Mooie plaat! Ik zou hem nog wel een tandje meer contrast geven, het uitgebeten gedeelte maakt me dan weer niet zoveel uit
Dat kader heb ik inderdaad een beetje aan getwijfeld, maar da's een kwestie van smaak. Ik vind hem wel aardig. Die gecropte versie ziet er inderdaad ook goed uit, alleen heb ik hem liever in een 3:2 verhouding. Als ik dan die lucht eraf wil croppen moet ik wel heel erg gaan snijden in de rest van de foto, vandaar dat hij gewoon origineel gebleven is.
Neo, meer contrast heb ik zojuist even mee gespeeld, en het maakt hem inderdaad stukken beter. De reden dat ik hem zelf gepost heb is omdat ik erg tevreden was over de compositie van de foto. Met de bewerking kan ik vrij veel kanten op, want wat ik hier gepost heb is al redelijk onder handen genomen.
Bedankt voor het commentaar, in ieder geval
Neo, meer contrast heb ik zojuist even mee gespeeld, en het maakt hem inderdaad stukken beter. De reden dat ik hem zelf gepost heb is omdat ik erg tevreden was over de compositie van de foto. Met de bewerking kan ik vrij veel kanten op, want wat ik hier gepost heb is al redelijk onder handen genomen.
Bedankt voor het commentaar, in ieder geval
Op 30 septmber was de fotomarathon Rotterdam: 24 foto's in 24 uur, met vier opdracten iedere vier uur. Foto's werden direct van de kaart gerukt, zonder nabewerking.
Gisteren was de uitslag bekend. Volledig in lijn der verwachting heb ik niet gewonnen, maar bij de 24 tentoongestelde "opvallende foto per categorie"-foto's hingen er wel twee van mij.
Aangezien de foto in een museum mag hangen, mag ie hier ook wel, lijkt me.
In de categorie "Geest van zout":
[url="htp://crew.tweakers.net/Dido/gvz.jpg"]
[/]
Ben ik in ieder geval niet voor Jan met de korte achternaam een half uur aan het klooien geweest met zoutvaatjes - je trekt wel bekijks in een kroeg
Gisteren was de uitslag bekend. Volledig in lijn der verwachting heb ik niet gewonnen, maar bij de 24 tentoongestelde "opvallende foto per categorie"-foto's hingen er wel twee van mij.
[url="htp://crew.tweakers.net/Dido/gvz.jpg"]

Ben ik in ieder geval niet voor Jan met de korte achternaam een half uur aan het klooien geweest met zoutvaatjes - je trekt wel bekijks in een kroeg

Erg leuk, en dat zonder bewerking. 4 Foto's achter elkaar laten nemen met tijdje ertussen en steeds het vaatje verplaatst? In iedergeval origineel
[ Voor 163% gewijzigd door Siparti op 03-12-2006 18:30 ]
4 foto's achter elkaar lijkt me niet. Dan moet je ze samenvoegen en dat is nabewerking, toch? Ik gok op lange sluitertijd en snel t vaatje verplaatsenSiparti schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:25:
Erg leuk, en dat zonder bewerking. 4 Foto's achter elkaar laten nemen met tijdje ertussen en steeds het vaatje verplaatst? In iedergeval origineel
[Aylin]
Een enkele foto, lange sluitertijd. Beginnen met vier zouvaatjes, en iedere paar seconden er eentje weghalenSiparti schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:25:
Wauw, ik ben nu eigenlijk wel benieuwd welke foto er nog meer was uitgekozenDido schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:41:
Op 30 septmber was de fotomarathon Rotterdam: 24 foto's in 24 uur, met vier opdracten iedere vier uur. Foto's werden direct van de kaart gerukt, zonder nabewerking.
[url="htp://crew.tweakers.net/Dido/gvz.jpg"][afbeelding][/]
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Ik ook. Daarnaast heb ik nog een vraag over auteursrecht. Misschien kan deze hier even snel tussendoor, misschien ook niet. In het laatste geval zal ik deze post deleten.
De laatste tijd ben ik steeds professioneler bezig met fotografie. Nu vraag ik mij af in hoeverre ik auteursrecht heb op mijn foto's. Moet ik eerst een 'erkend' fotograaf zijn voordat mijn foto's beschermd zijn?
Het geval is namelijk dat een site een paar foto's van mij gehost heeft, maar niet mijn naam heeft vermeld. Hier heb ik wat van gezegd, maar zijn ze dan ook wettelijk verplicht om mijn naam te vermelden als ik daar om vraag? Ik ben dus niet een geregistreerde fotograaf, maar het lijkt mij dat mijn foto's ook auteursrechtelijk beschermd zijn.
De laatste tijd ben ik steeds professioneler bezig met fotografie. Nu vraag ik mij af in hoeverre ik auteursrecht heb op mijn foto's. Moet ik eerst een 'erkend' fotograaf zijn voordat mijn foto's beschermd zijn?
Het geval is namelijk dat een site een paar foto's van mij gehost heeft, maar niet mijn naam heeft vermeld. Hier heb ik wat van gezegd, maar zijn ze dan ook wettelijk verplicht om mijn naam te vermelden als ik daar om vraag? Ik ben dus niet een geregistreerde fotograaf, maar het lijkt mij dat mijn foto's ook auteursrechtelijk beschermd zijn.
www.maartenlangelo.nl
@Maarten L: Doe eens een beetje googelen?
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je zelf wilt. Is het voor jou voldoende als je naam erbij staat, of wil je er geld voor hebben?
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je zelf wilt. Is het voor jou voldoende als je naam erbij staat, of wil je er geld voor hebben?
Deze van mij geloof ikBackpacker schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:44:
[...]
Wauw, ik ben nu eigenlijk wel benieuwd welke foto er nog meer was uitgekozen
"Eerwraak"

Ik vat het verband niet tussen eerwraak en deze foto eerlijk gezegd.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Enige verband wat ik kan leggen met eerwraak is dat hij "vreemd" is gegaan door met een persoon van vleesch ende bloed gemeenschap te hebben ipv handkarrend de pot te hebben gevuld.Acid_Burn schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:48:
Ik vat het verband niet tussen eerwraak en deze foto eerlijk gezegd.
Deze wc is dus uitverkoren door " de familie" om de eerwraak te voltrekken.
/ enigzins hk nivo antwoord
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
van het weekend in budapest geweest, de beroemde ketting brug, met een sluitertijd van 30 sec

Verwijderd
@gijz; ik vind de boom wel wat storend in de weg zitten. De crop zint mij ook niet helemaal. fototechnisch is het geheel niet erg moeilijk, maar om showcase waardig te zijn moet afaik wel dan de compo iig beter zijn dan dat hier het geval is

voor school, ik moet nog 4 van dergelijke portretten maken, over mensen die je niet verwacht, hier de autistische scholier, die opvallend belicht zijn.
|>
"Mensen die je niet verwacht, die opvallend belicht zijn"? Moeilijke opdracht, lijkt me, en eerlijkgezegd zou ik dat er niet in gezien hebben, als je het er niet bijschreef.Simon schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:23:
[afbeelding]
voor school, ik moet nog 4 van dergelijke portretten maken, over mensen die je niet verwacht, hier de autistische scholier, die opvallend belicht zijn.
De schaduw van de neus en de brilleglazen vind ik niet zo mooi, maar misschien is dat expres ivm "opvallend belicht"?. Verder vind ik de achtergrond twijfelachtig. Een mooie doek met wat plooien, dat kan, net als een strakke donkere achtergrond, maar nu zie ik, door de extra lichtbron achter het model (die best wat feller had gemogen) een paar vreemde bobbels in een nondescripte lap. Het oranje is opvallend aanwezig, maar ik heb geen idee wat het is, dus het stoort (mij). Het licht op de hand(en) is wel weer apart, en het wat andogyne model heeft zeker potentie. Het licht is wat koud, imo. Ik stel me een iets warmere (probeer eens een stuk gewoon karton als reflectiescherm) en zachtere belichting voor. Mogelijk iets in de handen (een bijbeltje?) en je zit in de buurt van een Rembrandt?
Zeer sfeervol Simon. Vooral je onderwerp erg sterk en typerend neergezet. Keuze voor de selectieve belichting vind ik ook mooi.
Goed detail behouden in de schaduwen maar over de overgang licht --> donker weet ik het niet. De verschillen tussen schaduw en highlights lijken soms wat abrupt en geven mij een beetje de indruk van dodge en burn werk met te veel kracht. De halo rond de scholier en licht bij zijn hand en mouw zijn een voorbeeld van wat ik bedoel.
Verder helemaal goed.
Goed detail behouden in de schaduwen maar over de overgang licht --> donker weet ik het niet. De verschillen tussen schaduw en highlights lijken soms wat abrupt en geven mij een beetje de indruk van dodge en burn werk met te veel kracht. De halo rond de scholier en licht bij zijn hand en mouw zijn een voorbeeld van wat ik bedoel.
Verder helemaal goed.
Hmja, in de handen zou dan een wiskunde boek komen. De achtergrond had ik belicht, ingeflitst met een paraplu, maar moet express donker. Inhoudelijk is het ook opvallend belicht, het gaat erom dat iemand (een autistische scholier) die je niet ziet belicht wordt op de gevoelige plaat. Maar dat er gedodget en burned is klopt. Maar als je kijkt naar schilders als Carvaggio, Rembrand en Vermeer zie je (vooral bij vermeer) dat hij een redelijk abrupte overgang had van donker naar licht, dat wou ik er graag in hebben.Toff schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:01:
[...]
"Mensen die je niet verwacht, die opvallend belicht zijn"? Moeilijke opdracht, lijkt me, en eerlijkgezegd zou ik dat er niet in gezien hebben, als je het er niet bijschreef.
De schaduw van de neus en de brilleglazen vind ik niet zo mooi, maar misschien is dat expres ivm "opvallend belicht"?. Verder vind ik de achtergrond twijfelachtig. Een mooie doek met wat plooien, dat kan, net als een strakke donkere achtergrond, maar nu zie ik, door de extra lichtbron achter het model (die best wat feller had gemogen) een paar vreemde bobbels in een nondescripte lap. Het oranje is opvallend aanwezig, maar ik heb geen idee wat het is, dus het stoort (mij). Het licht op de hand(en) is wel weer apart, en het wat andogyne model heeft zeker potentie. Het licht is wat koud, imo. Ik stel me een iets warmere (probeer eens een stuk gewoon karton als reflectiescherm) en zachtere belichting voor. Mogelijk iets in de handen (een bijbeltje?) en je zit in de buurt van een Rembrandt?
|>
@Simon:
het enige wat mij ook stoort is het oranje voorwerp op de achtergrond. Dat had weg gemogen.
da's dan ook het enige puntje van kritiek. Ik vind dat je geslaagd bent in het "schilderseffect".
Erg mooi foto!
@Gijz:
die brug is op 100 manieren mooier vast te leggen dan je nu gedaan hebt. Aan de andere kant van de brug heb je een nagenoeg leeg looppad langs de Donau. Daar kun je de hele brug incl. kasteel op de achtergrond vastleggen.
het enige wat mij ook stoort is het oranje voorwerp op de achtergrond. Dat had weg gemogen.
da's dan ook het enige puntje van kritiek. Ik vind dat je geslaagd bent in het "schilderseffect".
Erg mooi foto!
@Gijz:
die brug is op 100 manieren mooier vast te leggen dan je nu gedaan hebt. Aan de andere kant van de brug heb je een nagenoeg leeg looppad langs de Donau. Daar kun je de hele brug incl. kasteel op de achtergrond vastleggen.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Leuke foto, maar om deze nou aan je muur te hangen, zo patriotistisch ben ik in ieder geval niet.Goverman schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:44:
Een foto van mijn vorige camera... Deze hangt in 30x45cm. bij mij aan de muur.
[afbeelding]
Qua bewerking lijkt hij me ook een beetje overdone. Wel origineel gedaan
^^ ik heb alleen de verzadiging wat omhoog gegooid (vooral voor het afdrukken, ik heb het idee dat de foto dan altijd minder kleurrijk is als op mijn beeldscherm), verder heb ik er niets mee gedaan...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
ik doelde ook op de verzadiging van kleuren die ik echt te overdone vind, geeft mij een gevoel van verheerlijking van nederland. Iets waar ik het niet zo op heb.
Dat vind ik een erg rare redenering: meer kleurrijk = meer verheerlijking van Nederland... Alsof een zwartwitfoto van een Nederlandse vlag tot een afkeer van Nederland zou leiden. Ik word niet nationalistischer of trotser op Nederland door een meer of minder kleurrijke foto... Maar, voor de afdruk van de foto had het wel effect: de afdruk ziet er bijna net zo uit als het origineel (dus zonder extra gepimpte kleuren)
Maar goed, nog een foto dan (ja, alweer een Hollandsch getinte
)

(en ja: alweer clickable)
Maar goed, nog een foto dan (ja, alweer een Hollandsch getinte

(en ja: alweer clickable)
@goverman:
- de vlag: ik vind hem net wat te krap gekaderd. Verder vind ik de vlakverdeling van de plaat niet helemaal lekker (te veel ruimte aan de bovenkant) en als laatste kritiekpunt vind ik het stuk waar de zon door heen schijnt lelijk geworden. Je hebt wel goed de beweging in de vlag weten te vangen. De kleuren op zich vind ik ook wel lekker.
- de molen: mooie plaat! Compositie is goed. De lucht is natuurlijk ook erg lekker. Jammer dat hij net niet helemaal recht staat
- de vlag: ik vind hem net wat te krap gekaderd. Verder vind ik de vlakverdeling van de plaat niet helemaal lekker (te veel ruimte aan de bovenkant) en als laatste kritiekpunt vind ik het stuk waar de zon door heen schijnt lelijk geworden. Je hebt wel goed de beweging in de vlag weten te vangen. De kleuren op zich vind ik ook wel lekker.
- de molen: mooie plaat! Compositie is goed. De lucht is natuurlijk ook erg lekker. Jammer dat hij net niet helemaal recht staat
Verwijderd
ik vind et een mooie foto (moet eigenlijk ook wel in dit topic
), maar toch een paar kanttekeningen; de borders eromheen maken de foto echt niet mooier, het geheel wordt dan nog donkerder, terwijl de lucht al echt overshopt is. daarnaast vind ik het geheel ook te druk om echt enthousiast te zijn over de compositie. al met al vind ik het een leuke foto, maar volgens mij waren er uit de plek vanwaar je stond wel mooiere foto's te maken.
Goede kritiek:
-Borders zijn niet heel geschikt, maar is de standaard border die ik op m'n site gebruik.
-Lucht is niet aan geshopt, het enige is een beetje levels wat ik heb gedaan.
-Compositie had wel beter gekund. Had niet genoeg tijd eigenlijk... Is wel wat druk inderdaad.
-Borders zijn niet heel geschikt, maar is de standaard border die ik op m'n site gebruik.
-Lucht is niet aan geshopt, het enige is een beetje levels wat ik heb gedaan.
-Compositie had wel beter gekund. Had niet genoeg tijd eigenlijk... Is wel wat druk inderdaad.
Er zit een goed gevoel van snelheid ook. Ook mooi is het contrast tussen de achtergrond en de taxi. Verder lekker scherp en leuk om naar te kijken 
-edit: als we echt gaan mierenneuken zou je dat ''trillend snaartje'' op het dak nog kunnen wegwerken; aangezien dat wel wat opvalt mja... niet supernoodzakelijk, prima plaat ook met.
-edit: als we echt gaan mierenneuken zou je dat ''trillend snaartje'' op het dak nog kunnen wegwerken; aangezien dat wel wat opvalt mja... niet supernoodzakelijk, prima plaat ook met.
[ Voor 39% gewijzigd door Silent Thunder op 13-12-2006 09:26 ]
^^ die had je twee weken geleden bij de foto-contest in moeten sturen, waar het thema high key was... Daar had deze foto hoge ogen gegooid.
Scherptediepte is hier lekker laag, waardoor de dame er goed uitkomt. Alleen dat de foto scheef is, bevalt mij niet zo. Het maakt de foto spannender, maar het is een portret en die heb ik liever recht...
Scherptediepte is hier lekker laag, waardoor de dame er goed uitkomt. Alleen dat de foto scheef is, bevalt mij niet zo. Het maakt de foto spannender, maar het is een portret en die heb ik liever recht...
Verwijderd
Moet eerlijk bekennen dat dit een snapshot was dus wat betreft de compositie ben ik daar niet echt mee bezig geweestGoverman schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:35:
^^ die had je twee weken geleden bij de foto-contest in moeten sturen, waar het thema high key was... Daar had deze foto hoge ogen gegooid.
Verwijderd
Ik heb alweer een tijd geleden een foto voor de Argus fotowedstrijd ingestuurd. Nu had ik daar de halve finale mee gehaald. Afgelopen vrijdag naar de prijsuitreiking in Antwerpen geweest. Ik had de hoofdprijs in mijn categorie
, namelijk de categorie: CATEGORIE K ‘PLANTEN EN DIEREN’ - 11 TOT 14 JAAR . Was wel even een leuke verassing, maar nu wou ik die foto hier toch ook even laten zien. Bij deze dus.

Site van de Argus fotowedstrijd: http://www.argusmilieu.be/FOTOWEDSTRIJD/index.htm
Aangezien mij in het testcase topic verteld werd dat hij showcase waardig was, is hier bij deze mijn eerste showcase foto.

Site van de Argus fotowedstrijd: http://www.argusmilieu.be/FOTOWEDSTRIJD/index.htm
Aangezien mij in het testcase topic verteld werd dat hij showcase waardig was, is hier bij deze mijn eerste showcase foto.
@inonyx: ik heb een beetje gemengde gevoelens bij deze plaat. Qua panning is hij goed gelukt, maar de postprocessing ben ik in dit geval niet helemaal weg van. Het maakt de plaat wat leeg en saai, helemaal in combinatie met het centraal geplaatste onderwerp. Ik ben dan eigenlijk ook wel benieuwd naar het origineel.
@photek: zeker een leuk shot! Ik vind hem qua toning erg lekker. Op zich vind ik een scheef shot niet verkeerd, maar hij is in dit geval, naar mijn smaak dan, wat te scheef.
@jasper: ga eens even resizen
Ik vind dit een leuke plaat. Hij geeft een beetje een creepy sfeer. Wel zou ik wat van de onderkant gecropped hebben, naar mijn idee komt de tunnelvisie dan nog beter naar voren.
@gizlle: ik mis in deze plaat wat scherpte en de kleuren mogen wij mij betreft wel wat harder worden aangezet (persoonlijke voorkeur). De druppels op de plant komen wel mooi naar voren.
@photek: zeker een leuk shot! Ik vind hem qua toning erg lekker. Op zich vind ik een scheef shot niet verkeerd, maar hij is in dit geval, naar mijn smaak dan, wat te scheef.
@jasper: ga eens even resizen
@gizlle: ik mis in deze plaat wat scherpte en de kleuren mogen wij mij betreft wel wat harder worden aangezet (persoonlijke voorkeur). De druppels op de plant komen wel mooi naar voren.
@Jasper:
ik vind het een geslaagde foto.
Je had 'm van mij wel een beetje mogen croppen. Vind er nu iets teveel voorgrond op staan.
De zwart wit omzetting vind ik bijzonder fraai.
offtopic:
sorry...had niet door dat je post op slot staat. Zal het volgende keer in de gaten houden en heb even het een en ander rechtgezet.
sorry...had niet door dat je post op slot staat. Zal het volgende keer in de gaten houden en heb even het een en ander rechtgezet.
ik vind het een geslaagde foto.
Je had 'm van mij wel een beetje mogen croppen. Vind er nu iets teveel voorgrond op staan.
De zwart wit omzetting vind ik bijzonder fraai.
[ Voor 11% gewijzigd door YellowCube op 14-12-2006 21:09 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
gisteren een nogal behoedzame zwaan gespot (samen met partnerzwaan) die waakten over hun grote jongen. We moesten vooral niet dichterbij de jongen komen, want ze kwamen nogal dreigend zwemmend op ons af en liepen te blazen. Gelukkig was het ook een mooie pose.

(clickable)
Ik vind het altijd moeilijk om zwanen erop te krijgen: donker water, licht beest... Heeft iemand verder nog tips?

(clickable)
Ik vind het altijd moeilijk om zwanen erop te krijgen: donker water, licht beest... Heeft iemand verder nog tips?
Mooie foto. Jammer dat hij net iets te krap is afgesneden aan de linkerkant, dan was hij nog mooier geweest.Goverman schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:33:
gisteren een nogal behoedzame zwaan gespot (samen met partnerzwaan) die waakten over hun grote jongen. We moesten vooral niet dichterbij de jongen komen, want ze kwamen nogal dreigend zwemmend op ons af en liepen te blazen. Gelukkig was het ook een mooie pose.
[afbeelding]
(clickable)
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Overzicht vanaf de Domtoren in Keulen.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
afgelopen zondag gemaakt, van het kerstoptreden van een plaatselijk orkest.
Canon 30D + 70-300IS zonder flits, 800 ISO.
Levels iets aangepast.
Levels iets aangepast.

Mooi, met al die kerstballen107mb schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:09:
afgelopen zondag gemaakt, van het kerstoptreden van een plaatselijk orkest.
Levels iets aangepast.
[afbeelding]
Nee, zonder gein, een sfeervolle plaat, goede compositie en het gelige licht kan best, in dit geval.
Die "ballen" zou je met heel veel werk nog iets kunnen wegwerken, of globaal iets kunnen vervagen, ze zijn iets te nadrukkelijk aanwezig nu imo. De felste eventueel iets donkerder maken, zodat ze niet meer de lichtste punten in je foto zijn? Ook de "witte driehoek" rechts, zou iets donkerder mogen, om de volledige aandacht op je onderwerp te vestigen, maar over all een lekkere "Merry Christmas" plaat!
edit: je hebt de achtergrond een stuk onscherper gemaakt inmiddels. mooier zo.
[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 20-12-2006 22:22 ]
Mooie reflectie en het blauw is ook erg fraai. Idd had hij iets minder krap gemogen links Goverman.
Mercarra, fraai! Mooi luchtje.
107mb, mooi! De persoon in de achtergrond met muts valt er nog fraai bij. Misschien had hij met iets meer scherptediepte (2 of 3 scherp) nog iets fraaier geweest.
Mercarra, fraai! Mooi luchtje.
107mb, mooi! De persoon in de achtergrond met muts valt er nog fraai bij. Misschien had hij met iets meer scherptediepte (2 of 3 scherp) nog iets fraaier geweest.

Meinerswijk, Arnhem. Wilde paarden in een winters tafereeltje
[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 21-12-2006 13:43 ]
Lekker plaatje Neo.
Door de front en back bokeh is het paard mooi geisoleerd.
Met je nieuwe 70-200 gemaakt?
Met je nieuwe 70-200 gemaakt?
[ Voor 16% gewijzigd door Barrycade op 21-12-2006 13:50 ]
Yup,
Aldus de EXIF2006:12:20 10:20:34
70-200mm @ 135mm
1/160 sec, f/3,5
Mode: Av
Metering: Center-weighted average
Exp comp: +1/3
ISO: 400
AF mode: AI Servo AF
Drive: Single frame shooting
White balance: Auto
Flash: External E-TTL
Flash exp comp: -3
File size: 8304KB
Image size: 2336 x 3504
Lekkere foto hoor neo, al moet ik wel zeggen dat ik in het begin dacht dat je wat had zitten blurren, omdat je aan de onderkant wat wittige vlekken hebt. Misschien nog iets meer contrast in je foto, maar hij is nu ook al super.
@Meccra ook een erg fijne foto!
dat is precies wat ik ook wou posten, ik vind het ook een beetje blur lijken, vooral omdat er rechts gewoon niks scherp is, ergens moet toch het scherpte gebied zijn, maar misschien is dat net uit beeld ofzojustawitte schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:13:
Lekkere foto hoor neo, al moet ik wel zeggen dat ik in het begin dacht dat je wat had zitten blurren, omdat je aan de onderkant wat wittige vlekken hebt. Misschien nog iets meer contrast in je foto, maar hij is nu ook al super.
D'r zit nog een tak voor het volgende stuk onscherpte, misschien dat het daardoor zo lijkt?
Mooie plaat neo met goeie ingetogen kleuren en lekkere compo. Contrast vind ik wel goed zo.
Hier nog geen winter te zien.
Ik bekeek jouw foto toevallig in een AdobeRGB working space en dan is ie een tikkie roder wat ik wel mooi vond uitkomen. Niet vergeten te converteren voor 'Save for web'?
Hier nog geen winter te zien.
Ik bekeek jouw foto toevallig in een AdobeRGB working space en dan is ie een tikkie roder wat ik wel mooi vond uitkomen. Niet vergeten te converteren voor 'Save for web'?
Fuck it, je hebt gelijk, dit is aRGB
Excusez moi, ik ga hem vanavond nog even omzetten.

Omdat iedereen zo zat te zeuren in het testcase topic
plaats ik deze alsnog in het showcase topic.
Een zonsondergang van mijn kant.
Een zonsondergang van mijn kant.

jammer van de overmatige usm, ziet er verder top uit, misschien had je nog ietwat lager moeten gaan, maar ja, wel mooi zo ja
|>
Vet! Inderdaad de USM en ik had hem net een tikje lichter gemaakt zodat de tak wat meer detail vertoont, maar other than that: lekkere plaat hoor.
Erg sfeervol... bevalt me wel.
Misschien dat ik de fiets nog graag helemaal zwart had gezien (ipv dat je nu bij het stuur nog net de metaalkleur kan waarnemen); want dan had je echt strakke silhouetten gehad wat het nog meer abstracter maakte.
Maar nu ook al top
Misschien dat ik de fiets nog graag helemaal zwart had gezien (ipv dat je nu bij het stuur nog net de metaalkleur kan waarnemen); want dan had je echt strakke silhouetten gehad wat het nog meer abstracter maakte.
Maar nu ook al top
Lekkere kleurtjes Neo!
Tijdje geleden dat ik hier wat postte, maar ik heb ook weer eens wat gemaakt. Foto van m'n vriendin, voor de verjaardag van d'r oma:
Tijdje geleden dat ik hier wat postte, maar ik heb ook weer eens wat gemaakt. Foto van m'n vriendin, voor de verjaardag van d'r oma:

Verwijderd
D50 met Nikkor 105mm/2.8VR Micro
Focus 105mm
F f13
1/60sec
Iso 200
-1EV
Focus 105mm
F f13
1/60sec
Iso 200
-1EV

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 10:08 ]
Waarom heb je gekozen voor een diafragma van f/13? Je bokeh is nu erg lelijk, terwijl dit objectief volgens mij een prima bokeh kan leveren. Het onderwerp isoleren van de achtergrond gaat dan ook nog prima.Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 10:05:
D50 met Nikkor 105mm/2.8VR Micro
Focus 105mm
F f13
1/60sec
Iso 200
-1EV
[afbeelding]
Erg leuk drieluik! De scherpte bij de middelste foto lijkt iets verkeerd te liggen, maar zonder grote versie is dat lastig oordelen. Het kader vind ik minder, de lijnen tussen de foto's zijn heel smal, die daarboven dik en dan een nog grotere zwarte balk.MartijnGizmo schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:21:
[afbeelding]
Lekkere kleuren, jammer van de verticale lijn in het paneel, daardoor heb ik nu erg het idee dat de foto scheef genomen is en dat doet afbreuk aan de compositie.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Heb er verschillende geschoten met verschillend diafragma, f13 zag er het beste uit. De vruchtjes werden onscherp bij een groter diafragma.
Oh, nu zie ik het: het takje hangt scheef van de fotograaf af zeg maar? Dan kan ik het me voorstellen. Maar de opmerking blijft wel: de bokeh is zo niet mooi.Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 10:25:
Heb er verschillende geschoten met verschillend diafragma, f13 zag er het beste uit. De vruchtjes werden onscherp bij een groter diafragma.
Sorry Bamboe maar buiten de kleuren vind ik het niet heel bijzonder: hij lijkt niet scherp, onderwerp staat centraal en is voor mij niet echt spannend. Al die herfsttinten vind ik wel weer fijn.
Thanks! Het uiteindelijke resultaat waren 3 losse foto's in zo'n brede lijst, dit kader had ik alleen ff snel geshopt om ze hier te laten zien.breinonline schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 10:19:
Erg leuk drieluik! De scherpte bij de middelste foto lijkt iets verkeerd te liggen, maar zonder grote versie is dat lastig oordelen. Het kader vind ik minder, de lijnen tussen de foto's zijn heel smal, die daarboven dik en dan een nog grotere zwarte balk.
Sfeer is goed!
Alleen ik moest echt wel even kijken wat het nu precies was.
Het was anders ook een behoorlijk werk om de kerstbal zo te vangen met een remote flitser die voor enige vertraging zorgt (en de voorflits natuurlijk). De andere geslaagde foto's zag je de bal wel goed maar had je weinig splash.... dus heb toch maar voor deze gekozen.littlejoannes schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:49:
Sfeer is goed!Alleen ik moest echt wel even kijken wat het nu precies was.
De keuken is er wel behoorlijk nat van geworden
[ Voor 0% gewijzigd door ratz op 25-12-2006 12:04 . Reden: typo ]
Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge
ratz:
erg toffe foto. Eerst even kijken wat het nou eigenlijk is maar erg mooi
Bamboe:
mooie foto. Bokeh is niet geweldig maar ook niet vreselijk
erg toffe foto. Eerst even kijken wat het nou eigenlijk is maar erg mooi
Bamboe:
mooie foto. Bokeh is niet geweldig maar ook niet vreselijk
[ Voor 71% gewijzigd door een moderator op 03-01-2007 12:37 ]
Vandaag en gisteren voor het eerst begonnen met het echt maken van portret foto's, in dit geval vandaag van mijn Lieve Zusje!
Geschoten met de Canon EOS 350D + 50mm Prime + Speedlight 430. Gebruik gemaakt van flitser en binnenkomend dag licht! Met als achtergrond een stuk inpak papier op de deur geplakt!
De foto:

Heb dit altijd al willen doen en wil heel graag mezelf hier verder in willen verdiepen! En dit is dus mijn 1ste resultaat! Vond het zelf een top plaat, maar ik heb nog steeds veel te leren dus mocht hij hier niet thuis horen dan hoor ik dat ook graag! En daarnaast zijn tips welkom! aangezien ik komende tijd veel portret foto's hoop te gaan maken!
Geschoten met de Canon EOS 350D + 50mm Prime + Speedlight 430. Gebruik gemaakt van flitser en binnenkomend dag licht! Met als achtergrond een stuk inpak papier op de deur geplakt!
De foto:

Heb dit altijd al willen doen en wil heel graag mezelf hier verder in willen verdiepen! En dit is dus mijn 1ste resultaat! Vond het zelf een top plaat, maar ik heb nog steeds veel te leren dus mocht hij hier niet thuis horen dan hoor ik dat ook graag! En daarnaast zijn tips welkom! aangezien ik komende tijd veel portret foto's hoop te gaan maken!
[ Voor 4% gewijzigd door Macsylver op 26-12-2006 00:10 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Volgens mij is dit zeker een showcase foto.
Grappige houding en een erg bijpassende achtergrond.
Misschien was het mooier geweest als haar hoofd wat meer bovenin zat en er wat meer van haar benen zichtbaar waren.
Verder is de flits bij haar neus misschien wat hard maar niet erg storend.
Wees blij met zo'n model
Ga zo door
Grappige houding en een erg bijpassende achtergrond.
Misschien was het mooier geweest als haar hoofd wat meer bovenin zat en er wat meer van haar benen zichtbaar waren.
Verder is de flits bij haar neus misschien wat hard maar niet erg storend.
Wees blij met zo'n model
Ga zo door
[ Voor 19% gewijzigd door Matthijs B op 25-12-2006 21:05 . Reden: toch nog iets toe te voegen ]
Verwijderd
Jullie hebben gelijk, ik ben nog niet erg lang bezig met fotograferen, en wist ook niet dat er een topic was om van te leren, maar toch bedanktMercarra schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:52:
Volgens mij past deze foto niet in dit topic. Vind jij de bladeren met dit flitslicht er mooi uitkomen? Veel te hard, centrale compositie en onduidelijke kadering. Ik vind het helemaal niets.
En post voortaan daar wel mijn foto's en misschien zien jullie mij over een tijdje terug op dit forum.
Het is geen schaamte om niet hier te posten, bijna alle foto's gaan naar testcase, de uitzonderlijk gelukte foto's komen hier terecht.Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:26:
[...]
Jullie hebben gelijk, ik ben nog niet erg lang bezig met fotograferen, en wist ook niet dat er een topic was om van te leren, maar toch bedankt
En post voortaan daar wel mijn foto's en misschien zien jullie mij over een tijdje terug op dit forum.
Gister met nomad een rondje gereden en wat foto's geschoten.
Was niet niet echt lekker foto weer, maar vond deze foto toch wel het posten waard.
Was niet niet echt lekker foto weer, maar vond deze foto toch wel het posten waard.

Verwijderd
de compositie spreekt me wel aan, alleen zit er naar mijn mening wat te weinig detail in het onderste deel van de foto (komt dat door z/w omzetting?)
Niet al te spannend, maar de boom heeft wel een mooie symmetrie wat aardig wegkijkt.
Dat kan je best goed gezien hebben. Vooral de takken zijn niet overal even scherp. De onderkant van de boom daarin tegen weer wel. Geen idee of het komt door de harde wind, of door mijn onkunde.aramdin schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:15:
Sluit me aan bij bovenstaande, daarnaast lijkt er wel wat onscherpte (beweging?) aanwezig te zijn. Kan dat ik het mis heb, zit nu niet achter een al te best scherm
Verder iedereen bedankt voor de comments.
vond hem gister al leuk, zeker de kadering vond ik mooi gedaan. Ook wel eens met het commentaar, maar ach
Mooie reflectie; en het weinige aan licht word sfeervol gebracht.
Ik mis alleen nog een bepaalde finishing touch dat je er nóg meer naar getrokken word; misschien wat verscherpen ofzo
Over de compositie ben ik nog niet helemaal uit. Een aardig doorkijkertje, maar die muur rechts zit een beetje dwars qua gevoel.
Ik mis alleen nog een bepaalde finishing touch dat je er nóg meer naar getrokken word; misschien wat verscherpen ofzo
Over de compositie ben ik nog niet helemaal uit. Een aardig doorkijkertje, maar die muur rechts zit een beetje dwars qua gevoel.
[ Voor 26% gewijzigd door Silent Thunder op 05-01-2007 20:27 ]
@atlas: Kleuren zijn wel lekker apart, maar ik had in eerste aanleg geen idee waar ik naar keek - en ik wist het pas zeker toen ik de jpgtitel zag. Verder mis ik aanknopingspunten betreffende de afmetingen en afstanden en wat boven en onder is. Zonder referentiekader is je foto voor mij dus minder boeiend dan voor jou. Misschien zou hij het in een serie beter doen?
Draai hem eens 90 graden naar links, dan heb je een schedelAtlas schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:06:
[afbeelding]
Niets aan bewerkt
Ik vond dat deze wel in het showcasetopic paste. Op/ aanmerkingen zijn altijd welkom
Mooie foto, die weerspiegeling maakt hem bijzonder. Misschien kan je dat iets duidelijker maken (contrast/verscherping/selectief helderheid iets veranderen), dan wordt het iets minder een zoekplaatje.
@Toff: tja, nog nooit in een grot geweest? Ik heb er zo nog een stuk of 50 in die categorie, schat ik zo
[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 06-01-2007 12:29 ]
Jawel, maar toen ik daar mijn fototoestel optilde werd ik er met kop en kont uitgegooid, omdat de gids dacht dat ik zou gaan flitsen. Anyway, jij hebt als ervaren speleoloog blijkbaar een ander referentiekader en dat is precies wat ik aangaf. Ik had zelfs niet gezien dat er weerspiegeling in zat, kan je nagaan.MBV schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:25:
[...]
@Toff: tja, nog nooit in een grot geweest? Ik heb er zo nog een stuk of 50 in die categorie, schat ik zo
Zo zei de gids het ookToff schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:17:
[...]
Jawel, maar toen ik daar mijn fototoestel optilde werd ik er met kop en kont uitgegooid, omdat de gids dacht dat ik zou gaan flitsen. Anyway, jij hebt als ervaren speleoloog blijkbaar een ander referentiekader en dat is precies wat ik aangaf. Ik had zelfs niet gezien dat er weerspiegeling in zat, kan je nagaan.
"dont flash and dont stand too close to the edge cause we havn't fittited any bars"
En toen gad hij een jongetje een steen om de echo te demonsteren en ipv een *TOK* was het een *plons*
Was wel grappig
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Omdat er veel positieve opmerkingen komen en nauwelijks negatieve, hoop ik dat deze foto mijn eerste showcase waardige foto mag worden.

Mwoah, ervaren speleoloog: gewoon elk jaar met mijn ouders mee op vakantie de bergen in, en over 10 vakanties heb je dan wel 6 keer een grot gehad. Meestal waren er zat mensen die dachten 100 meter ver te kunnen flitsen, met een compactcameraToff schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:17:
[...]
Jawel, maar toen ik daar mijn fototoestel optilde werd ik er met kop en kont uitgegooid, omdat de gids dacht dat ik zou gaan flitsen. Anyway, jij hebt als ervaren speleoloog blijkbaar een ander referentiekader en dat is precies wat ik aangaf. Ik had zelfs niet gezien dat er weerspiegeling in zat, kan je nagaan.

vind het best een mooie foto. Lekkere kleuren ook.
Maar wat is die onscherpe vlek daar rechts?
Als laatste zou ik 'm nog even recht zetten.
Maar wat is die onscherpe vlek daar rechts?
De kleuren zijn mooi, jammer dat de compressie dusdanig is dat ik de lucht uit lijntjes zie bestaan. Verder ben ik het eens met YC: zet hem wel even recht.
YellowCube schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:18:
vind het best een mooie foto. Lekkere kleuren ook.
Maar wat is die onscherpe vlek daar rechts links?
eh, rechts vanuit de poort gezien uiteraard.
@Macsylver:
Technisch in orde, maar de twee atributen (ketting en koptelefoon) maken het wat 'gemaakt'. Achtergrond is erg leuk.
@justawitte:
Sorry, ik vind 'm wat grauw en saai. Volgens mij heb ik beter van je gezien. (je 3 hotshots bv.
)
@atlas:
Zoals anderen ook hebben gezegd, er is niet echt een onderwerp dat de aandacht trekt. Ook heb ik weinig diepte-gevoel bij de plaat omdat ik de schaal niet helemaal kan plaatsen.
@Aristos:
Mooie plaat. Hier zou ik graag een serie van willen zien. De compositie is niet erg gewaagd namelijk, ik ben benieuwd of je een serie neer zou kunnen zetten met dezelfde kwaliteit als deze plaat, maar met meer spanning.
@KayJay:
De technische mankementen zijn nogal aandrukkelijk aanwezig. Ook de afgesneden persoon rechts is hinderlijk. Kan je wat meer vertellen over de plaat?
Nog een plaat van mij van vandaag:
Technisch in orde, maar de twee atributen (ketting en koptelefoon) maken het wat 'gemaakt'. Achtergrond is erg leuk.
@justawitte:
Sorry, ik vind 'm wat grauw en saai. Volgens mij heb ik beter van je gezien. (je 3 hotshots bv.
@atlas:
Zoals anderen ook hebben gezegd, er is niet echt een onderwerp dat de aandacht trekt. Ook heb ik weinig diepte-gevoel bij de plaat omdat ik de schaal niet helemaal kan plaatsen.
@Aristos:
Mooie plaat. Hier zou ik graag een serie van willen zien. De compositie is niet erg gewaagd namelijk, ik ben benieuwd of je een serie neer zou kunnen zetten met dezelfde kwaliteit als deze plaat, maar met meer spanning.
@KayJay:
De technische mankementen zijn nogal aandrukkelijk aanwezig. Ook de afgesneden persoon rechts is hinderlijk. Kan je wat meer vertellen over de plaat?
Nog een plaat van mij van vandaag:

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Verwijderd
de lijnen zitten niet alleen in de lucht maar over de hele foto. Het idee was om een wat versleten foto te genereren. Achteraf gezien had ik daar liever een andere oplossing voor gevonden. Ik heb deze foto al een tijdje.breinonline schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:34:
[...]
De kleuren zijn mooi, jammer dat de compressie dusdanig is dat ik de lucht uit lijntjes zie bestaan. Verder ben ik het eens met YC: zet hem wel even recht.
[...]
Overigens.. ik sta niet recht voor de poort waardoor het eerder lijkt dat de foto schreef staat.
Maar ik zal er eens een waterpas opleggen.
Dat zijn geen technische mankementen, Ik noem dat juist sfeervol. Ik hou niet van technisch perfecte foto's. Het mag best een bepaalde sfeer uitademenen. Deze wat jij noemt mankementen zijn bewust in de foto ge-post processed. Of ik daar in geslaagd ben is een andere discussie.De technische mankementen zijn nogal aandrukkelijk aanwezig. Ook de afgesneden persoon rechts is hinderlijk. Kan je wat meer vertellen over de plaat?
dit geldt ook voor die wazige vlek links op de foto. Achteraf ben ik daar minder blij om moet ik eerlijk zeggen, maar het viel mij nu pas weer op toen ik em al geplaatst had. ach.. boeien ....eens gepost blijft gepost.
Van die man rechts op de foto.. ben ik mee eens...had ik er af moeten croppen. beetje domme fout van mij
Kijk eens naar de verticale lijnen bij de poort, die moeten altijd verticaal lopen, ongeacht het perspectiefVerwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:13:
[...]
de lijnen zitten niet alleen in de lucht maar over de hele foto. Het idee was om een wat versleten foto te genereren. Achteraf gezien had ik daar liever een andere oplossing voor gevonden. Ik heb deze foto al een tijdje.
Overigens.. ik sta niet recht voor de poort waardoor het eerder lijkt dat de foto schreef staat.
Maar ik zal er eens een waterpas opleggen.
Je mag best een verbeterde versie neerzetten hoorach.. boeien ....eens gepost blijft gepost.
Van die man rechts op de foto.. ben ik mee eens...had ik er af moeten croppen. beetje domme fout van mij
Errug gaaf hoor, ik vind hem zeker showcase waardig. Enige puntje van kritiek, jammer van de reflecties op de gebouwen linksonder, maar daar is weinig aan te doen.
Waar is dit eigenlijk? Limburg?
Waar is dit eigenlijk? Limburg?
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Thnx, dat vond ik ook jammer ja.
Idd Zuid-limburg
Idd Zuid-limburg
je kan dat stuk toch een 'limiet' qua curve geven, zodat de witte stukken grijs worden? Dan zijn ze al een stuk minder storend 
edit:
@neo: dat zeg ik toch ook
@neo: dat zeg ik toch ook
[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 08-01-2007 23:39 ]
Maskeren van gedeelten die je curved helpt echt enorm om het maximum aan contrast e.d. uit je foto te trekken zonder dat het gaat clippen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Even simpel:
- 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar)
- Maximaal 600px breed, resizen dus
- Geen archief-foto's
- Wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!
Foto's die niet voldoen aan bovenstaande criteria worden (inclusief bijbehorend commentaar) zonder pardon getrashed!
Even simpel:
- 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar)
- Maximaal 600px breed, resizen dus
- Geen archief-foto's
- Wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!
Foto's die niet voldoen aan bovenstaande criteria worden (inclusief bijbehorend commentaar) zonder pardon getrashed!