Anoniem: 110644
Soms ben je zo aan het klooien dat je door de bomen het bos niet meer ziet, het werkt idd wel met een UVW map. TnxBozozo schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:23:
Ik weet niks van FFD, maar ik vind het wel vreemd dat je helemaal geen UVW map gebruikt. Misschien heeft het daar mee te maken?

edit: als ik hem nou maar kon vinden

[ Voor 23% gewijzigd door danslo op 05-06-2006 20:13 ]
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Anoniem: 157420
Verder zou ik wat andere materials gebruiken voor de meubels, die tafel glimt te veel, en de bank is net een kunstof blok.
Ben begonnen met het gebruiken van Particle flow, maar hoe heb jij die plane als een PFsource gekregen?Neejoh schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:16:
Hmm, zat er al aan te denken om hier een tutorial over te maken, dus ga er maar van uit dat ik hem in een weekje tijd klaar heb oid? Moet even kijken wanneer dit het beste uitkomt en of ik een videotutorial maak of text/images![]()
Voor nu, druk op sneltoets "6" en kijk eens wat rond in het PFlow dialog
@fommes: Deze week begin ik met de video tutorials
Anyways, als je een standard flow aanmaakt is er standaard een "position icon" aangemaakt. Deze kun je vervangen door een "position object". In de rollout hiervan selecteer je een plane/cylinder/theepot/whatevermeshyouwant en de particles zullen hierop starten
Zoals gezegt binnenkort meer \o/
Marc jij hebt echt zulke mooie dingen in je portfolio (3d) staan echt petje af!!!
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Anoniem: 104195
Leuk om te zien dat jullie nog steeds fanatiek 3d stuff posten. Ik ben op het moment bezig met het modeleren voor een MMO game:
concept

1500 poly begin

Greetz,
Steven Ramaker
Verwacht er niet al te veel van hoorAnoniem: 147262 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:09:
Ben benieuwd naar je videotutorials neejoh, heb wel eens met dat Pflow geprobeerd maar is wel net ff wat anders dan de "standaard" particle systemen.
Zelf bezig met een vliegtuigje:
[afbeelding]
Je vliegtuigje wil ik wel eens zien zonder zonder mesh/turbosmooth
[ Voor 8% gewijzigd door Neejoh op 06-06-2006 17:33 ]
Anoniem: 163535
ik ga geen betere kwaliteit afbeelding posten, omdat het een fimpje word als flash-site, en ik ben nog niet zoheel lang bezig met models een goede texture te geven, dus het gaat vooral om de models, maar ik zou kijken wat ik aan de textures kan veranderen.Anoniem: 157420 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:58:
Volgende keer iets betere kwaliteit opslaan, want deze is niet echt mooi.
Verder zou ik wat andere materials gebruiken voor de meubels, die tafel glimt te veel, en de bank is net een kunstof blok.
Anoniem: 147262
@neejoh; je hebt idd gelijk, dit is zeg maar de basis mesh zonder chamfers enzo, heb nu eerst beetje de belangrijkste vormen gemaakt enzo. Hieronder de wire zonder meshsmooth.

Maar opzich heeft de mig 29 (wat het moet worden) niet echt super scherpe randen ofzo

hele stuk rond de cockpit wat door naar achteren loopt bijvoorbeeld. En de stukken war de staartroeren aan vastzitten.
Maar heb ook nooit uitgesloten om er paar chanfers tegenaan te gooien
Anoniem: 157137
1e vraag:
Maken jullie gebruik van blue prints (zoals bij de tutorials van 3dkingdom) of is het een kwestie van heel veel plaatjes van een auto bekijken en dan ontwerpen?
2e vraag:
Hoe kan ik aan dvd tutorials komen?
Anoniem: 149328

(clickable
alleen jammer dat de onderste randjes een beetje hoekig zijn maar dat allemaal chamferen is een beetje veel werk
PS: ik heb hem gemaakt met behulp van de tutorial van het huisje door oogst dus danke
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 149328 op 06-06-2006 20:41 ]
1e antwoord:Anoniem: 157137 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:44:
Aantal vragen.
1e vraag:
Maken jullie gebruik van blue prints (zoals bij de tutorials van 3dkingdom) of is het een kwestie van heel veel plaatjes van een auto bekijken en dan ontwerpen?
2e vraag:
Hoe kan ik aan dvd tutorials komen?
Ja, ik gebruik blueprints voor mijn auto. Maar alleen voor de ruwe vorm. De rest maak ik na aan de hand van plaatjes die ik zoek.
2e antwoord:
Kopen bij 3dbuzz, gnomon etc. Je kunt ook aan de slag met de gratis video tutorials bij 3dbuzz en 3d-palace.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Anoniem: 157420
MeshSmooth does the trick ipv chamfer op zulke dingen.Anoniem: 149328 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:24:
van iemand gehoord dat een ipod makkelijk was om mee te beginnen, dus hier mij eerste 3ds max
[afbeelding]
(clickable)
alleen jammer dat de onderste randjes een beetje hoekig zijn maar dat allemaal chamferen is een beetje veel werk
PS: ik heb hem gemaakt met behulp van de tutorial van het huisje door oogst dus danke
Verder ziet hij er aardig uit voor de eerste keer;)
Anoniem: 149328
Onno van Braam legt de basics hier goed uit.

En op torrentsites kan ik ze ook niet echt vinden. Mocht iemand een idee hebben, dan hoor ik die graag. Anders ben ik genoodzaakt een boek te kopen/lenen.
sssshhhAnoniem: 157137 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:13:
En op EBAYkan ik ze ook niet echt vinden.
Bij pakketten van een paar duizend dollar is een goede tutorial dvd van $250 niet veel hoorAnoniem: 157137 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:13:
Nou die dvd tutorials zijn veels te duur. $ 250 dollar![]()
En op torrentsites kan ik ze ook niet echt vinden. Mocht iemand een idee hebben, dan hoor ik die graag. Anders ben ik genoodzaakt een boek te kopen/lenen.
Dan nog, op 3dpalace zjn ze gewoon gratis te vinden. Die zijn voor een beginner zeer goed te doen.johnnyv.nl schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:41:
[...]
Bij pakketten van een paar duizend dollar is een goede tutorial dvd van $250 niet veel hoor
Gewone statische tutorials zijn er genoeg op het internet. Als je een aantal basis tutorials volgt ben je al een heel eind.Anoniem: 157137 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:13:
Nou die dvd tutorials zijn veels te duur. $ 250 dollar![]()
http://hawvie.deviantart.com/
Anoniem: 145272

Is er een groot verschil tussen 3ds max 7 en 8? Wat zijn uberhaupt de verschillen?
Ik heb 3ds max 8 al geinstalleerd en wil een 3ds max bible kopen. Gezien de 3ds max 7 goedkoper is dan de 8 en 1 jaar ouder vroeg ik mij af of er echt een groot verschil is.
Nee je zal denk geen verschil merken. Naja helemaal geen verschil. Alles wat in 3d max 7 zit, zit ook in 8.Anoniem: 157137 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:41:
Ben ik weer.
Is er een groot verschil tussen 3ds max 7 en 8? Wat zijn uberhaupt de verschillen?
Ik heb 3ds max 8 al geinstalleerd en wil een 3ds max bible kopen. Gezien de 3ds max 7 goedkoper is dan de 8 en 1 jaar ouder vroeg ik mij af of er echt een groot verschil is.
thx. De bedoeling is idd dat het er "oud/gebruikt" uitziet.fommes schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:47:
Ik vindt die dingen die doylle maakt er juist erg goed uit zien, het moet er niet te nieuw uitzien denk ik dat het idee isik zie zulke dingen wel in doom3 staan ofzo, van die half afgetakelde apparatuur
Er zijn wel verschillen (anders brengen ze natuurlijk geen nieuwe versie uit), maar als beginner zal je daar volgens mij niet zo heel veel van merken. als je de max 7 bible doorloopt, kan je al een heeeel eind. (Nieuwe dingen in max 8 zijn hair en fur (of zoiets), mogelijkheid om UVW-maps te renderen en te exporteren, etc...)Anoniem: 157137 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:41:
Ben ik weer.
hmm, snap wat je bedoelt. Het is wel de bedoeling dat ze "vuil" zijn. Als het lijkt alsof er roet op ligt ben ik eerder in m'n opzet geslaagd dan gefaald denk ik, doch, overdreven blijft overdrevenBozozo schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:30:
Die texture vind ik weer aan de overdreven kant (lijkt weer alsof er roet op zit). Bovendien is hij te symmetrisch, wat onnatuurlijk overkomt. Niet dat ik het beter zou kunnen hoor
overdreven weet ik niet, maar veels te symetrisch 100% mee eens!Bozozo schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:30:
Die texture vind ik weer aan de overdreven kant (lijkt weer alsof er roet op zit). Bovendien is hij te symmetrisch, wat onnatuurlijk overkomt. Niet dat ik het beter zou kunnen hoor
Wat dacht je van peltmapping? Dat ding heeft me echt godsliedelijk veel tijd bespaard!Anoniem: 145272 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:03:
Er zijn wel verschillen (anders brengen ze natuurlijk geen nieuwe versie uit), maar als beginner zal je daar volgens mij niet zo heel veel van merken. als je de max 7 bible doorloopt, kan je al een heeeel eind. (Nieuwe dingen in max 8 zijn hair en fur (of zoiets), mogelijkheid om UVW-maps te renderen en te exporteren, etc...)
Noemde maar een paar nieuwigheden op die me te binnen schoten. Heb wel nog nooit van pelt-mapping gehoord. Wat doet het precies?apNia schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:14:
[...]
Wat dacht je van peltmapping? Dat ding heeft me echt godsliedelijk veel tijd bespaard!
soort van half geautomatiseerde uvw unwrap

Je geeft een paar "zoomnaden" aan in je mesh. Vervolgens kan je aangeven welk deel je wilt "peltmappen" en wordt hij geunwrapped alsof de uiteinden aan veren hangen. Daardoor kan je onmogelijk snel unwrappen. Ik ben er overigens wel goed mee op m'n bek gegaan met heel nauw-luisterende modellen waar veel rechte lijnen in zitten. Voor mechanische dingen blijft met de hand (as of now) m'n voorkeur, maar voor organische dingen is peltmapping een Gods gift
mezelf quoten FTWNeejoh schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:31:toon volledige bericht
[...]
Kan nog wel eens lastig worden.
Je zet muur op z'n uiteindelijke plaats. Vervolgens zul je een birthscript moeten hebben/maken die per "piece" van je muur een particle er in plaatst en deze vervolgens als geometry weergeeft in de viewport/render (dus je originele pieces kun je hiden).
Je zult vervolgens met een find target best ver moeten komen denk ik. Misschien denk ik te moeilijk, maar dit is de manier waar ik het op zou doen.
[edit]
Forget that last part, ben nu even bezig met voorbeeldje, alleen moet ik even uitvinden hoe je achterwaards kan renderenIn de viewport speelt hij hem wel achterwaards af maar volgens de help kan de renderer dat niet... Result will follow
[edit2]
* Neejoh *
[edit3]
sjalllaaalaaaaa edit3
[afbeelding]
movie
MAX8 file
Dit is wat je bedoelde, right?

Bij deze de video tutorial:

Download (wachtwoord is www.neejoh.nl)
Download Codec (TSCC)
Dit is waarschijnlijk wel een tijdelijke host (denk niet dat m'n school het zo leuk vind als ik zulke files ga hosten), moet alleen ff kijken hoeveel dataverkeer ik mag hebben op neejoh.nl
Is letterlijk m'n 2e tutorial ever, dus schiet me er niet op af ok?
[ Voor 22% gewijzigd door Neejoh op 08-06-2006 00:25 ]
(waar maak je die video tutorials trouwens mee?)
Beetje door gerommeld aan mijn vliegtuigje, wat onderdeeltjes gechamferd en de vorm wat verder aangepast.

@Chester hoe modelleer jij die kleine details in je modellen? Eerst de ruwe vorm meshsmoothen en collapsen en dan de kleinere details erin maken (zonder meshsmooth verder)?
Of modelleer je alle details zeg maar in de lowres versie en gooi je dan meshsmooth eroverheen?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 07-06-2006 23:01 ]
Ik modelleer alles in de lowres versie, dan chamfer ik. En als ik er dan tevreden over ben gooi ik er een meshsmooth over. Mocht ik dan nog ergens bumps/pinches/whatever zien dan fix ik dat.Anoniem: 147262 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:00:
Thanx neejoh (ik heb hem net gedownload), ziet er veelbelovend uit. Ik ga hem morgen eens goed bekijken zal leuke afwisseling zijn op het gewone modelleren.
(waar maak je die video tutorials trouwens mee?)
Beetje door gerommeld aan mijn vliegtuigje, wat onderdeeltjes gechamferd en de vorm wat verder aangepast.
[afbeelding]
@Chester hoe modelleer jij die kleine details in je modellen? Eerst de ruwe vorm meshsmoothen en collapsen en dan de kleinere details erin maken (zonder meshsmooth verder)?
Of modelleer je alle details zeg maar in de lowres versie en gooi je dan meshsmooth eroverheen?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
vetjes! maar ik krieg een codec probleempje geloof ik.. zowel in m'n normale media players als media player classic... any way to resolve this? of iemand die 't wellicht op google video ff wilt uploaden? zou goed zijn voor de startpost!Neejoh schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:16:
[...]
mezelf quoten FTW![]()
My badapNia schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:37:
[...]
vetjes! maar ik krieg een codec probleempje geloof ik.. zowel in m'n normale media players als media player classic... any way to resolve this? of iemand die 't wellicht op google video ff wilt uploaden? zou goed zijn voor de startpost!
Download codec.
[ Voor 7% gewijzigd door Neejoh op 08-06-2006 00:24 ]
Ooooowkeee, anyways.. Je kunt hier een trial downloaden van Techsmith Camtasia.
Het mooie van deze codec is dat hij voor dit soort werk veel kleinere bestanden aanmaakt dan dat een Xvid codec zou doen bijvoorbeeld. Dit komt omdat hij alleen hetgeen "opnieuw" opneemt wat beweegt. Beweeg je de muis dus niet, zal hij amper wat opnemen terwijl Xvid elk frame opnieuw zal encoden.
Wie o wie kan mij helpen??? Alvast bedankt.

Hmzzz probleem opgelost. Use selection brackets stond aan. Vond ik het toch raar dat ik dan die witte lijnen krijg zonder dat ik iets selecteer en maar bij 1 layer, naja opgelost is opgelost.
[ Voor 29% gewijzigd door FreezingPixels op 08-06-2006 13:15 ]
Heel duidelijk allemaal..
zo mag je er nog wel meer maken
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Humankind… be both.

Edit: nou spike_wolf was me voor 2 aanbiedingen in 5 minuten
[ Voor 18% gewijzigd door fommes op 08-06-2006 13:53 ]
Nou, dat weet je wat je te doen staat... zet die headset maar weer op en start 3D studio max maar... op naar de volgende tutfommes schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:53:
Als je nog eens een mirror nodig hebt moet je het maar zeggen hoor ik heb nog 3 domeinen waar ik webspace voor je hebdat is het minste wat ik terug kan doen toch
Edit: nou spike_wolf was me voor 2 aanbiedingen in 5 minuten
Humankind… be both.
Ben in ieder geval blij dat jullie hem leuk vinden, daar doe ik het tenslotte voor.
[ Voor 38% gewijzigd door Neejoh op 08-06-2006 14:22 ]
Voor de 1 werkt het goed, voor de ander niet. En niet iedereen is een computerfreak.apNia schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:49:
Ik snap niet dat mensen zo weglopen met die Bible.. het is een van de meest waardeloze boeken die ik ooit heb aangeschaft.. qua informatie is 't echt een bible, maar qua leerproces is 't kut,... zeker als je computers al een beetje snapt dan is 't proces booooooooring...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 08-06-2006 17:16 ]
Mocht je er niet uitkomen; drop me een mail (zie profiel) want ik heb nog ergens... 20GB opslag en 400GB data-verkeer per maand (inclusief backups en dergelijke) en het is best jammer dat ik eigenlijk die paar Euro per maand voor Jan-met-de-korte-achternaam voor neertel...Neejoh schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:44:
sweetThanks Spike_wolf! Het is wel de bedoeling om er meer te maken, probleem is alleen dataverkeer. Die dingen zijn rond de 100mb voor 25min, en ik heb maar 50mb webspace op www.neejoh.nl...
[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 08-06-2006 17:28 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nee en in dat geval m'n oprecht gemeende succes hoorAnoniem: 157137 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:15:
[...]
Voor de 1 werkt het goed, voor de ander niet. En niet iedereen is een computerfreak.
Maar _ik_ heb dankzij dat boek eigenlijk tijdens 3DSMax 4 het maar opgegeven en het nu 4 delen later pas opgepakt (dankzij stage)
Als ik een simpel boekje had besteld die me simpel uitlegde hoe ik vanuit primitives ingewikkelde meshes kon bouwen etc dan was ik veel blijer geweest..
Anoniem: 161585
damn , als jij zegt alles dan is het ook alles !Chester schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:04:
Embleempjes \o/
Alles is gemodelleerd, dus geen gerotzooi met bumpmaps en textures
[afbeelding]
zelfs je logo is gemoddelt
Een grote prestatie niet... maar hoevaak zie jij zo'n klein logotje achterop een ato gemodeld?? meestal stoppen ze daar gewoon een texture met eventueel een bumpmap op.. zou ik ook doen.. waar zijn die bump maps anders voor?
Maar t ziet er wel strak uit zo...
Keep it up Chester
Humankind… be both.
AllesAnoniem: 161585 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:09:
[...]
damn , als jij zegt alles dan is het ook alles !
zelfs je logo is gemoddelt
Niet echt
Lijkt alleen maar zo. De hoge triangle count die je op een vorige scherm zag komt vooral door de velgen (600k kwamen van de velgenBozozo schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:38:
Wil je het wereldrecord polies-in-1-auto verbreken of lijkt dat maar zo
http://hawvie.deviantart.com/
Heb je tutorial ff bekeken. Mn complimentenNeejoh schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:16:
[...]
mezelf quoten FTW![]()
[afbeelding]
Download (wachtwoord is www.neejoh.nl)
Download Codec (TSCC)
Dit is waarschijnlijk wel een tijdelijke host (denk niet dat m'n school het zo leuk vind als ik zulke files ga hosten), moet alleen ff kijken hoeveel dataverkeer ik mag hebben op neejoh.nl
Is letterlijk m'n 2e tutorial ever, dus schiet me er niet op af ok?Maar C&C is altijd welkom!
Zelf ben ik ook (nog steeds) bezig met PFlow en krijg het steeds meer en meer onder de knie. PFlow is cool
Zal binnenkort s wat van de boot-transformatie (MH

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Maar als je de basics al kent is het best handig om aan de verschillende functies/opties te ruiken en ook voor wat achtergrond informatie enzo. Voor het echte inhoudelijke werk (hoe te modelleren etc.) dan zijn de tutorials op internet 100 keer nuttiger beter duidelijker etc.
En een oepdeet van me vliegtuig:

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Heb eerlijk gezegt ook nog niet echt naar de mogelijkheden gekeken om hem kleiner te krijgen. Ga ik morgen na m'n werk even doen.
@Marc1023: Sweet! Dat begint er goed op te lijken! Nu een iets minder plastic shader/texture en animeren die hap!
wat een fucking suffe reactie ook.. ik vind 't vet gedaan, gaat de goede kant op! in z'n geheel zal 't een vet leerproces zijn denk ik =)
Jij hebt deapNia schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 01:13:
[...]
wat een fucking suffe reactie ook.. ik vind 't vet gedaan, gaat de goede kant op! in z'n geheel zal 't een vet leerproces zijn denk ik =)
robin222 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:36:
@ chester,
Ziet er weer heeeel erg nice uitWel afmaken deze x he
![]()
Weer wat verder aan m'n bootje.
[afbeelding]
[afbeelding]
robin222 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:36:
@ chester,
Ziet er weer heeeel erg nice uitWel afmaken deze x he
Ik ben van plan deze ook echt af te maken
Je boot ziet er ook weer erg nice uit
Naja viel gelukkig nog wel mee met het overnieuw maken. De maten zijn volgens mij standaard maar dan moet je die maten wel wetenNeejoh schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:42:
ouch... maar worden de maten van het dek niet soort van bepaald door de romp van de boot?

Bij dat vorige bootje, die voor de contest, heb k helemaal geen maten gebruikt en maar gewoon wat gedaan, maar bij dit bootje kan dat niet.

Verschil van maar 5 cm
[ Voor 10% gewijzigd door FreezingPixels op 09-06-2006 15:01 ]
Hoe doe je dat btw? Is het een bump op je dek? Neem aan dat je niet de tijd hebt genomen om dit te modelen?
Dan heb je het foutNeejoh schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:33:
Maar 5 te veel
Hoe doe je dat btw? Is het een bump op je dek? Neem aan dat je niet de tijd hebt genomen om dit te modelen?
Iets verder:

Dit is alleen niet zo leuk voor je viewport
[ Voor 19% gewijzigd door FreezingPixels op 09-06-2006 18:30 ]
netjes hoor, allemaal gemoddeld. zou er zelf geen gedult voor hebben...robin222 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:35:
[...]
Dan heb je het foutDit is dus gemodelt. Dit kan je echt niet met een texture doen. Te veel teken werk, modellen gaat denk sneler en mooier.
Iets verder:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is alleen niet zo leuk voor je viewportheeel veel lijntjes.
Gelukkig bestaat er ook nog iets als low-poly

heb m'n best gedaan om net te overdrijven in m'n texture...
Maar wat is een skinn?
Was zeer goed te volgen bedankt voor de moeite
(eigenlijk een vierkante kast met een fan erin)
Hoe ouder hoe beter, als ie maar herkenbaar is
Mixed Reality dev
Weer wat gevorderd met me migje

Heb alleen probleembje met VRay; hij geeft foutmedling dat materialen overbright of invalid zijn (returnen) in de Vray dialog. En ik krijg allemaal rooie pixels op me reflecterende materialen
dit dus:

Heeft iemand dit ook ooit eens gehad en weten jullie misshcien hoe ik dat kan verhelpen?
Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn..............
aangenomen @ game architecture and design
[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 10-06-2006 12:23 ]
zelf maken?Menesis schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:58:
Heeft iemand misschien een texture van zo'n airco die je altijd op (grote) gebouwen ziet?
(eigenlijk een vierkante kast met een fan erin)
Hoe ouder hoe beter, als ie maar herkenbaar is
mss eens een kijkje nemen op www.flickr.com (foto-databank). Daar zal je zeker wel iets vinden...
Gefeliciteerd!
Dat heb ik zekerAnoniem: 147262 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:16:
Thanx voor de relaxde tutorial neejoh, als je nog eens keer zon creatieve bui hebt.......

Werk veel met Vray, maar dit probleem ben ik nog nooit tegen gekomenHeb alleen probleembje met VRay; hij geeft foutmedling dat materialen overbright of invalid zijn (returnen) in de Vray dialog. En ik krijg allemaal rooie pixels op me reflecterende materialen
dit dus:
[afbeelding]
Heeft iemand dit ook ooit eens gehad en weten jullie misshcien hoe ik dat kan verhelpen?![]()
Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn..............
[ Voor 7% gewijzigd door Neejoh op 10-06-2006 13:43 ]
thx
edit:
hieronder, thx, nu wel
[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 10-06-2006 16:22 ]
Gefeliciteerd
kan zeker, het is een internationale opleiding, dus er zullen ook britten, duitsers en weet ik wat voor gespuis nog aanwezig zijnAnoniem: 145272 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:22:
Enig idee trouwens als Belgen zich ook kunnen inschrijven voor die richting? Ikzelf ga nu 3 jaar DAE doen, maar daarna wil ik absoluut nog iets van specialisatie doen om in de game-busines terecht te komen...
[ Voor 85% gewijzigd door Schuey op 10-06-2006 16:29 ]
hoezo?

Voor een auto (waar de rechterzijde gelijk is aan de linkerzijde neem ik aan
backview (plane) | ........ | (plane) front view
als je dus 2 sided instelt, en je kijkt vanaf de frontview, kijk je tegen de achterkant van de plane voor de rear view aan, en kan je dus fijn die motorkap modellen, of de grill of whatever. Oplossing van heel het probleem, als je aan de achterkant wilt werken, van viewport wisselen.
edit:
tis echt weer knap hoe ik het heb kunnen uitleggen, zo onduidelijk mogelijk, hopelijk snapt cls et, dan is het al lang goed
[ Voor 33% gewijzigd door Schuey op 10-06-2006 17:08 ]
Dit topic is gesloten.