"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ziet er toppie uitChester schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 20:40:
Net even begonnen met het detailleren
[afbeelding]
tnx
Wat meer details toegevoegd =)

En weet iemand toevallig wat deze dingen zijn? Een wat betere close-up zou ook fijn zijn, dus als iemand toevallig een 118 Wallpower heeft....

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Edit:
Ik zad een beetje fout,

Sjek deze foto, dan zie je dat zo'n 'kussen' er aan vast gemaakt is. Ik denk dat die dingen alleen daar voor zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door FreezingPixels op 22-04-2006 20:45 ]
De wally heeft er wel best veel, ik tel er zo een 13 à 14 aan 1 kant.
je bedoelt die fender?robin222 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:43:
Jupz dat weet ik, dat zijn bolders, ik zal ff een goeie foto voor je zoeken. Op mijn bootje zitten ze namelijk ook. Daar maken ze de lijntjes op vast om de boot aan te meren, maar als deze niet worden gebruikt verzinken deze in de boot.
Edit:
Ik zad een beetje fout,
[afbeelding]
Sjek deze foto, dan zie je dat zo'n 'kussen' er aan vast gemaakt is. Ik denk dat die dingen alleen daar voor zijn.
Jaw dat bedoelde ik maar aangezien 99.9% hier niet weet wat een fender is.
Jaw dat kan wel kloppen, een normaal schip heeft een railing waar ze die dingen aan ophangen. En dat gaat hier dus niet bij.Chester schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:52:
Het zijn dus gewoon haakjes om dingen aan vast te hangen
De wally heeft er wel best veel, ik tel er zo een 13 à 14 aan 1 kant.
[ Voor 46% gewijzigd door FreezingPixels op 22-04-2006 21:42 ]
Ziet er mooi uit die romp. Komen weer jeugd herinneringen op van het vliegdekschip model bouwen.Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 01:19:
Zucht
geen zin in zeiljachtjes
toch maar wel mn vliegdekschip
[afbeelding]
Je hebt al meer ervaring met bootjes. Ik ben alleen benieuwd hoe je hem hebt gemoddeld. Door middel van box moddeling of polymoddelingVerwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 01:19:
Zucht
geen zin in zeiljachtjes
toch maar wel mn vliegdekschip
[afbeelding]
Verwijderd

Altijd al een fascinatie gehad voor onderzeeboten. Dit keer een IX-b uit 1939...
Verwijderd

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 17:24 ]
Prachtig hoor.Chester schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:40:
[...]
tnx
Wat meer details toegevoegd =)
[afbeelding]
[afbeelding]
En weet iemand toevallig wat deze dingen zijn? Een wat betere close-up zou ook fijn zijn, dus als iemand toevallig een 118 Wallpower heeft....
[afbeelding]
[ Voor 68% gewijzigd door Phyxion op 25-04-2006 21:04 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
hahah als je het zo letterlijk wil nemen dan moeten we er meer dan een van makenVerwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:35:
oh , nu snap ik hem....(duurde even)
en de contest is "boten"
jajaja ik hou op met mierenneuken, zo zie je maar weer hoe belangrijk een titel wel niet is
vind de boot van chester niet mooi op de foto maar het 3d plaatje wel weer (iets cleaner) dat maakt m iets rustiger, al dat geglim...
meervoud van boot is bootsrutgerdrum123 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:40:
[...]
hahah als je het zo letterlijk wil nemen dan moeten we er meer dan een van maken
jajaja ik hou op met mierenneuken, zo zie je maar weer hoe belangrijk een titel wel niet is
vind de boot van chester niet mooi op de foto maar het 3d plaatje wel weer (iets cleaner) dat maakt m iets rustiger, al dat geglim...
dus in mierenneukermode is het nog altijd fout.
maar we gaan wel wat off topic.
Moet eigenlijk nog verder doen aan mijn boot
ik vrees eigenlijk van niet, te veel polygonen, zal vast te zwaar worden
Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.
tnxLordofWhatever schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:56:
@ chester: w00t! dat ziet er echt vet uit, ik wou dat ik zo iets kon... (ik ben absolute n00b @ dit). is er kans om dit als .dff en .txd te exporteren? (voor gta)
ik vrees eigenlijk van niet, te veel polygonen, zal vast te zwaar worden
de meeste gemodde auto's die ik installeer hebben ongeveer een 1/10 daarvan...
alhoewel het model zich toch wel redelijk leent voor een lowpoly model, maar dat zou weer extra werk voor jou beteken om een berg polys d'r uit te halen
ik heb nog ff m'n collectie doorgebladerd, en het grootste aantal dat ik tegengekomen ben was ongeveer 70000
[ Voor 23% gewijzigd door LordofWhatever op 25-04-2006 23:22 ]
Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.
GeniaalNOVA_TheCrew schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:52:
Geen idee of ik tijd genoeg heb om het echt af te maken, maar hier alvast een wip:
[afbeelding]
klikbaar!
Verwijderd
omg, die is mooi. Kan haast niet wachten tot die af is. (Hopelijk krijg je hem af voor het einde van de contest...)
schitterend werk!
Verwijderd
welk programma gebruik je? Max? Anders zou ik zeker een skylight en wat spotlights gebruiken, maakt je scene direct heel wat realistischer (schaduw enzo). Voor de rest zit het wel okVerwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:00:
W.I.P.
een beetje meer boot
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
details en overzicht
Verwijderd
Verwijderd

Die is toch cool , maar je kan jammer genoeg niet meedoen , het mag geen reeds gemaakt werk zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:03:
Om jullie allemaal wat moed in te praten dat het altijd nog erger kan, hier is mijn lowpoly duikboot nog eens die ik een tijdje terug voor een kleine cartoon game heb gemaakt:
[afbeelding]
Je kan hem natuurlijk wel opnieuw maken ofzo...
ik zou gewoon doorblijven modelen, en pas als ie klaar is de textures er op smijten.Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:13:
yup ik gebruik max, maar er staat totaal nog geen belichting of material op, het modellen is nog niet gedaan (en zo goed ben ik nu ook weer niet met belichting en materialen)
en voor belichting adviseer ik je Vray.
beetje off topic:HyperTrophy schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:38:
[...]
ik zou gewoon doorblijven modelen, en pas als ie klaar is de textures er op smijten.
en voor belichting adviseer ik je Vray.
coole site heb jij , kan wel eeuwig over die blokjes gaan met men muis
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 23:53 ]
Verwijderd
Verwijderd
als je wilt weten hoeveel het er zijn..
http://www.xs4all.nl/~kwvduijn/gz/GZ_05.jpg
Verwijderd
Of word het een luxe cruiseschip voor de rijker bedeelden met hun eigen private-jet aan boord??
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 12:06 ]
Verwijderd
Hoe heb je deze gemaakt btw? met boolean kan ik me moeitlijk voorstellen...Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:52:
Closeup van mn patrijspoortjes
[afbeelding]
als je wilt weten hoeveel het er zijn..
http://www.xs4all.nl/~kwvduijn/gz/GZ_05.jpg
En @Yacuzi: je kan wel zeggen dat je nog niet klaar bent met modellen, en dat je daardoor geen belichting er in doet. Maar het is toch veel leuker als je je voortgang van modellen in een mooi belichte scene kan bekijken? Het scheelt echt gi gan tisch
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
dit schip stamt van de 2de wo afVerwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:05:
Wel een luxe vliegdekschip, zelfs de meest moderne hebben niet zoveel patrijspoortjes (ivm rondvliegend glas e/d bij explosie, en anders wel kostenbesparing, en anders wel stevigheid van het schip)
Of word het een luxe cruiseschip voor de rijker bedeelden met hun eigen private-jet aan boord??
toen vliegdekschepen een nogal nieuw begrip waren dit zou het eerste scratch built model zijn wat de duitsers wouden gebruiken helaas is de bouw op 99 % blijven hangen
patrijspoorten waren toen niet echt een issue aangezien je toch aleen gezonken werd door gigantische slagschepen.
de kracht van vliegdekschepen was in die tijd nog niet zo bekend, er waren wel een paar halfbakken conversies van oude schepen die een vliegtuig dek kregen.
er werd pas echt duidelijk hoe sterk een vliegdekschip was tijdens de aanval op pearl harbor enzo en dat is alweer een tijdje later in de geschiedenis
met boleanVerwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:33:
[...]
Hoe heb je deze gemaakt btw? met boolean kan ik me moeitlijk voorstellen...
daarna een aantal uren moeten cleanen maar het is efficienter / sneller dan handmatig honderden patrijsportjes perfect rond uit te snijden
cutout oversized gemaakt
waarna ik alle borders gepakt hebt dece met shift drag tot het juister formaat getrokken
de extra poly's gebuikt om via bevel/extrude die ronde randen te maken
drainage channels in het engels
hier een voorbeeld
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 13:27 ]
Zelf zou ik het ook zo moeten doen ivm gebrek aan vaardigheden, maar ik vraag me af:
- Door handig snijden van de romp zorgen dat elke patrijspoort precies in 1 polygoon valt;
- één keer een boolean doen op een polygoon of netjes snijden, om de gewenste vorm te krijgen;
- het zo verkregen element zo vaak als nodig kopieëren als element in polygon subobject level;
- oude polygonen, waar de poorten moeten komen, verwijderen;
- nieuwe elementen naar de gewenste locaties slepen;
- nieuwe polygonen weer vastmaken aan de romp.
Dat zou moeten werken toch? Nadeel is natuurlijk dat je heel precies moet gaan slepen om ervoor te zorgen dat de mesh netjes glad blijft... maar dat is volgens mij nog altijd sneller dan 1000 booleans opruimen
Verwijderd
omg. heb ooit eens een 50 tal booleans moeten opruimen, (50*12 vlakjes met de hand herzetten), en was het toen serieus beu. Zou het niet zien zitten om er zoveel nog eens opnieuw te doenVerwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:18:toon volledige bericht
[...]
met bolean
daarna een aantal uren moeten cleanen maar het is efficienter / sneller dan handmatig honderden patrijsportjes perfect rond uit te snijden
cutout oversized gemaakt
waarna ik alle borders gepakt hebt dece met shift drag tot het juister formaat getrokken
de extra poly's gebuikt om via bevel/extrude die ronde randen te maken
drainage channels in het engels
hier een voorbeeld
[afbeelding]
heb je trouwens nergens een foto van die boot van je? ik zou em wel graag eens in het 'echt' zien...
Verwijderd
met 1 skylight erop, geen materials, textures of niks, geen achtergrond. Om dit te maken heeft mijn pc een dik half uur moeten rekenen, de reden dat ik tot nu toe geen belichting enz erop had gezet

Nou ja, bijna 1 dan maar op een trage server
[ Voor 36% gewijzigd door pagani op 30-04-2006 17:20 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Nog effe een wipje:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 20:21 ]
Verwijderd
met 500+ patrijspoortjes die op een Specifieke locatie moeten komen is die eerste erg lastig te doen dan moet je je mesh exact zo maken dat je overal een cut midenin hebt en dan komt daar nog eens een subdivision over die het weer allemaal verneukt.. om vervolgens te collapsen en daar dan in te boleanen.. aleen het werk al om alles perfect te krijgen.Bozozo schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:26:
Respect voor je doorzettingsvermogen![]()
Zelf zou ik het ook zo moeten doen ivm gebrek aan vaardigheden, maar ik vraag me af:
- Door handig snijden van de romp zorgen dat elke patrijspoort precies in 1 polygoon valt;
- één keer een boolean doen op een polygoon of netjes snijden, om de gewenste vorm te krijgen;
- het zo verkregen element zo vaak als nodig kopieëren als element in polygon subobject level;
- oude polygonen, waar de poorten moeten komen, verwijderen;
- nieuwe elementen naar de gewenste locaties slepen;
- nieuwe polygonen weer vastmaken aan de romp.
Dat zou moeten werken toch? Nadeel is natuurlijk dat je heel precies moet gaan slepen om ervoor te zorgen dat de mesh netjes glad blijft... maar dat is volgens mij nog altijd sneller dan 1000 booleans opruimen
en dat dan je romp er ook nog goed uit zien zou al meer tijd kosten dan nu
probleem zit er bij jou werkwijze in dat het hier om ronde surfaces gaat
en je elk polygoon dan vervolgens exact moet draaien om dit goed in je romp te krijgen
dit zou trouwens veeel meer werk zijn aangezien je daarna alle deuken er uit mag werken
opruimen van mn bolean koste me een halve dag maar dan is het ook echt goed
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 15:02 ]
Meteen een idee voor een workaround: eerst de hele zijkant van de romp - althans de grove vorm plus de poortjes poortjes - in een plat vlak maken (uiteraarde de poortjes zelf wel driedimensionaal), en dan met soft selection deze platte romp in de goede vorm kneden.
Ik ga het meteen even proberen
Verwijderd
mwa dat zal nogsteeds niet de facingproblemen oplossenBozozo schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:01:
Ja die bolling is inderdaad een probleem.
Meteen een idee voor een workaround: eerst de hele zijkant van de romp - althans de grove vorm plus de poortjes poortjes - in een plat vlak maken (uiteraarde de poortjes zelf wel driedimensionaal), en dan met soft selection deze platte romp in de goede vorm knedea
Ik ga het meteen even proberen
al mijn patrijspoortjes staan haaks op de romp
als je ook maar een paar graden er vanaf zit heb je al last van deuken

De lijnen die je nog ziet zijn het gevolg van te snel softselecten in polymode en te weinig horizontale poly's.
Op zich werkt dit vrij makkelijk en in elk geval snel (5 minuten werk), maar de 'overstekjes' staan nu niet loodrecht. Dat is op zich vrij makkelijk met selection sets en non-uniform scale oid.
Maar je moet natuurlijk gewoon doen wat je het fijnste vind
Verwijderd
Mag ik een closeup aanvragen van het 17e patrijspoortje van rechts op de 2e verdieping van onder?Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 02:42:
Nieuwe versie van overall
heb ook wel wat closeups on-demand
[afbeelding]
(en ik ben serieus ja
Ziet er super uit met al die details
Verwijderd
heb gister trouwens een heel leuk aanbod gehad
Hey Big J,
We just got a 3D printer at work. How would you like to print a version of the Graf Zep to sit on your desk?
The printer uses ABS plastic, in layers of .010 inches of thickeness. The print bed is 8x8x10 inches.
I am going to try and print up the HMS Lion I have been working on. It will be at 1/350 scale, which is 2 feet long. I will have to print it in three sections and glue it together but it looks very promising. I can do all of this for free right now since I am in charge of this new machine.
If you are interested let me know. The file type will have to be STL.
Cheers
Todd
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 10:23 ]
of snap ik het helemaal niet meer...?
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Verwijderd
hakt hem in lagen van 0.10 inches vervolgens plot hij deze lagen met een en lijmt ze in de juiste positie
hij spuit ook verf + etst detail
aangezien je hele model natuurlijk niet in een keer in die machine past... moet je het model in stukken breken en deze vervolgens zelf aan elkaar lijmen
o\h en ik denk niet dat het transparant word
ABS plastic is namelijk het zelfde materiaal waar lego van gemaakt word
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 14:31 ]
Zo'n printer begint gewoon onderaan je model met het 'printen' van een laagje kunststof, dan volgende laag daarbovenop enz. enz. Zie het als een soort van verflagen: je zou zo'n scheepje ook best zelf kunnen maken door iedere keer een dun laagje verf te maken en dan steeds hoger op te bouwen. Duurt uiteraard wel een beetje lang
Archetype (was jij niet devega?): hij hoeft dus niks te scannen
Verwijderd
contest word meer Dev post je boot maar weer part2 .. :\
waar blijft het andere werk ? ga me niet vertellen dat jullie het hebben opgegeven..
robin..
Ankers zitten er in + anker kettingen boeg klamp zit er nu op en de support kettingen

heb met deze render btw alweer een semi award naar binnen gesleept
Hopelijk krijg ik ooit nog eens zo'n glanzend Cgtalk awardje als ie af is
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 01:32 ]
Verwijderd
Nice devega. Lekker veel detail! Wat versta je onder een semi award?Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 01:30:
hehe
waar blijft het andere werk ? ga me niet vertellen dat jullie het hebben opgegeven..
robin..post eens wat
Ankers zitten er in + anker kettingen boeg klamp zit er nu op en de support kettingen
[afbeelding]
http://hawvie.deviantart.com/
WhahahaVerwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 01:30:
hehe
robin..post eens wat
[afbeelding]
Verwijderd
robin222 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:47:
[...]
WhahahaZiet er heel kewl uit en als je zo doorgaat krijg je cker die award
Ik ben ook druk bezig maar het wilt echt totaaaal niet lukken bij mij
Water=moeilijk. Zal strax wel eens een wipje posten.
euh soort van in de header zoals bij cgtalk maar dan op een site voor militaire modellen enzoHawVer schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:33:
[...]
Nice devega. Lekker veel detail! Wat versta je onder een semi award?
military-meshes.com
PSN: TDBtje
Ik ga maar gewoon verder, maar ik weet niet of ie ooit af gaat komen. Tentamens enzo... en ik doe alles maar een beetje met de natte vinger want ik heb geen goede prints
edit:

De vorm is dus grotendeels op de gok, en er zit nog een berg meshfouten in, maar het begin is er
[ Voor 28% gewijzigd door Bozozo op 03-05-2006 18:39 ]
Is die niet wat tekort? het lijk zo dik schip.Bozozo schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:30:
Ik ben net begonnen aan de Titanic, zie ik dat ie in de TS staat![]()
Ik ga maar gewoon verder, maar ik weet niet of ie ooit af gaat komen. Tentamens enzo... en ik doe alles maar een beetje met de natte vinger want ik heb geen goede prints
edit:
[afbeelding]
De vorm is dus grotendeels op de gok, en er zit nog een berg meshfouten in, maar het begin is er
Moet je naar blueprints zoeken dan kom ik wel bij veel plaatjes er van.
[ Voor 6% gewijzigd door Calamor op 04-05-2006 13:41 ]
Weet iemand btw hoe dit soort plaatjes heten?
@ Archetype:
Ziet er (wederom) weer gelikt uit! Love the details die je er altijd in stopt.
Hoe beheer jij je scene? Werk je met xrefs of heb je alles in 1 scene en hide je dingen die je ff niet nodig hebt?
@ Robin222:
Nice renders!
Wat wil er niet lukken met het water?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
heb het liefste alles in 1 sceneScipionyx schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:10:
@ Archetype:
Ziet er (wederom) weer gelikt uit! Love the details die je er altijd in stopt.
Hoe beheer jij je scene? Werk je met xrefs of heb je alles in 1 scene en hide je dingen die je ff niet nodig hebt?
dit werkt iets lekkerder
bij complexe objcten zoals mn romp detach ik bepaalde stukken die ik wil bewerken
zodat ik de rest kan hiden, dit om mn performance om hoog te houden
"interne hide/unhide in edit poly verbetert je performance namelijk niet"
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 15:23 ]
Thnx. Dat water s een beetje moeilijk, ik wil een laag camera standpunt waardoor je vlak over het water kijkt. Maar daarvoor moet er veel detail in het water. En dat laatste lukt nog niet echt. Maja ik ga morgen weer verder werken en dan zie ik wel waar het schip strand.....(flauw) Wipjes zal ik binnenkort weer posten.Scipionyx schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:10:
@ Robin222:
Nice renders!
Wat wil er niet lukken met het water?
Na mijn eerdere idee om een papieren bootje na te maken (ergens aan het begin van dit topic) ben ik toch maar iets anders gaan maken (te weinig mogelijkheden).
Ik heb wat zitten spelen met licht en water maar het wil nog niet helemaal lukken:
[img=http://img311.imageshack.us/img311/7058/wipboot13ef.th.jpg]
[img=http://img282.imageshack.us/img282/8739/wipboot43ye.th.jpg]
[img=http://img311.imageshack.us/img311/3350/wipboot58gm.th.jpg]
Nog even een vraagje: weet iemand hoe ik met Blender er voor kan zorgen dat de achtergrond niet mee spiegeld? Wanneer ik nu met de camera andere kleuren gebruik als achtergrond verandert het water en andere spiegelende diengen ook van kleur
Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe
Verwijderd

en hier een volledig schot
http://www.xs4all.nl/~kwvduijn/gz/GZ_16.jpg
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 20:56 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o

Morgen ga ik de hele dag camferen, maar voorlopig even geen smooth nog
Er zweeft wel meer hoorJust_I schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:18:
Ik zie nog twee dingen zweven, Een antenne mast/radar geval en op het totaal shot zweet rechts bovein nog een hekje.
Is ook niet voor niks WIP gok ik.
Verwijderd
net zoals in dat slagschip... hoeveel tijd kruipt daar wel niet in?
Ik wou dat ik zo goed kon modellen
wat ik me wel afvraag: hoelang duurt het nu eigenlijk om zoiets te renderen?
pssssttt kijk eens wat er onder de render staatVerwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:50:
Ziekelijk gewoon, zoveel detail in dat vliegdekschip...
Verwijderd
ben nu een week bezig met modelen enzoVerwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:50:
Ziekelijk gewoon, zoveel detail in dat vliegdekschip...
Ga er maar van uit van tien als het niet meer is.Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 08:49:
[...]
Hoeveel is dat dan in uren? 2 uur per dag, 5 uur per dag?
Verwijderd
ding moet af voor ook omdat ik hem in mn showreel wil gebruiken voor school
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 12:28 ]
Het model is vrij groot natuurlijk... betekent dat dat het onmogelijk is om nog hele scherpe camfers te maken? Het aantal iterations verhogen helpt iig niet, en het verkleinen van de camfer afstand ook niet.
Post eens een screenie. Ik snap je namelijk niet echt.Bozozo schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:59:
Ik ben net een half uurtje aan het camferen geweest met mn schip, maar het lijkt wel alsof Max geen strakke randjes gerenderd krijgt
Het model is vrij groot natuurlijk... betekent dat dat het onmogelijk is om nog hele scherpe camfers te maken? Het aantal iterations verhogen helpt iig niet, en het verkleinen van de camfer afstand ook niet.
dubbel chamferen dan i guess....Bozozo schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:59:
Ik ben net een half uurtje aan het camferen geweest met mn schip, maar het lijkt wel alsof Max geen strakke randjes gerenderd krijgt
LPM:

Edges gecamfered op 0,2:

Edges gecamfered op 0,1:

Edges gecamfered op 0,01:

Edges dubbel gecamfered, op 0,1 en vervolgens 0,03:

Zoals te zien is heeft scherper camferen vrijwel geen enkel effect. Het laatste resultaat is waar ik naar toe wil qua scherpte van de hoeken, maar het model gaat vrij groot en complex worden en dubbel camferen geeft dan echt een boel zooi. Is er geen andere manier?
Edit: ik denk net aan de Crease functie van Meshsmooth. Die vind ik enorm ruk werken, en bovendien erg traag, maar het moet wel werken iig
[ Voor 13% gewijzigd door Bozozo op 06-05-2006 23:35 ]
Jo, maak ff een cut onder je gechamferde delen. Zal ff plaatje laten zien wacht ff.Bozozo schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:31:toon volledige bericht
Ok, hier een shitload plaatjes om het uit te leggen dan![]()
LPM:
[afbeelding]
Edges gecamfered op 0,2:
[afbeelding]
Edges gecamfered op 0,1:
[afbeelding]
Edges gecamfered op 0,01:
[afbeelding]
Edges dubbel gecamfered, op 0,1 en vervolgens 0,03:
[afbeelding]
Zoals te zien is heeft scherper camferen vrijwel geen enkel effect. Het laatste resultaat is waar ik naar toe wil qua scherpte van de hoeken, maar het model gaat vrij groot en complex worden en dubbel camferen geeft dan echt een boel zooi. Is er geen andere manier?
Edit: ik denk net aan de Crease functie van Meshsmooth. Die vind ik enorm ruk werken, en bovendien erg traag, maar het moet wel werken iig

[ Voor 4% gewijzigd door FreezingPixels op 07-05-2006 00:16 ]
Verwijderd
Ten eerste kan je werken met smoothinggroups, en dan in je turbosmooth aangeven dat ie daarop moet smoothen. Dan heb je perfecte hoeken zoals je die wilt. Als je m toch wilt chamferen, chamfer m dan 2 keer idd, op afstand zeg 0,1 en 0,09 (dus dicht bij elkaar). Dat geeft hier iig wel een goed resultaat.
Speciaal hiervoor heb ik trouwens een script gemaakt: dit script pakt alle edges met een hoek groter dan X aantal graden (kan je aangeven), en plaats er een Editable Poly modefier bovenop. Daarin kan je dan chamferen. Het voordeel: hij pakt niet alle edges = niet shitload aan extra polies, en je chamfer zit in een losse PolyModefier, waardoor je je orginele mesh houdt
Script:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
| hoek_chamferen = 45 obj_selection = 0 first_obj = 0 function get_selection obj = ( obj = ConvertToPoly(obj) edges_to_chamfer = #() edges_num = polyop.getNumEdges obj for e = 1 to edges_num do ( faces = polyop.getFacesUsingEdge obj e normals = #() for n in faces do append normals (polyop.getFaceNormal obj n) if (normals.count == 2) then ( cos_hDeg = dot normals[1] normals[2] hoek = (acos cos_hDeg) if (hoek > hoek_chamferen) then append edges_to_chamfer e ) ) polyop.setEdgeselection obj edges_to_chamfer max modify mode if first_obj == 0 then ( first_obj = obj addModifier obj (edit_Poly()) obj.edit_Poly.name = "Chamfer" ) else ( addModifier obj (first_obj.Chamfer) ) ) rollout chamfer "Chamferer" ( --pickbutton p "[Pick Object]" width:100 spinner spn "Angle: " range:[0,180,45] type:#integer button go "Start" on spn changed val do ( hoek_chamferen = val ) on p picked obj do ( if obj != undefined do ( p.text = obj.name go.enabled = true ) if obj == undefined do ( p.text = "[Pick Object]" go.enabled = false ) ) on go pressed do ( if $ != undefined then ( obj_selection = for n in $ collect n for n in obj_selection do ( select n get_selection(n) ) select obj_selection subObjectLevel = 2 ) ) ) createDialog chamfer 120 50 |
Kom op, maak het gewoon af. Niet gaan opgeven. Je leert er alleen maar van.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 00:44:
Ik geef het op. Dit niveau haal ik nooit...
Techno>Music
Dit na al enkele weken geinteresseerd te zijn in modellen , hier wat topic's gelezen te hebben , en natuurlijk door al die lekkere plaatjes te zien hier
Hoe lang moet je 'leren werken met blender (of ander programma)' voor je een beetje deftige models kan maken ? (ik weet wel dat het veel tijd zal kosten , maar ik wilde gewoon een beetje een indicatie krijgen)
Hopelijk komt hier ooit ook nog iets wat ik gemaakt heb
Maar een paar honder uur, maar dat is verschillend per persoon en wat je ermee wilt.evert_ schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:59:
Ik ben zojuist begonnen met men eerste stapjes in de '3d art wereld' , met blender.
Dit na al enkele weken geinteresseerd te zijn in modellen , hier wat topic's gelezen te hebben , en natuurlijk door al die lekkere plaatjes te zien hier.
Hoe lang moet je 'leren werken met blender (of ander programma)' voor je een beetje deftige models kan maken ? (ik weet wel dat het veel tijd zal kosten , maar ik wilde gewoon een beetje een indicatie krijgen)
Hopelijk komt hier ooit ook nog iets wat ik gemaakt heb
Maar begin er gewoon mee en dan zie je wel hoe leuk je het vind.
[ Voor 7% gewijzigd door -DG- op 07-05-2006 13:18 ]
Dude!!!Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:29:
klik voor 1280 closeup,
[afbeelding]
en hier een volledig schot
http://www.xs4all.nl/~kwvduijn/gz/GZ_16.jpg
Wat ben je weer gruwelijk bezig
vind je het gek dat de rest ht opgeeft....
Naar mijn mening iets te vroeg. Dat hij zo goed is heeft er ook mee te maken dat er veel tijd in is gaan zitten. Je moet het niet opgeven, gewoon doorgaan, anders haal je nooit dat niveau.Plint schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:29:
[...]
Dude!!!
Wat ben je weer gruwelijk bezig![]()
vind je het gek dat de rest ht opgeeft....
* Cardinal kijkt naar vanaf de grond naar de wolkenkrabber
Bedankt voor het script xlerator, maar heb nog nooit een script gebruikt (jaja, newbje ik weet het
Ik heb voorlopig even geen tijd meer om überhaupt iets anders te doen dan leren (drukke tentamenweek
Nou daardoor worden de hoeken scherper. En hoef je ook niet zo veel te smoothen. Dan kan je uhm op 1 of 2 zetten om goed resultaat te krijgen ipv op 3.Bozozo schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:26:
@ robin222: jouw aanpak begrijp ik niet helemaal... wat gaat een extra cut opleveren? Bovendien is het plaatje dat je gebruikt nou net de dubbel gecamferde versie...
Bedankt voor het script xlerator, maar heb nog nooit een script gebruikt (jaja, newbje ik weet het) en ik wil dit liever handmatig oplossen.
Ik heb voorlopig even geen tijd meer om überhaupt iets anders te doen dan leren (drukke tentamenweek) maar ik wens de overige deelnemers nog veel succes enzo
Dit topic is gesloten.