[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 12.064 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin222 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:37:
[...]

Niet iedereen heeft 3 computers waarmee je goed kan maxen op z'n bureau staan O-)
laat staan 1 :P

kvind em echt cool chester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Bozozo schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:37:
Product van 2 uur verveling:

[afbeelding]

Nou, de groetjes dus :P
Dat is die dude uit Commandor Keen 6! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Euhm... wie? :+

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.ilk.i12.com/21.png
4e rij, 7e kolom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Skunny :o :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:47
Gelijk even een bestuurder voor de Chevy gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/bigboss.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
ik ben bezig met een figuur maken die ik later met de physique modifier aan een biped wil zetten zodat mijn figuur kan bewegen etc.

nu heb ik eens getest met een simpele tube om een arm van de biped maar als ik teveel height segments neem, als ik dan de hand verplaats zodat er een bocht in de arm komt dan verlaat de tube zijn complete vorm zeg maar.
De enige manier dat ik het werkend krijg is met 1 heigt segment maar dan kan mijn arm niet meer buigen, alleen maar omhoog omlaag
Iemand een idee wat ik probeer uit te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik kan je niet helemaal volgen, maar het is wel zo dat het bijna nooit in 1 keer werkt. Je moet bijna altijd nog handmatig vertexen aan de biped assignen. Je kan dat doen door in de physique modifier alle vertexen te selecteren (dus via sub-object) en dan moet je kijken naar de kleuren. Als je blauwe vertexen hebt zijn die niet geassigned en die blijven dan waar ze zijn, hoeveel je je biped ook beweegt. Verder kun je nog een hoop instellen mbt hoe de boel deformeerd als je een arm buigt.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
Je kunt me niet helemaal volgen maar dat is precies wat ik bedoelde ;)
Wist niet meer hoe het moest maar nu weer wel :)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:45:
JE kunt ink 'n paint materialen toch ook iets van shading meegeven? Althans daar stond me iets van bij zoieoz wel erg netjes uitgevoerd als het ink n paint is, ik kriig daar altijd dikke bagger mee (te dikke lijnen en lijnen op plekken waar je ze juist neit wilt hebben).

Zelf geen zin gehad om te moddelen dus heb wat geklooid in PS om me poppetje beetje leuk tegen een achtergrondplaatje te krijgen

[afbeelding]
Ik denk dat je de mond wat groter moet maken en het hoofd iets witter (behalve rond de ogen) om hem meer op Voldemort te laten lijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.harrypotterforseekers.com/images/sym_voldemort.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Vraagje over solidworks:

als je features toevoegd en die mirrored dan worden het altijd instances. Als je de basis veranderd doet de mirror dat ook. Is er een manier om die mirrors vast te zetten (zoiets als collapsen in 3dsmax) zodat ze op zichzelf staand worden?

Alvaste bedankt

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

ik zit nou al een tijdje te klooien met 3ds max, en ik wil erg graag een auto maken.
nou lukt dit vaak maar een beetje maar na een tijdje krijg ik allerlei deuken, bobbels, meshfouten etc
dus vroeg ik me af.. weten jullie een goed en makkelijk te modeleren auto model waar ik mee kan leren auto's maken :P tips en tricks ook welkom 8-)
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:13:
beste tweakers,

ik zit nou al een tijdje te klooien met 3ds max, en ik wil erg graag een auto maken.
nou lukt dit vaak maar een beetje maar na een tijdje krijg ik allerlei deuken, bobbels, meshfouten etc
dus vroeg ik me af.. weten jullie een goed en makkelijk te modeleren auto model waar ik mee kan leren auto's maken :P tips en tricks ook welkom 8-)
alvast bedankt!
De Audi A3 video tutorial op 3D-Palace is erg leerzaam.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ty :) had ik al wel eens van gehoord die ga ik maar eens doen..
alleen die capped speeds en die wachtrij zijn zeer vervelend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
ik had de fiat 500 tutorial gedaan wel goede Video altijd handig maar hele tijd over switchen pauze enzo :P (bij mij dan ..... 8)7 )

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met het maken van een site over Rembrandt. Nou wou ik de site in zijn werkplaats maken dus heb ik die (min of meer) nagemaakt. Er zijn alleen wel wat dingen waar ik niet uitkom. Zo geeft mijn direct light (door de ramen) geen shadows meer en klopt de belichting toch al niet omdat ik een skylight gebruik. Nou heb ik het wel met omi's geprobeert alleen krijg ik dan een enorm nep effect terwijl het er nu wel redelijk goed uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/7541/render88mh.jpg

Opmerkingen en tips zijn uiteraard meer dan welkom. Ik moet nog wel wat dingen veranderen zoals een openhaardvuur maken en hier en daar wat kleine objecten plaatsen zodat het er wat levenderiger uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Menesis schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:19:
Vraagje over solidworks:

als je features toevoegd en die mirrored dan worden het altijd instances. Als je de basis veranderd doet de mirror dat ook. Is er een manier om die mirrors vast te zetten (zoiets als collapsen in 3dsmax) zodat ze op zichzelf staand worden?

Alvaste bedankt
Je nieuwe features simpelweg toevoegen onder de mirrorfeature ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
sdomburg schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:44:
[...]

nee dat wordt m niet want ik wil de basis weghalen en de mirrors laten staan, anders moet ik vrij veel opnieuw doen

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdomburg schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:44:
[...]

heb je geen optie om hem als clone in te stellen ipv instance ?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Nou ja ik heb het ondertussen op een andere manier opgelost (gewoon het ontwerp aangepast :P) maar ik ben toch wel nieuwsgierig of het kan want ik kom het denk ik nog wel vaker tegen

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Nee die is uit CK 1, ik doel meer op deze
Afbeeldingslocatie: http://games.dosgamesonline.com/screenshots/keen6.gif :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:29:
Ik ben bezig met het maken van een site over Rembrandt. Nou wou ik de site in zijn werkplaats maken dus heb ik die (min of meer) nagemaakt. Er zijn alleen wel wat dingen waar ik niet uitkom. Zo geeft mijn direct light (door de ramen) geen shadows meer en klopt de belichting toch al niet omdat ik een skylight gebruik. Nou heb ik het wel met omi's geprobeert alleen krijg ik dan een enorm nep effect terwijl het er nu wel redelijk goed uitziet.

[afbeelding]

Opmerkingen en tips zijn uiteraard meer dan welkom. Ik moet nog wel wat dingen veranderen zoals een openhaardvuur maken en hier en daar wat kleine objecten plaatsen zodat het er wat levenderiger uitziet.
Begin eens helemaal opnieuw met je belichting, maar dan (eerst) zonder skylight.

Bedenk dan goed waar het licht vandaan komt.
En is het dag? Of is het nacht?

Vooral met dat laatste kan je een heel mooi contrast krijgen tussen het licht van buiten en dat van binnen. Echt zonde als je die kans laat schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
Ik ben bezig met een alien-robot achtig figuur te maken maar het lichaam wil maar niet lukken ik heb het hoofd zo goed als af, maar dat lichaam lukt gewoon niet |:( weet iemand nog goeie tutorials daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
voor menselijke lichamen zijn volgens mij wel genoeg tutorials te vinden en voor mech's ook wel, misschien een combinatie daarvan?

Waar loop je tegen aan? Wat zijn je problemen? Dan kunnen we gericht helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:53:
[...]

Begin eens helemaal opnieuw met je belichting, maar dan (eerst) zonder skylight.

Bedenk dan goed waar het licht vandaan komt.
En is het dag? Of is het nacht?

Vooral met dat laatste kan je een heel mooi contrast krijgen tussen het licht van buiten en dat van binnen. Echt zonde als je die kans laat schieten :)
Dat heb ik wel geprobeert, alleen word het echt 1 walgelijk drama bij mij wat er nep en lelijk uitziet. Als ik met direct lights en omni's ga werken word het gewoon niet mooi wat ik ook probeer :( Heb ook al wat tutorials geprobeert maar wat ik nu heb is het beste wat ik voor elkaar krijg.

Ik heb de file (max7) even geupload misschien dat jij of iemand anders er even naar zou willen kijken.
http://denniz.dezijllgb.nl/files/website.rar (50kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 07:59
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:26:
[...]

Dat heb ik wel geprobeert, alleen word het echt 1 walgelijk drama bij mij wat er nep en lelijk uitziet. Als ik met direct lights en omni's ga werken word het gewoon niet mooi wat ik ook probeer :( Heb ook al wat tutorials geprobeert maar wat ik nu heb is het beste wat ik voor elkaar krijg.

Ik heb de file (max7) even geupload misschien dat jij of iemand anders er even naar zou willen kijken.
http://denniz.dezijllgb.nl/files/website.rar (50kb)
Haal eerst Box12+15 weg die blokeren het licht van buiten en je raam aanpassen zodat die ook licht doorlaat.
2 minuten werk: Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmoleeuw/got/test.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Low-Tech op 23-05-2006 20:45 ]

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Gerenderd in Mental Ray. Eigenlijk moet je ook nog final gather aanzetten en nog wat tweaken maar ik denk dat je hiermee wel verder kan. De 'truc' zit m in het gebruik van area lights en een beetje global illumination. Natuurlijk kan het nog veel beter maar goed, ik ben verder ook geen pro :P
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/licht.jpg
met 1 area spot
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/licht2.jpg
met 2 area omni's (als licht van de blauwe lucht) en 1 area spot (als zonlicht)
[files]

Edit: let op; ik heb wel wat poly's van je raam weggehaald want ik kreeg een ondoorzichtig vlak met als gevolg een zwarte render. Dat kwam waarschijnlijk doordat ik wat textures mis

[ Voor 16% gewijzigd door Menesis op 23-05-2006 21:53 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ben bezig met een korte visualisatie in 3dsmax maar loop even tegen een probleempje....

Ik wil een camera die om een object heen circelt. Eerst heel erg snel en steeds langzamer en langzamer... ik heb al een camera met een path constraint maar het lukt me nog niet de boel te vertragen en de camere meerdere keren de cirkel rond te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben hard aan de slag met de audi a3 tutorial :)
hier ff een wipje :)
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/7949/wip14wz.th.jpg

het is een begin zal ik maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ga naar de graph editor en zoek je camera op. Als het goed is kun je ergens (onder path conatriant modifier > percent ofzo) een lijntje vinden met keyframes aan het begin en eind. Hier kun je extra keyframes toevoegen en de curve veranderen (rechtsklik op een keyframe en dan kun je instllen hoe de curve 'erin' en 'eruit' gaat).

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was ook met audi a3 tut begonnen, was aardig ver, moet nog wat dingetjes tweaken.

so far:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v234/ISAF/AudiA3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:17:
ik was ook met audi a3 tut begonnen, was aardig ver, moet nog wat dingetjes tweaken.

so far:
[afbeelding]
:D nice ik hoop dat ik ook zover kan komen :)
hoeveel tijd zit hier in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was een hele tijd geleden al begonnen, zat steeds met een plekje op de achterkant, kreeg ik niet lekker weg, nu aardig gelukt. sinds een week of 1 - 2 geleden weer begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:01:
ik ben hard aan de slag met de audi a3 tutorial :)
hier ff een wipje :)
[afbeelding]

het is een begin zal ik maar zeggen
Het begin is er.
Probeer zomin mogelijk Tri's te hebben (driehoeken) want dan word je mesh niet mooi als er smooth op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Kan iemand mij uitleggen wat ze hier bedoelen?

"Use "weld target" for welding this vertex to the side one."
Afbeeldingslocatie: http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/images/image29.jpeg
en vervolgens krijgen ze dit:
Afbeeldingslocatie: http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/images/image31.jpeg

Maar ik krijg de hele tijd iets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/image31b.jpeg

(ja das die beroemde tutorial ;) )

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:02:
Kan iemand mij uitleggen wat ze hier bedoelen?

"Use "weld target" for welding this vertex to the side one."
[afbeelding]
en vervolgens krijgen ze dit:
[afbeelding]

Maar ik krijg de hele tijd iets als dit:
[afbeelding]

(ja das die beroemde tutorial ;) )
gewoon die edge selecteren en op backspace drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
B) :X
Vroegah deletete ik altijd alle polygonen en maakte dan 1 nieuwe :+
thanx man

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 24-05-2006 23:20 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:20:
B) :X
Vroegah deletete ik altijd alle polygonen en maakte dan 1 nieuwe :+
thanx man
lol?
lijkt me nogal onhandig :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik ben ook met die tutorial bezig Menesis. En ik doe hem ook gewoon in Poly (zie niet echt voordelen aan Edge sublevel?). Best leuk, maar toch zet ik hem steeds een tijdje in de vriezer.

Ik weet niet welke vertaling je gebruikt, maar in de mijne zaten een paar vertaalfouten die echt een verkeerd resultaat opleverden. Gewoon je 'instinct' volgen dus.

Met backspace verwijder trouwens alleen de edge, niet de vertices die de edge opspannen. Dus niet vergeten die nog even te target welden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
-spam alert-
Als alle Joan modellers zich even melden op irc ;) , daar zijn we vaker bezig geweest met Joan. Misschien kunnen we een helpende hand bieden, en zo het kanaal wat meer in leven houden :X
Voor andere problems of gewoon praten over 3D kom dan ook ff langs ;)
Server irc.tweakers.net kanaal #dekroeg en/of #3D
-spam alert-

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Hier een update van mijn Lancia 037:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/Lancia_wip3_small.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ziet er lekker uit! Behalve achterin die vleugel is 't mij net iets te smooth, volgens mij moet die hoek iets harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:52:
Gerenderd in Mental Ray. Eigenlijk moet je ook nog final gather aanzetten en nog wat tweaken maar ik denk dat je hiermee wel verder kan. De 'truc' zit m in het gebruik van area lights en een beetje global illumination. Natuurlijk kan het nog veel beter maar goed, ik ben verder ook geen pro :P
[afbeelding]
met 1 area spot
[afbeelding]
met 2 area omni's (als licht van de blauwe lucht) en 1 area spot (als zonlicht)
[files]

Edit: let op; ik heb wel wat poly's van je raam weggehaald want ik kreeg een ondoorzichtig vlak met als gevolg een zwarte render. Dat kwam waarschijnlijk doordat ik wat textures mis
Ik kan die files niet openen. Ik mis biped bestanden en een effect ofzo.

Iig bedankt voor de tips, ik denk dat ik nu wel wat veder moet kunnen komen. Nova ook bedankt :)

edit: Was te verwachten, maar het werkt natuurlijk weer voor geen meter :( Jij en nova krijgen echt mooie belichting (bij mij is het echt zwart terwijl het bij jullie mooi overloopt) terwijl als ik hetzelfde soort belichting gebruik het gewoon weer een neppe bende word. Dingen als global illumination doen bij mij trouwens ook helemaal niks |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Ik heb maar 1 target omni gebruikt, wel heb ik je raam aangepast omdat die geen licht doorlaat. Een ander punt is dat ik een box heb toegevoegd als verlenging van je linkermuur zodat het licht alleen via het raam naar binnen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:51:
[...]

Ik kan die files niet openen. Ik mis biped bestanden en een effect ofzo.

Iig bedankt voor de tips, ik denk dat ik nu wel wat veder moet kunnen komen. Nova ook bedankt :)

edit: Was te verwachten, maar het werkt natuurlijk weer voor geen meter :( Jij en nova krijgen echt mooie belichting (bij mij is het echt zwart terwijl het bij jullie mooi overloopt) terwijl als ik hetzelfde soort belichting gebruik het gewoon weer een neppe bende word. Dingen als global illumination doen bij mij trouwens ook helemaal niks |:(
welke versie heb je dan?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had max7. Ben nu aan het kijken hoe jij het hebt gedaan. De omni's had ik wel bijna hetzelfde geplaatst en dezelfde settings als bij jouw alleen mijn spot was heel anders. Ga zometeen even kijken of het ook lukt als ik het probeer na te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
het ging niet zozeer om de positie maar om de settings. Ik gebruikte mentalray en ik had daar wat instellingen veranderd.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

Bewerking van een HL2 karakter (Alyx). Wat is hier aan gedaan:
Echte ogen gemaakt ipv de texture die erop zat. Deel van het hoofd geremodeled om de hoofdband en rare uitstulpsels weg te werken. Dit gedaan om het haar toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/got/alyx_hair.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Sorry, maar ik vind dat het lijkt alsof ze een oogziekte heeft :P

Misschien kunnen de pupillen wat zwarter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
volgens mij duwt die ketting een holletje in haar keel ziet er niet zo lekker uit

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze ziet er iig bitchier en eviliger uit :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren heb ik de 3ds Max Bible binnen gekregen. Lijkt me wel een goed boek voor een beginner als ik. Alleen dat boek is wel echt gigantisch dik zeg, ik vind dat wel een beetje onpraktisch. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
monnick schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:47:
Gisteren heb ik de 3ds Max Bible binnen gekregen. Lijkt me wel een goed boek voor een beginner als ik. Alleen dat boek is wel echt gigantisch dik zeg, ik vind dat wel een beetje onpraktisch. :(
tis ook een goed boek, en dik? De helft staat er nog niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
foto? :7 ik heb m wel als pdf maar ik ben nu wel benieuwd hoe 30Mb er uit ziet in het echt :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

T!m0n schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:08:
volgens mij duwt die ketting een holletje in haar keel ziet er niet zo lekker uit
Dat is van origine al zo. Was mij ook al opgevallen. Ik zal wel eens kijken of ik daar niks aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Kun je in MAX een object de eigenschappen van een ander object geven? Een soort van property-painter zoals in AutoCAD.

Ik heb bijvoorbeeld twee railings en ik wil dat de ene dezelfde eigenschappen als de andere krijgt.

Kan dat en zo ja, hoe?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ligt er een beetje aan wat voor eigenschap. een keyframe? materiaal? modifier? reactor eigenschap?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Parameters van het AEC object.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Menesis schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:21:
[...]

foto? :7 ik heb m wel als pdf maar ik ben nu wel benieuwd hoe 30Mb er uit ziet in het echt :D
Ik heb ff snel foto's gemaakt met me cam:

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/760/foto210up.jpg

&

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/8242/foto226pn.jpg

Leest best kut met zo'n huge boek op je schoot (of op de tafel :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:32:
[...]

Ik heb ff snel foto's gemaakt met me cam:

[afbeelding]

&

[afbeelding]

Leest best kut met zo'n huge boek op je schoot (of op de tafel :p)
ideaal om een inbreker mee neer te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:37:
[...]

ideaal om een inbreker mee neer te halen
Nah.... daar issie te slap voor :P Hoewel je hem wel leuk op een half ope ndeur kunt leggen ipv een emmer water >:)

* Spike_wolf heeft hier thuis ook twee van die boeken liggen....
* Spike_wolf gaat zometeen z'n irritante zusje even roepen of ze ff hier komt >:)
:+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:40:
[...]

Nah.... daar issie te slap voor :P Hoewel je hem wel leuk op een half ope ndeur kunt leggen ipv een emmer water >:)

* Spike_wolf heeft hier thuis ook twee van die boeken liggen....
* Spike_wolf gaat zometeen z'n irritante zusje even roepen of ze ff hier komt >:)
:+
hij is wel slap... maar wat een impact...
moet je maar eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik had hem liever in 2 delen gezien met een harde kaft, maarja.....Het is in ieder geval beter dan niks en ik denk dat het toch een goed boek is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:42:
[...]

hij is wel slap... maar wat een impact...
moet je maar eens testen
Leggen we er één op de deur, en de andere in de hand... zodra dat irritante zusje weer bijgekomen is van de eerte dreun... de tweede testen :7 :+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Doet me denken aan die kerel uit X-men 3: "Once he gains momentum, there's no stopping him" :P

Overigens is mijn natuurkunde boek even dik, en die moet ik een paar dagen in de week mee naar eindhoven sjouwen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Bozozo op 27-05-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
WOw, dt boek is gigantisch :D
Ik dacht dat calculus groot was ;)

@ Dexter: AEC objecten? Nooit van gehoord :+ sorry, ik kan je er niet verder helpen

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
Nou laat ik mijn projectje voor school dan ook maar eens hier plaatsen. Getekend in sketchup, dat proggie is echt super handig om Autocad tekeningen (plattegronden en aazichten dus) om te zetten in een mooi 3D geheel!

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/9756/1presentatieklein1db.jpg

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lefty_38 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 02:22:
Nou laat ik mijn projectje voor school dan ook maar eens hier plaatsen. Getekend in sketchup, dat proggie is echt super handig om Autocad tekeningen (plattegronden en aazichten dus) om te zetten in een mooi 3D geheel!

[afbeelding]
Ziet er netjes uit idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

ja doe nou niet alsof ik daar niet voor gewaarschuwd heb op GoT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het klooien met rigid bodies in max. ik maak een simpel testje met een aantal dominosteentjes op een plane

alles is netjes alligned maar toch zweven de stenen in de animatie boven de plane, wat is hier aan te doen?

ik zit nog op noobniveau dus mss doe ik wel gewoon iets stoms fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:52:
Ik ben een beetje aan het klooien met rigid bodies in max. ik maak een simpel testje met een aantal dominosteentjes op een plane

alles is netjes alligned maar toch zweven de stenen in de animatie boven de plane, wat is hier aan te doen?

daar zijn vast wel tutorials voor te vinden :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online

geef ze wat gewicht mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, zover heb ik het nog wel beredeneerd hoor :P

ik had in een andere scene een plane met een bal die stuiterde. daar stuiterde hij niet op de plane, maar een stuk boven de plane :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

jaja, het is weer ff geleden maar ik ben weer es bezig. Nog altijd mn huisje dat ik probeer te belichten.
Heb vanmiddag een redelijk effect weten te bereiken dat ik graag ff wou delen:
http://www.xs4all.nl/~sjappie/lights/1.jpg
http://www.xs4all.nl/~sjappie/lights/2.jpg
http://www.xs4all.nl/~sjappie/lights/3.jpg
http://www.xs4all.nl/~sjappie/lights/4.jpg
http://www.xs4all.nl/~sjappie/lights/5.jpg

Mijn doel is om met alleen lichtbronnen van buiten het huisje de binnenkant fatsoenlijk licht te krijgen. Overdag hebben we tenslotte geen lampen aan binnen, en komt al het licht in feite door de ramen naar binnen.

Ik heb hiervoor 1 directional light met een kleine 'light angle' voor de blur als zon. Het ding straalt ook photons uit om de binnenkant een beetje te verlichten.
Om mn huisje zit een witte bol die een hoge irradience en ambient color en al dat soort meuk heeft voor de Final Gather.

Ook heb ik een mental ray Area Light cirkel boven mn huis hangen die van alle kanten een klein beetje licht naar binnen schijnt zodat er ook van de schaduwkant licht door het raam komt zoals in het echt. Het is een beetje een doekje voor het bloeden, maar goed, ik probeer maar wat ;)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Wel het ziet er zeer nice uit, ik zou wel grag eens weten waarvoor je deze methodiek hebt gebruikt, je zegt hoe je het doet, maar nie precies waarom. Ik weet dat photons en een mental ray area light de renders langer maken, maar het resultaat ziet er mooi uit.
Dus eignelijk wil ik gewoon graag wat uitleg en verantwoording voor elke stap :D, ben redelijk noob op belichtingsgebied, en daarvoor dus.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:13:
hehe, zover heb ik het nog wel beredeneerd hoor :P

ik had in een andere scene een plane met een bal die stuiterde. daar stuiterde hij niet op de plane, maar een stuk boven de plane :S
Ik meen me te herinneren dat ik ergens wat gelezen had over bounding box en mesh colisions bij je dynamics berekening. Mischien dat je daar eens naar moet kijken. Het kan zijn dat je bounding box groter is dan je mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 08:04

Volgens mij moet je je col. tolerance naar 0.0 zetten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, tnx.

ik ga er nog eens mee aan de slag

edit:
ik heb idd die coll. tolerance omlaag gegooid, en nou werkt ie prima _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

L i m a schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:52:
Wel het ziet er zeer nice uit, ik zou wel grag eens weten waarvoor je deze methodiek hebt gebruikt, je zegt hoe je het doet, maar nie precies waarom. Ik weet dat photons en een mental ray area light de renders langer maken, maar het resultaat ziet er mooi uit.
Dus eignelijk wil ik gewoon graag wat uitleg en verantwoording voor elke stap :D, ben redelijk noob op belichtingsgebied, en daarvoor dus.
Waarom? omdat ik ook redelijk noob ben op belichtings gebied :)
Ik heb ooit eens tutorials geprobeerd te vinden over hoe je het best een beetje fatsoenlijk ambient licht in je scene kan krijgen. Met een doodsimpel Ambient Light in je scene hou je helemaal nergens rekening mee, dus dat wou ik niet. Dan is er de optie om door je hele scene met trial and error kleine point lights neer te plempen om te doen alsof. Ook dat wou ik niet, ik wou een setup proberen te maken die in 1 klap voor het hele huisje werkt, ongeacht wat er daarna nog in komt.

Kom je automatisch zo'n beetje bij 2 dingen uit. Final gather en global illumination (photons). Het is een behoorlijk gekloot om de instellingen ook maar een beetje fatsoenlijk te krijgen.
zie http://www.xs4all.nl/~sjappie/lights/ voor een 8-tal combi's van welke lamp photons doet en met en zonder final gather.
Na die test ben ik dus bij mn huidige setup aan beland. Ik heb nu mn standaard probleem van blotchyness her en der waarvan ik denk dat het weg gaat door de final gather kwaliteit te verhogen.

Mn volgende doel is om de Area Light weg te halen en op een andere manier het voor elkaar te krijgen dat er wel degelijk van alle kanten licht naar binnen geworpen wordt. Met alleen een directional light + photons en mn witte sky bol maakt het namelijk bijna geen zak uit of ik de deur open of dicht zet, terwijl er bij een open deur toch wel degelijk een baan extra licht daar zou moeten komen.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Vraagje:
Je kunt in MAX met de Scanline render-engine en force wireframe een wireframe renderen. Maar kun je dat ook zo renderen dat ie alle hidden wires (degene die je dus eigenlijk niet zou zien) niet rendert? Of moet je dan met andere dingen gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
"alle hidden wires" ??

Bedoel je de achterkant van een object..? Zoja, dan moet je 2-sided uitzetten.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Mja, maar dan doet ie dat maar per object...

Eigenlijk zoek ik beetje naar een oplossing binnen MAX zonder toepassing van een toon-plugin renderer. Dus dat je alleen de zichtbare outlines van objecten ziet.

EDIT: Ink-n-paint materiaal zonder ink did the trick vooralsnog!!

[ Voor 15% gewijzigd door Dexter op 29-05-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkotten
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09-2016
post deleted

[ Voor 109% gewijzigd door tjerkotten op 29-05-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dexter schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:02:
Mja, maar dan doet ie dat maar per object...

Eigenlijk zoek ik beetje naar een oplossing binnen MAX zonder toepassing van een toon-plugin renderer. Dus dat je alleen de zichtbare outlines van objecten ziet.

EDIT: Ink-n-paint materiaal zonder ink did the trick vooralsnog!!
mental ray renderen..

material overwrite slot aanmaken
vervolgens een material maken naar hoe jij je wireframes wilt en renderen maar

zelfde manier waarop je een occlusionpatch zou maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik kan me nog herinneren dat een aantal tweakers aan een site werkten voor 3D tutorials. Daarnaast zouden nog ook andere tutorials zijn.
En ook info over de verschillende pakketten enzo, was paar maanden geleden gepost. Wie weet de link nog?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Bedoel je toevallig 3Dluvr?
http://www.3dluvr.com/content/

Edit: Typo.

[ Voor 13% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 29-05-2006 15:08 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

nee...was een nederlandse site. Was wel beetje lichtbruin kleurig. Stonden ook alle voor en nadelen van de software pakketten.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.3dfreaks.nl ?

die ebstaat al een tijdje niet meer denk

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ooh...dat was het dan misschien :)
ik zoek namelijk uitgebreide informatie over voor- en nadelen van de pakketten in het nederlands...
die site had dat volgens mij

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 08:04
Was die info niet gebasseerd op de info uit de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ja, maar dan uitgebreider volgens mij

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:48:
ooh...dat was het dan misschien :)
ik zoek namelijk uitgebreide informatie over voor- en nadelen van de pakketten in het nederlands...
die site had dat volgens mij
www.3dfreakz.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

tjerkotten schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:08:
Yo, Deze post is voor de Sonic fans onder ons.
...
Maak eens kleinere plaatjes a.u.b.. JPG's posten van 900KB per stuk op zo'n resolutie is nergens goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Kun je random material ID's aan particles toekennen?
Ik wil namelijk een sliert particles maken met allemaal verschillende (sommige mogen wel dubbel natuurlijk) fotootjes erop.
Iemand tips?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon je sources splitten en dan in die nieuwe aftakking een material slot toevoegen

hoe vaker jij hem split hoe meer materials je krijgt

zolang je de controle behalve material maar boven je split houd moet dit goedkomen

"dit in particle flow btw"

in andere particle systemen heb je geloof ik 2 materials probeer maar eens een multisub

kopietje maken van je spray en een andere multisup erop werkt ook

vervolgens een nieuwe seed en klaar

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dan nog een vraagje over PFlow voor je :P

Ik heb een glazen wand. Deze bestaan uit een aantal panelen.
Nou wil ik dat de panelen naar de vorm van die glazen wand "geblazen" wordt. Snap je?

Hier een voorbeeldje wat ik ff snel met Reactor gemaakt heb:
Click me

Vind het alleen nog niet geslaagd.. Misschien moet het sneller ofzo..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

@GTOfire

direct photons - area photons - final gather 200.bmp deze vind ik de beste, al is er wel wat overbelichting, maar dan kan je gwn de belichting minder zetten :D, als ik nog eens tijd heb zal ik ook eens experimenteren met mijn "living" scene. Maar daarvoor moet ik eerst nog wat verder modellen :P

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Scipionyx schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:39:
Dan nog een vraagje over PFlow voor je :P

Ik heb een glazen wand. Deze bestaan uit een aantal panelen.
Nou wil ik dat de panelen naar de vorm van die glazen wand "geblazen" wordt. Snap je?

Hier een voorbeeldje wat ik ff snel met Reactor gemaakt heb:
Click me

Vind het alleen nog niet geslaagd.. Misschien moet het sneller ofzo..
Kan nog wel eens lastig worden.
Je zet muur op z'n uiteindelijke plaats. Vervolgens zul je een birthscript moeten hebben/maken die per "piece" van je muur een particle er in plaatst en deze vervolgens als geometry weergeeft in de viewport/render (dus je originele pieces kun je hiden).
Je zult vervolgens met een find target best ver moeten komen denk ik. Misschien denk ik te moeilijk, maar dit is de manier waar ik het op zou doen.

[edit]
Forget that last part, ben nu even bezig met voorbeeldje, alleen moet ik even uitvinden hoe je achterwaards kan renderen :o In de viewport speelt hij hem wel achterwaards af maar volgens de help kan de renderer dat niet... Result will follow :)
[edit2]
* Neejoh *
[edit3]
sjalllaaalaaaaa edit3 :z

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/veen413/3dsmax/buildup/buildup.jpg
movie
MAX8 file

Dit is wat je bedoelde, right?

[ Voor 37% gewijzigd door Neejoh op 31-05-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar low res gebouwtjes die ik gemoddeld heb om in Open Scene Graph te importeren

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/huizen2.jpg
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.