* Admiral Freebee heeft net het bewijs van de regel van Leibniz van buiten gebloktVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:57:
[nerd-mode] Hé, een integraal-teken![/nerd-mode]
Verwijderd
Bij de Duotone weekopdracht al gebruikt als onderwerp ( hier ) maar 's avonds lag hij er nog. Die kans heb ik aangegrepen voor een nachtkiekje.

Meningen?

Klikbaar
Meningen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 19:13 ]
@Play: heel mooi, vindt het moeilijk om te kiezen tussen de duotone versie en deze, bij de duotone is de crop wat krapper, is in die situatie heel mooi maar ik kan met voorstellen dat het snachts weer mooier is om hem zo te houden. Heerlijk ook dat water bij een langere sluitertijd, lekker mystiek.
Rotterdam kan toch mooi zijn...
Rotterdam kan toch mooi zijn...
@Play: Ik vind deze foto veel mooier dan die van de weekopdracht. Op de foto van bovenaf komt dat bootje lang niet zo imposant over als IRL, denk ik. Je weekopdrachtfoto legt erg de nadruk op het zeilschip, terwijl de werkelijke afmetingen niet echt goed in te schatten zijn, terwijl deze foto hier een heel mooi sfeerbeeld geeft, met als "extra" een interessante boot. Eigenlijk zie je hier ook pas goed, omdat de gebouwen er helemaal op staan, dat het toch wel een flink zeilschip is. Doe mij het nachtkiekje maar dus.
Vandaag hadden we een eekhoorntje op bezoek.
We hebben een grote tuin, dus de kans is groot dat het beestje ergens in onze tuin (of bij de buren) een nestje aan het bouwen is.
Het diertje was druk bezig om een krans van mijn moeder te slopen. Het materiaal waar de krans van is gemaakt vond het beestje zeer geschikt als bouwmateriaal voor zijn nestje, maar hij had er nogal een kluif aan om een stuk van de krans af te roppen.

Uiteraard heb ik snel de fotocamera (Canon Powershot A400) gepakt om dit schouwspel vast te leggen. Dat leverde twee leuke filmpjes en twee zeer mooie foto's op.
[URL van gemaakt...]
http://www.knopers.net/tweakers/eekhoorn_small.jpg
Groot (2048x1536): Klik (1.78 MB @ 90kb/s)
Wat ik zelf zo mooi vind aan deze foto is de belichting en de situatie (De eekhoorn heeft de pluk die van de krans afkomstig is in zijn bek genomen en heeft zijn pootjes dus los. Op bijna alle foto's die ik van eekhoorntjes zie hebben ze met hun pootjes iets vast, hier niet.
).
Daarnaast is de scherpte ook zeer goed, ondanks het feit dat deze foto door glas heen is gemaakt. (Ik zat binnen te fotograferen).
Ik heb ook twee mooie filmpjes gemaakt van het spektakel, welke best goed zijn gelukt. De eerste is een 'inleidend' filmpje en de 2e is een mooie 'close-up'. Het is wel camera-kwaliteit, maar zeker de moeite waard om eens te downloaden:
Filmpje (320x240): Klik (17MB @ 90kb/s)
Filmpje (320x240): Klik (8.7MB @ 90kb/s)
En de andere foto: Klik (1.5MB @90kb/s)
Grrrrrene-edit: Mjah, opzich een leuke foto, maar niet showcasewaardig. Je had iets meer moeten bukken om op "ooghoogte" van de eekhoorn te komen en een foto waar hij in ieder geval met z'n "gezicht" op staat zou mooier zijn. Probeer altijd mensen en dieren je foto in te laten kijken, tenzij je natuurlijk een speciaal effect wil bereiken.
Het diertje was druk bezig om een krans van mijn moeder te slopen. Het materiaal waar de krans van is gemaakt vond het beestje zeer geschikt als bouwmateriaal voor zijn nestje, maar hij had er nogal een kluif aan om een stuk van de krans af te roppen.
Uiteraard heb ik snel de fotocamera (Canon Powershot A400) gepakt om dit schouwspel vast te leggen. Dat leverde twee leuke filmpjes en twee zeer mooie foto's op.
[URL van gemaakt...]
http://www.knopers.net/tweakers/eekhoorn_small.jpg
Groot (2048x1536): Klik (1.78 MB @ 90kb/s)
Wat ik zelf zo mooi vind aan deze foto is de belichting en de situatie (De eekhoorn heeft de pluk die van de krans afkomstig is in zijn bek genomen en heeft zijn pootjes dus los. Op bijna alle foto's die ik van eekhoorntjes zie hebben ze met hun pootjes iets vast, hier niet.
Daarnaast is de scherpte ook zeer goed, ondanks het feit dat deze foto door glas heen is gemaakt. (Ik zat binnen te fotograferen).
Ik heb ook twee mooie filmpjes gemaakt van het spektakel, welke best goed zijn gelukt. De eerste is een 'inleidend' filmpje en de 2e is een mooie 'close-up'. Het is wel camera-kwaliteit, maar zeker de moeite waard om eens te downloaden:
Filmpje (320x240): Klik (17MB @ 90kb/s)
Filmpje (320x240): Klik (8.7MB @ 90kb/s)
En de andere foto: Klik (1.5MB @90kb/s)
Grrrrrene-edit: Mjah, opzich een leuke foto, maar niet showcasewaardig. Je had iets meer moeten bukken om op "ooghoogte" van de eekhoorn te komen en een foto waar hij in ieder geval met z'n "gezicht" op staat zou mooier zijn. Probeer altijd mensen en dieren je foto in te laten kijken, tenzij je natuurlijk een speciaal effect wil bereiken.
[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 01-06-2006 23:25 ]
Goud is geen geld
Oh, dat zou best kunnen. Ik ben ook helemaal geen 'pro' in fotografie, maar ik vond dit gewoon een leuk moment met een goede scherpe foto en dat wou ik graag met jullie delen.Grrrrrene-edit: Mjah, opzich een leuke foto, maar niet showcasewaardig. Je had iets meer moeten bukken om op "ooghoogte" van de eekhoorn te komen en een foto waar hij in ieder geval met z'n "gezicht" op staat zou mooier zijn. Probeer altijd mensen en dieren je foto in te laten kijken, tenzij je natuurlijk een speciaal effect wil bereiken.
Het beestje komt misschien wel nog een keer langs, kijken of ik er dan een nog betere foto uit kan halen. Jullie zijn echt kritisch.
[ Voor 8% gewijzigd door frankknopers op 02-06-2006 09:31 ]
Goud is geen geld
Daar heb je dit topic dus voor: Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
Helemaal mee eens! Deze foto heeft een beetje dezelfde stijl als de haven in Monaco bij nacht, echt mooi!Toff schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:26:
@Play: Ik vind deze foto veel mooier dan die van de weekopdracht. Op de foto van bovenaf komt dat bootje lang niet zo imposant over als IRL, denk ik. Je weekopdrachtfoto legt erg de nadruk op het zeilschip, terwijl de werkelijke afmetingen niet echt goed in te schatten zijn, terwijl deze foto hier een heel mooi sfeerbeeld geeft, met als "extra" een interessante boot. Eigenlijk zie je hier ook pas goed, omdat de gebouwen er helemaal op staan, dat het toch wel een flink zeilschip is. Doe mij het nachtkiekje maar dus.

Het is niet moeilijk een leuke zonsondergang te maken, maar wel om er iets "speciaals" van te brouwen, volgens mij wel gelukt.
[ Voor 15% gewijzigd door Oxi op 02-07-2006 10:53 . Reden: nieuwe url ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
@Oxi: aparte sfeer, aan de ene kant een rustige zonsondergang met n eenzaam motorrijdertje aan de andere kant een stroomkabel die niet al te ver over je heen lijkt te gaan.
@Play: erg mooi, vooral de kleuren vind ik
@ Frank_Knopers: lijkt net alsof ie een snor heeeft
een van mijn eerste probeersels met m'n 350D:

@Play: erg mooi, vooral de kleuren vind ik
@ Frank_Knopers: lijkt net alsof ie een snor heeeft
een van mijn eerste probeersels met m'n 350D:

edit:
hmm misschien had deze in t andere topic gemoeten Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3?
hmm misschien had deze in t andere topic gemoeten Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3?
[ Voor 14% gewijzigd door Unagi op 02-06-2006 23:50 ]
Nee hoor, in Showcase staat ie goed
Die zonnestralen blijven gewoon mooi, ik kijk er s'avonds erg vaak naar
[ Voor 51% gewijzigd door Heaget op 03-06-2006 11:48 ]
Mijn eerste bijdrage hier op het forum:
Zeerob + Trainster
Hoor graag wat jullie ervan vinden!!
Zeerob + Trainster

erg mooie foto, duurde ff voordat ik die reflectie van die vrouw zag.dcorstanje schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:19:
Zeerob + Trainster
[afbeelding]
This too shall pass
Verwijderd
Superplaat, zat ook eerst even hoe te kijken hoe het nou precies zat.dcorstanje schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:19:
Zeerob + Trainster
[afbeelding]
Erg mooi gezien
Een bijdrage van mij. Was van een weekendje naar het zuiden des landes afgedaald, alwaar het weer niet echt meespeelde. Tot zondag laat in de middag, tijd voor een wandelingetje dus...
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Wilmocs,
Vind het niet zo mooi eigenlijk. Het hoofdje staat er niet helemaal op, er zit een hand storend voor en de huid van de baby is nogal vlekkerig (door flits of ander fel licht?).
Je DOF is wel in orde en dat de baby niet in het midden staat is goed. Bovendien dat het kindje richting de open ruimte in de foto kijkt is ook prima, maar het maakt het mijn inziens geen top foto. (Sorry, ben zelf geen betere fotograaf, maar ik post ook nog geen foto's in showcase).
Garyu, weer een prima foto. Mooi contrast (veel nabewerkt?). Fijn gewerkt met lichtinval en schaduwen over het landschap. Dynamisch landschap, netjes
Vind het niet zo mooi eigenlijk. Het hoofdje staat er niet helemaal op, er zit een hand storend voor en de huid van de baby is nogal vlekkerig (door flits of ander fel licht?).
Je DOF is wel in orde en dat de baby niet in het midden staat is goed. Bovendien dat het kindje richting de open ruimte in de foto kijkt is ook prima, maar het maakt het mijn inziens geen top foto. (Sorry, ben zelf geen betere fotograaf, maar ik post ook nog geen foto's in showcase).
Garyu, weer een prima foto. Mooi contrast (veel nabewerkt?). Fijn gewerkt met lichtinval en schaduwen over het landschap. Dynamisch landschap, netjes
[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 07-06-2006 00:53 ]
@MicDis: Ja, die pier kennen we nu onderhand wel (zelfs deze kromme versie herken ik). Wat beweegt jou om deze foto in de showcase te plaatsen? Foto boeit me totaal niet, maar misschien kan je wat uitleg geven?
[ Voor 1% gewijzigd door Toff op 07-06-2006 15:46 . Reden: tikvout in naam ]
Ik vind het een mooie foto en vroeg me af of andere mensen dat ook vinden, of misschien vinden ze hem saai of weet ik veel wat. Dat is allesToff schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 02:53:
@MicDis: Ja, die pier kennen we nu onderhand wel (zelfs deze kromme versie herken ik). Wat beweegt jou om deze foto in de showcase te plaatsen? Foto boeit me totaal niet, maar misschien kan je wat uitleg geven?
Zulk soort foto's van de pier gaan nooit vervelen
\o/
Nope, prima foto. Ook de foto van Unagy vond ik wel een lekkere sfeer hebben
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
@MicDis: Van een ander had ik het wellicht een aardige foto gevonden, maar van jou verwacht ik, gezien je eerdere foto's, iets méér als showcase. Blijkbaar vinden genoeg mensen hem mooi, dus let maar niet op mij.
@Garyu: Mooie sfeer! Ik kan het niet goed omschrijven, maar er komt een vreemd woord in me op: "bijbels". Nu nog een boer met ploeg en paard op de voorgrond, maar je kan niet alles hebben.
@Garyu: Mooie sfeer! Ik kan het niet goed omschrijven, maar er komt een vreemd woord in me op: "bijbels". Nu nog een boer met ploeg en paard op de voorgrond, maar je kan niet alles hebben.
@TomR: Dagboek van een arts? Nogal onleesbaar zo, dus wat mij betreft liever een nette scan, dan jouw foto. Wat is hier spannend aan? Je kan netzogoed het telefoonboek fotograferen, wat mij betreft (nofi).
@not3pad: Delft is natuurlijk 1000x mooier dan, bijvoorbeeld, scheveningen
en bijna net zo mooi als R'dam, maar da's heel persoonlijk natuurlijk... Zo'n foto "solo" doet me niet echt veel, vrees ik. Als onderdeel van een verhaal, kan het wel een sterke foto zijn, bijvoorbeeld: "stadswijk opgeofferd aan modern verkeer" of "ruim baan voor water in Delft", maar zo sec komt ie niet helemaal uit de verf. Waar istie gemaakt, Nieuwe Laan?
@not3pad: Delft is natuurlijk 1000x mooier dan, bijvoorbeeld, scheveningen
boek uit 1925, gefotografeert in een verlaten ziekenhuis ergens in nl. Werden gegevens van de patienten in bijgehouden.Toff schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 01:09:
@TomR: Dagboek van een arts? Nogal onleesbaar zo, dus wat mij betreft liever een nette scan, dan jouw foto. Wat is hier spannend aan? Je kan netzogoed het telefoonboek fotograferen, wat mij betreft (nofi).
@not3pad: Delft is natuurlijk 1000x mooier dan, bijvoorbeeld, scheveningenen bijna net zo mooi als R'dam, maar da's heel persoonlijk natuurlijk... Zo'n foto "solo" doet me niet echt veel, vrees ik. Als onderdeel van een verhaal, kan het wel een sterke foto zijn, bijvoorbeeld: "stadswijk opgeofferd aan modern verkeer" of "ruim baan voor water in Delft", maar zo sec komt ie niet helemaal uit de verf. Waar istie gemaakt, Nieuwe Laan?
[ Voor 7% gewijzigd door TomR op 08-06-2006 01:58 ]
Ik heb de volgende foto al in meerder subfora geplaatst, maar ik durf nu de stap wel te wagen in deze showcase (m'n eerste)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
WTF wat een vette fotoMeteoVir schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:57:
Nou goed, dan ook nog maar even hier gepost. Geschoten in de Badlands, South Dakota (USA) tijdens een naderende zware onweersbui. Deze ontlading kwam volkomen onverwacht en voor de bui uit, is dan ook een pure toevalstreffer.
[afbeelding]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
Doe mij ook zo'n toevalstreffer!MeteoVir schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:57:
Nou goed, dan ook nog maar even hier gepost. Geschoten in de Badlands, South Dakota (USA) tijdens een naderende zware onweersbui. Deze ontlading kwam volkomen onverwacht en voor de bui uit, is dan ook een pure toevalstreffer.
[afbeelding]
Afgelopen vrijdag Den Haag bezocht Station, Stadhuis, Laan van NOI, etc.. Vooral gezocht naar abstractie in architectuur. Voorproefje voor komende case:

@TomR: Mooi
Ziekenhuis in NL? Bloemendaal, Haarlem... (?)
@Angeloonie: Netjes, mooi moment, technisch goed

@TomR: Mooi
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
@inquestos: heel anders dan wat ik gewend ben van jou: veel sterieler en abstracter. Wel een super strakke plaat met bijzonder mooie compo. Als dit een voorproefje is ga ik met spanning zitten wachten
.
Meesterlijk!MeteoVir schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:57:
[afbeelding]
Prachtige foto!inquestos schreef op zondag 11 juni 2006 @ 01:56:
Afgelopen vrijdag Den Haag bezocht Station, Stadhuis, Laan van NOI, etc.. Vooral gezocht naar abstractie in architectuur. Voorproefje voor komende case:
[afbeelding]
@TomR: MooiZiekenhuis in NL? Bloemendaal, Haarlem... (?)
misschien moet je hem even opnieuw kleiner maken het lijkt alsof er allemaal karteltjes zijn...
Deze uit je serie vind ik ook wel erg mooi Tom.
Blijdorp afgelopen zondag:

Jij kan nog geen gebakken ei koken...
ik vind hem erg bleek.
Lopen ze daar trouwens nog steeds 'vrij' rond zonder hekwerk enzo? toen ik er was kon je ze bij wijze van spreke in je tas meenemen
Lopen ze daar trouwens nog steeds 'vrij' rond zonder hekwerk enzo? toen ik er was kon je ze bij wijze van spreke in je tas meenemen

@TomR: mooie serie op je site, fijne lichtval!
@Marjo: cute! Goeie foto ook!
Hier nog eentje van mij van deze week:
Tisane

Thee van verse munt en jasmijn met honing
@Marjo: cute! Goeie foto ook!
Hier nog eentje van mij van deze week:
Tisane

Thee van verse munt en jasmijn met honing
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
mooie productfoto alleen jammer dat je een stuk van het glas afgesneden hebt. Kan er verder niet echt iets op aanmerken. Goeie foto dus!
This too shall pass
Ja, dat kan nog steedsMBV schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:15:
ik vind hem erg bleek.
Jij kan nog geen gebakken ei koken...
Dat het glas een stukje is afgesneden vind ik 't juist speels makenSharky schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:23:
mooie productfoto alleen jammer dat je een stuk van het glas afgesneden hebt. Kan er verder niet echt iets op aanmerken. Goeie foto dus!
Dank je! Van dat krap afsnijden: ik heb heel vaak dit soort foto's juist wel zoveel ruimte gegeven dat een object er helemaal op past, maar om de een of andere reden werkt de compositie dan wat minder fijn. Vandaar dus deze bewuste keuze voor een krappere uitsnede.Sharky schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:23:
Ja hoor, prima dat afsnijden! Vraag me alleen af of er geen lepeltje bij "hoort" ivm met roeren honing en/of verwijderen blaadjes bij voldoende sterkte. Of is dat dingetje rechts in het glas het topje van de lepel? Ik dacht eigenlijk dat het iets van een logo op het glas was, maar ik twijfel nu. Is de rest van de lepel onzichtbaar door de brekingsindex? Foto is heel fijn verder, met oog voor detail, zoals schaduw van de jasmijn met meeldraad.
Verwijderd
Mooie sfeer, top!inquestos schreef op zondag 11 juni 2006 @ 01:56:
[afbeelding]
@TomR: MooiZiekenhuis in NL? Bloemendaal, Haarlem... (?)
Het strakke, abstracte vraagt in mijn ogen wel om kompleet rechte lijnen. Misschien kun je met een tooltje als PTLens de vervorming uit de foto krijgen zodat de meest linker lijn volledig recht is.
De rare bobbel rechts is de aanhechting van het oor van het glas, geen lepeltje. Over het lepeltje heb ik getwijfeld, maar bij gebrek aan een mooi (bijpassend) lepeltje heb ik het maar weggelaten. Ik had het overigens wel bij de hand, inderdaad om de honing mee door te roerenToff schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:04:
Ja hoor, prima dat afsnijden! Vraag me alleen af of er geen lepeltje bij "hoort" ivm met roeren honing en/of verwijderen blaadjes bij voldoende sterkte. Of is dat dingetje rechts in het glas het topje van de lepel? Ik dacht eigenlijk dat het iets van een logo op het glas was, maar ik twijfel nu. Is de rest van de lepel onzichtbaar door de brekingsindex? Foto is heel fijn verder, met oog voor detail, zoals schaduw van de jasmijn met meeldraad.
Ik post hier eigenlijk nooit maar vanavond heb ik kennelijk te weinig te doen

Kritiek is welkom

Kritiek is welkom
Erg mooi! Vooral de kleuren. Heb je veel aan nabewerking moeten doen?phaas schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:54:
Ik post hier eigenlijk nooit maar vanavond heb ik kennelijk te weinig te doen![]()
[afbeelding]
Kritiek is welkom
Ik vind het wel jammer dat de roos aan de rechterkant net iets is "afgesneden". Daardoor laat de foto bij mij een gevoel van onbalans achter. Ik heb even de vrijheid genomen je foto te bewerken om aan te geven wat ik bedoel, maar ik kan er slechts iets afhalen, niet toevoegen

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Bedankt voor de comments. De zijkant heb ik idd bewust afgesneden omdat ik het anders zo'n standaard compositie vond 
Als ik de bovenstaande uitsnede zie is het misschien wel leuk om er een 1:1 verhouding van te maken?
Wat betreft de bewerkingen (Adobe Camera Raw en Photoshop CS2):
- In ACR: veel curves, saturatie alle kanalen behalve rood op 0, het rood-kanaal enigszins van hue veranderd
- Een tweede (dezelfde) foto uit met ACR helemaal contrastloos gemaakt, deze met de chanelmixer zwart-wit gemaakt (40% blauw, 60% groen).
- De tweede afbeelding over de eerste geplakt, op 'hard-light' gezet en 25px blur.
De 24-85mm heeft inderdaad een lomp bokeh, wel rond maar helaas keihard
Ik zal morgen mn 70-210mm eens proberen, die heeft wel een lekkere bokeh. De roos staat toch in de tuin
Als ik de bovenstaande uitsnede zie is het misschien wel leuk om er een 1:1 verhouding van te maken?
Wat betreft de bewerkingen (Adobe Camera Raw en Photoshop CS2):
- In ACR: veel curves, saturatie alle kanalen behalve rood op 0, het rood-kanaal enigszins van hue veranderd
- Een tweede (dezelfde) foto uit met ACR helemaal contrastloos gemaakt, deze met de chanelmixer zwart-wit gemaakt (40% blauw, 60% groen).
- De tweede afbeelding over de eerste geplakt, op 'hard-light' gezet en 25px blur.
De 24-85mm heeft inderdaad een lomp bokeh, wel rond maar helaas keihard
[ Voor 5% gewijzigd door phaas op 20-06-2006 21:45 ]
En weer eens eentje van mij:

Afgelopen zondag een dagtocht door de Wachau gemaakt, wat naar mijn mening erg mooie foto's opleverde.
Een uurtje reizen, en je zit gewoon midden in de schitterende natuur, ga ik zeker vaker doen
.
Afgelopen zondag een dagtocht door de Wachau gemaakt, wat naar mijn mening erg mooie foto's opleverde.
Een uurtje reizen, en je zit gewoon midden in de schitterende natuur, ga ik zeker vaker doen
[ Voor 55% gewijzigd door Garyu op 20-06-2006 22:23 ]
Helaas heeft niemand mijn fototje gezien, of tenminste commentaar gegeven
Dit zou ik wel graag willen 

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
ik vind het allereerst jammer dat het paard er gek op staat, wat doet hij daar??Angeloonie schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:54:
Helaas heeft niemand mijn fototje gezien, of tenminste commentaar gegevenDit zou ik wel graag willen
[afbeelding]
Verder wat je zelf zegt idd, hij had iets meer ruimte mogen hebben.
@phaas: Ik word erg somber van jouw foto. Als dat de bedoeling is, ben je geslaagd. De crop van dawuss kan mij niet bekoren, die vermoordt de foto naar mijn bescheiden mening. De bokeh is inderdaad vreselijk. Ik vraag me alleen af, of de foto beter wordt door de achtergrond te vervagen, blurren oid. Misschien moet je hem gewoon laten zoals die is en gebruiken als rouwkaart (en dat bedoel ik als compliment).
Joh, die houding maakt juist de foto! Anders zou er niet heel veel aan zijn, nu valt ie direct op. Hij is idd wel wat krap...Big Daddy schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:24:
[...]
ik vind het allereerst jammer dat het paard er gek op staat, wat doet hij daar??
@Garyu: Jammer dat die tak linksboven zo veel ruimte beslaat. Een klein beetje is leuk, maar dit is echt te veel. Verder leuke foto
Ik heb weer een zut foto's naar Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4 verplaatst, blijf kritisch op jezelf jongens (en meisjes?)!
Mijn idee was juist om het smalle, plotselinge "doorkijkje" op de foto te zetten, vandaar de tak in beeld; had ik misschien iets aan de kant moeten duwen...inquestos schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 01:18:
@Garyu: Jammer dat die tak linksboven zo veel ruimte beslaat. Een klein beetje is leuk, maar dit is echt te veel. Verder leuke foto(prachtig daar)
Verwijderd

Geschoten op de bazaar in Qazwin (Iran).
voor de mensen met een kruisje; clic ici
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 17:10 ]
hele gave foto!
tip: zou dat draadje linksboven wegshoppen...
tip: zou dat draadje linksboven wegshoppen...
Verwijderd
Was ik inderdaad ook in eerste instantie van plan, maar hij volgt juist precies het vlak van licht, waarbij ik het juist wel toevoegend vond
Zo'n plaat kan echt goed zijn (zie bij ons broertje: Umbrië/Toscane), maar dan moet je toch echt wel een iets interessantere voorgrond en/of een klein element (huisje, koe, boompje, whatever) hebben wat net het serene/rustige landschap doorbreekt (/versterkt?).
En dat mis ik dus wel een beetje hierbij.
Jammer van de grote overbelichte plek, de compositie is wel prima verder. Ik krijg trouwens ook het gevoel dat de foto nét ietsjes scheef staat.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:15:
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
De lopende lijn van prullenbakken vind ik leuk ingezet, alleen vind ik de rest van de compositie heel rommelig. Het afzetlint, de molens, de grote palen, de fabrieken, het rulle zand tegen het strakke zand en het licht/donker/blauw van je lucht. Als kijker worden mijn ogen naar al deze dingen getrokken, en ik weet nu niet meer wat je nu op de foto wilde zetten. Daarom vind ik het geen echte showcase.BARO schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 07:23:
Genomen op het strand in Hoek van Holland.
[afbeelding]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Ja, zoiets had ik ook al in gedachten om te doen. Volgens mij waren er niet zoveel attributen in die omgeving, maar es kijken een keer of er meer van valt te brouweninquestos schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:35:
Zo'n plaat kan echt goed zijn (zie bij ons broertje: Umbrië/Toscane), maar dan moet je toch echt wel een iets interessantere voorgrond en/of een klein element (huisje, koe, boompje, whatever) hebben wat net het serene/rustige landschap doorbreekt (/versterkt?).
[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 22-06-2006 09:11 ]
Ik had deze foto al geplaatst in het landschap-topic, maar ik zou graag wat commentaar willen, dus daarom plaats ik hem ook hier:
Ligt het aan mij want hij doet het hier nog steeds nietVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:15:
[afbeelding]
Ik zie ook alleen een kruisjeMicha schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:06:
[...]
Ligt het aan mij want hij doet het hier nog steeds niet
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik zie hem wel gewoon staan.
Link naar de foto.http://img226.imageshack.us/img226/8723/fotojochem5gx.jpg
Link naar de foto.http://img226.imageshack.us/img226/8723/fotojochem5gx.jpg
Verwijderd
Redelijk bizar, ik heb het op meerdere computers nagekeken op verschillende locaties en daar deden ze het gewoon
@justawitte; dank
@justawitte; dank
@jogm: Bij mij ook alleen een kruisje, dus linkje gevolgd en het was de moeite waard. Bijzondere foto. Inderdaad iets overbelicht, lijkt het, bij die fiets, maar zo ziet het er in werkelijkheid waarschijnlijk ook uit. Licht valt door een hoog raam naar binnen? Stel, niet doen hoor, maar stel, dat je wat licht zou wegsoepen, dan zou dat voor mij het bijzondere van de foto een stuk wegnemen.
In my oppinion yes 
Mooie foto trouwens jogm, moet jij trouwens in Iran?
Mooie foto trouwens jogm, moet jij trouwens in Iran?
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Waarom kom ik nou nooit zulke beesten tegenVerwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 21:51:
Gisteren een nieuwe camera gekocht. Uiteindelijk voor de Canon S3 gegaan, natuurlijk meteen een paar proef foto's geschoten. Dit is de leukste die er tussen zat.
Dit is ook meteen mijn eerste bericht, er zullen er vast meer volgen. Erg leuk speelgoed zo'n digitale camera!
[afbeelding]
De foto zelf vind ik erg mooi, het beestje is tacksharp, het enige wat ik jammer vind is de onderkant, het had mooier geweest als het enkel het takje en de libelle waren geweest.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Het rood bij het voorscherm ziet er niet helemaal lekker meer uit nee. Lijkt me ook nogal stevige compressie.
Toevallig vanmiddag m'n eerste autoshoot gedaan. M'n zusje wil d'r vriend verrassen met wat foto's van z'n autootje:

@markvandenelzen: Beestje ziet er nogal beschadigd uit. Leeft het nog?
@MaNiC_MiNd: Dit is zonder twijfel een meer dan showcasewaardige foto. Hoewel de algemene opinie is, dat je meer ruimte in de richting van de snelheid moet houden, zie ik hier juist de in de bocht ingehouden kracht zich samenballen voor de acceleratie. Prachtig en smaakt naar meer!
Blijkbaar was ik de enige die hem mooi vond... Staat nu in de testcase.
@MaNiC_MiNd: Dit is zonder twijfel een meer dan showcasewaardige foto. Hoewel de algemene opinie is, dat je meer ruimte in de richting van de snelheid moet houden, zie ik hier juist de in de bocht ingehouden kracht zich samenballen voor de acceleratie. Prachtig en smaakt naar meer!
Blijkbaar was ik de enige die hem mooi vond... Staat nu in de testcase.
[ Voor 11% gewijzigd door Toff op 27-06-2006 00:17 ]
Nice. Vind het er bij Sci-Fi uit zien. Erg mooi gedaanjustawitte schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:31:
Twijfel twijfel... Ik weet niet waar ik hem moet plaatsen.
Is hij showcase waardig of niet?
[afbeelding]
Hmm, ik vind hem niet zo bijzonder eigenlijk. De auto komt er inderdaad redelijk goed uit, maar toch, de foto mist spanning. Volgens mij heeft dit met de compositie te maken. De auto staat redelijk in het midden van het beeld en mist de ruimte van het bos. Ik kan er ook niet echt de vinger opleggen...MartijnGizmo schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:02:
[...]
Het rood bij het voorscherm ziet er niet helemaal lekker meer uit nee. Lijkt me ook nogal stevige compressie.
Toevallig vanmiddag m'n eerste autoshoot gedaan. M'n zusje wil d'r vriend verrassen met wat foto's van z'n autootje:
[afbeelding]
(Het weggesoepte nummerbord stoort overigens wel gruwelijk

Ik heb em ook nog in een andere smaak:Garyu schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:02:
[...]
Hmm, ik vind hem niet zo bijzonder eigenlijk. De auto komt er inderdaad redelijk goed uit, maar toch, de foto mist spanning. Volgens mij heeft dit met de compositie te maken. De auto staat redelijk in het midden van het beeld en mist de ruimte van het bos. Ik kan er ook niet echt de vinger opleggen...

Daar doe ik normaal ook niet aan, maar was een verzoek van m'n zusje.(Het weggesoepte nummerbord stoort overigens wel gruwelijk)
Die is inderdaad lekkerder.. behalve dat het verkeersbord dan weer de aandacht afleidtMartijnGizmo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:21:
[...]
Ik heb em ook nog in een andere smaak:
[afbeelding]
[...]
Daar doe ik normaal ook niet aan, maar was een verzoek van m'n zusje.Heb het nu even anders aangepakt.
Die heb ik er juist expres ingelaten en iets opgelicht zelfs.
dat rood-witte bord even wegsoepen en dan vind ik deze 2e foto een stuk beter. Hoe makkelijk het weghalen gaat weet ik niet, want waarschijnlijk wordt de foto groot uitgeprint en wil je niet dat het opvalt, maar dat moet je maar even zien...heb ik weinig ervaring mee.

verlaten ziekenhuis ergens in belgenland. De rest v/d serie staat hier, ben ik zelf minder tevreden mee.
Maar toch geen slecht serie al is hij idd wel wat minder dan sommige die ik van je gezien heb.TomR schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:00:
[afbeelding]
verlaten ziekenhuis ergens in belgenland. De rest v/d serie staat hier, ben ik zelf minder tevreden mee.
Die foto in die groene hal vind ik trouwens wel erg mooi.
hij is net iets te veel of te weinig, imho. Of haar hoofd (+ ruimte) erbij, of tot iets boven haar ellebogen. Ik denk dat je dan wel een strakke plaat hebt 
Oh ja, als je toch gaat croppen: zet haar een stukje naar links
Oh ja, als je toch gaat croppen: zet haar een stukje naar links
Verwijderd
Ik heb het even geprobeerd (zie link) en ik weet nou niet of het een verbetering is. Aan de ene kant is het mooier dat ze wat naar links staat, aan de andere kant zweven de armen nu los van het lichaam.MBV schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:12:
hij is net iets te veel of te weinig, imho. Of haar hoofd (+ ruimte) erbij, of tot iets boven haar ellebogen. Ik denk dat je dan wel een strakke plaat hebt
Klik
@Silent Thunder: Van Gogh! Alleen dat huis zowat op het snijpunt van de diagonalen (je hebt het vast expres gedaan?) geeft mij een onrustig gevoel. Ik wil het verplaatsen, maar dat kan niet...
ThnxToff schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:11:
@Silent Thunder: Van Gogh! Alleen dat huis zowat op het snijpunt van de diagonalen (je hebt het vast expres gedaan?) geeft mij een onrustig gevoel. Ik wil het verplaatsen, maar dat kan niet...
Ik heb het huisje vanaf meerdere hoeken gefotografeerd, maar ik vond dit het sterkte.
Ik zal het ter plaatste nog wel es een keer herevolueren als ik daar weer ben.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Even simpel:
- 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar)
- Maximaal 600px breed, resizen dus
- Geen archief-foto's
- Wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!
Foto's die niet voldoen aan bovenstaande criteria worden (inclusief bijbehorend commentaar) zonder pardon getrashed!
Even simpel:
- 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar)
- Maximaal 600px breed, resizen dus
- Geen archief-foto's
- Wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!
Foto's die niet voldoen aan bovenstaande criteria worden (inclusief bijbehorend commentaar) zonder pardon getrashed!