Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Always look on the bright side of life!
Gamespot (kon de PS3 ook al niet aan)
Game Trailers (hi-res!)
1up
en natuurlijk:
Nintendo
En zoals gezegd het begint om 18:30. Tot dan ga ik proberen nog iets te doen op deze mooie dag
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Precies, dit is van sony's kant gewoon een briljante marketingzet precies omdat de gemiddelde consument het verschil niet zal inzien.rajackar schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:18:
laten we idd maar hopen dat het ook bij de massa bekend wordt. Want dat doet sony toch wel goed. Ze weten dat maar weinig mensen zich er echt in verdiepen en als je dus iets in de richting bouwt kun je ervanuit gaan dat op grote schaal gedacht wordt dat ze ook een vette 3d controller hebben.
Nou ik hoop maar dat Nintendo vanavond iedereen om de oren slaat met de wiimote
Ik ben vooral benieuwd naar de tweede "i" van wii, als die er is.

Nouja, gelukkig is het allemaal wat beperkter... Alleen maak dat maar duidelijk aan het grote publiek.
We wachten het af... Ik ben er om 18:30
kan ik ook IRC weer es gaan testen
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
- Ik sta recht en houd de controller vast in mijn handen en beweeg de controller zelf niet.
- Ik doe nu een stap opzij
Zal ik die stap opzij zien op de Wii en niet op de PS3? Is dat het verschil?
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 11-09 09:54
Turn it up loud, captain!
TopicstarterDe PS3 controller zal die stap niet detecteren, de Wii controller wel. De PS3 controller heeft geen positiebepaling omdat er geen extra sensoren worden gebruikt, zoals Phil van Sony vol trots op de persconferentie verkondigde.Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:41:
Om mezelf het verschil eens duidelijk te maken tussen de 3D controller van de Wii en de PS3:
- Ik sta recht en houd de controller vast in mijn handen en beweeg de controller zelf niet.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Dat is een van de verschillen ja. De gyro in de PS3 (en waarschijnlijk ook in de Wii nunchuck attachment) registreert alleen de beweging, maar de Wiimote registreert ook je plaats in de ruimte en kan mbv. de sensor bar ook je richting naar het scherm registreren (mousepointer idee). De PS3 controler bevat dus niet veel meer dat een simpele tilt functie (ala Wario Ware), terwijl de Wiimote alleen al meer vrijheid biedt. Koppel dat met de nunchuck en je hebt vrijwel eindeloze mogelijkheden...Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:41:
Om mezelf het verschil eens duidelijk te maken tussen de 3D controller van de Wii en de PS3:
[ Voor 29% gewijzigd door equationunequal op 09-05-2006 12:46 ]
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Volgens mij kon gamespot de ps3 stream best goed aan, behalve in het begin (toen er 20 sec geen beeld was) en bijna aan het eind (toen hij 30 sec er ff mee stopte) heb ik geheel zonder lag een strean gekeken, dus vond ik best netjesHoedje schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:30:
Ik heb hier wat linkjes naar gratis live streams video/tekst verzameld:
Gamespot (kon de PS3 ook al niet aan)
Game Trailers (hi-res!)
1up
en natuurlijk:
Nintendo
En zoals gezegd het begint om 18:30. Tot dan ga ik proberen nog iets te doen op deze mooie dag.
Btw, op de nintendo e3-site staat een mooi linkje naar de gamespot stream

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Qua controllers is dit naar mijn mening nog steeds 1 van de betere in de hand liggende (de PS2 controller that is)..Vanitas schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:53:
De PS3 controller lijkt gewoon op de Microsoft SideWinder gamepad, van 6 jaar geleden...
superB
Kerel, nee. De ps3 controller is gewoon de ps2 controller met meer knoppen. De boomerang is niet meer.Vanitas schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:53:
De PS3 controller lijkt gewoon op de Microsoft SideWinder gamepad, van 6 jaar geleden...
De Wii controller lijkt op de afstandbediening van m'n tv, zeur ik toch ook niet over
Verder zijn de controllers gewoon niet te vergelijken. Wii == positioneel, ps3 == alleen orientatie.
[ Voor 36% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 12:59 ]
als er 1 controller is waar ik niet langer dan een uur goed mee kan games is het wel een Sony controller
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat is puur persoonlijk. Ik kan er prima mee overweg, en dat terwijl ik grote handen heb. Ook geen problemen met cube en x-box controllers trouwens. Hoeveel gezeik was er niet bij de x-box launch op de controller, was voor velen veel te groot. Ik heb die nog altijd liever dan de S versie ervanPhusebox schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:03:
eh fijne controller? playstation? dat gaat niet samen
als er 1 controller is waar ik niet langer dan een uur goed mee kan games is het wel een Sony controller
[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 13:05 ]
E3 Nintendo chat:http://irc.tweakers.net/nintendo
of #nintendo op irc.tweakers.net
Uit de startpost

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchie! op 09-05-2006 13:13 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Ik bedoel qua functies. De Sidewinder had ook al tilt control ed.johnnyv.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:57:
[...]
Kerel, nee. De ps3 controller is gewoon de ps2 controller met meer knoppen. De boomerang is niet meer.
De Wii controller lijkt op de afstandbediening van m'n tv, zeur ik toch ook niet over
Verder zijn de controllers gewoon niet te vergelijken. Wii == positioneel, ps3 == alleen orientatie.
Qua uiterlijk natuurlijk totaal niet...
Maar ik dacht dat dat wel logisch was...
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Als het gezellig is blijf ik misschine wel hangen, heb al lang niet meer op irc gezeten.
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Mja, m'n psion van 10 jaar terug had ook al touchscreen spelletjes ala DS (met vergelijkbare graphics zelfs), m'n logitech webcam van 10 jaar terug had eyetoy achtige spellen etc. En ik meen me te herinneren dat nintendo de tiltfunctie ook "geleend" heeft voor enkele gba gamesVanitas schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:16:
[...]
Ik bedoel qua functies. De Sidewinder had ook al tilt control ed.
Qua uiterlijk natuurlijk totaal niet...
Maar ik dacht dat dat wel logisch was...
Maar terug naar de Wii in dit topic
[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 13:37 ]
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat het concept niet nieuw en revolutionair wasHankey schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:40:
Je Psion van 10 jaar terug had N64 graphicsDacht het niet... Daarnaast waren die dingen veel minder snel en nauwkeurig (ja, ik heb er zelf ook eentje gehad) en daardoor amper geschikt om mee te gamen...
[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 13:42 ]
Ach je kon er doom op spelenjohnnyv.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:42:
[...]
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat het concept niet nieuw en revolutionair wasEn het zijn geen n64 graphics, meer een dual-gba. (wat zeg ik, het is gewoon een dual gba)
Mjah, de Game.com had ook al eerder touch-screen functionaliteit in een gaming handheld, maar dat ding is enorm geflopt. Nintendo heeft het met de DS gewoon goed aangepakt door bestaande concepten (touchscreen functionaliteit en dual screen waren op zich niets nieuws) en innovativiteit te combineren in een goede, betaalbare handheld, waardoor de DS het erg goed doet. Hetzelfde doen ze nu met de Wii (ook bewegingsdetectie/registratie en gyro's zijn niets nieuws, maar Nintendo past het op een innovatieve manier toe op een gaming console, waardoor ze een scala aan nieuwe gameplay mogelijkheden creeeren)...johnnyv.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:42:
[...]
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat het concept niet nieuw en revolutionair wasEn het zijn geen n64 graphics, meer een dual-gba. (wat zeg ik, het is gewoon een dual gba)
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
No way dat een Psion van 10 jaar oud of een GBA daar ook maar bij in de buurt komt...
Tuurlijk. De fanboys die er hangen posten crap als replies. So whatAcidfire schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:58:
Op gamer.nl zijn ze helemaal niet positief over de ps3, die tilt functie wordt helemaal afgekraakt
* pagani koopt gewoon lekker alledrie de next gen consoles en geniet ervan
Op ign is nu een hands on te lezen en daar is de reviewer erg positief, kijk, daar vertrouw ik meer in.
(De Wii moet ik wel kopen vanwege zelda, mario kart, starfox en mario 128)
He wacht, maar ik had toch m'n gamecube voor mario 128 gekocht
[ Voor 66% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 16:05 ]
Het is ook gewoon crap.johnnyv.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:01:
[...]
Tuurlijk. De fanboys die er hangen posten crap als replies. So whatDe lui die daar posten werken er niet hoor
Dit is last minute vlug toegevoegd vanwege het succes van de wii, echter rijkt het veel minder ver dan de voordelen van de wii controller, waardoor het iets zeer geforceerds is geworden. Kijk naar de MS Sidewinder Freestyle hoeveel voordeel had dat. Alleen in vlieg games is het handig, voor de rest is het totaal nutteloos.
Gelukkig is het ook gewoon een extra en kun je de controller ook gewoon gebruikenVincentio schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:04:
[...]
Het is ook gewoon crap.
Dit is last minute vlug toegevoegd vanwege het succes van de wii, echter rijkt het veel minder ver dan de voordelen van de wii controller, waardoor het iets zeer geforceerds is geworden. Kijk naar de MS Sidewinder Freestyle hoeveel voordeel had dat. Alleen in vlieg games is het handig, voor de rest is het totaal nutteloos.

Het design van de controller van de Wii is ook crap maar het zal er heus niet minder om spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 16:06 ]
Jij vindt het design crap, het IS niet crapjohnnyv.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:05:
[...]
Gelukkig is het ook gewoon een extra en kun je de controller ook gewoon gebruiken
Het design van de controller van de Wii is ook crap maar het zal er heus niet minder om spelen.
Dat moet zich nog bewijzen, het verleden heeft echter uitgewezen dat een tilt functie over het algemeen crap is behalve bij vlieg situaties, net zoals al die andere fancy gamepads van MS die niks zijn geworden (ja ik heb ze allemaal gehad).
Bovendien vind ik het daardoor ontbreken van rumble functie toch een echt gemis.
Mja, voegt rumble echt iets toe? Enige game waar het ooit nuttig was (waar ik het heb gezien) was starfox omdat ie ging trillen als je ergens in de buurt kwam. Dat had eigenlijk net zo goed in beeld gekund.Vincentio schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:09:
[...]
Jij vindt het design crap, het IS niet crap
Dat moet zich nog bewijzen, het verleden heeft echter uitgewezen dat een tilt functie over het algemeen crap is behalve bij vlieg situaties, net zoals al die andere fancy gamepads van MS die niks zijn geworden (ja ik heb ze allemaal gehad).
Bovendien vind ik het daardoor ontbreken van rumble functie toch een echt gemis.
En de trillingen voegen imho niets realistisch toe, een crash voelt wel wat harder weet ik uit ervaring. (voor sommige games zet ik het zelfs uit omdat het stoort bij precieze werkjes)
Trilt de Wii controller eigenlijk?
[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 16:13 ]
beste vraag uit heel deze topic sinds de sony conferentieTrilt de Wii controller eigenlijk?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
@Johhny is het nodig om hier de PS3 te blijven ophemelen en de Gamecube/Wii/DS af te kraken. Ik heb verder daar helemaal geen moeite mee, maar ik vind het smoesje (ja, ik koop ze toch wel allemaal) een beetje slap . Het draagt verder helemaal niets toe aan het topic, laat staan aan de sfeer.
[ Voor 62% gewijzigd door Hoedje op 09-05-2006 16:28 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik vind de rumble functie wel wat toevoegen, maar goed ik heb dan ook jaren een Force Feedback Joystick gehad, verder werd het ook wel bij andere games gebruikt en inderdaad meestal dan om aan te geven dat je in de buurt van iets speciaals bent.johnnyv.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:12:
[...]
Mja, voegt rumble echt iets toe? Enige game waar het ooit nuttig was (waar ik het heb gezien) was starfox omdat ie ging trillen als je ergens in de buurt kwam. Dat had eigenlijk net zo goed in beeld gekund.
En de trillingen voegen imho niets realistisch toe, een crash voelt wel wat harder weet ik uit ervaring. (voor sommige games zet ik het zelfs uit omdat het stoort bij precieze werkjes)
Trilt de Wii controller eigenlijk?
quote van Revolution Controller: Touch It
Overigens heeft Nintendo niks dat kan conflicteren met een rumble functie, maar dat krijg je met een tilt functie wel als ze beiden tegelijk aan zouden staan, natuurlijk is daar simpel een work-around voor te bedenken.The device has a slot underneath to store batteries. Nintendo has not specified whether it will use standard or rechargeable batteries, but the latter is much more likely, particularly since the free-hand-style pointer rumbles and will also power any add-ons, such as Nintendo's officially announced "nunchuck unit."
[ Voor 9% gewijzigd door Vincentio op 09-05-2006 16:26 ]
Dat die 'PS2' controller met tiltfunctie crap is of niet boeit de aanhang denk ik nauwelijks, het lijkt me wel duidelijk waarvoor je een PS3 haalt voor dat bedrag, ik vond de mogelijkheden wat physics en graphics betreft toch wel indrukwekkend, ook al kwam het er niet helemaal uit gister.
Volgens mij hadden ze trouwens wel bevestigd dat er een 'force feedback' systeem in de Wii controller zou zitten, maar dat komt denk ik gewoon op rumble neer. Ik ben vooral benieuwd naar de spellen die beschikbaar zullen zijn op korte termijn, het lijkt iig veelbelovend, en daar draait het uiteindelijk om, de games zelf.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Ik hemel niks op, fanboys gebruiken andere topics om de ps3 af te kraken. Daarbij vergeten ze even dat er mensen zijn die meerdere topics volgenHoedje schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:25:
Neehoor, want dat is allang bekent. Volgens Nintendo zit er een rumble functie op de controller...
offtopic:
@Johhny is het nodig om hier de PS3 te blijven ophemelen en de Gamecube/Wii/DS af te kraken. Ik heb verder daar helemaal geen moeite mee, maar ik vind het smoesje (ja, ik koop ze toch wel allemaal) een beetje slap . Het draagt verder helemaal niets toe aan het topic, laat staan aan de sfeer.
Ik doel op posts als
in dit topic.Acidfire schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:58:
Op gamer.nl zijn ze helemaal niet positief over de ps3, die tilt functie wordt helemaal afgekraakt
Ik ga toch ook niet in een intel topic posten "op www.amd.com zeggen ze dat intel ruk is."
On topic: ik hoop dat je voor 4-player FF niet 4 DS-en nodig hebt.
Ben erg benieuwd naar mario 128 en vooral wanneer ie gaat komen. Hij is nu jáááááren in ontwikkeling, moet omgebouwd worden naar de wii controller, ben benieuwd.
[ Voor 35% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 16:49 ]
Bovendien is dit niet eens zo'n groot probleem, omdat ik aanzienlijk meer mensen in mijn vriendenkring heb die een DS bezit, vergeleken met een GBA voor FF:CC voor de cube toen.
Tussen afkraken en kritiek hebben zit wel een groot verschil, de mensen die op gamer.nl komen zijn veelal fanboys die zich blindstaren op 'hun' console. Als je kan onderbouwen waarom intel volgens jou ruk is, dan zou je dat prima in een intel topic kunnen plaatsen IMHO.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Juist, maar zonder onderbouwing is het niks. Dat zeg ik ook.^^0nMe schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:54:
De kans dat FF:CC 4 DS-en nodig heeft voor multiplay lijkt me klein, ik denk dat ze juist eerder gebruik zullen maken van de Wii controller. Ook is er nog helemaal niks bekend over DS-Wii linkup en heeft Nintendo eerder al gezegd dat ze daar nog niet over nadenken.
Bovendien is dit niet eens zo'n groot probleem, omdat ik aanzienlijk meer mensen in mijn vriendenkring heb die een DS bezit, vergeleken met een GBA voor FF:CC voor de cube toen.
Tussen afkraken en kritiek hebben zit wel een groot verschil, de mensen die op gamer.nl komen zijn veelal fanboys die zich blindstaren op 'hun' console. Als je kan onderbouwen waarom intel volgens jou ruk is, dan zou je dat prima in een intel topic kunnen plaatsen IMHO.
Ik ken overigens níemand met een DS, terwijl ik een gamestudie doe

[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 16:56 ]
Nee dat is ie dus niet, de opmerking en discussie zijn uiteraard al vaker langs gekomen en uit die discussies tesamen met quote's van Nintendo blijkt dat er wel ideeën en concepten zijn (en zijn geweest), maar niet dat Nintendo ook al echt jaren aan één duidelijk spel werkt.johnnyv.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:43:
Ben erg benieuwd naar mario 128 en vooral wanneer ie gaat komen. Hij is nu jáááááren in ontwikkeling, moet omgebouwd worden naar de wii controller, ben benieuwd.
Is er al ergens footage van de FF en DQ titel? I geloof dat IGN opmerkte dat ze denken dat het Dragon Quest spel een doorontwikkeld Cube spel is of iets dergelijks, zal kijken of ik de quote kan vinden.
edit quote:
As a side note, there are rumors that Dragon Quest for Wii is a game that has been adapted from another console, including the possibility of either a Cube upgrade or, bizarre as it seems, a plug-n-play device.
[ Voor 14% gewijzigd door dialMforMike op 09-05-2006 17:05 ]
You look like I need a drink.
Die post was niet om de ps3 af te kraken. Alleen waren de mensen in dit topic bang dat andere mensen zouden denken dat sony's tilt functie even goed was als die van nintendo. Dat wilde ik even recht zetten.johnnyv.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:43:
Ik doel op posts als
[...]
in dit topic.
Ik ga toch ook niet in een intel topic posten "op www.amd.com zeggen ze dat intel ruk is."
A plug and play device? Wat bedoelen ze daar nu weer mee.Aristagon schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:03:
[...]
Nee dat is ie dus niet, de opmerking en discussie zijn uiteraard al vaker langs gekomen en uit die discussies tesamen met quote's van Nintendo blijkt dat er wel ideeën en concepten zijn (en zijn geweest), maar niet dat Nintendo ook al echt jaren aan één duidelijk spel werkt.
Is er al ergens footage van de FF en DQ titel? I geloof dat IGN opmerkte dat ze denken dat het Dragon Quest spel een doorontwikkeld Cube spel is of iets dergelijks, zal kijken of ik de quote kan vinden.
edit quote:
As a side note, there are rumors that Dragon Quest for Wii is a game that has been adapted from another console, including the possibility of either a Cube upgrade or, bizarre as it seems, a plug-n-play device.
Imho zijn beide functies gewoon niet te vergelijken.Acidfire schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:06:
[...]
Die post was niet om de ps3 af te kraken. Alleen waren de mensen in dit topic bang dat andere mensen zouden denken dat sony's tilt functie even goed was als die van nintendo. Dat wilde ik even recht zetten.
[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 17:08 ]
Grappig, in Hilversum (GDD) zag ik juist alleen maar mensen met een DS rondlopen, op een iemand na die GTA zat te spelen op z'n PSP...johnnyv.nl schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:55:
Ik ken overigens níemand met een DS, terwijl ik een gamestudie doe(verder heeft iedereen wel een combi van op z'n minst 2 consoles uit de groep nintendo/ms/sony)
Hankey schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:10:
[...]
Grappig, in Hilversum (GDD) zag ik juist alleen maar mensen met een DS rondlopen, op een iemand na die GTA zat te spelen op z'n PSP...
Hier Game & media technologie op de UU (master van informatica)
Denk dat het te verklaren valt door designmensen (jouw studie gok ik zo) en techmensen (mijn studie). Designers zal de DS waarschijnlijk meer aanspreken, door de mogelijkheden qua gameplay.
Overigens zit ik ook regelmatig in de trein (Nijmegen-Utrecht) en zie voornamelijk psp's, nog nooit iemand met een ds gezien. (één keer iemand in een bushalte op weg naar de Uithof
[ Voor 40% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 17:17 ]
Echter heeft GD&D zowel een design & ontwikkelkant, dus daar zal het niet aan liggen...
Ik zit overigens elke ochtend / avond in de trein (Delft - Amsterdam en weer terug) te DS'en en ik kom PSP's ongeveer even vaak tegen als DS'en. Zag pas nog een vent van ongeveer 40 jaar in de trein met een DS zitten gamen
[ Voor 12% gewijzigd door equationunequal op 09-05-2006 17:21 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door ari3 op 09-05-2006 17:26 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Hrm, had ik maar een freeloader.ari3 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:24:
Nieuwe weekaanbieding van Play-Asia: Donkey Kong Jungle Beat inclusief Konga controller voor €15.78. Niet slecht. Jammer dat ik al twee bongo's heb. Hiermee had ik me wel wat kunnen besparen.
Ben ik het helemaal mee eens.Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:26:
Zou de Wii zijn eigen thread kunnen krijgen na vanavond?
[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 09-05-2006 17:29 ]
Nog jammerder dat er 20 euro aan verzendkosten bij komtari3 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:24:
Nieuwe weekaanbieding van Play-Asia: Donkey Kong Jungle Beat inclusief Konga controller voor €15.78. Niet slecht. Jammer dat ik al twee bongo's heb. Hiermee had ik me wel wat kunnen besparen.

Oh, en het is de Japanse versieWhut?! schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:32:
[...]
Nog jammerder dat er 20 euro aan verzendkosten bij komt
* pagani is niet zo goed in Japans
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Hoedje in "Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 61"Captain N schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:33:
Iemand al een mooi linkje naar een live stream van de persconferentie, behalve die op de Nintendo site zelf?
Hier doen ze het allemaal prima, maar goed het is ook nog niet begonnen
[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 09-05-2006 17:41 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
- MetroidPrime
TopicstarterOp de voorpagina van Gamespot staat een werkende link.Captain N schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:39:
Ik vond die links al inderdaad, maar ik kan het niet vinden op die sites. Misschien komt het door de stress dat ik er nog geen heb zo vlak voor de aanvang?Iemand een directe link?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
edit: De mening van Piotr van NIBRIS over de PS3 conference:
Hello,
After Sony presentation we can say: We wan't never go on PS3.
They are simply taking technology that was developed half a decade ago (GB mono, Pokemon mini, N64 or Wario Ware Twisted for GBA) and give it to their controller in order to discredit Wii...
Besides Final Fantasy XIII and Metal Gear Solid 4 we don't see any good game for PS3.
To be honest we are really disappointed Sony' behavior.
Waiting for real Revolution,
Best Regards
[ Voor 83% gewijzigd door Captain N op 09-05-2006 18:01 ]
Mijn foto's op Flickr.
Hoop dat er een vertaalslag over Sadness heen gaat
Openen in windows media player of wat je ook gebruiktCaptain N schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:39:
Ik vond die links al inderdaad, maar ik kan het niet vinden op die sites. Misschien komt het door de stress dat ik er nog geen heb zo vlak voor de aanvang?Iemand een directe link?
Het is dus deze link.
Dat werkt dus niet.
Maar dit wel, gewoon klikken
[ Voor 20% gewijzigd door Muthas op 09-05-2006 18:20 ]
Mijn foto's op Flickr.
Enige positieve dat ik er aan zie is dat er hierdoor wellicht makkelijker vlieggames voor zowel de PS3 als de Wii uitkomen die zich richten op tilt bewegingen. Maar dan zoek ik wel ver...
Verder heeft EGM ook wat losgelaten:
Prijzen voor de virtual console vind ik heel netjes als die kloppen... Heb ook maar de stream gestart, ben erg benieuwd!EGM heeft nieuwe informatie gepubliceerd met betrekking tot de Wii. Daarnaast hebben ze ook een aantal releasedata op een rijtje gezet.
-Klassieke games op de Virtual Console zullen grafisch niet verbeterd worden. Ze zullen wel draaien onder een beeldkwaliteit van 480p.
-1st-party-games van de TurboGrafx, een console ontwikkeld door NEC en Hudson, zullen bij de release beschikbaar zijn. 3rd-party-games volgen later.
-Klassieke spellen zullen een paar dollar kosten voor NES-games, US$5,00 voor SNES-games en US$10,00 voor N64-games.
-Er zullen meer exclusiever 3rd-party-games verschijnen voor de Wii dan voor de GameCube.
-De controller heeft een rumble functie en een luidspreker. Het idee voor de luidspreker komt van Yoot Saito. Hij bedacht het toen hij bezig was met de ontwikkeling van Odama. Het idee is dat je nu als je je controller beweegt bijvoorbeeld geluiden hoort als dat van een lightsabre.
-Als de Wii wordt uitgeschakeld na het spelen van Animal Crossing, dan blijft de Wi-Fi verbinding open. Op deze manier kunnen buitenstaanders langskomen en cadeautjes achterlaten.
-Volgens Nintendo hebben Japanners de keus tussen de PlayStation 3 en de Wii. De Xbox 360 van Microsoft zal geen enkele rol spelen.
-Omdat de Wii geen HD ondersteunt wint zij flink aan processorkracht. Het moet vier tot zes keer zoveel opleveren als wanneer de Wii wel HD zou ondersteunen. Een reden dat Nintendo ervoor heeft gekozen geen HD te ondersteunen is dat het geen stabiel systeem is. De een vind 720p standaard en de ander 1080p.
-Als de Wii wordt uitgeschakeld blijven het geheugen, delen van de processor en Wi-Fi gewoon actief. Nintendo vergelijkt dit met een mobiele telefoon die gewoon SMSjes kan ontvangen als deze uit staat. Deze functie wordt ook gebruikt in Zelda.
-Of er nu 50 of 500 characters in beeld zijn moet voor de gameplay weinig verschil uitmaken.
-Een camera of een microfoon zouden niet praktisch zijn in de controller. Dit komt omdat de speler dan met een microfoon op zit terwijl hij moet bewegen.
-Bij de launch zullen zeven 1st-party-games en dertien 3rd-party-games beschikbaar zijn.
Releasedata voor de VS
Final Fantasy Crystal Chronicles - Herfst 2006
Hudson Flugsimulation - Herfst 2006
Metroid Prime 3 - 2007
Super Mario Revolution - Herfst 2006
Super Smash Bros - 2007
Animal Crossing - 2007
Elebits - Herfst 2006
Godzilla - Herfst 2006
Happy Feet - Herfst 2006
Snoopy vs the Red Baron - Herfst 2006
Sonic - Herfst 2006
Red Steel - Herfst 2006
Tony Hawk - Herfst 2006
Monkey Ball - Herfst 2006
Rayman 4 - Herfst 2006
[ Voor 8% gewijzigd door Deddiekoel op 09-05-2006 18:24 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
bij gamespot zie ik alleen een nintendo plaatje?fZeroNewbie schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:32:
nogmeer mensen last van brak geluid de laatste minuten bij gamespot?
Verwijderd
hier ook zo, met zo'n techno-pop deuntje. Die show is toch niet begonnen?Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:33:
[...]
bij gamespot zie ik alleen een nintendo plaatje?
/me begint nerveus te worden ....
Verwijderd
Alles verloopt vlekkeloos.
Toestraks zaten er nog balken achter dat Nintendo plaatje, zijn nu weg.
Het gaat dus bijna beginnen
Edit: it begun!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 18:36 ]
King of Cod
Benieuwd wat de 2e i mag zijn van de Wii
BEELD!!
[ Voor 3% gewijzigd door SandaX op 09-05-2006 18:37 ]
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 18:38 ]
Was het niet gewoon Mario Wii/Revolution? Hij lijkt in niks op die demo van die tientallen mario'tjes.
Herkende games:
Wario Ware
Metroid Prime
Mario Wii/Revo (128?)
Zelda
Pilotwings
edit:
rayman
pikmin
dragon ball
madden
Final Fantasy
-> te veel om op te noemen
Het ziet er wel idioot uit om zo te bewegen voor de tv, doet me denken aan mn (nog) jongere jaren toen ik nog enorm mee zat te bewegen tijdens het spelen van racegames. Volgens mij gaan we terug naar die tijd maar nu is het wél nuttig. Dus geen moeder achter je die je zit uit te lachen en te zeggen dat je met al dat bewegen niets opschiet, vanaf nu heeft dat dus echt nut.
Geen prijsopgave of release date helaas; Q4 word gegeven als indicatie.
[ Voor 14% gewijzigd door SandaX op 09-05-2006 18:54 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Robin op 09-05-2006 18:53 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
superB
Verwijderd
Vooral bij zelda met die navi in beeld. Bij de presentatie hielden ze hem slim omhoog gericht zodat ie boven in beeld hing, maar ik zou helemaal gek worden als ik een beetje m'n controller beweeg en die oversized sneeuwvlok m'n beeld door komt zig-zaggen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 19:38 ]
Is het inmiddels al te downloaden?
volgens mij is het superrelaxed spelen met die nunchuku en wiimote
Ik ben echt benieuwd!
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Een exacte datum was ook leuk geweest..
Hopelijk bedoeld Reggie met Q4 2006, een worldwide release!
Verwijderd
Agreed, een aantal namen van games zijn gegeven, maar de belangrijkste punten uit de presentatie waren vooraf bekend. Ik had persoonlijk nog gehoopt op een verassing die helaas niet is gekomen. Niet dat dit afdoet aan het apparaat, ik ga er zeker 1 halen bij de launch!
Verwijderd
Maar het nieuwe revolutionaire was dus het luidsprekertje in de controller? Had eigenlijk een wat grotere onthulling verwacht.
[ Voor 23% gewijzigd door TafkaP op 09-05-2006 19:50 ]
King of Cod
Kijk die Sports games zijn ook niet echt bedoeld om er supermooi uit te zien (ook al is de trailer van Virtua Tennis 3 op de ps3 beetje tegenvallend) maar juist om de fun en toen hun zo zag ' tennissen' kreeg ik er ook wel heel erg veel zin in om dat te gaan spelen met een paar maten
Vooral dat ze aant tennissen waren met z'n 4en
Verder weinig bekend gemaakt. Beetje jammer dat het niet over de prijs en release datum ging...
Red steel zag er wel leuk uit... Zelda is nog maar afwachten.. zag er wel uit, maar besturing idd wat lastig...
Ben benieuwd, maar zit er nou wel of geen draad aan de controller?? nee toch??
Mario Kart FC 1590-4774-1019
Down Hill Jam Video: http://media.revolution.ign.com/media/824/824474/vids_1.html
Overigens, hoe kwamen die gezichtjes nou op de poppetjes bij het laatste spel?
- MetroidPrime
TopicstarterDe controller was bij de persconferentie draadloos, er zat alleen een polsbandje aan.neggix schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:52:
Ben benieuwd, maar zit er nou wel of geen draad aan de controller?? nee toch??
Verwijderd
Ik vond het echt geweldig al dat nieuws, ik ben snel tevreden
het tennissen zag er idd hartstikke leuk uit.
Dit is echt een stukje virtual reality mensen!
- MetroidPrime
TopicstarterTennis was overduidelijk draadloos.Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:55:
nou toen die gast zelda aan het spelen was, ging er toch echt een heeeeel lang snoer van zijn controller naar ...iets... ben nu ook wel beetje benieuwd of het nu draadloos word of niet 0_0.

[ Voor 10% gewijzigd door Collaborator op 09-05-2006 20:01 ]
This space is occupied
Ik speel overigens nog steeds de 8 bit tennis en deze lijkt mij ook zeer vet.
de toppers voor mij waren toch wel:
Zelda, red steel, mario en natuurlijk dat kleine beetje METROID!!!
Verwijderd
Dit topic is gesloten.