[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 11.836 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
Anoniem: 145272 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:01:
[...]

hoezo? 8)7 als je 2-sided aanvinkt zal je plane toch een voor en achterkant hebben (met mogelijk dezelfde afbeelding in spiegelbeeld, tot daar aan toe).
Voor een auto (waar de rechterzijde gelijk is aan de linkerzijde neem ik aan :p) zou dit toch kunnen werken niet?
Jupz maar het is gewoon niet handig. Omdat je dat je auto maar aan 1 kant kan bekijken. Als je gewoon 1 sided heb kan je er omheen draaien zonder dat je plane in de weg zit.

@ Shuey
Gefeliciteerd, heb gelijk een vraagje voor je. In het topic Boolean project heb je een plaatje gepost met een gerenderde wireframe volgens mij. Hoe heb je dit gedaan?

En nog even een update:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/33k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/34k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
thanks :) bootje wordt weer vet overigens, lekker gedetailleerd :)

die wire is vrij simpel :P
copy maken van je object. Nieuw materiaal in je material editor, geheel zwart, wire aanvinken. Met scanline renderer ff de dikte van de wires verhogen naar 10 ofzo (anders zie je ze nauwelijks), en renderen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:29
Nouja ik ga er gewoon mee leven dat mn front geval bij de back viewport is en andersom.. Grootste probleem is het volgende deel van de tutorial downloaden.. Zit al 3 uur op precies hetzelfde plekje in de queue...

You are currently in queue position: 634 / -642

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
je moet daar gewoon niet te zwaar aan tillen ;) Als je straks lekker bezig bent zit je toch elke minuut wel in een andere viewport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Schuey schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:10:
thanks :) bootje wordt weer vet overigens, lekker gedetailleerd :)

die wire is vrij simpel :P
copy maken van je object. Nieuw materiaal in je material editor, geheel zwart, wire aanvinken. Met scanline renderer ff de dikte van de wires verhogen naar 10 ofzo (anders zie je ze nauwelijks), en renderen maar :)
2x thanks terug :P Alleen soms pakt ie die wireframe wel mee en soms weer niet. En dit kan dus alleen maar bij de default scanline render?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
soms pakt ie et ff niet, ik heb bij mental ray nog niet kunnen ontdekken, hoe ik de dike van de lijnen kan instellen. Met Vray en andere renderers heb ik geen ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262

@ Robin222: Ik weet neit precies of je ik je verhaal goed gevolgd heb, maar dat max je wires af en toe niet pakt komt (denk ik) omdat die 2 objecten precies op elkaar liggen waardoor max dus niet weet welke van de twee die moet pakken (renderen). Je kunt dit oplossen door je wire object een push modifier te geven en die heel kleine positieve waarde te geven zodat hij de wires klein beetje boven het andere object uit duwt.

Maar je kunt jezelf ook een plezier doen, neem aan dat je VRay gebruikt maar daarvoor heb je aparte wireframe shader. Die heet VrayEdgesTex; als je die in het diffuse kanaal gooit heb je meteen strakke wire shader in combi met diffuse shader ook (dus dat je er neit doorheen kijkt).

Voor mental ray kun je volgens mij leuk blend materiaal maken met wire en gewone materiaal maar dat weet ik neit meer precies heo dat ging.

Verder ben ik benieuwd naar de wire van je bootje :9~

@ Neejoh welke versie van VRay gebruik jij? ik heb versie 1.462

ennuuuhh waar blijft die link? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 10-06-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Niemand heeft toevallig die Audi A3 tutorial ergens als mirror staan of gewoon op z'n pc? Ik zit nu al 7 uur achter elkaar op hetzelfde plekje in de queue... "You are currently in queue position: 634 / -835"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Anoniem: 145272 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:21:
[...]

netjes hoor, allemaal gemoddeld. zou er zelf geen gedult voor hebben...

Gelukkig bestaat er ook nog iets als low-poly :D

[afbeelding]
heb m'n best gedaan om net te overdrijven in m'n texture... :9
Vet hoor, mooie textures! Misschien zijn de bruine vlekken wat overdone. Wat dirt zou mooier geweest zijn. :)

* HawVer is bezig met een huisje voor een game.

Afbeeldingslocatie: http://www.adminter.nl/tmp/3d/cornerhouse/001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.adminter.nl/tmp/3d/cornerhouse/002.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door HawVer op 10-06-2006 21:15 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09

BM

Moderator Spielerij
cls schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:57:
Niemand heeft toevallig die Audi A3 tutorial ergens als mirror staan of gewoon op z'n pc? Ik zit nu al 7 uur achter elkaar op hetzelfde plekje in de queue... "You are currently in queue position: 634 / -835"
kijkt u eens:

ftp://a3:a3@89.98.3.32

:)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
HawVer schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:14:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Zo das lang geleden dat je hier wat post :)
Waar zijn die rooie strepen voor? of is die geunwrapped en moet nog geshopped worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 15:34
Dat zijn de edges uit de unwrap :) Die is hij dus al aan het inschilderen in photoshop.
Ziet er leuk uit HawVer! Wat is je budget in je texture?

Bij deze mijn videotutorials. De laatste is wel de grootste maar hierin doe ik eigelijk 2x hetzelfde, maar goed. Vandaag of morgen maak ik even wat screenshotjes uit de tutorials zodat ik ze wat leuker aan kan bieden, maar voor nu kun je gewoon op de links rammen :P
Tutorials

[ Voor 60% gewijzigd door Neejoh op 10-06-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
[R] Connecting to 89.98.3.32 -> IP=89.98.3.32 PORT=21
[R] Connected to 89.98.3.32
[R] 220 Serv-U FTP Server v6.1 for WinSock ready...
[R] USER a3
[R] 421 Too many users - please try again later.
[R] Connection failed
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mja, 2 gelijktijdige gebruikers, en momenteel worden er 2 streams gebruikt door 1 user. Helaas, even wachten :)

Pc gaat vanacht wel uit, maar dat zal niet heel vroeg zijn, dus download vrolijk verder :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 147262 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:46:
@ Robin222: Ik weet neit precies of je ik je verhaal goed gevolgd heb, maar dat max je wires af en toe niet pakt komt (denk ik) omdat die 2 objecten precies op elkaar liggen waardoor max dus niet weet welke van de twee die moet pakken (renderen). Je kunt dit oplossen door je wire object een push modifier te geven en die heel kleine positieve waarde te geven zodat hij de wires klein beetje boven het andere object uit duwt.

Maar je kunt jezelf ook een plezier doen, neem aan dat je VRay gebruikt maar daarvoor heb je aparte wireframe shader. Die heet VrayEdgesTex; als je die in het diffuse kanaal gooit heb je meteen strakke wire shader in combi met diffuse shader ook (dus dat je er neit doorheen kijkt).

Voor mental ray kun je volgens mij leuk blend materiaal maken met wire en gewone materiaal maar dat weet ik neit meer precies heo dat ging.

Verder ben ik benieuwd naar de wire van je bootje :9~

Ik gebruik brazil trouwens nu. Dat met die push modifier heb ik ook een paar x geprobeerd maar dat werkt dus niet echt lkkr als je een bootje wilt laten zien met iets van 2000 objecten :P Ik vind de oplossing van Shuey het makkelijkst. Gaat alleen ff om het wireframe effect daar was k lang naar opzoek.

Een wire van m'n bootje krijg je helaas niet te zien ;( Ik kan dit niet doen omdat je dan goed de vorm van de romp kan zien, voor modelers is dat leuk maar voor andere mensjes die bootjes bouwen dus ook. En dit is geen bootje van 2 tientjes dus daar ben ik erg voorzichtig mee. Ik kan wel een wire geven van het dek, dan denk je maar zelf de romp er bij :+ Die dingen lijken toch allemaal op elkaar.

@Neejoh
Vind je het goed als ik je tuts in de TS zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Sure, geen probleem :)

Ik ga de files nog wel kleiner maken (thanks for the tip Nova, stom dat en standaard 320kbs ingesteld staat? Geluid is ook nog eens veel te zacht) en misschien zelfs wel overnieuw (zitten paar domme stukken in :D), maar bij updates geef ik het in ieder geval wel aan.

@Marc1023:
Ik gebruik 1.5 maar daar zou geen verschil tussen mogen/kunnen zitten. Is het veel werk je material opnieuw te maken? De unwrap zal het probleem niet zijn dus alleen je shader instellingen een keer goed nalopen of opnieuw maken zou kunnen helpen? 8)7 Problemen als dit zuigen

[ Voor 126% gewijzigd door Neejoh op 11-06-2006 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 13:50

Dexter

d((o_o))b

Anoniem: 147262 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:46:

Snel overstappen naar nieuwere versie dan, want de latere versies zijn sneller en hebben leuke features aan boord :)

@Neejoh: Die (illegale) 1.5 versie schijnt overigens getricked te zijn (weet het ook niet helemaal zeker). Maar op het forum van CHAOSGROUP geloven ze niet echt dat dat een echte versie is (hoewel de filedatums wel zouden kunnen kloppen). Ik heb zelf nu 1.49.03. Fijne versie en net weer wat sneller dan de vorige.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
HawVer schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:14:
[...]

Vet hoor, mooie textures! Misschien zijn de bruine vlekken wat overdone. Wat dirt zou mooier geweest zijn. :)

[afbeelding]
[afbeelding]
ziet er al leuk uit, maar als ik ff naar de edges kijk, ga je met je dakgoot geen problemen krijgen? Volgens mij is daar het unwrappen niet helemaal zuiver gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Update:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/35k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
robin222 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:34:
[...]

Ik gebruik brazil trouwens nu. Dat met die push modifier heb ik ook een paar x geprobeerd maar dat werkt dus niet echt lkkr als je een bootje wilt laten zien met iets van 2000 objecten :P Ik vind de oplossing van Shuey het makkelijkst. Gaat alleen ff om het wireframe effect daar was k lang naar opzoek.

Een wire van m'n bootje krijg je helaas niet te zien ;( Ik kan dit niet doen omdat je dan goed de vorm van de romp kan zien, voor modelers is dat leuk maar voor andere mensjes die bootjes bouwen dus ook. En dit is geen bootje van 2 tientjes dus daar ben ik erg voorzichtig mee. Ik kan wel een wire geven van het dek, dan denk je maar zelf de romp er bij :+ Die dingen lijken toch allemaal op elkaar.

@Neejoh
Vind je het goed als ik je tuts in de TS zet?
bedoel je nou dat je er geld voor krijgt? :9

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb getracht me vliegtuig tegen een achtergrond in te klussen maar denk dat ik daar nog wat meer mee moet gaan oefenen , moet nog steeds ermee oefenen maar is al wel wat beter gelukt denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/Comp1-2.jpg

@ neejoh relaxde tutorials man, je bent een held _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 12-06-2006 01:08 . Reden: nieuw plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
Neejoh schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:58:
Bij deze mijn videotutorials. De laatste is wel de grootste maar hierin doe ik eigelijk 2x hetzelfde, maar goed. Vandaag of morgen maak ik even wat screenshotjes uit de tutorials zodat ik ze wat leuker aan kan bieden, maar voor nu kun je gewoon op de links rammen :P
Tutorials
Hardstikke leuke tutorials. Wist zelf al redelijk wat over particles maar heb er nooit echt serieus wat mee gedaan.

Ga je d'r nog meer maken? Zou cool zijn als je in je volgende video uit kon leggen hoe je vlinders/vleermuizen of andere beesten kunt animeren via particles.

/mierenneukmodus: Divergence spreek je volgens mij uit als Die-Verge-Ence, net als Emergence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Menesis schreef op zondag 11 juni 2006 @ 16:13:
[...]

bedoel je nou dat je er geld voor krijgt? :9
Uhh jaw zoiets, ik had het eigelijk eerder over het bootje in t echt. Deze word dus echt gebouwd (zijn ze al aan begonnen) en ik ben daar nu ff plaatjes voor aan het maken hoe die er uit komt te zien.

@Marc1023

Perspectief is volgens mij wel ok, je moet alleen de kleur van je belichting aanpassen denk ik. En de schaduw mist volgens mij nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Zo, vanaf donderdag ben ik bijna non stop bezig geweest met het maken van een filmpje.
Het lichaam is van de joan arc tutorial en het hoofd had ik al een tijdje geleden gemaakt.
Verder is de animatie van het mannetje gedaan met een biped die freeform is geanimeerd (dus geen prefab animaties :P)

downloaden hier (xvid, 1,8Mb)

Ik ga denk ik nog wel wat sleutelen aan de animtie als ik tijd heb. Alles gaat net iets te snel en soms klopt de timing niet helemaal, maar ik vind het toch wel aardig gelukt voor een eerste animatie :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx robin, had inderdaad me lamp die de zon moet simuleren geen schaduw laten werpen, dat helpt al wel beetje. Nieuwe plaatje staat in mijn voorgaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Yanik schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:27:

Hardstikke leuke tutorials. Wist zelf al redelijk wat over particles maar heb er nooit echt serieus wat mee gedaan.

Ga je d'r nog meer maken? Zou cool zijn als je in je volgende video uit kon leggen hoe je vlinders/vleermuizen of andere beesten kunt animeren via particles.

/mierenneukmodus: Divergence spreek je volgens mij uit als Die-Verge-Ence, net als Emergence.
Goed idee :) Ga ik die tutorial binnenkort opnemen!
Noted :X Sorry 'bout that 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Menesis schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:58:
Zo, vanaf donderdag ben ik bijna non stop bezig geweest met het maken van een filmpje.
Het lichaam is van de joan arc tutorial en het hoofd had ik al een tijdje geleden gemaakt.
Verder is de animatie van het mannetje gedaan met een biped die freeform is geanimeerd (dus geen prefab animaties :P)

Ik ga denk ik nog wel wat sleutelen aan de animtie als ik tijd heb. Alles gaat net iets te snel en soms klopt de timing niet helemaal, maar ik vind het toch wel aardig gelukt voor een eerste animatie :)
Wow ziet er kewl uit :)
Eerder in dit topic had ie vermelt dat ie snachts z'n pc uitzette en dat ie t daarom niet doet. Dus even paar uurtjes gedult. Niet iedereen is zo vroeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
robin222 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 08:57:
Eerder in dit topic had ie vermelt dat ie snachts z'n pc uitzette en dat ie t daarom niet doet. Dus even paar uurtjes gedult. Niet iedereen is zo vroeg :+
Mja, ben al wel wakker, maar het is maandag, en dan word ik ook weer op tijd verwacht op mijn werk.
Ofwel, mijn pc staat nog uit. Vanavond rond 18.00 zal ie wel weer aanstaan :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Neejoh schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:58:
Dat zijn de edges uit de unwrap :) Die is hij dus al aan het inschilderen in photoshop.
Ziet er leuk uit HawVer! Wat is je budget in je texture?
Nog geen. Op het moment maakt ik mijn textures op vrij hoge resolutie. Ik ga later de textures nog wat resizen. :)
Schuey schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:20:
[...]
ziet er al leuk uit, maar als ik ff naar de edges kijk, ga je met je dakgoot geen problemen krijgen? Volgens mij is daar het unwrappen niet helemaal zuiver gegaan :P
Dat ziet er inderdaad vaag uit. Het model en de unwrapping komt van iemand anders. Zover ik zie, gaat het allemaal goed met de textures.

http://img509.imageshack.us/my.php?image=unwrapping7nq.jpg
Op het moment van renderen was de unwrapping voor 98% klaar, dus let niet op de slecht wrapping rechtsachterin. ;)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
Ik heb ook die Audi tutorial gedownload (hiervoor bedankt BM!) en ff vluchtig wat bekeken.
Wat mij opvalt is als ie aan het modelen is hij zoveel mogelijk de driehoeken die ontstaan met target weld opschoont zodat er vierhoeken onstaan heeft dat een functie? Doet ie dit voor het renderen of voor het mappen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45
Dat doet hij voor het gebruik van de autosmoothfuncite, die werkt het beste met vierhoeken.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NOVA_TheCrew schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:18:
Dat doet hij voor het gebruik van de autosmoothfuncite, die werkt het beste met vierhoeken.
Dat niet alleen, smooth word meestal ook lelijk met een driehoek. Dat kan die niet goed smoothen.
En ik vind zelf vierkanten overzichtelijker dan allemaal driehoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
zo, hier weer wat van mij :P

k zat van de week achter de pc, en een vriend stuurde een render van een mech. k denk, ik ga ook een mech make :P . nu hebben we dr een soort wedstrijdje van gemaakt. dit is die van mij:

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/mechwip23_.jpg

k zit nu al op de 154966 faces... :X

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind hem er mooi hij staat alleen een beetje gaar;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ontwerp is erg vet! Materials kan nog wel wat werk gebruiken maar neem aan dat dit niet final is?

And let me say it again, ANIMEREN DIE HAP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:22

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Neejoh schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:55:
Ontwerp is erg vet! Materials kan nog wel wat werk gebruiken maar neem aan dat dit niet final is?

And let me say it again, ANIMEREN DIE HAP!
:D Dat animeren... trek daar maar een paar avondjes maandjes voor uit :D :o

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
is nog niet helemaal final nee. dr moeten nog slangetjes en alles naar die zuigers toe ;)
hij is al geanimeerd :P , zo kan ik makkelijk z'n poten draaien en alles. ben nu bezig met wat afweergeschut.

hij staat idd nog een btj raar, maar dat is dus zo aan te passe...
Spike_wolf schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:02:
[...]

:D Dat animeren... trek daar maar een paar avondjes maandjes voor uit :D :o
dat viel eigenlijk best mee. als je het meteen vanaf het begin doet ;) . t is gewoon alles aan elkaar connecten en voor die zuigers LookAt constraints (tnx Oogst) gebruiken..

edit:
en weer een stukje verder. ik heb die slangen met behulp van deze tutorial gemaakt. Ze bewegen ook mooi mee met de poten :D

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/mechwip26_.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door DP Kunst op 12-06-2006 23:52 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145272

DaNiEl KuNsT schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:25:
zo, hier weer wat van mij :P

k zat van de week achter de pc, en een vriend stuurde een render van een mech. k denk, ik ga ook een mech make :P . nu hebben we dr een soort wedstrijdje van gemaakt. dit is die van mij:

[afbeelding]

k zit nu al op de 154966 faces... :X
Heel netjes hoor. Kan je die van je vriend ook eens posten?

two thumbs up!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
@ DaNiEl KuNsT

Ziet er goed uit!
Ga je de mech nog ouderdoms kenmerken geven zoals olie wat uit de lagers lekt ofzo? Hij is nu zo "brand new".

Heeft niemand problemen met de bitmaps van de audi tutorial? Bij mij zijn ze veel te blokkerig kan echt geen details in de viewports zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
dreamwalker schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:55:
@ DaNiEl KuNsT

Ziet er goed uit!
Ga je de mech nog ouderdoms kenmerken geven zoals olie wat uit de lagers lekt ofzo? Hij is nu zo "brand new".

Heeft niemand problemen met de bitmaps van de audi tutorial? Bij mij zijn ze veel te blokkerig kan echt geen details in de viewports zien.
jemoet even dit is stellen

customize - preference settings - viewports - display drivers

daar kies je

choose driver - openGL

configure driver - 512 - eventueel match bitmap aanvinken

en max even opnieuw opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45
Waarom is iedereen zo "bang" om de stap te zetten naar animeren, het kost echt niet veel tijd om iets te animeren. Alleen het tweaken van een animatie kost erg veel tijd.

Veel animaties kan je ook hergebruiken (zo is het animeren in the gamewereld ook groot geworden), door simpelweg dezelfde bones te gebruiken op een ander (soortgelijk) model.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Dutchzilla schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:13:
[...]

jemoet even dit is stellen

customize - preference settings - viewports - display drivers

daar kies je

choose driver - openGL

configure driver - 512 - eventueel match bitmap aanvinken

en max even opnieuw opstarten
Thnx man!
Bijna alles stond hoe jij zei zoals het moest alleen de match bitmap was niet aangevinkt en dat deed het m. Nou heb ik echt geen smoezen meer om niet te beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
dreamwalker schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:46:
[...]

Thnx man!
Bijna alles stond hoe jij zei zoals het moest alleen de match bitmap was niet aangevinkt en dat deed het m. Nou heb ik echt geen smoezen meer om niet te beginnen ;)
Je kan hem beter op direct3d zetten. Is sneller als openGL. Voor de rest zijn de instellingen het zelfde.

@Daniel Kunst,
Ziet er toppie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
robin222 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:27:
[...]

Je kan hem beter op direct3d zetten. Is sneller als openGL. Voor de rest zijn de instellingen het zelfde.

@Daniel Kunst,
Ziet er toppie uit.
Niet voor iedereen is direct 3d sneller.
Bij mij werkt opengl beter.
Maar das verschillend dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Dutchzilla schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:50:
[...]

Niet voor iedereen is direct 3d sneller.
Bij mij werkt opengl beter.
Maar das verschillend dus. :)
hmzz ok. Wat voor videokaart heb jij er in zitten dan?

[ Voor 9% gewijzigd door FreezingPixels op 13-06-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Anoniem: 145272 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 08:45:
[...]

Heel netjes hoor. Kan je die van je vriend ook eens posten?

two thumbs up!!
Hier is die andere dan ;)

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/mechhenk01_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/mechhenk02_.jpg

@dreamwalker:
k denk dat ie wel zo nieuw blijft ;)

@NOVA_TheCrew
k ben dr nie bang voor, t is best makkelijk

@robin222
tnx. jou boot wordt ook weer tof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-04 22:30
Damn leet skills! :9~, je zou zo bij een developper kunnen werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Menesis schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:58:

Wow echt mooi _/-\o_ Alleen wel jammer dat die gebouwen zo grijs zijn, ziet er een beetje saai uit terwijl je poppetje juist weer ''fel'' gekleurd is.

Maar hoe heb je dat gedaan met die animaties? die arm/been bewegingen zelf gemaakt door in ieder frame de bones een beetje ver verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Even een simpel vraagje.

De A3-videotutorial mag hier voor iedereen wel bekend zijn. Zijn er nog meer van dit soort (uitgebreide) videotutorials die aan te raden zijn?
Probeer nu wel eens wat zelf, maar vind het ook altijd wel leuk om gewoon een goed voorbeeld te hebben.

Bvd :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36
BM schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:57:
Even een simpel vraagje.

De A3-videotutorial mag hier voor iedereen wel bekend zijn. Zijn er nog meer van dit soort (uitgebreide) videotutorials die aan te raden zijn?
Probeer nu wel eens wat zelf, maar vind het ook altijd wel leuk om gewoon een goed voorbeeld te hebben.

Bvd :)
gnomon en totaltraining tutorials zijn leuk om te doen. Tenminste niet van dat gortdroge commentaar als die van lynda.com

-edit- Ik heb een tijdje terug uit een van de vorige draadjes een powerpoint presentatie weggehaald waarin mental ray uitgebreid werd uitgelegd. Ik kan hem nu alleen nergens meer terug vinden. Heeft iemand die toevallig nog?

[ Voor 19% gewijzigd door Freelance op 13-06-2006 20:54 ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:27:
[...]

Wow echt mooi _/-\o_ Alleen wel jammer dat die gebouwen zo grijs zijn, ziet er een beetje saai uit terwijl je poppetje juist weer ''fel'' gekleurd is.

Maar hoe heb je dat gedaan met die animaties? die arm/been bewegingen zelf gemaakt door in ieder frame de bones een beetje ver verplaatsen?
Naja het is voor de VJ van een feestje en het thema is zwart wit, eigenlijk zoals sin city, vandaar :)

Over de animatie: ik had een animated gif (omgezet naar avi, anders snapt 3d max het niet) op een plane gezet en toen gewoon de biped in dezelfde positie gezet als dat rennende poppetje. Helaas was het een nogal schokkerige gif en hij werd ook nog eens raar geinterpoleerd. Daarom is de animatie ook soms wat schokerig geworden al heb ik het zo goed mogelijk proberen te verwijderen.
De rest (trappetje op, hurken, salto) heb ik allemaal zonder voorbeeld gedaan.

Er komen trouwens nog 2 filmpjes aan. Alleen deze zonder animatie van het poppetje.
post ik zo wel even

@ freelance: heb hem gemaild :)
en meteen een vraagje: die gnomon is toch alleen een super dure school :? Of hebben ze ook gratis spul? Of moet je die tutorials van een vrachtwagen zien vallen? :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 13-06-2006 21:07 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36
Menesis schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:04:
[...]
@ freelance: heb hem gemaild :) bedankt!
en meteen een vraagje: die gnomon is toch alleen een super dure school :? Of hebben ze ook gratis spul? Of moet je die tutorials van een vrachtwagen zien vallen? :Y)
Bij mij op de opleiding hebben ze aantal gnomon dvd's op het netwerk staan, maar of dat legaal is weet ik niet eigenlijk.. Er zijn een aantal "freebie" tutorials op de website en onlineschool lidmaatschap is $49/m.

Verder bied de digitale snelweg met veel vrachtwagens altijd een uitkomst

-edit- digitaltutors biedt ook leuke tutorials aan, sommige zelfs gratis.

[ Voor 8% gewijzigd door Freelance op 13-06-2006 21:41 ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
zo, weer een stukje verder, wat een gekl**t he. Die hoses (slangen) willen niet helemaal goed meewerken.

Je kunt een hose vastmaken aan een begin en eindpunt. Hiervoor heb k 2 kleine boxes genomen. Deze zitten weer ge-attached aan de zuiger en een vast deel. Maar als je nu beweegt, houden die boxen hun oorspronkelijke rotatie. De slangen (die afhankelijk zijn van die rotatie) komen dus soms ineens haaks op een aansluiting te staan (zie rechter midden poot). Iemand een idee wat ik heir aan kan doen ?

Hier iig weer een wipje:
Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/mechwip33_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 17:56

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Iemand dit gezien op CGTalk? Vette short animaties waarvan 2 in 3D.. echt superleuk om te zien =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
apNia schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:28:
Iemand dit gezien op CGTalk? Vette short animaties waarvan 2 in 3D.. echt superleuk om te zien =)
whahahaha burning safari is echt hilarisch! :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Menesis schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:26:
[...]

whahahaha burning safari is echt hilarisch! :D
IDD :D :D :D
Aan het einde als die aap tegen die sten aan knalt.. dat hele schip omlaag _O_
En die robotjes zijn echt heel stoer :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145272

apNia schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:28:
_/-\o_ zalig gewoon _/-\o_

Ben zelf net aan iets nieuws begonnen

Afbeeldingslocatie: http://www.doylledesign.com/Screens/MP_diesel/Loading_dock.jpg

wordt een Low poly laaddok. Staan normaal muren rond, maar de render is dan niet zo mooi, daarom heb ik ze maar weggelaten...

[edit]
Weet iemand hoe ik een texture met een afmeting van 1024*512 kan gebruiken in max. (ik wil een rechthoekige UV-template met andere woorden.) Bij je uv-template kan je bij Options wel de hoogte en de breedte instellen, maar dan vervormt hij alles... :?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 145272 op 14-06-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

zalige fimpjes :D
De grappigste vond ik dat met die 2 kippen, dat is evenwaardig met pixar!

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 145272 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:44:
[...]

_/-\o_ zalig gewoon _/-\o_

Ben zelf net aan iets nieuws begonnen

[afbeelding]

wordt een Low poly laaddok. Staan normaal muren rond, maar de render is dan niet zo mooi, daarom heb ik ze maar weggelaten...

[edit]
Weet iemand hoe ik een texture met een afmeting van 1024*512 kan gebruiken in max. (ik wil een rechthoekige UV-template met andere woorden.) Bij je uv-template kan je bij Options wel de hoogte en de breedte instellen, maar dan vervormt hij alles... :?
Bij UVWmap heb je wel de optie bitmap fit... misschien kun je daar wat mee?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Erg veel tijd gaat er inzitten :+
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/45k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/46k.jpg
Dat wat op een meshfout lijkt op t roer s een foutje van brazil. Zie je later denk niets meer van.

[ Voor 17% gewijzigd door FreezingPixels op 14-06-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robin222 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:54:
Erg veel tijd gaat er inzitten :+
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat wat op een meshfout lijkt op t roer s een foutje van brazil. Zie je later denk niets meer van.
Robin , je gaat jezelf echt overtreffen deze keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Relaxde boot hoor wat moet die gaan kosten? Dan bel ik even met de werf. :+

Ik wacht trouwens nog steeds op een wire van het dek :9

Een nieuwe compositie probeersel; ik moet het model keer gaan afmaken.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/mig_comp2-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
wordt steeds mooier :)
wat ik overigens wel moet opmerken is het volgende. Het lijkt erop alsof allebei de straaljagers een flauwe bocht maken, ze vliegen iig niet 100% rechtuit. Laat dat dan ook zien door de roeren zo te zetten dat dat vliegtuig echt een beetje een bocht maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Aaah yeah, I like it :)
Misschien dat de edges in je model nog niet scherp genoeg zijn. Met name de edges van de flaps (en aan de voorkant) op de vleugels zien er te rond uit.
Hoe heb je trouwens de fout uit je material gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 147262 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:20:
Relaxde boot hoor wat moet die gaan kosten? Dan bel ik even met de werf. :+

Ik wacht trouwens nog steeds op een wire van het dek :9

Een nieuwe compositie probeersel; ik moet het model keer gaan afmaken.

[afbeelding]
Het lijkt nog steeds of er schaduw ontbreekt of ligt dat gewoon aan mij.

Hierzo een wire.
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/wire1k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/wire2k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx voor de wire kan ik es bestuderen hoe je netjes kan chamferen :*)
Betreffende de shaduwen, heb ze wel aanstaan je je ziet ze wel klein beetje op de vliegtuigen zelf (op wolkendek valt bij deze zonnestand geen schaduw natuurlijk) misschien meot ik de shadow multiplier eens omhoog gooien.

@neejoh; dat wil je niet weten ;( ik ben er al achter dat ik die foutmelding alleen krijg als ik zeg maar hoop polygonen (meshsmooth) enzo in me scene heb, dus ik render eerst hele plaatje met die ranzige pixels en dan hide ik wat onderdelen (vliegtuig op achtergrond en de wapens etc.) en dan render ik de verrotte gebieden met region opnieuw. Niet echt lekker voor je workflow :r maar ja..............

Thanx schuey, goed plan van die flaps; moet zoiezo ff terug naar me model ook om nog wat dingen bij te moddelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 14-06-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
mooi, en als je toch bezig bent, de hoeken van de vleugels, moeten scherper zijn denk, die zijn nu wat te rond denk :) Overall denk ik, in tegenstelling tot Neejoh, dat de meeste edges goed zijn zo, je moet zo ook niet te scherp maken, anders hou je niks van de aerodynamische druppel vorm over.

de naden waar de vleugel ophoud en de flap begint moeten dan wel weer scherp zijn natuurlijk, zal ff laten zien wat ik bedoel :P

enigzins overdeven om het wat duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://img451.imageshack.us/img451/6360/vleugel6zx.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door Schuey op 14-06-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Update:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/49k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/50k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/51k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/52k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/53k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/54k.jpg
Beetje veel plaatjes mss :o Die het allemaal niet doen :(

[ Voor 17% gewijzigd door FreezingPixels op 15-06-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Erg vet. Niks om op aan te merken _/-\o_
Details :9

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Chester schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:32:
[...]

Erg vet. Niks om op aan te merken _/-\o_
Details :9
Thnx :) Details zijn erg belangrijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je m nou nog ff "candy red" maakt dan lik ik zo me beeldscherm (schoon) :9

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Inderdaad prachtig :9

Alleen zie ik hier een smoothingvaudtje?
Afbeeldingslocatie: http://img157.imagevenue.com/loc82/th_91089_52_edit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Scipionyx schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:43:
[...]

Whaha :+
Neejoh schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:05:
Inderdaad prachtig :9

Alleen zie ik hier een smoothvaudtje?
[afbeelding]
Jupz was mij ook al opgevallen. Zal het even aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

huh.... opgevallen?
eagle eye! zou ik zo zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Scipionyx schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:43:
[...]

Hier mag je likken :P
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/valquest/55k.jpg
Anoniem: 161585 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:16:
huh.... opgevallen?
eagle eye! zou ik zo zeggen
Huhw to u 2???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robin222 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:03:
[...]

Hier mag je likken :P
[afbeelding]

[...]

Huhw to u 2???
Main Entry: eagle eye
Function: noun
1 : the ability to see or observe with exceptional keenness
2 : one that sees or observes keenly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
En dat zonder loep :+

Geef Scipionyx nu gelijk ook ff een doekje, kan die z'n scherm gelijk ff afdrogen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Even een vraagje aan de 3dsmax kenners hier.

Soms als ik een polygoon aanmaak, worden dat deze niet echt op de juiste manier aangemaakt word (althans, dat denk ik), maar met een knik erin, tussen de 2 faces. Opzich allemaal niet zo erg, maar tis niet echt wat ik in gedachte had, en in de uiteindelijke renders zijn ze soms best wel goed terug te zien.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Plaatje ter verduideling:

Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/raar.jpg

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BM schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:21:
Even een vraagje aan de 3dsmax kenners hier.

Soms als ik een polygoon aanmaak, worden dat deze niet echt op de juiste manier aangemaakt word (althans, dat denk ik), maar met een knik erin, tussen de 2 faces. Opzich allemaal niet zo erg, maar tis niet echt wat ik in gedachte had, en in de uiteindelijke renders zijn ze soms best wel goed terug te zien.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Plaatje ter verduideling:

[afbeelding]
Ik snap dr geen bal polygon van wat je bedoelt. Dus ik kan je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Uhh ik snap er eigelijk ook niet zo veel van, kan je een iets groter shot doen. Volgens mij moet je die ene vertex aan de andere welden zodat die knik er uit gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/raar.jpg

eerst 1 welden
dan 2 delete

[ Voor 21% gewijzigd door FreezingPixels op 15-06-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Ik snap het denk ik wel. Je legt een vierkantje in een knik, dus halverwege de polygon krijg je een streep (ene helft is donkerder dan de andere) vanwege de licht ed.
Als het iets anders is, weet ik het niet :P

@ hierboven: ben ik nou gek of is je "2" helemaal geen lijntje maar een kleurverschil in een face?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 15-06-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 115073 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:12:
Ik snap het denk ik wel. Je legt een vierkantje in een knik, dus halverwege de polygon krijg je een streep (ene helft is donkerder dan de andere) vanwege de licht ed.
Als het iets anders is, weet ik het niet :P

@ hierboven: ben ik nou gek of is je "2" helemaal geen lijntje maar een kleurverschil in een face?
Is indd kleur verschil, maar als je gaat welden dan word dat wel een lijn en zal je die dus moeten deleten.
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/raar2.jpg
Dan krijg je nog een triangle.
dus 3 cut en 4 delete
Edit:
hmzz moeilijk gedoe :/
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/raar3.jpg
ff die ene welden en de andere deleten.

[ Voor 22% gewijzigd door FreezingPixels op 15-06-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Zodra ik die lijn verlies dan valt er dus een gat in mijn polygoon, en houd in een triangle over?
Tevens helpt het welden van die vertexen ook niet echt?

Even een groter plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/raar_small.jpg

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Delete anders eens die polygon waar de hoek inzit en gebruik dan de bridge functie of sleep ff een edge met shift er uit en weld hem aan de andere, ik hoop dat je me een beetje kan begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
zowieso een rommelige mesh eigelijk mgoed :P
ik denk dat de makkelijkste en netste optie het volgende is, op deze manier hou je de grootte van de polygoontjes ook nog enigzins consequent.
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/4595/untitled17ow.th.jpg
op deze manier raak je ineens die 5 zijdige poly kwijt, en de lijnen lopen vloeiender :)

eventjes voor de duidelijkheid, de bovenste lijn, die maak je dus door vanaf het middelste vertex aan de rechterkant van je probleem polygoon te cutten.

[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 16-06-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Bedankt voor de reacties, zal vanavond als ik thuis ben eens het een en ander proberen.

@Schuey >> Dat de mesh een rommetje is klopt, maar ik ben dan ook nog niet zo heel lang met 3dsmax bezig, en ben met dit projectje gewoon wat aan het aanrommelen gegaan. Tot op heden gaat het wel ok, maar het kan zeker veel beter/netter.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
BM schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:09:
Bedankt voor de reacties, zal vanavond als ik thuis ben eens het een en ander proberen.

@Schuey >> Dat de mesh een rommetje is klopt, maar ik ben dan ook nog niet zo heel lang met 3dsmax bezig, en ben met dit projectje gewoon wat aan het aanrommelen gegaan. Tot op heden gaat het wel ok, maar het kan zeker veel beter/netter.
Je unsmoothed versie heeft veel te veel edges, dat is opzich niet zo erg maar je krijgt daardoor heel snel hobbels in je smoothed versie die uiteindelijk je reflections gaat verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
robin222 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:13:
[...]

Je unsmoothed versie heeft veel te veel edges, dat is opzich niet zo erg maar je krijgt daardoor heel snel hobbels in je smoothed versie die uiteindelijk je reflections gaat verpest.
Ok, makes sense to me.
Alleen zit ik dan met een vraag, bij sommige stukken zijn voor mijn gevoel gewoon erg veel edges nodig (definieren van koplamp enzo), en om deze netjes te smoothen moeten volgens mij de edges aan alle kanten geconnect zijn (lijnen zomaar in het midden van je model laten stoppen is niet slim volgens mij?)

Zoals ik nu werk krijg ik dan nogal snel een wirwar van lijnen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
BM schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:49:
[...]

Ok, makes sense to me.
Alleen zit ik dan met een vraag, bij sommige stukken zijn voor mijn gevoel gewoon erg veel edges nodig (definieren van koplamp enzo), en om deze netjes te smoothen moeten volgens mij de edges aan alle kanten geconnect zijn (lijnen zomaar in het midden van je model laten stoppen is niet slim volgens mij?)

Heb je de audi a3 tutorial al bekeken? Die anders even downloaden en gewoon bekijken hoe die gast dat doet. Iets met blond zijn en beter t topic doorlezen....

[ Voor 5% gewijzigd door FreezingPixels op 16-06-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Over die a3... BM, heb je hem nog online staa? k krijg nu een timeout bij je FTP...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

robin222 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:55:
[...]

Heb je de audi a3 tutorial al bekeken? Die anders even downloaden en gewoon bekijken hoe die gast dat doet. Iets met blond zijn en beter t topic doorlezen....
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
BM schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:49:
[...]

Ok, makes sense to me.

je hebt nooit veel lijnen nodig om een vorm te maken he, om bijvoorbeeld een cirkel te maken, heb je aan de 6 zijdige vorm al genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156386

Ik ben een nogal n00b :+ op het gebied van 3dsmax maar ik heb een vraagje, ik ben een blueprint set-up aan het maken met planes maar nu wil ik dus een plaatje toevoegen op de planes wat mij ook nog wel lukt alleen nu komt het, ik wil die plaatjes in mijn viewports (Top, Left, Front) kunnen zien. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 156386 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:46:
Ik ben een nogal n00b :+ op het gebied van 3dsmax maar ik heb een vraagje, ik ben een blueprint set-up aan het maken met planes maar nu wil ik dus een plaatje toevoegen op de planes wat mij ook nog wel lukt alleen nu komt het, ik wil die plaatjes in mijn viewports (Top, Left, Front) kunnen zien. Iemand enig idee?
Er zit een knopje in je Material Editor die "Show map in viewport" heet. Dit is een blauw met wit icoontje. Ben nu niet thuis, dus kan even geen screenshot maken :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 15-04 22:39
Anoniem: 156386 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:46:
Je moet op de naam van de viewport klikken met de rechtermuisknop. (linksboven in de viewport) en dan smooth+highlights selecteren. :)
Chester schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:50:
[...]

Er zit een knopje in je Material Editor die "Show map in viewport" heet. Dit is een blauw met wit icoontje. Ben nu niet thuis, dus kan even geen screenshot maken :P
Ik neem aan dat pilot-joey ze in de perspective viewport wel ziet, aangezien hij die niet noemt.
Anders moet dat inderdaad ook nog.

[ Voor 30% gewijzigd door -DG- op 16-06-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156386

Bedankt voor snelle reply's ik kan weer even verder, danke _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134375

Ik heb ook een robot gemaakt. Niet te animeren omdat ik beginnende maxer ben, lowpoly moet ik dus nog leren. Deze is veel te zwaar!!

Afbeeldingslocatie: http://www.durden.nl/3d/robotroom10.jpg
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.