Ik heb een probleem. Ik heb een huisje gemodelleerd, dit ging allemaal goed. Nu wil ik het huisje textures geven. Dit is deels gelukt, zie ook:
Even wat informatie die van belang is:
- Het huisje zelf is gemaakt uit 1 plane.
- Het dak is gemaakt uit een line met een extrude modifier.
- Voor de texture van de dakpannen heb ik 1 UVW map modifier gebruikt op de line tool.
- Voor de texture van de bakstenen heb ik 1 UVW map modifier gebruikt op het plane object.
(Hoe ik te werk ben gegaan bij het texturen van de muren: Ik heb een material gemaakt van bakstenen etc etc. Ik heb met de polygon-sub tool alle buitenkanten van het huis geslecteerd. Toen op M gerost en de material toekennen aan de muren. Toen heb ik een UWV map toegekend en de textures goed gezet. Ik hoop dat dit de juiste manier is
)
Voor de garage deur, de stenen op het pad, het 'grind' als oprit en het gras heb ik GEEN UVW map modifiers gebruikt, omdat ik ze er zonder UVW map ook al goed vond / vind uitzien.
Het probleem is nu, ik wil de zijkanten van het dak en de rand om het huis (boven de muur, onder het dak

) ook een texture geven. Alleen als ik dit doe dan gaan alle andere textures weer helemaal fout.
De textures van de bakstenen gaan zelf al fout als ik de UWV map deselecteer. Zie screenshots:
Is de UVW map geselecteerd? De textures zien er dan goed uit:
Selecteer ik de Editable poly dan flippen de textures:
Voor het dak geld hetzelfde, deselecteer ik de UVW map dan is de texture van de dakpannen weg. (Dan krijg ik bij renderen zelfs ook een error

).
Mijn vraag nu: Hoe kan ik er voorzorgen dat de textures niet raar worden als ik iets anders selecteer. Ik zal toch op zijn minst naar editable poly moeten gaan om de overige poly's te selecteren die ik wil texturen?
Ik ben nog maar een leek op het gebied van 3d / textures / belichting etc etc maar ik hoop dat ik een goede / duidelijke uitleg heb gegeven

Nog meer info nodig: vraag maar raak, ik geef het wel
bvd.
edit:
De deur moet ook nog textures zie ik