Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.004 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 10:17
4 in 1 Draagbare Multimedia Player

Stond in december vorig jaar nog 269 euro in de aldi ...
Eén ding valt me wel op als ik beide folders (die van nu en toen) vergelijk:

Het vierde regeltje in de advertentie is gewijzigd in die zin dat er nu geen sprake meer is of dat ding video kan opnemen....

Misschien is dit het addertje? Op de oude folder van december 2005 stond toen wel duidelijk bij dat je rechtstreeks video & muziek kon opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davw3 schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:57:
4 in 1 Draagbare Multimedia Player

Stond in december vorig jaar nog 269 euro in de aldi ...
Eén ding valt me wel op als ik beide folders (die van nu en toen) vergelijk:

Het vierde regeltje in de advertentie is gewijzigd in die zin dat er nu geen sprake meer is of dat ding video kan opnemen....

Misschien is dit het addertje? Op de oude folder van december 2005 stond toen wel duidelijk bij dat je rechtstreeks video & muziek kon opnemen...
Idd; je zou wel eens gelijk kunnen hebben!

Het vierde puntje "TV recorder" is gewijzigd in "30 GB opslag", van video-opname is geen sprake meer.

PMP december 05:

http://www.versteven.be/a...05week50a.jpg&startFrom=2

PMP september 06:

http://www.versteven.be/a...06week37a.jpg&startFrom=1

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
nog een interessante link: http://www.the-gadgeteer....tal_media_player_recorder
The addition of an SD card slot also allows the Neuros to also be used as a digital camera photo dump - assuming that the camera uses SD cards.
_/-\o_

maar een beetje verder:
If files are stored on an SD card, they can be moved to the main hard drive - but it is a little bit tricky to do so. First the File Management option should be chosen from the main screen...
Items that I wish to copy are selected by scrolling to them individually and then hitting the Play / Pause button which causes a tick to be placed next to each of them. They may then be copied to the other drive. Should I desire to then delete them, I would need to individually select them all again and chose that option. This can become a bit tedious when there are many files to work with.
bestand per bestand lijkt me niet menselijk. Ze moeten toch aan een directory-copy gedacht hebben?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Morgenmiddag ga ik mijn exemplaar direct halen :9 en zal ik uiteraard hier mijn bevindingen plaatsen.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mediaplayer lijkt mij ook wel wat, ik zou deze dan ook graag als imagetank willen gebruiken ware het dat ik vooral met een CF kaart werkt. Nou gaat dat niet passen, MAAR weet iemand misschien of hier adapters voor zijn.

Want je vind genoeg mogelijkheden voor andersom maar niet van CF => SD slot (via een verloopje of iets)

Dus als iemand mij kan zeggen of die bestaan dan ga ik toch misschien een mediaplayer halen van de aldi.

(en anders maar toch een creative zen vision)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Morgenochtend om 09.00 uur sta ik ergens bij een hele onbekende Aldi waar je soms zaken ziet die ergens anders al 3 weken zijn uitverkocht. Zelfs de Belgen gaan er niet naar toe.

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
ibizadesire schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:08:
bestand per bestand lijkt me niet menselijk. Ze moeten toch aan een directory-copy gedacht hebben?? |:(
het is mij bevestigd door een gebruiker ervan dat dit dus niet mogelijk is. Wel zou dit in de wishlist staan voor versie 2 die er binnenkort aankomt.

Ik hoef er dus geen meer, en zo blijft er eentje over voor iemand anders :9

• maartend
Nou, ik heb hem voor dat geld.

Rest volgt, moet nu werken

• bunzenburner
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
:( Ben net geweest, helaas alle 4 in 1 mediaspelers uitverkocht. Er waren er dan ook maar 200 (voor heel Belgie!) naar het schijnt. Mijn filiaal had er 4 gekregen.

• maartend
Mijn filiaal 4 dozen a 8 stux.

Maar ja, ik was toch als eertse, maar ze gingen hard weg, sommigen kochten er 2.

En dat van dat files copieren, dat is software en zal absoluut worden aangepast, ms zelfs door een hacked firmware.

Verwijderd

Hey,

Ik had den laatste in mijn filiaal, max 10 stuks hadden ze daar ook. Nu ik weet dat hij geen xvid ondersteunt maar ik speel een sample van tokio drift af en dat doet die wel neem ik de originele film die het zelfde is gecode doet hij het niet. Beetje nadeel dat hij geen xvid afspeeld. Iemand al een firmware update gevonde of gewoon de divx code verandere door de xvid ofzo, ik speel eigenlijk alleen xvid dezer tijden ? Voor de rest Jpeg van 8 megapixel doet hij goed, vlotte slideshow en alles.
Licht punt het is een 40 GB versie en niet 30 zoals op de doos of folder staat.

Verwijderd

Ik heb net de laatste gekocht.... en teruggebracht.

Wat is het geval?

Het apparaat werkt naar behoren, beetje zoekwerk, maar dat heb ik er wel voor over.
Als ik dan eindelijk mijn foto's (SD-kaart) wil bekijken, dan blijkt dat ik standaar met mijn fototoestel jpg bestanden maak en dat dit apparaat jpeg wil. Ik zie alleen maar mooi gekleurde strepen op het schermpje!

Het was mijn bedoeling om op vakantie extra opslagruimte te hebben voor fotot's zonder mijn laptop te moeten meenemen. Helaas. Apparaat retour afzender. Geld terug zonder problemen.

Adje

• davw3
Heb er ook eentje, van gisteren reeds (kennissen bij het personeel he).

Heeft dus ook een HD van 40GB ipv de vermelde 30GB.
Heeft ook de opname (record) mogelijkheden (rechtstreeks video opnemen van TV , Video , CAM etc...) via Line In.
Heeft ook een Line Out (weergave op TV).
Speelt bij mij ook xvid af blijkbaar.
Schermpje OK, klein beetje last van interlacing bij filmpjes (niet hinderlijk).

En bij mij plakte de oude prijs zelfs nog op de ongeopende doos van 269 Euro.

D

Verwijderd

bunzenburner schreef op woensdag 13 september 2006 @ 09:41:
:( Ben net geweest, helaas alle 4 in 1 mediaspelers uitverkocht. Er waren er dan ook maar 200 (voor heel Belgie!) naar het schijnt. Mijn filiaal had er 4 gekregen.
Echt waar? 8)7
Maar 200 stuks voor heel België... ergens wel logisch als je weet dat de normale prijs rond de 300 euro ligt.

Ik ben alvast één van de gelukkigen. Stond er dan ook nog voor 9u. Had het 1ste exemplaar, de kassa ging net open!!!

Degenen die nog schoolplichtig waren of in de voormiddag naar het werk moesten en pas na de middag erom konden, ja... dan ben je er natuurlijk aan voor de moeite.

Aan al degenen die er ééntje hebben, mss kunnen we mailadressen uitwisselen of en aparte topic openen op dit of een ander forum (om tips, ervaringen, problemen uit te wisselen)?

;)

Verwijderd

davw3 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:42:
Heb er ook eentje, van gisteren reeds (kennissen bij het personeel he).

Heeft dus ook een HD van 40GB ipv de vermelde 30GB.
Heeft ook de opname (record) mogelijkheden (rechtstreeks video opnemen van TV , Video , CAM etc...) via Line In.
Heeft ook een Line Out (weergave op TV).
Speelt bij mij ook xvid af blijkbaar.
Schermpje OK, klein beetje last van interlacing bij filmpjes (niet hinderlijk).

En bij mij plakte de oude prijs zelfs nog op de ongeopende doos van 269 Euro.

D
Wow...

Echt? Da's dan wel heftig nieuws! :P

Dus ook XviD ben je daar zeker van?

En wat aangaande AC3 geluidsspoor, want heb gelezen dat je dit moet omzetten naar het MP3-formaat, anders geen audio...

• Renegade!
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:45:
[...]

Wow...

Echt? Da's dan wel heftig nieuws! :P

Dus ook XviD ben je daar zeker van?

En wat aangaande AC3 geluidsspoor, want heb gelezen dat je dit moet omzetten naar het MP3-formaat, anders geen audio...
Xvid doet het hier niet (mpeg 4), dvix speelt echt heerlijk maar standaard zonder naar mp3 om te zetten heb je idd geen geluid. Weet iemand hoe je dit makkelijk kan omzetten? Met vdub kun je namelijk niet zoveel veranderen van audiosettings...

Overigens heb ik er twee kunnen bemachtigen :P Ik heb er 4 aldi's voor bezocht maar ik heb ze toch :)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Verwijderd

Nieuw topic voor dit toestel is wel best handig.
Hij speelt soms xvid, meestal echt wel niet hoor. Heb er prisonbreak lost en nen hoop nieuwe films op gesmeten en die speelt hij niet.

Voor zowel geluidveranderingen als xvid naar divx is River Past Video Cleaner Pro 6.12 het beste. Heb zo al wat overgezet en werkt goed ! Neem wel de lame_enc.dll voor het geluid. Beter dan de mp3.

Afspelen op tv doet hij goed. Muziek ook. Ik heb de firmware geupdate naar 1.3.2 maar dat veranderde eigenlijk niets opvallend. Ik hoop op een linux versie die we hier op krijgen of een gehackte firmware die de xvid codec kan laden. Zou ideaal zijn. Ook het ondertitelspoor aan srt files koppelen zou nog moeten worden toegevoegd.

Greetz

• Renegade!
Heb net gemerkt dat er een cd bijzit met software :P Het ulead progje ben ik nu aan het testen, hopelijk lukt het goed daarmee.

Verwijderd

Ben ook bij de gelukkigen die er ééntje te pakken konden krijgen. Er waren er slechts twee, jammer voor de drie anderen achter mij.

Heb het nog maar beperkt getest maar muziekplayer lijkt behoorlijk te werken. Een nieuw topic zou wel handig zijn om elkaar te leren het uiterste eruit te halen. Mij zou het alleszins helpen.

Groeten

Verwijderd

Heb nu ook foto's erop gezet en bij mij werkt de diashow prima én met JPG--formaat.

• Renegade!
Heb nu al wat videobestanden bekeken ermee en ik moet zeggen dat dit ding het toch echt wel enorm goed doet voor z'n prijs. Volgens mij heeft de aldi dit gewoon gebruikt als klantenlokker door zeer beperkte voorraden in te slaan en ze dan met verlies verkopen maar zo wel nieuwe klanten naar de winkel lokken.

• maartend
Hier maar alvast geopend voor dat Aldi ding
Aldi PMP Zolid 920

• davw3
De XVID-film die het bij mij wel doet:

Video: XVID / 320*192 / 25 fps
Audio: MP3 / 128 kbps (CBR vermoed ik)

Wat ik wel heb is een witte horizontale smalle lijn bovenaan bij gemaakte videopnames ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:04:
Nieuw topic voor dit toestel is wel best handig.
Hij speelt soms xvid, meestal echt wel niet hoor. Heb er prisonbreak lost en nen hoop nieuwe films op gesmeten en die speelt hij niet.

Voor zowel geluidveranderingen als xvid naar divx is River Past Video Cleaner Pro 6.12 het beste. Heb zo al wat overgezet en werkt goed ! Neem wel de lame_enc.dll voor het geluid. Beter dan de mp3.

Afspelen op tv doet hij goed. Muziek ook. Ik heb de firmware geupdate naar 1.3.2 maar dat veranderde eigenlijk niets opvallend. Ik hoop op een linux versie die we hier op krijgen of een gehackte firmware die de xvid codec kan laden. Zou ideaal zijn. Ook het ondertitelspoor aan srt files koppelen zou nog moeten worden toegevoegd.

Greetz
Ok! Dan doen we maar gewoon verder hier (andere topic closed door een "pietje precies"-moderator).
Wat wil men dan, dat we hier gewoon verder doen?!? 8)7
Kan toch ook niet de bedoeling zijn...

Waar heb jij het progje "River Past Video Cleaner Pro 6.12" vandaan?
Ik zie immers dat het geen freeware is.

Onderaan volgende pagina, kan je onder Neuros 442 firmware-release "2.0.0" downloaden en uitproberen. In principe werkt deze ook perfect op de Zolid:
http://www.firelikethis.com/firmware.html

Die srt-ondersteuning zie ik niet gebeuren. Wat je wel kan doen is je srt-bestandje als het ware in je film "branden". Maar weet niet of dit doenbaar is inzake de leeskwaliteit die je dan bekomt.

http://www.filmrip.com/tutorials/subsinfilmszetten.php

http://divx.hsware.be/upl...vastzetten%20in%20film%22

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 18:21 ]

Verwijderd

Ook ik heb deze Zolid 920 aangeschaft.

Toen ik dit apparaatje aansloot op tv en een filmpje van 40 minuten (350 mb) afspeelde merkte ik dat er na een tijd een soort snokkend geluidje bijkomt. Dit is toch wel vrij irriterend.

Hebben jullie hetzelfde probleem of zou dit kunnen liggen aan een foutje in mijn zolid of mss aan het type film?

Verwijderd

Hier overigens een Franse topic over de Zolid920 (voor wat het waard is), ook gehaald bij de Aldi:
http://www.jbmm.fr/forum/lofiversion/index.php/t7438.html

Hier ook nog een interessante link van het officiële Neuros forum:
http://www.neurosaudio.co...m/topic.asp?TOPIC_ID=6748

Interessant stukje hieruit:
Hi, i'm a new user of this forum and i wil like to answer to this question. I have a Zolid920 from ALDI-Belgium. I'm very happy with this device but i don't find anything about the Zolid920 on the internet. I downloaded the load.bin from the 442 and i installed it on my 920 and it works the same as before. Therfore i think that there is no different between the firmwareversion. Please let me know wen someone find something on the net for the Zolid-920.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 19:16 ]

Verwijderd

Ook ik heb vandaag een Zolid-920 gekocht en ben er tot nu toe erg tevreden over.
De firmware 2.0.0. werkt goed, en Xvids spelen bij mij vlekkeloos af!
Ook mp3's en foto's doen het geweldig.

Minpunten:

1) Het grootste nadeel vind ik toch echt wel dat je geen komplete map kunt kopieren
en alle bestanden een voor een moet selecteren voordat je kunt kopieren.
Dit is erg vervelend, zeker als je veel (tussen de 500 en de 1000) foto's op een SD-kaart
hebt staan die je wilt overzetten.

2) De navigatie-key zit bij mij te diep verzonken, dus bedienen is ietwat onhandig.

3) Geen ondersteuning voor .srt bestanden (ondertitels),,,,,,

4) Geen ondersteuning voor "gewone" mpeg bestanden.

5) Bijgeleverde AV-aansluitkabels zijn bar slecht, hiervoor moet je eerst een fatsoenlijk
exemplaar aanschaffen voordat je op een goede kwaliteit kunt opnemen / weergeven.
Met een beetje geluk is het 3-polig jack-plugje gewoon in de handel verkrijgbaar,
en kan een fatsoenlijke kabel gemakkelijk in elkaar gesteelt worden.

Pluspunten:

1) Mooi en solide design.

2) Goede beeld en geluidskwaliteit.

3) Snelle data transfer via USB 2.0

4) Nooit meer een voedingsadapter nodig bij het backuppen van pc's.

5) Lange accuduur

6) Harddisk is te vervangen door een 100Gb exemplaar ;)

7) Komplete levering met beschermhoes e.d.Veelzijdig apparaat.

8) En last but not least: hij is bijna gratis ;) ;)

Aangezien Neuros gestopt is met levering van "hun" 442, kunnen we van die firma geen
firmware updates meer verwachten. Of Commodore voor de PMC30 nog firmware updates gaat
uitbrengen valt ook te betwijfelen. De enige kans ligt denk ik bij EasTech welke de ET-920 onder
oem fabriceert. Ik ben echter bang dat er geen firmware updates meer gaan komen :'(

Verwijderd

Renegade! schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:33:
Heb nu al wat videobestanden bekeken ermee en ik moet zeggen dat dit ding het toch echt wel enorm goed doet voor z'n prijs. Volgens mij heeft de aldi dit gewoon gebruikt als klantenlokker door zeer beperkte voorraden in te slaan en ze dan met verlies verkopen maar zo wel nieuwe klanten naar de winkel lokken.
Als ze bij Aldi denken op deze wijze aan klantenbinding te doen dan hebben ze het behoorlijk mis.
Als je al 15' voor openingstijd staat te wachten en de vijfde of zesde in het rijtje bent, en dan het laatste ex. aan je neus ziet voorbijgaan, dan ben je niet geneigd van deze zaak een hoge pet op te hebben en zal je ze eerder de rug toekeren, zoals mij een jaar of 2 geleden overkwam bij de aanbieding van hun fameuze HD/DVD-recorder, zeker als je hier een dag van je kostbare vakantie tevergeefs moet opofferen..
Al bij al nog een geluk bij een ongeluk dat ik er toen niet aangeraakt ben (remember de talloze topics die toen over dit miserie-apparaat verschenen).
Er bestaat (in België althans) sinds enkele jaren een wet die verplicht om winkels die een product in aanbieding brengen, hiervan een redelijke (aantal helaas onbenoemd) voorraad in te slaan.
Je kan dan ook altijd klacht indienen bij Inspectie-min. van economische zaken, Simon Bolivarlaan in Brussel.
Maar ja, op dat moment dat je achter het net vist, is het natuurlijk balen...

• Renegade!
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:53:
[...]

Als ze bij Aldi denken op deze wijze aan klantenbinding te doen dan hebben ze het behoorlijk mis.
Als je al 15' voor openingstijd staat te wachten en de vijfde of zesde in het rijtje bent, en dan het laatste ex. aan je neus ziet voorbijgaan, dan ben je niet geneigd van deze zaak een hoge pet op te hebben en zal je ze eerder de rug toekeren, zoals mij een jaar of 2 geleden overkwam bij de aanbieding van hun fameuze HD/DVD-recorder, zeker als je hier een dag van je kostbare vakantie tevergeefs moet opofferen..
Al bij al nog een geluk bij een ongeluk dat ik er toen niet aangeraakt ben (remember de talloze topics die toen over dit miserie-apparaat verschenen).
Er bestaat (in België althans) sinds enkele jaren een wet die verplicht om winkels die een product in aanbieding brengen, hiervan een redelijke (aantal helaas onbenoemd) voorraad in te slaan.
Je kan dan ook altijd klacht indienen bij Inspectie-min. van economische zaken, Simon Bolivarlaan in Brussel.
Maar ja, op dat moment dat je achter het net vist, is het natuurlijk balen...
Om het even te bekijken zoals de aldi het waarschijnlijk bekijkt; de woensdagvoormiddag zitten veel jongeren op school en degene die er dus echt één willen zenden hun ouders, die er bijgevolg gebruik van maken om hun wekelijkse inkopen te doen. Stel dat ze normaal naar de colruyt gaan en ze zien dat ze voor pakweg 50 euro evenveel meehebben als in de colruyt waar ze 80 euro uitgaven, als de producten zelf hun ook nog bevallen heeft de aldi er een nieuwe vaste klant bij. En voor zover ik weet zijn de producten degelijk en niet duur dus heeft deze methode toch echt wel succes.

Verwijderd

Renegade! schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:35:
[...]

Om het even te bekijken zoals de aldi het waarschijnlijk bekijkt; de woensdagvoormiddag zitten veel jongeren op school en degene die er dus echt één willen zenden hun ouders, die er bijgevolg gebruik van maken om hun wekelijkse inkopen te doen. Stel dat ze normaal naar de colruyt gaan en ze zien dat ze voor pakweg 50 euro evenveel meehebben als in de colruyt waar ze 80 euro uitgaven, als de producten zelf hun ook nog bevallen heeft de aldi er een nieuwe vaste klant bij. En voor zover ik weet zijn de producten degelijk en niet duur dus heeft deze methode toch echt wel succes.
Ik heb ook regelmatig mijn inkopen zowel bij Aldi als bij Colruyt gedaan en kan je zeggen dat de 50/80 verhouding niet klopt (ik kan moeilijk aannemen dat je dat zelf gelooft).
Trouwens Colruyt komt met de regelmaat van klok als eerste uit de bus, wat all-round aankopen betreft, dit terzijde, en heeft niets te maken met het feit dat dit soort praktijken betreffende aanbiedingen laakbaar -en zelfs strafbaar- zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:11:
Ook ik heb vandaag een Zolid-920 gekocht en ben er tot nu toe erg tevreden over.
De firmware 2.0.0. werkt goed, en Xvids spelen bij mij vlekkeloos af!
Ook mp3's en foto's doen het geweldig.

Minpunten:

1) Het grootste nadeel vind ik toch echt wel dat je geen komplete map kunt kopieren
en alle bestanden een voor een moet selecteren voordat je kunt kopieren.
Dit is erg vervelend, zeker als je veel (tussen de 500 en de 1000) foto's op een SD-kaart
hebt staan die je wilt overzetten.

2) De navigatie-key zit bij mij te diep verzonken, dus bedienen is ietwat onhandig.

3) Geen ondersteuning voor .srt bestanden (ondertitels),,,,,,

4) Geen ondersteuning voor "gewone" mpeg bestanden.

5) Bijgeleverde AV-aansluitkabels zijn bar slecht, hiervoor moet je eerst een fatsoenlijk
exemplaar aanschaffen voordat je op een goede kwaliteit kunt opnemen / weergeven.
Met een beetje geluk is het 3-polig jack-plugje gewoon in de handel verkrijgbaar,
en kan een fatsoenlijke kabel gemakkelijk in elkaar gesteelt worden.

Pluspunten:

1) Mooi en solide design.

2) Goede beeld en geluidskwaliteit.

3) Snelle data transfer via USB 2.0

4) Nooit meer een voedingsadapter nodig bij het backuppen van pc's.

5) Lange accuduur

6) Harddisk is te vervangen door een 100Gb exemplaar ;)

7) Komplete levering met beschermhoes e.d.Veelzijdig apparaat.

8) En last but not least: hij is bijna gratis ;) ;)

Aangezien Neuros gestopt is met levering van "hun" 442, kunnen we van die firma geen
firmware updates meer verwachten. Of Commodore voor de PMC30 nog firmware updates gaat
uitbrengen valt ook te betwijfelen. De enige kans ligt denk ik bij EasTech welke de ET-920 onder
oem fabriceert. Ik ben echter bang dat er geen firmware updates meer gaan komen :'(

Verwijderd

ben ook een gelukkige eigenaar van de beruchte Zolid-920. Ik ben niet echt een computerdeskundige. Muziek loaden en afspelen is geen probleem. Foto's laden van mijn computer naar de zolid gaat ook vlot maar als ik deze dan wil afspelen, blokkeert dit toestel volledig. Ik kan dan enkel een reset uitvoeren. Wat doe ik verkeerd?

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Yohan schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 14:11:
Binnenkort heeft de Aldi er weer eentje. Voor 19,99. Met voorspelling en achtergrondverlichting.
alleen geen regen meter en windmeter

• davw3
Heb gisteren als test de volledige aflevering van House MD (VTM) eens opgenomen (50 minuten).
Wel een reset moeten geven want hij blokkeerde eerst.
Daarna heeft de speler zonder problemen het volledige programma opgenomen.

Volgende bemerkingen / vragen:

Hebben jullie ook die dunne witte horizontale witte lijn bovenaan in beeld (bij video/tv opnames) ?
En de lichte lijnvorming in het beeld (interlacing ?)
Heb tevens inmiddels de firmware van neuros (2.0.0) erop gezet.

Verwijderd

Voor wat betreft de Zolid en XVID : volgens mij speelt hij wel xvids af, maar dan wel zonder packed bitstream. (is het klassieke probleem, dat ook voorkwam/komt bij dvd spelers met mediatek chip)

de Packed Bitstream kan je er uithalen met MPEG4MODIFIER (http://www.moitah.net/)

• maartend
Oke, naar wat voor formaat moet ik de videos precies omzetten?
Wat voor instellingen moet ik hebben.
Heb iets omgezte naar een avi, maar dat herkent hij niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 08:51:
Voor wat betreft de Zolid en XVID : volgens mij speelt hij wel xvids af, maar dan wel zonder packed bitstream. (is het klassieke probleem, dat ook voorkwam/komt bij dvd spelers met mediatek chip)

de Packed Bitstream kan je er uithalen met MPEG4MODIFIER (http://www.moitah.net/)
Idd, je hebt volledig gelijk! ;)

Wanneer je dvd-speler of portable mediaplayer geen packet bitstream ondersteunt zal je zien dat je zo'n slijmerig slow motion effect krijgt, wat echt niet de bedoeling kan zijn.

Er uithalen heb ik idd vroeger reeds gedaan met mpeg4modifier en werkt goed en snel, toen voor een optimale weergave te bekomen op een stand-alone dvd-player.

Maar of alle XviD daarna probleemloos af te spelen zijn, durf ik te betwijfelen!

Verwijderd

maartend schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:48:
Oke, naar wat voor formaat moet ik de videos precies omzetten?
Wat voor instellingen moet ik hebben.
Heb iets omgezte naar een avi, maar dat herkent hij niet
Uiterst interessante en nuttige webpagina voor alle PMP eigenaars:

http://neurostechnology.c...m/topic.asp?TOPIC_ID=6480 _/-\o_

Moet je absoluut bij je Favorieten plaatsen.

Probeer de tuts uit, zodat we min of meer weten bij wat soort films welke methode het best en eenvoudigst is.

Ik kan wel nog niet inschatten wat het makkelijkst is bovenstaande guide hanteren of "River Past Video Cleaner Pro 6.12" gebruiken voor het omzetten.

Hebben jullie nog nuttige links zoals de mijne hierboven, gelieve deze dan ook te posten!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 12:04 ]

Verwijderd

Procedure om de speler up te graden naar de "2.0.0 release" van Neuros:

- Zet de ZOL-920 aan en verbind het toestel met de computer
- Open het bestand "Firmware132.zip" dat u gedownload hebt
- Kopieer de inhoud (LOAD.BIN) rechtstreeks in de root-directory (hoofdmap) van de ZOL-920
- Koppel de ZOL-920 los van de computer
- Ga op de ZOL-920 naar het menu-item "Setup"
- Selecteer in dit menu "Upgrade Firmware"
- Kies "JA" om de Firmware Upgrade uit te voeren
- Wacht 2 à 3 minuten tot het toestel uitvalt en de upgrade voltooid is
- Zet het toestel terug aan

Ik denk echter niet dat ie veel verschilt met de 1.3.2 release op GSC.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 12:12 ]

Verwijderd

Nog een interessante link:

http://neurostechnology.c...ID=6683&SearchTerms=1.3.2
I've tried the firmware and it seems to work OK. I've heard from others who had problems with JPG images that those problems were solved after loading the new firmware.
Firmware versie 2.0.0 lijkt de allerlaatste, deze moet je dan ook installeren, naar mijn inziens.

Over de "River Past Video Cleaner Pro 6.12":

http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?t=239995

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 12:32 ]

• maartend
Eigenlijk wil ik het commodore logo tijdens de startup

Zou dat mogelijk zijn? Maar wel met de nieuwe firmware (2.0)

Verwijderd

maartend schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:29:
Eigenlijk wil ik het commodore logo tijdens de startup

Zou dat mogelijk zijn? Maar wel met de nieuwe firmware (2.0)
No way, de 2.0.0 release is niet voor niets van Neuros, hé!

Tenzij je zelf een firmware release met commodore logo maakt, maar dat zit er niet in zeker...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:59:
ben ook een gelukkige eigenaar van de beruchte Zolid-920. Ik ben niet echt een computerdeskundige. Muziek loaden en afspelen is geen probleem. Foto's laden van mijn computer naar de zolid gaat ook vlot maar als ik deze dan wil afspelen, blokkeert dit toestel volledig. Ik kan dan enkel een reset uitvoeren. Wat doe ik verkeerd?
Heb je er de laatste nieuwe firmware ( 2.0.0.) op geinstalleerd?
Deze firmware schijnt jpeg problemen op te lossen.

Als het probleem niet opgelost is kun je eventueel eens een standaard jpeg, gemaakt met je computer, proberen weer te geven. Het kan zijn dat de foto's die je wilt bekijken in een afwijkend
formaat opgeslagen zijn. Ik zelf heb er een aantal gehad welke ik niet kon bekijken, echter een
reset heb ik tot nu toe niet hoeven uitvoeren.

Mocht het probleem blijven bestaan vrees ik dat je moet gaan bellen met gsc.be ( 09/2104000 ).
Verwacht van deze mensen echter niet al te veel, want echt veel technische kennis van dit apparaat
hebben ze niet :(

Suc6

• Renegade!
Wat kan je meer met de 2.0.0 firmware van neuros?

Verwijderd

Renegade! schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:06:
Je hebt dezelfde functionaliteit, niets meer en niets minder, echter de firmware is stabieler en je hebt een betere jpg / jpeg ondersteuning. Ook heb ik de indruk dat je minder problemen met Xvid's hebt.

Verwijderd

Renegade! schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:06:
Niks, enkel een paar bugs die opgelost zijn.

Maar toch wel aan te raden een upgrade door te voeren, volgens mij.

http://neurostechnology.c...ID=7026&SearchTerms=2.0.0

Is van maart '06; een recentere versie bestaat niet.

Verwijderd

Weet iemand hoe je een afbeelding stil kan zetten? :?

Is voor mij nog niet direct duidelijk op het eerste zicht.

Voor de rest erg tevreden! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:45:
Weet iemand hoe je een afbeelding stil kan zetten? :?

Is voor mij nog niet direct duidelijk op het eerste zicht.

Voor de rest erg tevreden! :)
Kan volgens mij niet, moet je slideshow uitzetten,,,,,

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:38:
[...]

Kan volgens mij niet, moet je slideshow uitzetten,,,,,
En waar doe je dat, aub?

Ik snap overigens de commotie niet over het feit dat men geen complete mappen kan kopiëren
Dit kan toch wel!
Zie onderstaande link hiervoor (pagina's 14-15):

http://www.neurosaudio.com/pdf/NEUROS442%20User%20Manual.pdf

edit: heb het reeds gevonden i.v.m die slideshow. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 18:07 ]

Verwijderd

Voor het omzetten van een DVD-film naar avi, kan ik jullie effectief volgende link aanraden:

http://www.aintlovegrand.net/tut2/DVD2XVID.htm

Heb het zelf geprobeerd met de DVD "The Prophecy".

Quasi de instellingen overgenomen zoals aangegeven in het stappenplan & werkt perfect (goed geluid & video). Snel en erg makkelijk om te doen.

Je kan bovendien gewoon verder blijven werken tijdens het encoderen!

De benodigde tools zijn freeware.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 18:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:47:
[...]

En waar doe je dat, aub?

Ik snap overigens de commotie niet over het feit dat men geen complete mappen kan kopiëren
Dit kan toch wel!
Zie onderstaande link hiervoor (pagina's 14-15):

http://www.neurosaudio.com/pdf/NEUROS442%20User%20Manual.pdf
Als je foto's bekijkt druk je op menu, dan zie je de opties staan.

Trouwens, commotie blijft bestaan, jij hebt het over mappen kopieren OP DE PC, dus via usb.
De bedoeling is nou juist als je onderweg bent en een geheugenkaart wilt kopieren dan moet dat bestand voor bestand geselecteerd worden,,,,,,,,,,,

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:51:
Voor het omzetten van een DVD-film naar avi, kan ik jullie effectief volgende link aanraden:

Quasi de instellingen overgenomen zoals aangegeven in het stappenplan & werkt perfect (goed geluid & video). Snel en erg makkelijk om te doen.

Ik zal het z.s.m. testen, ben er wel benieuwd naar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:09:
[...]

Als je foto's bekijkt druk je op menu, dan zie je de opties staan.

Trouwens, commotie blijft bestaan, jij hebt het over mappen kopieren OP DE PC, dus via usb.
De bedoeling is nou juist als je onderweg bent en een geheugenkaart wilt kopieren dan moet dat bestand voor bestand geselecteerd worden,,,,,,,,,,,
Ah zo, niet teveel verwachten hé, mannen! >:)

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 22:45

BNX

Ik heb de KODA ipod houder\afspeler\oplader vanmiddag bemachtigd bij de lidl

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/NL.06_5741/$file/06_5741_b.jpg

pros
=============>>>
- zeer robuutste en niet té lichte houder (stevig dus!)
- goede AB met voelbare druktoetsen (misschien net iets té voelbaar)
- goede geluidskwaliteit (getest via Marantz SR5500)
- AB is ondanks infrarood vanuit alle hoeken te richten, goed bereik dus
- AB makkelijk op te bergen en Ipod zit stevig in de houder
- Zéér complete levering (adapter, video\audio bekabeling, handleiding,
5-tal verstelplaatjes (van Nano tot dikkere Photo 60GB<-- heb ik dus :-))
- I-socks komen weer goed van pas om Ipod netjes af te dekken in de houder.

cons
============>>>
- geen groot nadeel, maar geheel wit ZONDER merk erop is nét wat mooier
- géén optische uitgang (kun je ook niet verwachter <30 euro)
- Irritant ROOD lampje (led) achterop die ook soms knippert in uit-stand)
(ik denk dat ik het ledje ga afplakken, want irriteert 's nachts)

ff een paar (avond) foto's (1=met sok 2=volledig 3=achterkant+led)
Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/pics/koda.jpg

P.S. ik vraag me af of de Logitech Harmony 525 die ik volgende week krijg,
ook overweg kan met deze infrarood signalen?!?

[ Voor 9% gewijzigd door BNX op 14-09-2006 21:01 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:23:
[...]

Heb je er de laatste nieuwe firmware ( 2.0.0.) op geinstalleerd?
Deze firmware schijnt jpeg problemen op te lossen.

Als het probleem niet opgelost is kun je eventueel eens een standaard jpeg, gemaakt met je computer, proberen weer te geven. Het kan zijn dat de foto's die je wilt bekijken in een afwijkend
formaat opgeslagen zijn. Ik zelf heb er een aantal gehad welke ik niet kon bekijken, echter een
reset heb ik tot nu toe niet hoeven uitvoeren.

Mocht het probleem blijven bestaan vrees ik dat je moet gaan bellen met gsc.be ( 09/2104000 ).
Verwacht van deze mensen echter niet al te veel, want echt veel technische kennis van dit apparaat
hebben ze niet :(

Suc6

• Renegade!

Waarom niet met het bijgeleverde ulead programma? Heb het zelf nog niet getest voor dvd's maar ik denk dat het nog goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:51
BNX schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:50:
cons
============>>>
een tip: De-badging your cellphone / PDA with sugar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan enkel filmjes weergeven met video codec "divx", daar waar "div3" staat, kan ik ze niet afspelen op de Zolid.

Dit zijn meestal de XviD's die ik heb omgezet met FourCC Changer. Daar raadt men je aan voor beide opties "DivX" te kiezen, terwijl ik deze er niet tussen heb staan!

Keuzemogelijkheden die ik heb:

FourCC Description Mode:

mp41
mp42
mp43
DIV4

FourCC Used Codec:

MP41
MP42
MP43
DIV3

Hebben jullie meer keuze-opties?
Zo ja, kan dit te maken hebben met het feit dat ik de k-lite codec pack niet heb geïnstalleerd, maar een andere? :?

Ik zal nu eens proberen enkel de packet bitstream uit de XviD's te halen & daarna geen FourCC Changer erop toepassen zoals voorheen.

edit: OMG! |:(

Ik maar moeilijk doen met die FourCC Changer en die is in staat om XviD af te spelen zonder ervan gebruik te moeten maken! _/-\o_

Enkel Mpeg4modifier er over halen, volstaat reeds blijkbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:35

cons
============>>>
Heb ooit ergens gelezen dat je dit soort logo's met een suikerklontje eraf kan wrijven (ff met de search zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
m3gA schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:37:
[...]

Heb ooit ergens gelezen dat je dit soort logo's met een suikerklontje eraf kan wrijven (ff met de search zoeken)
Schijnt errug ruw te worden ... eerst proberen op een plek waar je het niet ziet (binnen in batterijcompartiment bv)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 19:56
Ik heb de firmwares 1.3.2 en 2.0.0 bekeken, en ze zijn exact even groot. Er is op 2 a 3 lijnen een verschil in de code. Ik denk niet dat NEUROS hun eigen aanpassingen hebben gedaan aan v2.0.0, anders dan ergens 'neuros' in zetten. De firmware komt zonder twijfel van de OEM fabrikant.

De beste informatie dat ik op het inet vinden kan, verzamel ik in dit topic
http://www.supermarktpc.net/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&catid=532&id=14988#14988

en dat zal dagelijks worden geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XviD (zonder packed bitstream) lijkt goed te werken, behalve wanneer de video resolutie groter is dan "640" maal "xxx".

Hebben jullie trouwens ook volgend probleem:

Wanneer ik m'n mp3-tjes in mappen steek onder audio, dan zie ik deze niet terug in de speler zelf! :?

De audio-mappen blijken leeg in de speler, terwijl er wel degelijk bestanden in zitten!!!

edit: het is blijkbaar de kunst om onmiddellijk onder de map /AUDIO/ één uitvoerbaar mp3-bestand te plaatsen, dan worden de overige mp3-bestanden in de mappen wel weergegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn fotoproblemen zijn volledig opgelost door het instaleren van de nieuwe firmware (2.0.0.). Het is dus wel degelijk een verbeterde versie van het oorspronkelijke. Ik heb dit forum pas gevonden (zeer leerrijk voor computerdummies zoals ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ook ik heb zo'n zolid920 uit den Aldi (is intussen wel een Neuros 442 geworden ;) )
weet iemand of het mogelijk is om playlists aan te maken?
Of alle songs at random af te spelen? Al mijn songs zitten nu in verschillende subfolders onder "audio" en blijkbaar shufflet de zolid enkel in een subfolder en niet in alle folders.

Greetz
Jame

• Renegade!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:09:
Hallo,

ook ik heb zo'n zolid920 uit den Aldi (is intussen wel een Neuros 442 geworden ;) )
weet iemand of het mogelijk is om playlists aan te maken?
Of alle songs at random af te spelen? Al mijn songs zitten nu in verschillende subfolders onder "audio" en blijkbaar shufflet de zolid enkel in een subfolder en niet in alle folders.

Greetz
Jame
Tot nu toe denk ik niet dat daar al iemand in geslaagd is, het zou leuk zijn moesten er dergelijke dingen meekomen in firmware upgrades maar daar zou ik niet op hopen.

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
was te laat voor de zolid, als iemand hem kwijt wil, houd ik me aangeboden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
MuSeLive schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:34:
was te laat voor de zolid, als iemand hem kwijt wil, houd ik me aangeboden :9
Schijnt dat er maar 200 waren in heel België, ik heb er de woensdagmiddag nog 2 kunnen kopen (daarvoor heb ik naar 4 aldi's geweest :P ) Hoeveel waren er in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij was hij nie teens in Nederland? Of ik baal nu als een stekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48

[afbeelding]

pros
=============>>>

cons
============>>>

[afbeelding]

Ik heb hem ook gehaald, maar krijg hem alleen op usb niet werkend. Wel vreemd, want soms herkend de computer de iPod ineens wel, maar ziet em niet in iTunes en de computer wordt ook retetraag als ik em via usb aansluit op dit dock. Voor de rest werkt ie super alleen ik vind het jammer dat usb niet werkt. Werkt dat bij jou wel?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 00:40:
volgens mij was hij nie teens in Nederland? Of ik baal nu als een stekker..
Wellicht dat ze ook nog wel in nederland komen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

River Past Video Cleaner Pro is effectief een zeer nuttig progje! >:)

Slaagt erin om zowat elk video-formaat (RM, ASF, WMV, ...) om te zetten naar het gewenste DivX/XviD formaat, zodat filmpjes oorspronkelijk in een ander formaat toch kunnen worden afgespeeld op de Zolid.

Werkwijze voor alle formaten hetzelfde:

http://www.riverpast.com/...rials/convert/rm/xvid.php

8)

Er wordt wel aangeraden om bij audio voor PCM te kiezen en dus niet het gewenste MP3!

De benodigde audio-omzetting kan daarna nog in VirtualdubMod gebeuren:

http://www.aintlovegrand.net/tut/audiofix.htm

Niet altijd een bevredigend resultaat, maar meestal OK.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48

[afbeelding]

pros
=============>>>

cons
============>>>

[afbeelding]

Ik heb zelf ook de Harmony 525 en ik heb net het dock togevoegd als apparaat en het werkt!
De Harmony software noemt het mp3 server, maar als je die selecteer dan kun je als fabrikant Koda selecteren en vervolgens geef je het typenummer iD811 in en voíla, 't werkt. _/-\o_ _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 15:03

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ik heb ook de Koda iPod dock gekocht. Werkt goed op de TV. Heb hem nog niet op de Mac aangesloten. Het enige wat echter niet werkt is het volume. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een lege map op de Zolid verwijdert, zonder gebruik te maken van de pc? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

En andersom? Dus Xvid naar DVD? Ok, ik weet wel dat er honderden tutorials zijn, maar heb je daar ook nog iets van waar je goed over te spreken bent?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:26:
Weet iemand hoe je een lege map op de Zolid verwijdert, zonder gebruik te maken van de pc? :?
zou ik ook wel willen weten :?

trouwens, wisten jullie dat je een menu met instellingen krijgt als je op 'menu' toets klikt, terwijl er een avi of mp3 aan het spelen is? Zelfs een instelling mbt ondertitels?

Indien je een avi merged met .srt subtitles via de tool AVISUB, dan speelt hij (niet perfect) toch ondertitels af. Dit moet ik wel nog verder checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GGS_106 schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:29:
[...]

En andersom? Dus Xvid naar DVD? Ok, ik weet wel dat er honderden tutorials zijn, maar heb je daar ook nog iets van waar je goed over te spreken bent?
Andersom kan je ze toch niet spelen op de Zolid! 8)7 :?

Maar om je vraag te beantwoorden, take a look at these:

http://www.divxworld.nl/intro%20divx%20to%20dvd.htm
http://www.binaries4all.nl/convertxtodvd/ (deze raad ik je aan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:07:
[...]

zou ik ook wel willen weten :?

trouwens, wisten jullie dat je een menu met instellingen krijgt als je op 'menu' toets klikt, terwijl er een avi of mp3 aan het spelen is? Zelfs een instelling mbt ondertitels?

Indien je een avi merged met .srt subtitles via de tool AVISUB, dan speelt hij (niet perfect) toch ondertitels af. Dit moet ik wel nog verder checken
Die optie "ondertitels" begrijp ik idd ook niet zo goed! :?

Voor het "branden" van ondertitels, gebruik ik deze, vandaag eerste conversie gedaan (ongeveer 1h):

Is jouw methode makkelijker?!? Maar kwaliteit mss ook minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelste en simpelste manier om een DVD over te zetten op de Zolid:
Koppel de Zolid aan een DVD speler met zo'n AV kabeltje, en maak een opname in QVGA formaat in PVR modus.

Geen softwareconversies, geen tijdverlies met uitproberen EN je hebt meteen ondertitels erbij.

Grootte die je bekomt: 2 à 2.5 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:28:
[...]

Andersom kan je ze toch niet spelen op de Zolid! 8)7 :?

Maar om je vraag te beantwoorden, take a look at these:

http://www.divxworld.nl/intro%20divx%20to%20dvd.htm
http://www.binaries4all.nl/convertxtodvd/ (deze raad ik je aan!)
't ging in dit geval ook niet om afspelen op de Zolid ;)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:31:
[...]

Die optie "ondertitels" begrijp ik idd ook niet zo goed! :?

Voor het "branden" van ondertitels, gebruik ik deze, vandaag eerste conversie gedaan (ongeveer 1h):

Is jouw methode makkelijker?!? Maar kwaliteit mss ook minder...
Het gebruiken van AVISUB is idd iets gemakkelijker :
1.avi selecteren
2. srt selecteren
3. generate subbed avi aanklikken
4. 3 à 5 minuten wachten en klaar is kees

Je genereert hiermee een subtitel spoor volgens de normen van divx 6. Een eerste test toonde echter wel ondertitels op de zolid. (de eerste 10 min. wel, daarachter niets meer : dit laat wel vermoeden dat met wat tweaken het wel eens zou kunnen werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Laatst online: 10-09 13:51
De HEMA heeft een Divx-speler in de aanbieding. Heeft iemand er al meer informatie over, krijg namelijk niet gevonden wat het merk/type is. Maar er zitten wel wat leuke features op (zo lijkt het althans).

Het gaat om:
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/8905/hemaaanbiedingjw3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:53:
[...]

Het gebruiken van AVISUB is idd iets gemakkelijker :
1.avi selecteren
2. srt selecteren
3. generate subbed avi aanklikken
4. 3 à 5 minuten wachten en klaar is kees

Je genereert hiermee een subtitel spoor volgens de normen van divx 6. Een eerste test toonde echter wel ondertitels op de zolid. (de eerste 10 min. wel, daarachter niets meer : dit laat wel vermoeden dat met wat tweaken het wel eens zou kunnen werken)
3 à 5 minuten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het maar : avisub is te downloaden op http://www.trustfm.net/divx/SoftwareAviSub.html

hierbij de introtekst van de site :

AviSub is an freeware tool that can mux up to three [srt/sub/txt(microdvd) or vobsubs] subtitle streams on an avi file.
Generates an *.divx file with embed xsubs. Uses the latest tecnology of the divx6 codec.
You can watch yours divx films with subtitles on your divx6 compatible hardware player !
The operation takes only 5 minutes !!!

Usage :
1) Load your avi.
2) Just load your srt. At this time the program looks the width of every textual subtitle in order to fit it on the video screen.
3) If the srt loads correctly then just press the "Generate Subbed Avi" ,otherwise try to edit the srt or just pick a smaller font (ex font size 21). The convertion takes only 5min !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:33:
[...]

probeer het maar : avisub is te downloaden op http://www.trustfm.net/divx/SoftwareAviSub.html

hierbij de introtekst van de site :

AviSub is an freeware tool that can mux up to three [srt/sub/txt(microdvd) or vobsubs] subtitle streams on an avi file.
Generates an *.divx file with embed xsubs. Uses the latest tecnology of the divx6 codec.
You can watch yours divx films with subtitles on your divx6 compatible hardware player !
The operation takes only 5 minutes !!!

Usage :
1) Load your avi.
2) Just load your srt. At this time the program looks the width of every textual subtitle in order to fit it on the video screen.
3) If the srt loads correctly then just press the "Generate Subbed Avi" ,otherwise try to edit the srt or just pick a smaller font (ex font size 21). The convertion takes only 5min !!!
Dat lukt voor geen meter! |:(

Ik krijg voordurend een foutmelding op het einde "kan deze film niet omzetten".

Heb geprobeerd met drie verschillende films! 8)7

Die blauwe kaders zitten die dan ook in de uiteindelijke versie? :?

Geef mij maar Virtualdub, duurt pak langer. Maar je hebt tenminste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:50:
[...]

Dat lukt voor geen meter! |:(

Ik krijg voordurend een foutmelding op het einde "kan deze film niet omzetten".

Heb geprobeerd met drie verschillende films! 8)7

Die blauwe kaders zitten die dan ook in de uiteindelijke versie? :?

Geef mij maar Virtualdub, duurt pak langer. Maar je hebt tenminste kwaliteit.
Ik gebruik AutoGK, duurt ongeveer een half uur bij mij (heb een trage pc).
Kwaliteit is echt goed.

Input file kiezem (avi), vervolgens ctrl-F8 indrukken, je kunt dan je .srt bestand kiezen.
Vervolgens op job toevoegen klikken en dan op start. Werkt fantastisch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:44:
[...]

Ik gebruik AutoGK, duurt ongeveer een half uur bij mij (heb een trage pc).
Kwaliteit is echt goed.

Input file kiezem (avi), vervolgens ctrl-F8 indrukken, je kunt dan je .srt bestand kiezen.
Vervolgens op job toevoegen klikken en dan op start. Werkt fantastisch :*)
Hier http://www.autogk.me.uk/modules.php?name=Downloads te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De optie ondertitels in de firmware is erg onduidelijk. Volgens mij kun je er niks mee.
Deze optie is naar mijn idee alvast toegevoegd voor de nieuwe Neuros 442V2 welke
volledig op Linux - open source gaat draaien.

Het volgende is misschien een optie:

Als we nu allemaal eens gaan klagen bij de fabrikant, en op een fatsoenlijke manier gaan vragen of ze zo vriendelijk willen zijn een firmware versie te schrijven met ondersteuning voor .srt bestanden, kopieren van mappen mogelijk maken en een fatsoenlijke ondersteuning voor playlisten willen inbouwen, dan komen we misschien nog eens ergens.

Er bestaat natuurlijk een grote kans dat de fabrikant hieraan niet wil meewerken omdat ze
natuurlijk bezig zijn met de ontwikkeling van versie2 van dit apparaat.

Een volgende stap zou dan kunnen zijn om via een group-buy een leuke prijs los te peuteren
voor ons! Ik ben in ieder geval best bereid om het voortouw te trekken, ik heb wel vaker
apparatuur vanuit china en taiwan geimporteerd en wil mij hiervoor graag inzetten.

De nieuwe versie heeft een krachtigere processor aan boord, ondersteund ook usb-host e.d.

Voordeel zou dan ook zijn dat indien de nieuwe firmware van Neuros uitkomt voor de 442V2, wij deze natuurlijk ook kunnen gebruiken!

Trouwens, onze zolid is terug te vinden via:
http://www.eastech.com/english/index.htm en vervolgens op tabblad products klikken,
dan naar Information / Internet Appliance gaan, en vervolgens staat daar de
Digital Jukebox (de ET-920).

Mailen voor vragen e.d. kan via:

nancy.teng@tw.eastecher.com

Ben benieuwd of er meerdere mensen zijn die met mij willen samenwerken een beter
product te krijgen d.m.v. firmware upgrades, of via een group-buy de nieuwe versie willen
aanschaffen!

Greetz,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 14-09 18:03
Resistance_NL schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:13:
De HEMA heeft een Divx-speler in de aanbieding. Heeft iemand er al meer informatie over, krijg namelijk niet gevonden wat het merk/type is. Maar er zitten wel wat leuke features op (zo lijkt het althans).

Het gaat om:
[afbeelding]
ziet er goed uit. Ben ook wel benieuwd of er iemand is die wat meer over de speler weet?? Zoek zelf tijdelijk een goedkoop speeltje. Opties zijn ook wel goed te noemen volgens mij voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Link werkt niet. |:(

Heb deze genomen (7MB):
http://www.videohelp.com/tools?tool=AutoGK

Hoop dat het de goeie versie is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik getest met AV opnamen rechtstreeks vanaf mijn dvd speler.

Resultaat:

Hvga met audio kwaliteit op hoog geeft een NIET vloeiend beeld, beeldkwaliteit goed tot zeer goed.
Qvga met audio kwaliteit op hoog geeft WEL een vloeiend beeld, beeldkwaliteit goed.

Hvga met audio kwaliteit op middel geeft WEL vloeiend beeld, beeld/geluid kwaliteit goed tot zeer goed!

De optie die ik ga gebruiken is dus wel duidelijk ;-)

Verhaal blijft echter dat de bijgeleverde aansluitkabels bagger zijn.
Kwaliteit wordt hierdoor echt een flink stuk minder.
Ik heb als test een plug van een andere kabel afgehaald en zelf een kabel gemaakt.
Beeld en geluidkswaliteit zijn nu echt goed, een echte aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistance_NL schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:13:

Het gaat om:
[afbeelding]
Dit is de Kazuki (UMAX) DVD-7400X. Heb hem vandaag gekocht.

Ik had gehoopt mijn portable drive op de USB poort aan te kunnen sluiten en hier vandaan films (divx en VOB) af te kunnen spelen. Helaas, de drive wordt herkend (enkel FAT32) en is benaderbaar maar er kunnen alleen muziek en afbeeldingen worden benaderd. Dit blijkt uiteindelijk ook zo in de handleiding te staan.
Op DVD (+RW) speelt de speler tot nu toe alles af wat ik geprobeerd heb, DIVX, SVCD, VOB. Niet geexperimenteerd met ondertiteling (wordt niets over genoemd in handleiding). Dit betekend dat ik alles eerst moet branden, ik denk dat ie morgen terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Zeer goedkope beamers; http://inkoopacties.net/ia/y3c6zhdv

Zou het wat wezen? :9~

• davw3
Zou dit dezelfde video/audio kabel zijn als van de pmp ?
Aangezien de bijgeleverde kabels inderdaad maar belabberd zijn...

http://www.profigold.com/...cat=3%2C5mm+Interconnects

http://www.ldlc.be/fiche/PB00038696.html

• thefox154
  • Laatst online: 14-09 18:03
Even een vraagje aan de mods en de mensen wie dit betreft (zolid ding etc), is dit nou een topic om aanbiedingen te bespreken om om firmwares op aller hande apparaten te discusieren??!! Ik erger me hier de afgelopen dagen dood aan. Als mensen over hun nieuwe aankoop willen discusieren dan hoort dat niet in een aanbiedingen topic lijkt mij! :+

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 08:40
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:59:
[...]

Ik had gehoopt mijn portable drive op de USB poort aan te kunnen sluiten en hier vandaan films (divx en VOB) af te kunnen spelen. Helaas, de drive wordt herkend (enkel FAT32) en is benaderbaar maar er kunnen alleen muziek en afbeeldingen worden benaderd. Dit blijkt uiteindelijk ook zo in de handleiding te staan.
Op DVD (+RW) speelt de speler tot nu toe alles af wat ik geprobeerd heb, DIVX, SVCD, VOB. Niet geexperimenteerd met ondertiteling (wordt niets over genoemd in handleiding). Dit betekend dat ik alles eerst moet branden, ik denk dat ie morgen terug gaat.
Misschien dat ik hem ook ga halen (als ze er nog hebben). Ik heb nu een uur gezocht en kan geen website vinden waar deze speler op staat. Op een andere site zag ik het volgende staan: "Software-Updatefähigkeit" Vraag me alleen wel af waar je die updates kan vinden :?. IK heb nog wel wat vraagjes die jij misschien kan beantwoorden.

1. Heeft de speler een NL menu?
2. Hoe zit het met het geluidsniveau? (mijn oude kijkshop dvd-speler gaat bij sommige dvd-s enorm geluid produceren en trillen).
3. Hoe zit het met de snelheid van het starten van een DVD?
4. Staat er in de handleiding een website waar je op kan kijken (voor updates ofzo)?
5. Kun je bij de hema gewoon dat ding terugbrengen zodat je het geld terug krijgt?
6. Kun je iets vertellen over die firmware. Als die niet te updaten is, is het snel afgelopen als er nieuwe xvid/divx codecs uitkomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Bart1983 op 20-09-2006 08:52 ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

thefox154 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:15:
Even een vraagje aan de mods en de mensen wie dit betreft (zolid ding etc), is dit nou een topic om aanbiedingen te bespreken om om firmwares op aller hande apparaten te discusieren??!! Ik erger me hier de afgelopen dagen dood aan. Als mensen over hun nieuwe aankoop willen discusieren dan hoort dat niet in een aanbiedingen topic lijkt mij! :+
Misschien kun je een topic report doen? Dat is daar voor uitgevonden. Klein roze handje linksboven.

Nomen nescio

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:59:
[...]

Je kunt dus mp3's erop af spelen begrijp ik hieruit?

Learn to forget...

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Seems to good to be true ... maar ben wel nieuwsgierig of er iemand is die hem al heeft of iemand die er wat over kan zeggen :P

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

davw3 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:15:
Zou dit dezelfde video/audio kabel zijn als van de pmp ?
Aangezien de bijgeleverde kabels inderdaad maar belabberd zijn...

http://www.profigold.com/...cat=3%2C5mm+Interconnects

http://www.ldlc.be/fiche/PB00038696.html
Dit lijken inderdaad de goede kabels te zijn. Uitproberen zou ik zeggen!
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.