Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 61 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.956 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
MetroidPrime schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:53:
[...]

De controller was bij de persconferentie draadloos, er zat alleen een polsbandje aan.
Ja, dat was bij tennis.. en daar was alleen die remotecontrol.. Niet dat loopding..
dat lopen ging automatisch. je hoefde alleen te slaan....Bij zelda en Red steel zaten er dikke draden aan wat me niet echt makkelijk lijkt.....
Dus dan ga ik er van uit, dat je die controllers van elkaar los kan halen, en aan dat analoge knopje control zit draad, en dat vierkante ding kan je of los en alleen spelen of met analoge ding en draad.

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Presentatie was buitengewoon goed. Vooral in het begin. Meteen filmpjes, veel games, musthave-titels, super gewoon. Ik ben echt tevreden :) jammer alleen dat er nu nog best wat onduidelijkheden zij.. prijs, datum, virtual console... hopelijk binnen enkele dagen word dit vrij gegeven :)

Nintendo.. Gooooo ;)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie maakt er een Wii thread aan? Want die verdient nu toch zijn eigen draad hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:02:
ja maar als ik het goed zag, hadden ze daar alleen de wii-remote in hun handen toch? dus misschien dat het draadje erbij komt kijken als je dat andere ding erbij wil hebben (is dat de nun-chuck?). Trouwens in dat filmpje van red steel, die feature van IGN, zie je dat de reviewer ook een langer draad heeft (donker draad, valt bijna niet op)...hmm proberen ze dit soms te verbergen of zien we het allemaal verkeerd? :p
Dat is de dev-unit. De controller is draadloos. punt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

trouwns, zat net ff te denken over de presentatie.

dat spel met die natuur rampen. Destruction of zo iets. dat zag er ook wel erg vet uit. Geeft aan dat Nintendo 1ste party ook wat andere soorten games gaat bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

fZeroNewbie schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:12:
trouwns, zat net ff te denken over de presentatie.

dat spel met die natuur rampen. Destruction of zo iets. dat zag er ook wel erg vet uit. Geeft aan dat Nintendo 1ste party ook wat andere soorten games gaat bouwen
Ja, idd, dat leek erg cool. Volgens mij was je op dat moment zelf moeder aarde en kon je die rampen uitvoeren ofzo. Of ik heb het verkeerd begrepen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16
Iemand al op http://wii.nintendo.com/home.html geweest en het filmpje bekeken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Laatst online: 07-07 09:41
Draad is idd alleen van de Nunchuck naar remote... Gewoon eraf klikken al je em niet gebruikt :P wel over nagedacht :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo.co.jp/n10/e3_2006/wii/img_con/photo_classic.jpg

Classic controller :?

[ Voor 32% gewijzigd door neggix op 09-05-2006 20:22 ]

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er staat een plaatje van SM64 met het onderschrift 'Super Mario Galaxy'

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klasse, Robin! _o_

Het viel me op dat tijdens de presentatie niet gerept werd over de nes-/snes-/n64-emulator enzo?

Of heb ik dat gemist? :X

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
Het plaatje is trouwens niet Super Mario Galaxy maar Mario 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Dit vind ik dus wel erg jammer:
and I noticed a Dolby Pro Logic II startup screen, which suggests that Dolby Digital is probably a no-go for the system;

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
De controls achter/bovenop het Nintendo podium leken inderdaad met een kabel vast te zitten, maar ik wijd dit gewoon aan een "nog niet het final ontwerp" gedachte, ik denk niet dat ze uiteindelijk met een bedrade controller aankomen, afgezien van het draadje tussen de Wiimote - uitbreiding.

Press Conference was wel ok, idd geen schokkende mededelingen en het wegblijven van echt grote onverwachte games was ook teleurstellend. Iemand hierboven had het over Pikmin, maar die heb ik niet gezien (moest wel even eten halen), daar had ik eigenlijk wel op gehoopt, of een andere RTS achtige game. Metroid zag er wat magertjes uit, had wel wat meer progressie verwacht, al is het alleen maar een omgeving die radicaal anders is dan iets gezien in de Cube versies zodat ik zelf toch wat meer vooruitgang had gevoeld. Zelda zag er erg cool uit, en wat in elkaar gedrukt (widescreen yay!) en Mario vond ik ook erg leuk om te zien. Die nieuwe Nintendo games deden mij echter weer niks, Excitetruck, Hammer (of zoiets) en die Disaster game, vooral van de laatste 2 erg weinig gezien, maar mijn eerste impressie is nog "meh". Bij Excitetruck had ik al snel het idee van een arcade race-spelletje waar ik niet echt op zit te wachten en ik hoop echt niet dat het spel bedoelt is als de GT voor de Wii waar wat over gespeculeerd werd, maar ik verwacht ik niet dat die game zo gepositioneerd zal worden, misschien hebben zo nog meer in de koker.

Had echt nog gehoopt op een MGS4 of misschien RE5 ipv de mindere 3rd party games (spongebob, tony hawk) die getoond werden, FF:CC is toch ook niet echt de FF die het grote publike wil, dus ik voelde toch dat ze wat punch misten voor de mensen die nog niet echt overtuigd zijn. Aan de andere kant hadden ze het wel over 27 speelbare Wii games, en ze hebben die volgens mij lang niet allemaal getoond, dus wie weet.

RedSteel zag er zeker wel goed uit, het draaien ging iets te langzaam, maar als dat nog verbeterd wordt dan komt het allemaal wel goed.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online

De naam en onderschrift van het plaatje is inmiddels aangepast, blunder :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de Wii nu ondersteuning voor surround geluid? Tijdens de presentatie sprak men hiervan in combinatie met de speaker in de controller. In bv. Zelda hoor je het geluid van je pijl vertrekken bij jezelf en eindigen in je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

"Depth of Sound" noemden ze dat geloof ik.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
MaxBurn schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:28:

[...]
Volgens mij is het verschil tussen PL2 en DD 5.1 nauwelijks te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 16:01
MaxBurn schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:28:

[...]
Dat zou inderdaad heel erg jammer zijn. Dan gaan ze doen alsof geluid erg belangrijk is voor de beleving door een speaker in te bouwen in de controller, komen ze met DPLII aan. Daarnaast is het ook heel erg vreemd als je bedenkt dat er een DVD functionaliteit aan toegevoegd gaat worden. DVD zonder DD is wel erg jammer. Hopelijk is het zowel DPLII als DD.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Schweino schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:49:
[...]

Volgens mij is het verschil tussen PL2 en DD 5.1 nauwelijks te horen...
Nou, het verschil is toch nog best groot hoor!
neggix schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:21:
Draad is idd alleen van de Nunchuck naar remote... Gewoon eraf klikken al je em niet gebruikt :P wel over nagedacht :)

[afbeelding]

Classic controller :?
Als ik het goed begrijp, dan kun je dat ding aan de Remote hangen (net als Nunchunk) en dan classic games spelen. Hmm...

Ik weet overigens nog steeds niet helemaal wat ik moet vinden van de presentatie. Ik was iets teveel hyped up. Wat ze hebben laten zien was heel interessant, ik had alleen verwacht dat er nog een groot geheim was, helaas! Desondanks lijkt het me erg leuk worden :D.

Leuke content op IGN, hands-on met MP3: http://revolution.ign.com/articles/706/706030p1.html.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 09-05-2006 21:07 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Men vergeet even de twee IP's waar we amper wat gezien hebben ! Project HAMMER en die ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Disaster: day of crises ziet er inderdaad interessant uit:

http://wii.nintendo.com/games_disaster.html

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Super Paper Mario voor de Gamecube ziet er ook stoer uit!

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:20:
MetroidPrime, zie je het zitten om een aparte Wii thread te starten? Ik denk dat de Wii dit nu wel nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:22:
[...]

MetroidPrime, zie je het zitten om een aparte Wii thread te starten? Ik denk dat de Wii dit nu wel nodig heeft.
Nee, het is al vaak genoeg besproken en er komt altijd uit dat een meerderheid tegen is. Als je naar de Xbox en Xbox 360 topics kijkt, zie je dat het Xbox topic dood is. Als er een Xbox vraag is, dan wordt die niet beantwoord omdat niemand het topic meer leest. Hetzelfde is ook gebeurd met de GBA en DS topics. Er wordt meer over de GBA gediscussieerd in het DS topic dan in het GBA topic. De Wii en de Gamecube blijven in één topic om dat soort situaties te voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door MetroidPrime op 09-05-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Inderdaad. gewoon zo houden. morgen is het weer rustig.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:O die controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
;( Ik heb al Zelda: Twilight Princess gepre-ordered omdat ik dacht dat hij uit zou komen op 30 juni.
Nu blijkt opeens dat er twee versies zijn en dat ik dus waarschijnlijk de Gamecube-versie krijg. Daarbovenop komt nog eens dat de release date nog een end opgeschoven wordt. Al met al ben ik hier dus helemaal niet blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

nemesis_2004 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:56:
;( Ik heb al Zelda: Twilight Princess gepre-ordered omdat ik dacht dat hij uit zou komen op 30 juni.
Nu blijkt opeens dat er twee versies zijn en dat ik dus waarschijnlijk de Gamecube-versie krijg. Daarbovenop komt nog eens dat de release date nog een end opgeschoven wordt. Al met al ben ik hier dus helemaal niet blij mee...
Twee versies? De Gamecube versie kun je gewoon in je Wii proppen, waardoor dan die extra Wii functionaliteit in gebruik wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
MetroidPrime schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:20:
Ik geloof dat 'stoer' niet het goeie woord is voor Paper Mario, maar het ziet er enorm leuk uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vooral die onderbouwing van jou is geweldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

-Sander schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:59:
[...]

Twee versies? De Gamecube versie kun je gewoon in je Wii proppen, waardoor dan die extra Wii functionaliteit in gebruik wordt genomen.
Volgens mij is in die conferentie gezegd dat er wel degelijk 2 aparte versies komen.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier stond enorme onzin

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Willybubba schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:02:
[...]

Volgens mij is in die conferentie gezegd dat er wel degelijk 2 aparte versies komen.
Ik heb de conferentie nog niet gezien, beetje voorbarig antwoord van mij dus. :X

Op zich niet verkeerd, ik wou hem zowieso pas spelen zodra de Wii uit is, hopelijk zijn de graphics ook nog een beetje opgeschroefd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
-Sander schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:59:
[...]
Ik was niet echt onder de indruk (verwachting was ook hoog). Allereerst dat Zelda in twee zal komen was een beetje erg jammer vond ik. Had ook op 1 versie die extra features op de Wii zou hebben.

Moet ik wel zeggen dat de motionsensor in de nunchuck wel cool is en ook de speaker is cool, denk wel dat dat een extra dimensie zal geven! Maar dit was het enige echt nieuwe IMO.
Over de graphics. Ik vond dat je bij het Mario filmpje wel de extra power zag doordat de bollen die er waren echt rond leken. Ook viel het me op dat de werelden (niet alleen bij Mario) groter leken.

Ook wel raar dat Mario, Metroid EN Zelda bij de launch beschikbaar lijken te zijn.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Wat ik kon opmaken uit de brakke kwaliteit stream wel.

1 versie met Wii EN Cube functionaliteit, van het tot nu toe grootste en langste Zelda spel. Dat kan dus NOOIT op 1 disc, en gezien het concept van Zelda, dat free roamen enzo, zou disc wisselen echt HEEL irri kunnen worden. Nee, ik zie het dan liever zo.

[ Voor 71% gewijzigd door Willybubba op 09-05-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Willybubba schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:09:
Wat ik kon opmaken uit de brakke kwaliteit stream wel.

1 versie met Wii EN Cube functionaliteit, van het tot nu toe grootste en langste Zelda spel. Dat kan dus NOOIT op 1 disc, en gezien het concept van Zelda, dat free roamen enzo, zou disc wisselen echt HEEL irri kunnen worden. Nee, ik zie het dan liever zo.
Die controller functionaliteit kan nooit echt veel ruimte (in data) innemen lijkt me....?

Dus waarschijnlijk toch wat uiterlijke upgrades voor de Wii. :9

edit:

Zojuist, de Red Steel trailer bekeken:
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Als ze die gameplay kunnen waarmaken wordt dat spel echt intens.

[ Voor 19% gewijzigd door SD5k op 09-05-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Deddiekoel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:09:
Ook wel raar dat Mario, Metroid EN Zelda bij de launch beschikbaar lijken te zijn.
Metroid is uitgesteld tot 2007. Dus we hebben een Zelda en een Mario bij de launch, wat al spectaculair genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor Nintendo zal het ook gedeeltelijk een alles of niets offensief zijn denk ik en daarom openen ze nu meteen groots, vooral omdat ze toch tegen een ongeveer gelijktijdige launch van de PS3 moeten opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Vincentio schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:30:
Voor Nintendo zal het ook gedeeltelijk een alles of niets offensief zijn denk ik en daarom openen ze nu meteen groots, vooral omdat ze toch tegen een ongeveer gelijktijdige launch van de PS3 moeten opnemen.
De PS3 kan echt niet tegen de launch line-up van de Wii op. 8) Wordt echt geniaal.

Komop Gamespot, schiet op met die download!

[ Voor 46% gewijzigd door SD5k op 09-05-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Op de conferentie is duidelijk gezegd dat er 2 verschillende versies komen van Zelda TP: 1 voor de Cube en 1 voor de Wii. Ze zullen tegelijk gelaunched worden is ook gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Wow, die RedSteel trailer ziet er inderdaad erg indrukwekkend uit, tijdens de presentatie kreeg ik niet gelijk het "hebbuh" gevoel, maar nu... wow. Ook vind ik die classic controller (geen shell dus...?) ook wel erg mooi om te zien en, van wat ik kan zien, erg goed geschikt voor NES en SNES games, N64 en Cube zal misschien iets minder zijn, maar dan zijn de Cube controllers dan voor bedoelt.

Wat heb ik trouwens gemist mbt Super Paper Mario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
The Specs:
Wii has 512 megabytes of internal flash memory, two USB 2.0 ports and built-in Wi-Fi capability. A bay for an SD memory card will let players expand the internal flash memory.
Okee, dus waarschijnlijk duurt het niet lang tot iemand doorheeft hoe je een SNES-rom van internet plukt, op de SD-kaart zet, in de Wii propt, en zo zonder kosten al die spelletjes kan spelen.

Of denk ik te simpel?
Aristagon schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:52:
erg goed geschikt voor NES en SNES games, N64 en Cube zal misschien iets minder zijn, maar dan zijn de Cube controllers dan voor bedoelt.
Welke je op de Wii aan kan sluiten :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 09-05-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Wii want info!

En dat krijgen we ook. Dankzij een member van Gaf dat een EGM blad met nieuwe info heeft gekregen. Nieuwe games, prijs van de Wii, enz!

Alles wat we hier posten komt rechtstreeks van een member van GAF, we kunnen dus niet volledig instaan voor de betrouwbaarheid van hem. We zullen dus voor officiële bevestigingen moeten wachten tot morgen.

* De Wii gaat 249 Dollar kosten. Niets over gezegd
* De Wii is altijd online, zelfs al doe je hem uit. Waar
* De controller bevat een speaker, zodat hier geluidseffecten uit kunnen komen. Waar
* De verwachte prijzen voor de Virtual Console zijn: een paar Dollar voor NES games, $5 voor SNES games en $10 voor N64 games. Niets over gezegd
* De Wii krijgt meer 3rd party support dan de Gamecube Niets over gezegd
* Zelda is voor 80% klaar. De vertraging was om hem geschikt te maken voor de Wii. Niets over gezegd
* Op de Wii versie hoef je niet persé te zwaaien met je controller, met een knoppenactie kun je ook vijanden verslaan. Niets over gezegd
* De geluidseffecten van de controller zullen ook in de Wii versie van Zelda: TP zitten. Waar
* Breedbeeld en Navi zitten alleen in de Wii versie. Waar, breedbeeld weet ik niet
* Er zitten meer dungeons en Items in Zelda: TP dan in OOT Niets over gezegd
* Er is een online mode geplanned, maar dit zal geen battle-mode zijn. Niets over gezegd
* Metroid Prime zal niet als launchtitel te krijgen zijn, de game komt in 2007 uit. Niets over gezegd
* Atari gaat Godzilla uitbrengen op de Wii Niets over gezegd
* Namco komt met Snoopy vs the Red Baron Niets over gezegd
* Mario Revolution en Smash Brothers komen in de herfst van 2006 Niets over gezegd
Als we nu kijken, een aantal dingen van dit lijstje is dus waar, misschien dat de rest dan ook klopt, dus 249 dollar, virtual console prijzen, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door XiN-eViL op 09-05-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Gevoelsmatig vind ik die prijs erg hoog, maar je hebt een goed punt. Maar dat hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf wat je ervoor krijgt (spellen, controllers en andere accessoires).

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 09-05-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

anandus schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:52:
[...]
Okee, dus waarschijnlijk duurt het niet lang tot iemand doorheeft hoe je een SNES-rom van internet plukt, op de SD-kaart zet, in de Wii propt, en zo zonder kosten al die spelletjes kan spelen.

Of denk ik te simpel?

[...]
Simpel zal het niet zijn. Als Nintendo ervoor zorgt dat de ROMS die je koopt sowieso alleen maar op het Interne geheugen staan, wordt het sowieso moeilijk.

Maar na de officiële Wii site te hebben bekeken en stukjes van de persconferentie weet ik echt zeker dat die console hier meteen in huis komt, damn wat lekker allemaal! :D

[ Voor 15% gewijzigd door --MeAngry-- op 09-05-2006 23:01 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

XiN-eViL schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:53:
[...]

Als we nu kijken, een aantal dingen van dit lijstje is dus waar, misschien dat de rest dan ook klopt, dus 249 dollar, virtual console prijzen, etc.
Dit is toch een lijst met geruchten? ik weet er niet van dat Nintendo een prijs heeft bekend gemaakt? (deze lijst as er gisteren avond toch ook al :? )

Edit: ok :D duidelijk, top.

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchie! op 09-05-2006 23:11 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

--MeAngry-- schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:00:
[...]

Simpel zal het niet zijn. Als Nintendo ervoor zorgt dat de ROMS die je koopt sowieso alleen maar op het Interne geheugen staan, wordt het sowieso moeilijk.

Maar na de officiële Wii site te hebben bekeken en stukjes van de persconferentie weet ik echt zeker dat die console hier meteen in huis komt, damn wat lekker allemaal! :D
DRM die word gekoppeld aan je online account op je Wii.
Kan je roms opzetten wat je wil, maar hij pakt alleen degene die gekocht zijn met je account.
Zo is het nu ook met de Xbox marketplace.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
anandus schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:52:
[...]

Of denk ik te simpel?
Ik heb drie letters voor je: DRM. Vorig jaar werd al op de E3-persconferentie gezegd dat Nintendo een eigen DRM systeem aan het ontwikkelen is voor betaalde content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Als je naar de Cube launch kijkt weet je dat die prijs op het laatste moment nog kan veranderen...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft er iemand een Hi-res link van de conference? Ik kan alleen maar Low-res vinden.. Zo zie ik toch niet of ik de graphics acceptabel vindt ;)

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
iznogood schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:30:
Heeft er iemand een Hi-res link van de conference? Ik kan alleen maar Low-res vinden.. Zo zie ik toch niet of ik de graphics acceptabel vindt ;)
Voor $2.99 een maandabonnementje afsluiten bij Gamespot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 13-09 16:21

Sagat

Is pappa x2!

MetroidPrime schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:07:
[...]
Ik heb drie letters voor je: DRM. Vorig jaar werd al op de E3-persconferentie gezegd dat Nintendo een eigen DRM systeem aan het ontwikkelen is voor betaalde content.
Meer dan 'gewoon' drm zelfs. Dat is het eerste waar ik aan dacht toen ik las dat de WII altijd online is. Online verificatie, big brother is watching you! (hey 'you watching big brother' is natuurlijk nog veel erger :P )
Dan wordt een eventuele mod chip dus erg snel opgemerkt en wordt je gebanned bij online games of krijgt je console misschien zelfs wel iets van een 'maintanance required' melding.
Niets is onhackbaar, maar ik denk dat het een stuk lastiger word op die manier.

Nu is dat op zich nog wel te overzien (geen een van mijn nintendo consoles is gemod), maar zou bijvoorbeeld de freeloader in dat concept gaan werken ?
We gaan het zien.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:32:
[...]

Voor $2.99 een maandabonnementje afsluiten bij Gamespot :)
Of wachten tot morgen op gametrailers :(

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
W00T!!! Resident Evil confirmed voor de Wii:
Capcom - Resident Evil series
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

'Resident Evil series'? Gaat dat over de virtual console? Of een compilatie disc met Wii functionaliteit? Ik wordt er warm noch koud van. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
-Sander schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:57:
'Resident Evil series'? Gaat dat over de virtual console? Of een compilatie disc met Wii functionaliteit? Ik wordt er warm noch koud van. :/
Het is een lijst met Wii titels, er staan geen virtual console spellen tussen. Ik zie wel vaker op de officiële lijsten van Nintendo spellen zo omschreven worden. De nieuwe Castlevania voor de DS werd vorig jaar ook omschreven als Castlevania Series op de lijst van spellen met WiFi Connection ondersteuning.

[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 10-05-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

MetroidPrime schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:03:
[...]

Het is een lijst met Wii titels, er staan geen virtual console spellen tussen. Ik zie wel vaker op de officiële lijsten van Nintendo spellen zo omschreven worden. De nieuwe Castlevania voor de DS werd vorig jaar ook omschreven als Castlevania Series op de lijst van spellen met WiFi Connection ondersteuning.
Ok, wel héél goed nieuws dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Aristagon:
erg goed geschikt voor NES en SNES games, N64 en Cube zal misschien iets minder zijn, maar daar zijn de Cube controllers dan voor bedoelt.
anandus:
Welke je op de Wii aan kan sluiten :Y)
Other Features: Four ports for classic Nintendo GameCube controllers. Two slots for Nintendo GameCube Memory Cards. An AV Multi-output port for component, composite or S-video.
Ja, maar nu vertel ik niks nieuws :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb de Nintendo Press site leeggeplunderd, alles een beetje gebundeld en dit is het resultaat. Origineel materiaal van Nintendo, hoge kwaliteit. Veel artwork, screenshots en andere leuke dingen. Een eventuele liefhebber kan hier een torrent van maken, kan mij niks schelen.

Wii Filmpje 1, 30mb
Wii Filmpje 2, 34mb
Factsheets en Artwork Metroid Prime 3, Mario Galaxy en Zelda, 16 mb
Filmpje Zelda Twilight Princess, 16mb
Factsheets en Artwork Disaster, Excitetruck, Project HAMMER, Wario Ware, Sports 16mb
Wii Details, Screenshots, Lifestyle, Hardware etc

Een deel staat ook op Your File Host:

Filmpje Zelda Twilight Princess, 16mb
Metroid, Zelda, Mario Artwork, op YourFileHost
Factsheets en Artwork Disaster, Excitetruck, Project HAMMER, Wario Ware, Sports 16mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
MetroidPrime schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:49:
W00T!!! Resident Evil confirmed voor de Wii:

[...]

Bron
Geweldig nieuws :D

Alleen wil dit niet zeggen dat dit RE5 wordt... Het zou ook iets als Dead Aim kunnen worden. Dan zit ik er niet echt op te wachten :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52
XiN-eViL schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:53:
* Op de Wii versie hoef je niet persé te zwaaien met je controller, met een knoppenactie kun je ook vijanden verslaan. Niets over gezegd
Er is gezegd dat je met de B knop kunt slaan.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Vanitas schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:18:
[...]

Geweldig nieuws :D

Alleen wil dit niet zeggen dat dit RE5 wordt... Het zou ook iets als Dead Aim kunnen worden. Dan zit ik er niet echt op te wachten :P
We zullen het zien een dezer dagen, want hij is volgens Gamespot op de E3 te bewonderen.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Vreemd trouwens dat de "shell" nergens meer te zien is en dat er zo'n apart controllertje bijkomt voor de klassieke spellen. Ik hoop niet dat je straks een hele berg met controllers hebt zodat je alle spellen kunt spelen.

Vind de controller er met het "boxje" trouwens meteen ook minder mooi uitzien, daardoor wordt het net iets te druk. Maar snap dat ze het nauwelijks anders hadden kunnen doen. Verder zou het ontbreken van DD toch wel eeen teleurstelling voor mij zijn. Wil dat apparaat gewoon digitaal aansluiten op mijn versterker en kunnen genieten van echt goed surround geluid.

[ Voor 48% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-05-2006 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:27
Tsjah die shell was slechts een mock-up van IGN dacht ik.
Overigens uit die fact sheet was SMG:
Super Mario® Galaxy (temporary name)
Format: Wii™
Launch Date: TBA
ESRB: RP (Rating Pending)
Game Type: Action Platformer
Accessories: Wii Remote and Nunchuk Controller
Players: 1-2
Developer: Nintendo
Online Co-op? :P

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Super Paper Mario: Dat wordt mijn spelletje: eindelijk weer die oude mario platform terug!!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Ik besefte me ook net iets. Tijdens de persconferentie werd er gezegd dat in de sleepless-stand de console een aantal diensten aan de gebruiker biedt, maar daarna werd er alleen op WiiConnect24 ingegaan. Op de lijst van vandaag vrijgegeven specs staat dat de Wii en de DS draadloos met elkaar kunnen communiceren. Zou één van die diensten dan misscien zijn dat de Wii ook als DS demostation functioneert? Omdat Wifi altijd actief is, is de console er ideaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik ben weer even met stomheid geslagen :) Als je rondkijkt op sites als Fok wordt het PS3 nieuws gebracht alsof de controller hetzelfde kan als de WiiMote. Daarnaast is iedereen superblij met de controller. (een PS1 controller feitelijk 8)7) Verder blijkt nog steeds iedereen geloven dat 600 euro een gerechtvaardigde prijs is voor een console die ongeveer gelijk is aan de X360. (299-399) Misschien nog wel minder dankzij de complexiteit van het ding.

Door dat soort mensen blijft een stilstaand bedrijf gewoon nummer 1 :/

[ Voor 26% gewijzigd door Max|Burn op 10-05-2006 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

MaxBurn schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 06:49:
Ik ben weer even met stomheid geslagen :) Als je rondkijkt op sites als Fok wordt het PS3 nieuws gebracht alsof de controller hetzelfde kan als de WiiMote. Daarnaast is iedereen superblij met de controller. (een PS1 controller feitelijk 8)7) Verder blijkt nog steeds iedereen geloven dat 600 euro een gerechtvaardigde prijs is voor een console die ongeveer gelijk is aan de X360. (299-399) Misschien nog wel minder dankzij de complexiteit van het ding.

Het is niet precies hetzelfde als een PS1 controller ;) Maar dat maakt verder niet uit hoor.. Waar het wel om gaat is dat er eerst een andere controller was voor de PS3, maar daar kwam nogal wat commentaar op... Iedereen vond de PS2 controller (waar ie dus op lijkt) ideaal en perfect in de hand liggen.. Dus logischerwijs lijkt ie daar ook op.. Never change a winning team zeg maar.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
MaxBurn schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 06:49:

Maar ik denk wel dat mensen eindelijke wel zullen ontnuchteren van de sony roes want 600 euro voor een playstation + is wel heeel veel geld.

Ik denk zelf dat de Wii het gaat maken en de 360 samen met de wii het grootste deel van de markt zal krijgen en ik denk dat sony het heel moeilijk gaat krijgen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:04:
[...]

Maar ik denk wel dat mensen eindelijke wel zullen ontnuchteren van de sony roes want 600 euro voor een playstation + is wel heeel veel geld.

Ik denk zelf dat de Wii het gaat maken en de 360 samen met de wii het grootste deel van de markt zal krijgen en ik denk dat sony het heel moeilijk gaat krijgen ....
Xbox 360 lijkt goedkoop, omdat je veel dingen los kan kopen. In priciepe is de 360 duurder zie:

X-Box 360 Premium: €399,-
WiFi adapter: €79,99
Play & Charge kit: €19,99
HD-DVD expansion: €99,- (gokje)

Totaal: €597,98 ( Zonder 60gb hard disk )

PS3: €599,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

w00t RE ook naar Wii!

Wii!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:39:
[...]

Xbox 360 lijkt goedkoop, omdat je veel dingen los kan kopen. In priciepe is de 360 duurder zie:

Die expansion wordt vast duurder, maar verder heb je helemaal gelijk. Zeggen dat de ps3 minder is dan de x-box 360 is bijna godslastering (en vrij dom, als je naar de aanwezige standaard features kijkt).

Je kunt ze pas gaan vergelijken als je bovenstaand lijstje aan je 360 toevoegt. Maar anyways, dit zijn weer fanboy reakties in een ander topic dan het ps3 of 360 topic om consoles onderuit te schoppen. Ik volg alledrie de topics en wil ze allemaal hebben, dus hou die onzin een beetje voor je.

Op IGN zijn ze niet echt te spreken over de speaker in de controller, hoop dat die in de final versie wat beter is (nu net het niveau van een DS controller, wat natuurlijk in combi met het geluid van je tv/stereoset wat nutteloos is). Verder worden de graphics omschreven als wel héél primitief (pre-gamecube bij sommige spellen), mag hopen dat dat aan de betastatus van de games ligt.

Verder ben ik benieuwd naar het zwaaien e.d. met de controller, ik ben wel iemand die de hele beweging ook echt maakt (en niet de bescheiden polsbewegingen alleen)

Verder blijkt nu dus ook dat de Wii controller helemaal geen positionele 3d controller is maar gewoon een tweetal gyroscopen heeft om versnelling en beweging te registreren, tenminste, dat maak ik op uit de persconferentie en de reviews. Verder heeft ie een "point" functie om op het scherm dingen aan te kunnen wijzen, een soort voortbrouwsel op de guns van vroeger dus (maar nu met echte herkenning van het scherm en niet een wit blokje wat opflitste als je schiet)

[ Voor 21% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd. Wacht maar tot ze in de winkel staan en opeen 600 euro moeten neertellen voor de console, 140 euro voor 2 games (1spel word zo snel saai) en nog eens 40 euro voor een extra controller. 800 euro down the drain, daar denk je toch wel 2x bij na voordat je het uitgeeft.

Nee geef mij dan maar de wii, kan ik voor onder de 300 euro tenminste gamen, boeiend dat je geen ps3 gfx heb (vond RS bv best mooi), die ps3 haal ik wel als die betaalbaar is.
maar gewoon een tweetal gyroscopen heeft om versnelling en beweging te registreren, tenminste, dat maak ik op uit de persconferentie en de reviews.
Dat is toch precies wat nodig is? ding moet bewegingen meten vanuit jouw punt en dat doet ie dus.

GFX zal vast wel goedkomen, RS ziet er ook goed uit en dat is voornamelijk op een GC devkit gemaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:39:
[...]

Da's te makkelijk. Ik hoef nog helemaal geen HD-DVD expansion, en de play & charge kit is geen vereiste. En draadloos hoeft ook niet zo nodig, met media center combo wordt het zelfs afgeraden.

[ Voor 5% gewijzigd door Pewwy op 10-05-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Pewwy schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:56:
[...]

Da's te makkelijk. Ik hoef nog helemaal geen HD-DVD expansion, en de play & charge kit is geen vereiste. En draadloos hoeft ook niet zo nodig, met media center combo wordt het zelfs afgeraden.
Maar toch krijg je bij je PS3 wel een Blu-ray speler, en dat kan je wel shaken met je X360 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:56:
[...]

Dat is toch precies wat nodig is? ding moet bewegingen meten vanuit jouw punt en dat doet ie dus.

GFX zal vast wel goedkomen, RS ziet er ook goed uit en dat is voornamelijk op een GC devkit gemaakt.
Gister waren alle nintendo fanboys de ps3 aan het afzeiken omdat hij een nep-controller in vergelijking tot de Wii had omdat deze 3d-positioneel zou zijn en de ps3 controller alleen gyroscopen heeft. Nu blijkt dat dus helemaal niet zo te zijn en is de techniek in feite gelijk.

Lezen blijft moeilijk.
RSP schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:01:
[...]

Maar toch krijg je bij je PS3 wel een Blu-ray speler, en dat kan je wel shaken met je X360 :)
De vraag is of hd dvd of bluray de standaard wordt, maar dat zullen we vast ooit ontdekken.
Pewwy schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:56:
[...]
Ik hoef nog helemaal geen HD-DVD expansion
Veel plezier met de hd dvd games dan :>

[ Voor 30% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:47:

Op IGN zijn ze niet echt te spreken over de speaker in de controller, hoop dat die in de final versie wat beter is (nu net het niveau van een DS controller, wat natuurlijk in combi met het geluid van je tv/stereoset wat nutteloos is).
Je bedoelt datie het niveau heeft van een DS speaker ;) Maar ben bang dat het niet veel beter zal worden, aangezien je gewoon niet veel kunt inbouwen in zo'n kleine controller. Vind het idee van een speaker verder wel grappig, maar absoluut niet revolutionair. Dat had je ook in van die speelgoedzwaardjes zitten. Misschien voegt het wel wat toe, maar dan zal ik het moeten ervaren.
Verder worden de graphics omschreven als wel héél primitief (pre-gamecube bij sommige spellen), mag hopen dat dat aan de betastatus van de games ligt.
Dat vond ik eigenlijk alleen bij Wii sports, maar dat is een verzameling van "mini-games". Dus wat dat betreft vind ik het wel weer bij de stijl vanhet spel passen. Vond het alleen wel jammer dat het tennisstadion waarin werd gespeeld leeg was. Op de een of andere manier vind ik toch dat een publiek, ook al zijn het simpele poppetjes, voor meer sfeer zorgt. Zelfs bij een computerspel.
Verder ben ik benieuwd naar het zwaaien e.d. met de controller, ik ben wel iemand die de hele beweging ook echt maakt (en niet de bescheiden polsbewegingen alleen)
Ja, ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik dacht dat lichte polsbewegingen voldoende zouden moeten zijn, maar als je de presentatie ziet dan lijkt dat niet waar te zijn. Ben benieuwd hoe dat allemaal zit.
Verder blijkt nu dus ook dat de Wii controlle rhelemaal geen positionele 3d controller is maar gewoon een tweetal gyroscopen heeft om versnelling en beweging te registreren, tenminste, dat maak ik op uit de persconferentie en de reviews.
Waaruit maak je dat dan weer op? Als je naar de persconferentie kijkt dan zie je dat het wel degelijk een 3d controller is, kijk bv maar naar iets "simpels" als het spannen van je boog. Dat lukt je niet met de PS3 controller op die wijze. Verder zie je ook dat er een horizontale staafantenne voor je tv gezet moet worden, die gebruikt wordt voor de 3d positionering. Die zit er niet omdat ze niet in staat waren om een antenne in de Wii zelf in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:03:
[...]
[...]

Ja, ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik dacht dat lichte polsbewegingen voldoende zouden moeten zijn, maar als je de presentatie ziet dan lijkt dat niet waar te zijn. Ben benieuwd hoe dat allemaal zit.
Op hands ons bij ign zeggen ze dat beiden kan

[...]

Waaruit maak je dat dan weer op? Als je naar de persconferentie kijkt dan zie je dat het wel degelijk een 3d controller is, kijk bv maar naar iets "simpels" als het spannen van je boog. Dat lukt je niet met de PS3 controller op die wijze. Verder zie je ook dat er een horizontale staafantenne voor je tv gezet moet worden, die gebruikt wordt voor de 3d positionering. Die zit er niet omdat ze niet in staat waren om een antenne in de Wii zelf in te bouwen.
Op de Wii site wordt alleen gesproken over een "accelerometer", dus een gyroscoop (of twee). Niets over 3d-positioneel
Van de site:
A single self-loading media bay will play single- or double-layered 12-centimeter optical discs for Wii, as well as 8-centimeter Nintendo GameCube discs.
Iets meer bekend over het soort opslag? Toch niet weer gc achtige schijven en geen ondersteuning voor dvd o.i.d. he...

En het lan modem komt als optie, lekker 8)7 (via usb)

Wat betreft de antenne denk ik dat het de bluetooth antenne is voor ontvangst.

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:08:
Van de site:

[...]

Iets meer bekend over het soort opslag? Toch niet weer gc achtige schijven en geen ondersteuning voor dvd o.i.d. he...

Lees dit stukje nog eens: single- or double-layered 12-centimeter optical discs .

Opslag is op normale DVD's, alleen kan de Wii geen DVD films afspelen, hier komt in de toekomst een uitbreiding voor (die voor het grootste gedeelte van de consumenten overbodig is).

En waarschijnlijk kan je via USB gewoon een standaart USB nicje aansluiten. Maar ik ben allang blij dat WiFi wel ingebakken zit. :)

[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 10-05-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:12:
[...]

Lees dit stukje nog eens: single- or double-layered 12-centimeter optical discs .

Opslag is op normale DVD's, alleen kan de Wii geen DVD films afspelen, hier komt in de toekomst een uitbreiding voor (die voor het grootste gedeelte van de consumenten overbodig is).

En waarschijnlijk kan je via USB gewoon een standaart USB nicje aansluiten. Maar ik ben allang blij dat WiFi wel ingebakken zit. :)
Mja, wifi moesten ze haast wel inbakken ivm de DS.

Vind het wel een beetje jammer dat de goedkope prijs van de wii overschaduwd wordt door een flink aantal opties die je er bij moet kopen. Aan de andere kant zullen de meeste gamers die zaken niet kopen, maar ja, freaks als ik wel :P

En dat stukje zegt niks, alleen dat het optische schijven van 12 cm zijn, dat kunnen dvd's, blu-rays of iets compleet anders zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:16:
[...]

Mja, wifi moesten ze haast wel inbakken ivm de DS.

Vind het wel een beetje jammer dat de goedkope prijs van de wii overschaduwd wordt door een flink aantal opties die je er bij moet kopen. Aan de andere kant zullen de meeste gamers die zaken niet kopen, maar ja, freaks als ik wel :P
Ik vind het geen slechte optie, ze kunnen de console zo lekker compact en stijlvol houden ipv volstoppen met functies die de gemiddelde speler (bijna) niet gebruikt.

Volgens mij was het al bekend dat het DVD's zijn, maar dat er alleen geen films kunnen worden afgespeeld. Blu-Ray lijkt me zowieso heel erg sterk. :)

edit:
Wel jammer voor DS gebruikers zonder WLAN thuis dat de Wii geen traditionele netwerkaansluiting heeft bedenk ik me net, dan had de console mooi als accesspoint kunnen dienen.

[ Voor 24% gewijzigd door SD5k op 10-05-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:17:
[...]

Ik vind het geen slechte optie, ze kunnen de console zo lekker compact en stijlvol houden ipv volstoppen met functies die de gemiddelde speler (bijna) niet gebruikt.

Volgens mij was het al bekend dat het DVD's zijn, maar dat er alleen geen films kunnen worden afgespeeld. Blu-Ray lijkt me zowieso heel erg sterk. :)
Nlu-ray zou te duur worden. Maar wat ik jammer vind aan al die extra's is dat ze er dan uiteindelijk allemaal aan hangen/naast staan. Vooral m'n vriendin wordt al panisch als er een paar controllers in beeld liggen, laat staan een extra speler, netwerkding etc. :P (maar wii is niet de enige console die er vanalles aan krijgt hangen dus moet er maar aan wennen ;) )

Ik vermoed dat de LAN uitbreiding een AP functie wel mogelijk zal maken trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:01:
Veel plezier met de hd dvd games dan :>
Ik heb ze nog niet gezien in de winkel hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Pewwy schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:27:
[...]

Ik heb ze nog niet gezien in de winkel hoor :>
Nee, de hd dvd add on is ook al uit, dikke winst dat ze maken met die hd spellen joh :>
Drie keer raden waar GTA4 op uit gaat komen. (GTA:SA past nu nét op een dvd9)

En Halo 4 geef ik ook een grote kans.

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:08:
[...]
Waarom zou je er een modem bij willen hebben?

Overigens staaurt /me anandus johnnyv.nl naar dit topic Het grote console flame topic. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 10-05-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:48:
[...]
Waarom zou je er een modem bij willen hebben?

Overigens staaurt /me anandus johnnyv.nl naar dit topic Het grote console flame topic. ;)
Omdat niet iedereen een wifi router/modem heeft :> Ik bedoelde eigenlijk dat de lan aansluiting een usb optie is.

En ik flame niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:01:
[...]

Gister waren alle nintendo fanboys de ps3 aan het afzeiken omdat hij een nep-controller in vergelijking tot de Wii had omdat deze 3d-positioneel zou zijn en de ps3 controller alleen gyroscopen heeft. Nu blijkt dat dus helemaal niet zo te zijn en is de techniek in feite gelijk.
Omg, jij kan echt niet stoppen met stoken. Ze zijn absoluut niet hetzelfde. Sowieso zijn ze "technisch" niet hetzelfde. Immers bij Nintendo implementatie kun je gewoon rumble hebben en bij Sony niet.

Daarnaast heb je de hakkelige PS3 presentatie gezien van de gyro controller, dat zag er toch niet uit. Helemaal vergeleken met de soepele Wii presentatie. Blijkbaar werkt op dit moment de Wii oplossing dus veel beter.

Maar het leukste is dat de mogelijkheden bij de Wii veel uitgebreider zijn dan bij de PS3. Immers dat van de PS3 is alleen ongeveer gelijk aan wat de Nunchunk kan (niet echt aangezien je de PS3 controller met twee handen vast moet houden). De remote heeft nog veel meer mogelijkheden.

Lees dit voordat je verder gaat met blaten: http://revolution.ign.com/articles/705/705870p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Damn, kmoet zeggen dat die Wii er zeer goed uitziet. Mooi design in ieder geval :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:55:
[...]

Omg, jij kan echt niet stoppen met stoken. Ze zijn absoluut niet hetzelfde. Sowieso zijn ze "technisch" niet hetzelfde. Immers bij Nintendo implementatie kun je gewoon rumble hebben en bij Sony niet.

Daarnaast heb je de hakkelige PS3 presentatie gezien van de gyro controller, dat zag er toch niet uit. Helemaal vergeleken met de soepele Wii presentatie. Blijkbaar werkt op dit moment de Wii oplossing dus veel beter.

Maar het leukste is dat de mogelijkheden bij de Wii veel uitgebreider zijn dan bij de PS3. Immers dat van de PS3 is alleen ongeveer gelijk aan wat de Nunchunk kan (niet echt aangezien je de PS3 controller met twee handen vast moet houden). De remote heeft nog veel meer mogelijkheden.

Lees dit voordat je verder gaat met blaten: http://revolution.ign.com/articles/705/705870p1.html
Ik ontken niets wat je zegt, maar feit blijft dat de positionele en wijsfunctie alleen werken bij het direct richten van de voorkant van de controller naar je tv.

En als je je echt had ingelezen wist je dat de rumble functie waarschijnlijk niet is weggelaten vanwege de trillingen maar vanwege patentschendingen.

En afgezien van de pointer voorop is de gebruikte techniek toch echt hetzelfde hoor. Gyroscoopjes.

Maar ik zeg dus ook dat de wijsfunctie wel leuke dingen oplevert, dus stoken zou ik het niet noemen.

En kom bij mij niet aan met "jij weet niks van 3d ruimtelijke bepaling" want als je meer wil weten moet je wel van goede huizen komen zeg maar.

[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:58:
[...]
En als je je echt had ingelezen wist je dat de rumble functie waarschijnlijk niet is weggelaten vanwege de trillingen maar vanwege patentschendingen.

En afgezien van de pointer voorop is de gebruikte techniek toch echt hetzelfde hoor. Gyroscoopjes.
Dat is pure speculatie. Sony heeft officieel gezegd dat vanwege de gyro's de trilfunctie is weg gelaten. Ze hadden er makkelijk om het patent heen kunnen werken, Nintendo heeft immers een eigen techniek ervoor ontwikkeld. Anders had Sony gewoon een licensie kunnen nemen.
Ik ontken niets wat je zegt, maar feit blijft dat de positionele en wijsfunctie alleen werken bij het direct richten van de voorkant van de controller naar je tv.
Nee, alleen de pointer functie werkt bij het richten naar de TV (logisch), voor het bepalen van diepte (uniek, dat kan de PS3 niet) hoef je niet te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien is het handig als je de Nintendo presentatie en andere filmpjes nog eens bekijkt en vervolgens naar de PS3 presentatie kijkt. Dan zie je dat er wel degelijk een wereld van verschil zit tussen het Nintendo systeem en de tiltsensoren van de PS3 controller. De PS3 controller is in principe een MS Sidewinder en verder is het vergelijkbaar met de titlsensoren die ook al in Gameboy spelcartridges zaten. De Wii controller is een 3d muis en dus zeker niet vergelijkbaar met de PS3 controller :)

Maar ik moet het Sony nageven, als zelfs mensen die op GoT zitten geen verschil kunnen waarnemen tussen de twee controllers, dan zal het voor Jan met de Pet helemaal moeilijk zijn. Nintendo zal er nog een zware kluif aan krijgen om het duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:02:
[...]

Dat is pure speculatie. Sony heeft officieel gezegd dat vanwege de gyro's de trilfunctie is weg gelaten. Ze hadden er makkelijk om het patent heen kunnen werken, Nintendo heeft immers een eigen techniek ervoor ontwikkeld. Anders had Sony gewoon een licensie kunnen nemen.

[...]

Nee, alleen de pointer functie werkt bij het richten naar de TV (logisch), voor het bepalen van diepte (uniek, dat kan de PS3 niet) hoef je niet te richten.
Hoe wou je de diepte bepalen dan :>

De wii controller is een 3d-muis zolang je hem richt op de ontvanger (of iig een bepaalde hoek tot je ontvanger)

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

(maar nu met echte herkenning van het scherm en niet een wit blokje wat opflitste als je schiet)
wat jij hier beweert is technisch onmogelijk. Je eens informeren de volgende keer ipv zelf informatie te "interpreteren"?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Boeb0e schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:04:
[...]

wat jij hier beweert is technisch onmogelijk. Je eens informeren de volgende keer ipv zelf informatie te "interpreteren"?
Het staat toch echt op wii.nintendo.com B)

(hoe ze het wijzen precies doen staat er helaas niet)

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:03:
[...]
Maar ik moet het Sony nageven, als zelfs mensen die op GoT zitten geen verschil kunnen waarnemen tussen de twee controllers, dan zal het voor Jan met de Pet helemaal moeilijk zijn. Nintendo zal er nog een zware kluif aan krijgen om het duidelijk te maken.
Daar ben ik ook zo bang voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Hoe wou je de diepte bepalen dan :>
jij stelt je infrarood echt voor als 1 straal die ergens naartoeschiet he? 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Boeb0e schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:06:
[...]

jij stelt je infrarood echt voor als 1 straal die ergens naartoeschiet he? 8)7
Nee, maar als ik m'n infrarood naar achteren richt kan de ontvanger die voor me staat onmogelijk m'n positie bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:50:
[...]

Omdat niet iedereen een wifi router/modem heeft :> Ik bedoelde eigenlijk dat de lan aansluiting een usb optie is.
Maar dan is het toch handig dat het een add-on is?
Voor die paar mensen die geen wifi hebben :)

Anders zou de prijs in het algemeen hoger zijn :)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.