"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik wil dus gewoon 3d tekst zo in laten komen..
zoals dit effect: http://www.moonpirates.nl/temp/slice%20modifier.avi
Ik kan alleen niet de slice modifier animeren.. Hij blijft dna op een vast punt staan..
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Verwijderd
damn man... das echt strak (letterlijk)Chester schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:12:
Vandaag de koplampen even overnieuw gemaakt:
[afbeelding]
Close-upje van de koplampen =)
[afbeelding]
de afwerking... zo foutloos , zoo gedetailleerd
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
@ DaNiEl KuNsT
Die lampjes zijn op de onderste render zijn zo een 132k polygonen. Op de bovenste render dus 264k polygonen voor alleen de lampjes. Ik denk dat mn PC aardig wat kan hebben. Indien later blijkt dat ie het niet meer trekt, dat zie ik dan wel weer
The Mummy, uit The Mummy?Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:45:
Erg netjes gemoddeld Chester, hoe houdt jij je chamfers zo netjes trouwes? Bij mij wordt het altijd een zootje met triangles vaak als ik ga chamferen.
Een updateje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Herkent iemand het/hem al?
Gewoon de triangles zo snel mogelijk opruimen.Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:45:
Erg netjes gemoddeld Chester, hoe houdt jij je chamfers zo netjes trouwes? Bij mij wordt het altijd een zootje met triangles vaak als ik ga chamferen.
Een updateje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Herkent iemand het/hem al?
Enne, Voldemort?
Ik hoop voor je dat het sneller gaat dan het shipen naar Arubamonnick schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:54:
Ik heb het boek 3ds Max 8 Bible gisteren voor 25eu op amazon.com besteld. Er staat bij "Usualy shipped within 24 hours" (of iets dergelijks?). Echter mijn vader zegt dat het wel 2 a 3 weken kan gaan duren voordat het boek er is. Iemand enig idee, of ervaringen met de levertijd van amazon?
bvd.
Ik he bde Bible van versie 7 gekocht toen ik op Aruba woonde.. en dat licht toch aardig dicht bij de US.. maar het duurde wel 2 en een halve maand voor ik het boek binnen had
Nu zal dat grotendeels ook wel aan de post op het eiland gelegen hebben
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
Jij moet echt tutorials gaan schrijven!!!Chester schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:12:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wow chester ziet er echt heeeeel erg mooi uit.Chester schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:12:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is een heel ander principe dan wat jij opzoekt. Dit heeft verder weinig met 3D te maken dus is er in 2D een mask overheen gegooit die geanimeerd is. Wil je dit in 3Ds MAX gaan doen, ontkom je niet aan een hele hoop workarounds ben ik bang.jdiezrequejo schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:46:
Kan iemand mij vertellen hoe is met de slice modifier kan animeren?
Ik kan alleen niet de slice modifier animeren.. Hij blijft dna op een vast punt staan..
De enige manier waar ik zo 1-2-3 op kom is dmv. verschillende materials (Multi/Sub-object). 1 Material voor het "solid" gedeelte en 1 waarbij de alpha/opacity op 0% staat (totaal doorzichtig). Vervolgens moet je de material ID's van je object (kan zowel in edit mesh als in edit poly) gaan animeren, van solid naar onzichtbaar.
Verwijderd
nee je kan wel gewoon de slice-modifier gebruiken voor dat effect, heb het zelf ook een keer gebruikt in een tutorial. Zou alleen niet meer weten hoe precies, dus kan je hier niet verder mee helpen, behalve dus dat het wel kan.Neejoh schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:09:
[...]
Dit is een heel ander principe dan wat jij opzoekt. Dit heeft verder weinig met 3D te maken dus is er in 2D een mask overheen gegooit die geanimeerd is. Wil je dit in 3Ds MAX gaan doen, ontkom je niet aan een hele hoop workarounds ben ik bang.
De enige manier waar ik zo 1-2-3 op kom is dmv. verschillende materials (Multi/Sub-object). 1 Material voor het "solid" gedeelte en 1 waarbij de alpha/opacity op 0% staat (totaal doorzichtig). Vervolgens moet je de material ID's van je object (kan zowel in edit mesh als in edit poly) gaan animeren, van solid naar onzichtbaar.
Verwijderd
in je slice modifier zit een treejdiezrequejo schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:46:
Kan iemand mij vertellen hoe is met de slice modifier kan animeren?
hierin vind je "slice plane"
Als je deze selecteerd kun je hem los bewegen van het model, en dus ook lost van het model animeren
maak wel even een captivate
http://www.xs4all.nl/~kwvduijn/untitled.htm
zie hier
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 11:16 ]
[edit]
Aaah, sommige van jullie kennen Peter Draper misschien wel (PFlow goroe), die heeft ook een leuk effect gemaakt wat wel redelijk lijkt op wat jij van plan bent jdiezrequejo
Check out zijn tutorial
http://www.3d-palace.com/...oc_scene_construction.htm
[ Voor 90% gewijzigd door Neejoh op 18-05-2006 11:37 ]
Anyway, laat ik ook s wat posten

Model komt straks in een game-engine, dus moet vrij lowpoly zijn.
Zou m eigenlijk iets beter moeten belichten en opnieuw renderen, maar Max crashte na deze render en heb geen zin om Max weer te starten op deze k*t pc's @ school..
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Als iemand nog tips heeft hoe ik de vloerbedekking ook vloerbedekking-achtig krijg hoor ik het graag

Ook andere tips / opmerkingen zijn welkom
[ Voor 6% gewijzigd door fommes op 18-05-2006 12:20 ]
Mixed Reality dev
My heroScipionyx schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:49:
Deze gast is ook erg goed: http://www.allanmckay.com/
[..]
nog tips ?, maakt het ook uit welke renderer ik gebruik? gebruik nu de default renderer van max.Menesis schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:24:
ook hier geldt weer dat de belichting nogal belangrijk is. Als je vanaf nu alleen maar tijd in de belichting stopt kan het er toch 100x beter uit gaan zien
Verwijderd

Comments zijn welkom
Klik op het "Polygon" icoontje (ziet er in 't menu uit als een zeshoek). Je ziet nu bovenin bij de Rhino command line "Center of inscribed polygon (NumSides = 4, Circumscribed Vertical AroundCurve)" staan. Tik het cijfer 3 in. NumSides = 4 wordt nu NumSides = 3. Klik om je middelpunt van de polygoon aan te geven en klaarVerwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:14:
Ik ben bezig met Rhino3d, maar ik kom er maar niet achter hoe je een 3hoek maakt! Misschien een heel domme vraag, maar kan iemand mij dit even uitleggen?
Zo kun je overigens ook andere veelhoeken maken. In de commandline staat een hele hoop nuttig spul zodat je niet overal hoeft te klikken. De precisie en dit AutoCAD-achtige gedrag maken van Rhino een van m'n favoriete modellers.
teveel zooi, te weinig tijd

nu die vloer en dat hout nog van het bed...

[ Voor 18% gewijzigd door fommes op 18-05-2006 14:39 ]
Kijk das al stukken beterfommes schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:32:
met die schaduw ziet er idd wel beter uit.
[afbeelding]
nu die vloer en dat hout nog van het bed...
[afbeelding]
Als je je scene verder wilt pimpen kun je mental rat gaan gebruiken, vanwege global illumination dat je dan kuint gebruiken. Volgens mij kan GI ook met de standaard renderer maar daar heb ik geen ervaring mee (iets met advanced lights ofzo)
Mixed Reality dev
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Menesis schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:10:
Als je je scene verder wilt pimpen kun je mental rat gaan gebruiken
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
http://www.harrypotterfor.../images/sym_voldemort.jpg
kun je misschien als ref gebruiken is namelijk wel een imponerend beeld...
Cool! Hoe heb je m geunwrapped (pelt mapping misschien)? En als je nu polies gaat veranderen of toevoegen, geeft dat dan problemen met je gemaakte UVWmap?Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:32:
Het meot idnerdaad voldemort worden, een klein updateje heb de beol geuwrapped en een texture ervoor gemaakt in PS.
[afbeelding]
[afbeelding]
meot hem alleen iets meer ''menacing'' laten kijken ofzo, hij lijkt nu beetje in tranen uit te willen barsten
Ik wil 'mijn' hoofd namelijk ook gaan unwrappen maar ik dacht dat je dan niets meer aan de mesh kon veranderen
Mixed Reality dev
Welcome in the world of Vray!!!

toch leuk van die 6 minuten renderen

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Thanx voor je uitleg!!Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:54:
[...]
in je slice modifier zit een tree
hierin vind je "slice plane"
Als je deze selecteerd kun je hem los bewegen van het model, en dus ook lost van het model animeren
maak wel even een captivate
http://www.xs4all.nl/~kwvduijn/untitled.htm
zie hier
Zal het eens uitproberen
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Verwijderd
Updateje van een iets bosere blik (althans dat meot het voorstellen, is ook testje met SSS overigens)

@Menesis: je meot eerst een cylindrical UWV map om je hoofd gooien dan vervolgens een UWN unwrap modifier. Als het goed is dan zou je hoofd model al best netjes geunwrapped moeten zijn. De polygonen die neit netjes zitten meot je ff handmatig detachen en stitchen. Dan ff screenshot maken of iets met texporter (max 8 kan volgens mij trouwens direct de geunwrapte wire renderen dacht ik).
Betreffende het aanpassen erna, ik gebruik dan een basis model en copieeer die met die copieen probeer ik dan verschillen expressies te maken en met de morpher modifier het basis model te morphen met deze aangepaste versies. Je textures zullen dan wel stretchen inderdaad maar dat zou de huid in het echt ook doen dus dat is niet erg.
@ dexter nette plaatjes (je zit toevallig tochneit bij bouwkunde in eindhoven ofwel?)
Waaraan dacht je dat te zien dan?
[ Voor 21% gewijzigd door Dexter op 18-05-2006 23:26 ]
Vond hem toch een bepaalde persoonlijkheid hebben gekregen

[ Voor 10% gewijzigd door Wootism op 18-05-2006 23:47 ]
Waar ging dat dan in hemelsnaam over??
@Marc1023 bedankt voor de uitleg! Ik ga het binnenkort eens proberen via jouw methode. In max 8 kun je inderdaad de UVWmap renderen en je kan ze zelfs shaded renderen of als normal map. Anders moet je op de autodesk site kijken onder 3d studio en dan demonstration van de pelt mapping.
Gister zat ik wat te lezen over ice age2 en ze lieten een 3dmodel van dat ene beest zien en het leek me wel leuk om te kijken hoe ver ik zou komen in de 1,5uur vrije tijd die ik had. Misschien wordt dit wel mn tweede 'hair en fur' project. De tentakels hebben echter nog wel wat aandacht nodig en de het hoofd van de echte is veel kleiner met ver uitstekende oogkassen...

[ Voor 10% gewijzigd door Menesis op 19-05-2006 01:11 ]
Mixed Reality dev
je moet eens een spiegel erbij pakken en kijken hoe bepaalde lijnen staan als je boos/evil kijkt... dan vertrekken heel veel spieren, dit is nog erg oppervlakkig, vooral wenkbrauwen moeten heel dicht op de ogen zitten, de neus moet vertrekken etc...
denk zeker dat het wel wat kan worden, maar je moet zulk soort puntjes natuurlijk in de gaten houden...
trouwens, wel nette texture!
Verwijderd
zeer cool. echt mooie render. De eerste is luchting, maar heeft toch iets 'zwaars' over zicht, mooi werk!Dexter schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:08:
Hier ook weer eens twee projectjes van mij. Zijn nog in ontwikkeling, dus wellicht later meer:
[afbeelding]
[afbeelding]
kool!Dexter schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:08:
Hier ook weer eens twee projectjes van mij. Zijn nog in ontwikkeling, dus wellicht later meer:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind de textuur van beton waar de bekistingplanken nog zichtbaar zijn op het plafond wel mooi, op de pilaren vind ik ze wat minder..
Jij deed toch Architectuur?
Is het trouwens gebruikelijk bij jullie op de opleiding om de projecten in 3D uit te werken? Voor de presentatie natuurlijk wel zo mooi!
Mooi gemaakt!Dexter schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
Herken ik daar de TU/e?
Study everything, You'll find something you can use
@Plint: Texturen van de kolommen moet ik nog aanpassen. Daar is tiling zichtbaar en dat is in dit geval niet echt een fraaie oplossing. Is zeker wel gebruikelijk om ook met 3d aan de gang te gaan, maar er wordt veel te weinig aandacht aan gegeven imho. Ik heb alles dan ook met eigen kennis opgebouwd. Voordeel is wel dat je je docenten en mede-studenten nog wel eens kunt laten watertanden. Maar je ziet ook wel dat er langzaamaan wel wat meer 3d zichtbaar wordt.
Beelden zijn nog niet af zoals ik al schreef, maandag plan ik mijn Eindcolloquium (eind augustus) en dan moet het wel klaar zijn. Tegen die tijd zal ik ongetwijfeld hier nog wel wat beelden laten zien (en ook op groter formaat).
Verwijderd

Denk dat ik even paar stappen terug moet of want hij begint inderdaad meer op een aap te lijken
@Plint: er wordt bij bouwkunde opzich wel meer met 3D gedaan dan het uitwerken van ontwerpen (bij architectuur). De richting bouwinformatica heeft ook stukje VR en verzorgen ook aantal vakken m.b.t. 3D graphics enzo. Ik heb voor die richting paar klusjes gedaan o.a. gemodelleerd aan de virtuele maquette van het TU/e terrein en onlangs een paar animaties gemaakt van de uitvoering van een bouwproces.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 15:02 ]
Verwijderd
voor de hele scene onder tools polygon counter
Deep Exploration (IE only)
(...)

Alles wat je in dit plaatje ziet is van de grond af aan opgebouwd met Google SketchUp, een gratis stuk software om zelf in 3D te modelen. Redshirt John in de render was een standaard figuurtje in het programma die ik even van een Starfleet-uniform voorzien heb in plaats van een slonzig T-shirt, en is vooral bedoeld om in composities de maten van een en ander te bepalen, bv. het paneel dat naast hem hangt is precies op ooghoogte gemaakt.

De panelen die je hier ziet zijn van een aantal foto's af gemaakt in Flash en daarna als texture in SketchUp omgezet. Origineel waren ze het Voyager-kleurenschema maar het Nemesis kleurenschema vond ik persoonlijk wel mooi. Deurpaneeltjes zijn van www.lcars-interface.de gedownload.

SketchUp is een prachtig programma als je alleen werkt met 'rauwe' geometrie en enkele textures, waarna je daarna kan exporteren naar een rendering/animatie-pakket zoals 3D Studio MAX of Lightwave om zaken als textures, glans en verlichting te doen.
Natuurlijk is dit verre van af. Maar als de geometry al genoeg detail heeft dan hoef je veel minder te doen in progsels als 3DS om alles op te poetsen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

hier moet ik ook is aan verder gaan

Ohja ik zag hier ook startrek!! Ik heb ooit is een gefatnaseerd startrek schip gemaakt. Ik ben alleen niet zo tevreden over de texture

[ Voor 36% gewijzigd door MAD_Sofia op 20-05-2006 15:25 ]
Andromeda is near
Verwijderd
ready to destroy the earthChester schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:12:
Een wipje van mijn eerste niet mechanische model
[afbeelding]
Huub Huub Barbatruc!
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Mixed Reality dev
Dat is apNiaMenesis schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:27:
Ik zag trouwens afgelopen week nog '3d world' liggen met dat plaatje van <naam kwijt> erin! DIe soort walvis. Wel gaaf zeg om daar in te staan

Nou, de groetjes dus

ben benieuwd
Mixed Reality dev
Verwijderd
Zelf geen zin gehad om te moddelen dus heb wat geklooid in PS om me poppetje beetje leuk tegen een achtergrondplaatje te krijgen

Verwijderd
nice , hoe maak je zo dat randje rond je character? (fallof?)Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:45:
JE kunt ink 'n paint materialen toch ook iets van shading meegeven? Althans daar stond me iets van bij zoieoz wel erg netjes uitgevoerd als het ink n paint is, ik kriig daar altijd dikke bagger mee (te dikke lijnen en lijnen op plekken waar je ze juist neit wilt hebben).
Zelf geen zin gehad om te moddelen dus heb wat geklooid in PS om me poppetje beetje leuk tegen een achtergrondplaatje te krijgen
[afbeelding]
Verwijderd
Doet me denken aan het eurovisie-songfestival gisteravond
Verwijderd
ja , en op zijn hoofd heeft hij het ookVerwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:53:
Bedoel je de texture op het kleed wat hij aanheeft? Dat is inderdaad met een fallof map gedaan; de basis kleur in het donker slot en dan een wat lichtere versie in het witte kanaal

Ik heb de films alleen niet gezien, dus geen idee of dit klopt met het 'echte' hoofd
En ja, ik zocht iets om te doen
Dit is gerenderd met V-Ray Toon. Met alleen de lijn dikte een beetje aangepast.Bozozo schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:04:
Ziet er al erg goed uit! Hoe render je dit als ik vragen mag?
Verwijderd
@ Bozozo thanx ik weet het die expressies sucks, zoiezo lijkt hij nog neit. Ikmoet ff hem opnieuw goed bekijken en editen, maar had daar geen zin
Euh, que?Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:38:
@chesterkijk jij dat soort dingen? Welke inzending was het dan moldavie ofzo

Verwijderd
@bozozo pas op he er zijn grenzen
Wat een verschrikking, maar ik heb me wel kostelijk geamuseerd met al die foute optredens zeg.
@Bozozo: volgens mij heb jij iets teveel aan de bleu-pills gezeten
[ Voor 26% gewijzigd door Dexter op 21-05-2006 15:31 ]

Hier was ik een uurtje of 3 of 4 mee bezig...
[ Voor 22% gewijzigd door Menesis op 21-05-2006 18:31 ]
Mixed Reality dev
Ik verveel me niet hoor. Ben serieus bezig met Marvin =)Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:00:
hoe komt het dat we ons vervelen? zo opeens... allemaal...
Verwijderd
ik ook met men boot , maar moet zoveel renderen... en dat brengt verveling.Chester schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:01:
[...]
Ik verveel me niet hoor. Ben serieus bezig met Marvin =)
en gvd , omdat die stomme dreamscape me geen simpel schuim wil geven
anders start je toch nog een max opVerwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:11:
[...]
ik ook met men boot , maar moet zoveel renderen... en dat brengt verveling.
en gvd , omdat die stomme dreamscape me geen simpel schuim wil geven![]()
Mixed Reality dev
Niet iedereen heeft 3 computers waarmee je goed kan maxen op z'n bureau staanMenesis schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:35:
[...]
anders start je toch nog een max opLaat je de één renderen en dan ga je met de ander verder met een andere scene

Ja, zijn armen gaan dwars door zn helm heen. Dat los ik op zodra ik heb geleerd hoe ik moet riggen
En een wire:

Dit topic is gesloten.