Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 61 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.957 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:07:
[...]
Maar dan is het toch handig dat het een add-on is?
Voor die paar mensen die geen wifi hebben :)

Anders zou de prijs in het algemeen hoger zijn :)
Dat is waar, maar het is dus wel jammer (vind ik, mening) dat iemand die het wel wil een losstaan/hangend iets erbij moet plaatsen. Zelfde gaat ook op voor bijv. de x360 hd dvd bak. Het is nou eenmaal zo, moet er mee leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Red Steel trailer bekeken, en de gameplay lijkt me vet maar de graphics vielen me echt zwaar tegen. Zelfs op de cube hadden dergelijke graphics een geuw bij me opgeroepen: low-res textures, houterige ledematen en bewegingen, etc.
Het leek ook wel alsof de sensitivity van de controller te laag stond. Zeker in een FPS mag het niet zo zijn dat je 3 seconden bezig bent met 180 graden draaien, dan ben je namelijk als het goed is al afgeschoten.
Ik snap dat het geen final version is maar als ze dit niet verbeteren ben ik ondanks de gameplay zee teleurgesteld.

Twee versies van Zelda: TP klinkt me ook als een rip-off in de oren :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:07:
[...]

Nee, maar als ik m'n infrarood naar achteren richt kan de ontvanger die voor me staat onmogelijk m'n positie bepalen.
Maar het is ook helemaal geen infrarood, hoe kom je daar nou bij? Dat het er uit ziet als een ab, wil niet zeggen dat het een ab is. Ik vind het wel heel jammer dat je niet even de link van IGN leest. Ik geef twee quotes, en daarmee basta:
What is the difference for developers?
Simply put, it's tilt vs. motion sensing. Monkey Ball for Wii and PS3 would essentially be the same, since it's only using the tilt ability of the controller. On the other hand, a 3D tennis game or sword fighting game with swing control elements is impossible for the PS3 hardware, as it requires full motion sensing technology.
What type of things won't work on the PS3 controller?
The following actions can't be done on the PS3 controller with the same precision: Throwing/Catching a ball at a specific spot shown on screen, swinging a sword in 3D space and performing stabbing motions, aiming a weapon light-gun-style, swinging a racket, punching, general 3D item interaction, 3D drum simulator, swatting an "on-screen" fly, performing two separate tilt/motion functions at the same time.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 10-05-2006 11:12 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 18:27
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:07:
[...]

Nee, maar als ik m'n infrarood naar achteren richt kan de ontvanger die voor me staat onmogelijk m'n positie bepalen.
Met de combinatie van sensor bar / pointer en de gyro's kan de Wii wel je positie in de ruimte bepalen. Dat is het grote punt dat de PS3 mist: referentie. De PS3 kan alleen de beweging waarnemen, terwijl de Wii weet waar in de ruimte je die beweging uitvoert...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hankey schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:11:
[...]

Met de combinatie van sensor bar / pointer en de gyro's kan de Wii wel je positie in de ruimte bepalen. Dat is het grote punt dat de PS3 mist: referentie. De PS3 kan alleen de beweging waarnemen, terwijl de Wii weet waar in de ruimte je die beweging uitvoert...
Hiermee ben ik het dus eens, maar je moet wel de voorkant van je controller enigzins in de richting van de bar richten.
Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:10:
[...]

Maar het is ook helemaal geen infrarood, hoe kom je daar nou bij? Dat het er uit ziet als een ab, wil niet zeggen dat het een ab is. Ik vind het wel heel jammer dat je niet even de link van IGN leest. Ik geef twee quotes, en daarmee basta:

[...]

[...]
Hier wordt NIETS gezegd over de gebruikte techniek. Er is nog nergens iets gezegd over hoe het precies werkt (behalve het gyroscoopdeel). Alle beelden e.d. wijzen op infrarood of een vergelijkbare techniek in combi met gyroscopen. En vast iets van een camera/ccd om richten op je tv mogelijk te maken (hoe kan de ontvangerbak immers weten hoe groot je tv is en waar die staat)
Ik hoop hier wat meer over te weten te komen binenkort. (maar dat zal wel pas gebeuren als hij uit is en enkele sites het ding open gaan maken)

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:14:
[...]

Hiermee ben ik het dus eens, maar je moet wel de voorkant van je controller enigzins in de richting van de bar richten.
Dat klopt, maar daarmee biedt het wel een hoop extra mogelijkheden die de PS3 controler niet heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hankey schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:17:
[...]

Dat klopt, maar daarmee biedt het wel een hoop extra mogelijkheden die de PS3 controler niet heeft...
Daar ben ik het dus ook helemaal mee eens. Maar iedereen blijft me aanvallen op feiten die ik aanhaal. Laten we deze discussie sluiten en ons storten opwaar het om gaat: de games en gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik zou jou uitingen nog even niet als feiten melden aangezien die er over de gebruikte techniek niet echt zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
rajackar schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:21:
Ik zou jou uitingen nog even niet als feiten melden aangezien die er over de gebruikte techniek niet echt zijn.
Ik meld ze niet als feiten, zeg zelf dat het er nu op lijkt (vooral als je de wii site zelf checked) dat het met infrarood of vergelijkbare techniek werkt. Enige andere optie zou een zendertje in de controller zijn en het signaal trianguleren, maar denk eerder dat het met infrarood werkt (veel goedkoper, makkelijker te implementeren, meer directe info uit de data die je krijgt (flighttime, positie, richting t.o.v. ontvanger))

[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
rajackar schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:21:
Maar hij heeft wel een punt: zonder referentie kan je onmogelijk je positie in de ruimte bepalen. Dit kan de Wii wel, maar dus alleen in combinatie met de sensor bar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:14:
Wie zegt dat de voorkant per se in de richting van de bar gericht moet worden?
Hankey schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:24:
Maar hij heeft wel een punt: zonder referentie kan je onmogelijk je positie in de ruimte bepalen. Dit kan de Wii wel, maar dus alleen in combinatie met de sensor bar...
Ja, dat lijkt me nogal wiedes dat dat alleen kan icm de sensor bar. Dat heeft Nintendo ook vanaf dag 1 gezegd, dus ik zei niet wat er nieuw is aan die opmerking. Alleen de interactie met de bar maakt de Wii juist zoveel anders dan een PS3/Sidewinder controller, daardoor kan hij namelijk fungeren als 3d-muis, en daarom heeft "zwaaien" en richten ook zin, itt de PS3/Sidewinder controller, waar alleen kantelen zin heeft.

De Wii-remote heeft de volgende eigenschappen:
1) Kantelgevoeligheid in alle richtingen
2) 3d positionering
3) aanwijsmogelijkheden

De PS3/Sidewinder heeft:

Dat is dus echt wel heel iets anders.

[ Voor 61% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-05-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hankey schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:24:
[...]

Nou, met het zenderidee zou de sensor bar in feite achterwege kunnen blijven, als er in de wii maar drie ontvangers zouden zitten zou je de ruimtelijke positie kunnen bepalen. Een beetje spreiding van de ontvangers zou het geheel wel veel makkelijker en preciezer maken.
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:25:
[...]

Wie zegt dat de voorkant per se in de richting van de bar gericht moet worden?
Op de wii site tonen ze twee features. De gyroscoop-positie en de wijsfunctie. Wijzen lijkt me duidelijk. (op zich zou je tot op zekere hoogte korte onderbrekingen van het signaal kunnen interpoleren a.d.h.v. de gyroscoopdata, maar dat is zó onprecies dat langer dan een paar tienden van seconden rare effecten op zou leveren. Of ze moeten de nobelprijs voor de natuurkunde krijgen omdat ze de ultieme digitale gyroscoop hebben gemaakt.)

Als er zenders in zitten zou het dus een heel ander verhaal zijn, dan heb je het hele wijsgedeelte niet, maar niets wat nintendo heeft geshowed wijst op zenders. Voor een idee van deze zenders, gps positie bepaling van een navigatiesysteem werkt ook zo.

En ja, de Wii controller is heel anders door de wijsfunctie (die hoogstwaarschijnlijk ook voor de positiebepaling zorgt), dat weten we nu wel.

Wat ik me net bedenk: je kan natuurlijk het geheel op je tv kalibreren. Je start hem op, moet vervolgens op x punten op het scherm richten en schieten, en vervolgens gaat het wijzen op je tv via je ontvanger.

[ Voor 63% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Welk van de 1394883 berichten over een aparte ontvanger bij de wii heb je gemist dan?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
rajackar schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:32:
Welk van de 1394883 berichten over een aparte ontvanger bij de wii heb je gemist dan?
Wie heeft die gemist? Ik niet. Je hebt hem gewoon nodig om je ruimtelijke "wijs" positie te bepalen.

[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:25:
Ja, dat lijkt me nogal wiedes dat dat alleen kan icm de sensor bar. Dat heeft Nintendo ook vanaf dag 1 gezegd, dus ik zei niet wat er nieuw is aan die opmerking. Alleen de interactie met de bar maakt de Wii juist zoveel anders dan een PS3/Sidewinder controller, daardoor kan hij namelijk fungeren als 3d-muis, en daarom heeft "zwaaien" en richten ook zin, itt de PS3/Sidewinder controller, waar alleen kantelen zin heeft.

De Wii-remote heeft de volgende eigenschappen:
2) 3d positionering
3) aanwijsmogelijkheden

De PS3/Sidewinder heeft:

Dat is dus echt wel heel iets anders.
Oftewel, we zijn het met elkaar eens :)...

Overigens viel me op dat de tilt functie van de PS3 controler volgens mij nog in een vrij vroeg stadium is, of gewoon niet echt lekker werkt (hoop voor Sony op het eerste). Bij de Warhawk demo zag het er nou niet bepaald uit alsof hij echt een goede controle over z'n vliegtuig had. De Wii demo's waren imo een stuk overtuigender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hankey schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:34:
[...]

Oftewel, we zijn het met elkaar eens :)...

Overigens viel me op dat de tilt functie van de PS3 controler volgens mij nog in een vrij vroeg stadium is, of gewoon niet echt lekker werkt (hoop voor Sony op het eerste). Bij de Warhawk demo zag het er nou niet bepaald uit alsof hij echt een goede controle over z'n vliegtuig had. De Wii demo's waren imo een stuk overtuigender...
Dat kan ook aan de speler liggen. Ik weet nog dat de sidewinder freestyle héél erg wennen was. De IGN review van de controller was vrij positief en meldde dat het erg soepel ging. Maar ja, hij heeft idd geen positionele functie.

Over de Wii controller waren ze dus ook positief, alleen het speakertje viel wat tegen.

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Komen we allemaal uiteindelijk toch nog op 1 lijn te zitten :)

Ik had trouwens ook gelezen dat de journalisten best positief waren over hoe het bij de PS3 controller werkte. Die gast die het demonstreerde kon er niet zo veel van (was nog wel de ontwikkelaar van het spel, toch??), dus dat heeft Sony niet echt lekker aangepakt. Nu denkt iedereen dat het erg slecht werkt, terwijl dat dus niet het geval zou zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-05-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:43:
Komen we allemaal uiteindelijk toch nog op 1 lijn te zitten :)

Ik had trouwens ook gelezen dat de journalisten best positief waren over hoe het bij de PS3 controller werkte. Die gast die het demonstreerde kon er niet zo veel van (was nog wel de ontwikkelaar van het spel, toch??), dus dat heeft Sony niet echt lekker aangepakt. Nu denkt iedereen dat het erg slecht werkt, terwijl dat dus niet het geval zou zijn.
Ik zat al met je op één lijn hoor, alleen de communicatie verliep wat stroef :D

Beide consoles (en ja, ook de x-box) zijn prima zoals ze zijn, laten we ons nu gaan focussen op de wii in dit topic en dan vooral de games. Lekker hakken in Zelda, een tennisworkout of iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel nu al dat de Mainstream waarschijnlijk zal gaan zeggen dat Nintendo het maar allemaal gejat heeft van de PS3, en dat die van de ps3 veel beter is!!

Mainstream let niet echt op het gamenews dus weet er niks vanaf, en dat is denk ik ook wat Sony wilt.

Twerijl het gewoon zwaar triest is natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
heeft Wii ook support voor dolby digital? Zo ja, zou het dan via optical gaan of moet je net als bij de xbox een andere av-pack halen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wii is nu trouwens ook als merk in de Benelux ingeschreven:
http://register.bmb-bbm.o...er=1110931&markID=2115009

Niet dat er nog enige discussie was dat Wii toch niet de naam zou worden, maar het hele verhaal dat het niet ingeschreven zou staan kan iig overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:09:
heeft Wii ook support voor dolby digital? Zo ja, zou het dan via optical gaan of moet je net als bij de xbox een andere av-pack halen.
Ik geloof dat het Dolby Pro Logic was?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

anandus schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:10:
[...]

Ik geloof dat het Dolby Pro Logic was?
Is daar nu al wat meer duidelijkheid over? Dus dat Nintendo officieel heeft gezegd dat ze niet voor DD gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:12:
[...]

Is daar nu al wat meer duidelijkheid over? Dus dat Nintendo officieel heeft gezegd dat ze niet voor DD gaan?
Dat niet, ik meende dat iemand het Pro Logic logo (oid) bij het opstarten van een spel zag :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
anandus schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:13:
[...]

Dat niet, ik meende dat iemand het Pro Logic logo (oid) bij het opstarten van een spel zag :)
Inderdaad, dat was Matt van IGN bij MP3. Maar goed, dat was een testsessie en dat hoeft nog niets te zeggen, but... volgens mij heeft Nintendo daar nog niets over gezegd. Dat zal waarschijnlijk ook komen door de speaker in de controller.

Sowieso ook als je de stukjes van zowel Mark als Matt leest, met hun mening over de persconferentie, dan verwoorden ze eigenlijk wel goed het gevoel wat ik er ook aan over had gehouden. En er blijven nog wel heel veel vragen over...

heeft iemand trouwens een idee wanneer de beurs echt open gaat, is dat om 18:00 uur o.i.d.? Ik hoop dat we dan nog wat antwoorden krijgen en natuurlijk wat hands-on impressies.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Komt er vandaag nog een presentatie van Nintendo? Of is het nu gewoon rondkijken op de beurs?

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Zucht schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:30:
Komt er vandaag nog een presentatie van Nintendo? Of is het nu gewoon rondkijken op de beurs?
Alleen kijken en aanraken. (en proberen niet over de peperdure hardware te kwijlen)

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:34:
[...]

Alleen kijken en aanraken. (en proberen niet over de peperdure hardware te kwijlen)
Dit is het Wii topic en niet het PS3 topic ;)

edit:
johnnyv.nl rustig, rustig, ... Het was een grapje omdat er veel onterecht zeggen dat de PS3 duur is. :>

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:36:
[...]

Dit is het Wii topic en niet het PS3 topic ;)
De Wii's die er nu staan zijn ook met het handje gemaakt hoor, om nog maar te zwijgen over hoeveel zo'n ding nu op de zwarte markt op zou brengen. En die grapjes van ps3 duur zijn niet leuk meer, wijs me maar een plek waar ik onder de 1000$ een blu-ray speler kan kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
Even twee nieuwtjes vanaf de E3:

Het Resident Evil spel voor de Wii, is een compleet nieuw spel, dat exclusief voor de Wii zal zijn.
Duck Hunt 2 is playable bij de Nintendo booth op de E3.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:43:
[...]

De Wii's die er nu staan zijn ook met het handje gemaakt hoor, om nog maar te zwijgen over hoeveel zo'n ding nu op de zwarte markt op zou brengen. En die grapjes van ps3 duur zijn niet leuk meer, wijs me maar een plek waar ik onder de 1000$ een blu-ray speler kan kopen.
lighten up...kan je nog iets anders dan klagen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou IK vind dus gewoon de games op de Wii vet en daarom ga ik em kopen, niet om de technologie die wel / niet in de controller zou kunnen zitten ! :D

maargoed, er waren 27 games beschikbaar vandaag op de beurs, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor de eerste shaky-filmpjes tevoorschijn komen, waarbij je dus een leek tekeer ziet gaan met dat ding. Dat die gasten van de presentatie de controls beheersen is wel duidelijk, maar wil eerder zien hoe de "gewone" mens ermee overweg kan. ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:09:
nou IK vind dus gewoon de games op de Wii vet en daarom ga ik em kopen, niet om de technologie die wel / niet in de controller zou kunnen zitten ! :D

maargoed, er waren 27 games beschikbaar vandaag op de beurs, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor de eerste shaky-filmpjes tevoorschijn komen, waarbij je dus een leek tekeer ziet gaan met dat ding. Dat die gasten van de presentatie de controls beheersen is wel duidelijk, maar wil eerder zien hoe de "gewone" mens ermee overweg kan. ^_^
Een jongen uit het publiek gisteren had er nooit mee gespeeld en het ging goed zover ik kon zien.
Balletje opgooien en wegslaan :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:43:
[...]

Om nog wat olie op het vuur te gooien; de PS3 is zeker wél duur als je hem alleen gaat bekijken als console. Voor veel mensen is een PS3/X360/Wii als spelletjes apparaat bedoeld. Een onwetende moeder (die veelal dit soort cadeas zal gaan geven aan zoonlief) zal dan ook zeker niet geinteresseerd zijn in een Blu-Ray speler, zeker niet omdat de mainstream geen idee heeft dat het een opvolger van de dvd kan worden. De keuze voor een nieuw "spelletjes apparaat" (om het plastisch uit te drukken) zal dan ook niet gemaakt worden op de inhoud (blu-ray) maar vooral op de prijs, en uitstraling van een apparaat.

Dat er dan een Blu-Ray speler inzit is leuk voor de geinteresseerden, maar maakt het apparaat wel onnodig duur. Dan heeft Microsoft het naar mijn mening slimmer aangepakt door hd-dvd functionaliteit extern mogelijk te maken. De kosten kunnen hierdoor gedrukt worden, en de die-hards kunnen alsnog de functionaliteit benutten.

Nintendo ziet een console niet als media center, maar nog puur als gamingplatform, die (hd)dvd- blu-rayspeler staan toch wel onder de tv binnen afzienbare tijd. Wat is tegenwoordig de meerwaarde van dat een PS2/Xbox dvds afspeelt, je koopt een standalone voor €25. Dit zal waarschijnlijk ook zo zijn met blu-ray / hddvd tegen de tijd dat de standaard vaststaat en het gebruik algemener word.

De strekking van mijn verhaal: waarom technologieen gebruiken waarvan de standaard nog niet word gebruikt en vaststaan die je apparaat onnodig duur maken, terwijl je deze later ook extern zou kunnen gaan leveren voor de geinteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:46
Offtopic: Hoelaat gaat de beurs eigenlijk open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:52:
Even twee nieuwtjes vanaf de E3:

Duck Hunt 2 is playable bij de Nintendo booth op de E3.
*grote glimlach verschijnt.

Komt er een duckhunt 2? hoe briljant :)

Hoe heerlijk retro. Is benieuwd of de hond weer terug komt in duckhunt 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Intergalactrick schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:16:
Offtopic: Hoelaat gaat de beurs eigenlijk open?
Rond 18:00 deze tijd denk ik? Dat is dan 9:00 daar 's ochtens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReCreator schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:14:
[...]

Een jongen uit het publiek gisteren had er nooit mee gespeeld en het ging goed zover ik kon zien.
Balletje opgooien en wegslaan :)
jah dat vond ik een beetje dubieus....hij announcde de naam van die gast...en hij stond droog op en liep gewoon naar voren 0_0 ...als ik dat was zou ik echt "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" gaan roepen en w00h00 enzo...nahja...hij niet dus -.-, mjah ik ben een B)

edit:
chill, duck hunt. En zou je die hond dan ook zo moeten aaien net als bij nintendogs :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:21:
chill, duck hunt. En zou je die hond dan ook zo moeten aaien net als bij nintendogs :P
Let's hope soo :P Hij zal nu waarschijnlijk ook een stuk haariger zijn dan op de NES :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Ik ben alleen bang voor de eerste week als ik straks de wii heb, misschien handig om nu alvast te gaan trainen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er stond vandaag een leuk artikel over de Wii in de NRC.next. Met een foto van het tennissen op de persconferentie van gisteren :D. Het ging ook over het "jatten" van Sony en er werd helaas pas in de laatste zin duidelijk gemaakt dat er wel degelijk verschil in zit. Daarnaast hadden ze ook Wario Ware gespeeld! De Wii is volgens mij de enige console die tot nu toe wat ruimte heeft gekregen en dat samen met zo'n artikel in de Time laat wel duidelijk een trend zien: niet-games bladen (kranten/tijdschriften) die aandacht besteden aan een game console. Bij de DS zie je dat overigens ook, aandacht van Discovery Channel en Nature. Dit kan heel belangrijk zijn om er een succes van te maken.

Edit: De FP heeft een nieuwtje, Wii krijgt Opera browser: nieuws: Nintendo Wii krijgt webbrowser van Opera.

Edit2: Dit schijnt gisteren al gezegd te zijn op de persconferentie, damn dan was het toch minder goed te verstaan dan ik dacht ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 10-05-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik mis trouwens nog aankondigingen voor strategiespellen. Had hier al vaker verkondigd dat dat nu eindelijk goed speelbaar wordt op de Wii, maar de ontwikkelaars zien het kennelijk nog niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 21:34
Gister ben ik ook helemala gek geworden :9~.

En was het niet zo dat het niet zijn eerste keer was, er was toch eerst al een keer samen met het nintendo team gespeelt met de winaars van een of andere loting. (Kan zijn dat ik het verkeerd heb).

Duck Hunt 2 :9~

Weet iemand toevalig ook of ik de Wii op mijn lcd kan aansluiten (dvi/vga).

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
nezumi schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:33:
Gister ben ik ook helemala gek geworden :9~.

En was het niet zo dat het niet zijn eerste keer was, er was toch eerst al een keer samen met het nintendo team gespeelt met de winaars van een of andere loting. (Kan zijn dat ik het verkeerd heb).

Duck Hunt 2 :9~

Weet iemand toevalig ook of ik de Wii op mijn lcd kan aansluiten (dvi/vga).
Nee, je kunt wel aansluiten via component kabels voor 480P. Zie ook wii.nintendo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet genoeg Super Mario Galaxy discussie in dit topic. :p Ik weet dat we niet veel gezien hebben, maar kom op... het is de nieuwe Mario!

Zal de hele game zich afspelen in een groot open heelal zoals in de paar fragmenten, of zul je in de loop van het spel ook grotere planeten tegenkomen? Ik hoop het wel, eigenlijk. Volgens verschillende sites is er een speelbare demo aanwezig op E3... dus hopelijk vanavond de eerste impressies en meer details over de setting. :9

Tijdens het gevecht met de rode octopus krijg ik het idee dat dat meisje met de Wii-mote die stenen die hij afvuurt "weg veegt" als het ware, zonder dat Mario er aan te pas komt. Als je goed kijkt zie je ook een vage blauwe streep over het scherm die haar bewegingen lijkt te volgen...
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/54/143950800_e3821c7237.jpg?v=0
Ik vraag me af wat dat inhoudt. Miyamoto heeft gezegd dat Mario in het nieuwe spel een nieuwe sidekick zou krijgen, daar was in alle filmpjes geen spoor van te bekennen. Misschien zie je het spel door de ogen van dat... beest... of wat het ook moet worden, en kan hij Mario op die manier helpen?
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/52/143950799_ac64f1963a.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/47/143950798_a83ded0b61.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/51/143950797_a24e9dec86.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/54/143950796_824736d2eb.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/54/143950793_ff0e3b6e51.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:29:
Ik mis trouwens nog aankondigingen voor strategiespellen. Had hier al vaker verkondigd dat dat nu eindelijk goed speelbaar wordt op de Wii, maar de ontwikkelaars zien het kennelijk nog niet zo zitten.
Nintendo heeft de persconferentie alleen gebruikt voor demonstraties van de Wii en niet voor aankondigingen. Dat een Wii-exclusive Resident Evil en Duck Hunt vanuit het niets lijken te komen moet toch wel aangeven dat Nintendo meer spellen heeft dan ze tot nu toe hebben laten zien.

Ik hoop overigens dat Opera Wii gewoon in de Wii firmware zit gebakken. Kun je vanaf de console hier om hulp in de nieuwe Zelda vragen of je nieuwe Wario Ware highscore posten. :9~

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Paar vraagjes :

1. Online gebeuren van Wii : Kan dat ook gewoon zonder abbo achtige toestanden ??
2. Kan ik er ook gewoon een LAN kabel in proppen straks ??

Heb dit nergens kunnen vinden in al die nieuwetjes van afgelopen week namelijk ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:35:
Ik vraag me af wat dat inhoudt. Miyamoto heeft gezegd dat Mario in het nieuwe spel een nieuwe sidekick zou krijgen, daar was in alle filmpjes geen spoor van te bekennen. Misschien zie je het spel door de ogen van dat... beest... of wat het ook moet worden, en kan hij Mario op die manier helpen?
Waarschijnlijk BEN jij de sidekick :)

Geweldige presentatie gisteren... Die opening _O_
nero355 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:44:
Paar vraagjes :

1. Online gebeuren van Wii : Kan dat ook gewoon zonder abbo achtige toestanden ??

Heb dit nergens kunnen vinden in al die nieuwetjes van afgelopen week namelijk ...
1. Nintendo Online is gratis :)
2. Nope, moet via WiFi als het goed is.

[ Voor 31% gewijzigd door Xrenity op 10-05-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Op Nintendo site staat dat je daar een USB 2.0 Lan adapter voor zult moeten gebruiken. Dus helaas niet out of the box...
Communication: Wii can communicate with the Internet even when the power is turned off. This WiiConnect24 service delivers a new surprise or game update, even if users do not play with Wii. Users can connect wirelessly using IEEE 802.11b/g, or with a USB 2.0 LAN adaptor. Wii also can communicate wirelessly with Nintendo DS.

[ Voor 38% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-05-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Een USB 2.0 lan adapter klinkt heel interessant, maar het kan heel klein (denk aan een staafje kleiner dan een USB stick), dus ik zou daar niet over in zitten. Ook de kosten zullen hooguit een paar tientjes zijn. Inderdaad de Nintendo Wifi Connection zal gratis zijn. Ik ben overigens wel heel benieuwd welke mogelijkheden ze gaan bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Paar vraagjes :

Maar het antwoord op je eerste vraag staat wel al maanden in de startpost. :P

[ Voor 5% gewijzigd door MetroidPrime op 10-05-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Waarom stelt de pers geen goede kritische vragen:
- Kun je PC Engine CD spellen spelen op de Wii?
- Kun je de GameCube D-video/Component videokabel gebruiken op de Wii?
- Worden developers dit keer wel verplicht breedbeeldondersteuning in hun spellen te bouwen?
- Worden developers dit keer wel verplicht 480p te ondersteunen?
- Kunnen GameCube spellen die alleen 480i ondersteunen in 480p gespeeld worden?
- Wordt bij het spelen van GameCube titels de functie van de broadband adapter gesimuleert door de WiFi of externe USB LAN adapter?
- Welke revisie van de SD card specificatie wordt ondersteund?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:55:
Een USB 2.0 lan adapter klinkt heel interessant, maar het kan heel klein (denk aan een staafje kleiner dan een USB stick), dus ik zou daar niet over in zitten. Ook de kosten zullen hooguit een paar tientjes zijn. Inderdaad de Nintendo Wifi Connection zal gratis zijn. Ik ben overigens wel heel benieuwd welke mogelijkheden ze gaan bieden...
Hopelijk wordt het wel wat goedkoper dan een paar tientjes... ga je een goedkope console op de markt brengen moet alsnog een groot deel van de mensen een adapter kopen om op het netwerk te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:08:
[...]

Hopelijk wordt het wel wat goedkoper dan een paar tientjes... ga je een goedkope console op de markt brengen moet alsnog een groot deel van de mensen een adapter kopen om op het netwerk te komen.
Mja, de gamecube broadband adapter kostte ook iets van 30 euro. (en ja, die heb ik gekocht samen met PSO voor welbekende redenen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:46:
[...]

Waarschijnlijk BEN jij de sidekick :)
Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen ja. :p Zoals Lakitu in Mario64 maar met meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

ari3 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:58:
Waarom stelt de pers geen goede kritische vragen:
- Kun je PC Engine CD spellen spelen op de Wii? fat chance
- Kun je de GameCube D-video/Component videokabel gebruiken op de Wii? nee
- Worden developers dit keer wel verplicht breedbeeldondersteuning in hun spellen te bouwen? dont think so
- Worden developers dit keer wel verplicht 480p te ondersteunen? nintendo kennende niet
- Kunnen GameCube spellen die alleen 480i ondersteunen in 480p gespeeld worden? vast niet
- Wordt bij het spelen van GameCube titels de functie van de broadband adapter gesimuleert door de WiFi of externe USB LAN adapter? vast niet via wifi
- Welke revisie van de SD card specificatie wordt ondersteund? de nieuwste?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MetroidPrime schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:57:
Maar het antwoord op je eerste vraag staat wel al maanden in de startpost. :P
:| Ben ik effe scheel dan ... net nog doorgenomen :/

Maar een USB LAN adapter ... are they kidding ?? USB+LAN is zo'n beetje het ergste wat je kan doen als je het mij vraagt !! En hoezo zou iedereen WLAN moeten en willen hebben ?? Straling en veiligheid van het netwerk enzo ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Waarvandaan haal je deze info (dus vooral dat de gc kabel niet gebruikt kan worden), heb t nog nergens gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:19:
[...]

:| Ben ik effe scheel dan ... net nog doorgenomen :/

Maar een USB LAN adapter ... are they kidding ?? USB+LAN is zo'n beetje het ergste wat je kan doen als je het mij vraagt !! En hoezo zou iedereen WLAN moeten en willen hebben ?? Straling en veiligheid van het netwerk enzo ... :X
USB+lan kan prima hoor, het is geen pc met duizenden verschillende merken, drivers, os-en en conflicten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:11:
[...]

Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen ja. :p Zoals Lakitu in Mario64 maar met meer mogelijkheden.
Op die ene vrijgegeven foto zie je dat er twee mensen tegelijk Mario Galaxy aan het spelen waren. De ene had een freehand+nunchuk en de ander alleen een freehand.

Afbeeldingslocatie: http://wii.nintendo.com/images/fea_gamepg_mario.png

Misschien speelt de linker de sidekick en het meisje rechts met Mario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

XiN-eViL schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:20:
[...]

Waarvandaan haal je deze info (dus vooral dat de gc kabel niet gebruikt kan worden), heb t nog nergens gelezen?
De Wii gebruikt een andere video poort. Zie foto's.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:20:
Op die ene vrijgegeven foto zie je dat er twee mensen tegelijk Mario Galaxy aan het spelen waren. De ene had een freehand+nunchuk en de ander alleen een freehand.
Wow, dat was me nog niet eens opgevallen. Kan bijna geen toeval zijn dat ze zo zijn afgebeeld.
Misschien speelt de linker de sidekick en het meisje rechts met Mario?
Zoiets lijkt me eigenlijk de enige manier waarop ze een 2player stand kunnen realiseren in een dergelijke platformgame. Een "echte" 2player met bijvoorbeeld Mario & Luigi tegelijkertijd in actie lijkt me haast onmogelijk.

Edit: En over sidekicks gesproken, als ik naar de Super Paper Mario trailer kijk zie ik daar ook "iets" achter Mario (en de prinses) zweven. Het is niet echt duidelijk omdat het beeld toch al vrij druk is, maar als je er op gaat letten zie je duidelijk een soort gezichtje.
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/47/143967749_66338e99d6.jpg?v=0
Op dit plaatje zit hij precies voor de boomstam.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Waarvoor zit dat klepje "onder" de diskloader van de Wii er? (misschien was dit al besproken maar ik zie het nu pas... gba games? )

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Aap schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:47:
Waarvoor zit dat klepje "onder" de diskloader van de Wii er? (misschien was dit al besproken maar ik zie het nu pas... gba games? )
Ik gok voor de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 13:18
En nu officieel
Resident Evil, the Survival Horror King, is coming to Nintendo’s Wii™!

Capcom Co., Ltd. is pleased to announce that the development of a new game in the Resident Evil franchise is underway for Nintendo’s next-generation Wii system.

The Resident Evil series, which began in 1996, has helped to propel the survival horror genre into the mainstream. The series has shipped over 30 million units (as of March 31st, 2006) and continues to entertain fans worldwide.

The intense story and cutting-edge graphics have combined to create a deep gaming world that has even been expanded into non-gaming media such as the Hollywood movie series of Resident Evil and Resident Evil: Apocalypse, each earning over 100 million dollars at the box-office. The most recent game in the series, Resident Evil 4, has been honored with the Award of Excellence at the 9th CESA Game Awards and the Game of the Year Award at the 1st Famitsu Awards, further demonstrating the worldwide recognition of the game’s top-notch quality.

The next-generation console Wii is garnering much attention with its groundbreaking new controller. The new Resident Evil game for the console will combine the series’ intense gaming experience and atmosphere with the revolutionary control system of the Wii.

As always, Capcom will continue to strive to produce great new game titles and expand its appeal to a broader audience across the globe.

About Capcom
As a worldwide leader in the gaming industry, Capcom is on the forefront of this new cutting-edge technology, and is proud to have produced a number of hit products such as Mega Man, Street Fighter, Onimusha, Devil May Cry and Resident Evil. Capcom will continue to provide customers with the best possible forms of innovative entertainment in this new and exciting media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister waren alle nintendo fanboys de ps3 aan het afzeiken omdat hij een nep-controller in vergelijking tot de Wii had omdat deze 3d-positioneel zou zijn en de ps3 controller alleen gyroscopen heeft. Nu blijkt dat dus helemaal niet zo te zijn en is de techniek in feite gelijk.

Lezen blijft moeilijk.
Denk dat jij het niet helemaal snapt. ps3 controller = 6 bewegingen. Wiimote is alle bewegingen + snelheid. Er is nooit gezegd dat ie ook zou meten waar jij je in de kamer bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:01:
[...]

Denk dat jij het niet helemaal snapt. ps3 controller = 6 bewegingen. Wiimote is alle bewegingen + snelheid. Er is nooit gezegd dat ie ook zou meten waar jij je in de kamer bevind.
Jawel en dat doet ie dus wel, maar blijkbaar kun je echt niet lezen want daar gaat het al de hele dag over tot een uur of twee geleden. NOFI maar wordt een beetje gek van mensen die langswippen, een post zien van uren geleden en gelijk reageren.

Daarnaast zijn er in 3d niet veel meer bewegingen dan in 6 richtingen mogelijk, but that's just me.

[ Voor 21% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 21:34
Aap schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:47:
Er werd toch vermeld dat GC controllers er ook op kunnen, lijkt me dat die daar mooi kunnen komen.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
nezumi schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:06:
[...]

Er werd toch vermeld dat GC controllers er ook op kunnen, lijkt me dat die daar mooi kunnen komen.
Die klep zit bovenop B)
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/images/uploaded/Nintendo_Revolution1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:02:
[...]

Jawel en dat doet ie dus wel, maar blijkbaar kun je echt niet lezen want daar gaat het al de hele dag over tot een uur of twee geleden. NOFI maar wordt een beetje gek van mensen die langswippen, een post zien van uren geleden en gelijk reageren.

Daarnaast zijn er in 3d niet veel meer bewegingen dan in 6 richtingen mogelijk, but that's just me.
Haha snap je het nou echt niet? Nog nooit de Sidewinder in je handen gehad? Precies het Zelfde als dat pinball spel voor de GBA. Je kan dingen omkieperen. dat ding kan geen hele bewegingen registreren.

Ach laat ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:09:
[...]

Haha snap je het nou echt niet? Nog nooit de Sidewinder in je handen gehad? Precies het Zelfde als dat pinball spel voor de GBA. Je kan dingen omkieperen. dat ding kan geen hele bewegingen registreren.

Ach laat ook maar.
Kerel, leer lezen. Ik zeg dat de wii positioneel is. Meer niet. Ik heb het niet over de ps3, ik heb het niet over gyroscopen, ik heb het over de wii controller die zowel orientatie als locatie technieken heeft 8)7

Als je moeite hebt met lezen door wat voor aandoening dan ook sorry, maar als je leest wat ik schrijf ben ik het daar al met je eens.

Nu ik het teruglees was het in m'n quote niet geheel duidelijk dat ik het over de Wii controller had, maar dat leek me wel logisch als je het topic een beetje bijhoudt.

Wat ik wel wil benadrukken is dat er qua richtingen/bewegingen in 3d met "6" richtingen je alles wel gehad hebt. (stiekem met 3, als je negatieve beweging meetelt) De x, y en z as zijn genoeg. Voor een echte ruimtebepaling heb je echter meer nodig. Hier komt de wijsfunctie van de Wii in beeld.

[ Voor 55% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel wil benadrukken is dat er qua richtingen/bewegingen in 3d met "6" richtingen je alles wel gehad hebt.

Nee want hij meet dus alleen rechts bv. En niet een klein beetje rechts. Volgens mij snap jij het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Laatst online: 12:16

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik denk dat er in Super Mario Galaxy (working title) een aantal elementen van DK:Jungle Beat zijn verwerkt, daar lijkt het een beetje op in het filmpje. Objecten in de ruimte van waaraf gelanceerd kan worden en combo's kunnen worden gemaakt etc.

[/speculaas]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:42:
Wat ik wel wil benadrukken is dat er qua richtingen/bewegingen in 3d met "6" richtingen je alles wel gehad hebt.

Nee want hij meet dus alleen rechts bv. En niet een klein beetje rechts. Volgens mij snap jij het niet helemaal.
Kerel, een gyroscoop meet beweging in de zin van krachten in bepaalde richtingen en hoeken, daarmee kan hij wel degelijk onderscheid maken tussen iets naar rechts kantelen en helemaal naar rechts kantelen. En wat betreft naar rechts bewegen, dat is positioneel, en dat heb ik net al gezegd maar is blijkbaar moeilijk te begrijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Cubewood en b3n666: Er is net al een discussie met Johnyv.nl geweest, misschien hadnig als jullie die even teruglezen, voordat het een herhaling van zetten wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezus zijn we eindelijk van dat ps3 vs. wii controller gebeuren af, gaan jullie weer beginnen...moet dat nou?

en dat klepje...eh...misschien een beetje domme opmerking maar zal dat niet gewoon de ingang voor de cd's zijn? (of dvd's who cares, de schijfjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:50:
jezus zijn we eindelijk van dat ps3 vs. wii controller gebeuren af, gaan jullie weer beginnen...moet dat nou?

en dat klepje...eh...misschien een beetje domme opmerking maar zal dat niet gewoon de ingang voor de cd's zijn? (of dvd's who cares, de schijfjes)
Nee, want daar is die blauw oplichtende gleuf voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:45:
@Cubewood en b3n666: Er is net al een discussie met Johnyv.nl geweest, misschien hadnig als jullie die even teruglezen, voordat het een herhaling van zetten wordt :)
offtopic:
Je vergat "Kerel"... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online

Dat is de blauw gleuf volgens mij, slot-in ding, gewoon disc erin proppen.
Dankje :>
ReCreator schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:51:
[...]

offtopic:
Je vergat "Kerel"... :Y)
_/-\o_ :D

Is geloof ik een startwoordje van me geworden :X

[ Voor 42% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah zoals ik al zei: 'misschien een beetje domme opmerking' 8)7

Maar als ik het dus goed begrijp is er niet zo'n lade waar je de discs in kan doen, dat is best jammer. Ik heb het niet zo op die cd-gleufjes.

offtopic:
en nu niet met z'n allen gaan roepen: 'goh...hou je uberhaupt wel van gleufjes'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien passen daar wel n64 disks in ? ze zouden toch nog een 2e "killer feature" hebben die niets met de controller te maken had :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:01:
[...]

misschien passen daar wel n64 disks in ? ze zouden toch nog een 2e "killer feature" hebben die niets met de controller te maken had :?
eerlijk gezegd denk ik dat niet, het lijkt me niet echt passen tbh. En ook ALS ze al n64 games playable gaan maken op de Wii, dan zal dat wel gebeuren via die portal waar je stuff kon downloaden. Maar uh...ik weet het niet, is het eigenlijk wel een klepje? is het niet gewoon een "design" dingetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:01:
[...]

De tweede killer feature was de speaker in de controller. Ik zie verder nergens een SD slot dus weet bijna zeker dat die daar zit.
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:57:
mjah zoals ik al zei: 'misschien een beetje domme opmerking' 8)7

Maar als ik het dus goed begrijp is er niet zo'n lade waar je de discs in kan doen, dat is best jammer. Ik heb het niet zo op die cd-gleufjes.

offtopic:
en nu niet met z'n allen gaan roepen: 'goh...hou je uberhaupt wel van gleufjes'
Hou je uberhaupt wel van gleufjes? :+

[ Voor 39% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me wel een klepje.. anders is het nogal een suffe design feature..

Hij lijkt me wat groot voor sd-cards wat iemand eerder zei en het lijkt me onlogisch dat je daar je usb uitbreiding voor wifi enzo in doet (aan de voorkant.. zonde van je design!).
de maat lijkt wel beetje op een n64 disk kwa lengte.. maar hij lijkt me te smal .
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:04:
[...]

De tweede killer feature was de speaker in de controller. Ik zie verder nergens een SD slot dus weet bijna zeker dat die daar zit.
maar de 2e feature zou toch juist niets met de controller te maken hebben.. of houd m'n geheugen me nu voor de gek ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:05:
lijkt me wel een klepje.. anders is het nogal een suffe design feature..

Hij lijkt me wat groot voor sd-cards wat iemand eerder zei en het lijkt me onlogisch dat je daar je usb uitbreiding voor wifi enzo in doet (aan de voorkant.. zonde van je design!).
de maat lijkt wel beetje op een n64 disk kwa lengte.. maar hij lijkt me te smal .

[...]

maar de 2e feature zou toch juist niets met de controller te maken hebben.. of houd m'n geheugen me nu voor de gek ?
Er waren alleen geruchten, meestal in de richting van iets van virtual reality of andere waarneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18

mokumouse

LOLstoel User

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:24:
[...]

Wow, dat was me nog niet eens opgevallen. Kan bijna geen toeval zijn dat ze zo zijn afgebeeld.

[...]

Zoiets lijkt me eigenlijk de enige manier waarop ze een 2player stand kunnen realiseren in een dergelijke platformgame. Een "echte" 2player met bijvoorbeeld Mario & Luigi tegelijkertijd in actie lijkt me haast onmogelijk.

Edit: En over sidekicks gesproken, als ik naar de Super Paper Mario trailer kijk zie ik daar ook "iets" achter Mario (en de prinses) zweven. Het is niet echt duidelijk omdat het beeld toch al vrij druk is, maar als je er op gaat letten zie je duidelijk een soort gezichtje.
[afbeelding]
Op dit plaatje zit hij precies voor de boomstam.
super paper mario is een gamecube titel he ;) dus wat je dan met 2 remotes moet :)
http://www.gamespot.com/gamecube/index.html

Overigens wel een titel waar ik erg naar uit kijk eindelijk weer goede 2d platform actie :P

[ Voor 7% gewijzigd door mokumouse op 10-05-2006 16:12 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
mokumouse schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:11:
[...]

super paper mario is een gamecube titel he ;) dus wat je dan met 2 remotes moet :)
http://www.gamespot.com/gamecube/index.html
Ehrm, denk dat ie bedoelt dat de nieuwe sidekick ook daar in zit, net zoiets als yoshi zeg maar. Gewoon een nieuwe figuur in de mariowereld, die je op de Wii dan ook nog eens kan besturen in mario galaxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18

mokumouse

LOLstoel User

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:12:
[...]

Ehrm, denk dat ie bedoelt dat de nieuwe sidekick ook daar in zit, net zoiets als yoshi zeg maar. Gewoon een nieuwe figuur in de mariowereld, die je op de Wii dan ook nog eens kan besturen in mario galaxy.
in dat geval, my bet, ik dacht dat ie doelde op hoe je de 2player mode zou spelen (aangezien er op die foto 1 iemand met alleen de remote zit en de ander met de remote + add-on)

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:27
Het tweede geheim moet nog onthuld worden. De reden dat dit niet de speaker kan zijn is de zelda presentatie die gegeven is. Hier hadden ze het namelijk al over de speaker (met de pijlen) en daarna werd er nog gesproken over een geheime feature. Hier is echter de hele presentatie niet verder over gesproken. Ik hoop dus nog steeds op een onthulling één dezer E3 dagen :p

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
Is het nieuwe geheim niet dat de wii altijd online is? Nintendo vond dat toch wel een hele speciale feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:12:
Als Yoshi maar niet verdwijnt O+ Kan wel een leuk verhaal opleveren ... Yoshi jaloers op nieuwe side-kick ofzo :D

/EDIT :
Hmm... en dan nog een :9 erachteraan inderdaad :+ Yoshi : He who eats everything 8)

[ Voor 22% gewijzigd door nero355 op 10-05-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:28:
[...]

Als Yoshi maar niet verdwijnt O+ Kan wel een leuk verhaal opleveren ... Yoshi jaloers op nieuwe side-kick ofzo :D
*Hap* >:) Sidekick weg.

Wat betreft de extra feature: geen idee dan, we'll see. Ze balen wel als de feature real-time beelden van je Wii op de DS is :P

[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen wat zien de beelden van Mario Galaxy er supergoed uit zeg, ik hoop dat ze snel met een paper mario komen voor de WII.. kan er gewoon niet op wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie posten ook zo snel dat kan ik toch allemaal niet bijhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:29:
[...]

*Hap* >:) Sidekick weg.

Wat betreft de extra feature: geen idee dan, we'll see. Ze balen wel als de feature real-time beelden van je Wii op de DS is :P
philippevk schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:28:
Is het nieuwe geheim niet dat de wii altijd online is? Nintendo vond dat toch wel een hele speciale feature
Dat zou best wel eens kunnen, dat is immers pas later in de presentatie onthult én volgens EGM:
Er is een online mode geplanned, maar dit zal geen battle-mode zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:44:
[...]

Kerel, een gyroscoop meet beweging in de zin van krachten in bepaalde richtingen en hoeken, daarmee kan hij wel degelijk onderscheid maken tussen iets naar rechts kantelen en helemaal naar rechts kantelen. En wat betreft naar rechts bewegen, dat is positioneel, en dat heb ik net al gezegd maar is blijkbaar moeilijk te begrijpen.
Wat je verteld over een gyroscoop is simpelweg niet waar, ik wil je aanraden om eerst even de wiki van gyroscopen te lezen, want het is heel erritant om te lezen wat je allemaal zegt.

Een gyroscoop is gemaakt om het -draaien- om -assen te meten.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/93/Gyroscope.png

Wat er gebeurt als je de gyroscoop draait, dan veranderen de circeltjes ten opzichten van elkaar, aangezien het binnenste van de gyroscoop altijd recht blijft, kun je ten opzichte daarvan het verschil meten. Met als resultaat dat je over alle drie de assen x,y,z as het -draaien- van de controller kan meten.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/04/Gyro3axes.jpeg

Het is echter niet mogenlijk te bepalen wat er met de controller gebeurt, als je deze recht in de lucht houdt, hem naar boven beweegt, naar voren of naar links beweegt zonder hem te draaien, gebeurt er niks in de gyroscoop. Draai je hem wel terwijl je hem beweegt in de lucht, dan meet hij _alleen_ het draaien ervan. Mikken op een scherm oid is _NIET_ mogenlijk.

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Gyroscopic

Zowel Nintendo als Sony gebruiken deze techniek, echter Nintendo gebruikt ook nog een andere techniek, door gebruik te maken van sensor bars:

Als jij met je mobieltje ergens in nederland zit, is het mogenlijk door middel van 3 zendmasten vrij exact te bepalen waar jij zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knorrry/antenne.JPG

Je hebt 3 zendmasten A, B en C. Je weet hoe snel een bericht door de lucht verplaatst van de antenne naar je telefoon, je weet de afstanden tussen de antennes. Door van elke antenne een soort van 'ping' bericht je telefoon te sturen (houdt in dat hij meet hoe lang het duurt tussen het verzenden van een bericht en het ontvangen van een antwoord), wordt het mogenlijk om een afstand te berekenen. Als je dit met alle drie de antennes doet kun je afleiden eerst, op welke afstand tussen A en B jij zit, simpel weg door de verhouding van A-JIJ ping ten opzichte van B-JIJ ping te handhaven. Door gebruik te maken van een 3e punt wordt het mogenlijk om het punt op de A-C lijn en B-C lijn te berekenen. Combineer je deze gegevens, dan krijg je een nogal exactte positie van jou.

Door 1 balkje boven, en 1 onder je tv te plaatsen wordt het mogenlijk een 3dementionaal veld te creëren. Namenlijk met 4 punten, links op de bovenste, rechts op de bovenste, links op de onderste en rechts op de onderste bar. Hiermee wordt het dus mogenlijk om ook in de diepte een positie te bepalen:

Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/paint.JPG

Onthoud even, dat voor het gebruik hiervan GEEN IR nodig is, dit is ook te doen met Wi-Fi/Bluetooth, alleen wanneer je de wii-mote op het beeldscherm richt, is het met IR mogenlijk om nog veel exacter de positie te bepalen, ik neem aan dat dat het motief is geweest van Nintendo voor het gebruik van IR. Wanneer de wii-mote dus niet op het scherm gericht zit, kan de 3d-positie (zij het minder exact) nog steeds worden bepaald.

Ik hoop het topic over wii-mote vs dual-(shock?)-3 af te sluiten, en dat ik wat duidenlijkheid heb geschept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:52:
[...]
Ik hoop het topic over wii-mote vs dual-(shock?)-3 af te sluiten, en dat ik wat duidenlijkheid heb geschept.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd :P :P

Wat ik trouwns wel jammer vond is dat Nintendo geen RTS achtig spel ofzo heeft laten zien.

[ Voor 16% gewijzigd door fZeroNewbie op 10-05-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je zegt nu in een post wat ik verdeeld over de hele dag al gezegd heb. Blijkbaar werkt het dus toch met zenders (ik denk nog steeds dat het IR is, maar ok). Verder heb je gewoon wederom niet gelezen. Ik heb vandaag al duizend keer gezegd dat de gyroscopen alleen rotaties registreren en de Wii ook positie registreerd.

Goed he, geen Kerel gezegd

Wordt onderhand wel moe van deze discussie. Lees het topic, lees mijn posts (begrijpend lezen) en sluit deze discussie nou eens af.

Enne, heb die link gechecked, maar er staat nog altijd níets over het gebruik van zenders.

[ Voor 98% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:04:
Je zegt nu in een post wat ik verdeeld over de hele dag al gezegd heb. Blijkbaar werkt het dus toch met zenders (ik denk nog steeds dat het IR is, maar ok). Verder heb je gewoon wederom niet gelezen. Ik heb vandaag al duizend keer gezegd dat de gyroscopen alleen rotaties registreren en de Wii ook positie registreerd.

Goed he, geen Kerel gezegd
Kun je misschien voor mij dan even duidelijk maken wat jij hebt gezegd, wat je nou eigenlijk bedoelt. Ik heb al je post terug gelezen, en het is alles behalve duidelijk.

En ik heb ook gezegd dat ze IR gebruiken. Je beweerde alleen dat als je weg draaide van het scherm, het niet meer mogenlijk zou zijn je positie te bepalen, DAT (oa) heb ik tegen gesproken.

edit: de link ging over de gyroscoop, niet over de "remote sensor bars". Logisch dat daar dus niks over staat....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 18:13 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.