Startpost aanpassen kan ook langzaamaan hoor. Je begint met het logo, voegt een games sectie voor Wii toe, Wii info, etc. Het hoeft niet in 1x. We hebben bijna allemaal wel een keer flink aangepast aan het topic dus waarom nu niet weer
lol dat zag ik ook heb em maar gelijk aangepast
Ik was een beetje onduidelijk over wat ik precies bedoelde met de startpost. Ik doel niet zozeer over de info. Maar ik heb het dan vooral over de layout. Alhoewel het een mooie ts blijft, is die wel een beetje achterhaald. Gedurende de Gamecube periode en ook in het verband met de oude layout van GoT is paars best goed te doen. Maar nu met de Wii wordt het tijd voor iets nieuws (vooral fris). Eigenlijk moet je iemand als Elroy hebben, die het fantastisch mooie RE4 topic heeft gemaakt: [rml][ NGC] Resident Evil 4[/rml] (helaas zijn de pics nu dood ?!?).
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 11-09 09:54
Turn it up loud, captain!
TopicstarterJe hebt tot nu toe twee keer ofzo in dit topic gepost en beide keren alleen omdat je twee aparte topics wilt(no offence). Het is hier al meerdere keren besproken en dan willen altijd alleen de mensen die hier normaal nooit posten een apart topic. Een poll is verder niet relevant, iedreen kan stemmen en zelfs de poll manipuleren.WSaeNoTSoCK schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:03:
nog steeds vind ik dat Wii of de revolution een eigen topic verdiend. het is niet de gamecube 2....
Als je naar het DS topic kijkt dan zie je daar redelijk veel discussie over GBA spellen, terwijl het GBA topic volledig is doodgebloed. De nieuwe Zelda is bijvoorbeeld net zo goed een Wii als een GC spel, in welk topic hoort de discussie over dat spel? Sterker nog, het is niet onredelijk om hier een Grote Nintendo consoles topic van te maken vanwege de Virtual Console, aangezien veel mensen op de Wii voor het eerst zullen kennismaken met oude NES, SNES en N64 spellen.
Na de E3 komt er wel een hele nieuwe startpost voor dit topic en wordt de naam veranderd naar Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic.
Is er overigens iemand die een logo voor Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic kan maken?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Hoedje: Me eigen visie is in ieder geval dat we stapsgewijs verhuizen naar een layout die echt past bij de Wii, vergelijkbaar logo met het NDS topic o.a. Het RE4 topic is/was zeker mooi maar was die niet erg druk? Kan het me niet zo goed herinneren. Vergeet niet dat dit een mega topic is en je nadat een layout gemaakt is je er wel een tijdje naar moet kijken. Te druk kan al snel vervelen/irriteren.
We hebben overigens tot nu toe bewust gekozen voor paars, ook na de change van Tnet's standaard layout.
Voor NU even een update van het oude logo:

E3 Editie lijkt me wel weer gepast(naja dat hadden we vorig jaar iig, kan het er ook afhalen.) gezien het feit dat we er bijna weer zijn.
Ik wil de nieuwe op zich ook maken, maar m.i. moet dat niet te vroeg. Eerst lekker veel materiaal verzamelen van de nieuwe IP's (o.a. Red Steel) en dan een nieuwe maken die vooral gericht zal zijn op de Wii.
edit: MP heb jij het juiste Gamecube font? Die van mij klopt niet helemaal
edit2: Heb hem al.
edit3: Wazig, logo te groot voor het topic? Dit was de bron .psd van de vorige dus..raar ?
edit4: resized
We hebben overigens tot nu toe bewust gekozen voor paars, ook na de change van Tnet's standaard layout.

E3 Editie lijkt me wel weer gepast(naja dat hadden we vorig jaar iig, kan het er ook afhalen.) gezien het feit dat we er bijna weer zijn.
Ik wil de nieuwe op zich ook maken, maar m.i. moet dat niet te vroeg. Eerst lekker veel materiaal verzamelen van de nieuwe IP's (o.a. Red Steel) en dan een nieuwe maken die vooral gericht zal zijn op de Wii.
edit3: Wazig, logo te groot voor het topic? Dit was de bron .psd van de vorige dus..raar ?
[ Voor 84% gewijzigd door Max|Burn op 30-04-2006 16:59 ]
- MetroidPrime
Topicstarter
Thnx! Startpost is aangepast.
Mijn visie voor de toekomstige startpost:
Pagina 1
Pagina 1
- Wii faq
- GC faq -> verwijzing naar faq in deel 60
- interessant nieuwe Wii games
- interessant nieuwe GC games
- Wii toppers
- Backwards compatibility
- GC toppers
- NES toppers
- SNES toppers
- etc.
- Verder exact zoals het nu is
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik zou dus niet al die oude toppers erin doen. De NES ~ N64 hebben zo'n waslijst aan toppers... Ik zou er nog 5 GC toppers bij zetten of zo (RE4, MP, SSB:M, Zelda: TP, *vul in*). Maar het voornamelijk richten op de Wii.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
MetroidPrime schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:54:
Thnx! Startpost is aangepast.
Pagina 1Pagina 2
- Wii faq
- GC faq -> verwijzing naar faq in deel 60
- interessant nieuwe Wii games
- interessant nieuwe GC games
- Wii toppers
- Backwards compatibility
- GC toppers
- NES toppers
- SNES toppers
- etc.
- Verder exact zoals het nu is
Daar ben ik het helemaal mee eens! Verder zou ik voornamelijk de focus leggen op Wii en Wii games. Ik denk dat het anders erg veel werk wordt. De nieuwe (voorlopige) opzet is ook topCaptain N schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:56:
Ik zou dus niet al die oude toppers erin doen. De NES ~ N64 hebben zo'n waslijst aan toppers... Ik zou er nog 5 GC toppers bij zetten of zo (RE4, MP, SSB:M, Zelda: TP, *vul in*). Maar het voornamelijk richten op de Wii.
Daar kan ik me wel in vinden, al moet ik zeggen dat het huidige DS topic wel erg saai/zakelijk is, dan vind ik het Xbox 360 topic al een iets beter voorbeeld. Maar gewoon een ts met een fris uiterlijk wat wat meer bij de Wii past, zonder al te strak/zakelijk te zijn.MaxBurn schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:40:
Hoedje: Me eigen visie is in ieder geval dat we stapsgewijs verhuizen naar een layout die echt past bij de Wii, vergelijkbaar logo met het NDS topic o.a. Het RE4 topic is/was zeker mooi maar was die niet erg druk? Kan het me niet zo goed herinneren. Vergeet niet dat dit een mega topic is en je nadat een layout gemaakt is je er wel een tijdje naar moet kijken. Te druk kan al snel vervelen/irriteren.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Het DS topic qua logo bedoelde ik
Het zal wel wat meer flashy worden dan dat. Ik wil het zelf graag eenvoudig houden aangezien simplicity/strakke stijl ook key is met de DS en Wii. Maar goed, we zijn hier met een groot aantal mensen die aan het topic hebben bijgedragen dus dat wordt nog een uitdaging met z'n allen.
Eenvoud hoeft niet saai te zijn. Het 360 topic vind ik zelf dan wel ok. Alhoewel daar ook nogal wat aan mankeert (En dan vooral de inhoud..openen met een lijst van specificaties is op zich wel iets wat bij het 360 publiek past....
Wordt trouwens ook in het DS topic gedaan maar juist met een handheld is het enige wat echt van belang is de batterijduur e.d....wat kan mij het nou schelen wat voor CPU's erin zitten hehe) Het 360 topic vind ik trouwens juist erg op het DS topic lijken. Beide vrij eenvoudig.
Eenvoud hoeft niet saai te zijn. Het 360 topic vind ik zelf dan wel ok. Alhoewel daar ook nogal wat aan mankeert (En dan vooral de inhoud..openen met een lijst van specificaties is op zich wel iets wat bij het 360 publiek past....
[ Voor 67% gewijzigd door Max|Burn op 30-04-2006 17:20 ]
Dat komt wel goed, beter teveel dan te weinig belevingMaxBurn schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:10:
Het DS topic qua logo bedoelde ikHet zal wel wat meer flashy worden dan dat. Ik wil het zelf graag eenvoudig houden aangezien simplicity/strakke stijl ook key is met de DS en Wii. Maar goed, we zijn hier met een groot aantal mensen die aan het topic hebben bijgedragen dus dat wordt nog een uitdaging met z'n allen.
Inderdaad, maar het Xbox 360 topic ziet er ietsje professioneler uit. Maar goed, eerst maar eens de E3 afwachten, dan zien we wel weer verderHet 360 topic vind ik trouwens juist erg op het DS topic lijken. Beide vrij eenvoudig.
Misschien moet er nog even gewacht worden met het hernoemen van Revolution naar Wii in de topictitels: http://kotaku.com/gaming/...nk-us-with-wii-170381.php
Ben benieuwd of ze gelijk gaan hebben, ik hoop eigenlijk van wel.... Zal wel een hele goede stunt zijn namelijk...28April2006
Did Nintendo Punk Us with Wii?
READ MORE: Nintendo, punk'd, revolution, scam, wii
I spoke with branding company Igor International yesterday about Nintendo’s choice of Wii as the new name for their next-gen console.
During the interview Steve Manning became convinced that Nintendo had deliberately picked a bad name for the console and that it was, in fact, fake. Manning thinks that Nintendo is creating an enormous viral campaign by releasing a fake name and then coming back during E3 and announcing the real one.
It looks like he’s not the only one who thinks this. Site Snark Hunting is also convinced, here’s why:
Crazy? Here is the first clue, “By letting the gaming community vent now about the name, they will be less distracted as launch titles for the system are announced and initial reports about what it’s like to play the games begin to come in.” Allowing your audience time to vent is not SOP in a name announcement, and also telegraphs that Nintendo knows what a stinker this name would be.
Second, it’s not possible to engineer a worse name for this product.
Third, and this is a big one, there are no trademarks registered by Nintendo nor by any dummy corp in the U.S or over there for Wii. This is unprecedented for Nintendo and it is not possible that his is an oversight. If Wii were the name, they would have registered it. In fact, no new trademarks have been registered by Nintendo at all. This leads us to conclude that Nintendo has in fact registered the real name under a dummy corp, which is SOP when trying to keep a name a secret prior to launch.
I’ve asked Nintendo reps straight out if this was the case, several times, and they deny it through and through. They also say they don’t know why the name isn’t yet trademarked.
Manning is now calling this the “most savvy name announcement we have seen in many years.”
We think Nintendo is setting you all up to be Punk’d at E3, generating a massive amount of positive buzz when the scam and the real new name are announced.
Given that their video game audience is the same demographic as Punk’d, the whole campaign is perversely elegant. Except of course for failing to make the illusion complete by registering a TM for Wii.
Personally, I think this would run too many risks and could far too easily backfire for Nintendo to attempt it. I’m thinking Nintendo just thinks the shock is going to create an instant and lasting impression.
Update: This just in from Nintendo on the subject of the missing Wii trademark: “Nintendo has filed many trademark applications for Wii. Trademark Web sites often take time to update, and you can expect the Wii trademarks to appear shortly.”
[ Voor 83% gewijzigd door Schweino op 30-04-2006 17:56 ]
Lijkt me redelijk aannemelijk dat het gewoon nog niet online te vinden is. Betekend niet dat het niet bestaat.
Verwijderd
Zo.Update: This just in from Nintendo on the subject of the missing Wii trademark: “Nintendo has filed many trademark applications for Wii. Trademark Web sites often take time to update, and you can expect the Wii trademarks to appear shortly.”
Wat mij betreft mag het nu wel ophouden met dat onzin dat het niet de echte naam is. De naam is Wii.
Ik hoop dat het fake is(en denk dat ook) Wie announced er nou een naam van een nieuwe console 1,5 week voor E3? Is naar mijn mening gewoon niet logisch. En je creeert zo natuurlijk wel veel stof waar mensen over praten, en dat is mooi gratis mond op mond reclame, ook al is het soms slechte reclame.
En nee ik houdt er niet over op, want Nintendo staat me dicht tot het hart, en deze naam is te belachelijk voor woorden. Ik snap niet eens hoe ze erop komen.
Je zou toch denken dat ze wel met iets beters voor de dag kunnen komen?
En nee ik houdt er niet over op, want Nintendo staat me dicht tot het hart, en deze naam is te belachelijk voor woorden. Ik snap niet eens hoe ze erop komen.
Je zou toch denken dat ze wel met iets beters voor de dag kunnen komen?
[ Voor 31% gewijzigd door S2S op 30-04-2006 19:23 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Lijkt me onzin, veel mensen die uiteindelijk wel aan de naam hebben kunnen wennen voelen zich zo wel mooi bedrogen. Ikzelf zou het een hele domme 'grap' vinden in ieder geval.
mond -tot- mond reclameS2S schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:21:
Ik hoop dat het fake is(en denk dat ook) Wie announced er nou een naam van een nieuwe console 1,5 week voor E3? Is naar mijn mening gewoon niet logisch. En je creeert zo natuurlijk wel veel stof waar mensen over praten, en dat is mooi gratis mond op mond reclame, ook al is het soms slechte reclame.
Ze leggen het toch duidelijk uit? dezelfde reden als waarom ze de wiimote al veel eerder hebben laten zien dan de games. De aandacht gescheiden houden. De E3 word echt,:games en wat leuke onthullingen.. ipv dan dat 'wii' gezeur.
This space is occupied
Wii is gewoon de naam, klaar.
Weet vorig jaar nog wel, toen zou Nintendo's E3 presentatie expres slecht zijn, om op de derde dag van de E3 iedereen te ownen met de Revolution.
Het is gewoon Wii.
Weet vorig jaar nog wel, toen zou Nintendo's E3 presentatie expres slecht zijn, om op de derde dag van de E3 iedereen te ownen met de Revolution.
Het is gewoon Wii.
Idd, elk jaar met de E3 komen er weer complottheorieën van hier tot Los Angeles (Xrenity schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:45:
Wii is gewoon de naam, klaar.
Het is gewoon Wii.
Precies. Enne...ik zei toch..gewoon nog niet online geupdate
Nette aanpassing, alleen als het mogelijk is (waarschijnlijk moet het orgineel te pas komen) kan dan de Cube verplaats worden naar RECHTS en de Rev Wii komt dan LINKS (op de plaats van de cube nu) dat lijkt me wel een leuk gezichtMaxBurn schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:40:
[afbeelding]
En eventueel later.. Linkerkant, gamechars op de rev, links en die van de cube rechts aanhouden maar wel zo dat ze samen mooi 1 geheel worden.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Na een hoop gezeik aan te hebben moeten horen van mensen met een rotte Thumb stick van hun N64 controller, heb ik nu een rotte thumb stick van een originele Gamecube controller. Zijn daar inmiddels al oplossingen voor? Gekke is dat ik met 3 N64 controllers nooit problemen heb gehad, en nu met een vrij nieuwe Gamecube controller gaat ie wel naar de gaar terwijl ik die juist wel wat beter had verwacht.
Deze stick dus:

zijn daar vervangers voor of is mijn huidige gewoon te repareren?
Deze stick dus:

zijn daar vervangers voor of is mijn huidige gewoon te repareren?
20*350ZO45°
Verwijderd
Je laat mensen aan de naam wennen zodat mensen zich kunnen concentreren op belangerijkere dingen die op E3 worden getoond. Lijkt mij logisch genoeg.S2S schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:21:
Ik hoop dat het fake is(en denk dat ook) Wie announced er nou een naam van een nieuwe console 1,5 week voor E3? Is naar mijn mening gewoon niet logisch.
Verwijderd
Inderdaad een vrij logische beslissing van Nintendo om de naam nu naar buiten te brengen in plaats van op de conferentie zelf. Waarschijnlijk zou het op dat moment echt een ramp zijn geworden wanneer er vele lachende en/of kwade mensen tussen het publiek zouden hebben gestaan. Het is gewoon niet leuk wanneer je een serieuze presentatie probeerd te houden en je een publiek hebt wat je helemaal niet serieus neemt. De E3 is gewoon de aller belangrijkste gaming show op aarde. Wanneer je daar een flater slaat, heb je echt een serieus probleem.
Zoals ik eerder ook al eens een keer gezegd heb is de naam Wii gewoon even wennen voor velen. Mensen die hun console keuze baseren op een naam vind ik persoonlijk zoiezo een stelletje wannabe gamers. Een console kopen omdat er een bepaald imago aan vast hangt is echt belachelijk. De games, en hoe dat deze bijvoorbeeld bestuurd worden is vele malen belangrijker dan de nam vaan een console.
In het interview van IGN de afgelopen week kwamen deze dingen ook ruimschoots aan bod. "A product sells a name". En niet andersom!
Wanneer Nintendo een goede show neerzet tijdens de E3 met de Wii en de DS (Lite) kan het wel eens zo zijn dat Nintendo zich weer defenitief terug zet op de kaart. Nintendo heeft naar eigen zeggen leuke verassingen voor ons gamers in de hoge hoed tijdens de E3. Ik hoop écht dat dit zo is, want persoonlijk vind ik het jammer dat een bedrijf als Nintendo nu eigenlijk een beetje onderaan staat op gebied van grote consoles. En dan te bedenken dat ze dit eigenlijk te danken hebben aan zichzelf...
Super Famicom CD
Maar goed, de naam Wii is inderdaad even wennen. Ook voor mij. Maar het zal denk ik niet lang duren voor dat wij als gamers zijnde hier aan zijn gewend.
En het lijkt me inderdaad wel vet als er tijdens de persconferentie iets in de trand van "Wii will rock you" word gedaan!
Zoals ik eerder ook al eens een keer gezegd heb is de naam Wii gewoon even wennen voor velen. Mensen die hun console keuze baseren op een naam vind ik persoonlijk zoiezo een stelletje wannabe gamers. Een console kopen omdat er een bepaald imago aan vast hangt is echt belachelijk. De games, en hoe dat deze bijvoorbeeld bestuurd worden is vele malen belangrijker dan de nam vaan een console.
In het interview van IGN de afgelopen week kwamen deze dingen ook ruimschoots aan bod. "A product sells a name". En niet andersom!
Wanneer Nintendo een goede show neerzet tijdens de E3 met de Wii en de DS (Lite) kan het wel eens zo zijn dat Nintendo zich weer defenitief terug zet op de kaart. Nintendo heeft naar eigen zeggen leuke verassingen voor ons gamers in de hoge hoed tijdens de E3. Ik hoop écht dat dit zo is, want persoonlijk vind ik het jammer dat een bedrijf als Nintendo nu eigenlijk een beetje onderaan staat op gebied van grote consoles. En dan te bedenken dat ze dit eigenlijk te danken hebben aan zichzelf...
Super Famicom CD
Maar goed, de naam Wii is inderdaad even wennen. Ook voor mij. Maar het zal denk ik niet lang duren voor dat wij als gamers zijnde hier aan zijn gewend.
En het lijkt me inderdaad wel vet als er tijdens de persconferentie iets in de trand van "Wii will rock you" word gedaan!
[mierenneukmodus]Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:27:
Het is "als gamers" of "gamers zijnde", maar niet "als gamers zijnde"
[/mierenneukmodus
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Dit gaat lang niet altijd op.Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:27:
In het interview van IGN de afgelopen week kwamen deze dingen ook ruimschoots aan bod. "A product sells a name"
Shigeru Miyamoto achter de drum met 2 Wii controllers en Satoru Iwata met een Wii micEn het lijkt me inderdaad wel vet als er tijdens de persconferentie iets in de trand van "Wii will rock you" word gedaan!
eigenlijk nog die gitaar van Guitar Hero (PS2) die hij dan na het liedje kapot slaat

Nunchuck-controller van Wii heeft ook motion sensor
Klinkt wel leuk imo, misschien dat het wat te ingewikkeld wordt met die 2e controller. Maar dat kan het natuurlijk ook weer leuk maken. Denk maar aan dual-lightsabers, en dual-guns
En wat betreft dan HD support, ach, leuk dat het erbij zit, maar is 480p nou wel een groot verschil?
Klinkt wel leuk imo, misschien dat het wat te ingewikkeld wordt met die 2e controller. Maar dat kan het natuurlijk ook weer leuk maken. Denk maar aan dual-lightsabers, en dual-guns
En wat betreft dan HD support, ach, leuk dat het erbij zit, maar is 480p nou wel een groot verschil?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
480p is tov gewoon PAL (720x576) resolutie in principe geen vooruitgang (maar een achteruitgang), als het aantal beeldjes lager is. PAL draait op 50 of 60Hz interlaced, dus het is moeilijk vergelijkbaar, maar als die 480p ook op 50/60Hz is dan zal het wel een stukje strakker zijn. Tov HDTV is het nog steeds een stuk minder natuurlijk, scheelt best veel in scherpte. Alleen realisme is van veel meer factoren afhankelijk dan resolutie alleen natuurlijk.Vanitas schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:15:
Verwijderd
Nog niet zo heel lang geleden (paar jaartjes) heb ik zelf ook een nieuwe TV gekocht. Dat was net in de tijd dat er alleen nog maar behoorlijk crappy LCD TV's overal in de Nederlandse winkels verkrijgbaar waren. De TV die ik destijds kocht heb ik nu nog altijd, en heb er ook nog altijd zeer veel plezier van tot op heden. Een HDTV zit ik eerlijk gezged dan ook helemaal niet op te wachten!
Ik weet hoe mooi de beelden op een HDTV kunnen zijn, maar mijn huidige TV vind ik echt wel goed genoeg om op te gamen en zo. Zoiets heb ik gewoon niet nodig, en ik denk dat er nog wel meedere mensen zijn die op een soortgelijke manier denken.
Trouwens, toen ik laatst eens bij de Media Markt was in Heerlen zag ik tot mijn grote verbazing dat er tegenwoordig een mega dikke hype lijkt onstaan op dit soort beeldschermen. Er stonden welgeteld nog maar zes CRT TV's in de gehele winkel... De rest was allemaal plat, en meestal ook voorzien van een HDTV logo'tje. Maar ja, het zal allemaal wel zo moeten.
Mijn TV vind ik in ieder geval perfect. Ook al had ik het geld voor zo'n plat ding, dan kocht ik hem nog niet. Een vriend van me heeft toevallig zo'n Sony Bravia. Helemaal trots natuurlijk, maar ik vind het allemaal wel mee vallen eigenlijk. Het is wel beter op zich, maar héél veel toegevoegde waarde heeft het in mijn ogen allemaal niet. Breedbeeld was ik destijds toen ik mijn eigen TV kocht ook al geen grote fan van.
Ik hou het wel bij mijn luxe CRT TV'tje. HDTV heb ik helemaal niet nodig. En ik ken trouwens meer mensen met een "oude" CRT TV, dan mensen met een splinternieuwe HDTV. Nintendo heeft in mijn ogen wel gelijk. Het bespaart een hele hoop kosten op de console, en er zijn zoiezo niet al te veel mensen die zo'n ding in hun woning hebben staan/hangen.
Ik weet hoe mooi de beelden op een HDTV kunnen zijn, maar mijn huidige TV vind ik echt wel goed genoeg om op te gamen en zo. Zoiets heb ik gewoon niet nodig, en ik denk dat er nog wel meedere mensen zijn die op een soortgelijke manier denken.
Trouwens, toen ik laatst eens bij de Media Markt was in Heerlen zag ik tot mijn grote verbazing dat er tegenwoordig een mega dikke hype lijkt onstaan op dit soort beeldschermen. Er stonden welgeteld nog maar zes CRT TV's in de gehele winkel... De rest was allemaal plat, en meestal ook voorzien van een HDTV logo'tje. Maar ja, het zal allemaal wel zo moeten.
Mijn TV vind ik in ieder geval perfect. Ook al had ik het geld voor zo'n plat ding, dan kocht ik hem nog niet. Een vriend van me heeft toevallig zo'n Sony Bravia. Helemaal trots natuurlijk, maar ik vind het allemaal wel mee vallen eigenlijk. Het is wel beter op zich, maar héél veel toegevoegde waarde heeft het in mijn ogen allemaal niet. Breedbeeld was ik destijds toen ik mijn eigen TV kocht ook al geen grote fan van.
Ik hou het wel bij mijn luxe CRT TV'tje. HDTV heb ik helemaal niet nodig. En ik ken trouwens meer mensen met een "oude" CRT TV, dan mensen met een splinternieuwe HDTV. Nintendo heeft in mijn ogen wel gelijk. Het bespaart een hele hoop kosten op de console, en er zijn zoiezo niet al te veel mensen die zo'n ding in hun woning hebben staan/hangen.
Tsja, het gaat er dan ook niet om dat jij geen HDTV wil, ik denk dat veel mensen met wel zo'n tv het een groot gemis vinden. Zeker de wat fanatiekere gamers met zo'n beeldbuis zullen toch het maximale uit hun scherm willen halen. En zeker met de crappy RGB omgang die LCD tv's nog hebben, zullen veel gamers geneigd zijn om in eerste instantie een X360 of een PS3 aan te schaffen. Vooral, omdat die wel optimaal gebruik maken van zo'n scherm. Graphics zeggen natuurlijk niets over gameplay, maar het betekent natuurlijk niet dat de X360 en de PS3 dankzij de Wii ineens waardeloze games krijgen die alleen om graphics draaien. Daarbij worden HDTV's enorm gepusht op het moment en ik verwacht dat HDTV over een jaartje of 2 al behoorlijk groot zal zijn. Middenin de huidige generatie consoles dus.
Aan de andere kant hebben de X360 en PS3 ook weer het nadeel van hun HDTV. Gamers met een CRT tv zullen geen verschil merken met een Wii en daarbij halen ze met de Wii wel het uiterste uit hun console. Het is toch ook niet leuk om een console te hebben waar je niet optimaal gebruik van kunt maken.
Aan de andere kant hebben de X360 en PS3 ook weer het nadeel van hun HDTV. Gamers met een CRT tv zullen geen verschil merken met een Wii en daarbij halen ze met de Wii wel het uiterste uit hun console. Het is toch ook niet leuk om een console te hebben waar je niet optimaal gebruik van kunt maken.
uhm...
Tja, me panasonic breedbeeld is ook veel mooier dan 99% van de HDTV's. Ja als je er een Blu-Ray schijfje op afspeelt of HDTV zenders hebt dan leg je het zwaar af..maar nu? Niet echt. Je hebt het dan echt over 2+ jaar voordat het echt nuttig wordt.
Smoonshine: Je zei "Midden in de generatie". Midden in de generatie bij Nintendo en misschien MS ja maar Sony heeft al aangegeven dat hun PS3 zeker 10 jaar moet meegaan... Over 5 jaar zet Nintendo dan wel een mooi wii-2 HDTV apparaat neer
Smoonshine: Je zei "Midden in de generatie". Midden in de generatie bij Nintendo en misschien MS ja maar Sony heeft al aangegeven dat hun PS3 zeker 10 jaar moet meegaan... Over 5 jaar zet Nintendo dan wel een mooi wii-2 HDTV apparaat neer
[ Voor 38% gewijzigd door Max|Burn op 01-05-2006 08:55 ]
Volgens mij doelde Sony er daarbij niet op dat er pas over 10 jaar een opvolger van de PS3 zou komen. Sony is ook 10 jaar doorgegaan met de PS1 terwijl de PS2 toch na 5 jaar werd geintroduceerd.MaxBurn schreef op maandag 01 mei 2006 @ 08:54:
[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 01-05-2006 09:10 ]
Dat is waar maar zo kwam het bericht destijds niet over.
Verwijderd
In een tijd waar alles steeds sneller gaat. product introducties elkaar opvolgen in een razend tempo. Lijkt het me vreemd als je al bij voorbaat weet dat je 10 jaar lang geen nieuw product op de markt gaat zetten.MaxBurn schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:01:
Dat is waar maar zo kwam het bericht destijds niet over.
En als de concurentie in de toekomst een nieuwe console gaat bakken dan kun je denk ik ook niet achterblijven
Sony snijdt zichzelf mooi in de vingers wanneer ze zo lang doorgaan met hun console. Over een jaar of 5 komt zeker MS met een nieuw systeem die de PS3 kwa vermogen weer helemaal wegblaast. En dan na 5 jaar weer met een systeem dat gelijk is aan de PS4. Zo mist Sony een hele generatie, dat gaan ze echt niet doen.MaxBurn schreef op maandag 01 mei 2006 @ 08:54:
Tja, me panasonic breedbeeld is ook veel mooier dan 99% van de HDTV's. Ja als je er een Blu-Ray schijfje op afspeelt of HDTV zenders hebt dan leg je het zwaar af..maar nu? Niet echt. Je hebt het dan echt over 2+ jaar voordat het echt nuttig wordt.
Op dit moment is het idd nog niet zo heel nuttig om een LCD/Plasma tv te hebben. Maar die TV's vliegen wel als warme broodjes over de toonbank heb ik het idee. En dan vind ik het persoonlijk gewoon jammer dat je zp'n HDTV resolutie gewoon mist op de Wii. Neemt niet weg dat ikzelf gewoon voor een Wii ga. Ik vind het alleen erg jammer dat het die ondersteuning mist.
De gewone consument zal het niet zoveel uitmaken denk ik, aangezien die vaak ook niet zoveel geven om de beeldkwaliteit op hun LCD tv. Het gevaar schuilt wel in van die irritante verkopers die verkondigen dat de X360 en PS3 veel vetter zijn en veel betere graphics hebben dan dat kinderachtige Nintendo ding. Maar met een goede marketing/reclame campagne moet dat wel goed komen. En als ik zie hoe ze het met de DS hebben aangepakt, komt dat wel goed.
uhm...
Wat ik me afvraag is wat ze dan met al dat extra vermogen kunnen doen, dat de X360 en PS3 niet zouden kunnen. Apart gerenderde zandkorrels of zo? imo hebben M$ en Sony toch wel een probleem als ze een opvolger moeten verzinnen op de X360 en PS3. Tenzij ze (zoals gewoonlijk) weer wat succesvolle ideeën gaan kopiëren van Nintendo...Smoonshine schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:13:
Sony snijdt zichzelf mooi in de vingers wanneer ze zo lang doorgaan met hun console. Over een jaar of 5 komt zeker MS met een nieuw systeem die de PS3 kwa vermogen weer helemaal wegblaast. En dan na 5 jaar weer met een systeem dat gelijk is aan de PS4. Zo mist Sony een hele generatie, dat gaan ze echt niet doen.

Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Dat is ongeveer hetzelfde als de wetenschapper in 1850 zeiden. Dat ze wel op hun piek waren en alles wat uitgevonden kon worden wel was uitgevonden.Captain N schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:57:
[...]
Wat ik me afvraag is wat ze dan met al dat extra vermogen kunnen doen, dat de X360 en PS3 niet zouden kunnen. Apart gerenderde zandkorrels of zo? imo hebben M$ en Sony toch wel een probleem als ze een opvolger moeten verzinnen op de X360 en PS3. Tenzij ze (zoals gewoonlijk) weer wat succesvolle ideeën gaan kopiëren van Nintendo...
Over vijf jaar zul je echt wel wat hebben aan extra vemogen voor je console
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Zolang het beeld nog geen DVD kwaliteit heeft, dus nog niet volledig realistisch is, dan is er nog ruimte voor rekenkracht. Daarnaast krijg je denk ik binnen niet al te lange tijd (misschien 10 jaar) dat 3D projectie ook binnen handbereik komt van de consolebouwers. Dat opent weer hele nieuwe mogelijkheden (voornamelijk om die rekenkracht kwijt te raken)Captain N schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:57:
[...]
Wat ik me afvraag is wat ze dan met al dat extra vermogen kunnen doen, dat de X360 en PS3 niet zouden kunnen. Apart gerenderde zandkorrels of zo? imo hebben M$ en Sony toch wel een probleem als ze een opvolger moeten verzinnen op de X360 en PS3. Tenzij ze (zoals gewoonlijk) weer wat succesvolle ideeën gaan kopiëren van Nintendo...
Eigenlijk nog beter verwoordVerwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:11:
[...]
Dat is ongeveer hetzelfde als de wetenschapper in 1850 zeiden. Dat ze wel op hun piek waren en alles wat uitgevonden kon worden wel was uitgevonden.
[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 01-05-2006 13:13 ]
Als de Wii een succes wordt dan zal de controller snel tot standaard verheven worden. Hoewel ik aannneem dat Nintendo de patenten goed geregeld heeft zullen ze best alternatieve manieren vinden om hetzelfde effect te krijgen (zelfde manier waarop ze het kruisje van de NES controller omzeild hebben). Ik hoop dat Nintendo eindelijk weer eens aanslaat bij het grote publiek en dat de graphics-only aanpak bij MS of Sony de kop kost.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
- MetroidPrime
TopicstarterDat is nu juist het probleem. De kloksnelheden van computers kunnen niet meer zo makkelijk opgeschroefd worden als vroeger(behalve bij de Wii, uiteraard). Er wordt nu veel geïnvesteerd in multi-core CPU's, x86 64-bit CPU's en Cell om te proberen om toch snelheidswinst te kunnen boeken. Het probleem met multi-core CPU's en Cell is alleen dat er veel moeilijker voor te programmeren is en je bijna nooit de hardware voor 100% kunt benutten. Het is heel goed mogelijk dat computers over 5 jaar maar marginaal sneller zijn dan nu en het uitbrengen van een nieuwe console niet veel nut heeft. We kunnen echter pas over 5 jaar met zekerheid zeggen of dit het geval is of niet.Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:11:
[...]
Dat is ongeveer hetzelfde als de wetenschapper in 1850 zeiden. Dat ze wel op hun piek waren en alles wat uitgevonden kon worden wel was uitgevonden.
Meer rekenkracht kan sowieso geen kwaad, maar ik denk dat programmeurs zich minder moeten gaan blindstaren op resoluties of zelfs aantal polygonen. Zoals je zelf zegt is een DVD erg realistisch, maar die heeft een lage resolutie die ook door de Revolution weergegeven kan worden. Volgens mij zou je er een hoop realisme bij kunnen krijgen door bv natuurlijkere bewegingen te laten zien. Ik zag laatst een filmpje op games.blog.nl (Kan het filmpje zo niet vinden, maar Surrounded wil vast wel ff een linkje gevenHoedje schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:12:
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Zolang het beeld nog geen DVD kwaliteit heeft, dus nog niet volledig realistisch is, dan is er nog ruimte voor rekenkracht
Verder realiseer ik me natuurlijk dat een spel niet leuker hoeft te zijn als het realistischer/echter is
[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 01-05-2006 14:34 ]
Ik ben een groot Nintendo-fan, maar nu overdrijf je het wel een beetje met jouw laatste uitspraak. Er zijn een aantal genres die nog veel baat hebben bij nog mooiere graphics en betere physics: Ik kan bv niet wachten op een nieuwe Final Fantasy met zo'n sfeer en beleving waardoor je in het spel wordt gezogen. In het fps-genre is dit al veel eerder toegepast en voegt het imho nu niet bijzonder veel meer toe, de nieuwe Wii-controller zal daar waarschijnlijk wel voor zorgen.Deddiekoel schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:25:
Als de Wii een succes wordt dan zal de controller snel tot standaard verheven worden. Hoewel ik aannneem dat Nintendo de patenten goed geregeld heeft zullen ze best alternatieve manieren vinden om hetzelfde effect te krijgen (zelfde manier waarop ze het kruisje van de NES controller omzeild hebben). Ik hoop dat Nintendo eindelijk weer eens aanslaat bij het grote publiek en dat de graphics-only aanpak bij MS of Sony de kop kost.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Nog steeds een zwakke ripoff van mijn originele logo, hoog tijd voor wat anders!MaxBurn schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:40:
[afbeelding]
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Ik heb ook liever de nieuwe Nintendo controller dan de betere graphics van de Xbox en de Playstation. Sterker nog, op de PC is het al lange tijd mogelijk om games op hele goeie (grafische) kwaliteit te spelen, maar voegt het iets toe? Voor mij voegt het niets meer toe. Als totale spelbeleving vind ik het veel leuker om met z'n vieren te cuben. Het laatste en enige PC spel wat ik heb gespeeld in de laatste 2 jaar is GTAOscar Mopperkont schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:27:
[...]
Verder realiseer ik me natuurlijk dat een spel niet leuker hoeft te zijn als het realistischer/echter is

Tuurlijk zie ik ook graag mooie graphics, maar dat hoeft inderdaad niet altijd te zitten in aantal polygonen. Toch geloof ik wel dat we nog grote sprongen kunnen maken met graphics en dat zal ook echt wel gaan gebeuren. Mijn opmerking over DVD kwaliteit was dan ook meer bedoelt, pas als je spellen niet meer kan onderscheiden van de werkelijkheid, heeft het geen nut meer om rekenkracht toe te voegen. En zelfs dan heeft het wellicht nog zin, vanwege nieuwe ontwikkelingen, zoals bijv. 3D. Maar er zullen ook genoeg dingen zijn, die we nu nog niet eens kunnen bedenken (holodeck
- MetroidPrime
TopicstarterBe my guest....D³ schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:36:
[...]
Nog steeds een zwakke ripoff van mijn originele logo, hoog tijd voor wat anders!
Komt er dit jaar trouwens weer een ftp zoals 2 jaar terug?
Als het beeld niet meer van werkelijkheid te onderscheiden is, dan lijkt mij e volgende stap dat de AI niet meer van de werkelijkheid te onderscheiden is. Dus dat de karakters net zo reageren zoals een mens zou doen (turing test). Het duurt nog wel ff voordat we met AI een dergelijk niveau bereiken en daar zal ongetwijfeld nog wel wat rekenkracht voor nodig zijn. Ben dus ook zeker niet bang dat we de grens bereiken dat we niks nuttigs meer kunnen doen met meer rekenkracht. Maar voor sommige spellen zal rekenkracht weinig meer toevoegen denk ik, daarbij denk ik bv aan een Mario Kart ofzo. Dat hoeft niet realistischer, alleen zou het spel meer banen moeten hebben en makkelijk online te spelen.Hoedje schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:43:
Mijn opmerking over DVD kwaliteit was dan ook meer bedoelt, pas als je spellen niet meer kan onderscheiden van de werkelijkheid, heeft het geen nut meer om rekenkracht toe te voegen.
Verwijderd
Wat ik trouwens erg jammer vind is dat je geen GP kan rijden in mario kart met meer als 2 personen.
Kun je wel een gp rijden als je met 2 broadband adapters met zen achten gaat mariokarten?
Kun je wel een gp rijden als je met 2 broadband adapters met zen achten gaat mariokarten?
Verwijderd
Mjah je moet je ook afvragen of mensen het wel 100% realistisch willen hebben. Tuurlijk is een echt realistisch uitziende sport of racegame geweldig, maar ik hoef geen ww2 of wat voor shooter dan ook te spelen met 100% realistische gfx. Ik zie de lol niet echt in van de darmen en hersens die om je oren vliegen. Voor RPG's enzo hoeft het ook niet, dat gaat meer of sfeer en verhaal. Nou kunnen gfx wel iets toevoegen aan de sfeer, maar design en muziek voegen daar voor mij veel meer aan toe. Legacy of kain 1 vind ik nogsteeds heel vet door de muziek en de sfeer en het design terwijl het er bagger uitziet.
En hoeveel merk je nou eigelijk van die geweldige gfx? het valt je in het begin op en dan vind je het geweldig. Maar als de rest van de game crap is gaan die ubergfx ook niet helpen en als de game wel goed is word je ingenomen door het sfeer/verhaal of de gameplay en dan boeien die gfx ook opeens een stuk minder.
Goede gfx zijn alleen handig voor de marketing om aandacht te trekken terwijl het uiteindelijke nut in een game volgens mij veel kleiner is dan er word geroepen.
En hoeveel merk je nou eigelijk van die geweldige gfx? het valt je in het begin op en dan vind je het geweldig. Maar als de rest van de game crap is gaan die ubergfx ook niet helpen en als de game wel goed is word je ingenomen door het sfeer/verhaal of de gameplay en dan boeien die gfx ook opeens een stuk minder.
Goede gfx zijn alleen handig voor de marketing om aandacht te trekken terwijl het uiteindelijke nut in een game volgens mij veel kleiner is dan er word geroepen.
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:45:
Mjah je moet je ook afvragen of mensen het wel 100% realistisch willen hebben. Tuurlijk is een echt realistisch uitziende sport of racegame geweldig, maar ik hoef geen ww2 of wat voor shooter dan ook te spelen met 100% realistische gfx. Ik zie de lol niet echt in van de darmen en hersens die om je oren vliegen. Voor RPG's enzo hoeft het ook niet, dat gaat meer of sfeer en verhaal. Nou kunnen gfx wel iets toevoegen aan de sfeer, maar design en muziek voegen daar voor mij veel meer aan toe. Legacy of kain 1 vind ik nogsteeds heel vet door de muziek en de sfeer en het design terwijl het er bagger uitziet.
offtopic:
In het zelfde straatje past blade runner de pc game
In het zelfde straatje past blade runner de pc game
Dat is dus wat ik wilde zeggen... hoe realistisch wil je het hebben? Natuurlijk kan je met extra power de graphics NOG realistischer maken. Maar zit jij te wachten op een weergave die niet meer van filmmateriaal is te onderscheiden? Hoeveel wil je daar voor neerleggen? Hoe lang moeten developers dan gaan doen over een spel? En wat voegt het toe bovenop de imo al superrealistische graphics van de X360 en PS3? Noem eens een concreet iets dat je nu eigenlijk niet mooi genoeg vindt en liever met nog meer polygonen zou willen zien? Ik denk dat het niet meer zo ontzettend veel toevoegt om NOG meer geld en power uit te geven aan NOG betere graphics in de next-next-gen. Dingen als AI en nieuwe dingen zoals andere manieren van weergave, etc... dat is natuurlijk een hele andere zaak
Mijn foto's op Flickr.
Van mij zou Fifa er wel wat strakker mogen uitzien, maar wat ik vooral graag zou willen zien is dat het spel geen last meer heeft van framedrops.Captain N schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:40:
Noem eens een concreet iets dat je nu eigenlijk niet mooi genoeg vindt en liever met nog meer polygonen zou willen zien?
Realistisch graphics zijn leuk, bij bepaalde games. Maar mario bijv. moet echt niet realistisch worden. Het moet nog een game blijven zegmaar. Oorlogsgames, racegames mogen van mij wel realistisch worden.
Maar wat ik belangrijker vind is, dat ze eerst bewegingen goed moeten implementeren. Hoe vaak zie je niet in een tussenfilmpje, iemand die een wapen beethoud tewijl zijn hand door het wapen steekt. Wanneer er een ballatje word overgegooid, vind ik het belangrijker dat de bal netjes word opgevangen, dan dat je een super mooi gedetaileerde hand zou zien. Hoe mooi het ook is, als de bewegingen gewoon niet kloppen is nog steeds nep. Zorg voor een goede praat bewegingen/expressies op het gezicht. Ik heb zelfs zoiets gelezen dat nintendo dit had gezegt (van die bal gooien en opvangen met een hand, ergens in het N64 tijdperk dacht ik).
En natuurlijk de AI (zoals CaptainN ook aangeeft). Dat is vaak nog zo slecht, dat ik bijna geen single player games meer speel op de pc. Waarom? ik zal het vergelijken met een oorlogspelletje. De bots krijgen een bepaald gezichts veld en een bepaald schietafstand. Je kan nu niet ergens mooi in de bosjes liggen omte verstoppen, want zodra je in het gezichtsveld bent van de bot, ziet hij je automagisch al. En vuurt hij op je. Dan is voor mij de fun eraf. Je kan dan beter als Rambo te werk gaan, maak je nog meer kans. Deze AI was er gewoon 5jaar (10jaar?) geleden ookal. Maar het is moeilijk programmeren een goede AI en de klant, tja, die ziet er niet zoveel van. Maar de klant ziet wel mooie graphics... dus wat doet een bedrijf. precies
Maar wat ik belangrijker vind is, dat ze eerst bewegingen goed moeten implementeren. Hoe vaak zie je niet in een tussenfilmpje, iemand die een wapen beethoud tewijl zijn hand door het wapen steekt. Wanneer er een ballatje word overgegooid, vind ik het belangrijker dat de bal netjes word opgevangen, dan dat je een super mooi gedetaileerde hand zou zien. Hoe mooi het ook is, als de bewegingen gewoon niet kloppen is nog steeds nep. Zorg voor een goede praat bewegingen/expressies op het gezicht. Ik heb zelfs zoiets gelezen dat nintendo dit had gezegt (van die bal gooien en opvangen met een hand, ergens in het N64 tijdperk dacht ik).
En natuurlijk de AI (zoals CaptainN ook aangeeft). Dat is vaak nog zo slecht, dat ik bijna geen single player games meer speel op de pc. Waarom? ik zal het vergelijken met een oorlogspelletje. De bots krijgen een bepaald gezichts veld en een bepaald schietafstand. Je kan nu niet ergens mooi in de bosjes liggen omte verstoppen, want zodra je in het gezichtsveld bent van de bot, ziet hij je automagisch al. En vuurt hij op je. Dan is voor mij de fun eraf. Je kan dan beter als Rambo te werk gaan, maak je nog meer kans. Deze AI was er gewoon 5jaar (10jaar?) geleden ookal. Maar het is moeilijk programmeren een goede AI en de klant, tja, die ziet er niet zoveel van. Maar de klant ziet wel mooie graphics... dus wat doet een bedrijf. precies
dan wil ik Oblivion graag even noemen. Want dat is toch wel een voorbeeld van een game waar de graphics echt wel bijdragen aan de sfeer. En ook na weken spelen blijf ik me af en toe verbazen over hoe mooi de game is.
Dit is btw ook een spel wat ik hele graag op de Wii zou spelen met de WiiMote. Lijkt me heel relaxt om dat lekker op de bank te spelen en dan toch perfecte controls te hebben.
Dit is btw ook een spel wat ik hele graag op de Wii zou spelen met de WiiMote. Lijkt me heel relaxt om dat lekker op de bank te spelen en dan toch perfecte controls te hebben.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik fixte alleen het naampje D3D³ schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:36:
[...]
Nog steeds een zwakke ripoff van mijn originele logo, hoog tijd voor wat anders!
Overigens vind ik zwakke ripoff wat overdreven, je oude logo was gewoon erg goed en we hebben het in die opmaak gehouden.
[ Voor 26% gewijzigd door Max|Burn op 01-05-2006 17:06 ]
@ Oscar: Wat zou je hier dan nog echt aan kunnen veranderen dat je denkt: kom, laat ik daar een hele nieuwe console voor op de markt zetten. Noem eens een concrete veranderingen op gebied van graphics bovenop die shots van Fifa op de 360 waar jij echt wel weer 500 euro voor over zou hebben.
@ Rajackar: Je zegt 't al: je vindt de game ontzettend mooi. En dat is leuk. Idd. Maar wat levert het op de volgende generatie (na de X360 dus)? Wat zou jij graag willen zien in de Xbox 720 wat er niet kan met de Xbox 360? En zou je het een hele nieuwe console plus de kosten die daarbij komen waard vinden? En wederom wat betreft graphics dus.
@ Rajackar: Je zegt 't al: je vindt de game ontzettend mooi. En dat is leuk. Idd. Maar wat levert het op de volgende generatie (na de X360 dus)? Wat zou jij graag willen zien in de Xbox 720 wat er niet kan met de Xbox 360? En zou je het een hele nieuwe console plus de kosten die daarbij komen waard vinden? En wederom wat betreft graphics dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 01-05-2006 17:26 ]
Mijn foto's op Flickr.
Volgens mij stel je de goede vragen, maar op de verkeerde plaats, alhoewel we hier allemaal in meer of mindere mate de waarde zien van de verhouding graphics/gameplay die Nintendo kiest, denk ik dat je deze vragen beter kan stellen in het Xbox 360 en PS3 topicCaptain N schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:24:
@ Oscar: Wat zou je hier dan nog echt aan kunnen veranderen dat je denkt: kom, laat ik daar een hele nieuwe console voor op de markt zetten. Noem eens een concrete veranderingen op gebied van graphics bovenop die shots van Fifa op de 360 waar jij echt wel weer 500 euro voor over zou hebben.
Daarnaast vind ik Fifa wel één van de slechtste voorbeelden die je kunt nemen, zet er opnamen van een échte voetbalwedstrijd naast en vergelijk. De handen zijn lelijk, de gezichten kloppen vaak niet en zijn vierkant (lees hoekig). Voor het veld worden veel te weinig polygonen gebruikt, hell de ondergronden in Mario voetbal zien er nog beter uit
[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 01-05-2006 17:37 ]
Ik had het meer over de GameCube versie die qua graphics zeker beter mag. Speel net ff voor het eerst de world cup versie en het veld ziet er echt brak uit... Dan ziet 2006 er beter uit, alleen heeft die versie weer last van framedrops.Captain N schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:24:
Persoonlijk ben ik van mening dat, door games realistischer te maken qua graphics, je bepaalde onderdelen binnen die game sneller storend vindt. De oplossing in 'oude' voetbal games om gewoon sprites op een tribune te gooien als publiek werkte prima! Met gedetaileerde spelers ga je je automatisch storen aan onderdelen waar minder detail in zit.
Bovendien, die gasten op het veld zijn nu zo ontzettend gedetailleerd maar toch lijken toch nep, bijvoorbeeld door niet vloeiend in elkaar overlopende animaties krijgt zo'n geweldig gemodelleerd poppetje iets on-echts over zich heen.
Liever iets lager detail en meer ontwikkeltijd voor gameplay en 'soepelheid' van karakters. (Wi!)
Bovendien, die gasten op het veld zijn nu zo ontzettend gedetailleerd maar toch lijken toch nep, bijvoorbeeld door niet vloeiend in elkaar overlopende animaties krijgt zo'n geweldig gemodelleerd poppetje iets on-echts over zich heen.
Liever iets lager detail en meer ontwikkeltijd voor gameplay en 'soepelheid' van karakters. (Wi!)
-- Altijd blijven prutsen --
Ik heb in Fifa 06 alleen in 50hz modus last van framedrops. Op 60hz draait ie perfect. Maar ik denk dat je dit soort spellen niet als leidraad moet nemen om te gaan vergelijken met graphics. Die kunnen zelfs op de current-gen consoles nog 10x beter dan wat EA presteert. Op de current-gen is RE4 denk ik zo'n beetje het maximale wat je kunt halen. Wat daar beter in kan lijken mij de textures. Die vind ik vaak net iets te gestretcht en net iets te weinig kleuren. Maar in de huidige resolutie moet de Wii dat ook makkelijk aan kunnen. Op niet-HD resoluties zul je denk ik sowieso geen verschil zien tussen de 3 consoles, aangezien game-developers er bij de PS3 en X360 nog rekening mee moeten houden dat het spel ook in 1280x720p moet gaan draaien.Oscar Mopperkont schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:54:
[...]
Ik had het meer over de GameCube versie die qua graphics zeker beter mag. Speel net ff voor het eerst de world cup versie en het veld ziet er echt brak uit... Dan ziet 2006 er beter uit, alleen heeft die versie weer last van framedrops.
uhm...
Ik had het dus over de X360/PS3. En over hoe weinig de generatie daarna nog kan toevoegen wat betreft graphics.Oscar Mopperkont schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:54:
Ik had het meer over de GameCube versie die qua graphics zeker beter mag. Speel net ff voor het eerst de world cup versie en het veld ziet er echt brak uit... Dan ziet 2006 er beter uit, alleen heeft die versie weer last van framedrops.
Mijn foto's op Flickr.
Wii is echt een succes als de controller de poorten opent naar nieuwe spelervaringen. Dit kan een verbetering op bestaande genres zijn (zoals een FPS) maar kunnen ook nieuwe genres zijn. Kan het natuurlijk zo zijn dat er voor een aantal genres de oude controls behouden blijven maar daarvoor is de shell. Belangrijkste hierin zie ik dat mensen niet anders willen en dat Sony en MS wel iets soortgelijks moeten hebben om mee te kunnen (denk aan de analoge stick).^^0nMe schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:31:
[...]
Ik ben een groot Nintendo-fan, maar nu overdrijf je het wel een beetje met jouw laatste uitspraak. Er zijn een aantal genres die nog veel baat hebben bij nog mooiere graphics en betere physics: Ik kan bv niet wachten op een nieuwe Final Fantasy met zo'n sfeer en beleving waardoor je in het spel wordt gezogen. In het fps-genre is dit al veel eerder toegepast en voegt het imho nu niet bijzonder veel meer toe, de nieuwe Wii-controller zal daar waarschijnlijk wel voor zorgen.
Om even in te haken op de Grfx discussie. In een game als RE kan het zeker bijdragen omdat daar sfeer erg belangrijk is. Maar bij een hoop andere games is het niet zo van belang IMO. In het begin even leuk maar al snel moet je het van de gameplay hebben.
Ik ben het erg eens met het idee dat de wereld realistischer moet overkomen (soepelere animaties, kloppende collision detection). Daarmee verhoog je het gevoel van realisme een stuk meer dan een zooi extra polygonen (is ook iets dat ik bij Red Steel cool vond, dat de stand van je controller in de game zijn reflectie had). Wat ik ook prettig vind (en iets dat Nintendo altijd probeert te doen) is de dat de spelervaring soepel is en niet onderbroken wordt. Nintendo wil altijd zo kort mogelijke laadtijden en dat is gewoon fijn. Als je in een ouderwets frustrerende game zit en je komt ergens waar je steeds iets opnieuw moet doen wil je niet steeds tegen een laadscherm aan kijken.
Hoe mooi de next-gen graphics ook zijn bieden ze me niet een realistischere ervaring. Het is even oooh en aaah, maar daarna is al snel duidelijk dat de game toch ruk is. Er is ook heus wel een reden dat Tetris weer een succes is...
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Mijn foto's op Flickr.
Leuk filmpje. Top idee. Ik blijf het leuk vinden hoeveel van dat soort stuff je tegen komt online.
Mario groter dan Mickey, vroeger geloofde ik het niet.....maar das echt wel anders nu.
Je vraag je toch af hoe de volgende genaratie dat gaat doen met gta
Wat anders, nog weinig pokemon XD G.O.D. home recensies gezien hier. Is er dan niemand onder ons die (durft toe te geven dat hij/zij
) het spel gekocht heeft?
Leuke avg score ook bij gamerankngs, 66.6%.
Wie zegt er dat Nintendo kiddie is?
Mario groter dan Mickey, vroeger geloofde ik het niet.....maar das echt wel anders nu.
Je vraag je toch af hoe de volgende genaratie dat gaat doen met gta
Wat anders, nog weinig pokemon XD G.O.D. home recensies gezien hier. Is er dan niemand onder ons die (durft toe te geven dat hij/zij
Leuke avg score ook bij gamerankngs, 66.6%.
Wie zegt er dat Nintendo kiddie is?
10 second ninja DONE
Verwijderd
Dat je misschien bij Red Steel cool gaat vinden... Een game die je nog nooit in actie hebt gezien en hebt gespeeld kun je helemaal niet beoordelen. Misschien word Red Steel wel een dikke flop. Je weet maar nooit. Praatjes van uitgevers over hoe goed hun games wel allemaal niet zijn val ik persoonlijk écht niet voor. Eerst zien, dan spelen, dan pas oordelen.Deddiekoel schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:36:
[...]
Daarmee verhoog je het gevoel van realisme een stuk meer dan een zooi extra polygonen (is ook iets dat ik bij Red Steel cool vond, dat de stand van je controller in de game zijn reflectie had).
Een spel als geheel dan wel niet, maar een idee kan je wel leuk vinden zonder dat je het spel gedaan hebt
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
*vraagt zich trouwens af of die nieuwe controller wel echt zo fijn zal zijn.
en of je na een kwartiertje gamen niet verlangt naar je oude controller.
Edit: binnenkort trouwens phantasy star online en 2 broadband adapters in mijn bezit. Iemand nog wat tips voor me?
Edit: binnenkort trouwens phantasy star online en 2 broadband adapters in mijn bezit. Iemand nog wat tips voor me?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 00:04 ]
Verwijderd
Haha, waarschijnlijk bedoelde je deze?Oscar Mopperkont schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:27:
(Kan het filmpje zo niet vinden, maar Surrounded wil vast wel ff een linkje geven)
Ik zie hier ook meer toekomst in dan in simpelweg nog meer polygonen blijven toevoegen. En het waren geen voorgeprogrammeerde animaties, dat maakte zo interessant. Het werd omschreven als het equivalent van ragdoll physics, maar dan voor levende figuren. Poppetjes die in staat zijn om realistisch op hun omgeving te reageren zonder dat de animator daar naar om hoeft te kijken.
Erg interessant, maar deze techniek staat dus al gepland voor de aankomende generatie.
Maar die nieuwe console komt er over vijf jaar toch wel weer volgens mij. Op een gegeven moment begint 1 van de 3 er gewoon aan te werken zodat ze als eerste op de markt kunnen komen, en dan volgen de andere 2 ook omdat ze niet achter willen blijven. En als alle leuke spellen dan op de nieuwe consoles verschijnen zullen ze gegarandeerd wel weer verkopen ook.Wat zou je hier dan nog echt aan kunnen veranderen dat je denkt: kom, laat ik daar een hele nieuwe console voor op de markt zetten.
- MetroidPrime
Topicstarter
Mark Bozon van IGN heeft op zijn blog een lijst van Wii spellen gepost die we mogelijk op de E3 zullen terugzien:
Bron-Metroid Prime 3
-Super Smash Bros Online
-Super Mario Revolution
-Zelda TP: With Rev Control
-Animal Crossing (?)
-Super Mario Kart (?)
-Untitled N-Space
-Camelot RPG (?)
-Cooking Game (?)
-Trauma Center Rev.
-Sponge Bob
-Madden Revolution
-Untitled Capcom
-Untitled Midway
-Untitled Natsume (Harvest Moon? River King?)
-Pangya Golf
-THQ Cars
-Final Fantasy Crystal Chronicles
-New IP
-Super Monkey ball
-Sonic
-Tony Hawk
-Red Steel
http://www.gcdev.com/ en dan zoeken op PSOload.Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:58:
Ik heb trouwens BK al gekregen van mijn broer. Heb er nog maar een uurtje tijd in gestopt, het ziet er zeer gelikt uit. Het battlesysteem zit inderdaad wel gaaf in elkaar (nog maar een gevecht of 5 gedaan hoor). Het ziet er naar uit dat ik er eigenlijk op korte termijn helemaal geen tijd voor zal hebben.
20*350ZO45°
Eerst zien, dan geloven. Zal me niks verbazen als het maar een handje vol spellen is dat er gebruik van maakt en dat het dan brak geimplementeerd is. Maar hopelijk zit ik er naast.Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 00:39:
Haha, waarschijnlijk bedoelde je deze?
Ik zie hier ook meer toekomst in dan in simpelweg nog meer polygonen blijven toevoegen. En het waren geen voorgeprogrammeerde animaties, dat maakte zo interessant. Het werd omschreven als het equivalent van ragdoll physics, maar dan voor levende figuren. Poppetjes die in staat zijn om realistisch op hun omgeving te reageren zonder dat de animator daar naar om hoeft te kijken.
Erg interessant, maar deze techniek staat dus al gepland voor de aankomende generatie.
@MP: voor de TS kun je nog toevoegen aan de games: Metal Slugs Anthology. Al betwijfel ik ten zeerste of het wel een leuk spel is. Het lijkt mij niets, maar goed, smaak verschilt.
Daarnaast heeft Matt het over Wario Ware en Donkey Kong in z'n blog (allemaal op E3?).
Tot slot check ook even het PS2 materiaal van de nieuwe DBZ game (PS2/Wii). Sweet!
The Metal Slug franchise was born to life in 1996 for the now-defunct Neo-Geo console. The arcade shooter took inspiration from the hit Contra series and served up a healthy dose of frantic run-and-gun-style cooperative two-player gameplay. The Metal Slug name describes a massive tank in the game, but much of the side-scrolling missions in the series challenge players to go on foot as Lieutenant Marco Rossi, a tough-guy military leader whose mastery of projectile weapons is second to none.
All of the Metal Slug games retain the original's style: 2D side-scrolling missions with beautiful hand-drawn art. Old-school players even today trumpet the franchise's extremely fluid animation and impressive on-screen carnage.
Tja je weet het natuurlijk niet. Maar Matt schrijft er ook wat over:Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:58:
*vraagt zich trouwens af of die nieuwe controller wel echt zo fijn zal zijn.
http://blogs.ign.com/Matt-IGNBut does it really work that way? Not necessarily. Theoretically speaking — I haven’t officially played with the controller, after all — some games are overly sensitive and others lack sensitivity. Finding the sweet spot, if you will, may not be as easy as it sounds, according to developers. Studios can’t simply slap basic Wii controller functionality onto their ported games and call it a day. They need to invest some serious effort into the process to do it right.
Daarnaast heeft Matt het over Wario Ware en Donkey Kong in z'n blog (allemaal op E3?).
Tot slot check ook even het PS2 materiaal van de nieuwe DBZ game (PS2/Wii). Sweet!
[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 02-05-2006 09:53 ]
Verwijderd
Bedankt voor de tip. Ik zal er in het weekend naar kijkenRichard schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 06:43:
[...]
http://www.gcdev.com/ en dan zoeken op PSOload.
Ik heb trouwens BK al gekregen van mijn broer. Heb er nog maar een uurtje tijd in gestopt, het ziet er zeer gelikt uit. Het battlesysteem zit inderdaad wel gaaf in elkaar (nog maar een gevecht of 5 gedaan hoor). Het ziet er naar uit dat ik er eigenlijk op korte termijn helemaal geen tijd voor zal hebben.
Over baten kaitos. tjah. Super spel gewoon tijd voor vrijmaken
(zit nog altijd bij het startpunt van disc 2
Jah ik was eerst echt super enthousiast over de controller, maar ik vraag me af of het wel zo geweldig werkt. Als je bijvoorbeeld heel snel je arm van links naar rechts gooit. Op het einde Trilt je arm (wanneer je "remt"). Op de e3 zullen mensen met de rev mogen spelen neem ik aan? dan zullen we wel meer user comments hierover horen hoop ikHoedje schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:39:
Tja je weet het natuurlijk niet. Maar Matt schrijft er ook wat over:
[finding the sweet spot for the rev controller is hard]
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 09:57 ]
Tot nu toe zijn alle reacties van mensen die er mee gespeeld hebben super positief dus ik denk dat het echt wel goed gaat komen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Outcast: Ik ben onderweg hoor, moet nu naar de Goldoba. Nog even en ik kan je spoilen 
Golden Sun 3?
..!!!-Metroid Prime 3
-Super Smash Bros Online
-Super Mario Revolution
-Zelda TP: With Rev Control
-Animal Crossing (?)
-Super Mario Kart (?)
-Untitled N-Space
-Camelot RPG (?)
-Cooking Game (?)
-Trauma Center Rev.
-Sponge Bob
-Madden Revolution
-Untitled Capcom
-Untitled Midway
-Untitled Natsume (Harvest Moon? River King?)
-Pangya Golf
-THQ Cars
-Final Fantasy Crystal Chronicles
-New IP
-Super Monkey ball
-Sonic
-Tony Hawk
-Red Steel
Golden Sun 3?
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Willybubba schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:31:
Outcast: Ik ben onderweg hoor, moet nu naar de Goldoba. Nog even en ik kan je spoilen
Trouwens ik ben wel redelijk een noob in dit topic en ik zie iedere keer bronnen als blogs, ign, mat en nog meer zulks sites die ik niet bezoek.
Maar nu heb ik onthulling
Zie hier mijn betrouwbare bron
Je kunt em zelfs al pre-orderen voor 297,49
Dat zou wel vet zijn. En vooral met Wii controller zouden ze die Psy-Powers echt geweldig kunnen gebruiken. Denk maar aan het verslepen van die stenen in deel 1 en 2.Willybubba schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:31:
[...]
..!!!
Golden Sun 3?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
- MetroidPrime
TopicstarterDone. Old-skool shooter action met de Freehand controller, dat lijkt me juist geweldig.Hoedje schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:39:
@MP: voor de TS kun je nog toevoegen aan de games: Metal Slugs Anthology. Al betwijfel ik ten zeerste of het wel een leuk spel is. Het lijkt mij niets, maar goed, smaak verschilt.
Online winkels zetten vaak veel te hoge prijzen op cnosoles waar de prijs nog niet bekend van is, hecht er maar niet zoveel waarde aan. Vooral omdat de Xbox 360 premium eind dit jaat €300,- gaat kosten zie ik Nintendo geen console voor die prijs lanceren.Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:41:
Maar nu heb ik onthullingDe wiiiii gaat 299E kosten.
Zie hier mijn betrouwbare bron
Je kunt em zelfs al pre-orderen voor 297,49
Ik vraag me overigens af of Nintendo de Virtual Console(inclusief interface etc.) zal onthullen op de E3, of alleen een lijst met spellen? Ook vraag ik me af of er nog andere third-party spellen onthuld zullen worden, we hebben nu immers al een waslijst aan third-party spellen. Mocht dat wel zo zijn, dan kan de Wii misschien een betere eerste E3 dan de X360 en PS3 hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door MetroidPrime op 02-05-2006 11:01 ]
Verwijderd
Daar wordt ik dus redelijk gestoord van he, foutieve informatie en ridicule roddels zomaar even aanhalen als zouden ze waarheid zijn. Ik weet dat je blinde aanhanger bent van Wii en dat je met vanalles en nog wat veronderstellingen probeert te staven, maar hou je dan alstublieft aan de feiten.MetroidPrime schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:57:
[...]
Online winkels zetten vaak veel te hoge prijzen op cnosoles waar de prijs nog niet bekend van is, hecht er maar niet zoveel waarde aan. Vooral omdat de Xbox 360 premium eind dit jaat €300,- gaat kosten zie ik Nintendo geen console voor die prijs lanceren.
Zo is het heel gemakkelijk om vanalles te beweren. En het beste is dat je het waarschijnlijk zelf nog gelooft ook.
Er is NO FRIGGING WAY IN HELL dat de xbox al zo vroeg in prijs zal dalen
Zowieso zijn al die prijsspeculaties puur koffiedik kijken, maar ga er redelijkerwijs maar vanuit dat de rev een goede 250 dollar/euro zal gaan kosten
Ik dacht dat de Wii ong. 140$ zou gaan kosten? dus verwachte een eigenlijk niet hogere prijs als 200E in Nederland..
Maar goed, zoals je al zegt, niet al te veel waarde hieraan vestigen, Nintendo zal hun console nooit zo duur maken als de X360 of PS3
..
Maar goed, zoals je al zegt, niet al te veel waarde hieraan vestigen, Nintendo zal hun console nooit zo duur maken als de X360 of PS3
Ik wil hier dan toch MP even verdedigen, allereerst hoef je natuurlijk niet zo overtrokken op zijn reactie te reageren. Jij volgt dit topic ook al langer, en jij weet ook dat hij het gebruikt als ondersteuning van het feit (ja Iwata heeft het zelf gezegd), dat de Nintendo Revolution minder gaat kosten dan de goedkoopste Xbox 360 (die toendertijd en nu nog steeds 299 dollar/299 euro kost). Als we hier een discussie moeten voeren waarbij we iedere keer 100% moeten onderbouwen wat we zeggen, dan schiet het ook niet op.
Het ergste is echter dat je jezelf zo erg tegenspreekt:
Dat is behoorlijk stellig
en dat terwijl je daarvoor nog zegt dat het zo makkelijk is om van alles te beweren. Jij komt behalve met een in mijn ogen logische redenatie, met geen enkele onderbouwing (linkjes, uitspraken van Microsoft medewerkers, etc.)! Dus is wat jij beweert in de verste verte geen feit.
Maar goed outcast within heeft gelijk, laten we over belangrijkere zaken discussieren. Nog maar één week en dan is de persconferentie!
Het ergste is echter dat je jezelf zo erg tegenspreekt:
Dat is behoorlijk stellig
Maar goed outcast within heeft gelijk, laten we over belangrijkere zaken discussieren. Nog maar één week en dan is de persconferentie!
[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 02-05-2006 13:46 ]
Verwijderd
ik had ook allemaal smileys e.d. bij mijn post gegooid enzo. Twas echt niet serieus bedoeld e.d.
Meer zoiets van kijk hun nou even belachelijk al 297 euro vragen voor iets wat waarschijnlijk veel goedkoper zal uitkomen
Meer zoiets van kijk hun nou even belachelijk al 297 euro vragen voor iets wat waarschijnlijk veel goedkoper zal uitkomen
Als je de geschiedenis bekijkt dan heeft MP gewoon gelijk. Bij elke console launch kun je pre-orders plaatsen voor belachelijke prijzen.
Daarnaast vind ik het best aannemelijk dat de xbox 360 in prijs zal gaan dalen. Ze hebben nog niet genoeg markt-penetratie bereikt om de strijdt met de PS3 aan te gaan. Ze moeten toch iets gaan doen.
Daarnaast vind ik het best aannemelijk dat de xbox 360 in prijs zal gaan dalen. Ze hebben nog niet genoeg markt-penetratie bereikt om de strijdt met de PS3 aan te gaan. Ze moeten toch iets gaan doen.
- MetroidPrime
TopicstarterIk had het van een site die het als feit presenteerde, maar het bleek inderdaad maar een gerucht te zijn. Als je denkt dat ik Nintendo blind volg moet je even het X360 topic doorlezen, of in mijn postgeschiedenis even zoeken naar posts over Too Human.Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:14:
[...]
Daar wordt ik dus redelijk gestoord van he, foutieve informatie en ridicule roddels zomaar even aanhalen als zouden ze waarheid zijn. Ik weet dat je blinde aanhanger bent van Wii en dat je met vanalles en nog wat veronderstellingen probeert te staven, maar hou je dan alstublieft aan de feiten.
Microsoft had voor de lancering van de 360 aangegeven dat ze minimaal één keer per jaar een prijsverlaging wilden doorvoeren van de 360. Dat hoeft uiteraard niet te betekenen dat er een prijsverlaging komt, maar MS heeft wel ooit die intentie gehad. Bovendien is er inderdaad al gezegd dat de Wii minder dan $300,- zou gaan kosten.Er is NO FRIGGING WAY IN HELL dat de xbox al zo vroeg in prijs zal dalen.Zeker niet op het eind van het jaar en zeker niet met 100€.
[ Voor 13% gewijzigd door MetroidPrime op 02-05-2006 14:11 ]
Dan maar hier verder met de discussie, voor evt onduidelijkheid check het e3 topic.
Ik heb gelijk in het begin een GC gekocht en ben nou niet echt te spreken over de nintendo lineup zelf. Ok, 3rd party titels hebben hem enigzins gered van de ondergang, maar toch.
En een game als animal crossing hadden ze niet pas twee jaar later in nl moeten uitbrengen
Wat betreft mario tennis en voetbal, dat vond ik zelfs uitmelken en ik ben een nintendofan sinds m'n 6e ofzo. Als ik uitmelken geen punt had gevonden had DDR Mario er ook bij gehoord
Ik meldde dat ik de toppers van Nintendo voor de gamecube op twee handen kan tellen, moet je niet met 3rd party titels aankomen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:09:
he, johnnyv, jij zei dat je alle toppers hadleugenaar
nu mijn reactie op de opvallende dingen die je zei
Tales Of Symphonia Was dat niet een disney rpg ofzo? anyways, voordeel van de twijfel3rd party Ai!!! dit doet me pijn, deze TOPgame is van namco !, ken je klassiekers
Super Smash Bros. Melee heb hem zelf niet, weet dat het een topper is je had alle toppers zei je
Starfox Adventures Zéér rechtlijnige gameplay, platformgedeelte zuigt, vliegtuigdeel was op supernes beter kan ik nog inkomen ja, kwestie van smaak
Skies of Arcadia Legends ken ik niet, hier uitgekomen en/of 3rd party? van sega ja, exclusief op de gc
Resident Evilniet nintendo only én 3rd party Resident evil was een topper, en exclusief voor de gc, de vervolgen niet nee.
Paper Mario: The Thousand-Year Door compleet geflopt wat maakt het uit of die geflopt is, of koop jij alleen games waarvan er veel verkocht zijn ?
Metroid Prime Besturing zuigt imho, en gameplay is vrij saai hehe sja, als je dit al saai vind vraag ik me af of je wel een echte gamer bent, goed, kwestie van smaak dan
Luigi's Mansion Je kan onmogelijk beweren dat dit een goede, mooie en leuke game is. Voor je neefje van 3 ja. ik vond dit een leuke mooie game (wel erg kort en soms wat eentonig) maar er zat bijzonder veel sfeer in, en das ook belangrijk! en ik ben 18..
Mario Smash Football Niet gespeeld, maar schijnt niet bijzonder te zijn, voordeel van twijfel vind jij alleen games mooi die volgens anderen mooi zijn ?
Mario Power Tennis Niet gespeeld, maar schijnt niet bijzonder te zijn, voordeel van twijfel vind jij alleen games mooi die volgens anderen mooi zijn ?
Donkey Konga compleet geflopt vanwege belachelijk dure controllers, en de controllers gaan snel kapot ja kan wel geflopt zijn, maar 't was een vette game, imo een topgame, nogmaals, wat maakt het nou uit of hij niet veel verkocht is, daar gaat het helemaal niet om, het gaat erom of jij 't leuk vind of niet.
Baten Kaitos ken ik niet, hier ooit uitgekomen? Anyway, 3rd party wat maakt het nou uit of het door een 3rd party developer is ontwikkeld, hij is exclusief voor de gc
Animal Crossing in nederland compleet geflopt maar het was wel een topgame
1080 Avalanche indrukwekkend? nee. Beter dan de dozijn andere snowboardgames? nee kwestie van smaak
Ik heb gelijk in het begin een GC gekocht en ben nou niet echt te spreken over de nintendo lineup zelf. Ok, 3rd party titels hebben hem enigzins gered van de ondergang, maar toch.
En een game als animal crossing hadden ze niet pas twee jaar later in nl moeten uitbrengen

Wat betreft mario tennis en voetbal, dat vond ik zelfs uitmelken en ik ben een nintendofan sinds m'n 6e ofzo. Als ik uitmelken geen punt had gevonden had DDR Mario er ook bij gehoord
[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 02-05-2006 14:47 ]
Verwijderd
Sorry metroidprime, was niet de bedoeling om persoonlijk te gaanMetroidPrime schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:10:
[...]
Ik had het van een site die het als feit presenteerde, maar het bleek inderdaad maar een gerucht te zijn. Als je denkt dat ik Nintendo blind volg moet je even het X360 topic doorlezen, of in mijn postgeschiedenis even zoeken naar posts over Too Human.
Maar het blijft wel zo dat je als topicstarter en persoon die dit topic in goede banen leidt, voor velen een autoriteit bent op nintendo gebied. Daarom verwacht ik ook genuanceerde postings van iemand met die achtergrond, al was het maar om casual lezer niet op het verkeerde been te zetten met ongefundeerde uitspraken. (daar is de rest van het internet al voor
Ik ben echt nieuwsgierig naar wat zal aangekondigd worden op E3 qua prijzen voor de Wii.
Ontopic: ziehier mijn mening over resolutie, beeldkwaliteit, en game-experience
nieuws: Xbox 360 krijgt in oktober prijsverlaging van 100 dollar voila, de prijsverlaging in oktober naar 300euro
edit: om ff wat dingen uit de wereld te helpen dus
Ikzelf ga denk ik voor een PS3 en den "erbij" en wii.. Ik heb zelf ook nu een GC en een PS2 maar op de 1 of andere manier vind ik single player op de GC niet zo geslaagd, maar met meerdere mensen mario karten, of super smash brothers spelen is geweldig.
Ikzelf ga denk ik voor een PS3 en den "erbij" en wii.. Ik heb zelf ook nu een GC en een PS2 maar op de 1 of andere manier vind ik single player op de GC niet zo geslaagd, maar met meerdere mensen mario karten, of super smash brothers spelen is geweldig.
[ Voor 62% gewijzigd door inXs op 02-05-2006 15:26 ]
superB
inXs schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:22:
nieuws: Xbox 360 krijgt in oktober prijsverlaging van 100 dollar voila, de prijsverlaging in oktober naar 300euro
Voorlopig zijn het dus nog geruchten. Het kan natuurlijk wel waar zijn, maar een verlaging met 100 euro is wel heel fors als je het mij vraagt. Anderzijds zou het een goed middel zijn om tussen het "geweld" van Nintendo en Sony overeind te blijven als MS. We zullen wel zien. MS zal het nooit toegeven, want niemand gaat een half jaar van te voren zeggen dat zijn console over een half jaar voor 25% minder in de winkel ligt.Bit-tech.net bericht dat er geruchten rondzwerven op het internet dat Microsoft binnenkort op de E3 een prijsverlaging voor de Xbox 360 zal aankondigen.
Ik zie op games.fok.nl onder "latest screen" de game Unity staan. Maar die game is toch gencancelled?
Nintendo heeft gezegd dat ze bij de E3 alles omtrent Wii uit de doeken zouden doen. Ik ga er dus vanuit dat de virtual console hier ook bij hoort en alle 3rd party support die al bekend is ook (zeker ook omdat Nintendo ook heeft gezegd dat E3 om de games zal draaien).MetroidPrime schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:57:
[...]
Ik vraag me overigens af of Nintendo de Virtual Console(inclusief interface etc.) zal onthullen op de E3, of alleen een lijst met spellen? Ook vraag ik me af of er nog andere third-party spellen onthuld zullen worden, we hebben nu immers al een waslijst aan third-party spellen. Mocht dat wel zo zijn, dan kan de Wii misschien een betere eerste E3 dan de X360 en PS3 hebben.
De Xbox 1 is anders twee maanden na zijn europese release in prijs gedaald van 479 euro naar 299 euro Toevallig rond de tijd dat de Gamecube gelanceerd werd...Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:14:
[...]
Er is NO FRIGGING WAY IN HELL dat de xbox al zo vroeg in prijs zal dalen.
[ Voor 112% gewijzigd door Deddiekoel op 02-05-2006 16:01 ]
Weet iemand al de percieze tijd van de Nintendo persconferentie dit jaar?
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
9 mei om 18.30 volgens mij.
Ps4/switch gamer
- MetroidPrime
TopicstarterDe briefing is om 9.30 uur lokale tijd, dat zal inderdaad 18.30 uur hier worden. Dat komt mij slecht uit, ik ben op zijn vroegst pas om 18 uur thuis, maar als ik pech heb kan het zo een uur later worden.schnumi schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:55:
Weet iemand al de percieze tijd van de Nintendo persconferentie dit jaar?
@Xin-Evil
Kan het plaatje in de startpost worden aangepast?
EDIT:
Het is dit jaar geloof ik een uur eerder dan voorgaande jaren.THNX!
[ Voor 17% gewijzigd door MetroidPrime op 02-05-2006 22:34 ]
Laatst werd mij gezegd dat het 19:30 wasMetroidPrime schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:46:
[...]
De briefing is om 9.30 uur lokale tijd, dat zal inderdaad 18.30 uur hier worden. Dat komt mij slecht uit, ik ben op zijn vroegst pas om 18 uur thuis, maar als ik pech heb kan het zo een uur later worden.
@Xin-Evil
Kan het plaatje in de startpost worden aangepast?
PHP:
1
2
3
4
| // Het tijdstip van de conference (hh:mm:ss): $tijdstip = "18:30:00"; // De datum van de conference (yyyy/mm/dd): $datum = "2006/05/09"; |
Zo
Edit:
owja, ik garandeer niet dat hij volgende week dinsdag goed zal lopen, ik ga proberen dit te fixen op t moment dat ik zie dat t fout gaat
[ Voor 12% gewijzigd door XiN-eViL op 02-05-2006 22:51 ]
JohnnyV: Er missen anders nog redelijk wat first party toppers(o.a. Jungle Beat, F-ZeroGX, Eternal Darkness, ZeldaTWW, en een stuk meer) uit de line-up. Daarnaast, waarom zo gefocussed op first party titels? Op de Xbox/PS2 is dat nog veel lager. (De toppers van MS en Sony kan ik op 1 hand tellen, de top 50 Sony heeft 0 Sony games en de top 50 MS heeft er 8, waarvan 3 Halo games/mappacks, dat is nog wel aardig dus..)
Overigens, als je games als Paper Mario 2 een flop noemt en Metroid Prime besturing vind zuigen (not!) en de game saai(omfg!) dan heb je sowieso een heel andere smaak dan 99% van de regulars hier en is discussieren totaal zinloos
Overigens, als je games als Paper Mario 2 een flop noemt en Metroid Prime besturing vind zuigen (not!) en de game saai(omfg!) dan heb je sowieso een heel andere smaak dan 99% van de regulars hier en is discussieren totaal zinloos
[ Voor 70% gewijzigd door Max|Burn op 02-05-2006 23:12 ]
Verwijderd
Niet iedereen vind alles even leuk. Een 99% VS. 1% statistiekje heeft daar eigenlijk niets mee van doen. Zeggen dat games die goed verkocht hebben flops zijn is ook weer zoiets...MaxBurn schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:03:
Over die besturing van Metroid Prime heb ik wel meerdere mensen horen klagen eerlijk gezegd. Heb hem zelf nog nooit gespeeld, dus zelf een oordeel geven kan ik eigenlijk ook niet. Maar goed, games als Paper Mario moet je gewoon van houden. Het is natuurlijk geen flop geweest, dat is waar. Het is wel zo dat we de laatste jaren niet echt een fijne Mario game hebben gehad zoals bijvoorbeeld Super Mario World. Ik kan me dus wel voorstellen dat mensen de nieuwe sort Mario games gewoon niet echt leuk vinden op de één of andere manier (ik zelf inkloeded). Gelukkig komt die nieuwe Mario game voor de DS binnenkort!
Maar ja, als alle Mario games platformers waren geweest hadden we nu ook wel wat te klagen denk ik.
Eigenlijk zijn er best nog wel een paar Cube games die ik graag zou willen hebben/spelen. Metroid en Paper Mario horen daar eigenlijk ook wel bij!
Verwijderd
Over smaak valt niet te twisten .... so what als je een spel bagger vindt wat velen goed vinden toch?
. Ik vind Metroid Prime heerlijk spelen, maar als iemand dat niet vindt ... ook best. Ik vind ook bepaalde games die velen fantastiiiisssccchhh vinden bagger, zoals GTA, geen ruk aan, maar ja, ik speel 't niet, als je 't wel speelt en ervan geniet, mijn zegen heb je
.
Vorig jaar zond volgens mij IGN de persconferentie live uit of niet? Of hebben ze de show pas later online gezet toen?
uhm...
De Gamecube wordt in Amerika goedkoper. Hij gaat 79 dollar kosten. Nu is de Playstation 2 ook in prijs verlaagt (of gaat in prijs verlaagt worden) in Amerika. Daar heeft de FP binnen een paar dagen maar liefst twee berichten aan gewijd, terwijl de prijs in NL of europa helemaal niet omlaag gaat. Maar ik heb dit ook gesubmit en het wordt niet toegevoegd
.
Verder zijn er aardig wat nieuwtjes (vandaag even linkloos, aangezien ik niet zoveel tijd heb). Er zijn nieuwe geruchten op gedoken van Spiderman 3, het spel komt waarschijnlijk in mei 2007 uit. Het is duidelijk geworden dat Blitz, de nieuwe Spongebob game maakt voor THQ. De nieuwe Pilotwings (of hoe het spel ook gaat heten), iig het vliegspel van Hudson, schijnt fantastisch te spelen volgens 1up. Tot slot zegt Matt (van IGN) dat ook Eidos gaat ontwikkelen voor Wii, en dat zal niet de nieuwe Tomb Raider game zijn, maar misschien de volgende.
Everybody is in with the Wii crowd

Verder zijn er aardig wat nieuwtjes (vandaag even linkloos, aangezien ik niet zoveel tijd heb). Er zijn nieuwe geruchten op gedoken van Spiderman 3, het spel komt waarschijnlijk in mei 2007 uit. Het is duidelijk geworden dat Blitz, de nieuwe Spongebob game maakt voor THQ. De nieuwe Pilotwings (of hoe het spel ook gaat heten), iig het vliegspel van Hudson, schijnt fantastisch te spelen volgens 1up. Tot slot zegt Matt (van IGN) dat ook Eidos gaat ontwikkelen voor Wii, en dat zal niet de nieuwe Tomb Raider game zijn, maar misschien de volgende.
Klopt helemaal maar dan kan je ook nooit zeggen "ik heb alle toppers"Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:43:
[...]
Niet iedereen vind alles even leuk. Een 99% VS. 1% statistiekje heeft daar eigenlijk niets mee van
Misschien dat er nog wat mensen een kubus kopen, maar vooral de verkrijgbaarheid van de spellen begint steeds minder te worden. En ik heb er nu dan wel 49, maar ik zoek er nog een aantal die ik toch wel wil hebben. (Helaas kan ik als student niet alles wat ik nog wil zo maar kopen).Hoedje schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:06:
De Gamecube wordt in Amerika goedkoper. Hij gaat 79 dollar kosten. Nu is de Playstation 2 ook in prijs verlaagt (of gaat in prijs verlaagt worden) in Amerika. Daar heeft de FP binnen een paar dagen maar liefst twee berichten aan gewijd, terwijl de prijs in NL of europa helemaal niet omlaag gaat. Maar ik heb dit ook gesubmit en het wordt niet toegevoegd.
Weet iemand de status van de game homeland??? komt ie nu nog of is het over?
Dit topic is gesloten.