laat staan 1robin222 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:37:
[...]
Niet iedereen heeft 3 computers waarmee je goed kan maxen op z'n bureau staan
kvind em echt cool chester
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
laat staan 1robin222 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:37:
[...]
Niet iedereen heeft 3 computers waarmee je goed kan maxen op z'n bureau staan
Dat is die dude uit Commandor Keen 6!Bozozo schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:37:
Product van 2 uur verveling:
[afbeelding]
Nou, de groetjes dus
Mixed Reality dev
Ik denk dat je de mond wat groter moet maken en het hoofd iets witter (behalve rond de ogen) om hem meer op Voldemort te laten lijken:Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:45:
JE kunt ink 'n paint materialen toch ook iets van shading meegeven? Althans daar stond me iets van bij zoieoz wel erg netjes uitgevoerd als het ink n paint is, ik kriig daar altijd dikke bagger mee (te dikke lijnen en lijnen op plekken waar je ze juist neit wilt hebben).
Zelf geen zin gehad om te moddelen dus heb wat geklooid in PS om me poppetje beetje leuk tegen een achtergrondplaatje te krijgen
[afbeelding]
Mixed Reality dev
Verwijderd
De Audi A3 video tutorial op 3D-Palace is erg leerzaam.Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:13:
beste tweakers,
ik zit nou al een tijdje te klooien met 3ds max, en ik wil erg graag een auto maken.
nou lukt dit vaak maar een beetje maar na een tijdje krijg ik allerlei deuken, bobbels, meshfouten etc
dus vroeg ik me af.. weten jullie een goed en makkelijk te modeleren auto model waar ik mee kan leren auto's makentips en tricks ook welkom
alvast bedankt!
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
tyChester schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:17:
[...]
De Audi A3 video tutorial op 3D-Palace is erg leerzaam.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Verwijderd
Je nieuwe features simpelweg toevoegen onder de mirrorfeatureMenesis schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:19:
Vraagje over solidworks:
als je features toevoegd en die mirrored dan worden het altijd instances. Als je de basis veranderd doet de mirror dat ook. Is er een manier om die mirrors vast te zetten (zoiets als collapsen in 3dsmax) zodat ze op zichzelf staand worden?
Alvaste bedankt
nee dat wordt m niet want ik wil de basis weghalen en de mirrors laten staan, anders moet ik vrij veel opnieuw doensdomburg schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:44:
[...]
Je nieuwe features simpelweg toevoegen onder de mirrorfeature
Mixed Reality dev
Verwijderd
heb je geen optie om hem als clone in te stellen ipv instance ?sdomburg schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:44:
[...]
Je nieuwe features simpelweg toevoegen onder de mirrorfeature
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 22:59 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
Begin eens helemaal opnieuw met je belichting, maar dan (eerst) zonder skylight.Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:29:
Ik ben bezig met het maken van een site over Rembrandt. Nou wou ik de site in zijn werkplaats maken dus heb ik die (min of meer) nagemaakt. Er zijn alleen wel wat dingen waar ik niet uitkom. Zo geeft mijn direct light (door de ramen) geen shadows meer en klopt de belichting toch al niet omdat ik een skylight gebruik. Nou heb ik het wel met omi's geprobeert alleen krijg ik dan een enorm nep effect terwijl het er nu wel redelijk goed uitziet.
[afbeelding]
Opmerkingen en tips zijn uiteraard meer dan welkom. Ik moet nog wel wat dingen veranderen zoals een openhaardvuur maken en hier en daar wat kleine objecten plaatsen zodat het er wat levenderiger uitziet.
Verwijderd
Dat heb ik wel geprobeert, alleen word het echt 1 walgelijk drama bij mij wat er nep en lelijk uitziet. Als ik met direct lights en omni's ga werken word het gewoon niet mooi wat ik ook probeerVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:53:
[...]
Begin eens helemaal opnieuw met je belichting, maar dan (eerst) zonder skylight.
Bedenk dan goed waar het licht vandaan komt.
En is het dag? Of is het nacht?
Vooral met dat laatste kan je een heel mooi contrast krijgen tussen het licht van buiten en dat van binnen. Echt zonde als je die kans laat schieten
Haal eerst Box12+15 weg die blokeren het licht van buiten en je raam aanpassen zodat die ook licht doorlaat.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:26:
[...]
Dat heb ik wel geprobeert, alleen word het echt 1 walgelijk drama bij mij wat er nep en lelijk uitziet. Als ik met direct lights en omni's ga werken word het gewoon niet mooi wat ik ook probeerHeb ook al wat tutorials geprobeert maar wat ik nu heb is het beste wat ik voor elkaar krijg.
Ik heb de file (max7) even geupload misschien dat jij of iemand anders er even naar zou willen kijken.
http://denniz.dezijllgb.nl/files/website.rar (50kb)
[ Voor 10% gewijzigd door Low-Tech op 23-05-2006 20:45 ]
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
[ Voor 16% gewijzigd door Menesis op 23-05-2006 21:53 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
Mixed Reality dev
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:17:
ik was ook met audi a3 tut begonnen, was aardig ver, moet nog wat dingetjes tweaken.
so far:
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
Het begin is er.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:01:
ik ben hard aan de slag met de audi a3 tutorial![]()
hier ff een wipje![]()
[afbeelding]
het is een begin zal ik maar zeggen
Mixed Reality dev
Verwijderd
gewoon die edge selecteren en op backspace drukkenMenesis schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:02:
Kan iemand mij uitleggen wat ze hier bedoelen?
"Use "weld target" for welding this vertex to the side one."
[afbeelding]
en vervolgens krijgen ze dit:
[afbeelding]
Maar ik krijg de hele tijd iets als dit:
[afbeelding]
(ja das die beroemde tutorial)
[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 24-05-2006 23:20 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
lol?Menesis schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:20:
![]()
![]()
Vroegah deletete ik altijd alle polygonen en maakte dan 1 nieuwe
thanx man
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Verwijderd
Ik kan die files niet openen. Ik mis biped bestanden en een effect ofzo.Menesis schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:52:
Gerenderd in Mental Ray. Eigenlijk moet je ook nog final gather aanzetten en nog wat tweaken maar ik denk dat je hiermee wel verder kan. De 'truc' zit m in het gebruik van area lights en een beetje global illumination. Natuurlijk kan het nog veel beter maar goed, ik ben verder ook geen pro
[afbeelding]
met 1 area spot
[afbeelding]
met 2 area omni's (als licht van de blauwe lucht) en 1 area spot (als zonlicht)
[files]
Edit: let op; ik heb wel wat poly's van je raam weggehaald want ik kreeg een ondoorzichtig vlak met als gevolg een zwarte render. Dat kwam waarschijnlijk doordat ik wat textures mis
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 20:26 ]
welke versie heb je dan?Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:51:
[...]
Ik kan die files niet openen. Ik mis biped bestanden en een effect ofzo.
Iig bedankt voor de tips, ik denk dat ik nu wel wat veder moet kunnen komen. Nova ook bedankt
edit: Was te verwachten, maar het werkt natuurlijk weer voor geen meterJij en nova krijgen echt mooie belichting (bij mij is het echt zwart terwijl het bij jullie mooi overloopt) terwijl als ik hetzelfde soort belichting gebruik het gewoon weer een neppe bende word. Dingen als global illumination doen bij mij trouwens ook helemaal niks
Mixed Reality dev
Verwijderd
Mixed Reality dev
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
tis ook een goed boek, en dik? De helft staat er nog niet inmonnick schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:47:
Gisteren heb ik de 3ds Max Bible binnen gekregen. Lijkt me wel een goed boek voor een beginner als ik. Alleen dat boek is wel echt gigantisch dik zeg, ik vind dat wel een beetje onpraktisch.
foto?monnick schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:47:
Gisteren heb ik de 3ds Max Bible binnen gekregen. Lijkt me wel een goed boek voor een beginner als ik. Alleen dat boek is wel echt gigantisch dik zeg, ik vind dat wel een beetje onpraktisch.
Mixed Reality dev
Dat is van origine al zo. Was mij ook al opgevallen. Ik zal wel eens kijken of ik daar niks aan kan doen.T!m0n schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:08:
volgens mij duwt die ketting een holletje in haar keel ziet er niet zo lekker uit
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Mixed Reality dev
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Ik heb ff snel foto's gemaakt met me cam:Menesis schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:21:
[...]
foto?ik heb m wel als pdf maar ik ben nu wel benieuwd hoe 30Mb er uit ziet in het echt
Verwijderd
ideaal om een inbreker mee neer te halenmonnick schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:32:
[...]
Ik heb ff snel foto's gemaakt met me cam:
[afbeelding]
&
[afbeelding]
Leest best kut met zo'n huge boek op je schoot (of op de tafel)
Nah.... daar issie te slap voor
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
hij is wel slap... maar wat een impact...Spike_wolf schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:40:
[...]
Nah.... daar issie te slap voorHoewel je hem wel leuk op een half ope ndeur kunt leggen ipv een emmer water
![]()
* Spike_wolf heeft hier thuis ook twee van die boeken liggen....
* Spike_wolf gaat zometeen z'n irritante zusje even roepen of ze ff hier komt
Leggen we er één op de deur, en de andere in de hand... zodra dat irritante zusje weer bijgekomen is van de eerte dreun... de tweede testenVerwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:42:
[...]
hij is wel slap... maar wat een impact...
moet je maar eens testen
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
[ Voor 5% gewijzigd door Bozozo op 27-05-2006 19:27 ]
Mixed Reality dev
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Verwijderd
Ziet er netjes uit idd!Lefty_38 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 02:22:
Nou laat ik mijn projectje voor school dan ook maar eens hier plaatsen. Getekend in sketchup, dat proggie is echt super handig om Autocad tekeningen (plattegronden en aazichten dus) om te zetten in een mooi 3D geheel!
[afbeelding]
ja doe nou niet alsof ik daar niet voor gewaarschuwd heb op GoTmonnick schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:47:
Verwijderd
daar zijn vast wel tutorials voor te vindenVerwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:52:
Ik ben een beetje aan het klooien met rigid bodies in max. ik maak een simpel testje met een aantal dominosteentjes op een plane
alles is netjes alligned maar toch zweven de stenen in de animatie boven de plane, wat is hier aan te doen?
ik zit nog op noobniveau dus mss doe ik wel gewoon iets stoms fout
Mixed Reality dev
geef ze wat gewicht mee?Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:52:
Ik ben een beetje aan het klooien met rigid bodies in max. ik maak een simpel testje met een aantal dominosteentjes op een plane
alles is netjes alligned maar toch zweven de stenen in de animatie boven de plane, wat is hier aan te doen?
Verwijderd
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Techno>Music
Ik meen me te herinneren dat ik ergens wat gelezen had over bounding box en mesh colisions bij je dynamics berekening. Mischien dat je daar eens naar moet kijken. Het kan zijn dat je bounding box groter is dan je mesh.Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:13:
hehe, zover heb ik het nog wel beredeneerd hoor
ik had in een andere scene een plane met een bal die stuiterde. daar stuiterde hij niet op de plane, maar een stuk boven de plane
Volgens mij moet je je col. tolerance naar 0.0 zetten ofzo.Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:52:
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 10:21 ]
Waarom? omdat ik ook redelijk noob ben op belichtings gebiedL i m a schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:52:
Wel het ziet er zeer nice uit, ik zou wel grag eens weten waarvoor je deze methodiek hebt gebruikt, je zegt hoe je het doet, maar nie precies waarom. Ik weet dat photons en een mental ray area light de renders langer maken, maar het resultaat ziet er mooi uit.
Dus eignelijk wil ik gewoon graag wat uitleg en verantwoording voor elke stap, ben redelijk noob op belichtingsgebied, en daarvoor dus.
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
[ Voor 15% gewijzigd door Dexter op 29-05-2006 12:07 ]
[ Voor 109% gewijzigd door tjerkotten op 29-05-2006 17:58 ]
Verwijderd
mental ray renderen..Dexter schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:02:
Mja, maar dan doet ie dat maar per object...
Eigenlijk zoek ik beetje naar een oplossing binnen MAX zonder toepassing van een toon-plugin renderer. Dus dat je alleen de zichtbare outlines van objecten ziet.
EDIT: Ink-n-paint materiaal zonder ink did the trick vooralsnog!!
Huub Huub Barbatruc!
[ Voor 13% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 29-05-2006 15:08 ]
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 15:47 ]
Huub Huub Barbatruc!
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
www.3dfreakz.netDNA_Saint schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:48:
ooh...dat was het dan misschien
ik zoek namelijk uitgebreide informatie over voor- en nadelen van de pakketten in het nederlands...
die site had dat volgens mij
Maak eens kleinere plaatjes a.u.b.. JPG's posten van 900KB per stuk op zo'n resolutie is nergens goed voor.tjerkotten schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:08:
Yo, Deze post is voor de Sonic fans onder ons.
...
Mixed Reality dev
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 02:01 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Techno>Music
Kan nog wel eens lastig worden.Scipionyx schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:39:
Dan nog een vraagje over PFlow voor je
Ik heb een glazen wand. Deze bestaan uit een aantal panelen.
Nou wil ik dat de panelen naar de vorm van die glazen wand "geblazen" wordt. Snap je?
Hier een voorbeeldje wat ik ff snel met Reactor gemaakt heb:
Click me
Vind het alleen nog niet geslaagd.. Misschien moet het sneller ofzo..
[ Voor 37% gewijzigd door Neejoh op 31-05-2006 20:57 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq