[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 11.978 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Anoniem: 105830 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:35:
@Hymn:
Super om weer eens een 'oldbie' terug te zien :)
(nu LiToKi en Oogst nog!)

Moeilijk om hier nog iets op aan te merken, je word te goed! ;)
Toch nog een paar kleine dingetjes gevonden:

• Waar zijn z'n tepels??? Je bent toch geen Amerikaan? ;)
• Ben je nog van plan om nog meer details te gaan maken? Wat aders en zo over z'n (onder)armen zou denk ik wel goed staan...
• Die huidplooi tussen z'n schouder en borst ziet er uit of die daar niet echt thuishoort. Als je er lang naar kijkt lijkt het meer op een soort snee ipv een huidplooi.
• Een warlock met *een ROKJE*?? Het is de laatste weken dan wel erg heet, maar dit... ;)

Verder vind ik em er superstrak uitzien!
Hopelijk maak je deze helemaal af (:P) want ik ben erg benieuwd naar een final!
toon volledige bericht
Aders etc doe ik allemaal in Zbrush ;)

Speciaal voor jou dan, tepels!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/warlock/wip5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

De ribbenkast is een beetje vreemd.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/VVAvds.jpg

Zo ziet mijn buik er meer uit :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

Bozozo schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 19:51:
De ribbenkast is een beetje vreemd.

[afbeelding]

Zo ziet mijn buik er meer uit :P
misschien ben jij wel vreemd :P

waaah , check die tepepiercing (8>

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 12-05-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:56
Weer een klein updatetje. Nog steeds die gare mesh fout in de rechter gevel. Het stomme is dat ik hem er ook niet uitkrijg, maarja daar kijk ik nog wel een x naar :P.

Er moet nog steeds te veel gebeuren, en dit is nog maar de voor kant van het gebouw :P. Maarja komt allemaal vanzelf ;).

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/5254/lost72xr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 07:43
nou klopt wel aardig hoor wat ie zegt; ga maar na hoe je ribben lopen ter hoogte van je buik.
naja ze zitten alleen wel wat hoger dan aangegeven :P

edit:
ondertussen heb ik de afgelopen dagen weer wat lopen aanpassen. Niet alleen het haar is anders maar het hoofd zelf ook; de ogen zitten íets lager en de mond heb ik nog wat beter proberen te maken. Eerst stonden de lippen in een m ond-open houding terwijl de mond dicht was. Nu klopt het denk ik al wat meer (ik heb de lippen nu wat meer op elkaar geperst om het zo maar te zeggen)
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/haarofzo10.jpg
Dat haar styleren is overigens wel ongelooflijk irritant. Ik vind het vrij belabberd hoe ze het hebben geimplementeerd (of het ligt aan mij, dat kan natuurlijk ook ;) )
(duurde overigens 17min om te renderen :( )

@w00d:
Selecteerd eens rondom de meshfout een vertex door er op te klikken (geen selectie'vangnet' eromheen slepen!) en verplaats m dan eens. Soms blijkt dan opeens dat er 2 vertexen onder 1 plek zitten en dan moet je ze welden bijvoorbeeld.

[ Voor 109% gewijzigd door Menesis op 13-05-2006 00:40 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 13:49

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Anoniem: 161585 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:28:
[...]

misschien ben jij wel vreemd :P

waaah , check die tepepiercing (8>
geil die piercing! dat delen met GoT is vragen om een date! 12:00 morgen achter A'dam CS! Ik draag een rode anjer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Helaas, piercing is fantasie :9

offtopic:
en de onderste buikspieren ben ik kwijt sinds ik ben gaan studeren :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169036

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/1543/wipfinal1velg6wv.jpg
zo, ik heb nog wat verder gedaan aan mijn velgen. Ik vind ze zelf wel goed geslaagd :9 . Alleen mis ik nog wat meer bling bling in mijn scène. Iemand tips hoe ik dat kan bereiken?
Soms zie ik ook onderaan een ontwerp hoelang gerenderd, welke render enz... Is dit een optie in max zelf of is dit met photoshop toegevoegd? Alvast bedankt

P.S. heb vandaag de 3ds max 8 bible gekregen. Ziet er op het eerste zicht geweldig uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10
Anoniem: 169036 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:52:
[afbeelding]
zo, ik heb nog wat verder gedaan aan mijn velgen. Ik vind ze zelf wel goed geslaagd :9 . Alleen mis ik nog wat meer bling bling in mijn scène. Iemand tips hoe ik dat kan bereiken?
Soms zie ik ook onderaan een ontwerp hoelang gerenderd, welke render enz... Is dit een optie in max zelf of is dit met photoshop toegevoegd? Alvast bedankt

P.S. heb vandaag de 3ds max 8 bible gekregen. Ziet er op het eerste zicht geweldig uit :D
Bling bling kan je bereiken door goed chroom en een hdri map. Dat wat onderaan de renders staat kan je alleen instellen bij vray dacht ik. En ik denk dat jij met de standaard scanline rendert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robin222 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 15:01:
[...]

Bling bling kan je bereiken door goed chroom en een hdri map. Dat wat onderaan de renders staat kan je alleen instellen bij vray dacht ik. En ik denk dat jij met de standaard scanline rendert?
Ja, kan ik dan ook met andere renders renderen. Indien ja, waar moet ik dat dan aanvinken ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 169036 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 15:09:
[...]

Ja, kan ik dan ook met andere renders renderen. Indien ja, waar moet ik dat dan aanvinken ofzow?
Jupz dat kan, eerst die render installeren en dan op f10 drukken en dan onderaan bij assign renderer kan je een andere instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

eerste keer dat ik hier een werkje van mij post.
Tevens ook eerste keer dat ik iets in 3dsmax heb gemaakt...
wat vinden jullie ervan?

Ik ben geen bedrijf hoor...moest voor school een logo maken voor fictief bedrijfje.
Moet het nu alleen nog animeren.

Wil dus eigenlijk dat schaapje over gras huppelt. En daarna dat de logo PATS! op het schaapje valt.
Kan iemand mij in de goede richting schoppen?

Afbeeldingslocatie: http://www.wokhouse.nl/andy/stuff/files/logo.jpg

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Schoppen doe ik niet vaak, maar waar loop je op vast?
Ik zie dat je rendertijd wel erg hoog ligt, waarschijnlijk door de displacementmap die verder doorloopt dan dat je op de render ziet. Heb je de displacement over een gehele sphere heen? Wellicht verstandig om dit over alleen een aantal polygonen te doen.
Over het animeren van het schaapje zul je wat moeten gaan lezen over hoe je bones toebrengt aan je schaapie.
Idee en uitwerking vind ik tot nu toe erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
Net mijn opdracht af, voor de game design opleiding in breda aan het nhtv :)
Moesten een schilderij van Van Gogh namaken :P
Heb het relatief simpel gehouden, en me vooral geconcentreerd op de stoel zelf, want daar draait de hele opdracht om denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/808/render0xh.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img275.imageshack.us/img275/7811/render20vx.th.jpg

mocht iemand de bump map overdreven vinden, ik vond dat ruwe wel bij het orginele schilderij passen, de volgende dus:
Afbeeldingslocatie: http://colours-art-publishers.com/images/lrgvang46.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 13-05-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Ik zit nog niet zo lang in de 3D-scene, maar ik denk dat er toch iets mis is met je texture. Ik denk dat je voor bepaalde delen van de stoel zoals vanonder in het midden beter een aparte uvw mapping toevoegd als box ofzo.. want nu lopen de strepen verticaal.
En de bumpmap is wel erg fel, zelfs als je je baseert op die schets zou ik hem iets minder zetten want zoals het nu is valt het op dat er niet echt schaduw tussen de ribbels is vind ik.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Schuey schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:08:
Heb het relatief simpel gehouden, en me vooral geconcentreerd op de stoel zelf, want daar draait de hele opdracht om denk ik.
[afbeelding][afbeelding]

mocht iemand de bump map overdreven vinden, ik vond dat ruwe wel bij het orginele schilderij passen, de volgende dus:
[afbeelding]
Wat was de opdracht precies? moest je ook rekening houden met polycount?
Misschien is het ook leuk om wat met de vloer te doen. Als je naar het schilderij kijkt die dat Van Gogh het licht van die lamp als een soort lichtvlekjes schilderd op de vloer. Misschien kun je ook iets in die richting bereiken door met de glosiness te spelen vd vloer (moet je m wel eerst texturen :P)

[ Voor 17% gewijzigd door Menesis op 13-05-2006 20:06 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding]
Je bent een held als je juist geen 3-punts-perspectief neemt zoals je nu hebt, maar iets kiest dat dichter in de buurt komt van van Gogh's werk :)

[ Voor 30% gewijzigd door sdomburg op 13-05-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
bedankt voor de suggesties, hijs reeds ingeleverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik heb bones bij mijn schaapje gemaakt...
maar nu de vraag. Hoe animeer ik het. Ik probeerde tutorials te zoeken, maar kon niet echt vinden.
Ik kan wel om de 10 keyframes bij elke poot een andere beweging doen....maar kan dit niet sneller?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kheb ook animatie problemen :(
Wil niet echt iets ingewikkelds doen:
object over een path laten gaan (gelukt)
camera laten volgen (gelukt)
maar wil dat naar een bepaalde tijd de camera 360° rond men object draait en dan hem langs achteren achtervolgt.
Is er niet een soort van tijdlijn waarin je dit allemaal kan instellen in max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

linken een dummy die je path volgt
Dan kan je de camera nog gewoon keyframen :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XLerator schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:27:
linken een dummy die je path volgt
Dan kan je de camera nog gewoon keyframen :)
_/-\o_ thx , het werkt nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Vandaag voor het eerst begonnen met Google (S)ketchup en dit gebrouwd, niet slecht voor iemand die het de eerste keer doet :P

Afbeeldingslocatie: http://img318.imageshack.us/img318/9489/naamloos27jz.jpg
(clickable)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
DNA_Saint schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:53:
maar nu de vraag. Hoe animeer ik het. Ik probeerde tutorials te zoeken, maar kon niet echt vinden.
Ik kan wel om de 10 keyframes bij elke poot een andere beweging doen....maar kan dit niet sneller?
naja je hoeft niet per se precies om de <zoveel> frames een keyframe te plaatsen maar alleen op plekken waar het nodig is. Wat die plekken dan zouden zijn weet ik niet want zoveel kaas heb ik er ook weer niet van gegeten ;)
En ja, dat gaat best veel tijd kosten helaas :'(

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 14:56
DNA_Saint schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:53:
waarschijnlijk kun je wel één standaard beweging maken verspreid over een aantal keyframes en die kopieëren? Of anders de "loop beweging" laten loopen en alleen het schaap apart animeren?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb vandaag een huisje gebouwd, en nu ben in begonnen aan het texturen van het huisje. Dit is de eerste keer dat ik zelf texture (1x heb ik het volgens de tut van oogst gedaan), maar ik vind het erg moeilijk om al die textures goed te krijgen.

HUISJE:

Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/4441/wiphousetext8jl.th.jpg

Vooral de schoorsteen is helemaal kut :p Misschien hebben jullie nog tips om het makkelijker / mooier te maken? :)

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
monnick schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:23:
Ik heb vandaag een huisje gebouwd, en nu ben in begonnen aan het texturen van het huisje. Dit is de eerste keer dat ik zelf texture (1x heb ik het volgens de tut van oogst gedaan), maar ik vind het erg moeilijk om al die textures goed te krijgen.

HUISJE:

[afbeelding]

Vooral de schoorsteen is helemaal kut :p Misschien hebben jullie nog tips om het makkelijker / mooier te maken? :)

bvd.
is die schoorsteen een los object? zo ja; selecteer m en zet er een UVWmap modifier op. In het menuutje daarvan klik je dan op 'box' ipv 'plane' en dan projecteert hij de texture van 6 kanten op je schoorsteen ipv 2 kanten.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

Iemand op dit forum had er een keer een tutorial over geschreven, maar ik weet niet meer wie dat was. Het zal wel in een van de oudere topics staan, dus misschien moet je even zoeken.

Grappig dat SketchUp ineens heel populair is geworden. Ik vind het zelf ook een erg handig programma alleen nu ik MentalRay in Maya gebruik ben ik er weer vanaf gestapt. Binnen 15 minuten de basics kennen maakt het erg makkelijk beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Menesis schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:52:
[...]
is die schoorsteen een los object? zo ja; selecteer m en zet er een UVWmap modifier op. In het menuutje daarvan klik je dan op 'box' ipv 'plane' en dan projecteert hij de texture van 6 kanten op je schoorsteen ipv 2 kanten.
Helaas geen los object, alles is uit 1 plane gemaakt. En het dak is 1 line met extrude modifer. Ik heb al een UVWmap modifider ingesteld voor de zijden van de schoorsteen alleen ik krijg de texture niet mooi op de schoorsteen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Er zal vast een nettere oplossing bestaan maar dit zal t ook wel oplossen. Gewoon een UVWmap met box op dat hele object smijten :7
Maar kijk eerst even in de mat editor of je materiaal er daar wel goed uit ziet. Check ook even of er bij tiling nergens 0 staat ofzo.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img321.imageshack.us/img321/5135/wiphousetext23un.th.jpg

Zo, dat is wat ik nu heb. De textures op de muren / schoorsteen staan nu goed. Alleen nu nog een probleem. Als ik die zijkanten van het dak wil texturen dan flipt de texture van de dakpannen (zwarte vegen er door heen enzo :s), weet iemand hoe ik dit kan voorkomen. En bij de muren / bakstenen is ook een raar probleem. Als ik de UVWmap heb geselecteerd ziet de texture er goed uit maar zodra ik op Editable poly klik (om iets te bewerken bijv) dan zitten alle textures op de muren helemaal verkeerd. Ook als ik een nieuwe UVWmap aanmaakt gaan alle textures helemaal raar doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
3d modelling etc... is sinds enkele maanden volledig nieuw voor me.
Nu heb ik binnekort examens en moet ik toch wat oefeningen maken, hierbij een WIP van mij kamer.

detail van een speakertje
Afbeeldingslocatie: http://img346.imageshack.us/img346/3894/jamospeaker4pg.th.jpg
al een voorbeeldje :)
Afbeeldingslocatie: http://img346.imageshack.us/img346/3214/kamer7bl.th.jpg

Laat me gerust weten wat er beter kan etc :), ik werk in Cinema 4d.

cheers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
de aller belangrijkste tip is wel dat je schaduw aan moet zetten :) zowiezo is belichting heel belangrijk en vaak kun je het geheel met een paar simpele acties (plaatsen van lampen, schaduw soort instellen etc) een stuk mooier maken.
ow en je matras komt door je dekbed heen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 14-05-2006 22:33 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Belichting is IMO inderdaad hetgeen waar je het meest aandacht aan moet besteden. Daarnaast is het een ongeschreven regel dat je nooit objecten een "harde" edge geeft, chamfer (in C4D vasn ook wel) de randen zodat er een klein hoekje krijgen. Als je in de echte wereld naar een tafelblad/plank kijkt zie je dat er altijd een ronding op zit, hoe klein deze ook lijkt. In een 3D scene is dat best heel belangrijk omdat een scherpe hoek geen licht terug kan sturen waardoor het er heel onnatuurlijk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koktail
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 08:30
Hey, ik ben ook een btje bezig aant proberen,

Hoe kan je goeie mapping toepassen? Of moet je je licht aan je maps aanpassen?

als ik ga mappen word alles zo onrealistisch?

Ojah, het is in 3dmax

Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/1345/render10ts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/4686/render20vl.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Koktail op 15-05-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Laatst online: 00:02
beetje scheve verhouding... met balustrade en de bank.... verder wel leuk.. doe het je niet na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koktail
Je hebt idd gelijk.. als je er tijdje naar kijkt valt het niet meer op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koktail
Ik krijg dus dit soort bagger :'(

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/1338/render35ms.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Koktail op 15-05-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 07:17

pim

Voor mensen die Boujou data willen importeren in 3dstudiomax.. Er zijn wat dingen die je moet weten, en die heb ik samengevat in een tutorialletje:

http://pimroes.googlepages.com/

[ Voor 10% gewijzigd door pim op 15-05-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

@Koktail: zoek eens naar tutorials over UWV mapping. Zal ook wel wat over staan in de help files van max.

Als het een parketvloer moet zijn dan kun je het beste in photoshop zoiets in elkaar klussen. Neem een plank als basis en zet daarmee je vloertje in elkaar. Dus maak een plaatje van (bijv) 512x512 wat dan je texture wordt en zorg ervoor dat deze zich steeds kan herhalen zonder dat je duidelijk een rand ziet. Als je eenmaal je texture hebt gemaakt kun je die toepassen in je scene. Met de U en V waardes (ik weet niet precies hoe het zit in Max, maar check de tutorial van Oogst (zie startpost van dit topic) hoe het precies moet) kun je vervolgens je texture goed aan je vloer toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koktail
Anoniem: 106281 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:59:
@Koktail: zoek eens naar tutorials over UWV mapping. Zal ook wel wat over staan in de help files van max.

Als het een parketvloer moet zijn dan kun je het beste in photoshop zoiets in elkaar klussen. Neem een plank als basis en zet daarmee je vloertje in elkaar. Dus maak een plaatje van (bijv) 512x512 wat dan je texture wordt en zorg ervoor dat deze zich steeds kan herhalen zonder dat je duidelijk een rand ziet. Als je eenmaal je texture hebt gemaakt kun je die toepassen in je scene. Met de U en V waardes (ik weet niet precies hoe het zit in Max, maar check de tutorial van Oogst (zie startpost van dit topic) hoe het precies moet) kun je vervolgens je texture goed aan je vloer toekennen.
Thanx, Op zn plaats krijgen lukt wel met uvwmapping idd, maar realistische weer geven van die troep niet :S

Ook nergens materials te vinden :S

Thanx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
met alleen een diffuse mapje kom je er niet :P je zal voor dat parket ook iets met reflectie moeten doen :)
edit: volgens mij klopt er ook iets niet aan je belichting. Kan het kloppen dat je boven de bank een omni hebt geplaatst? Je kan het beste een direct licht door het glas laten schijnen als zonlicht en dan ook nog een area light buiten plaatsen voor het raam voor extra licht en dan kun je het beste ook nog global illumination aanzetten :P

[ Voor 62% gewijzigd door Menesis op 15-05-2006 18:24 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hoe animeer in bones? want bij een biped kan je nog footsteps enzo doen...
kan je dat ook bij bones doen?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2024
offtopic:
Las net een artikel over deze opleiding in Computer Totaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
was het positief? :P

edit:
zie net dat mijn inzending met een 7.5 beoordeeld is :)

[ Voor 63% gewijzigd door Schuey op 15-05-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
'k heb al wat commentaar verwerkt, andere commentaar, hints, tips etc is steeds welkom.
(er zitten fouten in, I know) Maar ik leer zeer veel bij uit de opmerkingen die jullie maken.

Laatste versie:
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/3559/kamer6ux.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ok, je hebt nu global illumination (GI) aan gok ik? * Das al goed. Alleen zou je verwachten dat zo'n lamp meer licht je kamer instuurt dan dat hij nu doet dus misschien kun je ergens de GI opvoeren.
Alleen is er nog iets vreemds aan de hand: hoewel het binnen vrij donker is zie ik dat de lucht buiten strak blauw is! :D Je moet of: (veel) meer licht van buiten laten komen (en dan wordt het effect van je lamp vrijwel teniet gedaan als je het een beetje realistisch wilt doen) of je maakt van die blauwe lucht een sterrenhemel en dan ga je verder met de lamp belichting
Hopelijk heb je er wat aan :)

* edit: ik denk nu dat het toch een omni is met vage shadow map :P

morgen een deadline dus vandaag ben ik hard aan het renderen voor mn studie :D
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/koffiezetter3.jpg
Het is zo'n koffiezetapparaat voor op het fornuis. Het ging overigens alleen om de vormgeving. Functionaliteit was even niet van belang. Verder heeft hij kenmerken van een bepaalde vogel. Wie raadt welke?

[ Voor 29% gewijzigd door Menesis op 15-05-2006 22:33 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 11-06 16:29

Acid_Burn

uhuh

Toekan?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Da's snel :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

hij lijkt ook wel op zo'n penguin uit die film madagascar...

maar erg nette render iig

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koktail
Menesis schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:20:
met alleen een diffuse mapje kom je er niet :P je zal voor dat parket ook iets met reflectie moeten doen :)
edit: volgens mij klopt er ook iets niet aan je belichting. Kan het kloppen dat je boven de bank een omni hebt geplaatst? Je kan het beste een direct licht door het glas laten schijnen als zonlicht en dan ook nog een area light buiten plaatsen voor het raam voor extra licht en dan kun je het beste ook nog global illumination aanzetten :P
Kheb idd met een direct licht naar binnen, en een omni voor de kleur. Waar zit die functie global illumination?

Gtz Koktail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
[i]Welk programma gebruik je[/i]? Meestal moet je een aparte renderer inschakelen, want de meeste standaard renderers kunnen dat niet. V-ray, mental-ray, brazil en final render en nog wat kunnen het wel. Dus je moet even kijken kijken welke je gaat gebruiken :)
3d max zie ik nu :P Vanaf versie 7 zit daar Mental Ray in. Druk op F10, op de common pagina kun je onderaan bij production render een andere instellen dan de scanline render, namelijk mental ray. In een ander tabblad kun je nu GI aanzetten. Alleen mentalray staat niet bekend als de makkelijkste. Misschien kun je beter Vray installeren.

[ Voor 42% gewijzigd door Menesis op 16-05-2006 09:45 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38
NOVA_TheCrew schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:11:
Slice tool is wat jij zoekt. Doe anders eens een quicksearch van dit topic, er staat mij iets bij van een stofzuiger die dit princiepe ook gebruikt.

[...]
Daar ben ik weer eens..

Nu heb ik geprobeerd om de slice modifer te animeren maar dit gaat niet bij mij?

Ik zie vast iets over het hoofd..
Heb gezocht of ik iets kon vinden van een Slice modifer tutorial ofzo waar het beetje uigelegt wordt hoe je zoietsbeetje goed kan animeren alleen niks gevonden helaas..

Maar iemand die mij een zetje in de goede richting kan geven?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koktail
Menesis schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 09:31:
[i]Welk programma gebruik je[/i]? Meestal moet je een aparte renderer inschakelen, want de meeste standaard renderers kunnen dat niet. V-ray, mental-ray, brazil en final render en nog wat kunnen het wel. Dus je moet even kijken kijken welke je gaat gebruiken :)
3d max zie ik nu :P Vanaf versie 7 zit daar Mental Ray in. Druk op F10, op de common pagina kun je onderaan bij production render een andere instellen dan de scanline render, namelijk mental ray. In een ander tabblad kun je nu GI aanzetten. Alleen mentalray staat niet bekend als de makkelijkste. Misschien kun je beter Vray installeren.
Met mentalray.... Morgen even Vray proberen
Hij ziet geen reflectie meer? hoe kan dat?
Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/1825/render325ud.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Laatst online: 00:02
hmm... ff ander mieren geneuk... de horizon klopt niet, trek de lijnen van je kamer maar door, die horen lijkt me naar 1 punt te gaan OP de horizon.. maar je ziet de horizon amper (net een klein lijntje..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb een probleem. Ik heb een huisje gemodelleerd, dit ging allemaal goed. Nu wil ik het huisje textures geven. Dit is deels gelukt, zie ook:

Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/199/huisjegoed2zo.th.jpg

Even wat informatie die van belang is:

- Het huisje zelf is gemaakt uit 1 plane.
- Het dak is gemaakt uit een line met een extrude modifier.

- Voor de texture van de dakpannen heb ik 1 UVW map modifier gebruikt op de line tool.
- Voor de texture van de bakstenen heb ik 1 UVW map modifier gebruikt op het plane object. (Hoe ik te werk ben gegaan bij het texturen van de muren: Ik heb een material gemaakt van bakstenen etc etc. Ik heb met de polygon-sub tool alle buitenkanten van het huis geslecteerd. Toen op M gerost en de material toekennen aan de muren. Toen heb ik een UWV map toegekend en de textures goed gezet. Ik hoop dat dit de juiste manier is :?)

Voor de garage deur, de stenen op het pad, het 'grind' als oprit en het gras heb ik GEEN UVW map modifiers gebruikt, omdat ik ze er zonder UVW map ook al goed vond / vind uitzien.

Het probleem is nu, ik wil de zijkanten van het dak en de rand om het huis (boven de muur, onder het dak :p) ook een texture geven. Alleen als ik dit doe dan gaan alle andere textures weer helemaal fout.
De textures van de bakstenen gaan zelf al fout als ik de UWV map deselecteer. Zie screenshots:

Is de UVW map geselecteerd? De textures zien er dan goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/3919/goed1cy.th.jpg

Selecteer ik de Editable poly dan flippen de textures:

Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/6407/fout9mf.th.jpg

Voor het dak geld hetzelfde, deselecteer ik de UVW map dan is de texture van de dakpannen weg. (Dan krijg ik bij renderen zelfs ook een error :r).

Mijn vraag nu: Hoe kan ik er voorzorgen dat de textures niet raar worden als ik iets anders selecteer. Ik zal toch op zijn minst naar editable poly moeten gaan om de overige poly's te selecteren die ik wil texturen? :?

Ik ben nog maar een leek op het gebied van 3d / textures / belichting etc etc maar ik hoop dat ik een goede / duidelijke uitleg heb gegeven :*) Nog meer info nodig: vraag maar raak, ik geef het wel ;)

bvd. _/-\o_

edit:
De deur moet ook nog textures zie ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
simpelste optie is gewoon de shoorsteen detachen :P
een uvw unwrap is nog wat te hoog gegrepen denk ik, en niet echt de snelste oplossing.

edit:
nu ik er wat beter over nadenk.

je kan alles gewoon 1 object laten.
stel bij de uvw unwrap modifier box in bij de projectie.
verander in je material editor het soort van materiaal van Standard, in Multi/Sub-object.
Nu krijg je een lijstje met 10 lege materialen. Hierin stop je dus gewoon alle materialen die je op je huisje wilt gebruiken. Onder het kopje ID staan nummers. Als bijvoorbeeld je bakstenen ID 6 hebben, selecteer je om te beginnen alle polygonen die die texturen moeten hebben. Dan scroll je naar beneden in je editable poly modifier, en kom je bij Polygon properties. Hier vul je bij ID, 6 in, klik dan op Set ID. Zo doe je dit voor alle materialen, op het eind het materiaal aan je huisje toekennen, en alle materialen zitten waar ze zitten moeten.

[ Voor 76% gewijzigd door Schuey op 16-05-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Heb weer een beetje aan mijn brug gewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/7489/brugwip023fc.jpg

Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik de scene nou mooi vol kan laten lijken. Want als je het water doortrekt blijft het nogsteeds vrij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:49:
Heb weer een beetje aan mijn brug gewerkt.

[afbeelding]

Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik de scene nou mooi vol kan laten lijken. Want als je het water doortrekt blijft het nogsteeds vrij leeg.
Intesity van je belichting hoger zetten. Water doortrekken. (maak daar een riviertje van) en dan bomen er naast zetten met takken die over het water vallen. Heel mss kan je zelfs beter de belichting van de andere kant laten komen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Schuey schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:34:
simpelste optie is gewoon de shoorsteen detachen :P
een uvw unwrap is nog wat te hoog gegrepen denk ik, en niet echt de snelste oplossing.

edit:
nu ik er wat beter over nadenk.

je kan alles gewoon 1 object laten.
stel bij de uvw unwrap modifier box in bij de projectie.
verander in je material editor het soort van materiaal van Standard, in Multi/Sub-object.
Nu krijg je een lijstje met 10 lege materialen. Hierin stop je dus gewoon alle materialen die je op je huisje wilt gebruiken. Onder het kopje ID staan nummers. Als bijvoorbeeld je bakstenen ID 6 hebben, selecteer je om te beginnen alle polygonen die die texturen moeten hebben. Dan scroll je naar beneden in je editable poly modifier, en kom je bij Polygon properties. Hier vul je bij ID, 6 in, klik dan op Set ID. Zo doe je dit voor alle materialen, op het eind het materiaal aan je huisje toekennen, en alle materialen zitten waar ze zitten moeten.
allereerst bedankt voor je reactie. _/-\o_

Ik heb het gedaan zoals jij in je edit beschrijft. Ik heb gedaan:

- het huis geselecteerd.
- UVW map verwijderd. (textures verdwenen dus)
- In de material editor een bol aangeklikt en daar de mode van veranderd naar Multi/Sub object.
- In de 10 vakjes alle materials die ik nodig had in de vakjes gesleept. (totaal 6 vakjes benut)
- Alle muren geselecteerd met de poly-sub tool.
- Gescrolt naar het vakje: 'Polygon properties'.
- Bij Set ID het nummer 1 ingevuld. (mijn material van de muren had nr1.)

Nu werkt dit niet. De muren hebben gewoon geen texture. In je edit schrijf je ook nog over een UVW unwrap. Hiermee heb ik even lopen aankloten (De opties die jij beschrijft kan ik niet vinden :?), maar dit leverde ook niks op.

Is het toevoegen van een UVW map OF een UVW unwrap modifier essentieel of hoeft dat niet. Moet dit wel, kan iemand mij dit dan beter proberen uit te leggen? :) Hoeft dit niet, wat zou ik dan kunnen doen om de muren in orde te krijgen?

Screenshot van Material editor / Polygon Properties en de render:

Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/4858/naamloos1br.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
je moet nog wel het multi/sub object aan je huis toekennen :)
het toevoegen van een uvw map is idd essentieel, uvw unwrap heb je nu nog niks mee te maken.

als je je uvw map aanklikt, zie je rechts in beeld verschillende methodes om je textures te projecteren. Via max 2 richting (onder langs en bovenlangs) als Plane, cylinder, box, per face en ik vergeet er vast nog 1. Standaard staat hier Plane aangevinkt, vink Box even aan. Nu worden de textures van alle kanten op je object geprojecteerd.

Hopelijk heb je nu textures op je huisje. Dan komen we bij de volgende stap ;)
Waarschijnlijk, zijn je bakstenen bijvoorbeeld veel te groot, of juist weer te klein. Dit moet je in je material zelf aanpassen, dus degene die ID1 heeft bij jou. Hiervoor moet je in je stenen material gaan zitten, en de tiling opties opzoeken, weet ff niet waar dat exact staat, een hogere waarde zorgt ervoor dat je stenen kleiner worden, tiling=herhaling

[ Voor 116% gewijzigd door Schuey op 16-05-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 18:09
Afbeeldingslocatie: http://img282.imageshack.us/img282/8011/render2landschap3hl.jpg

Het ging vrijwel alleen om het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Schuey schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:31:
je moet nog wel het multi/sub object aan je huis toekennen :)
Hoe doe ik dit? Ik kan het nergens vinden?
het toevoegen van een uvw map is idd essentieel, uvw unwrap heb je nu nog niks mee te maken.
Gewoon een UVW map toevoegen, nog iets aan de instellingen doen?

Het aanpassen van alle materials dat ze goed op het huisje komen gaat denk ik wel lukken. :)

edit:
@ Heaget:
Schitterend water hoor! Hoe ga je trouwens te werk bij het maken van zoiets? Ik bedoel het modelle: begin je met 1 box of 1 ander object en ga je vanaf daar verder met extruden / bevele en weet ik veel wat niet allemaal? Of doe je het anders?

[ Voor 23% gewijzigd door monnick op 16-05-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Had vandaag weer opeens zin om verder te gaan met 3D modelleren :)

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/3d/m3/wip6m.jpg

En de wire:
Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/3d/m3/wire2m.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
monnick schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:31:
[...]

Hoe doe ik dit? Ik kan het nergens vinden?
-----------> Afbeeldingslocatie: http://webcon.nlware.com/imageserver/tutorials/3dmax/materialen/assign.gif

@ Chester
Dit al s voorbij zien komen? http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=110807 :9~ :9~ (weliswaar geen echte CSL, maar dat mag de pret niet drukken) Ideaal voor referenties!
Ik kwam er via Het grote BMW topic :)

[ Voor 35% gewijzigd door Scipionyx op 16-05-2006 20:00 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heaget schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:12:
[afbeelding]

Het ging vrijwel alleen om het water.
vet :) zou je mij willen vertellen hoe je dat water en die grond material heb gemaakt?

edit: Is er ook een manier om de sterkte van een schaduw in te stellen zonder de sterkte van het ligt te veranderen?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 16-05-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Scipionyx schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:53:
[...]

-----------> [afbeelding]

@ Chester
Dit al s voorbij zien komen? http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=110807 :9~ :9~ (weliswaar geen echte CSL, maar dat mag de pret niet drukken) Ideaal voor referenties!
Ik kwam er via Het grote BMW topic :)
w00t, bedankt :D Ik zocht al naar goede referenties, en dit is perfect :D

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@chester :9~ zo'n smooth wire heb ik nog nooit gezien :D.
Ik heb nog een noobie vraagje voor jullie. Stel nu dat ik een kast wil ineenzetten. Kast gemaakt maar dan kom ik overal scherpe hoeken tegen...
Wat te doen om die hoeken mooi rond krijgen. Chamferen lukt niet echt, na drie keer krijg ik een raar uitzicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij moet je ook geen meerdere chamfers na elkaar doen. Als je het nou 1x chamfert en dan een meshsmooth oid doet dan zou je ronde randen moeten krijgen (heb zelf ook altijd problemen met chamferen en mooie ronde hoeken maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:57:
Volgens mij moet je ook geen meerdere chamfers na elkaar doen. Als je het nou 1x chamfert en dan een meshsmooth oid doet dan zou je ronde randen moeten krijgen (heb zelf ook altijd problemen met chamferen en mooie ronde hoeken maken).
Dat lukt maar als ik er een meshsmooth overheen gooi dan verdwaal ik in een hele reeks toegevoegde edges. Is er geen makkelijkere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
leuk trucje vind ik zelf, om gewoon 1 keer te chamferen, en dan net boven de chamfer, een grote slice te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb eerst het hele huis de material gegeven van het Multi / Subject-object. Daarna heb ik alle poly's geselecteerd waar bakstenen moeten komen. Toen heb ik bij Polygon Properties bij Set ID nr 1 ingesteld. (nr1. zijn de bakstenen), dus nu komen de bakstenen op de muur. Dat is goed, alleen ze staan er nog helemaal lijp op. Dus ik maak een UVW map om de textures goed te zetten om de muren. Ik stel alles in zoals ik wil hebben bij de UVW map. Zo, de bakstenen staan goed op de muren. Alleen nu wil ik bijvoorbeeld weer een andere poly een andere texture geven, dus ik selecteer weer 'editable poly' en huppa weer: de texture's staan weer fucked up.....Wat kan ik hier aan doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
niet bij de uvw map alles instellen, zoals ik zei bij de eigenschappen van de texture zelf :)
dat ie dat doet, misschien moet je show end toggle aanzetten, vanaf links gezien, het 2e icoontje in het rijtje met opties, je weet wel, dat rijtje waarin ook de optie zit waar je een modifier mee weggooid.

heb je overigens bij al je materialen preview in view (ofzoiets) aangezet? Dat blauwe geblokte vierkantje iig :P

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 16-05-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Schuey schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:25:
niet bij de uvw map alles instellen, zoals ik zei bij de eigenschappen van de texture zelf :)
dat ie dat doet, misschien moet je show end toggle aanzetten, vanaf links gezien, het 2e icoontje in het rijtje met opties, je weet wel, dat rijtje waarin ook de optie zit waar je een modifier mee weggooid.

heb je overigens bij al je materialen preview in view (ofzoiets) aangezet? Dat blauwe geblokte vierkantje iig :P
Oke, dus alles instellen in de material editor. Ik zal eens een poging wagen / tutorial zoeken, ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik dit moet klaarspelen.

Hoe doen trouwens professionele / ervaren max-ers dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
deze had ik gister ook nog gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/gieter.jpg
Het duurde vrij lang door die caustics en ik vind ze alsnog niet helemaal geweldig. Gedaan met mentalray. Ik ga binnenkort maar ns Vray proberen. Mental ray is het altijd net niet heb ik het idee...
het is overigens een plantengietertje met ,inderdaad, een douchekop :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

DNA_Saint schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:23:
hoe animeer in bones? want bij een biped kan je nog footsteps enzo doen...
kan je dat ook bij bones doen?
kan iemand mijn vraag nog beantwoorden?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
kan niet :P
bij bones moet je het zelf doen
wel kun je -als je eenmaal een loop cycle hebt gemaakt- een animatie loopen en dan deels aanpassen.

[ Voor 54% gewijzigd door Menesis op 16-05-2006 23:58 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

zo vervelend :p

enne...vorige keer...ging ik voor de lol animeren. en ik had toen de 2 voorpoten geanimeerd van het schaap dat ze alleen naar voren gingen....
maar toen bewoog het hoofd ineens ook mee....maar nu lukt dat niet meer. Had ik gewoon het hoofd verplaatst...of is dat een build-in functie ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door DNA_Saint op 17-05-2006 00:13 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ben je allergisch voor "het" ?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

hehhe...ja me nederlands is na 12en altijd bagger

*edit*
zo goed? 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door DNA_Saint op 17-05-2006 00:13 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

DNA_Saint, zoek eens in de helpfile op groepen, parents en het linken van objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 18:09
@ Heaget:
Schitterend water hoor! Hoe ga je trouwens te werk bij het maken van zoiets? Ik bedoel het modelle: begin je met 1 box of 1 ander object en ga je vanaf daar verder met extruden / bevele en weet ik veel wat niet allemaal? Of doe je het anders?
Ik ben begonnen met het zoeken van een foto, toen ben ik die stijger gaan maken met allemaal losse boxes. Het land en water heb ik gemaakt met planes die ik heb ge-extrude en met soft selection heb ik bergen en golfjes gemaakt.
Vet :) zou je mij willen vertellen hoe je dat water en die grond material heb gemaakt?
Hmm dat water heb ik gemaakt aan de hand van een tutorial. Die grond material heb ik gemaakt met een blend map en 2 textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
monnick schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:51:
[...]

Oke, dus alles instellen in de material editor. Ik zal eens een poging wagen / tutorial zoeken, ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik dit moet klaarspelen.

Hoe doen trouwens professionele / ervaren max-ers dit?
naar mijn mening heb ik alles al uitgelegd, maar zelf nog wat zoeken kan geen kwaad.

ik zou dit probleem zelf ook zo oplossen, sneller als een unwrap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:54
Heaget schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 08:38:
[...]

Ik ben begonnen met het zoeken van een foto, toen ben ik die stijger gaan maken met allemaal losse boxes. Het land en water heb ik gemaakt met planes die ik heb ge-extrude en met soft selection heb ik bergen en golfjes gemaakt.

[...]

Hmm dat water heb ik gemaakt aan de hand van een tutorial. Die grond material heb ik gemaakt met een blend map en 2 textures.
Ben nog steeds van mening dat de trein stoppers van beton/steen (of hoe noem je die dingen?) te zwaar is voor het plankje waar het op rust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
[quote]Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 00:16:
[...]

• Meer xxx-maps gebruiken! Veel materialen hebben minstens een color-, specular- en bumpmap nodig om er een beetje realistisch uit te zien. Zie ook het volgende crappy en lichtelijk overdreven voorbeeld voor hout:

[afbeelding]
© Aardbei en zo (ben te lui om PS op te starten)

Even een vraagje, voor de color-, specular- en bumpmap kan je toch dezelfde map gebruiken?
bumpmap is bv een z/w versie van de echte mapping?
En wat is het verschil tussen specular color and level?
Ik doe altijd de standaard map in diffuse color is dat de colormap die je bedoeld?

Ik ben trouwens nieuw hier ben al een tijd aan het 3den maar echt vooruitgang zit er niet in.
En van een vriend gehoord dat hier veel te leren valt.
Ik sta echt versteld wat jullie allemaal kunnen erg mooi allemaal. En helemaal als ik af en toe de leeftijd lees dan ben ik toch echt bang dat ik de boot gemist heb :'(
Zal binnen kort wel eens mailen wat ik gemaakt heb (zeer basic weet ik nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koktail
Render met Mentalray .... btje jammer van die 12 minuten :(

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/2353/renderx3qw.jpg

Straks maar eens aan de slag met Vray..

Nog tips, commentaar of watever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Koktail schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:39:
Render met Mentalray .... btje jammer van die 12 minuten :(

[afbeelding]

Straks maar eens aan de slag met Vray..

Nog tips, commentaar of watever?
Je horizon staat schreef. En als je die 12 min nu al lang vind kan je beter van vray af blijven denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koktail
haha thanx, Het moet niet 1 render worden maar het moet nog geanimeerd worden.... :$

Dus vray is daar geen goede optie voor?

Gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Anoniem: 169036 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:52:
@chester :9~ zo'n smooth wire heb ik nog nooit gezien :D.
Ik heb nog een noobie vraagje voor jullie. Stel nu dat ik een kast wil ineenzetten. Kast gemaakt maar dan kom ik overal scherpe hoeken tegen...
Wat te doen om die hoeken mooi rond krijgen. Chamferen lukt niet echt, na drie keer krijg ik een raar uitzicht...
gewooon chamferen spaart je een hoop poly's uit als je het goed doet

je moet gewoon eerst een chamfer maken van 3
vervolgens een derde daarvan dus 1 en daar vervolgens halve waardes van 0,5 0.25 etc
word ie vanzelf rond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
robin222 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:46:
[...]

Je horizon staat schreef. En als je die 12 min nu al lang vind kan je beter van vray af blijven denk ik :)
Als je vray slim configureert kan het veel sneller. Right, XLerator? :P

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals ik al wou posten :)

ik render zelf nu een indooranimatie met vray
http://www.xs4all.nl/~kwvduijn/school/full.jpg
op die quali met ong 6-12 minuten per frame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262

Je kunt vray wel lager instellen maar dan krijg je veel ruis en pakt hij kleinere details niet goed (met irradiance map althans). Daarnaast wordt render tijd als je meer meubels in je scene gaat zetten ook alleen maar hoger. Alhoewel VRay wel stuk sneller is dan mental ray (althans dat is mijn ervaring) is 12 minuten voor een frame met beetje fatsoenlijke settings nog best netjes.

Zelf ben ik hiermee bezig

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/vold1-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/vold2-1.jpg

Als ie beetje af is (in max dan) ga ik eens oefenen met Z-brush :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 17-05-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

@Koktail:
12 minuten lijk mij veel te lang voor zo'n vrij simpele scene (kwa belichting etc.)
Misschien is er iets mis met je settings?

[ Voor 4% gewijzigd door TheNameless op 17-05-2006 14:25 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kdenk het feit dat zowat alles reflecteerd in zen scene er ook iet mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MayaFreak schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:21:
@Koktail:
12 minuten lijk mij veel te lang voor zo'n vrij simpele scene (kwa belichting etc.)
Misschien is er iets mis met je settings?
jah dat moet haast wel

met een goede occlusionpatch render je binnen 2 min een betere versie uit imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koktail
occlusionpatch?

Render met Vray, 6 minuten.... :D

Hoe kan ik de reflecties ook renderen? of moet je dan ook andere maps maken?
Hoe krijg je een goede reflectie zoals mn oude, en hoe hou ik mn rendertime in pijl?

Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/2649/rendervray9wp.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Koktail op 17-05-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkotten
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09-2016
Y

[ Voor 109% gewijzigd door tjerkotten op 17-05-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Meeste hier zijn ook vast wel bekend met Renderosity.

Heb daar ook nog me eigen artwork opstaan, voornamelijk POSER related.

http://www.renderosity.co...Artist=Yes&Artist=MrCaleb

Voor de geïnstreseerde :) (My artwork sucks anyway). en niet op de foto's letten..maar de renders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb het boek 3ds Max 8 Bible gisteren voor 25eu op amazon.com besteld. Er staat bij "Usualy shipped within 24 hours" (of iets dergelijks?). Echter mijn vader zegt dat het wel 2 a 3 weken kan gaan duren voordat het boek er is. Iemand enig idee, of ervaringen met de levertijd van amazon?

bvd. :)

[ Voor 4% gewijzigd door monnick op 17-05-2006 18:06 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

monnick schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:54:
Ik heb het boek 3ds Max 8 Bible gisteren voor 25eu op amazon.com besteld. Er staat bij "Usualy shipped within 24 hours" (of iets dergelijks?). Echter mijn vader zegt dat het wel 2 a 3 weken kan gaan duren voordat het boek er is. Iemand enig idee, of ervaringen met de levertijd van amazon?

bvd. :)
Ik had hem nog voor de release besteld in de boekhandel :D. Maar ik denk dat het in totaal zo'n 5 dagen zou duren. Wil 'shipped' niet zeggen dat het in de post ofzow gesmeten wordt?
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.