If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Doe je het via een opacity map? Weet je cker dat ie 100% zwart of wit is?XLerator schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:26:
Heya ik heb ook weer even een vraagje. Ik wil een plane voor de helft 100% transparant maken. Maar hij is altijd zichtbaar, hij is zeg maar 5% zichtbaar nog. Hoe kan ik m volop onzichtbaar maken?
Selfillum. en speculair zooi staat allemaal uit.
Wow, dat ziet er goed uit. Ik bekeek net even je site en dat ziet er allemaal heel goed uit! Ik werk zelf bij een architecten bureau (nu nog als bijbaantje) en daar werken ze wel aardig wat met sketchup. Dat proggie heb ik al aardig onder de knie maar is ook heel makkelijkAnoniem: 147262 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:21:
Een paar low res gebouwtjes die ik gemoddeld heb om in Open Scene Graph te importeren
[afbeelding]
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Anoniem: 147262
Thanx
Wel relaxed bijbaantje bij architectenbureau lijkt me, wat mag je daar doen?
Zo is me modelletje er trouwens realtime in OSG uit komen te zien

Haha, ja dat is idd wat ik bedoelde. Bedankt voor je files/moeite.Neejoh schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:31:toon volledige bericht
[...]
Kan nog wel eens lastig worden.
Je zet muur op z'n uiteindelijke plaats. Vervolgens zul je een birthscript moeten hebben/maken die per "piece" van je muur een particle er in plaatst en deze vervolgens als geometry weergeeft in de viewport/render (dus je originele pieces kun je hiden).
Je zult vervolgens met een find target best ver moeten komen denk ik. Misschien denk ik te moeilijk, maar dit is de manier waar ik het op zou doen.
[edit]
Forget that last part, ben nu even bezig met voorbeeldje, alleen moet ik even uitvinden hoe je achterwaards kan renderenIn de viewport speelt hij hem wel achterwaards af maar volgens de help kan de renderer dat niet... Result will follow
[edit2]
* Scipionyx *
[edit3]
sjalllaaalaaaaa edit3
[afbeelding]
movie
MAX8 file
Dit is wat je bedoelde, right?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ik doe MTS bouwkundeAnoniem: 147262 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:15:
@ Lefty_38
Thanx, ik doe bouwkunde op de TU in eindhoven en daar gebruiken we 3d studio max en VIZ (ook sketchup overigens); daar heb ik deze plaatjes okee mee gemaakt.
[afbeelding]
Wat ik daar zoal mag doen:
- Bestaande toestand inmeten (ze verbouwen veel boederijen).
- Die zelfde bestaande toestand tekenen.
- Het ontwerp van de architect daarna tekenen.
- En de werktekeningen + RTB voor de gemeente maken.
Het is echt ideaal daar voor mij omdat ze dus veel boederijen verbouwen. Dat zijn relatief makkelijke projecten waar je als stagiair heel goed mee aan de slag kan. Verder heb ik ook nog een appartementen complex in sketchup getekent voor hun. Dat is tot nu toe het leukste werk vind ik.
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Techno>Music
edit:
http://www.suurland.com/tut_grass/tutorial_grass_r3.htm
[ Voor 27% gewijzigd door indexample op 30-05-2006 17:20 ]
[ Voor 117% gewijzigd door Lima op 30-05-2006 17:27 ]
Techno>Music
ze waren positief, over 2 weken de uitslag, ben zeer benieuwd
"Scatter" al geprobeerd? Is dacht ik nogal uitgebreid..L i m a schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:20:
hmm ziet er naar uit dat dit niet erg bruikbaar is voor mijn doel. Ik wil ze gewoon random plaatsne in men scene ook in de hoogt, bij dat gras werden ze op ene of andere methode aan een grodnvlak gekoppeld en dan verdeeld.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Hehe, ze kunnen hier en daar nog wel eens wazig zijn jahScipionyx schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:24:
[...]
Haha, ja dat is idd wat ik bedoelde. Bedankt voor je files/moeite.Ben zelf inmiddels ook al aardig ver. Maar helaas zijn de plannen beetje omgegooid (leuk he CMD docenten
)

En geen probleem, gister X-men 3 gezien dus de vingertoppen jeuken weer om met PFlow aan de slag te gaan
[ Voor 234% gewijzigd door Lima op 30-05-2006 17:49 ]
Techno>Music

Het probleem is dat ik alle 'tri's' nu zie dus als ik in top-view naar een kubus kijk dan zie ik dat hij uit 2 driehoeken is opgebouwd.
Ik wil dus neit alle tri's zien maar gewoon de polygonen.
(excuus als ik de termen verkeerd gebruik maar het is alweer een tijdje geleden
erhmm.

openGL driver gebruiken denk ik, heb alle mogelijk opties afgezocht, en icm deze driver was het niet eens instelbaarMultensor schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:42:
Ik heb na een hele tijd stoppen maar weer eens 3dsmax geinstalled alleen nu heb ik eenzelfde probleem als vroeger maar ik heb geen idee meer hoe ik het opgelost moet krijgen.
Het probleem is dat ik alle 'tri's' nu zie dus als ik in top-view naar een kubus kijk dan zie ik dat hij uit 2 driehoeken is opgebouwd.
(excuus als ik de termen verkeerd gebruik maar het is alweer een tijdje geleden)
Techno>Music
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dat OSG staat voor OpenSceneGraph? Ziet er op zich wel interessant uit, maar is daar beetje handig mee te werken? Belichting is realtime of met texture-baking? Ik houd me aanbevolen voor meer infoAnoniem: 147262 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:15:
@ Lefty_38
Thanx, ik doe bouwkunde op de TU in eindhoven en daar gebruiken we 3d studio max en VIZ (ook sketchup overigens); daar heb ik deze plaatjes okee mee gemaakt.
[afbeelding]
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Display All Triangle Edges uitzetten bij je videokaart settings in 3d max.Multensor schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:42:
Ik heb na een hele tijd stoppen maar weer eens 3dsmax geinstalled alleen nu heb ik eenzelfde probleem als vroeger maar ik heb geen idee meer hoe ik het opgelost moet krijgen.
(excuus als ik de termen verkeerd gebruik maar het is alweer een tijdje geleden)
Ik durf het bijna niet te vragen maar waar zit die ?robin222 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:36:
[...]
Display All Triangle Edges uitzetten bij je videokaart settings in 3d max.
Heb net 10 minuten zitten zoeken in max maar kon nergens iets van vidkaart settings vinden (max 8 btw)
erhmm.
Ga je naar boven aan customize en dan preference en dan viewport en dan staat links beneden configure driver.Multensor schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:45:
[...]
Ik durf het bijna niet te vragen maar waar zit die ?
Heb net 10 minuten zitten zoeken in max maar kon nergens iets van vidkaart settings vinden (max 8 btw)
wáár (of bij wat) heb je een intake gesprek gehad?Schuey schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:26:
intake gesprek gehad
ze waren positief, over 2 weken de uitslag, ben zeer benieuwd
Mixed Reality dev
Ok thnx nu ben ik begonnen aan de audi a3 tutorial alleen stuti ik op het probleem dat mijn materials heel erg lelijk worden als ik in zoom (zie plaatje):robin222 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:52:
[...]
Ga je naar boven aan customize en dan preference en dan viewport en dan staat links beneden configure driver.
Plaatje1
Die kerel op de video heeft dat niet en ik heb precies gedaan wat er verteld werd dus dat zal het niet zijn. Ik dnek dus dat er een inmstelling niet helemaal goed staat ofzo. Iemand ideetje?
[ Voor 4% gewijzigd door Multensor op 31-05-2006 00:14 ]
erhmm.
Ahh ja Universiteit is ook niet alles hoor, zoiezo feit dat je maar 3 maanden stage loopt tijdens je 5 jaar studie is best waardeloos, en dan nog wordt je vaak alleen in een kamertje gezet voor suf onderzoekje ofzo (van praktijk leer je toch het meeste vind ik).Ik doe MTS bouwkunde Wel even een verschil met de TU hehe. Maar ik heb een half jaar stage gelopen bij B&O Architecten en werk daar nu nog 1 dag in de week (mts kan makkelijk in 4 dagen per week ).
En ook mooi opstapje naar (bij)baan, ik heb bijbaantje bij de edah (op wat losse 3d klusjes na dan) dus dat zegt ook al genoeg
@dexter:
Staat inderdaad voor Open Scene Graph, en belichting (schaduw) effecten zijn met texture baking gedaan. OSG kan wel belichting realtime doen (tot bepaald aantal lampen geloof ik) maar schaduwen enzo niet.
Anders moet je maar eens op vloer 9 bij bouwinformatica langslopen daar hebben ze ook een ''doos'' staan om 3D model mooi rondom op 4 schermen te projecteren (in realtime m.b.v. OSG)
Customize->preferences->viewports->configure driver-> match bitmap as close as possible.Multensor schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:12:
[...]
Ok thnx nu ben ik begonnen aan de audi a3 tutorial alleen stuti ik op het probleem dat mijn materials heel erg lelijk worden als ik in zoom (zie plaatje):
Plaatje1
Die kerel op de video heeft dat niet en ik heb precies gedaan wat er verteld werd dus dat zal het niet zijn. Ik dnek dus dat er een inmstelling niet helemaal goed staat ofzo. Iemand ideetje?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
zoals eerder in dit topic vermeld, international games architecture and design in bredaMenesis schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:09:
[...]
wáár (of bij wat) heb je een intake gesprek gehad?
Nice.Schuey schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:22:
[...]
zoals eerder in dit topic vermeld, international games architecture and design in breda
Gefeliciteerd
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
edit:
ja was het maar zon feest
er is dik 200 man ingeschreven, en er is plek voor 120 man, 60 per stroming. Van die 120, willen ze ook nog eens 50% tijdens het eerste jaar kwijt, deze studie wordt geen makkie
[ Voor 87% gewijzigd door Schuey op 31-05-2006 11:00 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Spelen met OSG wordt denk ik iets voor na mijn afstuderen
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Ik vroeg me af of je hier ook toevallig een tutorialtje van heb ? of een tutorialtje over die pfsource? (heb ik echt nog nooit gebruikNeejoh schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:31:toon volledige bericht
[...]
Kan nog wel eens lastig worden.
Je zet muur op z'n uiteindelijke plaats. Vervolgens zul je een birthscript moeten hebben/maken die per "piece" van je muur een particle er in plaatst en deze vervolgens als geometry weergeeft in de viewport/render (dus je originele pieces kun je hiden).
Je zult vervolgens met een find target best ver moeten komen denk ik. Misschien denk ik te moeilijk, maar dit is de manier waar ik het op zou doen.
[edit]
Forget that last part, ben nu even bezig met voorbeeldje, alleen moet ik even uitvinden hoe je achterwaards kan renderenIn de viewport speelt hij hem wel achterwaards af maar volgens de help kan de renderer dat niet... Result will follow
[edit2]
* fommes *
[edit3]
sjalllaaalaaaaa edit3
[afbeelding]
movie
MAX8 file
Dit is wat je bedoelde, right?
Voor nu, druk op sneltoets "6" en kijk eens wat rond in het PFlow dialog
[ Voor 4% gewijzigd door Neejoh op 31-05-2006 19:36 ]
Anoniem: 93354

Mannetje is een beetje lachwekkend maar ik kon niks beters krijgen met nog maar 1 dag voordat het af moet zijn en op het eerste gezicht ziet het er redelijk uit en mijn ''leraar'' weet er toch geen fuck van dus die vind alles wel best.
Zijn er nog dingen die ik zou moeten veranderen? en wat vinden jullie van het geheel?
alleen zou ik het vuur wat proberen aan te passen, en misschien de rechtervoet van onze schilder wat naar rechts draaien. Misschien ergens een paar kaars standaarden met kaarsen erin wegzetten oid,verder vind ik em wel cool
ja het vuur; ik denk dat je de flame size moet verkleinen en meer flame detail moet doen en eventueel de regularity naar beneden (en de sphere weer wat groter maken)Anoniem: 93354 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:40:
Zo mijn rembrandt atelier is af
[afbeelding]
Mannetje is een beetje lachwekkend maar ik kon niks beters krijgen met nog maar 1 dag voordat het af moet zijn en op het eerste gezicht ziet het er redelijk uit en mijn ''leraar'' weet er toch geen fuck van dus die vind alles wel best.
Zijn er nog dingen die ik zou moeten veranderen? en wat vinden jullie van het geheel?
Ver is het idd stukken beter dan eerst
[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 31-05-2006 21:14 ]
Mixed Reality dev
Dat zou ik erg op prijs stellen, ik ga maar eens rondkijken in die dialog misschien wordt ik er nog wijzer vanNeejoh schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:16:
Hmm, zat er al aan te denken om hier een tutorial over te maken, dus ga er maar van uit dat ik hem in een weekje tijd klaar heb oid? Moet even kijken wanneer dit het beste uitkomt en of ik een videotutorial maak of text/images![]()
Voor nu, druk op sneltoets "6" en kijk eens wat rond in het PFlow dialog
In ieder geval bedankt
Anoniem: 166975
Echt .. prachtig allemaal .. mijn complimenten!
Nu wil ik dit ook wel eens gaan doen, en dan bijv wapens namaken. AK-47, Pijl en Boog etc etc.
Welke programma is daar makkelijk voor, en vooral voor een beginner!
Nogmaals mijn complimenten voor jullie creaties!
Vrijwel elk 3D programma is hier geschikt voor. In de startpost staan veel 3D-programma's op een rijtje, met hun voor- en nadelen. Tevens staan er een aantal tutorial-sites genoemd, hier moet je een eind mee kunnen komen.Anoniem: 166975 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:11:
OMG .. ik was beetje door dit topic heen aan het bladeren .. en me mond viel iedere keer weer open van wat jullie kunnen maken!
Echt .. prachtig allemaal .. mijn complimenten!
Nu wil ik dit ook wel eens gaan doen, en dan bijv wapens namaken. AK-47, Pijl en Boog etc etc.
Welke programma is daar makkelijk voor, en vooral voor een beginner!
Nogmaals mijn complimenten voor jullie creaties!
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Anoniem: 176113
Anoniem: 166975
Ga het nu eens installeren en kijken of we eruit kunnen komen.Anoniem: 176113 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:48:
Zitten mooie dingen tussen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Maya maar ik moet zeggen ik heb er nog niet veel geprobeerd.
Zal zo eens een hele simpele tutorial opzoeken.
Anoniem: 157137
Heeft iemand misschien een idee hoe ik aan tutorials voor solidworks kan komen of heeft iemand misschien een tutorial thuis liggen?? Solidworks is meer een Cad programma, maar je kunt er mooie dingen mee doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 01-06-2006 14:57 ]
only one way to find outapNia schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:35:
ff offtopic; ik betwijfel serieus hoeveel goed volk van die gamesopleiding af gaat komen... qua modellers vast impressive though.. maar wat de rest betreft, I dunno... heb er iig m'n twijfels bij..
ga je het aan de TUDelft studeren? Zo ja dan kun je daar een gratis studentenversie downloaden. Verder weet ik niet of het handig is om auto's te ontwerpen met solidworks. Het kan wel maar is vrij vervelend denk ik zo. Zolang je alleen plaatjes wilt renderen van bedachte auto's kun je beter 3D Studio Max of Maya gebruiken.Anoniem: 157137 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:54:
Ik ga binnekort beginnen aan de opleiding industrieel ontwerpen. Ik hoop zelf al in de vakantie te kunnen beginnen met solidworks. Ik kijk er naar uit. Mijn grootste interesses liggen op autogebied. In me vrije tijd wordt het dus vooral veel wagens ontwerpen.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik aan tutorials voor solidworks kan komen of heeft iemand misschien een tutorial thuis liggen?? Solidworks is meer een Cad programma, maar je kunt er mooie dingen mee doen.
(stukje verkeerd gelezen)
[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 01-06-2006 15:09 ]
Mixed Reality dev
Ik heb wel twee dictaten (tutorials in boekvorm eigenlijk) liggen van de UT die je wel tegen een kleine vergoeding van me mag overnemen.Anoniem: 157137 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:54:
Ik ga binnekort beginnen aan de opleiding industrieel ontwerpen. Ik hoop zelf al in de vakantie te kunnen beginnen met solidworks. Ik kijk er naar uit. Mijn grootste interesses liggen op autogebied. In me vrije tijd wordt het dus vooral veel wagens ontwerpen.
Anoniem: 145272

ben vooral bezig met de normal map atm, texture is nog zeer hard work in progress. Bedoeling is dat hij een naar UED gaat, en dat de lampjes mooi knipperen...
alles samen 208 poly's.
doylle
Link: http://www.elephantsdream.org/
Loopt trouwens ook een draadje over in de HK.
Ik raad je aan om in de help-file te beginnen. "Getting started" e.d. Beetje bekend raken met waar welke knoppen zitten e.d. Dat maakt het voor jezelf makkelijker als je straks tutorials gaat maken.Anoniem: 166975 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:34:
[...]
Ga het nu eens installeren en kijken of we eruit kunnen komen.
Zal zo eens een hele simpele tutorial opzoeken.
Hoe oud zijn de dictaten?sdomburg schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:13:
[...]
Ik heb wel twee dictaten (tutorials in boekvorm eigenlijk) liggen van de UT die je wel tegen een kleine vergoeding van me mag overnemen.
@ Menesis
Dat weet ik al. Ik heb het ook al geinstalleerd staan. Alleen beetje lastig om wat van te snappen.
Ik ben al eerstejaars student technische informatica, maar vind er geen zak aan. Ik ga dus switchen. Vandaar dat ik het weet.
Hoe oud zijn de dictaten?sdomburg schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:13:
[...]
Ik heb wel twee dictaten (tutorials in boekvorm eigenlijk) liggen van de UT die je wel tegen een kleine vergoeding van me mag overnemen.
@ Menesis
Dat weet ik al. Ik heb het ook al geinstalleerd staan. Alleen beetje lastig om wat van te snappen.
Ik ben al eerstejaars student technische informatica, maar vind er geen zak aan. Ik ga dus switchen. Vandaar dat ik het weet.
Dubbel. Excuses.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 01-06-2006 17:39 ]
Ik vond er geen zak aan. Geef mij maar de nieuwe film van Pixar: CarsZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:13:
Ik weet niet of het hier al langs was gekomen maar de Blender short "Elephants dream" is inmiddels ook in zijn geheel te downloaden. Is een geheel open source projectje geweest in samenwerking met andere open source software developers.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 01-06-2006 17:49 ]
Deel 1 is van collegejaar 2003-2004 en deel 2 is van collegejaar 2004-2005Anoniem: 157137 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:39:
[...]
Hoe oud zijn de dictaten?
@ Menesis
Met ^^Anoniem: 157137 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:42:
[...]
Ik vond er geen zak aan. Geef mij maar de nieuwe film van Pixar: Cars
[afbeelding]
Net ook even gedownload. Heb em na 4 min maar weer afgezet. Ik vond em eerlijk gezegd niks aan.
* Chester zag niet 'what all the fuss was about'...
En over die olifanten droom. Het enige dat ik ervan kan herinneren is "Eeeeemo, dit, Eeeemo dat". Ik vind die dialogen echt 'zeikerig'. Het was overigens wel mooi gemaakt, dat moet ik toegeven! Af en toe viel de animatie wel wat tegen maar goed.
Mixed Reality dev
Heb de achterkant wat meer afgemaakt. Nu nog een achterbumper en dan kan ik met het dak en de wat kleinere details beginnen =)

De wire:

En een materiaal testje

TnxAnoniem: 157420 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:12:
Hulde Chester.![]()
![]()
Al zie ik daar een tri op je wide?(boven de wielkast)
En die zie je inderdaad
Anoniem: 105830
Ik als 'noldbie' kan nog steeds niet in de HK komenZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:13:
Ik weet niet of het hier al langs was gekomen maar de Blender short "Elephants dream" is inmiddels ook in zijn geheel te downloaden. Is een geheel open source projectje geweest in samenwerking met andere open source software developers.
Ik vond het mooi gemaakt maar de animatie was tenenkrommend. Alleen de typewriter scene was wel mooi geanimeerd (en toevallig gedaan door @ndy, afaik).
Het verhaal had beter gekund. Al die idealen ed. zijn leuk maar daar heb je als gewone kijker niet echt een boodschap aan. Daardoor is het meer een wazig tripfilmpje geworden. Jammer, want in 9 minuten kan je erg veel laten zien.
De grapjes tussendoor vond ik trouwens wel heel leuk (en veel beter geanimeerd), zoals bv. een van die wezens die een tijdje meezweefde...

Hulde!!Chester schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:09:
Update:
Heb de achterkant wat meer afgemaakt. Nu nog een achterbumper en dan kan ik met het dak en de wat kleinere details beginnen =)
[afbeelding]
De wire:
[afbeelding]
En een materiaal testje
[afbeelding]

Lichtjes moeten nog getuned worden, en er moeten nog wijzertjes komen. En dan natuurlijk nog naar UED...
Anoniem: 105830 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:58:
[...]
Ik als 'noldbie' kan nog steeds niet in de HK komen
[knip]
Je bent maar één maand later geregisteerd op GOT als ik en je hebt veel meer posts.
HK acces gaat tegenwoordig niet meer automagisch hè, kijk ff hier.
Ik ben er ongeveer half maart aan begonnen. Heb er toen een weekje aan gewerkt, en daarna tot 2 weken geleden niet. Aantal uren zou ik niet weten omdat ik het niet bij hou.Anoniem: 157137 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:25:
[...]
Hulde!!Me love cars
Ik hoop dat ik wat later ook zulke 3d objecten kan maken. Trouwens chester hoe lang heb je er tot nu toe over gedaan?
Anoniem: 161585
ZipoBibrok5-108 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:22:
[...]
offtopic:
Je bent maar één maand later geregisteerd op GOT als ik en je hebt veel meer posts.
je kan er wel in , zelfs ik zit er al in
Anoniem: 105830
ZipoBibrok5-108 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:22:
[...]
offtopic:
Tnx
(zou ik met dit topic toegang krijgen of moet ik eerst ook nog m'n steekpenningen uit de kast halen?
Geheimzinnig gedoe zeg. Ik kan Aardbei's indruk-maak topic niet eens in. Wat is HK trouwens ?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Ja inderdaad. zelf zo bezig met de texture dat ik er eigenlijk niet op gelet had. heb em wat aangepast (zie vorige post)Bozozo schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:28:
Ah bedankt. Ik vind je texture wat overdreven... het lijkt wel of die kast zwartgeblakerd is tijdens een grote brand, en volgens mij is dat niet de bedoeling
heb de sticker terug gehangen...Aubergine schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:34:
Doe die High Voltage stiker weer terug, zag er leuker uit. Waar ga je dit igg. voor gebruiken?
Momenteel ben ik wat meshes aan het maken, om dan uiteindelijk te gaan mappen in UT2007. Ik wil graag al een grote bibliotheek met objecten klaar hebben eer die uitkomt, vandaar. (en ik wil m'n skills natuurlijk verbeteren als ik volgend jaar DAE wil gaan doen.)
Gebouwd in solidworks, gerenderd naar flash in 3ds max met swift plugin.
Er was een deadline, dus zo'n beetje een complete dag mee bezig geweest, tot 4 uur 'snachts
Maar ben wel tevreden met het resultaat
@hieronder: idd, had een url gebruikt die alleen binnen het interne netwerk werkt
[ Voor 23% gewijzigd door Splash op 03-06-2006 18:03 ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Anoniem: 163535
http://foxmountain.nl/KaBRamm/TV/wip1.jpg
ga het waarschijnlijk in een flash site verwerken.
Kan iemand mij de goeie weg wijzen?fommes schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:13:
Ik ben bezig met het modelen van een auto dmv een plane en dan de edges gaan shift-draggen, nu komt het weleens voor dat er ergens een losse vertex zit is het mogelijk om die te verwijderen zonder een hele face te verwijderen? of moet ik overal evenveel vertexen zien te krijgen en ze dan welden?
Kan je mss een screenie posten met wat je bedoelt? Ik snap het niet echt.
Als je in 3dsmax werkt denk ik dat je de knop 'Remove' nodig hebt. Die kan je vinden onder 'Edit Vertices' als je in de Vertex selection zit.
Verder nog een update van mij kant.
• Koplampen aangepast. Heb nog meer detail toegevoegd, het is nu iig wat meer accuraat =)

• De ronde gaten aan de voorkant, waar de grill in moet komen, klopten niet. Ze waren te rond, maar nu zijn we wel goed. Verder was de ronding aan de zijkant te smooth, heb die nog even gechamfered. En de lijn die onder de zijraam loopt en doorgaat tot de achterkant van de auto ging niet ver genoeg naar achteren, dat is nu ook gefixt

Enneh:

[ Voor 80% gewijzigd door Neejoh op 03-06-2006 20:02 ]

ge kunt ook op backspace drukken ipv remove, doet hetzelfde maar is handiger imo...fommes schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:15:
Thanks chester was idd remove, was het even kwijt, ik zit steeds op delete te rammen en gaat me hele face weg, er is dus een verschil tussen delete en remove
Anoniem: 157420
Machtig werk trouwens. Hopelijk word ik ooit zo goed, want ik wil auto's gaan ontwerpen.
Nope, niet uit mijn hoofd. Heb zo een 110 plaatjes gedownload. En zo een auto kan ik helaas niet betalenAnoniem: 157420 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:22:
Chester, maak jij die lampen en andere onderdelen uit je hoofd of heb je plaatjes of heb je zelf zo'n auto?
Heej dit ken ik van de meeloopdag IOSplash schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:29:
Prototype interface drankentap
Er was een deadline, dus zo'n beetje een complete dag mee bezig geweest, tot 4 uur 'snachts
edit:
@hieronder: idd, had een url gebruikt die alleen binnen het interne netwerk werkt![]()
Ziet er opzich wel cool uit, maar je had misschien een betere interface kunnen maken, want ik zat wel ff te kijken wat ik moest doen en waar ik op kon klikken.
In welk jaar zit je eigenlijk. Dat stukje had ik even gemist bij m'n "wegwijsstudent"

Viel opzich nog wel mee om te renderen. Deze plaat heeft 7:19 minuten gerendered.
[ Voor 19% gewijzigd door KneoK op 04-06-2006 12:39 ]
dope gedaan, maar wat is die drek die er uit komt?Splash schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:29:
Prototype interface drankentap
edit:
@hieronder: idd, had een url gebruikt die alleen binnen het interne netwerk werkt![]()
Anoniem: 110644

Jup, dat is inderdaad na een meshsmooth. De koplampen op iteration 1 en de rest op 2Anoniem: 147262 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:56:
@Chester erg strak gemoddelleerd zeg, kan de mesh nergen op oneffenheden of deukjes betrappen, alleen die polycount wel gruwelijk 1100.000 polies hopelijk toch wel na meshsmooth?
ziet er al heel netjes uit MayaFreak...MayaFreak schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:15:
Hier een update van mn Lancia 037:
[afbeelding]
Let niet op de rare zwarte reflecties, moet nog eens een HDRi gaan gebruiken.

de schema's op heb bord zijn wip. Die moeten uiteindelijk het grondplan van m'n map gaan worden. maar, da's nog in een vroege plannings-fase, dus die is nog ver van af. vandaar ff google...
Anoniem: 110644

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 110644 op 05-06-2006 16:51 ]
Dit topic is gesloten.