Freelance schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:15:
ff klein vraagje tussen door; ik ben bezig om een tutorial te schrijven over het "baken" van textures in maya. Alleen mijn MEL-script werkt niet mee.
MEL:
convertSolidTx -sh 1 -rx 4096 -ry 4096 -fil jpg lambert2 pCube1;
en de output is een totaal zwarte jpeg van 4096x4096px. En dat terwijl ik toch echt Depthmap shadows gebruik en een goede UV-map.
Heb even je scene nagebouwd aan de hand van wat je hier postte, een cube pCube1, een nieuwe Lambers, lambert1 en ben even gaan klooien.
Even gezocht en de 3e hit geeft een mooie beschrijving.
Uit die beschrijving haal je:
Command to convert a texture on a surface to a file texture. The current selection will be used if a texture and surface are not specified. If a texture plug is not specified, the outColor attribute will be sampled. If the node does not have an outColor attribute, the first attribute on the node which is: readable, not writable, not hidden, connectable, and not a multi is used. If lighting is to be baked, a shading group must be specified as the texture.
Het eerste wat ik geprobeerd heb is jouw commando, met als gevolg een zwarte texture. Daarna dacht ik, als ik nu eens de texture aangeef in plaats van het materiaal (heb een checker toegepast op de color van de Lambert), dus
convertSolidTx -sh 1 -rx 4096 -ry 4096 -fil jpg checker1 pCube1;
Dit levert een schitterende texture op, maar helaas zonder schaduw. Voor de zekerheid een tweede lamp in de scene gegooid en geel gemaakt maar helaas, geen gele belichting in de texture te vinden:
Even snel auto-mapping en relax UV's toegepast, dus een mooie UV map is het niet
Toen kwam ik dat stukje dat ik hierboven postte in de beschrijving tegen en toen was het wel duidelijk, je moet niet het materiaal, niet de texture, maar de shadinggroup als input geven, want je gebruikt lichten. Dus:
convertSolidTx -sh 1 -rx 4096 -ry 4096 -fil jpg lambert2SG pCube1;
Nu krijg je een prachtige gebakken texture met alle licht- en schaduweffecten uit je scene toegepast:
EDIT:
lol: Freelance wijzigde dit bericht 20-06-2006 22:44 (23%)
Kun je nagaan hoe lang ik over dit bericht heb gedaan

Je had het intussen al zelf uitgevogeld.
[
Voor 13% gewijzigd door
KneoK op 20-06-2006 23:15
. Reden: lol ]