ook last van een super trage aero interface? icm een nvidia (6800gt) kaart, probeer dan maar eens een opengl applicatie te draaien en vervolgens te navigeren door Vista, bug weg.. Google Earth voldoet voor mij
Ik heb idd wel een verschil in snelheid. Onder Vista haal ik downloads tot 1900KB/sec, onder XP blijft hij hangen rond de 1200KB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDean
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik ben nu ongeveer een weekje met vista aan het werken. Ben even helemaal van xp afgestapt. Het bevalt me tot nu toe prima. Af en toe kom ik wel wat kleine foutjes tegen, maar dat is vast opgelost als het eenmaal af is.

Ik ga zeker overstappen zodra die uit is. Vind het echt heerlijk werken. Het werkt zeker net zo snel als xp op amd 3500, 2gig en geforce 7800 gt.

Het enigste grote probleem is dat mijn pc helemaal vastloopt als ik hem uit de slaapstand haal. Heeft iemand anders dit gehad en kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MrDean schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:44:
Het enigste grote probleem is dat mijn pc helemaal vastloopt als ik hem uit de slaapstand haal. Heeft iemand anders dit gehad en kunnen oplossen?
Ik heb dat helaas ook.
volgens mij, maar pin me er niet op vast, was de videokaardriver op z'n bek gegaan. iirc.

Maar kan je het niet zien wat er vastloopt (in de reliability monitor ofzo?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDean
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11-2023
anandus schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:53:
[...]
Ik heb dat helaas ook.
volgens mij, maar pin me er niet op vast, was de videokaardriver op z'n bek gegaan. iirc.

Maar kan je het niet zien wat er vastloopt (in de reliability monitor ofzo?)
Na een beetje speuren in de control panel lijkt de fout inderdaad in de drivers te zitten. Het ligt waarschijnlijk aan de nvidia of de usb drivers. Voor zover ik weet heb ik gewoon de nieuwste nvidia driver geinstalleerd, dus zou het aan de usb drivers moeten lichen. Dit lijkt me dan ook weer vreemd aangezien ik nu gewoon de standaard vista drivers gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een uurtje nu Vista draaien, na gisteravond heel de avond klooien erachter te komen dat hij niet met SLI wil installeren. Draait goed allemaal alleen kan ik nergens Glass of Aero instellen, gaan we maar even naar op zoek. Verder ziet het er allemaal gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MrDean schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:44:
had ik ook idd, in mijn geval bleek het idd de videodrivers te zijn. heb je toevallig twee kaarten in je systeem zitten? nadat ik mn 6600GT eruit haalde en alleen de 7800GT er nog in had zitten draaide alles opeens als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC komt hier goed uit de slaapstand (S3) maar 1 keer deed de cardreader het niet meer. Verder heb ik een paar keer een vastloper gehad na een switch naar een andere user. De pc bleef hangen tijdens het opkomen van de desktop. Dit is inmiddels een poosje niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik gebruik nu vista ongeveer een week...

en er is 1 ding waar ik me redelijk aan stoor: ik zit te internetten... klik een link aan oid en dan krijg ik de melding "je hebt geen verbinding, wat wil je offline werken of nog een keer proberen" (zoiets) als ik dan op "try again" klik werkt het gewoon, want er is niets met mijn verbinding aan de hand. Er is ook geen touw aan vast te knopen soms internet ik een hele tijd zonder problemen en dan ineens krijg ik die melding een paar keer achter elkaar.

en dit gebeurt meerdere keren per avond... en op een gegeven moment begint het best wel te irriteren :(

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 23-06-2006 08:20 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik weet niet wat je voor een PC moet hebben om een redelijke score te krijgen maar ik vind het nogal aan de lage kant :D Terwijl het toch een redelijke pc is.

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/6131/perfomancevista9xl.png

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
tja, volgens mij zou je een 5 hebben als je je primaire partitie groter had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
lol ... Dat had ik nou net niet over voor een Beta.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 21:17:
[...]

Ja en nee, out of the box doet ie, maar geen meerdere files achtermekaar. Dus als ik vanaf foon 5 files na pc stuur stopt ie als 1e klaar is. Mét bijbehorende drivercd doet ie wél meerdere files achter mekaar.

Afgezien van dat maakt de standaard xp sp2 driver geen verschil hier

mischien domme vraag maar wat zou er gebeuren als ik vista (evt met vmware) installeer op een p3 350@500mhz (kan nog naar 600) 512MB SDRAM 40GB HD (de 2e dan he, 1e is ma 8,4GB), tekram p6b40-a4x mobootje (440BX chipsetje) en een xfx geforce fx5200??
Zou vista (hoe langzaam dan ook) gaan lopen? (zal volgende week als ik tijd heb wel es ff proberen :P )

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 23-06-2006 10:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
bartgrefte schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:03:
mischien domme vraag maar wat zou er gebeuren als ik vista (evt met vmware) installeer op een p3 350@500mhz (kan nog naar 600) 512MB SDRAM 40GB HD (de 2e dan he, 1e is ma 8,4GB), tekram p6b40-a4x mobootje (440BX chipsetje) en een xfx geforce fx5200??
Zou vista (hoe langzaam dan ook) gaan lopen? (zal volgende week als ik tijd heb wel es ff proberen :P )
Het zal waarschijnlijk wel gaan werken, alleen de aero-interface zal uitgeschakeld zijn. Verder zal het niet erg vooruit te branden zijn denk ik. Ik heb eigenlijk geen idee of de Vista hardware eisen hard in de installatieprogrammatuur staan. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 16:19
Tranzy schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:55:
Ik weet niet wat je voor een PC moet hebben om een redelijke score te krijgen maar ik vind het nogal aan de lage kant :D Terwijl het toch een redelijke pc is.

[afbeelding]
Dit moet je gewoon allemaal met een korreltje zout nemen, Vista is toekomstgericht ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SysRq schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:14:
[...]

Het zal waarschijnlijk wel gaan werken, alleen de aero-interface zal uitgeschakeld zijn. Verder zal het niet erg vooruit te branden zijn denk ik. Ik heb eigenlijk geen idee of de Vista hardware eisen hard in de installatieprogrammatuur staan. :)
Volgens mij gaat het inderdaad wel lukken, mits het wíl installeren.
Wat mij vooral opvalt in het verschil tussen XP en Vista is het geheugengebruik, qua benodigde processor-kracht heb ik nog niet echt verschillen gezien, maarja, ik heb een 2,4Ghz P4, en da's wel wat anders dan 500Mhz.

* anandus zegt: Probeer het! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

anandus schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:18:
[...]

Volgens mij gaat het inderdaad wel lukken, mits het wíl installeren.
Wat mij vooral opvalt in het verschil tussen XP en Vista is het geheugengebruik, qua benodigde processor-kracht heb ik nog niet echt verschillen gezien, maarja, ik heb een 2,4Ghz P4, en da's wel wat anders dan 500Mhz.

* anandus zegt: Probeer het! :D
ik hou jullie op de hoogte, zal alleen van weekend nog niet gebeuren daar ik bij me pa zit. En moet me nog ff verdiepen in vmware (is 1e keer) maar heb al paar pdfjes daarvan met uitleg. Van hoe je een virtuele pc aan moet maken en een guest os moet draaien

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Tranzy schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:55:

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jorrithuisman/GoT/mrj_vistax64.JPG

Ik krijg een 3 van Vista x64 :'(

Wel apart dat mijn 6800ultra AGP videokaart dezelfde score (5.9) krijgt als Tranzy's 7800GTX? Blijkbaar maakt alles boven de 6-serie geforce niet meer uit voor Aero...

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:18:
Ik heb een 2,4Ghz P4, en da's wel wat anders dan 500Mhz.
Dat zijn natuurlijk wel Netburst-Ghz'en ;). Haal er maar een GHz af ongeveer, en dan is het 'nog maar' 3 keer zo snel. Een Pentium3 500 is vast snel genoeg. Ik zie niet waarom Vista veel meer van de cpu zou vragen dan XP...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier ook zo'n lage rating:

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/5484/rating7ab.th.jpg

microsoft vind 2 gieg aan geheugen blijkbaar te weinig :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Die ratings lijken mij nu wel duidelijk. Bij een nieuw OS ga je niet hetgeen wat momenteel als snel bestempeld ook gelijk als snel bestempelen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nibbz schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:28:
Wat ik me afvraag is hoeveel de GUI gaat veranderen in de Final

Zie hier een screenshot van Windows XP nog in een beta stadium
[afbeelding]

Zal vista ook nog veel veranderen?
:| Hoe hebben ze dat ooit zo flink weten te verpesten :?

Als ze nou dat thema naar de final hadden doorgevoerd dan zou ik de themes service mooi aanhouden !!

* nero355 vindt het wel iets BlackBox/FluxBox hebben :>

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:53:
ik heb hier ook zo'n lage rating:

[afbeelding]

microsoft vind 2 gieg aan geheugen blijkbaar te weinig :s
hmm, waarom is jouw 2GB minder waard dan de mijne?
Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/4262/untitled6wj1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij: CPU 3.2, RAM 4.0,HDD 3.9,GPU 5.9, GMEM 5.2 = total performance rating een miezerige 3 8)7

Als dit al de betafouten zijn dan mag ik hopen dat ze met de kernel wat zorgvuldiger zijn omgesprongen. Na 5 minuten gamen klapt Vista terug naar het bureaublad en in XP heb ik nergens last van. Beta :r ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:08:
Bij mij: CPU 3.2, RAM 4.0,HDD 3.9,GPU 5.9, GMEM 5.2 = total performance rating een miezerige 3 8)7

Als dit al de betafouten zijn dan mag ik hopen dat ze met de kernel wat zorgvuldiger zijn omgesprongen. Na 5 minuten gamen klapt Vista terug naar het bureaublad en in XP heb ik nergens last van. Beta :r ??
Dit heeft met de videodrivers te maken, niet met vista zelf. Bij rotte drivers onder XP kirjg je hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Er klopt inderdaad vrij weinig van die performance tool vind ik. Ik krijg dit:

Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/performance_vista.png

Waarom krijg ik bv zo'n lage score voor de 256MB van mijn 6800GT :?
De score van mijn harddisk en RAM zijn dan weer aan de hoge kant; een partitietje van 10GB met 600MB vrij levert toch nog bijna een 5 op :?

En mijn 1GB geheugen is weer hoger dan mensen met 2GB...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
het zal ook wel op basis van wat benchmarks zijn, die waarschijnlijk ook nog eens afhankelijk zijn van de load die je op dat moment toevallig hebt....
Eigenlijk is die "3" nog niet eens zo slecht op mijn 3 jaar oude systeempje.....

[ Voor 23% gewijzigd door StanTheMan op 23-06-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 23:07
Ben vandaag overgestapt van een 6800GT AGP naar een 7900GT PCI-express. (heb op m'n moederbord beide slots namelijk)

Ik kan goed merken dat Vista baat heeft bij een PCI-e videokaart, grafisch is Vista een stuk uitgebreider en vloeiender geworden.

Denk dat veel mensen met AGP systemen hier niet snel zullen achterkomen, maar om de grafische interface van Vista volledig te benutten is PCI-e een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Laatst online: 22:11
Maikel205 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 01:23:
Ben vandaag overgestapt van een 6800GT AGP naar een 7900GT PCI-express. (heb op m'n moederbord beide slots namelijk)

Ik kan goed merken dat Vista baat heeft bij een PCI-e videokaart, grafisch is Vista een stuk uitgebreider en vloeiender geworden.

Denk dat veel mensen met AGP systemen hier niet snel zullen achterkomen, maar om de grafische interface van Vista volledig te benutten is PCI-e een must.
Ik kan het niet vergelijken maar het draait geweldig op mn pci-e laptop en zeer erg kleaute op mijn pci-e desktop, maar dat ligt aan de nvidia drivers... (OpenGL bug :/ met een workaround gaat het wel goed maar als ik patience of iets dergelijks opstart is het weer raak 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Dat is erg vreemd. Ok, Aero mag dan op je videokaart draaien, maar de bandbreedte die daar voor nodig is zou toch in het niet moeten vallen tov de maximale bandbreedte van AGP? :?

Als Vista daadwerkelijk PCI-e nodig zou hebben om fatsoenlijk te kunnen draaien is het nog vele malen inefficienter dan ik al dacht. Dat of Microsoft speelt onder één hoedje met hardwarefabrikanten om PCI-e te pushen...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Jah en een 6800 of een 7800... dat verschilt toch wel. heb zo'n vermoeden dat het aan de prestaties in het algemeen van de videokaarten ligt, maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glass draait hier op een 7600GS anders ook vloeiend, en dat komt qua prestaties al aardig in de buurt van een 6800. Is wel PCI-E...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Vertel eens wat er bijgekomen is dan? Volgens mij draait Vista net zo goed op mijn Ati X600. :) Voor zover ik kan zien staan alle optie gewoon aan, en alles draait vloeiend.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

From: "******** [MS]" <********@microsoft.com>
Subject: More info on 5456
Date: Sat, 24 Jun 2006 00:45:11 -0700
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.5456.5
X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.5456.5
Newsgroups: microsoft.beta.longhorn.beta_program

Barring any unforeseen problems we plan to make build 5456 of Windows Vista available Saturday before noon, pacific time.

Many, many of the things you’ve reported in Beta 2 have been fixed. While we believe this build to be generally better than beta 2, it is an interim build and has not been through a rigorous test pass. Keeping that in mind we would like you to try it out, move off of Beta 2 and begin filing bugs against 5456.

In addition to the many bug fixes you’ll find:

List View is back! Thanks to your feedback on this the shell team has added back this popular feature.

We no longer change the system clock when you set your timezone. We have removed this feature.

UAC behavior has changed a bit. You’ll find deleting things off the desktop to work much easier now for starters.

The images posted first will be for x86 and x64 English. Home Basic, Home Premium, Business and Ultimate are all in the image and can be installed with the appropriate product key. You will not need a new key for this build. Existing beta 2 keys will work.

The Windows Driver Kit, Software Development Kit in addition to German and Japanese language versions of Vista are planned to follow shortly.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WinFS is dood - ik kan er persoonlijk niet rouwig om zijn, alles in een database laag stoppen die dan weer op een filesystem draait heb ik niet echt een 'goede' aanpak gevonden. Aan de andere kant is het wel jammer, het had namelijk wel interessant kunnen zijn om te zien wat er mee gebeuren kon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:58:
Barring any unforeseen problems we plan to make build 5456 of Windows Vista available Saturday before noon, pacific time.
Is er al iets bekend waar je dit kunt downloaden, ik moet Vista toch opnieuw installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://connect.microsoft...s/Downloads.aspx?SiteID=4 als je in de Technical Beta zit, anders via de mindere legale kanalen. De Beta 2 key schijnt gewoon te werken. Overigens is een upgrade supported vanaf beta 2, maar zitten er wat haken en ogen aan. Clean install is beter.

5456 is live :
http://connect.microsoft....?SiteID=4&DownloadID=2174

Eerste indruk :
De interface van Vista is vlotter dan XP, waar eerst Vista erg traag was is het nu duidelijk sneller dan XP. Op het gebeid van localisatie heeft Microsoft (weer) een paar steken laten vallen, zo is de klok 9 uur vooruit gezet. IE7's region and language staat standaard niet op Nederlands, maar op English. Mijn scrollwheel heeft last van ADHD. myReact wordt niet goed gerenderd. De wallpapers hebben véél ruis. De 'set up your device' functie van 'Windows Mobile Device Center' is 'greyed out'.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend wanneer andere taalpakketten (Nederlands!) worden gereleased? Of blijft het bij Engels, Duits en Japans tot aan de final version?

@FFWD: Klopt het dat je de key van Beta 2 kan gebruiken tijdens installatie?

/edit

Het had leuk geweest wanneer MS nieuwe builds ook beschikbaar maakt voor allen die Vista beta 2 hebben geïnstalleerd maar geen officiële betatester zijn. Uiteindelijk heeft het bedrijf ook wat aan hún error reports gehad...

/edit2

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een pda met Windows Mobile 5 te verbinden? De pda krijgt een ip-adres maar komt niet in de lijst in sync center te staan. De firewall is goed ingesteld, en zelfs als deze is uitgeschakeld werkt het niet.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:45:
Is er al iets bekend wanneer andere taalpakketten (Nederlands!) worden gereleased? Of blijft het bij Engels, Duits en Japans tot aan de final version?
Er is een Nederlandse mini-beta voor Vista, er zijn echter maar een stuk of 10 externe testers.
Ja, ik weet overigens niet of de keys van de Technical Beta verschillen van de Public beta.
/edit

Het had leuk geweest wanneer MS nieuwe builds ook beschikbaar maakt voor allen die Vista beta 2 hebben geïnstalleerd maar geen officiële betatester zijn. Uiteindelijk heeft het bedrijf ook wat aan hún error reports gehad...
Alleen als je Vista als je dagelijks OS gebruikt heeft het zin te upgraden, in augustus (??) kunnen jullie RC1 proberen.
/edit2

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een pda met Windows Mobile 5 te verbinden? De pda krijgt een ip-adres maar komt niet in de lijst in sync center te staan. De firewall is goed ingesteld, en zelfs als deze is uitgeschakeld werkt het niet.
Met build 5456 is het me niet gelukt te synchronizen met een iPAQ rx3715 (Windows Mobile 2003 SE via USB cradle). Misschien moet ik eerst Outlook 2007 even launchen.

@elevator : Maar goed ook, WinFS zou vanaf het begin af aan een blok aan het been van elke Windows versie zijn. Laat ze eerst maar eens goed kijken naar Apple's spotlight en recentere *Nix file systems..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:08:
[...]
Er is een Nederlandse mini-beta voor Vista, er zijn echter maar een stuk of 10 externe testers.
Is er op een of andere manier aan de .mui bestanden te komen? Legaal uiteraard. ;)
[...]
Alleen als je Vista als je dagelijks OS gebruikt heeft het zin te upgraden, in augustus (??) kunnen jullie RC1 proberen.
Velen hier gebruiken Vista dagelijks. Ik denk dat dat voor de meeste downloaders van de public beta wel geldt. Waarom zouden ze die anders downloaden immers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SysRq schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:19:
[...]

Vertel eens wat er bijgekomen is dan? Volgens mij draait Vista net zo goed op mijn Ati X600. :) Voor zover ik kan zien staan alle optie gewoon aan, en alles draait vloeiend.
Ik heb Aero soepel draaiend op een 9800 XT, dus dat met PCI-E lijkt me niet helemaal waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:40:
[...]

Ik heb Aero soepel draaiend op een 9800 XT, dus dat met PCI-E lijkt me niet helemaal waar...
rest van uw specs?

owja

ik heb persoonlijk vista draaien op een oude pc van me:
AMD XP 2000
512 ddr (2700)
4 mbyte video kaart (geen drivers.. standaard VGA)
20G maxtor hd...

Ik moet zeggen.. Het draaid best soepel & is best mooi..

Alles werkte standaard buiten mijn SIL3112 onboard & pci..
maar was te verwachten... Aeroglass gaat natuurlijk niet met een 4mbyte kaartje..
Het is wel mooi moet ik zeggen het was ff wennen maar na een uurtje werkte het vanzelfsprekend..
Die notes vind ik persoonlijk superhandig...
onboard ethernet etc ging ook zonder drivers te installeren (Gigabyte 7vaxp ultra is het moederbord notabene)

[ Voor 58% gewijzigd door Icekiller2k6 op 25-06-2006 02:21 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik ben op connnect.microsoft.com bij zo'n 10 connections aangemeld, kan daar producten downloaden en heb een aantal maal feedback verstuurd. Ik zit echter niet bij de Windows Vista Technical Beta connection, wat ik jammer vind. Ik zal graag Vista op diverse PC's willen testen en feedback versturen.

Heb jij, of anderen, een idee hoe ik in de Windows Vista Technical Beta terecht kan komen? Ik heb sinds ik ongeveer een half jaar geleden Microsoft Connect member geworden ben, vrijwel dagelijks gekeken of een Windows Vista beta testing beschikbaar kwam, maar nooit wat gezien. Weten jullie of ik simpel te laat was, omdat de inschrijving al begin 2005 (of zelfs 2004) was? Of komen er gefaseerd nieuwe betatest plaatsen voor Windows Vista vrij? Of zijn jullie geinvite,en zoja, kunnen jullie een invite sturen? O+
Hoe zijn jullie beta tester geworden voor Windows Vista?

[ Voor 4% gewijzigd door Speed_Sheep op 25-06-2006 03:36 ]

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Heb hier nu net 5456 draaien. Paar dingen die mij opvielen:

- Upgrade duurde erg lang.
- Sound hitches waar ik last van had. Kopieer maar eens een grote file van A naar B terwijl je een muziekje draait.. Onder beta2 begon alles te sputteren. Dit is weg! Nice.
- List view is back!
- Map icoontjes zijn iets aangepast. Persoonlijk zien ze er iets beter uit en ook het weergeven van in de inhoud gaat sneller.
- Nieuwe look voor Security Center.
- Nieuwe icoontjes her en d'r, bijvoorbeeld als er nieuwe hardware wordt geinstalleerd.
- Hij voelt iets sneller aan.
- Anti Aliasing op Flip3d.
- Kan nu screenshots maken zonder dat het er vreemd uitziet (breedbeeld)!

[ Voor 9% gewijzigd door Erhnam op 25-06-2006 11:51 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Erhnam schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:49:
Heb hier nu net 5456 draaien. Paar dingen die mij opvielen:

- Upgrade duurde erg lang.
Je hebt hem over 5384 heengegooid?

Zijn er overigens nog meer nieuwe interim-builds te verwachten tot de RC1, of is dit echt een van de laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speed_Sheep schreef op zondag 25 juni 2006 @ 03:33:
Hoe zijn jullie beta tester geworden voor Windows Vista?
Door gehoor te geven aan een oproep op de Windows Vista weblog van Microsoft Netherlands of door lid te zijn van Windows communities zoals Bink.nu. Zij hebben een e-mail gekregen met een Technical Beta Program Nomination Code. In beide gevallen ben je nu te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
anandus schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:51:
[...]
Zijn er overigens nog meer nieuwe interim-builds te verwachten tot de RC1, of is dit echt een van de laatste?
Op de FP stond dat er maandelijks nieuwe releases uit zouden komen. Dus er komen er zeker nog wel één of twee.
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:45:
Ja
Ja, het werkt hier prima. Gewoon net als met Activesync, je moet alleen wel even de update installeren: "Windows Mobile Device Center". Die haal je gewoon binnen met Windows Update :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

anandus schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:51:
[...]
Je hebt hem over 5384 heengegooid?

Ja, Microsoft wil dat er ook mensen Beta2 -> RC1 gaan testen. Het upgraden van Beta2 naar RC1 behoort dus tot de mogelijkheden. RC1 komt ergens in Augustus. Het is de bedoeling dat er tussen nu (5456) en RC1 nog een a twee builds komen.

- Verder geen nieuw start-up scherm. Starten gaat wat sneller. Over het geheel ben ik positief. Microsoft heeft erg hard gewerkt om dingen goed te verbeteren. Zo is UAP nu ook een stuk aangenamer en ziet er beter uit.

- En nieuwe muiscursors:

Afbeeldingslocatie: http://neosmart.net/gallery/d/902-2/mouse_pointers.png

[ Voor 26% gewijzigd door Erhnam op 25-06-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Erhnam schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:06:
[...]

Ja, Microsoft wil dat er ook mensen Beta2 -> RC1 gaan testen. Het upgraden van Beta2 naar RC1 behoort dus tot de mogelijkheden. RC1 komt ergens in Augustus. Het is de bedoeling dat er tussen nu (5456) en RC1 nog een a twee builds komen.
Ben ik blij dat ik geen downloadlimiet heb :D :P

Ik ga tzt ook even die nieuwe build proberen. Gezien het weer wordt het geen Parkpop, dus kan ik lekker gaan nerden :)
Hey, thanks, die bookmark ik even! :)

edit:
ooooh, new cursors :9

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 25-06-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Flip3D antialiasing ziet er alvast prachtig uit :9
Afbeeldingslocatie: http://www.jcxp.net/forums/uploads/post-1930-1151221744_thumb.jpg
Meer screenshots op http://www.jcxp.net/forums/index.php?showtopic=8158

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:17:
Die Flip3D antialiasing ziet er alvast prachtig uit :9
Oh, nice :)
Al lijkt de onderkant niet ge'AA'd, maar dat kan natuurlijk ook compressie zijn :)
offtopic:
Hey, ik zie dat die site braaf is geworden? Volgens mij waren ze vroeger in een lang verleden 'stout'?

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 25-06-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:19:
[...]
Oh, nice :)
[small]Al lijkt de onderkant niet ge'AA'd, maar dat kan natuurlijk ook jpeg-compressie zijn :)
Dat zou moeilijk kunnen want het is een PNG, maar het ziet alvast stukken beter uit dan in de vorige build :)
Edit: van het JCXP forum:
How do you know it's 2X Anti-aliasing? lol

And I can still see the step-ladder effect .. it should be 4x antialiasing if the graphics card can take it.
Dus hangt de antialisasing factor waarschijnlijk ook af van de grafische kaart.
anandus schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:19:
offtopic:
Hey, ik zie dat die site braaf is geworden? Volgens mij waren ze vroeger in een lang verleden 'stout'?
Geen idee, ik dacht dat er ook ergens een link stond naar de Vista cursors, dus blijkbaar mag dat wel?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 12:47 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:26:
[...]

Dat zou moeilijk kunnen want het is een PNG, maar het ziet alvast stukken beter uit dan in de vorige build :)
Edit: van het JCXP forum:
[...]
Dus hangt de antialisasing factor waarschijnlijk ook af van de grafische kaart.

[...]

Geen idee, ik dacht dat er ook ergens een link stond naar de Vista cursors, dus blijkbaar mag dat wel?
De randen zijn inderdaad nog erg kartelig, maar de content in de schermen zien er al een stuk beter uit. Teksten zijn leesbaar etc.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik zag het bij de updates niet staan. Maar ik kan vanaf vandaag, m'n iPod weer (automatisch) bijwerken. Daarnaast kan ik em nu wel ejecten. Maar dat heeft de iPod zelf helaas nog niet door. Toch hulde voor deze fix.

(Dit is gewoon met Beta 2, build 5384.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Laatst online: 25-11-2021
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:54:
[...]
Door gehoor te geven aan een oproep op de Windows Vista weblog van Microsoft Netherlands of door lid te zijn van Windows communities zoals Bink.nu. Zij hebben een e-mail gekregen met een Technical Beta Program Nomination Code. In beide gevallen ben je nu te laat.
Ik was er al bang voor. Heb toen ook al een blogs.msdn.com blog gezien dat ze nog mensen zochten en je je e-mailadres kon achterlaten, was in dat geval ook een maand te laat ;(
Momenteel zal ik het nog maar met officele MSDN subscriber downloads en op Microsoft seminars uitgereikte DVDs, zoals Technet MSDN Briefings moeten doen...

Mochten jullie ooit nog een Windows Vista, Office 2007 of "Longhorn" Server nomination tegenkomen, post dan graag een verwijzing ernaar in dit forum.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ben ik de enige de het vreemd vind dat een cleane instal van windows vista zomaar even 12.3GB in beslag neemt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
een clean install hier is 10,4GigaByte dus ik weet niet waar je die extra 2 vandaan haalt...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

FezzFest schreef op maandag 26 juni 2006 @ 07:54:
Ben ik de enige de het vreemd vind dat een cleane instal van windows vista zomaar even 12.3GB in beslag neemt :?
Met de huidige schijven? Nee.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
ik heb Windows Vista niet geinstalleerd omdat men hardware niet goed genoeg is;
-768 mb ram
-64mb videokaart (volgende week een ati sapphire x1600 pro 512 mb :9 )
-Celeron (r) 2 Ghz

maar zou ik vista nog redelijk goed kunnen draaien ? :?

en start vista sneller op dan xp ? :*)

greets
doritos >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Laatst online: 26-07 00:34
Bij mij werkt alles perfect, Vista vind drivers voor alles, gaat relatief snel. Ben er tevreden over.

Specs
Athlon 64 3200+ || MSI K8N Neo2 Platinum || 1024 MB RAM Dual Channel || Asus V9999/TD || 400 GB HD (2x SATA WD)

Spijtig dat ik de remote van men Hauppauge TV Kaart niet werkend krijg PVR350
Hij geeft telkens dat hij de IR remote hardware niet kan initialiseren als ik de Xp driver gebruik :(
(moest er iemand een oplossing hebben mag ie me altijd mailen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Laatst online: 22:11
Icekiller2k6 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 08:36:
een clean install hier is 10,4GigaByte dus ik weet niet waar je die extra 2 vandaan haalt...
op mn desktop nam deze bijna 15 GB in en op mijn laptop net iets van 7 GB... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Doritos schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:07:
ik heb Windows Vista niet geinstalleerd omdat men hardware niet goed genoeg is;
-768 mb ram
-64mb videokaart (volgende week een ati sapphire x1600 pro 512 mb :9 )
-Celeron (r) 2 Ghz

maar zou ik vista nog redelijk goed kunnen draaien ? :?

en start vista sneller op dan xp ? :*)
Hoi Doritos :w. Welkom op GoT. Het is in dit topic echt de bedoeling om alleen de ervaringen, tips en trucs, en geruchten uit te wisselen. We willen niet hebben dat je meteen alweer weggestuurd wordt, dus probeer de forumregels na te leven. Dus houd rekening met wat in de FAQ's staat; één van die dingen is dat we elkaar altijd al groeten op GoT, dus je hoeft niet de groeten te doen onder aan je post. Daarnaast is het belangrijk dat je de modbreaks nakomt.

Maar om antwoord te geven op jouw vraag, je PC zal de uiteindelijke versie van Vista prima kunnen draaien al zal de beta nog wat traag zijn. Uit slaapstand (hibernate) zal Vista snel opstarten, maar bij een normale boot zal het langer duren dan XP.

Ik kan nu de bron niet meer terugvinden, maar ik heb gisteren gelezen dat WinFS helemaal geschrapt is :/
For a time, Microsoft had said that WinFS would be released separately of Vista, but on June 23, 2006, Microsoft announced that they decided to integrate some of the developed features into the next versions of ADO.NET and SQL Server, effectively cancelling the WinFS project.
Vista Wiki & http://blogs.msdn.com/winfs/archive/2006/06/23/644706.aspx

[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 26-06-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
ok,daar zal ik de volgende keer rekening mee houden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
imho echt die 12.3GB voor een OS is overdreven. 't Is maar een OS he, ik vraag me af wat voor mikmak er in de 12.3GB zit :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
FezzFest schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:24:
imho echt die 12.3GB voor een OS is overdreven. 't Is maar een OS he, ik vraag me af wat voor mikmak er in de 12.3GB zit :s.
ik vind het wel grappig dat een 'iso' van 3,4 naar 12 G kan gaan.. dat is meer dan het 3 voud...

hell of a compression..

zou iemand is de files van een desktop kunnen vergelijken met die van een laptop (zoals een hierboven ..15vs 7) waar het verschil precies zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FezzFest schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:24:
Sja, je hoeft het niet te installeren ;)
Overigens is het ook nog een beta én het is de Ultimate version.

Vista Home (of hoe de thuisversie ook gaat heten) zal waarschijnlijk iets kleiner zijn, maar met de huidige schijven van honderden Gb's is het niet zo'n probleem, lijkt mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
anandus schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:48:
[...]

Sja, je hoeft het niet te installeren ;)
Overigens is het ook nog een beta én het is de Ultimate version.

Vista Home (of hoe de thuisversie ook gaat heten) zal waarschijnlijk iets kleiner zijn, maar met de huidige schijven van honderden Gb's is het niet zo'n probleem, lijkt mij? :)
naja 100de gigs.. ik was van plan ergens een 36 G raptor te scoren.. maar als windows alleen al 12 Gig inneemt kan ik beter zien voor de grotere Raptor.. (73 was het zeker?)

trouwens, weet iemand of dat vista out of the box Hd's met Flash gaat ondersteunen (heeft op frontpage gestaan). Of is dat enkel voor Laptops bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Icekiller2k6 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:59:
[...]

naja 100de gigs.. ik was van plan ergens een 36 G raptor te scoren.. maar als windows alleen al 12 Gig inneemt kan ik beter zien voor de grotere Raptor.. (73 was het zeker?)

trouwens, weet iemand of dat vista out of the box Hd's met Flash gaat ondersteunen (heeft op frontpage gestaan). Of is dat enkel voor Laptops bedoelt?
Het werkt voor allerlei flash oplossingen, dus niet alleen laptops met speciale harde schijven, maar ook USB sticks, geheugenkaartjes etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 26-06-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend heb ik de Beta 2 op mijn systeem gezet.
De installatie ging goed alleen de RAID controller werd niet herkent (On-boad silicon van Asus A8N-SLI Deluxe)
Geen probleem want ik heb nog een IDE HDD in de kast.

Na de installatie vloog meerdere malen de monitor uit en kwam na 3 of 4 min pas weer op.
Toen ik de drivers van windowsupdate voor nForce 4 geinstalleerd had, liep het OS stabiel.

Ik vind Vista er goed en gelikt uitzien.
Alleen de snelheid met starten en sluiten van apps vind ik te lang.
Opstarten duurd ongeveer 4 minuten bij mij, wat ik ook lang vind.

Mijn config is:

Asus A8N-SLI Deluxe met 3200+ AMD64
1,5 GB memory
2x 6600GT in SLI
2x 250 GB Raid 0
2x 160 GB ATA (geen RAID)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik kan de nieuwe build echt aanraden, mits je er op een nette manier aan kan komen. Hij is stukken sneller en veel stabieler dan Beta2. Met Beta2 had ik veel problemen en heb ik veel bugs gelogged. De meeste zijn hiervan allemaal opgelost. Met de nieuwe build is Microsoft hard op weg een goed product neer te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het laatste build nummer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:12:
Wat is het laatste build nummer ?
Volgens mij 5456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:11:
Ik kan de nieuwe build echt aanraden, mits je er op een nette manier aan kan komen. Hij is stukken sneller en veel stabieler dan Beta2. Met Beta2 had ik veel problemen en heb ik veel bugs gelogged. De meeste zijn hiervan allemaal opgelost. Met de nieuwe build is Microsoft hard op weg een goed product neer te zetten!
Ik ben hem aan het binnenhalen nu. Ik hoor ook op andere forums enorm goede reacties, dat deze build veel sneller is enz. We zullen het zien. En of ik hem nou illigaal of legaal binnenhaal. Hoe meer mensen deze nieuwe testen, des te beter voor windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, ik ga deze proberen te installeren.
Mijn pc reageerd nu nogal langzaam in de Beta 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Heb nu sinds een kleine week Betá 2 draaien, enige storende factor die ik tot nu toe heb is dat als ik inlog (domein) dat het dan bijna 10min. duurt voor ik op me desktop ben.
Als ik in het configuratiescherm kijkt, dan zegt Windows, dat het aan me Audigy drivers ligt.
Verder loopt het OS als een trein. Vind het zeker niet tegenvallen voor een OS en het beloof veel goeds.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik heb nu ook weer iets vaags ontdek...

als ik muziek afspeel via mediaplayer (weet iig niet of het met andere bronnen ook zo is) en ik ga typen (zoals nu dit bericht), dan gaat mijn geluid haperen/stoteren 8)7

echt meeeeeeega irritant :(

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kan iemand wellicht bevestigen dat deze build 5456 nu wel succesvol kan verbinden met de XBOX360 Media Center Extender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

kazuka schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:55:
Kan iemand wellicht bevestigen dat deze build 5456 nu wel succesvol kan verbinden met de XBOX360 Media Center Extender?
Ja, maar dat kon ik met de vorige ook :)

Ik heb net weer een nieuwe build gedownload (via Connect), en die heeft ook geen problemen met de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:01:
[...]

Ja, het werkt hier prima. Gewoon net als met Activesync, je moet alleen wel even de update installeren: "Windows Mobile Device Center". Die haal je gewoon binnen met Windows Update :).
Die update heb ik binnengehaald. Ik hoopte al dat daarmee het probleem was opgelost, maar nog steeds verschijnt de pda niet in de lijst. Maar met de nieuwe build is er een nieuwe ronde met nieuwe kansen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PWM schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:57:
[...]

Ik heb net weer een nieuwe build gedownload (via Connect), en die heeft ook geen problemen met de 360.
Da's mooi! Vanavond meteen even proberen en kijken of Transcode360 ook wilt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:57:
[...]

Vreemd, volgens de release notes werkt dat in deze build niet. (wel in Beta 2 overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem er op zich wel netjes uitzien.
Alleen het nieuwe startmenu was heel erg wennen.
Hij start met een redelijke snelheid op (ongeveer 2.30min), internet exlporer doet bij mij niets (voorheen wel) en hij vind m'n geluidskaart nog niet zo lief.

amd 2600+
1 gig ram
geforce 5900XT
Asus A7N8X-X (nforce2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:23:
[...]

Vreemd, volgens de release notes werkt dat in deze build niet. (wel in Beta 2 overigens.)
Geen idee, ik heb geen Release Notes bekeken.

Hij werkte in 1 keer, wel met een kabel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Inmiddels even 5456 geïnstalleerd, duurde een ~25 minuten, was erg goed te doen dus. Wat mij meteen al opviel, is dat alles echt stukken beter/sneller loopt dan de vorige beta versie.
Ook is de layout weer iets veranderd, en zijn er handige dingen toegevoegd.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
ik heb windows vista nu een weekje geinstalleerd, maar over XP was ik meer tevreden. dit komt onder meer omdat ie veel langzamer is dan XP, mijn computer is overigens ook al 3 jaar oud.

Mijn PC bevat;
2.60 Ghz
512 MB ram
120 gb

Ik wil vista dus weer verwijderen, maar ik weet niet hoe dit moet. Normaal als ik mijn PC formateer gebruik ik de CD-rom die medion heeft meegeleverd. Dit wil alleen nu niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:26:
Inmiddels even 5456 geïnstalleerd, duurde een ~25 minuten, was erg goed te doen dus. Wat mij meteen al opviel, is dat alles echt stukken beter/sneller loopt dan de vorige beta versie.
Ook is de layout weer iets veranderd, en zijn er handige dingen toegevoegd.
Ik ben deze Build nu ook aan het downloaden , kun je mij je systemspecs vertellen ?
Heb je veel driverconflicten ?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 20:51 . Reden: systemspecs al gevonden, tweakers he ;):X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Vista 5456 nu er op staan en ik moet zeggen dat hij een stuk sneller is dan de beta 2, terwijl het geheugengebruik gewoon evenveel is.

Aero voelt veel sneller aan, er zijn een paar icons gewijzigd.

Kwa spellen heb ik net Fifa world cup 2006 geprobeerd, die deed met de beta2 helemaal niet bij mij(kreeg een blauw scherm), maar met deze build 5456 doet hij wel. Alleen best wel sloom, maar dat komt gewoon door de nogal steeds brakke nvidia drivers voor Vista. Wel grappig dat ze gefixt hebben dat het spel nu wel werkt.

Voor de rest is de opstart en afsluit snelheid een stuk sneller heb ik gemerkt en de harde schijf laad niet meer constant door(wat erg irritant was in de beta 2).

Het installeren van programmas gaat ook een stuk sneller dan in de vorige build, en het overzetten van bestanden via het netwerk doet nu ook redelijk goed.

Oftwel ik vind het steeds beter worden, maar voor games moet je hem nog zeker niet gebruiken, hopen dat nvidia snel een nieuwe goede driver uitbrengt. Je kan deze windows nu kwa snelheid/stabilliteit wel gebruiken ipv winxp vind ik.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• De publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.