Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 61 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.806 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:15:
[...]

Ik heb gezegd dat de ps3 gyroscopen heeft en zo de rotaties waarneemt. De Wii voegt daar het pointgedeelte met de sensor bars aan toe. Dit kan ofwel met IR ofwel met zenders, maar nérgens staat een officiele mededeling hoe het nu werkt. Ik gok IR omdat de site, het hele concept en alles wat er te zien is wijst op het moeten richten van de voorkant op de sensor bars. Als je een site kan tonen waar het weerlegt wordt dan heb ik al uitgelegd hoe dat werkt, je hele uitleg uit je post staat al op de afgelopen pagina's.
Ik begijp niet waarom je zo'n verschil maakt tussen IR en zender, IR is toch ook een manier om iets te verzenden?

De rede waarom het nergens officieel uitgelegt staat lijkt me _nogal_ duidenlijk. Ik neem aan dat ik dat hier niet hoef te noemen. Ik heb men best gedaan om uit te leggen hoe het (mogenlijk) KAN zijn dat het werkt, theoretisch kan het wat ik heb verteld. Ik zeg niet dat het daadwerkelijk ook zo werkt.

edit: hier staat dat het iig gebruik maakt van Bluetooth, ik ga er daarnaast nog steeds van uit dat het zwarte vakje voor IR is, kan natuurlijk ook zijn dat het een Bluetooth versterker oid is?

"Bluetooth (short range radio communication) with the radio connection
Maximum connection quantity: 4 units
Play possible distance: From television 5m"

bron: http://translate.google.c...air=ja%7Cen&hl=en&ie=UTF8

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 10-05-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 60403 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:20:
[...]

Ik begijp niet waarom je zo'n verschil maakt tussen IR en zender, IR is toch ook een manier om iets te verzenden?

De rede waarom het nergens officieel uitgelegt staat lijkt me _nogal_ duidenlijk. Ik neem aan dat ik dat hier niet hoef te noemen. Ik heb men best gedaan om uit te leggen hoe het (mogenlijk) KAN zijn dat het werkt, theoretisch kan het wat ik heb verteld. Ik zeg niet dat het daadwerkelijk ook zo werkt.
IR moet je richten, bluetooth e.d. niet. Dat is het hele punt. De vraag is of je dus je controller naar achteren kan richten en vervolgens naar achteren richtend nog gewoon controle hebt over het spel. Puur een technische vraag. En dit is heus niet super geheim ofzo, dat kun je op de beursvloer testen.

Verder is het van belang bij multiplayer als er iemand voor je staat. IR gaat niet door iemand heen. Bluetooth signalen e.d. wel.
En in die link die je post wordt met bluetooth de draadloze verbinding tussen de controller en de wii bedoeld, dat zegt niets over de orientatie.

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:21:
[...]

IR moet je richten, bluetooth e.d. niet. Dat is het hele punt. De vraag is of je dus je controller naar achteren kan richten en vervolgens naar achteren richtend nog gewoon controle hebt over het spel. Puur een technische vraag. En dit is heus niet super geheim ofzo, dat kun je op de beursvloer testen.

Verder is het van belang bij multiplayer als er iemand voor je staat. IR gaat niet door iemand heen. Bluetooth signalen e.d. wel.
Dan heb je mijn stuk dus niet gelezen.

Vanaf nu ga ik niet meer reageren, heeft geen zin blijkbaar. Fijne e3 verder allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 60403 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:23:
[...]

Vanaf nu ga ik niet meer reageren, heeft geen zin blijkbaar. Fijne e3 verder allemaal.
Lees edits eens en ga niet zeuren als je later edit en iemand die nog niet gelezen heeft. Je post meldt alleen dat voor de communicatie tussen de controller en de wii bluetooth gebruikt wordt. Niets over hoe de positie wordt bepaald.

En weer zó kinderachtig van "ik ga lekker niet meer reageren" :Z Maar ja, dan kunnen we het iig weer over de games hebben. En het SD (gok ik) houder klep dingetje.

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:30
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:24:
[...]

Lees edits eens en ga niet zeuren als je later edit en iemand die nog niet gelezen heeft. Je post meldt alleen dat voor de communicatie tussen de controller en de wii bluetooth gebruikt wordt. Niets over hoe de positie wordt bepaald.

En weer zó kinderachtig van "ik ga lekker niet meer reageren" :Z
Positiebepaling gaat ook via Bluetooth, dat is al een half jaar geleden in een interview door Jim Merrick bekendgemaakt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:08
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:21:
[...]

Volgens mij hebben we dat gisteren al gezien, neem bijv. de service bij het tennissen of het zwaardvechten in de red steel video. Daarbij zie je dat het zwarte vakje aan de bovenkant/voorkant van de controller niet meer zichtbaar is voor de sensorbalk.

Maar kan iemand me a.u.b. uitleggen waarom er steeds over IR gesproken wordt?!? Ik snap echt niet hoe het één met het ander kan werken. Immers we hebben het over richten, IR werkt juist alleen als je richt op de ontvanger, hoe kan dat nou werken als je een sensorbar boven en onder de TV hebt staan. Dan moet je dus steeds of net boven of net eronder richten :?
Anoniem: 60403 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:52:
[...]

Wat je verteld over een gyroscoop is simpelweg niet waar, ik wil je aanraden om eerst even de wiki van gyroscopen te lezen, want het is heel irritant om te lezen wat je allemaal zegt.
...
en dat ik wat duidenlijkheid heb geschept.
Zeer duidelijke uitleg _/-\o_
Anoniem: 60403 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:23:
[...]

Laat je plz niet op stang jagen door Johnny, het is namelijk gewoon z'n hobby: hij doet het hier, in het e3 topic en het PS3 topic (alleen in het 360 topic ben je nog betrekkelijk veilig voor hem :+ ).

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 10-05-2006 18:28 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:26:
[...]

Volgens mij hebben we dat gisteren al gezien, neem bijv. de service bij het tennissen of het zwaardvechten in de red steel video. Daarbij zie je dat het zwarte vakje aan de bovenkant/voorkant van de controller niet meer zichtbaar is voor de sensorbalk.
Dat is gewoon bij een slagbeweging, het racket veranderde niet meer van positie verder. De vraag is dus of je dan alsnog onderlangs kan slaan bijvoorbeeld.

En laat de flames maar voor je.

Wat betreft IR: de zender (controller) zendt een bepaald patroon uit, of een kruis, of whatever. Die wordt ontvangen door de sensor bars en die berekenen vervolgens afstand (via time of flight) en locatie (door verschillen in time of flight van meerdere ontvangers)
Je zou het geheel kunnen kalibreren (dus linken aan punten op je tv) door eerst op een paar specifieke punten op je tv-scherm te richten.
MetroidPrime schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:26:
[...]

Positiebepaling gaat ook via Bluetooth, dat is al een half jaar geleden in een interview door Jim Merrick bekendgemaakt.
Linkje naar het interview?

Maar ik heb toch al drie pagina's terug gezegd dat het ook met bluetooth zou kunnen :D Ik spreek helemaal niemand tegen maar ben gewoon benieuwd naar de techniek. En niemand heeft nog een referentie gegeven waar in staat welke techniek ze gebruiken.

[ Voor 51% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:30:
[...]

Dat is gewoon bij een slagbeweging, het racket veranderde niet meer van positie verder. De vraag is dus of je dan alsnog onderlangs kan slaan bijvoorbeeld.
Het lijkt me dat dit dan niet zou kunnen:
In the tentatively titled Wii Tennis, the free-hand style controller becomes a racket, enabling gamers to deliver forehanded and backhanded smacks. Time reports that the "sensors are fine enough that you can scoop under the ball to lob it, or slice it for spin.
Maar ik heb toch al drie pagina's terug gezegd dat het ook met bluetooth zou kunnen :D Ik spreek helemaal niemand tegen maar ben gewoon benieuwd naar de techniek. En niemand heeft nog een referentie gegeven waar in staat welke techniek ze gebruiken.
Het is toch veel belangrijker, wat je ermee kan doen. Ik kan me voorstellen dat Nintendo voor z'n concurrenten het liever zo lang mogelijk geheimhoud welke techniek ze gebruiken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:35:
[...]

Het lijkt me dat dit dan niet zou kunnen:

[...]

[...]

Het is toch veel belangrijker, wat je ermee kan doen. Ik kan me voorstellen dat Nintendo voor z'n concurrenten het liever zo lang mogelijk geheimhoud welke techniek ze gebruiken.
Mja, een simpel testje op de beursvloer zou dus volstaan. Maar dat interesseert natuurlijk alleen de techies (zoals ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:33
Je hebt toch die nintendo presentatie wel gezien johnyv?
Met alles wat daar werd getoond kan je echt niet af met IR. (Zie bijvoorbeeld het golfspelletje waarbij je je controller naar beneden richt.)
En volgens mij was het al min of meer bevestigd dat er een vorm van connectiviteit was bedacht die veel leek op blauwtand.

edit:
maar volgens mij reageer ook ik zonder alles te hebben gelezen

[ Voor 11% gewijzigd door Zeus op 10-05-2006 18:39 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Althalus schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:37:
Je hebt toch die nintendo presentatie wel gezien johnyv?
Met alles wat daar werd getoond kan je echt niet af met IR. (Zie bijvoorbeeld het golfspelletje waarbij je je controller naar beneden richt.
En volgens mij was het al min of meer bevestigd dat er een vorm van connectiviteit was bedacht die veel leek op blauwtand.
Bij het golfspelletje is júist alleen de gyroscoop afdoende (hoeken en rotatiesnelheid)

Je hoeft daar niets in beeld aan te wijzen.

De connectiviteit weet ik dat die met blauwtand gaat, maar het gaat me puur om de positiebepaling (wat dus níet met de gyroscopen alleen kan)

edit:
En je reaktie was wel enigzins gegrond hoor :D Met al deze discussies gaat het topic hard en is teruglezen een bitch, I know

Wel lol dat we nu al een dag discussiëren wat waarschijnlijk alleen voor mij echt interessant is :P (de techkant dus)

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
fZeroNewbie schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:03:
[...]
Ik ben nog niet helemaal overtuigd :P :P
Wat ik trouwns wel jammer vond is dat Nintendo geen RTS achtig spel ofzo heeft laten zien.
Ik blijf van mening dat een RTS niet op een console thuis hoort tenzij ze er een keypad en muis bij leveren, er speelt niets zo klote als een RTS besturen met zo'n consolecontroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
gabiballetje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:41:
[...]

Ik blijf van mening dat een RTS niet op een console thuis hoort tenzij ze er een keypad en muis bij leveren, er speelt niets zo klote als een RTS besturen met zo'n consolecontroller.
De Wii controller is simpelweg een vervanger voor de muis, meer een rts met een pen bijna. Ok, de berg toetsen mis je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109386

offtopic:
kunnen we ALSJEBLIEFT even wat minder discussieren over wat er wel / niet mogelijk is met welke
techniek. Of maak er even een apart topic voor aan, ge-emmer hele tijd :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 109386 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:45:
offtopic:
kunnen we ALSJEBLIEFT even wat minder discussieren over wat er wel / niet mogelijk is met welke
techniek. Of maak er even een apart topic voor aan, ge-emmer hele tijd :Z
Agreed :)

Terug naar de sidekick van mario :D Als het die op de paper mario shot is lijkt het me een levend tegen-aan-spring-blokje.

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ok johnny, ik heb de reactie teruggelezen en als ik het goed begrijp dan gaat het jou vooral om het verschil tussen de PS3 en de Wii controller. Waar zit dat nou in en hoe werkt de Wii dan precies? (Correct me if I'm wrong).

Dan pak ik toch weer even het IGN Wii artikeltje erbij. Daar kun je namelijk een hoop uit afleiden.

Allereerst heb je de sensorbars alleen nodig voor de point en click mogelijkheden. Kortom ze hebben blijkbaar dus niets te maken het het 3D verhaal. Volgens IGN heeft de PS3 controller alleen de mogelijkheid om te tilten en geen "motion sensing ability". Kortom hij kan wel de hoek meten, maar niet de beweging, is mijn vrije vertaling. Waarom weet ik ook niet, maar het is blijkbaar dus niet door de sensor bars.

Overigens wordt bluetooth volgens mij alleen gebruikt voor de data overdracht en heeft het verder weinig te maken met de "point en click" functionaliteit of de sensor bars.
Anoniem: 109386 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:45:
offtopic:
techniek. Of maak er even een apart topic voor aan, ge-emmer hele tijd
Agreed, ik zal niet meer happen :+

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 10-05-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:51:
Ok johnny, ik heb de reactie teruggelezen en als ik het goed begrijp dan gaat het jou vooral om het verschil tussen de PS3 en de Wii controller. Waar zit dat nou in en hoe werkt de Wii dan precies? (Correct me if I'm wrong).

Dan pak ik toch weer even het IGN Wii artikeltje erbij. Daar kun je namelijk een hoop uit afleiden.

Allereerst heb je de sensorbars alleen nodig voor de point en click mogelijkheden. Kortom ze hebben blijkbaar dus niets te maken het het 3D verhaal. Volgens IGN heeft de PS3 controller alleen de mogelijkheid om te tilten en geen "motion sensing ability". Kortom hij kan wel de hoek meten, maar niet de beweging, is mijn vrije vertaling. Waarom weet ik ook niet, maar het is blijkbaar dus niet door de sensor bars.

Overigens wordt bluetooth volgens mij alleen gebruikt voor de data overdracht en heeft het verder weinig te maken met de "point en click" functionaliteit of de sensor bars.
Het ging allang niet meer over het verschil tussen ps3 en wii, want wii heeft positiebepaling. Enige vraag die ik heb op welke manier die positiebepaling werkt, dat moet met een der genoemde technieken zijn (dus ofwel een gps-achtige-techniek met radio-signalen en dan trianguleren aan de hand van time of flight/ping óf met infrarood wat op de sensorbars valt en door time of flight de positie te bepalen (weer trianguleren))

Shit, ik heb gehapt

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:47

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Komt trouwens de rest van de coverage van de e3 van gamespot ook nog gratis naderhand, want ze zijn nu dus bezig met Red Steel bijvoorbeeld, maar je moet betalen, en gaat zo lastig zonder creditcard :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah er is net een heleboel geupdate op IGN iig, maar voor wat ik gezien heb zit er geen Wii nieuws bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Iemand enig idee waar je wel nieuws, impressies etc. van de beursvloer kan zien/lezen?

Leuk nieuws over de nieuwe Duckhunt, er komt ook een (light)gun:
IGN has learned that Nintendo will be showing a gun peripheral for the Nintendo Wii in conjunction with the "new generation" Duck Hunt sequel. Allegedly, the device will work along with the Wii-mote to create the classic feel of the original NES classic, although there is still a chance of an entire "stand-alone" unit. We have yet to go hands-on with the peripheral, but will be sure to add impressions and media when the chance arrives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 109386 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:00:
jah er is net een heleboel geupdate op IGN iig, maar voor wat ik gezien heb zit er geen Wii nieuws bij :(
Had je http://revolution.ign.com/articles/706/706030p1.html al gelezen?

Metroid Prime 3 hands-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er is een hele reeks met spellen die ze bij IGN al van te voren hebben getest, maar het is niet van de beursvloer en er zitten geen plaatjes/video's bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:04:
[...]

Er is een hele reeks met spellen die ze bij IGN al van te voren hebben getest, maar het is niet van de beursvloer en er zitten geen plaatjes/video's bij :P
Hrm ja, dit was er inderdaad ook zo een. Sorry :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit is anders ook niet echt netjes

On-topic nu, ik zie hier geregeld verschillende detailfoto's van de wii opduiken die niet op wii.nintendo.com terug te vinden zijn. Waar kan ik deze vinden? :)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 10-05-2006 20:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/7793/wiisensorbar205013ob.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img108.imageshack.us/img108/2558/wiisensorbar10501smaller2iu.jpg

Ziet er netjes uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Vanitas op 10-05-2006 19:28 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Stijlvol ding, netjes idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

De stream van 18:00-19:00 kun je dus nu gratis zien op gamespot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 16:36
Ik denk gewoon dat er een japannertje zit verborgen in de wiimote die de positie doorschreeuwd naar een vriendje in de Wii zelf, vandaar dat er "opeens" een speakertje nodig was. Maar goed, ik zal wel weer naïef zijn.

Me wants Wiikmin, het spel is, zoals Nintendo zelf al zei, uitermate geschikt voor deze manier van spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door dialMforMike op 10-05-2006 19:58 ]

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Door 1 balkje boven, en 1 onder je tv te plaatsen wordt het mogenlijk een 3dementionaal veld te creëren. Namenlijk met 4 punten, links op de bovenste, rechts op de bovenste, links op de onderste en rechts op de onderste bar. Hiermee wordt het dus mogenlijk om ook in de diepte een positie te bepalen:
Zitten er dus toch twee balkjes bij de Wii? Toen het net bekend werd hadden ze het namelijk over 1 balkje en toen had ik ook al gevraagd hoe ze dan toch de positie konden bepalen, aangezien dat niet werkt met maar 2 punten. Maar er zitten dus gewoon twee balkjes bij. Is dat ministerie ook weer opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Allemachtig zeg. Ik kom terug na een dag colleges en ellende, zie 10 nieuwe pagina's oid in dit topic, en denk "Jeej! Allemaal leuke nieuwe info!". Wat zie ik? Best leuk dat je de PS3 fantastisch vindt Johnny, maar dat weten we nu wel. Je hebt het zelf erover dat je ze alle drie wilt halen en de fanboys zat bent die andere consoles onderuit schoppen. Doe dat dan zelf ook niet. ;)

Overigens snap ik het hele punt ook niet van je discussie. Je zegt dat je vermoed dat ze IR gebruiken voor het pointen, maar dat je daarbij niet naar achter kunt richten! Waar wil jij dan in vredesnaam op richten? Je moeder die ergens achter je in de huiskamer loopt? Lijkt me dat als je dingen wil pointen, je die wil pointen op je tv scherm. :? Of misschien mis ik het helemaal. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[b]
Overigens snap ik het hele punt ook niet van je discussie. Je zegt dat je vermoed dat ze IR gebruiken voor het pointen, maar dat je daarbij niet naar achter kunt richten! Waar wil jij dan in vredesnaam op richten? Je moeder die ergens achter je in de huiskamer loopt? Lijkt me dat als je dingen wil pointen, je die wil pointen op je tv scherm. :? Of misschien mis ik het helemaal. :P
je mist niets. Infrarood dient enkel voor rechtsreekse pointer, zoals op de nintendosite te lezen staat. Ik denk dat onze vriend de site zelf eens gaat moeten lezen ipv te kreften dat een ander dat moet doen :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:43:
Komen we allemaal uiteindelijk toch nog op 1 lijn te zitten :)

Ik had trouwens ook gelezen dat de journalisten best positief waren over hoe het bij de PS3 controller werkte. Die gast die het demonstreerde kon er niet zo veel van (was nog wel de ontwikkelaar van het spel, toch??), dus dat heeft Sony niet echt lekker aangepakt. Nu denkt iedereen dat het erg slecht werkt, terwijl dat dus niet het geval zou zijn.
Hier moet ik toch ff op terugkomen, lees net het volgende op Fok!
19:00 Zojuist heeft één van de redactieleden zich kunnen uitleven op de game Warhawk voor de PlayStation 3. Dit is de vliegsimulator die gebruikt maakt van het nieuwe motionsensor systeem van de PS3 controller. Uit persoonlijke ervaring is het erg wennen, en lastig te besturen. Het vliegtuigje is erg gevoelig voor bewegingen, dus je kan je niet uitleven op de knoppen omdat het apparaat dan al beweegt. Verder zag het geheel er grafisch niet hoogstaand uit. De scherpte en resolutie was goed, maar het gaf op het eerste gezicht nog geen next-gen gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

Dit ding wordt zo wreed, ik heb de Zelda presentatie ermee gezien (Streaming), belooft veel goeds!

Ik zie het ook al helemaal voor me, dat ding wordt echt dikke pret als je met zijn vieren wilt gaan tenissen. :Y)

En het mooiste is dat hij relatief niet duur is.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 80011 op 10-05-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Aristagon schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:35:
Ik denk gewoon dat er een japannertje zit verborgen in de wiimote die de positie doorschreeuwd naar een vriendje in de Wii zelf, vandaar dat er opeens" een speakertje nodig was. Maar goed, ik zal wel weer naïef zijn.
:D
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:40:
[...]

Zitten er dus toch twee balkjes bij de Wii? Toen het net bekend werd hadden ze het namelijk over 1 balkje en toen had ik ook al gevraagd hoe ze dan toch de positie konden bepalen, aangezien dat niet werkt met maar 2 punten. Maar er zitten dus gewoon twee balkjes bij. Is dat ministerie ook weer opgelost :)
Volgens mij zaten er in het begin twee staande balkjes bij, die je naast de TV moest zetten. Dat is nu neem ik aan één sensorbar geworden. Maar het zou ook kunnen dat je er één onder en één boven de tv moet leggen. Maar dan is er wel een tekort aan aansluitingen op de Wii :P !
XiN-eViL schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:35:
De stream van 18:00-19:00 kun je dus nu gratis zien op gamespot :)
De stream stopt na 6 minuten :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 10-05-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 16:36
Anoniem: 80011 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:57:
Ik zie het ook al helemaal voor me, dat ding wordt echt dikke pret als je met zijn vieren wilt gaan tenissen. :Y)

En het mooiste is dat hij relatief niet duur is.
Haha, de eerste reactie die ik kreeg van een vriend op het tennissen was "we zullen veel ruimte nodig hebben, en je vitrine moet weg". Maar dat is wel een mooi sentiment :]

Over de prijs weten we nog niks toch, wel het gerucht (dat enigzins waarde heeft), maar zolang Nintendo niks zegt...

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:56:
[...]

Hier moet ik toch ff op terugkomen, lees net het volgende op Fok!

[...]
Hetzelfde probleem melden de IGN-ers bij de Wii, maar melden ook dat het gewoon wennen is. Over de ps3 controller zijn ze daar dan weer erg tevreden. De les is: wachten tot je er zelf een paar uur mee gespeld hebt en dan oordelen.

Over de positiebepaling hou ik m'n mond maar, mensen flamen alleen (zielig jongetje dit, zeikerd dat" ondanks dat ik toch wel zou moeten weten hoe 3d positiebepaling werkt gezien m'n studie.

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:03:
Hetzelfde probleem melden de IGN-ers bij de Wii, maar melden ook dat het gewoon wennen is.
Heb je daar misschien een linkje van? Aangezien IGN niet de makkelijkste site is om dat soort info terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:04:
[...]

Heb je daar misschien een linkje van? Aangezien IGN niet de makkelijkste site is om dat soort info terug te vinden.
De metroid prime 3 hands on van enkele dagen voor e3.
http://revolution.ign.com/articles/706/706030p1.html
The Wii-mote offers up the potential for a new degree of precision aim, but it's not as though you pick it up and the sun shines down from the clouds as a chorus of angels sing. The sensitivity on the Wii-mote is so pixel perfect and so completely sensitive that it can be jarring. A very minimal flick of the wrist can send your on-screen reticule whizzing from the bottom-right corner of your screen to the top-left and so you have to be careful and conscious of the way you play and move.
Binnen tien minuten was hij echter wel enigzins gewend, afgezien van de onmogelijkheid om 180 graden instant turns te maken (door onwetendheid of onmogelijkheid)

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:58:

[...]

De stream stopt na 6 minuten :'(
Kwam ik ook achter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

....
Door 1 balkje boven, en 1 onder je tv te plaatsen wordt het mogenlijk een 3dementionaal veld te creëren. Namenlijk met 4 punten, links op de bovenste, rechts op de bovenste, links op de onderste en rechts op de onderste bar. Hiermee wordt het dus mogenlijk om ook in de diepte een positie te bepalen:
...
Dat is dus niet nodig. Een 3d beeld wordt prima tot stand gebracht met 1 zender/ontvanger. Dat plaatje is volgens mij enkel om te laten zien dat ie zowel op de TV kan, als er onder kan worden gezet.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Kijk, dit soort nieuws wil ik graag zien. The Sun, een van de grootste bladen in de UK, is positief over de Wii :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arx schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:24:
[...]

Dat is dus niet nodig. Een 3d beeld wordt prima tot stand gebracht met 1 zender/ontvanger. Dat plaatje is volgens mij enkel om te laten zien dat ie zowel op de TV kan, als er onder kan worden gezet.
Aangezien dit wel een nuttige opmerking is, toch een antwoord. Je kan met 1 zender (in dit geval een horizontale balk) alleen meten over 2 assen, de diepte, en de 'breedte' maar je kan niet de hoogte meten, hiervoor heb je een 3e punt (naast de eerste balk en de controller) voor nodig. Misschien hebben ze het voor elkaar gekregen de console hier voor te gebruiken. Maar een 2e balk lijkt mij makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
En screenshots van Trauma Centre :)

http://dsrevolution.com/article.php?articleid=1096

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26232

Ik ben niet zo een fan van nintendo, sinds m'n Mario 64 heb ik geen leuke game meer gedaan erop en m'n gc heb ik van pure ellende weggegeven aan een zoontje van een kennis.
Maar na de presentatie op de E3 denk ik dat de wii( wat een kutnaam) wel in m'n bezit komt, zonder die belachelijke afstandsbediening wat ik zie mezelf niet als een mongool met dat ding lopen zwaaien om mario te laten bewegen. Gelukkig komt er ook een normale controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 60403 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:28:
[...]

Aangezien dit wel een nuttige opmerking is, toch een antwoord. Je kan met 1 zender (in dit geval een horizontale balk) alleen meten over 2 assen, de diepte, en de 'breedte' maar je kan niet de hoogte meten, hiervoor heb je een 3e punt (naast de eerste balk en de controller) voor nodig. Misschien hebben ze het voor elkaar gekregen de console hier voor te gebruiken. Maar een 2e balk lijkt mij makkelijker.
Als de controller een bepaald IR patroon uitzend kun je ook genoeg info voor de hoogte hebben. Bijv. een raster wat van linksboven naar rechtsonder steeds grotere vakjes krijgt. Moeten natuurlijk wel zowel de horizontale als verticale lijnen de ontvanger kruisen.
Die gaat m'n vriendin leuk vinden 8) (en ik ook :D )

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Anoniem: 60403 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:28:
[...]

Wacht: Diepte als in de afstand tot de tv (z), hoogte als mijn lengte (y), breedte links/recht (x).

Klopt. Maar een simpele oplossing hiervoor is om de remote op 2 punten op te meten die op een net verschillende diepte van elkaar liggen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:32:
[...]

Als de controller een bepaald IR patroon uitzend kun je ook genoeg info voor de hoogte hebben. Bijv. een raster wat van linksboven naar rechtsonder steeds grotere vakjes krijgt. Moeten natuurlijk wel zowel de horizontale als verticale lijnen de ontvanger kruisen.

[...]
Als klopt dat ik denk te begrijpen wat je bedoelt, dan moet ik toegeven dat je gelijk hebt! O-)
Arx schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:35:
[...]

Wacht: Diepte als in de afstand tot de tv (z), hoogte als mijn lengte (y), breedte links/recht (x).

Klopt. Maar een simpele oplossing hiervoor is om de remote op 2 punten op te meten die op een net verschillende diepte van elkaar liggen.
En als wat ik hierboven dacht te lezen hetzelfde is, is mijn antwoord voor beide hetzelfde, dat moet idd kunnen.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 10-05-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 26232 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:31:
Gelukkig komt er ook een normale controller.
Helaas, zo werkt het dus niet. Je hebt de Wiimote absoluut nodig om alle spellen te kunnen spelen.

En Johnny: hij werkt dus echt niet op IR.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Arx schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:35:
[...]

Dan nog kun je niet bepalen of de controller zich onder of boven het vlak bevindt wat door deze punten gaat en de kamer doorsnijd. Voor een goede ruimtebepaling in de ruimte moet je eigenlijk 3 vaste punten hebben of trucjes met patronen uithalen.

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:32:
[...]

[...]

Die gaat m'n vriendin leuk vinden 8) (en ik ook :D )
Ik denk niet dat de remote iets uitzendt. Zonder van je batterijen als het ook anders kan. Trouwens, door reflectie van de muren zou je ernstige problemen met de ontvangst krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26232

TheEvilCuber schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:36:
[...]

Helaas, zo werkt het dus niet. Je hebt de Wiimote absoluut nodig om alle spellen te kunnen spelen.

En Johnny: hij werkt dus echt niet op IR.
Ja? Nou fuck it dan, ik ga niet als een totale imbeciel een game zitten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Arx schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:37:
[...]

Ik denk niet dat de remote iets uitzendt. Zonder van je batterijen als het ook anders kan. Trouwens, door reflectie van de muren zou je ernstige problemen met de ontvangst krijgen.
De controller móet wel iets uitzenden, anders bestuur je je spel niet :>
TheEvilCuber schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:36:
[...]

Er is ook een gewone controller hoor :>

[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:36:
[...]

Dan nog kun je niet bepalen of de controller zich onder of boven het vlak bevindt wat door deze punten gaat en de kamer doorsnijd. Voor een goede ruimtebepaling in de ruimte moet je eigenlijk 3 vaste punten hebben of trucjes met patronen uithalen.
Je hebt je post gedit. Maar typo van mijn kant, het is inderdaad 3 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:38:
[...]

[...]

Klopt. Maar niet IR! B) Wiseass! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Captain N schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:26:
Kijk, dit soort nieuws wil ik graag zien. The Sun, een van de grootste bladen in de UK, is positief over de Wii :)
Maar dan weer jammer dat ze wel het volgende zeggen:
On Monday Sony announced that it was to include motion-sensing in the new control system for the PS3, months after Nintendo revealed its plans.
Zonder er aan toe te voegen dat dit toch net ff wat anders is dan de Wii doet. Door dit soort artikelen denken mensen dus dat de PS3 exact hetzelfde kan, alleen dan met betere grfx.

Op fok staat trouwens een foto van de lightgun extensie:
Afbeeldingslocatie: http://games.fok.nl/phpThumb.php?src=1147286366.1190.jpg&w=400

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-05-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Trauma Centre ziet er goed uit!

Er is eindelijk een filmpje, footage van Tony Hawk: http://media.revolution.ign.com/media/824/824474/vids_1.html.
En van Disney's Cars zou het er ook moeten zijn (maar ik krijg alleen 404's):
http://media.revolution.ign.com/media/814/814997/vids_1.html

De lightgun attachment:
Bij Oscar werkt het plaatje ook echt ^^^ :P
Robin schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:45:
[...]
Joh, doe eens niet zo druk en betweterig. Die controller kan ook helemaal geen IR-uitzenden, want dan _kan_ je niet eens van die wazige bewegingen doen.
Voor het versturen van de data wordt bluetooth gebruikt, maar hoe de pointer en "motion sensing technologie" precies werkt is volgens mij nog een raadsel voor iedereen, zoals je ook al zei ;).

[ Voor 59% gewijzigd door Hoedje op 10-05-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Joh, doe eens niet zo druk en betweterig. Die controller kan ook helemaal geen IR-uitzenden, want dan _kan_ je niet eens van die wazige bewegingen doen. Als je wilt gaan tennissen dan moet je volgens de demofilmpjes de controller omhoog houden, wat bij IR zou betekenen dat de Wii geen ontvangst krijgt van de controller omdat de zender aan de voorkant zit. Er zal denk ik eerder gebruik worden gemaakt van RF of een exotische variant daarvan. In de controller kan zelfs ook nog een en ander zitten waarmee de controller zelf de richting bepaald en die gegevens dan naar de Wii zendt. Op dit moment is er nog niks bekend over de technische details van de controller, alleen maar de features. Het is dus alleen maar gissen naar welke techniek wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Robin schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:45:
[...]
Joh, doe eens niet zo druk en betweterig. Die controller kan ook helemaal geen IR-uitzenden, want dan _kan_ je niet eens van die wazige bewegingen doen. Als je wilt gaan tennissen dan moet je volgens de demofilmpjes de controller omhoog houden, wat bij IR zou betekenen dat de Wii geen ontvangst krijgt van de controller omdat de zender aan de voorkant zit. Er zal denk ik eerder gebruik worden gemaakt van RF of een exotische variant daarvan. In de controller kan zelfs ook nog een en ander zitten waarmee de controller zelf de richting bepaald en die gegevens dan naar de Wii zendt. Op dit moment is er nog niks bekend over de technische details van de controller, alleen maar de features. Het is dus alleen maar gissen naar welke techniek wordt gebruikt.
Lees eens terug, er zitten sowieso gyroscopen in (staat ook op wii.nintendo.com, alleen noemen ze het motion sensors). En ik doe niet betweterig, ik weet gewoon van dit onderwerp veel vanwege m'n studie. Dacht dat dit een techforum was.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Een wat grotere versie van die lightgun shell staat op IGN.

Afbeeldingslocatie: http://revolutionmedia.ign.com/revolution/image/article/707/707077/e3-2006-light-gun-shell-revealed-20060510113630447-000.jpg

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 02-06 09:10

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De controller gebruikt anders toch echt geen IR. Student zijn betekent dus niet dat je ook maar iets weet :) Als je 10 seconden naar Wii footage kijkt zie je al dat IR absoluut niet kan. Bewegingen worden constant doorgegeven, iets waar IR HE-LE-MAAL niet voor geschikt is. Daarnaast zie je vaak genoeg dat mensen geeneens alle kanten op richten en alles gewoon lijft werken. Het zal gewoon een BT variant zijn of RF.

[ Voor 80% gewijzigd door Max|Burn op 10-05-2006 21:07 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

[...]
Maar daarmee kan je niet de spellen besturen die gespeeld horen te worden met de Wiimote.

En het is echt geen IR.. hou nou eens op man :D (ook niet in combinatie met gyro)

[ Voor 7% gewijzigd door Collaborator op 10-05-2006 21:08 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

IR is veel te beperkt om een gigantische stroom data(dan bedoel ik niet volume, maar verversingssnelheid)) door te schijten, aangezien bekend is dat de remote erg precies werkt lijkt me dat nog een reden om IR uit te sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Max|Burn op 10-05-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Wat maakt het ook uit? Tijdens de presentatie was toch duidelijk dat het werkte? Daar gaat het van mij om :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Besturing bij de Wii laat bij Dragon Ball Z te wensen over:
Sorry voor het lange wachten, maar de rij was lang. Collega Steeven heeft Dragon Ball Z: Bodukai Tenkachi 2 voor de Wii en de PS2 gespeeld. Zijn indruk van de Wii besturing in die game was "zwaar klote". De game zelf gaf wel een goede indruk, en zag er ook nog mooi uit. De dame die Steeven hielp snapte zelf echter ook niet veel van de besturing, dus het was veel proberen en improviseren
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:43:

Er is eindelijk een filmpje, footage van Tony Hawk: http://media.revolution.ign.com/media/824/824474/vids_1.html.
Wow, ik ben helemaal om wat betreft graphics etc. Wat mooi en het gaat f*cking snel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er nog eens goed over nagedacht, en het is zelfs heel goed mogenlijk om met 1 bar - wat het hoogstwaarschijnlijk ook is check dit screentje van een patent die van de wii design die nintendo patenteerde:

Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/revolutions_back_panel_20060214114636645.jpg

??? =

Afbeeldingslocatie: http://img108.imageshack.us/img108/2558/wiisensorbar10501smaller2iu.jpg

Maargoed, terug op mijn punt, door middel van de hoek in hoogte (ik bedoel naar voren/achter roteren) en de afstand naar de bar, is het mogenlijk om ook die (verticale as) te berekenen. Je hebt dus maar 1 sensor bar nodig!!

Ik vindt het lastig om het uit te leggen, maar als iemand dat graag wil kan ik wel ff painten hoor :P

Iig lijkt me idd logisch dat ze maar 1 bar gebruiken, zeker ook met dat bovenste plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 60403 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:13:
Ik vindt het lastig om het uit te leggen, maar als iemand dat graag wil kan ik wel ff painten hoor :P
Doe es ff painten! Ik heb hem namelijk nog niet deur, en vooralsnog kan ik me er weinig bij voorstellen dat je met twee sensoren (of 3 op 1 lijn) "3d ruimte kunt bepalen".
Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:43:

Ik zie niet waarom je zo enthousiast bent. Als ik het fimpje kijk dan zie ik 80% van de tijd een zwart beeld met random witte streeptjes. De beelden die je van de game ziet zijn erg beperkt, dus heel veel kan ik er niet uit afleiden.

[ Voor 42% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-05-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Dat zeg ik! :P Alleen doet je image het niet. Nu wel, vreemd.

[ Voor 21% gewijzigd door Arx op 10-05-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De bar heeft waarschijnlijk gewoon 2 of 3 sensors hoor. 2-3 losse is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:10:
Besturing bij de Wii laat bij Dragon Ball Z te wensen over:

[...]

bron
Gelukkig zijn er nog andere professionele sites he. ;)

Ach er zullen best nog wel spellen tussen zitten die nodig getweaked moeten worden. Maar dat zal allemaal wel opgelost worden in de komende maanden.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er is ook een filmpje van Mario Galaxy op de E3: http://www.youtube.com/watch?v=g8TwAyIdKI0 :D

En dat ziet er ook heel strak uit _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 10-05-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Echt zooooo veel nutteloos gezwam op de vorige pagina's hé! Ik heb me echt geërgerd aan al dat domme gezwam over hoe de Wii controller in vergelijking staat met de PS3 controller. Open bloos een nieuw topic op GoT en ga daar je ding doen alstublieft, dankuwel! Ook veel arrogante opmerkingen in zijn algemeen vind ik. De controllers zijn gewoon niet het zelfde. De Wii controller bezit gewoon meer functionaliteit. Laten we het daar maar op houden! Maar dat is gellof ik ook wel duidelijk geworden na het vele gediscusieer over en weer.

Ik wou eerst nog iets kwijt over een enkele persoon en bijbehorende reacties, maar dat laat ik bij deze maar achterwege. Echt een lange en nutteloze kwatsj discussie.

Gisteren heb ik ook de persconferentie bekeken trouwens via de live stream van GameSpot. En om eerlijk te zijn vond ik het behoorlijk indrukwekkend allemaal! Niet alles omtrend de Wii werd helaas bekend gemaakt, maar dat maakt in principe ook weer niet zó heel veel uit. De presentatie was goed, de info die gegeven werd was gewoon lekker helder, en verder werden er gewoon lekker veel games getoond. Geen dom gelul over bakken met games die nog in ontwikkeling zijn er waar niks over kan worden getoond zoals dat normaal gesproken het geval is bij de concurentie.

Gewoon 27 games tonen op de beursvloer. Dat is Nintendo! _/-\o_

Ook de Nintendo DS had weer wat leuke nieuwe games er bij gekregen had ik gezien. Toppie! In het begin vond ik de DS eigenlijk maar een speeltje om eerlijk te zijn, maar na al die vette games die zijn uitgekomen voor het apparaat ben ik uiteindelijk toch wel van mening veranderd. De DS is qua games aanbod zeker weten vele malen beter dan Sony's PSP! :Y)

Nintendo heeft mij in ieder geval kunnen overtuigen met hun nieuwe console. De Wii koop ik dan ook gelijk tijdens de launch. De PS3 is ook wel leuk hoor trouwens. Maar onder andere de hoge prijs (voor console begrippen), het grote aantal nutteloze functies, enz, draaien het apparaat wat mij betreft de das om. Vandaar dat ik ook geen PS3 zal kopen tijdens de launch.

Mij gaat het gewoon om de games, op wat voor console die ook mogen uitkomen. Tot nog toe zie ik wat betreft een goed assortiment meer heil in een Wii dan in een PS3 of X360.

Ook leuk dat Nintendo een drietal nieuwe games in de maak heeft die zich totaal afscheiden van het zogenaamde "kiddy" imago. Persoonlijk vind ik dat Nintendo helemaal geen kiddy imago heeft trouwens. Vrolijke kleurtjes en dergelijken hebben totaal niks te maken met op kinderen gerichte games. Maar goed, dat is weer een heel ander soort discussie. De Wii is gewoon lekker fris, Nintendo heeft echt laten zien deze E3 wat het van plan is in de toekomst, en wat het belangrijkst is aan games in zijn algemeen: gameplay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Filmpje mario galaxy is cool. graphics zien er goed uit. vraag me wel af hoe de besturing nu precies werkt. bestuur je mario met de nunchuck?? hoe spring je dan? met de wii-mote of de Z trigger ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

fZeroNewbie schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:30:
Filmpje mario galaxy is cool. graphics zien er goed uit. vraag me wel af hoe de besturing nu precies werkt. bestuur je mario met de nunchuck?? hoe spring je dan? met de wii-mote of de Z trigger ofzo?
Lopen met nunchuck. Camera goedzetten met triggerknoppen in nunchuck. B-toets op controller + wijzen naar npc is een gesprek starten.. En springen is A-toets op controller. Als je A-toets doet en je draait de controller (heen en weer schudden meer) dan draait mario (soort van sonic aanval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Anoniem: 60403 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:13:
Ik heb er nog eens goed over nagedacht, en het is zelfs heel goed mogenlijk om met 1 bar - wat het hoogstwaarschijnlijk ook is check dit screentje van een patent die van de wii design die nintendo patenteerde:

[afbeelding]

??? =

[afbeelding]

Iig lijkt me idd logisch dat ze maar 1 bar gebruiken, zeker ook met dat bovenste plaatje
Op internet zijn genoeg voorbeelden te vinden. De techniek het Fish Tank Virtual Reality.

Maar! En nu iets smeuigs. Als Nintendo deze techniek gebruikt, is er wel een pikant detail te verhullen. De orginele bedenker van deze techniek is.. tada... Sony.
A practical and robust head-position tracking method using computer vision is presented. By combining two simple image processing techniques, this tracker can, report the position of the user's head in real time. Whole image processing is performed by software running on normal mid-range workstations. This tracker can support desk top virtual reality (also referred to as "fish tank VR"), thereby enabling a user to use a wide range of 3D systems Without having to the on any equipment. An experiment conducted by the author suggests this tracker can improve the human's ability in understanding complex 3D structures presented on the display.
Als ze het gebruiken ben ik benieuwd hoe ze dat patent technisch doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 10-05-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128052

May 10, 2006 - The GameCube wasn't Nintendo's biggest success, but the company is looking to change its downward spiral in the console business with the Wii. Speaking to the Japanese press on the 9th, Nintendo president Satoru Iwata said that for the Wii, hardware sales "two to three times that of GameCube is a possibility."

This would put the Wii at between 40 and 60 million units worldwide. Not quite PlayStation numbers, but it's possible that Iwata is just giving a conservative estimate
Bron: Ign.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik hoop en verwacht dat de Wiimote ook wel een sensitivity setting zal krijgen zoals nu bij FPS games ook het geval is. Die lightgun add-on wel cool, ik denk dat er ook wel een stuur zal komen ;-)

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Hoedje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:21:
Er is ook een filmpje van Mario Galaxy op de E3: http://www.youtube.com/watch?v=g8TwAyIdKI0 :D

En dat ziet er ook heel strak uit _/-\o_
Het ziet er echt goed uit. Enkel jammer dat ze zo lang op die stomme komeet zitten :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:05

SD5k

>4&X

Vanitas schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:17:
[...]

Het ziet er echt goed uit. Enkel jammer dat ze zo lang op die stomme komeet zitten :P
Als jij iets voor de eerste keer speelt ren je toch ook niet constant keihard door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zelda Hands-on op IGN

Ik wil de wii en Zelda nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

X-As: Geen uitleg nodig denk ik, 3e sensor niet nodig.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knorrry/as1.JPG

Y-As: Geen uitleg nodig denk ik, 3e sensor niet nodig.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knorrry/as2.JPG

Z-As: Let goed op de hoogte en diepte van de controller!

Bij het eerste voorbeeld hou ik het simpel, links de afstand A-Remote is het zelfde als B-Remote. Hetzelfde geld voor rechts A-Remote is het zeflde als B-Remote, en de afstanden (a-r, b-r) zijn ook het zelfde als bij links.
Dit komt omdat zowel de hoogte als de diepte anders is, je zou het kunnen zien als een andere plek op de boog rondom het midden a-b. Echter C-Remote is links anders dan rechts. Hierdoor is het mogenlijk te bepalen waar op die boog de remote is.

Bij het tweede voorbeeld blijft de afstand van de remote op de y-as het zelfde, maar is alleen anders op de z-as. Hier is a-r,b-r links niet hetzelfde als a-r,b-r rechts. Hier moet je de verhouding a-r,-b-r verglijken met c-r, en dít weer te verglijken tussen links/rechts . Dit is voor mij te lastig om wiskundig uit te leggen, maar het moet kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knorrry/as3.JPG

Dan is er echter nog een probleem, je weet hoever je van het 'begin' verplaats, maar je weet niet of dit boven of onder de bar is. Dat kan je oplossen door twee punten op de remote te gebruiken, en dit te combineren met dezelfde-as gegevens van de gyroscoop. dan kun je heel exact meten hoe hoog je zit.

Sterker nog, nu ik er over nadenk, moet je alleen aan dat onderste voorbeeldje genoeg hebben om de gegevens van de Z-as te krijgen.... :(

men paintskills zijn te mooi, dus ik laat voorbeeld 1/2 van y-as maar lekker staan, en jullie gaan het allemaal lezen :+ . OK een streep dan.

gaat mijn avond... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:05

SD5k

>4&X

Dat van de hoogte bepalen werkt wel met 3 sensoren, maar kan dat dan ook als die 3 op één lijn zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar het afstandsverschil op de controller is echt miniscuul, werkt dat wel? Want als dat zo is, dan zou je het ook gewoon in de bar kunnen inbouwen, daar kun je dat hoogteverschil ook krijgen. Hoef je weer minder spul in de controller te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:45:
Dat van de hoogte bepalen werkt wel met 3 sensoren, maar kan dat dan ook als die 3 op één lijn zitten?
ja het kan wel, maar ik geloof dat met die onderste uitleg, 1 sensor genoeg is, mijn conclusie zou eigenlijk zijn dat ze aan 2 sensoren (horizontaal) op die bar genoeg hebben, mits er ook 2 (verticaal) op de controller zitten.

@oscar, kan natuurlijk ook, maar je hebt gelijk, het verschil is natuurlijk klein. Dan zou mijn eerste uitleg beter werken, maar ja ach, als je daar in geintreseerd bent, kan je wel ff tussen de lijntjes door lezen toch?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 10-05-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:45:
Nee. Truuk zit hem in de reflector.

code:
1
2
3
    1    

2       3

Waarbij refector 1 registreerbaar dieper moet zitten dan refector 2 & 3.

[ Voor 8% gewijzigd door Arx op 10-05-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Zijn er nog mensen die het nieuwe deel willen openen ? Als niemand zich meld zal ik een Copy&Paste topic maken & later aanpassen. Verwacht er niet te veel van maar, "iemand moet het doen" ;)

Dus, heb je veel vrijetijd (mensen zat hier, zo te zien over de controller-verhalen-mogelijke-technieken-bedenkers :p ) en wil je het doen? Meld het dan NU ! :)

Btw, Mario ziet er enorm gaaf uit! Must have! Mario & Wii

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchie! op 10-05-2006 22:58 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en natuurlijk Zelda :) (en oh op IGN is nu die update er ook bij, dat hele fishing verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Aap schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:57:
Zijn er nog mensen die het nieuwe deel willen openen ? Als niemand zich meld zal ik een Copy&Paste topic maken & later aanpassen. Verwacht er niet te veel van maar, "iemand moet het doen" ;)

Dus, heb je veel vrijetijd (mensen zat hier, zo te zien over de controller-verhalen-mogelijke-technieken-bedenkers :p ) en wil je het doen? Meld het dan NU ! :)

Btw, Mario ziet er enorm gaaf uit! Must have! Mario & Wii
Vrijdag kan ik pas iets doen, maar als het dan niet is gedaan doe ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Titel kun je wel omdraaien trouwens :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Aap schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:57:
Ik ga het toch zelf doen, maar toch bedankt voor het aanbod. Ik heb ook al toestemming van een mod.

[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 10-05-2006 23:51 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

@MetriodPrime: Ok :) Thnx.

Heb vandaag toch maar: Dancing Stage: Mario Mix bestelt :p ai ai mijn eerste Dansgame. Ben erg benieuwd! :D

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

NoTimeRemains

I know

zo ik ben verkocht. :P
ik heb net 400 euro weggelegd voor dit dingetje op de releasedate zal ie hier komen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:32:
[...]

Als jij iets voor de eerste keer speelt ren je toch ook niet constant keihard door. :)
Nah die komeet had ik al snel gezien, ik zou doorlopen naar een nieuwe planeet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147647

Well jammer voor de gamers die een headset/koptelefoon gebruiken , die horen de speaker in de controller niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
http://media.revolution.ign.com/media/748/748588/vids_1.html

In het filmpje "Batting at the boss", hoor ik iets over de sensor bar op de achtergrond. Een gast zegt "So, this is the sensor bar", en een vrouw antwoord iets van "yes, this lower one and that one" of zo? Ik kan het niet goed verstaan, maar het is sowieso een leuk filmpje :) Staan overigens ook nieuwe filmpjes van Project HAMMER, ExciteTruck en Sonic :) Vooral HAMMER en Sonic zien er erg gelikt uit vind ik! :9~

Als je ook kijkt naar hoe snel die lui het in die filmpjes onder de knie hebben, dan denk ik dat het wel meevalt met dat enorme wennen aan de controller :)

Nog wat kleurtjes:

Afbeeldingslocatie: http://revolutionmedia.ign.com/revolution/image/article/707/707362/e3-2006-traffic-jam-at-nintendo-booth-20060510041355327.jpg

'Pilotwings' uit het filmpje in de persconferentie heet zo te zien Wii Sports: Airplane.

[ Voor 51% gewijzigd door Captain N op 11-05-2006 01:46 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
De Wii lijkt populair te zijn op de E3. Om er op te kunnen spelen moet je in de rij gaan staan en de geschatte wachttijd wordt op een elektronisch display weergegeven. Op IGN staat dat op de borden op een gegeven moment een wachttijd van 190 minuten stond aangegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Mja, en dat was omdat er niet meer borden waren geplaatst. De rij loopt daar zelfs nog door.

Allemaal breedbeeld schermen op die pics trouwens :) Gaat m'n breedbeeld na een paar jaar dan toch nog echt wat nuttigs op leveren :)

En nog verder over het sensor bar mysterie... hier zie ik er maar eentje, en ook een hele kleine!

http://revolutionmedia.ig...oth-20060510041404245.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door Captain N op 11-05-2006 01:55 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.