johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:47:
Op IGN zijn ze niet echt te spreken over de speaker in de controller, hoop dat die in de final versie wat beter is (nu net het niveau van een DS controller, wat natuurlijk in combi met het geluid van je tv/stereoset wat nutteloos is).
Je bedoelt datie het niveau heeft van een DS speaker

Maar ben bang dat het niet veel beter zal worden, aangezien je gewoon niet veel kunt inbouwen in zo'n kleine controller. Vind het idee van een speaker verder wel grappig, maar absoluut niet revolutionair. Dat had je ook in van die speelgoedzwaardjes zitten. Misschien voegt het wel wat toe, maar dan zal ik het moeten ervaren.
Verder worden de graphics omschreven als wel héél primitief (pre-gamecube bij sommige spellen), mag hopen dat dat aan de betastatus van de games ligt.
Dat vond ik eigenlijk alleen bij Wii sports, maar dat is een verzameling van "mini-games". Dus wat dat betreft vind ik het wel weer bij de stijl vanhet spel passen. Vond het alleen wel jammer dat het tennisstadion waarin werd gespeeld leeg was. Op de een of andere manier vind ik toch dat een publiek, ook al zijn het simpele poppetjes, voor meer sfeer zorgt. Zelfs bij een computerspel.
Verder ben ik benieuwd naar het zwaaien e.d. met de controller, ik ben wel iemand die de hele beweging ook echt maakt (en niet de bescheiden polsbewegingen alleen)
Ja, ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik dacht dat lichte polsbewegingen voldoende zouden moeten zijn, maar als je de presentatie ziet dan lijkt dat niet waar te zijn. Ben benieuwd hoe dat allemaal zit.
Verder blijkt nu dus ook dat de Wii controlle rhelemaal geen positionele 3d controller is maar gewoon een tweetal gyroscopen heeft om versnelling en beweging te registreren, tenminste, dat maak ik op uit de persconferentie en de reviews.
Waaruit maak je dat dan weer op? Als je naar de persconferentie kijkt dan zie je dat het wel degelijk een 3d controller is, kijk bv maar naar iets "simpels" als het spannen van je boog. Dat lukt je niet met de PS3 controller op die wijze. Verder zie je ook dat er een horizontale staafantenne voor je tv gezet moet worden, die gebruikt wordt voor de 3d positionering. Die zit er niet omdat ze niet in staat waren om een antenne in de Wii zelf in te bouwen.